Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Despre Robespierre, parale şi morală în politică

Robespierre nu a fost acolo!

Cand scriu randurile acestea, probabil listele cu candidatii ARD la viitoarele alegeri parlamentare sunt deja definitivate si publicate. Ca cei care se numesc impreuna ARD vor prezenta liste mai bune decat USL, nu am nici o indoiala. Ca aceste liste si acesti candidati reprezinta o innoire si un nou drum spre o clasa politica mai buna sau cel putin diferita de cea de astazi,  nici vorba de asa ceva. Ceva mai bun, departe, departe de ceva cu care putem fi multumiti.

Dupa o saptamana de zvonuri mai mult sau mai putin adevarate,manipulari din comisia de etica si in special din afara ei, avem astazi o concluzie a doamnei Macovei, dupa un interviu la postul de televiziune care apartine  noului candidat USL, dl Ghita, RTV. Deoarece nu sunt un spectator al acestui post preiau din cele publicate in Adevarul. Zice doamna Macovei:

„Eu nu m-am răfuit cu nimeni din partid sau din partide în această procedură, am aplicat strict criteriile, și asta arată că a fost o comisie eficientă, că sunt oameni nemulțumiți, oameni care mă atacă, asta îți arată eficiența, ca și Direcția Națională Anticorupție. Asta îi arată eficiența, poate că nu sunt chiar capii pe care i-ar fi dorit unii și alți, dar dacă mă atacă acum cine a căzut de pe listă sau a primit aviz negativ, pentru mine, asta îmi întărește succesul. (…) În final, sunt partide politice. Decizia politică le revine lor. Noi le-am dat o listă cu niște explicații. Mai departe, e decizia lor politică, Am zis, pentru cine doriți să candideze, să vă asumați dvs. public, politic această decizie. Mi se pare firesc„.

Sunt ABSOLUT si TOTAL de acord cu dna Macovei, ceea ce ma deranjaza este “FIRESCUL” de la sfarsitul citatului. Mie nu mi se pare firesc ca un partid politic, sau ma rog o alianta care a constituit o comisie sa nu-si asume hotararile ei. Pur si simplu asa ceva nu exista nicaieri in lumea democratica, dar absolut nicaieri! Nu din cauza unui statut legal, ci din cauza mesajului etic, moral si impactului public.

Ceea ce s-a intamplat de facto dupa aceasta comisie si nesocotirea unor decizii importante comise de greii politici din PDL asupra unor personalitati poluate  o sa aiba un impact electoral greu de anticipat, dar care astazi este deja vizibil chiar celor care au luat acele hotarari. Pentru prima data dupa incercarea nereusita  a “puciului parlamentar”, PDL si implicit ARD nu numai ca stagneaza, chiar pierde procente.

Ceea ce s-a intamplat este extrem de simplu si a fost mai mult decat previzibil – “puristii”, si acestia nu sunt putini, facand parte integrala din nucleul dur al sustinatorilor aliantei s-au trezit inselati. “Impaciuitorii” au vazut la randul lor ca una vorbim si alta fumam, deruta fatala a fost insa pentru publicul inca consistent de “nehotarati,” care poate crede ca din punct de vedere al caracterelor pe aceste liste si cele ale USL diferenta nu este mare.

Mentinerea reprezentantilor Brânză si Badea pentru diaspora, ambii lichele de proportii, respinsi de comisia Macovei,  va indeparta si singurul  aliat de nadejde pe care l-a avut ARD, majoritatea diasporei romanesti.

Continui cu inca un citat al domnei Macovei din cele publicate in Adevarul:

„Este o sămânță, deci de acum încolo partidele vor fi atente, electoratul va fi atent, pentru că eu foarte mult vreau să mă adresez electoratului, dacă electoratul este mai pretențios, nu mai ajung oamenii aceștia pe liste sau nu mai ajung votați. Sunt semințe aruncate care vor rodi, atât pentru partide, atât pentru electorat. Așa vom putem schimba clasa politică”

Ei, nici cu asta nu pot fi de acord. Pentru ca problema adevarata a lipsei de corectitudine si oligarhizarea Parlamentului Romaniei sunt BANII. Acei bani cu care sunt cumparate posturile (direct sau indirect)  din partid sau sunt finantate campaniile electorale ale “uninominalilor romani”. Totul conduce la acesti bani si aceste finantari. Mi-ar place tare mult o “Comisie Macovei” pe acest subiect! Aici impactul public ar fi si mai mare si sustinerea are sansa de a fi bipartizana, cred eu.

Mărieş sau Fenechiu

Am citit ieri pe situl “Asociatiei 21 Decembrie” un text care mi-a atras atentia. Vi-l recomand, citez un paragraf:

Ai bani, ai loc eligibil…

Nu aud acum prima oară de o exigenţă bizară faţă de cei care se pregătesc să candideze la alegerile legislative. Dar nu încetez de a mă mira. Cum adică trebuie să vină candidatul cu bani de-acasă, şi nu aşa, două-trei mii de lei, ci cu mii, chiar zeci de mii de euro, ca să-şi finanţeze campania? Păi atunci ei candidează ca independenţi? Că, logic, aceia trebuie să vadă cum fac rost de banii pentru campanie…[…] Un om ca Teodor Mărieş, mai ocupat cu greva foamei pentru o cauză dreaptă decât cu propria îmbogăţire, fie şi legală, nu are de unde să scoată suma cerută şi se poate presupune că n-o va avea nici, dacă ar fi ales, la sfârşitul mandatului. Şi atunci, un om care nu are banii respectivi nu poate candida?

Cred ca autorul textului respectiv a sustinut complet ideea pe care am sustinut-o si eu mai sus. Au oameni de felul lui Mărieş si mai putin cunoscuti decat el, dar nu mai putin corecti, vreo sansa impotiva canaliilor de gen Fenechiu sau Dragnea? Va raspund cu sinceritate – NICI UNA!

Vreti o clasa politica noua? Este posibila o asemenea clasa politica fara ajutorul celor multi si interesati numai de curatenia morala a candidatilor la Parlament – sustineti-o. Nu va asteptati la kilogramul de orez sau zahar – cei care inca pot sa traiasca fara ele! Bagati mana in buzunar si cu pretul a catorva pachete de tigari, o masa la carciuma sau o seara la cinematograf sustineti candidatii care pot face diferenta! Acesta este cel mai mic efort pe care il puteti face pentru acest efort trambitat si nefacut de nimeni. Sunt sigur ca veti fi si voi mai multumiti ca ati facut ceva mai mult  decat un comentariu pe blog sau pe retelele sociale. Cred ca puteti incerca aici –  email:  contact@fortacivicatimis.ro

119 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. 😦 Desi pare off topic, un articol care ma cutremura: http://www.adevarul.ro/actualitate/dezbatere_adevarul-sefi_de_stat-cel_mai_bun_conducator_al_romaniei-ceausescu-regele_mihai_0_800320022.html# Este ca in bancul cu girafa: refus sa cred ca aste adevarat!

    drivas

    28/10/2012 at 4:10 pm

  2. Salut! NU pot fi nici eu de acord cu doamna Macovei: „Noi le-am dat o listă cu niște explicații. Mai departe, e decizia lor politică. Am zis, pentru cine doriți să candideze, să vă asumați dvs. public, politic această decizie. Mi se pare firesc“.

    Dar ce, Comisia s-a jucat de-a trierea? Doamna Macovei ar face bine sa spuna altfel: „Am stiut de la inceput ca se va trece peste munca noastra”. Si daca e asa, eu intreb public: de ce atata tapaj public facut de doamna Macovei? Eu stiu un singur lucru: ori te bati cu propriul tau partid pe fata (caci Blaga decide, in cele din urma), ori nu incepi o astfel de Comisie. Nu dai lista lui Blaga si apoi spui „gata, acuma vorbiti cu adevarul sef”.

    Doamna trebuie sa inteleaga ca unele lucruri facute pe jumate, mai bine nu trebuiau facute deloc. Asta ca sa fiu eu mai robespierrist decat ea, si sa ii arat capatul logicii pe care mereu a sustinut-o.

    Cetatean

    28/10/2012 at 4:10 pm

    • Citi,
      Nu poti merge cu niste jumatati de masuri. Pana la urma ramai in coada de peste asa cum s-a si ramas 😦

      Theophyle

      28/10/2012 at 4:33 pm

      • nu cumva „firescul” se referea de fapt la libertatea de optiune a partidelor ?

        arrletty

        28/10/2012 at 7:44 pm

  3. Ziua buna oameni buni,

    De ce am impresia ca desi usl-ul greseste la fiecare pas, ard-ul este cel care da cu stangul in dreptul fara a fi macar un dans complicat 😦 .

    eugeni

    28/10/2012 at 4:30 pm

  4. Salut Theophyle,

    Tocmai balbaielile de care vorbeai cu comisia, ca si invitatiile lui MRU de a colabora cu PNL-ul, au facut ca ARD sa ma piarda de musteriu. Daca anii trecuti, din lipsa se informare si apatie spuneam resemnat ca toti sunt la fel si ca trebuie sa aleg raul cel mai mic, anul asta, cand evenimentele au reusit sa ma (re)activeze politic, imi place sa cred ca sunt mai bine informat si dornic de implicare.

    Insa noua alianta formata sa lupte cu balaurul, prin vocea lui CEO Blaga, imi taie din nou elanul. Nu am cu cine vota. Exista cu siguranta un rau mai mic, insa eu nu mai vreau sa urmez acest drum. Vreau sa aleg un „bine”. Pana acest lucru va apare, stau in expectativa. Si nu sunt singurul.

    acspot

    28/10/2012 at 4:31 pm

    • acspot salut,
      exista o problema. Din nefericire deocamdata greu de rezolvat. Timpul este scurt si greselile sunt multe.

      Theophyle

      28/10/2012 at 4:47 pm

      • Salut Theophyle, ce e asa de greu?
        Ar trebui ca in campania nationala sa apara doar vreo 10 oameni (majoritatea de la FC) iar ceilalti sa nu apara deloc la TV nationale (Udrea sa isi faca campanie pe strazile Neamtului daca o tin tocurile iar Eba sa mai lase naibii twitterul).
        Sa lase problema justitiei si sa atraga atentia ca dam faliment. Fiecare iesire la TV sa zica Romania va fi urmatoarea Grecie iar pe noi nu ne va tolera nimeni.

        .

        sls

        28/10/2012 at 5:00 pm

        • buna ziua
          absolut de acord cu sugestiile lui @sls
          cine poate crede in ARD cand cei care exprima punctele de vedere se cheama oltean,preda sau udrea?nu mai zic de blaga…

          intamplator

          28/10/2012 at 5:04 pm

        • Salut @sls, @intmplator,
          Eu sunt de acord 🙂 ERi nu prea sunt! Fiecare pasare moare pe limba ei!

          Theophyle

          28/10/2012 at 5:05 pm

      • Putem spune ca greselile sunt multe din cauza timpului scurt. Ca de obicei, lipsa de viziune si de rabdare si-au spus cuvantul. In dorinta de a capata volum s-au propus si acceptat tot felul de aliante neonorante si nefiresti. Colac peste pupaza, de dragul autopromovarii si a obtinerii unei vizibilitati cat mai mari in cadrul ARD, toti isi dau cu parerea, desi electoratul i-a amendat dur pe multi dintre cei care „reprezinta” acum ARD.

        Opozitia nu putea dobora USL acum, insa putea incerca sa formeze o alternativa viabila. Puteam incerca o dezvoltare durabila a dreptei si a unei noi clase politice. Acum insa Alba ca Zapada e moarta in fasa. Politicieni de scoala veche devin profesorii idealistilor. Toti sunt compromisi: NR, FC si PDL. USL devine etern in aceasta degringolada.

        Asteptam mai mult discernamant de la MRU, un politician mai umblat si mai luminat decat media.

        acspot

        28/10/2012 at 6:38 pm

    • Si cand mama masii iesim din cercul asta vicios cu atitudinea de genul pe care vrei sa o ai tu? Ce altceva faci inafara de a-ti tine curul acasa in ziua alegerilor si a lasa niste rahaturi sa conduca tara?

      Barengott

      28/10/2012 at 5:02 pm

      • Draga Barengott, stau acasa pana ma convinge careva sa ies. De ce sa (mai) validez (inca) un hot? Inca un mincinos? Pe inca unii care pozeaza in Alba ca Zapada, insa li se vede dresul rupt de la aventurile din seara precedenta?

        Ii amendez pentru ca nu au fost in stare sa fie consecventi si rabdatori pe calea care au declarat ca vor sa calce. Daca nu pot schimba nimic, macar sa pot spune ca nu m-au luat de prost. Este o alegere personala. Tu insa esti liber sa te duci si sa spui: „Am vazut ca (si) astia una spun si alta fac, insa eu tot pe ei ii votez. De ceilalti imi place si mai putin”. Succes.

        acspot

        28/10/2012 at 6:46 pm

        • destul de trist ca lume care mai are si principii (nu multe, citeva, de baza, universal valabile care sa evoce partea buna a lumii) inca se declara total dezinteresata de politica. Adica: ne dorim ca lucrurile sa se schimbe. Ok, si eu. Dar fac ceva pt asta ? Pentru ca ele, lucrurile nu se schimba singure, cineva ar trebui sa treaca la treaba pentru asta. Or, sa ma tot astept ca altcineva sa faca asta ?
          E foarte adevarat si ca deliberat se mentine o imagine extrem de proasta legata de „politica” „politician”, inclusiv (or poate mai ales) pentru a descuraja posibili nou veniti. Or ceea ce fac actualii (majoritatea lor) este orice, dar NU ESTE POLITICA. E troc, aranjamente de culise, tunuri, oportunitati, „afaceri’ samd, samd, e orice, dar nu politica.
          ok, stam acasa, comentam pe aici, pe acolo, eventual ne pregatim copiii pt. export. S’auzim numai de bine.

          arrletty

          28/10/2012 at 8:09 pm

          • Buna seara arrtetty,

            Replica mea, daca as fi fost o persoana care nu ar fi incercat niciodata nimic, ar fi fost „touche”. Insa din pacate nu pot sa dau replica asta.

            Nu ma declar dezinteresat de politica, ci dimpotriva, tocmai din cauza ca sunt mai informat de data aceasta decat in trecut, nu pot da votul meu nimanui. ARD a reusit sa ma dezamageasca din cauza nivelul inalt al asteptarilor pe care l-am avut de la ei. A-i priva de un vot este singura cale sa ii fac sa inteleaga ca macar in campanie trebui sa fie consecventi in vorba si in fapta. Daca nu sunt in stare nici atunci, ce sa mai sper dupa ce au prins locuri la conducere. Sper ca exemplul meu sa fie urmat de cat mai multi.

            Tocmai pentru ca sunt tras de urechi de „oameni de bine” pentru atitudinea mea cred ca trebuie sa imi cresc copilul pentru export. Daca conationalii copilului meu se instiga unii pe altii sa voteze mereu raul cel mai mic, adica in esenta sa valideze un rau perpetuu, ce sanse sunt ca lucrurile sa fie vreodata mai bune?

            Legat de lipsa de implicare, nu am ambitii foarte mari. Fac plageri oficiale de fiecare data ma lovesc de lucruri care nu merg in sistem (furnizori de servicii, administratie, etc). Asta este atitudinea mea civica – imi apar drepturile folosind regulile sistemului, atatea cate sunt. Mai finantez publicatii online de doctrina politica. Ii selectez dupa consecventa si profesionalism, indiferent de directia de mers (stanga sau dreapta)

            Stiu ca trebuie mult mai multe ca sa se schimbe ceva, insa atata pot eu face acum. Sper ca dumneavoastra sunteti mult mai prolific(a) in actiune si cu mai mult spirit civic ca mine. Dumneazeu stie ca suntem deficitari la acest capitol.

            acspot

            28/10/2012 at 9:34 pm

  5. cu intarziere: o zi buna!
    am inceput seria de sarbatoriri a generatiei mele: doi cate doi facem suta…

    Sare'n Ochi

    28/10/2012 at 4:56 pm

    • Salut 🙂
      la multi ani fericiti si multe succesuri 🙂

      Theophyle

      28/10/2012 at 5:03 pm

      • semi-ul meu este in 8 noiembrie – multumesc anticipat 😀

        Sare'n Ochi

        28/10/2012 at 5:04 pm

  6. Sare'n Ochi

    28/10/2012 at 4:57 pm

  7. Buna seara,…se observa pe net ca numarul celor de dreapta care sunt deceptionati de faptul ca pe liste s-au impus cei cu bani in detrimentul valorilor, …este din ce in ce mai mare.

    Mihail Cimpeanu

    28/10/2012 at 5:01 pm

    • Salut Mihai,
      lucrurile stau identic cam p[este tot! 😦

      Theophyle

      28/10/2012 at 5:04 pm

      • Din nou, tot noi o sa decontam proasta strategie,…il citez pe tanarul Paleologu :

        „Eu cred din ce in ce mai mult in „the worst case scenario”: prin redistribuire USL va avea peste 50% din mandate si va forta numirea lui Ponta ca prim-ministru. Basescu fie accepta aceasta umilinta, fie reactioneaza, caz in care va fi din nou suspendat, iar Romania va intra pe mina celor doi iresponsabili, plagiatorul instabil si psihopatul incapabil. Sigur, isi vor rupe gitul in scurta vreme, dar pagubele vor fi imense.”

        Mihail Cimpeanu

        28/10/2012 at 5:07 pm

  8. Salutare ! 🙂
    MM a incercat, dar nu poate fi un Guillotin actual.
    Colegii din comisie au votat cu spaima „instrumentului” in spate.
    Si cu banii zornaind in buzunare.
    Principiile/cinstea/corectitudinea raman, in continuare, fraierilor.

    Tzepelica

    28/10/2012 at 5:32 pm

    • salut ! daca as putea vedea numele celor care au fost in atentia comisiei doamnei Macovei ti-as putea spune sigur daca a incercat sau nu. mituri si povesti, candidatii pentru parlament sunt stabiliti proportional de servicii, afaceristi etc.

      zigzag

      28/10/2012 at 5:36 pm

  9. buna seara ! pacaliti am fost , pacaliti vom fi ( putem compune un imn ) :D. cine crede ca ei sunt ai nostri ( „dreapta, ARD,PDL sau cum se vor numi peste 4 ani de ex ) se inseala amarnic. de fapt noi suntem ai lor: niste isteti exploateaza sentimentele de repulsie ale unor cetateni la adresa statului si sistemului mafiot impus de iliescu dupa 90. cat a trecut de suspendare? vinovati ceva? lovitura de stat? :)) uite vremea trece de la o zi la alta ne arunca pe tv uri „diverse chestiuni” sa avem ce discuta si baietii isteti isi fac treaba cu spor. cand s-o prinde ue , nato, sua cum ce fel de balet se joaca in Ro cu unicul scop de a prosti pe toata lumea atunci va fi „de bine”.

    zigzag

    28/10/2012 at 5:33 pm

  10. Ma bag si eu iarasi in seama cu voi,cea ce a facut MM cu comisia inseam na ca presedintii de partide nu sint in stwre sau este o diversiune,ca persoanelevrespective sa nu se supere pe partid,si in politica mai ales in RO se folosesc mai mult diversiuni,care in final ajung sa fie puse in practica sau nu.MRU,ca sa lupte ptr salvarea unei tari nu trebuie sa ai doar dragostea de tara dar sa ai si o motivatie de a lupta si din un pic de ura,de razbunare sa fie o lupta acerba cea ce la ARD nu se vede,dupa mine ar avea toate motivele din lume sa lupte mai ales ca aceasta onoare nu apare la toate persoanele,iar daca nu lupta inseamna ca ce s-a intimplat pina acum in politica romaneasca a fost si cu acordul lor,ori nu isi doresc cu adevarat puterea in momentul de fata, degeaba pling pe la colturi romanii adevarati care sint si putini si nu nici-o putere,sanatate maxima la toata lumea.

    tays

    28/10/2012 at 5:34 pm

  11. Salutare din nou,
    Altul care vorbeste ca sa se afle in treaba. „Paleologu: Ar fi grozav ca Tariceanu sa devina urmatorul premier”. Adica ne pute repetentul de doua ori si prim plagiatorul deh ca noi suntem intelectuali adevarati dar nu ne pute repetentul de Tradiceanu. Pe Boc l-am injurat ca a trecut prin asumare niste legi esentiale dar il indragim pe Tradiceanu ca mare liberal care a marit cu 250000 nr. de bugetari si a adus sistemul de pensii in colaps cu hotararea de a mari punctul de pensie la 45%. Si cireasa de pe tort Mr. Paleologul mai si candideaza pentru un post de parlamentar din partea ARD. Cu asa candidati fatalisti cum naiba sa ajungi la 30% in sondaje.

    ion

    28/10/2012 at 5:42 pm

    • unde mai pui ca prima suspendare de la motocicleanu se trage. dar cum am zis mai sus : au ei baletul lor si pe noi pe post de chibiti.

      zigzag

      28/10/2012 at 5:45 pm

      • Zigzag, citindu-l acum pe Paleologul ce ineptii scoate din putul gandirii, uneori ma intreb daca Revolutia franceza respectiv instaurarea comunismului nu au fost decat niste SOdome si Gomore. Mult putregai in aristocratia ambelor tari.

        ion

        28/10/2012 at 5:52 pm

        • Ion politicienii romani de la Basescu in jos traiesc in lumea lor. considera acest popor doar o masa de manevra.

          zigzag

          28/10/2012 at 6:51 pm

          • pai, doar sunt descendenti directi din coana Leantza, pentru care eram doar o massa de viermi (or cam asa ceva) care nu-i meritam.

            arrletty

            28/10/2012 at 8:14 pm

    • pentru Paleologu, faptul ca e fiul tatalui sau si ca il cheama asa e o imensa pleasca.

      Cetatean

      28/10/2012 at 5:47 pm

    • Seara buna
      In ultimul timp se citesc o gramada de semnale de „dragoste” din partea unor candidati ARD catre „colegii” din PNL . O fi ca sondajele alea confidentiale 🙂 arata ca ARD nu va obtine voturi , fotolii parlamentare pe cit viseaza si deci e nevoie de o „politica” de rezerva .

      stefan60

      28/10/2012 at 5:49 pm

  12. Alegerile astea vor fi un blat total. Cine n-are loc in PNL se duce la DD, cine n-are loc in PSD se duce tot la DD si asa mai departe ( UNPR…). Dupa alegeri se intorc la putere, la USL care vor avea majoritatea, formand o majoritate mai mare. Scuzati expresia dar, asa va fi. Un blat cum nu s-a mai vazut in Romania.

    aronpetru

    28/10/2012 at 6:06 pm

  13. Deci, ca sa nu uitam: va fi blat in multe locuri. Blaga in special nu are interes sa se rupa din 4, mai vrea inca cateva legislaturi si nu se pune rau cu baietii

    MRU e ocupat cu sprijinit pe teren vreo 60 de candidati ai FC. Dumnezeu stie cat succes va avea.

    Problema e singura: blat-neblat, USL trebuie sa aiba sub 50% mandate. Daca nu le are, pentru ei e jale. Daca le are, pentru noi e jale.

    Cetatean

    28/10/2012 at 6:13 pm

  14. Salut.

    Ma iertati dar indraznesc o nuanta: Oare nu e cam exagerat sa I se puna in carca lui Macovei acest semi-esec? Sa nu uitam ca ea n-are functie in partid. Ceilalti reformisti, Cristian Preda, Baconschi, Paleologu(ca tot vorbim de el) dar si mai proaspetii sefi de partide Neamtu, Pavelescu si de ce nu chiar MRU – nu i-am vazut luand atitudine pe aceasta tema in sensul de a pune lucrurile in ordine. Sa nu uitam ca aceasta comisie a fost agreeata de sefii partidelor. Nu s-a apucat Macovei de una singura sa faca ceva de capul ei care apoi a fost acceptat doar pe jumate.

    Eu zic sa nu fim subiectivi. De acord ca nea Vasile are o mare greutate dar cu atat mai mult trebuia sa I se contrapuna mai multe voci. Care au tacut si tac in continuare.

    Era bine acu daca Macovei facea scandal de una singura? Nu o arata lumea cu degetul ca destabilizeaza inainte de alegeri? Unde sunt marii barbati politici, liderii noi de maine?

    grig

    28/10/2012 at 6:15 pm

  15. grig,

    1. Experienta „Comisiei Macovei” a adus o scadere a ARD-ului in sondaje.
    2. Sefii partidelor au aceptat sa lasa picati ceva plevusca si au trecut peste Comisie pentru rechinii Badea si Branza (niste sinistri!).
    3. Monica Macovei a facut doar criterii pur JURIDICE (pentru trierea candidatilor). ENORMA eroare strategica, confirm acestor criterii si Udrea, si Anastase si Oltean nu puteau fi respinsi pentru ca nu au nici un dosar penal, incompatibilitate sau condamnare.
    4. Lucrarile comisiei au dat posibilitatea ca Blaga si Oltean sa iasa si sa se arate cat de ticalosi sunt, dand cu noroi in MM si in oamenii din comisie.
    5. MM a vrut o jucarie, a primit-o, s-a jucat cu ea si la urma a zis „asta e, sefii decid”. Nu faci tapaj daca stii ca nu vor fi mari rezultate, o lasi in fasole. Dovada e ca ARD a scazut si ca au fost respinsi doar vreo 30 de candidati, si astia amarati.

    Cetatean

    28/10/2012 at 6:21 pm

    • Sunt de acord cu concluzia ca jumatatea de masura a fost o eroare strategica. Nu sunt de acord ca Macovei e cea mai vinovata. Sefii partidelor daca stiau ca nu se va merge pana la capat si merg si pe niste blaturi reciproce cu USL trebuiau sa stopeze chestia asta. Decizia era si este la ei. Dupa parerea mea Macovei e acarul Paun in treaba asta. Si nu orice acar ci unul care avea/are potential de lider. Care i-a mai scazut acum si cu „ajutorul” strategiei cocopo.

      grig

      28/10/2012 at 6:29 pm

      • nu, nu Macovei nu e cea mai vinovata, vinovati sunt aia de la PDL si la PNTCD, cu cretinii lor si cu dalmatienii lor albiti. Macovei a facut erori strategice, insa adecaratii ticalosi si Blaga si Pavelescu.

        Nu aveti idee cat de ticalos e Pavelescu.

        Cetatean

        28/10/2012 at 6:33 pm

  16. MRU de ce nu a sprijinit-o ?

    alin1969

    28/10/2012 at 6:25 pm

    • MRU nu are nici o treaba aici. Comisia si criteriile au fost dorinta si creatia MM, care a primit mai mult sprijin de la membrii comisiei decat de la stabii PDL.

      Cetatean

      28/10/2012 at 6:30 pm

  17. Macovei a iesit elegant din aceste furci caudine.Ceea ce ma intriga pe mine e faptul ca PDL-ul s-a opus vehement la traseistii PFC, dar acum MRU nu tipa fata de patatii PDL pusi pe lista comisiei de etica. Cazul Cristian Radulescu e de departe cel mai sfidator fata de electorat.

    ion

    28/10/2012 at 6:26 pm

    • asa este. chestia cu traseismul e o gaselnita a PDL-ului impotriva FC, si MM a fost partasa la asta. Nu faci criterii cu dedicatie. Badea de la PDL a trecut la USL si acum s-a intors, el e bine merci albit de PDL.

      Cetatean

      28/10/2012 at 6:31 pm

  18. Fin punctul meu, votez ARD exclusiv pentru ca din acest partid face parte si FC si MRU, si legea 35/2008 nu ii lasa lui MRU nici o sansa unui partid inca mic ca FC. Din pubctul meu de vedere, MM sta degeaba in PDL, de cand Boc a plecat de la sefia partidului, ratiunile ramanerii ei in PDL au disparut.

    Personal, daca vreti sa va spun, nu o vad pusa pe liste pentru europarlamentare in 2014. Nu am incredere ca Blaga nu ii va da un sut, mai ales ca acuma si l-a facut prieten pe Neamtu, un guraliv gaunos numai bun ca underdog al PDL-PNTCD in fata lui MRU.

    Cetatean

    28/10/2012 at 6:28 pm

    • Citi, nu sunt Mama Omida dar sa sti ca s-ar putea ca Bleaga sa aibe o surpriza neplacuta din partea electoratului din colegiul in care candideaza. La 30% prezenta la vot in Timis s-ar putea cu 40% din voturi sa nu intre.La noi a fost festivalul vinului si dupa cum bine sti aceasta licoare dezleaga usor limbile bautorilor. Ramai trasnit ce intuitie au.

      ion

      28/10/2012 at 6:36 pm

      • Doamne, ce as rade 🙂 eu am un calcul legat de neintrarea lui Blaga in Parlament….

        Cetatean

        28/10/2012 at 6:37 pm

        • Citi,numai faptul ca cetatenii ii spun „viitura” adica nu e banatean de-al nostru spune multe. Plus ca la deputati este combinat cu Alin Popoviciu alt smecheras de care s-au cam saturat.

          ion

          28/10/2012 at 6:44 pm

  19. Si in plus MRU ar trebui sa fie vizibil la TV la orice dezbateri unde este punctul lui forte ,nu sa se piarda in teritoriu unde depinde de organizatiile PDL asa cum sunt ele.

    alin1969

    28/10/2012 at 6:31 pm

    • sunt de acord. e drept, e nevoie si de teren la greu, insa pur si simplu MRU lipseste din media. Nici chiar asa.

      Cetatean

      28/10/2012 at 6:34 pm

  20. Buna seara
    Eu personal nu am de gand sa accept blatul nimanui. Mai vorbim.Punct.

    elap

    28/10/2012 at 6:38 pm

    • buna, ela, stiu ca tu nu accepti si contam pe tine 🙂

      Cetatean

      28/10/2012 at 6:39 pm

    • Salut Ela 🙂
      Ai inceput sa vorbesti telegrafic. Stop. Ce e de facut. Stop.

      Theophyle

      28/10/2012 at 6:41 pm

      • buna seara Theophyle 🙂 s a pierdut vremea atatia ani. stop 😀

        zigzag

        28/10/2012 at 7:01 pm

  21. Apropo stiti cum s-au impartit colegiile in ARD ? In judetul Hunedoara am auzit ca FC a primit colegii in Tara Hategului , Zona Padurenilor si Hunedoara unde candideaza Rusanu si ministra muncii Campeanu,colegii unde acestia fac ff. usor peste 51% deoarece au toate aproape toate primariile iar primarul PDL al Hunedoarei face blat cu USL.

    alin1969

    28/10/2012 at 6:45 pm

    • exact de asta ma temeam, ca blaga ii trage in piept pe cei din FC.

      Cetatean

      28/10/2012 at 6:46 pm

      • fsn ii trage in piept pe cei de la FC. bleaga e doar o scula putreda a sistemului. au facut o schema asa interesanta incat orice miscare care apare contra sistemului e inghitita rapid de baieti sub diverse motive si forme. MRU a facut o eroare acceptand Aradul- trebuia sa iasa public cu anunt ” domnul antonescu in ce colegiu candidezi matale candidez si eu, propun o lupta dreapta si alege domnule antonescu un colegiu in capitala sa candidam unul contra altuia”. urmatorul pe lista trebuia sa iasa si sa l provoace pe ponta. MRU e la inceput de drum in politica si nu avea nimic de pierdut chiar daca era invins. putea conduce linistit o miscare politica anti sistem si daca era sau nu parlamentar.

        zigzag

        28/10/2012 at 6:58 pm

        • Nu esti parlamentar, nu valorezi nimic, ziggy, din pacat.

          Cetatean

          28/10/2012 at 7:12 pm

          • MRU a venit din zona diplomatiei si a SIE. nu era perceput de oameni ca fiind parte din parlamentul putred si era cotat cu incredere mare. cand a fost demis prin motiune ,la fel, lumea l-a perceput ca pe o victima a sistemului. cu ce l incalzeste sa fie parlamentar intr un grup de tradatori care oricum fac ce vor ei ? tu crezi ca in calitate de fost sie MRU nu stie cine cutarescu sau cutarescu din orice partid politic? apropo si de procurori.. am discutat zilele astea cu un prieten de familie venit din canada: si subiectul numirii prim procurorului e un subiect fals. Presedintele n are nevoie de un procuror general apropiat daca vrea sa scape din cheia sistemului. zic si de ce daca ti se pare interesant.

            zigzag

            28/10/2012 at 7:20 pm

            • Zigzag, nici la noi numirea unui PG nu e cheia, si Mona stie asta. Dar in schimb trecerea procurorilor sub comanda Min Justitiei este catrastofala.

              ion

              28/10/2012 at 7:39 pm

              • poate fi catastrofala dar poate fi si liantul de legatura intre Presedinte si popor. cum ar fi ca la 3 zile sa l vezi pe presedinte ca iese cu sesizari bine documentate ale cetatenilor despre fapte evidente dovedite de coruptie ;” cer procurorului general si institutiilor abilitate sa solutioneze conform legii „. in ultimii ani nu a putut sa faca asta pentru ca imediat aparea unul si i spunea ” dar ce ? n ai numit dumneata procurorul general? „. actele de coruptie nu mai pot fi ascunse ca in perioada 2000-2004- traim in epoca tehnologiei.

                zigzag

                28/10/2012 at 7:51 pm

    • Pai la concertul lui Goran Bregovici de la Deva fief USL atat Rusanu cat si Campeanu au fost fluIerati copios mai ceva ca Udrea la meciul lui Bute

      ion

      28/10/2012 at 6:47 pm

    • Poate nu ai vazut cum a fost huiduita Campeanu, la spectacolul de prezentare 🙂

      elap

      28/10/2012 at 6:50 pm

  22. Daca esti din zona Ion ,Deva nu este miza pentru ei ,aici voturile merg spre Mircia Muntean de pe lista MM,si in plus au fluierat cand in loc sa inceapa concertul mai repede primarul ca un stupid i-a prezentat si le-a mutumit.Am fost acolo.

    alin1969

    28/10/2012 at 6:51 pm

    • Nu sunt din zona dar am fost la concert. Atunci cand a fost prezentat Goran lumea a aplaudat , la nici 10 secunde cand cel de pe scena a pronuntat numele lor lumea a inceput sa fluiere. Nu mi s-a parut ca prezentatorul a lungit-o.

      ion

      28/10/2012 at 6:58 pm

  23. Si aici apare intrebarea,ARD sa mearga cu Mircia Muntean de pe lista lui MM sau cu altul care va pierde sigur?

    alin1969

    28/10/2012 at 6:56 pm

  24. Ei oricum nu sunt bine vazuti in Deva,Ion deoarece sunt considerati dusmanii de moarte ai numitului Mircea Muntean fostul primar al Devei care a renuntat sa candideze la primarie ca sa candideze la Consiliul judetean unde a pierdut,dar in Deva a avut cel mai mare nr. de voturi fata de contracandidat.
    Mircia a plecat din PNL dupa ce nu s-a inteles cu Rusanu Molot presedintele CJ si in urma luptei dintre ei Mircia a fost dat afara din PNL trecand la UNPR si acum la PDL.

    alin1969

    28/10/2012 at 7:04 pm

    • Alin,
      Nu stiu ce hram poarta acest Mircia, dar conform comunicatelor DNA el este cercetat pentru coruptie. Prin urmare pentru mine nu are ce cauta pe listele de la parlamentare.

      ion

      28/10/2012 at 7:16 pm

  25. ce e de făcut ? să mergem să-i boicotăm prin vot pe uslamişti. cu cine vom vota mai că nici nu contează !

    falcon

    28/10/2012 at 7:06 pm

  26. Asa este sunt de acord este foarte corupt si are multe dosare dar ca in Romania desi populatia stie asta il voteaza!!!!!!!!!

    alin1969

    28/10/2012 at 7:21 pm

    • „”Până la urmă, partidul apreciază dacă un coleg aduce sau nu aduce prejudicii de imagine.” parca e ion ilici iliescu: partidul e in toate, partidul decide. probabil in sufletul lui de fesenist e total de acord ca partidul sa decida si cine a comis o infractiune sau nu.

      zigzag

      28/10/2012 at 7:27 pm

    • Ufff. De asta mai bine FC mergea singur ,cu riscul de nu lua nici un mandat ,dar se pozitiona corect in eisicherul politic.Asa va lua doua-trei mandate si va fi asociat multa vreme cu ARD,Blaga,Neamtu etc.
      Daca mergea singur si denunta si pe Blaga si pe USL-isti putea deveni o alternativa viabila si serioasa la cele doua rele.Alegand raul mai mic castigul celor cateva mandate si asocierea cu PDL eu cred ca a facut o greseala strategica pe termen mediu.Oricum dupa alegeri nu vad o colaborare viabila intre MRU si coruptii din PDL.

      alin1969

      28/10/2012 at 7:32 pm

    • Eram sigur ca se va ajunge aici, e a dua oara cand scoate argumentul ca „Partidul i-a facut oameni”.

      Cetatean

      28/10/2012 at 7:32 pm

  27. Bai asta vorbeste exact ca la comunisti:

    „Până la urmă, partidul apreciază dacă un coleg aduce sau nu aduce prejudicii de imagine. Este destul de simplu să candidezi pe liste electorale și mult mai greu e să candidezi în colegiu uninominal”

    Theophyle

    28/10/2012 at 7:25 pm

    • gand la gand . scuze :)scriam cand ai ales citatul si nu se vedea .

      zigzag

      28/10/2012 at 7:28 pm

  28. Ideea de fund-raising ar trebui aplicata de mai multi candidati, dintre cei care au ceva de spus si isi propun ceva mai mult decat propria capatuiala. In 2008 Paleologu a fost primul care a facut asa ceva in Ro si i-am donat niste bani. In 2012 l-am sustinut si cu bani si cu voluntariat pe Nicusor Dan. Deci se poate, tovarasi 🙂

    Bogdan

    28/10/2012 at 7:29 pm

  29. Eram sigur ca se va ajunge aici, e a dua oara cand scoate argumentul ca “Partidul i-a facut oameni”.

    Cetatean

    28/10/2012 at 7:32 pm

  30. Blaga si PDL-ul i-a atras in capcana pe toti. A facut ochii umezi in vara pe vremea referendumului dupa care incet-incet dupa ce i-a prins pe toti in hora (inclusiv pe MRU/FC) a inceput sa scoata coltii. O schema asemanatoare cu a lui nea „Bachus” – colectionarul de oameni.
    Cum arata imparteala de candidaturi prin septembrie in alianta? 7-1-1-1. Sau 70-30 (PDL-others). Cum arata acu? Maxim 85-15 dupa calculele mele. Ca sa nu mai zic de eligibilitatea pe colegii. Apoi au iesit la iveala si aranjamentele cu USL pe colegii. Ieri am aflat si ce contracandidat are de exemplu Anastase la Ploiesti. Un tinerel PNL din esalonul 4-5…de la tineret-sperante.

    Sa votati bine!

    grig

    28/10/2012 at 7:45 pm

    • grig,
      o sa votam ca nu avem incotro. O sa-i asteptam la colt si o sa le-o facem ceea ce cred ei ca ne fac noua. Cand spun noua ma refer la electoratul de dreapta.

      Theophyle

      28/10/2012 at 7:48 pm

  31. Dupa toate astea mai crede cineva ca dupa alegeri PDL va colabora onest cu cineva din FC indiferent de rezultatul alegerilor ? Dupa ce se ascund in ARD o sa zica ca ei sunt cei care conteaza si daca pierd e din cauza ca au intins o mana de ajutor FC-ului si PNTCD-lui iar daca castiga ei au castigat datorita organizatiilor lor si coruptiilor lor de pe liste.
    Si revenim din nou la situatia dinainte.

    alin1969

    28/10/2012 at 7:46 pm

    • Dar tu, nu crezi ca si inversa este valabila. Dupa alegeri toata lumea o sa discute cu toata lumea 🙂 te asigur!

      Theophyle

      28/10/2012 at 7:49 pm

      • Theophyle la 57% mandate obtinute de USL o sa fie tacerea din 92-96. Nu sunt sociolog si nici nu am chef sa fac parte din tagma lor, dar daca tot fac simulari sa vada cat de importanta este prezenta la vot pentru a impiedica apocalipsa dupa USL, Oricat ar dori acum sa aduca lumea la vot o vor face mai cu precautie din cauza ‘hoardelor de procurori”. Poate ca pana la urma nu un boicot dar o prezenta scazuta este salvarea noastra. Oricum nucleul dur al fiecarui partid merge la vot.

        ion

        28/10/2012 at 7:57 pm

        • Ioane,
          o sa analizam strategia nimnerita o saptamana inaintea alegerilor si o vom posta 😆

          Theophyle

          28/10/2012 at 8:10 pm

        • a nu se uita schemele dragniene si planurile lor B, cu largul sprijin al justitiei, care se misca precum ochiul mortului

          arrletty

          28/10/2012 at 8:25 pm

  32. Dupa alegeri vor conta cine are voturi de pus pe masa si daca nu ai suficiente sa fii jucator mai bine nu te bagi si stai si astepti sa iti vina randul.

    alin1969

    28/10/2012 at 7:57 pm

    • fiecare parlamentar o sa valoreze „aur”, cel p[utin pana in aprilie. Adevaratele alegeri o sa le avem in iunie 2013. Astea din iarna o sa fie repetitie generala..

      Theophyle

      28/10/2012 at 8:12 pm

  33. Zigzag de la 7:51 pm
    Vrei sa fim ca in Venezuela lui Hugo Chavez. Nu asta e menirea unui presedinte al unei tari din UE. A, atunci cand e un caz clar de subminare sau siguranta nationala da dar in rest procurorii si judecatorii trebuie sa-si faca treaba indiferent cine i-a propus si numit.

    ion

    28/10/2012 at 8:02 pm

    • nu, Doamne fereste de situatii gen Venezuela. dar Presedintele a atras odata atentia cu privire la activitatea procurorilor.

      zigzag

      28/10/2012 at 8:11 pm

      • Acela a fost un moment cand Nastase castigase in prima instanta in dosarul Matusa Tamara. Eu l-am apreciat ca fiind pozitiv dupa ce am citit rechizitoriu. Acolo judecatoarele au avut dreptate 100%.

        ion

        28/10/2012 at 8:23 pm

  34. e lung,e greu de citit dar merita efortul
    gh piperea descrie in extrem de putine pagini cauzele si efectele crizei financiare;
    merita citit!
    am zis ” putine pagini” ca reuseste sa sintetizeze si sa descrie un fenomen extrem de complex

    http://www.romanialibera.ro/opinii/comentarii/din-mijlocul-furtunii-perfecte-despre-datorii-si-pseudo-bani-282097.html

    intamplator

    28/10/2012 at 8:05 pm

    • Cu tot respectul @intmplator. Se putea si mai bine 😆

      Theophyle

      28/10/2012 at 8:20 pm

      • Scurt tratat de evolutie a „ingineriei financiare ” .
        E important de subliniat ca toti actorii cu responsabilitati in domeniu , inclusiv politicieni , au incurajat smecheria
        Ce e fundamental , nici un om politic , nici o agentie , corporatie responsabila in sectorul financiar nu are o solutie pentru frinarea sistemului banilor din nimic .
        Practic sistemul mentionat in articol e atit de pervers incit corupe orice si pe orice . Se autoalimenteaza (pina la explozia finala) .
        Banii fara acoperire reala duc la tiparirea masiva urmata de alte tiparir si mai masive .

        stefan60

        28/10/2012 at 8:46 pm

        • „Se autoalimenteaza (pina la explozia finala)”
          mai degraba pana la implozia finala

          intamplator

          28/10/2012 at 8:54 pm

      • e avocat;oricum descrie mecanismele foarte bine

        intamplator

        28/10/2012 at 8:52 pm

      • Bun articolul, mi-au placut si trimiterile literare. Poate ne prezinti intr-un articol viitor pozitiile celor doi candidati la alegerile din State vizavi de aceasta problema.

        Bogdan

        28/10/2012 at 9:07 pm

        • Am sa o fac, probabil pe marti sau miercuri.

          Theophyle

          28/10/2012 at 9:10 pm

  35. Edmeia Goia
    asta-seara la ora 22.30 pe tvt 89 emisiunea Amaliei Matei „Portret” cu MRU

    elap

    28/10/2012 at 8:17 pm

  36. „larga coalitie” – cred ca la asta spera bleaga :)) http://www.evz.ro/detalii/stiri/ALEGERI-2012-Ioan-Rus-avertizeaz-USL-Nu-cred-n-victorii-asigurate-1007775.html . pana acum a luat doar tepe de la prietenii sai .

    zigzag

    28/10/2012 at 8:27 pm

  37. Se pare ca soarta celor 36 respinsi de comisia de etica nu e inca jucata. Sa inteleg ca din cei trei co-presedinti MRU e cel care insista ca toti cei 36 sa fie scosi de pe liste?

    http://www.digi24.ro/stire/Monica-Macovei-Cel-putin-20-de-oameni-nu-vor-fi-pe-lista-Sunt-multumita-nu-poti-schimba-clasa_53773

    Bogdan

    28/10/2012 at 8:34 pm

    • Scrie doar ca:

      Liderii ARD nu au reușit să se pună de acord asupra niciunuia dintre punctele de pe agendă.

      Restul, Dumnezeu cu mila!

      Theophyle

      28/10/2012 at 8:45 pm

  38. Buna seara tuturor,

    Va citesc de cateva luni, mai precis de cand a inceput ” lunga vara fierbinte”!
    A fost pentru mine ca o gura de oxigen, un reper in hatisul evenimentelor. Multumiri gazdei!
    O parere: este revoltator tot acest circ al blaturilor iar persoane neinregimentate partinic, dar dornice si cu speranta vis-a-vis de noua dreapta, bat in retragere. Tocmai cei care nu sunt din nucleul dur al partidelor consacrate si care ar fi venit spre esichierul de dreapta, nu inteleg atitudinea ARD ( in principal PD, dar nu numai) si vor sta acasa.
    Ce-i de facut???

    ria

    28/10/2012 at 9:16 pm

    • Buna Seara,
      O sa vedem. Cred este prea devreme sa percepem ce se intampla cu adevarat. Presa dezinformeaza la greu si este destul de complicat sa intelegem hatisul de intrigi. Primul lucru important este sa vedem listele finale ale candidatilor ARD. Dupa acea vom hotara pozitia noastra.

      Theophyle

      28/10/2012 at 9:19 pm

      • Evenimentul va fi in 5 noiembrie, nu?

        ria

        28/10/2012 at 10:09 pm

  39. Off topic
    Vine un uragan in USA Coasta de est . NY inclus .
    Banuiesc ca in functie de modul in care autoritatile vor raspunde la acesta sfida , depinde si cine va fi noul presedinte american .

    stefan60

    28/10/2012 at 9:26 pm

  40. Buna seara,
    interesanta discutia la Turcescu. Habar n-aveam ce pozitie tare urmareste Dragnea in USL, dupa alegeri: presedintele camerei deputilor!
    A facut tandem cu CA pt a fi sustinut. Iar lui Antonescu i-a oferit colegiul in care s-au facut cele mai mari fraude la referendum. Deci e un colegiu sigur!! Sper ca procuratura sa stea cu ochii pe ei la parlamentare.

    cedric

    28/10/2012 at 9:28 pm

  41. flasneta gusa povesteste la b1 cum a vazut el dosarul tell-drum al lui dragnea . ce tare e guralivu asta. eu am vazut dosarul lui gusa de pe vremea cand impacheta apa minerala impreuna cu lavinia , pe centura de la slatina .

    zigzag

    28/10/2012 at 9:30 pm

    • ce s-ar face rusia fara gusa ?

      Cetatean

      28/10/2012 at 9:48 pm

      • s-ar preda cecenilor!

        zigzag

        28/10/2012 at 9:51 pm

      • Buna seara 🙂
        ar mai sacrifica un „gugustiuc” :mrgreen:

        mar

        28/10/2012 at 10:04 pm

    • in sfarsit, un atac asa cum merita Paiata! 🙂

      Cetatean

      28/10/2012 at 10:39 pm

  42. Buna seara Theophyle,
    buna seara prieteni de pe Politeia,

    Va multumesc pentru sustinerea lui Doru Maries in numele sau, al meu si al filialei Timis a FC. Ne vom bate cu cine trebuie dar nu vom dezamagi. Veti vedea ca Forta Civica Timis nu este de acord si nu acceptam „non-combatul”. 🙂

    Andrei

    28/10/2012 at 10:31 pm

    • Cu placere Andrei!

      Theophyle

      29/10/2012 at 8:09 am

  43. http://www.romanialibera.ro/actualitate/justitie/cum-vor-arata-in-viitor-parchetul-general-si-dna-282249.html#top_articol

    E asa cum am banuit cand am zis ca NICI UN SINGUR procuror care candideaza nu e de incredere. USL-isti toti.

    Cetatean

    28/10/2012 at 11:13 pm

  44. Buna dimineata.
    Ati citit asta? Se refera la prea multele coincidente din viata lui Obama.

    http://www.badin.ro/2012/10/29/can-it-all-be-coincidence/

    Giorgia

    29/10/2012 at 5:23 am

    • parca e din „Romania Mare”

      radu2

      29/10/2012 at 8:26 am

  45. Buna Dimineata,
    Postare noua!

    Theophyle

    29/10/2012 at 8:09 am

  46. candidati ard si usl platesc tribut pentru sustinerea politica … se pare ca schema de auto-sponsorizare este aceasi la ard si usl… GROAZNIC !!!! blaga si voiculescu au invatat impreuna mecanismele „democratice”

    in 9 decembrie putem vota :
    a) optiunea de fond : 1. pro_europa.eu 2. anti_europa.ru
    b) speranta pentru alegerile 2014 : 1. MRU dupa ce se elibereaza de colegi.alianta 2. legalizarea „smecheriei ” si „hotiei” … pentru cei care „slujesc cauza”

    eutod

    29/10/2012 at 9:22 am


Comentariile sunt închise.