Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Relaţiile româno-americane – o analiză subiectivă

Asa cum am mentionat in titlu, analiza nu va fi obiectiva. Nu poti fi obiectiv cand trebuie sa alegi intre doua “mame” – una care te-a nascut si una care te-a crescut. Pana la urma ai din ambele, din cea care te-a nascut – traditiile si locurile copilariei idilice (si nu prea), de la cea de a doua ai invatat cum sa traiesti si cum sa simti bagajul cu care ai ajuns la ea.

Relatiile americane cu orice alt stat din lume, in afara Marii Britanii, sunt bazate pe cinci postulate, care s-au dovedit reale de-a lungul unui secol:

(1) America nu da nimic daca nu sti sa ceri; (2) America nu da nimic daca nu primeste ceva la schimb; (3) America vrea sa primeasca cat mai mult si cat mai ieftin; (4) Cuvantul cheie intr-o relatie bilaterala de la ultimul boschetar si pana la Presedinte este “worthy” – daca merita sau daca valoreaza; (5) Politica externa a Americii este o extensie a politicii interne. Nimeni nu poate fi cu adevarat important intr-o relatie cu  America fara a oferi un “trade-off” intern – influenta asupra unei parti a electoratului american, afaceri, resurse sau o acoperire mediatica simpatetica; (6) “Valorile comune” (common values) chiar conteaza, cu tot cinismul si scepticismul celor insirate mai sus.

Romania este o parte integrala a Europei de Est si face parte din ceea ce s-a numit strategia “intermarum”, despre care am discutat de cateva ori. Importanta Romaniei s-a diminuat profund odata cu inceputul crizei economice si dupa perioada Bush jr., cand Administratia Obama a hotarat noua politica regionala sub semnul noii gandiri strategice, cunoscute sub numele de “new-start”, care incearca sa satisfaca tendintele de retragere din zone considerate ne-esentiale pentru aceasta noua administratie.

Dintre cei trei presedinti pe care i-a avut Romania, singurul cu o relevanta oarecare este Traian Basescu. Ion Iliescu nu a fost relevant din cauza etichetarii lui ca neo-comunist, Constantinescu din cauza slabiciunii de care a dat dovada si din cauza comportamentului diplomatic la granita neputintei in ceea ce priveste conflictul Iugoslav. Discursul Clinton din fata Teatrului National poate fi considerat “adeverinta” acestei neputinte. Am citit discursul de cateva ori, rareori poti primi o asemenea “palma diplomatica”, in special ca rasplata a serviciilor aduse Statelor Unite si Aliantei Nord-Atlantice.

Traian Basescu a intrat in prima perioada a presedintiei lui extrem de dificil. Gafa “licuricilor” a costat destul de mult si in Europa, dar si in Statele Unite. Nimeni nu are nevoie de aliante de acest gen si in special de sintagme de acest fel. Basescu a invatat destul de rapid, in special din cauza intuitiei politice pe care o are. Bineinteles ca profilul psihologic al Presedintelui Bush. Jr.  si compatibilitatea dintre cei doi au ajutat. Cel mai mult a ajutat insa situatia geopolitica si tendintele existente la mijlocul deceniului de extindere NATO spre Caucaz (Ucraina – Georgia) si  creerea spatiului pana la Mediterana prin Macedonia, Croatia si Albania.

Astazi, in perioada de “contractare” a intereselor strategice americane in regiune, se poate constata ca dorinta Americana de a respecta (cel putin o parte) din obligatiile luate de Administratia Bush ne ofera cel putin o parte din cele concepute ca strategia de aparare a Romaniei.

Vizita in SUA a Presedintelui Basescu are posibilitatea de a consolida aceste relatii, de care ambele parti au nevoie. Romania este mai putin preferata de Administratia Obama decat Ungaria sau in special Polonia. Am explicat mai sus si de ce.

Cateva lucruri despre terminologia diplomatica. (a) Vizita de lucru – o vizita in care sunt semnate “hartii”, care puteau fi semnate si fara prezenta sefului de stat – agenda deschisa spre diferite posibilitati;  (b) Vizita de stat implica o intalnire a sefilor ambelor state; (c) Vizita neoficiala – una fara continut politic definit, dar are conotatii diplomatice neformale.

Indiferent de agendele sefilor de stat care pot fi incompatibile, o intalnire dintre Obama si Basescu va fi considerata un succes prin upgradarea vizitei de la a’  la b’. Daca o astfel de intalnire nu va avea loc, pesonal, voi considera aceasta vizita prezidentiala ca una incompleta, indiferent de contactele semnate si necesitatea lor.

Cred ca viitorul relatiilor dintre Romania si Statele Unite este dependent de respectarea postulatelor mentionate la inceputul acestui articol. Sunt sigur ca la mijlocul celui de al doilea mandat, dl Presedinte Basescu deja cunoaste aceste realitati.

Good chance Mr. President!

Pe Politeia Europeana puteti citi: Despre scut şi un contract semnat

Written by Theophyle

13/09/2011 la 3:56 pm

235 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. cred cu tärie, dl. Presedinte Bäsescu, a studiat bine criteriile si manevrele,

    cu atat mai mult, avand o scoalä militarä, are si ceva cunostintze.e si un bun roman.

    sä-i dorim numai bine dlui. Presedinte si succes in america, sä fie spre binele Romaniei.

    theo

    13/09/2011 at 4:10 pm

    • salut theo, 🙂
      Amin!

      Theophyle

      13/09/2011 at 4:17 pm

      • Interesant articol; multumesc.

        Intrebare: unde gasesc “palma diplomatica” a lui Clinton ?

        Petronius.

        14/09/2011 at 1:33 pm

        • Vezi discursul lui din iulie 1997. Poti gasi in articolul tinut la Bucuresti in acea data in care ne-a explicat ca inca nu suntem pregatiti sa aderam la NATO desi ungurii, cehii si polonezii nu i-au ajutat cu nici un oftat in razboiul cu Iugoslavia au fost primiti imediat (1999).

          ca sa fie mai dragut ai si citatul de mai jos reprodus de Associated Press 8/27/97:

          „Thanks for the poncho.”

          President Clinton said this when he was presented with the Romanian tri-color flag during his visit in July. The flag did have a head-sized hole in the middle… But flags with the centers ripped out are the norm in Romania these days. With holes where the hated communist emblem used to be, such flags symbolize the 1989 anti-Communist revolt that led to the establishment of democracy.

          Shouldn’t our President KNOW this??

          Theophyle

          14/09/2011 at 2:04 pm

  2. New-startul e vrajeala si e facuta doar pt o „acoperire mediatica simpatetica;”. Nu dublezi/triplezi deficit si cheltuuieli militare, militarizezi CIA etc fara sa superi f.f.f multa lume. Plus ca mai trebuie sa iei cite o pauza uneori(voie,nevoie, de forma)
    Romania vine la pachet cu Polonia si Ungaria. Nu poti alege. De asta inca sintem in carti. Problema ca nu sintem worthy si wealthy cit sa fim parteneri reali. Sa ai un presedinte care inceraca sa-si tina cuvinul nu ajunge.
    Importanta strategica a Romaniei creste odata cu amenintarea pe care o reprezinta Rusia. Nu cred deloc in predictiile STRATFOR in privinta Rusiei. In 10 ani Rusia ne sicaneaza zilnic…. daca nu mai mult.
    Mai bine am da Rosia Montana pe avioanele alea pe ca nu le putem plati 😉

    Tio

    13/09/2011 at 4:11 pm

    • Salut Tio 🙂
      Post sa fi surprins – cred insa ca iti accept parerile 🙂

      Theophyle

      13/09/2011 at 4:16 pm

      • 😉
        Da, asta ar trebui sa faca Romania:sa concesioneze resurse „to the highest bidder”, chiar si Chinei.
        Banii sa mearga intr-un fond special (a la Norvegia) care sa fie folosit exclusiv pt o armata macar la standard polonez, si pt infrastructura. Mai avem max 10 ani….

        Tio

        13/09/2011 at 8:33 pm

  3. salut Theophyle! 🙂 pana la urma se intalneste cu Obama sau nu?

    zigzag

    13/09/2011 at 4:12 pm

    • Salut Zigy,
      personal cred ca da. Basescu stie ce a invatat si Vanghelie, sper 😆

      Theophyle

      13/09/2011 at 4:15 pm

      • sa speram ca americanii fac distinctia intre Presedintele RO si primarul „care este”. 🙂

        zigzag

        13/09/2011 at 4:26 pm

      • Buna tuturor,

        Aici e orarul pe ziua de septembrie 13 a presedintelui Obama. Nu prea vad numele presedintelui Basescu pe acest orar. Poate in jurul orei 4:30 pm la intilnirea cu Biden & Panetta?!. Dezamagitor…

        http://projects.washingtonpost.com/potus-tracker/2011/09/13/

        mayausa

        13/09/2011 at 5:23 pm

        • Băsescu se întîlneşte exact acum cu Obama aşa că, informaţia ta este pură dezinformare.

          Tiberiu Orasanu

          13/09/2011 at 6:09 pm

          • @Tiberiu
            Cred ca o atitudine mai politicoasa nu ti-ar strica. Am vrut doar sa arat ca intilnirea dintre presedintele Basescu si presedintele Obama nu era pe agenda de lucru a presedintelui american. Normal ca, pentru cei ce o asteptau, aceasta (ne)intilnire era o mare dejamagire si nu o „dezinformare”; si o speranta ca poate marele „zeu” o sa-si gaseasca putin timp si pentru un presedinte din Europa de Est „in his busy schedule”.

            mayausa

            13/09/2011 at 11:27 pm

            • @mayausa
              Depinde cum vezi…pentru mine…raspunsul lui Tiberiu…a fost corect si…politicos….
              In alta ordine de idei…Nu au lasat sa se stie decat in ultima clipa…nu am crezut ca nu o sa-l primeasca…au fost politicosi…si ei…si noi…
              P.S.Cat de adevarat e punctul 4)…’ “worthy” – daca merita sau daca valoreaza’…

              septigre

              14/09/2011 at 4:10 am

              • Buna septigre,

                Daca mi s-a parut nepoliticos, imi cer scuze. Eram dezamagita nu doar ca pe website nu era nimic mentionat despre o intilnirea la nivel international, dar si ca presedintele nostru ar fi fost tratat cu indiferenta. Iar „cireasa de pe tort” ar fi fost transformata in „bomboana de pe coliva” de acei vasnici „patriotii” de la anumite televiziuni si partide, ce ar fi fost in culmea fericirii avind un nou subiect de birfa.

                Cit despre „worthy”, eu cred ca acest presedinte chiar doreste din toata inima sa schimbe ceva in aceasta tara, incapatinata in a trage tot spre extrema stinga (sa nu spun comunism), si este un presedinte „worthy to listen him”. Presedintele Basescu este un presedinte ce are verticalitate si nu discursuri slugarnice (vezi raspunsul dar Rusiei), asa ca, in cazul de fata „marele alb”(pardon,de culoare) ar fi putut sa faca un efort, si sa trateze un presedinte de tara cu respectul cuvenit. Si cred ca a venit momentul ca SUA sa ne trateze tara cu acelasi respect cu care si noi o tratam (pe SUA), indiferent de „its size” Sau pentru SUA suntem parteneri in NATO doar la „rau”?
                La sfirsitul zilei am rasuflat usurata dupa ce am vazut ca intilnirea a avut loc. Asteptam ecourile….

                mayausa

                14/09/2011 at 5:24 pm

  4. Investitii in Romania? Sunt posibile? In felul acesta americani ar face ceva profit, aici.
    Comunitatea romana din SUA nu este numeroasa, deci voturi mai putine. Ce ar putea oferii Romania, in afara de investitii aici?

    CFG

    13/09/2011 at 4:15 pm

    • Scalut CFG 🙂
      Cred ca sunt posibile daca se va dori si cred ca Bechtel este o umbra neagra in aceste relatii sa nu vorbim de accidentul mortal a lui Teo Peter. AIPAC ar putea fi o punte. Cred ca au fost discutii in acest sens acum cateva saptamani.

      Theophyle

      13/09/2011 at 4:20 pm

    • Romania poate oferi destule.si „inteligence ” si inteligenta , printre altele.doar daca ne uitam la matematicianul roman de la NASA ..Daniel Tataru…

      zigzag

      13/09/2011 at 4:49 pm

  5. Puteţi explica, macar succint, de ce aplicabilitatea postulatelor de care vorbiţi, nu include şi Marea Britanie?

    Adrian

    13/09/2011 at 4:18 pm

    • Salut,
      Marea Britanie si Statele Unite au „relatii speciale” cu adevarat! Este vorba de traditii de sute de ani, limba comuna si un fel de cultura comuna. Probate intr-un secol,ambele tari au fost impreuna in toate razboaiele si perioadele de reconstructie.

      Pentru a intelege, Marea Britanie si-a platit ultinma transa a datoriilor din al II-lea razboi mondial acun doi ani (pe timpul lui Brown) –

      Pur si simplu o simpatie de care nu s-au bucurat francezii – eliberati de doua ori si gemanii invinsi de doua ori 😉

      Theophyle

      13/09/2011 at 4:25 pm

  6. nu prea se vorbeste-noi inca suntem la ” mareata industrie=aia cu furnale,otel,cosuri de fum” -dar cred ca firmele americane de IT(dell,hp,oracle) au in romania peste 6000 angajati si CA de peste 1 mld euro;
    nu spun microsoft ca se supara unele persoane.se aude ca si ibm isi extinde prezenta
    fabrica de avioane de la craiova,nu-s de ce dar cred eu ca devine centru de service&reparatii pentru f16

    intamplator

    13/09/2011 at 4:42 pm

  7. Buna ziua
    Iata ce scrie Romania libera;
    „Preşedintele Traian Băsescu va fi primit de vicepreşedintele american, Joe Biden, la ora locală 9.15, (16.15, ora României) pentru ultimele negocieri privind upgradarea Parteneriatului Strategic dintre România şi SUA care urmează să aibă o dimensiune politică mai accentuată, cu prevederi mult mai clare.

    După ce textul noului parteneriat va fi convenit, documentul va fi asumat de cei doi preşedinţi român şi american.”
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/washington-basescu-si-obama-isi-vor-asuma-noul-parteneriat-strategic-dintre-romania-si-sua-237446.html
    ce nu inteleg,si-l asuma impreuna sau separat?

    ela

    13/09/2011 at 5:05 pm

    • impreuna ,dar nu in acelasi moment=nu va fi intilnire obama-basescu

      intamplator

      13/09/2011 at 5:11 pm

    • Impreuna da` separat. 🙂

      Tzepelica

      13/09/2011 at 5:30 pm

  8. Suntem un potential instrument (bine plasat) impotriva ciolovecilor si, mai departe, a Iranului.
    Un fel de „sula in coaste”, vorba batranei carpe kaghebiste. 🙂
    Se joaca o carte mare.
    Sper sa nu ramanem la nivel de…tampon. 😦

    Tzepelica

    13/09/2011 at 5:29 pm

  9. Obama este un presedinte „exotic”. Dar a ajuns presedinte si nu a oricarui stat, ci al SUA. Lista de gafe politice si de greseli facute de Obama este impresionanta. Ceea ce stiu este ca creierul este vicele Joe Biden. El este cu adevarat important in materie de politica externa si strategie. De aceea nu as pune atata pret pe faptul ca presedintele Basescu nu se va Intalni cu Obama si cred ca presedintele si-a asumat acest risc in mod calculat si pragmatic. Este oricum mai important sa pleci cu ceva concret in materie de scut, avioane, vize etc.. decat sa te intalnesti cu Obama care are oricum mari probleme de natura economica de rezolvat. Intalnirea aceasta poate ar fi sporit perstigiul lui Basescu si al Romaniei, dar sa nu uitam ca si „cizmarul” a fost primit cu onoruri si n-am ajuns mai departe. Daca te uiti ca din delegatie fac parte Baconschi, Oprea, Ungureanu, Maior, mi se pare relevant pentru caracterul pragmatic al intalnirii. Asa ca sa nu mai plangem ca n-a fost si doamna Basescu sa se intalneasca la un ceai cu doamna Michelle.

    Catalin

    13/09/2011 at 5:30 pm

    • pertinent si lucid comentariu;
      intr-adevar biden este coordonatorul politicii externe;obama „da frumos” cind rosteste textele de pe prompter

      intamplator

      13/09/2011 at 5:50 pm

  10. „Președintele Traian Băsescu a ajuns la Casa Albă unde, potrivit unor surse, era așteptat să se întâlnească cu președintele american Barack Obama.”

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/traian-basescu-la-intalnirea-cu-barack-obama-945338.html

    Tzepelica

    13/09/2011 at 5:34 pm

  11. alo,teveurile ,se aude?
    ciuvica,anal-istul ” militar” ala tudor&co fiti pe faza: basescu e de vina

    http://www.romanialibera.ro/cultura/media/microbuzul-inchiriat-la-washington-pentru-jurnalistii-romani-la-un-pas-de-a-lua-foc-237496.html

    intamplator

    13/09/2011 at 5:47 pm

  12. Ziua buna tuturor! Basescu se intalneste acum cu Obama. Gata cu speculatiile ,mor carcotasii :))

    Gabriela

    13/09/2011 at 5:56 pm

  13. 😆 😆 😆

    Ponta, mori!!!

    Cetatean

    13/09/2011 at 5:56 pm

  14. Poate-l da si pe Obama in judecata 🙂 ,asa sic

    Gabriela

    13/09/2011 at 5:58 pm

  15. CTP: se zgirie pe…creier. moare de ciuda.

    Cetatean

    13/09/2011 at 6:01 pm

    • a si spus ca e ceva obisnuit,regulat, de aia ii si zice vizita de lucru :)) gen, mai faci o excursie cu avionu si zici:ia sa vad ce mai face negrisorul nostru si pac in birou oval iti pui picioarele pe masa!

      radu

      13/09/2011 at 6:08 pm

  16. Acum Basescu discuta cu Obama in biroul oval.
    Cred ca e doliu la opozitie si la televiziunile mogulistice.
    Mai avem si noi bucurii!

    cedric

    13/09/2011 at 6:03 pm

    • 😆 😆 😆
      si mai avem si un Presedinte viu, destept si treaz, nu un Prostanac pe post de dovleac sec, cum ar fi vrut unii….

      luminita

      13/09/2011 at 6:11 pm

  17. LA irtv se lauda ca ei stiau de intalnire de trei zile. Stiau si nu spuneau? sau chiar spuneau pe dos.
    Idioti patentati.

    cedric

    13/09/2011 at 6:06 pm

  18. salutare ALL ! 🙂

    Care va să zică, Băsescu este izolat iar tonta şi ofilel sunt pe cai mari, da ? cretini iresponsabili.

    Tiberiu Orasanu

    13/09/2011 at 6:11 pm

    • Tontu inca isi mai cauta buletinul iar Cretin se chinuie cu matreatza….

      luminita

      13/09/2011 at 6:13 pm

  19. cedric, pina azi toate blogurile pesediste se bucurau azi ca Basescu nu va fi primit de Obama, chiar se laudau ca ei stiau ca NU.

    Cetatean

    13/09/2011 at 6:13 pm

  20. Bogdan Chirieac se da si el destept acum: cica era sigur ca cei doi se vor intalni. „Dar din nefericire , nu cred ca se va discuta si problema vizelor” . Mama lui de nemernic, tot gaseste el ceva de criticat.

    cedric

    13/09/2011 at 6:13 pm

    • lasa-le-n fasole de vize, rachetele conteaza 😉

      Cetatean

      13/09/2011 at 6:16 pm

    • cred ca Pielea P…..vrea sa emigreze in USA si asteapta sa ii faca rost Basescu de viza…..
      bleah ! :mrgreen:

      luminita

      13/09/2011 at 6:17 pm

  21. Problema nu era daca se vede sa nu cu Obama, ci semnarea scutului.

    Idiotii rusofili crapa de ciuda, caci Romania va avea infrastructura militara americana pe teritoriul ei, moare Iliescu numai cind se gindeste.

    Cetatean

    13/09/2011 at 6:14 pm

    • 🙂 🙂

      lastnightmusic

      13/09/2011 at 6:17 pm

      • I suspect, ca Marinelu’ stia de la inceput ca se va intilni cu intunecimea sa… ca altfel nu mergea pina acolo doar ca sa faca Ciuvica misto 🙂

        lastnightmusic

        13/09/2011 at 6:19 pm

    • Iliescu deja i-a condamnat pe toti (pesedisti)i la moarte !

      luminita

      13/09/2011 at 6:18 pm

      • asa am citit azi in Evz, scuze, fara link.

        luminita

        13/09/2011 at 6:19 pm

  22. Buna seara la toata lumea 🙂

    Cine doreste sa citeasca:

    http://desydemeter.wordpress.com/2011/09/13/correggio-%E2%80%93-fresce-si-cupole/

    desydemeter

    13/09/2011 at 6:22 pm

  23. Lumi
    Anunţă tu : postare nouă la Demeter! 🙂

    Tiberiu Orasanu

    13/09/2011 at 6:23 pm

    • nu pot sa-ti iau bucuria asta , crede-ma pe cuvant!

      luminita

      13/09/2011 at 6:24 pm

      • OK!

        Tiberiu Orasanu

        13/09/2011 at 6:26 pm

      • Buna seara Luminita
        Pe Tibi il anuntza sotzia pentru ca ma citesc impreuna 🙂
        Si sunt niste scumpi amndoi 🙂

        desydemeter

        13/09/2011 at 6:26 pm

        • salut, demeter!
          sunt sigura ca sunt niste scumpi, amandoi.
          dar si io …… 😆

          luminita

          13/09/2011 at 6:28 pm

    • Tibi 🙂
      Nu supara doamnele….Multzam frumos….

      desydemeter

      13/09/2011 at 6:25 pm

  24. IRTV sa scoata dovada cum ca acum 3 zile stia de vizita lui Basescu la Obama si a anuntat-o ca pe o certitudine, nu ca o ipoteza nebuneasca de care au ris anal-istii.

    Cetatean

    13/09/2011 at 6:29 pm

    • Prea mult vrei de la iRealisti. Din pacate nu exista feedback pentru iRealitatea cu consecinte nu numai pentru acestia.

      CFG

      13/09/2011 at 6:35 pm

    • n-au ce dovada sa scoata si nu le va cere oficial nimeni asta.
      tragic este ca jumatate de tara face bale pironindu-si ochii incetzosati de la coniacul lui Dorel catre ecranul Latrinitatii, luiandu-si portia de drog de fiecare zi, ca sa se viseze pe cai mari…
      Cealalta jumatate se benocleaza la zoaiele lui Voiculescu, scuipand semintze si injurandu-l pe Basescu ….
      Noi inca nu suntem cuprinsi in statistici, ca nu ne uitam la haznalele lor si deci nu existam. Decat virtual.

      luminita

      13/09/2011 at 6:37 pm

  25. bună seara, dragilor!

    păi nu v-am zis eu de ieri că-i vor lăsa să fiarbă-n suc propriu? cum altfel aveam parte de aberaţiile de azi din media (sic!)? cum mai avea ocazia Che Gargara să-şi dea încă o dată măsura propriei prostii şi răutăţi gratuite? 🙂

    val_one

    13/09/2011 at 6:32 pm

  26. ponta va intra in istorie ca individul care se autodepaseste in fiecare zi in timpenie.

    Cetatean

    13/09/2011 at 6:34 pm

    • Rog Academia Romana sa consfinteasca pleonasmul „Ponta e idiot”.
      Multumiri preaplecate . Respecte funebre.

      luminita

      13/09/2011 at 6:43 pm

  27. Transmit de la fata locului: Basescu nu a fost primit de Obama.
    Cind Obama a intrat in Biroul Oval l-a gasit pe dictatoru` roman acolo; se furisase pe linga ziduri, pe sub garduri, a mituit ceva paznici si, stiti voi cum e la noi. Ca nici americanu` nu-i mai breaz cind da de uischi.
    Poate ca revin cu noi minciuni de ultima ora.

    victor L

    13/09/2011 at 6:35 pm

  28. Salut tot poporul 🙂
    Vizita pe CNN (domestic) pe ABC si NBC deci all-american 🙂 Ce sa-i faci ca sunt si televiziuni mai minore si amarate decat iRTV care nu-l boicoteaza pe Basescu!

    Theophyle

    13/09/2011 at 6:36 pm

    • @theophyle
      daca abc si nbc anunta-in timp real,sau aproape-asta e neobisnuit;inseamna ca e importanta intilnirea si se vor lasa cu ceva acorduri;
      e prea mult pr pentru obama aici si cred ca il exploateaza;e mai mult decit pt basescu
      ce crezi?

      intamplator

      13/09/2011 at 6:40 pm

    • Avem un Presedinte.
      Deci existam. Avem si o tara. Nu o lasam in bataia vantului.

      luminita

      13/09/2011 at 6:40 pm

      • scz, mi-a iesit cam lozincard, fara intentie.

        luminita

        13/09/2011 at 6:41 pm

      • @luminita
        buna ziua
        sa nu fim ” romani” =3 zile extaz si dupa aia iar ne plingem
        e pragmatic,turcia e in coada de peste,israelul numara fiecare vot pe chestia cu palestinienii mai sunt si altele

        intamplator

        13/09/2011 at 6:43 pm

        • io nu ma plang.
          de bocit mai bocesc, dar numai in gand.

          luminita

          13/09/2011 at 6:45 pm

        • Buna, adevarul este ca situatia geostrategica din zona noastra nu este roza 😦

          mar

          13/09/2011 at 7:18 pm

      • Luminita 🙂
        Frumos spus si adevarat.

        desydemeter

        13/09/2011 at 7:34 pm

        • demeter,
          multumesc!
          Basescu va ramane in istoria acestor ani de dupa Lovilutia din decembrie ’89 ca cel mai determinat Presedinte de stat, cel mai implicat in problemele interne si externe ale tarii, cel mai bun strateg al CSAT, cel mai devotat avocat al RO la UE, cel mai nonconformist presedinte….si , intr-un final de dublu mandat, sper sa ne-o invie si pe Alba ca Zapada, ca prea se agita piticii astia prin padurea speculatiilor……ca sa nu mai zic de Printul printilor, care abia asteapta sa se pupe si el de-adevaratelea cu cineva…. 😆

          luminita

          13/09/2011 at 7:50 pm

          • demeter,
            asta cu „cel mai” sa nu te deranjeze,
            fata de Ion Intaiul Nemuritorul din Oltenitza si fatza de Intaiul Geolog invins de structuri ….Basescu nici nu avea cum sa nu fie „cel mai cel”, chiar daca ar fi dormit nonstop la Cotroceni doua mandate, tot primul iesea cu asa „inaintasi”.
            Insa el a ales sa si faca ceva bun, in ciuda acestor doua momai si a camarazilor lor intru prostie politica.

            luminita

            13/09/2011 at 7:56 pm

  29. aseara ,statia kgb-spalatoria nr 3 a lui felix turnatoru- decreta: obama fuge de basescu.cei dor nu se vor intalni bla bla bla.se cuvine ca un pedelac vanos sa dea latrina nr 3 in judecata ptr dezinformare? azi e o zi trista ptr usl: au pierdut alegerile din RO. din motive de securitate, USL asii fani kondyakov nu vor avea acces la putere in RO.

    zigzag

    13/09/2011 at 7:07 pm

    • zigzag,
      ar fi de ajuns ca si PDL-ul sa isi desemneze strategic cateva persoane care sa se autoinvite seara de seara la tembeliziuni, chiar si contra cost, si care sa spuna clar, cu subiect si predicat, in ce consta manipularea opozitiei.
      Chiar ar fi bine, salutar, sa se faca si pedelistii vocali , sa demonteze tot prin vorbe bine mestesugite -ca si strategii lui peste prajit care inventeaza subiectele false – ceea ce opozitia incearca sa inoculeze in subconstientul privitorilor acestor posturi tv, si sa vina cu contra argumente la fiecare gogoasa lansata de catre deontOlogii varanului si elanului.
      Daca vor alege sa taca, pedelistii vor pierde capital electoral.
      Prea putini ziaristi, analisti politici si moderatori tv se lupta, de 7 ani incoace, cu ventilatoarele tv ale opozitiei tembelizate.

      luminita

      13/09/2011 at 7:36 pm

      • exact!

        zigzag

        13/09/2011 at 7:53 pm

  30. Baieti si fete, semnarea acordului pe scut, LIVE

    http://www.facebook.com/bucharest.usembassy?sk=app_106060236102041

    Cetatean

    13/09/2011 at 7:12 pm

  31. Buna seara, se pare ca „loviturile” date celor care se joaca cu lopatelele in nisip (ca sa folosesc un eufemism) nu s-au terminat. Cred ca mai sunt surprize, ziua nu s-a terminat 🙂
    Oricum, cafeau s-a baut in Biroul Oval si ghinion de nesansa USL-ul a ramas cu pantalonii in vine 😀

    mar

    13/09/2011 at 7:13 pm

    • 😆 😆

      luminita

      13/09/2011 at 8:19 pm

  32. bulz-al-arab(8stele-4 pe fiecare epolet)

    13/09/2011 at 7:13 pm

    • 😆 😆 😆

      luminita

      13/09/2011 at 8:20 pm

  33. de cand nu mai sunt, trädätori, ,informatori ,säftoi la cotroceani, nu s-a mai „scurs nimic.”

    Presedintele Bäsescu; au procedat perfect.

    sä vedetzi acum speculatzii, guzganii odiosi din USL

    PONTA blesteamä ministri,soarta, nevasta, CRIN isi pune creeri pe moatze, sä vorbeascä ondulat.

    varanul securist cu condicutzä felix, vrea suspendarea presedintelui, cä s-a dus la O-BAMÄ

    theo

    13/09/2011 at 7:21 pm

  34. Drept razbunare, Ponta va vizita Coreea de Nord. Va sta doua luni pe un santier comunist. Va fi repatizat la sectia sparge-piatra.

    Acordul tocmai s-a semnat 😆

    Cetatean

    13/09/2011 at 7:23 pm

    • Cateii lui felix spumega.poate le vine mintea la cap si pedelacilor sa nu se mai lase calcati in picioare de fufele antenei 3.

      zigzag

      13/09/2011 at 7:50 pm

  35. ponta SI ILIci; au fost ani trecutzi in china, geoanä se duce des in rusia, au drumurile lor.

    theo

    13/09/2011 at 7:33 pm

  36. eu cred cä ar trebuii, sä ducä la balamuc, asta nu e opozitie,

    sunt prost crescutzi, primitivi si invidiosi. nici mäcar de dragul romaniei,

    nu pot fii corectzi. este bine, asa väd romanii perversiunea USL

    theo

    13/09/2011 at 7:36 pm

  37. PERFECT!!!!!!!!!!!!!!!!!

    theo

    13/09/2011 at 7:44 pm

  38. vazut live, auzit deodata POC! (era rinza lui Iliescu, crapa de ciuda)

    Cetatean

    13/09/2011 at 7:53 pm

    • nush cat crapa ilici….dar in pnl v a fi zarva mare.incep sa realizeze ca alaturi de psd si pc drumul e cu sens unic, spre groapa de gunoi a istoriei.iar chuky e bomboana pe coliva liberala.unde e tariceanu sa retraga de capu’ lui neste trupe de pe undeva?sau bogdan olteanu sa declare ca Taubman e corupt?de tonta cu cafeaua..stim cu totii deja.cre ca dl Maior are strangeri de inima cand se intalneste cu aliatii din cauza finului tontalau.

      zigzag

      13/09/2011 at 7:56 pm

    • asa ca detaliu. ilici nu mai are rânza. foarte serios. a fost operat pe la sf anilor ’90.

      val

      13/09/2011 at 9:54 pm

  39. Mortal, vaca aia de Cimpeanu vrea ca Basescu sa fi fost primit la un „nivel mai inalt”.
    Un pedelist enervat o intreaba: „unde vreti sa il primeasca? la Mc Donalds? La 10.000 metri”?

    mortal, vaca aia de Cimpeanu e suparata ca vizita nu a fost la nivel suficient de inalt.

    Cetatean

    13/09/2011 at 7:55 pm

    • stie cineva vreun liberal primit undeva?

      zigzag

      13/09/2011 at 7:57 pm

      • da, il primeste Felix pe Crin, cand nu e la coafor sau la poker, fireste.

        luminita

        13/09/2011 at 8:03 pm

    • Un nivel mai inalt decat Obama? Oare la cine se gandeste? la Medvedev sau Putin? Aia sunt in alte zari!

      cedric

      13/09/2011 at 8:01 pm

    • vaca aia de Campeanu inca mai e activa?????
      nu i-au terminat bateriile, ca din 2009 tot latra !!!!! 😆

      luminita

      13/09/2011 at 8:01 pm

  40. scz, „i s-au” .

    luminita

    13/09/2011 at 8:02 pm

  41. măcar de azi sîntem sub scut, nu pe scut…

    val_one

    13/09/2011 at 8:02 pm

  42. da, la toaleta istoriei, unde dau bucati de hirtie igienica.

    Cetatean

    13/09/2011 at 8:02 pm

  43. desi nu mä simt prea bine, azi , a fost o zi mare.

    orce bine pt. romania, e un medicament pt. mine.

    nici nu poate sä nu-i fie bine romaniei, , noi totzi o iubim

    si are un Presedinte, cu suflet de roman adevärat, sä fie sänätos si

    sä mai vedem ,ce minuni face.

    theo

    13/09/2011 at 8:04 pm

  44. theo, e o zi mare! multa sanatate si tie !!!

    Cetatean

    13/09/2011 at 8:06 pm

  45. campeanu, este o gretzoasä cimpazeu, ca si nicolai si aura vasile,

    la o fermä pt. animale bätrane si rele, urate si veninoase.

    cu astea joacä USL

    theo

    13/09/2011 at 8:07 pm

    • theo,
      te salut si eu!

      luminita

      13/09/2011 at 8:10 pm

  46. Salut inca o data tot poporul 🙂

    Pe Politeia Europeana puteti citi: Despre scut şi un contract semnat

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2011/09/13/despre-scut-si-un-contract-semnat/

    Theophyle

    13/09/2011 at 8:12 pm

  47. Theophyle, ai avut dreptate! CSM-ul a respins solicitarea facut in privinta madamei Costiniu, deci are liber la dosarele DNA :mrgreen”

    mar

    13/09/2011 at 8:18 pm

    • mar salut 🙂
      Tare as fi vrut sa nu am dreptate 😦

      Theophyle

      13/09/2011 at 8:20 pm

  48. vai, ce noutate, stiam asta deja de azi dimineata.

    Cetatean

    13/09/2011 at 8:21 pm

  49. mar nu ma intelege gresit, insa cu danilet si pivniceru, csm poate sa isi dea foc la rolul sau de „garant al independentei” justitiei

    Cetatean

    13/09/2011 at 8:23 pm

    • C. am ajuns la concluzia ca notiunea de „garant al independentei justitiei” a ajuns superfluu 😦

      mar

      13/09/2011 at 8:26 pm

      • dupa ce imi voi termina serialul, ai sa intelegi ce e aia „independenta” a justitiei in Romania.

        Cetatean

        13/09/2011 at 8:28 pm

  50. theophyle, astia de la hotnews sunt prosti, preiau fara sa dea numele POLITEIEI?

    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-10117277-analiza-subiectiva-relatiile-romano-americane.htm

    Cetatean

    13/09/2011 at 8:24 pm

    • Nu este prima data 😦

      mar

      13/09/2011 at 8:28 pm

      • citi
        Au dat link mascat către acest blog.
        Nu ştiu dacă este totuşi kosher să preia un articol fără acordul proprietarului.
        Cred că nu.

        Tiberiu Orasanu

        13/09/2011 at 8:35 pm

        • Tibi 🙂
          Dan Popa e un bun amic si mi-a cerut voie printr-un mail 🙂

          Theophyle

          13/09/2011 at 8:38 pm

          • OK! Teofil! 🙂
            N-am ştiut că DP este Dan Popa, pe care îl am şi eu la blogroll!

            Tiberiu Orasanu

            13/09/2011 at 8:41 pm

            • E un tip super cumsecade! Scrie si misto!

              Theophyle

              13/09/2011 at 8:44 pm

    • Poate ne spun si cine e DP?

      ela

      13/09/2011 at 8:32 pm

  51. […] bazate pe cinci postulate, care s-au dovedit reale de-a lungul unui secol", scrie Theophyle pe blogul sau. Hotnews.ro […]

  52. Aud cum Felix miorlaie jalnic, a paguba, pe acoperisuri.
    Probabil ca micul Titulescu isi numara ouale iar chiulangiul porumbac face clabuci si-si caneste tamplele, enervat.
    Triumviratul s-a blegit, care va sa zica… 😆 😆

    Tzepelica

    13/09/2011 at 8:29 pm

    • 😛 😀

      mar

      13/09/2011 at 8:41 pm

    • E un ticalos netrebnic. Intalnirea a avut loc in „oval”. Sunt doua poze diferite. cea cu toata delagatia este anticamera. Cunosc birourile ca buzunnarele mele. Imbecil sinistru!

      Theophyle

      13/09/2011 at 8:41 pm

      • Tks pt precizare.
        E o oftica generala pe acolo. Astia nu au auzit de interesul national.

        ela

        13/09/2011 at 8:48 pm

    • Si strugurii sunt acrii, nu. Jeguri aservite!

      mar

      13/09/2011 at 8:44 pm

  53. Hillary Clinton declară ceva interesant, şi anume că se va adresa Congresului în legătură cu adăugarea României în programul Visa Waiver. Vedeţi ca fiind fezabilă punerea în aplicare?

    Adrian

    13/09/2011 at 8:39 pm

    • Nu Adrian,
      din nefericire nu inca 😦 Sunt vorbe in vant. Au micsorat anul asta cu 20% toate vizele din lume!

      Theophyle

      13/09/2011 at 8:42 pm

      • Buna seara,

        de ce sa dea mai putine vize !? puteti da un indiciu, va rog ?

        ca nu imi inchipui ca-i deranjeaza turistii normali, iar aia cu probleme ajung oricum, gasesc ei o cale….
        C.

        val

        13/09/2011 at 10:51 pm

        • Val, nu este vorba numai de romani ci in general. Problema ar fi locuri de munca care sunt „rapite” americanilor pentru ca „ilegalii” munces mai ieftin.

          Theophyle

          13/09/2011 at 10:55 pm

  54. […] "Asa cum am mentionat in titlu, analiza nu va fi obiectiva. Nu poti fi obiectiv cand trebuie sa alegi intre doua “mame” – una care te-a nascut si una care te-a crescut. Pana la urma ai din ambele, din cea care te-a nascut – traditiile si locurile copilariei idilice (si nu prea), de la cea de a doua ai invatat cum sa traiesti si cum sa simti bagajul cu care ai ajuns la ea. Relatiile americane cu orice alt stat din lume, in afara Marii Britanii, sunt bazate pe cinci postulate, care s-au dovedit reale de-a lungul unui secol", scrie Theophyle pe blogul sau. […]

  55. Salut . 🙂
    Cite comentarii la o vizita prezidentiala in USA . 🙂
    USL ce zice ? 😆

    Ștefan A.

    13/09/2011 at 8:55 pm

    • Salut Stef 🙂
      Sa fie oamenii multumiti 😆

      Theophyle

      13/09/2011 at 8:56 pm

    • USL zice ca o sa demonteze scutul antiracheta cand vor veni ei la butoane. 😆
      si ca apoi vor face o vizita de cur tuoazie la Moskova, sa pupe moastele lui Lenin si poalele lui Putin, fireste.

      luminita

      13/09/2011 at 8:59 pm

  56. „La 21.00, ora României, preşedintele Băsescu se va întâlni cu directorul CIA, David Petraeus”

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/traian-basescu-s-a-intalnit-cu-barack-obama-945338.html

    mar

    13/09/2011 at 9:02 pm

  57. Nu imi imaginam ca se pot coordona atatea agende intr-un timp atat de scurt. A scapat vre-un domeniu important?
    Cred ca mainile de aur ale lui Aurescu sunt „de vina”. Ca Baconschi discuta cu hartiile de sub nas, nu cu Hillary Clinton.

    ela

    13/09/2011 at 9:06 pm

    • ela aici s-a pus la punct vizita. Romania si-a gasit un aliat puternic si un lobby puternic la Washington
      http://www.politicaromaneasca.ro/premierul_israelian_benjamin_netanyahu_vizita_istorica_la_bucuresti-5190

      Theophyle

      13/09/2011 at 9:10 pm

      • hehehe 🙂 BibiN: si la schimb ce vrei ? sa il primesti pe Lenin la tine sau sa te primeasca Obama in sectembrie ?
        Basescu: pai Bibi, eu as vrea…
        Bibi N: Am inteles ! am inteles . Se face ! Alo.. modificati putin agenda din 13.09. Shalom ! 🙂

        Un tanar de stanga

        13/09/2011 at 9:16 pm

        • 😆

          Theophyle

          13/09/2011 at 9:21 pm

      • Multumesc.
        Constat ca toate demersurile s-au facut in timp,si nu ma pot abtine sa constat au fost bine organizate intalnirile. Nu e usor sa coordonezi asemenea agende.

        ela

        13/09/2011 at 9:19 pm

  58. Sinistrul Geoana incearca sa spuna la B1 Tv ca si el a avut o contributie la scut. Altul ptr. care strugurii sunt acri.

    mar

    13/09/2011 at 9:20 pm

    • asta era in stare sa-l vanda si la fiare vechi 😆

      Theophyle

      13/09/2011 at 9:23 pm

      • 😆 😆 😆 de coma………….

        luminita

        13/09/2011 at 9:33 pm

  59. Geoana se plange ca intalnirile „s-au organizat pe alt canal” decat cel consacrat

    ela

    13/09/2011 at 9:21 pm

    • Fiecare cu canalizarea lui 😆

      Theophyle

      13/09/2011 at 9:22 pm

      • 😆

        mar

        13/09/2011 at 9:28 pm

      • Geoana a contribuit la scutul PSD plus cucuveaua Iliescu, din pacate a dansat / tzopait decat o ora in calitate de prezident …..a incurcat filmul, saracul.

        luminita

        13/09/2011 at 9:30 pm

      • Iliescu nu cumva da in ceasu mortii de necaz ? 🙂

        Ștefan A.

        13/09/2011 at 9:31 pm

        • Unghia in gat ca pitigoiul 🙂

          mar

          13/09/2011 at 9:33 pm

  60. Cine zicea ca zilele de 13 si marti sunt nenorocoase ? Uite ca pentru noi nu sunt !!!
    Dar daca ma gindesc bine pentru PontaCrin si usl chiar ca sunt nefaste 🙂 🙂

    Un tanar de stanga

    13/09/2011 at 9:31 pm

    • stai sa vezi, ca numai maine nu e joi, si joia e violet la noi………………….elementar, mai draga.

      luminita

      13/09/2011 at 9:35 pm

  61. Documentul consacră garanţii de securitate pentru România, nu doar în contextul oferirii de NATO, ci şi prin specificarea angajamentului ferm al SUA de a apăra teritoriul României prin intermediul sistemului anti-rachetă contra riscurilor date de rachetele balistice dar şi contrar oricărui atac efectiv. Acordul exclude complet răspunderea României pentru eventualele prejudicii cauzate în afara teritoriului României prin operarea sistemului anti-rachetă, această răspundere revenind în consecinţă Statelor Unite.

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/corespondenta-de-la-washington-de-ce-l-a-primit-obama-pe-basescu-237541.html

    acord bilateral 😉

    Cetatean

    13/09/2011 at 9:35 pm

  62. Geoana este gol ca o tinchea. Are o betie de cuvinte de juri ca el se afla la Cotroceni.
    Explicatii de doua parale si penibile, „patriot mai ales ca este si fiu de militar, cu studii la Frunze”.

    mar

    13/09/2011 at 9:36 pm

    • e prima oara cand conexiunea cu B1 nu e posibila de la mine , mi-e ciuda dar n-am ce face.

      luminita

      13/09/2011 at 9:40 pm

      • Lumi, mai bine. Cu siguranta te apuca furia, un fanfaron 😦

        mar

        13/09/2011 at 9:51 pm

  63. Il vad pe Voganian la TVinfo. Vorbeste de majoritate legitima in parlament. – cu ce drept vorbeste tocmai el, de la PNL? Ce idiot.

    eugeni

    13/09/2011 at 9:40 pm

    • tocmai el-Vosganian- si tocmai in numele PNL-un partid agrafa, nici macar balama nu e, 15% procente acum 1000 de ani, dintre care 80 % intrati de pe locurile 3 si 4 in Parlament.
      Niste nimeni. Cu trombon. Si fara papion.

      luminita

      13/09/2011 at 9:45 pm

  64. Cica PDL s-a retras de la guvern.

    eugeni

    13/09/2011 at 9:41 pm

  65. astia au baut gaz!

    Cetatean

    13/09/2011 at 9:44 pm

  66. Imbarligate sunt caile Domnului : 🙂
    „Victor Ponta, un lider „neprihănit” al Opoziţiei, critică în fiecare zi, cum e firesc, sistemul clientelar din jurul Puterii. Dar surpriză! Unul dintre cei mai mari beneficiari ai contractelor cu statul, unul care a avut un profit record în 2010 şi care e prietenul tuturor guvernărilor din România, i-a făcut un cadou de excepţie liderului PSD.

    Sursa: CODRIN PRISECARUEVZ a descoperit că Dorinel Umbrărescu, unul dintre „Regii Asfaltului”, a vărsat un mizilic de 502.000 de lei în beneficiul şefului PSD, pentru ca acesta să poată concura în Raliul României şi în sezonul 2009.”

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/exclusiv-evz-ipocrizia-lui-ponta-costa-100000-de-euro-plus-de-la-cine-a-primit-cadoul-l-945466.html

    Tzepelica

    13/09/2011 at 9:45 pm

    • pai, daca Tontului i-au trebuit 502.000 lei in 2009 ca sa stea pe locul mortului ,si sa-si lipeasca niste abtzibilde cu „Daciana, sponsor maximo” pe caroserie,
      pilotului care avea volanul in maini cati bani i-au fost necesari ca sa nu-l rastoarne pe CheGargara cu cracii in sus in santz, dintr-o eroare de pilotaj?!?!?!!?

      luminita

      13/09/2011 at 9:50 pm

  67. hahahaha! masina il va ingropa (politic) pe Ponta.

    Cetatean

    13/09/2011 at 9:47 pm

    • Un mic golanas de doi bani 😦

      Theophyle

      13/09/2011 at 9:48 pm

  68. Geoana e fiu de securist . Trecut fortat in MApN in 1989 si iesit ulterior la pensie cu grad (si pensie) de general .
    Inutil ca incearca sa ascunda „originea sanatoasa ” a tatalui .
    Deci , ce fiu de militar este Geoana ? 😆
    Unii uita repede , altii nu .

    Ștefan A.

    13/09/2011 at 9:48 pm

    • Responsabil cu subteranele din Bucuresti.
      Alea prin care bantuiau teroristii lui Ilicescu.

      Tzepelica

      13/09/2011 at 9:51 pm

    • Stefan, adropauza cred ca are efect nefast asupra hologramei. Juri ca este in campanie si ca urmeaza sa se instaleze la Cotroceni.
      Cristoiu, vulpe batrana, stie cum sa-l manipuleze si omul vorbeste fluviu.

      mar

      13/09/2011 at 9:55 pm

  69. stiu exact cine e taica-sau. Geoana se juca cu lopata in nisip in timp ce taica-sau era un cadru de nadejde.

    Cetatean

    13/09/2011 at 9:49 pm

    • Salut cetatean
      E plina tara de rude a „elementelor de nadejde” din epoca socialista si care au ajuns pe mari functii (si salarii ) .

      Ștefan A.

      13/09/2011 at 9:55 pm

      • La vremuri noi, tot noi !

        Tzepelica

        13/09/2011 at 9:57 pm

    • Da, dar azi Geoana este ginerele soacrei lui, tanti Margareta Costea face cartile acum
      si Geoana de-aia vine tzantos si tzeapan la Senat, ca acasa doarme stand in picioare in debara, si se inveleste cu statutul PSD pe scafarlie.

      luminita

      13/09/2011 at 9:57 pm

  70. De ce va enervati cu Geoana si Vosganian? Mai bine uitati-va pe tvr1 la meciul Barcelona- AC Milan si minunati-va de gazonul lor!
    Nici urma de cartitze!

    cedric

    13/09/2011 at 9:57 pm

  71. Cetateane daca mai esti pe aici, Dl Judecator Danielet ti-a trimis un comentariu.

    Se pare ca se simte jignit. Te rog sa-i raspunzi:

    https://theophylepoliteia.wordpress.com/2011/09/12/constitutia-poporului-%c2%ab-suveran-%c2%bb-si-republica-judecatorilor-iv/#comment-162370

    Theophyle

    13/09/2011 at 10:03 pm

    • … nu prea argumenteaza in comentariul postat nimic (ca tot repeta cuvantul ‘argument’) … un comentariu de om versat (citeste om politic), parerea mea.

      CFG

      13/09/2011 at 10:13 pm

      • Am vazut. Din nefericire ma abtin sa-i dau raspunsul. Eu sunt moderator – Cetateanul este autor deci noi chiar lucram dupa regulile BBC.

        Theophyle

        13/09/2011 at 10:15 pm

        • :lol;

          mar

          13/09/2011 at 10:23 pm

        • Las’ s-astepte raspunsul lui Cetatean, ca nu-i sta ceasul.
          Ca si noi am asteptat sa implementeze reforma in cuibul de viespi ai Justitiei si el a falfait steagul un pic, dupa care l-a coborat in berna.
          Cucuveaua lui Iliescu stie de ce.

          luminita

          13/09/2011 at 10:26 pm

  72. Avem, deci, o noua confirmare a regimului dictatorial din Romania. Pai uitati-va ce apucatori de totalitar are Basescu asta. Dupa ce s-a vazut ales la Cotroceni si-a pus consilieri si personal dupa cum la taiat capul. Dar intr-o democratie, he he, ca la americani pina si servitorii trebuie confirmati prin vot. Carevasazica, majordomul asta de Biden nu a ajuns acolo numit de Obama. Au fost alegeri cu buletine de vot asa:
    -Prezident: Obama
    -Servitor: Biden.
    Rolul servitorilor este acela de a baga pe usa din dos dictatorii din UE si tari membre NATO.
    Tot conform Ponta, miss Clinton este angajata pe post de camerista. De aia umbla atita prin lume, e angajata sa stearfa praful.

    Acuma lasind gluma la o parte, pe roata de rezerva a pesedeului, marca Ponta, nu il pot caracteriza decit intr-un singur fel ( cer scuze proprietarului de blog pentru limbaj dar nu este alternativa): asta e prost rau de tot.

    Aha

    13/09/2011 at 10:09 pm

    • eu observ la el comportamentul unui puşti obraznic şi rîzgîat. cunoaşteţi genul, nu? dar el duce la superlativ „calităţile” astea.

      val_one

      13/09/2011 at 10:13 pm

      • Ponta le duce in derizoriu, ca nici haz nu are.
        De Geoana puteai sa razi macar, atat era de caraghios in batzosenia lui.
        de Ponta nu poti decat sa te feresti, ca de un epileptic in criza, asteptand sa-l ridice ambulantza .

        luminita

        13/09/2011 at 10:22 pm

    • Ponta adjectiv–non stop pe micile ecrane, in curand si in 3D.

      luminita

      13/09/2011 at 10:16 pm

  73. CTP, pe a3:

    ei, i-a pus (lui Băsescu) CIA-ul o pilă la Obama, să-l primească, deşi în programul acestuia vizita nu era prevăzută…

    bine c-o ştim şi pe asta, preşedintele are pile bune la CIA. 😀

    val_one

    13/09/2011 at 10:10 pm

    • Si Geoana a avut o pozitie aprox. similara, ca vizita a fost organizata la nivel de servicii, ca era un eveniment daca venea Obama si nu invers.

      mar

      13/09/2011 at 10:26 pm

    • mi-a placut raspunsul…bravo!

      septigre

      14/09/2011 at 4:27 am

  74. O scurta observatie: raspunsul dlui Danilet este de toata jena.
    Si nici nu e raspuns, ci o balmajeala ca ar fi injurat de anonimi.

    victor L

    13/09/2011 at 10:30 pm

    • Victor,
      am citit. din nefericire nu pot sa-i raspund inainte de Cetatean. Crede-ma ca am sa o fac si pe mail cu nume pronume si toate datele mele ca sa nu-i fiu anonim!

      Theophyle

      13/09/2011 at 10:33 pm

      • Dragă Teofil
        Am citit atît comentul de pe politeia cît şi răspunsul domnului june cesemist de pe blogul său propriu.
        E limpede : sistemul îi înghite hulpav, pe toţi. Este şi motivul pentru care eu nu mai am iluzii.

        Tiberiu Orasanu

        13/09/2011 at 10:43 pm

        • Dl Judecator nu intelege ce deziluzii a provocat acestei mici comunitati de oameni cinstiti si iubitori de tara si de popor. Imi pare nespus de rau si sper ca Cetatean ii va da un raspuns la obiect. Eu ii voi raspunde dupa cetatean.

          Theophyle

          13/09/2011 at 10:46 pm

    • om fi noi anonimi in viziunea lui, dar nu suntem alaturea cu drumul.

      luminita

      13/09/2011 at 10:53 pm

  75. Acuma daca tot sint cu sacii jos din caruta, carevasazica ma ascund sub anonimat, comentez si eu din ce a zis domnul judge de la care aflam:
    Art. 34. – (1) Inainte de a incepe sa-si exercite functia, judecatorii si procurorii depun urmatorul juramant: “Jur sa respect Constitutia si legile tarii, sa apar drepturile si libertatile fundamentale ale persoanei, sa-mi indeplinesc atributiile cu onoare, constiinta si fara partinire”
    .
    Domnul Danilet are o versiune incorecta. Versiunea corecta zice asa: sa respect legile tarii, si alea in vigoare si alea abrogate. sa apar drepturile si libertatile marilor infractori. Cit despre partea cu indeplinirea atributiilor cu onoare as aminti din discutiile unui judge cu unul Voicu: ihi, am inteles, imi tremura picioarele.

    Aha

    13/09/2011 at 10:46 pm

    • Aha, vine si timpul nedreptatitilor.

      Si Vasile Ursu Nicolai avea un pseudonim il chema Horia si impreuna cu Closca si Crisan s-a revoltat impotriva nedreptatilor 😦

      Theophyle

      13/09/2011 at 10:50 pm

      • Hai ca ma enervat. Daca jura aia nu stiu ce, gata, sintem in siguranta, dormim linistiti, FNI … aaa, adica „independentii” vegheaza pentru noi. Pai cum o sa-i critici, nu auzi ca au depus juramint? Sint chiar curios sa vad ce raspunde citizen.

        Aha

        13/09/2011 at 10:57 pm

        • Maine vedem 🙂 Putina rabdare 😆

          Theophyle

          13/09/2011 at 11:01 pm

        • pe ei juramantul nu ii responsabilizeaza, ci ii degreveaza de sarcini si ii scuteste de cosmaruri dupa ce dau verdicte.

          luminita

          13/09/2011 at 11:19 pm

      • http://www.mediafax.ro/externe/romania-si-sua-isi-extind-parteneriatul-strategic-in-educatie-stiinta-si-contacte-interumane-8744090 :).decat sa citim ce scrie danilet mai bine ne ocupam de lucruri serioase.treaba lui danilet nu e sa comenteze pe bloguri ci sa isi vada de borsul lui csm.iar daca citeste danilet mai citeste pe aici doar un mesaj am : tovarase danilet , nu toti romanii sunt bizoni.cine are mintea limpede vede cum se face justitia in RO.iar daca nu e suficient citeste tovarase rapoartele pe justitie de la UE.

        zigzag

        13/09/2011 at 11:08 pm

        • Cum cita Teophyle din Stratfor: „… in exchange for technology and long-term guarantees.” 😉

          CFG

          13/09/2011 at 11:32 pm

  76. Teophyle,

    Din pacate pentru tinerii sandei este foarte usor sa isi justifice atitudinea. Au senzatia ca sunt o casta cu un limbaj aparte accesibil numai lor si care le confera toate drepturile si etica proprie. Prostimea nu intelege si nu stie.Imi este scarba.

    eugeni

    13/09/2011 at 11:03 pm

    • si unde mai pui ca cica n-au avut nici profesori care sa le predea legislatia europeana, bre.
      te umfl si rasul.
      ca parca singuri nu puteau citi, trebuia sa le predea un profesor……ca la matematici superioare….

      luminita

      13/09/2011 at 11:11 pm

  77. Noapte buna! si FELICITARI ptr DIPLOMATIA MILITARA a Romaniei.nu in ultimul rand, ar trebui sa ne amintim cu piosenie de militarii nostri care si au dat viata in teatrele de operatiuni.datorita lor am primit astazi onoarea SUA.politrucii si danelitii sa si vada de ce stiu ei mai bine sa faca :sa batjocoreasca si sa umileasca acest popor.

    zigzag

    13/09/2011 at 11:26 pm

  78. salve,

    excelenta miscare a lui Basescu,
    ex-ce-lent!!

    bravo!

    basescu stia din start ca se va intilni cu Obama, chestiile astea nu se fac pe picior, ci se negociaza cu mult timp inainte de vizita programata.

    dar a tinut-o secret, sa le-o mai traga uslinosilor cu slugoiul ponta fara buletin si matreata crin.

    excelent,
    hai ca mi-a facut o seara buna piratul
    🙂

    skorpion

    13/09/2011 at 11:28 pm

    • sa vezi maine dupa amiaza, cand s-o trezi Crizel, ce scrisoare deschisa o sa trimita el la Moskova, sa-si ceara scuze in numele „poporului roman” vezi doamne, ca a indraznit Basescu sa se duca peste Obama in biroul oval, bre.

      luminita

      13/09/2011 at 11:39 pm

  79. Lumi
    Te anunţ ca ai punctat comentul nr. 200 sute! 🙂

    Tiberiu Orasanu

    13/09/2011 at 11:33 pm

    • 200 ?
      e de bine pentru o anonima ca mine?
      😆

      luminita

      13/09/2011 at 11:42 pm

  80. E bine Lumi, e fooooarte bine! 🙂
    Tu anonimă ? Haida de! Anonim e ştiu eu cine dar tac pînă îi răspunde citi. 😆

    Tiberiu Orasanu

    13/09/2011 at 11:45 pm

  81. Ministrul rus de Externe a declarat, marti seara, ca semnarea acordului pentru scutul antiracheta in Romania determina in mod urgent acordarea de garantii ca scutul nu este indreptat impotriva fortelor strategice ruse, potrivit Ria Novosti.

    skorpion

    13/09/2011 at 11:52 pm

    • minciunile privind boala lui Basescu au ajuns pina in SUA?
      ramii uimit

      skorpion

      13/09/2011 at 11:57 pm

      • În limbaj diplomatic, remarca lui Biden se traduce cam aşa : eu nu cred minciunile proferate la adresa dumneavoastră… 🙂

        Tiberiu Orasanu

        14/09/2011 at 12:01 am

        • 😆
          asa este!

          skorpion

          14/09/2011 at 12:08 am

      • de la wikileaks încoace nu ne mai mirăm. 😉

        val_one

        14/09/2011 at 12:04 am

    • Biden stia asta pe surse, de la Stelica Scatiu Tanase . 😆 De-aia s-a si grabit sa-l intalneasca pe Base, ca sa il prinda in viata. 😆

      luminita

      14/09/2011 at 12:07 am

      • omg, lumi,
        😛

        skorpion

        14/09/2011 at 12:08 am

      • tare de tot…

        septigre

        14/09/2011 at 4:30 am

  82. Ok, am reintrat acum si am vazut postarea dl judecator.

    Asigur pe toata lumea ca va fi cel putin o postare de raspuns pt Cristi Danilet, exact pe tema CEDO si judecatorii nostri.

    Dl judecator ar fi trebuit sa observe ca al doilea comentariu nu imi apartine.

    Serialul va continua si va avea exact atitea episoade cit sa fie clar si dl judecator ca nu trebuie sa fii judecator pentru a lupta pentru adevarata independenta a Justitiei, nu cea declarativa si tantosa, ci cea reala.

    Lupta pentru adevarata indpendenta a Justitiei, din pacate, nu este monopolul CSM. La cum s-a comportat CSM-ul vechi si cum se comporta cel nou, cred ca aceasta pretentie ar cam trebui sa fie pusa in berna.

    Pe miine! Noapte buna tuturor!

    Cetatean

    14/09/2011 at 12:02 am

  83. Noapte bună, All!

    Tiberiu Orasanu

    14/09/2011 at 12:04 am

  84. Noapte buna!

    luminita

    14/09/2011 at 12:08 am

  85. […] bazate pe cinci postulate, care s-au dovedit reale de-a lungul unui secol", scrie Theophyle pe blogul sau. GA_googleFillSlot("NF_articole_728x90_02"); […]

  86. Buna dimineata,
    nu stiu daca stirea e reala sau gluma dar e buna :
    http://www.ziare.com/crin-antonescu/traian-basescu/antonescu-a-vomat-de-nervi-1120453

    cedric

    14/09/2011 at 7:36 am

  87. Mortal! 😉

    Buna dimineata, cedric, buna dimineata la toata lumea!

    Cetatean

    14/09/2011 at 8:00 am

  88. Buna Dimineata 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    14/09/2011 at 8:33 am

  89. O legatura de exemplu la o copie a discursului referit ar fi prins bine.

    Exista o acuta lipsa de documentare in limba romana, incearca de exemplu search pe google dupa „bill clinton discurs bucuresti” : vor rezulta povesti despre cum „bill clinton a confundat”, despre ceva tinara ce-a lesinat si alte prostioare specifice presei romanesti. Un tinar care incearca sa urmareasca textul articolului de fata reciteste si el de citeva ori discursul respectiv de unde ?

    Eu unul sunt convins ca principala cale de-a adauga valoare in mediul online de limba romana la ora actuala e refacerea paienjenisului de referinte catre surse primare sau macar de incredere, asa incit documentarea sa poata avea loc. Abia pe urma, dupa ani de soliditate documentara vom incepe sa vedem romani care gindesc.

    Mircea Popescu

    14/09/2011 at 3:02 pm

  90. […] “Asa cum am mentionat in titlu, analiza nu va fi obiectiva. Nu poti fi obiectiv cand trebuie sa alegi intre doua “mame” – una care te-a nascut si una care te-a crescut. Pana la urma ai din ambele, din cea care te-a nascut – traditiile si locurile copilariei idilice (si nu prea), de la cea de a doua ai invatat cum sa traiesti si cum sa simti bagajul cu care ai ajuns la ea. Relatiile americane cu orice alt stat din lume, in afara Marii Britanii, sunt bazate pe cinci postulate, care s-au dovedit reale de-a lungul unui secol”, scrie Theophyle pe blogul sau. […]

  91. despre americani…un articol…de aici:http://inliniedreapta.net/dereferinta/cainii-de-americani/

    septigre

    15/09/2011 at 4:53 am


Comentariile sunt închise.