Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Saga energetică a României şi “băieţii deştepţi din energie” (1)

Start: Procedura de renegociere a contractelor cu baietii destepti a esuat/ Contractele au fost trimise la Ministerul Justitiei pentru a analiza posibilitatea rezilierii lor. Contractele bilaterale incheiate de Hidroelectrica (n.red. contractele cu baietii destepti) au fost trimise Ministerului Justitiei pentru a analiza posibilitatea rezilierii lor, a anuntat ministrul economiei, Lucian Bode. Potrivit acestuia, contractele au fost trimise la Ministerul Justitiei in conditiile in care “nu s-au obtinut rezultatele asteptate de catre actionar” in cadrul procedurilor de renegociere a acestora. (vezi postarea de dimineata)

Potrivit şefului statului, Presedintele Basescu, Romania are în continuare probleme în domeniul energiei. Un alt obiectiv în domeniul energetic este restructurarea companiilor de stat si eliminarea contractelor dezastruoase facute cadou unor oameni numiti in comun ““baietii destepti din energie”. Razboiul între Basescu si “baietii destepti din energie” a inceput în vara lui 2005, când şeful statului a explicat prima oară mecanismul prin care o resursă naturală formidabilă este exploatată la greu de cativa afacerişti cu conexiuni politice. Oamenii implicaţi în aceaste afaceri oneroase au acumulat averi fabuloase, precum şi o imensă influenţă, în timp ce cetatenii au pierdut sute de milioane de euro, poate chiar miliarde.

La 24 noiembrie 2011,  Presdintele Basescu declara la b1TV – Contractele „baietilor destepti” din energie au fost prima oara facute in timpul lui Dan Ioan Popescu, „dl. Varujan Vosganian le-a prelungit din 2008 pana in 2014 si dl Adriean Videanu le-a mai prelungit inca o data, modificand insa conditiile de plata (…) pana in 2018”.

Intrebat daca s-a declarat invins in lupta cu asa-numitii „baieti destepti” din energie, Basescu a raspuns: „Daca ma declaram invins nu ceream UE sa vedem cum stam cu tipul acesta de contracte. Nu m-am declarat invins”, a spus el, citat de B1 TV, adaugand „Nu m-am lasat”.

Traian Basescu l-a acuzat pe fostul ministru al Economiei in cabinetul Tariceanu ca „minte cu nerusinare” atunci cand spune ca nu are nicio legatura cu aceste contracte.

Dl Vosganian a mintit cu nerusinare tot timpul si le-a prelungit contractele fara sa-mi spuna. Va rog sa va imaginati ca Vosganian ii spunea presedintelui ‘Nu pot sa va dau contractele, domnu’ presedinte, sunt secrete. Presedintelui Romaniei ii spunea asta, cu tupeu. Mie imi spunea Vosganian ca sunt atat de secrete incat nu pot fi date„, a afirmat seful statului.

Presedintele a adaugat ca „pana la urma” a „obtinut cateva copii trunchiate”, pentru ca „eram curios ce e atat de secret cand furi din banul public” si ca aceasta problema a fost discutata inclusiv in CSAT, „de cateva ori”.

De la Adriean Videanu – si el fost ministru al Economiei – „am primit o explicatie chiar daca am aflat de prelungirea contractelor dupa ce s-a facut acest lucru„, a spus Basescu, subliniind: „Nu m-a convins nicio explicatie”.

Presedintele Basescu a precizat ca a cerut implicarea Comisiei Europene, prin DG Competition, pentru a „descalci” aceste contracte, in conditiile in care se pot dispune amenzi daca se constata ca este vorba de un sprijin mascat.

Traian Basescu a recunoscut ca nu are foarte multa putere de decizie in privinta contractelor din energie: „Cert este ca eu nu pot sa fac decat declaratii. Eu nu sunt nici ministru si nici ministrul nu poate intrerupe contractele, nu sunt nici director la Hidroelectrica”. (sursa HotNews)

In continuare ma voi folosi de fragmente dintr-un editorial al lui Cristian Grosu despre  “baietii destepti din energie”. Subtitlul din acest editorial se numeste:

Miniştrii „băieţilor deştepţi”: scurtă istorie a hidroenergiei politice din ultimul deceniu

Toţi miniştrii economiei din ultimul deceniu au avut o atitudine duplicitară în raport cu „băieţii deştepţi”. Au criticat public contractele, au cerut desecretizarea sau chiar rezilierea lor, însă nu au făcut nimic pentru ca statul să nu mai fie dezavantajat de pe urma derulării acestor relaţii contractuale. Când au fost încolţiţi de presă pe acest subiect s-au apărat spunând că ei, ca miniştri, nu pot interveni în managementul unei companii deţinute de minister, şi că întreaga responsabilitate revine conducerii Hidroelectrica.

Dan Ioan Popescu (PSD) a girat politic încheierea contractelor cu firmele „băieţilor deştepţi” pe o perioadă de zece ani, la preţuri foarte mici, la jumătate sub preţul pieţei sau chiar sub preţul de producţie. Printre acestea s-a aflat Energy Holding deţinută de Bogdan Buzăianu, finul său de cununie, şi Luxten Lighting, patronată de Ionel Pepenică şi Claudiu Rădulescu, partenerii săi de afaceri. Poate fi socotit punctul zero al afacerilor “băieţilor deştepţi”, mai ales că în mandatul său a început şi controversata şi atât de păgubitoarea retehnologizare a hidrocentralelor de la Porţile de Fier – miza fiind cel mai ieftin curent electric produs în România, de către Hidroelectrica.

Codruţ Şereş (Partidul Conservator), primul ministru al Economiei care i-a urmat în funcţie lui Dan Ioan Popescu – cel care a girat semnarea înţelegerilor juridice dintre Hidroelectrica şi „băieţii deştepţi” -, s-a făcut scut în jurul acestora. Printre cei care aveau contracte preferenţiale pentru energie cu statul se număra şi Grivco SA, firma deţinută de şeful său de partid de la acea vreme. Ministrul Codruţ Şereş a ordonat chiar destituirea unor subordonaţi ai săi din Ministerul Economiei pe care i-a suspectat că au furnizat presei informaţii despre contractele păstrate la distanţă de opinia publică.

Varujan Vosganian (PNL). Presat de un uriaş scandal mediatic să sesizeze Parchetul în această problemă, Vosganian a prezentat contractele în Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT), în martie 2007, unde s-ar fi putut decide trimiterea acestora către procurori. Acest fapt nu a fost însă hotărât în interiorul celui mai înalt for instituţional care priveşte securitatea statului, deşi în fruntea lui se află preşedinţele, cel care s-a remarcat prin virulenţa la adresa companiilor privilegiate în relaţia cu Hidroelectrica. Vosganian a invocat apoi faptul că nu poate face publice contractele pentru că nu prevăd clauze de reziliere sau de declasificare. Însă nu a luat în calcul principiul potrivit căruia ce nu e interzis este permis.

Adriean Videanu (PDL) şi-a început ministeriatul la Economie, în ianuarie 2009, cu declaraţii războinice la adresa „băieţilor deştepţi”. În februarie 2009, după o nouă ieşire publică a preşedintelui statului pe tema contractelor dezavantajoase cu Hidroelectrica, Videanu anunţa că doreşte să le facă publice. Era de aşteptat ca acest lucru să se întâmple, având în vedere că ministrul se afla de aceeaşi parte a baricadei politice cu preşedintele, spre deosebire de Şereş şi Vosganian. Însă pe parcursul mandatului său, ministrul Videanu şi-a nuanţat poziţia iniţială şi a invocat faptul că Ministerul Economiei nu poate să desecretizeze şi să facă publice înţelegerile juridice fără acordul ambilor parteneri. Brusc, în aprilie 2010, Videanu s-a transformat în avocatul „băieţilor deştepţi” despre care a declarat ziarului „Gândul” că poartă nemeritat această etichetă, deoarece ei au devenit „băieţi harnici”.

Ce a produs transformarea radicală în percepţia ministrului a celei mai blamate categorii de oameni de afaceri? Simplu: prelungirea contractelor chiar sub mandatul său ministerial. Deşi perioada de zece ani pentru care fuseseră semnate toate cele 15 contracte bilaterale nu se încheiase, Hidroelectrica a prelungit cu încă cinci ani jumătate dintre acestea chiar la începutul anului trecut. Tot Videanu anunţa că suma de vânzare pe megawatt oră s-a modificat de la 81 de lei, cât era media preţului stabilit în mandatul lui Dan Ioan Popescu, la 120 de lei, preţ situat mult sub cel al pieţei. Astfel, anul de criză 2010 le-a adus „băieţilor deştepţi” o nesperată prelungire a contractelor, cu doi, trei sau chiar patru ani înainte ca acestea să le expire, la preţuri ridicole, negociate în acelaşi regim de netransparenţă, şi fără clauze de reziliere sau de publicare.

Baietii destepti sau cum merge treaba – O caracatita adevarata!

Din nefericire, pana astazi am auzit numai numele unor politicieni care acopera aceste afaceri intr-un fel sau altul. Nimeni sau aproape nimeni inca nu ne-a spus mai nimic despre  acesti baieti destepti. Cine sunt ei si cum au intrat in aceste combinatii si cine le-a facilitat aceasta intrare. Va propun sa vedeti diagrama de mai sus, o diagrama care ne indica cum arata “Saga energetica a Romaniei”. Cine sunt acesti oameni si ce legatura au ei cu noi, vom vede poate in articolele urmatoare.

263 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. salut! dupa acest articol …vad ca toti sunt mana in mana. si psd si pnl si pdl.iar daca primii 3 apartin gastii lui felix@ilici , videanu apartine gastii care l a adus la putere pe dl Basescu. imi vine greu sa cred ca Presedintele a aflat de preluingirea contractelor de catre Videanu abia dupa ce s a intamplat acest lucru. :(si daca ne uitam si schema caracatitei , ce observam? rusi gramada.ceea ce intareste o „impresie” din popor: RO a fost impartita in doua: partea economica au luat o rusii, influenta politica au luat o SUA @UE. luptam cu morile de vant 🙂

    zigzag

    16/02/2012 at 4:44 pm

    • Dragule,
      din nefericiure toate lucrurile sunt mascate la sange 😦 Rusii devenind dupa trebuinta europeni, americani, israelieni – totr ce vrei numai rusi nu! De fapt toti fiind de fapt rusi sau cozi de topor!

      Theophyle

      16/02/2012 at 4:48 pm

      • videanu este un escroc nenorocit care l-a fentat pe Basescu, care l-a zburat din nefericire prea tarziu. Nici o diferenta intre el si cei carea i-au precedat

        Theophyle

        16/02/2012 at 4:50 pm

        • Daca Basescu se simtea „fentat” de videanu..dupa toata lupta care a sustinut o doar la nivel de declaratii , Presedintele…crezi ca videanu mai era azi membru pdl si nu era invitat pe la dna ca restul? nu vreau sa l acuz aiurea pe Basescu dar treaba asta cu „baietii destepti” e cam asa : una spui si alta faci.CSAT putea lua contractele alea la puricat si daca erau sau sunt impotriva interesului national le ardea in direct la tv.

          zigzag

          16/02/2012 at 4:53 pm

          • vezi mai sus ce a spus Basescu:

            De la Adriean Videanu – si el fost ministru al Economiei – “am primit o explicatie chiar daca am aflat de prelungirea contractelor dupa ce s-a facut acest lucru“, a spus Basescu, subliniind: “Nu m-a convins nicio explicatie”.

            Theophyle

            16/02/2012 at 4:55 pm

            • am citit atent. am vazut si interviul respectiv. daca nu a fost convins de nicio explicatie …tovarasul videanu cum a platit ptr treaba asta? cand a intrat in conflict cu alti ministri am vazut rezultatul : plangeri penale , atacuri publice etc. si ca fapt divers : pe langa hotomanii aia consacrati ai epocii DIP s a strecurat la „contracte cu energie” si un baron pdl .de ce sa nu produca si ei niste banuti?

              zigzag

              16/02/2012 at 4:58 pm

      • toata industria strategica a RO ( vezi alro slatina , etc) e preluata mai pe fata sau mai pe „furis” de rusi. 🙂

        zigzag

        16/02/2012 at 4:55 pm

  2. buna ziua
    ce pute…
    vintu e gainar marunt cu ingineriile lui

    intamplator

    16/02/2012 at 4:55 pm

    • Salut,
      o sa vedeti ce inginerii au avut loc – te crucesti!

      Theophyle

      16/02/2012 at 4:56 pm

      • vad „organigrama” si incerc sa-mi imaginez;
        ce bildenberg,ce trilaterale,…au de invatat de la rusi

        intamplator

        16/02/2012 at 4:59 pm

  3. seara buna,

    impresionanta schema.
    cred ca in anumite domenii e indicat sa actionezi cu rabdare si sa eviti sa dai prea repede cu barda. dusmanii e mai bine sa ii tii aproape. daca ai citit un om e mai inteligent sa il lasi sa zburde si sa fii discret cu geana pe el. la un moment dat vine si vremea singelui.

    a

    16/02/2012 at 5:00 pm

  4. mi-as dorii sä fie totzi pedepsitzi, potzi fii sigur cä Presedintele
    nu-i v-a ierta, dar trebuie sä ii apuce, sä-i prindä-

    dar ce ne facem cu justitzia, presedintele nu-i poate judeca
    magistzratzii ii mangaie pe cap, pe mafiotzi si infractori, uitatzi-vä
    NÄSTASE;VANTU, de altzii nici nu se ocupä, täriceanu face pe prostul
    nu se prezintä, si uite asa se intind termenele si scapä penalii.

    magistratzii , au o parte mare de vinä.

    theo- nona

    16/02/2012 at 5:12 pm

  5. Adevaratele informatii vin de la o disputa juridica intre acesti domni in fata unui tribunal britanic. Dosarul Krasner v Machitski and others QUEEN’S BENCH DIVISION (COMMERCIAL COURT) [2005] EWHC 1787 (Comm), (Transcript) inca nu am tradus.

    Theophyle

    16/02/2012 at 5:12 pm

    • ALRO a fost practic facuta cadou rusilor de catre Nastase. una dintre cele mai mari tunuri date de catre PSD. nici nu cred ca au luat mare spaga, dar pierderea o putem calcula luam pretul pe bursa la ora asta ca exemplu.
      capitalizarea bursiera este de 2.214.856.655 lei, groso modo 509 mil euro.

      indicatorii pe 2010 au fost
      Venituri totale 2.190.098.237,00
      Cheltuieli totale 1.997.072.054,00
      Rezultat brut 193.026.183,00
      Rezultat net 159.781.849,00

      Ne spune Theophile cat a luat in final statul roman pe ditamai combinatul care era eficient si e e ficient si acum.
      Rusii iau profitul. De aia ii si sprijina pe ai lui Nastase si probabil ca stiu destule despre ei.
      Mai vedeti si cine e proprietarul concernului si ce reputatie are.

      Valentin

      16/02/2012 at 5:31 pm

  6. liderul varanic impluovorat Craciun a declarat acum la rtv ca e posibil si probabil sa fie proteste impotriva regimului la meci. si ca asta e evident ceva legitim si neorganizat. lui pirvulescu aflat in studio ii fugeau ochii stinga dreapta.

    a

    16/02/2012 at 5:12 pm

    • daca o sa fie proteste ii da UEFA afara din liga pe cei de la Steaua.
      ceea ce o sa se intoarca impotriva organizatorilor. Dar uslamistii sunt de prosti si atat de disperati incat nu vad mai departe decat de improscat cu noroi in orice situatie.

      Valentin

      16/02/2012 at 5:17 pm

      • pe stadion o sa fie linistiti. ceva bannere si cam atit. ma tem insa ca totul este pregatit sa se intimple cind iese lumea de pe stadion. ala e de fapt si momentul clasic in care incepe bataia cu jandarmii.

        a

        16/02/2012 at 5:20 pm

        • nu au voie nici cu banere conform regulamentului UEFA. Toata treaba asta e o intoxicare si o incitare ieftina.

          zigzag

          16/02/2012 at 5:24 pm

          • hmm, la fel de bine e posibil sa fie o incercare de dezamorsare.

            a

            16/02/2012 at 5:25 pm

            • posibil.dar de ce sa nu discute ei la rtv si pe unde mai discuta despre „protestul-drob de sare” in loc sa discute despre magariile trustului intact, despre controlul consiliului concurentei sau despre tema aleasa astazi de Theophyle?

              zigzag

              16/02/2012 at 5:27 pm

  7. eu chiar cred, cä sunt manä in manä cu becalii, ieri si
    alalteier vorbea de prietenii lui in usl, asa cä ,cred orce.
    poate pe stradä la iesire , sä punä catziva golani sä urle

    theo- nona

    16/02/2012 at 5:27 pm

  8. No, demisionez. Ba nu, m-am razgindit. E demisie de onoare, adica e alt soi de demisie fara efect. Cam asa graieste domn director, de pe hotnews: „Rasturnare de situatie: Horia Hahaianu vrea sa revina asupra deciziei de a demisiona de la Transelectrica „.
    Acuma ori s-a trezit ca e mai bine in organigrama din articol, ori la baietii destepti e ca la Mafie: odata intrat nu iesi decit cu picioarele in beton

    Aha

    16/02/2012 at 5:28 pm

  9. Buna ziua!
    Eu il astept pe Tzepelica, cred ca le stie cam toate magariile.
    Tzepelica, lasa incolo suparare, tinerii sunt stangaci din nascare, parerea ta este importanta, de multi de aici asteptata.

    Creanga

    16/02/2012 at 5:31 pm

  10. treaba crede sotul meu , este altfel. la demisie , adio si n-am cuvinte.
    dacä il dä afarä, indiferent pe ce motiv, poate cere despägubiri…………baniiiii

    theo- nona

    16/02/2012 at 5:38 pm

  11. Adevarul este ca, avand in vedere datele pe care le avem noi, baietii astia au casigat din tranzactionari ieftine de energie cam 1,4 – 1,7 miliarde de Euro. Bani cu care bugetul de stat ar fi putut astupa o gaura.

    Theophyle

    16/02/2012 at 5:40 pm

    • iti dai seama cati bani sunt „sifonati” din tara asta ? si apoi sa vii sa sa tai salariile militarilor, jandarmilor , medicilor..iar cand apare o „problema grava meteo” sa scoti in ger tot pe cei carora le ai taiat veniturile? cam asta e tara noastra. 😦

      zigzag

      16/02/2012 at 5:43 pm

      • dar tu cum crezi ca se fac marile averi prin partea asta de lume? Ca Bill Gates?

        Valentin

        16/02/2012 at 5:47 pm

  12. deci azi am avut asa:
    – decizia cna varan
    – decizia blejnar bingo varan
    – ancheta consiliului concurentei la drumarii din Bucuresti
    – revenirea Hahaianu-lui
    – avertizarea legata de meci
    – demisia lui Turcan
    – prezentarea scrisorilor noului ambasador ru
    multe evenimente vizibile mascheaza si mai multe evenimente invizibile. de asta sint frumosi anii electorali cu atit mai mult cu cit distributia e de exceptie si mizele mari.

    a

    16/02/2012 at 5:40 pm

  13. iar au inebunit ziarele.

    dl. Turcan si-a dat demisia, vrea sä facä altceva,
    f. bine este normal este om tanär, a cunoscut multe,
    cat a fost langä presedinte, ce ii v-a ajuta.

    theo- nona

    16/02/2012 at 5:42 pm

  14. THEO;
    poate apare omul providentzial, ce are puterea si ar
    avea posibilitatea sä facä ceva, repet „POSIBILITATEA”

    theo- nona

    16/02/2012 at 5:47 pm

    • 🙂 Sa speram! Speranta moare ultima.

      Theophyle

      16/02/2012 at 5:51 pm

  15. deci asta a fost dezinteresul lui becalii.
    „vreau sä fiu premier”

    Fereascä Dumnezeu Romania , de Perversi , securisti si ciobani:

    theo- nona

    16/02/2012 at 5:50 pm

  16. Buna seara tuturor,
    Eu nu inteleg un lucru si anume: de ce au depasit termenul de 15 februarie mai alea ca banuiesc ca sunt girati in acest demers de reziliere atat de FMI cat si de CE?. De ce trebuie sa fie trimise la MJ si nu direct in instanta pentru ca in acest ultim caz contractele devin publice.

    ion

    16/02/2012 at 6:28 pm

    • Salut ion,
      Toate contractele au anumite clauze care invoca penalizari si / sau arbitraj. Dec actiunile i trebuie fundamentate extrem de bine.

      Theophyle

      16/02/2012 at 6:51 pm

      • magister salut. Contractele au fost trimise de cateva luni la UE. Daca aceia decid ca a fost ajutor de stat mascat trebuie sa dea inapoi TOTI banii (asa a fost falimentat MALEV) si contractele devin nule. Decizia e fara apel! Altfel, hulitul Videanu avusese o idee buna: spargerea Hidroelectrica si contractele ar fi ramas fara subiect (niciuna dintre mostenitoare nu ar fi avut capacitatea TEHNICA de a onora toate contractele). S-au opus (inafara de politicienii listati mai sus) Fondul Proprietatea si sindicatele (adica tot politicieanii de mai sus).

        cinic

        17/02/2012 at 10:59 am

  17. buna seara,

    RO a fost impartita in doua: partea economica au luat o rusii, influenta politica au luat o SUA @UE si asta inca de pe vremea lui adrian nastase….

    skorpion

    16/02/2012 at 6:43 pm

    • yo cred ca e de pe vremea ..lui decembrie 89 :). primul pas dupa 90: devalizarea economiilor populatiei, pasul 2 devalizarea economiei RO.in ianuarie 90 -cand inca lumea era pe strazi si dezorientata- deja se impartea cascavalul.inclusiv „puterea” si „opozitia” au fost stabilite tot atunci.si uite asa dupa 21 ani avem de ales intre ei si intre ai lor.

      zigzag

      16/02/2012 at 7:09 pm

      • corect, zigzag, a inceput cu faimosul ”nu ne vindem tara” ca ne-o dam ”noua” (fostilor activisti PCR; fostilor turnatori si securisti etc), doar ca odata cu venirea lui Basescu ca presedinte am inceput sa aflam mai multe, sa citim chestiile pe care pina atunci doar le banuiam negru pe alb…

        skorpion

        16/02/2012 at 7:18 pm

      • absolut! poate ne dai niste exemple de cum au vandut astia de acum echivalentul lui ALRO, Petrom, cum au distrus agricultura, cum au marit pensiile si salariile fara nimic in buget, cum ii arestau pe corupti pe vremea PSD, cum era cu libertatea presei su Nastase, care e Mazare, care e Iliescu,cum se tine PM de scaun si alte chestii minore.

        Valentin

        16/02/2012 at 7:19 pm

  18. Buna Theo,
    Stiu ca orice contract prezinta astfel de clauze dar nu pot sa cred ca timp de 3 ani (ma refer doar la uiltimul guvern Boc)nici un specialist in drept comercial de la ministerul de justitie nu a studiat aceste probleme.

    ion

    16/02/2012 at 7:23 pm

    • Ion,
      din nefericire probabil ca au fost multi interesati sa nu se ajunga la asta. Eu nu am alt raspuns.

      Theophyle

      16/02/2012 at 7:29 pm

    • sa nu crezi ca avocatii „ceileilalte parti” erau de talia lui Sova. Acei avocati pe bani buni fac contracte beton: sa nu uitam ca Bechtel s-a modificat ca urmare a presiunilor politice dinspre USA si nu pt.ca s-au gasit modalitati romanesti de a anula contractul.

      cinic

      17/02/2012 at 11:01 am

  19. Din pacate cam asa e lumea noastra politica si blestemul e ca noi ,vrand-nevrand facem parte din ea..

    Cristi Buc

    16/02/2012 at 7:51 pm

    • Salu 🙂
      nu cred ca este blestem – este slbiciunea noastra si ticalosia lor!

      Theophyle

      16/02/2012 at 7:56 pm

  20. salutare! 🙂

    Sa nu ne facem iluzii. Pe musiu Videanu l-a durut in spate de opinia publica si de Basescu. El nu ua avut decit o grija: sa reinnoiasca acele contracte pentru ca asa o parte banii se scurgeau pe diverse canale in pusculita partidului. Sa ne amintim de ce le-a spus Basescu undeva in 2010 la vila Lac, in saptamina dupa care Blaga, inca ministru, declarase senin ca „restructurarea la MAI s-a incheiat”. Basescu le-a zis: „pentru 30.000 de oameni, clientii vostri, tiriti tara asta la dezastru”. Sau ceva de felul asta.

    Cetatean

    16/02/2012 at 7:51 pm

    • Salut C 🙂
      tu iti dai seam cata banet au castigat astia. 2 miliarde de dolari in 4-6 ani 😦

      Theophyle

      16/02/2012 at 7:57 pm

      • Mi se face greata cind ma gindesc. Sa si-i bage in fund si sa se balige cu galbeni de aur in curte la PSD, sa aiba ai cu ce sa plateasca portarerii.

        Cetatean

        16/02/2012 at 8:08 pm

    • Basescu la vila Lac a dat de ales la rinoceri intre a ramane in istorie ca reformatori sau a strange ceva maruntis prin firmele cumetrilor.Majoritatea au ales banii si bagarea in seama..

      Cristi Buc

      16/02/2012 at 8:00 pm

    • salve 🙂
      da asa a zis,imi aduc aminte.parca tot atunci i-a facut zmei – v-atzi dat zmei dar nu facetzi prea multe etc

      mircea

      16/02/2012 at 8:00 pm

      • nu zmei le-a zis dupa ce a cazut Guvernul, in 2009: „S-a vazut cat sunteti de zmei!”.

        Atunci, cind cu cei 30.000, a mai zis una:

        „Stelele partidului stau şi ei în tranşee, dar stau în aşa fel încât să nu îi atingă glonţul şi trimit la înaintare infanteria, să încaseze pentru ei”, a spus preşedintele, conform unor surse participante la discuţii.
        Sursele citate au precizat că Băsescu le-a atras atenţia pedeliştilor că au o problemă reală cu corupţia: „Până acum, un partid de stânga – PSD – era perceput ca fiind cel mai corupt. De când aţi venit la putere, aţi început şi voi. Sunteţi un partid dreapta, dar aveţi o problemă cu corupţia”.

        Cetatean

        16/02/2012 at 8:11 pm

    • Cetatean,
      cred ca declaratia „Pe musiu Videanu l-a durut in spate de opinia publica si de Basescu” este prea transanta si generica, avand in vedere ca musiul cu pricina a fost singurul ministru care gasise solutia corecta pentru transarea problemei : includerea Hidroelectricii intr-o noua structura juridica, lasand baietii destepti si cohorta lor de avocati cu degetul in gura. Se ingnora un alt aspect , economic si politic, care nu a fost luat in discutie aici.
      Anularea unilaterala si discrimatorie (din punct de vedere al dreptului international) a unor contracte comerciale contravine reglementarilor drepturilor comerciale internationale si ar duce la depunctarea serioasa a Romanie de catre toate agentiile si organismele de specialitate pe ale caror rapoarte se bazeaza marii investitori si fondurile de investitii.
      Deci aici trebuiau avute in vedere nu doar aspectele pecuniare legate de posibilele despagubiri ci si efectele unor depunctari serioase la capitolul incredere in pietele investitionale. Sa nu uitam ca in acest moment, intreaga economie mondiala sta in mana unor pisicheri/cinici capitalisti pentru care profitul si puterea contractului comercial este icoana de inchinat, orisice incalcare a acestor principii este imediat sanctionata.

      Lumi (pentru a nu clona pe Luminita)

      17/02/2012 at 11:52 am

  21. seara buna Theophyle all 🙂
    Citeam pe scroll ghitza tv ca JFranks este chemat de MRU ptr. diverse discutzii pe teme economice parca.
    O fi vreo legatura si cu „dashteptzii” astia.

    mircea

    16/02/2012 at 7:57 pm

    • Chiar nu stiu,
      Poate MRU are si el niste idei 🙂

      Theophyle

      16/02/2012 at 7:59 pm

  22. „Pentru treizeci de mii de clienti politici, pierdeti noua milioane de voturi”.

    Asta era citatul.

    Cetatean

    16/02/2012 at 7:57 pm

    • He, 9 milioane de voturi aduc doar niste amarite de salarii de parlamentar, 30 de mii de clienti politici aduc 2 miliarde de dolari. De unde se dovedeste ca politica e un bussiness ca oricare altul.

      Aha

      16/02/2012 at 8:01 pm

      • si inca ce bizniz mioritic.In fond isi apara „painea”
        Aici vedem ce inseamna etica si credintza in D-zeu,fariseismul dushilor la biserica 😦 halal

        mircea

        16/02/2012 at 8:05 pm

      • intr un bussines castiga ambele parti.nu o gasca suge 2 miliarde iar la fraieri le dam reduceri salariale.

        zigzag

        16/02/2012 at 8:07 pm

    • Salut!
      totu’ pleaca de la primarii nostri vrednici si gospodari.Ei si doar ei conditioneaza votul dupa varsamintele de la CJ sau direct din ministere.Dupa 20 de ani ,nu sant in stare sa consolideze un buget local prin atragere de investitii in zona lor.Pe unii nici nu ii intereseaza.Majoritatea deputatilor s-au facut jupani de colegii ca oameni de legatura intre Bucuresti si div primarii de parohie.Se mai baga si presedintii de Cj la luat.Primarii sant nevoiti sa umfle SF-urile ca sa incapa toata lumea in bani.In judete alta politica nici nu exista.In presa au cumparat totul.

      Cristi Buc

      16/02/2012 at 8:10 pm

  23. am gasit art.
    http://www.adevarul.ro/actualitate/politica/Ungureanu-Franks-FMI-UE-intalnire_0_647335759.html
    pe 23 feb. ar trebui raspunsul mj pe spetza contractelor

    mircea

    16/02/2012 at 8:02 pm

  24. Cretinul de Videanu, cind avenit vorba sa restructureze MInisterul Economiei (unde e grosul de clientela politica), a dat o replica ce m-a lasat masca: sa dam afara profesorii suplinitori.

    „Sectorul public trebuie restructurat puternic, inclusiv în domeniul învăţământului. Înţeleg că, dintre profesori, 30% sunt suplinitori care nu au nici calificarea necesară şi nici nu ajută la evoluţia copilului. De ce nu mărim norma profesorului de la 16 la 22 de ore cum este norma europeană? Aşa îl plătim şi mai bine pe profesor şi am garanţia că pe copil îl învaţă cineva calificat”, a declarat prim-vicepreşedintele PD-L.

    Era in 2010 si tocmai se anuntasera taierile de salarii si pensii.

    Cetatean

    16/02/2012 at 8:13 pm

    • iar acest videan inca mai e membru de partid.cand idiotul ala de la pnl care era ministru apararii – atanasiu parca- a calcat pe bec , presidentia imediat a avut reactie: plangere penala, suspendare din fct de ministru si out. si cu cati nu a facut asa presidentia? cand e vorba de videan nici macar out din partid nu i au dat. dar daca punem astfel de intrebari devenim uslasi sau le facem jocul alora fara sa vrem 😦 .

      zigzag

      16/02/2012 at 8:17 pm

      • cu athanasiu a fost alta treaba.

        Problema cu Videanu a fost transata mai greu, prin zburarea lui din functia de ministru. Chestia ca degeaba il zbori pe ala daca ramine intreaga clientela. Au venit obositii aia de Ariton et comp, care erau de aceeasi teapa.

        Nu devenim uslasi, ci aratam acestui partid de doi bani pe care l-am votat ca nu va mai avea voturile noastre. Toata gloria pentru cresterea de 2,5% revine amaritului de Boc. Daca era dupa partid, ploua de la inceput de 2011 cu pomeni.

        Cetatean

        16/02/2012 at 8:21 pm

  25. Am vazut chestia asta cu ochii mei, era la Realitatea.

    Concluzie: o fraiera neobosita ca Monica Macovei era folosita pe post de vitrina si niste destepti din PDL aveau abonament ca functii si bani.

    Cetatean

    16/02/2012 at 8:15 pm

    • Adevarta problema ca din cauza caracatitelor de acest gen nu iesim la liman! Crezi ca in sanatate este diferit. Acolo sunt si mai multi bani si acolo sunt doua sau trei caracatite care se lupta pe spatele amaratilor 😦

      Theophyle

      16/02/2012 at 8:26 pm

  26. Buna seara,
    la Turcescu se discuta despre manifestatia care ar avea loc asta seara la meci.
    Idiotul de Pop de la PSD zice ca e organizata de PDL, la fel ca Hitler , ca sa distraga atentia de la inundatiile care vin, de la starea de dezastru din tara etc.
    Cretinul asta ar merita trimis la dracu. Aparu si Ghise, va dati seama ce discutii pot urma.

    cedric

    16/02/2012 at 8:26 pm

    • Imi bag picioarele in postul asta si in Turcescu!

      Salut Cedric, imi pare rau ca m-am enervat!

      Theophyle

      16/02/2012 at 8:27 pm

      • nu te enerva ! asta si vor cacanarii astia.sa ne faca pe cei ce gandim cum creierul nostru sa ne bagam picioarele in tot si in toate si sa abdicam 🙂 ce subiect au scos jmekerii: posibil miting :)) astia ne cred asa prosti ca nici reg. uefa nu l stim 🙂

        zigzag

        16/02/2012 at 8:39 pm

        • nu m-ar mira ca sa fie o tehnica prin care sa-i cresca ratingul meciului.O mana pe sub masa data lui Becali,sau poate Voinescu a mushcat.La fel de posibil sa nu fi muscat si treaba sa fie reala.In babilonia asta nu mai e o informatzie 100% sigura 😆

          mircea

          16/02/2012 at 8:45 pm

      • S-au tampit cu totzii.N-am vazut o fatza noua, cu replica si bun profesionist.Imposibil ca sa nu fie.Zilnic aproape intotdeauna aceleashi fetze obosite. 😦
        Duvaz (aprox) ce sanse are MRU in 8 luni sa relansesze,sa fie eficient,sa aiba o actziune notabila etc. in dezastrul lasat de Boc.Daca ar fi venit cu legitimitate dupa nishte alegeri(anticipate) in urma carora coalitzia sa castige(vorbea de 65% 😆 ) ,cu acest suport popular,avand in vedere tineretzea si energia lui(MRU) l-am sustzine si noi(uslasii) Asa insa se pierde un tanar de perspectiva.
        ..
        Doar astea 2 sa le rezolve,contractele desteptilor si huila deja aproape 2 mld. intra la pushculitza 😆

        mircea

        16/02/2012 at 8:41 pm

      • toata lumea e la doua capete…

        Cristi Buc

        16/02/2012 at 8:42 pm

        • foarte posibil

          mircea

          16/02/2012 at 8:46 pm

    • salut!

      Uite, desi am nervii tari si ma pot uita la orice post scatofag (ce nu face omul ca sa priceapa mai bine si sa faca analize pertinente :mrgreen:), chiar la chestia asta nu ma uit: Pop si Ghise vorbind despre Hitler, e peste puterile mele.

      Cetatean

      16/02/2012 at 8:36 pm

      • Astia chiar stiu cine a fost Hitler? Imbecili sinistri. Tembelul de Turcescu nici macar nu-i intrerupe 😦

        Theophyle

        16/02/2012 at 8:39 pm

        • ave magister. Banicioiu, alta STEA a PSD, a declarat ca (idem cu MRU) Andropov a fost propulsat prim-ministru al URSS. O fi studiat istorie cu Crinici-pogonici, caci ANdropov a fost prim-secretar al PC al URSS.

          cinic

          17/02/2012 at 11:05 am

  27. ziua/seara buna!
    si io am fost urecheat azi 😀 – ca s-a scapat un invitat la mine in emisiune si a zis, cu privire la Crizel Antenescu „puturosul acela” si io l-am completat zicand: Crin Antonescu e nemulţumit de programul de guvernare. În primul rând pentru că începe prea devreme…
    si-al dracu CNA de Cluj-Bistrita-Salaj s-a sesizat…
    cred c-a fost vreo naLoada pe fir 😀
    cu privire la decizia CNA de azi, io zic ca trebuie actionat mai in forta:
    Crin Antonescu e nemulţumit de programul de guvernare. În primul rând pentru că începe prea devreme…

    Sare'n Ochi

    16/02/2012 at 8:36 pm

  28. Fiindca e seara si nea apropiem de ora culcarii copiilor, dragule, imi vei ingadui sa fac aici o descriere clinica, pe care o poti prelua, daca iti place: 😛

    „Instantaneu cu trei gratii anteniste.

    Privirea iti fuge involuntar spre dreapta, unde cizma alba ti-o atrage cum atrage paianjenul musca in plasa: fara scapare. Mina dreapta pusa nonsalant pe picior te astepti sa se ridice intr-un gest pe jumatate vulgar, pe jumatate serios, asa cum ii sta bine unui deontolog: „Hai, vino si comenteza”. Ai comenta poate ceva de piesa aia cam scurta care ii acopera indecent burta, insa te opresti si iti duci mina la gura, reprimindu-ti un sentiment de voma. Caci, da, iti vine sa vomiti, cind mai sus de balcoanele alea generoase zaresti mustata si barba lui Striblea. „WTF?! iti spui. Femeia-cu-Barba chiar traieste?”

    Nu mai apuci sa iti raspunzi, caci nu vrei cHiar sa vomiti si iti muti privirea la stinga, atras de sandaua cu toc urias din care iese un picior neepilat. Doamna din mijloc are ceva probleme cu greutatea, insa stie sa si le mascheze abiL.. o piesa vestimentare mai lunguta are darul de a ascunde burta dizgratioasa, cu AER tomnatice. Cusatura aceea in zigzag e nimerita, iti zici, si chiar te gindesti ca decit Femeia cu Barba, mai bine o gratie trupesa si mai trecuta. Da de unde! Cind iti ridici privirea de la balcoane, vezi o fata de teolog varanizat. „Gadea, sa-mi frac palme!” iti spui. „Cu asta?”. Never!

    Te muti la ultima fereastra, istovit, sperind sa dai de-o fufa mai pasnica. Cea din stinga e mai subtirica, mai spalatica, mai…Ei pe naiba! Rinjetul de pe fata, peruca pusa in fuga, panoul Antena 3 iti semnaleaza cel mai mare cosmar al vietii tale. Acela ca pina si in cele mai intime (?!) momente, cind te pregatesti sa iti dai friu liber pasiunilor animalice, te trezesti ca cineva iti urla la ureche: „Jos Basescu! Jos Dictatorul! USL a sesizat Curtea Constitutionala”, iar tu iti pierzi… cheful imediat de nici cu 7 tuburi de Viagra nu iti mai revii.

    ce ferestre de cosmar! Mai bine sa ne uitam pe Animal Planet.

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:06 pm

  29. Am nevoie de un voluntar kamikaze

    In această seară, de la ora 21.30, la Antena 3 prezintă o ediţie specială Sinteza Zilei. Invitatul lui Mihai Gâdea este copreşedintele USL Victor Ponta, în direct din Washington, care va vorbi despre demersul său în turneul american.

    Tre sa stiu ce minte omul ca sa fiu pregatit!

    Theophyle

    16/02/2012 at 9:18 pm

  30. Ma bag! 🙂

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:20 pm

    • Ai grija,, ai echipamentul potrivit?

      Theophyle

      16/02/2012 at 9:21 pm

      • masca de gaz, insecticid si topor!

        Cetatean

        16/02/2012 at 9:25 pm

        • Cetatean,

          Mai ai nevoie de 3-4 televizoare. Vezi ca poti gasi foarte ieftin d’alea cu tub catodic. Alea cu plasma pune-le pe alt canal. 🙂

          eugeni

          16/02/2012 at 9:35 pm

  31. cea de deasupra Danei Grecu nu stiu cine e.
    new girl in town ?
    ..
    ps. pacat ca nu li se vad pantoafele.Pe talpa le scrie cu cate fise „functzioneaza”

    mircea

    16/02/2012 at 9:20 pm

  32. cetatean, recunosc ca sunt prost, nu stiu despre ce vorbesti:astea sunt emisiuni de asta seara da la teveuri?
    Eu am ramas la Turcescu, rezist eroic in speranta ca voi fi recompensat pe lumea ailalta!
    Ma uit si eu ce personaje ne conduc, dar multi romani le-au dat votul si nu sunt sigur ca nu o sa-i mai voteze.
    De scandalul Voronin _PSD ati auzit?
    Dumnezeu le aranjeaza pe toate!

    cedric

    16/02/2012 at 9:20 pm

    • Ce scandal Cedric?

      Theophyle

      16/02/2012 at 9:22 pm

  33. vezi, daca n ute uiti la B1? Cica Voronin s-a suparat f. rau pe PSD , ptca tembelul de Cristian Rizea s-a dus la Chisinau si a infiintat un fel de Club PSD acolo, se pare de fapt o filiala a PSD in Moldova>

    cedric

    16/02/2012 at 9:25 pm

  34. Stimabililor,
    DUBLEX A3-CNN, invitat Pontalache cu detalii despre vizita

    ion

    16/02/2012 at 9:26 pm

    • Multe parale le-a costat afacerea 😆

      Theophyle

      16/02/2012 at 9:27 pm

    • adica buclex,
      adica in timp ce-si expune verbal succesul firesc al vizitei,in bucla nishte buci ponteshti sunt plesnite de Mickey Mouse

      mircea

      16/02/2012 at 9:30 pm

    • e duplex A3-Disney Channel si moderator e Pluto

      ribelalu

      16/02/2012 at 10:18 pm

  35. A vorbit un parlamentar de la Chisinau la telefon in emisiunea lui Badin si era f. vexat de initiativa PSD. A ameninta ca isi vor face si ei filiale al partidului comunist in Moldova noastra. Dar la ei nu e constitutional sa-si faca altii dinafara partide.

    cedric

    16/02/2012 at 9:28 pm

  36. Nu ma uit la A3 nici daca pun 1 milion alaturi.
    Dar sa ne povestiti si noua pe unde a umblat musiu.

    cedric

    16/02/2012 at 9:29 pm

  37. Legatura din studiourile CNN, zice Gadea. Vocea Opozitiei trebuie auzita si la Washington, unde se face politica mare.

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:30 pm

    • Draga C,
      daca platesti si tu poti sa transmiti de unde vrei CBC, NBC, ABC sau CNN 🙂

      Theophyle

      16/02/2012 at 9:37 pm

  38. Intrebare pentru Ponta: oficialii americani stiau de tentativa Puterii de a modifica toata legislatia electorala?

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:31 pm

  39. Buna seara!
    ptiu,poparaspopitu! Fara tutu?

    ela

    16/02/2012 at 9:32 pm

  40. Care oficiali? sefii de cabinet?

    cedric

    16/02/2012 at 9:32 pm

  41. Ponta apare.

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:33 pm

  42. Cun sunt legaturile intre Bucuresti si W? Care e scopul vizitei?

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:34 pm

  43. l-au dat cu crema deghete pe fatza ? cu putzin efort la machiaj il faceau sa semene cu Obama 😆
    City ,ai misiune dificila. 😉

    mircea

    16/02/2012 at 9:35 pm

  44. Mesajul transmis de Ponta: Romania are UE si SUA ca parteneri prioritari. Suntem o tara care nerespectam angajamentele. Am fost un pic uimit, oamenii pe care i-am intilnit stiau cit de multa zapada era in Romania, cunoasteau manifestatiile, ca oamenii sunt in strada.

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:35 pm

  45. Care e nivelul intilnirilor Dvs? intreaba Gadea.

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:36 pm

  46. Domnu Gadea, noi cu ambasadorul SUA de la bucuresti am stabilit o lista de persoane: cei care se ocupa de europa de est, de zona militara, de Europa. Practic, m-am intilnit cu toti acestia. Nu vreau sa va dau detalii, trebuie sa imi intilnesc intii colegii din USL 😆

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:37 pm

    • Ha, ha , ha 😆 Sa-l invete ilici cum sa minta frumos 🙂

      Theophyle

      16/02/2012 at 9:39 pm

  47. HA,ha: PP-DD a intrat in parlament: Daniel Oajdea, dat afara din PDL a trecut la Dan Diaconescu!!
    Si va candida la priamaria Iasiului! Pam-pam!

    cedric

    16/02/2012 at 9:40 pm

  48. Mesajul meu: noi, cei din opozitie, suntem responsabili, vrem sa schimbam mult, insa vom pastra o stabilitate in relatiile externe. Raspunsul americanilor: conteaza vointa democratica.

    Ponta: vad in noi un partener serios, dupa alegeri.

    Gadea: autoritatile americane ar sustine orice guvern care ar ajunge la putere in mod democratic?

    Ponta: ati inteles corect. Conteaza decizia democratica, ceea ce oamneii decid, aceia sunt partenerii de discutii. Am discutat lucruri concrete si posibilitati concrete de investii in vitor (!!!)

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:40 pm

    • Cu cine bre a vorbit despre investitii cu portarul de la State Department? 😆

      Theophyle

      16/02/2012 at 9:43 pm

  49. Gadea e siderat, adanc patruns de exceptionalitatea duplexului cu Toanta, de parca ar vorbi cu o entitate de pe planeta Marte.

    luminita

    16/02/2012 at 9:42 pm

  50. Ponnta: eu nu am un dubu limbaj, daca sunt la Bruxeles sau la W. Am abodat aceleasi probleme: partea militara, economica.

    Chiar azi, inainte sa citesc eu stirile cu coruptia din eurobarometrul pentru coruptie, mi-a fost ridicata aceasta problema de un interlocutor american.

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:42 pm

  51. Sa zica domle odata cu cine a vorbit.NUMELE lor !

    mircea

    16/02/2012 at 9:43 pm

    • a vorbit cu INTERLOCUTORUL AMERICAN (asa scrie la contract: INTERLOCUTORUL, NUMIT IN CONTINUARE AMERICAN, SE OBLIGA SA RIDICE PROBLEME INAINTE DE A FI CITITE)

      Sare'n Ochi

      16/02/2012 at 10:06 pm

  52. Ei stiau destul de bine ca este foarte posibil ca Opozitia sa cistige vitoarele alegeri.

    „CNN a transmis imagini de la proteste” – Gadea. „Puterea de la W stie ca actuala putere sta rau in sondaje” – Gadea.

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:43 pm

  53. Ponta: am avut intlniri cu cei care din administratie raspund de zona noastra. nu am venit in W sa fac poze.

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:44 pm

    • Am inteles FIASCO total! 😀

      Theophyle

      16/02/2012 at 9:45 pm

  54. Eu am inchis, 5 minute pe Sarma3 mi-au fost de ajuns.

    luminita

    16/02/2012 at 9:44 pm

  55. Am avut o discutie si la sediul FMI.

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:45 pm

    • Le-a spus sa-l schimbe pe Franks 🙂 si i-au dat cu flit!

      Theophyle

      16/02/2012 at 9:46 pm

  56. Nu suntem doar o Opozitie are doar critica Puterea, suntem o Opozitie care se pregateste la modul cel mai serios Romania.

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:46 pm

    • Astia toca timp – ala nu are ce sa spune si Gadea vorbeste despre „puterea de la W” cine masa e puterea Presedintele, Vicele, Ministrul de Externe, cine? Imbecili si romanii daca inghit prostiile aste sunt si mai prosti!

      Theophyle

      16/02/2012 at 9:49 pm

      • Din pacate suntem destul de multi.

        ovidiu

        16/02/2012 at 10:58 pm

    • Mai are un pic si incepe si asta cu „Daciana, dragostea mea”, ca nu mai are ce sa zica, le tot ametzeste cu discutiile pe care le-a avut, dar nu spune cu cine.
      Poate o fi pastrat cateva carti de vizita de la receptia hotelului, sa le arate presei la intoarcere.

      luminita

      16/02/2012 at 9:50 pm

  57. Gadea ii pune intrebari

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:46 pm

  58. S-au facut speculatii in presa afiliata puterii cum ca ar fi tensiuni intre Dvs si Antonescu. De ce ati mers la W fara Antonescu, aveti o relatie rece?

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:47 pm

  59. Am stabilit o agenda comuna, ce vizite externe facem. Cind pleaca un co-presedinte, ramine celallt in tara.

    Antonescu se duce in Olanda, sa discute despre Schengen (!!)

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:48 pm

  60. Ponta isi freaca nasul. Semn clar de minciuna.

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:49 pm

  61. ha-ha cand pleaca unul celalalt sta acasa ca sa rezolve lucruri importante.Inseamna ca urmeaza la vizite afara Chucky 😆

    mircea

    16/02/2012 at 9:49 pm

  62. Gadea il intreaba de contestatia USL la CCR. Sustineti acest demers?

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:49 pm

  63. Da, este o decizie luata impreuna. Practic nici o regula de functionare a Parlamentului nu se mai respecta.

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:51 pm

  64. Il critica pe Ungureanu pentru vizita in judetele calamitate.

    „Desi sunt in America, vad ca in Parlament sunt insulte la adresa Opozitiei si sfidare din partea Robertei Anastase”.

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:52 pm

  65. Pai avea cine sa se intilneasca cu Ponta ?
    Hu Jintao le-a dat frisoane americanilor ca sa mai aiba vreme de Ponta.
    Jay Leno, zicea ca Jintao a venit in SUA ca proprietarul apartamentului care vine sa verifice daca chiriasii nu distrug mobila. 🙂

    Un tanar de stanga

    16/02/2012 at 9:53 pm

  66. Cum evaluati modul in care Guvernul a actionat in Vrancea si Buzau, unde nu s-a instituit starea de urgenta?

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:54 pm

    • Hai C,
      ca nu mai interesaza. Omul nu a spus nimic ca nu avea ce sa zica. I-au dat cu flit si Pa!

      Theophyle

      16/02/2012 at 9:55 pm

      • Gata, am inteles, ma extrag, deja gindacii au dat in SF-uri!

        Cetatean

        16/02/2012 at 9:56 pm

  67. Este cineva responsabil pentru morti, declara Ponta.

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:55 pm

  68. bai frate, dar un jurnalist american nu-l intervieveaza? ca Geoana a avut aceasta onoare. Gadea il poate asculta si in studioul de la A3..

    cedric

    16/02/2012 at 9:55 pm

    • Cine? Sa fimm seriosi. In America VP este un nimeni, aproape ca in Ro.

      Theophyle

      16/02/2012 at 9:56 pm

  69. Theophyle, te rog sa faci rost de lista celebritatilor cu care s-a intalnit Ponta. Si sa i-o dam si lui Gadea ca a fost lasat cu ochii in soare.

    cedric

    16/02/2012 at 9:57 pm

    • Ha, ha 🙂

      tu ce crezi – am si inceput sa lucrez la asta!

      Theophyle

      16/02/2012 at 9:58 pm

      • io mi-am trimis paparazzi in USA. au zis ca-mi trimit poze de la intalnirile lui Ponta.
        cica Frumoasa din Padurea Adormita este nitel cam adormita si pe Scufita Rosie a cam ros-o lupul. In rest cei 3 purcelusi se simt bine in casa cea noua luata de zapezi. numai greierasul lui Pinochio tot canta trist cri-cri-crin, nu credeam ca n-ai sa vii…

        Sare'n Ochi

        16/02/2012 at 10:12 pm

  70. Ma uit cu sonorul inchis. Ponta are par in fund iar Gadea un melc, se foieste mereu si are o fata incruntata.

    Cetatean

    16/02/2012 at 9:58 pm

  71. Buna seara,
    pana termina Gadea intrebarea (care contine si raspunsul…) uit cu ce a inceput.. iar intonatia, pfuuuu, e fan-tas-ti-ca 🙂

    Ioana

    16/02/2012 at 10:00 pm

  72. Cred ca sunt prosti destui care se entuziasmeaza la aceasta vizita ilustra.

    cedric

    16/02/2012 at 10:00 pm

  73. intonatia e de milioane, parca ii ia intreviu lui Sf. Petru.

    Cetatean

    16/02/2012 at 10:01 pm

  74. Ponta zice ca autoritatile americane l-au intrebat, cel mai des: ce veti face dupa ce veniti la putere? Zice ca nu il mai inreaba DACA vor cistiga puterea, ci CE vor face.

    Cetatean

    16/02/2012 at 10:01 pm

    • completare : ca au si ei (americanii) informatiile lor (adica ei STIU ca USL va castiga..) vax vax vax

      Ioana

      16/02/2012 at 10:04 pm

  75. La Cristoiu, Dan Andronic si Gusa plus Nelu Barbu de care-mi place mie.
    Va fi distractie. Deocamdata a upus filmuletul parodie cu Hitler.

    cedric

    16/02/2012 at 10:02 pm

  76. eh, ii subliniaza cuvintele-cheie, sa nu cumva sa uite ce instructiuni i-a dat Felix

    Ioana

    16/02/2012 at 10:02 pm

  77. Care au fost reactiile partenerilor americani? Ati fost conditionati? Au sugerat vreun lucru pe care l-ar dori de la USL pentru a fi sustinuta?

    Ponta: nu se pune problema asa. Mesajul transmis de „ei”: o stabilitate care sa asigure continuarea proiectelor militare ale SUA.

    S-a mai ridicat problema (!) legat de lupta anti-coruptie si cadrul legal pentru investitorii americani.

    Cetatean

    16/02/2012 at 10:04 pm

  78. De la w. merge la chicago, unde e cea mai importanta comunitate romaneasca. Luni revine in tara.

    Cetatean

    16/02/2012 at 10:05 pm

  79. Pacat ca bibanii nu stiu ce inseamna o vizita de lucru.

    1. Agenda este publica;
    2. Dupa fiecare intalnire apare comunicat eventual si photo-oportunity.
    3. La sfarsit exista un interviu fata de agenda publicata in care se spune ce s-a facut in aceasta vizita.

    Conluzie – Ponta ese un neica-nimeni care nici macar nu cunoste uzuantele.. Gadeaeste jurnalist exact cat sunt eu astronaut chinez!

    Theophyle

    16/02/2012 at 10:06 pm

  80. Gandacii out. Ponta a iesit, incep scatofagii.

    Cetatean

    16/02/2012 at 10:08 pm

  81. 🙂 Gadea :cei de la CNN m-au intrebat cine este invitatul dumnevoastra si le-am data toate detaliile despre dvs 🙂 Ponta marele necunoscut

    Ioana

    16/02/2012 at 10:09 pm

    • Doamne ca sa vezi cat e el de important 😆 acum il cunosc si CNN-ul 😀

      Theophyle

      16/02/2012 at 10:13 pm

    • iț ăbaut ăn importănt coprezidănt of usele!
      uzele, vaț min uzele?
      soșial liberal iuniăn
      solilu? WTF!

      Sare'n Ochi

      16/02/2012 at 10:19 pm

  82. nu-i de mirare ca MRU a vrut s-o dea afara pe aia de la POSDRU! a cui pila o fi fost si fufa aia?
    Romania risca blocarea platilor din fonduri europene pe Programul pentru Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU), in valoare totala de aproape 3,5 mld euro
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11527312-romania-risca-blocarea-platilor-din-fonduri-europene-programul-pentru-dezvoltarea-resurselor-umane-posdru-valoare-totala-aproape-3-5-mld-euro.htm

    Sare'n Ochi

    16/02/2012 at 10:20 pm

    • Ai fost mai rapid 🙂 Asta este nivelul de competenta, la POSDRU este jale!!!! Vine din spate POP-ul de la Agricultura.

      mar

      16/02/2012 at 10:24 pm

    • Din fondurile POSDRU se sifoneaza 80%.

      ribelalu

      16/02/2012 at 10:29 pm

      • Da, este de notorietate acest lucru. Se pare ca vine din urma programul ptr. pescuit, si aici urmeaza sa se blocheze fondurile.

        mar

        16/02/2012 at 10:31 pm

  83. Buna seara,

    Pt cine nu se uita la meci si vrea sa-si aduca aminte de democratia din primul mandat al lui iliescu

    Ps. Nu stiam ca sefa de la camera deputatilor a fost miss Romania in perioada aia 🙂

    Laur

    16/02/2012 at 10:24 pm

    • 5000 de dolari de vita exportata!
      cine ne-a vandut?

      Sare'n Ochi

      16/02/2012 at 10:28 pm

    • si tembelii care au crezut ca banii se inmultesc de 8 ori – te pisi pe ei si ei se umfla!
      ce spalare de bani s-a petrecut cu ocazia aia!

      Sare'n Ochi

      16/02/2012 at 10:31 pm

    • pe naLoada n-o vedeti votand? toate dezaxatele alea care l-au votat pe Ilici-apare-soarele-rasare!

      Sare'n Ochi

      16/02/2012 at 10:33 pm

    • fratii Cristea si escrocheria cu banii de revelion de la ProTEMBEL!!! aia doi erau din Alba…

      Sare'n Ochi

      16/02/2012 at 10:50 pm

      • Fraierii nu mor ei se metamorfozeaza in alti fraieri 🙂

        Theophyle

        16/02/2012 at 10:52 pm

  84. Cristoiu si Guse îl toacă mărunt, mărunt pe MRU. Juri ca este emisiune la comanda Ş)

    mar

    16/02/2012 at 10:44 pm

    • Probabil ca si este 🙂

      Theophyle

      16/02/2012 at 10:53 pm

      • Sara buna oameni buni,

        Acum, partial cred ca au un pic de dreptate. Este vorba de comunicare in chestia aia cu 8-16, cand s-a transmis si la profesori, de catre un idiot-oare- de la nush ce inspectorat si treba cu demisia lui Hahaianu cu demisia de onoare care (zice el) nu are efect juridic.(este demisie indiferent de motiv idiotul dreaq), dau senzatia de balbaiala.
        Ce ma enerveaza cel mai mult este ca CrinA a iesit din vizor foarte repede. 😦

        eugeni

        16/02/2012 at 11:00 pm

    • mar, m-au cam uimit si pe mine dar ma gandesc ca poate vor sa-l mai traga de maneca pentru ca nu stiu cum se rezolva demisia lui Hahaianu, iar chestia cu programul de la 8 la 16 n-a fost explicata de la inceput.
      Eu sper sa fie greseli marunte, ca nu e rodat si poate lucreaza la alte chestii mult mai importante pe care sa le dezvaluie cand or fi gata.

      cedric

      16/02/2012 at 10:54 pm

      • Cedric, programul de la 8 la 16 este o solutie ok. Numai cine nu alearga pe la institutii nu pricepe/nu vrea sa priceapa ca unii veneau la 9 si se puneau in miscare la 10, iar la ora 15 rupeau usa. Din pacate comunicarea iar a fost facuta in dodii 😦

        mar

        16/02/2012 at 10:58 pm

        • Exact asta am zis si eu, ca n-au explicat-o decat dupa ce s-au simtit vizati profesorii, medicii si cica popii!!

          cedric

          16/02/2012 at 11:06 pm

  85. Seara buna la lumea buna.
    @Citizen: o medalie onorifica pentru sacrificiul de a fi urmarit si relatat interviul lui Pontanache din USA. MUltzam, n-am mai ras asa de multa vreme.

    mishu jamie

    16/02/2012 at 10:46 pm

    • Salut Mishu 🙂
      Chiar merita a facut-o voluntar si ne-silit de nimeni!

      Theophyle

      16/02/2012 at 10:53 pm

    • 🙂

      Merci!

      s-a cerut un voluntar, eram pe faza!

      Cetatean

      16/02/2012 at 10:59 pm

  86. @cetatean,
    te-ai uitat in ochii lui ponta? ti se parea ca mint??? banuiesc ca te pricepi sa citesti privirea unui om si sa interpretezi ce transmit ochii

    skorpion

    16/02/2012 at 11:04 pm

    • Da.

      Si-a frecat nasul.
      Se abtinea din greu sa nu zimbeasca dupa unele fraze. Isi stringea buzele cu un gest vizibil.
      Se uita fix la camera, incercind sa focalizeze privirea ca sa para preocupata.

      Cetatean

      16/02/2012 at 11:07 pm

  87. Deja ziarele au inceput sa inghita galustele lui Ponta:

    http://www.gandul.info/politica/vizita-lui-victor-ponta-in-sua-cu-cine-s-a-intalnit-si-care-a-fost-mesajul-usl-pentru-americani-9241942

    „Co-preşedintele USL a adăugat că, împreună cu ambasadorul SUA, a stabilit lista celor cu care s-a întâlnit. Victor Ponta a precizat că au existat discuţii cu persoane din Departamentul de Stat care se ocupă de Europa de Est pe zona militară şi economică. De asemenea, preşedintele PSD a mers la sediul FMIOamenii pe care i-am întâlnit ştiau foarte bine ce se întâmplă în România, de faptul că oamenii sunt în stradă, asta m-a surprins”.

    Asta imi aduce amimte de o melodie Modern Talking: No face, no name, no number! 😆

    Cetatean

    16/02/2012 at 11:05 pm

  88. http://www.evz.ro/detalii/stiri/sorin-oprescu-trebuie-sa-raspunda-pentru-966833.html
    in ultima vreme am vazut si eu atacuri la jegurile uslinoase.Tot inainte!

    Valentin

    16/02/2012 at 11:05 pm

    • au inceput sa il stringa de Oprescu de vasectomie :mrgreen:

      Cetatean

      16/02/2012 at 11:08 pm

  89. Tocatul lui MRU este absolut abject la nici 7 zile de la instalare!!

    si primesc zilnic de la amicii mei anti_infamul_Basescu cite 2-3 emailuri cu articole din diverse ziare, bloguri etc… ti se intorc matzele…

    skorpion

    16/02/2012 at 11:06 pm

  90. Cetatean imi aduce aminte de povestile rusesti din al -II-lea razboi mondial, cineva care se arunca pe grenada sau altul care se punea cu pieptul in fata unei mitraliere ca sa isi apere tovarasii.
    Asa si el o sa intre legendele si miturile pierdute in ceata timpului de pe acest blog. Canturi, balade si doine vor fi cantate , postate pe utube si embeded aici, in vecii vecilor.
    Felicitari @Cetatean :).

    eugeni

    16/02/2012 at 11:07 pm

    • salve, eugeni!

      ce mare brinza, am relatat din vizuina varanului, iaca na! Sa-l fi vazut pe Gadea, teologul, parca era in fata Judecatii de Apoi, asa de solemn era! :mrgreen:

      Cetatean

      16/02/2012 at 11:12 pm

      • Adevarul este ca eu nu as fi suportat sa il Vad pe Ponta stiind realitatea si enervandu-ma stiind ca o multime vor cadea pe spate in fata micului Titulescu si amploarea internationala a relatiilor lui. – Ma enervez numai scriind….dammit

        eugeni

        16/02/2012 at 11:16 pm

  91. programul ministerelor si al altor agentii (nu profesori, nu medici) intre 8 si 16 este foarte ok.
    restul este doar isterie_anti_MRU_Basescu!!!

    skorpion

    16/02/2012 at 11:07 pm

    • Skorpy,

      Eu nu zic ca nu este OK sa ca nu trebuia facut, doamne fereste. Nice vorba de isterie anti. 🙂

      eugeni

      16/02/2012 at 11:12 pm

  92. nu intotdeauna trebuie explicat. ei inteleg f.f.f. bine dar mama lor de circotasi..

    skorpion

    16/02/2012 at 11:10 pm

  93. mersi, cetatean, ponta stie sa se prefaca dar nu suta la suta, iar un expert in priviri il dibuie ushor.

    skorpion

    16/02/2012 at 11:11 pm

  94. Multumiri lui @citizen, asa nazbitii n-am mai auzit de mult. Deci s-a intinit cu interlocuitorii, care interlocuitori l-au asigurat ca sint de acord cu guvernul USL, el ca prim-ministru ce planuri are? Si co-prezidentul Crin e bine sanatos? Ha ha, asta a fost la mall si dupa aia a raspuns Gadea pentru el.

    Aha

    16/02/2012 at 11:16 pm

    • Aha, daca nu scoate citeva nume si un program postat pe un site oficial american, se poate spune linistit ca a transmis din Ferentari, avind in spate o plasma ciordita de undeva pe care se vedea cladirea Congresului si steagul Americii.

      Cetatean

      16/02/2012 at 11:19 pm

      • Buna seara Cetatean si toata lumea 🙂
        nu stiu ce avetzi cu Ferentari, un cartier fara evenimente deosebite, in afara de pana de curent electric. De ciordit, asta se face in alta parte a Bucurestiului, in zone mai ‘miluite’ cu bunastare.
        In alta ordine de idei….daca te invita orice secretara de la WB sau FMI poti intra cu cartela (emisa si semnata) si poti sa te inalnesti cu persoana respectiva. Mentionez ca exista 7 (sapte) cladiri ale WB si alaturi de cea centrala este si IMF (unde apropos se mananca bine la restaurant/ cantina/ impinge tava, ca si in cele sapte cladiri ale WB). Asa ca, daca a fost primit dl. Ponta pe undeva, era mai interesant sa fie invitat in afara cladirilor oficiale ca sunt restaurante bune in Washington DC. Depinde ce stie dansul despre Washington, ca Ambasada noastra de acolo stie oricum. Si sa lasam intrebarile stanjenitoare ca frecatul nasului e a la mode 🙂

        desydemeter

        16/02/2012 at 11:57 pm

        • Buna seara, Doamna ! 🙂

          Nu am nimic cu cartierul, dpdv al ciordelii, e chiar Biserica pe linga Primaverii, recunosc! 🙂

          Eu zic ca Ponta a fost la sediul FMI, a facut poze si le-a trimos acasa, la Daciana. Nu l-au primit baietii nici sa faca nevoile, darmite sa discute finante!

          Cetatean

          17/02/2012 at 12:02 am

          • Hello Cetatean 🙂
            Sa vedem pozele, ca eu cunosc zona Washington D.C. extrem de bine. Mai ales cea cu IMF si WB.
            Daca nu a stabilit cu cineva o inalnire cel putin cu o saptamana-doua inainte (la nivel de director) nu are timp nimeni. Toata lumea are agenda pe 6 luni inainte notata si ad-notata.
            P.S. Am lucrat la WB in D,C. 1

            desydemeter

            17/02/2012 at 12:07 am

            • Doamna, nu ii dati nici o sansa! 🙂

              O sa il obligati sa trucheze poze 😛

              Dar poate ca avea intilnirea pregatita de Geoana, de cind a mers acesta si apoi a fost dat afara din PSD :mrgreen:

              Cetatean

              17/02/2012 at 12:10 am

              • Stimate Domn,
                Ati uitat ce realizari extraordinare a avut dl. Geoana cand a fost ambasador in Washington D. C. La nivel de tara vorbesc. personal nu cunosc ce afaceri a reusit sa aiba. Deschiderea catre Department of State a fost aproape nula. Pozele nu vorbesc prea mult, dar FMi si WB sunt organizatii la nivel mondial si nu incearca sa furiseze pe nimeni in sedii. 🙂

                desydemeter

                17/02/2012 at 12:17 am

              • Ba nu am uitat, imi amintesc perfect ce a spus insus domnul Geoana in cartea sa, „Incredere”:

                „Cand m-am prezentat la post, ca ambasador, Ana avea sase luni, a luat degetul lui Clinton si a inceput sa-l molfaie, iar Alex, care avea doi ani, a luat un baston zairez si se plimba tantos in Biroul Oval, refuzand sa il inapoieze”, si-a amintit Mircea Geoana.

                Astea da realizari! Cit despre Romania din vremea aia, imi amintesc de mineriada de la Costesti, din 17 feb.1999…

                Cetatean

                17/02/2012 at 12:21 am

              • Va las, am fugit la somn, noapte buna 🙂

                Cetatean

                17/02/2012 at 12:23 am

  95. Victor Ponta a precizat că au existat discuţii cu persoane din Departamentul de Stat care se ocupă de Europa de Est pe zona militară şi economică. De asemenea, preşedintele PSD a mers la sediul FMI …Oamenii pe care i-am întâlnit ştiau foarte bine ce se întâmplă în România, de faptul că oamenii sunt în stradă, asta m-a surprins”.

    concluzia mea: frectie pe un picior de lemn……

    daca vizita ar fi fost la niveluri mai inalte, mai mult ca sigur ar fi transmis lui nea gadea sau poate vrea sa-i intoarca surpriza lui Basescu?
    🙂

    skorpion

    16/02/2012 at 11:17 pm

  96. Pe timpul lui Ceaușescu exista un banc care spunea că toți cei care spun bancuri politice primesc doi ani de pușcărie, cei care ascultă trei ani iar cei care nici nu spun nici nu ascultă încasează șapte ani. Asta sub motiv că „nu participă la viața politică a țării”. Ei bine, acest banc pare a fi perfect ilustrat de cea de a doua decizie luată azi de cei de la CNA. Dacă Anteniștii nu au pățit mare lucru, doar pentru că a retransmis acel filmuleț mizerabil, postul lui Dan Diaconescu a fost amendat cu 200.000 lei.

    Citat din:
    http://www.curentul.ro/2012/index.php/2012021768833/Actualitate/Prins-la-inghesuiala-de-CNA-Voiculescu-l-a-sacrificat-fara-scrupule-pe-Capatos.html

    Daca va uitati la poza , vi se face rau!

    cedric

    16/02/2012 at 11:21 pm

    • Zici ca sunt veniti de la ciordit, mai lipseste sacul si plasma :mrgreen:

      mar

      16/02/2012 at 11:24 pm

      • Mie Voiculescu mi se pare sinistru.

        cedric

        16/02/2012 at 11:29 pm

        • Da, are un facis malefic.

          mar

          16/02/2012 at 11:31 pm

          • Exact, bine ai gasit epitetul.

            cedric

            16/02/2012 at 11:38 pm

  97. Carevasazica, cind se fac vizite externe ramine unul din cei doi co-prezidenti USL sa pazeasca Romania, sa nu fuga Basescu cu ea in spate. Stati un pic. Cum adica unul din cei doi? Da’ ala de la PC, el nu-i coprezident?

    Aha

    16/02/2012 at 11:29 pm

    • Hahahahaha! Asta nu o remarcasem, Antonescu si Ponta vorbesc si actioneaza ca si cum al treilea e bun doar de cuier! 😛

      Cetatean

      16/02/2012 at 11:31 pm

      • Nu,
        al treile ii spune lui Voiculescu ce vorbesc cei doi!

        Theophyle

        16/02/2012 at 11:34 pm

        • buna dimineata
          astia exemplifica perfect bancul ala:
          un roman= un hot
          doi romani= o gashca
          trei romani= o gashca si un turnator

          intimplator

          17/02/2012 at 2:08 am

      • Stai asa, ca merge Antonescu in Olanda. O sa vina inapoi in fuga si ingrozit: domnu Gadea, raportez, olandezii sint oranjgutani. Au portocaliu peste tot. Pina si regina, domnu Gadea, culoarea ei e portocalie. Ne-a tradat Misu, nu ne-a spus ca olandezii sint pedelisti. Aoleu, fug sa ma culc, poate e un cosmar.

        Aha

        16/02/2012 at 11:34 pm

        • Poate niste poponari ii fac ochi dulci in Red Light District, din cauza parului culoarea acaju 😛

          Cetatean

          16/02/2012 at 11:42 pm

  98. Astia sunt oameni cu care trebuie sa vorbesti la Washington la nivel de om serios care inca nu esti lider oficial, dar estide bagat in seama. Daca Ponta nu a discutat (si nu a discutat cu nimeni dintre ei) pacat de banii cheltuiti

    http://www.state.gov/misc/19232.htm

    Asta ca sa stiti voi, pentru ca el nu o va intelege niciodata!

    Theophyle

    16/02/2012 at 11:42 pm

  99. Eu zic ca mai bine il trimiteau pe Crin. Ponta saracu o fi avut jet lag. Da’ Crin nu ar fi avut probleme, el e tot timpul pe fusul orar american. Pai cind e 6 dimineata in America nu e 12 la prinz la noi? Deci si Crin incepe sa lucreze ca si MRU, la 6 dimineata, dar dupa ora Washington-ului.

    Aha

    16/02/2012 at 11:43 pm

    • iti inchipui un dialog de 3 minute a lui Crin cu cinea din administratie:

      „Dupa cum am mai spus -o deja de multe ori pina acum, in calitate de presedinte al PNL si de copresedinte al USL, dupa ce ne-am consultat astazi dimineata si am cazut de acord sa emitem un mesaj comun pentru a infirma tezele presei aservite lui Traian Basecu cum ca ar fi o fractura, o fisura, o ruptura in cadrul USL – ceea ce nu este cazul, Slava Domnului, desi multi ar dori asta, insa USL este solida si ramine unita, deoarece am aratat ca putem trece peste orgolii pentru binele tarii, care este acela de a avea, dupa alegeri anticipate, un noi Guvern si un nou Presedinte – deci mesajul nostru de unitate, pe care il aducem in fata Dumneavoasta cu toata deschiderea, ca reprezentanti ai celor care vor prelua Puterea in Romania, dupa alegeri anticipate…

      „Multumesc, timpul acordat a expirat”.

      Cetatean

      16/02/2012 at 11:50 pm

  100. Promit ca maine dupa amiza voi posta un indreptar pentru politicianul mioritic despre ce si cum se fac lucrurile in America si de ce se fac cum voi povesti eu.!

    Theophyle

    17/02/2012 at 12:06 am

    • Asa, superb! Sa aia presa noasptra timp sa rumege chestiunea in weekend si sa il ia la intrebari pe Pontanache cind vine acasa.

      Cetatean

      17/02/2012 at 12:08 am

      • M-as bucur sa treaca macar o parte din presa pe aici, da’ nu se prea vede.

        ovidiu

        17/02/2012 at 12:16 am

        • Ovidiu salut 🙂
          aici gresesti. La revista presei politeia sunt abonte 4 ambasade (serioase zic eu). Majoritatea citesc si comentariile pentru ca ele sunt importante pentru a intelege curente de opinie.

          La fluxul nostru sunt abonati cel putin 6 institutii de presa, pe care le vad eu in statistici.

          Theophyle

          17/02/2012 at 12:21 am

          • aoleu, citesc si „troznelile” cu Loda 🙂

            mar

            17/02/2012 at 12:29 am

            • Nu cred ca sunt multe locuri in care poti afla despre cum gandesc o parte din romani mai bine decat blogul asta, crede-ma ca blogul este o oglinda perfecta a societeatii romanesti dintr-o anumita pozitie sau unghi.

              Theophyle

              17/02/2012 at 12:32 am

              • din pacate e cam singurul loc unde poti sa vezi „fata nevazuta a lunii” a cotidianului romanesc…va multumesc ca existati…fara sa spun vorbe mari , imi pierdusem increderea ca romanii mai sunt in stare sa fie de acord…inca o data va multumesc ca existati.

                Vali Nisipeanu

                17/02/2012 at 2:02 am

          • Doamne-ajuta sa citeasca cat mai multi acest post pastorit de dumneavoastra, doar ca ma asteptam sa se si lipeasca ceva de ei.

            ovidiu

            17/02/2012 at 11:11 am

  101. ma mai relaxez si eu, dupa ce am privit la antena faciesul lui gadea, marcat de tranmisia din washingtin de parca tansmitea o intilnire cu Papa (of, am uitat ca el e teolog protestant varanizat).

    Cetatean

    17/02/2012 at 12:07 am

    • Vezi tu cetatean, cel mai rau lucru pentru un politician este sa minta iesind din ideia ca nimeni nu cunoaste procedura. Niciodata, dar niciodata un oficial american nu se va exprima in felul in care Ponta a povestit astazi pe A3 – EXCLUS!

      Theophyle

      17/02/2012 at 12:11 am

      • Cateoric. Numai ca la noi astia mint si cind respira.

        Prin urmare, trebuie un articol clar, cu procedura si lista persoanelor pe care ar fi trebuit sa le intilneasca Ponta, daca vizita avea anvergura pe care vrea el sa o dea.

        Iar cind apare in tara, sa vedem ce nume si dovezi scoate fraierul.

        Cetatean

        17/02/2012 at 12:12 am

        • Nu o sa aiba ce sa raspunda. O sa taca precum pestele.

          clemycali

          17/02/2012 at 12:14 am

  102. cetatean,
    presa aservita uslinosilor nu-l va lua la intrebari,
    daca ponta a facut reahatul praf, atunci va fi liniste si va fi atacat MRU in fel si chip..
    in curind vin inundatiile, deja irealitatea a pregatit spaima, groaza, apocalipsa inundatiilor…

    skorpion

    17/02/2012 at 12:13 am

  103. nu presa uslasilor, ci presa normala.

    Cetatean

    17/02/2012 at 12:16 am

  104. Va las, am fugit la somn, noapte buna tuturor 🙂

    Cetatean

    17/02/2012 at 12:23 am

    • Noapte buna C. 🙂

      Theophyle

      17/02/2012 at 12:24 am

  105. Foarte tare articolul de azi. A prajit (scurtcircuitat) aproape tot ce era pe piata. 🙂

    John Galt

    17/02/2012 at 1:46 am

  106. buna dimineata

    n-as fi crezut niciodata ca se poate intimpla; autoritatile americane aveau mai multa deferenta (atentie,deferenta nu respect)fata de reprezentantii regimului ceausescu,chiar si la sfirsit de ani 80 ,decit au fata de ponta,care este liderul celui mai important partid romanesc la ora actuala(cel putin conform sondajelor)
    romanii ar trebui sa realizeze ce fel de ” lider” este ponta si ce ne poate astepta daca unul ca el ajunge sa conduca aceasta tara;
    tipi de genul ponta,antonescu si acolitii lor nu au absolut nici o valoare ,nicaieri,folosind dublul standard;
    cum isi inchipuie un ponta si aia pe care ii plateste sa-l consilieze ca pot fi luati in seama de cineva cind el se contrazice de cinci ori in 2 minute;cuvintul cheie e predictibilitate;asta a introdus basescu in politica externa
    faptul ca ponta e pafarist rau de tot e ca spune ” ..am intilnit persoane din dep de stat care se ocupa de europa de est pe zona militara si economica”
    nici macar nu stie organigrama dept de stat

    intimplator

    17/02/2012 at 2:21 am

  107. Buna Dimineata,
    Postare noua.

    huniad

    17/02/2012 at 8:05 am

  108. Bună seara la tot poporul,

    Io nu ştiu de ce se cîcîie amicii noştri să rezilieze contractele cu sugativele. Căi ar fi. Cea mai simplă este falimentul. Chiar şi la Hidroelectrica. Înăsprind cerinţele de protecţie a mediului. De pildă la rata de acumulare a aluviunilor din lacurile de acumulare, impui sarcini suplimentare de regularizare a apelor din amonte. Iar totul costă. Somezi aplicara proiectului, apoi constaţi că Hidroelectrica nu are bani. Harşti! Falimentul. Iar la faliment, constaţi nulitatea absolută a clauzelor oneroase. Le dai ciuciu clienţilor care cumpără ieftin, şi îi compensezi pe cei care ofereau preţuri corecte.
    Nu vor putea mîrîi, pentru că asta ar însemna că atentează la suveranitatea statului. Oligopolul nu este asupra măturilor de nuiele, ci pe o utilitate publică. Iar cînd e despre public, publicul primează.
    După faliment, eventual restructurare, cu tabla ştearsă, se pot încheia în sfîrşit, contracte echitabile.

    • Salut 🙂
      Uita ca la asta nu m-am gandit! Buna ideea 🙂

      Theophyle

      17/02/2012 at 6:02 pm

      • Definind şi arii forestiere de protecţie a lacurilor, poţi astfel salva şi ce se mai poate salva din păduri.

        • Marius, ce spui tu nu e neaparat o masura „echitabila” cat o razbunare. Si apoi deschizi portita pentru tot felul de ciudatenii, care numai cu protejarea mediului nu au legatura. Pe logica ta poti inchide orice afacere dupa aceea, doar pentru ca „respira” adica polueaza samd.

          Singurul lucru care merge facut este o privatizare completa a oricarui areal, cu respectarea stricta a drepturilor de proprietate. Abia atunci s-ar echilibra situatia.

          Chiar si padurile ar trebui privatizate (deja sunt, dar nu se recunoaste nicaieri). Discutam mai demult cu un prieten libertarian si am ajuns la concluzia ca o privatizare completa, cand oamenii pot defrisa cat de mult vor, va duce in timp la o impadurire masiva, pentru ca investitia intr-un copac ofera o „dobanda la depozit” mai buna si chiar mai SIGURA ca la orice banca. Insa aici trebuie sa avem o PIATA care sa regleze natural aceste lucruri, sa fii sigur ca pe termen lung nu se schimba legea, nu apar cadouri politice, nu te vei trezi cu unii care sa primeasca totul pe nimic sau prin furt. Pentru ca atunci preturile nu vor reflecta realitatea ci doar jaful facut pe spinarea poporului roman.

          John Galt

          18/02/2012 at 8:50 am

          • John, dă-mi voie să am mari rezerve cînd vine vorba de privatizarea pădurii. Am în faţă exemplul „aşa nu”.

            Japonia are 66% din teritoriu, pădure. Pînă mai acum vreo 30 de ani, pădurile erau fie proprietate de stat, fie proprietate a comunităţilor locale, şi foarte puţin proprietate privată. Odată cu dereglementarea comerţului cu terenuri forestiere, oamenii au simţit nevoia să investească şi în păduri, mai ales că se pornise boom-ul amenajărilor pentru golf (şi mai puţin pentru schi). Băşica a explodat, iar mare parte din staţiunile de golf şi pădurile înconjurătoare, au devenit un balast chiar şi pentru achizitorii secundari (cei care s-au pricopsit cu ele în urma executării silite şi a falimentelor:). Sunt o grămadă de agenţii imobiliare şi bănci, nevoite să plătească impozit pe terenul forestier, fără promisiunea vreunui cîştig, cel puţin pînă cînd pădurile indoneziene (concurentul) nu vor fi culcate la pămînt.

            Tot datorită comerţului liber cu cherestea, începînd cu anii 60 ai secolului trecut, practic, preţul masei lemnoase din Japonia a pierdut competiţia. Iese prea scumpă. În schimb, prosperă comercianţii de cherestea, ce aduc, odată cu lemnul argentinian, şi furnicile veninoase ce au invadat împrejurimile oraşului Hatsukaichi.

            Actualmente, o bună parte din terenurile forestiere private s-au sălbăticit în aşa hal, încît, nu mai pot asigura nici stabilitatea pantelor. Alunecările de teren sunt din ce în ce mai dese. Ştii că o pădure întreţinută este mult mai stabilă decît una sălbatică. Dar întreţinerea costă cît nu face.

            Liberalizarea comerţului cu terenuri forestiere însă, au creeat o breşă prin care mii de hectare din Hokkaido sunt cumpărate de antreprenori chinezi, dar nici ei nu le exploatează. Obiectivul este altul: erodarea suveranităţii statului japonez. (Terenurile agricole sunt însă mai bine protejate împotriva înstrăinării.)

            După cum vezi, dragă John, deşi suntem pe aceeaşi parte a baricadei, privim lucrurile nuanţate diferit.

            Aş avea şi alte argumente pentru reglementarea mediului. De pildă, apele Japoniei sunt supraregularizate. Toţi utilizatorii de apă se întrec în folosirea rîurilor. Cooperativele agricole au propriile acumulări, industria energetică are alte acumulări. Rezultatul este un aport mai mic de aluviuni în estuare. Ai zice că e OK. Nu e. Producţia de stridii, de alge, de creveţi este puternic diminuată de „foametea” cronică provocată de supraregularizare.

            • Da, Marius, suntem de aceeasi parte a baricadei. Nici eu nu vreau sa se ajunga la defrisari si dezastre ecologice. Nu vreau sa mai vad jaful din ultimii ani, facut cu ajutorul „consiliilor judetene”, programelor guvernamentale samd. Insa nu vreau sa cad nici in iluzia socialista care spune ca statul stie sa protejeze/reglementeze ceva. Pentru ca nu poate, habar nu are, ba chiar face foarte rau. Vezi de exemplu ideile anilor 60, cand oamenii credeau ca pot stapani natura cu tot felul de insecticide samd. E o monstruozitate ce propui tu.

              Singurul lucru care trebuie definit este dreptul de proprietate. Atat!! Justitia ar trebui sa ma apere pe mine de agresiunea vecinului in caz ca acesta vine cu furnici din Argentina, in caz ca i se rupa barajul samd. NIMIC MAI MULT! Asta e singura „reglementare”, de fapt.. LEGE.

              In plus, eu nu plec de la premiza ca statul ar trebui sa impoziteze terenurile, cum o faci tu. Eu consider ca un drept de proprietate nu este un privilegiu oferit de stat, ce poate fi retras sau modificat dupa bunul plac al majoritatii. Nu cred in modelul japonez (societatea deasupra individului), la fel cum nu cred nici in cel suedez sau norvegian. Eu cred ca un teren poate deveni „rentabil” NUMAI daca poate fi detinut in proprietate absoluta de un anumit individ (proprietate care presupune Obligatii / Responsabilitati fata de vecini). Abia atunci putem vorbi de mana invizibila, de piata care regleaza orice.

              John Galt

              18/02/2012 at 11:13 am

              • Suoraregularizarea nu înseamnă secarea, ci suprapurificarea apei. Resursa de hrană a stridiilor este planctonul alimentat de aluviuni, nu neapărat debitul rîului.

                Apropo, cunosc şi episoade referitoare la competiţia naturală pentru apă. Îţi pot spune că este la fel de rea ca suprareglementarea.

                Veriga slabă în raţionamentul tău este chiar fetişizarea Justiţiei. Aş fi de acord cu teza ta, dacă ar fi o Justiţie divină. Cum trăim într-o lume căzută, în care viteza de agregare a răului este mai mare decît cea de aglutinare a binelui, dă-mi voie să fiu sceptic faţă de capacitatea societăţilor anarhice de a respecta demnitatea omului în orice împrejurare. Cînd absolutizezi dreptul de proprietate, poţi obţine chiar şi societăţi ca cele antice, în care, ideea de fericire şi succes social putea atrage inclusiv mutilarea copilului, înrobirea prin educaţie, înrobirea cu legea în mînă, şi cu prea multe derogări de la principiul nonagresiunii.

                E un defect al omului. Cînd ai conştiinţa proprietăţii absolute, şi a libertăţii absolute asupra resurselor naturale, mai devreme sau mai tîrziu îţi vei transforma seamănul în resursă. Totul e numai o chestiune de timp pînă la instalarea perversiunii date de sistemul axiologic.

              • Aici astept sa vina Theophyle, nu ma bag.. 🙂

                John Galt

                18/02/2012 at 1:09 pm

            • Ducand la extrem (ca asa apar solutiile), productia de stridii poate fi comparata cu cea de vopseluri, sau chiar lapte. Toate se bazeaza pe o resursa limitata (apa – raul care trece pe langa fabrica fiecaruia), resursa care este detinuta in acest moment de stat, adica de toti.

              Aici ar trebui sa facem distinctia intre consumatorii de apa industriali (la propriu, care seaca albia raului) si cei care folosesc doar tangential (stridii, microhidrocentrale care dau drumul la acelasi volum de apa in aval). Daca raul ar fi proprietatea privata a unui individ el ar aloca aceasta resursa (impreuna cu tot ce presupune ea: puritate, aluviuni samd) pe o piata, in functie de cerere si oferta, folosind niste criterii (teoretic) rationale. Rezultatul ar fi mult mai bun decat o alocare din pix, facuta de o comisie din Bucuresti (coruptibila, schimbata politic la 4 ani), care nici sa vrea nu ar putea sa ia in considerare toate raurile si problemele existente in fiecare catun uneori neelectrificat.

              Aici este si greseala dlui Vlaston care crede ca proiectele de „siguranta nationala” pot proteja cumva comunitatile, fara a vedea ca o suveranitatea unei tari nu sta deloc in cine stie ce baraj de miliarde facut cu banii si impozitele tuturor, colectati cu forta, doar pentru a proteja o comunitate de cateva zeci de case, care o data la 30 de ani (statistic) are parte de o inundatie catastrofala. Din contra, astfel de metode sunt tocmai un Atentat la siguranta nationala. Este exact pe dos.

              Bine cu forta nu se poate.

              John Galt

              18/02/2012 at 11:25 am


Comentariile sunt închise.