Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Miezul zilei 14/5 – “o cafea cu corupţia”

Am ajuns cateva minute mai devreme la cafeneaua cocheta de pe Dorobanti. Mi-am ales o masa mai ferita pentru a avea o discutie discreta cu doamna asteptata. Nu am reusit nici macar sa arunc ochii pe meniu si o doamna bine, imbracata exceptional, la vreo 40-45 de ani s-a indreptat zambitor spre masa la care sedeam. “Salut”. “Sarut mana, dumneavoastra sunteti doamna Corupţie?” “Eu si nimeni alta, te asteptai probabil la o tinerica de douazeci de ani? Ei bine nu, sunt mult mai matura, ce nu arat bine?” “Stimata doamna aratati exceptional, dar chiar am crezut ca sunteti tanara, vedeti, ceva dupa ‘89”.

“Dragul meu, dupa ‘89 eu am aparut in public, asa democratic. Inainte de ’89, formal nu am existat. Se vorbea despre mine in soapta, eu si “Europa Libera”, inexistente, practic in fiecare casa. Atunci era greu, am inceput de jos,  de la un cartus de tigari Kent si un pachet de cafea, din cand in cand, intr-un bagaj de Dacia niste carnita, branza sau o damigeana de vin. Prin ‘80-‘82 au inceput treburile serioase, am ajuns la “Comertul Exterior”, acolo a fost adevarata lansare.  

“Ce doriti sa beti, stimata doamna?” “Nimic dragul meu o apa plata.” Jenat am incercat sa o ademenesc cu o prajitura, ceva. “Nimic dragul meu, absolut nimic! Eu Coruptia nu am voie sa fiu corupta, numai tu, dragule, daca vei dori, te voi corupe, asa in exercitiul functiunii”.  Am zambit rusinat, “stiti nu aveti de ce, eu nu sunt demnitar si nu pot sa facilitez nimanui nimic”.  “ Nu intotdeauna eu corup pe cineva pentru ceva, am si eu ca fiecare femeie, capricii, cine stie poate esti o investitie”.

 “La comertul exterior, a fost splendid, o droaie de berbanti si june mi-au cerut ajutorul pe care eu l-am dat cu placere, erau timpuri bune acolo. Baietii cu ochi albastri nu se temeau de legea 18, lucrau intr-o veselie. Erau mari vizionari; ei au adoptat primii si perestroica si galaznostul, adevarati liberali pe drumul istoriei, cativa au fost si taranisti”

“Inteleg ca multi au stiut ca se va termina si au lucrat cu dumneavoastra pentru a pune si ei un ban negru pentru zile mai albe.” “Vezi tu, poate ca da sau poate ca nu, fiecare s-a gandit la o evadare, niste bani pusi deoparte. Vedeau cum traiau altii, vroiau si ei – aproape inocenta. Lucrurile s-au schimbat dupa ’89. Nu mai era vorba de cateva sute sau cateva mii, se vorbea in milioane. Parca innebunisera. Motanul a luat toti banii din Cipru si i-a trimis in Siria. Ala care zice ca a facut bani din biscoturi a pus mana pe banii uteceului si altii, si altii. Sa stii ca a fost cateodata dureros, au inventat rude pentru a ma ascunde pe mine. Unul chiar a inventat o matusa la bloc, care saraca nu a vazut in viata ei mai mult decat inelul de nunta si cativa lei pensie in fiecare luna si a devenit peste noapte multimilionara. Asta-i viata mea trebuie sa traiesc in intuneric”   

“Ce ziceti acum cu criza, cu noile masuri de austeritate?”. “Ce sa zic, prietene, pentru mine va fi si mai bine, voi avea si mai multi clienti, cand sunt bani putini serviciile mele sunt si mai cautate!” “Poate totusi, nu credeti ca a venit timpul sa mergeti si dumneavoastra prin alte meleguri, poate in locuri mai calde? “ Eu mi-as dori. De exemplu in orient sunt considerata o cadana foarte importanta, dar e greu, am atat de facut la voi. Romanii nu se vor desparti niciodata de mine, eu sunt necesara, este in firea voastra!”

M-am despartit de doamna Coruptie cu putina parere de rau, pana la urma si eu sunt roman.

88 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Theophyle,

    Mi-a raspuns senatorul meu pe care l-am mustruluit pentru votul la legea ANI. Mi-a spus doar atit:

    „Va multumesc, X.Y”.

    Mi-a raspuns in citeva ore, iar mesajul e sibilinic. Oare a incercat sa ma corupa, sau a inteles aluzia mea cum ca nu il mai votez 😉 ? Voi afla la revotarea legii.

    Cetatean

    14/05/2010 at 4:49 pm

    • Tot ai castigat ceva. Sti acum ca omul stie sa citeasca 🙂

      Theophyle

      14/05/2010 at 5:04 pm

      • Eu vreau sa vad ca stie care mina sa o ridice la vot! 😉

        Cetatean

        14/05/2010 at 5:06 pm

  2. 😆

    Excepţional!

    gabhryel

    14/05/2010 at 4:54 pm

  3. Daca vorbiti de madame cu portjartiere rosii , eu nu ma bag ! La viata mea nu prea am avut sanse sa ma apropii de asemenea matroane , doar vise !

    canadianul

    14/05/2010 at 4:57 pm

    • @Canada, salut 🙂
      Sti cum merge cat mai perversa cu atat mai voluptuasa. Rar insa in Canada in care traiesti 🙂

      Theophyle

      14/05/2010 at 5:05 pm

  4. Salut ,Theo :
    Sa stii ca-mi place; talent de analist ai cu carul, dar sa ai si talent literar, nu e drept 😦

    Loda

    14/05/2010 at 4:58 pm

  5. Interesant,

    pe ziare.com ( site in general in opozitie cu basescu si PDL-ul ) la rubrica : cu cine ai vota duminica viitoare , PDL culege aproape 39% din sufragii…. Ciudat ?

    canadianul

    14/05/2010 at 5:00 pm

    • nu cred nici in ruptul capului.

      Theophyle

      14/05/2010 at 5:05 pm

    • De asta nu mai vor anticipate ?!

      raduhumor

      14/05/2010 at 5:36 pm

  6. Loda, unde esti?

    Vladescu imi fura pensia mea pentru ca actuali pensionari sa traiasca acum pe spinarea mea!

    http://www.money.ro/pensii/vladescu-vrea-sa-puna-cruce-sistemului-de-pensii-private-obligatorii.html#

    Nu ma aperi de Vladescu? Iti dau mina libera! Sau esti de acord cu el?

    Cetatean

    14/05/2010 at 5:00 pm

    • Cetaten :
      Stai, cq te apar ! Fug la bucatarie dupa tigaie 🙂 Nu pot sa fiu de acord ca am copii care lucreaza, nu vreau sa le ipotechez viitorul.

      Loda

      14/05/2010 at 6:07 pm

      • Dar, sa fim corecti, nu e vina actualilor pensionari, nu lor le-a trecut prin cap asa ceva .Eu cred ca ei, saracii, nu vor decat sa traiasca desi, slabe sperante .

        Loda

        14/05/2010 at 6:08 pm

    • @Cetatean, ti-am lasat un rapsuns dincolo.

      casandra

      14/05/2010 at 5:25 pm

      • Vazut, merci, raspun acus 🙂

        Moamaa, Casandra, ce diferit gindim! 😉

        Cetatean

        14/05/2010 at 6:40 pm

    • Ponta si Crin ?
      Doi castrati (politic, evident).
      Mai bine se faceau tenori… 🙂

      Tzepelica

      14/05/2010 at 5:38 pm

  7. Cum s-ar zice, coruptia batrana face ciorba buna (si umfla…contu`), n`asha ?
    Iarta-mi o curiozitate…dama era cumva blonda ?
    🙂 🙂

    Tzepelica

    14/05/2010 at 5:31 pm

    • depinde de perioada @timi, astazi este 😆 cea interbelica a fost roscata, prin ani 80 se mergea brunet 🙂

      Theophyle

      14/05/2010 at 6:01 pm

      • Ooops ! dar cea de azi ?

        Loda

        14/05/2010 at 6:09 pm

  8. Frumos, Theophyle!
    Duduia corupţia, parfum de economie… grecească.

    Ultimul plan naţional, al strânsului din ce are fiecare, constă în reanimare (pentru prevenirea sucombării) şi apoi încercarea de revigorare (pentru scularea multilateral dezvoltată… a pacientului din pat, a instrumentului de lucru, a rezultatului muncii etc)
    Desigur, a doua este foarte importantă, fiindcă fără ea ajungi oricum la prima, dar, dacă nu se înţelege că prima este acum mai urgentă decât a doua, n-avem decât să trecem din nou la tratamentul prin gargara soluţiilor cu bătaie lungă… tot pe loc, pentru că în acest fel chiar am inversat ordinea, operaţia e ca şi reuşită, iar pacientul… mai ia-l de unde nu-i!
    Mâncătorii în grup strigă : planul e incomplet, nu rezolvă situaţia!
    Aşa-i, incomplet, dar ei propun ceva mai simplu şi mai de-a dreptul:
    sucombare prioritară-uşoară!

    Celor vizaţi de reducerea cu 25% a fondului de salarii-cu riscul de a se reveni la nivelul iniţial doar pe măsura reducerii de personal – nu le convine să lucreze cu un asemenea morcov pentru avansare spre subdimensionare/restrucurare, fiindcă există pericolul real să se transforme în ardei iute. Orice ardei poate fi un pas sportiv spre slăbire. Cu cât e mai iute, cu atât sportul poate fi de performanţă. Arde-i la utilităţi! Unii n-au nicio utilitate la locul de-a munca.

    Reducerea pensiilor cu 15 % are deja gustul ardeiului de trezire iute… la realitatea tolerată inadmisibil celor direct împlicaţi în dezastrul naţional timp de 2 decenii.
    Din păcate, prin reducerea uniformă, s-a introdus una din cele mai echitabile forme de conservare a inechităţii jafului privilegiaţilor. Duduia se ţine bine… între două vârste!
    Puţin de la mai mulţi… to(n)ţi pentru unii, ceilalţi de la to(n)ţi.

    Băşcăliosul

    14/05/2010 at 5:41 pm

    • @Mr. B.
      Salut toti escrocii trebuie scosi din sistem si trimisi la munca. Cat despre administrativul statului, cati mai putini atat mai eficient!

      Theophyle

      14/05/2010 at 6:03 pm

  9. @Theophyle, salut!

    Sa ma ierti ca astazi nu ti-am deschis usa si am conversat cu unul dintre oaspetii tai prin fereastra deschisa.
    Am citit textul, este savuros. Si ai talent. Mult.

    Dar nu ai intrebat-o pe Duduia de-ai intalnit-o ceva despre bunicele si strabunicele sale?
    Eu stiam de cineva din familia ei care-l cunoscuse si pe Tepes.
    O matusa a fost mijlocitoare in afacerea Skoda.
    Alta, era adanc implicata in imprumutul de 100 de milioane de dolari din 1928 si se inamorase de intermediarul imprumutului, unul Jean Monnet. Ehei, ce de monopoluri se jucasera atunci!

    Duduia are si acum o geamana. Sigur nu te-ai intalnit cu ea, se mai joaca asa ele cu cunoscutii, se inlocuiesc una pe alta.
    In 1990, geamana ei, prea mult urata de bizonii din strada, a trebuit sa dispara din ochiul public, prea o alergasera romanii sa-i scoata ochii prea albastri. Asta, geamana, era mai mica cu cateva minute decat sora-sa, vroia sa se remarce in fata lui ceasca, speria muncitorii prin fabrici, dezbina exilul romanesc pe unde-l gasea, se recomanda drept transfuga.
    Ei, si pentru ca a trebuit sa se retraga din ochiul public imediat dupa 1990, a strans multa ranchiuna. Asa ca anul 2004 a venit ca o izbavire. Ai cunoscut-o pe sora Duduii? Ai intrebat de sanatate si investitii?

    Theophyle, ai intalnit astazi o dama de familie, cu blazon, istorie si pretentii. Si ce pretentii, unele de-a dreptul reformiste! Sa ne mai povestesti.

    casandra

    14/05/2010 at 5:53 pm

    • Cansandra, salut!
      O voi face. Am afinitatii vizibile la duduile din aceasta familie 🙂

      Theophyle

      14/05/2010 at 6:00 pm

      • @Theopyiiiile, mi-am amintit! Ce mai face Goanta?

        casandra

        14/05/2010 at 6:04 pm

        • sper ca va fi remaniat, cat de curand 🙂 l-a schimbat Sile care a intors armele 🙂 nea julica e cu inima dar rezista si dupa Geoana 😆

          Theophyle

          14/05/2010 at 6:12 pm

      • Si intreab-o de Rosia Montana si de noile contracte, pana in 2018, cu baietii destepti din energie.

        casandra

        14/05/2010 at 6:11 pm

        • casandra, cand s-a facut imparteala Nastase a luat caimacul de la Patriciu, amarati de pedisti au ramas cu rosia in mana 🙂

          Theophyle

          14/05/2010 at 6:14 pm

        • He,he, nu merge Theophyle!

          Rosia Montana este montajul baietilor din PD (inclus stii tu cine, ca si eu STIU!) inca de prin 2000-2001, pe baza unor contacte stabilite in perioada 1996-2000. Iar contractele cele noi cu energie hidro nu le-a incheiat Nastase. Vezi, Duduia nu tine cont de culoarea esarfei cu care ne tot jucam noi in „turnirul politic”, ca fraierii…

          casandra

          14/05/2010 at 6:32 pm

        • he, he si inca cum merge 🙂

          Stiu ca ai afinitati deosebite pentrui opera respectivului premier. Chiar te inteleg, crede-ma. Cred ca omul ar fi meritat o discutie obiectiva. 🙂

          Nmic insa nu seamana cu bacsisul de la conu Costache gazaru’. Nimic, draga mea inocenta 😆

          P.S. Maaare prostie 🙂
          http://www.gandul.info/news/special-puterea-gandului-scrisoarea-deschisa-a-lui-adrian-nastase-catre-dl-ctp-vs-raspunsul-deschis-al-lui-ctp-catre-dl-adrian-nastase-6117740

          Theophyle

          14/05/2010 at 6:40 pm

      • @Theophyle,

        La P.S. Ai dreptate. Omul este ceva de groaza cand isi pune in cap sa faca prostii.

        casandra

        14/05/2010 at 8:02 pm

  10. Salutare ALL! 🙂

    @Teofil
    Savuros text ! Din pacate, perfect adevarat.

    Iar cei care vor sa stie cine sunt coruptii de astazi, ar trebui sa citeasca o carte exceptionala : Confesiunile unui cafegiu / Gheorghe Florescu / Humanitas.

    Carte pe care mie, mi-a recomandata prietenul #timi, pe care il salut !

    Carte pe care o recomand la rindul meu calduros, tuturor.

    tibi

    14/05/2010 at 6:21 pm

    • @tibi, salut 🙂
      O carte cu adevarat instructiva 🙂

      Theophyle

      14/05/2010 at 6:24 pm

    • @tibi
      Sal`tare ! 🙂
      Observ ca, incet-incet, declaratiile de avere de pe site-ul guvernului incep sa dispara.
      Inca mai puteti sa va faceti o idee despre ce inseamna sa fii ministru secretar de stat la trnsporturi.
      Domnul Anton Marin :

      Dă clic pentru a accesa anton%20marin.pdf

      Tzepelica

      14/05/2010 at 6:59 pm

  11. Loda, te-am cistigat aliata! 🙂 Multumesc ca l-ai pocnit pe Vladescu cu tigaia, ca imi fura pensia mea si o da pensionarilor actuali!

    Serios vorbind, cred ca ai realizat ca aceasta masura a lui Vladescu este un jaf cu acte, si ca dreptul meu de a-mi pune bani deoparte pentru pensie este calcat in picioare.

    Te felicit pentru pozitia corecta adoptata, bine ai parasit social-democratia si bin venit in conservatorismul liberal! Nu e corect sa spoliem o generatie pentru a o plati pe cea de dinaintea ei, sa ii invatam pe oameni sa fie responabili!

    Cetatean

    14/05/2010 at 6:39 pm

    • Cetăţean, te felicit pentru încrederea ta deplină în administratorii fondurilor private de pensii, nişte misogini intransigenţi- alergici la Duduia cu pricina- puşi pe bătaie lungă de ordinul deceniilor de înmulţire uimitoare a sumelor depuse de tine cu forţa… încrederii. Moralul ridicat al deponenţilor este direct proporţional cu valorizarea „garantată” a sumei returnabile şi invers proporţional cu numărul administratorilor scoşi de pe lista inspiraţilor în plasarea fondurilor cu strigături. Desigur, ultima strigare va apărea într-un târziu, când fiecare se va întreba cât (n-)ar fi pierdut dacă ar fi avut puterea să-şi depună singur aceleaşi sume, lşa aceleaşi termene la o simplă bancă.
      „Vinovăţia” pensionarilor actuali, pentru că au contrinuit cânva la pensiile predecesorilor noştri-părinţi, bunici sau străbunici- este o problemă delicată şi implică o discuţie în condiţii de obiectivitate şi bună-credinţă.

      Băşcăliosul

      14/05/2010 at 7:01 pm

      • Bascaliosule, nu am incredere deloc, planul meu e sa scot banii de la ei dupa ce se aduna un anumit cheag, in nici un caz nu am de gind sa ii las peste 25 de ani la ei. Insa nu mai spune asta la nimeni 😉

        Crezi ca nu am planurile personale de investitii?

        Cetatean

        14/05/2010 at 7:10 pm

        • Cetăţean,
          Nu voi spune nimănui cât de inspirată poate fi retragerea… la un moment dat. Poate vei determina când anume va fi momentul în care vei fi sigur că retragi măcar valoarea nominală depusă.Baftă!

          Băşcăliosul

          14/05/2010 at 7:21 pm

  12. Casandra, iti voi raspune aici, preluind o bucatica din fiecare raspuns al tau, ca sa nu faci du-te vino.

    Cetatean

    14/05/2010 at 6:42 pm

  13. Salut 🙂

    Un tanar de stanga

    14/05/2010 at 6:45 pm

    • salut! 🙂

      Cetatean

      14/05/2010 at 6:47 pm

  14. Casandra, da ce controverse o sa avem noi doi 😉 Nu atit pe chestii punctuale, ci pe chestii fundamentale, legate de perspectiva generala asupra vietii, mortii, valorilor, destinului omului, etc. Diferentele dintre noi sunt prea radicale pentru a nu necesita o lamurire despre principiile in numele carora vorbim.

    Cetatean

    14/05/2010 at 6:49 pm

  15. un banc bun ,de pe blogul lui Dancu :
    ,,Se zice că un praghez se uita uimit cum, pe un bulevard al capitalei Cehiei, înainta, într-o duminică, la amiază, un tanc american, cu steaguri și stegulețe ale SUA. Se freacă omul la ochi, dar imaginea ramâne, mai mult, apare un alt tanc cu steaguri americane și soldați gălăgioși, care strigau „Freedom, Freedom!”. Omul se apropie temător de tancuri, apoi prinde curaj si strigă cu vocea gâtuită: „Americans?”, „Freedom?” Dar unul dintre soldați îi răspunde râzând și suflând dintr-o trompetă de hârtie: „Niet, ruski carnaval!”

    Loda

    14/05/2010 at 6:59 pm

  16. am uitat sa spunm ca e de dupa 1968

    Loda

    14/05/2010 at 6:59 pm

    • Loda,
      Bancul a fost mai amuzant după ce ai precizat anul.

      Băşcăliosul

      14/05/2010 at 7:26 pm

      • mister B;
        Pai, scuza si tu, senilitatea, de 🙂

        Loda

        14/05/2010 at 7:49 pm

        • ruski carnaval. ha ha. SKTR.

          tibi

          14/05/2010 at 7:52 pm

  17. Voi lua raspunsurilew tale aleatoriu.

    2. „Fotografia de la zoso nu demonstraza altceva decat ca , de cand “babacii” cu bani multi pot plati studiile si diplomele loazelor de Bamboo, si nivelul general al studentmii sufera. Daca admiterea la facultati s-ar face doar prin concurs, multe “succesuri” ar spala podelele…Asa ca lasa bursele in pace, sa mai ajunga sa studieze si tinerii cu adevarat inteligenti. Dar ce-ti spun eu tie asta? In fond, vrea sa taie bursele elevilor si studentilor tatal supremei Bamboo, nu tatal lui Einstein. De ciuda. Sa nu intre in competitie vreodata succesurile din batatura cu inteligentele adevarate ale acestui neam”.

    Eu sunt un fost bursier. Am avut si burse de la statul roman, am obtinut bursa prin concurs de la statul francez (primul din 300 aproape, deci te rog fara chestii de genul „sa mai ajunga sa studieze si tinerii cu adevarat inteligenti”) si mi-am facut studiile in Franta. Deci stiu cum e treaba cu bursele.

    Actualul deputat care ma reprezinta (PDL) a fost jde ani de zile, pina la aproape 40 de ani, liderul studentilor de la o anumita Facultate. Student etern, folosind studentii ca grup de presiune. Acum e deputat PDL, dar din 2012 nu va mai fi (12 oameni nu il vor mai vota, eu incluzindu-ma). Individul cerea mereu burse pentru studenti. Nimic altceva.

    Studentii actuali au avut ca principala revendicare locurile in tabere (!), bursele si cica, o mai buna reprezentare in Senatele Universitatilor.Cererile lor au variat mereu : „Ei spun ca nu au fost consultati in legatura cu noua Lege a Educatiei, statutul studentului, diferentierea diplomelor in functie de facultati. Studentii cer burse mai mari si dreptul la tichete pentru tabere” -Hotnews.

    Casandra, acum studentii au un singur reprezentant in Consiliile Faculatilor. Noua lege le da dreptul sa aiba 25% pondere in Senatele Universitatilor. Mie mi se pare ca au cistigat mult! Enorm!!! Vor cintari greu la alegerea rectorului si la deciziile Senatelor. Si ei vor tabere!

    Deci eu cred ca studentii aia sunt manipulati politic. Nu imi spune ca aia care manifesta sunt niste genii, ca se vede dupa pancarte. Si nu li s-a incalcat nici un drept, dimpotriva. Mai bine ar cere admitere prin concurs, nu prin dosare. In nici un caz nu li se taie bursele de ciuda, cum crezi tu. Studentii aia cu pancarta pun pariu ca in veci nu vor prinde bursa, la cum scriu. „Inteligentele adevarate ale acestui neam” nu cer burse, dau concursuri pe ele.

    Cetatean

    14/05/2010 at 7:00 pm

    • Da, doar daca programul de burse mai este finantat…Dar ai auzit si tu, burdele se diminueaza cu 25%. Stii ca diferenta poate fi hotarul intre a mai urma cursurile universitare si abandon? Cunosc un asemenea caz. Azi mi-a plans in telefon. voi plati eu, dar nu sunt bogata si pot sa ajut doar pe unul. Ceilalti?

      casandra

      14/05/2010 at 8:05 pm

  18. Diaspora:

    „A, si despre diaspora! Chiar crezi ca milioanele de oameni foarte simpli vor mai fi usor de pacalit? Crezi ca votul lor va fi asa cum speri? Cele cateva mii de voturi resentimentare ale exilului vechi vor fi maturate de experienta directa si nemijlocita a milioanelor de oameni care si-au lasat acasa parintii cu o pensie si-i aud acum plangand, si-au lasat acasa copii la scoala din sat si acum aud ca trebuie sa faca naveta la 15 km…Chiar crezi?”

    De ce crezi ca votul prin corespondenta acordat diasporei inseamna pacaleala? Intii, nu sunt citeva mii de voturi ale exilului vechi, sunt milioane de voturi. Nastase deja tremura, i-ai vazut declaratia de dupa noaptea alegerilor. Cerea ca diaspora sa nu conteze, ca nu plateste impozit in tara. Apoi, diaspora nu va fi niciodata pacalita de alde Iliescu si Bombo. Pe ei nu ii duci cu masuri de protectie sociala. Ei si lasa copii in tara si fug la munca pentru ca ai lor copii sa nu mai stea la mina statului cind vor fi mari, iar batrinii lor sa aiba un ingrijitor platit de ei, nu de stat. Pentru ca ai lor copii sa invete la o scoala buna, nu la aia nerenovata din sat. Oamenii aia care pleaca la munca nu pleaca pentru ca aici e totul roz bombon si dincolo e negru, ci invers.

    Deci, da, votul diasporei ar ingropa definitiv PSD-ul kagebist zis social-democrat, crede-ma, vei vedea dezbaterile cind se va schimba legea, mai vorbim atunci.

    Cetatean

    14/05/2010 at 7:08 pm

    • Votul prin corespondenta nu este pacaleala si il sustin. Dar tu chiar crezi ca un muncitor din Spania sau Italia, cu salariul minim, poate plati si un ingrijitor pentru batranii lui si toate cheltuielile suplimentare penru copiii?
      Pacaleala a fost „sa traiti bine” si „tepele” pentru sistemul ticalosit. Bietii, chiar au crezut! Cam cati bani crezi ca pot trimite ei acasa? Un ingrijitor pentru batrani costa cam 300-400 euro in provincie. La Bucuresti si in orasele mari chiar mai mult, spre 500 de euro. O gradinita buna costa si ea cel putin 300 euro. O scoala buna, ce sa mai vorbim! Poate ca un IT-ist sau un medic, un inginer sau un broker din City pot treimite acesti bani. Dar milioanele de muncitori cu mainile, nu!
      Nastase a gresit din nervi cu spusele lui de dupa alegeri.
      Iar povestea asta cu PSD-kaghebist tine mai mult de necesitatile psihologice de stabilire a tintei de lovire in procesul de decompresie a unei uri justificate, acumulate timp de decenii.
      Cunosc zeci de pesedisti la fel de porniti impotriva rusilor ca tine. Sunt la fel de teribili cand injura KGB, GRU si ce o mai fi.
      Dar ei vad in Basescu un posibil agent periculos al rusilor. Chiar au dezvoltat o teorie ridicola cum ca, in perioada Anvers, Basescu ar fi spionat in favoarea intereselor rusesti, ca doar rusii aveau capacitati similare celor desfasurate de americani si de NATO in facilitatile militare din port, nu Romania, etc… Iti dai seama, enormitati!
      Nu inteleg pasiunea asta de a pune eticheta pe un intreg partid, zau!

      casandra

      14/05/2010 at 8:17 pm

      • Ti-am raspuns mai jos 🙂

        Cetatean

        14/05/2010 at 8:31 pm

  19. 3. Modelul economic: „Modelul economic de prada va fi schimbat in putina vreme”.

    Casandra, eu sunt adeptul etalonului aur si adversar declarat al banilor de hirtie si al bancilor centrale. Nu cred in globalizarea ca ideologie, dar nici in forta sindicatelor.

    Tu ce sustii? Controlul monedei decatre Stat si tiparirea ei, sau banul ca marfa cu valoare intriseca (aur, argint)?

    Cetatean

    14/05/2010 at 7:15 pm

    • Nu cred ca mai este posibila intoarcerea la etalon aur. Si nu cred ca eliminarea statului din povestea monedei ar fi prea buna. Am avea nu monede locale, ci monede ale corporatiilor. Am inlocui statul cu corporatia privata. Si nu ar fi mai bine.Ba chiar mult mai rau.

      De altfel, doar o mica parte a banilor – in intelesul lro cel mai complex!- tine de puterea statului in privinta monedei. In fond titrizarea nu s-a facut nicicum sub controlul statelor, ci al entitatilor financiar-bancare si al marilor companii.

      Derivativele nu au fost sub controlul statelor, ci pe piete nereglementate, complet scapate de sub control statal. Au fost si sunt jocul exlusiv al companiilor, bancilor, fondurilor de investitii.

      casandra

      14/05/2010 at 8:25 pm

  20. „Socialismul ar funcţiona numai în două locuri: în rai, unde nu este nevoie de el, şi în iad, unde există deja.”

    Ronald Reagan

    „Iată cele mai înfricoşătoare cuvinte din limba engleză: „Sunt de la Guvern și am venit să vă ajutăm!”

    Ronald Reagan

    „Din cele patru războaie din timpul vieţii mele, niciunul nu a început din cauză că S.U.A. erau prea puternice.”

    Ronald Reagan

    „M-am întrebat întotdeauna cum ar mai fi arătat Cele 10 Porunci dacă Moise le-ar fi trecut prin Congresul S.U.A.?”

    Ronald Reagan

    „Guvernul este ca un copil: Un tub digestiv cu un mare apetit la un capăt și nici un simț al responsabilității la celălalt capăt.”

    Ronald Reagan

    „Noțiunea care se apropie cel mai mult de viața eternă pe acest pământ, este aceea de „program guvernamental.”

    Ronald Reagan

    „S-a spus că politica este a doua cea mai veche meserie din lume. Eu am observat o izbitoare asemănare cu prima.”

    Ronald Reagan

    „Politica economică a Guvernului poate fi rezumată în câteva propziții scurte: „Dacă ceva funcţionează, taxează-l ! Dacă el continuă să funcţioneze, reglementează-l! Şi dacă nu mai funcţionează, subvenţionează-l !”

    Ronald Reagan

    „Atunci când vom uita că noi suntem o națiune supusă lui DUMNEZEU, vom deveni o națiune supusă”

    Ronald Reagan

    Un tanar de stanga

    14/05/2010 at 7:24 pm

    • TDS, bogdaproste! Astea fac mai mult decit 1000 de carti!

      Cetatean

      14/05/2010 at 7:31 pm

  21. „conservatorismul si liberalismul clasic sunt criminale. Nu au demonstrat in istorie decat justificarea subtire a furtului de resurse, de sanse si de viata. Cat timp au facut legea in lume, 80% din omenire a stat in genunchi. Abia cand stanga (chiar si cea radicala!) le-a obligat au stiut sa se umanizeze, dar se vede din experienta ultimelor decenii ca umanizarea a fost de suprafata, mai mult de teama contagiunii bolsevice a propriilor popoare. Si-au zis ca decat sa-i oblige popoarele sa dea tot ce-au furat in sute de ani, mai bine sa indulceasca de buna-voie politica”

    Aici e marea diferenta dintre noi doi. Tu imi propui o viziune a la Rousseau, confundind istoria reala cu istoria doctrinelor politice. Acest fragment necesita un comentariu mai amplu, nu inainte de a-ti adresa o intrebare: care este pozitia ta fata de bolsevism si de Holodomor? (exterminarea ucrainenolor prin foamete)?

    Cetatean

    14/05/2010 at 7:28 pm

    • Raspuns: greseala criminala, crima.

      casandra

      14/05/2010 at 8:27 pm

  22. Casandra, in functie de raspunsul la intrebarile

    1. „Tu ce sustii? Controlul monedei decatre Stat si tiparirea ei, sau banul ca marfa cu valoare intriseca (aur, argint)?”

    2. „Care este pozitia ta fata de bolsevism si de Holodomor? (exterminarea ucrainenolor prin foamete)?

    Putem discuta mai mult despre conservatorismul liberal si social-democratie.

    Adaug inca o intrebare, care trebuia de fapt sa fie prima, fiind singura intrebare decisiva intr-o discutie ca asta :

    3. Crezi in Hristos ca fiu al lui Dumnezeu?

    Cetatean

    14/05/2010 at 7:35 pm

    • Cred intr-unul …

      casandra

      14/05/2010 at 8:27 pm

      • DA sau NU la ultima intrebare, ca sa stiu in ce iti ancorezi tu valorile, in morala umana, imanenta, sau in Revelatia divina. Altmiteri discutam despre bunatatea umana naturala (in care eu nu cred) sau despre mintuire (in care nu stiu daca tu crezi).

        Cetatean

        14/05/2010 at 8:33 pm

        • Discutam mai jos.

          Cetatean

          14/05/2010 at 8:33 pm

  23. Salutari tuturor
    -Coruptia este fundatia partidelor politice din Romania.
    Fara acest mecanism , partidele nu gasesc finantarea necesara aparatului politic supradimensionat . Ca urmare, se cauta o politizare cit mai ridicata a intregului sistem stat . Inclusiv numirea unui director de scoala devine o decizie politica .
    Inamicul acestui sistem este promovarea in baza rezultatelor si concurs obiectiv .
    Interesant ca in interiorul partidelor , promovarea se face strict pe rezultate . Cine aduce mai multi bani la partid + voturi, vine promovat . Adica tot coruptie . Se vede in incrincenarea cu care unii ministri raman pe fotolii ! 🙂
    – Diaspora , indiferent de gradul de instruire , traieste in o alta realitate . In general , in societati unde spaga este extrem de redusa sau chiar inezistenta .In sisteme in care servicile statului functioneaza ( la unii mai bine , la altii mai slab , dar nicaieri mizerabil ca in Romania ).
    Ca urmare , dificil sa voteze partide vazute din departare ca asociatii criminale/ clientelare dar cu acoperire legala .
    – Italienii incep sa vada ca nu sint exclusi din PIIGS.Ai crezut ca e suficient PIGS dar vin adusi la realitate de burse . Ca urmare , se pregateste o manovra corectiva a bugetului bazata pe taieri de cheltuieli . Si pentru prima data in istoria post razboi , se preconizeaza taierea salarilor unor categorii de bugetari . Se vocifereaza ca si domnii parlamentari/senatori vor avea o reducere de minim 5 % a salarilor .
    PS. Berlusconii a facut spume . O ancheta judiciara a descoperit niste liste cu ministrii , secretari de stat, sefi de directii care au beneficiat de „ajutoare financiare ” private in schimbul unor contracte grase cu statul .
    A declarat : de data asta nu mai putem salva intreaga masa a anchetatilor ! (ani de zile a avut grija sa se salveze personal prin legi cu „dedicatie”) .Ar fi posibil ca guvernul lui sa nu reziste pina la sfirsitul anului. Adica posibil sa apara o noua majoranta parlamentara ( si nu alegeri anticipate ) .

    Stefan A.

    14/05/2010 at 7:40 pm

    • Ce bine! Bratul lung al legii trebuie sa ii inhate pe toti! 🙂

      Cetatean

      14/05/2010 at 7:47 pm

  24. Teophyle,
    Cred că îţi aminteşti o întrebare recentă de-a mea, despre sumele de găsit prin băncile de-afară, din comisioanele strângătorilor naţiunii, în calitate de reprezentanţi ai statului- cuvenite pentru a închide ochii la recuperarea creanţelor Ronaniei sau la reuşita unor afaceri ca Rompetrol.
    Chiar mi se pare normal, în ultimul caz amintit, ca partea cuvenită unuia ca Bombonelul pe colivă să-i parvină eşalonat, în rate măcar an(u)ale, după înţelegerea iniţială, evoluţia scutirilor, facilităţilor, amânărilor, reducerilor, preţului încasat sau, eventual, de încă un număr când Patriciu mai vrea o dată.

    Băşcăliosul

    14/05/2010 at 7:41 pm

    • Mister B., ciorditorul ala de Patriciu cu rozul ala de Bombo bine s-ar mai intelege ai la tubulatura! Voicu le-ar da din vaselina lui!

      Cetatean

      14/05/2010 at 7:48 pm

    • Mr. B,
      Imi aduca aminte si cunosc problema pe care am „studiat-o” de aproape. Din nefericire unui nu doresc sa-si aminteasca, invocand obiectivitate numai de la noi.

      Theophyle

      14/05/2010 at 7:59 pm

  25. Inapoi in Romania.

    Idiotul asta merita ras imediat. Se pregateste aminarea alegerilor in PDL? dDca fac asta greii, vor cistiga pe termen scurt, dar in 2012 o iau in freza fara drept de apel.

    http://www.mediafax.ro/politic/oltean-va-trebui-sa-luam-decizia-de-amanare-a-alegerilor-interne-in-mod-absolut-obligatoriu-6119944/

    Cetatean

    14/05/2010 at 7:45 pm

    • Cetyatean musai ras. E omul cu suflet, bagaje si spagi cat cuprinde din „casa Blaga” 😦

      Theophyle

      14/05/2010 at 8:01 pm

      • @Theophyle, cand vor fi produse dovezi, nu vorbe, voi fi prima care va admite. Voi recunoaste ca sunt.. cum mi-ai spus?…”inocenta”. Dar pana atunci…

        casandra

        14/05/2010 at 8:31 pm

    • Buna seara, buna seara.
      Oltean nu a vorbit niciodata de capul lui ci pus de altii, adca de grupul BVB care simte securea deasupra capului. Si ma tem ca ideea va fi acceptata ptr ca Boc e depasit pe toate planurile.

      clemycali

      14/05/2010 at 8:15 pm

      • Clemy, buna!

        Sper ca Basescu sa se prinda si Boc sa stea teapan. Oricum decizia se ia In Colegiul Director, care include si pe cei din teritoriu, si BVB nu prea sunt iubiti in teritoriu.

        Cetatean

        14/05/2010 at 8:17 pm

        • @cetatene, salut voios de pionier. Basescu cred ca s-a prins deja de joc dar de Boc am indoieli. Nu stiu cum gandeste teritoriul in privinta BVB. Ar fi bine sa nu fie iubiti si sa fie pregatite satarele ptr gatlejurile dumnealor.

          clemycali

          14/05/2010 at 8:21 pm

  26. Apoi, sara buna ,merg sa ma pregatesc de codul galben 🙂 pe maine !

    Loda

    14/05/2010 at 7:50 pm

    • Cod galben ? Mai degraba cod – sau hering – ROSU ! 🙂

      tibi

      14/05/2010 at 8:00 pm

    • Salut Loda, ai grija 🙂

      Theophyle

      14/05/2010 at 8:01 pm

  27. Seara buna!

    Cetatean

    14/05/2010 at 7:52 pm

  28. 1. Casandra, spui „Nu inteleg pasiunea asta de a pune eticheta pe un intreg partid, zau!”, pentru ca am zis ca PSD-ul e kgb-ist.

    Raspunsul meu e simplu: pentru ca tartorul cel mare din PSD a facut mereu jocul rusilor si nu a avut alt scop decit aservirea Romaniei catre Rusia. Vrei argumente? Sper ca nu.

    PSD nu are alta directie ideologica decit cea trasata de Iliescu. Va fi jale dupa ce moare el, vor ramine fara busola.

    2. „Pacaleala a fost “sa traiti bine” si “tepele” pentru sistemul ticalosit. Bietii, chiar au crezut!

    Eu as spune altceva. Pacaleala a fost ca psd ar fi un partid reformat dupa 2005 si ca Parlamentul chiar a vrut sa apere Constitutia de Basescu in 2007. Unii chiar au crezut ca Basescu e dictator!

    Pacaleala a fost sa credem ca sistemul nu se va reuni impotriva lui Basescu si nu va incerca sa il ingroape ca pe Milica.

    3. „Cam cati bani crezi ca pot trimite ei acasa? Un ingrijitor pentru batrani costa cam 300-400 euro in provincie. La Bucuresti si in orasele mari chiar mai mult, spre 500 de euro”

    Miliarde pe an au trimis saracii pribegi capsunari. Te anunt ca ingrijitorii pentru batrini ce mai putin decit stii tu, fentind Statul care ii impoziteaza. La bunica-mea la sat o femeia care ingrijeste o batrina zi de zi ia 500 de RON lunar. Si nu ii declara la stat, ca ai ei copii de cit au fost jupuiti de stat au plecat.

    Cetatean

    14/05/2010 at 8:30 pm

    • „…tartorul cel mare din PSD a facut mereu jocul rusilor si nu a avut alt scop decit aservirea Romaniei catre Rusia”. „PSD nu are alta directie ideologica decit cea trasata de Iliescu. Va fi jale dupa ce moare el, vor ramine fara busola.”

      PSD se straduieste sa fie social-democrat. Nu-i reuseste mereu, cateodata este cam liberal.
      Tu afirmi ca social-democratia „face jocul rusilor” asa, prin definitie, prin esenta sa? Daca da, chiar ca dialogul este imposibil.

      casandra

      14/05/2010 at 8:38 pm

  29. Buna Seara la toata lumea 🙂
    Postare noua 🙂

    Theophyle

    14/05/2010 at 8:36 pm

  30. „fentind statul care ii impoziteaza…..”
    Ar trebui sa ii educam pe romani sa nu faca asa. Sa inceapa prin a cere chitanta sau bon de casa nu numai pentru o casa sau pentru un sac de ciment dar pentru o inghetata. Atunci ar sti ca un ban din inghetata aia s-ar duce in sanatate sau educatie. Iar abia apoi ar trebui sa le ceara socoteala lui Ritzi,Udrea, Blaga pe ce i-au cheltuit

    Un tanar de stanga

    14/05/2010 at 8:39 pm

  31. Casandra, daca ai recunoscut ca Holodomorul, copilul bolsevismului e „greseala criminala, crima”, vei fi de acord ca nu exista o superioritate metafizica originara a social-ismelor de nici un fel fata de ceea ce tu numesti “conservatorismul si liberalismul… criminale, care nu au demonstrat in istorie decat justificarea subtire a furtului de resurse, de sanse si de viata.”

    (repet, confuzi istoria reala cu istoria doctrinelor politice).

    Cetatean

    14/05/2010 at 8:44 pm

  32. excelenta postare!
    fenomenal scris, bravo, ThPh!

    orangeskorpion

    14/05/2010 at 10:55 pm


Comentariile sunt închise.