Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Despre fluturi: Răspuns unui prieten

Draga Andrei,

In primul rand multumesc pentru ca m-ai luat in seama! Din nefericire, metafora pe care ai ales-o nu este nimerita pentru simplul fapt ca fluturii sunt creatii ale Domnului, care traiesc putin  si se nasc dificil. Numai unul  la cateva sute de larve devine fluture. De mentionat ca si clasificarea lor nu este intotdeauna placuta.

Sunt de fapt trei clase de fluturi,  fluturi skipper (Hesperioidea) – cei care nu pot fi clasificati prea bine pentru ca sunt in majoritatea lor  hibrizi; fluturi molii (Hedyloidea) si da, sunt si fluturi adevărati (Papilionoidea), care sunt frumosi si utili in natura. Sper ca la acestia te-ai referit. Nu mi-ar place de loc sa vad strecurati in mijlocul adevaratilor si molii, desi viata ne invata ca se mai si intampla.

La subiect si fara sa mai discutam despre nefericita metafora. Cred ca ceea ce am facut noi si imi asum personal vina, este sa incercam sa va convingem ca daca totusi doriti sa deveniti partid, desi am crezut ca este timpuriu sa o faceti, trebuie sa va grabiti si sa va grabiti foarte mult.  Fiecare miscare politica a unui grup de oameni care se doresc impreuna are o fereastra de oportunitate. Fereastra de oportunitate de care v-ati bucurat este la doua degete de inchidere. O spun pentru ca o stiu. Si inca ceva,  prezumptia ca partidele parlamentare nu se vor acomoda pentru a promulga o noua lege electorala si se va pastra un status-quo este si ea falsa, si in acest caz exista mai mult decat simple intuitii. Asa numita “greva parlamentara” nu isi are acest scop, crede-ma – scopul este complet diferit.

Parerea mea complet personala este ca ati pierdut un “momentum”, bineinteles justificabil si ati mai continuat sa pierdeti si increderea unor oameni buni fara sa castigati altii la fel de buni.

In sfarsit inca un ultim sfat pe care vi l-am dat la inceput cand am vorbit de molii. Ar fi bine sa va asigurati ca cei pe care ii primiti in randurile voastre cu incredere sa-si confirme buna credinta si cu un mic certificat de bonitate morala… sa zicem unul eliberat de CNSAS (Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii), cum sa-ti zic, dar mare este gradina Domnului. Bineinteles ca nu acuz pe nimeni si nici nu insinuez nimic, dar cred ca acest certificat de bonitate morala ar fi bun la casa omului.

Imi pare bine ca mi-ai urmat sfatul cand ai plecat din comunitatea Politeia, atunci cand ti-am urat succes si am mai scris ca loialitatea ta TREBUIE sa fie numai pentru miscarea din care faci parte. Am spus-o atunci pentru ca am prevazut si situatia actuala, inclusiv acest apel public.  

In locul tau, eu as fi construit metafora in jurul unui mamifer, naste pui vii si are sangele cald. Va urez sa fiti puternici ca ursul polar si loiali electoratului vostru precum cainele, cel mai bun prieten al omului. Eu va urez succes din toata inima si voi ajuta cum pot – de asta data mult mai pasiv. Mergi cu bine prietene si sa aveti mult succes. Dumnezeu sa va ajute, pentru ca aveti nevoie de mult ajutor!    

Written by Theophyle

18/02/2012 la 3:51 pm

94 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. fluturele un vis frumos ,ce din päcate träieste prea putzin,
    cätzelul ce se uitä atent la noi, apartzine cred dnei Demeter,
    sä vä bucuratzi de el, e f. frumos.

    theo- nona

    18/02/2012 at 4:02 pm

  2. cred cä un punct , cu care ar castiga enorm, NR,

    sä insiste ,

    ” NICI UN SECURIST SAU PENAL IN PARLAMENT”

    theo- nona

    18/02/2012 at 4:09 pm

    • Toate astea sunt pe drum, putintica rabdare, stimabililor. Usor e cand zici „sa faceti” din tastatura si mai greu de facut „in natura”.

      mishu jamie

      18/02/2012 at 5:26 pm

      • Salut mishule, sper ca ai avut astazi multe semnaturi 🙂 Si mai lasa chestia cu tastatura 😆 Cine a fost in Piata Universitatii in mijlocul scandalului cu sapca Noua Republica? Cine? Iti spun eu desi am si scris-o @huniad, nebunul asta frumos care ziceti voi ca da la tastatura!

        Theophyle

        18/02/2012 at 5:33 pm

        • Dragule, spre deosebire de altii, eu cand am de facut un repros, il fac apasat, din pacate uneori excesiv, si nu aluziv. Era vorba de tastatura mea, de ideea (courtesy) TDS si de, ma rog, nu dezvalui chiar tot. De la ideea scrisa, trimisa si pana la punerea ei in aplicare, dureaza un picut. Dovada, pentru conformitate, la tine pe e-mail. 🙂

          mishu jamie

          18/02/2012 at 6:27 pm

          • Mishu,
            noi, sau hai sa zicem eu, sunt hard-core conservator. Creed ca este absolut normal sa existe o detasare de o doctrina atat de complicata si o miscare tanara care isi croieste drumul. Mai stiu ca inainte ca eu sa miros florile de la radacina, doctrina pe care o sustin eu va scoate lumea din mlastina in care a intrat.

            Am anticipat aceasta detasare in scris acum doua luni. Nu costa nimic si poate chiar sa aduca votanti / simpatizanti s.a.m.d. Detasearea de PD-L este nu numai benefica, este necesara. Detasarea de Basescu este o mare pierdere, cel putin acum. Indiferent daca Basescu o sa fie injurat de NR, tot o sa fiti ca imagine lipiti de el. Deci de ce sa trageti numai ponoasele? Asta in nici un caz nu aduce votanti / simpatizanti – invers!

            Theophyle

            18/02/2012 at 6:37 pm

            • Ca om care a stat in strada si a vorbit direct cu oamenii, incercand sa adune semnaturi pentru NR, pot sa-ti spun doar atat: oamenii rezoneaza la ideea aplicarii referendumului, la o curatire masiva a clasei politice si la o reducere a poverii fiscale de pe spinarea celor ce muncesc – trimitand la lucru pe cei care nu muncesc si stau cu mana-ntinsa, desi sunt buni-zdraveni. Am auzit lucrurile astea spune in sute de feluri, dar, bottom line, astea sunt dorintele oamenilor. Poate in alte vorbe, despre asta vorbeste si TB. Cum naiba sa renegi ceea ce sustii?
              Destui ne-au zis: sunteti oamenii lui Basescu, e limpede „orientarea” lor si atunci discutia nu mai are loc. Eu prefer sa fiu „omul lui Basescu, acela care vrea reformarea statului”, decat „omul lui Iliescu si al lui Nastase care nu vor sa se schimbe nimic”. Despre Crinache nu mai zic nimic pentru ca el este nimicul.

              mishu jamie

              18/02/2012 at 6:45 pm

              • PS: daca ai citit msg pe mail, m-ai indatora cu o parere.

                mishu jamie

                18/02/2012 at 6:47 pm

              • Am citit, ti-am raspuns – maine o sa ai si o parere 🙂

                Theophyle

                18/02/2012 at 6:52 pm

  3. Salut 🙂
    El e faimosul catzel? 🙂
    Am urmarit discutiile din zilele trecute. Imi pare rau ca Tzepelica nu mai comenteaza. Am inteles ca unii dintre noi nu-i prea apreciaza pe ingineri. Sa nu uitam ca am ajuns in situatia neplacuta de acum tocmai pentru ca i-am cam dispretuit pe ingineri si am mizat pe „marketing” si „management”.

    Diana

    18/02/2012 at 4:09 pm

    • Buna Diana,
      Acum Tzepelica s-a suparat din cauza mea
      Data trecuta din cauza lui tibi parca.
      De 2 ori si-a luat jucariile si a plecat.
      Eu am 2 licente. prima e de arhitect. Am proiectat in tara in timpul lui Ceausescu pina am reusit sa fug.
      Stiu exact cum se proiecta in constructii, instalatii, energie etc. Nu sunt mindru de asta prea mult. M-am refugiat cit am stat in tara in arhitectura industriala pentru ca imi era sila cum se proiectau silozurile de locuit.
      De aceea pe mine nu ma poate ameti Tzepelica cu ce grozavi am fost noi si ca numai Ceausescu e de vina pentru porcariile fara sens facute inclusiv cu complicitatea marilor ingineri romani. Am mii de exemple de lucru cu picioarele, doar cu cunostintele din facultatea aia de 5 ani. Nu a fost prea grozav. cei ce s-au opus au plecat din tara si si-au facut meseria onest in strainatate. Multi din cei ramasi ca sa devina sefi de proiect sau de lucrari au plecat capul si au proiectat cu picioarele. Nu s-au opus la nimic, niciunul nu a facut greva foamei
      Nu as fi zis nimic daca Tzepelica in lipsa de alte lucruri cu care sa se laude se lauda cu realizarili inginerilor romani , astia din anii 70-80. (Avem multi ingineri ilustri incepind cu secolul 19 dar astept ceva penitenta si remuscari de la marii ingineri proiectanti din anii 70-80 )

      Un tanar de stanga

      18/02/2012 at 4:32 pm

      • acum ti ai exprimat un punct de vedere .civilizat.dar de aici si pana a-i scrie omului „expirat” e cale lunga. :)tot cu prietenie 🙂 😀 .la urma urmei toti din aceasta comunitate Politeia dorim acelasi lucru pentru Romania. 😛

        zigzag

        18/02/2012 at 4:39 pm

      • Da, stiu ca per ansamblu nu a fost deloc grozav – tocmai ma lupt cu tampeniile din proiectarea unui „siloz de locuit”
        Nu e mereu chiar asa, Eu stiu si situatii in care inginerul / arhitectul s-a chinuit sa-si faca treaba corect aici (pentru ca nu avea unde sa plece) in ciuda unor cretini de sefi. Din pacate nu ei au „dat tonul”.
        De asta nu mi-a placut ca ai „lovit” in toata inginerimea 🙂
        Unii chiar au avut o viata amara si nu au avut unde sa fuga. Apasator.

        Diana

        18/02/2012 at 5:01 pm

      • @tds
        ca un inginer ce a practicat cam 20 ani inainte de 90-si nu a plecat-nu pot decit sa-ti dau dreptate;cu un amendament: s-au facut si lucruri bune ,insa prea putine;eu unul cind aud de ” mama ce chimie aveam” ma apuca amocul;probabil ca 10 pct din industria chimica era eficienta;restul era ” codoi”;sa fii pus sa ” asimilezi produse din import” sa vezi ca tu le faci de 4 ori mai scump ,sa spui asta si sa ti se raspunda ca altii decid iar tu executi,nu-ti lasa marja de decizie prea mare ,daca..
        pinla urma poate si pentru tzepelica ,ca si pentru mine anii aceia au fost frumosi pentru un cu totul alt motiv:eram tineri;
        partea buna zic eu a inginerilor de atunci fata de cei de azi:doream sa stim si sa invatam,nu credeam ca le stim pe toate

        intimplator

        18/02/2012 at 6:59 pm

  4. sä facä fluturasi, sä nu aibä voie sä candideze cei penali,

    cei cu condicutzä ca voiculescu, ghise, etc. in nici o functzie publicä.

    theo- nona

    18/02/2012 at 4:10 pm

  5. nu s-a pästrat echilibru cred.nu e vorba de apreciere.

    theo- nona

    18/02/2012 at 4:12 pm

  6. „Antropologul Alin Rus, membru de onoare al Asociatiei 21 Decembrie 1989, profesor la Worcester University din Statele Unite, a publicat o petiţie pentru salvarea vieţii lui Teodor Mărieş care se află în a 88-a zi de grevă a foamei pentru adoptarea Legii lustraţiei, a Legii imprescriptibilităţii crimelor împotriva umanităţii şi a Legii recunoştinţei faţă de eroii revoluţiei anticomuniste. ” http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-11539300-nimic-nu-valoreaza-cat-viata-solidaritate-doru-maries-colegii-sai.htm

    zigzag

    18/02/2012 at 4:50 pm

    • Sper ca Maries va avea intelepciunea de a se opri inainte de a fi prea tarziu.

      mishu jamie

      18/02/2012 at 6:35 pm

  7. salve,

    mie-mi pare rau de disputa asta intre NR si Politeia si, sincer, as fi preferat ca toata discutia asta,
    sfaturile & recomandarile & propunerile (unele extrem de bune) sa se fi purtat in privat via email, via telefon, via chiar in intilniri bilaterale si chiar multilaterale.

    skorpion

    18/02/2012 at 4:58 pm

    • Salut skorpi,
      vezi tu, probabil ca nu s-a putut. Eu am terminat! Vom trai si vom vedea cata dreptate am avut sau poate nu am avut dreptate!

      Theophyle

      18/02/2012 at 5:01 pm

      • 😦

        skorpion

        18/02/2012 at 5:06 pm

    • salve,
      la toti ne pare
      dar esti sigur ca nu au fost mai intii via privat ?
      inainte de a scrie public preferinta ta si a ne trage prieteneste de urechi , draga skorpi, te-ai interesat prin email sau telefon ? 🙂

      Un tanar de stanga

      18/02/2012 at 5:11 pm

      • tds,
        nu stiu si nici nu ma mai intereseaza, stiu doar ca acest dialog nefericit numai bine nu-i va face N.R.
        Daca ei nu vor ajutorul vostru – aspect dedus de mine – atunci nici sa nu-i mai fie acordat.
        dragostea cu forta nu se poate
        🙂

        skorpion

        18/02/2012 at 6:22 pm

        • @skorpi: nu face eroare pe care o fac si unii dintre ai nostri, de a socoti ca oricine vorbeste, pe blog sau aiurea, vorbeste in numele NR. Suntem mai multi si mai subtili de atat. Orgoliile unora care se vad „mai egali decat altzii” pe la noi prin batatura le vom „calma” si in nici un caz nu vom permite ridicari de ambasade cu prietenii pentru ca s-a sculat unul dintre noi cu fatza la perna si a scris oarece.

          mishu jamie

          18/02/2012 at 6:33 pm

    • Foarte bun!

      Theophyle

      18/02/2012 at 5:29 pm

    • „Cine nu sare/ Cine nu sare/ Ori e gabor/ Ori e prost de moare”
      las’ ca Sare-n ochi le-am dat eu suficient 😀
      si-am sa le mai dau.

      Sare'n Ochi

      18/02/2012 at 5:36 pm

  8. poate ca se anima un pic mai mult aceasta discutie cu si despre nr,ca parca era prea multa somnolenta:)la inceput inainte de nr, toti erau liberi la gura spuneau tot ce vroiau si toti erau prieteni,acum de cand cu nr sunt mai atenti le e greu sa se exprime liber de frica sa nu supere/jigneasca pe cineva din partid:)eu va dau un sfat,spuneti ce aveti pe suflet ca mai devreme sau mai tarziu tot o faceti,cu cat mai repede cu atat mai bine:)pentru NR binenteles.

    • Dtaga Dan 🙂
      Eu spun intotdeauna ce gandesc. Exista acum o siungura problema – am incetat sa gandesc NR. Unii vor spune „paguba in ciuperci”, alti vor spune „bine ca nu ne mai cicaleste fraierul asta”. Eu iti spun ca am mai castigat ceva timp liber.Voi, intr-un fel sau altul o sa continuati pe drumul pe care credetii voi ca trebuie urmat. Te asigur la modul individual ca voi vota NR!

      Theophyle

      18/02/2012 at 5:41 pm

      • Indiferent cum va fi, analizele si sfaturile Theophyle&friends despre/pentru o noua miscare de dreapta ramin ca un bun durabil pentru Romania. Ca va ajuta NR sa ajunga prima la tinta dorita, sau alta miscare ce inca nu s-a inventat dar ia notite in momentul asta, e mai putin important. Important este ca dintr-un milion de spermatozoizi unul va ajunge la tinta.

        Si eu tot cu NR voi vota acum ! La urmatoarele nu sunt sigur

        Un tanar de stanga

        18/02/2012 at 5:58 pm

  9. Ziua buna , sara buna , noapte buna, dimineatza buna iara, 🙂
    (asta ca sa il salut si „omu’ nost din Japan” )

    Am impresia ca Vlaston s-a asezat ca o closca pe oua cara sta multzumita privind in jur, avand grija ca nimeni sa nu se atinga de puii iei. :), execptand puiul cel mare care incearca vitejeste cate un coltz de ograda.

    Asta ca sa continuam comparatiile semanatorist idilice(TDS 🙂 ), care caracterizeaza mesajele NR.

    eugeni

    18/02/2012 at 5:40 pm

    • @eugeni: pls, nu ne trage pe toti la xerox. Eu nu pot fi ou, sunt caine. :)) A propos si de finalul postarii de azi a lui Th. 🙂

      mishu jamie

      18/02/2012 at 7:10 pm

  10. Buna ziua si salutari, tuturor!
    Pe mine ma bucura faptul ca desi multe subiecte avem pe agenda acestor zile de iarna in Romania, tot la sperantele pe care ni le-am pus, cei mai multi dintre noi, in Noua Republica, ajungem cu discutiile.
    Ma bucur si pentru ca Politeia a adunat voci si opinii benefice inchegarii unui alt fel de a face politica, o politica in beneficiul cetateanului, in care sa ne gasim reprezentati toti cei de aici de pe blog, dar si cei tacutzi, care probabil asteapta cumintzi, la casele lor si in sinea lor.
    Minuni nu se vor produce.
    Timpul pana la alegeri este foarte scurt.
    Startul s-a dat, dar lipseste sprintul in fortza.
    Pana la urma noi vorbim despre un proiect, Noua Republica inca nu este un partid inregistrat ca atare, conform legii.

    luminita

    18/02/2012 at 5:52 pm

  11. Buna seara, buna seara. Theophyle, sunt trista ca ai ajuns si tu la aceeasi concluzie ca si mine, si anume ca fereastra de oportunitate a NR se inchide cu repeziciune. M-as fi bucurat enorm sa nu am dreptate in cazul asta.

    clemycali

    18/02/2012 at 6:01 pm

    • Salut clemy,
      Sa speram ca gresim amandoi!

      Theophyle

      18/02/2012 at 6:12 pm

      • :), Teophyle , corecteaza pls

        eugeni

        18/02/2012 at 6:13 pm

        • 😆

          Theophyle

          18/02/2012 at 6:16 pm

  12. seara buna Theophyle all 🙂
    Se pare ca de ce mi-a cam fost frica n-am scapat 😦 si discutziile de inceput care au mai scapat pe blog incep ca sa prinda sens.Pacat. 😦
    Eu personal nu dezarmez.Sustzin Noua Republica si ii voi vota.

    tds 🙂
    Nu care cumva esti in Haifa dupa o tura(mai lunga)prin Anglia ? ca daca-i asa io si mierlesc de nu 😆

    mircea

    18/02/2012 at 6:30 pm

    • Intai sa avem ce vota ca vad ca pe ei ii prinde Pastele lucrand la manualul de comunicare. Avem o mare problema de timing. Partidul trebuia sa fie inscris deja la tribunal, sa aiba un program minimal si vectori de comunicare publica si sa se fi aflat deja in faza de stabilire a candidatilor. Si cred ca ar fi reusit sa castige si ceva locuri in consiliile locale din marile orase. Oricum, participarea la campania ptr alegerile locale le-ar fi dat ocazia sa se pregateasca ptr campania din toamna care este mult mai importanta. Asta este problema.

      clemycali

      18/02/2012 at 6:41 pm

      • Clemy draga eu nu mai zic nimic.Impresia mea este ca se merge cu frana de mana trasa.Cine-o trage,de ce o trage,cat de voluntar sau involuntar se face acest gest chiar nu stiu.Dar e evident ce sustinetzi,tu,Theophyle altzii,fereastra se ingusteaza.

        mircea

        18/02/2012 at 6:50 pm

      • Seara buna
        Nu ma pot abtine ca creste presiunea sanguina . 🙂
        Voi chiar credeti ca e asa usor de obtinut 25.000 semnaturi cu numar buletin , cod CNP , adresa ? In 18 judete? Adica la proba de control juritic ?
        Bineinteles ca daca facea Basescu sau Iliescu partidul asta , gaseau repede subordonatii semnaturile necesare . Poate nu intelegeti diferenta . 😆
        Ma retrag din nou la umbra .

        Ștefan A.

        18/02/2012 at 6:52 pm

        • Salut Stef 🙂
          lasa bre umbra pentru la vara. Iarna la umbra …brrrrrrr.

          Theophyle

          18/02/2012 at 7:02 pm

        • Padri, Stefa_a,

          Cum mai este in cea insorita Italie?. Daca da Domnul, si ajuta sanatatea, o sa vin din nou pe acolo anul acesta. De data asta Sudul Italiei.

          eugeni

          18/02/2012 at 8:07 pm

    • Mircea nu am fost in tara sfinta in viata mea 🙂
      Sunt in Bucuresti in Titan, ma uit pe geam si imi cam pare rau ca am vindut casutza pe care o aveam in Costa Rica la Pacific

      Un tanar de stanga

      18/02/2012 at 6:52 pm

      • ha-ha 😆
        iarta-ma ,te rog, ca te-am intrebat asa direct. 🙂 un foarte bun prieten,de mic copil/am mers pe acelasi drum o lunga perioada(inclusiv ore dupamasa la scoala de arte populare-desen,pictura sculptura) a terminat arhitectura si ..sa zicem ca ar corespunde profilului tau actual 😆

        ai dreptate in comentariul de mai sus,dar au fost totusi cateva domenii(nu multe) care si-au pastrat excelentza ptr.destul de multzi ani(65-70),gratzie unor profesori de superclasa.

        mircea

        18/02/2012 at 7:02 pm

        • Uite de pilda Electrotehnica.
          Remus Radulet cu doctoratul la Techische Hochschule in Zurich (care e mai buna decit toate universitatile inclusiv din SUA) uimindui pe cei de acolo
          Cursul de Bazele electrotehnicii 1960-1968 a lui Remus Radulet a fost cel mai bun la nivel mondial in vremea aia, iar discipolii lui au fost la fel de buni.timotin, Tugulea, Nemoianu, Francois, Gheorghiu iar noi eram f buni la masini electrice ca sa iti dau un exemplu doar. Eu ma refeream la perioada ingrata 1975 -1989

          Un tanar de stanga

          18/02/2012 at 7:23 pm

          • profesorii au fost pina pe la mijlocul lui 75;
            dezastrul insa era ca nu puteai aplica ce invatai;

            intimplator

            18/02/2012 at 7:41 pm

            • scuze mijlocul anilor 70,ba chiar si carti;s-a tradus intre altele faimoasa biblie a mangerilor acelor timpuri a lui maynard;dar indicatiile omorau tot

              intimplator

              18/02/2012 at 7:44 pm

            • pe de-o parte dar si faptul ca iesirele externe la diverse colocvii stiintifice(tehnice,medicale,umaniste etc),schimburile informatice,accesul la publicatzii pe specialitazti s-au restrans/au trecut prin filtrul secu

              mircea

              18/02/2012 at 7:50 pm

  13. Teophyle,

    DP ot Bv

    Revenind la NR.

    Cred ca trebuie inteles, deasemenea, ca exista multi oameni in NR care merita toata consideratia prin ceea ce fac, efortul de zi cu zi, dar am impresia ca activitatile de care sunt mandrii sunt cele care tin mai mult de tipul de activitate a unui ONG si nu a unei miscari Politice. Este ce am incercat sa spun tot timpul.

    eugeni

    18/02/2012 at 6:47 pm

    • Eugen eu am sustinut de la inceput ca existau doar doua variante ptr NR. Prima sa ramana in actualul ciclu electoral ca ONG si sa susina anumiti candidati foarte atent selectati. Puteau fi si independenti, nu neaparat de la PDL. Si asta le-ar fi permis sa intre mai bine in constiinta oamenilor. Cea de a doua varianta era sa se constituie in partid si sa participe la alegeri ptr ca exista un bazin electoral carora li s-ar putea adresa. Dar au pornit bine si s-au impotmolit pe drum din ratiuni care mie imi scapa. Masa nehotaratilor sau celor care nu se gandesc sa se prezinte la vot este enorma in Romania, undeva la 25%. Oameni cu vederi in general de dreapta dar extrem de dezamagiti de modul in care a guvernat PDL. Si in loc sa se adreseze acestui segment electoral, NR a incercat sa ia din electoratul USL plecand de la premisa gresita ca probabil sustinerea uniunii este una soft. Mare greseala.

      clemycali

      18/02/2012 at 6:58 pm

    • eugeni;asa e cand faci partid politic cu oameni noi, fara a avea habar ce e acela un partid ca si constructie….

      • Politeea este o mare sursa de cunostinte legilative, sociale chiar si economice unde nimeni nu a incercat sa impuna un lider sau sa se impuna.

        eugeni

        18/02/2012 at 8:11 pm

  14. @clemycali: ONG-ul iese din discutie. In politica vei conta mereu in functie de cate voturi strangi, nu de cat zgomot faci ca si organizatie. cred ca nici 10% dintre noi nu ar fi ramas in NR daca s-ar fi decis sa ramana ONG. Daca ai idei, trebuie sa te lupti sa le pui in practica, daca se poate cu mainile tale. ONG-urile sunt mereu un fel de vehicul de care partidele se ajuta in campanie, dupa care sunt uitate in „garaj’ pana la urmatoarele alegeri. Adio principii!
    Masa nehotaratilor este de peste 50%! Electoratul USL, din partea mea sa si-l pastreze. Asistatilor putin le pasa cine le plateste ajutorul social si cat fura politicienii, atata vreme cat de „pica” si lor ceva.
    Pe mine ma ingrijoreaza „resemnarea” tineretului. Am avut azi o discutie interesanta cu un tip, student, care mi-a raspuns scurt: nu ma intereseaza politica. L-am intrebat: dar te intereseaza cat costa caminul? Da! Te intereseaza cat este bursa? Da! Te intereseaza un loc de munca dupa ce termini? Da! Ok, mon fils, am zis, atunci te intereseaza politica. Toate astea trec printr-un program politic, printr-un program de guvernare si, la final, printr-o lege votata de un om politic. M-a privit lung, a bagat pliantul in buzunar si a plecat.

    mishu jamie

    18/02/2012 at 7:23 pm

    • Misule, chiar ca imi pare rau: cind spui „cred ca nici 10% dintre noi nu ar fi ramas in NR daca s-ar fi decis sa ramana ONG. ”
      Inseamna ca 90% au fost sedusi de cascavalul puterii ? Ei bine pe astia ii pierdeti la primul esec. Trebuie sa te obisnuiesti cu ideea ca exista multe persoane valoroase care pot face efortul pentru tara cum e Th, city dezinteresat fara sa aspire la cascaval.

      Ongurile puternice asa cum le gindim noi, si cum eu speram sa fie nr, sunt cele ce sprijina candidati dar dupa aceia au ac de cojocul lor. Dar nu e timpul pierdut.

      Un tanar de stanga

      18/02/2012 at 7:33 pm

      • deci un ONG politic nu unul „verde” sau unul „patru labe” ? Unul care sa zica catindatului : tu trebuie sa votezi asa si nu invers ca daca nu…..

        Am inteles bine 🙂 ?

        eugeni

        18/02/2012 at 8:00 pm

      • TDS: nu e vorba de cascavalul puterii. Nici vorba! Eu, unul, am zis loud and clear ca n-am intrat in NR nici pentru candidaturi si nici pentru functii in NR sau administratie. Imi place viata mea de caine asa cum este si consider ca nu ma inscriu nicicum in „targetul” unor tineri politicieni, I’m an old dog. E vorba ca 22 de ani de istorie ONG-ista ne-au aratat ca fara oameni in parlament care sa voteze legi nu poti face decat foarte putin. Am colegi exceptionali, pregatire, mobilitate mentala, pe care ma caznesc eu (!) sa-i conving sa ia macar in consideratie o candidatura. Si nu vor. Asta zici tu ca ar fi „alergat dupa cascaval”? Nici vorba. Si, pardon, de ce sa sprijin candidatii altora cand am langa mine oameni mai buni?

        mishu jamie

        18/02/2012 at 8:05 pm

        • Dragul meu
          asa cum NR vrea sa revolutioneze aici clasa politica,si afirma ca voi sunteti curati uscati tineri si buni

          poti sa accepti, mental si o revolutie in domeniul societatii civile care sa fie ciinele de paza al politicienilor ce calca strimb.

          Un tanar de stanga

          18/02/2012 at 8:22 pm

          • Dragule, din pacate, instrumentele actuale de a „struni” politienicii care o iau razna, sunt firave rau. Poti latra cat vrei, dar daca politicianul sta de dupa un gard de unde nu-l poti scoate 4 ani, ca nu ai nici un fel de instrumente legale, ce faci? Ca sa ajungem la o forma de „chemare la vatra” a alesilor care dezamagesc coumunitatea pe care o reprezinta, trebuie o alta clasa politica in stare sa promoveze astfel de legi. Ne invartim in jurul cozii. Astia sunt in stare sa ignore un referendum validat de CCR. Cam cat de mare ar fi acel IGNORE aratat ONG-ului?
            Sa nu ne facem iluzii. Fight Fire with Fire zice Metallica 🙂 iar eu zic ca o clasa politica se bate pe terenul ei, cu arme politice si candidati mai buni.

            mishu jamie

            18/02/2012 at 8:31 pm

  15. Dragi prieteni va propun un eseu de zile mari pe blogul meu de carte. Cititorii de limba franceza pot descarca intreaga carte in format PDF. Chiar MERITA citita! Istoria nu iarta niciodata pacat ca dobitocii de polticieni nu stiu asta, deci

    Edmond About: Grecia contemporana

    http://bibliophyle.wordpress.com/2012/02/18/edmond-about-grecia-contemporana/

    Theophyle

    18/02/2012 at 7:40 pm

    • acum un an nu credeam ca se va permite iesirea greciei din zona euro;
      azi,cred ca este o chestie de timp=pregatirea pietelor sa digere realitatea
      concluzia:genial a fost heisenberg cind a formulat princpiul nedeterminarii

      intimplator

      18/02/2012 at 7:52 pm

      • S-a pierdut un an de pomana incercandu-se proptirea Greciei in zona euro. Bani aruncati pe fereastra.

        clemycali

        18/02/2012 at 8:11 pm

    • merci beaucoup!

      mishu jamie

      18/02/2012 at 8:06 pm

      • Finalul e prea misto ca sa nu-l pun direct aici:
        „Pentru contribuabilii nomazi (păstori, tăietori de lemne, cărbunari, pescari), a nu plăti impozitele este o plăcere, şi chiar o chestiune de onoare. Ei gândesc ca pe vremea turcilor, că duşmanul lor este stăpânul lor şi că cel mai frumos drept al omului este să-şi păstreze banii. De aceea, miniştrii de Finanţe dinainte de 1846 făceau două bugete ale veniturilor. Unul, bugetul de exerciţiu, indica sumele pe care guvernul ar fi trebuit să le primească în anul respectiv; celălalt, bugetul de gestiune, indica ceea ce spera să primească.

        Şi, cum miniştrii de finanţe sunt susceptibili să greşească în favoarea statului în calculul acestor resurse probabile, ar fi trebuit să fi făcut un al treilea buget, cu suma pe care guvernul era sigur de a o primi. De exemplu, în 1845, pentru produsul măslinilor din domeniul public, dat în arendă particularilor, ministrul înscria în buget o sumă de 441 800 drahme. El spera (buget de gestiune), că, din această sumă, statul ar fi norocos să primească 61 500 de drahme.

        Dar această speranţă era îndrăzneaţă fiindcă anul precedent, statul nu primise pentru acest articol nici 441 800 drahme, nici 61 500 de drahme, ci 4457 de drahme şi 31 de centime, adică aproximativ un procent din ceea ce i se datora. În 1846, ministrul de Finanţe nu a mai scris niciun buget de gestiune şi obiceiul s-a pierdut.”
        Era atat de pierdut ca nici UE n-a reusit sa-l gaseasca! :))

        mishu jamie

        18/02/2012 at 8:19 pm

  16. seara buna 🙂
    De n-ar fi fluturii efemeride 😦

    DanSu

    18/02/2012 at 8:57 pm

  17. @TdS

    Se pare ca geoana (l-am vazut la B1) s-a inscris (al7000iiileea si ceva) intr-un ong politic. Ceva in ideea ta. Nu am retinut exact numele organizatiei, asociatiei.

    eugeni

    18/02/2012 at 8:58 pm

    • Da , Asociatia Pepenele Sangeriu – Dabuleni 2012 🙂

      Fostul şef al Senatului a mai susţinut că deja colaborează cu o mişcare civică de profesionişti şi că direcţia politică pe care şi-o asumă este aceea de opoziţie faţă de actuala Putere.
      „Dacă voi construi pe această mişcare civică de profesionişti şi un braţ politic, va avea ca scop înlăturarea actualei guvernări şi construcţia unei societăţi mai decente, mai omenoase”, a mai spus Geoană.

      Un tanar de stanga

      18/02/2012 at 9:12 pm

      • Bun baiat , io cu iel votiez maica, ca ghini lie mai zishe. Sa hie ghine, sa se dia la tatzi, iaca asta zishe 🙂

        eugeni

        18/02/2012 at 9:56 pm

  18. http://nouarepublica.ro/am-fost-acolo/
    Asta ca sa reflectati profund la realitatea romanesca si abisul intre vorbe si fapte .
    Ma retrag din nou .

    Ștefan A.

    18/02/2012 at 9:16 pm

    • Stefa,
      ia nu te mai retrage si stai aici, cu noi, eeeeeiiii, ca acushi ma supar!

      luminita

      18/02/2012 at 9:47 pm

      • Reportajul m-a impresionat, este scris cu sufletul.

        luminita

        18/02/2012 at 9:58 pm

        • Pentru cine nu-l cunoaste, Cazimir Tino este licentiat in asistenta sociala. Care acum multi ani a fost pus in situatia sa-si lase slujba pentru ca s-a impotrivit unor „vanzari-adoptii” puse la cale de directoarea unui orfelinat. Iar scriitura este minunata. Pe mine m-a impresionat, si nu ca-s ai mei, de la NR.

          mishu jamie

          19/02/2012 at 9:00 am

    • Stefan,

      Reflectez, profund as you wish :). Realitatea se pare ca este mai degraba in judetzele PSD. Nu as zice ca este realitatea romaneasca. De altfel membrii NR,(felicitari lor), care au mers acolo o si sublineaza.

      eugeni

      18/02/2012 at 9:53 pm

    • Două extreme: cea a bunului simţ păstrat miraculos după zeci de ani de pervertire a spiritului şi cea a imbecilităţii gregare.
      Două Românii încleştate într-o luptă surdă şi inegală.

      foarte bine spus, sa vedem care Ro va cistiga!

      skorpion

      18/02/2012 at 9:55 pm

      • acum mai multe zile spuneam ca o actziune de felul asta poate fi buna.Ee,uite ca nishte oameni s-au organizat si au facut-o.
        Eu consider,citind textul din link-ul dat de Stefan,ca astfel de actziuni sunt impresionante.Felicitari oamenilor respectivi inclusiv celui(celor) care au scris articolul.
        Asta inseamna deja departajarea fundamentala fatza de politicienii actuali indiferent de inregimentare care nu fac nimic fara a gandi politic si ipocrit asa cum au facut de atatea ori in situatzii de astea.Iti dau iti fac,te ajut…daca imi dai votul.
        Cand te duci direct la biserica satului si iei legatura cu preotul,cand incepi sa impartzi merinde si alte ajutoare fara nicio conditzionare politica prealabila ci pur si simplu dintr-o dorintza crestineasca de a-ti ajuta aproapele ajuns in suferintza,cand iti intorci capul ca sa nu-ti fie surprinsa emotzia din privire care tzi-ar trada nefiresc intzeleasa umanitate, atunci pot sa spun ca acestia sunt oamenii de care avem nevoie.

        mircea

        18/02/2012 at 10:21 pm

        • Marian Vanghelie, primarul sectorului 5 a împărţit zeci de tone de alimente sinistraţilor din mai multe comune din judeţul Buzău cu trei elicoptere şi cu mai multe camioane

          Cele 50 de tone de alimente care au fost duse de Vanghelie în comunele afectate de căderile de zăpadă din judeţul Buzău au fost donate de firme private şi de Primăria Sectorului 5.

          „Am venit să ajutăm oamenii aici. Majoritatea sunt probleme mari. Avem un total de 50 de tone de alimente”, a spus Vanghelie.
          Localnicii s-au îmbulzit pentru a lua din alimentele aduse de edilul bucureştean. Vanghelie va continua în zilele următoare să distribuie ajutoare persoanelor sinistrate din sud-estul ţării.

          • skorpy a extras din text o fraza autentica(9:55)
            Foarte probabil ca oamenii de rand sa nu ia aminte la nuantzele astea.Pe asta se bazeaza si Vanghelie pogorat din ceruri cu elicopterul ca sa imparta ajutoare inclusiv oamenilor de felul burtosului cu infinityul cu nr. de Italia.
            Saracii de ei in neputintza in care au fost adusi sunt victima perfecta si a stihiilor naturii(suplimentate de reaua vointza si incompetentza autoritatilor locale/primari etc) dar si a ipocriziei politicienilor.
            Poate ca este si asta o actziune sincera,punctuala,ma refer la donatziile facute de diversi oameni si duse de vanghele acolo,dar un „audit” nu ma indoiesc ca ar dezvalui bani de partid care stim cum se fac.
            Mai sinceri decat Vanghele au fost Becali si Copos.
            Cei mai sinceri,din cate am vazut pana acum au fost cei cu off-road-uri.NR intra in categoria asta.

            mircea

            18/02/2012 at 11:06 pm

    • F16, salut! 🙂

      Romania – No country for old men! :mrgreen:

      oldhashu

      18/02/2012 at 10:21 pm

      • Old,
        Se pare ca Stefan huzureste in ale blestemate de insule din sud, unde toata ziua si parte din noapte soarele este orbitor cu reflexiile aurii ale muntelui de lingouri, fetele tinere stau ciupur sa te serveasca (indiferent de dorinta 🙂 ), bauturile fine tinute la temperatura necesara iar butoaiele de vinuri alese numai gata sa le dai cep.

        Din cand in cand mai deschide laptopu’ , porneste un motor de F16 muzica in urechile lui, zambeste a rade si il inchide la loc. 🙂

        Asa mi-l inchipui pe Stefan 🙂

        eugeni

        18/02/2012 at 10:46 pm

        • eugeni, servus! 🙂

          eh, si din când în când îsi mai aduce aminte de ăi d’acas’ și le mai trage câte o smetie, așa, de drag! 😀

          oldhashu

          18/02/2012 at 11:02 pm

        • 😀

          mircea

          18/02/2012 at 11:10 pm

      • @OldX
        Salut, prietene!
        Vad ca semnatura ta (aia de pe vremea Cot.forum) e la mare cinste in NR… 😉

        Chibit

        18/02/2012 at 10:49 pm

        • Chibit, servus vechi prieten! 🙂

          Prin NR n-am trecut, bătrânii sunt mai greu de „pornit” 😉
          Dacă te referi la zicerea lui E Burke, mărturisesc că am folosit-o fără copyright! 😀

          Ehei, ce vremuri: ForCot, «ori Bombo, ori Congo», și dă-i și luptă…

          oldhashu

          18/02/2012 at 10:59 pm

    • Vai ce frumos !

  19. off topic ,sau poate nu

    presedintele germaniei a demisionat pentru a permite anchetarea ” presupuselor”relatii cu ceva prieteni si ceva sms-uri de amenintare trimise la presa
    citind asta m-am dus cu gindul la olanda si discutia de azi dimineata;alte standarde,cum naiba sa le pricepem noi,astia din tara lui” da ce domle atita vorba,ca a dat niste sms-uri,sau ca a folosit masina firmei prietenulu…ce a furat milioane,a omorit pe cineva?”

    intimplator

    18/02/2012 at 9:24 pm

  20. Vreau sa reiterez doua lucruri facute de PDL (cam tarzior dupa parerea mea, dar efective cred).
    1. Ioan Oltean , nu l-ash fi crezut in stare.
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-11533477-pdl-imparti-fluturasi-parlamentarii-opozitiei-care-chiulesc-serviciu-mihai-voicu-pnl-vedem-cine-crede.htm
    Acest fluturasi ar fi trebuit sa fie deja raspanditi.
    Acum este mai degraba un fel de amenintare: vezi ce pot sa fac?

    2.http://www.hotnews.ro/stiri-politic-11540648-consiliul-coordonare-pdl-dolj-votat-excluderea-lui-antonie-solomon-din-partid.htm si ceva consilieri pdl pe langa pentru aroma. Asta este bine

    eugeni

    18/02/2012 at 10:14 pm

  21. E 11.30 seara
    Acum inteleg de ce Monica Macovei nu da semne sa fuga din pdl
    Nu are unde !
    Ne vedem miine
    pa
    The Sun Also Rises

    • Butterflies Are Free(si fluturii sunt liberi)
      i didn`t know i had a choice si filmul se termina
      noapte buna 🙂

      mircea

      19/02/2012 at 12:30 am

  22. vaii…. sincer vara trecuta eu nu am m-ai vazut fluturi ca in alti ani… cred ca sunt pe cale de dispartie de la toate pesticidele de se dau…

    Chivu Adrian

    19/02/2012 at 2:10 am

  23. Ziua buna la lumea buna!

    mishu jamie

    19/02/2012 at 9:12 am

  24. Buna dimineata!
    Postare noua!

    huniad

    19/02/2012 at 9:24 am

  25. […] raspunsul elegant al lui Theophyle. Like this:Like8 bloggers like this […]


Comentariile sunt închise.