Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Politeia aderă la Noua Republică

Pentru a nu diviza o miscare unita a dreptei am hotarat sa sustinem “Noua Republica”,  care sper sa se elibereze cat mai curand de basmul infantil al Albei-ca-Zapada, cu sau fara pitici, care a facut mai mult rau decat bine ideilor noastre, ducand in derizoriu un efort adevarat pentru construirea unei noi clase politice.

Propunem membrilor comunitatii noastre sa citeasca manifestul propus de Noua Republica si documentul ce contine amendamentele noastre – putine, dar cred eu – esentiale. La blogurile propuse in manifestul original (noi le-am exclus pe toate din documentul nostru) vom alatura  bloguri care fac parte din comunitatea noastra – Copacul, iMondo, Tibi Orasanu Sare’n Ochi, sau alte bloguri pe care le cunoastem si le consideram purtatoare ale ideilor si ideologiei noastre. In orice caz va asigur ca Politeia are un program propriu, pe care-l  va propune in curand prietenilor din Noua Republică, cand vom realiza care sunt alternativele lor. Ne referim la justitie, invatamant si sanatate.

Cateva slove de la @Cetatean:

Despre cetatenie

  • A fi cetatean nu inseamna doar a figura in registrul persoanelor cu drept de vot care iese din casa o data la 4 ani.
  • A fi cetatean inseamna a lua atitudine : impotriva politicilor transpartinice de jefuire a bugetului national, de amanetare a viitorului, de sfidare a votantilor; impotriva judecatorilor corupti si uzurpatori ai dreptatii.
  • A fi cetatean inseamna a nu mai lasa politica pe seama politicienilor de profesie, care nu au atins excelenta in nici o meserie si care si-au ascuns ratarea profesionala in cladirea incapatoare a Parlamentului.
  • A fi cetatean inseamna a face ce este DREPT : a cinsti jerfta trecuta a celor au murit impotrivindu-se hidrei comuniste, a munci cinstit si a plati taxele in prezent,  a pregati  din timp viitorul prin implicare civica.

Manifestul cu amendamentele propuse de  Politeia: Noua Republica_ Politeia

Written by Theophyle

26/09/2011 la 7:42 pm

230 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sunt intru totul de acord si sustin proiectul. Si acum va las ptr ca fug inapoi la ore.

    clemycali

    26/09/2011 at 7:45 pm

  2. Citim … vedem detalii 🙂
    Este inteleg o trecere la fapte si de aceea este bine venita 🙂
    Intentia de a nu scinda este foarte buna.

    CFG

    26/09/2011 at 7:47 pm

    • CFG 🙂
      sunt istoric si stiu cat au costat scindarile politica romaneasca din totdeauna 😦

      Theophyle

      26/09/2011 at 7:49 pm

  3. Salut, Theophyle!
    nu gasesc manifestele.

    luminita

    26/09/2011 at 7:48 pm

    • Le ai la sfarsitul postarii – de doua ori click pe fiecare si poti intra sa le deschizi – sunt PDF

      Theophyle

      26/09/2011 at 7:50 pm

    • Ultimul rand din material!

      ela

      26/09/2011 at 7:50 pm

  4. si io unde sunt 🙂 in noua republica? ca pana la Ploiesti am cale xtrem de lunga!

    Sare'n Ochi

    26/09/2011 at 7:50 pm

    • Sare tu faci parte din comunitatea noastra MUSAI – Imediat fac update 😆

      Theophyle

      26/09/2011 at 7:52 pm

  5. Dreptate si Fratie ! 🙂

    zigzag

    26/09/2011 at 7:51 pm

    • Asa e omule – ne intoarcem la 1848!

      Theophyle

      26/09/2011 at 7:53 pm

      • istoria se repeta.important e sa invatam din greselile trecutului si sa nu mai acceptam injosirea !

        zigzag

        26/09/2011 at 7:55 pm

  6. ZIGZG,

    se libertate ai uitat?

    theo

    26/09/2011 at 7:55 pm

    • buna seara 🙂 . nu , n am uitat.prin dreptate ne putem elibera. 🙂

      zigzag

      26/09/2011 at 7:57 pm

  7. Imi pare foarte rau da rau nu pot sa deschid linkurile nici cu dublu click

    cedric

    26/09/2011 at 7:56 pm

    • Eu am reusit fara probleme … Firefox … apoi le-am salvat local …
      Am probleme cu diacriticele in schimb … 😦

      CFG

      26/09/2011 at 7:59 pm

  8. Gata, am izbutit. trebuai sa ma vait mai intai

    cedric

    26/09/2011 at 7:58 pm

  9. Salut tuturor,

    Impresionant!

    P.S. Pentru ca pdf-urile au iesit cu greseli de tipar, trec la redactarea lor cu pastrarea continutului. 🙂

    Andrei

    26/09/2011 at 7:59 pm

    • Trebuiesc eliminate diacriticele inainte de transformarea in pdf !

      ela

      26/09/2011 at 8:01 pm

  10. Salvat in format PDF atit manual Noua Republica cit si Noua Republica Politeia . Acum am sa le iau la puricat . 🙂

    Ștefan A.

    26/09/2011 at 8:00 pm

  11. Care Noua Republica ? e partid ?

    semanticus

    26/09/2011 at 8:00 pm

    • Salut Semanticus – speram!

      Theophyle

      26/09/2011 at 8:05 pm

  12. 1948 ? Interesant ! Plecarea dintr-o noua paradigma…. 🙂

    alexa

    26/09/2011 at 8:01 pm

    • DA ALEXA – a fost singura generatie care au reusit sa dea politicieni care au facut VEACUL ROMANESC

      Theophyle

      26/09/2011 at 8:03 pm

      • Ca sa nu mai vorbim de Declaratia Universala a Drepturilor Omului, adica un alt set de valori. 🙂

        alexa

        26/09/2011 at 8:05 pm

  13. Prieteni le aranjez eu maine si le voi posta pe paginile de garda ale blogului impreuna cu programele noastre si unele propuneri. Daca aveti propuneri proprii – VA ROG MULT! – sa le trimiteti! 🙂

    Theophyle

    26/09/2011 at 8:01 pm

  14. Linkul pentru inscrieri in articol, te rog! http://www.nouarepublica.ro/

    Andrei

    26/09/2011 at 8:02 pm

  15. am pus pe blog link-ul la Noua republica (in front) sa se vad!
    Doamne ajuta!

    Sare'n Ochi

    26/09/2011 at 8:06 pm

  16. Mihail Neamtu, ai cuvantul!

    turnofftheglory

    26/09/2011 at 8:07 pm

  17. Sara bună! 🙂
    Deci,. la luptă cea dreaptă cu uslinoşimea degradantă!
    Dragă Teofil, prietene, mulţumesc pentru nominalizare! Sper să avem succes!

    Tiberiu Orasanu

    26/09/2011 at 8:07 pm

    • Salut tibi 🙂
      Pana nu vom uita – trebuie sa incercam cel putin!

      Theophyle

      26/09/2011 at 8:10 pm

  18. Buna seara,

    Eu nu sunt neaparat obisnuit al blogului ca multi aici (citesc mai mult decat postez), dar sustin o miscare adevarata de dreapta, desi presupun ca trebuie sa fie cu bataie lunga, deoarece nu cred ca se face mare lucru pana in 2012. Asta fiind spuse astept si niste lucruri mai concrete caci, fara a vrea sa aduc scepticism in discutie, pot sa spun ca lucruri generale sunt mai usor de formulat. Nu conteaza doar ce este important si cum.

    Astea fiind spuse, voi incerca sa contribi la dezbateri cat pot desi cred ca eu de felul meu sunt de o directie mai libertariana (cum se zice mai nou) decat majoritatea (desi nu ma identific cu libertarianismul modern, imi place sa imi spun liberal desi ma deranjeaza tendinta moderna al liberalismului de stanga care mi se pare, no offense, un nonsens).

    Radu Ionescu

    26/09/2011 at 8:12 pm

    • Asa ca o paranteza, la americani precum liberalismul the new republic e tot de stanga 🙂

      Radu Ionescu

      26/09/2011 at 8:13 pm

      • Aha, Noua Republica – L :),

        eugeni

        26/09/2011 at 8:27 pm

  19. Ca denumire, „Noua Republica” suna bine.

    luminita

    26/09/2011 at 8:15 pm

  20. Prin comparatie, sustin amendamentele si formularile propuse de Politeia la manifestul Noua Republica.

    A A

    26/09/2011 at 8:17 pm

  21. ! Trecerea la strangerea de semnaturi este clar o rupere a pisicii, o separare a apelor !
    Domeniul nouarepublica.ro are legatura?

    CFG

    26/09/2011 at 8:22 pm

    • Sigur ca da!

      Theophyle

      26/09/2011 at 8:23 pm

  22. @Teophyle,

    Felicitari

    Imi place ca cere respectul adversarului, deci a dialogului. Asa este corect.

    Pentru hardcore de dreapta, nu este nevoie prezentarea canalelor TV drept „diavolesti” si „permise”, nu cred ca trebuie data impresia ca cei de dreapta ar fi „brainwashed”. CIne vrea poate singur sa discearna.

    Pentru a pastra universalitatea mesajului ar trebui (cred) sa facem referire la presedintii USL- adica stanga – ca functie si nu ca nume de exemplu.

    Cred ca trebuie insistat pe propunerea de candidati independenti. Candidatii PDL nu sunt toti de dreapta :).

    Sa dea domnul sa se transforme in partid

    eugeni

    26/09/2011 at 8:23 pm

    • eugeni si eu sper !!! 🙂

      Theophyle

      26/09/2011 at 8:24 pm

  23. Ion Stanomir 2007
    In cele din urma, „noua republica” evocata mediatic este o republica, in acceptiunea autentica a sintagmei. Civismul, moderatia si suprematia legii sunt fundamentele naturale ale unui stat ce va apartine cetatenilor, guvernat doar de legi, iar nu de vointa celor ce temporar il administreaza, mandatati fiind de natiune

    Deci – o constitutie noua pentru o noua republica http://www.revista22.ro/constitutia-si-noua-republica-3833.html

    lastnightmusic

    26/09/2011 at 8:23 pm

  24. Citit manifestul, ca si amendamentele Politeia 🙂

    In sfirsit, se vede si ceva inchegat. E un punct de bun inceput, un mixtum intre doctrina si actiune pe teren, un pas inainte de la basmul ACZ care se pregateste sa fie ucisa de Oltean, Frunzaverde and Co.

    Bun!

    Problemele cu diacriticele ma omoara, sa fie doar calculatorul meu de vina?

    Cetatean

    26/09/2011 at 8:23 pm

    • Si eu am aceeasi probleme cu diacriticile. Dar se pare ca o versiune fara este deja in lucru.

      Aha

      26/09/2011 at 8:28 pm

    • si la mine e la fel, nu indrazneam sa zic insa.

      luminita

      26/09/2011 at 8:29 pm

    • Nu, si la mine sunt probleme, dar rezolvabile.

      mar

      26/09/2011 at 8:29 pm

      • mar,
        cum le-ai rezolvat, ca io-s mai afoana la chestii de-astea de subtilitate IT. ?

        luminita

        26/09/2011 at 8:33 pm

        • Lumi, eu scriu cu diacritice, practic ma descurc unde sunt lipsa daca nu ma apuc si completez (alt+shift si tastatura are diacritice).
          In plus maine exista si varianta cu diacritice si se rezolva inconvenientul.

          mar

          26/09/2011 at 8:37 pm

  25. Citit si subscriu 100% 🙂 Cu putin efort cred ca sunt sanse si ptr. 2012.
    Concluzia la prima vedere/citire multi nu vor dormi in aceasta noapte. Iar de maine va vui o parte a presei, cu intrebari tendentioase si presupuneri fanteziste.

    mar

    26/09/2011 at 8:26 pm

  26. Magister, sa fie intr-un ceas bun si la cat mai multe proteste civice cu folos! Bratul si mintea ma va apartin! Ma bucur ca s-a miscat ceva, in definitiv, mai bine mai tarziu decat niciodata. 😀 Nadajduiesc ca astrele sa ne fie favorabile azi si Noua Republica sa se fi nascut sub stele norocoase.

    Spartakus

    26/09/2011 at 8:28 pm

    • Salut Spartakus 🙂
      Mii de multumiri. Vorbim la o bere saptamana asta 😆

      Theophyle

      26/09/2011 at 8:31 pm

  27. Forma de organizare ‘partid’ este mai puternica decat cea de ‘miscare’,”, … sa fie intr-un ceas bun …

    Aderarea la NR este prima stire buna care o am pe ziua de astazi 🙂

    CFG

    26/09/2011 at 8:33 pm

    • CFG, multa munca – dar o vom face cu drag! Vrem sa ne recastigam tara!

      Theophyle

      26/09/2011 at 8:35 pm

      • Tinta pentru fiecare: 80 de persoane, cred ca nu am uitat 😉

        CFG

        26/09/2011 at 8:48 pm

    • Forma de organizare „partid” nu are nici o sansa acum @cfg – Las ca e buna miscarea. 🙂

      lastnightmusic

      26/09/2011 at 8:47 pm

      • De ce nu are? 🙂
        Este o intrebare/chestiune de strategie … 🙂
        De ce ar fi mai potrivita o miscare pentru 2011-2012?

        CFG

        26/09/2011 at 8:50 pm

  28. Multe din cele descrise in document sunt practici curente in Politeia. Noutatea consta in initiativa de organizare si actiune.

    ela

    26/09/2011 at 8:39 pm

    • Ela noi suntem pregatiti cu programe pentru toate tarele Romaniei. Programul nostru are 250 de pagini si l-am pregatit un an intreg!

      Theophyle

      26/09/2011 at 8:41 pm

  29. buna seara tutulor,
    aici mi-s si io. Dar, ca Ion a lu` Miai, sint tacut si intreb pe Tugurlan uneori.
    Am drept de vot? am si votez.

    victor L

    26/09/2011 at 8:41 pm

    • Victore, cumnu? Tu esti unul dintre cei mai vechi – tu ai fost printre fondatorii Politeiei 🙂 Tu TDS, Tibi, Timi, maya 😆

      Theophyle

      26/09/2011 at 8:43 pm

  30. si mai vin si niste postari pe Justitie care se vor incheia cu citeva concluzii si citeva masuri care trebuie luate in domeniul Justitiei 😉

    Cetatean

    26/09/2011 at 8:43 pm

  31. Semnaturi – 25.000 ?

    mar

    26/09/2011 at 8:43 pm

  32. Asa de multe rude ai, @mar? 😆

    Cetatean

    26/09/2011 at 8:44 pm

    • 😀 😆

      mar

      26/09/2011 at 8:46 pm

  33. 7 paşi pentru o Nouă Republică

    Ne taxaţi doar dacă vă dăm noi voie!
    Modificarea tuturor taxelor şi impozitelor să fie făcută doar după consultarea prin referendum a cetăţenilor.

    Justiţia în mâinile noastre!
    Reintroducerea curţilor cu juraţi, aleşi prin tragere la sorţi dintre cetăţenii aflaţi pe listele electorale.

    Nu mai votăm liste de partid!
    Alegerea directă de către cetăţeni, a consilierilor locali şi judeţeni prin vot uninominal
    sau preferenţial pe listă deschisă.

    Nu mai vrem baroni aleşi pe viaţă!
    Limitarea puterii aleşilor prin introducerea a unui număr de maxim 2 mandate pentru
    primari şi preşedinţi de consilii judeţene.

    Dacă ne sfidezi te duci acasă!
    Responsabilizarea aleşilor prin introducerea măsurii revocării din funcţie prin votul
    exprimat de cetăţeni.

    Noi suntem cei mai importanţi!
    Primatul cetăţeanului în faţa statului prin introducerea acestui principiu în constituţie.

    România este a tuturor românilor!
    Votul prin corespondenţă pentru cetăţenii români de pretutindeni.

    Noua Republică
    Mişcarea de revoltă a cetăţenilor împotriva statului risipitor, incompetent şi indolent.

    Cosmin Aldea

    26/09/2011 at 8:44 pm

  34. Seara buna ! 🙂
    Chiar e o seara buna. Sunt dispus la implicare mai mare in NR, in masura in care pot/am timp disponibil. Dar sunt hotarat sa fac eforturi. Urmaresc de mult tim postul (chiar daca am fost in primul rand un looker mai mult decat activ, dar cred ca merita. Multumesc @Theophyle @Cetatean @Bascaliosu @altii pe care nu i-am pomenit.

    DanSu

    26/09/2011 at 8:44 pm

  35. Doamne, ajuta!
    Eu(blogul) ma calific sau sa stau in banca mea?

    Tio

    26/09/2011 at 8:46 pm

    • CUM SA NU? TIO!

      Theophyle

      26/09/2011 at 8:54 pm

      • Tio, ti-am spus sa ai rabdare! Politeia are astazi 2000 de sutinatori in diaspora si aproape 1500 in Romania si inca nu am facut nimic!

        Theophyle

        26/09/2011 at 8:56 pm

        • Astazi e o zi mare, si bariera psihologica mai putin (si eu confirmare pt mine ca nu am batut cimpii, aveam nevoie de ea 😉 )

          Multam! A fost suficient ca m-ai felicitat, nu trebuia si-un cadou 😉

          Tio

          26/09/2011 at 9:22 pm

  36. Succes! Am citit manifestul (un pic cam incisiv dupa gustul meu), sper sa mobilizeze multi oameni inteligenti.

    bigone

    26/09/2011 at 8:46 pm

    • Las ca nu e rau e cam optimist-copilaresc. Oamenii inteligenti il vor accepta iar ceilalti se vor mobiliza

      lastnightmusic

      26/09/2011 at 8:50 pm

  37. Faceti partid de blogari ?!hehehe 🙂

    semanticus

    26/09/2011 at 8:47 pm

    • Bineinteles ca te bagi Semanticus nu? 😀

      turnofftheglory

      26/09/2011 at 8:49 pm

      • Eu lipseam ! hahahhaa ! eu care am boicotat si sedinta de primire in UTC?! nu merci, aș compromite iremediabil ideea de proiect

        semanticus

        26/09/2011 at 8:59 pm

  38. Toti putem aduna semnaturi. Multe, putine, nu are a face. Ideea e sa bagam viteza.
    Si apropo, orice poate propaga ideile Noua Romanie.

    turnofftheglory

    26/09/2011 at 8:49 pm

    • Pentru ce iti trebuie semnaturi tog draga ?

      lastnightmusic

      26/09/2011 at 8:51 pm

      • TDS, infiintarea unui partid necesita un numar mare de semnaturi … asta functie de strategia aleasa 🙂

        CFG

        26/09/2011 at 8:54 pm

    • Noua Republica, TOG 😉 … pentru o Noua Romanie 🙂

      CFG

      26/09/2011 at 8:52 pm

  39. Dane, mi-au placut comentariile tale la postarea nr. I a lui Danilet 😉

    Mai ales pasajul asta: „Deci mai incet cu lauda pe scari, si ar fi corect sa vedeti ce aveti in curtea dumneavoastra in primul rand. Cat despre celelalte puteri … macar noi platitorii de taxe le putem amenda mai chinuit sau nu, odata la patru ani. Dar puterea dvs… nu poate fi amendata. Si am uitat ca va opuneti si modificarii prevederii ca macar la o perioada, noi, angajatorii dvs. sa putem sa trimitem in CSM mai multi reprezentanti de ai nostri. Nu vrei autonomie, voi sa va controlati, voi sa va aranjati, voi sa va dati salariile”.

    Vezi ca a mai scris si partea a doua. o sa iti placa!

    Cetatean

    26/09/2011 at 8:50 pm

    • Cetatean, aseara ai fost magistral. Ca si cu domnul judecator Neacsu.
      Oricat il contrez pe danilet, ma bucur ca coboara printre neinamovibili.
      Ce descopar in cazul Cetatean versus Danilet e puterea noastra de a putea purta un dialog argumentat cu cei de la putere.
      Pe Politeia se practica democratia adevarata de multa vreme.

      turnofftheglory

      26/09/2011 at 8:54 pm

      • 🙂

        mar

        26/09/2011 at 8:56 pm

      • TOG, ce sa zic…magistral, nemagistral, una si cuna fac doua: CJUE le-a administrat o lectie amara si nu am de gind sa las aceste eveniment nesemnalat pentru toti cetatenii patriei. Si TVR a dat material cu Monica si CJUE 😉

        Daca tu crezi ca ai vazut toate resursele mele de combativitate, te inseli, vin episoade despre Justitie care te vor unge la suflet 😉

        Merci pentru suport, nepretuit!

        Cetatean

        26/09/2011 at 8:58 pm

    • Multumesc @Cetatean.
      Apropo, poate nu sunt obraznic sa cer un „accept” pe facebook (Dan.Suhanea) – sunt de catva timp tot pe „asteapta”…
      Sunt din afara sistemului juridic, dar incerc de multe ori sa gandesc „logic” – desi unul din bunii mei amici (fost jude) imi spunea ca locica nu are legatura cu „dreptul”. Poate are dreptate, dar atuci cum ramane cu legatura cu „eticul”.

      DanSu

      26/09/2011 at 10:28 pm

  40. N’am apucat sa vad deocamdata ce si cum dar n’are cum sa fie rau 😀 😀 😀
    Hai sa vedem ce iese 😀

    Viq

    26/09/2011 at 8:54 pm

  41. @TOG bravo turnofftheglory, suna excelent, O Noua Republica, o Noua Romanie! Se tot plange lumea ca nu suntem in stare de nimic, cred ca e un bun moment sa ne miscam.

    Aldea Cosmin

    26/09/2011 at 8:56 pm

  42. Un coment pe care sa nu-l considerati obraznic .
    Orice constructie are nevoie si de o finantare. Nu sunt bogat, dar sunt dispus sa suport anumite cheltuieli la aceasta miscare (refuz sa o numesc „partid”). Exista un cont de „donatii”, sau „cotizatii” in care sa se depune anumite sume? Nu sariti cu gura pe mine, ma tem ca de multe ori timpul nu-mi va permite sprijinirea NR decat „financiar”. Sper din tot sufletul sa pot face si altceva, dar chiar sunt prudent la treaba asta. Mai bine sa promit mai putin si sa pot face mai mult decat invers.

    DanSu

    26/09/2011 at 9:06 pm

    • Dane cand vom fi organizati cu audit in regula se va face. Vreau sa vad inainte de toate un buget si cine este cel care il administreaza. Banii publici sunt bani sfinti. Cel putin pntru noi!

      Theophyle

      26/09/2011 at 9:08 pm

      • @Theophyle
        Chiar ar trebui sa fie facut si o „oferta” financiara. Am enorm de mult de munca si incredere foarte mare pentru acest blog/organizatie nascuta de acest blog. Financiar, altceva decat un blog, insemna un esec garantat. De asta sunt dispus la „eforturi” financiare (asa zise efeorturi). E vorba de sansa sa se nasca ceva – dincolo de mutanti gen PP (indifernd de PPDD sau MP avortate de EB).

        DanSu

        26/09/2011 at 9:16 pm

        • In cateva zile vom avea raspunsuri si la subiectul financiar. Te asigur ca avem nevoie dar deocamdata sustinerea este din diaspora!

          Theophyle

          26/09/2011 at 9:18 pm

  43. si cer si rescrierea contractului social!
    http://sareinochi.wordpress.com/2011/09/23/contractul-social-%E2%80%93-mita-sau-taxa-de-protectie/
    de aici trebuie sa inceapa noua republica, de la rescrierea Constitutiei.

    Sare'n Ochi

    26/09/2011 at 9:12 pm

  44. Theo, sterge-mi primul link – l-am gresit, lista cu discutiile este aici (prea entuziast fiind, vorba batranului cavale Jedi 🙂
    http://sareinochi.wordpress.com/2011/09/25/constantin-noica-%E2%80%9Ctoti-marii-romani-au-facut-ce-au-facut-si-au-cazut-intr-un-fotoliu%E2%80%9D-identificare-probleme-pentru-2012/

    Sare'n Ochi

    26/09/2011 at 9:14 pm

  45. @Cosmin Aldea, unul dintre cele 7 deziderate NU mmerge, trebuie scos:

    „Justiţia în mâinile noastre!
    Reintroducerea curţilor cu juraţi, aleşi prin tragere la sorţi dintre cetăţenii aflaţi pe listele electorale”.

    Si Dan Diaconescu are in program introducerea juratilor. Aceasta cerinta asumata de NR arunca o lumina proasta asupra miscarii.

    Eu inteleg ce vrei domnia ta, se pot gasi solutii care sa nu presupuna jurati. Voi prezenta propunerile mele cind va fi vremea.

    Te sfatuiesc amical sa renuntati la cerinta juratilor, atita asteapta Daniletii si Pivnicerii pentru a urla ca este in pericol „independenta” Justitiei.

    Cetatean

    26/09/2011 at 9:18 pm

    • Merci, Andrei, ai facut o treaba super! 🙂

      Cetatean

      26/09/2011 at 9:22 pm

    • Multumesc 🙂
      L-am schimbat pe al meu cu al tau :)!

      Theophyle

      26/09/2011 at 9:22 pm

      • Am pus si numerele de telefon de la DNA, parchet, Senat, …. 🙂

        Andrei

        26/09/2011 at 9:30 pm

  46. Cetatean, eu cred in emotie. Programul e viabil sau modificabil. Cred ca ceea ce putem sustine e extrem de simplu, Justitie si o taxare corecta.
    Cum formulam asta e un lucru. Cand credem in asta, tragem pentru asta lucrurile se simplifica enorm.

    turnofftheglory

    26/09/2011 at 9:24 pm

    • TOG
      Fara reguli valabile care sa cintareasca doar profesionalitatea celor care lucreaza in justitie , nu o sa ai niciodata o justitie valabila . Calitatea oamenilor creaza calitatea institutiei . Indiferent de sector . In Romania nu exista o incadrare , promovare in munca doar in baza rezultatelor . Fie ca vorbim de justitie , sanatate, educatie , promovarea in munca e pe baza de pcr. Inclusiv un salariu mai mare astazi este legat de acelasi nenorocit pcr si vechime . ATIT . 😦

      Ștefan A.

      26/09/2011 at 9:35 pm

      • Criteriul de performanta in administratia publica nu? 🙂
        O idee excelenta.

        turnofftheglory

        26/09/2011 at 9:45 pm

      • Stefane, imperfectiunea oamenilor a fost depasita odata cu banda rulanta. Exista acum sisteme pt/de compensare. De fapt vedem doar sisteme la lucru in jurul nostru, si nu oameni, acolo unde lucrurile merg bine….

        Tio

        26/09/2011 at 10:07 pm

  47. TOG, de acord, cu amendamentul ca cererea de curte cu jurati te expune enorm la atacuri din partea Pivnicerilor si te duce, mediatic, in apropierea lui Diaconescu.

    Exista alte tipuri de masuri prin care Justitie poate fi pusa in slujba cetateanului, nu introducerea juratilor.

    Cetatean

    26/09/2011 at 9:27 pm

  48. Uite de aceea nu e prezidiu aici. 🙂
    Daca ar fi dupa mine as simplica cat mai mult si cu obiective fezabile. Lucruri palpabile, ce dor si au nevoie de realizare imediata. Harper in Canada nu a castigat primitand angajari masive si mariri de salariu. Obiective realiste. Simple, Inteligibilie. Palpabile. Asta trebuie sa fie si metoda Noua Republica – Noua Romanie.
    Simplitate, fara atitudini elitiste, fara vertijul obtinut in dezbateri doctrinare.
    Doctrina, inteligentia, sunt lucruri extrem de importante, lucruri ce te tin in fagas. Dar suportul popular tine de simplitatea unui mesaj dintr-o fraza.
    Justitie.

    turnofftheglory

    26/09/2011 at 9:33 pm

    • ToG,

      Obiective simple dar nu simpliste cum zic idiotii de la PDL, USL. (ca sa inteleaga poporu’),

      Mesajele sa fie PRO si nu ANTI.
      Daca Noua republica va functiona, nu poti pastra ca mesaj universal/general ceva „contra Crin sau Victor”. Concluzia?: „aia sunt cumparati de PDL si aici s-a oprit discutia”.
      Aproape nimeni nu va recunoaste: „am fost un idiot ca am votat CA si MG”. Trebuie lasati sa se convinga. Argumente sunt har domnului.
      Pls scoateti referirile la canalele de televiziune. Nu poti sa incepi sa vorbesti cu cineva spunandu-i: canalele de televiziune la care te uiti sunt pentru idioti. Daca maine canal 10 isi schimba politica editoriala schimbam manifestul?
      My 2 cents

      eugeni

      26/09/2011 at 9:47 pm

  49. Am pus si eu link-ul pe facebook.
    Since, chiar nu imi dau sema acum ce pot face mai mult momentan (dar vreau).

    DanSu

    26/09/2011 at 9:46 pm

    • Dane,
      astepta pana maine seara cand voi posta abecedarul de actiune! 1..2…3…4…. O vom face rapid si fara povesti prea lungi 🙂

      Theophyle

      26/09/2011 at 9:49 pm

  50. Publicat pe Facebook, check
    pus imagine pe blog cu link, check
    trimis slove de la @Cetatean pe Facebook, check
    modifcat pdf cu diacritice, check
    printat 10 bucati manifest pentru dat maine, check
    publicat up-date pe blog, check …

    Andrei

    26/09/2011 at 9:55 pm

    • Bravo Andrei 🙂
      se simte ca ai fost ofiter 😆

      Theophyle

      26/09/2011 at 9:56 pm

  51. A! forma .doc pentru editare: http://www.imondo.ro/download//manifest.doc

    Andrei

    26/09/2011 at 9:58 pm

    • Puteti salva forma manifest.doc si completa cu ideile fiecaruia. Ce trebuie scos marcati cu rosu, ce ati adaugat marcati cu verde. Le salvati si le trimiteti pe email, la adresa pe care cred ca o va da Theophyle mai jos. 🙂

      Andrei

      26/09/2011 at 10:08 pm

  52. trebuie gasita o solutie sa ne facem intranet. si ca ideile sa le dam in discutie simultan – in toata lumea in care suntem. io cel putin stiu sa fac propaganda si pe radio Cluj – acolo unde am spatiu cumparat in fiecare marti de la ora 20 la ora 21. daca-mi dati teme de discutie le bag pe gatul politicienilor de la ine din „fief” 🙂 (cum am mai facut preluand multe dintre temele civice produse de catre Marius Mistretu).

    Sare'n Ochi

    26/09/2011 at 10:01 pm

    • sare 🙂
      Poti sa fi siguri ca o vom face!

      Theophyle

      26/09/2011 at 10:02 pm

  53. Citit… cu emotie, recunosc. Sunt alaturi de voi 100%. Cu micile mele puteri voi incerca sa sprijin proiectul/miscarea/partidul… oricum se va numi. Oamenii cinstiti din tara asta merita mai mult!

    Monix

    26/09/2011 at 10:06 pm

  54. Observ ca daca si Noua Republică si Blogary (ma rog, AcZ ) vor deveni partide se va ajunge la o lupta fratricida.

    tibi

    26/09/2011 at 10:09 pm

    • Nu ca noi suntem mai rapizi. 🙂

      Andrei

      26/09/2011 at 10:11 pm

    • Tibi, lucrurile sunt simple. AcZ isi doarme somnul sau. Printul e invizibil.
      PDL e hulpav gata sa inghita. Imi pare rau dar nu voi fi fericit la sanul lui Oltean. Iar Frunzaverde subordoneaza miscarea populara. Unde e canibalismul?
      Punem ceva pe roate ceva sau comparam dieta ce va include DD, Becali Vadim?

      turnofftheglory

      26/09/2011 at 10:20 pm

    • tibi 🙂
      tu deja ti-ai trimis adeziunea! Acum ce? 😆

      Theophyle

      26/09/2011 at 10:34 pm

      • Da. La o organizatie. Nu la un partid.
        Poti fi in mai multe organizatii.In mai multe partide nu poti fi.

        tibi

        26/09/2011 at 10:44 pm

  55. buna seara,

    abia acum am citit,

    sint impresionat……
    🙂

    skorpion

    26/09/2011 at 10:15 pm

  56. welcome, skorpi!

    Cetatean

    26/09/2011 at 10:16 pm

    • i-am trimis email si lui creanga (acum in canada)

      skorpion

      26/09/2011 at 10:24 pm

  57. diaspora, cu sigurantzä vä v-a sustzine.

    theo

    26/09/2011 at 10:21 pm

    • Speram Theo 😆

      Theophyle

      26/09/2011 at 10:35 pm

  58. Scuze de off topic – am senzatia ca Videanu va candida la Bucuresti!

    mar

    26/09/2011 at 10:24 pm

  59. de unde ai senzatia asta?

    Cetatean

    26/09/2011 at 10:25 pm

    • A fost o invitat la Cristoiu.

      ela

      26/09/2011 at 10:29 pm

    • tocmai vorbeste de „o miscare politica populara”.
      Videanu zic, e la B1.

      luminita

      26/09/2011 at 10:33 pm

      • Lumi sunt constienti ca sunt in cofa. Constat ca vede barna de la USL si nu vede mizeria din ograda proprie.

        mar

        26/09/2011 at 10:41 pm

    • modul cum prezinta ce a facut/finalizat/inceput in Bucuresti. Din doua cuvinte l-a demolat pe Oparila. Ghinion de neseansa dar Oparila nu a facut nimic, a terminat ce a inceput Videanu, lucrari enumerate in seara asta.

      mar

      26/09/2011 at 10:33 pm

  60. pt. cä e toamnä, , un anotimp superb si romantic.

    mi-as dori in pomul verde, cateva frunze -portocalii-ruginiu, pomul

    mai natural, simbolul e f. inportant.

    theo

    26/09/2011 at 10:29 pm

    • theo,
      daca te uiti mai atenta vei observa ca de fapt coroana copacului este conturul Romaniei.(harta ei).
      Daca i-am pune frunze, s-ar pierde semnificatia, nu s-ar mai sesiza ca reprezinta Romania.

      luminita

      26/09/2011 at 10:43 pm

  61. Theophyle,
    am ceva probleme la adeziunile pe site-ul nouarepublica.ro. Oamenii intreaba daca nu e site de phishing. O explicatie pe site ar fi binevenita, eventual un link catre site-ul tau sau download manifest, …

    P.S. Mai sus te-am facut dator cu o adresa de email. 🙂

    Andrei

    26/09/2011 at 10:34 pm

    • Andrei – vom organiza o adeziune prin politeia sau nu stiu cum! Tu esti expert mai bun decat mine – gandeste-te, cum!

      Theophyle

      26/09/2011 at 10:36 pm

  62. Depinde al cui e site-ul. Daca e al tau, pana dimineata sper ca e gata. 🙂

    Andrei

    26/09/2011 at 10:38 pm

  63. ce besmetici, ce se vor face, cand nu v-a mai fii bäsescu in politicä.

    crinolin, ii spune lui felix” nu-i face jocul lui bäsescu”

    dd, se smiocäie, cä a fost arestat de bäsescu si asta in fiecare searä,

    si se intreabä, dacä il lasä bäsescu sä candideze,.indrugä prostii cu niste

    amäratzi.il insultä si vorbeste de guvernul care furä.

    DD, nu scoate un cuvant, de PNL si PC, cu care colaboreazä, ce circ ieftin.

    pieleanu, le face sondajele la comandä si ei tzopäie precum geolgäu

    theo

    26/09/2011 at 10:40 pm

  64. […] asta este o  toamna bogata. Dupa  Miscarea Blogary, iata ca apare astazi O Noua Republica. Atata revarsare de dreapta pornita de pe bloguri nu s-a mai pomenit in istoria postdecembrista. […]

  65. @Theophyle, cred ca a sosit momentul sa imi spui: „Furiosule, fa-te ca lucrezi!” 🙂

    FuriousWordPressRipper

    26/09/2011 at 10:45 pm

    • Bine ai venit,
      momentan o adeziune e binevenita! 🙂

      Andrei

      26/09/2011 at 10:46 pm

  66. Seara buna,

    Am venit pentru prima data aici … nu-s in tema cu istoria, dar il stiu pe tog de la Blogary.

    Inteleg ca te-ai alaturat proiectului Noua republica.

    Puteti sa-mi spuneti insa cine l-a initiat, de unde a venit, cum a pornit treaba?.

    Asa in doua vorbe sau link catre ceva mai vechi daca exista.

    Multam.

    Mobgirl

    26/09/2011 at 10:47 pm

    • Mobi,
      lunga istorie pentru cateva cuvinte – citeste daca ai timp paginile de garda ale blogului sper ca vei intelege multe – pentru restul maine dupa Revista Presei adica pe la 14:00. Bine ai venit!

      Theophyle

      26/09/2011 at 11:00 pm

      • Aaaaa … stiti de Mises si Hayek?

        Chiar?

        Pai daca e asa, aici mi-e locul (dar o sa ma mai uit intai pe articolele din urma, sa vad scris negru pe alb inainte sa bat palma 🙂 )

        Mobgirl

        26/09/2011 at 11:16 pm

    • Bine ai venit,
      Politeia este un blog vechi (de peste trei ani il stiu eu 🙂 ) orientat de promovarea ideilor de dreapta si imprimarea unei conduite corecte cetatenesti: implicare, educatie, justitie, echilibru… (poti citi orice articol si vei vedea ca aduna peste 100 de comentarii, de regula).

      Conditia este limbajul corect si sinceritate.

      Noua Republica s-a nascut mai demult, azi am pus osul la treaba. Te alaturi? 🙂

      Andrei

      26/09/2011 at 11:01 pm

      • Politeia e din august 2009. Doi ani si un pic.

        Cetatean

        26/09/2011 at 11:04 pm

  67. azi mi-a pläcut, cei 2 päcälici, isi bat joc de felix, el este prost si nu se prinde.

    theo

    26/09/2011 at 10:51 pm

    • S-a prins dar nu are ce face. Antenele nu sunt suficiente, are nevoie de un Cal Troian sa intre in Parlament. Altfel e mancat: nimeni nu-l mai voteaza!

      Andrei

      26/09/2011 at 10:53 pm

  68. Da, Videanu va candida la Bucuresti, nu a recunoscut cu subiect si predicat dar nici nu a negat.

    mar

    26/09/2011 at 10:51 pm

  69. Daca vrea sa se sinucida, sa candideze. Ii recomand sa ia lectii de cross, va fi fugarit de alegatori.

    Cetatean

    26/09/2011 at 10:53 pm

  70. sunt f. fericitä, in sfarsit s-au „infuriat” adeväratzii intelectuali, si trec la treabä,

    dar poate , nu facetzi mai multe „movilitze”; VÄ SFÄTUITZI si vä unitzi, sä aibä fortzä.

    mult succes.

    theo

    26/09/2011 at 10:55 pm

  71. spor la treabä.

    noapte bunä.

    theo

    26/09/2011 at 10:57 pm

  72. noapte buna, theo!

    Cetatean

    26/09/2011 at 10:58 pm

  73. Buna seara!
    O Noua Republica, in care toti se implica, chiar si eu de departe, aduc si eu ce se poate, ca de fiecare data, se stie, unde-i Creanga-i poezie.

    Creanga

    26/09/2011 at 10:59 pm

    • Salut Creanga 🙂
      E divers aerul pe unde te afli acum ? 🙂
      Probleme ?

      Ștefan A.

      26/09/2011 at 11:00 pm

      • Ciao Stefano!
        Aerul foarte divers, oamenii din toate colturile lumii, probleme abia la iarna cand o sa ies pe geam de atata zapada. 🙂

        Creanga

        26/09/2011 at 11:06 pm

    • he, He creanga 🙂 Bine ai veniT

      Theophyle

      26/09/2011 at 11:01 pm

      • Bine v-am gasit, revin cand toti sunt la somn.

        Creanga

        26/09/2011 at 11:07 pm

    • salutare si bine ai venit, om hitru dus pe cele meleaguri indepartate!

      Cetatean

      26/09/2011 at 11:01 pm

    • Salut Creanga!
      Mi-ai lipsit. 🙂

      Andrei

      26/09/2011 at 11:03 pm

    • Salut, Creangă! 🙂

      Ai înfrunzit pe alte meleaguri?! 😀

      oldhashu

      26/09/2011 at 11:14 pm

  74. voiculescu, este securist cu condicutzä, nu mai are dreptul sä candideze,

    chiar trebuie dat afarä.

    theo

    26/09/2011 at 10:59 pm

  75. te salut crengutzä si numai bine.

    theo

    26/09/2011 at 11:00 pm

  76. Bine v-am regasit ca tare mult mi-ati lipsit, am ajuns peste ocean, ca la 20 de ani, fara griji si fara bani.

    Creanga

    26/09/2011 at 11:04 pm

    • Buna Creanga, lasa ca te descurci tu cu zapada, ai experienta 🙂

      mar

      26/09/2011 at 11:14 pm

  77. @Cetatean !
    Poate e off-topic, sper ca @Teophile nu va avea nimic impotriva.. dar cateva gaduri de non-jurist pentru juristi.
    Judele Danilet greseste fundamental, pentru ca vede „Dreptul” ca fiind o stiinta exacta, la fel ca matematica sau programarea. Fiind o „stiinta” sociala, „dreptul” nu poate fi o stiinta exacta, la fel cum medicina nu este o stiinta exacta. Laa fel cum in medicina nu exista boli ci bolnavi, la fel si in justitie nu exista vini ci vinovati. Un „vinovat” lipsit de libertate un an si jumatate (apoi lasat liber) este ca un canceros caruia i s-a aplicat jumatate de tratament si acela pentru simptome nu pentru cauze.
    Aici incerc sa-l de-culpabilizez pe Danilet, pentru ca sunt convins ca dupa un an si jumatate ( ca a lui Voicu) orice ancheta ar trebui sa se termine prin trimiterea in judecata. Arestul „preventiv” este cea mai proasta solutie, pentru ca nu inteleg si nu iert lipsirea de libertate ca pretext pentru inpotenta/incompetenta procurorilor. Ca e scurt termenul de 24 de ore – este alta discutie, dar nici pentru asta nu as sari peste 48/72 ore. Ori are dovezi procurorul ( si termenul de 24 de ore e scurt), dar dupa 3 zile, ori vine cu dovada sau cu „indoieli rezonabile” ori nu. Iar procurorii nostri abuzeaza de cele 24 de ore (nu ma refer doar la cazurile mediatizate).
    A spune (cum zicea cineva) ca „doar un an jumate pentru coruptie” (referindu-se la cazul Voicu), este o aberatie. Un an jumate a fost „nevinovat”, pentru ca dupa un an jumate nici nu a pornit procesul.
    In aceste cazuri ar trebui sa sa intervina CSM, nu in cazuri in care sa „acuze” „celeriate exagerata”.
    Aici, judele Danilet nu a raspuns si nu o sa raspunda. Pentru ca o sa ceara (de la noi) sa definim de ce NU ar fi exagerat, din moment ce un alt jude a spus ca „DA”.

    DanSu

    26/09/2011 at 11:05 pm

    • DanSu chiar ai dreptate. Il dispretuiesc profund pe Voicu si Costiniu, dar nu mi se pare corect sa arestezi un individ si apoi sa scapi ca nu ai probatoriul ok. Principial.
      Pentru ca in realitate avem acei minunati judecatori care muta cu tupeu cand se linistesc apele. Pivniceru, Barbulescu, Costiniu sunt mamele lor. Acesti infractori plapanzi, sunt vigurosi cand fura si bolnaviori cand trebuie sa dea socoteala.Iar pe judecatori sau procurori rar ii auzi sanctionati.

      turnofftheglory

      26/09/2011 at 11:10 pm

    • Dane, Voicu a fost lipsit de libertate pentru a durat mult audierea tuturor martorilor. Cita vreme martorii puteau fi influentati, el trebuia tinut. Ar mai fi trebuit tinut, insa i-a dat drumul Pandrea. daca martorii au tot tras de timp, pe chichite, Voicu a stat dupa gratii. La urmatorul termen va fi audiata Barbuleasca.

      Ai dreptate cu celeritatea. camelia Bogdan a fost inlaturata de judecatorea Burlan pentru „celeritate exagereta”, desi asta nu e deloc motivare, ci mascarada. Danilet se joaca de-a reforma in loc sa ia atitudine. Insa nu, e mai de pret apararea reputatiei unora care merita dati afara.

      se poate dovedi de ce nu este exagerat aratindu-se ca pina la un anumit termen acuzatul nu a icnercat decit sa traga de timp si a uzat cu rea credinta de proceduri legale. Celeritatea se justifica in cazul asta, legea permite judecarea rapida.

      Cetatean

      26/09/2011 at 11:12 pm

      • In umila mea parere , arestul preventiv pentru 1,5 ani e o prostie mioritica . Poate functiona doar daca in acest timp ai efectuat procesul de grad I si SENTINTA DEVINE EXECUTORIE dupa primul grad de judecata .
        Nu e logic sa ti unu in arest atita timp fara sa aiba un proces . Si ATENTIE !!! Un proces cu sentinta executorie imediat . Se sta in arest o gramada de timp cind ai 3 grade de proces la indemina si doar dupa ultimul grad sentinta devine obligatorie . Asa e o prostie juritica . Ca vorbim de Voicu sau altii , astfel de cazuri duse la CEDO ne fac sa pierdem pe banda rulanta . Italienii au invatat pe pielea lor . 😦

        Ștefan A.

        26/09/2011 at 11:24 pm

      • Cetatean, departe de a avea o urma de simpatie pentr Voicu. Dubiile mele apar daca procurorii nu isi fac treaba, sau ca mai intotdeauna, judecatorii care elibereaza indivizii pe motive puerile. Daca judecatorul ar impartial si corect, gata sa aplice legea, Costiniu era condamnat nu la pensie.

        turnofftheglory

        26/09/2011 at 11:24 pm

  78. Doamne, copii nebuni! 😀 😀 😀

    Da’ poate asta e specific României – să fie împinsă înainte de copiii care s-au „uitat” peste gard în curțile de alături și au văzut ca se poate altcumva!
    1848 – bonjuristi, 2011- blogeri !
    Theophyle, Cetățean, Andrei & all of us, pentru blogeri si navigatori pe net totul e clar. Dar lângă mine, dincolo de gard e o lume pentru care net-ul e o notiune de neînteles. Interfață pentru ei nu poate fi decât un om, un „nebun” frumos al micului sat. Aici e marea sarcină, aici e punctul de efort!!!
    Și înca ceva la care sper că fostul mariner Th și consilierii s-au gândit: ceilalți nu vor juca fair, vor lovi acolo unde e forța voastră – în fire, în rețea. Mai multe „centre de comandă” sunt mai greu de amuțit. O părere…

    Cu ce mi-a mai rămas, sunt cu voi! 😀

    oldhashu

    26/09/2011 at 11:10 pm

    • Mai multe :centre de comanda” pai suntemascunsi prin munti, vai dealuri, paduri, campii! Suntem separati de ape mai mici sau mai mari, deci este putin probabil sa ne atace pe toti (eventual cu carcalaci) dar vom rezista si vom invinge 😆

      mar

      26/09/2011 at 11:17 pm

      • Mar, nebun/ă glumeț/ă! 😆

        oldhashu

        26/09/2011 at 11:36 pm

  79. Hashule, salut! 🙂

    Fii atent: http://www.mediafax.ro/politic/liderii-psd-s-au-plimbat-prin-delta-si-au-realizat-ca-nu-le-convine-comasarea-alegerilor-8654996

    Un pasaj:

    „Nu avem cum să ne luptăm decât să încercăm să exploatăm nemulţumirea electoratului mai cultivat şi mai informat. Va trebui să avem o strategie specială în acest sens”, au declarat, pentru MEDIAFAX, surse din conducerea partidului [PSD].

    In lumea de dincolo de gard sunt baronii, PSD si PDL, care isi impart frateste electoratul. Joc nul.

    Batalia e pe voturile electoratului cultivat si informat si aici intervenim noi 😆

    Cetatean

    26/09/2011 at 11:15 pm

    • Asta am spus si eu in analiza de pe blog: electoratul needucat migreaza spre DD sau Gigi Becali ca stiu ca platesc. USL nu prea mai are de unde ca e sarac, PDL nu da ca nu-i lasa Basescu. Plus ca PSD si PNL au un electorat dezamagit ca s-au pupat pe gingii cu Voiculescu. 🙂

      Andrei

      26/09/2011 at 11:25 pm

      • am vazut, Andrei.

        Cetatean

        26/09/2011 at 11:27 pm

      • Salut, Andrei! 🙂

        In sistemul actual de vot, un elector needecat = un elector dezamăgit = elector educat și conștient = un vot!
        Cum nu se poate umbla la premise (vot universal), „reglajul” e în alta parte…

        oldhashu

        26/09/2011 at 11:33 pm

        • Kiyosaki spune asa: informatie + educatie = cunoastere.
          Noi venim cu informatia. Daca scoala nu face educatie si este inlocuita cu A3 si iRTv, e foarte grav pentru democratie. Insa e nevoie de rabdare. Dau exemplul lui Theophyle: cata educatie a facut cu blogurile sale nu cred ca mai exista cineva care sa dea gratuit din timpul si cunostintele sale. Prin multiplicare, se poate crea o forta care sa aduca egalitatea de mai sus in parametrii in care cei mai multi vor fi electorat educat.

          Andrei

          26/09/2011 at 11:37 pm

        • Scuze, salut. 🙂

          Andrei

          26/09/2011 at 11:38 pm

          • Andrei, nu te formaliza! 😀

            Nu vreau să fiu înteles greșit. Theophyle s-a constituit ca „magnet” pentru un anume tip de public, cel deja polarizat, cu un anume nivel de cultură, cel abandonat de ignoranții ajunși mari și tari în tara asta, pegra ce s-a inconjurat de alții asemenea conf dictonului latin «asinus asinum fricat».
            Desi o forța, cei atrași de Theophyle nu sunt mulți. Ei trebuie să devină focare de inseminare a ideilor al căror purtător din prim plan este Theophyle!

            oldhashu

            26/09/2011 at 11:54 pm

    • Mister C, salut! 🙂

      Voi continua să te numesc așa din simpatie 😆

      Electoratul cultivat și informat este cam inert politic! Trebuie găsită modalitatea de pătrundere în turnul de fildeș, poate pe ușa conștiintei, a consțientizării poziției de elite in societate, cu responsabilitate pentru destinul ei.
      Dacă nu ei, atunci cine?!
      Baronii, burțile și grumazele de bivoli cu lanț de căruță din partide?!

      Mă rog, scuză-ma, cred că nu m-am dezbrăcat de tot de hainele de cârcotaș de maramu’… 🙂

      oldhashu

      26/09/2011 at 11:28 pm

      • Mister Old, ai vazut bine, exact asta e si miza: aruncarea inertiei celor care nu mai voteaza. Un an pina la alegeri. Este timp, vad ca niste baieti tineri au bagat carbuni, eu ii sprijin 😉

        Cetatean

        26/09/2011 at 11:31 pm

  80. Pentru cei ce stiu sa creeze manifeste, poate ca e bine sa citeasca si ce a scris Mihail Neamtu pe Blogary: http://www.blogary.ro/2011/09/crez-politic-o-noua-republica/

    Andrei

    26/09/2011 at 11:27 pm

  81. Servus Theophyle,
    se face Partidul Noua Republica sau ramine doar un ONG ?

    Dan Masca

    26/09/2011 at 11:30 pm

    • Partid.

      Andrei

      26/09/2011 at 11:39 pm

      • Pai si blogary.ro se pare ca ajunge la partid, cred ca ar fi bine sa „”fuzionati” si sa lasati orgoliile deoparte
        Nu pot sa ma inscriu in doua partide de dreapta 🙂

        Dan Masca

        26/09/2011 at 11:46 pm

        • Periculos sa fii inscris in doua „se pare ca vor ajunge partide”. 🙂

          Andrei

          27/09/2011 at 12:03 am

  82. Deocamdata nu se pare ca vor fi doua si nimeni nu garanteaza ca cei de la Blogary nu sunt de fapt Noua Republica. Mihail Neamtu a scris despre Noua Republica in postarea de pe Blogary semnalata de Andrei.

    Cetatean

    27/09/2011 at 12:07 am

    • Ar fi bine sa se clarifice situatia ca nu pot sa ma concentrez 😉

      Dan Masca

      27/09/2011 at 12:17 am

  83. daca se fac doua partide blogary si politeia nu ma inscriu in niciunul

    Dan Masca

    27/09/2011 at 12:07 am

    • Salut
      @Cetatean
      Sa inteleg ca Noua Republica insemna Mm Blogary sau este o cooperare intre Politeia si ei? Sau ceva total diferit?

      NightSmoker

      27/09/2011 at 12:13 am

      • @smoker, Theophyle iti va da miine toate detaliile in postarea de dupa amiaza. Politeia NU este Noua Republica, ci o sustine. Personal, nu stiu cine sunt, nominal, baietii si/sau fetele care au initiat NR, insa stiu ca MIhail Neamtu e unul dintre fondatori. Neamtu e unul dinre fondatorii Blogary, insa nu stiu cum se pozitiioneaza ceilalti fondatori fata de NR.

        Aflam miine mai multe, si eu abia astept.

        Cetatean

        27/09/2011 at 12:25 am

  84. Dane, impresia mea este ca nu sunt doua partide. TOG pare sa stie mai multe.

    Cetatean

    27/09/2011 at 12:10 am

  85. Amanunte miine dupa ora 14, in postarea de dupa amiaza a lui Theophyle.

    Cetatean

    27/09/2011 at 12:12 am

  86. Noua Republica nu este a lui Theophyle. Politeia sustine NR.

    Cetatean

    27/09/2011 at 12:13 am

  87. „Numele “Noua Republica” a fost lansat anul trecut la Arad, cu ocazia dezbaterii publice din data de 29 septembrie, organizat de CADI-Eleutheria impreuna cu Centrul pentru Institutionalizarea Resurselor si Initiativelor Strategice (CIRIS) din Arad si asociatiile Millennium Center si Initiativa Tinerilor din Arad.

    Proiectul “Noua Republica” s-a transformat intr-un program de dezbateri si analize pe tema necesitatii reconstructiei institutionale a statului roman prin reforma constitutionala si schimbarile de fond subsecvente. Intalnirea a marcat, printre altele, asumarea publica, de catre Partidul Liberal Democrat, a proiectului de reconstructie institutionala ca parte a programului sau politic.”

    http://schimbaconstitutia.ro/tag/noua-republica/

    PLD nu mai exista asa ca e disponibila.>(

    Andrei

    27/09/2011 at 12:15 am

    • … anul trecut insemnand 2007.

      Andrei

      27/09/2011 at 12:16 am

      • am inteles. cunoastem pld ca am facut si inca gazduim http://www.platformaliberala.ro
        doar ca nu m-am inscris in PLD ca nu avea rost sa pierd vremea pe acolo. Ceea ce s-a si dovedit a fi o decizie buna.
        Dacian Tolea este implicat in Noua Republica ?
        Sau mai bine sa asteptam ora 14 astazi 🙂

        Dan Masca

        27/09/2011 at 12:25 am

  88. Haideţi să căutăm un om bun ca să fim norocoşi! Dacă fiecare dintre cei ce doresc cu adevărat O NOUĂ REPUBLICĂ – O NOUĂ ROMÂNIE găseşte sau ştie un astfel de om şi reuşeşte să îl convingă să i se alăture avem o mişcare cu mult noroc. Şi de bună credinţă!

    http://daciantolea.blogspot.com/2011/09/ce-ne-trebuie.html

    Andrei

    27/09/2011 at 12:35 am

  89. WOW, Dacian Tolea a ajuns consilierul lui Vreme? Unul dintre cei mai incompetenti ministrii. La fel ca Sandu, tot fost PLD membru si ca Flutur etc.

    ok. sa asteptam ora 14 😉

    Dan Masca

    27/09/2011 at 12:39 am

  90. M-am inscris. Ma bag cu capul inainte, fara nicio retinere, pt ca nu avem nimic de pierdut

    Acum ceva timp am consult un futurolog(a scris carti, a vorbit la TED) despre situatia din Romania (catastrofala dupa parera mea, pasivitatea oamenilor si nu doar politicienii.)
    Am dat un prinz si am primit un sfat final si o carte (Tribes de Seth Godin )
    Sfatul era cam asa:have fan, enjoy. Asa ceva motiveaza in sec XXI. Datorie si onoare e ceva care tine de secolele trecute.
    Deci have fun si sa promiteti ca nu faceti nimic care se strice ocazia asta:adica tentativa asta de participare de jos in sus.
    Nu vad nicio concurenta si nici daca exista initiative similare. Dimpotriva, e
    nevoie de mai multe.

    Dreptate, fratie, spor, inspiratie, rabdare, bucurie, intelepciune!

    Tio

    27/09/2011 at 8:19 am

  91. Buna Dimineata 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    27/09/2011 at 8:52 am

  92. si eu m-am inscris.sa dea domnul sa fie intrun ceas bun.o sa fie greu dar cred ca daca avem grija la selectie vom reusi.trebue intrat pe piata ca un partid elitist in care sa fie o onoare sa activezi.

    Dan Popa

    27/09/2011 at 8:57 am

  93. Am ajuns aici acum cateva luni si ma tot intrebam ce se coace in comunitatea asta – ma bucur ca e de bine, se simte o boare de aer proaspat cu initiativa asta! Citit, bucurat, reflectat si inscris!

    Mekone

    27/09/2011 at 2:39 pm

  94. […] inițiate de Mihail Neamțu, Dacian Țolea și alții (Noua Republică) susținută prin raliere de Theophyle, la mișcarea Blogary (cu toate +urile și -urile ei; Mirel închide robinetul pasiunii și […]

  95. DREAPTA NATIONALA CHEAMA TOATE GRUPURILE INDEPENDENTE , NEAFILIATE POLITIC , ALE DREPTEI ROMANESTI LA UNITATE ! DREAPTA NU STA INTR-UN OM [POLITICIAN ] TRECATOR … SI BASESCU E TRECATOR . DREAPTA TREBUIE SA MEARGA HOTARAT PE DRUMUL EI … ASTAZI BRUXELLES-UL A INGROPAT EFECTIV PROPAGANDA NEOCOMUNISTO-POPULISTA A USL : Vot în Parlamentul European: UE preia controlul asupra bugetelor naţionale

    28 septembrie 2011, 14:36

    Parlamentul European reunit la Strasbourg a aprobat astăzi pachetul de şase legi care dau Bruxelles-ului putere asupra bugetelor naţionale şi care impun statelor membre reguli economice pentru a evita o nouă situaţie precum cea în care se află Grecia.

    Statele din zona euro nu vor mai putea să ignore avertismentele Comisiei privind corectarea politicilor lor bugetare. Pachetul de legi privind guvernanța economică, votat astăzi va face ca statele să-și corecteze politicile economice defectuoase mai prompt, a anunţat PE.

    Pachetul celor şase legi, aşteptat de pieţele financiare

    Votul în plen a fost strâns. Grupurile politice de centru-stânga fie s-au abţinut, fie au votat împotriva unor părți ale acordului, temându-se că pachetul se concentrează prea tare pe corectarea bugetară în detrimentul creșterii economice și ocupării forței de muncă.

    Votul pe controversatul pachet de şase legi a avut loc la două săptămâni după ce câteva state membre, conduse de Franța, au renunțat să insiste ca avertizarea unei țări să aibă acordul Consiliului. Deputaţii europeni se temeau că această regulă ar duce la acorduri în spatele ușilor închise, în urma cărora țările care ar avea nevoie de reforme bugetare ar fi lăsate în pace.

    Conform noilor reguli, deciziile Comisiei sunt adoptate dacă statele din zona euro nu obțin o majoritate pentru a le respinge. Guvernele nu vor putea nici să aleagă să nu facă nimic, deoarece avertismentul va fi emis în cazul în care Consiliul nu votează în 10 zile de la propunerea Comisiei. În cazul în care Consiliul votează împotriva propunerii Comisiei, rezultatul votului va fi făcut public, iar Consiliul va trebui să ofere Parlamentului European o explicație publică.

    Cine poate fi tras la răspundere

    Deși statele membre au fost împotrivă, Parlamentul European a câștigat dreptul de a audia public miniștrii de finanțe ai statelor care au primit un avertisment. Eurodeputaţii au mai cerut Comisiei să ia în considerare și țările cu surplusuri mari de cont curent, nu numai pe cele cu deficite, ca posibilă cauză a unui dezechilibru macroeconomic. Inițial, statele membre au insistat ca numai țările cu deficite să fie investigate. Regulile noi impun Comisiei să ia în considerare și posibilitatea ca țări precum Germania sau Olanda să cauzeze instabilitate. Acestor țări li se va putea cere, prin urmare, să facă reforme.

    CE: Un vot „remarcabil”

    Comisarul european pentru afaceri monetare Olli Rehn a mulțumit astăzi (28 septembrie) Parlamentului European pentru decizia „remarcabilă” de a vota în favoarea pachetului celor șase legi de guvernanță economică.

    Rehn a numit pachetul celor șase reguli economice cel mai substanțială și mai importantă reformă instituțională din domeniul politcii economice a UE. Pachetul celor șase reguli reprezintă o bază esențială a viitoarelor reforme, a spus astăzi (28 septembrie) și președintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, în timpul mult-așteptatului său discurs privind starea Uniunii Europene.

    „Astăzi am făcut un pas important înainte printr-un vot istoric al Parlamentului european. Acesta deschide calea pentru crearea unei uniuni economice reale, necesare pentru o uniune monetară completă,” a mai spus Rehn.

    Pachetul adoptat reprezintă „o schimbare fundamentală” a modului în care Uniunea Economică și monetară este reglementată. El va asigura disciplină fiscală și va ajuta la stabilitatea economică, „fundamente cruciale pentru o creștere sustenabilă și pentru crearea a noi locuri de muncă”.

    Ce urmăreşte pachetul celor şase legi

    De la noul pachet de legi se aşteaptă să prevină blocajele economice de tipul celor înregistrate în Grecia şi în alte state membre care nu și-au putut ține deficitele sub control. El se bazează pe un fond permanent dedicat salvării statelor din zona euro care s-ar putea împrumuta astfel mult mai ieftin. Pachetul se referă şi la sancțiuni financiare pentru statele membre în caz de încălcare a regulilor bugetare comune de această dată. Aceleaşi propuneri votate astăzi la Strasbourg conţin şi un „sistem de alertă” legat de evoluția salariilor din sectorul public.

    Biroul de statistică al Uniunii Europene, Eurostat, ar urma să primească puteri sporite pentru a asigura garanta prelucrarea datelor şi indicatorilor economici și pentru a asigura pieţelor încredere în statisticile statelor membre.

    Care au fost obiectivele Pachetului pentru Guvernanţa Economică:
    – Vot mai simplu pentru avertizări şi sancţiuni
    – Transparenţă prin implicarea Parlamentului European şi a parlamentelor naţionale în tragerea la răspundere a statelor membre.
    – Competenţe crescute mai mari ale Comisiei pentru supravegherea statelor.
    – Amendă (0,5% din PIB) dacă se prezintă date deformate privind deficitele şi datoria.
    – Independenţa organismelor de statistică.

    marian

    28/09/2011 at 4:53 pm

  96. Pare veridic si binevenit! Va sustin fara nici o retinere!

    simona

    28/09/2011 at 8:15 pm

  97. […] condusa de Mihail Neamtu se va dovedi o adevarata miscare “la firul ierbii”, la care am aderat cu incredere impreuna cu colectivitatea Politeia  si nu va fi rapid acaparata de PD-L si “osimul” Presedintelui Basescu. De aceasta data de jos […]

  98. O sa studiez cat de curand doctrina 🙂

    krossfire

    01/10/2011 at 8:04 pm

  99. Bună seara !

    De una singură am fost înfrântă de justiția coruptă.
    Doar și numai pentru ”•A fi cetatean inseamna a lua atitudine : impotriva politicilor transpartinice de jefuire a bugetului national, de amanetare a viitorului, de sfidare a votantilor; impotriva judecatorilor corupti si uzurpatori ai dreptatii.” vă susțin din tot sufletul.

  100. Dreptate şi Frăţie!!
    Ce ciudat suna când vorbeam de paşoptişti! Să fie chiar semnalul deşteptării generaţiei noastre? Ar fi prea frumos, dar nu imposibil.
    Hai, prieteni, chiar ne copleşeau ciutacii şi gâzii?
    E timpul ca cei ce gândim cu capetele noastre şi nu ne lăsăm cumpăraţi cu un kil de zahăr şi de ulei să ne mişcăm!
    S-o fi uitat şi Pontanelul la excepţionalul serial de joi, „The Soviet Story”? Poate îi mai trece cheful de tricouri cu secera şi ciocanul!
    Reprezint miscarea epigramatică din Romania, am o grămadă de materiale despre cei doi caraghioşi ce vor să ia puterea în această ţară prin minciună şi polpulism.
    Doamne, ce mă mănâncă palmele!

    Laurentiu Ghita

    02/10/2011 at 3:57 pm

  101. […] de Mihail Neamțu, Dacian Țolea și Cosmin Aldea (Noua Republică) susținută prin raliere de Theophyle, la mișcarea Blogary (cu toate +urile și -urile ei; Mirel închide robinetul pasiunii și […]

  102. […] de pe blogul Politeia, care au agregat on-line mișcarea Noua Republică, vin și propun discuții: A fi cetatean nu inseamna doar a figura in registrul persoanelor cu drept de vot care iese din casa … Discuții despre cetățean – ca factor al schimbării. O schimbare îndelung […]

  103. […] de pe blogul Politeia, care au agregat on-line mișcarea Noua Republică, vin și propun discuții: A fi cetatean nu inseamna doar a figura in registrul persoanelor cu drept de vot care iese din casa … Discuții despre cetățean – ca factor al schimbării. O schimbare îndelung […]

    La cină cu lupii

    05/10/2011 at 9:25 am


Comentariile sunt închise.