Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Constitutia poporului « suveran » si Republica Judecatorilor (IV)

Postat de @Cetatean

Motto : « Suveranitatea naţională aparţine poporului român » (art.2. al.1. din Constitutie).

Precizare : Celelalte trei episoade anterioare le gasiti aici , aici si aici

*******

Rezumatul episoadelor II si III:

Episoadele II si III sunt etape in demonstrarea unui teze, anume ca modificarea pe care Presedintele Traian Basescu doreste sa introduca, cu ocazia revizuirii, in articolul 124, al.3 din Constitutie (« Judecătorii sunt independenţi şi se supun numai legii »), in sensul completarii ei astfel: « Judecatorii sunt independenti si se supun numai Constitutiei, legii si deciziilor Curtii Constitutionale» nu este redundanta, cum considera Curtea Constitutionala, ci si imperios necesara. Completarea articolului 124 al.3 prin mentionarea explicita a obligatiei magistratilor de a respecta Constitutia si deciziile Curtii Constitutionale nu ar fi necesara daca s-ar fi dovedit ca magistratii chiar le respecta. Din pacate, a fost dovedit, in nenumarate rinduri, contrariul: magistratii, sub diferite pretexte-subterfugii, au ignorat cu buna stiinta legile, Constitutia si deciziile CCR.

Din multimea de ocazii oferite de Justitia romana, am ales sa prezint onoratilor membri si cititori ai blogului episodul « sporurile magistratilor » (auto)acordate in timp record, dupa mascarade de procese in care au fost repuse in vigoare legi abrogate intre timp de Parlament.

Episodul II prezinta citeva situatii (procesul ultra-rapid de 3 zile de la Craiova, procesele pierdut de Ministerul de Finante in fata ICCJ, deciziile XXXVI/2007 si XXI/2008 ale ICCJ) in care magistratii au dat statul in judecata pentru a-si redobindi « drepturile » salariale si, surpriza !, au cistigat. Efortul cerut de statul debitor noua, simplilor platitori de taxe care nu ne putem mari salariile prin lovituri cu ciocanelul in masa se cifreaza la 500 milioane de euro. In fond, un fleac pe linga ceva atit de nepretuit ca « independenta » magistratilor si  « supunerea » lor « doar in fata legii » (cica).

Episodul III, mai tehnic, prezinta partial decizia 838/2009 a CCR in care Curtea a constatat ca cele doua RIL-uri (recursuri in interesul legii) din 2007 si 2008 ale ICCJ prin care magistratii si-au acordat singuri sporurile salariale au fost adoptate cu incalcarea principiului separatiei puterilor in stat (ICCJ isi arogase competenta legiferarii ce revine Parlamentului) si prin repunerea in vigoare a unor legi abrogate intre timp de Parlament. Tot in acest al treilea episod este mentionata si o folosire particulara a aceluiasi mecanism juridic pervers  care consta in nesocotirea legii in vigoare si raportarea la o lege intre timp abrogata : mentinerea in functia de Presedinte al ICCJ, timp de 2 ani (din 2007 pina in 2009), a sinistrului iliescian Nicolae Popa. Atit mentinerea in functie a unui individ ajuns la virsta pensionarii cit si auto-acordarea de sporuri salariale arata ca atunci cind vor, magistratii nu numai ca nu se supun legii, ba mai mult o interpreteaza anapoda, ignorind atit Constitutia cit si deciziile CCR.

*******

Spuneam in incheierea episodului anterior ca CCR a constatat, in decizia 838/2009, ca in cele doua RIL-uri « Inalta Curte de Casatie si Justitie nu s-a limitat la a clarifica intelesul unor norme juridice sau a campului lor de aplicare. Instanta suprema, invocand vicii de tehnica legislativa….sau vicii de neconstitutionalitate…., a repus in vigoare norme care isi incetasera aplicarea, fiind abrogate prin acte normative ale autoritatii legiuitoare. Insa, o atare operatie juridica nu poate fi realizata decat de autoritatea legiuitoare (Parlament sau Guvern, dupa caz), unica abilitata sa dispuna cu privire la solutiile ce se impun in aceasta materie ». Bomboana de pe coliva celor doua RIL-uri o constituie o observatie rapida a CCR care suna cam asa : « Curtea Constitutionala a constatat si cu alte ocazii neconstitutionalitatea unor prevederi legale susceptibile de a genera depasirea competentelor instantelor judecatoresti in detrimentul autoritatii legiuitoare ». Observatia merita retinuta, mai ales ca exista unii membri actuali ai CSM, auto-declarati reformisti, care se revolta de mama focului cind aud ca ar trebui sa fie inscrisa in Constitutie obligatia lor de a  respecta Constitutia si deciziile CCR.

Ramasesem insa dator cu explicarea « pedepsei » pe care CCR l-a aplicat-o Sandeilor din ICCJ pentru ca si-au marit singuri salariile. Ei bine, aceasta pedeapsa a constat dintr-o…recomandare pentru viitor:

« In ceea ce priveste autoritatea judecatoreasca, reprezentata de Inalta Curte de Casatie si Justitie, conduita conforma Constitutiei transpare din cele statuate mai sus, si anume exercitarea competentelor stabilite de lege in conformitate cu prevederile constitutionale referitoare la separatia puterilor in stat si, deci, abtinerea de la orice actiune care ar avea ca efect subrogarea in atributiile altei autoritati publice. Prin urmare, Inalta Curte de Casatie si Justitie nu poate sa instituie, sa modifice sau sa abroge norme juridice cu putere de lege ori sa efectueze controlul de constitutionalitate a acestora ».

Altfel spus, se cuvine ca ICCJ sa adopte, pe viitor, o conduita conforma Constitutiei, adica sa isi vada de lungul nasului si sa nu submineze competentele de legiferare care revin Parlamentului.

Ce a decis insa CCR in legatura cu sporurile pe care magistratii de la ICCJ si le acordasera deja pina la pronuntarea deciziei 838/2009 ? Citez : « Asa fiind, apare ca evident ca decizia pronuntata de Curtea Constitutionala in solutionarea conflictului juridic de natura constitutionala nu poate produce niciun efect cu privire la valabilitatea deciziilor deja pronuntate de Inalta Curte de Casatie si Justitie in exercitarea atributiei consacrate de art. 329 din Codul de procedura civila….Pe cale de consecinta, efectele deciziei Curtii nu pot viza decat actele, actiunile, inactiunile sau operatiunile ce urmeaza a se infaptui in viitor de catre autoritatile publice implicate in conflictul juridic de natura constitutionala ».

Intr-o interpretare mai putin gomoasa si mai pe intelesul cetatenilor obisnuiti, decizia CCR suna cam asa : « Dragi Sandei, nesocotiti Constitutia, calcati in picioare separatia puterilor in stat, scuipati in obrazul Parlamentului si al poporului suveran care l-a votat, repuneti in vigoare legi abrogate, acordati-va singuri sporuri salariale. Tot ce vom face noi, judecatorii de la CCR, in caz ca suntem sesizati cu privire la comportamentul vostru, este sa constatam ca declansati un conflict juridic de natura constitutionala cu Parlamentul si sa va recomandam, ca pe viitor, sa va purtati frumos, adica sa terminati cu joaca de-a Parlamentul. Cele 500 de milioane de euro pe care vi le-ati acordat singuri si pe care poporul « suveran » le va plati pentru sporurile voastre salariale sunt un pret de nimic, pe linga principiul sacrosant al « supunerii » magistratilor in fata Constitutiei pe care va trebui sa il respectati pe viitor. Noi nu va luam sporurile pentru ca deciziile noastre nu se aplica retroactiv » (in termenii exacti ai CCR : « Efectul ex nunc [de aici incolo – trad. autorului] al actelor Curtii constituie o aplicare a principiului neretroactivitatii, garantie fundamentala a drepturilor constitutionale de natura a asigura securitatea juridica si increderea cetatenilor in sistemul de drept »).  Bucurati-va deci de banisorii vostri obtinuti cu truda si data viitoare sa fiti mai putini lacomi. Putina moderatie nu strica, fiilor ».

Trebuie sa intelegem, in calitatea noastra de cetateni obisnuiti care nu ne putem mari salariile cu lovituri de ciocan in masa, ca onor CCR, desi a constatat ca ICCJ a incalcat separatia puterilor in stat si s-a comportat ca Parlamentul, totusi nu a vrut sa suprime efectele celor doua decizii anti-constitutionale ale ICCJ, deoarece a considerat ca facind astfel ne-ar submina noua increderea in statul de drept ! Mai sa fie ! Principiul « neretroactivitatii legii » pe care CCR (in componenta ei iliesciana din 2009) l-a invocat a fost o mascarada: « Pe cale de consecinta, efectele deciziei Curtii nu pot viza decat actele, actiunile, inactiunile sau operatiunile ce urmeaza a se infaptui in viitor de catre autoritatile publice implicate in conflictul juridic de natura constitutionala ». Aceasta invocare a fost o mascarada pentru ca judecatorii stacojii au ales sa isi invoce anapoda propria jurisprudenta ca si cum ei insisi nu stiau cum se aplica.

Ei au ales sa mentina efectele juridice ale unor decizii ale ICCJ pronuntate cu incalcarea Constitutiei. Ar fi multe de spus pe marginea modului in care CCR si-am invocat propria jurisprudenta, insa deocamdata nu asta e scopul meu.

In decizia 838/2009, CCR s-a facut ca plesneste peste ochi Sandeii de la ICCJ care isi bagasera miinile pina la coate in buzunarele cetatenilor si isi acordasera lor insisi sporuri salariale. Pe de o parte, CCR a dat dreptate Presedintelui Romaniei (constatind existenta unui conflict constitutional intre ICCJ si Parlament) insa pe de alta parte a ales sa le administreze Sandeilor doar o parinteasca aprostrofare si o recomandare pentru viitor lasindu-i in schimb cu banii autoserviti. Altfel spus, CCR-ul iliescian din 2009 nu a suprimat producerea pentru viitor a efectelor unor decizii neconstitutionale ale ICCJ si nu a decis ca banii incasati, incasati sa ramina, iar de la publicarea in Monitorul Oficial a Deciziei 838/2009 nici un judecator sa nu mai incaseze sporuri de nici un fel (asa ar fi fost mai normal ca CCR sa isi interpreteze propria jurisprudenta). Nu. CCR a stabilit ca norocosii Sandei care si-au acordat neconstitutional sporuri salariale sa le obtina in continuare, iar Sandeii care nu au apucat sa dea statul in judecata, sa nu il mai dea, intrucit nu urmau sa mai primeasca nimic. O astfel de interpretare a ceea ce se numeste « neretroactivitatea legii » mie imi pare foarte periculoasa prin consecintele pe care le poate genera si prin portitele legale pe care le lasa la indemina celor care nu au chef sa respecte deciziile CCR.

Citeva intrebari merita puse cu referire la decizia CCR nr.838/2009 :

1. Cind ICCJ, in aplicarea art. 329 din Codul de procedura civila,  adopta o decizie si incalca manifest Constitutia, este suficient ca CCR, constatind incalcarea Constitutiei, sa le faca Sandeilor doar o « recomandare » pentru viitor? Ce garantie avem ca pe viitor, cum ii place Curtii Constitutionale sa creada, Sandeii chiar vor tine cont de recomandare si vor avea o conduita conforma Constitutiei ? Nici una. E un fapt dovedit (vezi mai jos).

Avind in vedere ca deciziile ICCJ nu sunt supuse controlului de constitutionalitate ex ante si ca CCR se poate pronunta pe ele doar in cadrul unei sesizari de CJNC (cum a fost in cazul deciziei 838/2009 sau a Deciziei 901/2009), rezulta ca atita timp cit in Constitutie nu se mentioneaza explicit in art.124 obligatia judecatorilor de a se supune si deciziilor CCR,  se pastreaza deschisa in continuare posibilitatea ca ICCJ sa se foloseasca si in alte decizii viitoare de acelasi tertip juridic utilizat in deciziile din 2007 si 2008: ICCJ va putea adopta nestingherita, cu incalcarea Constitutiei, si alte RIL-uri considerate « definitive si irevocabile » iar CCR, fiind sesizata pe motiv de CJNC, ar constata eventual incalcarea Constitutiei si subminarea competentelor celorlalte autoritati, insa ar refuza sa suprime efectele produse de deciziile neconstitutionale ale ICCJ.

Pentru cei care vor sari ca arsi cu fierul rosu la citirea acestor rinduri (ma refer in special la doi CSM-isti anume, dintre  care unul crede ca « nu trebuie prevazut in mod expres ca trebuie, ca judecator, sa ma supun si Constitutiei si deciziilor CC, ca oricum sunt obligat la asta si acum »SURSA , si vor tipa ca eu descriu doar o situatie ipotetica in care ICCJ refuza sa ia in considerare deciziile anterior pronuntate de CCR (lucru absurd in viziunea lor), doresc sa le aduc la cunostinta ca eu descriu o situatie cit se poate de reala.

In afara de deciziile  838/2009 si 901/2009, a mai existat cel putin o decizie, Decizia nr. 1222/2008 a CCR in care Curtea a solutionat un conflict juridic de natura constitutionala intre ICCJ si alta autoritate a statului, anume Presedintele Romaniei : « Curtea Constitutionala constata ca exista un conflict juridic de natura constitutionala intre Presedintele Romaniei, pe de o parte, si puterea judecatoreasca, reprezentata de Inalta Curte de Casatie si Justitie, pe de alta parte […] produs in conditiile neluarii in considerare de catre Inalta Curte de Casatie si Justitie a Deciziei Curtii Constitutionale nr. 384 din 4 mai 2006 […] precum si a dispozitiilor legale in vigoare ».

Situatia descrisa de mine (in care ICCJ refuza sa tina cont de deciziile anterior pronuntate de CCR) nu mai pare asa de ipotetica, nu ?

Jocul ICCJ de-a subminarea competentelor Parlamentului si/sau ale Presedintelui si jocul CCR de a-i da recomandari pentru viitor ar fi frumos daca ar fi doar unul ipotetic si daca nu ar fi urmat de efectele juridice ale acelor RIL-uri definitive si irevocabile (pronuntate cu incalcarea Constitutiei) pe care CCR refuza sa le suprime. Exemplul sporurilor salariale acordate de ICCJ si neanulate de CCR arata cit de pervers poate fi jocul acesta de-a pronunta decizii cu incalcarea Constitutiei (ICCJ) si de-a decide mentinerea efectelor lor juridice (CCR). Cine stie ce grozavie le mai da prin minte celor de la ICCJ iar cei de la CCR vor sta cu miinile in buzunare pe motiv ca nu pot anula o decizie luata cu incalcarea Constitutiei, dar pot face totusi o…recomandare pentru viitor !

Prin urmare, pentru ca acest tip de situatie sa nu se mai repete, citeva lucruri trebuie facute :

  •  in primul rind, mentionarea explicita in Constitutie, in art. 124, a obligatiei pentru magistrati de a supune nu doar « legii », ci si Constitutiei si deciziilor CCR (asa cum a propus Traian Basescu) ;
  • in al doilea rind, introducerea obligatiei de control constitutional asupra deciziilor pronuntate de ICCJ in aplicarea art. 329 din Codul de Procedura Civila (« Pentru a se asigura interpretarea şi aplicarea unitară a legii de către toate instanţele judecătoreşti, procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, din oficiu sau la cererea ministrului justiţiei, colegiul de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, colegiile de conducere ale curţilor de apel, precum şi Avocatul Poporului au îndatorirea să ceară Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie să se pronunţe asupra problemelor de drept care au fost soluţionate diferit de instanţele judecătoreşti »). Controlul ar trebui sa fie ex ante, astfel ca CCR sa se poata pronunta asupra deciziilor ICCJ inainte ca acestea sa intre in vigoare si sa produca efecte juridice (la fel cum face cu legile adoptate de Parlament).
  • in al treilea rind, modificarea atributiilor CCR (in Constitutie sau in legea 47/1992) in sensul conferirii competentei de a analiza ex ante deciziile pronuntate de ICCJ in aplicarea art.329 din CPC.

Evident, stiu ce gindesc magistratii « independenti » despre posibilitatea acestor modificari legislative, deja s-au exprimat in decizia 838/2009 : «…se tinde la crearea unei noi cai de atac extraordinare, nereglementata de lege, prin care sa se repuna in discutie hotarari judecatoresti definitive si irevocabile. Or, cenzurarea acestor hotarari care au putere de lege, in virtutea principiului „res iudicata pro veritatae habetur”, de catre Curtea Constitutionala, in temeiul prevederilor art. 146 lit. e) din Constitutie, este inadmisibila ».

Pentru Sandeii care ar tipa ca li s-ar pune astfel in pericol « independenta », recomand lectura obligatorie din Constitutie a doua articole:

Art. 1, al.5: « În România, respectarea Constituţiei, a supremaţiei sale şi a legilor este obligatorie ».

Art. 142, al.1 : « Curtea Constituţională este garantul supremaţiei Constituţiei ».

Nu te poti acoperi cu « puterea de lucru judecat » decit atunci cind decizia pronuntata a respectat Constitutia si legile. Cind ai lovit cu ciocanelul in masa si ai pronuntat o decizie « definitiva si irevocabila », aceasta e definitiva si irevocabila doar daca a fost adoptata cu respectarea Constitutiei si legilor, altmiteri e o hotarire tilhareasca si nimeni nu poate fi constrins sa o respecte. Ideea ca exista cai de atac nu tine in cazul in care discutam de un RIL adoptat in Sectiile Reunite ale ICCJ. Daca sectiile reunite, compuse din peste 90 din cei 115 judecatori, adopta o decizie care incalca Constitutia, ce cale de atac mai ai la dispozitie ? Or, garantarea suprematiei Constitutiei si a legilor revine CCR, nu ICCJ si oricit ar vrea Sandeii din ICCJ, ei nu trebuie sa lasati sa mai adopte RIL-uri, in aplicarea  aplicarea art.329 din CPC fara controlul ex ante al CCR. Altfel cine stie ce mai fac iarasi si CCR, sesizata cu CJNC, decide sa le dea doar o « recomandare »  pentru viitor, lasind neatinse afectele juridice ale deciziilor adoptate cu incalcarea Constitutiei.

2. Ce ne facem in situatia in care, desi exista decizii ale CCR valabile erga omnes care obliga Sandeii din ICCJ ca pe vitor sa respecte Constitutia si sa nu submineze prerogativele celorlalte autoritati ale statului, acestia gasesc totusi un mecanism juridic care le da voie sa treaca chiar si peste deciziile CCR ? Oricit de ciudat ar parea, Sandeii gasisera deja acest mecanism si il folosisera (e drept, oarecum timid) inca din deciziile XXXVI si XXI, insa abia dupa decizia 838/2009 s-au decis sa il perfectioneze. Era singura arma care le mai ramasese : conceptul de « nediscriminare » si recursul inselator la ceea ce ei socoteau a fi « jurisprudenta CEDO » pentru a trece peste deciziile CCR.

(va urma)

P.S.  Razboaiele Justitiei – De citit!  [n.red]

Written by Theophyle

12/09/2011 la 2:09 pm

103 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna ziua tuturor 🙂

    Pentru cititorii care se intreaba cine este actualul membru al CSM care a declarat ca „nu trebuie prevazut in mod expres ca trebuie, ca judecator, sa ma supun si Constitutiei si deciziilor CC, ca oricum sunt obligat la asta si acum„, raspunsul este (surpriza!): judecatorul Cristi Danilet, proaspat intors din America, unde a vazut cum functioneaza o Justitie eficienta.

    Cetatean

    12/09/2011 at 2:14 pm

    • un gunoi de judecator. echivalentul lui Ponta. o jigodie cu sacii in caruta.

      Sare'n Ochi

      12/09/2011 at 8:46 pm

  2. Oooo, meserie, in articolul postat de Theophyle ca referinta suplimentara apare conceptul de „discriminare” pe care mamicile-judecator l-au invocat pentru a-si cere in Justitie „drepturile”! Ce repede au invatat judecatorii romani pasareasca asta a „discriminarilor”… Despre asta, data viitoare.

    Cetatean

    12/09/2011 at 2:21 pm

  3. excelent, @cetatean,

    poate in ritmul asta, intr-o buna zi, sandeii & co vor desfiinta parlamentul, guvernul & presedintia si vor prelua conducerea Romaniei!

    cu mona pivniceru in frunte..

    skorpion

    12/09/2011 at 2:39 pm

  4. Skorpi, salut! Nu le dai idei, ca astia sunt in stare de orice. Cu Mona Pivniceru in frunte si cu judecatori serifi tinindu-i trena.

    Cetatean

    12/09/2011 at 2:44 pm

  5. buna ziua;
    sa inteleg ca daca Parlamentul declara miine razboi,ICCJ poate sa anuleze decizia pe motiv,sa zicem,ca nu se respecta dreptul la viata al cetatenilor?(ca doar la razboi mai si mori)

    intamplator

    12/09/2011 at 3:16 pm

  6. Nu chiar, declaratiile Parlamentului si ale Presedintelui, dupa stiinta mea, nu pot fi atacate in fata unei instante. Insa resursele Sandeilor sunt inimaginabile, ar putea sa le conteste si pe forma (cum ca declaratia nu a respectat procedura legala prevazuta pentru aceste situatii) si pe fond (ca anumiti cetateni considera ca astfel li se incalca nu stiu ce drepturi fundamentale).

    Cetatean

    12/09/2011 at 3:33 pm

    • astia sint capabili de orice:

      Instanta superma…..a repus in vigoare norme care isi incetasera aplicarea, fiind abrogate prin acte normative ale autoritatii legiuitoare. Insa, o atare operatie juridica nu poate fi realizata decat de autoritatea legiuitoare (Parlament sau Guvern, dupa caz),

      skorpion

      12/09/2011 at 3:37 pm

  7. Sandeii pot atenta la competentele Parlamentului, si cred ca o fac „in numele legii”.
    Daca Parlamentul ar avea tupeul sa „judece” si sa dea sentinte „definitive si irevocabile”, cine ar tipa cel mai tare ca se incalca separatia puterilor in stat?

    Cetatean

    12/09/2011 at 3:51 pm

  8. Pentru interesati 🙂
    Pe Politeia Europeana un articol interesant (creed eu) – Preţul politic al ignoranţei. O poveste despre cum s-a ajuns la Euro!

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2011/09/12/pretul-politic-al-ignorantei/

    Theophyle

    12/09/2011 at 4:14 pm

  9. Interesant! Acuma francezii se uita cum Germania profita de pe urma extinderii UE, iar ei traiesc din gloria faptelor trecute. Intreaga UE este o enorma piata pentru Germania, care a facut dintr-o cusca institutionala o frumoasa piata pentru marfurile ei.

    Cetatean

    12/09/2011 at 4:20 pm

    • cine are cele mai performante produse din UE?
      🙂

      skorpion

      12/09/2011 at 4:23 pm

    • Ziua buna tuturor,
      Bun articol Cetatean, felicitari 🙂

      Sa nu le plangem de mila francezilor, stiu din proprie experienta, limitata, ce productivitate si management au avut si au!! Este adevarat ca pot sa fac comparatie, limitat, cu ce este peste ocean nu cu Germania …

      CFG

      12/09/2011 at 4:36 pm

      • buna, CFG, merci pentru citirea articolului si pentru aprecieri! 🙂

        Cetatean

        12/09/2011 at 4:37 pm

  10. Cetatean

    12/09/2011 at 4:35 pm

  11. Personal, nu cred zvonurile.

    Cetatean

    12/09/2011 at 4:36 pm

  12. zvonuri, zvonuri, oare cine le lanseaza?

    ba seful CCR,
    acum sef Camera Deputatilor..

    cineva se ocupa special de asta
    in ce scop?

    skorpion

    12/09/2011 at 5:02 pm

    • s-o fi reactivat departamentuil ala zvonacii/raspindacii

      intamplator

      12/09/2011 at 5:03 pm

  13. Buna ziua,
    cetatean , mersi pt. lamuriri, astept continuarea. Pana atunci, iti aduc o noua dovada a mizeriei in care se scalda institutiile noastre:
    http://www.ziare.com/politica/senatori/corina-dumitrescu-poate-fi-si-rector-si-membru-csm-senatorii-juristi-1120099

    cedric

    12/09/2011 at 5:52 pm

    • Salut, Cedric!

      Cind aud de senatorii juristi, nici nu stiu pe cine sa desemnez drept idiotul sef: pe Grebla, de la PSD, sau pe Urban, de la PDL.

      Cetatean

      12/09/2011 at 6:20 pm

  14. Sal`tare, natiune ! 🙂
    Solomon ca tot romanu`, impartial :

    „Antonie Solomon nu se poate hotărî din partea cărui partid să candideze. După ce în week-end, la şcoala de vară a UNPR, a declarat că va reprezenta Uniunea în alegeri, astăzi acesta este dispus să candideze din nou din partea PDL. Sau, dacă se poate, din partea ambelor partide.
    El a explicat că motto-ul său, ”Împreună oricând, împotriva oricui!”, are semnificaţii adânci.” 😆 😆

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/antonie-solomon-pdl-unpr-ar-putea-avea-candidati-comuni-pentru-marile-municipii-945292.html

    Tzepelica

    12/09/2011 at 5:57 pm

  15. desydemeter

    12/09/2011 at 5:59 pm

  16. Ministrul comunicatiilor si abilitatile lui de comunicare.
    Oare au de gand sane puna ceva in pensie? 🙂
    http://www.realitatea.net/ministrul-vreme-gafeaza-sa-facem-in-asa-fel-incat-persoanele-in-varsta-sa-fie-mai-putine-video_869898.html

    ela

    12/09/2011 at 6:14 pm

    • da, le face program obligatoriu de:
      6 ore teve stiri romanesti
      6 ore alergat prin gazonul lui oprescu
      2 ore teve xxx

      sansele de congestie cerebrala cresc exponential

      intamplator

      12/09/2011 at 6:27 pm

      • scuze ,formulare corecta este” ne face” nu ” le face” /sunt pensionar

        intamplator

        12/09/2011 at 6:27 pm

      • Daca ne gaseste acasa!

        ela

        12/09/2011 at 7:27 pm

    • Ministrul se adresa unor anumite persoana care inteleg ce inseamna, spre exemplu ” sa intri pe sub pielea cuiva”; dupa cum vad ca se comenteaza (si nu numai aici) un indemn ca cel scris mai sus in exemplu ar creea un pericol de moarte pentru cel pe sub pielea caruia trebuie sa se intre,
      Emil
      PS Cautati „analfanetism functional”; nu degeaba suntem pe primul loc in Europa (sunt convins ca procentul este gresit: in realitate in Romania este mai mare).

      Emil

      16/09/2011 at 6:38 pm

  17. Baieti si fete, Sandeii tocmai trebuie sa judece un RIL exact pe problema discutata: sporuri salariale.

    Ia sa ii vedem acum, Procuroul General tocmai a cerut RIL.

    http://www.luju.ro/magistrati/parchete/parca-ar-da-de-la-ea-laura-kovesi-a-cerut-iccj-sa-se-pronunte-pe-un-ril-prin-care-sa-constate-ca-magistratii-nu-au-dreptul-la-indexarea-indemnizatiilor-conform-cu-un-act-normativ-din-2007

    Cetatean

    12/09/2011 at 6:42 pm

  18. Exista un curent in subteranul USL care apare incet-incet in presa: Iliescu cere schimbarea lui Dragnea, mai mult, Iliescu da alarma si spune ca partidul nu e pregatit si ca USL va pierde alegerile. E prima data cind Iliescu spune asa ceva si e groasa. E prima voce din USL care admite public ca pot pierde alegerile.

    In paralel, Antonescu declama mereu ca PNL e inca partid liberal si ca numai ei sunt legitimi sa vorbeasca de liberalism.

    Primari din PSD trec la greu la UNPR.

    A inceput inversarea trendului, odata cu alegerile din Neamt si Maramures si odata cu ebulitia legata de Alba ca Zapada.

    Cetatean

    12/09/2011 at 7:00 pm

  19. Am gasit si eu asta, dar nu stiu cat de credibil e site-ul:

    Auzisem stirea la b1 si am cautat ceva scris, dar n-am gasit altceva in ziare.

    ––––-
    chiar nu e credibil 😆

    cedric

    12/09/2011 at 7:11 pm

  20. Cedric, invidul e un mizerabil ordinar (sa nu ii mai pui linkuri) , insa are mereu informatii direct din PSD.

    Cetatean

    12/09/2011 at 7:17 pm

    • Scuze, n-am stiut, il rog pe Theophyle sa stearga comentariul .

      cedric

      12/09/2011 at 7:30 pm

      • Salut Cedric – nu-i bai.
        Omul chiar e toxic!

        Theophyle

        12/09/2011 at 7:49 pm

    • Varanul Voiculescu face pe lupul moralist scriind scrisori deschise CNA-ului francez,
      cand de fapt el ar trebui sa scrie zilnic cate o scrisoare foarte deschisa CNA-ului roman, in care sa denuntze ofensele aduse institutiei prezidendiale , guvernului si poporului roman in special , nonstop, 24 de ore din 24, pe canalele Antena 1, 2 si 3 detinute de propria lui familie si transformate in unelte de manipulare pentru sinistra aliantza USL.
      Am zis.

      PS: pe stimabilii de la CNA-ul roman i-a mai vazut / auzit cineva? poate or fi sucombat toti in sediu si noi habar n-avem.

      luminita

      12/09/2011 at 8:04 pm

  21. Da, Sandeii vor proceda la confiscarea averilor blogerilor care tot scriu despre ei 😈

    Cetatean

    12/09/2011 at 7:31 pm

    • Mda’, mie pot sa-mi puna sare pe coada 🙂

      Theophyle

      12/09/2011 at 7:49 pm

      • Ei vor cauta la mine ceea ce eu am renuntat de mult sa mai gasesc: bani 😆

        Cetatean

        12/09/2011 at 8:24 pm

  22. varanul felix voiculescu este de o abjectie incalificabila, un securist activ cu metode antedecembriste,
    el care ar trebui sa fie amendat zi de zi cu cite 5000 lei, el apara Ro de smecherii de francezi…
    te apuca o greata cumplita cind vezi asemenea specimene abjecte…

    skorpion

    12/09/2011 at 8:21 pm

  23. A pierdut procesul, pina si la Sandei li s-a facut greata de el.

    Cetatean

    12/09/2011 at 8:27 pm

    • pai li s-o fi facut lor greatza de Felix, dar -vorba simpaticei theo- au toate parghiile sa-l declare incompatibil pe turnatorul Felix cu functia de vicepresedinte al Senatului detinuta in calitate de actual Voiculescu Dan.

      luminita

      12/09/2011 at 8:35 pm

  24. Seara buna, in mare viteza cu o veste. Inspectia judiciara cere ca Viorica Costiniu sa nu mai judece dosarele DNA ptr. ca se „considera ca si-a pierdut obiectivitatea”, in sustinere s-a venit cu o rezolutie CEDO.

    mar

    12/09/2011 at 8:44 pm

    • link?

      Cetatean

      12/09/2011 at 8:45 pm

  25. O, Doamne, ma imbat daca e adevarat!

    Gluma/Mistou 🙂

    Cetatean

    12/09/2011 at 8:45 pm

    • Stire TVRtransmisa la jurnalul de seara 🙂

      mar

      12/09/2011 at 8:47 pm

  26. C. felicitari ptr. articol 🙂 bun, foarte bun!

    mar

    12/09/2011 at 8:49 pm

    • Cam asa!

      Cetatean

      12/09/2011 at 9:01 pm

  27. merci, mar! 🙂

    Sper sa aflam mai multe despre Costiniu!

    Cetatean

    12/09/2011 at 8:52 pm

    • Poti sa fi sigur ca o sa-l scoata basma curata! 😦

      Theophyle

      12/09/2011 at 9:03 pm

      • El s-a pensionat, ea inca mai activa.

        Cetatean

        12/09/2011 at 9:10 pm

    • A mauzit si eu stirea cu Costiniu, cautam link dar tvr a spus ca ei au pus mana pe aceasta cerere, deci cred ca altii inca nu o au.

      cedric

      12/09/2011 at 9:06 pm

  28. […] Am putea discuta despre Alba ca Zapada, asociatia Blogary, sau despre efortul semnificativ facut de Cetatean pe blogul Politeia, ce bate obrazul unor magistrati […]

  29. Stirea cu madam Costiniu, aici, la min.39:43
    http://www.tvr.ro/jurnal.php

    cedric

    12/09/2011 at 9:58 pm

    • Multumesc Cedric 🙂

      Theophyle

      12/09/2011 at 9:59 pm

      • merci! din pacate, nu ma pot duce direct la minutul respectiv…

        Cetatean

        12/09/2011 at 10:00 pm

        • Nici eu, credeam ca sunt singurul care am ascultat tot jurnalul! De asta a durat atat. Nu stiu ce sistem au dar nu exista cursor.

          cedric

          12/09/2011 at 10:08 pm

          • Cedric eu lucrez si ascult pe net 🙂 asa am prins informatia!

            mar

            12/09/2011 at 10:09 pm

            • Pai pe net am reascultat si eu jurnalul, facand simultan si alte treburi, dar nu poti alege minutul. Trebuie sa lasi tot jurnalul sa se deruleze. O fi ceva simplu, dar eu n-am gasit.

              cedric

              12/09/2011 at 10:22 pm

              • nu, nu este. acum si eu il las sa mearga pina la minutul respectiv.

                Cetatean

                12/09/2011 at 10:24 pm

  30. Se pare ca vizita in SUA a lui TB este una tehnica, nu stiu daca este un termen corect.
    http://www.b1.ro/stiri/externe/scopul-vizitei-lui-traian-basescu-in-sua-ar-fi-semnarea-unor-documente-militare-11187.html

    mar

    12/09/2011 at 9:59 pm

    • mar 🙂
      Bat capul! Nu exista asa ceva. Documentele pot fi semnate la nivel de Ministrii de externe sau ambasadori. Seful statului face vizta „de stat”

      Theophyle

      12/09/2011 at 10:01 pm

      • Sunt „tulburati”:) mai ales ca este insotit de sefii de servicii si ministrul apararii, nu a transpirat nimic!
        M-am amuzat terbil ptr. ca Dan Andronic a aruncat o gulguta si i-a bagat in ceata 😀

        mar

        12/09/2011 at 10:06 pm

        • mar, de multe ori se iese asa in special daca sunt contracte militare de semnat. Vezi scutul si vezi avioanele.

          Theophyle

          12/09/2011 at 10:08 pm

          • pe mine avioanele ma intereseaza cel mai tare, scutul va fi implantat oricum.

            Cetatean

            12/09/2011 at 10:10 pm

            • Va mai fi ceva, cred ca un transfer de tehnologie materializat printr-o investitie (cam asa am priceput). S-a vorbit in „bobi”.

              mar

              12/09/2011 at 10:12 pm

              • cred ca e ceva legat de niste amfibii sau oricum un vehicul militar cu roti la standard NATO pe care am inceput sa il fabricam anul trecut, nu mai caut acum

                Cetatean

                12/09/2011 at 10:17 pm

  31. va aduce ceva „jucarii” pentru baietii tineri din servicii 😉

    Cetatean

    12/09/2011 at 10:07 pm

    • mai sa fie, ai mai vazut asa ceva intr-o zi de lucru?

      Cetatean

      12/09/2011 at 10:18 pm

      • Nu stiu? Mai am o sursa, caut

        Theophyle

        12/09/2011 at 10:19 pm

        • Un lucru este clar ca va fi primit pe Edwards de Jo Biden – Asta este protocolul american. Nici un Sef de stat nici macar Regina Angliei, nu este intalnit de Presedintele SUA la venire ci numai la Casa Alba.

          In toata presa americana asta este singurul text existent

          Vice President Biden meets with Romanian President Traian Basescu.

          Theophyle

          12/09/2011 at 10:25 pm

      • eu încerc o altă explicaţie. ambasada USA o fi ştiind ce hram poartă presa (sic!) noastră. de purtătorii de stindard ai opoziţiei ce să mai spunem? aşa că o oareşce perdea de fum pare necesară.
        au ba? 🙄

        val_one

        12/09/2011 at 10:31 pm

        • las’ ca vom sti noi maine

          Theophyle

          12/09/2011 at 10:37 pm

  32. desigur securistii opozitziei, aruncä „pe surse” cä Presedintele, , este inplicat in afaceri murdare

    cu niste interlopi de armament, etcsi B1 dä o manä de ajutor, tot USL-lui

    zilele urmätatre se aruncä pe piatzä, intrigi si minciunii, se lucreazä la scenarii si escrocherii, in

    hasnaua USL, veninul , ii ineacä.vor denigara pe presedinte.

    Pieleanu, da , acela cu ” klipul” FACE Jonglerii si Escrocherii: chiar marii

    sondaje pt. PNL SI OTV fiind plätit bine , aberatziile pieli…………. sunt pe mäsurä

    „chiulangiu” este in varful coZi s-au patului, dupä el.

    searä bunä

    theo

    12/09/2011 at 10:38 pm

  33. sa puna steaguri in berna pe BCE, toate steagurile, ca BCE a ajuns o institutie care incalca Tratatele in fiecare zi.

    Cetatean

    12/09/2011 at 11:10 pm

  34. http://www.realitatea.net/flutur-despre-schimbarea-sistemului-de-vot-discutam-despre-uninominal-plus-lista-nationala_869988.html

    Idiotii din PDL, la presiunea UDMR, vor sa faca vot uninominal plus LISTA.

    Nici nu isi dau seama in ce hal ii va ingropa chestia asta. Ei cred ca e spre binele lor. Aiurea! „Compensarea” va aduna voturile in sacosa USL.

    PS Compensarea, asa cum o vad ei, cu politicieni pe o lista nationala pe care nu o voteaza nimeni, nu merge. Exista o decizie a CCR din 2007 care se opune, deoarece nu poti aveas politicieni votati direct si politicieni de pe o lista bagati prin nu stiu ce algoritm Lista merge doar daca…. insa nu vreau sa le dau idei.

    Idioti.

    Cetatean

    12/09/2011 at 11:39 pm

    • pai, daca exista o decizie a CCR, cum isi permite cineva s-o incalce?

      skorpion

      12/09/2011 at 11:55 pm

  35. Idiotii nu o cunosc, skorpi! Tu crezi ca ei au habar de juriprudenta CCR? Daca insusi Danilet habar nu are sa citeasca cum trebuie o decizie CCR (daca ma enervez demonstrez asta pe puncte referitor la decizia 838/2009), cum vrei ca politicienii sa o cunoasca?

    Nu am chef acuma, ca le trintesc decizia si pasajul in care este negru pe alb desfiintata „lista nationala de compensare”.

    „Legea […] nu poate, in nici un caz, sa prevada acordarea de mandate, in lipsa votului corpului electoral cu privire la lista nationala suplimentara, fara ca prin acwasta operatiune sa nu contravina prevederilor articolului 62 din Constitutie”.

    Samd. Nu am chef sa dau decizia mura in gura.

    Cetatean

    13/09/2011 at 12:03 am

    • nasol & trist in acelasi timp…

      uneori este buna si mura-n gura…dar numai cind ai chef tu
      🙂

      skorpion

      13/09/2011 at 12:27 am

  36. Noapte buna tuturor! 🙂 Pe miine!

    Cetatean

    13/09/2011 at 12:32 am

  37. Buna Dimineata la toata lumea 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    13/09/2011 at 8:18 am

  38. Am o observatie: comentariul nr 2 e jignitor la adresa mea – eu sunt pt dialog, nu pt injuraturi. Ca asa, sub protectia anonimatului, sa ne dam care mai de care tari in injuraturi, e simplu. Dar sa aduci argumente pro sau contra poate fi destul de provocator sub aspect intelectual si sigur ca atunci e mai simplu de postat un epitet decat de construit un rationament logic.
    In rest, de remarcat ca eu imi asum si nu ma ascund in spatele anonimilor curajosi cu `sacii jos din caruta`, care scriu pe bloguri ca sa isi dea cu parerea despre persoane pe care nu le stiu sau postari pe care nu le citesc. Am fost rugat de skorpion sa comentez (Sursa: http://cristidanilet.wordpress.com/2011/09/06/incheiere-program-sua/) si am facut-o, argumentand ce sustin. Nici vorba sa sar ca ars, mai ales ca postarea comentata se refera la evenimente de mult trecute. Mai mult, am spus ca sunt de acord cu unele sustineri din articolul comentat, dar sunt si erori majore care nu pot fi trecute cu vederea: eu inca sper ca cititorii citesc trimiterile, pt a discerne singuri cu privire la continutul articolului. Asadar, daca e cineva care sa combata factual ce am scris eu, sa o faca si pot raspunde eventual.
    Si da, imi sustin argumentul ca judecatorilor nu trebuie sa li se spuna ca trebuie sa respecte Constitutia si interpretarile date Constitutiei de catre CC (atentie, CC da si alte decizii, nu numai de interpretare a Constitutiei, si e discutabil daca judecatorii tr sa se supuna si acestora) – sursa: art. 34 din legea 303 din 2004: Art. 34. – (1) Inainte de a incepe sa-si exercite functia, judecatorii si procurorii depun urmatorul juramant: „Jur sa respect Constitutia si legile tarii, sa apar drepturile si libertatile fundamentale ale persoanei, sa-mi indeplinesc atributiile cu onoare, constiinta si fara partinire. Asa sa-mi ajute Dumnezeu!”
    Marea provocare este insa alta: ce face judecatorul roman care e obligat sa respecte si CEDO cu deciziile Curtii EDO si Tratatul UE cu deciziile CJUE, daca deciziile acestor organisme europene contrazic deciziile CC?! Asta da intreebare, nu credeti?! Mai ramane valabila teoria cu judecatorul roman tr sa se supuna doar Constitutiei? `Taxa pe poluare` este exemplul cel mai concret, dar ma indoiesc ca cineva are curajul (intelectual, desigur) sa analizeze eroarea facuta de Guvern in mod repetat, confirmata de CC, dar infirmata de CJUE in trei decizii. Ce facem cu judecatorii romani care au aplicat direct Tratatul UE ignorand practica CC?? Ii premiem sau ii impuscam?

    Cristi

    13/09/2011 at 9:59 pm

  39. dle Dănileţ, pînă vă răspunde cineva, îmi permit eu o întrebare;

    ce face judecatorul roman care e obligat sa respecte si CEDO cu deciziile Curtii EDO si Tratatul UE cu deciziile CJUE, daca deciziile acestor organisme europene îi contrazic concluziile? ca în acest caz, de exemplu:
    http://www.monica-macovei.ro/blog/?p=647

    asta da întrebare, 🙂

    ps- nu vreau nici în ruptul capului să ajung la concluzia că judecătorul român aplică selectiv, mai bine spus după interesul propriu deciziile şi recomandările organismelor europene.

    val_one

    13/09/2011 at 10:38 pm

    • Judecatorul roman mai trebuie sa puna mana pe carte, evident. Dreptul UE s-a invatat in fuga – de unde profesori pe asa materie? Unii judecatori nici nu au cursuri de formare pe dreptul UE (fostul dr.comunitar), si inca sper ca pe CEDO toti au trecut printr-un curs de formare. Eu tot incerc sa conving colegii ca tr sa avem postat un CV profesional al fiecarui judecator, dar intampin opozitie…

      Cristi

      13/09/2011 at 10:49 pm

      • multumesc de răspuns, dle Dănileţ, cu toate că-mi răspundeţi doar pe jumătate (şi nici măcar).

        dar aveţi idee cît de multe speranţe ne-am pus în persoana dumneavoastră? realizaţi ce răspundere aveţi acolo?

        eu/noi încă mai sper/ăm. 🙂

        val_one

        13/09/2011 at 11:04 pm

        • Ba da nu tie rusine obraz de filfizon ce esti mataluta. Ne dam aere de judecator cesemist. Pai mai tata cand tu tata al juzilor incalci legea, cand tu maret judecator calci constitutia, cum dracu sa ai tupeul sa imi bati obrazul nemernicule. Te simti mai egal decat mine cetateanul? Crezi ca un pseudonim, un avatar, ma face fricos?
          Te ascuzi dupa vorbe ca un propagandist PCR dupa tezele congresului. Zi taica ca o adori pe Pivniceru, ca o consideri pe Jipa cetatean onest, ca ai dragan la madam Costiniu, dar nu fi un ipocrit ce imi bate mie obrazul.
          Te lafai pe banii publici si in loc sa iti faci jobul de autoritate de reglementare in tagma atat de corupta a judecatorilor, te tii de brasoave. Unde erai nenea jude cand Camelia Bogdan fu trimisa la bara ca isi facea jobul?
          Unde esti cand procesul impotriva guvernului se executa in 48 de ore si al lui Nastase nu trece de procedura 5 ani.
          Ba da nu mai aveti jena deloc. Bag de seama ca va infectati de sindromul limuzinei si al chenzinei pe bani publici.
          Tine minte natafletule, chenzina aia ti-o platesc io. Inainte sa deschizi gura si sa te dai rotund, aminteste-ti asta.

          turnofftheglory

          13/09/2011 at 11:17 pm

          • TOG
            calm, prietene, calm. Nu intra în capcana domnului Dănileţ; dumnealui nu oferă argumente ci, provoacă.
            Hai să îl lăsăm pe Cetăţean să răspundă punctual la aceste întrebări care i-au fost adresate în special lui; referirea la sare, nu este decît un subterfugiu avocăţesc. 🙂

            Tiberiu Orasanu

            13/09/2011 at 11:24 pm

            • Tibi imi fierbe sangele cand un ipocrit se ascude dupa cires. Parca il vad pe Nastase vorbind despre cooruptie. Si se mai asteapta sa il tratez cu deferenta si sa il combat cu argumente.
              Tagma judecatoreasca a incalcat separatia puterilor in stat, constitutia si deciziile curtii europene. E o putere pe care eu nu o aleg si nu pot sa fac nimic pentru a o scimba. Ei stiu asta si isi permit sa imi rada in nas. Pentru ca in Romania nu s-a intamplat ca in Cehia.

              turnofftheglory

              13/09/2011 at 11:32 pm

              • De acord cu tine TOG.
                Totuşi… părerea mea este să-l lăsăm mai întîi, pe citi să răspundă.
                Dacă şi Teofil se abţine pînă atunci…

                Tiberiu Orasanu

                13/09/2011 at 11:38 pm

              • TOG,
                Nu-mi plac cuvintele tari dar de aceasta data sunt alaturi de tine. Oare chiar atit de legati sa fim , sa nu putem face nimic in a-i schimba de pe posturi si a-i trage la raspundere pe cei corupti? Chiar ca-ti fierbe singele si mai ca-ti vine sa-i opresti la drumul mare cu parul la spate si sa-i intrebi …de sanatate.

                mayausa

                14/09/2011 at 12:09 am

          • Ce fain e sa fii anonim si sa injuri. SPre deosebire de dumneata, eu imi asum. SI acum hai sa va raspund punctaul la intrebari:
            – nu imi e rusine: imi exercit curat functia
            – aere de cesemist? nu cred ca a ajuns la dumneata mirosul respiratiei mele. daca doriti, iesim la o bere impreuna pe o terasa di discutam. accept si variante sub acoperire, ca nu cred ca aveti curajul sa va aratati fata. asa simt eu.
            – nu sunt tata juzilor, ci unul dintre ei. unul care vorbea despre coruptia din justitie cand dvs nu aveati curajul sa trimiteti un mesaj in public http://cristidanilet.wordpress.com/2009/11/18/coruptia-judiciara-carte-gratuita/
            – nu am tupeu, ci responsabilitate. o calitate pe care cei care injura birjereste ca dumneata nu o vor avea vreodata.
            – nu sunt mai egal, ci chiar egal cu dumeanta, cetateanul, in fata legii. in rest, cand aplic eu legea, evident ca dumneata tr sa te supui hotararii. iar eu sa dau hotararea potrivit legii. iar legea sa o aplic conform constitutiei. iar constitutia sa o ignor daca CEDO sau Tratatul UE o contrazice.
            – eu eram pe olita cand era PCR. dar poate dumneata nu.
            – nu ma lefai deloc pe banii publici. ceea ce fac eu in CSM apare zilnic aici http://cristidanilet.wordpress.com/activitate-membru-csm/. inclusiv modul in care votez
            – taica, eu nu am drag de niciun judecator. sunt un coleg de al lor, mai mult sau mai putin fericit cu unii alaturi. am divergente cu d-na Pivniceru, asa cum am avut ieri pe cazul Costiniu, transmis live pe site-ul CSM. Nu pot spune despre Jipa nimic decat ca e regretabil ca numele lui apare intr-un dosar penal, dar astept finalizarea judecatii. Pe d-na COstiniu nu pot spune ca imi e draga, ca as minti 🙂 – dar am lucrat cu ea in AMR in perioada 2003-2005, dupa care am demisionat din organizatia ei.
            – eu cand am semnale ca judecatorii sunt corupti, sesizez DNA. dumneata se pare ca nu stii care sunt competentele CSM. o scurta incursiune pe site-ul http://www.csm1909.ro te va lamuri. fac pariu ca nu vei gasi nimic despre coruptie. si sa iti vand un pont: pe site ai sa gasesti in partea dreapta un folder `integritatea judiciara` – eu l-am facut. daca o sa il studiezi, ai sa intelegi cum gandesc eu.
            – cu Camelia Bogdan: eram in CSM, si am votat returnarea cazului la Inspectie pt a fi cercetata cea care a admis recuzarea cu privire la C.Bogdan.
            – asta cu amanarea, vad ca deseori apare pe bloguri: de cele mai mutle ori amanarea nu este imputabila judecatorului exista solutii legale prin care avocatii pot intarzia solutionarea unui dosar. studiul SAR de luni o arata. am mai aratat-o si eu http://cristidanilet.wordpress.com/2007/10/04/motive-de-amanare/. Vad ca nimeni nu se leaga de cauze, pacat. PS: eu am solutionat cauze si intr-o zi: nu era Guvernul implicat, nici oameni politici – am facut bine?
            – daca aveti o ideea cum pot eu sa iau sindromul ala, sa ma lamuriti: pare linistitor sa duci o viata plina de huzur. fac o cinste cui imi arata reteta. in 13 ani de profesie nu am invatat-o.
            In rezumat: raspund oricui vrea sa afle despre cum functioneaza justitia si care sunt atributiile mele in sistem. Mai mult, sunt dispus sa preiau din solutii si sa le promovez.

            Cristi

            14/09/2011 at 10:48 am

        • Incerc din nou sa raspund, desi am avut impresia ca am facut-o: mai degraba sunt probleme de competente in sistem, decat de coruptie. nici una, nici cealalata nu este insa tolerabila. iar eforturile din interior de crestere a profesinalismului tr recunoscute si sustinute.

          Cristi

          14/09/2011 at 10:52 am

          • Salut Cristi 🙂
            Rog numai un link de postare.
            Platforma baga la moderare comentariile cu mai mult decat un singur link.

            Theophyle

            14/09/2011 at 11:01 am

  40. […] 1 : Celelalte patru episoade anterioare le gasiti aici , aici  aici si aici. Pentru cei care nu au rabdare sa citeasca toate cele patru episoade (dintre care primul este se […]

  41. […] uit la tagma judecatorilor romani si vad cam aceiasi poveste. Eu rad cu un ochi de penibilul atins de judele Danilet aici, insa cu celalalt plang amarnic, gandindu-ma la curtile de justitie, unde ma asteapta Costiniu si […]


Comentariile sunt închise.