Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Un nou inceput pentru Rusia, sub semnatura lui Obama !

New START (STrategic Arms Reduction Treaty), numit de Rusia CHB-III, este un tratat bilateral de reducere a arsenalului nuclear  între Statele Unite şi Rusia. Acest tratat este o continuare a tratatului semnat in 1991, sub titlul de START II intre  G. Bush Sr. si Boris Elţîn, tratat  expirat în decembrie 2009 şi SORT tratatul de la Moscova din 2002, care va expira în decembrie 2012. Preşedinţii Barack Obama şi Dmitri Medvedev au anunţat la 26 martie 2010 că au ajuns la un acord. Noul tratat a fost semnat la 8 aprilie 2010, la Praga, de către Obama şi Medvedev, ramanand sa fie ratificat de Senatul SUA si Duma Rusiei. Dupa semnarea acestui tratat, Presedintele SUA, Barak Hussein Obama, s-a intalnit cu sefii de stat din Estul Europei, incercand sa-i linisteasca in legatura cu acest tratat.

Tratatul semnat de Obama si Medvedev limiteaza numărul operaţional de focoase nucleare  dislocate la 1550 si va limita la 800  numărul de focoase nedesfăşurate. De asemenea, se va limita numărul de ICBM-uri, SLBM-uri, şi focoase dislocate pe  bombardiere grele, echipate cu armament nuclear  pana la 700 de focoase.

Aceste obligaţii trebuie să fie îndeplinite în termen de şapte ani de la data in care tratatul va  intra în vigoare, adica dupa ce el va fi votat de legislativul celor doua tari. Tratatul va dura zece ani, cu o opţiune de reinnoire pe o perioadă de până la cinci ani, cu acordul ambelor părţi.

Ce castiga Rusia:

  1. Posibilitatea de a introduce o noua generatie de armament nuclear, prin reducerea costurilor armamentului invechit, cu o mentenanta mult mai scumpa si dificila si cu un MTBF superior.
  2. Mentinerea pozitiilor fixe pe suprafetele aflate pe teritoriul Rusiei.

Ce pierde Rusia: nimic!

Ce castiga SUA:

  1. Limitarea costurilor operationale prin desfintarea de unitati.
  2. Relocarea unor unitati pe teritoriul SUA.

Ce pierde SUA

  1. Desfasurarea globala stabilita de 30 de ani.
  2. Reducerea arsenalului nuclear de ultima generatie.
  3. Desfiintarea  doctrinei Reagan – “nu renuntam la nimic daca nu este necesar”. 

Care sunt implicatiile pentru NATO si implicit pentru Romania intr-o alta postare.

Pentru cei interesati aveti aici tratatul si protocolul semnate intre SUA si Rusia.

Written by Theophyle

10/04/2010 la 8:19 pm

73 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salut !
    1- Tratatul nu reduce nimic din armamentul nuclear tactic !
    2- Se reduc rachetele intercontinentale (strategice) si numarul de incarcaturi nucleare aferente !
    3- Armele nucleare tactice sint marea problema ! Alea care sint in dotarea regimentelor , proiectile de artilerie , mine , valize nucleare ,rachete cu raza scurta de actiune !
    4- In sectorul asta , tactic , nu au reusit sa se puna de acord !

    Stefan A.

    10/04/2010 at 8:30 pm

    • Stefan, intelegi tu bine cine pierde, nu?

      Theophyle

      10/04/2010 at 8:38 pm

  2. politică externă făcută pe genunchi…:(

    Camil Stoenescu

    10/04/2010 at 8:33 pm

    • Camil, deobicei nu-mi place sa-mi injur presedintii, pe asta insa sunt foarte tentat!

      Theophyle

      10/04/2010 at 8:39 pm

  3. […] afla mai mult: Un nou inceput pentru Rusia, sub semnatura lui Obama ! […]

  4. Ave din nou!

    Eu cred ca Obama le-a dat munitie Republicanilor pentru alegerile partiale de la toamna… 😉

    Si un copil isi da seama ca America pierde. Obama continua sa viseze cit de frumoasa va fi lumea fara armele nucleara ALE AMERICII.

    Cetatean

    10/04/2010 at 8:40 pm

    • Cetatean salut!
      Din nefericire nu lipsesc idioti in america, si tot din nefericire in america alegerile se pierd din cauza politicilor interne. Insa nu prea va fi popular pentru ceea ce face.

      Theophyle

      10/04/2010 at 8:43 pm

    • GOP are deja munitie interna impotriva lui Obama ptr alegerile din noiembrie. Somaj ridicat, datorie publica zdrobitoare, etc. Povestea asta le mai pune un glont pe teava. Dar eu ma gandesc ca problema va fi in 2012 cand vor trebui sa scoata un candidat puternic la prezidentiale. Si din ce vad eu pe plan national nu prea e o recolta bogata de candidati.

      clemycali

      10/04/2010 at 8:49 pm

      • @clemy, sper ca au sa gaseasca, altfel e jale mare!

        Theophyle

        10/04/2010 at 9:04 pm

  5. […] Mai multe detalii in legatura cu articolul ” Un nou inceput pentru Rusia, sub semnatura lui Obama ! ” gasiti aici: Un nou inceput pentru Rusia, sub semnatura lui Obama ! […]

  6. @Theophyle
    As zice „buna seara” tie si celorlalti cunoscuti peblog, dar seara aceasta nu este prea buna. O zi neagra! Imi plange inima pentru polonezi.

    Am citit ce-ai scris despre START II. Am mai citit putin si in presa internationala.
    Nu cunosc culisele negocierilor, insa am asa un sentiment ca suntem la un punct de inflexiune in tehnologia razboaielor, punct despre care nu prea stim nimic noi, cei care suntem civili.
    Si ma intrebam: oare ce-au facut statele in perioada de trecere de la cavalerie la armata mecanizata? Ce-or fi facut cu toti caii?
    Sigur, caii nu prezentau pericol mortal…

    casandra

    10/04/2010 at 8:52 pm

    • @casandra
      din nefericire avem de aface cu o presa ingrozitor de inculta. Acordul semnat nu este START-II si este N-START, doua lucruri complet diferite. Pacat ca presarii nostrui sunt atat de ne-educati, ca nici macar nu stiu despre ce se vorbeste

      http://en.wikipedia.org/wiki/START_II

      http://en.wikipedia.org/wiki/New_START

      Din nefericire pericolele adevarate nu au fost inlaturate. Arsenalul Tactic, care este cel care ne pune pe noi (romanii) in pericol nu a fost redus!

      Theophyle

      10/04/2010 at 8:59 pm

      • Ai dreptate este N-START. Iar eu am picat victima vinovata a acestei ignorante din propria mea lene. Trebuia sa fiu mai atenta.
        Arsenalul tactic intre cele doua tabere NATO si Rusia este echilibrat?
        Noi, aflati aici in vecinatatea Rusiei, suntem expusi. Este adevarat. Dar am fi fost mai putin expusi fara acest acord?

        casandra

        10/04/2010 at 9:10 pm

        • @casandra,

          problema este ca armamentul tactic este transferabil la o a treia parte inclusiv unor posibili teroristi. Parerea mea ca ar fi fost bine daca arsenalul tactic ar fi fost distrus, acolo este adevarata problema 😦

          Theophyle

          10/04/2010 at 9:15 pm

        • Arsenalul tactic este si armamentul nuclear cel mai prost pazit !
          Armele astea sint „visul” terorismului international !
          ca doar nu o sa mearga sa fure o racheta intercontinentala , lunga 15 metri si cu greutate de 120 de tone !

          Stefan A.

          10/04/2010 at 9:18 pm

        • @Theophyle
          @Stefan

          Va multumesc mult pentru lamuriri. Sunt oarba ca o cartita in domeniul militar, v-ati dat seama…O sa incerc sa ma informez mai bine. Dar pentru o fire pacifista ca mine este atat de dificil!Poate imi puteti recomanda niste lecturi, va rog.

          casandra

          10/04/2010 at 9:46 pm

        • @Casandra in ce limba?

          Theophyle

          10/04/2010 at 9:52 pm

        • Franceza, engleza. Si romana.

          casandra

          10/04/2010 at 10:01 pm

        • OK, ai aici unul free:

          Dă clic pentru a accesa ar310-25.pdf

          si doua foarte bune, cu putin bani:

          http://www.amazon.com/Civilians-Guide-U-S-Military-comprehensive/dp/158297408X/ref=pd_sim_b_4

          http://www.amazon.com/gp/product/images/0811726576/ref=dp_image_0?

          Primul de la amzon este exact ce ai nevoie. Creed ca le poti primi si prin Eminescu sau direct.

          Theophyle

          10/04/2010 at 10:04 pm

        • @Theophyle, multumesc mult. Cred ca se poate si direct.

          casandra

          10/04/2010 at 10:06 pm

        • @casandra maine am sa am o analiza intre doctrina militara interbelica a Romaniei si cea actuala (asa cum mi-as dori eu sa o vad)
          Daca ai timp, citeste, este destul de „muncita” 🙂

          Theophyle

          10/04/2010 at 10:09 pm

  7. Din nefericire, cei ce urmaresc massmedia in SUA si reactiile in presa imi spun ca opinia publica este placida si nu este alarmata de tratat in masura in care ar trebui.

    Un tanar de stanga

    10/04/2010 at 8:52 pm

    • TDS, asa cum am spus, americani judeca cu …colonul, ei il vor judeca pe Obama in legatura cu politica interna!

      Theophyle

      10/04/2010 at 9:01 pm

  8. Din presa am aflat ca au incercat sa se puna de acord si cu armele tactice !
    Problema a aparut cind americanii trebuiau sa retraga armele tactice din Belgia , RFG, Italia , Turcia si rusii trebuiau sa retraga TOATE armele tactice din zona europeana a Rusiei . Adica sa le duca dincolo de Urali.
    La acest punct discutia lor a fost tip : Niet , No , Niet , No, Niet- Niet, No-No ! 🙂

    Stefan A.

    10/04/2010 at 8:59 pm

    • Ai dreptate!

      Theophyle

      10/04/2010 at 9:00 pm

  9. buna seara,

    in momentul de fata cei mai lucizi & realisti politicieni/oameni sint, totusi, cei din fostul lagar comunist (ma refer la poloneji, romani, unguri, cehi, etc),

    adica tarile care au cunoscut foarte bine ce inseamna cizma comunista-sovietica-bolsevica.

    Se pare ca pina nu ai cunoscut-o, nu-ti dai seama de pericolul acesteia..

    orangeskorpion

    10/04/2010 at 8:59 pm

    • Skorpi, maine vom vorbi de doctrina de aparare necesata estului si implicit noua.

      Theophyle

      10/04/2010 at 9:02 pm

      • Si uite ca azi au murit in un accident aviatic principalii opozitori ai Rusiei di UE !
        ” ce coincidenta ” ! ?

        Stefan A.

        10/04/2010 at 9:05 pm

        • Stefan,
          fara a fi cine stie ce conspirationist, cred ca lucrurile trebuie analizate extrem de strict si profesionist

          Theophyle

          10/04/2010 at 9:24 pm

  10. buna observatia lui ThPh si anume distrugerea arsenalului tactic!

    orangeskorpion

    10/04/2010 at 9:23 pm

    • Skorpi, si Stefan a observat-o. Asa ca, creditul este comun.

      Theophyle

      10/04/2010 at 9:26 pm

    • Nici eu nu sunt conspirationista dar totusi accidentul asta e dubios.

      clemycali

      10/04/2010 at 9:31 pm

      • clemy, ramane de vazut 😦

        Theophyle

        10/04/2010 at 9:43 pm

  11. Buna seara tuturor…
    Pe scurt, mi-e frica 😦

    Diana

    10/04/2010 at 9:49 pm

    • Buna seara Diana,
      asta-i viata, Karma 😦

      Theophyle

      10/04/2010 at 9:51 pm

    • @ Diana ,te voi proteja mereu !
      In plus , cind te voi numi ministru , nu vom zbura cu acelasi avion ! 🙂
      Nu ai de ce sa ai frica , armele nucleare nu se activeaza citind coranul ! 🙂

      Stefan A.

      10/04/2010 at 9:52 pm

  12. @Stefan – rad eu, rad, tot sper sa nu „zburam” cu totii in vreo Siberie…

    Diana

    10/04/2010 at 9:56 pm

    • Care Siberie ? Peste 10 ani chinezii ne pun pe toti sa le construim canale in desertul Ghobi (asta daca mai vrem sa avem cu ce plati pensi si salarii)

      Stefan A.

      10/04/2010 at 10:01 pm

      • Asta e chiar o chestie penibila, chiar si gugustiucii democrati din state au inceput sa-si dea seama ca au probleme…

        Diana

        10/04/2010 at 10:05 pm

  13. Inca o tampenie obamista
    http://blogary.ro/2010/02/pierdut-in-spatiu-sau-ora-astrala-a-lui-obama/
    Asta e neobosit 😦
    Imi cer scuze, dar chiar sunt furioasa 😦

    Diana

    10/04/2010 at 10:01 pm

    • Nu mai sint bani pentru spatiu . In schimb USA are bani pentru alte cheltuieli !
      E chestie de prioritati !

      Stefan A.

      10/04/2010 at 10:04 pm

      • Da,dar asta chiar era o prioritate. Cum sa lasi atatea eforturi si cercetare de top sa se duca naibii? As avea un cuvant pentru asta, dar e al naibii de „incorect politic”…

        Diana

        10/04/2010 at 10:07 pm

        • bineinterles ca este o mare, mare prostie.

          In orice caz NASA trebuia reorganizata de mult, sunt acolo niste „fat-cats”, care inghit o groaza de bani fara sa mai faca ceva serios!

          Theophyle

          10/04/2010 at 10:12 pm

        • Grosolan vorbind , am fost bombardati cu idea ca criza mondiala a inceput cu creditele subprime !
          Atunci fondul ala , TARP, de 700 miliarde de dolari , de ce a mers la banci , asigurari , GM , etc cind ar fi fost mai „logic” sa mearga la cei cu credite subprime ( adica cam 1.000 de miliarde de dolari pe spinarea saracilor care nu puteau sa cumpere o casa in conditii normale ) ? Chestie de prioritati ! 🙂 🙂

          Stefan A.

          10/04/2010 at 10:14 pm

  14. Semnalez aici o excelenta analiza a doctrinei nucleare americane sub Obama. Voi posta imediat si extrasele care mie mi s-au parut interesante pentru noi, ca romani.

    http://www.slate.com/id/2249961/pagenum/all/#p2

    Cetatean

    10/04/2010 at 10:11 pm

    • Cetatean posteaza paragraful cheie, la final ai former-later 🙂

      Theophyle

      10/04/2010 at 10:14 pm

  15. Prima parte (repet, sugerez citirea intregului articol). Adaug mici comentarii in paranteze.

    1. „In a telephone conference with columnists this afternoon, Jim Miller, the deputy undersecretary of defense for policy, said that officials discussed all the options in interagency meetings but that a strict no-first-use policy was rejected early on (Bun. Exista limite militare si strategice dincolo de care nici chiar Obama nu poate trece). He also emphasized that President Obama made the ultimate decision on the matter (nu prea cred, dar ma rog).

    First, he said, officials agreed that there were strategic reasons for preserving the first-use option under some circumstances (vag) against some potential iarasi vag) foes.

    Second, Robert Einhorn, undersecretary of state for nuclear security, added, in the same phone conference, that several allies in Asia (Japonia?) and Europe (Romania, Polonia?) —who were consulted throughout the drafting process—said that they would find a no-first-use policy „very unsettling.” (cred si eu!) The Cold War concept of the „nuclear umbrella”—in which the United States guarantees an ally’s security by threatening to use nuclear weapons in its defense—is still alive (aici e mai mult decit transpararent, ii zarim pe estici cerind garantii in virtutea articolului 5 NATO)”.

    Cetatean

    10/04/2010 at 10:18 pm

  16. 2. „And yet Obama’s narrowing of this umbrella does mark a departure from past policy. In the last Nuclear Posture Review, released in 2002 by President George W. Bush, the umbrella was widened. The Bush document (which was classified, though portions were leaked) declared, „Nuclear weapons … provide credible military options to deter a wide range of threats. … Greater flexibility is needed with respect to nuclear forces and planning than was the case during the Cold War. … Nuclear-attack options that vary in scale, scope and purpose will complement other military capabilities.” (Italics added.”

    Comentariu: asta nu e de bine, sincer. Nu vad de ce Obama face concesii fara sa il preseze nimeni si fara sa obtina nimic in schimbul restringerii umbrelei.

    Cetatean

    10/04/2010 at 10:20 pm

  17. Ajung si acolo 😉

    Cetatean

    10/04/2010 at 10:21 pm

  18. 3. „It says the United States will not build any new nuclear warheads, period. The existing arsenal will be maintained through „life-extension” programs, facilitated by fairly big increases in the weapons laboratories’ budgets. Secretary of Defense Robert Gates had been pushing for the new „reliable replacement warhead”; this is one case where Obama seems to have sided against him”.

    Aici Obama a dat rau cu mucii in fasole. Sincer, nu cred ca aceasta doctrina a sa va fi pastrata, cei care se ocupa de apararea Americii si de interesele sale strategice nu vor fi de acord cu aceasta abrupta inecercare de inchidere a erei Reagan in domeniul militar. Pe Obama pur si simplu l-a depasit miza, nu a inteles ca Reagan a jucat un poker cu Rusia si a cistigat tocmai datorita capacitatii Americii de a plusa militar si de a forta colosul rusesc falimentar sa faca cheltuieli care urmau sa il ruineze, in final.

    Cetatean

    10/04/2010 at 10:25 pm

    • @Cetatean este exact ceea ce am subliniat eu, el nu a primit nimic de la rusi, el si-a vandut din marfa lui, fara sa primeasca NIMIC!

      Theophyle

      10/04/2010 at 10:27 pm

      • Theophyle
        USA a primit petrol rusesc (au depasit sauditii ca procent de export in USA ). A primit si asigurari ” non publice” ca Rusia va continua sa cumpere titluri de stat americane !
        Ce credeti ca va negocia vicele lui Obama in vizita in China ? O noua reevaluare a monedei chineze si asigurarea ca nu inceteaza sa cumpere titluri de stat USA ? Da dar in schimb vor trebui sa deie ceva ! 🙂

        Stefan A.

        10/04/2010 at 10:32 pm

        • vom vedea 🙂

          Theophyle

          10/04/2010 at 10:33 pm

  19. In mult mai putine cuvinte si deloc elegant: Obama e un tampit cu un zambet si un discurs superb.

    turnofftheglory

    10/04/2010 at 10:31 pm

    • TOG, are o mentalitate de primar!

      Theophyle

      10/04/2010 at 10:34 pm

  20. OK, prieteni, putina cultura off-line, de sambata seara nu strica.

    Multumesc pentru vizita si sper ca ne vom citi si maine. Va las impreuna ca sa mai discutati putin si fara mine!

    O sera Buna!

    Theophyle

    10/04/2010 at 10:34 pm

  21. 4. „Third (though many will see this as moving in the opposite direction), the report solidifies what appears to be Obama’s commitment to developing and deploying missile defenses. His „phased” approach is more limited than Bush’s goals were, but still, this is a program of which he was once extremely skeptical”.

    Consolare pentru noi. Obama joaca mai „regional” si mai „la firul ierbii” cartea scutului. Nu imi vine in minte decit cuvintul „micromanagement” care, spun unii, ar fi descris stilul de guvernare a lui Carter care isi lua de conspectat la Camp David. Daca scutul e vazut de Obama doar anti-Iran, e un limitat. Una trebuie sa fie declaratiile, alta scopurile.

    Cetatean

    10/04/2010 at 10:34 pm

  22. 5. Finalmente, pasajul super-cheie.

    „The final section of the report lays out the goals of future reductions beyond those of the New Strategic Arms Reduction Treaty, which Obama and Russian president Dmitri Medvedev will sign this week in Prague. The goals include sharper reductions not only in long-range missiles but also in tactical, short-range weapons and in spare warheads currently stored in warehouses. Russia has more of the former; the United States has more of the latter (Theophyle a vazut direct ;-), eu am postat totusi si celelalte pasaje).

    Reducing both will require revisions in military planning, reassessments of national-security interests, and much more intrusive inspection procedures to verify that the cuts have actually been made. This next step is where the negotiations could get very complicated, extremely testy, and, if they succeed, truly radical”.

    Gata.

    Cetatean

    10/04/2010 at 10:36 pm

  23. Noapte buna tuturor !
    Ma duc sa fac inventarul armelor tactice din garaj ! 🙂

    Stefan A.

    10/04/2010 at 10:37 pm

  24. Noapte buna, Theophyle!

    Cetatean

    10/04/2010 at 10:37 pm

  25. Noapte buna, Stefan! Sa nu cumva sa semnezi vreun tratat de reducere cu nimeni!

    Cetatean

    10/04/2010 at 10:38 pm

    • @ Cetatean
      Stai linistit .Nu ma lasa sotia ! 🙂

      Stefan A.

      10/04/2010 at 10:41 pm

  26. Uf, ce bine! Sotia este cel mai bun consilier in materie de armament, uneori! 😛

    PS Inainte sa pleci: http://www.mediafax.ro/social/doua-avioane-f-16-au-ajuns-la-bucuresti-si-vor-fi-expuse-la-bsda-5860731/

    Cetatean

    10/04/2010 at 10:42 pm

    • DIN ITALIA ! Ai inteles ? Unu este al meu si altu este a vecinului ! 🙂 🙂

      Stefan A.

      10/04/2010 at 10:47 pm

  27. Ok, cind ai timp, da o fuga cu F-16 si in Moldova, ca am de carat un porc si niste vin de la tara la oras si nu stiu cum sa o fac mai comod rapid 🙂

    Cetatean

    10/04/2010 at 10:56 pm

  28. OK, noapte buna tuturor…@citoyen, te voi citi maine, multumesc pentru resursa 🙂
    @Stefan – doua la primarie, doua la scoala de fete, doua la scoala de baieti……… 🙂

    Diana

    10/04/2010 at 10:56 pm

  29. Noapte buna, Diana! 🙂

    Cetatean

    10/04/2010 at 10:58 pm

  30. […] the original post: Un nou inceput pentru Rusia, sub semnatura lui Obama ! This entry is filed under Romania – Blogs, Theo-Phyl. You can follow any responses to this entry […]

  31. nu-mi mai apar postarile si nu-mi dau seama de ce…
    mai incerc o data!

    daca nu, noapte buna

    orangeskorpion

    10/04/2010 at 11:12 pm

  32. Te-am vazut! Noapte buna, Skorpi! 🙂 Platforma mai face figuri.

    Cetatean

    10/04/2010 at 11:17 pm

  33. noapte buna!

    orangeskorpion

    10/04/2010 at 11:19 pm

  34. Buna Dimineata,
    Postare Noua 🙂

    Theophyle

    11/04/2010 at 10:13 am


Comentariile sunt închise.