Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Kîrgîstan: şah la Preşedinte

Ultimele evenimente globale, de la semnarea tratatului Obaama-Medvedev (n-START) si pana la tragedia de ieri, care a lovit greu in Polonia anti-comunista,  m-au facut sa ma intreb daca sunt aceste evenimente dispersate sau fac parte dintr-o ofensiva rusa pentru o reconsolidare geopolitica. Presa romaneasca, la fel ca cea internationala, a trecut peste evenimentele din Kîrgîstan cu o usoara neatentie, voita sau neglijenta. O analiza de exceptie, pe care am citit-o in prestigiosul Frankfurter Allgemeine, m-a inspirat in scrierea acestui articol.

Bine, eu pot fi acuzat de anticomunism feroce, care vede conspiratii rusesti peste tot si totusi o analiza atenta ar putea sa-mi dea dreptate. Kîrgîstan este a doua revolutie”colorata” care este demontata, probabil de elemente ruse. Dupa Ucraina, cu revolutia portocalie, avenit randul Kîrgîstanului cu revolutia lalelelor. Ce s-a intamplat cu revolutia rozelor lui Sakashvili deja stim, rusii l-au indepartat de Europa si NATO  printr-o demonstratie de mare forta. Ironia soartei face ca în urmă cu cinci ani, Kurmanbek Bakiev,  cel alungat acum de la şefia Kîrgîstanului, să se fi aflat  el însuşi în fruntea unui masiv grup de protestatari, care manifestau împotriva conducerii de la acea vreme, acuzând-o de corupţie şi abuz de putere, ajutat fiind de puterile occidentale sa ajunga la şefia tarii.

Eventimentele tulburi din Kîrgîstan înseamnă mai mult decât o simplă alungare de la putere, fie ea şi violentă, a preşedintelui unei foste republici sovietice. Fiind privit ca parte a intereselor sale strategice de către Rusia, dar găzduind totodată şi un important aeroport militar, destinat forţelor miliare americane, care operează în Afganistan, Kîrgîstanul,  deşi lipsit de resursele energetice  şi bogăţiile naturale de care au parte ţările învecinate, deţine totuşi o importanţă geostrategică majoră. În această ecuaţie intră deopotrivă şi China, care împarte cu fosta republică sovietică o graniţă de 900 de kilometri.

Prezenţa americană în Kîrgîstan a deranjat întotdeauna Moscova. Într-atât de mult încât ruşii au făcut presiuni mari asupra lui Kurmanbek Bakiev să-i alunge pe americani din ţară. Dată fiind apropierea geografică a Kîrgîstanului de Afganistan, administraţia americană nu s-a sfiit să-i facă temenele lui Bakiev, arătându-se dispusă să plătească bani grei pentru folosirea aeroportului kirghiz în scopuri militare. Cum va aborda noua conducere kirghiză relaţia cu americanii rămâne de văzut.

Noii stăpâni din Kîrgîstan ştiu însă că americanii nu urmăresc să rămână la nesfârşit în regiune. Iar dat   fiind noul spirit al colaborării, ar fi bine ca Rusia să nu mai aţîţe focul unor noi nelinişti. Trebuie de observat insa care va fi soarta celorlalte baze americane pe teritoriile limitrofe Afganistanului, baze fara de care razboiul in Afganistan ar fi aproape imposibil.

Reteaua de baze americane in regiune este compusa din baza principala de la Manasa (langa capitala Kîrgîza), baza din capitala Tajikistanului, Duşanbe, baza din Kanbad din Uzbekistan si ultima de langa capitala Uzbeka, Taskent (vezi harta). Parerea mea urmatoarea lovitura pe care o vor primi americanii va fi in Uzbekistan.

Rusia se intoarce cu şah la preşedinte, de data asta presedintele este Barak Hussein Obama!

74 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] afla mai mult: Kîrgîstan: şah la Preşedinte […]

  2. neata,
    chiar voiam sa stiu ce s-a intimplat in kirghistan…multumesc.
    mai am o intrebare: stii cumva care a fost motivul invocat – oficial – pentru alungarea lui kurmanbek bakiev si de ce ministrul de interne a fost asasinat?

    orangeskorpion

    11/04/2010 at 10:22 am

    • @skorpi,
      formal Bakaiev a fost acuzat de coruptie (chiar a fost) si ministrul de interne a fost considerat prooccidental! Saracu’ a murit din „gresala”

      Theophyle

      11/04/2010 at 10:31 am

  3. Buna dimineata. Nu am somn asa ca imi dau si eu cu parerea. Baza militara din Kirghistan ramane deocamdata operationala.
    Ceea ce ma nelinisteste pe mine este insa altceva, si anume ca potrivit Newsweek, administratia Obama a permis inrarea in Afghanistan a unor consilieri rusi care ar urma sa se ocupe de lupta impotriva culturilor de droguri. Ori situatia din Afganistan era oricum delicata si nu vad de ce s-ar complica si mai mult odata cu prezenta rusilor, prezenta care are darul de a trezi amintiri neplacute in randul afganilor.

    clemycali

    11/04/2010 at 10:29 am

    • Clemy, exista contact formal pana in dec 2011, dupa aia vedem. Problema mare acum este Uzbekistanul, vom vedea daca este un „pattern” in cateva luni. Nazarbaiev este puternic? nu stiu vom vedea. cat despre Afganistan, nu stiu!

      Trbuie sa ne amintim unde se afla Baikonurul, nu?

      Theophyle

      11/04/2010 at 10:33 am

      • Bineanteles, mai ales ca in noua politica spatiala a lui Obama NASA va avea nevoie de rachetele rusesti ca sa-si trimita oamenii in sptiu la Statia Spatiala sau cum Dumnezeu se numeste.
        Eu cred ca rusii au inteles dupa semnarea acordului ca au mana libera in a aduce mai aproape de Moscova toate fostele republici sovietice prin plantarea a tot soiul de regimuri pro-ruse. Si cred ca trebuie sa tinem un ochi si pe Georgia. Prevad ca vom vedea acolo o opozitie filorusa mult mai vocala decat pana acum.

        clemycali

        11/04/2010 at 10:38 am

        • Mda, cred ca Reagan sa rasuceste in mormant, de bazaconiile lui Obama. De la Carter incoace nu am avut asa ceva 😦

          Theophyle

          11/04/2010 at 10:39 am

        • Articolul viitor este despre Georgia 🙂

          Theophyle

          11/04/2010 at 10:40 am

        • Theophyle, eu cred ca fata de Obama, Carter poate fi numit chiar patriot si geniu strategic. Revin la ce discutam cred ieri si alaltaieri. Problema este ca actuala „recolta” de lideri republicani din care ar putea fi nominalizat contracandidatul lui in 2012 este foarte, foarte slaba. Poate apare ceva mai bun dupa alegerile din noiembrie ptr ca daca la start ii avem pe Romney, Perry, Palin si Ron Paul ne procopsim cu Barry inca un termen. 😦

          clemycali

          11/04/2010 at 10:47 am

        • Clemy, daca nu va fi o surpriza, as merge pe mana lui Romney 🙂

          Theophyle

          11/04/2010 at 10:51 am

        • nu cred ca Reagan chiar face ceea ce spui. fie si numai pt simplul fapt ca oblama* joaca in ligile inferioare. si impreuna cu el actuala administratie americana. in fapt, a pune stanga sa guverneze in vreme de criza (economica… si nu numai) are echivalent in incercarea de a aspira tobele lui Chris Slade.
          din pacate, asa cum sublinia cineva mai sus, alternativa se arata a fi subtire. dar nici despre Ronald nu se stiau prea multe inainte de a fi ales.

          *fara greseala

          BlueSlash

          11/04/2010 at 2:10 pm

    • Ma rog, tot ce se poate insa eu una nu ma omor dupa el. Sa vedem. Sa luam intai Congresul in toamna si pe urma mai vedem.

      clemycali

      11/04/2010 at 10:55 am

      • @clemy
        ffff. important!

        Theophyle

        11/04/2010 at 10:57 am

  4. […] Mai multe detalii in legatura cu articolul ” Kîrgîstan: şah la Preşedinte ” gasiti aici: Kîrgîstan: şah la Preşedinte […]

  5. Buna dimineatza si bine v-am regasit ! Nu pot sa nu constat ,dincolo de stupefactia si, efectiv, groaza pe care am resimtit-o ieri dimineata la auzul stirii despre tragedia poloneza ,cvasitotala atitudine ,,conspirationista” a multora care au postat aici in primele ore dupa eveniment.,,Coincidente stranii’ ,,mana Rusiei”,,indicatii gresite ale turnului de control”,,aviobn pus la dispozitie de rusi” etc, etc, supozitii care numai a spirit critic nu suna, dar bat al naibii spre o subiectivitate izvorata din antirusismul deja traditional.Daca ultimul (antirusiismul) pot sa-l inteleg, graba de a acuza Rusia pentru o actiune care nu i-ar fi adus nici un castig ci doar o grava deterioarare a imaginii externe chiar nu pot sa o inteleg !
    Cat priveste evenimentele din Karghistan,nu stiam prea multe, sa inteleg ca ar fi ,,mana Rusiei” urmarind sa elimine prezenta americana din zona? Tot ce se poate, aici nu am prea multe informatii, multumesc deci pentru cele furnizate.

    Loda

    11/04/2010 at 11:03 am

    • @loda, salut si bun venit!

      Sa o luam metodic:

      1. Nu vad nici o conspiratie in ceea ce s-a intamplat la Smolensk, nici macar o probabilitate, o posibilitate exista!
      2. Ca profesoara de istorie, trebuie sa sti rolul malefic pe care Rusia l-a avut in estul Europei de la Petru cel mare si pana astazi, asa ca politica mea personala este profund anti-rusa, sovietica etc.

      3. Ceea ce s-a intplant in Kirgaztan, nu este o posibilitate ci o certitudine. rusi au prin un presedinte fraier si-l exploateaza, linistita, nu prea mai au timp, doi ani nu-i asa de mult!

      Theophyle

      11/04/2010 at 11:08 am

      • Theophyle :
        Nici nu am spus ca TU ai vedea o conspiratie ,dar multi din cei care au postat, au spus-o.
        Scuze, sunt eu prea obosita de pe drumuri, dar nu am inteles prea bine punctul trei, acolo, la partea cu presedintele ?

        Loda

        11/04/2010 at 12:11 pm

        • Salut Loda,
          Dar e simplu: cam cum doreau rusii sa faca cu Geoana in Romania daca ajungea presedinte. 🙂

          Andrei

          11/04/2010 at 12:58 pm

  6. @all pentru interesati, postare noua pe blogul de istorie :

    http://theo-phyl.blogspot.com/2010/04/rusia-imperiala-46.html

    Theophyle

    11/04/2010 at 11:03 am

  7. @Theophyle,

    Iti inteleg si iti impartasesc ingrijorarea. Ranile multiseculare pe care noi, romanii, le purtam in relatiile cu rusii sunt reale si determina suspiciuni, griji, alerte.
    Dar esti tu complet corect cu Obama?
    Prezenta si influenta (politica, economica, militara, culturala, etc) unei mari puteri in orice colt al lumii trebuie sa fie finantata. Cat timp lumea a fost impartita in doua mari blocuri antagoniste, sustinerea s-a facut asa cum stii. Bancile au dat un ajutor nepretuit in expansiunea economica prin fluxurile de capital investitional nascut din credite, bazate si acestea pe piata derivativelor. Nu intamplator a avut loc explozia pietelor derivativelor exact dupa 1978 si, mai ales, dupa 1980. Asa s-a finantat expansiunea economica si a pietei libere, cred eu. Banii din nimic, bazati doar pe incredere, cer acum sa fie acoperiti – macar partial!- de realitate. Cum crezi ca s-au nascut, din nimic, tranzactii cu derivative in valoare de 1,5 milioane de miliarde dolari in anul 2007, cand in 1980 erau doar la valoarea de 5000 miliarde dolari?
    Pozitia economica americana in lume a devenit puternica prin acordul intre mediul politic-mediul financiar-mediul economic de la debutul deschiderii Chinei. S-a consolidat apoi prin deschiderea din Europa de Est si patrunderea in aceasta piata imensa. A fost sustinuta de puterea militara a SUA. Dar a venit si momentul 2007, cand banii s-au cam imputinat.

    Dolarul a fost sustinut de toata lumea libera si nimeni nu avea ideea unei alte devize de rezerva in lumea libera. Acum, China, Brazilia, unele state europene, Rusia si chiar FMI invoca necesitatea unei noi devize de rezerva internationala.

    Prezenta militara a SUA in lumea larga a fost sustinuta si, mai ales, finantata larg in cadrul unui acord.
    Dar de vreo cativa ani, multe state altadata aliate fara rezerva ale SUA, cer multilateralism. SUA, sub conducerea Bush, nu prea a auzit aceste voci. Acum, nici bancile nu mai prea colaboreaza. Ba chiar cer „rasplata” pentru ceea ce au facut in sustinerea planurilor americane in ultimele 3 decenii. SUA nu mai au bani!

    Ce vrei sa faca Obama in aceste conditii? Pe termen mediu, dolarul este amenintat. Datoria publica este mare si bancile cer bani, nu mai dau bani. Iar toate acestea au inceput inca in mandatul Bush. Obama trebuie sa gestioneze inteligent aceasta situatie si sa nascoceasca un nou plan pentru SUA.
    Se schimba lumea. Poate ca nici mie nu-mi place cum se schimba si sunt ingrijorata, dar trebuie sa inteleg cauzele si resursele unei schimbari in care Romania sa-si gaseasca un loc bun. Alaturi de SUA, dar intelegandu-i motivele si actiunile.

    casandra

    11/04/2010 at 11:50 am

    • @Casandra salut!
      Nu, nu sunt absolut „corect” fata de Obama, asa cum nu sunt „corect” fata de Basescu sau fata de A. Nastase.

      Eu sunt un produs intelectual al istoriei mele personale si a unei viziuni istorice combinate cu anumite pareri despre felul in care evolueaza istoria secolului trecut si prezent.

      Adevarat, Geoana si Obama au fost asemanatori, ambi sunt produsele sintetice a unor laboratoare. Geoana nu a avut noroc, Obama a avut!

      Obama este lipsit de radacinile necesare pentru a avea o viziune corecta si conectata la interesele si rolul Americei in lume. Asa cum Geoana nu stie pe ce lume traieste nici Obama nu stie. Basescu din acest punct de vedere stie exact, pentru asta il sustin!

      Bush nu avea intelectul necesar pentru a deveni un mare presedinte, dar el credea absolut in ceea ce a facut. Obama nu stie ce face si pentru asta este perdant.

      Theophyle

      11/04/2010 at 12:05 pm

      • Geoana? Ce legatura are Geoana cu subiectul? Explica, te rog!
        Basescu am impresia ca il intelege pe Obama si, prin suplimentarea trupelor din Afganistan, da o mana de ajutor…

        casandra

        11/04/2010 at 12:08 pm

        • Basescu nu il intelege pe Obama, si nu lui ii da o mina de ajutor.
          Basescu da ajutor lumii civilizate si Romaniei avind un simt acut la ce trebuie facut pe plan international

        • @Casandra,
          Geoana si Obama sunt genul politicienilor deconectati, care nu au nici un fel de pareri personale, ele fiind induse de consultanti.

          Basescu nu a facut-o pentru Obama, el a facut-o pentru Romania. Basescu reconstruieste o imagine pierduta a Romaniei si incearca sa gaseasca Romaniei puncte forte. Am sa explic in postarea de seara care se ocupa de doctrina militara a Romaniei.

          Daca ai timp poti citi un articol interesant despre doctrina militara a Romaniei in perioada interbelica ca sa vezi cat de mult istoria se poate repeta:

          http://theo-phyl-politea.blogspot.com/2010/04/doctrina-militara-romaneasca-in.html

          Theophyle

          11/04/2010 at 12:14 pm

    • Casandra
      Problemele ridicate de tine sunt reale.
      Necazul este altul: Barack Obama cel ales prin manevre populiste de mai mare jena nu este cel mai potrivit presedinte al Statelor Unite pentru vremurile astea.

      In ce-l priveste pe Bush jr. propun sa nu aruncam noi cu piatra. Putini presedinti americani au facut atita pentru Romania precum el.

      • Pentru Bush am o mare recunostinta. I-o voi purta pana in ultima clipa a vietii mele.
        Dar pentru a intelege SUA trebuie sa iau in calcul totul. Si pentru o pozitionare buna in raport cu interesele Romaniei trebuie sa vad atat cat imi permite mei cunoasterea si mintea. Nu-l acuzam pe Bush, doar constatam.

        casandra

        11/04/2010 at 12:11 pm

        • OK Casandra 🙂
          Stiu ca zeii i-au dat Casandrei doua daruri. Primul : sa prezica viitorul. Al doilea: Sa nu o creada nimeni. 🙂

    • adevaratul declin din sistemul financiar american si, daca vrei, mondial, isi are originile in administratia bilica-saxofon.

      BlueSlash

      11/04/2010 at 2:18 pm

      • Oare?
        La sfarsitul anului 1990, Banca Reglementelor Internationale (banca bancilor centrale) a atras atentia autoritatilor monetare din diferite tari ca dezvoltarea excesiva a pietelor de derivative ar putea afecta major sistemul financiar international. Poate ca si BNR a primit o asa atentionare.
        BRI chema la supravegherea sporita a volumelor tranzactionate si la intarirea normelor prudentiale. Dar nebunia a continuat si interventia regulatoare a fost respinsa. Dogma pietelor absolut libere ne costa acum pe toti, si pe cei care au avut de castigat mult, si pe ceilalti.

        casandra

        11/04/2010 at 3:10 pm

  8. John McCain despre cum intelege Rusia relatia cu vecinii
    Mai mult aici: http://mccain.senate.gov/public/index.cfm?FuseAction=PressOffice.FloorStatements&ContentRecord_id=6cd71174-f40c-1801-c54a-a207d39bd9a8

    I visited Georgia in January, and I had a chance to travel to the so-called “administrative boundary line” with the breakaway region of Abkhazia. On the other side of that boundary line is sovereign Georgian territory occupied by Russian troops, as it has been since their 2008 invasion. When I was in Munich last month for the annual security conference, I heard several Russian officials speaking from the same script, alleging acts of aggression by Georgian forces against Russian peacekeepers – the same kind of rhetoric we heard before the 2008 invasion. This should give us all pause. I know that Washington has a lot of foreign policy challenges at the moment, but we cannot forget Georgia and the support it deserves amid a continuing threat from its neighbor to the north

    • TDS, salut

      Vom discuta despre Georgia mai tarziu si vom termina postarile de astazi cu o analiza geopolitica a „Romaniei lui Basescu” 🙂

      Theophyle

      11/04/2010 at 12:07 pm

  9. Theophyle
    O remarca personala: Daca continui sa scrii in ritmul asta, comentariile tale viitoare vor fi din ce in ce mai mult intzesate cu trimiteri catre ce ai spus deja mai demult. 🙂

    • @TDS, nu’i nici o problema, deja sunt cunoscut ca un „original-excentric” 😀

      Theophyle

      11/04/2010 at 12:32 pm

  10. Apropo de cele spuse mai sus: Geoana/Obama/Palin
    Necazul este ca la populismul asta debordant, consilierii devin din ce in ce mai mult piesa forte in alegerea presedintelui. Ei construiesc profilul presedintelui dupa cum vrea pensionarul de la noi sau working class America de la ei.
    Sarah Palin nu e de loc proasta cum o acuza stingistii dar merge pe aceiasi reteta idioata: A fost deunazi din nou la vinat caprioare. E celebra replica ei- Locul caprioarei este in farfurie linga cartofi, 🙂 pe gustul traditionalistului sarac din oraselele pierdute intre NY si LA.

    Nenorocirea este ca semieducatii sunt dusi de nas de populisti tot asa cum arta de gang, kitsch-ul acopera la nivel industrial nevoia de arta a acelorasi semieducati.

    • TDS,
      Traim intr-o epoca populista care este deja la sfarsitul ei. In viitori 10 ani oameni nu vor mai dori sa „manance vorbe” si atunci se vor raturna lucrurile spre niste lideri pragmatici care vor putea face treaba fara sa „pupe’n cur” masele.

      Se vor reintoarce lideri ca Adenauer, Truman sau Churchill si aper ca lucrurile vor fi mai bune. Era populistilor se sfarseste!

      Theophyle

      11/04/2010 at 12:50 pm

      • Theophyle, imi place viziunea ta. 🙂

        Liderii se vor reintoarce atunci cind oamenii se vor alfabetiza politic mai bine. (Vad in internet un mijloc de distrugere a populismului). Exact de un Adenauer care sa intrebe franc poporul: vreti unt sau kultur ? si apoi sa le dea pe amindoua… are nevoie un popor responsabilizat.

        Un tanar de stanga

        11/04/2010 at 1:01 pm

      • app de „mancat vorbe” am fost, sunt si cred ca voi ramane un sustinator constant al ideii ca viitorul economic al rss tzigania sta numai si numai in agricultura. fiare si procesoare stiu toti sa faca. intr-o vreme pretul mondial cu care se vindea tona de grau se stabilea la Braila. orb sa fii si tot „ai vedea” ca aceasta solutie e reala, viabila si profitabila. atat pe terman scurt dar, mai ales, pe termen mediu si lung.

        BlueSlash

        11/04/2010 at 2:25 pm

  11. Buna ziua tuturor!
    Eu cred ca Rusia incearca acum sa intareasca zona sa sudica care este cea mai vulnerabila. Daca in nord-vest enclava Kaliningrad iar in sud vest enclava Tiraspol sunt avanposturi relativ certe si oricum sigure, zona de sud ,sud-est sunt puncte nevralgice pe care rusii se straduiesc sa le pacifice si sa le consolideze uzand de politica lor favorita- forta.
    Rusii se zbat sa mantina imperiul neantelegand ca in fata unei Chine in plina expansiune economica si a unui islam tot mai amenintator nu e bine sa te izolezi.

    Andrzej

    11/04/2010 at 12:59 pm

    • Andrzej, salut!
      probabil ca ai dreptate. Se zbat ei, sa speram ca nu vor reusi 🙂

      Theophyle

      11/04/2010 at 1:04 pm

      • Salut Teoph! Eu cred ca marile provocari sunt China care in scurt timp va fi prima mare putere, si expansiunea islamului fundamentalist.
        In fata acetor doua mari provocari Rusia ar trebui sa se orienteze catre vestul democratic si crestin.

        Andrzej

        11/04/2010 at 1:08 pm

        • Andrzej,
          China nu va fi niciodata un „pericol”. Cine cunoaste cultura si istoria ei nu poate accepta altceva.

          China NU a fost niciodata „imperiala” eu isi vor vedea se treaba lor, acolo unde ei considera ca este a lor (inclusiv Coreea si Japonia) si nu vor deranja pe nimeni, crede-ma!

          Theophyle

          11/04/2010 at 1:12 pm

  12. @all, pentru cei interesati pe Politea Digest, un articol integral preluat cu licienta de la STARFOR, si el legat de Rusia si ceea ce se intampla imprejur 🙂

    http://politeadigest.wordpress.com/2010/04/11/jihadism-and-the-importance-of-place/

    Theophyle

    11/04/2010 at 1:03 pm

  13. Teoph, doresc sa ai dreptate, dar tot din istorie stiu ca nevoia de resurse a generat conflicte.

    Andrzej

    11/04/2010 at 1:15 pm

  14. Buna ziua . In sfirsit am terminat inventarul armelor tactice din garaj ! Tot OK ! 🙂
    Mama Rusia , sub conducerea „luminoasa” a fostilor KGB vrea sa revina la spendoarea de acum zeci de ani !

    Stefan A.

    11/04/2010 at 1:22 pm

    • Stefan, salut 🙂
      Sper ca mortu’ de la groapa nu se mai intoarce

      Theophyle

      11/04/2010 at 1:26 pm

      • Nu ca vor sa renasca URSS dar daca privesti bine Rusia de azi , totalitatea materilor prime exportate (ca exportul de materii prime si arme este unica chestie exportata) vine din republici „independente” si comercializata de firme din RUSIA . Adica „ciolanul” este controlat ,valorificat de „elita” ex KGB . Automat au nevoie de „liniste sociala” si stabilitate politica fedela cremlinului si doar lui !

        Stefan A.

        11/04/2010 at 1:33 pm

        • Da Stefan corecta observati advs. care iata seamana izbitor cu ceea ce se intampla si la noi.

          Andrzej

          11/04/2010 at 1:35 pm

  15. Salut Stefan!
    Orgoliile imperiale ale conducatorilor Rusiei intuneca mintile, iar cetatenii rusi nevinovati platesc tribut de sange .
    Rusii ar trebui sa fie recunoscatori pentru avamposturile americane platite din banii contribuabilior americani in lupta cu islamul fundamentalist antidemocratic primitiv.

    Andrzej

    11/04/2010 at 1:31 pm

    • Salut Andrej
      Lupta rusilor impotriva fundamentalismului religios este facuta doar cu T-80, AK- 74 si omor in masa !
      In Cecenia se vede bine tactica rusa ! 🙂

      Stefan A.

      11/04/2010 at 1:35 pm

      • Stefan, nu uita si de votka, si derivatele din mac.

        Andrzej

        11/04/2010 at 1:48 pm

  16. Salut Theophyle,
    salut prieteni.

    Cred ca trebuie adaugata si amenintarea presedintelui Hamid Karzai ca va trece de partea talibanilor daca nu i se indeplinesc niste cerinte.
    http://www.ziare.com/international/stiri-externe/karzai-ameninta-ca-se-va-alatura-talibanilor-1007625

    Andrei

    11/04/2010 at 1:34 pm

    • Bine ca nu anunta ca sare de pe bloc, daca parlamentul nu e de acord cu el. kktul dreakului….
      Daca bagau americanii armata si banii in noi in 45 eram acum intre primele 7 natiuni europene.

      Un tanar de stanga

      11/04/2010 at 1:52 pm

      • salut TDS!
        Asa este! In schimb au bagat bani cu nemiluita in Grecia care au fost si sunt papati de comunisti, care iata s-au straduit si au reusit sa aduca in premiera mondiala o tara si un popor in faliment.

        Andrzej

        11/04/2010 at 2:01 pm

      • ,,Bine ca nu anunta ca sare de pe bloc,” Nu-l credea nimeni, nici TRU nu a sarit 😉

        Loda

        11/04/2010 at 2:16 pm

        • TRU a vrut sa sara de pe Boc, nu de pe bloc. 🙂

          Andrei

          11/04/2010 at 2:45 pm

    • @Andrei, salut!
      Se va reintoarce foarte repede la stramosii lui daca incearca 🙂

      Theophyle

      11/04/2010 at 2:36 pm

  17. Andrei salut!
    Karzai incepe sa semene cu dictatorul din Venezuela, si se pare ca a inceput sa „guste” din marfa pe care o exporta.

    Andrzej

    11/04/2010 at 1:46 pm

  18. Andrei, era de asteptat ca vadim sa-i solicite un contraserviciu lui becali. Ca „pretinii” la nevoie se ajuta. Vadim e disperat de ideea ca ancheta ANI, va scoate la iveala potogariile omului partid- vadim.

    Andrzej

    11/04/2010 at 1:56 pm

    • Salut
      Astia sint gainari cu pretentii de vedete ! 🙂
      Adica nulitati umane !

      Stefan A.

      11/04/2010 at 2:01 pm

      • Corect. O mostra din ce poate naste kriptocomunismul.
        Mi-e sila si de ei si de cei care pot crede in asa proiecte.

        Andrei

        11/04/2010 at 2:04 pm

        • Eu as spune ca derbedeii nu ar fi in stare de nimic daca ar fi definitiv uitati. Din pacate presa de kakao a facut din cele doua nulitati vedete mediatizand fiecare bashina trasa „stire de presa” , iar romanii „s-au ras” ca proasta in targ.

          Andrzej

          11/04/2010 at 2:10 pm

      • Stefan, cu tristete si revolta iti spun ca sunt de acord cu tine. Ponta ar trebui sa puna piciorul in prag.

        casandra

        11/04/2010 at 2:53 pm

  19. Teoph, am o curiozitate si sper sa ma ajuti stiind tenacitatea dvs. in verificarea profesionista a unor controverse sau enigme ale istoriei.

    Cineva ieri , mi-a evocat un episod necunoscut mie si anume: repatrierea fortata la incheierea ww2(conform unui protocol secret semnat de Churchill si stalin) a combatantilor polonezi, rusi, ukranieni etc.(care au luptat in armata regulata de partea aliatilor si care au ajuns apoi in lagarele de exterminare din Siberia.

    Andrzej

    11/04/2010 at 2:48 pm

    • Andrzej, nu exista nici o dovada in acest sens. Toate arhivele legate de cel de al II-le razboi mondial au fost desecretizate. Nimic, absolut nimic!

      Theophyle

      11/04/2010 at 3:21 pm

      • Ciudat,un prieten i-mi spune, ca in urma cu ceva timp(cateva luni), pe unul din posturile de istorie Discovery(cred) sau Hystoria), a fost prezentat un film pe aceasta tema.

        Andrzej

        11/04/2010 at 3:39 pm

        • scuze History, era numele respectivului post tv citat.

          Andrzej

          11/04/2010 at 3:43 pm

  20. Teoph, aflu ca au fost si romani care au „beneficiat” de acest tratament.

    Andrzej

    11/04/2010 at 2:51 pm

    • dac-au fost deportati in Siberia tot au fost mai norocosi decat cei impuscati din spate, de catre „aliati”. aliatii rosii. au fost numeroase astfel de situatii, in special prin Transilvania. e greu de gasit vreo urma in documente. regimul comuist a avut grija de astfel de aspecte.

      BlueSlash

      11/04/2010 at 4:40 pm

  21. Da, liniste pe aici- oramesei sau a siestei.
    Probabil ca va urma un sec: postare noua…..
    By, ne vedem mai spre seara…

    Andrzej

    11/04/2010 at 3:14 pm

    • Ai dreptate!
      Postare noua 🙂

      Theophyle

      11/04/2010 at 3:48 pm

  22. […] the original post here: Kîrgîstan: şah la Preşedinte This entry is filed under Romania – Blogs, Theo-Phyl. You can follow any responses to this entry […]


Comentariile sunt închise.