Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Miezul zilei 30/3 “vizita unui guvernator”

Doua subiecte la ordinea zilei. Ambele le putem relationa unui singur lucru – lipsa de educatie politica la nivel de gradinita pe ambele paliere ale discursului public, clasa politica si electorat, adica alesi si alegatori.   Primul este legat de vizita domnului Dominique Strauss Kahn, directorul Fondului Monetar International, pentru a discuta stadiul in care se afla reformele din Romania, impuse prin acordul cu institutia financiara, acord prin care am obtinut un imprumut de 20 de miliarde de euro, in 2009.

Politicienii pe care i-am vazut pe la televiziuni s-au impartit in doua cete. O parte din ei (opozitia) erau furiosi pe FMI si implicit pe Strauss Kahn pentru ce nu a spus; a doua ceata (coalitia) erau furiosi pe Strauss Kahn ca nu a laudat cine stie ce guvernul. Ambele cete nu au inteles un singur lucru – cum se fac afacerile la nivelul reprezentat de directorul Fondului Monetar International. Zice dl Strauss Kahn:

Tara poate taia cheltuielile, poate majora taxele, nu este alegerea noastra. Ceea ce facem noi este sa va spunem daca masurile propuse sunt bune. Nu puneti vina doar pe umerii FMI.

Pe romaneste:

Mai baieti, noi nu va spunem cum sa faceti, noi va spunem ce este nevoie de facut!

Vrem ca programele noastre si ale dumneavoastra trebuie sa fie eficiente. Nu spun ca trebuie iubite, ci trebuie sa aiba anumite proprietati. In Romania, pasii importanti au fost facuti pentru a reduce greutatile asupra populatiei, protejarea celor mai saraci pensionari, a celor mai vulnerabili.

Pe romaneste:
 
V-am imprumutat bani nu pentru ca sa mariti pensiile si salariile bugetarilor, ci pentru a produce niste bani pe care sa-i inapoiati si daca se poate; dupa aceea daca va bateti joc de banii castigati de voi – treaba voastra, noi dorim o relatie de creditor si creditat, nu le avem cu simpatiile.

Dl Dominique Strauss Kahn trebuia sa-i invite pe ai nostri parlamentari la o cărciuma si sa-l ia pe Marean Vanghelie sa le traduca, atunci toata lumea ar fi fost fericita.

Al doilea subiect ar fi aversiunea totala a romanilor de a vedea lucrurile asa cum sunt cu adevarat si predilectia noastra de a arunca cu pietre in mesager, pentru ca, la naiba, lucrurile nu sunt asa cum le dorim, ci complet diferit. Bineinteles ca ma refer la Sondajul CCSB realizat saptamana trecuta la comanda Asociatiei Pro Democratia. Ca sa punem lucrurile in context trebuie sa mentionez urmatoarele: (1) Cred ca Pro Democratia ar putea fi un ONG de mare succes in China; (2) Cred ca aceasta asociatie a societatii civile  este parte dintr-o societate civila privatizata complet, pusa la dispozitia celor care platesc putin mai mult; (3) Cred cu tarie ca dl Cristian Pârvulescu, prin ceea ce a facut si ceea ce a declarat, este un fripturist veritabil si SNSPA este cu adevarat urmasa institutului “Stefan Gheorghiu”.

Acum, in legatura cu lucrarea lui Turambar, este o lucrare pe care noi nu trebuie sa o acceptam sau sa ne placa, ea exista si rezultatele ei sunt scandaloase, dar nu pentru ca cineva le-a manipulat, ci pentru ca majoritatea noastra suntem scandalosi. Din punctul meu de vedere, lucrarea lui este perfecta pentru a-mi intari opiniile conservatoare pe care le detin.   Stiu ca votul cenzitar este mult mai bun decat cel universal. Traiesc insa intr-o reaalitate care este diferita de principiile mele cele mai adanci, asta inseamna ca singurul lucru pe care pot sa-l fac este sa ma lupt pentru o mai buna educatie si o mai buna informare. Turambar este un profesionist, care a facut o treaba, sper ca nu este o parte dintr-o manipulare. Turambar este exact ceea ce eu nu, el este un liberal ateu, eu sunt un conservator religios, asta nu inseamna ca nu-i pretuiesc munca si amicitia.

Prieteni avem 20 de ani, a venit timpul sa ne maturizam, cel putin de doi ani incoace!

Written by Theophyle

30/03/2010 la 4:58 pm

61 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nimic, dar chiar nimic despre gafa monumentală a Celui Mai Iubit Diagnostician al Naţiei? Theophyle, nu mă dezamăgi mai mult decît e cazul…

    teaca

    30/03/2010 at 5:09 pm

    • @teca salut 🙂
      nu cred ca jobul meu in viata este sa te fac pe tine fericit.

      In special pentru ca tu esti atat de obiectiv ca aproape raman cu gura ca la dentist in majoritatea cazurilor.

      hai sa ne vedem fiecare de scrisul nostru si sa-i lasam pe alti sa ne aprecieze. 🙂

      Theophyle

      30/03/2010 at 5:13 pm

  2. Salut Theophyle,
    salut prieteni.

    Theophyle ai doua greseli in articol:

    1. „O parte din ei (opozitia) erau furiosi pe FNI„. Corect e FMI ca altfel il confundam cu Vantu;
    2.”Cred cu tarie ca dl Cristian Pârvulescu, prin…” se spune „cred cu palinca ca dl Cristian …”

    🙂

    Andrei

    30/03/2010 at 5:17 pm

    • Andrei :
      In mod sigur o parte sunt furioasi si pe FNI 🙂

      Loda

      30/03/2010 at 5:30 pm

    • @Andrei, multumesc 🙂

      Theophyle

      30/03/2010 at 5:34 pm

  3. On topic:
    1. FMI nu poate spune nu niciunui imprumut, mai ales de la un stat care este membru UE. In definitiv traieste din dobanzi, deci trebuie sa acorde imprumuturi.

    2. Ceea ce ne deosebeste trebuie sa ne si uneasca. Ce nu inteleg este sentimentalismul agresiv cu care judecam pe ceilalti.

    3. Si eu cred in votul cenzitar, doar ca produce aberatii: cele mai multe deviatii de caracter vin de la oamenii scoliti nu de la cei fara scoala (vezi Parvulescu, Geoana, Iliescu, …)

    4. Asociatia ProDemocratia trebuie sa scoata in desuet referendumul cu reducerea numarului de parlamentari, chestie care nu convine niciunui partid. Si, ca si Madalin Voicu (un alt Voicu) s-a oferit catel de paza la usa politicienilor.

    Andrei

    30/03/2010 at 5:24 pm

  4. Testul cu ceasul lui Strauss Kahn era sa vada daca suntem un popor de hoti asa cum se auzise.

    Omul s-a intrebat: daca Romania este o tara de hoti, unde se fura cel mai mult? In Parlament.

    Deci, „ia sa-mi las eu ceasul acolo si, daca mi-l dau inapoi le mai dau un imprumut. Daca nu, nu!”

    Andrei

    30/03/2010 at 5:27 pm

    • uite la asta nu m-am gandit, sper sa nu o mai faca de multe or 🙂

      Theophyle

      30/03/2010 at 5:35 pm

    • Andrei :
      Frica imi e cA ceasul nu a ,,disparut’ pur si simplu pentru ca toti din incinta ,,sacra’ au ceasuri muuuult mai scumpe si mai de marca decat directorul FMI 🙂

      Loda

      30/03/2010 at 5:35 pm

  5. Theophyle :
    Votul ,,cenzitar” ,mai ales lipsa lui este marele meu ,,of”. Am pus intre ghilimele pentru ca, in fateziile mele (sunt perfect constienta ca nu se poate realiza) ,inca nu m-am fixat definitiv asupra a ce ar fi mai potrivit sa fie pe post de ,,cens” .Bine ca macar fanteziile sunt gratis 🙂

    Loda

    30/03/2010 at 5:33 pm

    • Loda salut 🙂
      in ambele comentarii ai dreptate, din nefericire ce ne ramane de facut este sa-i educam cat se poate pe cei care trebuie sa voteze 🙂

      Theophyle

      30/03/2010 at 5:37 pm

  6. Si asta-i vot cenzitar
    Bizonul n-are habar
    Dar asculta pe destepti
    Uneori, pe repetenti
    Doar cheltuiala-i mare
    Ca plasele nu-s usoare
    Asa ca faci precum Ghise
    Faci imprumut, lipesti afise
    Apoi trebe’ sa recuperezi
    Dai o lege, mai fentezi
    Prin urmare… nu visati
    Mai bine bizonii invatati
    Si eu sunt, dar ma tratez
    Rime de 2 lei postez

    Creanga

    30/03/2010 at 5:52 pm

  7. BEST NEWS

    iRTV anunţă arestarea lui Voicu!
    sper să nu fie o i-realitate

    gabhryel

    30/03/2010 at 5:53 pm

    • WoW 😯

      Theophyle

      30/03/2010 at 6:06 pm

  8. Middle finger for Parvulescu.

    richard

    30/03/2010 at 6:02 pm

    • Make it Double 🙄

      Theophyle

      30/03/2010 at 6:07 pm

  9. Apropos de Ceas si dl Strauss

    Una din legile lui Murphy spune, ca o experienta reusita NU trebuie repetata 🙂 – asa ca aveti grija !

    Un tanar de stanga

    30/03/2010 at 6:02 pm

    • @TDS ai dreptate 🙂

      Theophyle

      30/03/2010 at 6:12 pm

  10. La subectul cu studiul CCSB nu stiu ce sa zic. Am postat multe intrebari dis de dimineatza, chiar prea multe, inainte de a ma pronunta, cu speranta ca Turambar ma lamureste (stiu destule pe structurarea intrebarilor, ma rog), speram ca poate ne spune ca atat poate sa puna pe blog. Ma gandeam ca nu se poate rezuma doar la sliduri in care a scris cu manutza lui „dictatura majoritatii” , titluri care nu au fost inventate de ziaristi. Pana sa apuc sa imi spun pararea au postat Ovidiu, Radu, mai multi.
    Ma intreb ce motivatie mai ai sa scrii, asa in general, nu tu maestre, despre cazuri dastea? Cealalta tabara-CURS, ei au facut doar un studiu intern, nu de vizibilitate, foarte putin pe TV, fara front-organization gen ProDemocratia- chipurile finantatoare, fara exploatarea blogurilor. Chiar si la discutie au fost contre majore, polemici pe metodologie si relevanta acelui studiu intern facut de CURS, a fost altfel decat la eventul de ieri.
    Am senzatia ca linia principala de propaganda ramane aceea de victimizare a majoritatii care a sprijinit referendumul. Sunt unii care nici cu patalama la mana nu stiu ce se intampla daca incerci sa victimizezi o intreaga comunitate.

    Semanticus

    30/03/2010 at 6:04 pm

    • Semanticus salut 🙂
      problema nu este studiul CCSB, puteam sa intuiesc rezultatele si fara un asemenea studiu.

      Nu intru in miezul acestui studiu, sunt interesat numai de aspectul libertatii unui profesionist sa se ocupe si de lucruri care nu dau satisfactii la toata lume.

      Theophyle

      30/03/2010 at 6:11 pm

      • Libertate la un centru in-house? hai sa fim rezonabili. Eu am tot incercat sa ii gasesc scuze, de rushinea meseriei. Nu e nimeni perfect dar pot observa cand cineva macar incerca sa evite aceleasi greseli. Eu am incercat anu’trecu sa ii sugerez ca macar sa nu mai publice date din sondaje pe blog. Ce avem acum? Stim, de unde rezulta ca nici pe blogul propriu nu mai are drept de autor.
        Cat se va intinde pata asta de suspiciune peste blogosfera? Foarte mult maestre, sa te pregatesti sa treci pe platforme sociale ca blogul in .ro si-a mancat coliva.

        Semanticus

        30/03/2010 at 6:31 pm

        • Semanticus,
          Dupa cum poate intelegi blogul nu este o meserie pentru mine si nici nu traiesc din asta. Blogul este un demers, cat timp acest demers este apreciat de cititorii blogului si eu am timp, OK. Probabil ca intr-un timp mai mult sau mai putin apropiat il voi parasi. Asta-i viata 🙂 Se naste se dezvolta moare 😀

          Theophyle

          30/03/2010 at 7:04 pm

  11. E o varza marele profesionist :

    În ultima vreme infracționalitatea, criminalitatea în România a crescut încontinuu,
    iar autoritățile nu mai pot face față. Pedeapsa cu moartea ar putea stopa această evoluție.
    ESTE INDUS RASPUNSUL PRIN SINTAGMA NU NEAPARAT ADEVARATA „iar autoritățile nu mai pot face față.”

    Sunteti de acord cu organizarea unui referendum pentru reintroducerea pedepsei cu moartea ?

    44% SPUN NU sunt de acord cu referendumul
    50% spun da – sunt de acord cu referendumul

    Varza nr 2
    90% DIN CEI CE SUNT DE ACORD – ADICA 90% DIN 50% SUNT PT PEDEAPSA CU MOARTEA

    VARZA NR 3
    La chestia cu tinutul secuiesc e la fel ca mai sus
    44 Da
    45 NU !!!
    IAR RETRAGEREA CETATENIEI este la 89% din cei 44% !
    V A R Z A

    Cititi va rog introducerile la intrebari
    GUNOI. VARZA –

    Un tanar de stanga

    30/03/2010 at 6:18 pm

    • TDS, sper ca Turambar sa reactioneze cum trebuie 🙂 si sa explice procedeul!

      Theophyle

      30/03/2010 at 6:20 pm

  12. Theophyle

    Să zicem că acum e vina exclusivă a lui Pîrvulescu pentru manipulare.

    Dar ai uitat de toate sondajele tendenţioase şi măsluite pe care le-a executat Turambar de-a lungul „gherilei” mediatice împotriva lui Băse şi-a bunului simţ?

    gabhryel

    30/03/2010 at 6:21 pm

    • gabhryel, clar nu-l iubesti pe om, te-ai mai exprimat. Are Turambar dreptul la raspuns. Hai sa-i dam sansa sa raspunda.

      Theophyle

      30/03/2010 at 6:25 pm

  13. nu ştiu de cînd îl urmăreşti pe Turambar, dar poate îţi spune TDS de cînd îşi face el datoria de bun „profesionist” …

    gabhryel

    30/03/2010 at 6:24 pm

  14. Si eu sper ca sa nu fie o situatie de tipul: Vine Cristi P la dl Turambar si-i zice. Uite mosule vreau niste raspusuri traznite. Altfel nu inteleg.
    Cititi preambulurile la toate intrebarile. Vedeti ca toate sunt tendentioase. Apoi 90% este din cei care s-au pronuntat pt referendum. Ceilalti au zis ca nu e nevoie adica : nu sunt de acord cu afirmatia pozitiva din intrebare 🙂
    Imi pare rau ca am spus ca romanul e prost. Se vede analizand sondajul ca NU ESTE. Slava Domnului !

    Un tanar de stanga

    30/03/2010 at 6:25 pm

  15. Manipularea clara este la a faza a 2a de la fiecare topic.
    S-au socotit doar cei ce au spus ca sunt de acord cu tinerea unui referendum la punctul respectiv.
    De fapt cei ce nu sunt de acord cu tinerea acelui referendum , nu inseamna ca multi nu ar participa la referendum daca acesta ar avea loc.
    De pilda eu: nu as fi de acord cu referendumul privind biserica,secuii,moartea, romii, dar as participa daca s-ar tine si as spune NU. Ei tocmai pe mine ma „sare” felul in care este intocmit chestionarul.

    Un tanar de stanga

    30/03/2010 at 6:46 pm

  16. VOICU E ARESTAT – anunţul ICCJ

    gabhryel

    30/03/2010 at 6:53 pm

  17. Buna seara tuturor!

    Eu mai rar, din motive de lipsa acuta de timp, dar va citesc cu drag in continuare.

    S-a mai trezit o tanti de la PNL sa traga de urechi Comisia Europeana pentru laudele la adresa DNA: http://www.hotnews.ro/stiri-politic-7083322-europarlamentarul-pnl-ramona-manescu-cere-socoteala-comisiei-europene-pentru-laudele-aduse-dna-intreaba-nevoie-procurorii-anticoruptie.htm

    ny

    30/03/2010 at 6:54 pm

    • Salut NY
      Imi aduc aminte cum Quariu la fel a criticat CE pentru ca lauda DNA, iar in 2007 liberalii ar fi vrut comasarea DNA cu DIICOT ca sa mareasca brambureala iar penalii sa cistige timp

      Un tanar de stanga

      30/03/2010 at 7:03 pm

      • exact la asta ma gandeam cand am vazut articolul, cum a editat zero barat ala raportul CE

        ny

        30/03/2010 at 7:12 pm

    • ny salut 🙂
      ce poti sa spui acestor oameni, din nefericire si tineri 😦 Le poti ura numai sa-l aiba judecator pe Jipa si parte adversa sa-l plateasca cu mai multi bani

      Theophyle

      30/03/2010 at 7:06 pm

  18. magistratul asistent care a făcut anunţul a oftat după ce a citit sentinţa

    gabhryel

    30/03/2010 at 6:54 pm

    • gabhryel, asteapta postarea viitore sa ramai ca la dentist. PROMIT!!!

      Theophyle

      30/03/2010 at 7:06 pm

  19. sunt perfect de acord cu TDS si gabryel privitor la Turambar.
    e un cinic domnul cu pricina. si sub masca de profesionist (ce o fi si ala in domeniul sondajelor) isi permite cele mai murdare manipulari.

    estu

    30/03/2010 at 7:11 pm

  20. buna seara,

    si eu sint de acord cu td, gabriel si estu….

    2 victorii azi – marti – 30 martie:
    = arestarea preventiva voicu (se pregateste geoana????
    :mrgreen:

    = eliminarea lui sasssssssssssssssssu lu’ gabriel
    🙂

    orangeskorpion

    30/03/2010 at 7:27 pm

    • @skorpi, salut 🙂

      Theophyle

      30/03/2010 at 7:32 pm

  21. Eu nu am nimic cu Turambar, e un tip haios. Am ridicat problema deoarece aceia care l-au platit pe Parvulescu sa il plateasca pe Turambar vor sa demonstreze ca poporu’ e idiot la referendum, noroc cu parlamentu’ cel destept.

    Iata mai jos inca o mostra din chestionar :

    DICTATURA MAJORITATII

    Dacă o majoritate aprobă prin referendum propunerea privind
    interzicerea predării teoriei evoluționiste în școală, decizia acestei majorități
    ar trebui respectată și aplicată, chiar dacă unii oameni de știință n-ar fi de acord.

    IMPOTRIVA 35%
    DE ACORD 40%

    Sau (TDS):
    La ce distanta de Bucuresti se intilneste un tren ce pleaca din statia Craiova spre Bucuresti cu o viteza de 50 km pe ora cu trenul plecat simultan din Bucuresti cu viteza de 80 km pe ora stiind ca distanta intre Bucuresti si Craiova este de 200 km ?

    Eu care am diploma de bacaloriat a trebuit sa citesc de doua ori ca sa inteleg unde vreau sa bifez.
    Dar unul fara bacaloriat de cite ori ar trebui sa citeasca ?

    In plus celui fara bacaloriat ar trebui sa i se spuna ca teoria evolutionista este cea care spune ca omul se trage din maimutza si ca se bazeaza pe evolutia speciilor.
    De fapt sintagma cu evolutia speciilor este pur si simplu in plus putind fi inlocuita cu orice alta sintagma sau teorie : a bigbangului, a glaciatiei etc.

    Intrebarea lui Turambar si raspunsul sau previzibil este de forma:
    Daca 3 iti spun ca esti beat, te duci sa te culci ?
    Raspunsul : impotriva 35% , de acord 40%

    Un tanar de stanga

    30/03/2010 at 7:33 pm

  22. Ehei am nfacut un sonfaj in zona USA, UK, RFG. Raspunsurile sunt fascinante. M-a obligat sa scriu despre asta.

    turnofftheglory

    30/03/2010 at 7:58 pm

  23. Tovarasi au, pt prima data, morcovul pina in git si sint in ofensiva.

    Tare mi-ar place sa ne ocupam de cetateanca de aici:
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-7083322-europarlamentarul-pnl-ramona-manescu-cere-socoteala-comisiei-europene-pentru-laudele-aduse-dna-intreaba-nevoie-procurorii-anticoruptie.htm

    O fi din neamul Manestilor lui Ceausescu?

    Tio

    30/03/2010 at 7:59 pm

  24. Arestarea lui Voicu si eliminarea lui Sassu arata ca optimismul meu Theophyle nu este exagerat. 🙂

    turnofftheglory

    30/03/2010 at 8:00 pm

  25. Tio, sa iti spun un secret, relevanta domnisoarei tinde spre zero.

    turnofftheglory

    30/03/2010 at 8:01 pm

  26. @Thephyle,

    De ce am impresia ca DSK nu face doar vizite „de guvernator”, ci chiar de consultare discreta de Guvernator posibil pe chestiuni mult mai sensibile (reglementarea coorodnata a industriei financiar-bancare la nivel mai larg, poate chiar opinii despre o noua deviza de rezerva, etc)?
    Afirmatiile lui cu privire la Uniunea Europeana ma duc cu gandul catre accelerarea integrarii si up-gradarea unor mecanisme. Se va trece de la coordonare catre armonizarea unor politici, in cazul altor politici se va trece de la armonizare la convergenta, s.a.m.d.
    Ce parere ai?
    Vad ca a starnit pasiuni sondajul dlui. Palada. Eu prefer sa vad in acest sondaj un avertisment: opinia neinformata a electorilor poate naste monstri. In ultima vreme se aud propuneri din ce in ce mai „tari” pentru referendumuri: punctul de pensie, anumite impozite, etc.
    Poate ca sondajul CCSB ne da doar un avertisment. Putem ajunge la ceva incredibil daca nu-l luam in serios. Unii folosesc orice mijloc (inclusiv referendumul) pentru anumite scopuri, pe care le considera inalte. Dar nu orice scop justifica orice metode, cred eu! Deja cutia a fost deschisa si nu este deloc intelept. Poate ca sondajul dlui. Palada vrea sa ne spuna sa ne mai gandim, poate o inchidem.
    In fond, orice „pacient” are dreptul la o opinie informata asupra tratamentelor si procedurilor medicale pe care i le recomanda „medicul”, nu-i asa? Altfel, obosit de durere, poate alege sa-si taie piciorul care il chinuieste, mai ales daca nu stie ca exista alternativa unor pilule, unor injectii, unor….
    Eu asta prefer sa cred despre acest sondaj. Si cred ca ma dreptate. din aceasta perspectiva, utilitatea sondajului poate fi maxima. Din perspectiva ideii manipularii publicului – ca, vezi Doamne!, referendumul lui Basescu este o prostie – utilitatea sondajului ar fi minima. Referendumul lui Basescu a avut loc, deja.

    casandra

    30/03/2010 at 8:02 pm

    • @Casandra
      Sondajul dlui Pirvulescu intradevar vrea sa fie un avertisment. Din pacate pentru el, raspunsul nu este atit de clar. 90-85% se diminueaza spre jumatate. Romanii sunt mai destepti. In plus inainte de referendum vor exista partidele care vor explica pro si contra, iar poporul va intelege mai mult decit din extemporalul fuserit de mai sus.

      De fapt la ultimul meu exemplu, intitulat pompos si dezaprobator DICTATURA MAJORITATII : se spune clar „Trebuie sa tinem seama de votul majoritar la referendum chiar daca unii oameni de stiinta nu sunt de acord ? ”
      (oamenii de stiinta ce nu au fost de acord la vechiul referendum au fost Ion Iliescu, Crin Antonescu 🙂 )
      Formularea este reprobabila. Tu Casandra nu ai invatat la matematica ca intr-o problema toate elementele din enunt folosesc in rezolvare ? Sigur ca da . La domnii de mai sus , nu !

      Un tanar de stanga

      30/03/2010 at 8:12 pm

    • @Casandra salut 🙂
      Am sa citesc cu mare atentie ceea ce a scris amicul pe care-l apar pe metereze. Sper ca voi pute avea o vorba, eventual un mail si dupa aia voi reactiona.

      Cred ca maine voi fi putin mai informat despre vizita „guvernatorului DSK” si voi posta ceva despre.

      Iti propun daca ai putin timp sa citesti un articol la care s-a lucrat mult si greu 🙄

      Theophyle

      30/03/2010 at 8:36 pm

      • Am citit. Este absolut incredibil. Daca @Bascaliosul are dreptat, suntem niste idioti. ICCJ judeca de ani de zile cauye cu complete formate din asemenea judecatori? Ar fi de neiertat si daca ar fi indiscutie doar o zi de depasire a mandatului. Dar ani?!..

        casandra

        30/03/2010 at 9:22 pm

  27. Casandra stii chestia aia romaneasca cu unul arunca o piatra alti destepti fac eforturi sa o scoata? Subiectul este atat de idiot daca imi permiti, te faci sa te tavalesti de ras. Cine mama dracului crezi ca se pricepe la bicameralism versus unicameralism in Romania? Sa il intrebam pe Nica sau Orban ce zici?
    Iti vand un pont, romani sau nemti nu pot sa iti raspunda la o intrebare referitoare la avantajele bicameralismului.
    Mai bine am declara cu totii ca il sustinem pe Funeriu sa schimbe acest sistem de invatamant cretin ce m-a fortat pe mine pusti la liceu de arta sa fac chimie organica, fizica nucleara, analiza matematica si genetica cand eu stateam 6 ore pe zi „optional” sau din proprie vointa in atelierul de pictura, modelaj sau desen. Sa vorbim despre ceea ce invatam pe Politeia doctrinar de unde vine stanga si dreapta, de ce aveam lorzi si reprezentati in camera comunelor, de unde vine parlamentarismul britanic si ce e cu senatul si congresul american.
    Dragilor nu bariera unui Mircea Geoana sef la senat conserva sau garanteaza democratia constitutionala ci calitatea reprezantantilor sai care nu vreau sa se mai numeasca Paunescu, Spam, Tudor, Olguta Vasilescu, Ghise si restul de politicieni de mucava.

    turnofftheglory

    30/03/2010 at 8:10 pm

    • Togule draga,
      Reciteste sondajul si vei vedea extrapolind datele ca subiectii -poporul- nu e atit de prost pe cit credeam.
      E pt mine o bucurie in plus fata de cele doua: Sasssu si Voiku 🙂

      Un tanar de stanga

      30/03/2010 at 8:16 pm

    • Oho, am si eu o lista lunga de limacsi pe care nu as vrea sa-i mai vad! Lipsiti de orice urma de proiect politic, de caracter, de cultura generala, de cultura politica, de buna-crestere si de masura, acestia ma tot enerveaza de mult timp.
      Dar m-am decis sa nu dau foc stabilimentului in scopul drag inimii mele. Ma straduiesc sa-mi conving vecinii, colegii, cunoscutii sa nu prapadeasca votul pe pitecantropi si cotofene. Cateodata reusesc.

      In privinta celor pe care @Theophyle ni le daruieste pe Politeia Doctrinara, mi-am marturisit de mult timp admiratia si respectul pentru gazda noastra si pentru rabdarea dovedita. Generozitatea sa este minunata.
      Eu nu mai am rabdare cu subspecia care stie tot inainte de a fi citit ceva consistent. Chiar zilele trecute am taiat scut convesatia cu unul agitat, caruia si von Bismarck i se parea comunist din pricina legilor sale de securitate sociala. Evident, idiotul nu stia cat de mare a fost contributia acestor legi asupra destinului istoric al unei mari natiuni. Nu stia nici ca, in perioada in care niste nauci s-au gandit c-ar putea sapa la aceasta temelie de politica sociala a germanilor, s-a stimulat Marea Oroare a nazismului. Habar nu avea ca astfel se explica si sustinerea initiala de care s-au bucurat blestematii de nazisti, nici ca multe din legile care organizeaza relatiile de munca si beneficiile sociale isi au o radacina acolo. Lui i se parea ca von Bismarck a fost un bolsevic, nu un urias om de stat. Idiot!
      Dar ipochimenul avea un ton profesoral absolut jegos, asa ca l-am lasat plantat in caldaram si am plecat razand. Am imbatranit, nu mai am rabdare cu prostii pretiosi. De aceea spun mereu ca Theophyle este minunat.

      casandra

      30/03/2010 at 9:09 pm

      • von Bismarck, comunist. Doamne fereste, Cine naiba a fost idiotul?!

        Theophyle

        30/03/2010 at 9:15 pm

        • @Theophyle, nu-ti spun. Nu vreau sa vad in depresie. Eu doar m-am enervat, oricum netotul nu facea parte din „falanga” mea politica. Nu-i vorba, ma necajesc si destui de-ai mei.

          casandra

          30/03/2010 at 9:19 pm

  28. Salut pe toata lume 🙂

    aveti o postare mare si IMPORTANTA.

    s-a lucrat la aceasta postare mult timp. Ctiti-o cu atentie va rog!

    Postare noua 🙂

    Theophyle

    30/03/2010 at 8:20 pm

  29. @Casandra poti sa-i spui colegului ca nimeni nu a scos legii anti socialiste la nivelul lui, niciodata. Citez :

    Bismarck worried about the growth of the socialist movement — in particular, that of the Social Democratic Party. In 1878, he instituted the Anti-Socialist Laws. Socialist organizations and meetings were forbidden, as was the circulation of socialist literature. Socialist leaders were arrested and tried by police courts. But despite these efforts, the movement steadily gained supporters and seats in the Reichstag. Socialists won seats in the Reichstag by running as independent candidates, unaffiliated with any party, which was allowed by the German Constitution.

    Theophyle

    30/03/2010 at 9:25 pm

    • Asa-i. Un conservator inteligent, protestant feroce, strateg politic de geniu, asta a fost von Bismarck.

      Dar, ca sa-i fugareasca pe socialisti cu oarece sanse, a luat decizia sa-i bata politic cu armele lor. Ideea asigurarilor sociale de la ei a luat-o, asa cum i-a marturisit unui prieten in epoca.
      Sigur, socialismul s-a dovedit a fi o nuca tare chiar si pentru von Bismarck, nu-i asa?
      Dar ma tem ca nu am cui spune toate acestea, Theophyle. Discutia incepuse – credeam ca-i sensibilizez fibra crestin-democrata pentru dreptatea sociala! – de la enciclica Rerum Novarum. Si m-a intrebat „ce-i aia?”. E demnitar, Theophyle.

      casandra

      30/03/2010 at 10:00 pm

      • casandra, oamenii astia trebuie sa fie educati altfel vai de mama noastra. 😦

        Theophyle

        30/03/2010 at 10:03 pm

        • Vezi cum esti?
          „Ai mei” zici ca trebuie sa fie hingheriti. „Ai tai” zici ca trebuie sa fie educati. Nu s-ar putea invers?
          Dar, daca ma gandesc mai bine, parca as rataci cativa de-ai mei intre ai tai inainte sa vina hingherii.Nu?

          casandra

          30/03/2010 at 11:27 pm

  30. casandra, cu tine fac coalitie imediat.
    Cu majoritatea celor „de-ai mei” nu as face in vecii vecilor 🙂

    Tara asta se duce de rapa, chiar nu mai stiu ce sa fac. Abia astept semestrul de vara sa ma duc spre o normalitate pe care o cunosc si o recunosc 😦

    Theophyle

    30/03/2010 at 11:31 pm

    • Eu cred ca s-a format o coalitie ad-hoc.

      Tu zici ca pleci spre o normalitate. Eu raman aici. Te rog frumos sa nu-mi lipsesti cand pleci, sa fii prezent virtual.
      Si cand te intorci?
      Ca sa simti deplin dementa de aici trebuie sa fii prezent cu fiecare celula. Normalitatea anesteziaza simtul aberatiei. Aici este ca in grajdurile lui Augias. Generatia aceasta trebuie sa curete locul si nu este deloc placut si elegant. Dar trebuie! Ce misiune ingrata…

      casandra

      31/03/2010 at 12:02 am

      • @casandra, virtual voi fi tot timpul asa cum am fost si in trecut. Fizic inainte de Craciun 🙂

        Theophyle

        31/03/2010 at 9:07 am


Comentariile sunt închise.