Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Vizita dlui Gordon şi “revoluţiunea” de la Bucureşti (2). Concluzii

Să gândim “americăneşte” – linii generale. Intr-un stat normal, opozitia la guvernare este un element politic important si schimbarea DEMOCRATICA si LEGALA a regimului a fost, este si va fi vazuta ca normala si sanatoasa politic. Relatiile americane cu orice alt stat din lume, in afara Marii Britanii, sunt bazate pe cinci postulate, care s-au dovedit reale de-a lungul unui secol: (1) America nu da nimic daca nu sti sa ceri; (2) America nu da nimic daca nu primeste ceva la schimb; (3) America vrea sa primeasca cat mai mult si cat mai ieftin; (4) Cuvantul cheie intr-o relatie bilaterala de la ultimul boschetar si pana la Presedinte este “worthy” – daca merita sau daca valoreaza; (5) Politica externa a Americii este o extensie a politicii interne. Nimeni nu poate fi cu adevarat important intr-o relatie cu  America fara a oferi un “trade-off” intern – influenta asupra unei parti a electoratului american, afaceri, resurse sau o acoperire mediatica simpatetica; (6) “Valorile comune” (common values) chiar conteaza, cu tot cinismul si scepticismul celor insirate mai sus.

Importanta Romaniei s-a diminuat profund odata cu inceputul crizei economice si dupa perioada Bush jr., cand Administratia Obama a hotarat noua politica regionala sub semnul noii gandiri strategice, cunoscute sub numele de “new-start”, care incearca sa satisfaca tendintele de retragere din zone considerate ne-esentiale pentru aceasta noua administratie.

Dintre cei trei presedinti pe care i-a avut Romania, singurul cu o oarecare relevanta este Traian Basescu. Ion Iliescu nu a fost relevant din cauza etichetarii lui ca neo-comunist, Constantinescu din cauza slabiciunii de care a dat dovada si din cauza comportamentului diplomatic la granita neputintei in ceea ce priveste conflictul Iugoslav. Discursul Clinton din fata Teatrului National poate fi considerat “adeverinta” acestei neputinte. Am citit discursul de cateva ori, rareori poti primi o asemenea “palma diplomatica”, in special ca rasplata a serviciilor aduse Statelor Unite si Aliantei Nord-Atlantice.

Traian Basescu a intrat in prima perioada a presedintiei lui extrem de dificil. Gafa “licuricilor” a costat destul de mult si in Europa, dar si in Statele Unite. Nimeni nu are nevoie de aliante de acest gen si in special de sintagme de acest fel. Basescu a invatat destul de rapid, in special din cauza intuitiei politice pe care o are. Bineinteles ca profilul psihologic al Presedintelui Bush. Jr. si compatibilitatea dintre cei doi au ajutat. Cel mai mult a ajutat insa situatia geopolitica si tendintele existente la mijlocul deceniului de extindere NATO spre Caucaz (Ucraina – Georgia) si  creerea spatiului pana la Mediterana prin Macedonia, Croatia si Albania.

Intr-o perioada de “contractare” a intereselor strategice americane in regiune, se poate constata ca dorinta Americana de a respecta (cel putin o parte) din obligatiile luate de Administratia Bush ne ofera cel putin o parte din cele concepute ca strategia de aparare a Romaniei.

Tratate bilaterale SUA – Romania. La 4 februarie 2010, Consiliul Suprem de Apărare a Tării a răspuns afirmativ la invitatia SUA de a amplasa instalatii terestre antirachetă SM-3 în România pentru a proteja sudul Europei de rachetele iraniene cu rază scurtă si intermediară de actiune. Sistemele vor fi operationale începând cu anul 2015. Pe 2 mai 2011, presedintele Traian Băsescu a anuntat decizia CSAT si a consilierilor SUA privind amplasarea instalatiilor de lansare. Sistemul SM-3 din România va fi instalat la fosta bază aeriană Deveselu din judetul Olt. Baza aeriană a fost desfiintată în 2002 . Costul reabilitării bazei aeriene si al instalării sistemului SM-3 este de 400 de milioane de dolari, iar costul anual al întretinerii este estimat la 20 de milioane de dolari, ambele fiind suportate de către Statele Unite ale Americii. Sistemul antirachetă de la Deveselu va consta în 3 baterii cu 24 de rachete SM-3 Block IB, deservite de aproximativ 200 de soldati americani (cu un maxim de 500). Baza aeriană va fi sub comanda Fortelor Aeriene Române. România va suporta costurile punerii la dispozitie a bazei aeriene si cele ale asigurării pazei.

Textul acordului a fost convenit la a VII-a runda de negocieri de la Bucuresti, la data de 4 mai 2011, a fost parafat de sefii delegatiilor de negociere la Washington, la 6 iunie, si a fost semnat la data de 13 septembrie de ministrul Afacerilor Externe Teodor Baconschi si de secretarul de stat american Hillary Clinton, in cadrul vizitei presedintelui Traian Basescu in SUA. Din componenta delegatiei de negociere a partii romane au facut parte reprezentanti ai Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Apararii Nationale si ai altor institutii din sistemul de securitate nationala. Pentru pregatirea rundelor au avut loc 36 de reuniuni in format inter-institutional ale reprezentantilor structurilor romane implicate in procesul de negociere. Puteti citi acest tratat singular in istoria relatiilor romano-americane, folosind linkul bibliografic de la sfarsitul articolului.

Cel putin din punctul meu de vedere si conform celor cunoscute, nu exista intre SUA si Romania nici un alt tratat BILATERAL la nivel diplomatic, sau cel putin nu au fost publicate astfel de tratate.

Relatiile romano – americane dupa puciul parlamentar din 6 iulie. Formal, dupa aceasta data, au avut loc trei  iesiri publice formale la nivel de Ambasada Statelor Unite de la Bucuresti (prima , a doua si a treia)  si un editorial cvasi-asumat pe Washington Post. Conform celor publicate in presa, ambasatorul Gitenstein s-a intalnit cu fostul ministru de externe, cu interimaru’ si cu Ponta. Nu se cunosc subiectele discutate pentru ca ambele parti nu au scos communicate. Pe surse s-a vehiculat faptul ca Mark Gitenstein s-a intalnit si cu Traian Basescu mai mult decat o singura data in aceasta perioada.

Deci care ar fi scopul vizitei Dl Gordon la Bucuresti? As numera cateva supozitii, bineinteles mai mult sau mai putin speculative. (1) Administratia Obama nu  are nevoie 3 luni  inainte de alegerile prezidentiale de golaniile care sunt comise in Romania; (2) Statele Unite vad noile evenimente cu ochi critici avand in vedere locul Romaniei in sistemul anti-racheta (vezi schema de mai sus), sugerand ca acest sistem  este pereclitat de un comportament neresponsabil al oficialitatilor romane; (3) Problemele din Estul Europei si slabirea sistemului de aliante in aceasta regiune slabesc echilibrele politico-economice-militare ale Uniunii Europene si ale Aliantei Trans-Atlantice si implicit ale Statelor Unite; (4) asa cum am mai mentionat mai sus – “Valorile comune” (common values), adica un stat de drept democratic, economie de piata, etc.,  chiar conteaza; (5) situatia din Levant (Siria – Liban – Israel – Turcia) nu este fericita si destabilizarea Blacanilor ar produce multe probleme; (6) Relatiile Turcia- Grecia si “razboiul emigrantilor”. plus situatia financiara a grecilor pot contribui la cele mentionate mai sus.

Relatiile americanilor cu partidele romanesti sunt extrem de alambicate, un singur lucru este clar. Memoria institutionala americana functioneaza extrem de bine si asta ar conduce la concluzia ca PNL-ul lui Crin Antonescu, la fel ca cel a lui Tariceanu, este la  granita indezirabilului. De ce? Din acelasi motiv – ca nici  o personalitate liberala nu a fost primita la Washington (cum se cuvine)  in ultimii 10 ani, bineinteles in afara lui MRU pe timpul cand  acesta facea parte din PNL si a functionat ca Ministru de Externe. Personal, daca as fi Crin Antonescu nu as fi curios sa stiu ce scrie in dosarul lui la State Department.

In legatura cu PSD, lucrurile AU stat mai bine, chiar au fost perioade de succese diplomatice. Asta in nici un caz la nivel de Ion Iliescu. Speranta in Ponta s-a spulberat in cateva saptamani din cauza minciunilor si a plagiatului. Din nefericire, Ponta l-a mintit direct intre ochi pe Philip Gordon, cu care probabil s-a intalnit  in vizita lui la Washington, asta iarna.

Legat de PDL – si aici lucrurile nu stau pe roze. Relatiile sunt pe butuci, in special din cauza tichetului de coruptie care s-a lipit acestui partid si cateva gafe fundamentale ale unor personalitati din acest partid. Nici macar reformatorii, intre ei,  si  dl Baconschi fost ministru de externe si semnatar al tratatului “scutului antiracheta” nu este cine stie ce apreciat la Washington, personal cred ca Diaconescu a stat mai bine.

Sustinatorilor Presedintelui Basescu, aici am  stiri mai putin bune. Daca cineva crede ca va exista o interventie americana directa pentru Basescu – gresiti! Bineinteles, ei doresc restaurarea statutului legal, cat despre interimaru’, am mentionat mai sus. Cred ca ei vad problema asa cum o vad si eu, nu sunt fericiti, dar cred ca si-a facut-o cu mana lui, inclusiv consecintele.

In concluzie – evenimentele de la Bucuresti le pica greu americanilor! Ei vor presa la intrarea intr-o normalitate. Daca as fi Ponta si Antonescu nu prea as fi linistit de aceasta vizita care are toate sansele sa iasa cu cantec. Trebuie de urmarit daca vor fi sau nu comunicate comune si / sau comunicat al Ambasadei SUA si cum merge cursul leului; dupa cum stiti speculantii stiu cel mai bine ce se intampla. Ati vrut sa calatoriti fara vize in America – o vom face cand vom intra in Schengen.

Bibliografie:

Acordul-privind-amplasarea-scutului-antiracheta

183 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. lol, corect spus cu schengen-ul. cam in 3 ani de acum incolo, daca nu mai facem gafe. heh. daca..

    mihnea

    12/08/2012 at 3:48 pm

  2. hello,
    nu sint fanatic TB, am capacitatea de a discerne faptele bune si mai putin bune ale lui TB din ultimii 8 ani, dar pentru asta as dori mai multe detalii si anume citez
    dar cred ca si-a facut-o cu mana lui, inclusiv consecintele.
    ce anume si-a facut-o cu mana lui?
    🙂

    skorpion

    12/08/2012 at 3:56 pm

    • experimentul ponta putea fi evitat. putea sa forteze un pm si guvern tehnocrat. daca reusea, azi nu mai eram aici…

      newman

      12/08/2012 at 4:02 pm

      • esti sigur ca acest guvern ar fi obtinut investitura?

        cinic

        12/08/2012 at 9:24 pm

        • Nu era nevoie de investitura. Suficient ca o lalaiau pana la alegeri cu guverne de tranzitie. Orice inclusiv alegeri anticipate ar fi fost mai bine. Nu uita ca cine numara voturile…etc. Exact cum sa intamplat.

          Situatia generata de greselile lui Basescu se incadreaza in proverbul – Si batuti si -ututi si cu banii luati.

          Theophyle

          12/08/2012 at 9:54 pm

    • Procuratura trebuia sa-i inmane o hartie cand s- intors de la Bruxelles incalcand decizia CCR si nu imbecilitatea pe care a spus-o Basescu la TV ca nu are de gand sa-l dea in judecata.

      Vezi tu skorpi pe mare poti sa fi extrordinar de o mie de ori. Suficient o singura data sa te scufunzi. pot sa-ti dau inca 100 de motive. Asta este suficent. Personal, nu am sa-l iert niciodata!

      Theophyle

      12/08/2012 at 4:11 pm

      • Nici eu nu l-am înțeles atunci deloc.

        dictaturajustitiei

        12/08/2012 at 4:24 pm

        • Mda’
          Lucru manual. Ce-ti faci tu cu mana ta nici necuratul nu-ti poate face 😦

          Theophyle

          12/08/2012 at 4:26 pm

          • politica romaneasca: stiu ca ala a comis o fapta penala, dar nu-l reclam ca poate pot pune presiune pe el cand am nevoie.

            zigzag

            12/08/2012 at 4:29 pm

          • Teophyle, inca o zi buna,:)
            Ponta ar fi putut zice ca el nu l-a impiedicat sa mearga la bxl. Cum de altfel a si zis.: „Pai TB n’a venit si de aia a trebuit sa ma duc eu”. In M.Off , daca nu ma insel ,nu se publicase hotararea CCR.

            eugeni

            12/08/2012 at 5:46 pm

          • Theophyle, sunt unul dintre cititorii pe care-i pierdeti. Datorita, poate, pasiunii pe care ati depus-o pentru proiecte care nu s-au terminat cum ati dorit: Noua Republica, Nicusor Dan, Guvernul MRU si acum acest puci. Inteleg ca este frustrant sa sustii lucruri care se dovedesc a fi imperfecte, dar senzatia de defetism si de „nimeni nu se ridica la nivelul asteptarilor” pe mine ma indeparteaza de acest blog. Obiectiv vorbind, inteleg supararea dupa esecul atator cauze sustinute si esuate. Uman vorbind, mi-e greu sa ma intorc intr-un loc in care nimic nu este la nivelul asteptarilor.
            Poate ca si aceste asteptari ar mai trebui coborate.
            Poate ca a fost aroganta maxima a lui Basescu sa predea puterea, neasteptandu-se la violenta institutionala care a urmat. Poate ca a gresit.
            De gresit au gresit toti. MRU (pe care-l sustineti) foarte mult la caderea guvernului sau, de exemplu.
            Sa nu uitam totusi ca oamenii imperfecti cu dorinta de a face bine ne imping pe toti in fata (pentru ca perecti nu exista).
            Si poate ca e momentul pentru un „ask not what the president can do for you, ask what you can do for the president”. Stiu ca a spus-o un „stangaci”, dar e de actualitate.

            Manwe

            13/08/2012 at 7:20 pm

            • Salut,
              Eu ma simit bine cu tot ceea ce gandesc si fac. Daca si tu, atunci OK.
              La buna revedere, sau poate nu 🙂

              Theophyle

              13/08/2012 at 7:39 pm

              • Desigur, fiecare pe calea lui, multumesc de raspuns. La buna revedere, sau poate nu 🙂

                Manwe

                13/08/2012 at 7:46 pm

      • Teoretic procuratura lucreaza independent, corect?
        de ce nu a facut-o procuratura atunci? noi nu stim!
        era pe 28 iunie 2012.

        de acord ca nu am fost de acord cu declaratia lui TB ca nu-l da in judecata pe ponta,
        dar oricum ca parlamentar javra avea imunitate parlamentara, iar politrucii cleptocrati pucisti nu l-ar fi dat pe mina procurorilor (vezi alte cazuri, ultimul caz victor paul dobre).
        deci pica si teoria datului in judecata.

        problema este ca puciul parlamentar a fost pregatit foarte minutios de o clica de avocati inteligenti diabolic sub conducerea deosebit de oneroasa a varanului si daca nimeni nu a stiut ce se pregateste (decapitarea sefilor camerelor parlamentului, decapitarea avocatului poporului, cazul grajdan, decapitarea iicmer, apoi icr, apoi suspendarea presedintului………..totul mizind pe un blitzkrieg mai scurt ca al lui hitler) sau poate se stia ce se pregateste, dar nu int-o astfel de anvergura……

        anyhow pentru perioada 2004-2012 ce s-a realizat sub presedintia lui TB,
        justitie independenta, presa dementa independenta, scoaterea din criza a Ro si nearuncarea in prapastia greceasca, cresterea prestigiului international al Ro gratie lui TB, Deveselu si multe altele,
        eu personal nu am ce sa-i iert lui David in lupta cu Goliatul bolsevic, securist, plin de bani si plin de ticalosie.

        skorpion

        12/08/2012 at 4:41 pm

    • Daca alegea varianta PM si guvern technocrat, exista riscul disolutiei PDL. Asa, a riscat, mizand pe discreditarea USL. Si a pierdut. Deh, vorba lui: cand esti presedinte jucator, esti tare…

      newman

      12/08/2012 at 4:14 pm

      • oare chiar a pierdut?
        rezultatul referendumului nu demonstreaza ca ar fi pierdut.
        si mai trebuie sa asteptam ce decizie va lua marti/14 august 2012/ CCR-ul.
        in orice varianta jocurile nu sint terminate.

        si daca pierde TB inseamna ca nu el personal pierde, ci partea moderna a populatiei Ro,
        partea care priveste spre Occident, spre UE, NATO si vrea civilizatie ca acolo, daca se poate chiar nemteasca (eu, de exemplu 🙂

        skorpion

        12/08/2012 at 4:44 pm

        • am pierdut toti… tot balamucul pe care il traim azi… dar mai ales ce va urma… economic!

          newman

          12/08/2012 at 4:52 pm

          • incorect! un guvern tehnocrat, cu mis-masurile din parlament ar fi fost trantit de doua ori si am fi avut anticipate, adica o legitimare a USL cu 60%. Asa, inca mai exista o sansa ca publicul sa se MAI trezeasca.

            cinic

            12/08/2012 at 9:27 pm

      • Newman, pai sa vedem:
        1.Propunere PM tehnocrat (cine/ care/ cum? ) MRU?, Florin Iaru?, Vasile ernu? whatever
        2. Refuzat parlament+ suspendare presedinte (simultan)
        3. Zambila l-ar fi pus pe Ponta PM. etc

        Sa nu punem mai multe decat trebuie, pe spatele unui singur om, chuiar daca a gresit de multe ori

        eugeni

        12/08/2012 at 5:52 pm

    • a desemnat si numita cu mana lui cel putin un tradator ordinar in functia de ministru al apararii. sa nu zici ca Basescu nu stia cine e marele „mason” -de rit kondyakov, sorin frunzaverde.izolat la timp nu mai apuca burta verde sa participe la daramarea guvernului MRU.

      zigzag

      12/08/2012 at 4:20 pm

  3. Reblogged this on Tiberiuorasanu's Blog.

    Tiberiu Orasanu

    12/08/2012 at 3:57 pm

  4. Salut
    Cred ca si cititorii Contributors ar merita sa citeasca articolul asta … mai ales ca vine dupa cel al Tatianei Niculescu Bran

    lastnightmusic

    12/08/2012 at 4:02 pm

    • salut TDS,
      ma doare in pix de ei. Cititorii blogului meu sunt mai importanti.

      Theophyle

      12/08/2012 at 4:12 pm

      • Multumim! 🙂

        Ovidiu

        12/08/2012 at 7:02 pm

  5. Reblogged this on Dictatura justitiei.

    dictaturajustitiei

    12/08/2012 at 4:03 pm

  6. Stenogramele convorbirilor dintre miniştrii Victor Paul Dobre şi Ioan Rus au arătat că Uniunea Social Liberală (USL) este gata să folosească orice mijloace pentru a-şi atinge scopul: validarea referendumului din 29 iulie şi pecetluirea demiterii lui Traian Băsescu din funcţia de preşedinte al României.
    Există însă şi soluţii de avarie. USL are o înţelegere cu Consiliul Naţional al Societăţii Civile (CNSC), condus de colonelul Mircea Dogaru, care totodată este şi liderul Sindicatului cadrelor militare disponibilizate, în rezervă şi în retragere. Acordul prevede ca CNSC să susţină USL în toate acţiunile sale, în timp ce Uniunea Social Liberală s-a angajat să îndeplinească o interminabilă listă de revendicări, multe dintre ele foarte controversate
    http://www.adevarul.ro/actualitate/mircea_dogaru-referendum-USL-curtea_constitutionala_0_753524712.html#

    Sare'n Ochi

    12/08/2012 at 4:03 pm

  7. Bună !
    Eu nu fac parte dintre oamenii de genul care rămân captivi, ca electorat, unui partid sau unei personalități ori care ar fi acela sau aceea. Sunt tare curioasă ce răspuns îi dai lui Scorpy.

    dictaturajustitiei

    12/08/2012 at 4:22 pm

  8. salut ! felicitari pentru postare . si o vorba din batrani: „Dumnezeu iti da , dar nu iti baga si in sac”.

    zigzag

    12/08/2012 at 4:24 pm

  9. Salutare! 🙂

    Ma pregatesc de vacanta, voi disparea o perioada, incepand de marti, 14 august. Din pacate, nu voi fi cu prietenii de pe bog cand CCR va decide (sper ca va decide ceva) marti, insa promit sa intru seara :).

    Theo, a propos de Basescu-Ponta si procuratura.

    Din pacate, nu exista la intoarcerea lui Ponta decat o portita extrem de mica sa il inhate procuratura. Tanand cont ca decizia CCR NU fusese publicata in M. Oficial cand a plecat Ponta la Bruxelles, si mai ales de urmatorul articol constitutional:

    Art. 126, al.6:

    „(6) Controlul judecătoresc al actelor administrative ale autorităţilor publice, pe calea contenciosului administrativ, este garantat, cu excepţia celor care privesc raporturile cu Parlamentul, precum şi a actelor de comandament cu caracter militar. Instanţele de contencios administrativ sunt competente să soluţioneze cererile persoanelor vătămate prin ordonanţe sau, după caz, prin dispoziţii din ordonanţe declarate neconstituţionale”.

    Avand in vedere ca Ponta s-a deplasat ca PM, si ca in prealabil a cerut „acordul” Parlamentului, asta plaseaza chestiunea exact in sfera actiunilor exceptate de la controlul judecatoresc. Pana si aia de la CCR, 4 judecatori mai exact, au considerat deplasarea la Bruxelles o problema „politice”, nu „constitutionala”.

    Portita extrem de mica dar reala pe care poate fi inhatat Ponta e cea aflata acum in lucru, cu semnarea „memorandumului” (sau „mandatului”) in locul lui Basescu, memorandul de care s-a prevalat Marga. Marga e acuma in cercetari, in mod normal Ponta trebuie sa fie urmatorul, insa portita e riscanta, pentru ca Ponta se poate prevala oricand de art. 126, al.6.

    Calea cea mai sigura pentru procuratura e falsul in acte si uzurpare de calitati oficiale.

    Cetatean

    12/08/2012 at 4:43 pm

    • Salut C,
      iti urez odihna placuta. Bineinteles bine meritata

      Theophyle

      12/08/2012 at 4:59 pm

      • Multumesc mult! 🙂 Nici nu mai stiu de cand nu am avut o vacanta, unde, evident, desi voi incerca sa ma relaxez, ma voi gandi tot la CCR!

        Cetatean

        12/08/2012 at 5:07 pm

        • Citoaien,

          Cnf lege 47 per 2007 art,7, coroborat cu decret 112 per 2011, paragraf 15, de asemenea jurisprudenta din cazuri asemanatoare, vi se acorda dreptul, cu celeritate, la vacanta si aveti obligatia sa va simtiti bine. :).

          eugeni

          12/08/2012 at 6:08 pm

          • merci 🙂 incerc sa respect obligatia! 🙂

            Cetatean

            12/08/2012 at 6:46 pm

        • Salutare Citi.

          Ai apucat sa te uiti peste ce ti-a trimis Theophyle din partea mea?

          Ca as vrea sa le dau astora un raspuns luni.

          EuCuMine

          12/08/2012 at 6:10 pm

          • Inca nu, poate in seara asta reusesc.

            Cetatean

            12/08/2012 at 6:47 pm

  10. Theophyle, o intrebare. De acord cu tine ca Ponta Mondialu trebuia sa primeasca acea hartie de la Procuratura la intoarcerea pe Otopeni.
    Insa intrebarea este urmtoarea: crezi ca aca facea asta, marinarul ar fi scapat de suspendare si de tot circul ce a urmat?

    Reddog

    12/08/2012 at 4:44 pm

    • Red salut 🙂
      Ar fi avut mult mai multe sanse. Cert este ca in ultima jumatate de an, Basescu nu s-a comportat ca Basescu.

      Theophyle

      12/08/2012 at 4:58 pm

  11. Theophyle, aici sunt de alta parere. Eu cred ca acea miscare ar fi fost un cataliyator pentru actiunea de suspendare.
    Insa sunt de acord cu tine ca Basescu a comis gafe.

    Reddog

    12/08/2012 at 5:03 pm

    • 😆 De gustibus…

      Theophyle

      12/08/2012 at 5:05 pm

    • Sa le catalogam aceste gafe ca actiuni pentru raderea de procente ale usl-ului? sau s-a sacrificat el stiind ca in spate vine MRU?
      Totusi de ce nu au fost sacrificati si pedelei unii dintre ei manjiti rau de tot si vazuti ca apropiati-protejati ai dansului?
      Revenind insa la popor, ca sa existe o comparatie intre guvernul Boc si acest guvern(in speta mai marile masuri ce le indruga usl-ul) trebuia executate altercatiile a.i papusile sa calce pe langa si sa se piarda capitalul politic ce le sufla in panze.
      Acestia din urma insa au exagerat rau de tot; acest lucru nu si l-a putut inchipui Basescu ca se va intampla vazand foarte tarziu ca sunt facuti gramada si executa cuvant dupa cuvant ce le traseaza Voiculescu ce i-a legat ca pe caini de cortul tiganesc.

      MM

      12/08/2012 at 6:48 pm

      • Aiurea uin tramvai 🙂 hai sa fim seriosi!

        Theophyle

        12/08/2012 at 8:41 pm

    • Habar nu are cu cine s-a pus. Nici jetoane prea multe nu i-au mai ramas!

      Theophyle

      12/08/2012 at 5:11 pm

      • Sa citim maine si comunicatul FMI-BM-CE. Ei au terminat din cate stiu.

        Theophyle

        12/08/2012 at 5:11 pm

    • probabil o sa ii spuna si lui ca „ai em za prezident, za intermari prezident” (aproape ca m-a pocnit duiosia si alta nu) dar ca fara mazar and fazar in peisaj

      arrletty

      12/08/2012 at 5:45 pm

  12. Reblogged this on Aron after 65.

    aronpetru

    12/08/2012 at 5:15 pm

  13. Memoria institutionala a Americii: O zi in care America a inghetat 😦

    In 2007 Crin Antonescu ii trimitea o scrisoare deschisa presedintelui PD-L Emil Boc, caruia ii cerea sa sprijine alaturi de liberali retragerea trupelor romane din Irak, in ciuda faptului ca Romania isi asumase angajamente militare clare, iar incalcarea lor ar fi avut consecinte dezastruoase pentru Romania

    „Partidul National Liberal va solicita public sa va raliati deciziei de retragere a trupelor romanesti din Irak, anuntata de prim-ministrul Romaniei, dl. Calin Popescu-Tariceanu. Vorbiti despre faptul ca Partidul Democrat asculta mereu vocea poporului. Aveti acum ocazia sa ascultati vocea poporului si sa va conformati cerintelor acestuia. Majoritatea zdrobitoare a romanilor doreste retragerea trupelor din Irak si este obligatia noastra, ca oameni politici, sa ne conformam acestei dorinte prin acte politice concrete”,

    lastnightmusic

    12/08/2012 at 5:26 pm

    • TDS,
      Asta este ce inseamna pnl.
      Pe de alta parte, nu prea vad parghiile de actiune ale lui Gordon. Indolenta mascaricilor cred ca il va face pe Gordon sa doreasca sa plece cat mai repede si sa ia in considerare mutarea in Polonia (care abia ii asteapta).
      Cum a zis Teophyle : cuvantul dat (inclusiv numai verbal) este de maxima importanta.

      eugeni

      12/08/2012 at 6:04 pm

  14. Buna dimineata (eu asa vad 🙂 )
    Daca se poate, imi spune si mie la ce se refera nemultumirea usLASA cu neinformarea in prealabil a celor urmariti? Auzisem ceva ( oa alta ocazie de celebritate a Romaniei) dar stiam ca nu a ajuns in legislatie.
    Multumesc.

    emil

    12/08/2012 at 6:21 pm

    • Cum să- l anunți pe cel urmărit că este în vizorul organelor ?
      Ăștia nu știu ce să mai inventeze.

      dictaturajustitiei

      12/08/2012 at 6:57 pm

      • Nu am reusit sa gasesc pe net dar, parca, imi amintesc de ceva propuneri in noul cod penal prin care aveam sanse sa ajungem „raiul escrocilor”. Nu cred ca gresesc.

        emil

        12/08/2012 at 7:24 pm

  15. Buna ziua,
    Iulian Chifu face o analiza obiectiva a situatiei. Din reactiile postacilor USL, se vede ca are dreptate!
    http://www.ziare.com/basescu/referendum-demitere/iulian-chifu-avocati-obisnuiti-sa-distruga-cazuri-au-incercat-sa-distruga-institutii-1183876

    La b1 se da stirea cu amenintarile descreieratului Dogaru. Nu inteleg de ce este lasat in libertate. Nu cred ca un terorist declarat poate profita in halul asta de democratie.

    cedric

    12/08/2012 at 6:28 pm

    • Macar o amenda trebuie sa i se aplice acestui „cetàtean”. Ca si televiziunilor care incita la violenta si ura în momente foarte importante pt toti. Pt asta nu exista o petitie populara ?

      REGINE

      12/08/2012 at 6:45 pm

      • … America e tot în aer ? N-a aterizat înca ?

        REGINE

        12/08/2012 at 6:46 pm

  16. BUNÄ;

    Dogarul si banda lui de terorism, este sub umbrela USL,
    ca masä de manevrä, nici in iarnä nu a fost nimic spontan.
    usl, tzrebuie dat in judecatä , el cu teroristii distruge democratzia si
    insitutziile statul.nicäieri in lume, nu existä asa ceva.

    USL, nici nu poate nega, pe contract este iscälitura lui ponta,crin,etc.

    theo- nona

    12/08/2012 at 6:47 pm

  17. cred cä ar trebuii sä ne mobilizäm, sä facem o scrisoare undeva,
    contra celor ca Dogarul, ce atacä statul de drept si democratzia.
    nu trebuie inghitzitä amenintzarea, ei o i-au ca acceptare.

    theo- nona

    12/08/2012 at 6:52 pm

    • Ai văzut la Sare modelul de petiție către CCR ?
      Eu am trimis deja Curții sesizarea mea.

      dictaturajustitiei

      12/08/2012 at 6:59 pm

  18. Salutare ! 🙂
    Valori comune, interese comune, principii, democratie veritabila (nu originala), oameni de cuvant la decizie…
    Exigente exagerate pt. niste bieti porumbaci, arivisti plagiatori, fosti activisti PCR/ofiteri secu care se gandesc doar la propriul buzunar sau care fug de puscarie.
    Putina strangere de „oo” ar fi eficienta, cred.
    Sa le iasa ochii din cap, ca la melci. 😆 😆

    Tzepelica

    12/08/2012 at 6:54 pm

  19. Seara buna.

    Americanul o sa spuna chestii jenante iar Antonescu va declara public ca a fost ajunsa o plina uniune de vederi intre guvernul Romaniei si reprezentantii poporului frate american . 🙂
    Va tacea ca mutu daca cineva va indrazni sa il intrebe de pe ce piete se va imprumuta in continuare Romania tinind cont ca americanii zic pas .

    Adica il face sa inteleaga ca usile bancilor americane sint inchise . Iar la FMI tot ei comanda . 🙂

    Vor reaminti ca la UE comanda nemtoica aia blonda care nu pricepe nimic despre Romania 🙂

    Deci , de unde va imprumutati mai „bigmouth” ? 😆

    Bineinteles ca toti prostii politruci romani din parlament , latrine , ziare hartie igienica , vor da vina pe Basescu care a cumparat guvernul american . 😆

    stefan60

    12/08/2012 at 7:15 pm

    • Buna seara all 🙂
      Draga Stefan,
      Ca de obicei ai dreptate, dar poate vor un acord cu big brother, ca Cipru, la niste dobanzi de te ia ameteala. 😀

      desydemeter

      12/08/2012 at 7:19 pm

      • No ciao draga lady Desy .
        Cu dobinzile mai mari e deja o mare problema . Statul se imprumuta DOAR pentru a platii dobinda la datoriile existente . Adica face noi datorii pentru a plati dobinzi . 🙂
        In paralel si prin rectificarea bugetara au stabilit ca o sa intre mai puti bani de la UE (au redus si investitile respective ) iar BNR plateste din rezerva valutara ratele la imprumuturile cu FMI .
        Tehnic nu au cum sa contracteze noi datorii cu dobinzi mai mari . Ar fi ca si cainele care se musca singur de coada si urla ca il doare dar nu lasa coada din gura . Un chin sau masochism . 🙂
        Desnodamintul financiar se aproprie . indiferent cine conduce .
        De aia trebuie sa steie in genunchi in fata USA si RFG . Fara ajutorul acestora , care conduc si nu fac doar gargara , sint in pom . CHIAR CIND VIN ALEGERI GENERALE . 😆 😆

        stefan60

        12/08/2012 at 8:00 pm

        • @stefan
          buonasera( am scris corect?)
          perfect tablou;
          si daca va ajuta, in bugetul rectificat-ca sa iasa la vopsea- au pus cresteri la veniturile din amenzi!
          astia pot sata si ” capra” la germania ca aia cind vine vorba de romania stiu un singur cuvint:” nein”
          pentru detalii,stiu cei de la continental ag mai mult

          intimplator

          12/08/2012 at 8:59 pm

    • In lumina bunelor relatii intre RSR si SUA, Presedintele Romaniei a aratat inaltulului oaspete succesele in munca si viata ale poporului roman. Au promis sa stranga relatiile traditional prietenesti cu vizite la nivel cat mai inalt.
      Dammit m-a luat emotia si am scris RSR ….:)

      eugeni

      12/08/2012 at 8:36 pm

      • 😆
        Antonescu va invita americanul la o partida de carti . 🙂
        Ponta va fi chibit .
        Voiculescu va lauda pe toate latrinele ca maestria presedintelui provizoriu a invins prin cacialma . 🙂
        IIiescu va cere din nou pe blog : neamestecul in treburile interne si ca agenturilii straine sa inceteze diversiunea in o tara democratica , membra NATO si CSI . Pardon , UE . 🙂

        stefan60

        12/08/2012 at 8:43 pm

  20. Pe B1, fericirea economica in gura Marianei Campeanu 🙂
    Are o seninatate in a minti….

    emil

    12/08/2012 at 7:26 pm

    • Nepotii ei or sti ce bunica mincinoasa au ? 🙂

      lastnightmusic

      12/08/2012 at 7:32 pm

      • mincinoasa + ticaloasa + perfida
        😆

        skorpion

        12/08/2012 at 8:22 pm

        • stiu ca esti bunic skorpy – eu nu, dar daca as fi bunica mi-ar fi rusine sa ma vada nepotii mintind in halul asta. 🙂 N’est ce pas ?

          lastnightmusic

          12/08/2012 at 8:27 pm

          • nu sint bunic, lnm, de unde ai aceasta informatie falsa??
            🙂 in rest ai dreptate, si ca parinte campeanu este o rusine,
            la fel ca o hoarda intreaga de politruci cleptocrati si pucisti,
            care cu totii au odrasle, adeseori ma intrebam cum se uita ei in ochii copiilor lor,
            uitind ca, de fapt, si copiii lor gindesc deja precum parintii lor…
            aschia nu sare departe de trunchi

            skorpion

            12/08/2012 at 8:30 pm

            • Pentru cei care nu știți, individa asta este cea mai ordinară ființă posibilă.
              Împarte propietatea cu un om, sărac și singur, căruia i-a furat WC-ul ca să-l forțeze să renunțe la partea sa și să stăpânească singură toată clădirea..

              dictaturajustitiei

              12/08/2012 at 8:53 pm

          • Gabriel Garcia Marquez: La increíble y triste historia de la cándida Eréndira y su abuela desalmada 🙂 🙂

            lastnightmusic

            12/08/2012 at 8:32 pm

  21. @tds&@skorpion
    tocmai m-am intors dupa 1/2 zi petrecuta cu nepotii/
    va rog eu frumos nu jigniti bunicii punind-o pe matracuca aia in rindul lor;madama asta e la categoria lina ciobanu
    daca are cumva nepoti,si daca au peste trei ani sunt sigur ca au repudiat-o

    intimplator

    12/08/2012 at 8:48 pm

    • …sau Aneta Spornic.
      Si Suzanica Gadea, de ce nu ? 🙂

      Tzepelica

      12/08/2012 at 8:56 pm

      • Erau mari doamne pe lângă ea. Am scris pentru Scorpy, mai sus , ce individă este.

        dictaturajustitiei

        12/08/2012 at 8:59 pm

      • @tzepelica
        inteleg ca ati facut politehnica cind suzana gidea era prorector; nu se purta domnule ca ciumetia asta;
        ca mai tirziu si-a pierdut mintile e altceva

        intimplator

        12/08/2012 at 9:02 pm

  22. deci programul dl Gordon e cam asa:
    sosire azi tirziu la bucuresti
    miine ora 13-la cotroceni cu cacarau
    miine ora 17-cu hotzul ponta( ce” m-as ride” sa intirzie taromul si sa se vada iar la aeroport
    in rest societate civila,businessmen;
    au daca as fi facut programul l-as fi inclus in lista societatilor civile si pe aia a lu’ dogaru; era mai mult decit lamuritor/
    partea proasta e -am impresia-ca americanii-ca de obicei- considera ca au interlocutori seriosi;
    ori astia nu sunt decit echivalentul european al lui noriega-pentru cine isi mai aminteste de el

    intimplator

    12/08/2012 at 8:54 pm

  23. Salutare all. Mai fratilor, voi va indignati de minciunile ticaloasei Mariana Campeanu? Dar nu v-am mai spus astazi ca avem de-a face nu cu oameni rationali si de bun simt, ci cu un grup infractional organizat. Ce ati vrea ca madame Campeanu sa nu minta? Este ca si cum i-ai cere sa nu respire !
    Aratati-mi din conducerea PNL un singur individ frecventabil ! Va conjur: unul singur ! Veti vedea ca nu exista nici unul !

    Reddog

    12/08/2012 at 8:59 pm

  24. tovarasul lui cacarau se distreaza pe bani publici :http://www.evz.ro/detalii/stiri/Victor-Ponta-Sunt-cu-Schwarzenegger-996187.html

    zigzag

    12/08/2012 at 9:01 pm

    • Nu am spus eu ca asta a ramas si copil si cretin!

      Theophyle

      12/08/2012 at 9:03 pm

      • as corecta nu ” si copil si cretin”
        ci
        ” cretin”

        intimplator

        12/08/2012 at 9:05 pm

      • Medical e inapoiat mintal ? 😆
        poate cumpara o jucarie din Londra sa se joace in birou . 🙂
        Nu a taiat cu 30 % cheltuielile de deplasare ? Sau e valabil doar pentru altii ? 🙂

        stefan60

        12/08/2012 at 9:07 pm

      • tin minte ca mai de mult dl Boc era in brasov si la plecare si a luat copii cu elicopterul. mass media libera si independenta a facut spume pana a scos saracul Boc factura si le a aratat ca a platit vreo cateva sute de roni -costul deplasarii . cretinul asta se plimba pe bani grei de la buget , cacarau se deplaseaza cu avion particular la timisoara. latraii din presa tac malc. problema RO la ora asta o reprezinta dictatura instaurata de hotii din mass media.astia trebuie scuturati rau .

        zigzag

        12/08/2012 at 9:10 pm

      • asta e cu terminator ,cum am fost si eu in 98 cu bush jr/la un fund raising de usd 1000/loc ,vreo 1000 insi luau masa cu bush jr/nu cumva sa credeti ca ma platit eu /dar pot spune ” am luat masa cu bush jr”

        intimplator

        12/08/2012 at 9:10 pm

    • Clar, subdezvoltat mintal.

      Desi asta era oarecum vizibil, la ce fata de copil batran are, si la ce cacanarii se preteaza (fuge si se ascunde ca un caine care s-a rahatit in mijlocul sufrageriei).

      EuCuMine

      12/08/2012 at 9:13 pm

  25. @intamplator
    Da, am prins-o pa Suzanica rector la IPB.
    La 11:00 trecute fix soferul ii aducea la Rectorat o „gustarica” intinsa pe 4-6 platouri.
    Ca sa-si intretina activitatea „stiintifica”. 🙂
    Isi stia „valoarea” si se pastra in umbra, nu prea iesea in fata ca sa nu se faca de kko.

    Tzepelica

    12/08/2012 at 9:06 pm

    • @tzepelica
      ma lasa memoria?parca rector era dinculescu,ea era doar prorector,sau sunt eu mai batrin?

      intimplator

      12/08/2012 at 9:12 pm

      • Asa e, era doar prorector.

        Tzepelica

        12/08/2012 at 9:13 pm

        • multumesc
          mi-era frica ca „roza” se da la mine

          intimplator

          12/08/2012 at 9:14 pm

  26. L-am vazut la Protv pe Ponta la Olimpiada. M-a apucat o furie de care nu ma stiam in stare. Cati presedinti sau prim ministri romani s-au destrabalat in halul asta la olimpiade (deschidere si inchidere!).
    Sper ca multi romani il vor injura , ca mine, pentru nesimtirea de a se distra cand tara arde.
    Am deschis putin mai tarziu irtv ,stiam ca trebuie sa fie MM dar nu sunt decat Hurezeanu si Boda. Nu am prins explicatii , daca s-or fi dat.

    cedric

    12/08/2012 at 9:07 pm

    • La B1 este Tapalaga si Androneasca. Cat imi este e drag Tapalaga nu pot pentru ca sa o vad pe Androneasca.

      eugeni

      12/08/2012 at 9:11 pm

  27. A aparut si MM la irtv

    cedric

    12/08/2012 at 9:10 pm

  28. vreau sä vä spun ceva , ce ma frapat

    Campeanu spune , sunt bani pt. märirea pensiilor si a salariilor,

    asta a spus MRU, bani adunatzi de guvernul BOC SI MRU

    cat de ordinari sunt, asta nu recunosc, eu s-au väitat cä

    nu au colectat nimic.

    theo- nona

    12/08/2012 at 9:10 pm

    • pai slugile lui felix cu minciuna se hranesc . ii doare undeva de salarii sau pensii. astia vor plati bani grei pe falsii revolutionari si pe gasca de infractori ai lui dogaru.

      zigzag

      12/08/2012 at 9:11 pm

    • @theo nona
      ce marire de pensii?????

      intimplator

      12/08/2012 at 9:13 pm

  29. ce bine o arde la b1 tv Tapalaga pe nesimtita de abramburica.

    zigzag

    12/08/2012 at 9:13 pm

    • Eu, mai naiv, ma gandesc: oare ea chiar crede macar o parte din ceea ce spune?
      Din ceea ce stiu eu despre ea, e posibil sa creada ca asa e DEMOCRATIC! D’aia mai trebuie sa avem rabdare cateva generatii 🙂

      emil

      12/08/2012 at 9:18 pm

  30. abramburica vrea sa stie cati suntem noi azi . de ce n ai vrut vito sa afli cati suntem inainte sa organizeze guvernul acest asa zis referendum. si de ce n ar vrea sa afle cati suntem si cand aproba pe la fabricile de diplome numarul de locuri.

    zigzag

    12/08/2012 at 9:16 pm

    • Cred ca ar trebui sa i se aminteasca doar cateva „amanunte”
      – Basescu a trmis inapoi legea ale carei voturi le-a numarat totusi opozitia si Anastase doar le-a declarat
      – Asumarea raspunderii nu este ilegala
      – Schimbarea presedintilor camerelor s-a facut prin nesocotirea regulamentului
      si inca multe altele.

      emil

      12/08/2012 at 9:23 pm

  31. cred cä trebuie trimes peste tot .

    arestatzi-l pe Dogarul si banda de teroristi.

    intr-o tzarä democraticä, asemenea securisti teroristi,
    nu au ce cäuta.

    theo- nona

    12/08/2012 at 9:18 pm

  32. plagiatorul mitoman Ponta, sä arate tichetele plätite pe numele lui,

    la ce companie si dela hotel. porcul mitoman ,se distreazä pe banii romanilor.

    theo- nona

    12/08/2012 at 9:20 pm

  33. Nu stiu cum puteti sa va uitati la Androneasca. Mai bine uitati-va la Monica Macovei la irtv.

    cedric

    12/08/2012 at 9:21 pm

    • La MM nu am nimic de comentat; Caty nu ma plictiseste; ma irita doar 😦

      emil

      12/08/2012 at 9:24 pm

  34. Vad ca si Hurezeanu critica atacurile la constitutie si pe cei care contesta amestecul UE.

    cedric

    12/08/2012 at 9:23 pm

  35. parvenitul plagiator se crede mare, cä stä pe o bancä,
    cu niste oameni. mäi neam prost , tu tot un plagiator mitocan rämai.

    theo- nona

    12/08/2012 at 9:24 pm

  36. Hurezeanu da in usl. Spune ca si socialistii germani au inceput sa zica de rau. Asistam la o schimbare de pozitie?

    eugeni

    12/08/2012 at 9:25 pm

    • asta mereu a jucat la 2 capete..simte ca se scufunda sandramaua usl sub presiunea SUA si incearca sa para si el vreun echidistant ceva.

      zigzag

      12/08/2012 at 9:33 pm

  37. Hurezeanu este un bätran pervers, are mai multe fetze si
    mai multe” functziunii,” a durat panä ne-am dat seama ; noi de aici.
    este ceva ce nu meritä ; nici sä-i pronuntzi numele.

    theo- nona

    12/08/2012 at 9:27 pm

  38. HUREZEANU este pervers

    theo- nona

    12/08/2012 at 9:28 pm

  39. uitatzi-vä ce fatzä de handicapat are Ponta in pozä,la londra

    ranjet dement.

    theo- nona

    12/08/2012 at 9:32 pm

  40. Cred ca de ani de zile nu m-am mai uitat la irtv. Nu cred ca si-au schimbat orientarea dar emisiunea c uMM a fost normala . Hurezeanu si Boda au fost obiectivi cum nu ma asteptam.
    Acum m-am mutat la Tapalaga, pentru ca la irtv au aparut Nicolai si Dinescu si e peste puterile mele sa-i ascult.

    cedric

    12/08/2012 at 10:11 pm

    • Pe Caty cum o suporti?

      emil

      12/08/2012 at 10:25 pm

      • Mă supără Tapalagă pentru că nu o întrebă pe Abramburica de ce nu-i ia lui Ponta titlul de doctor.

  41. Pentru cine este interesat sau cu tendinte masochiste :), la iRtv : Dinescu cu Norica Nicolai si inca unu’.
    Eu nu sunt interesat nici masochist. 🙂

    eugeni

    12/08/2012 at 10:12 pm

  42. Seara buna 🙂
    Caty minte de stinge si este si furioasa, mai ca rupe lantzul 👿

    mar

    12/08/2012 at 10:30 pm

    • O aud si pe Androneasca: confunda (greseala?)
      numarul persoanelor aflate la un moment dat pe teritoriul Romaniei (ce numara recensamantul) cu
      numarul de cetateni cu drept de vot ai Romaniei!

      Oare asta e asa PROASTA? Eu nu cred. Voi ce credeti? Coincid cele doua categorii?

      emil

      12/08/2012 at 10:44 pm

      • DA, e proasta,

        Diana

        12/08/2012 at 10:48 pm

        • @diana
          nu e proasta,e perversa

          intimplator

          12/08/2012 at 10:51 pm

          • Nu ma refer neaparat la cartea pe care o stie sau nu ci la faptul ca la varsta ei si fiind si profesor se asociaza cu hotii astia. Exista o limita pe care a trecut-o fara sa-si dea seama ca pretul poate fi imens.

            Diana

            12/08/2012 at 10:55 pm

            • am scris ieri,in momentul in care parlamentarii usl -majoritatea dintre ei- au fost anuntati cu cca 30 min de planul de suspendare si au acceptat sa voteze,fiecare din ei a devenit molusca,nevertebrata
              restul nu mai conteaza

              intimplator

              12/08/2012 at 11:01 pm

          • nici una nici alta. Abramburica e VP al PSD si asta spune si ce nu vedem noi. E si produsul Coanei Leana.

            cinic

            13/08/2012 at 7:37 am

  43. Salut,

    Un link catre discursul lui Clinton despre care ai mentionat in articol se poate?

    • da,

      http://www.presidency.ucsb.edu/ws/?pid=54402

      Paragraful respectiv:

      I welcome Romania’s deep desire to contribute even more fully to Europe’s security and strength. I welcome your desire to join NATO. I want that, too, for Europe, for America, and for you. And I say to you today, stay the course, and Romania will cross that milestone.

      To all nations who embrace democracy and reform and wish to share the responsibilities of membership, I reaffirm from this plaza of freedom: The door to NATO is open. It will stay open, and we will help you to walk through it.

      NATO has committed to review aspiring members in 1999. Romania is one of the strongest candidates. And if you stay the course and manifest the love of liberty we all see here today, there can be no stronger candidate. Stay the course. Stay the course. The future is yours

      Paralel cu acest discurs – „The future is yours” Presedintele American a anuntat ca Poloniai Cehia şi Ungaria vor adera la 12 martie 1999. Noi am aderat la 29 martie 2004. Adica dupa exact 5 ani si asta numai pentru ca Presedintele Bush a dorit-o si presat!.

      Istoria nu poate fi falsificata de nimeni!

      Theophyle

      12/08/2012 at 11:02 pm

      • Multumesc, intr-adevar, istoria nu poate fi falsificata de nimeni, insa pacat ce milioane de conationali nu o cunosc, si nici nu vor sa o cunoasca. Memoria colectiva a poporului roman este scurta.

        Horia

        13/08/2012 at 12:00 pm

  44. test

    Finante Azi

    12/08/2012 at 10:42 pm

  45. m-am uitat 40 min la b1;
    nu mai rezist/intru in rezerva de chianti
    dar,
    am sesizat ceva:
    astia de la usl-in spetza abranburica- syiu una si buna: repeta tot timpul doua lucruri:
    a. respecta legea
    b.cum sa neglijezi votul a x ..votanti
    asta indiferent de ce spun ceilalti 3,ea o da cu ” castravetele”
    cu d-alde astia n-ai decit doua solutii:
    a.daca esti destept ii spui si tu un lucru sau doua,” mestecind cuvinte”dar mereu acelasi lucru sau doua ca mesaj clar
    b. ii spui acelasi lucru,sau doua lucruri cu aceleasi cuvinte pian ii crapi capul si-i intra acolo
    la
    a. respecta legea:
    ii raspunzi: respect-o,nu da x ordonante de urgenta in y zile/nu maslui legile
    la b: aia cu 8,5 milioane
    ii spui : ce facem cu cei 10.5 ???
    aici e diferenta de comunicare
    aia de la usl : toaca un lucru pina ajunge sa creada si unul cu ceva iq
    aialalti: se pird in argumente logiec
    nu ,oameni buni,la ilogic raspunzi cu ” logica-ilogica”
    ce mama ma-sii de pr-isti au astia de la pdl?

    intimplator

    12/08/2012 at 10:46 pm

  46. Madame Campeanu are o concurenta serioasa la capitolul minciuni fara respiratie, Cati Andronescu. Rar am vazut o asa nesimtire la o femeie, individa incearca sa pozeze in nevinovata si victima a moderatorilor. Oare are nepoti, ca studenti are si nu stiu ce exemplu poate sa le dea.

    mar

    12/08/2012 at 10:51 pm

    • @mar:
      are numai doua miuncuni: ” respecta legea” ” plinge de mila celor 8,5 mil coare au votat”

      intimplator

      12/08/2012 at 10:55 pm

      • AU UN SCOP AICI… daca cuplezi cele doua cu indemnurile deghizate in ingrijorari ca se va ajunge la violenta – observi ca ne enervam degeaba… si ca le facem jocul enervandu-ne.

        moldoveanu

        12/08/2012 at 11:00 pm

        • @moldoveanu
          eu nu ma enervez de ce face usl;pentru mine e relativ clar-daca aveti rabdare revedeti postarile mele incepind cu 16/18 iulie;
          ce ma enerveaza intr-adevar este raspunsul realmente timpit al pdl-ului
          continua acelasi discurs insipid din perioada boc
          off topic
          apropo de mru: plimbind nepotii azi prin parc,am aflat ceva ce v-ar interesa: are stofa de lider=stie sa para ca nu ia decizii,isi lasa subalternii sa le ia,le pune in aplicare,nu ii ” da in git” daca lucrurile nu ies bine,nu isi asuma TOATE meritele daca lucrurile ies bine( analiza cuiva care a lucrat cu el la inceputul anilor 2000)
          comunicarea: aici am rezerve,cum ajunge la ” baba rada” si la dorel cu mesajul

          intimplator

          12/08/2012 at 11:12 pm

          • am comentat prea pe scurt si probabil nu m-am facut inteles: raspunsurile ei sunt prestabilite … si vor fi puse cap la cap pe A3 cu ingrijorarea ca se poate ajunge la violenta… intr-o incercare de a starni enervarea publicului USL in final.

            Ceva de genul „Uite cum ne luptam noi pe toate posturile pentru cei 7 milioane si respectand si legea … si uite cum ne trateaza astia ai lui Basescu” …. la care se adauga si … „vai, vai, o sa fie violentze daca astia continua sa va neglijeze”.

            Mi-a dat senzatia ca s-a ajuns la mesajul de activare scurt pentru a starni pe unii.

            In rest, de acord total cu raspunsul PDL.
            Cat despre MRU… sunt si eu cu asteptari ca toata lumea. E nevoie de ceva calitati pentru a reusi. Dar cea mai mare presiune o are din partea timpului scurt de acum. Sustinem.

            P.S. Nu imi imaginez ce scuze vor gasi sa evite dezabaterile directe cu MRU in campanie. Dar stiu ca vor fugi ca dracul de tamaie de el.

            moldoveanu

            12/08/2012 at 11:37 pm

  47. astia din USL, sunt banditzi de codru, i-au in seamä ce vor ei, recensämantul lor,
    dela CCR ce vor ei si le convine, este grav, interpreteazä democratzia dupä stalinism

    S Barbu . mi se pare f. bunä, foarte argumentatä si informatä-

    theo- nona

    12/08/2012 at 10:56 pm

  48. dogaru este normal la cap?
    sau joaca pe nebunul ca sa mai prinda un ciolan & pune presiuni uluitoare pe guvernul pontanac?!

    apropo, căcărău a dat pina la urma vreo explicatie cine a suportat costul zborului la Timisoara si cine este compania care gestiona afacerea (din stiinta mea o mare companie rusa de sorginte kaghebista)

    skorpion

    12/08/2012 at 10:56 pm

    • Din cate imi aduc aminte, nu! O explicatie ar fi ca nimeni nu l-a intrebat?!

      Ronis ot Astria

      12/08/2012 at 11:08 pm

      • cum naiba sa indrazneasca cineva sa-l intrebe pe ” el comandante supreme”
        eu ma mir ca inca n-a facut ceva manevre cu armata si el sa apara ” ca razboinic”

        intimplator

        12/08/2012 at 11:23 pm

        • Un lucru pot sa va asigur. Maine, Ponta, Maestru’ si Margareta de la Cotroceni vor avea o zi grea! Din nefericire si noi 😦

          Theophyle

          12/08/2012 at 11:25 pm

          • @theophyle
            mie unul imi este frica de ” darurile” democratilor;
            fiind 2012 cred ca doua probleme ii intereseaza:
            a.siria si prin ricoseu, iran
            b. cine poate mobiliza mai bine voturile diasporei din america
            dupa ” mintea” mea usl nu poate raspunde satisfacator la nici una din probleme
            dar…….

            intimplator

            12/08/2012 at 11:31 pm

  49. astia nu dau socotealä la nimic, lor trebuie sä li se dea socotealä,
    säracul boc, pt. cä s-a urcat si fetzitzele, in ala care zbura, a plätit,
    desi nu consuma mai mult.sunt ordinari. Mä intreb; cum poate vota cineva USL?

    SUNT PRIMITIVI;DEPÄSITZI;INCHISTATZI IN TAMPENIE:

    theo- nona

    12/08/2012 at 11:00 pm

  50. Banciu despre Dogaru!

    cedric

    12/08/2012 at 11:03 pm

  51. Dinescu este o javrä escroacä, ce este colaboratorul mafiotzilor.

    s-a inbogätzit din smecherii si spälat bani pt. Vantu si Voiculescu,.

    theo- nona

    12/08/2012 at 11:04 pm

  52. Buna seara! Vad ca Gordon deschide sirul intalnirilor cu Basescu, la ora 11.

    Finante Azi

    12/08/2012 at 11:25 pm

    • vezi comentariul meu de mai sus. Baietii vor primi o propunere greu de refuzat. Diferentele de stil intre retorica europeana si pragamtismul yankeilor!

      Theophyle

      12/08/2012 at 11:27 pm

      • hehehe
        I’m gonna make him an offer he can’t refuse 🙂 🙂
        dragutz

        lastnightmusic

        12/08/2012 at 11:34 pm

      • o singura propunere le-as da uslinosilor: catuse + 15 ani inchisoare, dar stiu ca nu se poate
        🙂

        skorpion

        12/08/2012 at 11:35 pm

  53. Ce asteptari aveti de la intalnirile de maine? Credeti ca se inchide discutia cu actualizarea listelor?

    Finante Azi

    12/08/2012 at 11:26 pm

    • vezi in articol „Deci care ar fi scopul vizitei Dl Gordon la Bucuresti?” Toate 5!

      Theophyle

      12/08/2012 at 11:29 pm

      • Multumesc! Am citit articolul imediat cum l-ati postat. Trebuie sa recunosc insa ca imi scapa mecanismele pe care le poate folosi SUA, cat timp baietii par dispusi sa faca orice.

        Finante Azi

        12/08/2012 at 11:36 pm

        • Mecanismele respective aparţin de diplomaţia non-publică.
          Mircea Duşa a făcut deja pasul înapoi.
          Ponta şi Crin au fost lăsaţi deja, în of-side.
          Cu UE, poţi negocia/tergiversa. Cu NATO, n-ai cum.

          tibi

          12/08/2012 at 11:43 pm

          • care NATO draga tibi ? Doar Chucky a scos deja steagul……

            lastnightmusic

            12/08/2012 at 11:45 pm

            • Nu ma pricep la problemele acestea. Putem vorbi de o lupta SUA – Rusia pentru influenta in Romania, este Romania o moneda de schimb sau mai degraba lupta este una strict interna si fiecare grup adera la un pol de putere care crede ca l-ar legitima?

              Finante Azi

              12/08/2012 at 11:50 pm

            • Si asta ar puyea sa-l coste mult mai mult decat si-a imaginat.

              mc25

              12/08/2012 at 11:50 pm

  54. Mircea Duşa a făcut deja pasul înapoi – cum?

    skorpion

    12/08/2012 at 11:46 pm

    • A declarat ca „mini-recensamantul” birocratic nu are legatura cu listele electorale, ca nu scoate oameni de pe liste, ca listele sunt alea de la BEC. Numai ca astia spun azi una si maine exact invers. Numai ca, in urma discutiilor de maine, nu cred ca vor mai avea spatiu de manevra. Mentin pronosticul ca Ponta va demisiona. Vedeti si ordinea intalnirilor? Prima oara cu Basescu, apoi cu Ponta.

      mc25

      12/08/2012 at 11:56 pm

      • Nu am vazut declaratia. Cei de la USL mentin acelasi discurs despre liste.

        Finante Azi

        13/08/2012 at 12:01 am

      • Nu cred ca vom vedea vreo demisie in viitorul apropiat. Eventual dupa decizia CCR sa se afirme PSD ca lider al USL si sa faca niste schimbari ale echipei de conducere. Bineinteles, asta daca CCR va decide ceva.

        Finante Azi

        13/08/2012 at 12:04 am

        • Multumesc! Vad ca i-a scos si pe cei cu resedinta in strainatate din discurs. Probabil vor sa sa faca ceva sa justifice miscarile unor grupuri gen Dogaru, oricum supraevaluat in opinia mea. Cred ca toata lumea ar trebui sa adopte un discurs mai precaut, inclusiv MM.

          Finante Azi

          13/08/2012 at 12:18 am

      • nici vorba. Punerea pe masa CCR a unor cifre MASLUITE dar diferite, este un mijloc de presiune pe CCR. Interesant este insa ce spune MM: in caz de „nedecizie” a CCR (nu se atinge quorum in NICIO directie) suspendarea cade!

        cinic

        13/08/2012 at 7:41 am

  55. Buna seara .

    Citesc ca MM a vorbit ceva de posibilitatea de razboi civil. Cred totusi ca e cam mult . I-as sugera sa se tempereze .

    grig

    13/08/2012 at 12:12 am

  56. Ce credeti ca va declara maine la parchet Ioan Rus?

    mc25

    13/08/2012 at 12:12 am

    • Ce poate declara? Ca el a respectat legea, iar despre discutiile ulterioare nu are stiinta.

      Finante Azi

      13/08/2012 at 12:20 am

  57. Unde s-a anuntat ca Gordon se intalneste cu Basescu la ora 11? N-am gasit stirea nici in presa scrisa nici la tv.

    cedric

    13/08/2012 at 12:14 am

  58. Grozav! dar cum se intalneste mai intai cu suspendatul? Poate ii da un ragaz lui Ponta sa se intoarca de la Londra iar lui Crin sa se trezeasca!

    cedric

    13/08/2012 at 12:32 am

    • Foarte bine ca se intalneste cu toti, nu face decat sa intareasca care este scopul vizitei, sa nu fie dubii. Probabil ca a anuntat oficial intalnirea cu Basescu pentru a opri speculatiile care deja apareau in tabara USL cu privire la scopul vizitei ca fiind un fel de acomodare cu noua putere.

      Finante Azi

      13/08/2012 at 12:38 am

    • Ramona Manescu a anuntat ieri ca primele discutii ale lui Gordon vor fi cu USL, cu autoritatile guvernamentale. Si ce sa vezi, este exact invers. O posibila interpretate a ordinii intalnirilor ar putea fi: discuta un plan initial cu Basescu si se pun de acord, apoi il prezinta lui Ponta si Antonescu. Planul ar cuprinde imunitatea celor doi si vrea ca Basescu sa garanteze pentru plan. Nu vad alt motiv pt care ar avea prima intalnire cu „un cetatean oarecare, in tricou bleu”.

      mc25

      13/08/2012 at 12:55 am

    • Conflict intre fratii Musulmani si armata

      Theophyle

      13/08/2012 at 8:27 am

  59. He he, tinere.
    Îţi răspund aici.
    Interimaţu a scos steagul, l-a pus înapoi, l-a scos iar. NATO rămîne.

    tibi

    13/08/2012 at 1:43 am

  60. Buna dimineata!

    Zi de 13 ce cuprinde orele 11, 13, 17… si multe alte ore intre…

    moldoveanu

    13/08/2012 at 8:02 am

  61. Buna dimineata tuturor. E confirmata intalnirea cu Basescu de la 11 ? ptr ca nu am gasit nici pe Hotnews, nici pe EZ, nici pe RL calendarul intalnirilor.

    clemycali

    13/08/2012 at 8:05 am

    • doar pe linkul de la realitatea.net de mai sus apare informatia

      moldoveanu

      13/08/2012 at 8:14 am

      • Multumesc.

        clemycali

        13/08/2012 at 8:22 am

  62. Buna Dimineata la toata lumea,
    Postare noua!

    Theophyle

    13/08/2012 at 8:26 am


Comentariile sunt închise.