Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Interfaţă

Romania de astazi se confrunta cu multe probleme, cele mai grave sunt cele care genereaza situatia dificila in care se afla societatea romaneasca – coruptia endemica, institutii ale statului ineficiente sau paralizate si situatia romanilor care traiesc in rural sau in ruralul urbanizat (orasele mici). Am sa incerc sa citez dintr-un articol de exceptie, publicat ieri pe Curs de Guvernare:

România ignoră inteligenţa copiilor de la sate – din care nu va mai avea mai nimic de folosit peste 10-15 ani pentru că acei copii nu au, în actualul sistem de învăţământ, nicio şansă să progreseze? Or o „dreaptă” autentică n-ar pierde pentru societate un atare potenţial. N-ar face din şcolarii de la ţară mâna de lucru necalificată  peste 5-10 ani, pentru Spania, Italia şi cine ştie ce ţară aflată atunci în “boom”. (aici)

Articolul din care am citat trebuie  pironit pe usile Palatului Victoria indiferent cine este sau va fi in viitor locatarul fruntas al Executivului. Trebuie inteles bine si profund de toti cei care vor sa reformeze ceva intitulandu-se “miscare populara” ca fara o interfata adevarata si eficienta spre aceasta populatie nimic nu se va misca in Romania. Chiar daca se va misca ceva, va fi un demers superficial, care poate (sau nu) sa genereze o schimbare benefica numai daca va crea o interfata spre “captivii” partidelor – trecuti din “mana in mana”, impreuna cu primarii si consilierii locali.  Oameni buni, vorbim de mai mult decat jumatatea romanilor, nu este o categorie sociala neglijabila care ne poate lasa indiferenti.

O interfaţa se construieste “între-feţe,” de aici necesitatea “feţelor” din rural, oameni care nu prea au timp de doctrine, dar cu siguranta ca vor avea timp pentru idei si proiecte care le pot imbunatati viata. Personal, mi-as dori sa vad multi oameni din acest rural in randurile miscarii “Noua Republica” – pentru ca daca ne dorim o adevarata noua republica prezenta lor este imperativa.

Am sa termin acesta mica postare printr-un alt citat din articolul mentionat mai sus:

Coborând, însă, din filosofie în mic, aici, la noi, în România, unde tăierile de bani sunt considerate măsuri suficiente, acte de curaj şi titluri de glorie politică, să mai constatăm un lucru. Cîţi dintre miniştri au ajuns la portofoliu ca la o manşă la care să ne arate viziunea lor asupra domeniului la care au fost unşi ca posesori ai soluţiilor pe termen mediu şi lung? Care dintre ei ştie ce caută, de fapt, acolo? Câţi dintre ei „simt” lucrurile din jur şi percep situaţia în toată evoluţia ei, măcar atâta cât o simte un tânăr chibzuit şi perspicace, care a reuşit în viaţă altfel decât cu turma pe lista de partid – sprijinit din toate părţile – sus, jos, stânga, dreapta, faţă, spate – de „sistem”?   [sublinierile apartin autorului]

Dreptate şi fraţie pentru toţi!

Pe Politeia Europeana puteti citi articolul:  Moody’s îl face tăiţei pe Berlusconi

110 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. „Romania de astazi se confrunta cu multe probleme, cele mai grave sunt cele care genereaza situatia dificila in care se afla societatea romaneasca”

    exemplu: http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/varianta-usl-a-codului-muncii-adoptata-tacit-de-senat-239982.html

    ribelalu

    05/10/2011 at 3:16 pm

  2. Salut, Theophyle! 🙂

    Mă bucură că ai ajuns la aceeași concluzie exprimată mai frust de către mine într-una din primele mele postări de după lansarea Noii Republici! 🙂

    La tară mesajul NR se opreste la capătul firului de net. Toate mesajele de pe net sunt notiuni SF pentru cei din afara rețelei. Aici trebuie să intervina „interfața” – omul cu calități deosebite care să aibă audiența preotului și prestigiul învățătorului. Iată cea mai mare sfidare pentru NR. Adaugă lângă cele câteva sute de mii de familiari cu net-ul cele câteva milioane formate de formatorii interfață și NR va avea forta unui tsunami!!!
    Sper însă să nu fiu confirmat în celelalte două afirmații ale mele: dependența de „fire” a NR (ieri WordPress a făcut „nazuri” din belșug!) și centre de comandă de rezervă pentru cazul când „principalul” e scos din linie! 🙂

    O zi bună îți doresc! 😀

    oldhashu

    05/10/2011 at 3:50 pm

    • Salut Old. NR nu este o miscare colectivista ci una cu un segment determinat de aderenti. Persoana independenta, open mind, de la tara are internet (de altfel acest gen de oameni nici nu pot trai fara internet cum nu pot rezista fara pasta de dinti)

      Nu conta pe preot si pe invatator. Neajutoratii ce au nevoie de indemnul preotului (vezi pozitia dlui Neamtu fata de preoti la B1tv- cu care si eu sunt de acord). Nu mai vorbesc de o buna parte din invatatori .

      Un tanar de stanga

      05/10/2011 at 4:22 pm

      • nu mai generaliza prietene.pozitie fata de preoti? …spune si tu unii preoti. 🙂

        zigzag

        05/10/2011 at 4:55 pm

        • ziggy stii ca o iexplicatie cu tine nu se termina niciodata… dar pour la bonne bouche Neamtu a spus: preotii sunt de 2 categorii cei cu secu si mai sunt si unii tineri care sunt de treaba . dupa aia a mai zis ca katedrala mintuirii nu e prea folositoare. Asa ca dintr-un condei a sters o buna parte din preotimea si borul caruia toti politicienii le pupa papucul. Daca mai cere bon fiscal de la bunul parinte si pt aghezmuire, cutia milelor, si lumanari. gata am facut 90% din cler. Te rog ajunga-ti asta 🙂

          Un tanar de stanga

          05/10/2011 at 5:56 pm

          • @tds: 2 categorii ?cei cu secu si cei tineri care sunt de treaba.draga prietene daca ai ajuns deja sa citezi din Neamtu…crezand ca ma dai pe spate , te inseli.preotii care au ani de puscarie bolsevica de nu poti numara in ce categorie ii pui tu si dl Neamtu?o iexplicatie cu mine nu se termina niciodata?n am nev de explicatii domnule.dar iti pot spune un mic secret : sunt preoti in tara asta care lupta si azi avand ca scop ceea ce visezi tu ca ar trebui sa fie in RO.pune mana citeste Aiud Insagerat, viziteaza niste manastiri din Bucovina-de ex.- si etc. :)apropo ai idee stimabile ce rol au jucat unii preoti in SUA de ex ? de rezistenta anticomunista ai auzit?ce ma surprinde este faptul ca dl Neamtu are o pregatire teologica….

            zigzag

            05/10/2011 at 6:24 pm

  3. Nu veți putea atrage niciodată tineri ”perspicace” pentru că au învățat din greșelile trecutului.
    Politica de orice latură și ideologie este moartă, nu se mai intersectează deloc cu viziunile tinerilor. A devenit atât de oribilă că nici dacă o treceți prin laboratorul unei cofetării nu vor mai pune limba pe ea, cel puțin nu cei dedicați binelui comun. Proiectul este cam tardiv și nu are șanse de reușită tocmai pentru că nu poate atrage pe cei care decid viitorul. Până când vom reuși să înțelegem asta vom tot trăi în crize.
    O să îmi dați dreptate, acum aveți tot dreptul să-mi râdeți în față. Dacă întâlnim un ciudat pe care nu-l putem înțelege preferăm să râdem de el, asta nu înseamnă că nu are dreptate.

    Republica Democratică România – Cât de naiv trebuie să fii?

    Încă mai aveți aripile 😉

    BIG

    05/10/2011 at 4:17 pm

    • Buna ziua 🙂
      Ma „bucur” 👿 cand vad un tanar (ca varsta – comparativ cu multi de aici), care gandeste ca un batran blazat. Daca ar fi fost asa si acum 20 de ani, Ceausescu ar fi murit de batranete…
      Intrebarea este nu daca „ciudatul” are sau nu dreptate, ci daca trebuie sa devenim toti „ciudati”?

      DanSu

      05/10/2011 at 4:36 pm

      • Dane
        Ceausescu ar fi trebuit sa moara de batrinete, la inchisoare – si nu impuscat la ordin.

        Un tanar de stanga

        05/10/2011 at 4:40 pm

        • De acord, dar e vorba ca el ar fi fost inmormantat pe un afet de tun 👿 daca nu ar fi fost „ciudatii” din ’89.

          DanSu

          05/10/2011 at 4:57 pm

          • Ziua buna,

            Nu trebuie uitat ca tov. NC a facut parte, precum regele Mihai, din istoria noastra si, deci, prin urmare (sic)ar fi trebuit sa ii acordam tot onorul (cnf PNL, PSD, etc)-afet, abdicare, cult pers, au ba :)_

            eugeni

            05/10/2011 at 5:45 pm

    • Salut.
      Aripile nu se pierd niciodată. Cîteodată, uiţi că le mai ai, asta e drept.
      Concret, spune-ne ce e drept pentru tine, cum vezi tu binele comun şi de ce proiectul NR nu are o atitudine suficient de BIG pentru tine.

      parafaragaramus

      05/10/2011 at 5:00 pm

  4. O să spun și ce este drept, pentru întreaga omenire nu doar pentru mine sau români, doar că nu este momentul. Dacă v-aș spune acum nu ați înțelege, am vrut doar să atrag atenția asupra faptului că politica, indiferent de interfața, nu mai poate fi recredibilizată, iar tinerii din lumea albă nu o mai vor. Când vom înțelege asta vom accepta și ideile ciudaților, ca de obicei fiind ultima opțiune.

    Nu am venit să vă distrug visul, este doar o opinie a mea. Eu am altă viziune asupra viitorului, iar politica nu mai face parte din el. Cei care credeți că este încă o soluție trebuie să acționați, nu am spus să vă culcați pe o ureche. Fiecare trebuie să facă ceva pentru a îndrepta câte ceva, chiar dacă poate fi o greșeală.

    Fiecare să-și urmeze propria intuiție și propriul vis și fie ca cei mai hotărâți și dedicați să câștige. Așa este corect, nu? 🙂

    BIG

    05/10/2011 at 5:28 pm

  5. Buna seara

    Daca doritzi sa facetzi o vizita:

    http://desydemeter.wordpress.com/2011/10/05/el-greco-2/

    desydemeter

    05/10/2011 at 5:30 pm

  6. TDS, salut! 🙂

    Sarcinile pe „plantație” îmi fragmentează timpul disponibil pt net de aceea răpunsul meu este pentru postul tău de la ora 16.22.
    Nu stiu care e procentul pe care îl vizează NR, dar pentru schimbare, purtătorii sunt oamenii, de calitate sau comuni care aderă, înteleg și aprobă prin vot universal!
    Să clarific, nu sper în implicarea preotului sau învătătorului, până și neutralitatea acestora ar fi un câștig. Afirm doar că omul „interfața” trebuie îmbine audiența unuia și prestigiul celuilalt pentru ca mesajul să fie primit.
    „Mestecatul” și „digeratul” mesajului este o problemă individuală a fiecăruia dintre primitori. 🙂

    oldhashu

    05/10/2011 at 5:56 pm

    • 🙂 da, si neutralitatea e un cistig. am vazut manifestarile de azi ale profilor

      Un tanar de stanga

      05/10/2011 at 5:59 pm

  7. „O să spun și ce este drept, pentru întreaga omenire nu doar pentru mine sau români……”

    „Elaine: Perhaps there’s more to him than meets the eye.

    Jerry: No, there’s less.”

    eugeni

    05/10/2011 at 5:58 pm

  8. http://restartromania.netsquared.org/challenge/social_justice_challenge

    Cateva idei din restartromania (cu noua reapublica, desigur) de care tocmai am dat…

    A A

    05/10/2011 at 7:15 pm

    • Excelente!
      Buna seara.

      ela

      05/10/2011 at 7:58 pm

  9. Buna seara! 🙂

    Greu, greu, se misca CSM-ul, dar se misca putiiiiiiiin.

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/justitie/trei-judecatori-au-fost-sanctionati-de-csm-240025.html

    Salutam cu satisfactie miscarea si speram sa se miste si in cazuri mai sensibile si cu judecatori mai cu greutate, nu doar amariti de la Lugoj si Nasaud.

    Asteptam sanctiuni si cind e vorba de CA Bucuresti sau Tribunalul Bucuresti.

    Cetatean

    05/10/2011 at 7:52 pm

  10. la topic:

    Ruralul are o enorma resursa, insa, din pacate ruralul e depopulat de tineri. Resursa e pamintul nelucrat. Tinerii, putini citi mai sunt, sunt sau betivi cronici sau puturosi, sau muncitori de rup (astia extrem de putini). Cunosc bine ruralul si pot sa va spun ca au ramas mai mult batrinii. Deja generatia a II-a a vindut pamintul sau il lasa pirloaga, caci nu vrea sa se retraga la oras, desi prin generatia a II-a ma refer la indivizi aflati cam la 50-55 de ani, multi iesiti la pensie anticipata, care au (citez) „bloc de la Ceausescu” si care chibitraza prin orase desi ar putea sa se retraga la tara. Cunosc cel putin 3 astfel de familii. Au casa batrineasca, dar stau la oras si se mai duc la tara din cind in cind.

    Copiii de la tara invata in conditii execrabile, pina acum un an aveau aproape numai suplinitori necalificati (am avut un coleg de facultate care preda vreo 4 materii la un moment dat, ca suplinitor necalificat) iar scolile sunt nereparate de primarii, care prefera sa dea VMG-uri la betivi, contra voturi.

    Ruralul e o resursa enorma, insa e destructurat social si economic. Nu exista transfer de savoir-faire intergenerational, nu exista puncte comune intre mentalitatea batrinilor si cea a generatiei de 50-55 de ani, ce sa mai zic de nepotii de 20-30 de ani, infrastructura e la pamint, arareori mai vezi un exemplu ca asta:

    http://informatorulmoldovei.ro/%E2%80%9Epentru-comuna-osesti-a-fost-un-an-bun-nu-foarte-bun-%E2%80%9D/

    (judetul Vaslui, unul dintre cele mai sarace. Satul Osesti e considerat de cei din zona sat de tigani, insa intre timp a devenit sat de gospodari).

    Cetatean

    05/10/2011 at 7:59 pm

  11. Buna seara,
    Citez „România ignoră inteligenţa copiilor de la sate” – adevarat! Este o situatie care se perpetueaza de zeci de ani, cred ca din anii 60. Copilul de la tara cand ajunge in oras la scoala are un handicap, vine de la tara, nu conteaza inteligenta, bunul simt, educatia primita, nu acel copil este privit ca un „taran” in sensul rau al cuvantului.
    Mai este o problema care tine de sistem, calitatea profesorilor care predau in mediul rural si care de cele mai multe ori sunt slab pregătiți sau sunt suplinitori.

    mar

    05/10/2011 at 8:00 pm

  12. Buna seara 🙂
    Exista o groaza a clasei politice (nu doar UDMR) de competitia corecta. Pentru ca a imparti galeti si/sau kilograme de faina nu tine de competitie corecta.
    Dupa aparitia si diseminarea (pe net) a „Noua Romanie”, a urmat un boicot total in media clasica, stirile privind culoarea rujului nu stiu carei fufe si ce amanti si-a mai amanetat alta fufa ocupa si violeaza ecranele.
    Din pacate, desi net-ul a ramas singura sursa, momentan site-ul „noua republica” doar promite (deja e ziua a II-a – enorm in mediul virtual), fara sa se deschida catre vizitatorii obisnuiti. Nu ajunge deci boicotul media „televizuala”, ne mai dam si singuri cu suturi in spate. Meritul unora ca Monica Macovei sau/si chiar Robert Turcescu de a mai pomeni ceva – este zadarnicit de oprirea accesului la site-ul NR.
    Apoi mai vin si tineri „suparati” precum amicul „BIG”, care are impresia ca suntem o gasca de visatori, fara sa-si puna problema ca multi de aici chiar au realizari „pe bune” facute cu eforturi si sacrificii, iar entuziasmul nu tine de naivitate ci de „oportunitate” sau chiar de „ultima sansa”. Iar daca el, se considera superior prin ignorarea „politicului”, atunci sa faca bine sa-si linga „superioritatea scarbei de politica” in singuratate si sa nu astepte ca altii sa-i rezolve „scarba”, respectiv sa nu se „scarbeasca” de ce iese. Non-combatul nu este o pozitie de forta ci una de umilinta.

    DanSu

    05/10/2011 at 8:08 pm

    • N-au ce mai face porcii… dar isi dau seama inca acum de posibilul impact de adevar al continutului (si oamenilor) din

      NOUA REPUBLICA

      si

      MISCAREA PRINDE RADACINI

      Pregatiti-va sa nu va enevati 🙂 next cand va iesi Poanta sau Adormila sa zica (si) de Noua Republica ca trece de la „visatori” la „legionari”

      Uite de aia boicoteaza (acum) porcii din toate turmele in spatiul public larg accesibil de-acolo, si fiindca pot acumuland din timp accesele interne la creierele neinstruite, dar multe.
      Porcii sunt in disperare, dar organizati in continuare – si-asa vor ramane; pe astia doar frica (de justitie reala, de exemplu) ii potoleste, sau.. biologicul in general.

      A A

      05/10/2011 at 8:41 pm

      • deja a spus-o azi!

        Cetatean

        05/10/2011 at 8:59 pm

  13. Dane, lasa-i, sunt baieti tineri, am inteles de la cei de acolo ca acuma se baga tare.

    Am sa le propun ceva mai facil si care sa palieze efectele indisponibilitatii site-ului: cind mai au perioade din asta, sa trimita la site-urile prietenilor afiliati care pot gazdui informatiile necesare.

    Descentralizarea e cuvintul cheie cind site-ul central e in lucru.

    Cetatean

    05/10/2011 at 8:24 pm

  14. Seara buna . 🙂
    Copii de la tara au doua posibilitati .
    1- fug la oras
    2- pleaca in strainatate cind cresc .
    Ordinea e aceasta. Indiferent cite sali de sport va construi doamna blonda la tara .

    Ștefan A.

    05/10/2011 at 8:27 pm

  15. @Cetatean
    ˝ruralul e depopulat de tineri˝

    Numai ruralul? Romania intreaga este depopulata.Dar se pare ca nu e o problema, daca piata o cere.Si daca insusi presedintele tarii lauda dez-ţărarea.AM citit recent o discutie pe contributors unde domnul Vlaston recomanda acelasi lucru pt. romanii mai tineri au ba care nu-si gasesc de lucru in Romania, s-o ia pe urma celorlalti vreo 3 milioane.Adica sa se dez-ţăreze pe piete care pot sa-i cumpere.Atunci despre ce mai vorbim?
    Am citit ca NR a concluzionat ca una dintre marile probleme in Romania este riscul demografic si ca asta se poate rezolva numai cu masuri de dreapta.Deja mi se pare ca ˝dreapta˝ a devenit o mantra.Care ar fi o masura de dreapta care sa rezolve depopularea Romaniei?Concret.
    Si inca o intrebare foarte concreta:prelungirea pana la 3 ani a concediului maternal in Ungaria este o masura de dreapta sau de stanga?

    p

    05/10/2011 at 8:30 pm

    • Salut 🙂
      Chestia se va rezolva cand cetateanul se va smti tratat omeneste in RO. Dupa cum vad „miscarea” cam asta isi propune.
      Deocamdata, am xazut ca justitie nema, educatie nema si ca bine o duc doar neamurile proaste si in consecinta consider ca n-as fi prea isteata daca as avea copii aici. N-as putea sa-i pun sa traiasca aici.
      Dupa cum am mai spus, daca emigrarea ar fi fost mai simpla si mai ales mai putin costisitoare acum n-as mai fi fost aici.

      Diana

      05/10/2011 at 8:38 pm

      • Salut Diana
        Pentru a emigra sint necesare doua atuuri .
        A- virsta sub 30 ani
        B- Ambitie si vointa .
        Fara ele nu reuseste nimeni . Ca nu sint cainii cu colaci in coada prin vest . Si asta o spune unu care in 21 de ani de strainatate a vazut multe . 🙂

        Ștefan A.

        05/10/2011 at 8:42 pm

        • N-as avea probleme sa plec nici acum, Totusi mai trebuie ceva resurse pana iti faci un drum acolo, mai ales cand esti singur singurel. La asta m-am referit
          Uneori poate fi greu sa iei colacul din coada cainelui. 🙂

          Diana

          05/10/2011 at 8:48 pm

      • Fiecare are alta definitie a ceea ce inseamna omeneste.Pentru majoritatea deztaratilor pe care ii cunosc personal a trai omeneste inseamna a-si castiga viata mai bine si a-si putea face un proiect de viitor intr-o lume predictibila, iar nu intr-un mediu fluid, in continua schimbare.Sau in continua tranzitie.Cateva exemple concrete de cunostinte dez-ţăraţi:muncitori in constructii sau brutar in Spania, puitor de parchet si faianta in America, puitor de ferestre in Quebec, ingrijitoare batrani in Italia si Grecia samd.Pentru astia enumerati, a trai omeneste inseamna ca de exemplu aia de ingrijeste batrani in Italia castiga mai bine decat cand era chimista intr-un laborator de spital din Romania.Sau ala de monteaza ferestre in Quebec castiga mai bine decat ca inginer in Romania, intr-un domeniu industrial care aproape a disparut.
        Mais passons.
        Astept raspuns si la intrebarea cu concediul maternal in Ungaria.Este o masura de stanga sau de dreapta?

        p

        05/10/2011 at 8:50 pm

        • Cred ca ti-am raspuns implicit despre concediul maternal. Eu o evaluez ca de dreapta, intrucit tinteste probleme care vizeaza societatea romaneasca in ansamblul ei (pastrarea traditiilor, continuitatea lingvistica, conservarea memoriei colective etc). Cind o padure isi pierde incet incet lastarii tineri ajunge pina la urma sub secure sau sub pirjol.

          Cetatean

          05/10/2011 at 8:58 pm

          • Eu cred ca nu prea e asa. Esti incurajata sa ai copii fara de fapt a avea resursele necesare. Eu vad asta ca iresponsabilitate.
            Pe de alta parte, concediul asta face ca un angajator sa se gandeasca de mai mupte ori inainte de a angaja femei. Nu e nimeni dispus sa-ti pastreze postul 2 ani, sa se chinuie sa gaseasca si sa instruiasca un temporar la care sa renunte apoi, chit ca poate a fost mai bun. Ce spun nu e vorbarie „feminista”. S-a intamplat sa asist la discutii din astea.
            E bine sa ai resurse bune, preferabil nu salariu, si sa-ti permiti sa astepti ceva pana la a reveni pe piata muncii.

            Diana

            05/10/2011 at 9:14 pm

    • prima masura de dreapta care ar rezolva si si problema depopularii : stop jafului din banii statului si stimularea competentei pe o piata libera a munci.adica pa nepotisme si spagi la angajare.din pacate actuala putere, fosta putere si cine o mai condus RO ne prezinta aceste probleme ale societatii romanesti de parca nu ei au condus si inca mai conduc tara. :))

      zigzag

      05/10/2011 at 8:45 pm

    • @p, ai dreptate, Romania intreaga se depopuleaza. la tara se vede cel mai acut si mai dureros. Este o problema, si „piata” din Romania numai piata nu e.

      Habar nu am ce vor baietii de la NR in legatura cu riscul demografic. Pentru mine el se manifesta, concret, in aceea ca oamenii fug afara si ca se nasc din ce in ce mai putini copii. Orice masura care ajuta oamenii sa isi gaseasca un rost aici si sa nu fuga afara mi se pare benefica. Refuzul de a jupui 7 piei de pe o oaie (fiscalitatea excesiva) imi vine acum in minte ca masura urgentissima. Din pacate, bugetul e grevat de tot felul de scurgeri spre categorii de votanti si spre buzunare de politicieni.

      Personal, cita vreme concediul maternal prelungit este factor demonstrat de crestere a natalitatii, eu aprob masura Ungariei. Orice masura trebuie evaluata in raport cu urmarile ei pe termen lung, nu pe termen scurt. O fi dind gauri mamele in bugetul statului (nu mai mari decit baietii destepti sau firmele de casa), insa mi se pare o „gaura” justificata.

      Cetatean

      05/10/2011 at 8:46 pm

      • Da, dar concediul maternal este un concept de dreapta sau de stanga? Cine ma poate lamuri? Ca si contzept.

        p

        05/10/2011 at 8:54 pm

        • @p
          m-am oprit din citit aici si va spun ce cred eu:
          nu e nici de stinga nici de dreapta- e populista
          acum ceva ani discutam cu un tinar ungur;era impreuna cu prietena lui de ceva ani,aveau un copil dar nu erau casatoriti;de ce?mamele singure primeau mai multi bani decit familiile
          acum: la noi a fost concediu maternal de 2 ani;s-au nascut mai multi copii? nu,exceptia a fost 2006-2008,cind existau asteptari optimiste
          si pin-la urma,se faceau mai multi copii/familie in sec 19 cind nu exista concediu maternal sau azi in tarile subdezvoltate unde se moare de foame;
          e o intreaga discutie,sa ai multi copii-6-7 care ajung vai de mama lor sau sa ai 2-3 pe care ii poti educa bine?e o decizie personala a fiecaruia care implica si religia si starea economica si comoditatea si altele
          3 ani in ungaria? e bine,ne vor depasi cu mult la procentul de tigani la total populatie(cred ca acum suntem la egalitate)

          intamplator

          05/10/2011 at 9:33 pm

  16. @cetatean: salut! stii vreo masura de dreapta sau de orice fel luata de dl Basescu in ultmii 7 ani sau de guvernul Boc in ultimii 2 3 ani care sa i fi avut in vedere pe copii de la sate?am inteles : justitia e in mana cateilor lui iliescu.dar puterea din ultimii 7 ani a adus vreo masura care sa ajute mediul rural?

    zigzag

    05/10/2011 at 8:42 pm

    • Salut zigzag .
      Doamna Udrea a investit in sali de sport la sate . 😆 In alte sate cu banii UE a fost bagata apa curenta pe ulita principala . De vazut cine si cind se va hotarii sa introduca si canalizarea la sate . 🙂

      Ștefan A.

      05/10/2011 at 8:46 pm

      • si ce l mai criticam pe bombonel cu alea 400 sali ale lui in care dormeau curcile pe la tara :))

        zigzag

        05/10/2011 at 8:53 pm

      • mai bine nu discutam despre ce face d-na udrea

        intamplator

        05/10/2011 at 10:06 pm

    • Din pacate, in afara de niste chestii legate de subventii, nu stiu mare lucru. Am cunostinta de sate in care se aduce apa si canal cu cofinantare guvernamentala, insa sunt doar citeva exemple.

      I-am scris odata Presedintelui in legatura cu intirzierea subventiilor pentru agricultori si am primit un raspuns rapid si pozitiv.

      Cetatean

      05/10/2011 at 8:48 pm

    • Totusi, lucrurile se misca si la sat. Unde, pana acum zece ani, nu puteai intra cu masina de noroaie, acum s-a imprastiat piatra sparta, pe alocuri chiar asfalt, retelele de apa se intind cam peste tot, retelele de cablu cam tot asa. In multe locuri se renoveaza primariile, scolile, se ridica noi zone de locuinte, un segment din populatia urbana a parasit deja orasele mutandu-se la sat. Capacitati de productie, in special ale unor firme cu capital strain, s-au locat la tara. Acuma trebuie sa sesizam diferenta si intre asezarile rurale: unele, asezate favorabil fata de caile rutiere, se dezvolta, dupa cum va spusei, altele, mai departate de drumurile principale, se depopuleaza pe zi ce trece.
      A, poate dorim mall si universitati la tara, atunci, intr-adevar, am cam sfeclit-o!
      Totusi, un lucru e cert: marea majoritate a celor enumerate mai sus se datoreaza fondurilor europene ori capitalului privat.

      nelucraciun

      05/10/2011 at 11:46 pm

  17. Funeriu pe Money Chanel….
    Se vede profesionismul….

    DanSu

    05/10/2011 at 8:43 pm

  18. No bine 🙂
    Nenea asta a citit ce scriu eu pe acest blog (de ceva vreme ) si a copiat idea . 🙂

    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-10326689-mugur-isarescu-daca-asuma-risc-pentru-stimula-economia-reducerea-cas-cea-mai-binevenita.htm

    Ștefan A.

    05/10/2011 at 9:01 pm

    • Taxeaza-l de un lingou 🙂

      Diana

      05/10/2011 at 9:15 pm

  19. @cetatean: despre riscul demografic in RO anului 2011- stiai ca alocatia ptr un caine comunitar ,in bucuresti de ex, este de vreo 10 ori mai mare decat alocatia ptr un copil?ma refer la suma care o primeste ca alocatie un copil, lunar. si suma care o cheltuie, de ex primaria bucuresti, tot lunar ptr un caine comunitar care e vreo 400 ron/luna. 🙂

    zigzag

    05/10/2011 at 9:13 pm

  20. @Cetatean
    ˝Orice masura care ajuta oamenii sa isi gaseasca un rost aici si sa nu fuga afara mi se pare benefica.˝

    Daca asta inseamna benefic, la modul antonimic ar insemna ca orice indemn ca oamenii sa isi gaseasca un rost in afara si sa fuga afara este malefic.

    p

    05/10/2011 at 9:14 pm

    • discutam doar in cadrul opozitiei „afara”-„in tara”. de asta ti se pare malefic ceva opus.

      Cetatean

      05/10/2011 at 9:40 pm

  21. @Diana
    ˝Eu cred ca nu prea e asa. Esti incurajata sa ai copii fara de fapt a avea resursele necesare. Eu vad asta ca iresponsabilitate.˝

    Am doi copii, nascuti pe timpul cand concediul maternal era 2 ani.Asta a cantarit greu atunci cand am luat decizia.Inseamna ca am fost iresponsabili.
    Alt caz, niste amici:tineri, concentrati pe cariera, slujbe la multinationale.Au luat decizia de a face copii cand legea prevedea ca in concediul maternal mama sa ia 85% din salariu timp de 2 ani.85% din salariu era cam 900 de dolari net, era o suma mare pe timpul ala, chiar daca tipa era intr-o pozitie medie in firma.Au facut 2 copii, unul dupa altul.Daca nu ar fi fost legea aia, tipa nu ar fi facut 2 copii, ar fi facut unu si ala cu mult mai tarziu de cand a inceput.Cel putin asta afirma ea acum.Ca si-ar fi vazut de cariera si abia cand ar fi ajuns la un nivel de top s-ar fi oprit sa faca un copil.Asa, a facut mai intai 2 copii si dupa aia a urcat in top, bine merci.
    In prezent sunt bine mersi, lucra la niste multinationale in pozitii de top.Iresponsabilii.Profitorii, huo.

    p

    05/10/2011 at 9:28 pm

    • @p
      daca parintii dvs(care cred ca sunt de virsta mea)ar fi gindit asa cred ca @p nu mai scria pe blog azi

      intamplator

      05/10/2011 at 9:39 pm

      • @intamplator
        Draga domnule, in decizia de a face copii intervin mai multi parametri.Unul dintre acestia este predictibilitatea.Se vorbeste mult despre predictibilitate in relatiile internationale, este o caracteristica dezirabila.La nivel individual, uneori este la fel de dezirabila.Desi de obicei se face apologia tranzienţei si a schimbarii continue.Predictibilitate inseamna ca poti sa faci un proiect de viitor.Bun sau rau, dar macar un proiect.In conditii de impredictibilitate totala cred ca sunteti de acord ca nu se poate face nici un proiect.Sau ma rog, se poate proiecta dar pe termen foarte scurt, doar pe lungimea de unda a fluctuatiilor.Epoca la care va referiti era atat de inghetata incat era predictibila intr-un procent foarte mare.
        Revenind, concediul de maternitate de 2 ani oferea o perioada de predictibilitate a unor venituri ritmice intr-o perioada de instabilitate marcata.In opinia dvs. era o masura de dreapta sau de stanga?

        p

        05/10/2011 at 10:00 pm

        • @p
          rog vedeti raspunsul ” vorbaria mea” de la 9.33
          pin la urma copiii ii faci din dragoste nu din predictibilitate sau la betie

          intamplator

          05/10/2011 at 10:10 pm

          • Draga domnule, aveti mare dreptate.
            Dar dragostea este proportionala cu numarul de copii?Daca faci 2 copii iubesti mai mult decat daca faci 1?Sau daca faci 3 copii iubesti si mai mult?
            Va indemn sa propovaduiti aceasta, copiii ii faci din dragoste, celor care sustin ca a face copii fara a avea conditiile materiale asigurate in prealabil inseamna iresponsabilitate.

            p

            05/10/2011 at 10:19 pm

        • @p sa completez:
          si partea de responsabilitate,de a lua o decizie unde este?vreti predictibilitate cind decideti sa avti un copil?singurta predictibilitate este durata medie de viata estimata a parintilor si asumarea deciziei
          nu statul trebuie sa creasca copiii!
          de aceea suntem unde suntem;familia este esenta

          intamplator

          05/10/2011 at 10:16 pm

          • De acord domnule ca familia este esenta, nu mi-o spuneti mie.Inca odata va repet ce am spus mai sus:spuneti-o celor care sustin ca a face copii fara a avea conditiile materiale asigurate inseamna iresponsabilitate.Spuneti-le ca faci copii din dragoste, nu pentru ca ai conditii materiale.

            p

            05/10/2011 at 10:21 pm

            • @p
              ma bucur ca suntem de acord;viata e fascinanta nu e numai hedonism

              intamplator

              05/10/2011 at 10:28 pm

    • Imi pare rau ca te simti jignita – scuze daca gresesc. Te-ai bazat pe ajutorul statului si ai avut noroc ca l-ai primit. Dupa cum vezi situatia e mult mai nasoala acum. Bine, eu mi-am trait tineretea in mizerabila piata a muncii din anii ’90, si nu mi se pare catastrofa…
      Si prietenii tai au fost norocosi.
      Eu una nu am incredere in stat, sau in vreo firma unde imi fac „cariera” sau „galera” – astia oricand pot sa-mi „taie macaroana”.
      Sper ca nu te-am suparat prea tare 🙂

      Diana

      05/10/2011 at 9:54 pm

  22. @ p salut 🙂
    Concediu de maternitate nu e nici de dreapta si nici de stinga . E de bun simt .
    1- cresa este necesara dupa cei 2 ani de concediu . In Romania e o problema .
    2- gradinita e ceva obligatoriu si la acest capitol sintem la fel de deficitari .
    3- Necesitatea de locuinte pentru tineri . Si aici sintem doar la lozinci .
    4- Salariu demnitos . Aici nici nu are rost sa mai spun ceva .
    Toate aceste 4 puncte duc la cresterea natalitatii . Toate impreuna . Lipsa unui punct din aceste 4 duce inevitabil la scaderea natalitatii in general .
    NOTA :
    A – Nu e adevarat ca femeile mai cu pozitii in societate nu fac copii pt. faptul ca nu primesc bani destui . Nu procreaza pentru faptul ca cariera e mai importanta . 🙂 Cind ajung sa doreasca un copil sint cam trecute de prima tinerete . 🙂
    B- Nasterea si crestera unu copil nu e o operatie bancar-financiara cum incearca unii sa argumenteze .

    Ștefan A.

    05/10/2011 at 9:41 pm

    • Complectare
      Am o fata de 25 de ani . Nascuta pe vremea socialismului stiintific cind concediu de maternitate era de doar 3 luni .

      Ștefan A.

      05/10/2011 at 9:43 pm

      • Stefan, concediul de maternitate era de 3 luni, insa predictibilitatea era maxima.Vezi ce am spus mai sus de predictibilitate in fondarea deciziei.

        p

        05/10/2011 at 10:05 pm

    • @stefan a
      asta e teorie;
      vezi rata natalitatii din italia

      intamplator

      05/10/2011 at 9:44 pm

      • Am citit mai demult o statistica ce spunea ca unul din 5 copii nascuti in Italia este din parinti romani.

        p

        05/10/2011 at 10:03 pm

        • p
          Cel mai mare numar de copii straini din Italia care studiaza o forma de scoala vin din comunitatea româna . E statistica oficiala . Peste 100.000 tineri români in scoli .

          Ștefan A.

          05/10/2011 at 10:09 pm

  23. NR nici macar nu a pornit la drum si deja observ ca se vrea ca aceasta sa rezolve toate problemele!
    nu e un pic cam mult?ce vor face ceilalti?ce vor face generartiile viitoare?

    intamplator

    05/10/2011 at 9:42 pm

  24. „Apropierea campaniei electorale ii determina pe senatorii Puterii sa se delimiteze de proiectele si masurile Guvernului. „Nu ma intereseaza sa votez proiectele Guvernului, sa tai indemnizatiile la caldura si sa-mi asum oprobiul public pentru o conducere care nici nu ne onoreaza cu prezenta la sedintele de grup si in plus habar nu are cum sa castige alegerile din 2012„, a declarat un senator {PDL] sub protectia anonimatului. Altii prefera sa-si faca campanie in teritoriu si sa fie prezenti mai mult in colegiile unde spera sa obina un nou mandat”

    Cetatean

    05/10/2011 at 9:43 pm

    • @cetatean
      declaratia asta ar fi un bun motto pentru NR

      intamplator

      05/10/2011 at 9:45 pm

  25. EXACT asta vroiam sa le-o arat baietilor: limita inerenta a unui PDL fortat de Basescu sa mearga la dreapta dar care tine mereu stinga.

    Cetatean

    05/10/2011 at 9:50 pm

    • Mie nu-mi vine in minte nici un exemplu din istorie care sa arate ca un partid de stanga s-a transformat, peste noapte, intr-unul de dreapta. Cum putea aripa Roman a FSN sa devina de dreapta? Altfel decat pur declarativ?

      nelucraciun

      05/10/2011 at 11:54 pm

  26. sunt in verva;se discuta o fi bine o fi rau sa se emigreze? o fi bine o fi rau la tara?
    in ultimii doi ani am avut o sansa: sa lucrez part time intr-o tara din EU;seara,acolo unde sunt mai ies prin oras;am descoperit baruri unde se string romani;concluzia mea: acelasi comportament pe care l-ar avea daca ar fi rams in tara=face eur 40/zi ,ii bea in 2-3 zile,o ia de la capat;dar dupa ei e bine,se simt importanti( nu mai spun ce mi-a spus un politist care are ca zona cartierul de ” fete” )
    am fost la o biserica romaneasca: alti oameni,majoritatea tot de la tara,alt comportament; muncesc,au familii,au copii;ce nu le place in romania,de ce au plecat din romania? nu sunt tratati ca oameni,nu au sanse-acesti oameni cred ca e pierdera romaniei,cei care s-ar intoarce(daca,s-ar putea sa fie prea tirziu)chiar daca ar cistiga material mai putin dar ar simti ca sunt tratati ca fiinte omenesti,nu dispretuiti ca n-au mertzane si amante;daca ar simti ca au sanse sa lucreze onest,nu numai sa dea 30 pct din ce primesc unor hoti numiti autoritati locale,sau publice

    intamplator

    05/10/2011 at 9:54 pm

    • cu partea ba doua sunt de acord, subscriu, astfel de oameni am vazut si eu la biserica la care mergeam cind eram la studii in afara.

      Cetatean

      05/10/2011 at 9:56 pm

      • @cetatean: partea 1 a ati pierdut-o ;nu ati vrut sa pierdeti timp; eu zic ca l-am cistigat;este fascinant sa vezi acelasi comportament ca la circiuma sateasa numai ca acolo dau eur 3/bere

        intamplator

        05/10/2011 at 10:19 pm

        • partea intii, cu barurile, am pierdut-o, pentru ca nu am intrat in nici un bar cit am fost la studii. era pacat sa irosesc putinii bani pe care ii aveam. dar am avut colegi care se matoleau strasnic la preturi exorbitante.

          Cetatean

          05/10/2011 at 10:28 pm

  27. meserie!

    Ora 15:05 In final, judecatorul stabileste urmatorul termen pentru 11 octombrie. Avocatii protesteaza. “Asa de repede. Pai nu se poate, avem si noi altele. Da’ chiar asa, in fiecare zi?!”, spune unul dintre avocati. Fostul premier se ridica si el de pe scaun si se adreseaza instantei: “Va rog sa nu cititi editorialul meu din Jurnalul National!”. Presedinta completului ii raspunde: “Eu nici nu citesc presa!” Termenul pentru urmatoarea infatisare ramane 11 octombrie.

    http://anticoruptie.hotnews.ro/stiri-anticoruptie-10329459-nou-termen-dosarul-bunuri-din-china-zambaccian-martorii-povestit-dana-nastase-cumparat-chinezarii-din-complexul-europa-cum-ajuns-termopanele-cornu.htm

    Cetatean

    05/10/2011 at 9:54 pm

  28. Ca tot vorbiti de natalitate:
    http://populationpyramid.net/
    Am dat de site-ul asta pregatind ceva despre pensii.
    Ganditi-va ca cei de la mijlocul graficului ( cei actici: 15-19 ani pana la 60-64) ani intretin (intr-o forma sau alta) restul piramidei (si mai sus si mai jos).
    Exemplu cu persoana de la multinationala – care sii-a planificat 2 copii – este exceptia. La fel cum iluzorie este ca un nivel mai inalt de trai si conditii mai bune (crese, gradinite, etc) creste – natalitatea. Natalitatea e crescuta de mentalitati. Societatile mai organizate au natalitate scazuta – nu crescuta. Statistica o dovedeste. Mai ales ca societatile moderne schimba mentalitati (hedonism), nu incurajeaza natalitatea. Asigurarea „contractului social intre generatii” duce din pacate la mentalitatea ca nu trebuie sa fac nimic pentru asigurarea unei „batraneti linistite” – nici macar copii care sa ma ajute.

    DanSu

    05/10/2011 at 9:55 pm

    • ˝Asigurarea “contractului social intre generatii” duce din pacate la mentalitatea ca nu trebuie sa fac nimic pentru asigurarea unei “batraneti linistite” – nici macar copii care sa ma ajute.˝

      Asta-i numai una, desi e foarte corect e partial.
      Mai este si alta:destramarea legaturilor traditionale intre generatii , a familiei nucleare.Intrebarii pe care ai pus-o i se poate adauga inca una:de ce sa fac copii daca tot nu ma vor ajuta cand voi fi batran?
      Si asta nu depinde de nivelul de asistenta furnizat de stat, depinde de stilul de viata impus de post-modernitate si de pulverizarea legaturilor traditionale dintre generatii.

      p

      05/10/2011 at 10:14 pm

  29. Salut intimplator
    In Italia natalitatea este de 2 ani in o foarte usoara crestere . Exclusiv datorita emigrantilor . Italienii nu fac copii caci in societatile mai evolute si cu un ridicat standard de viata , daca nu se asigura cele 4 puncte ( IMPREUNA ) enumerate de mine la 9:41 , rezultatele se vad . 😦
    Nota . concediu de maternitate in Italia e de 6 luni .

    Ștefan A.

    05/10/2011 at 10:05 pm

    • @stefan a
      le pot asigura cele 4 puncte impreuna si altele pe deasupra;tot e greu sa creasca copii;trebuie sa mearga la cresa sa-i ia,cind sunt mici mai au nesimtirea sa plinga noaptea,nu se mai poate iesi in oras cind ai chef,etc..etc..
      fiica-mea gindea cam asa,dupa primul copil a vazut ca e o bucurie,a vazut ca viata are si alte valori,acum e la al doilea..

      intamplator

      05/10/2011 at 10:23 pm

      • @intamplator ˝nu statul trebuie sa creasca copiii!˝

        Domnule, nu stiu de unde ati inteles dvs ca mi-a crescut statul copiii.Ca sa inchei o discutie care ma enerveaza:retin ca in opinia dvs. concediul maternal este malefic si distruge familia.Spre deosebire de Cetatean care considera concediul maternal ca fiind de dreapta si benefic pentru ca are o anume contributie la cresterea demografica.
        Minunat.

        p

        05/10/2011 at 10:32 pm

        • @p
          Si eu mi-am crescut copii, nu statul, iar pe atunci concediu maternal era de 2 luni. Masurile privind concediul maternal nu este de stanga nici de dreapta ci este o facilitate pe care o ofera societatea (care-si poate permite). Decizia de a avea (sau nu) copii este individuala (deci de dreapta 🙂 ). Insa mai departe, ce si mai ales „cum” oferi si chiar ce-i ceri copilului in crestere diferite facilitati si/sau avantaje. Daca i le oferi pur si simplu (eg: parinti ce cumpara jucarii doar pt. ca loaza face istericale) atunci esti de stanga. Daca ii ceri ceva in schimb (rezultate, actiune, grija, etc..) esti de drepta. Daca ii oferi intrarea la facultate fara sa treaca BAC-ul esti de stanga (extrema). Dar repet, ajutorul in sine nu este de stanga sau de dreapta. SIar decizia de a avea copii sau nu – tine de mentalitati. Hedonismul este atotstapanitor la noi. Inclusiv campaniile pentru anti-avort 😉 sunt facute pe ideea „vai ce bine va veti simti voi parintii ca veti avea copii”, nu pe ideea” „copii va vor ajuta la fel cum i-ati ajutat si voi pe parinti”. Copilul a devenit un alt motiv de „distractie”, nu o datorie in primul rand fata de tine insuti si implicit fata de societate.

          DanSu

          05/10/2011 at 10:52 pm

          • salut! daca esti crestin democrat ..esti de dreapta.daca esti conservator si respecti principiile si valorile familiei ..esti de dreapta.atunci s ar putea sa ai o problema cu ” decizia de a avea( sau nu) copii este individuala( deci de dreapta) „. 😛

            zigzag

            05/10/2011 at 11:16 pm

  30. Pe imbuimbata asta europeana cu voie de la maica ei de dimineata o roade tare pizma ca USLul ca CDRul ei nu mai tine la multimea noastra de prosti…

    „…stea cu care luptă activişti eroici gen Nicuşor Dan (tocmai i-am citit profilul în presa franceză, în cea română numai ldierii cu aprobare de la stăpînire, gen perechea Neamţu-Lăzăroiu,…”

    http://www.romanialibera.ro/opinii/comentarii/ziua-de-dupa-schengen-240056.html

    A A

    05/10/2011 at 10:55 pm

  31. @p
    copii sunt un dar divin si nu un calcul predictibil, sincer. Cred ca daca punem predictibilitatea in ecuatie deja este o planificare care nu mai este in legatura cu chimia conceperii unei fiinte vii, care tb sa incorporeze ce este mai bun si mai sfant din fiinta umana. Predictibilitatea este valabila la fertilizarea in vitro in plus suna asa de mercantil 😦
    Cred ca este si a fost o greseala monumetala acordarea unei proprtii din salariu in perioada maternala. Stimularea cresterii natalității nu se face prin bani, ci asigurand infrastructura necesara ca mama/tatal sa poata munci si copilul sa se afle in siguranta cat timp sunt la munca. Nu stiu daca mai exista pe undeva o astfel de generozitate ca la noi.
    Ca a scazut natalitatea este o realitate dar si un trend general in Europa. Poate ca ar trebui sa ne intrebam de ce in unele tari copii se nasc in familii in care mamele sar binisor de 30 de ani si sa intelegem ca decizia de a naste un copil este luata cand familia are un anume standard material, care permite intretinerea unui copil si mai ales atentia necesara.

    mar

    05/10/2011 at 11:19 pm

  32. Salut hotararea Senatului de miercuri, 5 octombrie, de a respinge proiectul Ministerului Justitiei in forma modificata la Camera Deputatilor care viza promovarea la ICCJ -Cristi Danilet
    http://www.contributors.ro/administratie/justitieordine-publica/pentru-o-procedura-transparenta-si-publica-de-promovare-la-inalta-curte-de-casatie-si-justitie/

    mar

    05/10/2011 at 11:25 pm

  33. Azi am laudat CSM-ul pentru ca dat 3 sanctiuni de taiere cu 15% a salariilor unor judecatori care nu judecau cu celeritate, acuma sunt nevoit sa ii spun lui Danilet in cel mai politicos mod posibil: hai sictir, pui de Sandel!

    Ramine intre noi.

    Cetatean

    05/10/2011 at 11:36 pm

  34. Capitalismul de cumetrie instaurat de carpa KGB-ista sau democratia originala, este incredibil cat de nenorociti au fost si sunt ❗ Printre foştii activişti de partid deveniţi revoluţionari este şi Nicolae Beuran. În august 1989 acesta a fost numit secretar al Comitetului Judeţean PCR Galaţi, prin transfer de la Cluj, iar pe 22 decembrie era să fie linşat de mulţime. Acum, numele său apare la poziţia 29 din lista revoluţionarilor care au primit un hectar de extravilan.
    http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/investigatii/hectarul-lui-ilici-pe-mana-fostilor-prim-secretari-240039-main_pic1.html

    mar

    05/10/2011 at 11:40 pm

    • Hopa, Nicolae Beuran din secretar PCR a fost telportat in functia de Prefect la Galati din partea PDSR pana in 1996.
      Doamne in ce tara traim 🙄

      mar

      05/10/2011 at 11:43 pm

      • salut mar
        Reciclarea (cazul e tipic . de la Cluj la Galati ) a permis lui Ilici si Brucan sa ramina la butoane in crearea societatii socialiste revopsite . 🙂

        Ștefan A.

        05/10/2011 at 11:50 pm

        • Stefan, ramai fara reactii cand citesti asa ceva. Sti ca vorbim de orasul rosu, dar nu credeam ca poate sa fie atat de adanca mizeria. Suntem un stat cangrenat.

          mar

          05/10/2011 at 11:54 pm

        • Unde vedeti, domniile voastre, societate socialista, chiar revopsita?
          Contrarevolutia, purtata si castigata de linia 2 pcr + rezerva de cadre (care si-au simtit amenintat viitorul de aur) + smecherimea-golanimea (care a simtit momentul prielnic) a fost (si este) de dreapta ori de stanga?

          nelucraciun

          06/10/2011 at 12:07 am

          • omule, buna seara!

            esti de stinga sau de dreapta? esti pentru sau contra? esti asa sau pe dincolo? vezi ceva sau nu vezi nimic? esti revopsit sau curat?

            Cetatean

            06/10/2011 at 12:09 am

  35. Daca ati sti voi citi judecatori si procurori comunisti amn gasit reciclati pe listele strategice cu judecatori investiti cu decret prezidential iliescian dupa 1993, ati intelege de ce merge asa de bine Justitia Sandeilor.

    Cetatean

    05/10/2011 at 11:56 pm

    • Nu inteleg de ce nu apare lista, ca de existat este clar ca exista.

      mar

      05/10/2011 at 11:59 pm

  36. nu sunt liste propriu zise, sunt decrete prezidentiale de numire in functia de jude sau procuror. Cind scormonesti dupa un nume, dai de un fost judecator comunist educat la scoala de la Baneasa si la CEPECA:

    http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/2006-04-10/magistrati-dresati-de-securitate.html

    Cetatean

    06/10/2011 at 12:04 am

  37. „N.R. Dupa 1990, aproape toti acesti procurori si-au mentinut functiile de sefi in Ministerul Public sau au fost promovati”.

    Cetatean

    06/10/2011 at 12:08 am

  38. DanSu

    06/10/2011 at 5:43 am

  39. Erata: murit 😦

    DanSu

    06/10/2011 at 5:43 am

  40. Dumnezeu sa-l ierte! 😦 Mare, mare om, un vizionar ca nimeni altul.

    Cetatean

    06/10/2011 at 6:57 am

  41. Buna Dimineata la Toata Lumea 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    06/10/2011 at 7:27 am


Comentariile sunt închise.