Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Revista Presei – 17 februarie / “Patriciu cu o ţeapa de 100 de milioane de Euro”

Bună dimineata intr-o zi de vineri. Vremea va fi rece, geroasă noaptea în jumătatea de est a ţării, unde cerul va fi variabil şi doar cu totul izolat vor fi fulguieli. În regiunile intracarpatice şi la munte cerul va fi mai mult noros şi, mai ales în a doua parte a intervalului, pe arii relativ extinse va ninge slab, potrivit Administraţiei Naţionale a Meteorologiei. Vântul va sufla slab până la moderat, cu unele intensificări în sudul Moldovei, estul Munteniei, Dobrogea şi la munte. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între -10 şi 0 grade, iar cele minime între -16 şi -6 grade, mai coborâte în nord-estul teritoriului şi în depresiuni, dar şi mai ridicate în sud-vest. Pe arii restrânse, îndeosebi în cursul nopţii în zonele joase din sudul şi estul ţării, se va semnala ceaţă asociată cu depunere de chiciură.

La Bucureşti, vremea va fi rece, geroasă noaptea. Cerul va fi variabil, iar vântul va sufla slab până la moderat. Temperatura maximă se va situa în jurul valorii de -3 grade, iar cea minimă de -13…-11 grade. Noaptea vor fi condiţii de ceaţă asociată cu chiciură. Mediafax

Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 3497   RON; 1 USD = 3. 3457  RON; 1 EURO = 1. 3001    USD; Francul elvetian 3. 6039 RON. Gramul de aur 184.6678 RON.

Topul băncilor la finalul lui 2011. BRD este cea mai profitabilă, iar BCR cea mai mare. Sistemul bancar românesc a rezistat încă un an fără tulburări. Multe probleme ale sistemului se rezolvă în liniştea birourilor. Sistemul bancar românesc, format din 41 de bănci, a făcut un uşor pas înainte în 2011, reuşind să-şi mărească acti­vele cu 3,5% şi să-şi reducă pierderile de la 516 mil. lei în 2010 la 430 mil. lei la sfârşitul anului trecut. BCR, deţinută de austriecii de la Erste, rămâne numărul unu în sistem din punctul de vedere al activelor deţinute, cu 71,2 mld. lei (16,5 mld. euro), dar a trecut pe pierderi (327 mil. lei, respectiv 77 mil. euro) conform standardelor româneşti de contabilitate (RAS). BRD, deţinută de grupul francez Société Générale, îşi păstrează poziţia de cea mai profitabilă bancă raportând pentru anul trecut un câştig de 472 mil. lei (112 mil. euro), în condiţiile în care întreg sistemul bancar a avut o pierdere de 430 mil. lei. Numai jumătate din bănci au raportat profit anul trecut, în timp ce restul se luptă cu pierderile. Aici conCalitatea portofoliului de credite şi clienţi susţine rezultatele unei bănci. BCR duce în spate istoria de dinainte de privatizare la care s-au adăugat schimbările de strategie şi de mana­gement care au urmat preluării de către austrieci. BRD îşi valorifică la maximum reţeaua pe care a construit-o rapid în anii de boom şi profită de pe urma unui management mai bun. Banca Transilvania, în dreptul căreia scrie „capital privat românesc”, este numărul trei la active şi îşi păstrează poziţia şi la profit, cu un câştig de 146 mil. lei. Raiffeisen, numărul cinci ca mărime, este numărul doi la câştig, cu 316 mil. lei.duce detaşat Volksbank, cu un minus de 635 mil. lei (151 mil. euro).Integral In Ziarul Financiar.

Justitia din Romania incepe sa-si arate coltii. Hotararile instantelor din ultima jumatate de an demonstreaza ca justitia din Romania castiga, pe zi ce trece, tot mai multa incredere in fortele proprii si ca devine constienta de importanta ei intr-o Romanie europeana. Absenta in ultimii ani a comenzilor din partea politicului si actiunile tot mai inchegate ale Directiei Nationale Anticoruptie (DNA) produc, iata, condamnari cu executare in procese de mare coruptie. Acestor pedepse li se adauga descinderile asupra colegilor corupti, precum si avizele pozitive pentru retineri si perchezitii din partea Consiliului Superior al Magistraturii (CSM). Schimbarea de optica in lupta anticoruptie tinde sa infirme pagubosul proverb potrivit caruia „corb la corb nu-si scoate ochii”. Independenta magistratilor demonstreaza ca acestia au prins curaj si ca au inteles ca vremea sentintelor judecatoresti hotarate in sedinta de partid au apus. La acestă nouă stare de spirit a contribuit, fără îndoială, şi procedura de promovare a judecătorilor la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ). Interminabile discuţii pe această temă s-au finalizat printr-o procedură care îmbunătăţeşte mult interviul formal cu care judecătorii erau obişnuiţi în anii trecuţi. Integral in EVZ.

CNA lasă Antena în mira goală. Consiliul Naţional al Audiovizualului  va suspenda pentru 10 minute, la oră de vârf, emisia canalului Antena 1, din cauza difuzării imaginilor cu Emil Boc în pielea goală. Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis ieri suspendarea emisiei Antenei 1 între orele 19.00 şi 19.10, din cauza imaginilor publicate luni seară de televiziunea grupului Intact, în emisiunea „Un show păcătos”. Mai mult, Consiliul a amendat şi postul OTV, cu suma de 200.000 de lei, maximul posibil, pentru că a preluat imaginile de la Antena 1 şi le-a difuzat în emisiunea lui Dan Diaconescu. Timp de aproape două ore, Dan Capatos, realizatorul emisiunii „Un show păcătos”, şi Adrian Nanulescu, directorul general de la Antena Group, au stat faţă în faţă cu membrii CNA. Cei doi reprezentanţi ai Antenei 1 şi-au recunoscut, parţial, vina, spunând că imaginile ar fi trebuit să fie blurate şi difuzate mai puţin. Totuşi, au insistat pe nevoia de audienţă şi pe ipoteza că informaţiile sunt de interes public, spunând că reprezintă „companii comerciale”, care evoluează „pe o piaţă extrem de competitivă” cu un număr foarte mare de canale şi cu o piaţă de publicitate în scădere. „Producătorii şi realizatorii au un anumit grad de independenţă în a-şi realiza emisiunile. Integral in Adevarul

Vestitorii corupţiei se întorc. UDMR vrea să legalizeze conflictul de interese. Deputaţii UDMR Andras Levente Mate (foto), investigat de ANI pentru că şi-a angajat soţia la cabinetul parlamentar, şi Arpad Marton vor să scoată demnitarii din categoria funcţionarilor publici vizaţi de legea penală şi să modifice definiţia conflictului de interese astfel încât orice primar să poată da contracte pe bani publici propriilor firme. Peste 96% din români cred că în ţara lor corupţia este o problemă majoră, iar peste 60% sunt de părere că politicienii nu fac suficient pentru combaterea corupţiei, arată rezultatele unui Eurobarometru publicat miercuri. Parcă pentru a confirma aceste statistici, doi parlamentari încearcă să dea o nouă lovitură luptei împotriva corupţiei, printr-o serie de amendamente care îi protejează pe demnitari şi pe membrii administraţiilor locale. La Legea 286/2009 privind Codul Penal, ajunsă acum în dezbatere la Comisia Juridică a Camerei Deputaţilor, parlamentarii UDMR Andras Levente Mate şi Arpad Marton au venit cu o serie de amendamente care îi scapă pe parlamentari de problema răspunderii pentru conflict de interese şi care fac această infracţiune aproape imposibil de pedepsit. „Nici persoanele care îndeplinesc o demnitate publică, nici persoanele care activează în cadrul unor persoane juridice declarate ca fiind de utilitate publică, de exemplu ONGuri, nu pot fi asimilaţi funcţionarilor publici. Nu permite statutul lor constituţional”, se arată în amendamentul depus de Arpad Marton. Cum se traduce acest lucru? Parlamentarii nu mai fac parte din categoria funcţio-narilor publici vizaţi de legea penală. Prin urmare, ei nu mai pot fi traşi la răspundere pentru că îşi angajează rudele la cabinetele de circumscripţie. Până acum, Agenţia Naţională de Integritate a trimis în instanţă cazurile a 15 senatori şi deputaţi care şi-au angajat membri ai familiei la cabinetele parlamentare. Romania Libera

Cel mai prost drum de 150 milioane de euro. DN7, calea spre vestul Europei, a fost finalizat în 2010 şi, după şase luni, s-a umplut de gropi. Contractul, obţinut de Umbrărescu, s-a dublat prin cinci adiţionale. Craterele din asfaltul proaspăt sunt extrem de periculoase pentru că se circulă cu viteză mare pe aceste porţiuni. La DN7, între Nădlac şi Sebeş, unul dintre cele mai circulate sectoare din România, s-a lucrat trei ani, iar gropile au apărut pe kilometri întregi după numai un an. E un şoc pentru toată lumea pentru că este una dintre investiţiile strategice din ultimii 10 ani, preţul total fiind de 150 milioane de euro. Costurile acestei reabilitări este de fapt al doilea şoc, pentru că s-a plecat de la un contract semnat pe 70 milioane de euro şi s-a ajuns, după cinci adiţionale, la 150 de milioane, adică mai mult decât dublul sumei iniţiale. 226 km de şosea au fost reabilitaţi de cele două firme ale lui Dorinel Umbrărescu – UMB Spedition şi Tehnostrade. Lucrările au început în 2007 şi s-au terminat în prima parte a lui 2010. Dar după numai şase luni, în toamnă, au început să apară primele gropi, în jurul Devei. În ianuarie 2011, după un ger cumplit, gropile au explodat zeci de kilometri din DN7. Imaginea era stranie: o şosea nouă, cu bitum proaspăt, negru-închis, dar cu gropi la tot pasul, extrem de periculoase la viteze mari. Integral in EVZ.

Patriciu a lăsat fiecare Mic.ro cu datorii de 200.000 de euro. Datoriile lanţului de magazine mic.ro controlat de omul de afaceri Dinu Patriciu se ridică la 698 mil. lei (162 mil. euro), au afirmat ieri reprezentanţii companiei în faţa Tribunalului Bucureşti, potrivit unor surse judiciare citate de agenţia de presă Mediafax. Ieri a fost dezbătută solicitarea firmei Mic.ro Cu ocazia acestui termen de judecată, a apărut şi prima informaţie cu privire la datoriile cumulate ale lanţului de magazine, iar acestea indică faptul că cele 850 de magazine ale reţelei – numărul de unităţi din punctul maxim al dezvoltării – au înregistrat datorii de aproape 200.000 de euro fiecare. Repre­zentanţii Mic.ro nu au confirmat informaţia până la închiderea ediţiei. Cum a reuşit un magazin de cartier de câteva zeci de metri pătraţi să adune datorii de 200.000 de euro când vânzările medii anun­ţate de reprezentanţii companiei erau de circa 700 de euro pe zi per magazin? La acest volum de vânzări, un magazin Mic.ro ar fi putut funcţiona circa 200 de zile fără să achite marfa, chiria spaţiilor sau salariul angajaţilor. În cadrul magazinelor din Bucureşti chiria medie a magazinelor Mic.ro poate fi estimată la circa 1.500 de euro lunar, în timp ce salariile brute ale angajaţilor se ridicau la circa 250 de euro lunar, fiecare magazin având în medie cinci salariaţi. Datoriile lanţului de magazine ar putea fi astfel mai mari chiar decât investiţiile anunţate de Patriciu şi estimate de ZF la circa 100 de milioane de euro. Ziarul Financiar.

Tara in care Daciile lui Ceausescu sunt mai cautate decat Mercedes si BMW. In acest moment, zeci de mii de Dacii care in Romania nu ar fi bune decat ca moneda de schimb in cadrul programului Rabla circula pe strazile din Argentina. In tara sud-americana, astfel de masini sunt mult mai scumpe decat la noi, fiind apreciate de localnici. In trei saptamani petrecute in mai multe orase din Argentina, printre care si Buenos Aires, San Juan sau Cordoba, nu am vazut decat trei masini de lux: un Mercedes L500, un BMW si acela model X5, deci vechi de mai multi ani) si un Audi (model A5). Acesta din urma dadea ture prin piata centrala a orasului (semn ca proprietarul avea toate motivele sa fie mandru de achizitia sa). In schimb, in localitatile argentiniene, modelele Dacia 1.300, 1.310 si 1.410 sunt la putere. La Cafayete, Molinos sau in Cachi, spre exemplu, localitati situate in nord-vestul tarii, intr-o zona de munte si la o altitudine de peste 1.500 de metri Daciile vechi (nu ne referim la Logan, Duster sau Stepway, prezente si ele in numar mare) sunt marcile de autoturisme cel mai des intalnite. Astfel de masini pot fi intalnite la fiecare colt de strada, unele avand tabla indoita, altele fiind proaspat vopsite, cu geamuri fumurii sau impodobite cu leduri. Cele mai multe dintre Daciile pe care le-am vazut aveau o piele de oaie sau de vaca pe bord – un fel de parasolar – iar din interior se auzea muzica spaniola data tare. Trebuie spus ca proprietarii pareau sa le acorde tot respectul. Nu am vazut nici o Dacie fara bancheta din spate pentru a face loc cat mai multor saci de porumb sau unei jumatati de porc, nici autoturisme mancate de rugina, ori fara faruri, ori fara vreo bara de protectie asa cum ne-am obisnuit in Romania. Romania Libera

Momentele de gratie ale ultimei mineriade. „Murim, luptam, pe Cozma-l aparam”. „In dimineata zilei de 17 februarie, la ora 9, printr-o actiune de tip comando, fortele de ordine l-au depistat pe Miron Cozma intr-un autobuz si l-au arestat”. Asa relata presa din 1999 evenimentul care avea sa puna capat unuia dintre cele mai triste episoade din istoria postdecembrista a Romaniei: mineriadele din anii ’90. Rl va propune astazi o incursiune in urma cu 13 ani, prin intermediul relatarilor si editorialelor scrise in ziarele vremii. In primele zile ale lui 1999, minerii din Valea Jiului intra in greva generala. Sunt nemultumiti de salariile mici si de intentia guvernului Radu Vasile de a inchide doua mine si de a-i lasa astfel, pe multi dintre ei, fara locuri de munca. In doua saptamani, tensiunea atinge cote alarmante in Valea Jiului. Romanii au prins deja frica de mineri, stiu ca batele lor pot da jos guverne si schilodi studenti. Inca o data, puterii de la Bucuresti nu i se mai pare atat de departe Valea Jiului. Presa vremii urmareste pas cu pas negocierile dintre mineri si guvernanti. „Minerii de la Petrosani s-au aflat in a opta zi de greva generala. Ortacii vor ca CNH sa acorde majorari salariale, fara ca minele Barbateni si Dalja sa fie inchise,” scrie Evenimentul Zilei, pe 14 ianuarie 1999. Negocierile cu guvernul Radu Vasile stagnează. După câteva zile, la îndemnul lui Cozma, minerii plusează, aşa cum notează acelaşi ziar: „Noile pretenţii ale lui Cozma aruncă în aer negocierile: 10.000 de dolari pentru fiecare miner disponibilizat şi 400 de dolari leafa până la pensie”. Jurnaliştii au descins încă din primele zile în Valea Jiului. Transmit, zi de zi, fiecare mişcare al minerilor. Ziarele abundă de portrete ale Luceafărului Huilei. Integral In Romania Libera

ANAF închide Bingo Metropolis. Fiscul a retras joi licenţa de funcţionare a emisiunii Bingo Metropolis. Compania producătoare spune că nu a primit nicio înştiinţare în acest sens. „Joi am retras licenţa de funcţionare a societăţii care organizează BINGO Metropolis. Măsura intră în vigoare după ce contribuabilul va fi oficial inştiinţat“, a declarat Sorin Blejnar, preşedintele ANAF, potrivit hotnews.ro. Pe de altă parte, compania Phoenix Games SRL, care deţine emisiunea ce a fost difuzată pe Antena 1 declară că nu a primit nicio înştiinţare oficială din partea Finanţelor şi că datoriile de 1,2 milioane euro la bugetul statului sunt garantate de o ipotecă imobiliara in valoare de peste 1,7 milioane euro. Antena 1 a inceput sa difuzeze emisiunea în toamna anului 2009. Programată inițial duminică seară, aceasta a fost reprogramată în cursul zilei. Daca, în 2009, audiența medie a emisiunii era de aproape 700.000 de telespectatori în ianuarie 2012 audiența în mediul urban a fost de 338.000 de telespectatori.Adevarul.

Va urez o zi buna!

Written by Theophyle

17/02/2012 la 8:04 am

155 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. o zi buna tuturor!

    Sare'n Ochi

    17/02/2012 at 8:40 am

    • Buna Dimineata Sare,
      Tuturor – Grija la turturi! Zi periculoasa la pietonii stradali!

      huniad

      17/02/2012 at 8:44 am

  2. Buna dimineata 🙂
    Poate ca o sa sochez un pic, dar vad ca a aparut o intreaga isterie anti-angajarea rudelor (sot/copii, afini) in propriile birouri parlamentare. Inca odata e vorba strict de aceasta speta, a angajarii la birourile parlamentare.
    Nu traim intr-o lume de ingeri si sfinti. Fiecare om isi face sau face parde dintr-o echipa. Birourile parlamentare din teritoriu sunt formate din echipa parlamentarului care trebuie sa fie prezenta in acel teritoriu. Astfel ca angajarea pe „cunostinte”/”relatii” in acest tip de activitate este in primul rand pe baza de incredere.
    Ca aceste „birouri” sunt mai mult pentru sifonarea banilor decat pentru efincientizarea relationarii parlamentarilor cu alesii, este alta discutie.
    Cred ca in primul rand ar trebui definit rolul birourilor parlamentare, scopul si serviciile aduse electorilor si/sau parlamentarilor (ca activitate nu financiar) si abia apoi vazut ce si cum apare incompatibilitatea. Altfel riscam sa ascundem problema exact ca „prostitutia” transformata in „escort” sau „masaj”. Inca odata, in conditiile in care ar rezulta ca birourile sunt necesare (si opinia mea este ca sunt – dar cu atribute si reguli clare) si abia apoi discutia si libertatea senatorului sa-si aleaga echipa. Mai ales in conditiile unui vot uninominal pur si dur.
    Altfel, cu regulile astea ipocrite cu incompatibilitati ipocrite (sotia de ce nu ar face parte din echipa?) o schema simpla de sifonare ar fi: nevasta-mea e platita la tine in cabinet iar nevasta-ta o platesc la mine in cabinet. Iata ca dispare incompatibilitatea.

    DanSu

    17/02/2012 at 9:00 am

    • Buna dimineata DanSu,
      Pe mine personal chiar ma surprindeti. Una din practicile cele mai blestemate ale Balacanilor a fost nepotismul. Majoritatea democratiilor occidentale au legiferat legi si au norme clare impotriva acestui fenomen. Nu este vorba de ipocrizie este pur si simplu incorect – as zice profund incorect. Senatorul nu isi alege echipa pe banii lui ci pe banul public.

      huniad

      17/02/2012 at 9:04 am

    • Neata.

      Scopul existentei birourilor parlamentare este foarte simplu : legatura mai buna intre electori si parlamentarul votat de ei. Evident ca este un lucru bun, in teorie, existenta acestor cabinete. In practica insa, situatia este total diferita. Majoritatea oamenilor nu stiu de existenta acestor cabinete, in timp ce parlamentarii nu se obosesc deloc sa le popularizeze. Ar fi chiar culmea, in conditiile in care majoritatea isi angajeaza rudele sau amantele, sa le mai si deranjeze cohortele de alegatori care doresc diverse.

      Se poate rezolva simplu. In primul rand vot uninominal pur. In al doilea rand o campanie masiva de informare a oamenilor despre existenta si rolul acestor cabinete. Insa nu se va rezolva peste noapte, ci in cateva cicluri electorale.

      halex

      17/02/2012 at 9:35 am

      • De nenumarate ori s-a aratat inclusiv aici faptul ca uninominalul pur este o tampenie ce deformeaza infiorator votul populatiei.
        Iata ca acum e si panaceu! Curata complet si definitiv coruptia si scoate si toate petele ba chiar elimina si celulita.

        Valentin

        17/02/2012 at 10:28 am

        • cand spui tampenie, te referi cumva la Anglia? caci ei sunt asa de sute ani, iar USA numai de doua sute (ca si Canada si Australia). Si in opozitie cu „tampenia”de mai sus citezi pe prof.Parvulescu?

          cinic

          17/02/2012 at 11:21 am

  3. @Huniad
    Probabil stii mai bine ca mine, eu vb. doar de ce am vazut in filme, la americani, cand, in campania x, candidatul are in echipa pe frate/sora. Iar in principiu, alesul (viitorul ales) isi formeaza o echpa al carei lider devine. Nu cred ca e mai mult nepotism in acest principiu, decat „nepotismul” de la casa alba, unde presedintele vine cu echipa. Ca din echipa fac parte (sau nu) si rubedenii, nu cred ca este de discutat.
    Inca odata, cred ca discutia ar trebui sa porneasca de la rolul acestor echipe (birouri parlamentare) si definirea clara a atributiilor respective. Nepotismele ar fi eliminate automat daca pentru aceste echipe ar fi definite clar criterii de performanta. Dar ca sa poti defini criterii de performanta, trebuie sa fie clar si rolul lor.
    Nu cred ca un ales (sau nu), care doreste sa fie reales (sau ales), va prefera in acest caz o ruda in dauna unui om eficient. Dar sa nu uitam ca indiferent de echipa si de alte criterii de formare a ei, intotdeauna la loc de cinste va fi criteriul loialitatii.
    Momentan, la noi, aceste „echipe” au doar rolul de a sifona bani de la buget. Eu as fi mai degraba pentru desfiintarea acestor „birouri” sau sprijinirea lor doar pe baza unor criterii clare.

    DanSu

    17/02/2012 at 9:20 am

    • DanSu,
      am petrecut la studii in SUA 6 ani. Adevarat in echipa unui candidat se afla familia si inca multi membrii ai familiei – ei o fac ca voluntari sau in extremis (desi nu cunosc cazuri de acest gen) platiti din contributii electorale pe care le primeste candidatul. NICIODATA din bani publici. Ar fi dezastruos pentru el intr-o campanie electorala.

      huniad

      17/02/2012 at 9:24 am

      • Ramane in discutie rolul acestor „birouri”. Care rol e mult mai important (si mai putin reglementat din pacate) decat componenta propriuzisa.
        Cat despre campanii electorale, din cate stiu eu, ele nu sunt platite din banii publici. Ci decontate ulterior (dupa anumite criterii de performanta (respectiv un anumit nr. de voturi obtinute) si in anumite limite. In principiu asta stiu despre campaniile din SUA. Normal ca pot sa ma insel.

        DanSu

        17/02/2012 at 9:34 am

        • Am lucrat la o campanie la Congres, pe bani ca student si stiu foarte bine matrapazlacur care se fac si acolo – niciodata insa cu bani publici se feresc ca naiuba de asta!

          huniad

          17/02/2012 at 9:40 am

  4. @huniad, @dansu salut 🙂
    Discutarea problemelor sensibile pe blog are dezavantajul ca poate apare oricind cineva rauintentionat care sa scoata lucrurile din context si sa spune : antisemitule, bolsevicule, misoginule, biciclistule !

    dansu se refera doar la faptul ca atunci cind ajungi intr-o pozitie – chiar si de presedinte sua , cind iti faci echipa ii preferi pe cei pe care ii cunosti + buni+ devotati. Si atunci il pui pe Bob Kennedy la justitie… sau ambasador in Romania, pe unu’ pe care il cunosc, m-a ajutat in campanie dar care nu a mai fost ambasador in viata lui.

    Un tanar de stanga

    17/02/2012 at 9:30 am

    • Salut TDS,
      Sigur ca orice poate fi scos din context. Cat despre nepotismul de gen Kennedy, el a fost platit cu varf si indesat (din nefericire), poate chiar cu viata. Dupa ei nimenu nu am mai indraznit sa o faca!

      huniad

      17/02/2012 at 9:37 am

      • sa inteleg ca Bush jr nu era fiul lui Bush sr?

        Valentin

        17/02/2012 at 10:30 am

        • Pai chiar nu intelegeti!

          Doi oameni din aceasi familie ambii politicieni care au fost alesi democratic de poporul american. Inainte de a deveni Presedinte, Juniorul a fost Guvernatorul Texasului fara ajutorul lu’ Tasu,. Deci chiar un exemplu aiurea total!

          huniad

          17/02/2012 at 10:45 am

        • Buan ziua
          Hai sa nu amestecam merele cu perele. Ce legatura au cei doi Bush (ALESI, nu numiti in functia respectiva) cu nepotismul? Sau te pomenesti ca putem sa spunem si despre ei ca a dat ordin Basescu…aaa Bush senior, s-o voteze lumea pe fie-sa…aaaa fiu-sau. Al naibi dictator.

          Alex

          17/02/2012 at 1:18 pm

    • nu il „pui”!!!! orice ministru e validat de Congres si votul nu e automat!!!!

      cinic

      17/02/2012 at 11:23 am

  5. Buna dimineata 🙂
    Pai daca angajam sotia/sotul, fiica, …rudele la biroul parlamentar, inseamna ca noi nu am votat persoana ci famiglia, lucru care este inadmisibil indiferent de CV-ul persoanelor respective.
    Asa cum discutam de conflict de interes, bine definit, in cazul achizitiilor tot un conflict de interese este si aici. Prin extrapolare este un serviciu adus comunitatii.
    Cred ca tb stipulat foare corect si acest lucru, ceva de genul „mandat de doi ani si incidenta conflictului de interese in cazul angajarii personalului”.

    mar

    17/02/2012 at 9:34 am

    • Buna Dimineata,
      De acord cu dumneavoastra

      huniad

      17/02/2012 at 9:41 am

  6. Fratilor, eu nu apar nepotismul, regret ca ce am spus poate fi interpretat astfel. 😦
    Sa discutam aplicat – un caz ipotetic (presupunem buna credinta a actantilor):
    Poate ca sotia/fica/fiul/nepoate unui parlamentar este capabil intr-un anumit domeniu. Se da concurs pentru angajare pe postul respectiv. Un candidat ar fi rubedenia parlamentarului. Se mai prezinta un alt candidat, bun si el, care vine de la biroul parlamentar al concurentului (fosta lui sotie 😉 de eg.), pentru ca s-a certat cu seful (sotul). Se da proba. Amandoi obtin acelasi punctaj. @Huniad, jura tu ca ai sa angajezi pe tipul de la concurenta si nu pe sotie/frate/nepot/etc.. ;), doar pentru ca nu e ruda cu tine. 😆

    DanSu

    17/02/2012 at 9:51 am

    • Normal ca este de discutat la ce materie dau concurs cei doi 😈 .

      DanSu

      17/02/2012 at 9:52 am

    • DanSu 🙂
      sunt convinsa ca nu esti pro nepotism. Da, posibil sa intervina factorul uman in favoarea sotiei/rudelor fapt ce necesita clarificarea prin lege a acestui aspect.

      mar

      17/02/2012 at 9:55 am

    • In cazul acesta, daca este chiar bun si ar putea obtine printr-un concurs corect un post ok, tocmai pentru a evita speculatiile, nici macar n-ar trebui sa candideze pentru postul din biroul parlamentar.

      halex

      17/02/2012 at 9:58 am

    • @Dansu vad ca si @mar o doamna stimabila si inteligenta spune ca e inadmisibil… incasabil,,, indubitabil si inexorabil 🙂
      Eu vreau sa il vad pe Mihai Neamtu ajuns unde vrea sa ajunga – la cistigatul puterii- la toamna cu 60% cum zicea andrei – sa ne dea lista senatorilor deputatilor sefilor de deconcentrate, ministrilor noi, curati, uscati nemaifacind parte din politica, pe care i-a intilnit doar o data cu fiecare.

      Un tanar de stanga

      17/02/2012 at 9:59 am

      • TDS,
        nu cred ca MN este subiectul, persona cred ca se va stradui, Din nefericire visurile nu se implinesc exact cum ne dorim noi si lucrurile sunt departe de optimismul lui Andrei. Eu zic ca in orice caz trebuie sa ne straduim sa fim corecti. De multe ori ajuta, cred!

        huniad

        17/02/2012 at 10:06 am

        • Eu cred @Huniad ca nu ajuta numai corectitudinea.
          Sunt sigur ca Emil Boc cind l-a ales pe Apostu, adjunctul sau , sa candideze pentru pozitia de Primar al Clujului, a fost corect si extrem de bine intentionat. NU a ajutat de loc.
          Corectitudinea este necesara dar nu si suficienta

          Un tanar de stanga

          17/02/2012 at 10:28 am

  7. @ DanSu daca extrapolam, ar insemna ca si in privat sa functioneze acest principiu – e nevoie de incrededre, deci angajam numai rude si prieteni. corect = concurs + fisa postului + criterii de evaluare. acum codul muncii permite asta. si fara nicio diferenta public/ privat.

    elablue

    17/02/2012 at 9:55 am

    • Asta e boala omului sa extrapoleze 🙂 dansu a vorbit de un lucru delicat, de o dilema
      Asa extrapolind : Cine este William Shakespeare al Albanezilor ? 🙂 ca de Maradona sau pavarotti din Carpati am auzit 🙂

      Un tanar de stanga

      17/02/2012 at 10:03 am

    • Poate ca pare ciudat, dar si in privat functioneaza o doza de subiectivism (si chiar mare).
      Singura conditie acolo, este ca ruda/cunostinta sa-si faca treaba. Cunosc mai multe firme private mici, unde e angajata si sotia/copilul. E adevarat ca cele care functioneaza bine, ruda/cunostinta chiar lucreaza (si de multe ori mult peste program) iar plata propriuzisa (aka aia in mana) este de multe ori sub nivelul non-rudelor. Exista insa alte avantaje (materiale) care compenseaza platile formale.

      DanSu

      17/02/2012 at 10:11 am

      • Alta mancare de peste!!! Bell Canada NU ANGAJEAZA de o suta de ani pe nimeni care nu a fost recomandat de cineva dinauntru (rudenia nu are importanta).

        cinic

        17/02/2012 at 11:25 am

    • Su nu am vb. „doar” de incredere, ci de incredere ca un criteriu intre altele.

      DanSu

      17/02/2012 at 10:13 am

  8. Buna dimineata!
    „Daciile” alea sunt Renault 12 toata ziua si s-au asamblat si ulterior produs 450.000 de unitati in Argentina intre 1971 si 1994. 🙂
    http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_12

    ribelalu

    17/02/2012 at 10:08 am

  9. @Un tanar de stanga, m-ai bagat in ceata, de fapt opinia ta care este ?

    elablue

    17/02/2012 at 10:08 am

    • @elablue am scris ca lucrurile sunt nuantate si ca @dansu nu este adeptul nepotismului salbatic

      M-am pus pe mine, pe tine sau pe Mihai Neamtu primind politic , un contract de management, al unei tari Cum mi-as face echipa de consultanti, echipa de lucru, pe cine as numi in posturile politice cheie.
      Daca am primi cheile de la o corporatie acolo lucrurile sunt simple pt organigrama nu este politica (in sensul bun) deci acolo schimb doar citiva oameni competenti cu altii si mai competenti, dar nu se pune problema viziunii cum este in politica

      Un tanar de stanga

      17/02/2012 at 10:42 am

  10. neatza buna all 🙂
    DanSu ridica o problema interesanta(si corecta dupa parerea mea-legislatzia ar trebui sa clarifice aceste lucruri)
    Huniad insa pune punctul pe I.Totul pana la bani publici.Daca la un cabinet de parlamentar apar rubedenii de tot felul ptr. ca sunt buni/loiali/profesionishti etc. atunci asa sa fie dar pe banii parlamentarului nu din banul public.Regulile in privintza banului public trebuie ca sa fie foarte stricte.De fapt cabinetele din „teritoriu” asa cum sunt acum sunt o porcarie.Dar si din cauza `interesului” manifestat de alegatori.

    mircea

    17/02/2012 at 10:13 am

  11. Buna dimineata,
    M-am uitat aseara putin la sfarsitul meciului. Nici vorba de bannere, fluturasi, scandari contra Basescu.
    Ce credeti, au renuntat pentru ca au fost deconspirati? Sau a fost doar o amenintare fara acoperire?
    Oricum, pregateste Felix altceva ca se pricepe, doar ca nimic nu-i iese precum ar vrea.
    E prost rau, nu-si da seama ca oamenii nu mai sunt cei dinainte de ’89.

    cedric

    17/02/2012 at 10:15 am

    • Varanul nu este neaparat prost, insa este orbit de o ura imensa. Si vede cum trece timpul pe langa el, fara sa rezolve problema decisiv doar cu televiziunile, asta in timp ce isi vede si afacerile amenintate ( cele cu energie, grosul), ba n-ar fi exclus sa stie cate ceva despre niscavai dosare ce sunt aproape gata de trimis la judecare.
      Nu cred ca pentru ieri s-a planificat ceva spectaculos, este inca frig afara pentru a spera la manifestatii de amploare. Ceva ceva a fost insa, macar sa tina putin flacara aprinsa 🙂 pentru atunci cand se mai incalzeste, insa au anulat din cauza faptului ca s-a facut prea mult tam tam pe tema.Zic si eu :).

      halex

      17/02/2012 at 10:35 am

  12. Ziua buna la lumea buna.

    mishu jamie

    17/02/2012 at 10:24 am

  13. bunä dimineata,
    cred cä a fost totul pregätit, dar s-.au väzut demascatzi.
    eu cred cä a fost adevärat, au fost spuse detalii si de mai multzi.

    theo- nona

    17/02/2012 at 10:30 am

  14. neata,

    pe mine ma amuza cazul Mic.ro – intrat in insolventa.
    stiti de ce mic.ro-urile sint numerotate? pentru a se vedea ordinea falimentarii lor
    🙂

    lanţul de magazine duce lipsă de lichidităţi, în acest moment neputându-şi plăti datoriile faţă de creditori

    Patriciu demarase cu mare tam-tam in presa acest lant de magazine.
    Patriciu este un om foarte orgolios si faptul ca lantul Mic.ro intra in insolventa, ma face sa cred ca nu este nici pe departe atit de bogat cit il arata top300.
    altfel – ca om de afaceri care a dat peste nas multora – ar fi salvat cu propriii lui bani mic.ro.
    deci? patriciu este sarac!
    😛

    skorpion

    17/02/2012 at 10:32 am

    • Sarac- nesarac, mie mi se pare ca afacerea a fost gandita sa se desfasoare in felul in care a facut-o. Imi vine greu sa cred altfel, toata desfasurarea mascaradei arata lipsa totala de interes ca mic.ro sa mearga bine. Orice tarabagiu stie niste reguli de baza care se aplica in comert, aici parca a fost un management format din lumanarese ( fara sa atac bietele lumanarese, dar ele vand lucruri cumparate cu pret impus la un pret impus :)).

      halex

      17/02/2012 at 10:42 am

    • geniul financiar a fost americanul de la Rompetrol. Plecat el, Patriciu s-a intors la starea initiala si nu-mi rezulta cat era de tycoon inainte de 2001.

      cinic

      17/02/2012 at 11:27 am

  15. Totusi, ce cauta Ponta in America? Vad un mic rezumat pe hotnews, Ponta din Washington transmite cestiunile „arzatoare”:
    -El si Crin continua sa fie camarazi de transee, nimic nou pe frontul de est.
    -S-a saturat sa-l vada pe Basescu.
    -El si Crin au facut o plimbare pe bulivar la Bruxelles, au gasit bilete ieftine si au plecat dimineata revenind seara.
    -Basescu vrea sa sparga blocul opozant dar ei sint uniti 101%.

    Nu pricep cui in America ii poate pasa de balivernele astea. Sau daca declama acelasi lucru care il zice zilnic la teveurile locale, dar dintr-un studio in Washington atunci, suna cumva diferit, poate cu ecou?

    Aha

    17/02/2012 at 10:34 am

    • prosti si analfabeti in politica externa!

      huniad

      17/02/2012 at 10:47 am

  16. Si la firmele particulare faptul ca fiul unui CEO de la compania cu care faci afaceri devine mare director e fara indoiala doar ca urmare a competentei, nu are nici o legatura rudenia. Am citit eu in codul de bune practici al neoliberalismului si toti il respecta cu sfintenie.
    La birouri parlamentare ar trebui sa fie niste reguli clare, de pilda fara rude de gradul1 si ai terminat povestea.
    Dar in general e atata ipocrizie in puritanismul asta de-mi vine sa-mi iau campii.

    Valentin

    17/02/2012 at 10:36 am

    • Buna ziua din nou
      Si din nou amestecam merele cu perele. La firmele particulare poate sa fie director si mama lu’ CEO de la compania de unde-si cumpara inghetata la cornet portarul firmei. Banii lui, afacerea lui – paguba lui. E problema strict a actionariatului firmei daca merge pe pierdere. La birourile particulare se schimba calimera: banii nostrii, afacerea lui – pierderea noastra. Parca nu mai suna la fel de bine, nu?

      Alex

      17/02/2012 at 2:57 pm

      • Erata
        „birourile particulare” a se citi „birourile parlamentare”. Grea limba romana. Scuze

        Alex

        17/02/2012 at 2:58 pm

  17. asearä la Turcescu a intrat si D Diaconescu, cu un discurs derapat,rabiat,stalinist,
    cu urlete a spus ce a vrut, a amenintzat cä desfintzeazä……cä nu pläteste……….
    si din päcate multe nu a plätit. genul asta de escrocherii si discurs stalinist
    este inadmisibil. spre ce se indreaptä Romania?
    acestDD este asa curajos,cä il are pe Voiculescu in spate, toate escrocheriile le-a
    fäcut cu vantu si DD, omul s-a inbogätzit prin interlopi ; späläri de bani si santaj,
    asa se spune, o fi?????

    theo- nona

    17/02/2012 at 10:37 am

  18. Varanul este mânat și de o imensa frica de justitie !!!!
    si sper ca morcovul din propriul lui fund sa nu mai iasa in vecii vecilor…
    si sa-l vad odata si dupa gratii

    skorpion

    17/02/2012 at 10:38 am

  19. luminita

    17/02/2012 at 10:40 am

  20. patriciu are banii pusi bine afarä in bänci si propietätzi,
    cu mic.ro. a fost un fel de a späla bani.

    theo- nona

    17/02/2012 at 10:41 am

  21. motivare justitziei , este handicapatä.

    theo- nona

    17/02/2012 at 10:42 am

  22. Buna ziua la toata lumea.
    Revin cu problema „certificatelor de emisie”.
    In perioada 6-10 februarie s-a desfasurat la Bonn (acolo este secretariatul general UNFCCC) intalnirea comitetului de conformare pentru Protocolul de la Kyoto.
    Unul din obiective a fost si analizarea celui de al doilea raport de evaluare a progreselor realizate de Romania. Decizia care va fi luata se va anunta in luna aprilie. Sunt doua posibilitati:

    1. Se va ridica interdictia de comercializare a certificatelor de emisie.
    In acest caz Romania poate incerca sa vanda surplusul de certificate pana la finalul anului. Deoarece perioada de timp este foarte scurta iar cumparatori foarte putini, sansele de a obtine ceva bani tind spre zero.

    2. Se vor solicita informatii suplimentare.
    In aceasta situatie posibilitatea de a obtine bani sunt nule.

    Pentru cine doreste informatii suplimentare privind intregul proces de suspendare a Romaniei aveti mai jos un link.
    http://unfccc.int/kyoto_protocol/compliance/questions_of_implementation/items/6030.php

    miki

    17/02/2012 at 10:43 am

  23. Salutare! 🙂

    Doua informatii, una glumeata si una serioasa.

    1. Crin Antonescu si vizita la Amsterdam.

    Eu, aseara, ora 11: 42, Politeia:

    „Poate niste poponari ii fac ochi dulci in Red Light District, din cauza parului culoarea acaju”.

    Sebastian Lazaroiu, pe facebok, doua ore mai tirziu:

    „Nu vreau sa fiu iar rautacios. L-am auzit pe Ponta ca de fapt el si Crin si-au impartit vizitele in afara. Unul in tara, unul afara. Ponta a optat pentru SUA, Crin pentru Olanda…Sa continui?…Sunt niste vitrine in Red Light District in Amsterdam!”.

    Ziarele preiau azi stirea.

    http://www.ziare.com/lazaroiu/stiri-sebastian-lazaroiu/lazaroiu-il-trimite-pe-antonescu-in-cartierul-rosu-din-amsterdam-1151252

    Ori flacarea mea violet l-a lovit pe Lazaroiu, ori citeste Politeia.

    2. In USL s-au impartit rolurile:

    a. Ponta incearca sa obtina credibilitate externa, facind cu Antonescu sau singur vizite la Bruxelles sau la Washington.
    b. Antonescu ramine acasa sa tina electoratul in priza.
    c. Varanul pregateste manifestatii de strada si diversiuni
    d. Nastase si Iliescu se opun pe fata Tratatului
    e.

    Cetatean

    17/02/2012 at 10:46 am

    • ‘Neata Citi 🙂
      Pai fiecare copresedinta conform limbilor pe care le cunoaste. Ma rog, vb de utilizarea ei…:???:
      Ma intreb cum o foloseste celalat (co)co-presedinte ? ❓

      DanSu

      17/02/2012 at 10:50 am

    • Crezi ca USL n-o sa semneze tratatul? Atunci de ce mai fac vizite in Europa?
      Am auzit ca Crin se duce in Olanda „sa ne bage in Schengen”! Sper sa se inteleaga bine cu extremistii din parlamentul olandez.

      cedric

      17/02/2012 at 10:52 am

      • ne baga in alta parte, voyeuristul naibii.

        Cetatean

        17/02/2012 at 10:57 am

      • in USL inca nu e clar. eu am impresia ca Iliescu si Nastase incearca sa ii forteze mina lui Ponta sa nu semneze.

        Cetatean

        17/02/2012 at 11:01 am

      • simplu, i-a mirosit ca sta sa se rezolva si cineva trebuie sa-si aroge meritele.

        cinic

        17/02/2012 at 11:29 am

    • citeste Politeia si se uita la poze pe Sare’n Ochi… 😀

      Sare'n Ochi

      17/02/2012 at 10:59 am

      • a, da, omul nu se multumeste doar cu o lectura superficiala, merge si la bibliografie!

        Cetatean

        17/02/2012 at 11:02 am

    • Referitor la punctul:
      „c. Varanul pregateste manifestatii de strada si diversiuni”

      La Pitesti USL tocmai a prelungit pentru a treia oara autorizatia pentru mitingurile „spontane”. Autorizatiile se dau pentru 2 saptamani iar acum „spontanii” pot manifesta linistiti pana pe 29 februarie.

      ribelalu

      17/02/2012 at 11:42 am

  24. cä justitzia isi aratä coltzii , nu e de ajuns, cand dä verdicte ca tamara,
    ca lui vantu, cand D Diaconescu interlop- santajist, amenintzä institutziile
    statului si isi bate joc de magistratzi, si il lasä sä urle.

    theo- nona

    17/02/2012 at 10:48 am

    • eu sunt de acord cu tine. de exemplu (si este ultima data, sper pe aceasta tema) – zic judecatorii la achitarea lui Nastase in cazul Matusii Tamara: martorul era arestat si nu prezinta credibilitate (banuiesc ca din cauza intelegerii facute cu procurorii sa scape de pedeapsa sau sa i se imblanzeasca pedeapsa). Bun, intreb: ce justificare va fi in cazul Apostu, sau in cazul Bica in care unicul denuntator este in intelegere cu procurorii sa scape de propriile matrapazlacuri? care sunt coltii justitiei? cam mugurei, parerea mea.

      Sare'n Ochi

      17/02/2012 at 10:58 am

  25. e. era contestatia la CCR impotriva lui Ungureanu.

    Cetatean

    17/02/2012 at 10:50 am

  26. contestatia la CCR impotriva lui Ungureanu mi se pare de departe cea mai penibila actiune a uslinosilor….fac totul ca sa frineze si sa induca in oameni ca lucrurile merg prost

    skorpion

    17/02/2012 at 10:51 am

  27. Contestatia asta nu se potriveste deloc cu declaratia lui Ponta in parlament. El crede ca mai e credibil pentru cineva cat de cat normal la cap?

    cedric

    17/02/2012 at 10:54 am

  28. Sare'n Ochi

    17/02/2012 at 10:55 am

  29. buna ziua
    conflict de interese: eu nu inteleg de ce la cabinetul parlamentar local sotia sau fiul nu fac voluntariat?de ce trebuie platiti;daca eu sunt pfa si sotia raspunde la telefon trebuie sa o angajez?sau daca fiul meu mai trece si ridica posta trebuie sa-l angajez?nici prin cap nu-mi trece si cred ca nici fiscul n-ar inghiti asa ceva;
    patriciu&mic.ro orice om cu minime cunostinte de afaceri putea spune ca asa cum a fost conceput lantul asta erau sanse mari de esec;sincer nici nu cred ca patriciu a intentionat sa-l faca viabil;totul parea prea dupa ureche
    eu cred ca nu patriciu a pierdut,au pierdut furnizorii magazinelor,proprietarii spatiilor care nu au fost platiti,eventual cei care au cumparat franshiza,au platit training-ul la patriciu;nu m-ar mira ca patriciu personal sa fi cistigat;

    intamplator

    17/02/2012 at 10:55 am

  30. ponta&vizita sua

    ce cauta pina la urma acolo?
    dovada de imaturitate-sa nu zic altfel-=dita mai liderul de partid care are pretentia sa guverneze sa plece fara o agenda de intilniri?
    nici macar aia de la ochiupai nu mai sunt sa invete cum se organizeaza asa ceva..
    vanghelie i-a dat clase.

    intamplator

    17/02/2012 at 11:00 am

  31. Ha, ce mai indruga Ponta aseara, cica ce a aflat el de la americani? Ca americanii sustin orige guvern ales democratic, prin vot. Apoi din cite stiu eu, si guvernul actual este ales democratic, prin votul parlamentului, si parlamentul actual este ales prin votul cetatenilor, pina si Basescu este ales democratic prin vot. Carevasazica se poate intelege ca americanii nu au nimic contra guvernului actual si nici un motiv sa sprijine cruciada uslista contra guvernului pe care ei l-au botezat „ilegitim” asa cum dadea el sa se inteleaga din discutiile cu „interlocutiorii”. Cine sint interlocutuitorii? persona importante, nu spui cine, da’ sigur importante.
    Concluzia mea: „impecabilul” Ponta este de fapt un ingramadit.

    Aha

    17/02/2012 at 11:09 am

  32. mareean ce a fäcut,? rahatul praf, a fost la o conferintzä, ce se aflä
    zilnic in orce hotel si si-a cumpärat un dop de sticlä, adicä….nimic.

    theo- nona

    17/02/2012 at 11:18 am

  33. No, eu zic ca un pic de modestie nu ar strica. Domana Pippidi, co-prezidenta opozitiei onegiste, are un editorial in RL. Pe linga informatii esentiale asupra problemelor din tara noastra, cum ar fi faptul ca dinsa citea in tinerete carti grele la 4 dimineata, aflam cauza nenorocirilor:
    -„Poate credeţi că vreodată, vreodată, cineva dintre oamenii noştri politici, care altfel mă citesc aşa de atent că îmi iese bănuiala că le-am scris eu discursurile şi mă sună pentru altele, m-a întrebat vreodată ce facem cu România asta, cea care se îngroapă în zăpezi şi dispare din istorie la prima ninsoare?”
    Aoleu, ce scapare, nu au intrebat-o pe madam Pippidi, sa ne spuna ea solutia, dar nici macar o data. Numai i-au copiat discursurile si nici macar nu au citat-o. Stau si ma tot intreb unde i-au copiat politicienii discursurile, ca nu tin minte sa fi auzit pe nici unul laudindu-se ca citea filozofie la 4 dimineata.

    Aha

    17/02/2012 at 11:31 am

  34. Cind am fost intrebat de multi din clienti daca sa intre pe mic.ro si mi-au cerut dovada le-am facut un document in care faceam pe 12 pagini diferenta intre o franciza obisnuita si micro care doar semana cu o franciza dar totul, la modul absolut era la mina francizorului iar francizatul nu are nici o putere.
    Am taxat cu 100 euro (tva inclus) si am avut o intilnire de 1-2 ore cu respectivii

    Cei ce au platit suta (mai putini decit ceilalti ) mi-au urmat sfatul si majoritatea din ei imi tot multumesc cind dau de mine 🙂 in ultimul an zicind ca a fost o 100 bine investita.
    Asta apropo de discutia de acum 2 saptamini cu sfaturile gratis care nu sunt urmate oricit de bune ar fi 🙂

    Un tanar de stanga

    17/02/2012 at 11:34 am

    • tds,
      eu ti-as urma sfatul si ….gratuit
      😆

      skorpion

      17/02/2012 at 11:37 am

      • sunt sigur skorpy dar nu pt ca eu as fi convingator , 🙂
        Te cunosc . Daca te-ai intilni cu Patriciu pe strada ai verifica unde ai portofelul, sau ai tine borseta cu ambele miini lipita de piept ..,.. pina trece….:)

        Un tanar de stanga

        17/02/2012 at 12:00 pm

  35. MADAM PIPPI
    este o focä inganfatä si räutäcioasä

    theo- nona

    17/02/2012 at 11:35 am

  36. Despre AMP am mai scris si nu laudativ. Am zis si eu ca isi etaleaza fara pic de modestie functiile didactice pe care le ocupa prin diverse tari straine,marii oameni de presa cu care vine in contact etc.
    Eu am parerea ca un om cu adevarat valoros este modest. Am cunoscut cativa, de la care am avut multe de invatat, modesti, cu bun simt inascut , care impartaseau din stiinta lor cu naturalete, fara emfaza. Deci la doamna nu e cazul.
    In alta ordine de idei, nu vreau sa fiu rau, dar o femeie desteapta se ingrijeste si de modul cum arata. Nu machiajul sau luxul trebuie avute in vedere, dar un fizic placut, un zambet deshis conteaza foarte mult.
    Dar sa stai tot timpul ca o ciumafaie inraita nu cred ca foloseste si , oricat de binevoitor ar fi interlocutorul, la un moment dat se satura si zice :”mersi , nu”.

    cedric

    17/02/2012 at 11:46 am

  37. ciumafaie = AMP
    😛

    skorpion

    17/02/2012 at 11:50 am

    • Scuze, dar asa o vad eu. Nu-mi plac fiintele incruntate carora tot timpul le ninge si le ploua. Traiesc degeaba, doar sa-si macine sufletul cu ura fata de semeni.

      cedric

      17/02/2012 at 11:54 am

  38. Ati inteles ce rost are scrisoarea asta? Cine sunt cei 8 si ce „vrea „ei?

    http://www.ziare.com/basescu/presedinte/opt-laureati-ai-premiului-nobel-pentru-pace-ii-scriu-lui-basescu-vezi-ce-1151235

    cedric

    17/02/2012 at 11:53 am

    • Walks like a duck, quacks like a duck…
      duck=facatura ordinara.

      Eduard

      17/02/2012 at 12:40 pm

  39. Buna Dimineata,
    Parlamentarul poate angaja pe cine vrea la biroul din teritoriu ,pe banii lui nu pe bani publici.
    Acesti bani publici sint in opinia mea calea de a scapa de toti hotii si coruptii din Romania printr-o lege clara cu putine articole si cu pedepse drastice ca legea 12 a ilicitului ( fara abuzuri comuniste ).
    Legi exista si doar trebuie aplicate strict.
    Consiliul Superior De Aparare sau cum s-o mai numi el,avind in vedere siguranta nationala nu cred ca nu poate desecretiza anumite contracte pe bani publici,mai ales ca acolo sint sume enorme.Daca nu se poate , ar trebui sa fie desfiintat si gindit alceva in loc .La fel ar trebui desfiintate o serie de agentii care au atributii de control ( inclusiv curtea de conturi ) dar nu pot controla „secretele” care implica banii publici.
    Am observat ca domnii parlamentari se joaca cu banii nostri fara sa trebuiasca sa dea vreo explicatie sau uneori dind explicatii care-i fac sa rida si pe cei mici.Cred ca trebuiesc gasite urgent solutii pentru ca sa avem oarece sanse de a ne reveni si nu de genul DD sau Becali,Vadim……….Altfel vom sfirsi ca o telenovela: toata lumea fericita si cu lacrimi pe obraz.

    Shibani Titi

    17/02/2012 at 11:55 am

  40. Presedintele Germaniei a demisionat!

    cedric

    17/02/2012 at 12:06 pm

    • Jos si Basescu!

      Jos Merkel!

      Jos NATO!

      Jos Obama!

      Jos Ponta! (Insa cind a fost asta vreodata sus?).

      Cetatean

      17/02/2012 at 12:08 pm

    • Este prima oara in istoria Germaniei federale, cind asa ceva se intimpla. ( similar la noi cu Basescu)
      Trebuie mentionate citeva lucruri:
      – pina ieri seara toate acuzatiile erau de natura morala.
      -omul s-a agatat de imunitate, ( Basescu n-a facut-o), pina nu s-a mai putut.
      – Procurorul de Land a ezitat pe tot parcursul evenimentelor, fiindca nu avea, legal, un dosar beton armat.

      Va las, ca vorbeste Mutti! 🙂

      ina eyre

      17/02/2012 at 12:32 pm

      • S-a pus, pe durata acestor doua luni, tot prima oara in istoria Germaniei, problema utilitatii institutiei prezidentiale. Wulff si sotia, s-a spus, au deteriorat-o imens.

        Iar eu sunt subiectiva, 🙂 dragii mei, fiindca atunci cind s-a votat, alesul meu, daca s-ar fi putut, ar fi fost Gauck, trait si in comunism, omul care a facut posibila publicarea dosarelor STASI. Cu playboyul acesta n-am putut sa ma impac deloc.

        ina eyre

        17/02/2012 at 12:58 pm

  41. TDS, ai sfatuit excelent oamenii si ei au fost si mai destepti ca te-au ascultat.

    Pentru mine, care nu sunt expert in domeniu, era clar ca mic.ro a fpst o cacialma a lui Patriciu. Omul habar nu are cum se incepe o afacere si cum se conduce ea. Pur si simplu a vrut sa dea un tun pe spinarea fraierilor. capitalistu lu’ peste.

    Numai cind il auzeai cum vorbea el despre omul de la bloc care se duce fuguta in slapi la nea Patriciu, sa ia o piine, te umplea risul. Sau cind declara el razboi lui Metro, Selgros, Cora, etc, iti venea sa te tii cu mina de burta.

    Omul e habarnist, insa cerea mii de euro la inceput celor care vroiau sa devina „patroni” sub mic.ro.

    Cetatean

    17/02/2012 at 12:07 pm

    • Cetatene, sa nu exageram. Imi repugna Patriciu si Mic.ro era un esec previzibil pe care l-am anuntat si eu inca de la infiintare, dar de aici la a-l caracteriza ca habarnist in domeniul afacerilor e cale lunga.

      cadem iar in extrema generalizarii. A dat chix aici si ar mai da, dar afacerile lui nu sunt de ieri de azi si iti trebui un nivel serios de competenta economica fie si pentru tepe de genul Petromidia.

      Valentin

      17/02/2012 at 12:19 pm

  42. Sa vedeti acum turbare pe Crin si Victoras: presedintele Germaniei a putut sa demisioneze si Basescu-nu.
    Trebuie sa-si inteteasca lupta!

    cedric

    17/02/2012 at 12:09 pm

    • daca tot e la Washington, poate ii cere si demisia lui Obama pentru ca Roberta Anastase a numarat gresit voturile in Congres.

      Cetatean

      17/02/2012 at 12:15 pm

  43. http://www.ziare.com/europa/germania/presedintele-germaniei-a-demisionat-e-implicat-intr-un-grav-scandal-de-coruptie-1151289 daca s ar aplica criteriile de moralitate care au dus la demisia presedintelui Germaniei si in RO … ma tem ca am ramane fara politicieni in tara :)))

    zigzag

    17/02/2012 at 12:14 pm

  44. natura are oroare de vid! 😉

    Cetatean

    17/02/2012 at 12:17 pm

    • da? si atunci cum a aparut Crin Antonescu?

      Valentin

      17/02/2012 at 12:20 pm

      • cam cum au aparut toti politicienii dupa 89 😀

        zigzag

        17/02/2012 at 12:22 pm

    • nu si capul votantului USL

      Sare'n Ochi

      17/02/2012 at 12:29 pm

  45. valentin,
    patriciu chiar este un habarnist in conditiile unei adevarate economii de piata
    si, da, petromidia a fost tot o teapa uriasa.
    sa nu uitam ca nastase l-a scutit de 600 milioane dolari, pai, asa oricine poate sa faca afaceri….
    a avut – probabil – sfetnici buni, americani, dar in domeniul afacerilor este totusi o nulitate.
    micro = dovada, prima afacere normala si nu cu statul roman.
    i-a tepuit inclusiv pe prostii care s-au bagat in afacerea mic.ro!!!
    banii pe care ii incasau magazinele micro se duceau la headoffice in loc sa fie platiti furnizorii etc….

    skorpion

    17/02/2012 at 12:23 pm

  46. Adrian Nastase (PSD): Tratatul fiscal ne obliga sa nu mai bem vin rosu, ci apa plata. Nu vrem sa dam un mandat pe neve
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-11531848-adrian-nastase-psd-tratatul-fiscal-obliga-nu-mai-bem-vin-rosu-apa-plata-nu-vrem-dam-mandat-neve.htm
    ce-ar fi sa mearga la parnaie pe neve?

    Sare'n Ochi

    17/02/2012 at 12:27 pm

  47. grupul devalizatorilor care beau doar apa plata cu lamaie 9 se rtoieste la UE)

    Sare'n Ochi

    17/02/2012 at 12:28 pm

  48. Ofensiva contra tratatului UE continua. Nastase e tot mai inversunat. Am fost convins ca pe asta vor pedala, vom ajunge muritori de foame. Eu va spun ca USL nu va ratifica tratatul ala in veci, pentru ei e sinucidere. Astia altceva decit sa ia imprumuturi, jumate sa le fure ei si jumate sa le dea pomana, nu stiu sa faca. Nu de crestere economica e vorba, pesedeul a fost, este, si va fi incapabil sa opreasca un declin economic. Deci cu ce ne sperie mister Nastase?
    -Tratatul de guvernanta fiscala al UE „acopera greselile de tinerete ale celor mai puternici, iar acum intram cu totii in procedura de austeritate”. Cred ca va dati seama ca la gresilele din tinerete, onor membrii PSD (fosti FSN), sint exclusi.
    -„Deci nu mai bem vin rosu, ne obligam cu totii sa nu mai bem decat apa plata!”. Cam ca la inchisoare sau ocna, pita si apa. Aici cred ca face comparatii stiind ce-l asteapta.
    -„ratificarea tratatului se poate face conform regulilor noastre, nu prin Constitutie, nu prin nu stiu ce alte formule complicate, ci printr-o lege ordinara foarte simpla.” Aici bate electoral. Vor sa racneasca dupa aia ca tratatul a fost trecut prin lege votata numai de ailanti. pla pesedisti nici gura nu le miroase, nici usturoi n-au mincat.
    -„In conditiile in care aplicam insa aceasta chestiune, ar insemna ca acest tratat ar fi valabil cu drepturi si obligatii pentru noi doar de la momentul in care am accede la zona euro”. He he, aici se crede smecher. Pina intram in euro (care poate fi si la pastele cailor) luam imprumuturi in draci. Uite asa rezolva domn Nastase si tratatul UE si pomenile lor electorale. Vedeti ca se poate si una si alta?

    Aha

    17/02/2012 at 12:37 pm

  49. micro nu este o afacere normala si pt. patriciu in nici un caz nu e un esec. micro a fost conceput ca o teapa. ce a fost de furat a fost furat. ce a mai ramas o sa fie furat dupa ce se constituie masa credala. creditorul cel mai mare o sa fie tiriac – masinile la care a fost intermediar. tiriac inseamna tot patriciu. ceilalti creditori o sa ramina cu buza unflata. schema nu e noua.

    salut all.

    a

    17/02/2012 at 12:38 pm

  50. Cetatene, permite-mi sa-ti adresez o intrebare: mai este posibila modificarea legii 35/2008?

    Nu de alta, dar.. ” Autoritatea Electorală Permanentă(AEP) a actualizat delimitarea colegiilor uninominale pentru alegerile parlamentare, iar limitele acestora nu au fost modificate.”
    Se pare ca “Les jeux sont fait… rien non va plus” :mrgreen:

    Chibit

    17/02/2012 at 12:43 pm

  51. http://www.evz.ro/detalii/stiri/cel-mai-prost-drum-de-150-milioane-de-euro-966809.html Regi ai asfaltului avem , drumuri asfaltate ne mai trebuie. 🙂 Romania stat membru UE si NATO al anului 2012.

    zigzag

    17/02/2012 at 12:47 pm

  52. @Cetatean, ma asociez amicului @chibit
    ce zici de asta http://www.evz.ro/detalii/stiri/votam-in-aceleasi-colegii-uninominale-966864.html
    Votam tot pe zonele aranjate de pnl +psd ?
    cu cei 300 cum ramine ?
    Am tot fost bombardati cu redesenarea colegiilor mai avantajos….. A picat chiar de tot ?

    Un tanar de stanga

    17/02/2012 at 1:05 pm

  53. Chibit, salut!

    ma fortezi sa scot mai devreme cartile decit planuiam eu, insa….fie.

    Autoritatea Electorala Permanenta este o institutie care functioneaza in baza legii 286/203.

    http://legestart.ro/Legea-286-2003-modificarea-completarea-Legii-68-1992-alegerea-Camerei-Deputatilor-Senatului-(MTY5MTk-).htm

    Aceasta Autoritate a aparut in 2003, insa legea ei de functinare si prevederile s-au aplicat incepind cu 2004.

    1. Ia sa vedem cine asigura Conducerea.

    (3) Autoritatea Electorala Permanenta este condusa de un presedinte, cu rang de secretar de stat, numit prin hotarare comuna a Senatului si a Camerei Deputatilor dintre personalitatile cu pregatire si experienta in domeniul juridic sau administrativ.
    (4) Presedintele este ajutat de 2 vicepresedinti, cu rang de subsecretar de stat, unul numit de Presedintele Romaniei, iar celalalt de primul-ministru.
    (5) Presedintele si vicepresedintii nu pot fi membri ai unui partid politic.
    (6) Mandatul presedintelui si mandatele vicepresedintilor Autoritatii Electorale Permanente sunt de cate 8 ani si pot fi reinnoite.

    Deci Presedinte numit de Parlament in 2004, pe 8 ani. Ce supriza, Presedinte numit de un Parlament plin de membri PSD pentru un mandat gigantic de 8 ani, care depaseste mandatul de 4 ani al Parlamentului. Parca am mai vazut undeva manevra asta cu PSD numind in diferite functii indivizi care sa le asigure mostenirea in caz ca ei pierd conducerea dupa 2004.

    Sa vedem cine sunt baietii de la AEP:

    „Cum intampina Autoritatea Electorala Permanenta anticipatele, pregatirea alegerilor? Inainte de a afla sau nu raspunsul la intrebare, sa vedem cine din AEP ar trebui sa coordoneze acest spinos demers. In primul rand, presedintele institutiei, in persoana fostului senator PSD de Bacau, Octavian Opris.

    Domnia sa este de profesie recomandat de Viorel Hrebenciuc, altminteri jurist, numit la conducerea AEP in aprilie-mai 2004.

    In al doilea rand, vicepresedintii: experimentatul Ionel Flesariu, numit prin decizia lui Adrian Nastase si profesorul universitar Alexandru Radu, politolog, care ne asigura ca a acces la functie pe drumul clasic, acela cu CV-ul trimis si cu asteptarea raspunsului (numit prin decret prezidential de Ion Iliescu, ca sa nu lungim).

    Asadar, o Autoritate Electorala Permanenta a carei conducere a fost numita de structurile de varf ale PSD. Mai departe, trebuie precizat faptul ca, taman in contextul anticipatelor, presedintele si cei doi „vice“ au aceleasi tangente in a colabora profesional ca Soarele cu Luna.

    Alexandru Radu si Ionel Flesariu au cerut chiar o comisie parlamentara de ancheta care sa verifice modul de desfasurare a activitatii AEP. „Principala problema, spun ei, este refuzul sistematic al presedintelui Opris de a colabora cu noi, toate deciziile fiind luate fara informarea si consultarea noastra“ (Hotnews, 2005).

    Intre timp, a mai ramas doar Opris,vicepresedintii sunt altii.

    Asaaa. Opris Octavian a fost numit prin Hotarirea a Parlamentului 12 din 13 mai 2004. Mandatul sau expira pe 13 mai 2004. Acst Opris este omul lui Vorel Hrebenciuc.

    AEP-ul s-a grabit sa actualizeze colegiile degeaba. In primul rind, cum sa nu incerce mul lui Hrebenciuc sa nu mentina sistemul pus la cale in 2008? In al doilea rind, decizia CCR 51/2012 in care se vorbeste de necesitatea modificarii legii 35/208 e valabila erga omnes, deci pe pentru AEP. AEP poate spune ca legea 35/2008 cere ca redesenarea colegiilor sa nu se faca mai tirziu de 12 luni inainte de alegeri, insa CCR a afirmat ca legea in sine trebuie modificata in partile esentiale, si ca trebuie sa dezbata in parlament. Asa ca dupa ce va veni noua lege, daca asa va prevedea ea, AEP va retrasa colegiile tinind cont de norma de reprezentare si, eventual, de referendum.

    Avind in vedere ca in mai va trebui numita o noua structura de conducere, punem pariu ca USL vine la vot si incearca sa impuna un Presedinte la AEP, facind tot posibilul, asa cum au incercat sa impuna pe Valer Dorneanu la CCR, care era cit pe ce sa iasa (noroc ca nu a fost intrunit necesarul de 168 voturi)?

    Cetatean

    17/02/2012 at 1:06 pm

    • errata: mandatul lui Opris expira pe 13 mai 2012.

      Cetatean

      17/02/2012 at 1:15 pm

    • Multumesc pentru explicatii .

      Chibit

      17/02/2012 at 1:55 pm

  54. AEP-ul lui Hrebenciuc mai incearca o ultima zbatere. Insa legea 35/2008 se va modifica pentru ca asa a zis CCR. Iar ce zice CCR e valabil si pentru AEP:

    Asa cum Curtea Constitutionala a retinut prin Decizia nr. 61 din 14 ianuarie 2010, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 76 din 3 februarie 2010, actuala reglementare a sistemului electoral romanesc prezinta o serie de imperfectiuni, acolo aratate, si, ca atare, se impune o reconsiderare a acesteia din perspectiva alegerilor parlamentare din anul 2012, care sa asigure, sub toate aspectele, organizarea si desfasurarea unor alegeri democratice in Romania. In aceasta privinta, Curtea retine ca trebuie, in primul rand, sa se porneasca de la realitatile economice, politice si sociale ale tarii, de la rolul partidelor politice in procesul electoral, de la necesitatea rationalizarii Parlamentului si, in final, sa fie reglementat un tip de scrutin corespunzator concluziilor desprinse si care sa aiba corespondent in tipurile de scrutin care se regasesc in majoritatea statelor europene.

    Curtea constata ca este necesara o reexaminare de ansamblu a Legii nr. 35/2008, care a fost modificata la doua luni de la adoptarea de catre Parlament prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2008, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 409 din 30 mai 2008, si la 5 luni de la adoptare prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 97/2008, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 630 din 29 august 2008. Prin aceasta din urma ordonanta au fost aduse 92 de modificari si completari legii, in conditiile in care legea adoptata initial de Parlament cu respectarea art. 75 si art. 76 alin. (1) din Constitutie cuprindea 76 de articole si o anexa referitoare la circumscriptiile electorale.

    In cadrul preocuparilor de revizuire a legislatiei electorale, o atentie sporita trebuie acordata posibilitatii cetatenilor romani cu drept de vot care domiciliaza in strainatate de a-si exercita dreptul de vot, in cadrul unei proceduri speciale, care sa se desfasoare in corelare cu orele oficiale ale Romaniei intre care se desfasoara procesul de votare.

    De altfel, cu privire la sistemul electoral, Curtea a evidentiat, prin Hotararea nr. 39 din 14 decembrie 2009, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 924 din 30 decembrie 2009, necesitatea ca intreaga legislatie electorala referitoare la alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, a Presedintelui Romaniei, alegerile pentru Parlamentul European, precum si la alegerea autoritatilor administratiei publice locale sa fie reexaminata, urmand a fi concentrata intr-un cod electoral, ale carui dispozitii comune si speciale sa asigure, in concordanta cu principiile constitutionale, organizarea unui scrutin democratic, corect si transparent.

    Curtea subliniaza ca reglementarea sistemului electoral trebuie sa se faca, potrivit art. 73 alin. (3) lit. a) din Constitutie, prin lege organica adoptata in cadrul dezbaterilor parlamentare, cu respectarea interdictiei prevazute la art. 115 alin. (6) din Legea fundamentala si cu respectarea documentelor internationale care stabilesc principiile fundamentale ale unor alegeri democratice.

    Cetatean

    17/02/2012 at 1:11 pm

  55. „”Ceea ce am făcut noi a fost o actualizare. O redesenare a colegiilor nu se mai poate face decât prin modificarea legii 35/2008, care prevede că acest lucru se poate face cu cel puțin 12 luni înainte. Este prea târziu, nu avem rezulatele finale ale recensământului populației realizat anul trecut (…) O redesenare a colegiilor se face dacă există o variațiune a populației la nivel național de 10%”, a declarat Muhuleț pentru Evz.

    Mihulet stie ca daca se modifica legea 35/2008 ce a facut AEP nu sare nici o valoare. El spera sa nu se modifice legea, insa legea va fi modificata, fie si numai pentru ca existind o decizie a CCR, decizia trebuie sa produca urmari iar Parlamentul trebuie sa voteze noua lege.

    Cunosc un caz cind o autoritate a statului nu a respectat o decizie anterioara a CCR si CCR a intervenit:

    Decizia 1222 din 12 noiembrie 2008 asupra cererii de solutionare a conflictului juridic de natura constitutionala dintre Presedintele Romaniei, pe de o parte, si puterea judecatoreasca, reprezentata de inalta Curte de Casatie si Justitie, pe de alta parte:

    „Curtea Constitutionala constata ca exista un conflict juridic de natura constitutionala intre Presedintele Romaniei, pe de o parte, si puterea judecatoreasca, reprezentata de Inalta Curte de Casatie si Justitie, pe de alta parte, in sensul art. 146 lit. e) din Constitutie si al practicii instantei de contencios constitutional in materie, produs in conditiile neluarii in considerare de catre Inalta Curte de Casatie si Justitie a Deciziei Curtii Constitutionale nr. 384 din 4 mai 2006, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 451 din 24 mai 2006, precum si a dispozitiilor legale in vigoare”.

    CCR a decis ca decizia Sandeilor de la ICCJ nu ii este opozabila Presedintelui si ca, pe romaneste, Sandeii sa isi bage decizia undeva, Presedintele nu poate fi obligat sa tina seama de ea.

    Cetatean

    17/02/2012 at 1:22 pm

    • salut 🙂
      ai ceva bibliografie 🙂
      Anul asta va fi crancen.Piratul a deschis atatea fronturi de bataie ca greu le poate face fatza.Trebuie sprijinit.
      Mie imi place ca-i tot ia cu binishoru`,mai baietzi haidetzi in parlament nu va mai jucatzi ca o sa vina ziua cand va va frige buza ca sa venitzi in parlament,sa nu fie prea tarziu.
      In alta ordine de idei 🙂 colegiile musai retrasate si referendumul aplicat(daca nu greshesc,presedintele parca a zis odata ca desi nu s-ar respecta 100% referendumul ar accepta 2 camere,dar in total nu mai mult de 300 )

      mircea

      17/02/2012 at 2:27 pm

      • Nu ai idee cita bibliografie am pe chestia asta si cite decizii CCR (si alte acte) am citit ca sa ajung sa scriu „Constitutia poporului suveran”

        Cetatean

        17/02/2012 at 2:35 pm

        • nu pun la nicio indoiala City 🙂

          mircea

          17/02/2012 at 2:51 pm

  56. dacä trebuie sä fie vinovatä anastase, v-a trebuii considerat si voicu dela
    pnl, ce era la pupitru si a gäsit totul ok.
    v-a trebuii sä fie condamnat melescanu, care a rotunjit numärul parlamentarilor
    la o dezbatere ,ca sä dea bine. dar ei ii tzin minte numai pe unii.

    theo- nona

    17/02/2012 at 1:48 pm

  57. cititzi in EVZ, santajistul dela OTV

    asa si-a fäcut averea si DD SI escrocii colaboratori , fosti securisti
    ,interlopi si avocatzi coruptzi , din retzeaua OTV:

    theo- nona

    17/02/2012 at 2:06 pm

  58. poate magistratzii vor pricepe, ce mafiot si ce bandä se
    ascunde sub conducerea lui DD .

    theo- nona

    17/02/2012 at 2:08 pm

  59. am o informatie care daca se dovedeste adevarata este traznet! poate gandim cum sa o verificam.
    pe scurt: Fundatia lui Dinu Patriciu a dus in strainataturi la studii (cica pe cheltuiala mneaiei – ma rog, mnealui) niste tineri. care acum sunt cu ochii in soare ca Don Costacehe si-a restrans activitatea. practic tinerii aceia, daca este adevarat, se vor vedea fara bani prin tari straine. cica Draga Stolo ar fi gasit o fundatie care sa-i preia pe cei care chiar merita si sa le sponsorizeze studiile – dar este bine de vazut ce si cum. idei?

    Sare'n Ochi

    17/02/2012 at 2:13 pm

  60. asa este, am citit si eu ca i-a lasat cu ochii in soare pe „bursierii” care au crezut in bunavointa lui.

    „Fundatia Dinu Patriciu anunta sistarea programelor sale de burse Inventeaza-ti Viitorul si Orizonturi Deschise, pe fondul reorganizarii si restructurarii activitatii sale.

    Cele doua programe, initiate in anul 2007, au oferit un sprijin financiar de peste 22 milioane USD liceenilor, studentilor, masteranzilor si doctoranzilor romani.

    Deoarece aceasta restructurare are loc la mijlocul anului universitar, incercam sa fim alaturi de bursierii nostri masteranzi si doctoranzi aflati la studii in strainatate, pentru identificarea unor metode alternative de finantare.

    Eforturile si investitiile fundatiei se vor concentra in viitor pe crearea unei noi institutii de invatamant privat, functionala intr-un interval de pana la 3 ani”.

    „Potrivit spuselor celor care au beneficiat de aceste burse, contractul incheiat in momentul acceptarii ca bursier al Fundatiei Dinu Patriciu, se intinde pe patru pagini A4, contract in care se specifica doar obligatiile beneficiarului bursei de studii, printre care şi rezultatele exceptionale pe care trebuie sa le obtina pe parcursul perioadei de studii. Fundatia insa nu are nicio obligatie minima fata de acesti tineri”(ghimpele.ro)

    Cetatean

    17/02/2012 at 2:21 pm

  61. dintre cei ce au manifestat la londra si madrid,au fost si
    cei „sponsorizatzi” de Voiculescu si Patriciu, iatä perversiunea

    Dzeu nu bate cu parul..

    theo- nona

    17/02/2012 at 2:27 pm

  62. referitor la postarea de ieri cu dashteptzii.
    Imposibil ca la asa nivel date fiind implicatziile,sa nu existe strategii de abordare juridica,planuri principale si de rezerva etc.
    Deshteptzii astia ar putea fi pusi ca sa reactzioneze a.i sa fie ei cei constransi sa desecretizeze contractele.
    1.Min. just. reomanda premierului o decizie politica de anulare a contractelor.
    2.Desteptzii,conform clauzelor,vor actziona in instantza guvernul(solicitand si despagubirile uriashe),apeland la ce stiu eu ce case internatzionale de avocatura si expertzi mondiali/europeni.Si guvernul va avea juristii sai.Componenta UE Romania se poate constitui in parte vatamata,beneficiind si de ajutor juridic CE/UE.
    3.Contractele in totalitatea lor, devin publice partzilor
    4.Pe „surse” apar informatzii despre beneficiari,sume,interese interne externe,posibile scandaluri diplomatice etc,habar n-am,beneficiarii pot fi actzionatzi in instantza separat pe diverse motive ce tzin de reprezentare interesului natzional,ilegalitatzi ,coruptzie etc
    5.Se creeaza o presiune extrema prin care lucrurile pot lua intorsatura pozitiva.
    6.Cu sigurantza procese foarte lungi
    7.Pe toata durata procesului(cu finalitate asteptata-lucrurile vor cunoshte o continua dezvoltare in sensul transparentzei din toate domeniile unde se lucreaza cu banul public) contractele sunt anuate
    8.Odata anulate,reorganizarile din domeniu,noile politici manageriale(intrarea pe bursa de ex) vor face imposibile intoarcerea la situatzia anterioara.

    mircea

    17/02/2012 at 2:44 pm

  63. Salutare!
    Mic.ro s-a dovedit a fi un cârnat, după un an, faliment a dat. În Romania e dictatură, chiar dacă toţi înjură, să nu poţi arată un om debrăcat? Aşa ceva e de neimaginat. Normal că a rămas în ţară Antonescu, dacă îl arata dezbrăcat pe Băsescu?

    Creanga

    17/02/2012 at 2:45 pm

  64. Off-topic, scuze, dar m-am umplut de nervi: de cand dracu’ este de breaking news moartea unui „protector”?
    Da, moartea unui om care a protestat fiind in greva foamei, da, e o stire, care merita analizata. Dar breaking news? Cand se termina isteria asta de ecrane galbene?

    mishu jamie

    17/02/2012 at 2:47 pm

    • anul acesta nu prea vor fi sanse de asa ceva 😦

      mircea

      17/02/2012 at 2:49 pm

    • acu aflai si eu.protector ?? proxenetul(presupus) al monicai Gabor.Asta nu-i fosta sotie a lui Iri ? 😆

      mircea

      17/02/2012 at 3:07 pm

  65. Buna ziua la toata lumea 🙂

    daca doritzi o pauza de politica va invit la pictura asiatica:

    http://desydemeter.wordpress.com/2012/02/17/pictura-asiatica-china-4/
    🙂

    desydemeter

    17/02/2012 at 3:12 pm

  66. Salut Cetatean 🙂
    Cred ca este un comentariu care iti este adresat tie si lui Theophyle si poate tuturor cei care se considera politeieni,

    https://theophylepoliteia.wordpress.com/2012/02/14/politeia-pozitionari-politice-fata-de-nr-ii/#comment-196760

    huniad

    17/02/2012 at 3:12 pm

    • :)) Galceava intzeleptului cu lumea. :))

      mishu jamie

      17/02/2012 at 3:34 pm

      • Nu stiu Mishu cine este inteleptul. Stiu insa ca s-ar putea sa-ti lipseasca cativa oameni buni in Bucuresti! Pentru mie personal este „casus belli” nu stiu cum vor reactiona altii. I-am raspuns dlui si ii voi raspunde si cu un articol care poate fi foarte dureros! Altele poate mult si mai dureroase. Nu prea accept eu lectii si in nici un caz de la dl Vlaston!

        Theophyle

        17/02/2012 at 3:41 pm

        • „Intzeleptul” era exact domnul in cauza. Mi s-a parut aiurea reluarea unei discutii la doua zile dupa ce deja se trecuse la alte subiecte.

          mishu jamie

          17/02/2012 at 4:02 pm

          • Mai traim si mai vedem Mishu 🙂

            Theophyle

            17/02/2012 at 4:04 pm

        • vezi, te rog, msg pe FB.

          mishu jamie

          17/02/2012 at 4:07 pm

          • Multumesc, am raspuns!

            Theophyle

            17/02/2012 at 4:13 pm

    • Ziua 🙂

      Radu

      17/02/2012 at 3:15 pm

  67. ceva imi spune ca dl Vlaston nu are in ranita bastonul de maresal al noii republici.
    Theophille a facut de 10 ori mai mult ptr NR decat oricine altcineva.
    Interesanta optiunea dl-lui Vlaston de a se apuca sa critice fara vreo motivatie aparenta.

    Valentin

    17/02/2012 at 3:56 pm

    • salut 🙂
      cine stie poate l-a primit 😆

      Theophyle

      17/02/2012 at 4:05 pm

      • nasoala asta cu bastoanele, nu stii niciodata daca ti se inmaneaza sau il primesti pe spinare. 🙂

        mishu jamie

        17/02/2012 at 4:09 pm

      • …nu toate bastoanele sunt de maresal, chiar daca le iau tot pe spinare.

        Cred ca NR este inca infantila in ceea ce priveste comunicarea, iar bebisitingul lui Th/Citi/TdS pare a fi complet ignorat. Carenta cea mai mare este aceea ca nu stie sa-si diferentieze mesajul astfel incat sa poata fi lesne identificati dusmanii ideologici si sa nu-si alieneze posibilii aliati pe scena politica, cu care va trebui sa guverneze (in cazul ca va intra in Parlament). Critica verbala de azi, axata pe coruptii PDL, este umbrita de actiunile practice serioase duse deja din interiorul PDL de lideri ca Macovei sau Boc, ca si de masuri administrative consistente pentru stoparea furtisagurilor de tot felul puse deja in practica de ministri sustinuti de PDL ca Lazaroiu, Funeriu, Barbu sau Udrea. Pana cand va putea actiona, NR trebuie sa sprijine punctual actiunile de reformare a scenei politice acolo unde le identifica, nu sa dea cu barda in toate partile ca sa-mbrace rochita AcZ. Pana una alta, in gura NR se vede doar marul, iar printul nu poate fi decat indepartat de actualul chip fandosit.

        judex

        17/02/2012 at 4:26 pm

        • @judex: cu tot respectul, cred ca nu ati citit ultimele materiale de pe situl NR.

          mishu jamie

          17/02/2012 at 4:49 pm

          • Recunosc, asa e, mishu_jamie, nu am vazut situl NR.
            Totusi, cea mai mai activa voce a NR este azi dl Vlaston, a carui expunere net superioara in raport cu situl NR in transforma, de facto, in purtator de cuvant al formatiunii…chiar daca nu este, din cate spuneti.

            judex

            17/02/2012 at 5:20 pm

  68. dl Vlaston putea avea o initiativa de genul acesta, in loc de a ataca fara nici o noima pe polithea:
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-11533477-pdl-imparti-fluturasi-parlamentarii-opozitiei-care-chiulesc-serviciu-mihai-voicu-pnl-vedem-cine-crede.htm

    Valentin

    17/02/2012 at 4:10 pm

    • As zice ca e frectie la picior de lemn. Daca chiar vroiau sa faca ceva nu aveau decat sa aplice cu strictete regulamentele parlamentului si sa aplice sanctiunile prevazute. Au majoritatea necesara cel putin la Camera Deputatilor. Cred insa ca nu vor sa creeze un astfel de precedent.

      Radu

      17/02/2012 at 4:31 pm

    • Asta chiar este super grav!

      Theophyle

      17/02/2012 at 4:13 pm

    • Auch!

      mishu jamie

      17/02/2012 at 4:16 pm

    • cine plateste, chuky? sau apare careva si isi asuma raspunderea doar la nivel declarativ?

      zigzag

      17/02/2012 at 4:21 pm

  69. Salut inca o data pe toata lumea 🙂
    Postare noua.
    Inca o postare asta seara la ora 20:30

    Theophyle

    17/02/2012 at 4:25 pm

  70. Este daunatoare ideea obsesiva a dlui Vlaston , reiterata, ca a il critica pe Basescu nu e deloc nociv pentru NR ci dimpotriva ajuta la cresterea numarului de sustinatori ai NR.
    Asa ne taiem craca de sub picioare dle Vlaston. De bine de rau TBasescu pina in 2014 mai poate tine piept atacurilor USL, dar daca si NR e un factor de slabire a lui TB si TB e nevoit sa plece la pensie in 2013 ce viitor vedeti dvs NR ?
    Ura dvs pt TB din 2007 cind intina idealurile Taraceniste, nu trebuie sa va intunece pragmatismul, care recunosc la dvs este imens.

    Un tanar de stanga

    17/02/2012 at 4:33 pm

    • @TDS: Mon fils.de unde si pana unde frate „ura” NR fata de TB? Uita-te pe prima pagina a sitului. Exista un „contoar”, cate zile au trecut de la Referendum. NR, aceea in care sunt eu, sustine fara ezitare toate masurile reformiste propuse de TB.

      mishu jamie

      17/02/2012 at 4:53 pm

      • mishu_jamie, nu te lasa inselat de nickul TDS, sunt convins ca TdS este, de fapt, matur acum (si de dreapta). Cred ca nickul este doar o trimitere la rolul unor organe ale corpului uman (inima si cap) in afilierea ideologica la pe parcursul vietii.

        judex

        17/02/2012 at 5:26 pm


Comentariile sunt închise.