Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

In memoriam: †Theophyle si-ar fi aniversat azi ziua de nastere

Iubitul si regretatul †Theophyle si-ar fi aniversat azi ziua de nastere daca ar fi fost printre noi.

11Anul trecut, pe vremea aceasta, primea felicitari si urari de sanatate din partea membrilor Comunitatii. Nu ne-am gandit nici unul ca peste un an aveam sa il comemoram si sa il pretuim pentru calitatile de care a dat dovada in viata si pentru extraordinarul fapt ca acest blog si intentia cu care a fost creat ii supravietuieste fondatorului gratie civilitatii, prieteniei, patriotismului si respectului care ne-au ramas mostenire in acest spatiu virtual.

Daca din cand in cand trecem de cate vreo borna simbolica (3 milioane de vizualizari ori o suta de mii de comentarii), aceasta se datoreaza faptului ca venim de departe si ca este un miracol zilnic ca putem continua. Stim cu totii ca †Theophyle si-ar fi dorit ca aceasta Comunitate sa ramana la fel de sudata, indiferent cat de mult sau de des comenteaza sau citeste fiecare membru. Unii vin, altii pleaca, unii ne descopera pentru prima data, altii redescopera atmosfera calda dupa o lunga absenta, altii trantesc usa la nervi insa cand se calmeaza revin….Ca in viata, ca in familie, ca oriunde.

Ce trebuie sa stiti cu totii si v-o spun ca administrator: aceasta Comunitate este mai mult decat suma comentariilor sau numarul comentatorilor. Politeia este ca un aisberg: zilnic sunt cateva zeci de comentarii la fiecare din cele doua postari (uneori se trece de suta la postarea de seara), insa zilnic sunt mii de vizualizari.

Daca lista membrilor care au comentat macar o data are zeci de pagini, ce sa mai zic de cei care citesc fara sa comenteze?! Asa a fost cand era †Theophyle administrator, asa este si acum.

Iar daca acest blog continua, gratie efortului facut de @Desy si @Cetatean, aceasta se datoreaza faptului ca noi doi ne-am asumat datoria sa transmitem mai departe ceea ce am primit, si ca o facem nu pentru castig material sau faima efemera, ci din respect pentru memoria lui †Theophyle.

Nu stiu cum ar fi aratat viata fiecaruia dintre membrii Comunitatii daca nu nimerea candva pe acest blog, dar stiu cu siguranta ca Romania ar fi fost mai trista iar fiecare dintre noi mai sarac sufleteste. Insa degeaba administratorii isi asuma o sarcina, daca intrega Comunitate nu ar fi  alaturi de ei!

11Va multumim sincer pentru ca ati ramas si azi ceea ce eram cu totii cand traia †Theophyle! Nici un comentariu, nici o postare, nici un blog nu poate supravietui daca cel care scrie este singur si nimeni nu il citeste sau ii raspunde.

Pentru faptul ca azi inca exista Comunitatea Politeia, multumind fiecarui membru (cititor ori comentator), cinstim efortul si patriotismul de care a dat dovada †Theophyle, il purtam in gandurile si rugaciunile noastre, ne amintim cu drag si jale de vremurile cand el statea aproape zi si noapte de veghe pe blog.

Impreuna, mergem catre zari pe care incercam sa le facem mai senine…pentru acest neam romanesc urgisit, in tara si in diaspora!

***

Din zecile de mii de postari scrise de †Theophyle pe toate blogurile pe care le tinea (si nu erau deloc putine!), nu exista nici una mai frumoasa decat cea de pe Politeia veche in care el se descrie pe sine si conceptia lui despre lume. O readucem azi, pentru ca ea suprinde atat de bine omul care a scris-o!

De ce sunt conservator

Sunt conservator pentru ca recunosc modernitatea, dar o traiesc pe a mea. Valorile generatiilor recente sunt de respectat, dar traiesc conform acelora cu care am crescut.

Respect trecutul pentru ca el este baza viitorului. Prezentul a fost si va fi cea mai scurta perioada in viata unui om, implicit si a mea.

Recunosc divinitatea. Dumnezeu nu are nevoie de mine, eu am nevoie de El.

Biserica este o institutie la fel de ineficienta ca orice institutie creata de om. Biserica nu este o reprezentanta a Divinitatii pe pamant si nici toti preotii nu sunt oamenii Domnului. Imi aleg singur duhovnicul daca am nevoie de el. Traditia religioasa este importanta si trebuie respectata numai daca nu este umilitoare sau absurda.

Nu-mi fac chip cioplit in nici o activitate pe care o sustin – religioasa, sociala sau politica.

Oamenii nu se nasc buni sau rai, ei devin buni sau rai. Liberul arbitru a generat prima crima din lume, dar a generat si progresul care ne-a adus pana aici. Recunosc faptul ca sunt milioane de oameni mai buni ca mine, dar stiu ca sunt mult mai  multi rai decat mine.

Copiii  nu trebuie intelesi, ei trebuie iubiti. Daca vor reusi va fi triumful lor, daca nu vor reusi inseamna ca nu i-ai pregatit suficient de bine  pentru viata.

Partenerul tau de viata este la fel de tanar ca la inceputurile vietii comune, la fel ca tine! Sa-l schimbi din cauza varstei nu te va intineri pe tine si nici nu vei deveni tu un alt om.

Dau Cezarului ce este al Cezarului! Nu dau nimic daca pe Cezar il cheama Caligula. Nu doresc ca statul sa-mi dea ceva mai mult decat merit: respect si protectia pe care o cumpar prin contributiile mele. Daca statul hotareste ca doreste sa-i ajute pe neajutorati o poate face, eu prefer sa o fac direct. Intotdeauna voi sti mai bine cum si costurile “ajutorului” vor fi fara “zeciuiala” intermediarului. Numai batranii, copiii si invalizi trebuie ajutati de stat. Omul tanar trebuie sa castige un salariu onest cu care poate sa-si creeze o familie. Exploatarea omului tanar este o masura antinationala si trebuie combatuta cu tarie.

Responsabilitatea fata de tine si ai tai este intotdeauna a ta. Nu poti cere statului ce nu-ti poate asigura. Nevoile tale pe timp de restriste trebuie acoperite din ceea ce ai contribuit cand nu erai in aceasta restriste sau din agoniseala pe care ai pastrat-o pentru aceste vremuri.

Imi caut dreptatea fara sa o cumpar. Sunt om si am drepturi naturale (ius naturale), pentru celelalte platesc prin apartenenta si doresc sa  capat ceea ce cetatea a hotarat ca trebuie sa-mi acorde. Intotdeauna dreptul natural si dreptul natiunilor (ius gentium) prevaleaza drepturile acordate de cetate. Intotdeauna voi promova in primul rand o judecata dreapta, judecatori corecti si impartiali. Dreptatea mi-o cer pe lumea aceasta. Pentru ca pe lumea cealalta exista numai verdict.

Nu exista drept la nici o proprietate pe care nu o poti justifica. Proprietatea nejustificata este furata si Cetatea are nu numai dreptul ci si obligatia de a o confisca.

Imi iubesc tara si poporul fara a dispretui alte tari si alte popoare. Nationalismul nu se construieste din dispretul fata de altii ci prin cunoasterea si recunoasterea calitatii tarii in care traiesti si a poporului caruia ii apartii. Guvernantii de astazi sunt vremelnici, poporul este vesnic.

Educatia si grija fata de generatia urmatoare sunt ancorate in toate traditiile sociale si religioase ale omenirii, nu le poti neglija si trebuie sa le promovezi atat cat se poate. Ultima responsabilitate este insa a mea, a ta si a tuturor, care isi au urmasi. Copiii sunt facuti, nu cumparati la alimentara.

Sunt conservator pentru ca acestea sunt credintele mele cele mai profunde. Nu caut sa le schimb pentru ca am crezut ca numai asa pot eu trai. Nu voi fi parte din nici o asociere in care nu-mi voi regasi toate aceste principii.

Comentariile, pe blogul PoliteiaWorld

Written by Cetatean

13/01/2015 la 7:38 pm

Publicat în 2014

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sa las un gand bun si bland pentru Theophyle si aici, la… punctul de plecare. In fond, asta e locul in care l-am cunoscut mai toti Politeienii pe Theophyle. Aici am citit intaia data si crezul declarat care constituie miezul postarii de fata. Si tot aici gasim si refugiu, din cand in cand, la vremuri de restriste… tehnica.
    Dumnezeu sa-i aiba sufletul in paza lui Theophyle si sa i-l odihneasca in pace!

    Doxa

    13/01/2015 at 8:05 pm

    • sa fii sanatos, Doxa, si sa iti rasplateasca Dumnezeu pentru gandurile pioase si bune! Aici ne-am intilnit cu totii, aici revenim cand blogul nou pica din cauza de trafic infernal. Dumnezeu sa il odihneasca in pace pe iubitul Theophyle!

      Cetatean

      13/01/2015 at 8:11 pm


Comentariile sunt închise.