Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Agendă: NATO şi Germania

Germania a decis de ieri să suspende participarea navelor sale de război la operaţiunile NATO din Marea Mediterană pentru a nu participa la controlul embargoului asupra armelor cu destinaţia Libia, a anunţat Ministerul Apărării German. “NATO a decis un embargo asupra armelor împotriva Libiei, care are şi consecinţe concrete, traductibile printr-o eventuală recurgere la arme. Germania nu va participa la aceasta”, a argumentat un purtător de cuvânt al Ministerului german al Apărării. “Ministerul a decis marţi deci să plaseze cele două fregate şi alte două nave aflate în Marea Mediterană sub comandament naţional”, a adăugat el. Trebuie mentionat ca NATO a acceptat ieri să-şi asume responsabilitatea pentru aplicarea embargoului asupra armelor destinate Libiei, atribuind nave şi avioane acestei misiuni, cei 28 de ambasadori ratificând astfel planuri militare pentru participarea la zona de interdicţie aeriană.

Surprinzator? Absolut de loc, aproape de asteptat. Se intampla pentru prima oara in cadrul NATO? De loc,  s-a mai intamplat in 2003, cand Turcia a refuzat traversarea teritoriului ei fortelor  Americane care trebuiau sa atace Irakul de la granita turca,  deschizand un front nordic care  ar fi scurtat cu mult razboiul. Au avut dreptate turcii? Au avut si ei dreptate. NATO a refuzat sa-i acorde invocarea Articolului 5 (Partile convin ca un atac armat impotriva uneia sau a mai multora dintre ele in Europa sau in America de Nord va fi considerat ca un atac impotriva tuturor) in cazul unei riposte Irakiene.

Concluzia este una singura. Statele aliantei isi vad fiecare de interesul national fara a vedea interesul colectiv. Intr-un articol pe care l-am dedicat ultimului summit NATO (NATO: zenit, nadir sau crepuscul?)  am incercat sa deslusesc unele tendinte. Cred ca astazi am primit un raspun edificator. NATO se afla pe un drum sigur spre crepuscul. Declaratia lui Rasmussen, care considera ca NATO se afla la zenitul capabilitatilor sale: “Deciziile asteptate la sfarsitul acestei saptamani in Portugalia trebuie sa asigure ca NATO sa devina mai eficace, mai angajata si mai eficienta a fost mai mult o dorinta decat o certitudine”.

Germaniei ii este clara pozitia SUA de a minimaliza cat se poate prezenta Europeana si implicit sa fie un factor mai putin dominant in NATO, am scris-o in cel putin trei analize pe care le-am facut in ultimele luni. SUA are numai de pierdut in conflictul libian la nivel African si la nivelul Orientului Mijlociu. Dupa rezolvarea problemei libiene vom continua sa vedem micsorarea capabilitatilor americane din Europa si transferarea lor spre Golful Persic si Oceanul Pacific. Flota a VI-a deja transfera capabilitati spe Flota a V-a si a VII-a.   Reintoarcerea unei parti a flotei in Mediterana cu un singur port-avion  si al doilea  (Enterprise) operand din Marea Rosie arata clar tendinta. Una peste alta, graba cu care administratia Obama a dorit transmiterea comandei spre NATO ilustreaza aceste tendinte mai mult ca orice.

Resursele energetice al Germaniei nu sunt in Libia si interesele ei sunt departe de aceasta locatie geografica. Fostele puteri coloniale – Franta, Anglia si Italia au ce apara si au ce astepta din Libia. Interesele celor trei sunt complet diferite de cele ale Germaniei. Germania are numai de castigat prin neutralitate, pe care si-a impus-o, de fapt la fel ca si Romania, care in nici un caz nu ar fi avut cu ce sa sprijine efortul consolidarii NFZ.

Germania contemporana se afla cu doua generatii dupa cel de al II-lea razboi mondial, generatii care sunt mult mai pacifiste decat cele dinaintea lor. Germania a inteles ca in secolul XXI dominatia poate fi atinsa prin mijloce economice, de ce ar fi nevoie de mijloace militare?

Ministrul german de externe Guido Westerwelle, este o “veriga extrem de slaba” in coalitia dnei Merkel. Stimabilul Westerwelle si-a dorit evacuarea bazelor nucleare americane din Europa, pobabil ca va avea ceva mai mult decat atat. Nu pot sa nu fiu de acord cu opinia cotidianului Darmstaedter Echo, care deplînge o altă slăbiciune şi anume lipsa de format a actualului ministru german de externe Guido Westerwelle, în comparaţie cu unii iluştrii lideri politici ai Germaniei postbelice: Willy Brandt, Hans-Dietrich Genscher, Frank-Walter Steinmeier şi chiar Joschka Fischer. Carenţele actualului şef al diplomaţiei germane au ieşit flagrant la iveală în contextul crizei libiene, şi culmea, în situaţia în care, devenită membră a Consiliului de Securitate ONU, Germania ar fi trebuit să-şi demonstreze importanţa pe eşichierul politicii internaţionale. Or, relevă Südwest Presse, ea a optat pentru o cale singulară, greu explicabilă, atît pentru proprii ei cetăţeni cît şi pentru partenerii şi aliaţii ei. Care aliaţi, la rîndul lor, nu se pot înţelege între ei asupra obiectivelor misiunii în Libia, în pofida repeziciunii cu care au votat în Consiliul de Securitate începerea operaţiunii Zorii Odiseii. Disensiunile interne ar pune sub semnul întrebării capacitatea reală a liderilor euro-atlantici de a soluţiona problema libiană şi apoi, în registru anecdotic dar profetic, însuşi numele operaţiunii. Fiindcă, să nu uităm, vreme de zece ani a rătăcit Ulise, alias Odiseus, pe mare şi pe uscat înainte de a reveni victorios totuşi, în Ithaca lui natală. (aici)

Adevarul este ca Guido Westerwelle reflecta multe din dorintele electoratului german, desi partidul din care face parte (FDP – Freie Demokratische Partei) pierde glorios in fata socialistilor de toate soiurile. Probabil, urmand itinerariul celor de la noi, care mai devreme sau mai tarziu vor fi inghititi de stanga romaneasca.

Asa cum am mai mentionat (aici), pentru Romania si pentru romani existenta si prosperitatea Uniunii Europene si a Aliantei Atlantice sunt fundamentale. Viitorul statului si natiunii sunt major dependente de aceasta axioma politica. Daca vom fi suficient de intelepti vom reusi sa ne creem si alte oportunitati prin aliante cu vecinii nostri din nord si sud, in genul descris de mult “hulitul” George Friedman de la STRATFOR. O alianta “intermarum” este mai mult decat esentiala pentru noi ca “Borderland”.  Un aspect important ar fi si “umplerea cu esenta” a unei relatii cu adevarat bi-laterale cu Statele Unite. Din nefericire, momentan, diplomatia-ciobaneasca, practicata de unii din diplomatii nostri acreditati in Occident (suficient sa vizitezi cateva ambasade romanesti ca sa-i localizezi)  nu poate sustine astfel de demersuri, sper ca lucrurile se vor schimba. Cu cat mai repede, cu atat mai bine!

Personal il felicit pe Presedintele Basescu pentru pozitia pe care a avut-o, desi era singura pe care o putea avea, in primul rand pentru ca dupa parerea mea Libia va fi un fiasco de proportii. Imi voi argumenta opinia intr-o postare apropiata.

Written by Theophyle

23/03/2011 la 4:35 pm

97 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Asta seara , la 21.15, presedintele da un interviu, de la Cotroceni, la irtv.
    Vad ca se pregatesc intrebari „grele”: ce ameninta siguranta tarii? care sunt efectele deciziei CSAT de ieri?ce ne asteapta dupa criza, in 2011?
    Sper sa-i lamureasca, desi sunt convins ca vor toca marunt toate raspunsurile, dupa.

    cedric

    23/03/2011 at 5:00 pm

  2. si eu cred ca pozitia lui basescu a fost una corecta pe aceasta tema. ce ma uimit pe mine este faptul ca am vazut vreo 3 articole de presa in special in ”adevarul” ca noi am fii intrat in razboi.care razboi nu stiu

    TANO

    23/03/2011 at 5:03 pm

  3. lybia:
    khadaffi e un criminal si trebuia inlaturat;
    dupa revopsirea lui in „onorabil”de catre blair,in loc sa fie tinut la respect s-a ajuns pina la puparea miinii;
    razboiul asta l-a inceput micul sarko,care vede in khadaffi un dusman mai de soi decit tziganii; cu brunetii lui din banlieuri a lasat-o moale,de fapt s-a declarat invins;cine stie ca in unele orase din franta musulmanii inchid vinerea strazile si practica rugaciuni colective,si asta numai ca sa arate ce pot !
    ce va fi/
    chiar daca khadaffi dispare fizic-numai asa va fi inlaturat-lybia va deveni un sudan,adica se vor lupta triburile intre ele;o fi bine ,o fi rau,nimeni nu stie

    intamplator

    23/03/2011 at 5:12 pm

  4. Buba ziua, Theophyle;
    Spui la un moment ,,Germania are numai de castigat prin neutralitate, pe care si-a impus-o, de fapt la fel ca si Romania, ”.vreau sa te intreb, in conditia in care trimitem fregata in Mediterana, mai putem vorbi de neutralitate in cazul Romaniei, sau tu te refereai strict la NFZ?
    Parerea mea este ca, daca acum atitudinea germaniei ii serveste clar interesele(cel putin asa am inteles din ce ai scris) slabirea unitatii, solidaritatii NATO in viitor, si datorita unor asemenea atitudini, nu se va intoarce ca un bumerang si impotriva securitatii germaniei ,pe termen lung?

    Loda

    23/03/2011 at 5:14 pm

    • Loda salut,
      Fregata respectiva iese pestre 30 de zile in Mediterana. Aportul ei este in coada de peste, deci este o miscare desteapta. Suntem prea mici ca sa facem ceea ce nemti au facut dar suficient de inteligenti sa nu suparam pe nimeni.

      Parerea mea, astazi este mai mult decat clar ca NATO nu este cine stie ce alianta fara americanii. Americani nu mai vor nimic in Europa in primul rand pentru ca s-au saturat de mofturile europenilor si de costurile uriase pe care le-au avut pentru a mentine aceasta alianta.

      Iti dai seama ca daca un moft ca Libia nu se poate face fara americani ce se va intampla in cazuri mai serioase.

      Nu este o chestie a lui Obama este o hotarare strategica care va continua si dupa el. Eu o sustin. Daca Nicoleon vrea sa mearga la razbel trebuie sa-si aume costurile

      Theophyle

      23/03/2011 at 5:23 pm

      • Theophyle;
        ,,ti dai seama ca daca un moft ca Libia nu se poate face fara americani ce se va intampla in cazuri mai serioase.”
        Pai,nu e de loc bine, parerea mea de amator 😦 Pana la urma(si-mi cer scuze pentru ignoranta) din mult anuntata forta militara a UE s-a ales ceva sau doar praful?
        Auzeam aseara, nu mai tin minte la ce post, ca, daca nu sustin americanii, Franta nu are mijloacele financiare sa duca un razboi mai mult de o luna.Pai atunci ce va fi ?

        Loda

        23/03/2011 at 5:39 pm

  5. loda, trimiterea fregatei, e frectie la picior de lem.pe acolo nici dracu nu trece cu armament din punctul meu de vedere. si pana ridicam noi ancora (30 de zile) gaddafi cade sau sarkozy se satura sa apere drepturile libienilor

    TANO

    23/03/2011 at 5:21 pm

  6. Theophyle
    Jurnalism de nota 10. Vezi sa nu te fure „The Post”

    Un tanar de stanga

    23/03/2011 at 5:23 pm

    • TDS,
      nu ma misc nicaieri. Demeter nu vrea 🙂

      Theophyle

      23/03/2011 at 5:26 pm

      • in plus avem sansa istorica sa intoarcem armele in stilul 23 august.vedem cine castiga in 30 zile pana intram in misiune si stim cu cine „ne aliem”.glumesc:)).oricum asta cu plecatu peste 30 zile pare o manevra a lui Basescu ptr sarko:in genul- nicolas lupta te cu sponsoru tau ca venim si noi sa te ajutam..da venim cand ajungem:))

        zigzag

        23/03/2011 at 5:50 pm

  7. ps: ce kestiune tare.noi pazim mediterana sa nu treaca „armele” care intra pe uscat prin egipt tunisia etc:))cred ca dau si ai nostri la peste pe acolo sa nu zica cineva ca tragem kiulul taman acu cand iesim din criza:P

    zigzag

    23/03/2011 at 5:53 pm

  8. Salut!

    Super articol, Teofil!

    Ce mă miră pe mine, este faptul că prea mulţi se fac a uita, că preşedintele Băsescu, are pregătire militară, deci ştie cum trebuie procedat în astfel de cazuri!

    tiberiuorasanu

    23/03/2011 at 5:56 pm

    • Salut @tibi 🙂
      Ce crezi ca s-ar fi intamplat daca crinolina ar fi ajuns prezident 🙂 Sau Geoana, geniul strategic mondial? Romanii au noroc cate odata 🙂

      Theophyle

      23/03/2011 at 6:02 pm

      • Din pacate,prea putini isi pun intrebarea !

        ela

        23/03/2011 at 6:43 pm

      • Teofil
        Ce să cred ? Ştii ce cred 😈

        tiberiuorasanu

        23/03/2011 at 7:09 pm

    • salut tibi.
      corect TBasescu are ochiul unui mi­litar (the soldier’s eye) – Raymond Chandler – Somnul de veci

      The butler appeared with my hat. I put it on and said: „What do you think of him?”
      „He’s not as weak as he looks, sir.”
      „If he was, he’d be ready for burial. What did this Regan fellow have that bored into him so?”
      The butler looked at me levelly and yet with a queer lack of expression. „Youth, sir,” he said. „And the soldier’s eye.”
      „Like yours,” I said.
      „If I may say so, sir, not unlike yours.”

      Un tanar de stanga

      23/03/2011 at 6:06 pm

  9. Razboiul din Libia nici macar nu trebuia sa inceapa!Si daca tot a inceput, trebuiau lasati singuri cei care l-au declansat.Brusc, a devenit Gaddafi mai dictator decit acum 3 luni, 6 luni?!Si daca Gaddafi e cel „rau”, cine-s cei „buni”? Ca toti sint inarmati, toti sint cu steagul verde…

    mitica

    23/03/2011 at 5:57 pm

  10. Intersant si argumentat, diferit de ce a aparut in presa scrisa pana la aceasta ora.
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/mapamond/libia-in-ce-nu-s-a-bagat-romania-220356.html

    mar

    23/03/2011 at 6:09 pm

  11. Loda,
    se vede ca nu esti prea atenta cind vorbeste dictatorul nostru.
    Ne-a spus ca , avind in vedere avintul razboinic a lui Crin, i s-a pus la dispozitie fregata. Si ca sa nu-l streseze cu pregatirile, i-a dat 30 de zile pentru bagaje si hair stilist.Vezi ce posturi asculti, ca „mult anuntata forta militara a UE ” nu exista inca.
    Nu mai asculta Vocea Americii ori Europa Libera, astea mint de sting apele.

    victor L

    23/03/2011 at 6:12 pm

    • 🙂

      mar

      23/03/2011 at 6:15 pm

    • 😆

      ela

      23/03/2011 at 6:44 pm

    • Victoras ;
      Eu il ascult foarte atenta pe presedinte cand vorbeste ca presedinte si il si sustin daca cred ca are dreptate, ca in cazul Libia.Cand insa, la sfarsitul unui comunicat oficial ,ca presedinte al Romaniei, coboara stacheta si lanseazaq ,mistocarii de port’ la adresa unui adversar poltic, mistocarii care nu isi au locul dupa o sedinta CSAT de maxima importwnta, da-mi voie ca acea parte, care duce in derizoriu functia si institutia, sa nu o mai ascult.

      Loda

      23/03/2011 at 7:55 pm

    • cat priveste ,,sfaturile’ cu ascultatul, iti sugerez sa ma citesti mai atent, eu nu am spus nicaieri ca forta UE exista, tocmai fiindca nu stiam ce s-a ales de acel proiect ,l-am intrebat pe Theophyle ;dovada:
      ,,din mult anuntata forta militara a UE s-a ales ceva sau doar praful?”
      Spre desobire de tine, eu nu stiu tot, si,unde nu stiu, intreb fara jena.

      Loda

      23/03/2011 at 7:58 pm

  12. […] v 1 ^ Agendă: NATO şi Germania « Politeía de pe theophylepoliteia.wordpress.com adăugat de ioana clinciu în stiri, bloguri, […]

  13. Sal`tare, popor ! 🙂
    Bineinteles ca Libia va fi un fiasco.
    Si bineinteles ca si UE e tot o catastrofa de proportii.
    In contextul asta, nemtii procedeaza prudent, cf. propriilor interese.
    Iar stratagema cu fregata care va fi gata abia dupa 30 de zile e chiar tare, foarte tare.
    Oprea spunea mai adineauri la tv ca „e nevoie de revizii, dotari, teste…inclusiv de vizita medicala a echipajului”. 😆 😆

    Tzepelica

    23/03/2011 at 6:31 pm

    • timi salut 🙂
      asta chiar e un banc de milioane 🙂 opriti razboiul pana venim si noi 😆

      Theophyle

      23/03/2011 at 6:33 pm

      • Opriti lupta pana terminam vizita medicala… 🙂
        L-am auzit cu urechile mele, proprii si personale, pe generalul „izmana”.
        Sa ne fereasca Al de Sus de un razboi !

        Tzepelica

        23/03/2011 at 6:38 pm

    • Buna seara,
      Este o forma de diplomatie. Nu spui nu dar nici da, lasi timpul sa actioneze.
      Mai lipseste necesitatea infintarii unei comisii care sa faca revizia.:)

      mar

      23/03/2011 at 6:36 pm

      • eu inteleg altceva. Exista o plnificare NATO: la 4 iunie fregata romaneasca inlocuieste fregata „islandeza”, la 4 august o fregata norvegiana o inlocuieste pe cea romane etc.. La fel cum se face rotatie de trupe in Irak etc. Asta e planul, prea devreme si prea tarziu e la fel de grav. Iar embargoul nu va dura 5 zile.

        cinic

        24/03/2011 at 9:30 am

    • ofiterii kkciosi pro bolsevici ii spun lui Oprea tradatoru’ – Izmenaru’ apropos de functia sa in armata.
      Dar vad ca pe linga Basescu, Izmenarul devine strateg 🙂

      Un tanar de stanga

      23/03/2011 at 6:41 pm

  14. Ziua buna din nou, tuturor 🙂

    Este Libia in razboi civil? NATO si onor CS al ONU tin partea unei fractiuni?

    Daca vecinul mai mare de la est termina planurile de inarmare peste 9-10 ani ne maninca cu fulgi cu tot? Pardon … adica atunci, peste 10 ani, vestul va trebui sa aleaga intre doua rele?
    (… dau si eu cu presupusul … 🙂 )

    CFG

    23/03/2011 at 6:39 pm

  15. UDMR ne-a suflat pana si trofeul „Painea nationala a Romaniei” :
    „Un brutar din municipiul Sfantu Gheorghe, Dioszegi Laszlo, a obtinut trofeul „Painea nationala a Romaniei” la editia din acest an a Expozitiei internationale GastroPan desfasurata recent la Targu Mures, relateaza Agerpres. Faina pentru aceasta paine a fost adusa de la o moara din Ungaria.”

    http://www.hotnews.ro/stiri-international-8429698-trofeul-39-painea-nationala-romaniei-39-fost-castigat-dioszegi-laszlo-brutar-din-sfantu-gheorghe.htm

    Tzepelica

    23/03/2011 at 6:40 pm

    • Pe aici se spune „de la noi de la Ungaaaaria”. Cu a lung,gutural si rotund 🙂

      ela

      23/03/2011 at 6:47 pm

      • Buna Ela, voi folositi faina de la Serbia sau tot de la Ungaria?

        mar

        23/03/2011 at 6:50 pm

        • pai,ti-am zis: de la noi de la…. 😆

          ela

          23/03/2011 at 7:09 pm

  16. Tzepelica mare parte din produsele de patiserie si paine de calitate de la noi au la baza faina din Ungaria.Graul nostru nu are gluten suficient si atunci faina este ajutata cu diversi aditivi, inclusiv gluten.Se poate verifica usor pe o punga de faina.

    mar

    23/03/2011 at 6:49 pm

    • Pai noi nici patrunjel nu mai producem.
      Il importam din Turcia.

      Tzepelica

      23/03/2011 at 6:54 pm

      • Pai daca este Turcia stam bine, este aici in cartier. Mai grav Argentina, Africa de Sud.
        Concluzia: vai steaua noastra, avem o agricultura de ev mediu!

        mar

        23/03/2011 at 6:59 pm

    • Si sarea tot din turcia

      Un tanar de stanga

      23/03/2011 at 6:55 pm

      • …in loc sa aducem fesuri si iminei, n`asha ? 🙂

        Tzepelica

        23/03/2011 at 6:58 pm

  17. probabil ceea ce se intampla acum este doar inceputul,urmand ca tara noastra sa se implice mai mult pe viitor

    titolyn

    23/03/2011 at 6:58 pm

  18. hilar este ca savarina asteapta ptr luni verdictul lui vanghelie.musiu „care este” tre sa anunte excluderea lui savarina.nimic nu mai este cum a fost:)) pe vremuri savarina era garantat vanghelie.acum pontalau are un nou glont pe teava..garantat vanghelie si ai luat mita?pfoai afara si cu vanghelie care umbla cu udrea si oprea la taiat panglici:))pariu ca se ascut sabiile la psd?iar chuky va deveni „co lider” al usl minus aripa „care este” plus felix care stim cu totii cine este.:))inca 2 saptamani in ritmul asta si copilotul ramane fara pilot:))pana si ilici zicea azi intr un ziar ca nutzi udrea e femeie desteapta:)) s a reorientat si sandramaua stalinista .pana acu i placea de donsoara cretu:))

    zigzag

    23/03/2011 at 7:07 pm

  19. Ca in copilarie,Cretinin Antohairescu ii raspunde lui Traian Basescu : ba nu, ba nu, ba nu, asa ca a zis ba nu luand apararea militarilor (cand majoritatea romanilor erau de acord cu scaderea) acum cu razboiul spune ba nuuuu, trebuia asa. Sa ii spuna careva intre doua sedinte de vopsit,poate spune si BA DA, nu trebuie sa ramana blocat in ba_nu.

    Creanga

    23/03/2011 at 7:08 pm

    • Omul este idiot. Nici el nu stie pe ce lume traieste.

      clemycali

      23/03/2011 at 7:14 pm

      • servus 🙂 cred ca de la casca i se trage. De atata vajait,nu-si mai aude omu’ nici gandurile!

        ela

        23/03/2011 at 7:35 pm

    • Mai Creanga
      Pai crin se batoseste ca un „ratoi in rut” doar vine primavara.

      ion

      23/03/2011 at 8:07 pm

  20. salut din nou: o veste pe care o asteptam de mult. Se pare ca incepe in sfirsit procedura achizitiei de F-16.

    http://www.ziare.com/costica-canacheu/stiri-costica-canacheu/canacheu-anul-acesta-vom-gasi-solutiile-pentru-acizitionarea-avionelor-f-16-1083533

    Congresul american ne-a trimis a doua oara oferta de F-16, care intre timp expirase. Ar cam fi cazul sa ne miscam mai cu talent, sa tragem 1 miliard din creditul FMI si sa platim avioanele mai repede, nu sa esalonam plata pe 3-5 ani, cum zice Canacheu.

    Cetatean

    23/03/2011 at 7:35 pm

    • Salut Cetăţean!

      Şi iar o să înceapă corul bocitoarelor : că sunt vechi, că bla bla, 🙂

      tiberiuorasanu

      23/03/2011 at 7:39 pm

      • salut, tibi! 🙂

        Eu nu ma pricep deloc la avioane ca Theophyle si Stefan, insa ratiunea mea imi spune ca e cea mai buna varianta, si militara, si politica, si economica.

        Eu le-as lua cu ochii inchisi.

        Cetatean

        23/03/2011 at 7:41 pm

  21. http://www.ziuaonline.ro/politica/nou-calendar-de-plati-pentru-avioane-f-16-trimis-romaniei.html

    Corectura: SUA va trimite noua oferta pina la final de aprilie.

    Cetatean

    23/03/2011 at 7:37 pm

    • Cred ca trageau de timp,sa le primeasca gratis.
      Era bun banetul in campanie…

      ela

      23/03/2011 at 7:42 pm

      • iti aduci aminte, ela, ce tevatura a fost in 2008, parca. Tariceanu vroia Gripen , Basescu vroia F-16.

        http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/ciorovaiala-basescu-tariceanu-a-lasat-de-izbeliste-dotarea-armatei-136712.html

        Trebuiau alocate 3,5 miliarde euro pentru avioane. Ce a facut Tariceanu?

        „In timp ce Basescu le-ar fi prezentat, conform lui Tariceanu, ca pe o solutie de a nu ramane „in inferioritate fata de Rusia”, Tariceanu a imbracat hainapacifistului care „alege oamenii in favoarea tancurilor” si prefera sa cheltuiasca banii pentru binele poporului

        PENSII marite, asta a facut. In plus, Tariceanu a dat din casa, spunind in conferinta, dupa CSAT:

        „Aş vrea să fac referire la un alt subiect la care preşedintele a făcut vorbire într-o manieră pe care eu aş numi-o aiuritoare, spunând că alocaţiile făcute pentru înzestrarea armatei au fost insuficiente şi, în acest fel, se servesc interesele Rusiei. Acest lucru a uitat să-l spună la conferinţa de presă. Este lucrul care pe noi toţi ne-a şocat şi ne-a surprins”, a spus Tăriceanu.

        TRADATOR de neam.

        Cetatean

        23/03/2011 at 7:47 pm

        • ai dreptate,ar trebui sa le mai aduca aminte cate cineva!

          ela

          23/03/2011 at 7:49 pm

        • „Deci, între oameni şi tancuri nu am nicio ezitare, voi investi către bunăstarea omului şi a cetăţeanului”, a adăugat Tăriceanu.

          Sa nu uitam de ce nu avem acum avioane. Pentru ca tariceanu a facut protectie sociala pentru doar 5% in plus la alegeri.

          Sper ca aia de la PSD si cu Casandra in frunte sunt multumiti.

          Cetatean

          23/03/2011 at 7:49 pm

      • Ela, din cate am inteles a/c in sine sunt gratis. Dar trebuie sa fie modernizate plus restul pachetului 🙂

        CFG

        23/03/2011 at 7:54 pm

        • NU, ele sunt modernizate, si sunt gratuite, costa vreo 1 miliard armamentul si alte chestii (parca intretinerea).

          Stefan sau Theophyle stiu mai multe.

          Cetatean

          23/03/2011 at 7:55 pm

            • Da, cum stiam, a/c gratis dar se plateste modernizarea plus restul.


              Ai spus bine mai sus: pentru 5% in plus la voturi pentru PNL au bagat Romania unde au bagat-o.
              O alta optica ar fi: la cati bani au bagat au scos DOAR 5% in plus … 😦
              Oricum privesti si cu bani luati si …

              CFG

              23/03/2011 at 8:04 pm

              • vezi,si peste ceva timp,ce bine le-ar prinde pitigoilor de ushlasi niste banuti de champanie.
                Si din razboinici ceata lui pitigoi ar trece pacificatoare prin zavoi

                ela

                23/03/2011 at 8:10 pm

              • CFG, s-au spart pe pomeni banii din vinzarea BCR, bani idin cresterea economica, banii imprumutati (caci Tariceanu a lasat ditamai deficitul).

                Pentru 5% obtinute cu anevoie de PNL.

                Am ramas fara avioane, cu deficit, cu pensii marite care se pastreaza in plata forever.

                A meritat aceasta „protectie sociala” aruncata ca PNL sa aiba procente cit sa formeze cu PSD Guvernul si sa il lase pe Basescu in Opozitie?

                Cetatean

                23/03/2011 at 8:12 pm

  22. Daca tacea filozof ramanea!Astia se si vad la cruciada, mai lipseste spada si camasa de zale, ca centura de castitate este din materiale compozite!
    http://www.hotnews.ro/stiri-international-8429829-ministrul-claude-gueant-lauda-prestatia-lui-sarkozy-criza-libiana-presedintele-preluat-fraiele-cruciadei-stanga-acuza-declaratie-inspaimantatoare.htm

    mar

    23/03/2011 at 7:42 pm

    • jupan sarko va trece pe centura politicii din franta:))cand vor vedea contribuabilii nota de plata a razboinicului cruciat se vor luat de par cu totii:))

      zigzag

      23/03/2011 at 7:45 pm

      • Sarko e ingropat electoral oricum. Idiotul crede ca ii iese ceva cu razboiul asta. Se va ingropa si mai tare.

        Cetatean

        23/03/2011 at 7:48 pm

        • Singurul politician de dreapta cu sanse sa castige alegerile in Franta este Fillon. Daca va decide sa i se opuna lui Sarkozy.

          clemycali

          23/03/2011 at 7:53 pm

  23. Exact, cred ca exact asta i-am spus si eu lui Theophyle acum vreo 2-3 zile. Fillon este extrem de bine vazut, datorita munci isale serioase si asumate cu modestie.

    Cetatean

    23/03/2011 at 7:54 pm

    • dar pana atunci……….suntem asteptati peste 30 zile in misiune l marea mediterana:))or fi rusoaice la plaja pe acolo?:))

      zigzag

      23/03/2011 at 8:00 pm

      • sunt araboaice, cu burka.

        Cetatean

        23/03/2011 at 8:03 pm

  24. mar

    23/03/2011 at 8:00 pm

    • „Buzek a amintit ca Parlamentul European a declansat o ancheta pentru elucidarea tuturor circumstantelor, mentionand ca Biroul PE i-a cerut sa contacteze ministerele de externe ale tarilor din care provin eurodeputatii respectivi pentru a afla ce actiuni ar putea fi intreprinse de institutiile judiciare din statele in cauza.”
      Gogosarule,ai pus-o !

      ela

      23/03/2011 at 8:06 pm

      • Celor 3 prinsi cu mana in borcanul cu miere le-au sigilat birourile si sunt pazite! Stire de la TVR1

        mar

        23/03/2011 at 8:13 pm

        • 😆

          Esteeee!

          Cetatean

          23/03/2011 at 8:14 pm

    • Locul ocupat, miercuri, de Severin in sala de plen a PE este cel cu nr. 778, intre locurile eurodeputatilor neafiliati George Becali si Corneliu Vadim Tudor, care insa nu erau prezenti la deschiderea minisesiunii plenare a Parlamentului European de la Bruxelles.

      :mrgreen:

      skorpion

      23/03/2011 at 8:26 pm

  25. Fregata va putea fi operaţională în 30 de zile. E posibil ca în 30 de zile să se stingă conflictul. Luaţi notă de declaraţia fostului ministru al Apărării, care ştie situaţia mai bine decât o ştiu eu. (…) Ştiţi ce va face fregata în Mediterana, nefiind echipată? Valuri, la propriu”, a spus Tăriceanu, într-o conferinţă de presă alături de PSD-iştii Bogdan Niculescu Duvăz şi Mircea Duşa. La rândul său, Duvăz a comentat ironic prezenţa fregatei româneşti în conflictul din Libia: „Poate ăia doar se uită la fregata noastră şi se sperie”. http://www.evz.ro/detalii/stiri/tariceanu-despre-fregata-trimisa-de-basescu-in-libia-va-face-doar-valuri-acolo-924780.html mult tupeu au nesimtitii astia.dupa ce au cumparat in 2003 fregata la suprapret acum duvaz-ovaz pesedistu lu peste face caterinca.iar tariceanu uita ca a fost 4 ani premier si a subfinantat bugetul min apararii in mod sistematic.

    zigzag

    23/03/2011 at 8:09 pm

  26. PSD si PNL abia asteapta sa isi dea jos pantalonii in fata rusilor si sa stea cu spatele la ei.

    Cetatean

    23/03/2011 at 8:13 pm

    • cetatene , nici rusii nu agreaza fraierii.crezi ca nu s au convins pana acum cu cine au de a face?daca tariceanu a fost in stare in 2008 sa tradeze aliatii prin retragerea trupelor…nu v a fi in stare sa tradeze gasca rusofonilor?baietii astia nu sunt bagati in seama decat de likele transfrontaliere.

      zigzag

      23/03/2011 at 8:18 pm

      • asa-i, rusii nu agreaza fraierii, cu singura exceptie in care fraierii le deschid portile. dupa aia pot fi lichidati.

        Cetatean

        23/03/2011 at 8:22 pm

        • portile le a crapat alde nicolaie militaru inainte de 89 ..dupa 89 le a deskis definitiv ilici iliescu .de fapt le a smuls din tzatzani.nici dreq nu le mai poate inkide de acum:)

          zigzag

          23/03/2011 at 8:24 pm

  27. Cei de la PNL nu vor nici calare, nici pe jos! Daca nu ne implicam este vai daca ne implicam nu avem cu ce! Dar fregata se afla in ograda noastra cand „duduia” economia.
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/tariceanu-despre-fregata-trimisa-de-basescu-in-libia-va-face-doar-valuri-acolo-924780.html

    mar

    23/03/2011 at 8:17 pm

  28. Seara buna
    NATO e pe duca . Cel putin din cum o cunoastem noi astia , mai putin tineri . 🙂
    Problemele la nivel planetar se muta cu viteza luminii in orient dar si in Africa . Eu personal cred ca unica salvare a continentului nostru este o armata UE . Fara numerele ridicate a US Army ca efective , fara 10 portavioane , zeci de submarine nucleare , sute de rachete intercontinentale si mii de focoase nucleara dar organizata pe aceleasi principii de eficienta si „proiectare globala ” .
    Este urgenta aceasta organizare dar greu sa pui de acord niste tari care se cred inca „patronii” UE . Prea multe orgolii nationale , prea multe interese individuale .
    Legat de F- 16 . Vedeti doamnelor si domnilor ca se pot chiar inchiria . Cum au facut si fac italienii . Care pina la deplina capacitate operativa a actualelor avioane Typhoon – Eurofighter , au „umplut” golul exact cu inchirierea de F-16 uzate dar cu multe ore inca de activitate . Inchirierea in sine nu e scumpa ( ca o cumparare) dar fara a avea fondurile anuale necesare pentru a asigura deplina functionalitate si eficienta a avioanelor si personalului de intretinere , tot e vorba goala . In cazul mioritic aceasta este problema principala . Lipsa totala de resurse financiare pentru a asigura antrenament , intretinere a oricarui tip de avion de lupta la standardele NATO de azi . ( ca sint vechi sau noi , nu conteaza ) .

    Ștefan A.

    23/03/2011 at 8:19 pm

    • Stefane, UE nu va avea niciodata o armata care sa aiba capacitatea de mobilizare ca US Army. Nu vorbesc de dotari, ci de mobilizare. Pina se inteleg birocratii, Armata Rosie e deja la Paris.

      Cetatean

      23/03/2011 at 8:21 pm

    • noi avem porumbaci.facem o asociatie columbofila a porumbacilor de pretutindeni si pornim la lupta cu stolul.un gainat in capul dusmanului tintit cu precizie de porumbac face cat o escadrila de f-16:))

      zigzag

      23/03/2011 at 8:22 pm

    • Salut Stefan 🙂
      Europenii (NATO) vorbesc de 4 ani de o forta de interventie rapida. Unde e forta? Nici macar la nivel de 2 divizii nu sunt in stare sa organizeze ceva.

      Theophyle

      23/03/2011 at 8:24 pm

      • Asa vor fi mereu, dintr-un motiv clar ca lumina Soarelui: pur si simplu nu au bani, bugetele statelor europene sunt sufocate de cheltuieli sociale „absolut necesare”.

        De vreo 20 de ani Europa traieste iluzia pacii perpetue si inutiliitatii armatelor nationale bine echipate.

        Cetatean

        23/03/2011 at 8:28 pm

      • Salut theophyle .
        O aparare comuna e posibila dar nu cu liderii europeni de azi . Vechea poveste pe care o voi repeta mereu : Oameni noi la timpuri grele . 🙂

        Ștefan A.

        23/03/2011 at 8:30 pm

        • Ai dreptate,
          sti cum e, invata cu capul sau cu picioarele! Ei vor invata cu picioarele 😦

          Theophyle

          23/03/2011 at 8:32 pm

  29. mar, PNL nu conteaza in toata ecuatiam asta. Astia fac pe ei daca racneste paznicul de la Ambasada Rusiei la ei.

    Cetatean

    23/03/2011 at 8:19 pm

  30. Ok fete si baieti 🙂
    avem o postare noua!

    Theophyle

    23/03/2011 at 8:29 pm

  31. 🙂

    ajunsei si eu la spartul tirgului !!

    skorpion

    23/03/2011 at 8:29 pm

    • Skorpi salut 🙂
      nici o problema! Taifasul continua! Subiectele sunt aceleasi 🙂

      Theophyle

      23/03/2011 at 8:30 pm

  32. Buna seara,
    la tvr, corespondenta de la Bruxelles a spus ca atunci cand socialistii au anuntat in plen excluderea lui Severin din grupul socialist, sala a aplaudat , iar cand s-a anuntat ca Severin nu vrea sa demisioneze din PE, sala a huiduit.
    Cum s-o fi simtit Severin?
    L-am auzit ca nici din PSD nu vrea sa demisioneze, ca statutul nu i-o cere si ca unii colegi i-au luat apararea si l-a dat exemplu pe Nastase.
    Mare incurcatura pentru PSD.

    cedric

    23/03/2011 at 8:44 pm

  33. […] More here: Agendă: NATO şi Germania […]


Comentariile sunt închise.