Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Basescu intre Goebbels si Ceausescu

Dan Selaru este un om serios si un amic de blogosfera pe care il citesc cu interes. Cateodata sunt placut impresionat de postarile lui, alteori mai putin. Cam asa se intampla intotdeauna peste tot, printre blogurile care sunt considerate ca au un continut consistent si civilizat.     

Scrie Dan Selaru: După prima săptămână de campanie lucrurile par deja jucate. Traian Băsescu foloseşte metodele propagandistice ale lui Goebbels, puţine idei, de obicei false sau neimportante, repetate obsesiv. Dreptul lui Dan sa creada asta.

 Nu cred ca Basescu se va simti cine stie ce lezat de aceasta observatie. Eu, ca sustinator al lui Basescu, ma simt lezat. Nu as sustine in viata mea nici un om care ar avea o astfel de strategie.

Sunt absolut sigur ca Dan Selaru nu este nici xenofob, nici antisemit, nici macar nu cred ca incearca o manipulare. Dan Selaru in acest caz este ignorant. Pacat ca nu mi-a raspuns la comentariul pe care l-am avut la aceasta postare si sper ca nu se va supara pe mine pentru acest articol pe care nu am cum sa nu-l scriu.

Asadar, cateva date despre propaganda de tip Goebbels. Dr. Paul Joseph Goebbels a fost unul dintre cei mai apropiaţi colaboratori ai lui Adolf Hitler şi printre cei mai devotaţi adepţi ai ideologiei naziste. Goebbels a fost cunoscut ca fiind zelos, un orator energetic şi un antisemit virulent. Mai multe date aveti aici.

Problema ar fi ca propaganda de tip Goebbels este foarte apropiata de  ceea ce fac adversarii lui Basescu. Hai sa vedem de ce? Goebbels a construit ministerul numit Ministerului de Stat pentru Informarea Opiniei Publice şi Propagandă (ger. Reichsministerium für Volksaufklärung und Propaganda). Acest minister deţinea controlul asupra presei scrise, radioului, literaturii, teatrului, muzicii, filmului şi artelor vizuale, precum şi controlul total al culturii şi al oricăror alte forme de informare. Prin acest minister, Goebbels a inchis toate canalele de informare ale populatiei, pompand la nesfarsit ideile mincinoase. Propaganda Goebbels, total mincinoasa nu putea fi contracarata deoarece nu existau alte alternative media. ACEASTA este situatia in Romania, Dane? Asa procedeaza Basescu sau adversarii lui?

Draga Dan, poate nu vei recunoaste greseala, in orice caz eu ca istoric, roman si sustinator al lui Basescu ma simt jignit. Basescu are suficiente cusururi, nu trebuie inventate unele noi.

Written by Theophyle

03/11/2009 la 8:46 pm

Publicat în Analize, Civic, Opinie

Tagged with , ,

87 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Eu am o părere extrem de proastă despre D. Selaru. xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxx.

    Nu se poate publica atac la persona, nu pe acest blog

    sym

    03/11/2009 at 8:52 pm

    • sint curios, in eventualitatea ca e cineva care urmareste antenele&realitatea, daca dan selaru a fost citat, cu parerile lui din articol, pe posturile respective ca „un cunoscut bloger hotnews”.
      pentru ca exista si prolifereaza tehnica asta: unii centreaza, cum au fost si cele 4 (patru) ong-uri ale apocalipsei, si trusturile dau cu capu’, destul de consistent si constant sa’tzi spele creierii, sau sa’tzi intoarca stomacu’ pe dos…

      niku_elektriku

      06/11/2009 at 2:57 am

  2. as adauga o chestie
    omu ar putea avea un urmas eventual in crin ajuns la/imbatat de putere; discursurile lui, daca nu ma insel, erau foarte „literaturizate” (scriitor frustrat…), atent redactate, pline de imagini, metafore, sentimente; retorica, nene!

    nicidecum base nu se potriveste profilului; nu e intelectual, nu e suficient de rasat pt asta 🙂

    murfi

    03/11/2009 at 8:57 pm

  3. Buna postare, necesara si la obiect. Mai mult nu am ce sa spun.

    probabil ca dupa DS si nu mai zic cine, dreptul lui prelipceanu si a lui dumitrescu ( si citi altii !) la dezinformare, este NORMAL.

    tibi

    03/11/2009 at 8:58 pm

  4. murfi, absolut adevarat. Nu stiu cum e chestia cu Crin, dar Basescu „strategie Gobbles”, aiurea in trmavai. Vezi murfi, asta este mostenirea comunismului. Sintagme denaturate. Metafora comunista cap-coada 😦 Pacat Dan este chiar un om bun si un amic.

    Theophyle

    03/11/2009 at 9:01 pm

  5. tibi, sunt lucruri care eu personal nu pot sa le inghit.

    Theophyle

    03/11/2009 at 9:02 pm

  6. nu, ca nu am cazut in extrema ailalta 🙂

    ziceam doar ca daca ar fi cazul sa o ia razna rau vreunul dintre ei, mi se pare mai potrivit pt postul asta; bine, si pt ca i-au tot laudat retorica baietii… 🙂

    murfi

    03/11/2009 at 9:05 pm

  7. murfi, problema este a noastra pe blogosfera. Lumea adevarata nu gandeste asa, departe de asta 😆

    Theophyle

    03/11/2009 at 9:07 pm

  8. @Theophyle

    Nu era un atac la persoană, era o ironizare a personajului. Cu instrumentele proprii, nu mai puțin!

    sym

    03/11/2009 at 9:08 pm

  9. Sym, nu toti care nu-l iubesc pe Basescu sunt manipulatori, eu cred ca Dan nu a citit textul pe care l-a scris inca o data inainte de postare. 😦

    Theophyle

    03/11/2009 at 9:11 pm

  10. Nu se sinchiseste. E un sihastru al blogului si miroase a stanga chiar daca nu o recunoaste. In plus are un divinator, un nelipsit care efectiv il impinge in zona socialista si in care se arunca deliberat. Il citesc si il voi citi, voi folosi si blogul pentru al combate. Imi pare rau ca asteapta vorba lui Murfi top modelul si ramane „neinsurat”.

    turnofftheglory

    03/11/2009 at 9:12 pm

  11. Theophyle Dan e un „neutru”. Ma sperie oamenii neutri, calmi si rabdatori care beau lapte seara la culcare. Sunt zambitori, amabili si modele sociale perfecte. Sunt „obiectivi”. Nu pot fi mai acid de atat din respect pentru tine.

    turnofftheglory

    03/11/2009 at 9:14 pm

  12. TOG, mie imi plac multe dintre postarile lui are un sens civic de invidiat, din nefericire a folosit o sintagma comunista – 100%. Pacat, pentru ca de fapt a descris o situatie aproape inversa.

    Theophyle

    03/11/2009 at 9:16 pm

  13. @Theophyle

    Fără nici o supărare, eu nu am văzut nici măcar un articol obiectiv pe „România Obiectivă”. Defapt nu am văzut nimic altceva decât o tonă de rea-credință (articolul de față este unul din multe altele) care maschează o limitare a gândirii pe măsură.

    Ca mulți alți „obiectivi”, D. Șelaru ascunde o foarte transparentă simpatie penelistă. De ce, nu știu, nu pot să înțeleg. E ceva visceral, complet neobiectiv.

    sym

    03/11/2009 at 9:18 pm

  14. TOG, cred ca Dan nu intelege cu adevarat care este miza pusa in joc. Multi intelectuali nu-si amintesc libertatea lui Iliescu la inceputurile anului ’90 si a lui Nastase in perioada 2001-2004.

    Theophyle

    03/11/2009 at 9:19 pm

  15. sym, de ce nu-l intrebi pe Dan Selaru? De ce nu-i spui ce ai de spus pe blogul lui? Cred ca-ti va raspunde (desi o face rar de tot).

    Theophyle

    03/11/2009 at 9:20 pm

  16. Theophyle, Dan Selaru are un obicei maret, cenzureaza. 🙂

    turnofftheglory

    03/11/2009 at 9:23 pm

  17. TOG, chiar daca vorbesti la obiect si civilizat?

    Theophyle

    03/11/2009 at 9:25 pm

  18. Goebbels fanfaronul spunea la inceputul razboiului:
    Industria americana ? Americanii nu sunt in stare sa produca decit lame de ras. Apoi cred ca i-a inghetat risul cind a vazut ca americanii produceau cite un portavion pe luna si nu stiu cite avioane si tancuri pe zi.

    Nu suporta comparatie. Mai degraba l-ar compara cu Dictatorul 🙂 (il si vad pe Basescu din cu fundul in globul pamintesc 🙂 ), dar in nici un caz cu tzucalarul dr Goebbels 🙂

    Un tanar de stanga

    03/11/2009 at 9:25 pm

  19. goebbels=arderea cartilor evreiesti, noaptea de cristal, distrugerea artei degenerate
    eu cred ca omul nu stapaneste termenii problemei, o fi vazut ceva documentare pe descopery si face analogii

    subscriu la ce a spus TOG, e un timp pt moderatie, prudenta, etc, dar acum e momentul pt decizii clare, e ori, ori

    razvan

    03/11/2009 at 9:27 pm

  20. Salut,
    Am ajuns si eu acasa de la birou din zona Sala Palatului. Asa un ambuteiaj misto, si primarul candidat la presedentie imi zimbea in ploaie de pe toti stilpii. Hai Romania 🙂

    Un tanar de stanga

    03/11/2009 at 9:28 pm

  21. TDS, salut si bun venit in Bucuresti 🙂

    Theophyle

    03/11/2009 at 9:38 pm

  22. Se intorc oamenii acasa. Multumesc pentru incurajarile de pe blog Theophyle.

    turnofftheglory

    03/11/2009 at 9:40 pm

  23. razvan, problema este tragica. NOI NU REUSIM SA NE ELIBERAM DE SINTAGMELE COMUNISTE!

    Dan un tanar intelectul roman a folosit o sintagma comunista, dupa 20 de ani de la lovilutie, e tragic.

    Theophyle

    03/11/2009 at 9:41 pm

  24. Ma uit la niste baieti cu misie cum se contreaza la Bleen pe blog cu diavolii umorului formati la academia roz a Simonei. Sunt mancati.

    turnofftheglory

    03/11/2009 at 9:41 pm

  25. Theophyle
    De fiecare data cind lipsesc mai mult si ma intorc in Bucuresti il gasesc tot mai urit, mai murdar, mai invechit.
    Doar bucurstencele pe care le vad pe strada: la fel de frumoase si proaspete ca intotdeauna. 🙂 E unul din putinele motive pentru care inca imi mai place sa ma plimb prin Bucuresti 🙂

    Un tanar de stanga

    03/11/2009 at 9:44 pm

  26. TDS-ule, aici ai dreptate, mare, mare dreptate 🙂

    Theophyle

    03/11/2009 at 9:47 pm

  27. TOG, am vazut, astia’s pana frate, nici macar cocos 😆

    Theophyle

    03/11/2009 at 9:48 pm

  28. @Theophyle

    Ce să întreb o persoană care zice:

    „A doua lege a termodinamicii ne spune că pe tot parcursul economic energia este folosită cu randamente mici. Cea mai mare parte a energiei pe care o folosim este irosită, în general sub formă de căldură.” (*)

    E clar că nu știe ce vorbește, și mai rău, nu știe că nu știe.

    (*) Pentru ne-fizicieni (paranteză: e ok să nu știi legea a doua a termodinamicii, dar să scoți una pe blog din puțul gândirii e semn rău), ea spune că entropia unui sistem închis care nu este în echilibru crește. Altă paranteză: legea a doua a termodinamicii nu se aplică economiei. Apoi aserțiuni gen „randamente mici”, „cea mai mare parte a energiei e irosită” nu sunt nici la nivel de „physics for dummies” – strict vorbind, randamentul nu poate fi 100%, dar poate fi (teoretic) infinitezimal apropiat de acesta.

    sym

    03/11/2009 at 10:02 pm

  29. sym, poti sa vorbesti cu mine despre ce carte vrei, poti sa vorbesti despre ce perioada istorica doresti, poti sa vorbesti cu mine despre toate religiile lumii. „A doua lege a termodinamicii”, ma depaseste, cu mult. Sper ca Dan va citi comentariile si va raspunde, personal habar nu am despre ce vorbesti, iarta-ma 😆

    Theophyle

    03/11/2009 at 10:08 pm

  30. selaru e ok.
    imi place in general blogu’ cu toate ca nu sunt de acord cu f. usoara inclinare politica 😀 (cel putin asa imi pare mie).
    si ca cititor si acolo si aci as combate:) o afirmatie de mai sus: majoritatea postarilor sunt atit cit se poate de obiective pentru unde se posteaza: un blog personal.

    un articolas ca m-a facut sa „ies din ceata” 😀 si sa fiu muult mai optimist. hrebe are prostu obicei de a avea dreptate:D

    http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/de-ce-l-o-fi-acuzind-hrebenciuc-pe-mitrea-de-tradare-12213.html

    mmm

    03/11/2009 at 10:08 pm

  31. mmm, buna seara. Sunt de acord cu tine ca Selaru e ok.

    Nu vad legatura cu linkul de mai jos, multumesc insa pentru el, este interesant (totusi) 🙂

    Theophyle

    03/11/2009 at 10:13 pm

    • salutare!
      🙂
      nu are nici o legatura.
      am amestecat eu capra cu varza.

      mmm

      03/11/2009 at 10:20 pm

  32. Bună seara!

    Nu știu de ce Dan Șelaru apare în „Blogosfera portocalie”.
    Propaganda tip Göbbels (i-au prostit pe nemți cu noua ortografie, să renunțe la ß și la ö )o face partida adversă, penibil.

    Riddick

    03/11/2009 at 10:14 pm

  33. se pregateste meciul cel mare
    care va incepe (hrebenciuc stie! 🙂 ) dupa 6 dec; atunci sa vezi dislocari de continente, zoaie, singe pe pereti la psd-pnl-antene 🙂

    murfi

    03/11/2009 at 10:19 pm

  34. Riddick, Dan nu este portocaliu de nici o culoare. Nu asta este problema. Problema a fost postarea complet jignitoare la adresa unui sutinator a lui Basescu care stie istorie. Sintagma este de sorginte comunista, complet nefolosita nicaieri in occident, nici macar la socialisti fanatici.

    Theophyle

    03/11/2009 at 10:23 pm

  35. murfi, sper sa fie asa. Sa-i vad pe astia batandu-se intre ei, tre sa fie o mare placere 😆

    Theophyle

    03/11/2009 at 10:25 pm

  36. ThPh,

    9.16 p.m.

    nu toti care nu-l iubesc pe Basescu sunt manipulatori

    putem inlocui cuvintul „nu-l iubesc” cu hai, sa zicem, nu-l agreaza, nu-l voteaza…..sau il detesta…

    in urma cu citeva zile spuneam ca cunosc oameni din diferite categorii sociale care nu-l vor vota pe basescu.

    Atunci, ThPh, mi-ai raspuns ca acei oameni sint neseriosi.

    concluzionez:

    D.Selaru este neserios !!!
    🙂

    p.s.
    ThPh, esti o forta, a treia postare pe ziua de azi + munca de teren…esti mare!
    🙂

    orangeskorpion

    03/11/2009 at 10:26 pm

  37. Mi-e că vor trece la suspendare, imediat după 6 decembrie. Cum zice franțuzu’ : „le tout pour le tout”.

    Riddick

    03/11/2009 at 10:28 pm

  38. skorpi, recuperez ziua de greva. Am atatea de facut si timpul este scurt. :mrgreen:

    Theophyle

    03/11/2009 at 10:29 pm

  39. Riddick, in nici un caz. UE le taie macaroana. si lumea iese in strada, nu merge daca Baselu’ castiga. No way.

    Theophyle

    03/11/2009 at 10:30 pm

  40. TDS,
    9.44 pm

    noaptea toate pisicile sint negre si……….frumoase
    🙂

    orangeskorpion

    03/11/2009 at 10:30 pm

  41. skorpi, las’ ca sunt si pisici frumase, pe bune 🙂

    Theophyle

    03/11/2009 at 10:31 pm

  42. Am fi niște fraieri dacă n-am intra peste ei, la o adică.

    Riddick

    03/11/2009 at 10:32 pm

  43. @Theophyle

    Ok, ok 🙂

    O iau cu ceva complet de bun simț. Uite aici:

    http://romaniadeieri.blogspot.com/2009/10/numarul-de-parlamentari.html

    Să iei un articol la întâmplare (cât de științific poate să fie un articol care modelează numărul optim de parlamentari) și de aici să tragi concluzia că Băsescu greșește pentru că el a zis 300, nu 349, cât îi dă lui D. Șelaru aplicând formula din articolul respectiv, se numește rea credință.

    Se poate numi și mai rău, ținând cont de faptul că D. Șelaru putea pur și simplu să se bazeze pe formula citată de S. Voinescu, la care dealtfel se referă în articol. Nici aceea nu dă 300, dă cam 280!

    Așa că D. Șelaru ne-a demonstrat pe cale lungă că Băsescu greșește, deși un minim de atenție și cunoștințe algebrice îi puteau scurta travaliul. Dacă e prietenul dvs., puteți să-i comunicați că există o metodă chiar mai simplă, aia cu șepcuța.

    sym

    03/11/2009 at 10:33 pm

    • pomeneste de 281 in postarea aia.
      ideea e ca si asa basescu „greseste”:D

      ultima fraza a articolului care tie iti inspira rea credinta mie imi suna mai degraba a misto de matematician, fizician, inginer etc. cu usoara conotatie de autoironie.

      mmm

      03/11/2009 at 10:45 pm

  44. sym, OK am sa citesc pe indelete si am sa-ti dau un raspuns la aceasta parere 🙂

    Theophyle

    03/11/2009 at 10:35 pm

  45. Postez si aici ce am trimis (ca Anonim – incurcate sunt caile Blogspot-ului) si pe blogul lui Selaru:

    As recomanda articolul urmator:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum

    Citez de acolo:
    Reductio ad Hitlerum is an ad hominem or ad misericordiam argument, and is a fallacy in logic.

    It is a fallacy of irrelevance where a conclusion is suggested based solely on something or someone’s origin rather than its current meaning or context. This overlooks any difference to be found in the present situation, typically transferring the positive or negative esteem from the earlier context. Hence this fallacy fails to examine the claim on its merit.

    davidv

    03/11/2009 at 10:42 pm

  46. davidv, cunosc aceasta greseala (fallacy)logica, multumesc insa pentru link 🙂

    Theophyle

    03/11/2009 at 10:45 pm

  47. Iata ce spune bleen si ar fi bine sa citeasca si D.S.
    (multi gindim exact ca el, ca bleen, nu ca D.S.)

    “Miza nu e Băsescu.
    Miza e controlul asupra resurselor şi imunitatea în faţa justiţiei.

    Miza e controlul total.

    Acum controlează media, sindicatele, ong-urile, trei partide mari (PNL, PSD, UDMR), cîteva sute de parlamentari, parte din justiţie şi alte structuri statale.

    Miza e raţia de gaz a lui Patriciu.

    Vor să scape de faliment şi puşcărie.

    Ei nu supravieţuiesc decît cu tunuri date statului. Ăsta e motivul pentru care acum au pus totul în joc: media, institute de sondare, reţele de informaţii (actuali şi foşti ofiţeri), sindicate, ong-uri, ultimele resurse financiare, întregul sistem.

    E prima oară cînd sistemul practică războiul total , cînd îşi foloseşte absolut toate resursele.

    Şi toţi trepăduşii împuţiţi (mă refer la 90% dintre jurnalişti, în primul rînd) ştiu că ratele lor la bancă depind în mod direct de cîştigarea puterii politice de către stăpînii lor.

    Sute de jurnalişti vor intra în insolvenţă dacă Felix, Patriciu şi SOV nu vor recîştiga total puterea politică şi accesul la resurse, acces care să le dea posibilitatea să se redreseze financiar.

    Iar dacă vreun muist cu pretenţii de intelectual cu rafinamentul fătat ad-hoc din disperare crede că ne impresionează, se înşală.

    Hai că m-am enervat şi m-am săturat de bulangiii care, de disperare că nu-şi pot plăti ratele de 800 sau 1000 de euro, îşi flutură în piaţa publică papioanele cu delicateţea şi detaşarea unei curve rămase fără tirişti.”

    Bleen

    Problema este ca foarte multi, suficienti de multi sa inteleaga exact ce se petrece in Ro, cu sau fara rate la banci…

    orangeskorpion

    03/11/2009 at 10:51 pm

  48. skorpi, cred ca sunt si alte mize, voi posta ceva putin mai aproape de alegeri 🙂

    Theophyle

    03/11/2009 at 11:00 pm

  49. interesant, ThPh,

    alte mize????????
    mai exista????

    f. curios
    f. dubios…
    🙂

    astept

    orangeskorpion

    03/11/2009 at 11:05 pm

  50. Skorpi, noapte buna, am avut o zi lunga si maine nu va fi una mai scurta 😆

    Theophyle

    03/11/2009 at 11:12 pm

  51. Noapte buna la toata lumea, ne citim si maine. Multumesc a pentru vizita 🙂

    Theophyle

    03/11/2009 at 11:13 pm

  52. Noapte bună !

    Riddick

    03/11/2009 at 11:16 pm

  53. si eu inchid pravalia!

    noapte buna!

    orangeskorpion

    03/11/2009 at 11:19 pm

  54. Sunt flatat ca sunt atat de citit. Si sunt si mai flatat ca sunt subiect de discutie, Inainte de a compara metodele lui Goebbels cu cele ale PDL am stat foarte mult sa ma gandesc, sunt perfect constient de ce am scris.

    Merci Theophile ca ai incercat sa ma aperi.

    Cred ca aveti o falsa problema, eu. Sunt un simplu cetatean. Am dreptul la opinie ca si voi. Si Goebbels e cel mai apropiat exemplu de metodele PDL, nu Basescu, el doar accepta.

    N-am sa dau explicatii, pentru ca asta trebuie facut de cei care ma acuza, sa-si sustina pozitia.

    Cea mai agresiva atitudine este cea a PDL, sunt foarte aproape de foarte multe lucruri pe care TB le spune si face dar metodele PDL sunt abjecte. Asta indiferent daca va place sau nu. cred ca nu.

    Va urez o seara buna si o gandire mai detasata.

    Dan Selaru

    03/11/2009 at 11:42 pm

  55. Dan Selaru,

    nu apucasem sa incui pravalia, ca mi-a navalit pe email mesajul dvs scris pe furis dupa ce toata lumea s-a retras…
    🙂

    Aveti dreptul la opinia dvs, dar eu sint consternat de modul dvs de gindire…sint uimit ca vedeti la PDL si Basescu (de la abjectie pina la Goebbels) ceea ce eu, dar si ThPH si altii vad la voiculescu, patriciu, goebbels, vintu…

    ei au scoala securitatii in singe,
    ei stiu arta de a manipula,
    o fac magistral, dovada ca dvs credeti ca aveti o opinie personala,

    nu, domnul meu, dvs sinteti creatia papusharilor de la adevarul, realitatea tv, antena 1/2/3

    dvs probabil nu aveti nimic de cistigat,

    dar „ei” au enorm de mult cistigat avind de partea lor oameni onesti ca dvs….

    asta este!

    cu asta defilam mai departe!

    o noapte linistita va doresc……

    si mai grav ca ati fost constient de ceea ce ati scris…

    traim in lumi paralele privind perceptia realitatii!!!
    si nu sinteti singurul…

    orangeskorpion

    03/11/2009 at 11:52 pm

  56. domnule selaru, va dorim dumneavoastra o gandire mai „detasata”, aveti mare nevoie si va compatimesc

    elicearea

    03/11/2009 at 11:57 pm

  57. noapte buna, all 🙂

    elicearea

    03/11/2009 at 11:57 pm

  58. Nu domnule Selaru

    Cu dumneavoastra n-are nimeni nimic. Cu parerile dumneavoastra au cei care au, ceva. Si daca aveti si recunoasteti dreptul la opinie, permiteti-mi si mie sa spun ca PDL, este acum asediat cu metodele lui Goebbels; de fapt, Presedintele Basescu este asediat. Si Basescu, si pdl, sunt de cel putin trei ani supusi unui tir necrutator de toti adversarii lor politici. Nu invers.

    Si hai sa nu vorbim acum despre abjectie. Daca ati gindi cit de cit diferentiat, ati putea observa relativ lejer, ca nu presedintele minte zilnic pe toate canalele media. Nici pdl.

    O seara buna si dumneavoastra.

    tibi

    04/11/2009 at 12:02 am

  59. noapte buna eli, skorpion, ALL 🙂

    Dormi linistit domnule Selaru; pentru dumneavoastra, vegheaza Vintu Si Patriciu! 🙂 Si iliescu desigur ! ca inca se mai pune, NU ?

    tibi

    04/11/2009 at 12:06 am

  60. 🙂

    Dan Selaru

    04/11/2009 at 12:37 am

  61. @Dan Selaru

    Stați liniștit, doar articolul lui Theophyle m-a făcut să ajung (după multă vreme) înapoi la blogul dvs., și asta doar ca să extrag mostre de prostie și rea-credință. Nu mi-a luat mai mult de două minute.

    sym

    04/11/2009 at 12:42 am

  62. Iertati-ma,dar este o falsa abordare din partea d-lui Selaru.Cum se poate asocia perioada presedentiei lui Basescu cu cea a lui Goebbels?

    Oamenii astia nu realizeaza ca,abia acum de 5 ani( de cand e presedinte Basescu)exista cu adevarat libertatea cuvantului,a opiniei,a presei?Altfel,cum naiba aveau toti „tonomacii” libertatea sa-l balacareasza ,zi de zi,pe seful statului?In anii precedenti n-am vazut si auzit sa fie purecat -pana la maieu si chiloti -seful statului ca in ultimii 5 ani.Epoca lui Iliescu dictatoriala si cea a lui Constantinescu aeriana,daca nu obedienta tot fata de Iliescu -au pus lacat la diversitatea de opinie.Cine nu sesizeaza aceste aspecte ,da dovada de obtuzitate si rea credinta.

    dora

    04/11/2009 at 1:35 am

  63. Theophyle

    Îmi pare rău că l-ai cenzurat pe Sym.
    E una din cele mai cumpătate şi mai lucide minţi din cîte le ştiu eu în lumea virtuală.

    Nu ştiu ce-a scris, dar sunt de acord cu el.

    Dan Şelaru pe mine m-a dezamăgit. Iniţial m-a cucerit cu preocupările lui matematice şi broderiile cusute în marginea lor.
    E-adevărat, „obiectivitatea” lui – contestabilă, din orice parte ar veni – nu era pe atunci atît de… neconformă cu subiectivitatea mea.

    Nu ştiu cînd – s-a produs o ruptură.
    Eu, fiind dintotdeauna de partea lui Băsescu, văd clivajul, lunecarea, ca venind din partea lui.

    Poate l-am apreciat greşit de la început.

    În orice caz, ceea ce susţine acum Dan Şelaru este hidos.

    Să mă explic.
    Dan Şelaru spune că Traian Băsescu foloseşte tehnicile propagandistice ale lui Goebbels.
    Direcţia e cunoscută: Băsescu – dictator!

    1. propaganda e trans-politică. (Şi chiar a-politică). Prin propagandă se poate susţine orice. Conform sofismului produs de Dan Şelaru oricine foloseşte propaganda poate fi asemuit cu Goebbels. Inclusiv Obama.

    2. matematicianul Dan Şelaru crede că matematica e valabilă şi în politică: 3>2 înseamnă că 3 este mai bun decît 2.

    „Să nu intre cine nu este geometru!”

    Uite că Dan Şelaru a intrat.

    Aşa se explică perspectiva lui.

    gabhryel

    04/11/2009 at 1:46 am

  64. D-le Selaru,

    parerea mi-am exprimat-o in postarea anterioara.Doresc insa sa fiu mai concreta, si sa va spun ca, nu judecati dupa norme etice si va lasati purtat de false perceptii.

    Aplecati-va la vocea majoritatii, reprezentata de noi,astia care indraznim sa postam pe bloguri si care credem exact invers de cum credeti dvs.Am sesizat de multa vreme unde se afla „cancerul” ce macina societatea noastra Si credeti-ma nu e la Cotroceni ,ci in Parlamentul asta obez,arvunit grupurilor de „baroneti”din toate zonele tarii.Nu este reprezentat votantul ,ci mafia care l-asponsorizat si pe care trebuie sa-l slujeasca.

    Stiu ca se vehiculeaza absurda idee ca,presedintele Basescu se afla in conflict cu un Parlamentar de 471 membrii. Retineti ca ,Basescu are in spate milioane de votanti,in timp ce deputatii si senatorii reprezinta cateva mii de votanti.Din pacate ,unii au ajuns in mod fraudolos in for de pe locurile 2-3 ,in detrimentul adevaratilor castigatori.De ce sa fiu obligata sa le dau credit?Singurul de care sunt sigura ca,a castigat majoritatea populatiei este presedintele Basescu. ,

    dora

    04/11/2009 at 1:59 am

  65. @ Dan Selaru,

    Aprope tot ce ati scris in comentariu se poate demonta

    1. Am citit si rascitit articolul. El se refera la Traian Basescu si nu la PDL(decat tangential)
    2. Ati incercat sa explicati dar nu ati recunoscut ca ati ati fost neglijent.(parerea mea)
    3. Nu sunteti cetatean simplu.(Eu,da,sunt) isn’t it? care este traficul hotnews? Vreti sa fiti mai neglijent in exprimare? exista alte solutii(agende personale bloguri nestiute si vizitate etc) altminteri, nope, fiecare cuvant conteaza.
    4. De vreme ce TB si PDL sunt luati la gramada (precum va exprimati) de dragul simetriei, nu ar fi trebuit sa faceti la fel cu ceilalti? Nu lipsesc calificativele personalizate: Stalinist, Pol-Pot-ist, Mc-Arthur-ist, DeGaule-ist, Iceberg-ist(ala cu Titanicu’), Brejnevian, Mao-ist sau ne personalizate dar mai apropiate lui Iliescu &Co: Legionari, Fascistoid, Mosieresc. Mai sunt cele din anii ’50: Miselesc, Titoist, Imperialist, Colonialist, Nemernic…
    5. Din cate am remarcat, nimeni de pe blogul acesta nu il idealizeaza pe TB, dar il considera (de deparate) optiunea cea mai buna (NB nu cel mai mic rau)-lucru stiut dinainte – si este optiunea dvs daca tineti, sau nu, la parerea lor despre modul in care va exprimati si ganditi.
    6.In final, dupa cum am inteles, sfatul dumneavoastrea este sa nu se mearga la vot? pentru ca toti „e” rai?

    eugeni

    04/11/2009 at 4:08 am

  66. servus dora
    🙂
    Ai perfecta dreptate !

    tibi

    04/11/2009 at 7:03 am

  67. @gabhryel

    „Nu ştiu ce-a scris, dar sunt de acord cu el.”

    Tu iti dai seama ce timpenii spui ?
    Si tu dai lectii de conduita ? Iti dai seama cui ?
    Chiar nu ti-e rusine deloc ?

    tibi

    04/11/2009 at 7:09 am

  68. Buna ziua,
    Dan Selaru este un bloggeur de granita.
    In general ati observat ca intelectualii pe bune chiar daca se foiesc pe scaun cind aud de Basescu, nu se ridica si pleaca.(Rigoarea si aparatul analitic de care il folosesti volens-nolens in munca zilnica te feresc sa il crezi pe cuvint pe Mircea Badea si sa ti sa para dubioase demonstratiile lui Mugur Ciuvica, care au un alt public tinta)
    Dan Selaru in schimb se ridica si pleaca.
    De aceea cred ca vi s-a parut anormal la DS,ceeace pare normal la blogurile de tip Roxana Iordache.

    Dan Selaru nu m-a mirat foarte mult de data asta. Dan Selaru este mai stingist chiar si in stiinta 🙂 Urmariti suita de postari privind analiza Pareto si veti vedea ca aceasta formula aplicabila la fenomenele sociale intr-o mare extensie este folosita de Dan Selaru pentru a decripta imbogatzeala. Inversunarea asta reductionista (de a folosi un laptop pentru a acoperi putina cu muraturi)pentru un fenomen dezvoltat de multi cercetatori mi s-a parut la vremea aceea aproape indecenta. Era tot un fel de demonstratie matematica de tipul silogismului: Basescu si Goebbels fac pipi dimineata deci Basescu e ca Goebbels –in timp ce Crin nu este. 🙂

    Un tanar de stanga

    04/11/2009 at 7:31 am

  69. razvan

    04/11/2009 at 9:35 am

  70. E drept ca uneori se folosesc comparatii fortate, dar poate ar trebui sa vedem daca in spatele lor nu exista oare si un mic sambure de adevar?

    Dan Patrascu

    04/11/2009 at 10:09 am

    • Maestre Patrascu, vezi ca nu suntem pe blogul lui Duca unde tovarasii de drum il acuza pe Basescu de fascism. Matale chiar nu ai nici un pic de luciditate? Care e samburele de adevar in „Basescu = Goebbels”?

      Imperialistu'

      04/11/2009 at 10:29 am

  71. Dan Patrascu, buna ziua
    nu-i vorba daca comparatia este fortata sau nu, este vorba de sintagma comunistoida care nu este folosita in nici un loc in „lumea normala.”

    Sunt zeci de cuvinte la fel de dure care nu fac nici un fel de comparatii malefice de felul facut. Sunt lucruri care un om civilizat si inteligent nu are voi sa le faca (Dan Selaru este ambele)in nici o circumstanta. In afara de asta istoric este si neadevarat.

    Theophyle

    04/11/2009 at 10:41 am

  72. Postare noua 🙂

    Theophyle

    04/11/2009 at 11:02 am

  73. „Daţi-mi unul, să-mi cumpăr unul. Ia uitaţi aşa ! Ăsta trebuie sa fie ! De pus biciul pe ei ! Începem de la Parlament şi mergem mai jos, cu biciul mai departe“

    „Noi suntem urmasii lui Traian, ai lui Traian Basescu”.

    „Un singur barbat (si NSDAP ), impotriva cadavrelor din partide si cercurilor de interese”. – Hitler

    „O dictatură se poate pronunţa împotriva unui parlament atunci când este necesar, dar niciodată împotriva poporului.” – Hitler

    „Un dictator nu are nevoie să urmeze voinţa majorităţii. El trebuie să aibă capacitatea de a utiliza voinţa poporului.” – Hitler

    „O sa am eu ac de cojocul celor care nu sunt buni romani” – Basescu

    „Nu sunt un dictator. Doar am simplificat democratia.”

    „Toata propaganda folosita trebuie limitata la un numar mic de cuvinte, care vor fi repetate in sloganuri, pana ce ultimul votant intelege ceea ce vrei tu sa inteleaga.”

    Stiu ca nu sunt argumente pentru voi dar poate incercati sa intelegeti trecand peste sentimente.

    Dan Selaru

    04/11/2009 at 11:12 am

    • Scuza-ma, Dane, dar unde e ploaia de citate din Basescu Goebbels?

      Imperialistu'

      04/11/2009 at 11:25 am

    • vaaai dom selaru, da’ dumnevoastra chiar sintetzi bun domnule !

      nu va spun la ce…

      niku_elektriku

      06/11/2009 at 2:23 am

  74. Dane, ce am avut de spus am spus.

    Vrei sa intelegi, intelege. Nu, e treaba ta. Denaturarea textului si scoaterea lui din context a ajuns la nivelul sportului national. Incercarea ta de a justifica o fraza nefericita o face si mai nefericita.

    Comparatia spuselor lui Basescu cu cele ale lui Hitler te face si mai neintelept. Tu sti bine ca nu sunt taliban si pentru mine preferinta este rationala, gandita si argumentata. Fiecare are dreptul la opinie civilizata si fara a incerca o manipulare extrem de transparenta.

    Dane, fac tot posibilul pentru a pastra o linie de plutire repectabila, tu cobori sub aceasta linie de plutire. Nu uita ca si cuvintele pot omora, crede-ma am vazut asta cu ochii mei.

    Comparatiile tale sunt complet inacceptabile, istoric si conjunctural.

    Theophyle

    04/11/2009 at 11:27 am

    • Dar sa vina cu o lista de goebbelisme marca Traian Basescu. Acuzatia e atat de lipsita de fundament, incat sunt ferm convins ca nu are ce sa aduca pe post de argument.

      Nu te inteleg, Dane. De ce pui umarul la antenisme?

      Imperialistu'

      04/11/2009 at 11:31 am

    • Ce face Selaru cu citatele alea il arunca pe orbita Bucurenci si compania. Ce cacat sa compari un Adolf cu Traian.

      turnofftheglory

      04/11/2009 at 2:37 pm

  75. @gabhryel

    Mulțumesc pentru aprecieri. Ce a fost cenzurat n-a fost nimic nemaipomenit – a fost aproximativ ce spune la sfâtșitul postării lui TDS, cu pipi-ul, numai că eu am folosit o chestie și mai banală, doar că subiectul comparației era chiar D. Șelaru, în loc de Băsescu. Gazda a considerat că a fost un atac la persoană. So be it!

    @Theophyle

    Cu stimă, cred că vă bateți gura de pomană.

    D. Șelaru face parte din categoria celor care aud intens și simt monstruous, ca să mă exprim un pic metaforic.

    Postul de mai sus confirmă. Pe românește, ce contează pentru D. Șelaru și cei precum domnia sa este ceea ce SPUN politicienii. Nu ceea ce FAC ei.

    Băsescu numește, constituțional, un premier tehnocrat. Tot tehnocrat vor și ceilalți. Pentru o lună, pentru două, poate 3 ani. Nu contează. Vor însă tehnocratul *lor*. Îl somează pe președinte cu asta. E neconstituțional, ignoră separarea puterilor în statul nostru.

    Dar nu contează, C. Antonescu ZICE că el are bun simț și respectă Constituția, așa trebuie să fie.

    PDL îl sprijină pe Croitoru, profesionist necontestat, pentru BNR. PNL și PSD pe B. Olteanu, un politruc remarcat prin cinism, lipsit de realizări profesionale.

    Dar nu contează, C. Antonescu ZICE că PDL e rău, așa trebuie să fie.

    PDL susține o lege prin care excepțiile de neconstituționalitate nu mai pot fi folosite pentru a întârzia la infinit procesele marilor corupți. PNL și PSD votează împotrivă, legea pică.

    Dar nu contează, C. Antonescu ZICE că PDL e un grup de interese, așa trebuie să fie.

    PDL susține depolitizarea televiziunii publice. Legea pică la votul contra a PNL și PSD. PDL, demonstrativ, n-a avut reprezentant în consiliul de administrație al TVR timp de 2 ani. PNL și PSD au impus un politruc, membru de partid PSD, la șefia televiziunii publice.

    Dar nu contează, C. Antonescu ZICE că PDL e agresiv, așa trebuie să fie.

    Varujan Vosganian, ministru de finanțe, explică cu carioca cum legarea punctului de pensie la salariul mediu e perfect sustenabil, cu o creștere economică de 10% în 2010. Apoi o legiferează, făcând mișto de obiecțiile președintelui, a cărui comisie prezidențială zice că demografic suntem la pământ și că avem un raport de populație activă/pensionari dezastruos, și în scădere accentuată.

    Dar nu contează, C. Antonescu ZICE că el și ai lui scot țara din criză. Așa trebuie să fie!

    În 2008, pe creștere economică de 8%, rating-ul de țară scade, agențiile internaționale nu sunt convinse de politicile PNL, care lasă în urmă un deficit dezastruous de 5.5%, pe fondul creșterii cheltuielilor bugetare și al lipsei investițiilor în infrastructură. În 2009, pe scădere de 8%, incompetentul guvern Boc nu duce nici la o diminuare a rating-ului și își satisface obligațiile asumate fată de FMI și CE.

    Dar cum știm că Boc e incompetent iar Tăriceanu și Vosganian super-competenți? Simplu, așa ZICE C. Antonescu. Deci trebuie să fie adevărat.

    În perioada 2007-2008 guvernul Tăriceanu nu face nici măcar o refomă. Nici o lege reformistă nu e inițiată și nu trece, nimic. Într-un singur an, incompetentul guvern Boc trece și codurile, și legea educației, și a salarizării unice, pregătește legea pensiilor. Perfectibile, fără indoială.

    Noroc cu PNL și d-nul Antonescu că au blocat tot la Curtea Constituțională, respectiv cu moțiunea de cenzură!

    Căci atunci când respectabilul domn Antonescu, cel plin de bun simț, nu ZICE, el FACE: blochează reformele, își pune politrucii șefi peste instituțiile publice care nu trebuie politizate, dă din gură la televizor că Băsescu e dictator securist.

    Mare noroc avem, ca cel mai mare chiulangiu din Parlament să ne salveze de dictatură, proslăvind virtuțile parlamentarismului!

    Așa că vedeți dvs., D. Șelaru este un om sensibil, care stă și ascultă la ce ZICE C. Antonescu (și alții de aceeași calitate). Dumnealui nu are timp pentru chestii complicate, de ex. să se gândească la ce se întâmplă în realitate. Asta-i pentru noi, proștii care credem în biciul lui Băsescu.

    sym

    04/11/2009 at 3:05 pm

    • Ai dreptate, sym.

      Imperialistu'

      05/11/2009 at 1:00 pm

    • asta ar merita sa circule ca un manifest, gen citeste si da mai departe (fara conotatziile de pe vremea ilegalistilor !)
      preluat si eu.
      suparatzi ?

      niku_elektriku

      06/11/2009 at 3:27 am

  76. […] Sym: […]


Comentariile sunt închise.