Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Presa intre gogoşi şi gogoşari

Nu cred ca exista cineva care ar manca gogosi dulci impreuna cu gogosari care au fost murati. Intr-un cuvant sunt lucruri care nu se potrivesc, simplu nu merg impreuna, nu au sens.  Norocul meu este ca toate articolele pe care le-am publicat in viata mea pana in momentul cand am devenit “blogger” erau peer review (revizie paritetica), adica articolul respectiv era trimis la doi sau trei capcauni, fara numele autorului, pentru a vedea daca autorul respectiv bate sau nu campii si /sau subiectul justifica publicarea. Cand eram novice publicam cam un articol din trei trimise, mai tarziu sansele mele, prin experienta castigata, au devenit mult mai bune.  Astazi va rog sa ma credeti ca public tot ce trimit, chestie de experienta.

Din nefericire, in zilele noastre controlul asupra informatiei devine aproape imposibil, in primul rand din cauta abundentei ei si din cauza sutelor de surse false sau inselatoare, daca doriti, cu care este plina media electronica. La ce ma refer – toata lumea a publicat astazi, fiecare cum il duce capul,  despre nenorocul respingerii temporare alaturarii noastre la spatiul Schengen. Fiecare, bineinteles, asa cum l-a dus capul si informatiile pe care le avea.

Mare a fost mirarea mea sa citesc un articol in care erau o groaza de gogosi si ceva gogosari, scris de un bun jurnalist pe care personal il apreciez. Respectivul domn a comis o greseala pe care numai un novice o poate face in zilele noastre – a luat de buna o poveste care circula inca de pe timpul cand Sarkozy ne-a gonit o parte din tiganii care colonizau orasele franceze. Scrie omul nostru:

Problema constructiei reactoarelor 3 si 4 de la Cernavoda cu tehnologie franceza a fost ridicata in timpul vizitei presedintelui Nicolas Sarkozy la Bucuresti, in februarie 2008. Potrivit unor relatari din presa, ministrul de externe de atunci, Adrian Cioroianu a confirmat ca, in timpul intrevederii pe care a avut-o cu Traian Basescu, presedintele Frantei, Nicolas Sarkozy, s-a interesat de posibilitatea ca Romania sa cumpere tehnologie nucleara franceza. De atunci, Franta a inceput un lobby agresiv, miza fiind de cel putin 3 miliarde de euro. (Franta, centrale nucleare si aderarea la Schengen. Fata nevazuta a unei afaceri)

Puteti citi sfarsitul articolului pe Curs de Guvernare, inclusiv motivatia tehnica de ce nu se poate, motivatie pe care am primit-o de la expertul nostru energetic, @tzepelica a.ka. @timi 😆

 

Written by Theophyle

22/12/2010 la 7:41 pm

Publicat în Analize, HotNews, Jurnalism, Opinie

Tagged with , ,

58 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Chiar nu ma asteptam la Tapalaga sa fie asa de credul si sa „puna botul” la aiureala asta. Ba sunt francezii, ba nu sunt… Pe mine reactia Germaniei ma intereseaza mai mult si cum de au ajuns la ea?

    macete

    22/12/2010 at 7:47 pm

    • macete,
      nu-i vorba de credulitate. E chestie de profesionalism Trebuia sa intrebe un om tehnic 🙂

      Theophyle

      22/12/2010 at 7:55 pm

      • Nu e prima dată cînd Dan așteaptă pe altcineva să-i verifice sursele sau să i le documenteze. Am mai întîlnit fenomenul. Bilă neagră din nou. 🙂

        Are totuși și bile albe.

        filadel

        22/12/2010 at 11:11 pm

  2. Salut 🙂
    Nu m-ar mira ca si Sarko si Base sa aibe consilieri incompetenti. S-a vazut si in chestiuni mult mai simple.

    Diana

    22/12/2010 at 7:48 pm

  3. @macete, dl. Tapalaga pe cate stiu are pregatire juridica. Nu cred ca avea cum sa se „prinda”. Informatia nu e accesibila chiar tuturor. Poate ca informatia e insuficient verificata – asta cred ca i se poate reprosa.

    Diana

    22/12/2010 at 7:54 pm

    • trebuia sa-l intrebe pe Tzepelica 🙂

      Theophyle

      22/12/2010 at 7:56 pm

      • Pentru asta trebuie sa stii ce sa intrebi, pe cine, si sa fii constient ca lipseste ceva. Cine e total strain de domeniu poate da un rateu. Mai ales daca informatia provine de la o sursa „de incredere”.

        Diana

        22/12/2010 at 8:11 pm

        • Asa cum am scris in postarea anterioara, am avut zvonul cand s-a discutat despre gonirea tiganilor din Franta. Am intrebat un expert care lucreaza la Westiunghouse, a ras de mine. A spus ca numai daca daramam reactoarele 1 si 2. Timi a raspuns la fel, pentru mine este suficeint 🙂

          Theophyle

          22/12/2010 at 8:17 pm

  4. Aici vedem cata nevoie este de competente tehnice si ingineresti. Cele pe care oamenii de vanzari le numesc cu dispret „some technical knowhow”.

    Diana

    22/12/2010 at 8:13 pm

  5. Buan seara,
    la tvr1 se discuta acum despre votul din senat dat pt. alesii din CSM

    cedric

    22/12/2010 at 8:37 pm

    • Salut Cedric 🙂
      Multumesc!

      Theophyle

      22/12/2010 at 8:41 pm

  6. Nemernicul de Grebla sustine ca ei au validat doar lista trimisa de CSM, lista pe care au fost trecuti i nordinea numarului de voturi date de toti judecatorii si toti procurorii din toata tara!!

    cedric

    22/12/2010 at 8:42 pm

  7. In legatura cu votul pt. CSM, circula zvonul ca unii pedelei au incurcat bilele.
    Nu am puterea sa ma mai mir… 😦

    Tzepelica

    22/12/2010 at 9:03 pm

    • timi, chiar nu conteaza. Stim ca sunt dobitoci!

      Theophyle

      22/12/2010 at 9:05 pm

      • Care va sa zica, sa ai majoritate si sa n-o poti valorifica pt. ca :
        – unii prefera sa se plimbe cu mocanita prin Bucovina, la brat cu „fluturele”;
        – altii, intre doua reprize de scobit in nas, incurca bilele (care nu au decat doua culori !) la vot.
        Sunt de-a dreptul imbecili !

        Tzepelica

        22/12/2010 at 9:11 pm

        • nu timi, nu le pasa pentru ca stiu ca electoratul galeata nu-i vor pedepsi!

          Theophyle

          22/12/2010 at 9:13 pm

        • nu sunt deloc imbecilistiu prea bine ce fac;
          sunt canalii si cei care „incurca’ bilele si cei care haladuiesc pe la cuca macaii

          intamplator

          22/12/2010 at 9:50 pm

  8. Seara buna.
    In general iau articolele sub rezerva tehnicului.
    Mai tin minte si acum, cand CTP ( asa numit informatician la baza)tuna si fulgera impotriva declaratiilor de venit pe motiv ca „necesita o retea globala care nu exista in romaia” ( deja se lucra pe internet de 2-3 ani). Ba mai mult, invoca specializarea lui pentru a-l contrazice pe ministrul de finante de atunci (Remes 🙂 ). In acele timpuri CTP parea rezonabil (pentru cei ne-informati) dar pentru mine acela a fost momentul cand ziaristii si-au aratat limitele (iar CTP-ul fata). Tapalaga nu face exceptie asupra „parelniciei” care a cuprins media noastra (reprezentativa din pacate pentru societate). DE multe ori sunt privit cu mirare cand in discutiile cu colegii imi declin competenta pe diverse subiecte. Rapunsuri de genul „habar n-am/nu ma pricep” sunt privite cu suspiciune (oricum sunt caracterizat ca „basist”). Enefiresc sa nu te pricepi la ceva, sa nu ai o parere despre ceva – atat la nivelul media cat si la nivelul discutiilor de crasma, incat de multe ori preferi sa spui o prostie sau ceva din amintiri, numai pentru a nu fi mereu considerat ca „omul fara priceperi”.
    La noi obiceiul este sa stii raspunsul la intrebari care nu au fost puse si e suspect sa pui intrebari la care nu stii raspunsul (sau stii mai multe raspunsuri). Nu-l condamn pe Tapalaga, pentru ca nu-mi permit sa judec pe cineva pentru pacate pe care uneori sunt tentat sa le fac si eu. Doar lipsa de „popularitate” m-a scutit de acest pacat.

    DanSu

    22/12/2010 at 9:13 pm

    • danSu,
      nimeni nu le poate sti pe toate cat de informat ar fi. Documentatia pentru o postare imi ia cam 3-4 ore. Scriera postarii cam 15 minute! Asta este.

      Theophyle

      22/12/2010 at 9:16 pm

      • Iar mie imi ia 3-4 zile(documentarea) – de asta postez asa rar. Sunt putine domeniile mele de competenta (informatica si salarizare), de asta te citesc cu asa de mult interes. Nu-mi dau cu parerea unde nu ma pricep. Si uneori chiar nu am timp sa ma documentez. Apreciez in schimb seriozitatea documentarii si a competentei. DE asta apreciz si postarile lui Cetatean si a lui Mister B, si in general toate postarile in care datul cu parerea nu este un sport ci un lucru asumat si mai ales documetat.

        DanSu

        22/12/2010 at 9:30 pm

  9. va rog,uitati-va la Nasul,pe 10TV !

    ela

    22/12/2010 at 9:30 pm

  10. Theophyle,
    trebuie sa recunosc ca argumentele tale sint plauzibile.
    Tehnic sint clare.
    Dar esti prea aspru cu Tapalaga.
    Nu am incredere in francezi.

    victor L

    22/12/2010 at 9:38 pm

    • Victor nu sunt deloc aspru. Scri despre ce sti sau te documentezi, alminteri esti anecdota.

      Theophyle

      22/12/2010 at 10:58 pm

  11. E interesant si pe TVR. (brr!!! nu mai speram sa spun asta – dar speranta moare ultima 🙂 )

    DanSu

    22/12/2010 at 9:39 pm

  12. Si dupa principiul lui Murphy – „Emisiunile interesante pe doua posturi vor fi programate in aceiasi zi la aceiasi ora” pe HBO este un film despre rezistenta anticomunista (nu stiu titlul – abia am mutat)

    DanSu

    22/12/2010 at 9:42 pm

  13. Buna seara! 🙂

    @ DanSu : «Portretul luptatorului la tinerețe!», produs 2009.

    oldhashu

    22/12/2010 at 9:51 pm

    • Meri Old 🙂

      DanSu

      22/12/2010 at 9:53 pm

    • Mersi (tastatura bat-o vina) 🙂

      DanSu

      22/12/2010 at 9:54 pm

      • Welcome, DanSu! 🙂

        E bună și o nevastă care lucră în industria filmului, IMDB (internet moovie data base) cu acces „vocal”! 😉

        oldhashu

        22/12/2010 at 10:12 pm

  14. Daca stirea din Curentul este reala, aflam care a fost situatia in Senat, azi la vot:
    „absenţa a patru senatori PDL de la vot, coroborată cu trădarea senatorilor UNPR şi a unei părţi dintre cei ai UDMR, a făcut ca plenul Senatului să valideze ieri – cu 64 de voturi „pentru“ şi 60 „împotrivă“ – lista celor 11 membri ai CSM-ului, care cuprinde şi numele magistraţilor Chiujdea, Bărbulescu şi Lupaşcu, ale căror mandate au fost complementare, nefiind trimise de CSM spre validare” (asta nu inteleg).
    Iulian Urban declara:”La votul cu bile senatorii UDMR şi ai UNPR au votat cu spatele, Cseke Attila, ministru în Cabinetul Boc, a votat în favoarea PSD-PNL şi Şerban Mihăilescu”.
    Daca e asa, coalitia n-a functionat de data asta.
    Senatorii PDL absenti:
    Dumitru Oprea (aflat în vacanţă în SUA la copii), Mihai Stânişoară (bolnav), Dorel Jurcan şi Marius Necula.
    Poate aveti alte informatii, eu nu aflasem nimic pana la ora asta.

    cedric

    22/12/2010 at 9:55 pm

  15. acum in registrul celalalt:dar daca asta e numai un avertisment si in final romania devine membru al spatiului schengen la data planifcata?
    baza de date e deja accesibila in terminalele romanesti,verificarile se fac
    cert e un lucru :in schengen sau nu politicienii se vor comporta ca si pina acum adica ” pentru noi insine” justitia la fel:adica ‘ boilor ce va bagati,noi suntem Dumnezei-dixit Basescu,iar presa va toca orice subiect de la sinii siliconati ai nus stiu cui pina la cum se arunca sarea pe sosele;
    apropo;la sf saptaminii trecute in n franta in doua ore s-au introdus restrictii de crculatie pentru auto de mare tonaj;au durat de joi pina marti;cum ar fi tembelizat media romaneaca?

    intamplator

    22/12/2010 at 10:00 pm

  16. Salutare revoltatilor .
    Cam trasa de par povestea asta cu francezii , reactoarele , tiganii ,s.a.m.d. 🙂
    – In acest caz si italienii ar trebui sa fie impotriva noastra ca am refuzat sa luam gunoiul de la Napoli .(cu 2 ani in urma) .
    – Nemtii sint impotriva ca nu cumparam multe Mercedes si BMW . 🙂
    -Olandezii sint si ei impotriva ca nu cumparam lalele .
    – Si americanii vor spune ceva ca nu luam avioanele F-16.
    In umila mea parere , nu e mai bine sa ne judecam singuri decit sa gasim mereu alti tapi ispasitori ?

    Ștefan A.

    22/12/2010 at 10:43 pm

    • Chiar vrem,Stefan? Nu prea mai cred.
      Am aflat azi atatea vesti urate,ca nu mai cred nimic.

      ela

      22/12/2010 at 11:10 pm

  17. Mă amuză disperarea asta a voastră (@cedric acum, altădată au fost alţii) că în parlament nu toţi pedeleii votează milităreşte.
    Permiteţi-mi o întrebare naivă:
    Păi nu sunt ei uninominali?

    Abia ăstora, dezertorii ocazionali ai coaliţiei, le pot acorda prezumţia respectării ocazionale a art 69 din Constituţie.

    harapu

    22/12/2010 at 10:47 pm

    • harapule nu uita ca te otravesti singur. Justitia asta ne va tine in secolul al XIX-le inca o generatie.

      Theophyle

      22/12/2010 at 10:55 pm

  18. Mi-am adus aminte iar de votul din senat pentru lista sandeilor din CSM (am vazut iar la stiri). Am impresia ca la autismul justitiei, s-a raspuns cu autismul legiutorului. Tot mai mult vad ca puterile statului (si oamenii implicati in ele) devin tot mai autisti. Pentru parlamentari nimic nu exista in afara parlamentului (putem sa supendam presedintele doar pentru ca avem voie), pentru sandei nimic in afara sistemului juridic (putem sa dam orice hotarare doar pentru ca hotararile noastre nu pot fi cenzurate de nimeni), pentru executiv (putem sa venim cu orice impozit doar pentru ca avem dreptul sa venim cu orice impozit). Separarea puterilor a prelevat asupra controlului puterilor. Justitia nu e controlata de nimeni (se urla „dictatura”), legislativul se autoconsidera suveran, executivul devine mai autist decat oricine. Cred ca povestirile lui Kafka, devin simple glume fata de realitatea romaneasca. Pe cand o „insula penitenciara” (sau de ce nu o „Metamorfoza”), pentru ca un „Castelul” sau un „Procesul” au devenit realitati. Ce ma sperie cel mai mult este faptul ca nu reusesc sa intrezaresc macar un plan diaboilic in toate acestea ci doar o fata urata a unui haos moral. Un plan, oricat de diabolic ar fi el, este contracarabi, are o logica care poate fi urmarita, contacarata la nevoie, dar cum contracarezi un haos absolut?

    DanSu

    22/12/2010 at 10:51 pm

    • Dane, chestia merge pana la sfarsitul lui Februarie cand vine adevarata bomba care va demola toata sandramaua barabulelor judecatoresti. Nu e mult inca doua luni!

      Theophyle

      22/12/2010 at 10:56 pm

    • Incep sa cred ca lucurile sunt absolut scapate de sub control. E cel mai rau scenariu posibil, iar eu nu reusesc sa fiu optimist.

      DanSu

      22/12/2010 at 11:43 pm

  19. Theophyle,macar va fi ceva ca lumea?
    La „ciupituri” ,la halul lor de nesimtire, astia sunt insensibili.

    ela

    22/12/2010 at 11:13 pm

  20. Buna seara!

    In legatura cu lista membrilor CSM, este considerata definitiv aprobata, sau trebuia sa treaca si de Presedinte? Multumesc…

    Morel

    22/12/2010 at 11:17 pm

  21. Noapte buna. Ne vedem la dimineat, poate noaptea e un mai bun sfatuitor, sau poate somnul (si puterea noastra a anonimilor) ne mai umple de speranta. Ca dinspre partea politicului .. 😦

    DanSu

    22/12/2010 at 11:46 pm

  22. Oare sa fie Romania cel mai corupt stat din UE?!Nu de alta, dar parca se incepuse o investigatie privitoare la BAE, stopata la presiunile Arabiei Saudite, ca acolo se dadusera cele mai mari comisioane.Sau de investigatia referitoare Mercedes, inceputa in SUA.Sau de cea privind deturnarea de fonduri europene in Italia si la CE.Alea intra la „raison d’etat”?!Ca schengen, neschengen, rromii tot vor colinda Europa.Si nu vor putea fi opriti, ca-s mari iubitori de cultura.Franceza in special, dar nu refuza nici alte state.Au ajuns ei in Finlanda, da’ la Paris….!

    mitica

    23/12/2010 at 12:31 am

  23. A fost ratificat START II.

    CFG

    23/12/2010 at 2:46 am

  24. Craciun Fericit

    Merry Christmas to you and your family!!!!!!!!

    Check the following link..

    skorpion

    23/12/2010 at 7:29 am

    • Craciun fericit, draga skorpi ! 🙂

      Tzepelica

      23/12/2010 at 8:10 am

  25. Sal`tare, natiune second hand ! 🙂

    „România a rămas o ţară de mâna a doua fiindcă secretarilor de stat li se oferă mită de un milion de euro chiar în biroul lor de la Ministerul de Interne. România a rămas o ţară de mâna a doua fiindcă Parlamentul se opune arestării unui deputat acuzat de şantaj şi violenţă. România a rămas o ţară de mâna a doua fiindcă dosarul unui fost premier acuzat de corupţie este blocat de patru ani la tribunal.”

    http://www.romanialibera.ro/opinii/editorial/romania-second-hand-210845.html

    Tzepelica

    23/12/2010 at 8:05 am

  26. Buna Dimineata 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    23/12/2010 at 8:47 am

    • Buna dimineata,
      La mine nu apare postarea noua. Mai pateste cineva la fel?

      cedric

      23/12/2010 at 10:28 am

      • Buna Dimineata 🙂
        Nu toti posteaza la postarea nou de doua ore. Incearca sa inchizi browserul si sa-l deschizi din nou!

        Theophyle

        23/12/2010 at 10:35 am

      • @cedric da, eu.
        On topic: Tapalagă a avut nişte succese mai nou (cartea, interviu Băsescu, etc.) şi se pare că şi-a luat ochii de pe minge. Se-ntîmplă.

        para

        23/12/2010 at 10:36 am

        • Salut Para 🙂
          ce browser folositi, am sa incerc cu browser asemanator cu al vostru 😦

          Theophyle

          23/12/2010 at 10:38 am

  27. Buna dimineata,

    Si la mine sunt probleme, cred ca platforma are ceva.

    mar

    23/12/2010 at 10:39 am

  28. Am facut restart la Platforma incercati acuma!

    Theophyle

    23/12/2010 at 10:44 am

    • Хорошее утро!
      не работает!

      para

      23/12/2010 at 10:51 am

  29. nu vad nimic.

    argus

    23/12/2010 at 10:55 am

  30. Din pacate, am inchis Browserul (Mozilla) si tot nu merge

    cedric

    23/12/2010 at 10:55 am

  31. Incercati inca o data!

    Theophyle

    23/12/2010 at 10:57 am


Comentariile sunt închise.