Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

2012 : Alegeri americane (1)

Preambul explicativ

Alegerile in Statele Unite au devenit dupa Cel de al Doilea Razboi Mondial  un eveniment international de o mare importanta, multi considerandu-le chiar ca evenimente care pot influenta politicile interne ale multor tari aliate sau adversare Americii. 2012 este anul in care se vor intalni un Presedinte care a fost extrem de popular si care a pornit cu un nivel de incredere aproape neintalnit in politica americana, dar care si-a erodat puternic aceasta incredere cu un adversar politic, caruia multi nu i-au acordat multe sanse si care totusi se dovedeste un adevarat potential prezidentiabil american.

Candidatii: Willard Mitt Romney s-a nascut in 1947 si a fost cel de-al 70-lea guvernator al statului american Massachusetts. Ales în 2002, Romney a servit un mandat si nu a candidat pentru a fi reales în 2006. Fostul guvernator a pus accentul pe partea economica, domeniu la care e considerat foarte bun, stiut fiind ca are experienta unui om de afaceri care a facut o avere considerabila, dar si ca statul Massachussets a avut o perioada economica foarte buna sub conducerea sa. Romney este unul dintre co-fondatorii firmei de investitii Bain Capital, care administrează active în valoare de peste 65 de miliarde de dolari. Mitt Romney a castigat alegerile interne din Partidul Republican, cu ajutorul sprijinului unei parti a conservatorilor, cat si al independentilor care voteaza la alegerile primare. In plus, Romney a reusit sa stranga foarte multi bani in campanie si are avantajul ca ii poate suplimenta din averea sa considerabila. El a mai candidat pentru nominalizarea Partidului Republican pentru alegerile din 2008, insa atunci a terminat abia pe locul al treilea, dupa John McCain si Mike Huckabee. Romney apartine confesiunii mormone (Biserica lui Isus Hristos a Sfintilor din Zilele din Urmă –  LDS, The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints), de multe ori un handicap pentru candidatii republicani, dar nu si acum.

Barack Hussein Obama al II-lea, s-a nascut in 1961 si este cel de al 44-lea Presedinte al Statelor Unite. După o încercare nereusită de a obtine un loc în Camera Reprezentantilor (Congres)  a S.U.A., in 1996, Obama a fost ales ca membru al Senatului statului Illinois din partea colegiului 13 din Illinois, care la acea vreme era compus din cartierele de sud din Chicago. În 2003 Obama si-a anuntat participarea la campania electorală pentru Senatul S.U.A. În alegerile generale din noiembrie 2004, Obama a primit 70% din voturi, fată de doar 27% obtinute de adversarul sau republican (Keyes), obtinând astfel cea mai detasată victorie în alegerile senatoriale din istoria statului Illinois, devenind al cincilea senator de origine afro-americană din istoria SUA, si al treilea ales prin vot popular. Obama a făcut parte din comisiile Senatoriale pentru politică externă, mediu si lucrări publice, problemele veteranilor de război până în decembrie 2006. În ianuarie 2007, a iesit din comisia pentru mediu si lucrări publice, primind functii suplimentare în comisia pentru sănătate, educatie, muncă si pensii si în comisia pentru securitatea statului si afaceri guvernamentale. A devenit, de asemenea, presedinte al subcomisiei senatoriale pentru afaceri europene. La 10 februarie 2007, Obama si-a anuntat candidatura la functia de Presedinte al Statelor Unite. La 19 iunie, Obama a devenit primul candidat la presedintie care a refuzat finantarea publică în alegerile generale de la crearea sistemului în 1976, răzgândindu-se după ce initial ar fi vrut să accepte. La 23 august 2008, Obama l-a ales pe senatorul de Delaware Joe Biden drept candidat la functia de vicepresedinte. La Conventia Natională Democrată din Denver, Colorado, fosta rivală a lui Obama, Hillary Clinton, a tinut un discurs prin care a sustinut candidatura lui Obama si a cerut apoi nominalizarea lui Obama la candidatură. La data de 28 august, Obama a tinut un discurs în fata a 84.000 de sustinători în Denver. În timpul discursului, vizionat de peste 38 de milioane de telespectatori din toată lumea, a acceptat nominalizarea partidului său si si-a prezentat programul sau politic. La alegerile din 4 noiembrie 2008, Barack Obama l-a învins pe John McCain cu 365 electori fată de 173 cât a obtinut McCain si a devenit primul afro-american ales Presedinte al Statelor Unite. La 9 octombrie 2009, Barack Obama a fost anuntat drept laureat al Premiului Nobel pentru Pace in acel an, „pentru eforturile sale extraordinare în scopul întăririi cooperării între popoare”, o aiureala completa, care a compromis grav acest premiu.

Sistemul electoral american. Pentru multi oameni, sistemul electoral american este dificil de inteles, de fapt nu este atat de complicat, desi la prima vedere ar putea fi considerat astfel. Trebuie  inteles ca Statele Unite reprezinta o federatie de state in care fiecare stat isi aduce aportul direct proportional cu numarul de cetateni care traiesc in acest stat. Presedintele Statelor Unite este desemnat prin vot universal (indirect), de către un Colegiu Electoral format din electori, fiecare stat beneficiind de un număr de delegaţi egal cu cel al congresmenilor alesi în forul suprem legislativ din partea statului respectiv. Cu alte cuvinte, acest organism va fi format din 538 (in trecutul apropiat au fost 535) de electori. Delegaţii sunt alesi prin vot universal direct. Interesant este faptul că fiecare candidat la mandatul de elector face cunoscut, într-un fel sau altul, cărui candidat la presedinţie îi va acorda votul său. In acest fel, configuraţia Colegiului de electori indică „teoretic” cine va câstiga alegerile prezidenţiale. Pentru a fi ales, preşedintele are nevoie de 270 de voturi în Colegiul Electoral. Acest sistem de votare îl leagă si mai mult pe Presedinte de masele de alegători, în fapt se poate sustine ca Presedintele este ales de popor.

Electorii sunt cetateni ai diferitelor state ale Uniunii, nominalizaţi de activiştii politici, în fiecare din cele 51 (50 + 1) de state americane. Constituţia interzice alegerea ca electori a senatorilor, deputaţilor sau a oricărei persoane care are o funcţie importantă la nivel oficial. Fiecare stat desemnează un număr de electori egal cu numărul de deputaţi şi senatori care reprezintă statul respectiv în Congres. Un caz special îl reprezintă Districtul Columbia care, neavând reprezentanţi în Congres, beneficiază, conform legii, de trei voturi în colegiul electoral. Vezi in tabelul alaturat numarul de electori alocati fiecarui stat al Uniunii.

Marele avantaj al acestui sistem este eliminarea necesitatii unui al doilea tur de scrutin, în cazul în care nici unul dintre candidaţi nu întruneşte o majoritate absolută în votul popular şi odată cu aceasta este eliminată şi negocierea între primele două partide şi formaţiunile clasate pe locurile următoare pentru atragerea voturilor lor.

Procedura de alegere a Presedintelui SUA incepe cu procesul de alegere a candidatilor la aceasta functie. Acest proces de numire a candidatului politic incepe cu alegerile preliminare. În Statele Unite votanţii care îşi declară sprijinul pentru un partid sau altul aleg candidatul dintr-o listă. Alegerile primare încep în luna ianuarie. Candidaţii încearca sa obţina nominalizarea din partea partidului pentru care candideaza. Selecţia finală are loc la convenţia naţională a partidului respectiv care se desfăşoară vara.  În cadrul alegerilor primare, votanţii îi aleg pe delegaţii la convenţia partidului. În majoritatea cazurilor delegaţii şi-au exprimat deja sprijinul pentru un candidat. Candidatul care obţine majoritatea voturilor exprimate de delegaţi devine reprezentantul partidului în alegerile prezidenţiale.

Unele state nu organizează alegeri primare, ci folosesc un sistem mai complex de adunari populare ale sustinatorilor numite Caucus, în care delegaţii sunt selectaţi în mai multe etape. Interesanta originea etimologica a cuvantului, care inseamna “camerele pline de fum” , din cauza tigarilor, pipelor sau trabucelor fumate traditional in trecut, de participantii acestor consfatuiri. Astazi bineinteles fumatul este interzis.

Convenţiile partidelor reprezinta importante evenimente în politica americană. Reprezentantii statelor sosesc la convenţie cu proprii delegaţi şi pancarte arătând candidatul la preşedinţie pe care îl susţin. Delegaţii fiecărui stat îl aleg, doar formal, pe câştigătorul cursei, care devine astfel candidat la preşedinţie. În final câştigă candidatul cu cei mai mulţi delegaţi şi în mod firesc el obţine şi sprijinul rivalilor săi din partid. El îşi alege apoi un partener candidat pentru funcţia de vicepreşedinte.

Alegerile prezidenţiale au loc la fiecare patru ani, în prima zi de marţi (2-8) a lunii noiembrie, data stabilită, în 1845, de către Congresul Statelor Unite. Mandatul prezidenţial de patru ani începe în anul următor, la 20 ianuarie, după alegerile din noiembrie, cand  Preşedintele ales îşi începe obligaţiile oficiale. In ziua votului, voturile sunt numărate şi un rezultat parţial este cunoscut la cateva ore de la închiderea urnelor. După numărarea voturilor, procesul se mută la colegiul electoral. Candidatul desemnat câştigător într-un stat câştigă şi toate voturile electorilor respectivului stat. Ceilalţi candidaţi nu primesc nici un vot, cu excepţia statelor Nebraska şi Maine, care dau voturi şi candidaţilor cu procente importante în votul popular. Membrii colegiului nu sunt obligaţi legal să voteze pentru candidatul desemnat câştigător sau în funcţie de alegerea făcută de partidul din care fac parte, dar se întâmplă foarte rar ca votul lor să fie altul ( din cate memorez, de fapt s-a petrecut de 2 ori in toata istoria Statelor Unite).

În majoritatea cazurilor, votul popular coincide cu  votul electorilor. S-au intamplat insa si situatii inverse. Din cauza procedurii de alocare totala a electorilor unui stat se poate întâmpla ca un candidat care obţinuse iniţial votul majoritar al populaţiei, să piardă această majoritate când este vorba de votul dat de electori. De exemplu, în 2000, democratul Al Gore a pierdut , deşi a avut cu aproape 540.000 de voturi mai mult decît preşedintele ales atunci, George W. Bush, care însă a obţinut 271 de mandate de electori, cu cinci mai mult decît Gore.

Despre finantarea procesului electoral si a candidatilor la presedintie, precum si despre statele “politic captive” si statele “balansoar” (swing-states) si inregistrarea electoratului in postarea urmatoare.

***

Pentru a nu termina aceasta postare fara ceva mai practic decat acest preambul, trebuie sa va anunt ca majoritatea sondajelor din aceasta saptamana arata aproape o egalitate totala, cu un usor avantaj pentru Mitt Romney, care insa este intr-un trend ascendent clar. Castigarea alegerilor este inca departe de a fi decisa din cauza a cel putin 2-3 factori pe care ii vom analiza in postarea urmatoare. Personal am hotarat sa ma folosesc de sondajele ABC pe care le consider (avand si experienta trecutului) mai echilibrate. Pozitia mea este pro-Romney, dar asta, sper ca nu va afecta obiectivitatea demersului. Simplu, nu as vota niciodata pentru democrati.

129 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. buna ziua;
    nu vreau sa fiu wise guy,dar parca data alegerilor este ” prima zi de marti,dupa prima zi de luni a lunii noiembrie”

    intamplator

    27/10/2012 at 4:05 pm

    • Salut,
      prima zi de marti din noiembrie. Punct! 😆

      Theophyle

      27/10/2012 at 4:10 pm

      • „The first Tuesday after the first Monday in November every leap year”
        asa mi s-a spus si asa zice si internetul;
        problema e in anul in care 1 noiembrie e marti!

        intamplator

        27/10/2012 at 4:58 pm

  2. Pentru interesati pe Politeia Europeana: Iredentism European (2) – Scoţia 2 / 2 “Petrolul”

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2012/10/27/iredentism-european-2-scotia-2-2-petrolul/

    Theophyle

    27/10/2012 at 4:11 pm

  3. sal`tare tutulor,
    hop si io p-aici (cind e vorba de urmasii cowboy-lor).
    s-a intimplat si la noi ca PSD sa aiba mai multi alegatori, dar mai putine colegii/mandate cistigate fata de PDL.
    Scuze pentru ca ma bag in seama.
    Am si o intrebare: stiam ca sint 50 de state si un District- Columbia. De cind sint 51 de state? sau e o scapare?

    victor L

    27/10/2012 at 4:14 pm

    • Salut Victor,
      Nu, nu e o scapare e de fapt 50+1 DC are statut electoral de stat.

      Theophyle

      27/10/2012 at 4:18 pm

      • Concomitent cu alegerile prezidentiale este si un referendum in Puerto Rico pentru a deveni (sau nu) un stat din Uniune. Acesta ar putea fi cel de al 51+1

        Theophyle

        27/10/2012 at 4:22 pm

  4. Sa facem cerere de iesire din UE si sa cerem americanilor sa ne alipim lor 😉 Nu le-ar mai putea reprosa rusii ca isi amplaseaza rachetele pe teritorii straine.
    Oricum, eu „votez” (un) Mitt .

    victor L

    27/10/2012 at 4:36 pm

  5. ziua buna oameni buni,

    Nu la subiect, (ca sa inteleaga tot romanu’: off topic 🙂 )

    Cred ca nu exista propaganda mai buna pentru usl decat: Toti suntem la fel. Aia mint, fac blaturi, isi stiu interesele la fel ca noi. NU suunt mai buni decat noi , ba mult mai rai ca v-au taiat pensiile si salariile.

    Ce naiba face ard-ul asta, cu Blaga’n frunte, inafara de blat?
    Aproape ca ma enervez 🙂

    eugeni

    27/10/2012 at 5:34 pm

  6. Buna seara, si eu simpatizez republicanii, dar in acelasi timp apreciez pozitia administratiei Obama in timpul puciukui din vara asta. Ce garantii as avea ca Romney va continua sa respecte dreapta romaneasca fara a apleca urechea la alunecosul Geona , zis „Prostanacul” sau „Mihaela,dragostea mea”…?

    Mihail Cimpeanu

    27/10/2012 at 6:03 pm

    • *puciului,..scuze.

      Mihail Cimpeanu

      27/10/2012 at 6:04 pm

      • I-am pocit de scarba numele lui Geoana,..am scris Geona:))

        Mihail Cimpeanu

        27/10/2012 at 6:09 pm

      • Draga Mihai,
        Povestea ca Geoana are relatii la Washington a fost promovata cu sarguinta la alegerile din 2009. Geoana este seful local al institului Aspen si de acolo mai cunoaste si el ceva lume.

        Geoana are relatii la Washington asa cum Gusa are la Kremlin, adica nada! Un fost ministru de externe este respectat in State, chiar daca este roman si prostanac. Politica si strategiile SUA nu au legatuura cu un om specific sau un partid specific.

        Deci poti sa fi sigur ca Ponta este considerat la „adevarata” lui valoare indiferent cine se afla la Casa Alba. Un plagitor nu o sa calce niciodata acolo!

        Theophyle

        27/10/2012 at 6:10 pm

        • Multumesc pentru ca m-ati linistit,…problema nu cred ca se pune de Ponta & Antonescu,..ci de USL cosmetizat cu te miri cine,…sa zicem cu „limba de lemn” alias Corlatean sau alte non-valori de care PSD-ul nu duce lipsa ! Tocmai de pragmatismul americanilor in politica externa ma tem cel mai mult,…poate avea si fatete neplacute pentru noi( ma gandesc la negocieri pe sfere de influenta cu Rusia, gen Europa de Est-Orientul Mijlociu).

          Mihail Cimpeanu

          27/10/2012 at 6:20 pm

  7. Am uitat sa va spun esentialul : excelenta idea de a explica pentru necunoscatori sistemul electoral american, astept partea a 2-a ,a n-a,…cu interes.:)

    Mihail Cimpeanu

    27/10/2012 at 6:22 pm

    • Multumesc,
      Deobicei in zilele de weekend nu postez articole politice sau prea politice. Incerc sa explic cum pot niste evenimente legate de contemporaneitatea in care traim

      Theophyle

      27/10/2012 at 6:24 pm

  8. ati ramas dator cu o tema foarte asteptata de multi….,daca ati uitat,va scriu in privat sa nu inoportunez respectiva organizatie discreta…:)

    Mihail Cimpeanu

    27/10/2012 at 6:30 pm

  9. Seara buna
    Fondurile lui Obama pentru campania prezidentiala sint undeva la usor peste miliardul de dolari .
    Nu am aflat citi bani a pus la bataie Romney .
    Ce o fi asa de important in biroul ala oval de cheltuiesc astia atita belsug de banuti ? (a altora ) 🙂

    stefan60

    27/10/2012 at 6:32 pm

    • Stef 🙂
      Crede-ma ca lucrurile sunt mult mai transparente decat in Europa. Am sa public maine cifrele cunoscute ale ambilor candidati

      Theophyle

      27/10/2012 at 6:39 pm

    • E un telefon cu 12 butoane :))
      Grosul banilor vine de la super-PAC-uri, adica grupuri independente neafiliate oficial campaniei niciunui candidat, dar care sprijina un candidat sau altul.

      Bogdan

      27/10/2012 at 8:24 pm

  10. Off topic dar se incalzeste situatia in Italia .
    Mega discurs a lui Berlusconi in conferinta de presa . 50 minute . 🙂

    – justitia care a dat verdictul ca sint vinovat de evaziune fiscala e comandata de politica adversara .
    – Sin inocent , exemplu viu de corectitudine fiscala , legala , bun tata , bun bunic , bla , bla , bla . 😆
    – Guvernul tehnic trebuia pe clar mandat din partea noastra sa modifice constitutia . In schimb :
    1- au creat un stat politienesc de cautat venituri fiscale cu japca . 🙂
    2- au marit presiunea fiscala pina la un nivel in care recesiunea se autoinduce si amplifica . 🙂
    3- taxa pe locuinte ( IMU ) trebuie desfintata . Casa in proprietate e dorinta oricarui om . (nu a spus nimic de cit IMU a trebuit sa platesca pe cele 20 de vile , palate si apartamente in proprietate personala 🙂 )
    4- Monti a ingenunchiat in fata nemtilor care se cred conducatorii UE . 🙂
    5 – Francezul cu nemtoaica au distrus voluntar imaginea mea internationala . 🙂
    6 – Daca adunam PIB oficial cu cel subteran ,munca la negru , care e o caracteristica istorica a tarii , am depasii RFG ca PIB si datoria publica ar fi sub 100 % . 😆
    7- TRAIM IN O DICTATURA A JUSTITIEI . 🙂
    8 – VOI DEDICA TOT TIMPUL MEU REFORMARII JUSTITIEI .

    Nu mai comentez ca nu are absolut nici un rost .

    stefan60

    27/10/2012 at 7:30 pm

    • Lumea e plina de nevinovati condamnati pe nedrept. Sunt sigur ca il Cavaliere este unul dintre ei 😆

      Theophyle

      27/10/2012 at 7:38 pm

      • Sper ca remarci cum se aseamana cu anumiti urmasi ai dacilor care urla la fel despre justitie , stat de politie , ca ei sint exemplu de urmat , etc . 🙂

        stefan60

        27/10/2012 at 7:42 pm

    • PS . Pentru a inlatura oricare dubiu .
      Prescriptia pentru evaziunea de care a fost acuzat si condamnat , vine in 2014 . 🙂

      stefan60

      27/10/2012 at 7:41 pm

    • Nu’sh ce sa mai zic… insa ar putea sa fie mandru ca e pe acelasi palier cu Al Capone 😀 (a fost prima asociere la aflarea stirii)

      Kenwood

      27/10/2012 at 7:46 pm

  11. Off Topic. Fuge la Teleorman, inseamna ca este constient de sansele pe care le are la Bucurestie – zero ptr. un zero
    http://www.adevarul.ro/actualitate/politica/Antonescu-fuge-Teleorman-candideze-Senat_0_799720171.html

    mar

    27/10/2012 at 7:38 pm

    • Buna seara 🙂

      mar

      27/10/2012 at 7:39 pm

      • Buna Sera mar 🙂

        Theophyle

        27/10/2012 at 7:41 pm

    • Mare om politic Antonescu pe masura lui Ponta si lui Bleaga!

      Theophyle

      27/10/2012 at 7:39 pm

      • Cupola .
        Cautati in dictionar ce inseamna . 🙂

        stefan60

        27/10/2012 at 7:43 pm

  12. Buna seara,
    Dragnea confirma ca Antonescu candideaza in parohia lui. I-a intrat frica in oase. Cica CA a fost deputat de Teleorman intre 2000-2004. Si-a gasit radacinile!

    cedric

    27/10/2012 at 7:49 pm

  13. marele cacarau fuge in teleorman!
    inseamna ca acea cunostinta cu care am vorbit ieri,care l-a votat pe pedofil si care mi-a spus ca acest cacarau n-are nici o sansa in sect 3 ,e mai bun decat toti anal-isii si sondorii la un loc;
    inca o dovada de ce ” specialisti” avem in analize politice sau cum s-or numi

    intamplator

    27/10/2012 at 7:50 pm

    • Si taximetristul de care am pomenit aseara mi-a spus ca „individul nu va fi votat in 3”. Fuga la Diliorman spune multe :mrgreen:

      mar

      27/10/2012 at 7:56 pm

      • Intai sa va salut si eu 🙂
        Acum sa va spun, am citit recent ca „Vesnicia somnului sau” este buuun prieten cu Dragnea, mult mai bun decat este Dragnea cu pontanacu’. Atat de buna, incat la marea adunare nationala de pe stadion Dragnea s-a pupat imediat cu somnaila, dar mai cu greu a reusit sa se pupe cu pontanacu. Pe urma, am citit ca in subteranele psd Dragnea sapa adanc pentru ca vrea sa ii cam ia locul pontanacului. Va sa zica, prieten cu prieten se aduna 🙂

        Giorgia

        27/10/2012 at 8:18 pm

        • salut Giorgia 🙂
          De cand cu Cibanu a invatat si Antonescu ca frate, frate – branza e pe bani!

          Theophyle

          27/10/2012 at 8:21 pm

          • 🙂 🙂

            Giorgia

            27/10/2012 at 8:23 pm

  14. Hi Hi. Organizatia PNL Teleorman i-a cerut imperios lui Antonescu sa candideze pt. judet. Deci e la cererea „unui grup de ascultatori”! Cred ca are succesul asigurat, mai ales daca Dragnea aduce mortii si copiii la vot.

    cedric

    27/10/2012 at 7:52 pm

    • Clar. Va optine,/i> un succes-rasunator cu peste 150%… in minus 😛

      Kenwood

      27/10/2012 at 8:00 pm

  15. Eu mi-amintesc ca intr-o emisiune a lui Turcescu , parca , de saptamana asta, s-au facut pariuri ca Antonescu nu intra in parlament. Deci s-a speriat rau de tot.

    cedric

    27/10/2012 at 7:54 pm

  16. Salut de seara buna.

    Buna tema. Greu pt Romney. In urma cu ceva vreme Florida era cotata ca fiind echilibrata. Sper sa mai apuc ziua-n care California va redeveni republicana.
    Apreciez pozitia corecta a administratiei ob(l)ama fata de criza institutionala de la noi dar prefer un republican la White House 😀 … si nu numai..

    Kenwood

    27/10/2012 at 7:55 pm

    • Salut,
      sper sa-l ai!

      Theophyle

      27/10/2012 at 8:00 pm

      • Asa sa fie!
        Nu’sh cum se-ntampla la tine, Theophyle dar in ceea ce ma priveste optimismul s-a tot erodat incepand din 13 ianuarie 1990. Si chiar si atunci a avut o cota moderata.

        Kenwood

        27/10/2012 at 8:06 pm

  17. Salutare! 🙂

    Dar ce aflasi, frate-meu? Fugi Antonescu in Teleorman?! Hohoho, e mitica treaba asta! Nu credeam sa asista la asa ceva, monstrul sacru al oratoriei tinand speechuri la tara! 😈

    Cetatean

    27/10/2012 at 8:10 pm

    • salut citi 🙂
      a pierdut putin suflu de cand si-a terminat interimatul 😆

      Theophyle

      27/10/2012 at 8:11 pm

      • ce suflu? a pierdut gazele! 😆

        Cetatean

        27/10/2012 at 8:19 pm

        • si nici sanse sa-l recapete nu sunt/seceta a distrus productia de fasole boabe

          intamplator

          27/10/2012 at 8:28 pm

    • ii aranjeaza marga ceva la filiala icr din zimnicea

      intamplator

      27/10/2012 at 8:12 pm

  18. on topic
    am ceva contacte cu americani ” de cel putin 3 generatii”;nu multe ,dar cred eu decente;
    sunt toti +50;cativa au fost flower power,citiva au fost in vietnam,unul prin locuri mai „exotice”,gen iran,nicaragua,poate east europa(suspectez eu)
    fiind in business,toti au calatorit prin lume si au strins ceva pentru ” retirement”
    ca americani ,cred eu” high middle class”,niciunul nu se opreste din munca;e esenta de a fi pentru ei
    toti,absolut toti sunt anti obama;i-am intrebat de ce?raspuns unanim,sintetizat de mine astfel:” socialismul este cel mai rau lucru care se poate intampla americii”
    intreb de ce? ” pentru ca socialismul face omul lenes,si america nu-si poate permite sa fie lenesa”
    nu taxe,nu health care bill,nu ” rolul americii in lume”
    mie mi se pare absolut fascinanta concluzia lor
    ca va castiga sau nu obama e secundar;ca sunt oameni in americxa care stiu ce inseamna „socialism” este important si cred ca ei raman ” main stream-ul”

    intamplator

    27/10/2012 at 8:11 pm

    • Au dreptate americanii „tai” multi gandesc la modul acesta!

      Theophyle

      27/10/2012 at 8:13 pm

      • + ca i-am facut ” antieuropeni”dupa ce in 18 luni ” i-am lamurit” de ce IMM-urile lor prin west europa sunt cum sunt si mai mult ” toaca decat produc”nici macar de social democrati nu mai vor sa auda;
        si pentru mine a fost o experienta ;sa realizezi cata demagogie e in EU despre ” rolul si importanta imm”/asta e motivul pentru care ” m-am fofilat de la programul imm”
        nb: prin ” socialism” ei inteleg social democratie in sensul european/despre ” socialismul ” ala trait de generatia mea m-am oprit la explicatia cu ” nu puteai visa” /cand incercam sa le spun despre supravietuire ei credeau ca ma victimizez si ” cer mai multi bani”;mintea lor nu poate intelege ce am trait in ” socialism”

        intamplator

        27/10/2012 at 8:26 pm

  19. tot e bine ceva
    peste 20-30 ani ,generatia care va comenta pe blogul lui @theo se va intreba ca si noi=cum e posibil?
    noi spunem de zi,nu e posibil ,e aproape sigur!/cititi link-ul de mai jos

    http://www.gandul.info/news/ce-vrea-sa-faca-ministrul-andronescu-cu-clasa-a-ix-a-voi-schimba-legea-pentru-asta-10260708

    intamplator

    27/10/2012 at 8:58 pm

    • intamplator,
      e posibil pentru ca se poate. Exista o posibilitate reala ca cei care vor incerca sa citeasca arhiva blogului nu vor reusi sa citeasca sau sa inteleaga 😦

      Theophyle

      27/10/2012 at 9:06 pm

      • ” roger/roger”
        gata ,de anul viitor imi invat nepotii literele si sa citeasca,indiferent daca sunt in Romania sau aiurea
        (g/m)

        intamplator

        27/10/2012 at 9:19 pm

        • Copy that… dar sa insisti pana inteleg si sensurile cuvintelor 😛

          Kenwood

          27/10/2012 at 9:20 pm

    • Buna seara Intamplator,
      Legea educatiei le sta ca un os de peste in gat majoritatii parlamentarilor si profesorilor universitari. Daca nu ar fi fost Boc PM si UDMRul, legea nu ar fi trecut nici prin asumare. Eu la Universitate am 2 prof. univ.si parlamentari care in 2010 cand se discuta problema asumarii legii urlau ca la balamuc impotriva lui Funeriu si Boc. Pacat ca Funeriu n-a mai fost ministru si dupa ianuarie 2012, caci persoana care i-a succedat a jucat la doua capete. Rezultatul se vede astazi. E dezastru.

      ion

      27/10/2012 at 9:21 pm

      • salut! educatie masacrata, pentru mase imbecilizate, asta vor toti. Votanti USL pe banda.

        Cetatean

        27/10/2012 at 9:23 pm

        • Aici nu a fost vorba de USL ci de toti parlamentarii cu grad de profesor universitar. Ca un amanunt Boc este primul om politic care a venit la putere ca si Conferentiar si a plecat ca si conferentiar. Culmea nu a vrut sa fie nici membru corespondent al vreunei Academii din RO. Ca deh avem vreo 5 .

          ion

          27/10/2012 at 9:31 pm

          • cinste lui! altii ajungeau la (Ig)Nobel 😆

            Cetatean

            27/10/2012 at 9:41 pm

          • de-asta il admir eu pe boc/
            ” civil servant” singurul pana azi in Romania in ultimii 100 ani! de la pp carp nu a mai fost nicunul!

            intamplator

            27/10/2012 at 11:44 pm

      • @ion
        eu deja sunt pensionar/totusi,
        in prima jumatate a anilor 2000,intervievand potentiali angajati am fost -sa zic-” nedumerit”de lipsa de apetit a absolventilor pentru ” provocari”
        am discutat cu fosti colegi,profesori universitari,de ce asta?chiar nu se intelege ca lumea s-a schimbat?
        raspunsurile au fost de genul da,dar…-adica ” ce naiba intrebi’?am ramas ” nelinistit”
        m-am ” linistit” dupa ce fiul meu -absolvent 2000,vine prin 2009 si imi spune ca ” tinerii de azi sunt incompetenti „-si el ajunsese in pozitia sa intervieveze potentiali lucratori
        pentru mine e ceva ce nu inteleg si -intuiesc-tu esti implicat in universitate:
        ai o materie prima= tanarul,are potential si iese o nulitate;de ce?
        e oare numai scoala,e oare societatea sau e o combinatie;
        cand eu eram student ,un profesor -n-are rost sa-i dau numele-a venit la curs si ne-a spus ca el ” nu primeste bacshish”i se oferise o prima de ” anul nou ” de 100 lei; acel profesor nu traia ” material ” mai bine decat un strungar( nu zic de aprozarist sau activist) dar avea demnitate si incerca sa ne-o transmita;
        se mai intampla asta azi?
        se vorbeste foarte putin de decembrie 68 si ce a fost in bucuresti/ foarte putini realizeaza ca nu s-a intamplat ca in 56 -asa cum voia seful iliescu-fiindca au fost profesori universitari care si-au aparat studentii;eu sunt unul din ei-nu ca am fost anti ( am fost in seara aceea ca s-a imtamplat sa fiu
        ),dar profesorii nostri au stiut sa ne protejeze dupa …
        n.b in nici un caz acel decembrie 68 nu a avut conotatii anti comuniste-dupa mine; pur si simplu a fost ceva care azi s-ar numi ” cool”/ca iliescu avrut sa profite ,e altceva

        intamplator

        27/10/2012 at 11:22 pm

    • am scris un comentariu la acest articol.
      Scopul trecerii clasei a IX-a la scoala generala este pentru egaliza, cat se poate, sansele copiilor de la tara cu cei de la oras la accesul la liceu care de obicei se afla la oras sau comuna mai mare. Abandonul scolar este foarte mare la copii de la tara.In clasa a 8-a copii nu sunt destul de maturi. (14-15 ani). In clasa a 9-a ar fi 15-16 ani care pot face diferenta
      A incerca sa creezi sanse egale (nu egalitate) este o masura de dreapta.

      eugeni

      27/10/2012 at 9:26 pm

  20. Pe b1, Cristi Danilet si Horia Georgescu la Prisacariu, vorbesc despre Pivniceru.

    cedric

    27/10/2012 at 9:01 pm

    • Sper ca de „bine” :mrgreen:

      Theophyle

      27/10/2012 at 9:04 pm

  21. criza economica in romania? somaj? nesatisfacerea nevoilor elementare?30(sau 35) pct sub pragul de saracie? terminati cu prostiile
    adevarul este altul

    „Cuprinşi de mirajul telefoanelor inteligente, românii au sfidat criza, iar rata de penetrare a smartphone-urilor în rândul posesorilor de telefoane mobile s-a dublat într-un singur an (noiembrie 2011 – octombrie 2012), de la 8,4% la 17%, arată studiul Mediascope, realizat de IAB Europe”

    intamplator

    27/10/2012 at 9:05 pm

    • Nu e nimic de mirare .
      Publicitatea care bombardeaza zilnic cetateanul client si cu politici inteligente 🙂 de vinzare , omul cumpara tot ce vine oferit la asa zise preturi reduse , moaca , ieftin ieftior , s.a.m.d.
      Se aplica peste tot .
      Pe unde sint eu , smartphone sint extrem de raspindite . Cost 2,5 – 3 euro / saptamina si o limita de 500 MB – 1 GB trafic lunar . Bineinteles ca mesajele , convorbirile telefonice sint in plus , extra si taxate dar mujicul nu realizeaza pina nu se minuneaza cit de repede se gata bani de pe cartela . 🙂

      stefan60

      27/10/2012 at 9:16 pm

  22. Discuta de Alistar, cand a fost votat de Senat pentru CSM. Damilet vorbeste de Decizia 53/2011 (nu o numeste), insa aminteste si de alti judecatori respinsi (cei trei: Barbulescu, Chiujdea, Lupascu)..

    Inteleg ca Pivniceru l-a recuperat pe Alistar intr-o calitate (consilier?).

    Cetatean

    27/10/2012 at 9:16 pm

    • O fi si Alistar asta un om cu greutate in partid .
      Sau finanteaza ocult pe cineva si trebuie rasplatit cumva .

      stefan60

      27/10/2012 at 9:22 pm

  23. Poponarul de Alistar (nu e poponar pe bune, asa ii zic eu) a intervenit, ca ONG-ist, in emisiune.

    Cetatean

    27/10/2012 at 9:18 pm

    • ONGistul lui masa! Liberal dupa nevasta, pesedist dupa tata

      Theophyle

      27/10/2012 at 9:20 pm

  24. Hahaha, Alistar colaboreaza cu MJ pe chestiunea de integritate!!!! (el, gasit vinovat de ANI). E clar, Mona l-a recuperat ca berbec anti-ANI, mizand pe ura lui fata de ANI. Pariu ca il vom vedea recandidand la CSM (e liber acum un loc) si ca Senatul il va revota.

    Cetatean

    27/10/2012 at 9:20 pm

    • Lasa-ma Citi ca nici ex-reprezentanta Iorgulescu nu e departe de Alistar. Se schimba tusea cu junghiul societatii civile.

      ion

      27/10/2012 at 9:24 pm

      • da ce, am zis eu ca e reprezentanta? 😉
        Pesedistii mamii lor, usca-li-s-ar limba si mana cand vorbesc si scriu ceva despre Justitie!

        Cetatean

        27/10/2012 at 9:26 pm

        • Pai eu ma refeream la faptul ca nu prea ai pe cine sa alegi din ‘civilie”. Poate pe Laura Serban (smart and pretty girl too, nu spun mai mult ca sunt supravegheat de colega de dormitor)

          ion

          27/10/2012 at 9:35 pm

          • da, e si desteapta si arata si bine, si, culmea, vorbeste la fel de bine, pe intelesul poporului. Trei motive sa fie urata de oamenii Sistemului.

            Cetatean

            27/10/2012 at 9:39 pm

  25. La inceputu lemisiunii, Prisacariu a zis ca Mona plange dupa salariul de magistrat iar noi plangem pt. ce face ea in justitie: saboteaza relatia cu Reding, pregateste Codexul ca sa se bage peste ANI si inca ceva dar am uitat!
    Oricum numai rele.

    cedric

    27/10/2012 at 9:34 pm

    • merci de informare, chiar voiam sa te intreb, telepatule 😆

      Cetatean

      27/10/2012 at 9:35 pm

    • Nu dupa salariu ci dupa pensia de serviciu de magistrat. Ceea ce cred ca nu mai poate sa o obtina pentru ca nu mai este magistrat.

      ion

      27/10/2012 at 9:37 pm

      • Se pot face mereu derogari . 🙂
        Nimic nu e imposibil in Romania .

        stefan60

        27/10/2012 at 9:42 pm

        • Buna in acest caz e NIET.

          ion

          27/10/2012 at 9:47 pm

  26. Danilet afirma ca Presedinta CSM examineaza posibilitatea de CJNC la CCR pe problema Diaconu. Eu spun asta de ceva vreme.

    Cetatean

    27/10/2012 at 9:42 pm

    • Citi informatie din interior Se asteapta sa se pronunte CCR pe sesizarea PDL referitoare la ancheta senatoriala referitoare la referendum. Daca e respinsa initiaza CSM conflictul

      ion

      27/10/2012 at 9:46 pm

      • Merci! 🙂 deci CSM actioneaza prudent. In opinia mea, eu nu as fi asteptat, ca cele doua spete nu sunt legate. Insa asa au decis baietii si fetele de la CSM. Bun si asa. In alta ordine de idei: nu stiu pe ce se va pronunta CCR, nu am idee ca Parlamentul sa fi emis vreun act oficial privind ancheta senatoriala.

        Cetatean

        27/10/2012 at 9:48 pm

        • Pai parlam. nu au putut publica hotararea Senatului de infintare a comisiei in MO pt. ca Grupul parlam PDL a contestat-o. Vedem cat de parsiva va fi CCR si cand se va pronunta pe contestatie

          ion

          27/10/2012 at 9:53 pm

          • a existat insa un act care sa consemneze votul plenului?

            Cetatean

            27/10/2012 at 10:02 pm

            • Da stenograma sedintei + hatararea biroului permanent al Senatului. Plus ca exista inregistrata la CCR contestatia PDL

              ion

              27/10/2012 at 10:22 pm

              • ion, ma tem ca daca nu a fost vot in plen, sa nu zica CCR ca nu a fost nici un act adoptat pe cale legala de Parlament. Biroul Permanent e structura organizatorica a parlamentului, nu are atributii legislative. Sa nu zica CCR ca contestatia e inadmisibila (pe motive procedurale).

                Cetatean

                27/10/2012 at 10:26 pm

            • Pai de aceea Citi CSM-UL asteapta la colt.

              ion

              27/10/2012 at 10:28 pm

  27. Mda, a cam luat teapa Pivnicereasa, si-a dat demisia si a eliberat-o Paiata din functie, iar abia acuma vrea pensie speciala. Tzeapa, acum nu mai e magistrat, nu o mai poate cere la ora actuala.

    Cetatean

    27/10/2012 at 9:50 pm

  28. Si ce pensie ! 13 000 de lei! Trai neneaca!

    cedric

    27/10/2012 at 9:54 pm

    • ea a castigat cam 1,7-1,8 miliarde lei vechi anual in 2010.

      Cetatean

      27/10/2012 at 10:02 pm

    • Scultz e singurul din lumea asta pe care Basescu nu a reusit sa il cumpere. Inca 😆

      Cetatean

      27/10/2012 at 10:03 pm

      • Cum sa-l cumpere?
        imi place ca Stolojan i-a scris dar nu cred ca asta il va intoarce din drumul spre Tg. Jiu.

        cedric

        27/10/2012 at 10:20 pm

        • era o G/M, nu am mai pus semnul consacrat.

          Cetatean

          27/10/2012 at 10:24 pm

          • Nu m-am prins, la ora asta imi functioneaza cam greu simtul umorului.

            cedric

            27/10/2012 at 10:27 pm

        • Pai trebuie sa-l sustina pe Copy/Paste in campanie desi nu stiu de ce mai are nevoie pt.ca potrivit chiar unui sondaj de azi USL are 60% intentii de vot. Schultz oricum nu da doi bani pe un plagiat ca nu are decat liceu

          ion

          27/10/2012 at 10:25 pm

  29. IOn, hai ca am gasit. Mesajul de la ora 10:26 nu mai e valabil („ion, ma tem ca daca nu a fost vot in plen, sa nu zica CCR ca nu a fost nici un act adoptat pe cale legala de Parlament. Biroul Permanent e structura organizatorica a parlamentului, nu are atributii legislative. Sa nu zica CCR ca contestatia e inadmisibila (pe motive procedurale).

    Senatul a votat oficial, deci CCR nu ar trebui sa se eschiveze:

    http://www.legex.ro/Hotararea-38-2012-123006.aspx

    Avem un act oficial votat, deci e clar incalcare a separatiei puterilor. Acesta e articolul vulnerabil care poate fi asimilat de CCR cu incalcarea independentri Justitiei:

    Art. 9: „Senatul cere tuturor organelor de stat, instituţiilor şi organizaţiilor să pună la dispoziţia Comisiei, în termen, orice informaţii şi documente care sunt de natură să servească activităţii acesteia”.

    In temeiul acestui articol, pot cere si acte de la procurori.

    Cetatean

    27/10/2012 at 10:30 pm

  30. NU mai vorbesc de convocarea procurorilor. Insa exista un spil. E redactata special vag Hotararea asta, sa nu se vada unde duce. In special art. 9.

    Cetatean

    27/10/2012 at 10:31 pm

    • Citi sa vedem ce spune CCR.Sper sa nu se fofileze ca e de bucataria interna a senat. Oricum CSM-ul ii asteapta la colt.

      ion

      27/10/2012 at 10:37 pm

      • da de unde, aici e clar incalcarea principiilor constitutionale. Ca nu e vorba de o ancheta interna a senatului pe tema „Cine a furat perna si plapuma lui Antonescu?”, ci de dorinta de a convoca procurorii.

        Cetatean

        27/10/2012 at 10:38 pm

        • Citi de la CCR te poti astepta la orice. Cineva mi-a spus ca in iunie-iulie cand noi eram ocupati cu puciul CCR a mai declarat neconstitutionale o parte dintr-un articol din OUG privind desconspirarea securitatii ca politie politica si a accesului la priopriul dosar astfel. constată că sintagmele „indiferent sub ce formă” şi „relatări verbale consemnate de lucrătorii sunt neconstituţionale.

          ion

          27/10/2012 at 10:47 pm

          • nu ma mira. CCR s-a opus mereu lustratiei. i-ar fi vizat si pe ei.

            Cetatean

            27/10/2012 at 10:50 pm

            • Pai cel putin trei rats avem pe fata

              ion

              27/10/2012 at 10:55 pm

              • cei 3 purcelusi si cu magarul nr. 4, care ii sprijina mereu.

                Cetatean

                27/10/2012 at 10:56 pm

  31. Dorinta pre-constituirii unei linii de aparare in fata CCR e demonstrata de stenograma.

    Ghise: „Domnule preşedinte şi stimaţi colegi.

    Ca să nu existe confuzii, sper ca domnul lider Cristian Rădulescu să fie şi Domnia Sa atent, propunerea mea este de îmbunătăţi formularea, şi anume:

    „(…) privind înfiinţarea Comisiei de anchetă privind abuzurile semnalate în activităţile desfăşurate de către autorităţile şi instituţiile publice în cazul votului de la referendum”, ca nu cumva să se creadă – sunteţi atent, domnule senator, da? – că este o comisie de anchetă privind activitatea Parchetului.

    Nu! Este o comisie de anchetă privind abuzurile semnalate în activităţile desfăşurate de autorităţile şi instituţiile publice. Vă rog, domnule preşedinte, să şi supuneţi la vot această propunere de îmbunătăţire a formulării atât a titlului proiectului de hotărâre, cât şi a articolelor. În fond, este vorba doar de art. 1, unde sintagma „organele statului” se înlocuieşte cu „autorităţile şi instituţiile publice” – ceea ce este şi constituţional, cum semnala domnul senator Rădulescu – şi, în loc de cuvântul „cercetările”, este vorba despre „activităţile” autorităţilor şi instituţiilor publice.

    Cred că atunci se elimină orice confuzie legată de o eventuală situaţie de neconstituţionalitate a înfiinţării unei astfel de comisii de anchetă.

    Cetatean

    27/10/2012 at 10:44 pm

    • Clasicul „organism de partid si de stat”, nu?
      🙂

      emil

      27/10/2012 at 10:48 pm

  32. Paiata:

    „Atunci când cineva delirează, – Monica Macovei sau Traian Băsescu, unul la Parlamentul European, altul la garaj -, şi începe să vorbească despre lovitură de stat, atunci nu cred că este o acţiune de PR, ci de datoria unui serviciu în slujba naţiunii. Trebuia să spună că nu, nu este nicio lovitură de stat. Când se vorbeşte despre absurditatea că noi lideri de la Bucureşti abandonează, schimbă orientarea de politică externă a României, angajamentele cu NATO, cu UE şi că au devenit brusc pro-ruşi şi că sunt cu Moscova, atunci e de datoria serviciilor de informaţii să spună nu, asta e o prostie”, a spus Antonescu în cadrul emisiunii „După 20 de ani”, ce va fi difuzată duminică, la Pro Tv”.

    Bref, SRI si SIE sa faca politica pe fata si sa se ia a harta cu UE si NATO, ca sa ii asigura spate politic lui Cacarau si Plagiatorului.

    Cetatean

    27/10/2012 at 11:03 pm

    • @cetatean
      cacacila asta e patologic;
      cei priceputi in ale internetuli potcauta pana la capatul luisi nu cred ca vor gasi un singur om politic care dupa ce spune cu gura lui ca daca este invins intr-o situatie limita( si situatia limita a fost referendumul)se retrage ,care isi aranjeaza un colegiu ” convenabil” pentru alegeri si in ultima clipa il schimba a supravietit politic!
      un asemenea personaj nu e zero,este MINUS;
      asta a depasit si viziunea lui caragiale!

      intamplator

      27/10/2012 at 11:40 pm

      • da, si nu pare gata sa se opreasca, ci dimpotriva.

        Cetatean

        27/10/2012 at 11:41 pm

        • pin la urma noi suntem de vina;
          legat de asta ,am auzit la rra la stirile de la 22 ca ponta ” se felicita” ca incasarile fiscului au crescut cu 10 pct datorita schimbarii conducerii!!!!!
          dupa mine tot ce se cheama ard azi ar trebui sa ia foc pentru asa ceva;
          nu ponta a schimbat conducerea anaf, ci mru!!!!!
          o fi eleganta in dialog,o fi bun simt,dar cand cineva iti „ia painea” nu te lasi!!!!
          orice are o limita!

          intamplator

          27/10/2012 at 11:51 pm

          • asa este, asa este! Eu am obosit sa tot scriu cu Theophyle articole pe tema asta, cred ca de saptamana viitoare voi scrie articole in care il voi critica pe fata pe MRU pentru stilul asta de comunicare care este ZERO la nivel national.

            Cetatean

            27/10/2012 at 11:55 pm

            • Iar in privinta bramburelii in organizarea comunicarii ar fi buna dizertatia: „Mami, FC de ce nu face Fise, cum facem noi la gradinita?”

              lastnightmusic

              28/10/2012 at 12:03 am

              • hai, lasa, ca in seara asta nu vreau sa dezvolt subiectul, ca ma inflamez. Sincer, dupa atatea vesti si stiri referitoare la blatul tacit al PDL, vine stirea ca pana si asa Paiata se teme si fuge in Teleorman. Iar despre MRU nu stiu decat ca se investeste in campaniile unor candidati si ca bate tara. Helloooooo, mesajele nationale cine le transmite?!.

                Cetatean

                28/10/2012 at 12:12 am

              • tds
                vrei fise???
                citeste blogul lui @theophyle;
                daca nu esti in stare spune-mi si iti transmit in fiecare zi de luni pana la ora 20.00 ” temele saptamanii”valabile pana duminica ,si , ca bonus,ce trtebuie sa nu omitzi:
                ce naiba.”mishto,mishto,”dar nu pe aici
                da-o ncolo,a ajuns hahalera aia de bogdan teodorescu ” eminentza cenushie” a comunicarii= romaniei????

                intamplator

                28/10/2012 at 12:21 am

              • Citi
                Atunci cind imi vine la consultatie un manager din acesta foarte ocupat,
                1 il punem sa scrie pe hirtie exact ce a facut in ultima saptamana.
                2 apoi separam chestiile pe care musai trebuia sa le faca el, si pe cele pe care le putea delega angajatilor.
                3 apoi ii spunem: jumatate din treaba pe care ai facut-o putea sa o faca un subaltern care e platit cu X lei/luna in loc sa o faci dumneata care esti platit cu 3X pe luna,
                4 sI nu e vorba de bani, e vorba de a lucra by delegation not by abdication

                lastnightmusic

                28/10/2012 at 12:27 am

              • Intimplator
                cu tot respectul aici e vorba de altceva, fi nene mai prudent…. sau inainte de a da diagnosticul… mai intreaba de simptome 🙂

                lastnightmusic

                28/10/2012 at 12:31 am

              • cam asa e. Cine nu stie sa separe esentialul de accesoriu….greu sa ajunga departe.

                Cetatean

                28/10/2012 at 12:43 am

    • ACUM CITESC :
      tipul nici macar nu stie sarcinile si atributiile sri&sie
      asa ceva nu trebuie sa ramana fara replica!!!!

      intamplator

      27/10/2012 at 11:55 pm

      • El nu stie decat un lucru: ca SRI si SIE sunt „in slujba natiunii” (adica USL) si trebuiau sa faca politica USL.

        Cetatean

        28/10/2012 at 12:01 am

  33. ma duc, va las, va spun noapte buna! 🙂

    Cetatean

    28/10/2012 at 12:51 am

  34. salutare! 🙂

    Cine se uita la Antonescu? Va rezum eu esentialul:

    Paiata vrea sa aoba (deocamdata) „discutii”sau „dezbateri” despre oportunitatea Tratatului Fiscal european, uniune bancara, intrarea in euro. Pana acum prea „usor” am acceptat aceste lucruri fara dezbatere. Ar trebui sa le „discutam”.

    Asta e viziunea lui despre „interesul national”. Bref, desi nu o spune, decuplarea de Europa.

    Cetatean

    28/10/2012 at 11:22 am

    • Vad ca e primul in sondaj avantgarde la prezidentiale cu 35%. Manipularea este acolo unde il baga si pe TBasescu in lista – are 11% la fel ca Ponta. Daca nu ar fi existat TB sunt sigur ca procentele lui ar fi mers la MRU, dar sondorilor nu le-a facut prea multa placere chestia asta.

      lastnightmusic

      28/10/2012 at 11:26 am

      • sondajul nu e absolut deloc fiabil. Cifrele reale sunt cu totul altele. Basescu sta mai bine.

        Cetatean

        28/10/2012 at 11:29 am

  35. Pentru Antonescu, bugetul NU trebuie adoptat inainte de alegeri.

    Cetatean

    28/10/2012 at 11:31 am

  36. Nu vrea sa spuna daca in 2013 (daca se mentine USL la putere) vor renegocia acordul cu FMI, dar trebuie „reasezata pozitia de pe care autoritatile romane au inceut relatia cu FMI”. Analistii spun: „deci renegociati”. Paiata recunoaste greu, cu multe vorbe inutile.

    Cetatean

    28/10/2012 at 11:33 am

  37. Antonescu sustine ca TB trebuia sa demisioneze, desi s-a intors la Cotroceni.
    Desi au toata puterea in stat, Paiata spune ca TB este in continuare o pedica pentru USL („Dusmanul rezista, tvarasi!”).

    Se teme ca poate da premierul dupa alegeri, in pofida rezultatelor fulminante obtinute de USL 😈

    Cetatean

    28/10/2012 at 11:35 am

  38. Cosnidera ca TB sta palmat la Cotroceni pentru ca ii e „jena” de cele 7,5 milioane.

    Cetatean

    28/10/2012 at 11:37 am

  39. Afirma ca daca vor avea 50+1 mandate si TB nu il nominalizeaza din nou pe Ponta, declanseaza automat suspendarea.

    Cetatean

    28/10/2012 at 11:37 am

  40. Buna Ziua,
    Postare noua!

    Theophyle

    28/10/2012 at 11:44 am


Comentariile sunt închise.