Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

De la umilinţă la revendicare

[…] Cetatenii, “donatorii” de voturi, au vrut totul – salarii bune, întotdeauna în creştere şi siguranţa locului de muncă, o reşedinţă principală şi una secundară, o maşină pentru fiecare membru al familiei, telefoane mobile şi televizoare uriaşe, un orar de muncă redus şi pensionarea cât mai curând posibil. Am crezut toate acestea posibile şi atunci când ni s-a zis că nu era cazul, am făcut ca o scoica bătută de valuri pe stâncă : ne-am agăţat şi mai puternic pe poziţiile în care ajunsesem. Am început să vorbim despre “drepturi câştigate”. Am cerut din ce în ce mai tare  imposibilul, fără a fi pregătiţi să dăm ceva în schimb. Acestea au fost “cuceririle din primavara”, imposibile “toamna”. Pentru ca la vremea culesului am cules “praful de pe toba”. […]

Cititi si comentati articolul pe portalul PoliteiaWorld

 

Written by Theophyle

09/03/2013 la 3:50 pm

Publicat în 2013, PoliteiaWorld