Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Instantanee electorale – lupta de clasă

In “buna” traditie bolsevica, alianta USL ne-a povestit pana astazi ce nu este bine, ce nu s-a facut bine si  ce – dupa parerea lor –  trebuie  facut – dusmanul de clasa trebuie nimicit cu orice pret. Daca este sa traducem in fapte ceea ce au facut pana astazi putem sa realizam ca:

1. Au nimicit in cateva luni putina credibilitate pe care am reusit sa o obtinem dupa un aproape un deceniu de sacrificii;
2. Au nimicit previzibilitatea fara de care nici un investitor strain sau local poate sa-si permita sa faca investitii cu un risc calculabil;
3. Au promovat si continua sa promoveze o politica externa care de fapt serveste interesele politice interne ale unei parti a clasei politice din Romania. Promovarea acestei politici nu este numai daunatoare  intereselor nationale la un nivel scurt si mediu, dar si dauneaza intereselor strategice ale Romaniei, care acum 6 luni erau fundamentul interesului national recunoscut de toti din 1996 si pana la data fatidica cand Guvernul Ungureanu a cazut si Presedintele Basescu l-a numit pe Ponta in fruntea guvernului Romaniei;
4. S-au compromis la nivel european, in felul in care nici macar socialistii nu-i mai accepta ca parteneri frecventabili. Ceea ce au inteles cei din SPD vor intelege foarte repede si ceilalti socialisti europeni aflati la guvernare. Victor  Ponta si amicii lui sunt daunatori chiar in electoratul lor;
5. Au reusit printr-un comportament infantil pe care nici macar Ceausescu nu l-a incercat sa jigneasca pe toti oamenii importanti cu adevarat de pe ambele maluri ale Atlanticului.

Orice om cu ochii in cap trebuie sa inteleaga ca problema Romaniei este de natura ecologica. Romania traieste sub o cupola toxica care a creat  un fenomen de sera ce  polueaza viata oamenilor, chiar si a celor rezistenti, ambitiosi si puternici. Cupola toxica este aceasta securitocratie care inabusa orice tendinta de revenire si reconstructie. Cand vorbesc de securitocratie nu ma refer numai la vechii securisti si urmasii garzii pretoriene ai regimului Ceausescu si ceea ce a urmat pe timpul lui Iliescu, ci la mentalitate, coruptie, vechile aranjamente de culise, clientelismul si  frica de a-ti spune opinia si de a te lupta pentru ea.  Adevarat, ei sunt puternici si cu mainile pe butoane, cred ca victimele acestei cupole toxice sunt mult mai multi si detin butonul suprem – votul. Adevarat, ei sunt peste tot, in Parlament, in justitie, in economie, in banci, in mass-media, nu cred ca nu pot fi schimbati prin vointa multimii care se aliniaza pentru a produce o schimbare.

Democratia romaneasca nici macar nu “gandeste” in modul care poate produce schimbarea morala si normativa spre o noua democratie functionala. Ambii membri ai paradigmei sociale sunt angrenati in “dansul intereselor satisfacute”. Electoratul este rapus de inconstienta partizana a foamei egocentrice de satisfactii razbunatoare – alegand incontinuu raul cel mai mic si clasa politica inconstienta, rau voitoare, anti patriotica si perfida, care-si apara interesele in efortul de imbogatire si asigurare a privilegiilor.

Fenomenul PNL sub conducerea lui Antonescu nu poate fi caracterizat decat otomano-bolsevic. Otoman, pentru ca procedeul pe care l-a folosit Antonescu este exact acelasi procedeu folosit de sultanii otomani care  ajungand la putere – isi sugrumau fratii. Bolsevic, pentru ca Antonescu a facut exact ceea bolsevicii au facut in toate timpurile existentei lor politice – ce nu s-a rezolvat cu zaharelu’ s-a rezolvat cu ciomagelu’. Dupa ce baietii lui Iliescu au trecut de la Marx & Engels la Marx & Spenser,  nascand prima generatie de baroni rosii si economia privilegiata a duduit nevoie mare, Antonescu folosindu-se de ei a confiscat aparatului de partid. A facut-o Stalin, a facut-o Dej, a facut-o Ceausescu si a facut-o si Iliescu, deci de ce nu ar face la fel si liberalul Antonescu?

Pentru acesti oameni lupta de clasa este lupta impotriva celor care nu mai pot sa traiasca cu coruptia, clientelismul economic si social si sa sustina  o clasa politica formata din momăi cu mentalitati de maidan si discurs de mahala, incompetenti care saboteaza tot ceea ce inseamna munca cinstita, fara pomenile statului. Lupta de clasa propusa de acesti oameni –  este impotriva noastra a tuturor.

Maine vom discuta despre ARD – sa vedem si noi cam din ce “film” fac parte acesti stimati domni si doamne si sa intelegem impreuna de ce lucrurile merg atat de anemic cand trebuiau sa fie atat de clare si dure! O ultima strigare adresata amicilor din ARD :  Noi nu mai putem cu voi –  voi puteti fara noi?

P.S. Ilustratia caricaturala de la Baricada.

106 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sugerez ca lectura rapida si celelalte postari sub tema „Instantanee electorale”. De fapt, cred ca ar trebui numerotate.

    1. Instantanee electorale – start (16.10)
    2. Instantanee electorale – nucleul campaniei (18.10)
    3. Instantanee electorale – cifre, tendinţe, direcţii (19.10)
    4. Instantanee electorale – Noi poporul ! (20.10)

    Postarea de azi ar fi a 5-a sub aceeasi tema.

    Cetatean

    22/10/2012 at 3:17 pm

  2. Buna titlul avanpremiereri de maine: „O ultima strigare adresata amicilor din ARD : Noi nu mai putem cu voi – voi puteti fara noi?” Credeam ca doar eu vad lucrurile din aceasta perspectiva.

    Sorin Şarba.

    22/10/2012 at 3:21 pm

  3. Salut
    Off topic

    Uite Theophyle , ce credeai ca nu va devenii realitate (saptamina trecuta ) .

    http://online.wsj.com/article/SB10001424052970203406404578072260885637292.html?mod=WSJUK_hpp_LEFTTopWhatNews

    Niciodata nu subestima puterea banilor si capacitatea acestei inventii umane de a sterge idealuri , morala , anestezia constinte , s.a.m.d. 🙂
    Putin face din Rusia un jucator de prim ordin pe piata materiilor prime . Si asta mareste greutatea politica pe scena mondiala . (in primul rind europeana )

    stefan60

    22/10/2012 at 3:33 pm

  4. Reblogged this on Tiberiuorasanu's Blog.

    Tiberiu Orasanu

    22/10/2012 at 3:42 pm

  5. salut ! daca din 2005 si pana azi niciun criminal din ceata lui ilici nu a platit pentru nenorocirile facute in 89 si la mineriade , ma tem ca raspunsul la intrebarea din finalul postarii va fi- ha ha , putem si fara voi ! nu au platit pentru devalizarile din banci, pentru jaful orchestrat in orice domeniu economic , in resurse , in energie . ii doare la basca ne „distreaza” cu cate o stenograma sa vedem si noi cum sta treaba din cand in cand .

    zigzag

    22/10/2012 at 3:51 pm

    • Salut
      Noi facem misto de continutul stenogramelor dar in schimb rechizitoriu intocmit de procurori e slabut in fapte concrete. Si exemplu nu e singular. Nici Mitica nu merge la brutarie, instanta suprema achitindu-l definitiv pe motiv ca fapta nu exista. Nu stiu dar vad ca Piratul a avut dreptate si in ceea ce priveste profesionalismul procurorilor. Se constata ca de la condamnarea lui Bombo. am avut parte mai mult de achitari decat de condamnari Culmea toate achitarile au acelasi art din codul penal fapta nu exista.

      ion

      22/10/2012 at 3:58 pm

      • Asa e. Perfect de acord. Unii procurori ar trebui sa se puna cu burta pe carte.

        Cetatean

        22/10/2012 at 4:01 pm

        • Pe buna Citi, Un amic mi-a aratat dosarul lui Motorina are peste 350 de pagini dar daca il citesti si fara sa ai studii juridice mori de ras. Oricat de mafiot pare sa fie Blejnar dar prost ar fi sa nu ceara daune morale. Un amanunt din cele 350 pagini, acuzatiile procurorului la Blejnar se intind pe 3 pagini.

          ion

          22/10/2012 at 4:06 pm

          • apoi deaca e asa, intelegem de ce Ponta il vrea pe Drilea ala la DNA: e si prost si idiot.

            Cetatean

            22/10/2012 at 4:16 pm

            • Mai o fi idiot Driblea dar seful care i-a controlat rechizitoriu ce dracu are la mansarda?

              ion

              22/10/2012 at 4:26 pm

              • asta asa e. Ori e control ca lumea ori nu e deloc. Ce, semnam ca primarul?!

                Cetatean

                22/10/2012 at 4:26 pm

      • eu am intrebat de mult despre marele management al proc. general Kovesi dar mi am luat o peste freza de la diversi. sunt curios cam ce bani s-au cheltuit in diverse dosare „zero”.

        zigzag

        22/10/2012 at 4:02 pm

  6. Daca informatia este adevarata atunci Monica Macovei ar trebui sa-si dea demisia
    „Liderul senatorilor PDL, Cristian Radulescu, va candida la alegerile parlamentare din toamna, in ciuda faptului ca fusese respins de Comisia de Etica a ARD, condusa de Monica Macovei, pentru probleme de incompatibilitate”.

    pai aici nu mai e vorba de imagine negativa ci de un fapt concret si anume „Agentia Nationala de Integritate a constatat in urma cu cateva luni o diferenta semnificativa intre averea dobandita si veniturile realizate de liderul senatorilor PDL, Cristian Radulescu, inspectorii ANI propunand astfel confiscarea a peste 120.000 de euro.”

    ion

    22/10/2012 at 3:51 pm

    • salut ! daca ai sti si radulescu asta cine e..

      zigzag

      22/10/2012 at 3:58 pm

      • WTF is? Daca ar candida ar trebui sa-i invadeze emailul cu ‘complimente” alegatorii din colegiul respectiv

        ion

        22/10/2012 at 4:01 pm

        • clasa burta verde ( adica purtator de sortulete ).

          zigzag

          22/10/2012 at 4:03 pm

  7. Sa-mi dau palme! De unde ai informatia?

    Cetatean

    22/10/2012 at 3:57 pm

  8. http://www.ziare.com/cristian-radulescu/stiri-cristian-radulescu/liderul-senatorilor-pdl-respins-de-comisia-macovei-partidul-a-trecut-peste-decizie-1197174

    Am gasit. Cu ce tupeu se exprima mafiotul!

    „A fost o informatie de genul acesta trimisa la Biroul Permanent National al partidului, care a constatat insa ca nici vorba de asa ceva. Indeplinesc toate criteriile si ‘la revedere'”, a comentat Radulescu pentru Ziare.com”.

    Cetatean

    22/10/2012 at 3:58 pm

    • City, am scris discret mai de mult la o postare -gandeste te cu cine a fuzionat pd in 2001 parca. si vei descoperi sursa tuturor relelor din pdl . si de ce pdl lasa impresia uneori ca-i prieste mai bine cu Sistemul. esti un om avizat, cu mare bunavointa dar cu jumatati de masura nu ai sanse in fata Sistemului. nu-ti pun degeaba unele intrebari.

      zigzag

      22/10/2012 at 4:08 pm

  9. Ref la titlul de maine: „O ultima strigare adresata amicilor din ARD : Noi nu mai putem cu voi – voi puteti fara noi?”. Ar mai fi posibil (acum pe ultima suta de metri) ca FC sa se prezinte singura in alegeri ? Spuneti-ne ca nu e prea tarziu! Ar fi o raza de lumina pentru multi. Nici nu aveti idee cat de multi…

    ra2011

    22/10/2012 at 4:03 pm

    • NU. Solutia nu este ca FC sa participe singura in alegeri.

      Am explicat asta:

      https://theophylepoliteia.wordpress.com/2012/09/16/proportionalitate-perversa-si-nevoia-de-compromis/

      Cetatean

      22/10/2012 at 4:20 pm

      • Da, cunosc acest material, l-am citit cu mare atentie si am cateva observatii serioase la el. (Indiferent daca aceste observatii nu ajuta cu nimic acum, cu privire la participarea sau nu in alianta a unui partid mic, ar fi bine sa fie clarificate niste confuzii si misterul care invaluie frecvent Legea electorala in vigoare, macar de dragul adevarului „matematic”).
        Indraznesc sa mai afirm ca am inteles destul de bine Legea 35/2008 (ma refer la articolele 47 si 48). Imi permit si sa raspund provocarii dvs de atunci: „Cine poate intelege alocarea pe tara in functie de CENN este invitatul meu sa explice pe intelesul tuturor, daca reuseste” . Cum pot sa va trimit analiza mea?
        In plus, concluziile pe care le prezentati dvs. acolo sunt destul de denaturate si doresc sa argumentez aceasta afirmatie.

        ra2011

        22/10/2012 at 6:33 pm

        • Trimiteti analiza la adresa blogului, aboutread@gmail.com, e adresa lui Threophyle.

          Ma indoiesc ca ar fi denaturate concluziile mele si ca ca puteti arata ca FC si PDL trebuie sa mearga separat in fata USL (ca separat ar scoate un scor mai bun decat impreuna) insa daca aveti material, va rog.

          Cetatean

          22/10/2012 at 7:15 pm

          • Nu intentionam sa arat ca FC si PDL TREBUIE sa mearga separat. E tardiv pentru asa ceva. Doar ca legea electorala ar trebui anlizata lucid si nu emotional, sub imperiul catastrofic al lui „un partid mic nu are nici o sansa”. Unele concluzii privitoare la efectele parsive si incontrolabile ale legii sunt trase de par, tocmai pentru a justifica o decizie deja luata (probabil o decizie rationala, nu cunosc, bazata si pe alte informatii).

            Ati afirmat ca: „Degeaba rupe MRU si FC gura targului in cateva colegii dintr-un judet daca la final numarul voturilor stranse in acele colegii, impartit la CECI, va aduce Fortei Civice doar cateva mandate. ”

            Nu este asa. Se poate spune aproape cu certitudine că nici un vot nu este risipit pentru nici o formaţiune politică, cu condiţia de a se fi “calificat”. Orientativ (cu o eroare de +/- 2 mandate) fiecare partid va obţine la nivel naţional acelaşi procent din mandatele totale cât este procentul voturilor obţinute de el din totalul voturilor obţinute de toate partidele calificate. Acest lucru este valabil şi pentru un partid foarte mic, chiar dacă nu are canditaţi decât în puţine colegii, chiar dacă nu obţine în nicio CircE coeficientul CEC, chiar dacă nu ia nici un mandat MA din prima etapă de calcule, însă cu o singură condiţie: aceea de a se afla în categoria partid “calificat”, conform accepţiunii art. 47 alin 2 din aceeaşi lege.

            Mai spuneati ca: ” Legea 35/2008 face ca partidele sa aiba nevoie de cat mai multe voturi din tot judetul, nu doar de voturi in cateva colegii (si nici macar nu vreau sa pomenesc de alocarea mandatelor in etapa a III-a, pe tara!). Daca Forta Civica ar candida separat de PDL, candidatii ei ar trebui nu doar sa termine primii in cateva colegii, ci sa termine cat mai bine in cat mai multe colegii din cat mai multe judete”

            Nu este asa, FC ar fi trebuit doar sa atinga pragul electoral de 5% (ceea ce desigur nu e usor) si atat. Chiar si cu Circumscriptii total neacoperite, chiar si cu jumatate din colegii acoperite in care poate sa nu se claseze pe primul loc, nicaieri, insa avand 5% din voturile insumate national, FC ar putea obtine cca. 13-17 mandate de deputat (la senat prin analogie, deocamdata analiza mea se limiteaza la deputati).

            Va multumesc pentu rabdare. Oricand va stau la dispozitie cu un simulator real, pe date concrete.
            Materialul complet se afla aici:
            http://politicstand.ro/repartizarea-mandatelor-de-parlamentar-sau-legea-electorala-repovestita-alegatorilor/

            ra2011

            22/10/2012 at 8:51 pm

  10. Astia trebuie pocniti peste bot.
    Fara multe vorbe.
    Cu mafiotii nu merge altfel.
    Daca unii dorm in papuci, vor constitui o alta mare deceptie.

    Tzepelica

    22/10/2012 at 4:06 pm

  11. Utati oameni buni cum arata un om beat de ura:

    „In cei opt ani de președinție, Traian Băsescu – un fost membru al nomenclaturii comuniste în timpul lui Ceaușescu și un lider socialist până în 2005 – a obținut treptat putere mai mult decât oricare dintre predecesorii săi – inclusiv eu. În ultimul timp, el nu a mai arătat nici un respect pentru spiritul Constituție și prevederile sale. La începutul acestui an, Curtea Constituțională a decis că el a abuzat de poziția sa de președinte, prin urmare, fiind justificată procedura de suspendare inițiată de coaliția de guvernare, USL”, explică Constantinescu.

    “Sunt creștin-democrat, nu un socialist, așa că nu ar trebui să vă așteptați să-l apăr pe Victor Ponta, premierul României. Dar, în calitate de luptător anti-comunist și pentru libertate, nu pot accepta abuzul sistematic asupra Constituției, pe care îl face președintele Băsescu, prin respingerea lui de coabitare, hotărârea sa de a bloca reformele reale, intervențiile sale repetat în sistemul judiciar și eforturile sale de a împiedica lupta împotriva corupției. Acest punct de vedere este împărtășit și de o majoritate a românilor, care au votat pentru suspendarea lui, în speranța că aceasta va deschide ușile pentru modernizarea unei țări care are nevoie de schimbare” (Constantinescu, pentru New Europe).

    Cetatean

    22/10/2012 at 4:28 pm

    • tzapu in delir . facerea de bine nu ramane nepedepsita. milica putea fi anchetat pentru o… gratiere. daca se voia dreptate si lupta impotriva sistemului. e o caterinca intreaga si cu gratierea respectiva : interlopul era condamnat definitiv , dar fugise din Ro. si l asteptau aia sa se prezinte pana la puscarie sa poata puna gratierea oficial in practica :)))

      zigzag

      22/10/2012 at 4:31 pm

      • asta e tare, nu stiam!

        Cetatean

        22/10/2012 at 4:39 pm

        • cei 2 fosti „mari ” presedinti ai patriei -sub pulpana carora s a prabusit Ro- puteau fi agatati doar pe gratierile date. daca exista vointa de lupta impotriva sistemului.

          zigzag

          22/10/2012 at 4:44 pm

          • nu ai cum sa ii agati juridic pe gratieri, e dreptul lor de a le face dupa bunul plac. Exista jurisprudenta aici si de la ICCJ si de la CCR.

            Cetatean

            22/10/2012 at 4:49 pm

            • adica poti gratia un interlop condamnat care se afla in faza de sustragere a executarii pedepsei? cam ce motiv sa ai sa gratiezi asa ceva daca nu e vorba de mita la mijloc ?

              zigzag

              22/10/2012 at 4:51 pm

              • nu, gratierea se face numai dupa ce a existat o decizie definitiva si irevocabila de condamnare. Altfel nu e gratiere.

                Cetatean

                22/10/2012 at 4:53 pm

          • Zigzag sa nu cerem mai mult decat putem duce. Care presedinte american, a fost bagat la brutarie. Il vezi cumva pe Bush condamnat pentru ca a mintit natiunea ca Irakul poseda arme de distrugere in masa?. Eu m-as multumi ca justitia sa taie tentaculele caracatitei pentru ca fara ele capul intra in moarte cerebrala. Dar la noi nu vezi nu poti sa indepartezi un om cu sortulet ca Radulescu

            ion

            22/10/2012 at 4:55 pm

            • corect. dar uite , milica si ilici- oricat de odiosi ar fi fost- nu cred ca se ocupau personal cu asa ceva. ii aveau pe alde catalin voicu, dan iosif pe post de intermediari si executanti. ce ar fi sa fi fost desecretizate unele chestii si sa l vezi pe ciuvica la adevarata lui valoare.

              zigzag

              22/10/2012 at 4:58 pm

  12. Milica: „Anticipând acest sentiment, Băsescu a schimbat Legea referendumului și a introdus un prag artificial de 50 la sută din alegătorii înregistrați pentru a valida rezultatul său”.

    WTF?!

    Cetatean

    22/10/2012 at 4:29 pm

    • idiotul ar trebui sa l intrebe pe cacarau cine a promulgat legea cu pragul de 50 %. MRU ar putea face o conferinta de presa sa lamuresca scurt cum e cu legea si sa l trimita pe milica la pascut oile lui jiji

      zigzag

      22/10/2012 at 4:33 pm

    • Hai ca asta e buna ” Dar, în calitate de luptător anti-comunist și pentru libertate” Milica a uitat ca in ’89 era seful BOB in facultatea de Geografie a Univ. Bucuresti. Adica om de baza al regimului comunist.

      ion

      22/10/2012 at 4:33 pm

      • e bolnav, fratilor. Un suflet mic, care se gudura pe langa Sistem, bucuros ca dupa ce l-a umilit, Sistemul ii da atentie. Stockholm clar.

        Cetatean

        22/10/2012 at 4:36 pm

  13. „“Am discutat despre programul de campanie electorală la care vom participa indiferent de funcţiile pe care le ocupăm din punct de vedere instituţional. (…) Important este că eu voi participa bineînţeles la la campanie, dar viceprim-ministrul Florin Georgescu nu candidează şi asigură non-stop când sunt eu plecat activitatea guvernamentală”, a spus Ponta.

    Sunati la Georgescu la ora 2 noaptea si intrebati-l cand se indexeaza salariile si pensiile mai mult decat inflatia. Doar lucreaza non-stop.

    Cetatean

    22/10/2012 at 4:31 pm

  14. Atentie, de 3 ori atentie!

    „Conducerea Senatului va cere Curtii Constitutionale sa respinga sesizarea Grupului PDL de neconstitutionalitate a înfiintarii Comisiei pentru cercetarea abuzurilor legate anchetele privind referendumul de demitere a sefului statului. Conducerea acestei Camere legislative a analizat, luni, continutul unui proiect de punct de vedere în acest sens, la solicitarea Curtii Constitutionale.

    În document se arata ca aceasta hotarâre reprezinta un act de aplicare a Regulamentului Senatului si ca în jurisprudenta CC s-a statuat faptul ca aceasta nu îsi poate extinde controlul si asupra actelor de aplicare a regulamentelor, întrucât ar încalca însusi principiul autonomiei regulamentare a celor doua Camere.

    În proiect se mai noteaza, citându-l pe profesorul Ioan Muraru, ca, „desi sunt magistrati, în sensul larg al cuvântului, procurorii nu fac parte din puterea judecatoreasca si, în mod firesc, activitatea lor are la baza unele principii particulare, fiind sub subordonarea ministrului justitiei„.

    „Curtea a statuat constant în jurispridenta sa ca principiul separatiei puterilor în stat nu înseamna lipsa unui mecanism de control între puterile statului, ci dimpotriva, presupune existenta unui control reciproc, precum si realizarea unui echilibru de forte între acestea”, se mai arata în proiect”.

    1. Ion Muraru este fostul Avocat al Poporului, de pe vremea lui Nastase.
    2. Ce zice el e exact ce remarca vicepresedinta CSM si am citat-o eu in serial: „« Vicepreşedinta CSM îl citează pe fostul judecător al Curţii Constituţionale, Viorel Mihai Ciobanu, un apropiat al anumitor grupuri din USL, care ar fi făcut recent într-o revistă de specialitate o pledoarie ce duce la ideea subordonării parchetelor faţă de Executiv. « Aceasta înseamnă implicit eliminarea statutului de magistrat al procurorului în România, statut garantat constituţional, şi privarea procurorilor de garanţiile de independenţă în îndeplinirea rolului lor”.

    Ideea e ca USL vor sa scoata procurorii din statutul de magistrat, tocmai ca sa le ia independenta. Juristii USL ataca statutul procurorului tocmai pentru a reusi sa acrediteze ideea ca procurorii trebuie subordonati Executivului.

    3. USL vrea de acuma ca orice face in Parlament sa invoce „autonomia Camerelor” (ce spunea CCR in ultimele decizii, la revocarea Blaga-Anastase). Au gasit o portita sa zica ca CCR nu e competeta cand nu au ei chef.

    Cetatean

    22/10/2012 at 4:48 pm

    • Pai numai acuma ai aflat ca vor sa scoata procurorii din postura de magistrat. Mona are demult un proiect de modificare a legii. L-a mentionat atunci cand a fost la Parlament, dar toate tv-uril erau ocupatecu DD cum aduce el banii la Oltchim.

      ion

      22/10/2012 at 4:59 pm

      • Nu, stiam deja. Acuma au iesit astia sa spuna public.

        Cetatean

        22/10/2012 at 5:04 pm

        • Sursele din sistemul judiciar chiar spun ca daca nu se va ajunge la votarea proiectului in parlament se va incerca o ordonanta de urgenta. Treaba e destul de groasa in randul procurorilor Din sistemul lor chiar sunt voci care spun ca aceste ultime stenograme nu au rolul de a lovi in Pirat ci din contra in breasla procurorilor. Ii decridibilizeaza in fata opiniei publice iar guvernul, respectiv parlamentul vor aparea pe cai albi sa repare greselile monstrului creat de Morar si Pirat. Si inca ceva tot in sistem se stia de mult ca veriga slaba sunt procurorii de la DIICOT. Uita-te pe statistici la rata achitarilor in cazul DNA SI diicot. Presa urla ca DNA are 10 % achitari dar de DIICOT nu spune nimic.

          ion

          22/10/2012 at 5:12 pm

          • Cata vreme Constitutia prevede ca CSM are si procurori in componenta si o intreaga jurisprtudenta a CCR afirma ca procurorii sunt magistrati, OUG nu are valoare.
            Da, si eu am vazut ca la DIICOT sunt multe achitari.

            Cetatean

            22/10/2012 at 5:19 pm

            • Mai Citi,
              De cate ori am vazut cum se suceste CCR. In orice caz daca curtea va respinge solicitarea PD-L, va deschide portita pentru controlul de catre MJ a procurorilor. Oricum maine in sedinta din plenul CSM se vor discuta si urmatoarele:
              Nota Direcţiei legislaţie, documentare şi contencios cu privire la propunerile de modificare ale dispoziţiilor Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la procedura promovării în funcţia de judecător la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, precum şi ale dispoziţiilor art. 62 şi 64 din legea menţionată.
              Punctul de vedere al Direcţiei legislaţie, documentare şi contencios referitor la proiectul de Hotărâre de Guvern pentru modificarea Hotărârii de Guvern nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei.
              Nu am timp sa caut ce contin astfel de modificari ale normelor juridice dar poate intervine Danilet sa ne explice

              ion

              22/10/2012 at 5:29 pm

              • stai sa caut eu.

                Da, CCR uneori da dovada de orbul gainii.

                Cetatean

                22/10/2012 at 5:30 pm

              • Prima cred ca se refera la activitatea celor care s-au pensinat si vor totusi sa mai judece in continuare.

                Cealalta „Punctul de vedere al Direcţiei legislaţie, documentare şi contencios referitor la proiectul de Hotărâre de Guvern pentru modificarea Hotărârii de Guvern nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei. Nu am timp sa caut ce contin astfel de modificari ale normelor juridice dar poate intervine Danilet sa ne explice” nu am gasit-o.

                Cetatean

                22/10/2012 at 5:35 pm

    • Sare'n Ochi

      22/10/2012 at 5:05 pm

  15. PS Muraru sa isi dea foc cu parerile lui despre procurori.

    Constitutia:

    132 (1) Procurorii îşi desfăşoară activitatea potrivit principiului legalităţii, al imparţialităţii şi al controlului ierarhic, sub autoritatea ministrului justiţiei.

    „Sub autoritatea” nu inseamna „sub subordonarea”.

    Decizia 799/2011: „Aşa fiind, în virtutea atribuţiilor Consiliului Superior al Magistraturii, componenţa acestui
    organism trebuie să reflecte specificitatea acestei activităţi, calitatea de magistraţi a membrilor– aşa cum o impune însăşi titulatura acestui organism suprem de reprezentare, care cunosc în mod direct implicaţiile activităţii desfăşurate de această categorie profesională, fiind definitorie pentru hotărârile pe care le adoptă Consiliul.

    Cetatean

    22/10/2012 at 5:03 pm

  16. Sa nu ziceti ca nu stiati deja 😆

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/Ponta-1006958.html

    „Ne dorim, în primul şi primul rând, trecut în Constituţie o precizare clară a atribuţiilor preşedintelui faţă de Guvern şi Parlament. Preşedintele, aşa cum se întâmplă în multe republici europene – vă dau exemplul Austriei, Irlandei -, este ales direct de oameni, dar nu are puteri executive şi aceste ţări funcţionează foarte bine, nu au crize de coabitare, nici de alt tip”, a spus Victor Ponta, la finalul şedinţei USL.

    „Preşedintele PSD a mai afirmat că ar trebui stabilite şi atribuţiile şi cum sunt numiţi judecătorii CCR, dar şi procedura de convocare a referendumurilor „În al doilea rând, trebuie să stabilim foarte clar cum este cu referendumurile, cine le convoacă, pentru că ne trezim că pornim şi consultăm românii, 88% dintre cei care vin la vot decid ceva şi Curtea ne spune că nu este de ajuns. Poate că dacă era 110% era de ajuns. În al treilea rând, trebuie să spunem foarte clar ce atribuţii are CCR şi cum sunt numiţi judecătorii la CCR, trebuie să depolitizăm. Faptul că cinci judecători din nouă au hotărât de la ei putere că România trebuie să fie republică prezidenţială (…) este o greşeală pe care nu o putem accepta şi pe care o putem îndrepta doar prin modificarea Constituţiei„, a mai punctat Ponta.

    Adica un papitoi ales direct, dar fara puteri. Republica Parlamentara mascata.

    Tocmai comentasem aseara:

    „In serial nu am mai scris, insa exista doua optiuni posibile pentru Sistem: cum PNL-ul nu va da niciodata un Presedinte, ei s-au resemnat si vor in mod neechivoc republica parlamentara. PSD-ul insa, partid prezidential, nu vrea republica parlamentara pura, ci vrea un regim in care Presedintele sa fie de la PSD, insa sa fie incadrat strict de Parlament. PSD are in sange prezidentiatul lui Iliescu si viziunea castigarii puterii de sus in jos, pentru ei republica paramentara pura nu e prima optiune”.

    Sa recapitulam:

    – presedinte fara puteri substantiale
    – judecatori de la CCR alesi de Parlament sau dintre Sandeii de la ICCJ
    – gata cu referendumurile convocate de Presedinte

    Traiasca Sistemul!

    Cetatean

    22/10/2012 at 5:16 pm

    • motocicleanu spunea ca daca se modifica constitutia in 2013 el vrea monarhie. toti vor cate ceva.dar despre poporul suveran nicio vorba .

      zigzag

      22/10/2012 at 5:26 pm

      • liberalii stiu ca nu vor da niciodata un Presedinte, de aceea ei vor republica parlamentara pura. Idiotul de motocicleanu nu a citit in Constitutie ca nu poater fi revizuita forma republicana de guvernamant.

        PSD-ul vrea republica parlamentara mascata, fraierii de oameni sa aleaga Presedintele, insa el sa nu aiba decat puterea de a taia panglici.

        Cetatean

        22/10/2012 at 5:29 pm

    • Adica vor o Paiata precum Antonescu pe post de presedinte

      balzarius

      22/10/2012 at 7:47 pm

  17. Buna seara!
    @ion ”

    Buna ziua ribelalu,
    Am inteles ca sunteti din Arges Va trimit lista cu candidatii ARD ARGES Puteti sa ne caracterizati respectivii candidati. Am inteles ca nici unul nu a mai candidat la parlamentare, dar unii dintre ei au fost functionari publici.

    Candidaţii stabiliţi de ARD Argeş pentru Senat sunt omul de afaceri Gheorghe Alexei (Colegiul 1 Câmpulung Muscel – Curtea de Argeş), medicul veterinar Ional Vişinescu (Colegiul 2 Mioveni – Ştefăneşti), juristul Narcis Godeanu (Colegiul 3 Topoloveni – Costeşti) şi preşedintele PDL Argeş, senatorul de Dâmboviţa Mircea Andrei (Colegiul 4 Piteşti).

    În cele nouă colegii pentru Camera Deputaţilor vor candida fostul prefect Gheorghe Davidescu, fostul inspector şcolar general Gabriel Bratu, fostul primar al comunei Călineşti Nicolae Gavrilescu, oamenii de afaceri Cătălin Teodorescu şi Cătălin Bulf, juriştii Valentin Şuvar şi Corina Teodor, inginerul Andrei Mihail şi consilierul judeţean Marius Jurubiţă”

    – Gheorghe Alexei – nu stiu cine e
    – Ionel Visinescu – parere buna
    – Narcis Godeanu 0 declaratia lui de avere : http://www.anrp.gov.ro/uploads/pdf/declaratii/avere_godeanu.pdf
    – Mircea Andrei il stim cu totii cine e si ce stie sa faca

    – Gogu Davideascu – fostul prefect, padurar, un zero barat
    – Gabriel Bratu – Fostul inspector general, parere proasta
    – Nicu Gavrilescu – fost sef de autobaza, escroc
    – Catalin Teodorescu – parere buna
    – Catalin Bulf – parere buna
    – Valentin Suvar – lider FC dinainte de MRU, traseist notoriu (PNT, PNG, a cochetat cu NR, „prieten” cu Miron Cozma, se zvoneste in targ ca a vrut sa se inscrie in UDMR pentru a fi numit de Boc subprefect)
    – Corina Teodor, Andrei Mihail si Marius Jurubita nu ii stiu.

    Deci destul de slabut pentru a lua voturi multe in judetul lui Nicolescu. Vor lua peste 20% dar sub media pe tara. Anticipez un senator si doi (cu putin noroc trei) deputati: Mircea Andrei, Teodorescu si unul dintre Bulf sau Bratu.

    ribelalu

    22/10/2012 at 5:54 pm

    • Merci Ribelalu,
      Eu ma asteptam ca macar cel de la FC sa fie cat de cat curatel dar prieten cu Miron Cosma m-a lasat cu gura cascata. Cat despre Bratu mi-ai confirmat ca e fostul inspector scolar. Am fost acum 2 ani in arges la Bac. si nu mi-a placut omul.

      ion

      22/10/2012 at 6:07 pm

      • Suvar era in conducerea Forta Civica veche. Mai mult ca sigur veche conducere si-a negociat niste posturi. Asa se intampla cand preie din mers si in criza de timp un autovehicul SH. Mai are si niste defecte ascunse dar le remediezi pe parcurs. Pe Suvar eu l-am vazut fiind ghidul lui Cozma si al Marilenei Nitu prin judet si tot eu l-am vazut cand a venit sa discute cu Neamtu.
        In ceea ce priveste fostul primar de pana anul asta din Calinesti, Nicu Gavrilescu, acesta a fost sef de autobaza pe vremea lui Ceausescu si avea „apucaturi” de pe vremea aia. Dupa 90 s-a lansat numai in afaceri banoase: combustibili, balastiera parca. A avut 3 sau 4 statii PECO pe care le-a vandut Lukoil-ului.
        La Calinesti si-a facut o pensiune pe camp sis si-a asfaltat drumul de acces pana acolo desi in preajma nu e nicio casa si alte ulite nu au fost asfaltate. Acum pensiunea este scoasa la vanzare de catre BCR si daca e cineva intersat asta e: https://vanzari.bcr.ro/collaterals/Forms/ProductDetails/Arges%2c%2cCalinesti%2c-%2c1.876.782%2cRON/4-2449-1.aspx
        P.S. are si balta de peste 🙂

        ribelalu

        22/10/2012 at 6:19 pm

      • Salut ion,
        nu ai ce face cu mostenirile, nu?

        Theophyle

        22/10/2012 at 6:19 pm

        • Speram sa le diminueze valoarea inflatia, nu?

          ion

          22/10/2012 at 6:28 pm

      • Corina Teodor se pare ca e presedinta organizatiei de femeie a PNTCD Arges, 33 de ani, jurist
        Andrei Mihail tot nu stiu cine este
        Marius Jurubita este (sau a fost) seful de la agricultura pe Arges, specialist in agricultura, se scrie in presa locala ca a atras fonduri europene si ca prin august „ala micu`” ar fi vrut sa-l schimbe. Nu stiu daca mai e sau nu in functie. cred ca e pentru ca nu prea au reusit sa-i schimbe p-astia de la agricultura din cauza performantelor.
        Gheoghe Alecsei se pare ca e om de afaceri din Curtea de Arges, probabil sponsor.

        ribelalu

        22/10/2012 at 6:33 pm

  18. Am tradat si semnificatia cuvintului etica

    Dosarele de candidatura ale Elenei Udrea, Robertei Anastase si cel al lui Ioan Oltean au fost analizate de Comisia de Etica, acestea primind aviz favorabil, desi initial au avut propunere de respingere.

    „Membrii Comisiei au dezbatut dosarele candidaturii Elenei Udrea, lui Ioan Oltean si a Robertei Anastase. Au analizat si problemele de imagine, dar supunandu-se la vot un aviz favorabil, au fost trei voturi ‘pentru’ si doua ‘impotriva’ pentru toti. Au existat si discutii sa se dea un aviz negativ, dar majoritatea membrilor Comisiei au votat pentru un aviz pozitiv”, au precizat surse apropiate Comisie de Etica, pentru NewsIn
    Totusi Doamna MM ar trebui sa aibe o conferinta de presa nu sa tot citim in presa pe surse.

    ion

    22/10/2012 at 6:17 pm

    • Ion,
      Ion Oltean este un escroc, despre Udrea nu trebuie sa-ti mai spun ce cred, cu Anastase care ar fi problema?

      Theophyle

      22/10/2012 at 6:21 pm

      • asa de tare s-a mai dat Blaga cocos la Udrea (hai ca mi-a iesit calamburul!), dar nu e in stare sa determine retragera ei de pe lista de candidati. Nici a potlogarului Oltean, care care tot inghite broaste crezand ca pana la urma una dintre ele o sa il transforme intr-un print frumos si destept.

        Cetatean

        22/10/2012 at 6:25 pm

      • Pai nu vezi ca n-au avut curajul sa voteze decat la pachet. Anastase a fost cred salvarea primilor doi

        ion

        22/10/2012 at 6:29 pm

  19. Se pare ca s-a dezlegat misterul detasarii lui Driblea la INM. In comisia Monei Pivniceru pentru interviurile candidatilor la sefia Parchetelor se pare ca e si Drilea, procurorul „stenogramelor” de la Brasov. Nu stiu daca sursa (luju) e de incredere dar asta e ca in Caragiale

    ion

    22/10/2012 at 6:58 pm

  20. Am vazut si eu. Nu stiu sigur nici eu, nu putem verifica, caci Mona tine Comisia la secret (ghici de ce)?. Se va afla, oricum. Daca e asa, si Driblea e in Comisie, e bomba.

    Cetatean

    22/10/2012 at 7:04 pm

  21. buna seara
    din ce in ce mai mult cred ca se joaca la ” blat”
    un ultim exemplu: ponta urla cat il tine gura-si-l tine-ca fostul guvern n-a facut nimic cu fonduriele europene ca bla,bla,bla..
    conform regulilor UE,presuspendarea urmeaza la 60 zile dupa notificare;
    maine Romania va fi anuntata ca sunt presuspendate fondurile la transporturi urmare faptului ca guvernul nu a luat masuri de corectare conform notelor de atentionare de la sf iulie;
    ce guvern era atunci?
    ce face ard-ul? tace…
    singura posibilitate este sa nu existe o majoritate ,sa nu se poata constitui un guvern,asa greu cum zice constitutia si alegeri anticipate
    asta il ingroapa pe ponta si da un balon mare PFC/
    daca la inceputul verii sunt alegeri anticipate PFC are sansa de min 30-40 pct singur

    intamplator

    22/10/2012 at 7:06 pm

    • Salut @intampaltor,
      Din neffericire nu esti singurul, si asta ingrijoreaza mai mult decat minciunile declamate de Ponta

      Theophyle

      22/10/2012 at 7:15 pm

      • eu tot cred ca avand niste sondaje ca lumea si aanliza/interpretari idem+aproape sigur un dd care nu cred ca se va alia cu usl+ un ajutor prietenos de la cotroceni se poate stabili daca sunt posibile alegeri manticipate;in definitiv basescu are tot interesul sa dea o mana de ajutor la declansarea alegerilor anticipate/inceputul verii lui 2013 e perfect ca timing;cum a trebuit o luna ca lumea sa se lamureasca cu cacarau, 6 luni sunt mai mult decat suficiente ca ponta sa dispara
        eu cred ca merita un asemenea risc
        trebuie odata si odata sa avem si asta,si,cu cat mai repede cu atat mai bine
        nu-mi mai amintesc dar parca ” forza italia” a lui berlusconi asa e ” erupt”

        intamplator

        22/10/2012 at 8:17 pm

  22. salut
    cred ca ati citit articolul lui bleen http://www.blogary.ro/editorial/comisia-macovei-masina-de-spalat-politicieni/ care pune degetul pe rana. MM este captiva in comisie, caci are un singur vot. Si chiar daca se opune, dar la vot iese politicianul cu 3-2 , MM desi s-a opus ramane garanta , deaoarece comisia se cheama a MMacovei. Au pacalit-o bine de tot. Ar trebui ca la sfirsit dna MM sa dea o declaratie in care sa spuna: Eu MM nu am fost de acord cu urmatorii: x,y,z Dar supus la vot xy au trecut

    lastnightmusic

    22/10/2012 at 7:22 pm

    • Salut,
      sper ca nu te astepti de la mine sa reactionez si in nici un caz la comentariile si postarile lui bleen, cu tot respectul de rigoare.

      Theophyle

      22/10/2012 at 7:24 pm

  23. Plecaciuni boierilor si boieroaicelor de dreapta 🙂 (includ si tinerii boieri de stanga 🙂 )

    De pe blogul lui Patrasconiu. Un bun punct de vedere, care arata „rectitudinea” ziaristilor romani in frunte cu farul calauzitor CTP
    http://patrasconiu.ro/?p=12704

    eugeni

    22/10/2012 at 7:42 pm

    • buna seara ! am si eu de facut o comparatie in legatura cu ziaristii si mass media de pe la noi: stim un caz de accident rutier in care a fost implicat un angajat al ambasadei SUA. ieri a fost un accident rutier in care a fost implicat un angajat am ambasadei ruse – e nenorocit o tanara studenta. vreau sa comparam doar reactiile mass media romanesti ( nu cazurile in sine ) – cum a reactionat media in cazul SUA : au urlat, au injurat , l au acuzat pe Basescu etc. cum reactioneaza in cazul Rusia: tac chitic au prezentat stirea si pa.

      zigzag

      22/10/2012 at 7:48 pm

      • si un ps : daca accidentul era produs din vina unui angajat al ambasadei Germaniei.. va dati seama cam ce era la gura latrinelor?

        zigzag

        22/10/2012 at 7:52 pm

  24. Seara buna
    1- Bag sama ca sint ceva probleme cu politicienii dar si cu banii . 🙂
    Viitorul guvern le va rezolva pe toate . 😆
    2 – . In Italia , pe fondul scandalurilor , a arestarilor de politicieni , guvernul a propus un decret lege anticoruptie . Toti au aplaudat initiativa si dupa intilnirea intre tehnicii de la guvernare cu reprezentantii partidelor care sustin acest guvern , a fost retras decretul . 😆 😆

    stefan60

    22/10/2012 at 7:57 pm

  25. off topic: azi( de fapt maine la ora 4 ora buc) e ultima ” repriza” televizata obama-romney
    tema: politica externa

    intamplator

    22/10/2012 at 8:12 pm

    • Amandoi habar nu au ce este asta 🙂 Obama a reusit totusi sa invete ceva in ultimii 4 ani 🙂

      Theophyle

      22/10/2012 at 8:49 pm

      • chestia e …. merita theophyle sa stam pana la ora 4 dim sa urmarim in direct. Am putea avea o surpriza care sa merite sa nu dormim 🙂

        lastnightmusic

        22/10/2012 at 9:07 pm

        • Asta a fost o intrebare nu afirmatie, am uitat sa pun semnul intrebarii

          lastnightmusic

          22/10/2012 at 9:08 pm

  26. Buna seara 🙂
    la B1 este Blejnar, o catastrofa penala…..hahalera perfecta a sistemului 👿 Interesant, merge in delegatie la Londra si se duce la „o masa cu Marta”. Mai sa fie, din diurna sau din salariul de bugetar a platit consumatia :mrgreen:, ca nu cred ca au mancat la „impinge tava” :mrgreen:

    mar

    22/10/2012 at 9:07 pm

    • a platit cu banutii produsi de nevasta sa lui marta din afaceri cu fetite. astia l au depasit si pe robert negoita.

      zigzag

      22/10/2012 at 9:25 pm

  27. Noua Republica s-a inregistrat? Intreb ptr. ca Burchel este prezentat ca reprez. al PNR la Gorj 😦
    Mai devreme a fost „seful” MN.

    mar

    22/10/2012 at 10:45 pm

    • da-i in fasole, sunt doar o mana de oameni care ii care geanta lui MN sau sunt prea naivi ca sa se trezeasca. Incap toti membrii in doua masini familiale.

      Cetatean

      22/10/2012 at 10:49 pm

      • Am senzatia ca s-au abonat la Radu Moraru asa cu DD la B1.

        mar

        22/10/2012 at 10:52 pm

  28. Buna dimineata
    Iertare dar, Cristoiu e si mitocan: nu doar comunist (cum se autodeclara).
    E o contradictie?
    PS OTV s-a inchis? De se ocupa B1 de campania lui DD

    emil

    22/10/2012 at 10:48 pm

  29. Gata, Antonescu si-a scos ultima carte: e inca cel mai „prezidentiabil”, PSD sa faca bine sa il sustina.

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/antonescu-am-38-intentie-de-vot-la-prezidentiale-ponta-are-14-281637.html

    Cetatean

    22/10/2012 at 10:56 pm

  30. Nici Hotnews nu mai e ceea ce a fost. Jurnalistul lui peste scrie: Candidatura Elenei Udrea a fost validata intr-un final de comisia de etica cu trei voturi pentru si doua impotriva”.
    In ultimul paragraf al articolului se spune: „Din comisia de etica a Aliantei Romania Dreapta fac parte: Monica Macovei- presedinte, eurodeputat (PDL), Theodor Stolojan, eurodeputat (PDL), Ioan Mihai Greceanu, medic (Noua Republica), Mihaela Vasilatti, avocat (PNTCD)”.
    Intrebare: Unde puii mei este al cincilea vot ?

    ion

    22/10/2012 at 11:00 pm

    • in capul lor de idioti, dau stiri luate cu copy-paste si nici macar nu le-au luat pana la capat.

      Cetatean

      22/10/2012 at 11:03 pm

      • Pai de sase luni totul in Ro e copy/paste.Daca am vrut pe cel mai cinstit guvern.
        Cireasa de pe tort In colegiul lui Felix candideaza ca deputati Dinu Giurescu si Augustin Buzura.

        ion

        22/10/2012 at 11:18 pm

        • revin mortii din morminte si merg in parlament.

          Cetatean

          22/10/2012 at 11:27 pm

          • Deci Halloweenul se decaleaza cu o luna si o saptamana in RO. Tragedia e ca noaptea va dura pe putin 4 ani.

            ion

            22/10/2012 at 11:35 pm

      • Macar crezi ca ei le citesc?

        emil

        22/10/2012 at 11:33 pm

  31. ma duc, azi e stingerea mai devreme, program incarcat maine. Noapte buna!

    Cetatean

    22/10/2012 at 11:33 pm

  32. Buna Dimineata,
    Postare noua!

    Theophyle

    23/10/2012 at 8:09 am

  33. Reblogged this on Aron after 65.

    aronpetru

    23/10/2012 at 8:37 am


Comentariile sunt închise.