Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Archive for septembrie 2nd, 2009

“Prostia zilei” – 2/9/09

“Prostia zilei” de astazi este impartita intre Dl. George Becali alias Gigi, Dl. Vadim Tudor si electoratul care i-a trimis la Bruxelles.

Becali: „Doamne, dacă aş şti că fur de la Băsescu, mâine candidez”

Replica Noastra: Ai grija Gigi nu fura nimic, baietii lui Basescu bat mai tare decat baietii tai.

Becali:  Nu bag bani deloc, ce, sunt prost? Eu bag bani doar când reuşesc. Nu are rost. Nimic, nici cinci bani”, spune Gigi Becali pentru Gândul. Apoi traduce: „Nimic, nici cinci bani” înseamnă de fapt cam 50.000-60.000 de euro, „doar trebuie să-mi fac şi eu nişte ilustrate cu Becali, un calendar cu două-trei citate din Sfântul Pavel”.

Replica noastra: Bai Gigi daca Sfântul Pavel ar fi stiut ca si tu esti crestin ar fi ramas evreu, crede-ma, ma pricep la religii.

Becali: În niciun caz nu va arunca în campania electorală 20 de milioane de euro – „Atât am auzit eu că se bagă ca să câştigi anul ăsta”, spune Becali. L-a sunat şi pe prietenul său din politică, Viorel Hrebenciuc, despre care spune că: „Auzi, el e şeful la manipulări! Da’ el e fratele meu. Eu ţin la el, e prietenul meu, să spuneţi şi asta, ca să nu se înţeleagă greşit”. Ce a spus Hrebenciuc? „Mi-a spus: «Nu-ţi ajunge, mă! Nu te astâmperi!» Na’, îi e frică şi lui că io iau de la Geoană şi liberali, dar îi e frică şi lui să nu iau aşa de mult de la Geoană, încât să intre Crin în turul doi“!

 Replica noastra: Multumim pentru informatie, nu am stiut ca Dl. Hrebenciuc este manipulator, dar daca matale ne povestesti te credem, ne vom mai folosi de acest secret pe care ni l-ati povestit. Cu prieteni ca matale nimeni nu mai are nevoie de dusmani.

78-1

Candidatul Becali are o strategie: „O iau pe partea religioasă. Îi zic că o să fiu o jertfă, o iau cu de-astea, îi explic că şi Mântuitorul a trebuit să spele picioarele oamenilor. Şi atunci nu mai are replică”. Toate textele din Gandul.

Replica noastra: Chiar nu tie rusine ba Gigi, TeleVantu te-a convins ca esti o jertfa, si acum ai inceput sa dai din gura. Ce sa va spun, mare crestin, vai de capul lui si al alegatorilor lui.

Vadim: O sa castig din primul tur, am 25% din voturi!

„Sa se dea sondajele corecte! La ora actuala am intre 22% si 25%, am sa castig din turul I. Criza lucreaza in favoarea mea. Eu voi veni la putere in orice conditii!”, a declarat europarlamentarul la Realitatea Fm. (aici)

Replica noastra: Ai dreptate Cornele , mata esti si Napoleon, si Cezar si Alexandru ce Mare. Probabil l-au trecut pe Prozac .

78-2

Written by Theophyle

02/09/2009 at 8:44 pm

Ei cu ei si noi inca o data ramanem singuri

„Ei ar vrea sa plecam, dar de buna voie, noi la fel, dar sa fim dati afara”. Sinceritatea surprinzatoare a lui Victor Ponta reda exact acest moment politic incandescent, in care fiecare dintre cei doi parteneri nu se gandeste decat cum sa traga mai bine spuza victimizarii pe turta sa”. (aici)

Inca o data ramanem singuri in fata politicienilor, care nu au altceva in cap in afara de politicianismul de doi bani pe care-l aplica de 20 de ani. Aceasta coalitie a fost bazata pe un program care trebuia sa promoveze masuri anti-criza si sa rezolve unele probleme urgente in educatie si justitie. Dupa jaful PNL-PDL, si “furtul bancomatului” de catre incapabilul VaruJan, trebuia putina  responsabilitate si niste masuri fezabile pentru a ne scoate cat de cat din glodul in care am intrat. Aiurea, am ramas unde am fost intotdeauna, in politicianismul desantat si pasele vesnice ale responsabilitatii de la unul la altul.

Distinsi politicieni, Romania nu este mosia nimanui (inca), puneti curul la treaba si terminati cu golaneala voastra. Daca nu o puteti face, duceti-va la presedinte sa numeasca un guvern de tehnocrati si gata. Arena politica romaneasca nu poate ramane un stadion de fotbal in care niste oameni disputa un meci, aplaudati infocat de doua galeri “talibane”. Am impresia ca aceasta tara, ajunsa deja in mana unor puscariabili este administrata de echipele de consilieri electorali ai prezidentiabililor.

In parlament legislatie ioc, masuri adevarate pentru a relansa economia ioc, asumarea responsabilitatii pentru educatie ioc, programe de absorbtie a fondurilor europene ioc, infrastructura ioc, legea salarizarii unice ioc. Liberalii se plang ca economia nu merge dupa ce au ars pamantul si au otravit fantanile, de parca dupa ei ar fi guvernat tatarii. PSD-ul se ocupa de un prezidentiabil, care nu poate fi presedinte nici peste un trib amazonian. Pe tusa se incalzeste primarul autostrazilor suspendate, antrenat de Cozamanca si finantat de marii investitori imobiliari ai Bucurestiului. PDL-ul se ocupa de disputele intre fractiunea Blaga-Berceanu-Videanu si “restul lumii,” Boc lasat in offside de 3 ori pe saptamana, pentru ca el este omul lui Basescu, nu? Intrebati-va, voi ati fi fost ministri fara el, bibicilor?

Paznicii democratiei din presa romaneasca au devenit catelusi, care se gudura pe langa stapanii presei romanesti si slujesc cea mai infama coalitie din istoria moderna a Romaniei – Felix, Vantu si Patriciu. Ei sunt speranta noastra nu? O sa ne transforme pe toti intr-un ONG si o sa ne dea lectii gratuite de pian si balet.
 
Alegerile pentru presedentie vor fi pe 22 noiembrie, pana atunci ce facem, suspendam statul?

Written by Theophyle

02/09/2009 at 2:43 pm

Cu ce incepem?

Am citit un editorial interesant al Dnei. Ioana Lupea  in Evz-ul de azi (aici). Editorialul  descria un experiment cu niste oameni si o gorila.  Dupa ce explica experimentul, trece dna. Lupea  la problemele unui cunoscut: “Un manager cunoscut şi de succes a părăsit recent România, emigrand,  lăsând în spaţiul virtual o scrisoare explicativă: „Nu mai vreau să rezolv dilema dacă e bine să-mi cresc fata în principii umaniste sau trebuie să o înrăiesc ca să facă faţă lumii în care va trăi -”.  Am citit scrisoarea am intrat pe blogul lui si i-am citit si toate explicatiile. Chestie de optiuni individuale si in nici un caz nu poate fi o reteta pentru toti, demersul este interesant dar nu este relevant in afara familiei acestui domn. Conchide dna. Lupea ca in ce lume vom trai nu este o intrebare la care preşedintele României poate da raspuns. Ba da, Dna. Lupea el poate si trebuie sa dea un raspuns.

77-1

Credit: Hultanul.

Nu stiu daca Dna. Lupea, care este intr-adevar o jurnalista pe care personal o apreciez, stie dar Romania de astazi este aproape de a deveni un teritoriu ocupat. A, nu, Doamne fereste militar, ci din punct de vedere institutional. Dupa ce  “cei 100 de boieri” au reusit sa jefuiasaca tara si sa-i lichideze patrimoniul economic trecandu-l in mainile lor , doresc acesti domni sa-si consolideze pozitiile de dominatie pentru ei si poate pentru urmasii lor un secol, doua,  prin acapararea puterii politice.

Educatia,  justitia, nivelul de trai si felul in care vom trai sunt toate legate de felul in care se va rezolva disputa dintre stat si acesti “100 de boieri.” Sunt absolut sigur ca o mare parte din populatie nu este interesata de aceasta disputa, asa cum nu este interesata de curatenia strazilor, poluarea aerului sau confirmarea vointei lor electorale. Sunt sigur ca vor exista multi oameni asemanatori acestui  “manager cunoscut”, care vor parasi tara, acuzandu-ne pe noi de acest lucru. Trebuie sa fie clar – optiunile individuale ale omului sunt optiunile individuale ale lui si nu pot fi generalizate, pentru ca generalizarea lor duce la aberatii. Adica cum, fetita unui tamplar din Ferentari, nu are voie sa fie crescuta si ea “în principii umaniste” ?

Noi toti trebuie sa ne luptam pentru sufletul si dreptul fiecarui copil roman de a creste si se dezvolta nu ca fiara ci ca un om responsabil, care poate duce mai departe povara existentei acestei natiuni. Optiunea pe care a ales-o acest “manager cunoscut” este personala si in nici un caz nu voi accepta lectii de conduita de la el sau oricare altul.

Urmarind mai departe “gorila dnei. Lupea” ajungem la concluzia ca aceasta gorila este o pista falsa, lansata de cei care doresc sa “jefuiasaca” puterea politica, asa cum au jefuit-o pe cea economica. Traian Basescu nu este un om perfect, departe de asta, dar este singurul pana acum care nu a mimat lupta pentru consolidarea puterii statului de drept.

Dnei. Lupea ii urez multe editoriale reusite, acesta nu a fost unul din ele. Parasirea terenului pot fi optiunile personale ale acestui  “manager cunoscut”, nimic blamabil; ne-am obisnuit de sute de ani cu acest obicei. Un capitan de nava nu paraseste nava si nici nu fuge de responsabilitate.

Written by Theophyle

02/09/2009 at 8:27 am

Publicat în Civic, Jurnalism, Media

Tagged with , ,