Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Posts Tagged ‘Oxford Analytica

Raportul OxAn: Excluşi din România !

Articolele precedente pe Politeia referitoare la rapoartele OxAn: “presa – “Media no longer play positive political role” si “jocurile politice– Political games distract minds from economy”.

Oxford Analytica (OxAn) este o prestigioasa firma de consultanta si analize strategice din lume. A fost fondata in 1975  de Dr. David Young, fost angajat al Consiliului de Securitate American. Firma publica rapoarte bazate pe “open source intelligence” (adica surse publice). Printre clientii acestei firme se numara guvernul Statelor Unite si inca 18  guverne din lume, institutii internationale din toate domeniile, inclusiv marile firme din sectorul privat. OxAn publica rapoarte referitoare si la situatia din Romania acoperind diverse domenii din viata publica si politica a tarii. Consider aceste rapoarte corecte, inclusiv majoritatea concluziilor respective. Citește restul acestei intrări »

OxAn: Jocurile politice abat atentia de la economie

Oxford Analytica (OxAn) este o prestigioasa firma de consultanta si analize strategice din lume. A fost fondata in 1975  de Dr. David Young, fost angajat al Consiliului de Securitate American. Firma publica rapoarte bazate pe “open source intelligence” (adica surse publice). Printre clientii acestei firme se numara guvernul Statelor Unite si inca 18  guverne din lume, institutii internationale din toate domeniile, inclusiv marile firme din sectorul privat. Citește restul acestei intrări »

Written by Theophyle

12/03/2010 at 10:46 am

Miezul zilei 11/3 – “Presa româneasca: nimic nou!”

Stirile de astazi sunt legate in majoritatea lor de presa romaneasca, singurul subiect diferit este bineinteles, Consiliul National al Partidului Social Democrat care isi va alege, in sedinta de astazi, presedintele, trezorierul si sefii de departamente ale partidului. Citește restul acestei intrări »

Written by Theophyle

11/03/2010 at 3:47 pm

OXAN si oiţa lui conu’ Costache

Prostia zilei de astazi este decernata unei oiţe, mai exact unuia din cei doi redactori sefi ai ziarului “Adevarul”, Grigore Cartianu (al doilea este Laurentiu Ciocazanu). Acum vreo luna,  Dl. Cartianu a indraznit sa-l atace pe Nistorescu de pe paginile ziarului Adevarul. Sefu’, conu’ Costache petrolistul, nu a fost entuziasmat si l-a incondeiat cu o poveste despre oiţe s.a.m.d.   Asadar, aceasta oiţa a Adevarului ne-a tras un editorial de toata frumusetea, in care ne povestea cat de nemernici sunt mogulii, bineinteles in afara de mogulul care-l plateste, adica conu’ Costache petrolistu, care de felul lui este un om obiectiv si mare admirator al Presedintelui Basescu. Zice oiţa lui conu’ Costache:

“…Iar când vine Oxford Analytica şi prezintă lucrurile exact pe dos, mai că-ţi vine să zici: au şi britanicii prostănacii lor! O primă afirmaţie mincinoasă: „Numai câteva ziare cu proprie­tari străini şi câteva platforme pe internet încearcă să furnizeze conţinut imparţial în relatările lor şi analize de profunzime pe teme majore“. Şi o frază de-a dreptul ticăloasă: „Anul acesta, trustul lui Sorin Ovidiu Vântu s-a alăturat altor două trusturi media care îl atacă regulat pe Traian Băsescu“ – şi sunt citaţi mogulii Dan Voiculescu şi Dinu Patriciu

Ca să plasezi „Adevărul“ în tabăra anti-Băsescu sau în cea pro-Băsescu, trebuie să ai o problemă majoră la tărtăcuţă! Sau să fii vreun frustrat de pe malurile Dâmboviţei şi să te ascunzi, anonim, în spatele prestigiosului Oxford Analytica. Încă vreo câteva dude şi ajungem la Oxford Mynciunica…(aici)

Aceasta afirmatie ma pune pe mine intr-o situatie in care eu trebuie sa raspund, pentru ca personal monitorizez ziarul “Adevarul” de doua saptamani si ceva (suntem in a treia saptamana de monitorizare) si rezultatele arata cam asa:

99-1

Si asta zice OXAn:

99-2

Nota: dublul click pe imagine pentru a putea vedea mai bine

Doua alternative sau oiţa minte sau OXAn si eu minţim (buna companie mi-am aranjat 🙂  ). Ce ziceti, oiţa lui conu’ Costache va raspunde la aceasta provocare?

P.S. Oiţa lui conu’ Costache a scris mynciunica si nu minciunica, pentru a nu fi dat in judecata pentru false acuzatii ?

Written by Theophyle

08/09/2009 at 9:42 pm

Numai Nistorescu lipsea!

Un ful de “asi” ai mediei romanesti, cand numai Nistorescu lipsea pentru a deveni careu, au incercat azi dupa amiaza la postul “Copiii lui Vantul-TV”,  sa “bagatelizeze” o palma sonora data de un think-tank  dintre cele mai serioase din lume presei mogulilor si ziaristilor aserviti. Bineinteles ca Oxford Analytica nu sunt seriosi, Gandul si Cotidianul sunt publicatii serioase. Intr-o emisiune jalnica, numita “EDIŢIE SPECIALĂ REALITATEA TV: Emil Hurezeanu, Cristian Tudor Popescu şi Adrian Ursu despre cel mai recent raport Oxford Analytica,” cei trei  experti platiti de Vantu au incercat sa demonteze acuzele pe care institutul britanic le-a adus presei mogulilor din Romania. Un singur cuvant le pot spune  acestor oameni. RUSINE.

87-1

Credit: Hultanul

Rusine pentru ca ne considerati idioti, rusine pentru ca v-ati vandut impreuna cu profesionalismul si constiinta, rusine pentru ca slujiti un om  ca SOV, cel care a jefuit 300 000 de romani prin FNI, GELSOR, cu ajutorul unor personaje platite ca si voi, apartinand altor institutii ale statului roman.

Rusine ca lucrati pentru un personaj sumbru ca Vitalie Dobanda, presupus fost agent KGB si membru al GRU, secretarul lui Vantu si astazi cel ce se ocupa de afacerile lui SOV in Romania si strainatate, prin firma Blue Link Comunicazioni. Trebuie sa stiti ca Realitatea Caţavencu este deţinută de Blue Link Comunicazioni, companie unde acţionar este Vitalie Dobândă. Potrivit informaţiilor paginademedia.ro, Vitalie Dobândă are un contract de tip trustee cu fiecare dintre cei doi copii ai lui Sorin Ovidiu Vîntu, care sunt  proprietarii Realitatii-TV.

Bine am ajuns daca vocea Europei Libere participa la aservirea Romaniei libere.

UPDATE: Prietenul Ovidiu (aici) comenteaza:

Nistorescu a fost tura a doua, împreună cu Bogdan Chiriac la emisiunea lui Răzvan Dumitrescu. Teza principală a fost expusă în primele minute: Oxford Analytica e un SRL englezesc care scrie rapoarte la comandă, Traian Băsescu a comandat raportul, a fost scris de fapt de Alina Mungiu.

Pe urmă am schimbat programul, nu ştiu ce s-a mai întâmplat.

Ne vedem obligati sa le contrazicem minciuna, aveti aici o conferinta recenta la care au participat doi dintre favoritii lui Hurezeanu , cand inca mai scria la Cotidianul. Oamneni la acest nivel colaboreaza cu un SRL, pana cand o sa ne mintiti, DERBEDEILOR?

872-2

Written by Theophyle

04/09/2009 at 7:46 pm

Oxford Analytica si presa din Romania.

Nu stiu daca trebuie sa fiu multumit de rezultatele demersurilor mele in monitorizarea presei on-line din Romania  si de concluziile aproape identice la care a ajuns si una din prestigioasele institutii de analiza politica din lume, Oxford Analytica.

Oxford Analytica este una din cele mai prestigioase firme de consultanta si analize strategice din lume. A fost fondata in 1975  de Dr. David Young, fost angajat al Consiliului de Securitate American. Firma publica rapoarte bazate pe “open source intelligence” (adica surse publice). Printre Clientii acestei firme se numara guvernul Statelor Unite si inca 18  guverne din lume , institutii internationale din toate domeniile, inclusiv marile firme din sectorul privat.   

Oxford Analytica are acces la lucrarile stiintifice si analizele din diferite domenii ale aproximativ  o mie de savanti din lume. Localizat in Oxford Anglia si in legatura cu multi dintre savantii ei, firma nu are relatii formale cu aceasta universitate. Pentru mai multe detalii puteti accesa situl lor, aici. Pentru cunoscatorii limbii engleze propun si acest link (aici) sau acesta (aici).    Cei care nu au abonament, puteti folosi optiunea “request a trial.” (aici)

86-1

In ZDD-ul de Duminica aceasta, 8 Septembrie, vom aduce fragmente din ultima lor analiza (din 29 August 2009) referitoare la presa din Romania “ROMANIA: Media no longer play positive political role” (ROMANIA: Media nu mai joaca un rol politic pozitiv). Redau cateva citate pe care le puteti citi si in EVZ-ul de astazi, aici.

…Strategia televiziunilor lui Vîntu şi Voiculescu este să reducă interesul publicului pentru politică. Această strategie a avut efect la alegerile parlamentare din 2008, când mai puţin de 40% din electorat s-a prezentat la urne….

…Analiza think-tankului britanic – care are ca subiect „influenţa trusturilor de presă în bătălia pentru putere” – mai arată că Vîntu a avut două întâlniri „bine mediatizate” cu rivalul lui Băsescu, Mircea Geoană, şi se bănuieşte că trustul Realitatea-Caţavencu îl susţine pe liderul PSD. Oxford Analytica aminteşte şi de faptul că proprietarul televiziunilor Antena, Dan Voiculescu, „un politician cu un background în comerţul exterior în era comunistă”, este aliat cu PSD de peste un deceniu…

…Potrivit acestei analize, presa nu mai este un loc unde se discută „serios” viitoarele opţiuni de politică, ci pare a fi hotărâtă să învenineze competiţia prezidenţială dură care se desfăşoară în această toamnă….

Mai multe si mai detaliat in ZDD-ul de 6 septembrie 2009.

Written by Theophyle

04/09/2009 at 1:53 pm