Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Ponta prezintă: orizonturi roşii – reloaded !

Redactat de @ Theophyle şi @ Cetăţean

Asa cum bine se stie, este destul de greu sa-ti schimbi vecinii daca te numesti “tara” si ai si vreo douazeci de milioane de locuitori. Daca te-ai pricopsit cu vecini buni ai noroc, daca nu, trebuie sa negociezi. Adevarul este ca in Europa ultimelor veacuri legile de vecinatate au fost flexibile si in afara catorva cazuri proeminente, buna vecinatate a fost mereu aparenta si s-a terminat cu niste razboaie teribile. Lucrurile s-au schimbat in Vestul Europei (sa speram), noi insa in Est traim inca intr-un cartier dificil, care aparent a incercat sa se schimbe si el, spun aparent pentru ca de fapt inca nimic nu s-a schimbat, in afara apartenentei aliantei in care ne aflam noi, romanii.

Problema nu este rusofobia, am invatat deja cu totii ca ura unor popoare nu numai ca nu este justificata din nici un punct de vedere, dar este producatoare de nenorociri intotdeauna. Fobiile generalizate sunt in toate cazurile, malefice si aducatoare de catastrofe; problema este vecinatatea. Daca ai un vecin cu care poti ajunge la un compromis e bine si viata ambilor este mai usoara. Daca nu poti avea acest compromis trebuie sa ai grija tot timpul sa-ti asiguri posibilitatea de supravietuire. Aceasta este problema noastra, a romanilor, de aproape trei veacuri consecutive.

Nu are importanta cine stapaneste Kremlinul, daca este Ţar, tovaras Secretar sau Presedintele Federatiei, el va trebui sa respecte si sa impuna politica inaugurata de Petru cel Mare si continuata de atunci si pana astazi de TOŢI conducatorii Rusiei. Romanii au fost intotdeauna tributari si de multe ori victime ale acestei politici. Din nefericire, boierii nostri au fost si ei,  mai intotdeauna de vanzare, si astazi sunt la fel!

Conflictul primordial intre Rusia si Principatele Romane, daca doriti despartirea politica definitiva  si inceputul “sentimentelor profunde” a fost Tratatul de la Paris din 1856, care a pus capăt, în mod oficial, Războiului Crimeii. Tratatul a fost semnat la 30 martie 1856, principala lui prevedere fiind transformarea Mării Negre în teritoriu neutru, închis tuturor navelor militare, pe ţărmul mării fiind interzise construirea de fortificaţii sau prezenţa armamentelor de orice fel. Tratatul a marcat un uriaş pas înapoi pentru Rusia şi pretenţiilor sale de dominaţie a regiunii. De asemenea, era stabilită libera circulaţie pe Dunăre sub supravegherea Comisiei Europene a Dunării.

Pacea de la Paris a confirmat eşecul politicii Imperiului Rus: (1) Rusia a pierdut controlul asupra gurilor Dunării; (2) Rusia a fost obligată să abandoneze pretenţiile de protecţie a intereselor creştinilor ortodocşi din Imperiul Otoman (rol pe care îl păstra Franţa); (3) Rusia şi-a pierdut influenţa asupra Principatelor Române, care, alături de Serbia, au primit un grad de independenţă sporit.

De atunci si pana in zilele noastre Rusia a considerat Romania -Tarile Romanesti- ca teritorii “pierdute” de ei si va incerca sa le recastige direct prin prezenta armata (de 3 ori) sau prin zeci de agenti de influenta directi sau sub acoperire.Daca cineva crede ca gandirea geopolitica a Ţarilor moderni ai Rusiei s-a schimbat profund, greseste. Mental, lucrurile au ramas acolo, accentuate de interese financiare si economice enorme pe care le au rusii in Romania. Daca ne dorim sau nu, Rusia direct sau prin cetatenii ei a investit in Romania de zeci de ori mai mult decat Statele Unite sau cetatenii ei.

Fara indoiala ca orientarea guvernarii USL este total diferita de strategiile euro-atlantice pe care le-am formulat si sutinut in ultimul deceniu. Cred ca in campania electorala care ne asteapta aceste subiecte trebuie discutate cu toate ca toti politicienii romani se feresc de o astfel de discutie ca necuratul de tamaie.

***

Imi amintesc un inteviu acordat de Traian Basescu la un post de televiziune undeva in 2011 in care, vorbind despre oportunitatea unei deschideri a Romaniei spre capitalul rusesc sau chinez, seful statului nu a respins ideea, insa a pronuntat si fraza : « Sigur, insa acest capital vine impreuna cu niste conditii politice » (citat din memorie).

Conditionalitatile politice ale investitiilor « strategice » nu sunt o noutate. Legatura directa intre politica si economie a fost afirmata de ambasadorul SUA intr-un interviu din 18 noiembrie 2010 : « Trebuie să aveţi stat de drept, trebuie să aveţi transparenţă, pentru a atrage investiţii, pentru a atrage noi investitori în România ». Intr-o alta declaratie din 4 decembrie 2011, acesta a afirmat : « Mediul de afaceri de aici, structura pieţei, reacţia Guvernului sunt principalele ingrediente în atragerea investiţiilor şi întărirea pieţei în România. Este cel mai important lucru în atragerea investiţiilor de capital. Investiţiile se vor duce acolo unde investitorii obţin cel mai mare profit, unde este credibilitate şi transparenţă”.

Legatura dintre statul de drept si un mediu de afaceri sanatos nu mai trebuie demonstrata, este un fapt cunoscut de oricine, chiar si de USL. Probleema este ca USL are propria contra-masura:  un stat mafiot si investitii rusesti. Nu este nici un secret ca toata grila de conditionalitati economice ale FMI contine, in subtext, si cateva cerinte politice (un singur exemplu: magementul privat la unele companii de stat are menirea de a decupla partidele de la fluxul financiar al acelor companii unde sunt numiti in functie sefi care au rol de „sageti” – in limbajul hotilor – sau de „grajdani” – in limbaj politic, care asigura drenarea banilor publici spre pusculitele partidelor).

USL accepta cu greu conditionalitatile FMI si putem paria ca daca va castiga alegerile si va forma guvernul (Doamne apara si pazeste!), se va scutura cu mandria nationalista de „jugul” imperialist si, pentru a putea compensa lipsa finantarii europene, va accepta asa-zisele „investitii strategice” rusesti care vor veni la pachet cu propriile conditionalitati politice. Trebuie sa citim printre randuri ca la adapostul „investitiilor strategice” rusesti pe care USL-ul le cerseste mereu in genunchi se ascunde dorinta de a gasi un capital cu care sa fie platite pensiile si salariile in 2013 si mai incolo. Iar acest capital va veni in contra-partida pentru resurse vandute la preturi mult subevaluate (Victor Ponta a invatat meserie de la Adrian Nastase), in numele deschiderii spre capitalul rusesc, albit de orice banuiala de joc politic: „Toţi investitorii strategici în această zonă din lume sunt fie indieni, fie ruşi. Nimeni nu-şi permite astăzi să stabilească pe un discurs de agendă internă strategia de politică externă şi de dezvoltare a României… Dacă ne uităm în Marea Britanie, indienii au ocupat toată zona metalurgică, companiile indiene, în IT companiile indiene sunt importante şi sunt binevenite în toată lumea, nimeni nu acuză India, nici Rusia. Cele mai mari cluburi de fotbal din Marea Britanie au investitori strategici ruşi” (Valeriu Zgonea, 28 septembrie 2012); „Mi-aş fi dorit, domnule ambasador, ca şi la Oltchim să fi avut un mare investitor din Rusia. Nu s-a putut de data aceasta”(Victor Ponta, 22 septembrie 2012).

Sa nu fim naivi: USL are o viziune pe termen lung in caz ca ajunge iarasi la guvernare si economia sa prebuseste: plata pensiilor si salariilor se va face in ruble (convertite in lei), obtinute la schimb cu vanzarea pe nimic a resurselor strategice ale tarii si cu diminuarea cu maxim 10-15% a pretului la gaz rusesc (lucru care va fi clamat ca o mare victorie a Guvernului USL si ca semn al bunavintei Rusiei), la toate acestea adaugandu-se intrarile masive si silentioase de capital rusesc in economie, totul asezonat cu inceperea unui proces de decuplare de la agenda euro-atlantica  a tarii (supraveghere bancara, implementarea Tratatului fiscal, proiectul AGRI, politica energetica comuna etc).

Proiectul USL politic si economic este intoarcerea tarii in zona gri unde am stat pana in 2004 si de unde a scos-o Traian Basescu prin emblematica declaratie despre axa Bucuresti-Londra-Washington. Va fi o chestiune de timp pana ce SUA se va dezangaja din aceasta zona in care USL va baga tara doar pentru a putea ramane in continuare la putere.

198 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Felicitari pentru postare !

    zigzag

    26/10/2012 at 3:21 pm

  2. Fiti linistiti, Rusii vor finanta usl-ul fara sa ceara resurse. Faptul ca vom fi prima tara traseista 🙂 🙂 din Nato si UE care face stanga imprejur, ca la Stanilesti pe Prut… merita o sponsorizare mai dihai decit cea nistreana.
    Si napolitane ne vor veni de la Moscova…. in locul celor turcesti

    lastnightmusic

    26/10/2012 at 3:39 pm

    • E de mirare cu pushlamalele politice pe care le avem si din nefericire le vom avea in continuare ?

      Theophyle

      26/10/2012 at 3:45 pm

    • Rusii ar da, dar daca nu le cere nimeni decat maruntis… Maruntis pentru campania electorala si reducerea (temporara) a pretului la gaz. Atat vor da pentru ca atat e in stare USL-ul sa ceara.
      Investitii? Sa fie sanatosi cei care cred ca vor veni investitii rusesti de calitate si in cantitati mari. Sa nu ne amagim, investitiile vor veni exclusiv pe linie guvernamentala din Rusia. Multimiliardarii rusi nu-si investesc banii lor intr-o tara cu economia controlata de stat (fie ca e roman fie ca e rus). Multimiliardarii vor investii tot pe pietele libere banii lor (Londra, NY). In Romania vor ajunge investitii „ordonate” de statul rus de felul „Daca-i ordin, cu placere!”.
      In rezumat, din afacerea asta vor castiga foarte putini si mult prea putin din cat s-ar putea castiga. De platit vom plati cu totii, inclusiv slugile care acum se amagesc cu visuri de marire.
      Rusii nu vor cumpara intreaga cladire a parlamentului, vor cumpara doar 50%+1 din parlamentari. Cladirea le va reveni apoi gratis!

      Mircea Rusu

      26/10/2012 at 4:49 pm

  3. Drumul spre Est e deja nivelat de catre Latrine; am fost in ziua Congresului PE cu doi taximetristi, ambii injurau rosii de furie UE si pe liderii ei. Cel putin unul mai avea putin si facea apoplexie! In esenta, gandeau cam asa: UE ne cere si pune conditii si nu ne da nimic; ba ne mai ia si ce ne-a dat… In antiteza ar fi: rusii nu ne cer nimic, ca ei au deja; vor doar sa ne ajute dar nu pot din cauza UE si NATO

    drivas

    26/10/2012 at 3:45 pm

  4. Salutare ! 🙂
    Oamenii muncii vor face din nou excursii prin sindicat la Moscova.
    Si coada la mausoleu.
    PS 1
    Mai e acolo fosila tovarasului Ulianov ?
    PS 2
    Cate ruble mai face, oare, o caciula de iepure ? 😆

    Tzepelica

    26/10/2012 at 3:49 pm

  5. Reblogged this on Aron after 65.

    aronpetru

    26/10/2012 at 3:55 pm

  6. Theophyle

    26/10/2012 at 4:00 pm

    • Intra la „cresterea competitivitatii economice”.
      Un fost ministru „cu viziune”. 😆

      Tzepelica

      26/10/2012 at 4:05 pm

      • Puzderie de vizionari are tara asta 😦

        Theophyle

        26/10/2012 at 4:07 pm

      • Economia arde, USL se pregateste sa vireze spre est, mesajul de campanie este „Basescu-Udrea-Boc-Anastase”, si in timpul asta singurul „comunicator” pe teme economice care iese e… Udrea. Misto. Astia si-au propus sa piarda alegerile la marea arta. Daca si Udrea are competenta le economie si joaca rolul de underdog, atunci e clar.

        Cetatean

        26/10/2012 at 4:09 pm

        • PS Atata a mai urlat in spatele usilor inchise Blaga la Udrea inainte sa ajunga sef la PDL, ca acuma nu mai are deloc vlaga.

          Cetatean

          26/10/2012 at 4:10 pm

        • Impostorii au ambitz, neicusorule.
          Competentzii n-au. 😦

          Tzepelica

          26/10/2012 at 4:12 pm

  7. Buna ziua,

    Cu asemenea perspective, daca urcatul in avion sa pleci nu e o optiune, vor exista grupurile de NATO-isti anonimi unde, dupa ce vor accepta ca au o problema, prin sedinte periodice se vor elibera.

    Moldoveanu

    26/10/2012 at 4:09 pm

  8. Cred Theophyle ca supraevaluam capacitatea USL-ului de a avea / initia o noua politica externa a Romaniei Senzatia mea este ca trasarea granitei de est a UE se va face independent de cine este la putere in RO. Ne place sau nu, pana la urma pensiile se platesc tot cu bani de la FMI, principalul partener de afaceri este tot UE, tentatia populatiei de a se intoarce sub sfera de influenta a Rusiei este foarte mica.

    Nu conteaza ce vrea USL. Mai importanta este negocierea Germaniei cu Rusia asupra granitei de est. Noi, in lipsa unei conducatori adecvati si a unei viziuni nationale, vom ramane, asa cum am fost mereu, o moneda de schimb dispensabila.

    acspot

    26/10/2012 at 4:24 pm

    • Salut acspot,
      Totul este bun si frumos, ipoteza ta de lucru este subreda.

      1. Esti sigur ca vom ramane in UE? Cat de sigur esti?
      2. Crezi ca UE nu se va reforma? Crezi ca reforma o sa ne includa?
      3. Elitele germane nu dau doi bani pe noi. Nici cele rusesti!

      Theophyle

      26/10/2012 at 4:28 pm

      • Salut.

        Nu sunt deloc sigur ca ramanem in UE. Sunt sigur ca UE se va reforma. Pentru cele 2 mari imperii cred ca cea mai buna solutie este o zona tampon formata din Romania si Bulgaria.

        In ecuatia asta politica exista totusi o variabila: Desevelu. Asta complica lucrurile. Inarmarea Tiraspolului arata ca SUA (inca) nu a dat inapoi planului initial.

        Cele mai sus intaresc ce am spus mai devreme: granita se va decide indiferent ce vrem sau facem noi.

        acspot

        26/10/2012 at 4:38 pm

        • In configuratia descrisa Desevelu nu exista. Componenta care trebuie construita acolo nu este absolut necesara. Citeste despre scut pe paginile blogului meu si a sa intelegi ca Deveselul este un element de buna-vointa contra unei bune-credinte.

          Nici o administatie serioasa in lumea buna nu va accepta un lider plagiator. Asta milioane de romani au uitat sa nu considera important. Este amice! in limba pe care o vorbesc se numeste bun-simt!

          Din 1992 situatia Romaniei nu a fost mai precara din punct de vedere al politicii externe

          Theophyle

          26/10/2012 at 4:51 pm

          • Salut din nou Theophyle,

            Fiind pe tableta mai devreme am raspuns un pic mai laconic. Simt nevoia sa ma explic mai bine:

            – la cum arata situatia avem sanse mari sa iesim in UE. Si asta nu din cauza Rusiei. In cei 6 ani de apartenenta nu s-au schimbat multe. Incepand din iunie toti au sarit in sus ca extinderea uniunii a fost un pas precipitat si nu suficient analizat. Ni s-a dat de inteles ca niciodata nu am fost niciodata europeni cu adevarat. Dorinta UK de a reintroduce VISA pentru romani si bulgari distruge insasi valori constitutive UE. In conditiile in care esti membru UE doar pe hartie, poate este mai bine sa te ceri singur pe tusa.

            Articolul domnului Ilie Serbanescu este graitor in acest sens:
            http://www.business24.ro/international/ue/din-lacomie-ue-risca-sa-ramana-fara-obiect-opinie-ilie-serbanescu-1520802

            Fara a exonera de raspundere clasa politica si politica externa deplorabila, cred ca pana la urma apartenenta noastra la uniune nu are de a face cu un plagiator sau cu un bufon aparuti in ultimele luni pe scena. Va trebui sa ne fie mai rau inainte de a deveni mai responsabili la scrutin. Din pacate multi dintre cei mai rasariti dintre noi aleg sa paraseasca tara. Raman in urma neadaptatii la prezent. Deciziile nu pot fi cele mai pragmatice, vizionare sau erudite.

            Incheind intr-o nota mai transanta interventia mea, pot afirma ca in lumina celor de mai sus sperenta unei dezvoltari poate veni exclusiv de la o elita politica (fie ea si de import) care cu o mana de fier va trebui sa mane oile (a se citi electoratul) catre o dezvoltare durabila. Poporul suveran nu stie sa faca asta. Insa sub o dictatura luminata ar putea sa mearga inainte.

            acspot

            26/10/2012 at 9:02 pm

    • un manager din belarus ar fi mai indicat , ca are experienta sa nu uite lumina aprinsa cand cade intunericul.

      zigzag

      26/10/2012 at 5:31 pm

  9. Buna ziua 🙂
    bine punctat! Multe „ciudatenii” se intampla in tara asta, mai ales ca de ieri a „transpirat” cate ceva in presa 😦
    Dinpacate ptr noi sunt unii care vor cu orice chip sa puratm caciula ruseasca si rubasca 👿
    Sigur vom asista la „replica” estica.
    Sper ca aceasta nebunie sa-i mai aduca Catastrofei nationale, inca o smetie peste ochi si un sut in partea dorsala.
    Off topic. O stire calda auzita la un radio local din Constanta – Dupa port, grupul penal de la Constanta vrea si aeroportul Kogalniceanu la CJ. Talharii au ajuns la concluzia ca pot gestiona mai bine aeroportul cu toate ca detin doar 20% din valoarea actiunilor.

    mar

    26/10/2012 at 4:47 pm

    • Salut mar 🙂
      Multe ciudateni intr-o perioada foarte ciudata 🙂

      Theophyle

      26/10/2012 at 5:06 pm

  10. ptr.ca istoria tb cunoscuta si tb trase concluziile, un subiect dureros ptr. Romania si romani 😦
    http://www.romanialibera.ro/cultura/aldine/cum-a-masacrat-nkvd-2-000-de-romani-la-fantana-alba-282045.html
    Nimic nu este intamplator, ciudate vremuri traim.

    mar

    26/10/2012 at 5:11 pm

    • salut mar salut theophyle. Facand o paralela intre rusofobia RO si cea din PL, gasim oare diferente esentiale (cu exceptia unei biserici militante vs. biserica aservita)????

      cinic

      27/10/2012 at 9:10 am

    • gata, si NY Times a fost cumparat de Basescu :mrgreen:

      Cetatean

      26/10/2012 at 5:25 pm

      • salve, imediat apare cacarau si urla : „agenturili” straine platite de sie si de ultraserviciul secret numit „strabunii” !! :))

        zigzag

        26/10/2012 at 5:29 pm

      • Citi,
        asta este diferenta dintre „stanga” noastra si stanga in alte parti ale globului 😆

        Theophyle

        26/10/2012 at 5:33 pm

  11. Salut

    http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-13491038-heinrich-vystoupil-refuzat-functia-director-tarom-money.htm

    Abia numit , a demisionat . 🙂
    Cind te gindesti ca a fost primul (si ultimul banuiesc) strain numit la conducerea unei firme. Vor gasii sigur sefi autohtoni mai maleabili . 🙂

    stefan60

    26/10/2012 at 5:15 pm

    • salve. Cand deschzi usa si cazi pe jos din cauza mirosului de hazna, mai stai??? Dispasionat vorbind, si UAL si AA si KLM si… au mirosit falimentul (fiind conduse de manageri excelenti). Asta e piata aviatiei acum, iar daca proprietarul (adica Ponta) pune condtiii imposibile e mai bina sa-l lasi sa viseze. PS. La orice linie aeriana, primele doua capitole la costuri sunt salarizarea pilotilor si combustibilul. Restul sunt infime iar cine discuta NUMAI despre celelalte ori habar n-are, ori……

      cinic

      27/10/2012 at 9:15 am

  12. Buna seara,
    dupa multe zile de privit/citit din afara a tuturor stirilor si dupa judecarea profunda a realitatii din orasul meu, eu va spun cu mana pe suflet ca nu am cu cine vota, oricat de multa buna-vointa as avea si oricat de corect as intelege nevoia compromisului creerii ARD. Nu pot, nu pot pur si simplu sa votez si gata. Imi este foarte clar ca blatul s-a facut, noi am picat din nou de prostii satului, am inghitit-o si de data asta, istoria se repeta la infinit si aproape ca nu mai este nimic de facut. Dupa ’89 am fost prezenta la fiecare vot, in patratica mea am dus o lupta personala, m-am certat cu familia pana le-am deschis ochii despre Iliescu, dar acum sunt intr-un punct mort, cred ca va fi prima data cand nu voi merge la vot.

    PS off topic: stie cineva cum se poate transfera dreptul de pensie intr-o tara UE?

    Giorgia

    26/10/2012 at 5:18 pm

    • Salut Giorgia,
      Imi pare rau sa aud. Te inteleg din toat inima. Multi dintre noi se afla in aceasi situatie. In chestia pensiei, nu stiu dar am sa ma interesez.

      Theophyle

      26/10/2012 at 5:32 pm

      • Multumesc Theo, eu chiar ma gandesc sa plec, nu mai pot sa suport atata mizerie. In primul an dupa ce m-am intors priveam tveurile si mi se parea ireal ce se intampla. Imi spuneam ca este temporar, dar am avut in fiecare an alegeri, si totul a devenit mocirlos, urat mirositor. Ma gandeam ca tinerii mai sunt o speranta, dar i-am vazut alergand dupa bani nemunciti si invatant prea repede relele batranilor. M-am refugiat la tara cateva saptamani pe an, sperand ca acolo voi gasi ramasite de adevar, din pacate le-am gasit doar la cativa ciobani pe care unele gulere albe ii iau peste picior. Nu suntem destui, trebuie sa privim peste umar sa fim atenti de unde vine tradarea. Nu suntem un popor, raul este profund si nu cred ca este reversibil. Ufa! Ma opresc, altfel va enervez pe toti.

        Giorgia

        26/10/2012 at 5:39 pm

        • Nu ne enervezi Giorgia 🙂

          Facem si noi ce putem, in special terapie colectiva! Speram intr-un viitor mai bun care nu are de unde sa vina 😦

          Theophyle

          26/10/2012 at 5:46 pm

          • Doamne, Theophyle, sper sa nu ma fi inteles gresit! Daca nu era blogul tau eram de mult timp la psihiatru!

            Giorgia

            26/10/2012 at 5:55 pm

            • 😆 si noi!

              Theophyle

              26/10/2012 at 5:56 pm

            • Eu la psihiatru am fost de mult . A spus :
              Stai linistit , mai rau de asa nu se poate . 😆

              stefan60

              26/10/2012 at 5:57 pm

              • era pesimist. Un psihiatru optimist ti-ar fi zis: ba, se poate si mai rau.

                cinic

                27/10/2012 at 9:16 am

            • Stai linistita Giorgia, eu lucrez la un studiu pentru oamenii in varsta middleclass care vor sa plece din tara si care au venituri medii puse de oparte – Cei bogati precum Patriciu nu au nevoie de consultanta –
              Sunt la jumateatea capitolului : cum sa te retragi in Portugalia….

              lastnightmusic

              26/10/2012 at 7:27 pm

    • buna seara
      cea mai simpla rezolcare este ca cineva in care aveti incredere sa va ridice pensia de pe card-sau sa o transfere in euro-si sa v-o trimita in conryl Dvs din tara in care locuiti;
      alte solutii,pur si simplu nu sunt fezabile;ar trebui sa aveti un cont in ron intr-o tara din afara Romaniei unde sa primti pensia;
      daca doriti sa ” va distrati” mergeti intr-o banca din zona euro si cereti deschiderea unui cont in ron

      intamplator

      26/10/2012 at 6:19 pm

      • salut. Depui pensia automat intr-o banca romanaesca (fie ea si ING), iei card si traiesti unde vrei.

        cinic

        27/10/2012 at 9:18 am

    • Surse diferite aceasi stire 🙂

      Theophyle

      26/10/2012 at 5:39 pm

    • E sentinta de primul grad . Urmeaza procesul de gradul II , Curte Suprema si doar atunci sentinta va fi definitiva (oricare ar fi , inclusiv nevinovat ) . Alti 7-8 ani de judecata si in cazul specific , prescriptia va face efectul dorit .
      Nu subestimati capacitatea mosului si nu supraevaluati justitia italiana . 🙂

      stefan60

      26/10/2012 at 5:56 pm

      • Sentinta asta trebuia sa vina in 2006 dar Silvio (atunci) a facut niste legi speciale prin care :
        1- nu putea fi judecat cit timp era sef al guvernului
        2- nu putea fi chemat la proces daca avea „justificari cu intilniri oficiale datorita functiei ”
        3- A recuzat completul de judecata , tribunalul doar pentru a trage de timp .
        La toate aceste impiedicari (toate una dupa alta) juritice a trebuit sa raspunda curtea suprema italiana si asta a durat ani de zile .
        Ca urmare , pentru faptele comise in 2001 a intervenit prescriptia .
        A fost condamnat pentru faptele comise in 2002-2003 (prescriptia pentru ele e in anii urmatori . 🙂 )
        Prea smecher SB .
        Posibil sa il vedem candidat la presidentia republicii italiene . (se alege in sedinta comuna de parlament si senat )

        stefan60

        26/10/2012 at 6:08 pm

        • Salut Stef 🙂
          Deci cam prin 2029 sentinta definitiva 😆

          Theophyle

          26/10/2012 at 6:17 pm

          • Reamintesc ca insusi cel mai mare politician italian inca in viata, Giulio Andreotii are o sentinta definitiva si irevocabila de colaborare cu mafia . Sentinta specifica textual ca desi probele la dosar erau zbrobitoare , a intervenit prescriptia si ca urmare inculpatul e curat ca lacrima. 🙂 (pensie actuala de stat de 39.000 euro lunar + salariu de senator de 16.000 euro /net lunar )
            Ilegalitatea recompenseaza . Mai ales in un sistem corupt . (pentru cine pricepe latinitatea ca un tot de comportamente egale dar pe mize , cifre diferite , in baza posibilitatilor 🙂 )

            stefan60

            26/10/2012 at 6:23 pm

            • Andreotti nu Andreotii . 😦

              stefan60

              26/10/2012 at 6:24 pm

              • Mda, cocosila 🙂

                Theophyle

                26/10/2012 at 6:25 pm

  13. buna seara
    amara postare;ce naiba poti sa spui cand tot ce scrie e adevarat;
    toti uitam acea axioma” pentru democratie trebuie luptat in fiecare zi”;
    cat despre cei ce-si inchipuie ca suntem ” vesnic in ue” repet un banc:
    la radio erevan un ascultator intreaba:
    se poate iesi din EU?
    raspundem:
    in rpincipui nu,dar ne bazam de inventivitatea Roamniei;
    in alta ordine de idei,va inchipuiti ca ” semnalele cu fondurile EU” sunt doar de forma?
    s-au saturat cei de la Bruxelles sa fie ” luati de prosti”si atunci aplica toate regulile ” ca la carte”;e ceva de genul” esti shmecher,iti aratam noi”
    cat despre taximetristii si frizerii care injura, au totdreptul;in vremurile dinainte de 89 ei si ” lucratorii din comertul de stat” erau echivalentul milionarilor din top 300 de azi;mai recititi ” insemnarile unui cafegiu” dar nu in ” nota disidenta”.,ci in nota reala si realizati cat de frustat este autorul ca azi e ” doar un comerciant”

    intamplator

    26/10/2012 at 6:28 pm

    • Intamplator salut 🙂
      Shmekeria merge numai pana la un anumit moment. Momentul ala a trecut!

      Theophyle

      26/10/2012 at 6:39 pm

    • Seara buna @intimplator
      Romania are trei mari probleme cu fondurile europene .
      1- a atras cel mai mic procent de bani din cele 27 tari membre .
      2- sint suspiciuni documentate ca se fura din aceste fonduri .
      3- statul prin guvernele perindate a fost surd la toate sesizarile UE.

      Ca urmare si pe fondul luptei de la UE pentru reducerea bugetului pe anii urmatori , sintem victima cea mai fragila a taierii prin reduceri definitive de fonduri in programul multianual urmator de finantare . Orice ar zice ionescu , Popescu sau alt mahar platit din banul public .
      E logica elementara . Asa cum am subliniat cindva ca si Schengen e „un pod prea indepartat” doar din vina politica .

      stefan60

      26/10/2012 at 6:40 pm

      • @stefan -cu toata deferenta:
        ati lucrat la intocmirea unei documentatii de accesare fonduri in RO si o alta tara din EU?
        siti care e una din diferentele fundamentale?eu zic ca:” noi ne pricepem la toate”
        in RO orice pitzifelnic cu oarece relatii devine ” expert in intocmire proiecte” sau dupa caz” evaluator al proiectelor prezentate” si daca astia sunt expertii”cel care intocmenste un proiect renunta;cel putin nu plateste” expertul”
        nu doresc sa intru in detalii,va spun doar de un caz recent,celebru: daca oltchim nu ” aplica” acest sistem romanesc ,avea ajutorul de stat din 2009 si azi ” fluiera finaciar”
        mai e o cauza-intre altele-daca cineva decide sa intocmeasca un proiect cu un expert strain-care chiar se pricepe-ajunge la mana ” evaluatorului autorizat” si ,sper ,ca intuiti rezultataul;
        sansele de a avea un proiect ok,in romania sunt de 25-30 %,fata de 60-70% in alta tara;
        ce lupta de redus fonduri?;credeti ca daca in 2014-2020 romania va avea numai 25 miliarde in loc de 30 le va folosi?
        discutia asta cu redusul fondurilor in viitorul buget,e pentru teveuri si politicieni,sa se afle in treaba

        intamplator

        26/10/2012 at 7:11 pm

        • Eu ma bucur cind altii scriu ce eu nu pot scrie ca devin imediat injurat . (in parte G&M ) 🙂

          stefan60

          26/10/2012 at 7:15 pm

          • Mai ce victima esti tu 🙂

            Theophyle

            26/10/2012 at 7:16 pm

          • apropo,sa nu credeti ca eu stiu sa intocmensc proiecte/stiu ce vreau,ce sa cer si unde sa merg sa fie intocmite-nu in RO

            intamplator

            26/10/2012 at 7:19 pm

  14. Buna seara. Trista dar foarte necesara postare. Singura problema pe care USL ar putea sa o intampine se numeste stramtoarea fondurilor rusesti. Nici acolo nu mai sunt banii care circulau acum cativa ani.
    Despre madam Udrea si ARD m-am saturat sa comentez.
    Theo, o sa-ti trimit un mail cu cateva ganduri daca nu e cu suparare.

    clemycali

    26/10/2012 at 6:37 pm

    • Buna Seara clemy,
      cum sa ma supar. Astept 🙂

      Theophyle

      26/10/2012 at 6:38 pm

      • L-am trimis 🙂

        clemycali

        26/10/2012 at 6:49 pm

    • Baloane de incercare. Se testeaza reactia populatiei si clasei politice. Pacat doar ca nu li se raspunde asa cum trebuie.

      clemycali

      26/10/2012 at 6:54 pm

    • Belacur asta poate sa vrea, adica are foarte multa vointa. Interesant sa vedem ce putinta ara avea. Desi cu Bleaga totul este posibil.

      Theophyle

      26/10/2012 at 7:06 pm

  15. Salutam mirenii si mirenele,

    Am cetit articolul lui Cartarescu din evz si brusc capatul tunelului nu s-a mai vazut clar. Numai ,licarind ,se intrevede farul calauzitor, de peste 50 de ani, al rusiei.

    Multi tineri isi spun ca ei sunt diferiti de cei care au stat cuminti in timpul comunismului. Oare este adevarat?

    eugeni

    26/10/2012 at 6:59 pm

    • Intrebarea este retorica , adicatelea nu astept raspuns. 🙂

      eugeni

      26/10/2012 at 7:00 pm

      • Buna Seara 🙂
        Sunt mai rai. Mai fricosi si mai putin educati. Majoritatea lor 😦 Vezi ce se intampla in PNL si ai sa primesti raspunsul.

        Theophyle

        26/10/2012 at 7:07 pm

  16. http://www.hotnews.ro/stiri-politic-13491698-blaga-viorel-catarama-nu-candida-din-partea-ard-sandra-pralong-listele-aliantei.htm

    Se discuta pe bloguri ca acest fost candidat 🙂 ar fi avut mari sanse sa il infringa pe Antonescu . Toate aceste fapte , zvonuri , articole din presa virtuala , ma face sa ma intreb daca nu cumva Blaga face blat pe sub masa cu USL . 🙂

    stefan60

    26/10/2012 at 7:10 pm

    • Ce miroase a blat, se simte ca blat, se vede ca blat…e BLAT!

      Theophyle

      26/10/2012 at 7:17 pm

      • Blaga este un idiot. Cine nu isi aduce aminte de fata lui cand l-au dat jos, fara jena, de la senat?

        eugeni

        26/10/2012 at 7:29 pm

      • oare americanii vad blatul? sau o fi pretul coabitarii despre care am mai intrebat 😀 cum scrie la sfarsitul postarii : „chestiune de timp pana ce SUA se va dezangaja din aceasta zona „.

        zigzag

        26/10/2012 at 7:31 pm

  17. si eu ma gandeam de asemenea la PNL si deasemenea la psd, unde tinerii politruci actioneaza mai cu lipsa de patriotism dar cu mult mai multa dorinta de arivism, decat cei de dinainte de ’89.
    La psd sunt promovati cei mai prosti si impertinenti – ca sa se asigure obedienta lor. (in anii ’50 cel mai sarac si prost din sat era pus primar)
    La pnl sunt promovati cei fara sira spinarii.( dezvoltarea liniei Tatarescu care se potriveste perfect)
    La ard, inca mai sper sa existe, cat de cat, o scara de valori.

    eugeni

    26/10/2012 at 7:26 pm

    • ” scara de valori” a ard,recte pdl,pare a fi „scara de incendiu”

      intamplator

      26/10/2012 at 7:29 pm

      • As fi de acord cu tine intamplator ca pare a fi. Doar ca daca te uiti mai bine scara e stramba, scurta si-i lipsesc multe trepte. Si mai e si putreda 😛

        Kenwood

        26/10/2012 at 7:45 pm

  18. Seara buna la lumea buna 😀

    Hi hi hi… multa lume din ro a uitat treaba cu Axa Bucuresti-Londra-Washington… sau… a contrat-o cu ingenuncherea* in fata „licuriciului cel mare”. Ceea ce este insa grav este tocmai atitudinea cvasi-generalizata fata de ioropa care ne-a supt ca sa ne primeasca dar si fata de amerlocii care ne-au bombardat apoi ne-au tradat si acum ne sug si astia. Puslamalele rosii au avut grija sa intretina astfel de pareri generatoare de sentimente nu tocmai prooccidentale. Daca peste focul mocnit turnam gazul esecului absortiei findurilor care, poate, ne-ar fi imbunatatit existenta, obtinem tabloul complet. Desi proverbul face referire la lup, presedintele Basescu a sintetizat magistral schimbarea parului dar pastrarea naravului cand vine vb despre ursul sovietic drept aliat ideologic si (mai ales) ieconomic. Uneori ma surprind incercand sa-mi imaginez o lume-n care hicler ar fi castigat razbelu’.
    Pe de alta parte, despre marlaniile uslamistilor am o singura remarca: pe cizmar l-au pus la zid cu principala acuzatie despre subminarea economiei nationale. Intr-o viitoare conjunctura s-ar putea ca ei sa atarne-n streang pt subminarea viitorului tarii si a fiintei nationale.
    _________________________________________
    *decenta ma-m piedica sa scriu termenul folosit

    Kenwood

    26/10/2012 at 7:29 pm

  19. In scandalul asta cu spionul rus (ce amarit , nu avea nici macar o scula moderna de copiat , digitalizat hartiile 🙂 ) , documentele firmei si mister Frunzaverde , exista vreo legatura in afara faptului ca e in zona geografica a imparatiei acestuia ? 🙂

    stefan60

    26/10/2012 at 8:15 pm

  20. Mircea Marian – EVZ

    Ce s-a intamplat in sedinta CSAT din care Ponta a plecat foarte repede? Ponta intarzia, ca nesimtitu’. Dobritoiu, ministrul Apararii, incepe o conversatie cu Basescu: domnule presedinte nu mai nici un ban pentru armata. Basescu, care nu-l suporta, vede deja racheta si zice: „Cum? Granitele tarii nu pot fi aparate? Intra cine vrea in Romania? Ies la popor sa anunt!” Dobritoiu se prinde ca a sfeclit-o si zice: „Asta e asa, intre noi”. Basescu nu se lasa si zice ca el merge la popor. Atunci pica si Ponta, ca musca in lapte, cu 11 minute intarziere. Basescu il ia din prima: ce faceti domnule prim-ministru? Ponta, pe langa subiect, zice ca el nu stie, ca nu are bani, sa o rezolve urmatorul guvern. Basescu: pai atunci, de ce ati mai venit? La care Ponta umfla pieptul, se ridica si zice „domnilor”… Chestia este ca nici un ministru nu s-a ridicat sa il urmeze! De nervi, pe drumul spre usa, Ponta s-a si impiedicat. Dupa, sedinta CSAT a mers brici, iar la final, ministri lui Ponta faceau coada la pupat mana….

    Theophyle

    26/10/2012 at 8:20 pm

    • Dumnezeule, acuma sa il vedem pe Ponta cum scoate camasa 😆

      Cetatean

      26/10/2012 at 8:43 pm

      • daca tot e sezonul ar fi interesant sa apara secventele descrise pe inregistrare audio/vidio sa-l vada poporul uslamist pe ponta mondialu’ cat e de viteaz ” face to face” si cat e de viril in studio la latrine. insa nu stiu daca e legal .

        zigzag

        26/10/2012 at 9:01 pm

    • Salut Theophyle,
      Doamne de unde ai facut rost de inregistrare sau e o gluma? Auzi sa te mai si impiedici se vede ca vreun zeu mai jucaus i-a facut-o.
      Ca tot o vad acum pe b1 pe Saftoaia cred ca in locul acelei Sandra Pralong mai bine candida ea in colegiul lui Cacarau

      ion

      26/10/2012 at 9:19 pm

      • A iesit pe surse si a preluat-o Mircea Marian de la EVZ. A fost un balci mare 😆

        Theophyle

        26/10/2012 at 9:22 pm

        • Merci Theopyle pentru informare. Inca o intrebare daca mi se permite. Daca prezenta la vot este de cca. 30% e posibil ca USL sa adune mai mult de 45% voturi. Adica nu ar fi mai bine ca cei care nu pot sa voteze cu nici unul din candidatii oferiti sa faca din nou boicot si sa lase doar nucleul dur al partidelor sa se mobilizeze?

          ion

          26/10/2012 at 9:28 pm

          • E un calcul „What If” foarte interesant, am sa postez ceva despre asta. Problema este asemanatoare cu jocu la offside in fotbal, bun dar periculos. vezi legea 35/2008

            Theophyle

            26/10/2012 at 10:09 pm

            • Theophyle prefer sa joc la risc decat sa-mi stric dintii si stomacul de la lamaile ingerate dupa ce am pus stampila pe unul ca Bleaga. Numai cand vad costurile lucrarilor dentare si ma gandesc ca e mai avantajos sa stau acasa. Problema e la parinti ca ei vor merge sa-l voteze pe MRU.

              ion

              26/10/2012 at 10:17 pm

          • eu zic ca si-au udat pantalonii. Au inteles FORTA BOICOTULUI nostru.

            cinic

            27/10/2012 at 9:23 am

      • salut, la asta ma gandeam si eu. dar pufulete are un oponent puternic in pdl , in persoana venerabilei doamne Udrea.oricum , pentru tradare isi merita soarta si pufulete.dar cred ca l ar fi altoit lejer pe cacarau.

        zigzag

        26/10/2012 at 9:22 pm

        • Nu vreau sa o spal pe Saftoaia pentru mine atat Catarama cat si ea sunt la fel de indezirabili dar cel putin oricare dintre ei putea sa-l opreasca pe Cacarau sa atinga 50% +1. Si inca ceva de neinteles Daca PDL doreste o eventuala alianta cu PNL dar fara Crinolina, totusi de ce il ajuta punand-o pe aceasta aparent necunoscuta.

          ion

          26/10/2012 at 9:33 pm

          • naiba mai intelege ce vor aia din pdl. eu cred ca era un obiectiv serios sa-l scoata pe cacarau din parlament cu un contracandidat valabil.ajungea pnl partid parlamentar condus de un somnoros invins la alegerile uninominale. scapa de el si Ro si UE si Departamentul de Stat. 😀

            zigzag

            26/10/2012 at 9:45 pm

            • pragmatic vorbind, Cacarau va face literalmente ORICE ca sa nu piarda. ORICE (frauda, bani, mita, uciderea contracandidatului ….). Pierderea locului I inseamna moartea politica DEFINITIVA a lui Cacarau.

              cinic

              27/10/2012 at 9:26 am

    • Aroma de nuci combinata cu scortisoara, Theophyle. Cam asa percep aceasta „scurgere”. Mai ales ca-mi imaginasem ca la originea plecarii intempestive a fost vorba de-mparteala banilor. Dar faza cu impiedicatu’ e de desene animate 😛

      Kenwood

      26/10/2012 at 9:32 pm

  21. Buna seara 🙂
    in seara asta am avut o discutie interesanta cu un sofer de taxi, omul era revoltat de tot ce intampla si mi-a explicat ca „daca iau astia puterea suntem terminati”, eu am tacut sa vad cu gandeste. O alta idee, „nu pricep de ce nu au mandatele limitate, este Frunda din 1990 in Parlament…inadmisibil”. A fost o calatorie interesanta, am aflat ca nu se mai reabiliteaza blocurile in s3 si s5, ca unii au plecat cu schelele ca nu si-au primit banii pe lucrari si au lasat blocurile nefinalizate. Senzatia mea este ca oamenii au inceput sa priceapa.

    mar

    26/10/2012 at 8:43 pm

    • Ai grija
      Soferii de taxi incearca sa ghiceasca ce orientare politica ai , ca sa iti cinte in struna si apoi sa primeasca un leu mai mult la bacsis. Nu ii doare gura
      2 – Se spune impresie, nu senzatie . Senzatie este cind iti e frig , cald etc, Si eu am impresia ca oamenii au inceput sa inteleaga, Dar exista o patura de cca 55-60% din populatie care au inceput sa inteleaga prin 1990 iar procesul e in desfasurare si se va incheia cam prin 2022

      lastnightmusic

      26/10/2012 at 9:03 pm

      • Se spune si senzatie, sunt sinonime.
        „Impresie
        Impresie, substantiv feminin
        Sinonime: senzaţie, emoţie; idee, gând.”
        Dictionar de sinonime. 🙂

        Tzepelica

        26/10/2012 at 9:10 pm

        • Da mai tzepelica:
          Am emotia ca e ora 12
          Am ideea de frig la talpi
          Am un gand de voma
          Imi tremura picioarele de impresie
          Toate sunt sinonime ! conform cu dictionarul de sinonime si interpretul Timi 🙂

          lastnightmusic

          26/10/2012 at 10:30 pm

          • Nu e cazul sa faci pe prostul, e vorba de sensul figurat.

            Tzepelica

            27/10/2012 at 1:36 pm

            • Ai vazut ridicolul ? ma bucur 🙂 Mai bine gugleaza sau dexeaza definitiile la impresie si la senzatie si vei vedea ca prima se refera la ginduri iar a doua la simturi. Dar nu e nici o problema, jurnalistii de talkshaw fac des greseala asta. Plesu si Patapievici,, niciodata

              lastnightmusic

              27/10/2012 at 2:15 pm

              • Pen` ca vaz ca o tii langa.
                Am SENZATIA ca faci pe prostul ?
                Sau e doar o …IMPRESIE ? 😆

                Tzepelica

                27/10/2012 at 2:19 pm

              • Daca te ustura e senzatie
                Daca deduci asta este impresie
                Ia zi timi , de ce nu lasi prostiile ? 🙂 ai terminat extra dry-ul de Pietroasele ?

                lastnightmusic

                27/10/2012 at 2:25 pm

              • Vaz ca nu le ai cu sensul figurat.
                Daca te limitezi la sensul propriu al cuvintelor, pierzi frumusetea acestei limbi.
                Inteleg ca lirica e pt. tine o veritabila tortura. 🙂

                Tzepelica

                27/10/2012 at 2:37 pm

              • Da…. atruci cind sensul figurat al lui 45 este 46

                lastnightmusic

                27/10/2012 at 2:44 pm

      • Dupa o calatorie facuta pe „harta tarii”, intr-o zi, nu cred ca mai ghicea ceva respectivul. Omul pur si simplu era furios din motive de trafic si nu numai.

        mar

        26/10/2012 at 9:11 pm

      • 55-60 % e prea optimist , propagandistic . 🙂
        Mintea mea de tractorist 🙂 spune ca un astfel de procent de persoane care inteleg ceva ar fi impiedicat existenta acestei clase politice . Nu ar fi permis nici macar nasterea politica a acestor personaje .
        Mai realist o realitate bazata pe un 20- 30 % din populatia majora .

        stefan60

        26/10/2012 at 9:15 pm

  22. Propunere de masura anti evaziune fiscala in Grecia :
    Obligatia de a fi afisat la vedere in oricare magazin , restaurant faptul ca lipsa facturii sau a chitantei fiscale da dreptul LEGAL clientului de a parasii magazinul , restaurantul FARA SA PLATEASCA . 🙂

    stefan60

    26/10/2012 at 8:47 pm

  23. Ultimul sosit in barca DDD : academician prof. dr. Razvaaaaaaaan Theodorescuuuuu.
    N-a mai incaput in PSD ? 🙂

    Tzepelica

    26/10/2012 at 9:29 pm

    • Salut @Tzepelica
      E un talcioc de candidaturi . pcr pur .
      Traseismul e doar o manifestare a acestei piete de vinzare , cumparare , inchiriere , troc a personajelor in schimbul privilegilor politice .

      stefan60

      26/10/2012 at 9:33 pm

      • Salut ! 🙂
        Fripturistii de Dambovita.

        Tzepelica

        26/10/2012 at 9:34 pm

        • Salut.
          Ar putea fi interpretata si in cheia „impanarii” dujmanului-de-clasa cu oameni „de-bine” care, la momentul oportun…

          Kenwood

          26/10/2012 at 9:37 pm

        • Timi la Dambovita FC are unul dintre cei mai buni oameni din partid.Om de afaceri prima oara in politica, baiat studiat si ok cu sanse sa castige. Eu il sustin cu toata inima, Restul nu ma intereseaza 🙂

          Theophyle

          26/10/2012 at 10:11 pm

    • Zau? Nu pot sa cred !Pana unde ajung cu prostitutia?

      cedric

      26/10/2012 at 9:36 pm

      • Pana sus, la Academie. 😆

        Tzepelica

        26/10/2012 at 9:37 pm

        • Cu ceva vreme-n urma am suparat pe cineva spunand ca de fapt denumirea corecta ar fi ca-ca-demie 😛 Iata ca dovezile, vb poetului, curg rau.

          Kenwood

          26/10/2012 at 9:41 pm

      • Cedric, usor usor se va reface CPUN-ul anului 90.

        ion

        26/10/2012 at 9:41 pm

        • Ar fi preferabil. Atunci erau cam fifty-fifty si se „introbagase” iliciescu (cu voia dvs ultimul pe lista). Acum seamana de fapt cu patrulaterul rosu. In fapt chiar sunt patru: pdsr, pnl, pur si unpr.

          Kenwood

          26/10/2012 at 9:47 pm

          • Ken,
            ai uitat de partidul poporului. Oricum ar trebui sa fi optimist evoluam de la un patrat la un pentagon.

            ion

            26/10/2012 at 10:00 pm

            • Ba nu pot fi optimist cand constat ca ne indreptam cu pasi repezi si mari spre ziua-n care pentagon va deveni interzis si va fi scos din dictionarul limbii romane.

              Kenwood

              26/10/2012 at 10:26 pm

              • Ken, ca sa fiu cinic. Daca e scris sa prindem acea zi, atunci se va ajunge oricum. Insa paradoxal, odata instalata dictatura ea va strivi Sistemul oricare ar fi el.

                ion

                26/10/2012 at 10:39 pm

        • Cu deosebirea ca, acum, cei de atunci sunt cam trecuti de 70 de ani sau pe aproape. Cum pot astia sa mai stabileasca viitorul tinerilor? Nu e drept.

          cedric

          26/10/2012 at 9:58 pm

          • Dar ce Barladeanu si oracolul din Damaroaia erau mai tineri la minte.

            ion

            26/10/2012 at 10:01 pm

    • Prostitutie intelectuala 😦 Urat mai imbatranesc unii oameni.

      mar

      26/10/2012 at 9:45 pm

      • Inteleg ceea ce-ai vrut sa subliniezi mar, insa, in opinia mea, prostitutia nu poate fi intelectuala 😛 Adica, cel putin, nu poate daca termenul din urma are sens propriu 😀

        Kenwood

        26/10/2012 at 9:53 pm

  24. „Fratele mai mare” ameninta voalat :
    „Regiunea transnistreana a Republicii Moldova este cel mai potrivit loc pentru instalarea complexului rus de rachete Iskander, ca raspuns la sistemul american de aparare antiracheta amplasat in Romania, afirma expertul militar independent Pavel Felgenhauer, pentru agentia de presa Novii Reghion, preluata de Unimedia.md.”

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-13492180-expert-militar-rus-transnistria-cel-mai-potrivit-loc-pentru-instalarea-rachetelor-iskander.htm

    Tzepelica

    26/10/2012 at 9:36 pm

  25. Guvernul PDL a intaziat cat a putut privatizarile. Asta e impresia mea. Nu trebuie sa uitam insa ca si MRU a vrut sa vanda cuprul… Oricine ar veni acelasi lucru se va intampla

    sven

    26/10/2012 at 9:45 pm

    • incorecta afirmatie. A. Basescu in mandatul doi a stopat privatizarile ” strategice”. B. MRU a dorit sa vand Cuprumin,NU REZERVELE de cupru. Cuprumin este o firma oarecare (poate fi si din Bahamas) care pe o perioada oarecare capata o LICENTA de a exploata minereu in schimbul unei redevente. Legal si contractual (lasand cifrele deoparte) nu e nicio diferenta intre Curpumin, Chevron, Exxon etc.

      cinic

      27/10/2012 at 9:30 am

    • Mar, fraza urmatoare e de coma „Sumele totale pe cele patru programe din gestiunea DG Regio sunt de 600 de milioane de euro. E o evaluare preliminara, ar putea sa mai creasca si sa mai scada. Nu am dat niciun fel de acord pe aceasta chestiune, subiectul va fi discutat in detaliu cu CE”, a spus Orban, care a adaugat ca partea romana va solicita consiliere pe nivelele propuse de Comisia Europeana”
      Pai mai frate Orban nu ai fost tu Ministru timp de 1.5 ani. Nu ti-au fost de ajuns sa chemi naibii niste nemti sau polonezi de la prietenul tau Barroso?

      ion

      26/10/2012 at 9:58 pm

      • Ion, nu se mai intelege „om cu persoana” in sistem 😦 Au scapat lucrurile din mana, practic s-a gripat cam totul din motive de incoerentza decizionala. Nu mai vorbesc de incompetenții care au fost „teleportati” in sistem si sunt habarnisti.

        mar

        26/10/2012 at 10:07 pm

  26. Voi nici nu stiti ce tragedie traim astazi. Ne-am intors la 1946. Blocul Partidelor Democratice, înfiinţat la 17 mai 1946 şi format din PCR, PNP, Frontul Plugarilor şi dizidenţe din PSD, PNL şi PNLŢ. EXACT

    http://ro.wikipedia.org/wiki/Blocul_Partidelor_Democrate

    Theophyle

    26/10/2012 at 10:15 pm

    • brrr… 😦

      Kenwood

      26/10/2012 at 11:08 pm

    • ok. Si ce s-a intamplat cu sefii BPD (evident cu exceptia comunistilor)???? La canal, la Aiud, la Gherla, la cimitir (nu neaparat in aceasta ordine)…

      cinic

      27/10/2012 at 9:32 am

  27. Buna sera
    @Theophyle, aveti un mail. E gata documentul.

    Alex

    26/10/2012 at 10:19 pm

    • Alex, Multumesc tare mult!

      Theophyle

      26/10/2012 at 10:19 pm

      • Nici o problema. Mi-a facut placere sa recitesc. Si acum fiind totul la un loc parca se intelege si mai bine.
        Toate cele bune

        Alex

        26/10/2012 at 10:23 pm

  28. Corectura: Buna seara

    Alex

    26/10/2012 at 10:19 pm

  29. Buna dimineata
    Citesc si eu despre „increderea” in TOTI candidatii ARD si ma intreb:
    S-a miscat ceva in tara asta (spre bine, desigur!) de cand e Basescu presedinte si PDL la guvernare?
    Raspunsul meu este clar :DA!
    Au existat „figuri urate” in PDL?
    Din nou raspunsul meu este CLAR: DA!
    E nevoie de prezenta in Parlament pentru cei „buni”?
    Din nou : DA!
    Cunoasteti pe cineva careia sa nu ii fi reprosat nimeni, nimic, niciodata?
    Eu NU!
    Si mai am.
    Asa ca, indata ce apar listele ARD nu am sa scriu decat de bine despre TOTI candidatii lor; pana dupa ALEGERI! In mod sigur.
    Sper sa fiu inteles EXACT! Si sa stiu cat mai multi alaturi de mine.

    emil

    26/10/2012 at 10:22 pm

  30. Am auzit azi o ipoteza: ca austriacul care a fost pus sef la Tarom ar fi facut blat cu ai nostri. Pe o anumita suma de bani, a acceptat postul, ca apoi sa se retraga. Ai nostri ar iesi bine fata de FMI („am incercat manegementul privat dar n-am reusit”), apoi merg inainte asa cum le convine.
    Vi se pare posibil?

    cedric

    26/10/2012 at 10:25 pm

  31. @Alex, buna seara si multumesc mult pentru efort! 🙂 M-ai scutit de o munca pe care nu aveam timp sa o fac. Inca o data, multumiri calde pentru tot!

    Cetatean

    26/10/2012 at 10:33 pm

    • Buna seara
      Scuze pentru raspunsul intarziat, dar aseara am inchis calculatorul iar sambata la mine e zi de agricultura (merg la tara de dimineata si vin seara). Mi-a facut mare placere sa ajut si daca mai este nevoie, si alta data cu placere.

      Alex

      27/10/2012 at 8:30 pm

  32. Ma uit pe B1 si aflu cat de multi condamnati sunt, totusi; inclusiv in „cazurile” zise de spectacol: presa noastra unde e? Ca prea putin vad despre asta; in schimb, vad cam din toate partile, ca e apa de ploaie si doar spectacol TV; ceea ce demoralizeaza pe multi.
    E mai complicat si, mai greu 😦

    emil

    26/10/2012 at 10:34 pm

  33. Tzepelica :
    Se spune si senzatie, sunt sinonime.
    “Impresie
    Impresie, substantiv feminin
    Sinonime: senzaţie, emoţie; idee, gând.”
    Dictionar de sinonime. 🙂

    Un tanar de stanga:
    Tepelica si dictionarul sau de sinonime ne dau voie sa spunem:
    Am emotia ca e ora 12
    Am ideea de frig la talpi
    Am un gand de voma
    Imi tremura picioarele de impresie

    lastnightmusic

    26/10/2012 at 10:40 pm

    • Hai, mai baieti, nu o sa despicam firul in 4…

      Cetatean

      26/10/2012 at 10:42 pm

      • Cetatene nu suntem baietii tai, Uite de pilda Tepelica are 63 ar putea sa iti fie tata sau bunic

        lastnightmusic

        26/10/2012 at 10:46 pm

        • nu am zis „hai mai baietii mei”, ca nu imi permit asta. Era o adresare prieteneasca.

          Cetatean

          26/10/2012 at 10:47 pm

        • Mda,
          si varsta este o adeverinta de desteptaciune sau intelepciune la tine la el sau la mine?

          Theophyle

          26/10/2012 at 10:48 pm

    • Mai TDS-ule
      Lasa si tu pe alti sa-si spuna parerea. Ce naiba tu crezi ca deti adevarul universal? Uite-te ce hahalere sunt in PDL. Tu chiar crezi ca Bleaga e mai bun decat kkti astia din PSD, pe naiba!

      Theophyle

      26/10/2012 at 10:45 pm

      • Pai vad ca si-o spun , nu prea sunt ei timizi.
        subiectul Bleaga:
        Blaga nu e mai bun decit psdistii – E acolo, unde este pentru ca toti ne-am repezit pe Boc iar acum ne iese Blaga pe nas
        2 As vrea sa stiu daca A) toate deciziile in ARD le ia Blaga – adica Blaga e satrapul ARD
        . sau B) Blaga ia doar deciziile rele ?

        lastnightmusic

        26/10/2012 at 10:53 pm

        • A) 80% ; B) DA!

          Theophyle

          26/10/2012 at 10:53 pm

          • Asta e ca intrebarea de la emisiunea lui DD, parodiata de Mondenii:

            „Credeti ca va scapa?

            a) CINE?
            b) DE UNDE?”

            Cetatean

            26/10/2012 at 11:02 pm

    • Musicalule, iti recomad rubrica „tiptil printre sinonime” de pe Radio Romania Actualitati; este foarte interesanta 🙂

      emil

      26/10/2012 at 11:00 pm

  34. Si Ghinea (LA B1) se ineaca ca tiganul la mal. Citez aproximativ ceea ce a spus „Cred ca Presedintelui ii este frica de ceea ce a patit in vara.si va numi un premier de la USL De altel daca nu numeste un PM de la formatiunea care a castigat cel mai mare numar de mandate, acest fapt ar putea constitui un motiv mai intemeiat de suspendare pe care chiar occidentalii l-ar intelege”.

    ion

    26/10/2012 at 10:58 pm

    • Ion,
      in nici un caz. Tu nu ai inteles ca toti baietii astia de la „civila” au o agenda de-a lor proprie si toti traiesc sa-si gaseasca granturi, burse etc… Toti scriu pe BANI! Vrei ceva autentic citeste bloguri omule sau citeste oameni care au depasit nivelul de „young turks”

      Theophyle

      26/10/2012 at 11:02 pm

      • Iaca de asta intai e bine sa iti faci toate studiile si apoi sa devii blogger.

        Cetatean

        26/10/2012 at 11:05 pm

        • Citi,
          Cel mai important lucru din lume este sa-ti permiti sa spui ce ai de spus fara sa-ti fie frica ca pierzi ceva. Bineinteles fara sa lovesti pe cineva sau sa-l jignesti.

          Theophyle

          26/10/2012 at 11:09 pm

          • asa este. libertatea cuvantului nu are nici o valoare daca omul respectiv poate fi amenintat cu ceva. de aia e bine uneori sa nu ai mari averi, nu ai nimic de pierdut.

            Cetatean

            26/10/2012 at 11:12 pm

            • @cetatean
              greu de spus ce gandesti daca ai burta goala-asa de adevarata e piramida aia a lui maslow

              intamplator

              26/10/2012 at 11:17 pm

              • de acord. ma refeream la situatii normale, nu anormale. in astfel de situati, numai sfintii si martirii spun ce gandesc fara sa tina cont de nici o constrangere.

                Cetatean

                26/10/2012 at 11:21 pm

    • Presedintelui nu ii este frica. Dar va juca doar cartile pe care le are
      Atita doar ca in primavara avea full de valeti cu 3 in coada iar acum are doar doi 8ptari. Iar PDL de la care s-a rugat sa scoata minim 30% la alegeri….. slaba speranta

      lastnightmusic

      26/10/2012 at 11:09 pm

      • Ai intrebat despre decizii bune sau rele. Ti-am dat un raspuns care poate o sa ti se para foarte ciudat sau neadevarat. Iti raspund metaforic pentru ca nu doresc acum sa fac din asta subiect. Raspunsul este Boris Elţin

        Theophyle

        26/10/2012 at 11:14 pm

  35. @Ion 22:39
    Ba din contra. Dictacturile creeaza Sisteme si le intretin. Altminteri s-ar prabusi.

    Kenwood

    26/10/2012 at 11:04 pm

    • Ken, inainte de a crea si intretine noi sisteme dictaturile au nevoie sa infecteze sistemul gazda. E ca la bacteriofagi. Uneori, infectarea omoară rapid bacteriile, alteori, însă, se stabileşte un fel de armistiţiu: virusul nu omoară „din prima” bacteria, Sau poate in cel mai fericit caz se obtin bacterii modificate genetic.Adica sistemul initial nu mai exista.

      ion

      26/10/2012 at 11:50 pm

  36. @ion, uneori ma intreb daca nu cumva choar si la analistii buni le piere ratiune uneori. Dupa cate a patit in voata Basescu, ce ii mai poate produce frica? Omul asta e inoxidabil, a trecut prin atatea, ca amenintarea cu o alta suspendare pentru el e ca si cum ar observa ca afara ploua.

    Cetatean

    26/10/2012 at 11:04 pm

  37. v-as propune urmatorul exercitiu:
    daca maine blaga ar candida din partea psd si ponta din partea ard,ar fi vreo diferenta?
    daca maine razvan theodorescu ar candida din partea pdl si d-na udrea din parted ppdd ar fi vreo diferenta?
    meddelin la pdl si oltean la psd ar fi vreo diferenta?
    si exercitiul poate continua
    astia toti trateaza ” bizonul” ca si galeriile de la fotbal;daca ala de la dinamo imbraca tricoul lui steaua ,devine baiat bun pentru stelisti si rau pentru dinamovisti;

    intamplator

    26/10/2012 at 11:10 pm

    • Intamplator, conteaza si echipa si conducatorul de joc. E cam greu sa iti imaginezi ceea ce spui tu;
      Pai cum crezi ca ar putea arata psd cu mrd?
      Eu am impresia (strict personala!) ca mai conteaza si steagul sub care defilezi!
      Intamplator, gresesti profund. Iar admiratia (sau increderea ) in mru ar trebui sa se transmita, macar in parte, si echipei: altfel?
      „Primavara” iliesciana. nimic altceva 😦

      emil

      26/10/2012 at 11:15 pm

      • @emil
        mru deocamdata e o ” rara avis”/dupa umila mea parerenumai -boc -pentru mine a confirmat-si mru-astept- par a fi singurii din politica romaneasca care inteleg ce inseamna sa fii ” public servant”

        intamplator

        26/10/2012 at 11:28 pm

        • Intamplator, in informatie cam ai dreptate: asteptam cu stoicism sa se „divida”, nu?
          Timp in care usLASII se vor auto…ce vrei tu.
          Ma intreb, de multe ori, chiar VREM?

          emil

          26/10/2012 at 11:32 pm

          • azi sunt pesimist;
            mi-e teama ca nu vrem cu adevarat/vezi si ce am spus mai jos

            intamplator

            26/10/2012 at 11:35 pm

    • Din analizele Sociollogica se vede ca sunt zone pietrificate in tara de activisti , zone in care nu se mai poate face absolut nimic.
      Daca pe mine ma recomanda Piedone in sector la el, eu tds (sau oricare dintre voi ) devin deputat la toamna 100%

      lastnightmusic

      26/10/2012 at 11:16 pm

      • eu sunt tare curios ce se va intampla cu alde cacarau in sect 3;
        azi ” luam la mishto” pe cineva din sect 3 ” felicitandu-l ca are sansa sa voteze viitorul presedinte/omul nu e partizan de felul lui/
        nu stia ,dar a fost foarte ferm zicand ca n-are nici o sansa;tipul e din cei care l-au votat pe negoita pedofilul in vara
        vom vedea,cum zice orbul

        intamplator

        26/10/2012 at 11:25 pm

    • Gand la gand. M-au distrat cainarile si regretele la adresa pnl cand berbecali le-a bagat in pusculita celor care au un nou slogan: prin oi insine. M-au distrat deoarece berbecali e mult mai liberal decat majoritatea pnl-istilor. In realitate pnl s-a intarit :-P.

      Kenwood

      26/10/2012 at 11:19 pm

  38. pan la urma politicienii nostri sunt niste ” swinggers” perfecti/nici o diferenta intre ei si cei adevarati

    intamplator

    26/10/2012 at 11:21 pm

    • Intamplator, statistic, politicienii nostri sunt cam la fel ca restul poporului; altfel?
      NU se poate!

      emil

      26/10/2012 at 11:33 pm

      • neah..
        romanul -vezi ce cred despre ei in sondaje- e frumos ,destept si monogam

        intamplator

        26/10/2012 at 11:37 pm

  39. cititi aici fratilor :
    http://www.romanialibera.ro/opinii/editorial/mizati-pe-monica-macovei-nu-pe-ard-in-lupta-cu-sistemul-282003.html
    USL nu urmăreşte să obţină puterea pentru a da ţării o guvernare mai bună, mai eficientă sau mai dreaptă, ci pentru a realiza o schimbare de regim politic prin instaurarea unui regim oligarhic autoritar şi a unui capitalism de stat de tip rusesc.
    etc etc etc

    lastnightmusic

    26/10/2012 at 11:29 pm

    • Campeanu e baiat bun, ii lipsesc din nefericire cateva figurine in pazelul (puzzle) lui 😦

      Theophyle

      26/10/2012 at 11:32 pm

      • Uff 🙂 e bine daca ai dreptate Pe mine ma ia cu rece la spinare cind citesc:
        USL va câştiga alegerile din decembrie, indiferent ce vor face Ponta&Antonescu, indiferent de lovitura de stat, indiferent de Oltchim, indiferent de degradarea climatului economic şi indiferent de izolarea europeană şi internaţională în care au aruncat România. Dacă, după dezastrul pe care l-au făcut în cinci luni şi după prejudiciile incalculabile pe care le-a adus României guvernarea USL, aceştia se menţin în jurul a 50% din opţiuni, atunci trebuie să acceptăm că vor câştiga alegerile.

        lastnightmusic

        26/10/2012 at 11:34 pm

        • Scuze … am vrut sa pun 😦 si mi=a iesit tot zambaretul

          lastnightmusic

          26/10/2012 at 11:35 pm

          • TDS,
            In vara viitoare prin iunie o sa ai alegeri noi, indiferent de care o sa fie rostul alegerilor din decembrie!

            Theophyle

            26/10/2012 at 11:38 pm

    • si?
      nu viseaza peste 50 pct sin romani sa vina un ” tatuc” sa le rezolve problemele?
      nu aproape toti zicem” unde esti, tzepes”;
      tot discutam,dar un lucru e clar;cei ce vor sa lupte ei,nu sa astepte sa lupte altii pentru ei,in mare majoritate au plecat;ce a ramas pe aici de genul asta sunt sau idealisti sau optimisiti incurabili;realistii au plecat..

      intamplator

      26/10/2012 at 11:33 pm

      • intamplator, asta este un „defect” raspandit:
        Totul sau
        Nimic.
        Si ne alegem cu nimic.
        Ca tot citeam pe linkul de mai sus despre Lazaroiu:
        Intrebat in seara asta la B1 despre Alba ca Zapada s-a ajuns la concluzia ca nu avem decat cei 7 pitici. Haz ne necaz 🙂

        emil

        26/10/2012 at 11:36 pm

        • Alt geniu neinteles – Lazaroiu. Cititi ceea ce am scris la 20/02/2011

          https://theophylepoliteia.wordpress.com/2011/02/20/in-ziua-cand-vom-fi-unul/

          Theophyle

          26/10/2012 at 11:43 pm

          • Cand faci o „predictie”, apoi inca una si inca una si nu se implinesc, in nom normal, te opresti. Insa Lazaroiu nu numai ca nu s-a oprit, insa chiar a continuat mai abitir.

            Cetatean

            26/10/2012 at 11:49 pm

          • Theophyle imi spui ‘Tu nu ai inteles ca toti baietii astia de la “civila” au o agenda de-a lor proprie si toti traiesc sa-si gaseasca granturi, burse etc… Toti scriu pe BANI! Vrei ceva autentic citeste bloguri omule sau citeste oameni care au depasit nivelul de “young turks”
            Ba am inteles foarte bine ce agenda au baietii gen Ghinea, Lazaroiu, Campeanu s.a. Nu e vorba numai de bani in cazul lor ci de sentimentul de frustrare ca de cele mai multe ori Piratul nu s-a inselat in ceea ce priveste actiunile si caracterul principalilor actori din viata publica romaneasca. Plus, cireasa de pe tort a avut curajul sa-i prezinte opiniei pubice dezbracati de numeroasele lor masti. Ceea ce asa zisii impartiali si neutri „civili” nu au avut curajul.

            ion

            27/10/2012 at 12:01 am

            • Poate nu l-as pune pe Campeanu cu ceilalti doi, e de departe mult mai bun. Lazaroiu nu poate scrie o articol nici la jumate din valoarea celor scrise de Campeanu.

              Cetatean

              27/10/2012 at 12:08 am

              • Scuze Nu era vorba de Campeanu ci de Cartarescu.

                ion

                27/10/2012 at 12:10 am

              • cartarescu e cel mai conformist analist, are rezistenta unei trestii. analiza politica nu e calitatea lui.

                Cetatean

                27/10/2012 at 12:16 am

              • Daca tot suntem la ora sinonimelor zi mai bine ca Mr. Cartarescu e un analist oportunist.

                ion

                27/10/2012 at 12:26 am

            • Da,
              pana la urma vorbim totusi de caracter. Sunt care il au si sunt altii care nu 🙂

              Theophyle

              27/10/2012 at 12:09 am

        • nu domnule, nu vrem totul sau nimic;noi nu stim ce vrem!
          luati 20 dintre cunostiintele dvs si analizati-i; ieri vroiau ceva,azi vor altceva cel putin 15 dintre ei;
          putem dezbate pe chestia asta fara sfarsit;
          esenta este ca la noi ” orice minune tine 3 zile”
          un bun nexemplu e basescu: tipul e previzibil din 2004;
          ieri il adulau azi il scuipa.

          intamplator

          26/10/2012 at 11:45 pm

          • @emil
            imi vine acum in minte o disctie cu un fost marinar:
            omul sustinea ca basescu a ajuns comandant pe petrolierul ala fiindca se scufundasera doua la fel inainte si nu mai avea curaj niciunul;basescu ” s-a oferit”/el zice aca ce mare lucru asta;
            ii zic: pai de ce nu te-ai oferit tu, sa fii comandant( era la fel ca basescu atunci=si varsta si pozitie si ” dosar”)
            n-a raspuns ,dar tot argumenta ca ce mare ” rahat” a facut atunci basescu?
            n.b nu stiu cat e adevar in asta/pur si simplu am reprodus o discutie cu un fost marinar
            cam asta e.toti suntem buni la ” carciuma” sa ” mishtocarim” pe toti ceilallti

            intamplator

            26/10/2012 at 11:54 pm

            • nu e chiar asa. Basescu a povestit ca ceilalt comendanti, in varsta, nu se impacau deloc cu sistemul de navigatie al navei, care era mult mai modern, si ca nu a fost vorba doar de faptul ca aialalti nu s-au oferit; ci a fost decizia superiorilor sa dea nava pe mana unui tanar care se pricepea sa manevreze neva pe baza noilor tehnologii. Basescu nu s-a oferit, a fopst ales si el acceptat.

              Cetatean

              27/10/2012 at 12:01 am

              • multumesc pentru clarificari;

                intamplator

                27/10/2012 at 12:12 am

  40. E o tampenie. Ca USL sa castige „in pofida” a tot ceea ce a facut, e suficient e ca toti comentatorii sa repete asta, defetisti. In frunte cu Cartarescu, eventual. Forta unui analist nu e sa teoretizeze ceea ce pare un fapt deja stabilit.

    Cetatean

    26/10/2012 at 11:40 pm

    • Cam asa, Cetatene. Deci, la lupta!

      emil

      26/10/2012 at 11:42 pm

  41. Buna Dimineata,
    Postare noua!

    Theophyle

    27/10/2012 at 8:19 am


Comentariile sunt închise.