Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Adevăruri simple

Plaza de Espańa din Sevilla


 

Societatea este astfel:

Cel sarac munceste
Cel bogat îl exploateaza
Militarul îi apara pe amandoi
Contribuabilul plateste pentru toţi trei
Vagabondul se odihneste pentru toţi patru
Betivul bea pentru toţi cinci
Bancherul îi escrocheaza pe toţi sase
Advocatul îi inseala pe toţi sapte
Doctorul îi omoara pe toţi opt
Cioclul îi ingroapa pe toţi noua
Politicianul traieste de pe urma tuturor celor zece…

44 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Uneori ma intreb cum faci sa gasesti niste chestii …… ! 🙂
    Seara buna !

    Ștefan A.

    23/10/2010 at 7:54 pm

    • Buna seara Stef 🙂
      Simplu, caut in arhivele personale 😆

      Theophyle

      23/10/2010 at 7:59 pm

  2. Iar mogulii impart batiste tuturor politicienilor. 🙂

    Galeata cu pixeli

    23/10/2010 at 8:16 pm

  3. Buna seara,
    Deci cel mai bun job dupa cel de politician este cel de gropar!

    cedric

    23/10/2010 at 8:18 pm

    • Cedric salut 🙂
      Ai dreptate el are numai clienti satisfacuti 🙂

      Theophyle

      23/10/2010 at 8:35 pm

      • Theophyle, nu m-am gandit la punctul de vedere al clientului dar aveti perfecta dreptate.

        cedric

        23/10/2010 at 8:40 pm

  4. Aia a lor e o societate normala !
    Mai rau e o societate cam ca a noastra
    care incepe cam asa:
    1 Cel sarac nu munceste !
    🙂

    Un tanar de stanga

    23/10/2010 at 8:23 pm

    • Adevarat, la noi nimeni nu poate fi exploatat. Cel mult fraierit!

      Theophyle

      23/10/2010 at 8:35 pm

  5. Pe politicieni ii rezolva Dumnezeu 🙂

    Galeata cu pixeli

    23/10/2010 at 8:24 pm

    • Cate4 o data si sfintii 🙂

      Theophyle

      23/10/2010 at 8:35 pm

  6. Buna seara!
    Sa inteleg ca cel ce a scris afisul este contribuabil?

    Creanga

    23/10/2010 at 8:27 pm

    • Buna Creanga 🙂
      Probabil, saracul de el!

      Theophyle

      23/10/2010 at 8:36 pm

  7. Dupa vechime, stilul ornamentelor art nuveau de inceput de secol XX si grafica muncitoreasca a personajelor, pare sa fie opera „rosilor”, din perioada Razboiului Civil.

    Galeata cu pixeli

    23/10/2010 at 8:46 pm

    • Nu, este o chestie recenta, cativa ani maximum 10-15. Crezi ca pe timpul lui Franco se purtau astfel de lozinci :lol:. Omul nu prea avea simtul umorului!

      Theophyle

      23/10/2010 at 8:50 pm

  8. Theophyle, ne inselam amandoi. Placa e veche de cand lumea. 🙂

    Galeata cu pixeli

    23/10/2010 at 9:03 pm

  9. Societateaa este asa:

    Cel sarac munceste
    Cel bogat il dezpieleste
    Militarul ii apara pe amandoi
    Iar contribuabilul plateste pentru noi
    Vagabondul se odihneste petru toti patru
    Iar betivul bea de-l gaseste dracu
    Bancherul ii escrocheaza pe toti sase
    Iar avocatul ia comisioane grase
    Doctorul te omoara daca spaga nu scoti
    Cioclul ii ingroapa pe toti
    Iar politicienii sunt cei mai mari hoti

    Creanga

    23/10/2010 at 9:16 pm

    • Super versificatie Creanga 🙂

      Theophyle

      23/10/2010 at 9:22 pm

  10. Cu goagal 🙂 se descopera o gramada de bloguri cu fotografia asta .
    Face parte din invataturile date de viata ! 🙂

    Ștefan A.

    23/10/2010 at 9:54 pm

    • Da Stefane 🙂
      trebuie insa sa sti ce cauti 🙂

      Theophyle

      23/10/2010 at 9:57 pm

  11. Cierto la sociedad es asi !!! ☺

    Mama fotografiei in discutie !

    Ștefan A.

    23/10/2010 at 10:05 pm

    • Nu prietene nu e facuta cu Olympus este facuta cu un Canon 😆

      Theophyle

      23/10/2010 at 10:07 pm

      • Las balta ca nu am expertul cu mine ! 🙂 ( fica )
        Azi a cistigat cu echipa de fotbal in 5 (feminin) o partida importanta in campionat si au plecat toate la sarbatorit ( ca femeile 🙂 ).
        E un experta in internet , nu ca mine ! 🙂

        Ștefan A.

        23/10/2010 at 10:14 pm

        • Bravo ei face sport, nu ca tine 😆

          Theophyle

          23/10/2010 at 10:15 pm

          • Eu fac sport zilnic , cu munca fizica pe santier si seara cu cea intelectuala pe internet . 🙂

            Ștefan A.

            23/10/2010 at 10:22 pm

        • Or fi schimbat tricourile la sfarsitul meciului?

          Creanga

          23/10/2010 at 10:22 pm

          • Daca ai auzi cum se injura intre ele ! 😆
            Tricourile nu se schimba ca sponsorul le da in numar limitat la fiecare ! 🙂

            Ștefan A.

            23/10/2010 at 10:24 pm

            • Aoeluuu! nu vreau sa aud ce e la gura lor. Zgarcit sponsor, nu te bagi cu niste lingouri?

              Creanga

              23/10/2010 at 10:27 pm

              • Sponsorul e o firma de vinuri ! 😆 😆

                Ștefan A.

                23/10/2010 at 10:28 pm

            • Baietii injura de mama, fetele or injura de tata?

              Creanga

              23/10/2010 at 10:41 pm

              • Te joci cu focul creanga ! 😆
                Esti satul de viata ? 😆 😆

                Ștefan A.

                23/10/2010 at 10:42 pm

              • Parca erai electrician nu gropar ori doctor 😀 😀

                Creanga

                23/10/2010 at 10:47 pm

  12. Alegerile pentru CSM ar putea fi amanate deoarece candidatura procurorului Stefan Crisu de la parchetul Bucuresti a fost respinsa de CSM. Acesta a facut recurs la ICCJ programat pentru judecare pe 22 februarie 2011.
    Stirea a fost data la jurnalele tvr din seara asta.

    cedric

    23/10/2010 at 10:26 pm

  13. grevele din Franta
    fotografii:

    http://www.boston.com/bigpicture/2010/10/france_on_strike.html

    buna seara,
    🙂

    skorpion

    23/10/2010 at 10:52 pm

    • Salut skorpi
      Cresterea virstei de pensionare , o mare problema in toate tarile . As vrea sa vad firma care tine un muncitor pina la virsta de pensionare de 67 de ani .
      Prevad o mare problema sociala si un confront intre generatii . Aia pensionati la 55 de ani versus cei care se vor pensiona la 65 de ani . Care vor plati si mai mult CAS (perioada de contributii mai mare) dar vor primii pensi mai mici .

      Ștefan A.

      23/10/2010 at 11:07 pm

  14. nu stiu ce sa zic, stefane,

    dar in SUA cum se poate ca unii sa lucreze pina la 80-85 de ani????
    (premisa: omul sa fie sanatos si la trup, dar mai ales la organism)….

    55 de ani – nu inseamna ca nu mai esti apt de munca;
    uneori si la 60-65 de ani omul poate gindi perfect de bine, chiar sa alerge ca un tinar,

    problema este doar a locurilor de munca,
    trebuie create, create, create locuri de munca…

    skorpion

    23/10/2010 at 11:09 pm

    • Skorpi
      50 – 55 de ani ca virsta de pensionare , un cadou politic care a adus voturi dar a mincat toate excedentele financiare a sistemelor de pensii .
      65- 67 de ani virsta de pensionare , o minciuna delicata care cu timpul va creste tot mai mult . Din lipsa de locuri de munca si implicit din lipsa de contribuabili la fondurile de pensi.
      PS . la 85 de ani faci politica, ziarist , munca intelectuala (daca nu ai devenit senil ) . In nici un caz nu lucrezi ca zidar , strungar , munca la banda rulanta , s.a.m.d. Adica munca fizica are limitele ei naturale .

      Ștefan A.

      23/10/2010 at 11:22 pm

  15. Salut all.
    Fara suparare, sunt un pic masochist, am cetit programul si principiile crinale (liberale) iar textul merita cetit cu atentie. De mult nu am vazut un text asa savuros. E demn de Caragiale – chiar m-am gandit la „Racnetul carpatilor”
    Am vrut sa fac o analiza mai lunga (dar sunt prea lenes sa o fac), dar acum indraznesc sa dau cateva citate absolut bestiale. Sa nu mai zica nimeni ca un partid de la noi nu are „filosofie”
    ( se gaseste la adresa http://www.pnl.ro/Public/art/3761/Principiile-liberalismului.html) desi adresa o dau cu inima franta – nu prea vreau sa le fac trafic:
    1. Individul uman are ca atribut fundamental şi înnăscut, independenţa în raport cu voinţa arbitrară a semenilor săi.
    Commentariu:
    (INDEPENDÉNȚĂ s. f.
    1. Situatie a unui stat sau a unui popor care se bucură de suveranitate ntională;
    stare de neatârnare si drept de a rezolva liber (cu respectarea drepturilor altor state si a principiilor dreptului international)
    problemele sale interne si externe, fără amestec din afară; autonomie.
    2. Situatie a unei persoane care judecă lucrurile si actionează în mod independent,
    neinfluentată de altii. – Din fr. indépendance.
    Sursa: DEX ’98 )
    Deci Independenta fata de cineva care este ca mine (este semenul meu).
    „E spus adanc.”(Caragiale – O noapte furtunosa – Tirtirica inima rea)
    Aberatii logoice.
    Omul ori e independent (nedepinzand de vointa semenilor sai) de mediul inconjurator (semenii lui) – caz in care se autoexclude din societate
    , ori
    recunoaste valorile societatii ( arbitrar/nearbitrar sunt judecati de valoare nu )
    caz in care depinde de semenii lui.
    In social nu vorbim de vointa arbitrara, ci de vointa sociala.
    Faptul ca avortul este imoral religios nu tine de o vointa arbitrara a unui individ, ci de o valoare sociala.
    La fel suicidul cu bombe, care este in totala independenta cu socialul ce considera (arbitrar) viata o valoare suprema.

    Cu alte cuvinte, principiul 1(unu) din programul PNL actual este „spus adanc” a lui nea Tirtirica (inima rea).

    „2. Societatea nu este exterioară indivizilor.
    Ea nu îi domină precum o forţă străină, impusă şi suprapusă lor, ci este exclusiv ceea ce rezultă din cooperarea dintre indivizi, atunci când fiecare individ în parte acţionează potrivit alegerilor şi preferinţelor sale. Modelele sociale nu au valoare decât dacă sunt interiorizate în relaţiile concrete dintre indivizi, iar credinţa în existenţa unor legi imuabile ale societăţii reprezintă o iluzie periculoasă”
    Prima propozitie contrazice restul. Cum pot actiona fiecare individ in parte potrivit alegerilor proprii fara filtrul care-l reprezinta asocierea lor? Daca mie-mi vine sa ma cac (alegerea si preferinta mea, actionez conform ei, cum de nu ma cac in strada. Nu am interiorizat modelul cacatului la WC. E alegerea si preferinta mea. Nu cred in legi care sa ma oblige sa ma cac unde trec alti indivizi. Suna a liberalism? (conform programului PNL – DA)
    „3. Într-adevăr, talentele, pasiunile şi interesele indivizilor capătă o consistenţă reală doar în măsura în care ele slujesc talentele, pasiunile şi interesele celorlalţi indivizi. Libertatea fiecăruia nu se poate articula şi rodi decât în manifestarea libertăţii celuilalt.”
    Pai unde este principiul 1 (atributul uman si inascut) de independenta fata de vointa arbitrara a semenilor omului? Ori slujesc „interesele celorlati indivizi”, ori devin independent de ele?

    „4. Economia este numele pe care oamenii îl dau mecansimelor prin intermediul cărora se derulează aceste schimburi permanente dintre indivizi, având ca motor interesele şi pasiunile lor. Deoarece libertatea schimburilor este elementul esenţial al fertilităţii acestor schimburi, numele generic dat acestor mecanisme mai este şi acela de „piaţa liberă” „.

    Nea Tirtirica, m-ai lasat masca!
    Indoiala ca atitudine epistemologica (Decartes), e o prostie, intuitia fără concept e oarbă iar conceptul fără intuitie este vidiata (Kant) este o aberatie, „vointa de putere” (Kant) este retrograda lumea ca reprezintare ( Schopenhauer) este o prostie.
    Economia este un nume, iar numele tau e „piata libera”. Asta da filosofie.

    „5. Însă societatea nu urmează doar logica economiei.Din perspectiva istorică a ultimelor cinci secole, politica se vădeşte a fi arta descoperirii şi administrării acelor interese care nu pot fi satisfăcute de mecanismele schimbului economic, dar de care aceste mecanisme au absolută nevoie pentru a se derula. De pildă, o valoare politică supremă cum este dreptatea nu rezultă numai dintr-o negociere comercială. Liberalii recunosc că există valori care nu pot fi reduse la un mecanism economic.
    În acest sens, construirea unei relaţii coerente între libertatea economică şi dreptate este cea mai serioasă provocare pentru un politician liberal (politicianul colectivist va şti ce să facă: va suprima libertatea).
    Una dintre cele mai importante construcţii de acest fel este sistemul educaţiei. Ca şi alte virtuţi cruciale pentru buna convieţuire umană, şi libertatea se învaţă. Educaţia liberală dezvăluie fiecărui individ în parte ceea ce are acesta în comun cu ceilalţi indivizi. Tot aşa cum libertatea nu este anarhie şi nici dezordine, societatea liberală permite constituirea atât a unei veritabile comunităţi, cât şi a unei complete împliniri individuale. Educaţia liberală îi învaţă pe oameni să fie liberi împreună cu ceilalţi, fapt care constituie nucleul eticii liberale.
    Ordinea societăţii liberale trebuie să aibă drept temei o etică liberală, ancorată în virtuţi liberale.”
    Totusi care sunt „virtutile liberale”?
    Accept idei (chiar le caut) in programele partidelor, dar care sunt ideile din programul PNL. Poate neuronul meu nu are toate sinapsele acasa, dar reuseste cineva sa ma lamureasca asupra diferentei dintre „Racnetul carpatilor” si programul PNL?

    DanSu

    23/10/2010 at 11:11 pm

    • Dan, salut 🙂
      Cunosc acest program si-l voi „recenza” cat de curand 🙂

      Theophyle

      24/10/2010 at 12:01 pm

  16. Uneori am impresia ca „buna masura” (bunul simt) lipsesc de fapt si ideologilor partidelor noastre romanesti. Nu ca PDL-ul ar fi o exceptie, doar e un partid care se invarte in societatea noastra). Totusi pe cand un „alba ca zapada” de asta data chiar autentic (zapada fara funinginea activistilor)? Nu stiu daca o cere piata (politica sa nu) dar eu simt ca am nevoie de asa ceva.

    DanSu

    23/10/2010 at 11:18 pm

  17. Buna dimineata,
    Ambasadorul SUA la Bucuresti este acum pe Protv.

    cedric

    24/10/2010 at 10:06 am

  18. Salut.
    Mai haladuiesc si pe alte bloguri (sunt inca in faza de masochism), si tot ce va acolo este rezumat foarte bine de fraza „voi pupin-basistii sunteti manipulati”. Nu ma deranjeaza afirmatia in sine, poate ca sunt pupin…, poate ca sunt manipulati, singurul lucru care nu-l intelege neuronul meu (cu sinapse reduse) este: de catre cine? Ma uit la A3, iRTV si vorbesc despre mine ( ca pupin..) ca as fi raul absolut. Ma uit apoi la pleiada de analisti independenti si ne-pupin care vorbesc (vulgar -pardon) obiectiv si (ne)manipulator(independent). Ma uit la societatea civila pre(a)fraudata, care vorbeste de pre-dictatura interzicerii drepturilor la viata privata a hotilor statului roman.(fara sa pomeneasca de tentativa de pre-acaparare a drepturilor cetatenilor la informare corecta). Ma uit la cel ce a incercat o pre-dictatura minereasca, cum da sfaturi politice corecte. La cel ce a mostenit averi facute de o saraca pensionara din economii nesabuite care are discurs anti pre-diktat. Si imi revine intrebarea: de fapt cine ma manipuleaza? Pre-dictatura bunului simt, sau democratia perversiunii si minciunii? De fapt manipularea insemna lipsa alegerii mele?
    La patroni – lideri de sindicat reprezentati de una si aceiasi persoana. Lideri ne-alesi ci doar autonumiti. Lideri pentru care salariatii insemna sclavi si nu subiect de aparat.
    Intalnirea mea cu Luca (liderul patron) a fost scurta (nu s-a consumat). La un curs la Campina (un fost sediu de learning al Petrom), ospatarul ma anunta ca nu va mai servi masa la restaurant ci o va servi in camera. Nelamurit (intrucat chiar imi facea placere socializare) ma lamureste domnul chener scurt: „poate vine domnul Luca. Dumnealui nu-i place sa mai fie cineva in sala”. Domnul Luca nu a venit, dar lectia am invatat-o. „Unui lider sindical nu-i place sa mai fie cineva in sala” – el vrea respect. Oare nu „respectul” acesta e mai manipulator decat pupin..ul meu?

    DanSu

    24/10/2010 at 11:28 am

    • Interesanta poveste 🙂

      Theophyle

      24/10/2010 at 12:00 pm

  19. Buna Ziua la toata lumea 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    24/10/2010 at 11:59 am


Comentariile sunt închise.