Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Instantanee electorale – cifre, tendinţe, direcţii

O campanie electorala adevarata nu incepe niciodata in ziua stabilita oficial. O campanie adevarata este pregatita cu mult timp inainte prin stabilirea  unei tinte realiste si a unei strategii de a o atinge, a mesajelor-cheie, comunicatorilor, electoratului vizat, reperelor de etapa, strategiilor de avarie pentru cazurile neprevazute si chiar a « gloantelor de argint ». In acelasi timp, nici o campanie serioasa nu poate fi facuta fara cunoasterea in amanunt a adversarului si fara anticiparea miscarilor sale. Postarea de ieri dupa-amiaza a oferit atat cateva linii directoare pentru ARD, cat si o analiza a mesajului de campanie a USL, asa cum a reiesit din cuvantarea magistrala de pe stadion a tovarasului Victor Ponta.

Se cuvine deci sa facem si o radiografie rapida a USL pentru a suprinde cateva lucruri esentiale. Astazi am preferat sa lucram cu materialul clientului (sondajul aparut ieri pe piata realizat de GSS 2000, care lucreaza de obicei pentru PNL), pe care il vom interpreta in cheie electorala.

1. USL se afla in scadere continua din august 2012. Sondajele livrate pe piata din partea USL vehiculeaza cifre cu mult peste 50%, cifrele noastre spun 47% in mod real.  Intrebarea nu este daca USL va scadea sub 50% (deja e sub 50%), ci pana unde trebuie sa scada si mai ales ritmul in care va scadea. In opinia mea, cifra minima pana la care trebuie sa scada este de 44% vot politic la nivelul intregii tari (discutam de media pe tara, nu de cifrele pe fiecare judet). Tendinta e clara si constanta, USL trebuie « ajutata » sa isi urmeze cursul natural.

2. Din august, USL a depasit PDL la intrebarea « Cine credeti ca este reponsabil pentru directia gresita in care merge tara? » si este in urcare (de la 10 la 14%). In mod remarcabil, cifrele Presedintelui Traian Basescu sunt in scadere continua din august si pana astazi (de la 34% la 27%). Auto-victimizarea USL si culpabilizarea regimului Basescu-PDL ca ancore electorale a USL pur si simplu nu mai tin.

3. Cele doua ancore electorale ale USL nu mai tin deoarece mesajele politice gaunoase s-au estompat in fata realitatilor economice. Absolut remarcabil este faptul ca romanii nu mai considera prioritara cresterea salariilor si pensiilor (!!!), ci relansarea economica. Sigur relansarea economica e un loc comun, insa suprinzator este faptul ca electoratul a inceput sa gandeasca « sistemic » si sa nu mai puna pe primul plan o crestere a veniturilor mancata de inflatie. Economia a luat clar fata politicii.

4. « Cel mai cinstit Guvern » al Romaniei beneficiaza de o perceptie asupra activitatii care baga spaima in USL : doar 23% au o parere buna si 35% au o parere proasta. Acest 35% este bazinul potential al ARD. ARD are obligatia de a ajunge de la 23-24% la macar la 30%. ARD, ne miscam si noi mai cu talent ? Pica para malaiata…..

O relatare literalmente de la firul ierbii stadionului (Sursa :Contributors) )  facuta de cineva care a participat la mitingul USL scoate in evidenta confirmarea empirica a ceea ce sondajele arata pe cifre. Imi permit sa extrag cateva citate relevante.

Mesajul politic. « Primul a fost Victor Ponta – Primul Ministrul al Romaniei. A inceput in forta. Ne-a prevenit ca pana sa intre in “discursul institutional de Prim-Ministru” ce i se parea constrangator, va spune ce are pe suflet. Directia a fost clara: in Jos. Jos Basescu! preluat si scandat putin si de stadion. Senzatia era insa de lipsa de vlaga, oamenii pareau sleiti. Marea majoritate erau veniti din tara si se simtea oboseala. Si dupa drumul lung spre Bucuresti si dupa sirul de lupte cu Basescu, duse de ei si pierdute de sefii lor. Si in fond nu pareau sa empatizeze cu Ponta. A fost primul moment al serii cand realizai ca intre agenda oamenilor din Stadion, intre ceea ce simt si vor ei si cea a oamenilor erijati in lideri ai lor e o prapastie uriasa ».

Capacitatea de persuasine a liderilor USL : « Miscarea scenica a lui Antonescu – asadar foarte buna. Dar inceputul speech-ului sau a fost unul dintre momentele pe care cred ca o sa le uit cu greu. Citez din memorie: “Da, vrem sa facem o demonstratie de forta!”. Problema nu e ca vroia asta. Si nici macar ca spunea asta. Problema e ca aveam tot stadionul in fata, si iata ce vedeam: undeva in dreapta, pe teren, la cativa metri de el, unii tineri pnlisti incepusera sa joace lapte-gros; altii jucau baseball (sau oina sic) cu pancardele cu pnl de la care ramasese doar batul galben. Nu mai are sens sa spun ca atunci cand Antonescu spunea privind fix catre camerele tv de luat vederi ca (citez din memorie): “Aici e Poporul, nu cu Basescu la Casa Poporului” – oamenii se buluceau la iesire ».

Preocuparea pentru economie: « A urmat si prezentarea “succeselor pe ramura”. Realizarile din pozitia de Sef al Guvernului. “Modest”, vorba unui spectator din randul din fata mea. Ponta plusa ca a inceput sa dea banii taiati de Basescu si de Boc. “Asta stie cat au crescut preturile?!” – aud clar vocea unei doamne de langa mine. Era o doamna in etate, cu sepcuta rosie, si in comparatie cu politicianul care vorbea in acel moment din mijlocul stadionului si pe toate ecranele salii, era clar cine e mai lucid. Ea poate nu comenta in termeni tehnici legatura intre inflatia din ultimul timp si eventuala marire a salariului nominal al unora, dar stia clar ca azi e mai rau ca ieri. Si simtea ca lucrurile nu merg spre bine, desi de partea cealalta a microfonului vorbea un tanar ce dorea sa ii castige increderea si sa ii trezeasca din nou speranta ».

Cifrele nu mint, tendintele sunt clare, confirmarea empirica e prezenta. Va trebui insa luptat pentru fiecare vot  pana in ultima clipa. USL este la ora actuala un furnico-leu (rage ca leul. desi are corpul de furnica) care mizeaza pe efectul de intimidare si pe paralizia  sau prostia ARD (aici « ai nostri » se pot dovedi imbatabili. Inca doua iesiri ale Elenei Udrea ori Cezar Preda si Ponta-Antonescu pot pleca in Tenerife linsititi !). Cine crede ca partida e jucata (in oricare sens) se inseala. Insa cine sustine ca « fiecare vot conteaza » are dreptate mai mult ca oricand. Un articol vechi al colegilor de blogosfera de la hartapoliticii.ro dedicat alegerilor din 2008 arata ca uneori victoria sau infrangerea unui candidat poate sta intr-o mana de voturi!

Preiau de acolo un citat si un grafic care vorbesc de la sine : « Zece locuri de deputat ar fi putut fi schimbate de mai puțin de 100 de voturi, în timp ce 36 de locuri (10% din camera deputaților) ar fi putut fi schimbate de câte mai puțin de 500 de voturi în fiecare colegiu »

Asta ca sa vedeti de ce poate decide oprirea USL-ului de a ajunge la guvernare  si salvarea statului de drept ! 10 mandate au fost decise de o diferenta mai mica de 100 de voturi. Este asadar imperativ ca USL sa aiba fie si cu un mandat mai putin decat majoritatea simpla. Este fezabil ? Cu siguranta, daca baietii si fetele din ARD se trezesc din visare !

PS. Site-ul hartapoliticii.ro este o mina de aur. Cine nu il cunoaste este rugat sa il viziteze si sa il testeze. Veti afla acolo cum au fost decisi castigatorii in 2008, cine a candidat si cate voturi a luat, cine a intrat din prima si cine la redistribuire, cine e traseist si cine nu, care e rata de prezenta la vot a unui parlamentar si in ce masura a votat pe linie de partid. Un cetatean informat e un cetatean imposibil de manipulat.

ARD si lipsa pragmatismului electoral

Rareori poti vedea o lipsa de viziune ca cea care caracterizeaza politica de comunicare a aliantei ARD. Alianta ar fi trebuit sa aiba ca obiectiv principal asigurarea a 30% din optiunile electoratului. Cu o politica de comunicare coerenta si o adevarata improspatare a cadrelor vizibile s-ar fi putut ajunge la aceasta cifra. Cu fiecare zi care trece aceasta cifra se indeparteaza si devine iluzorie.  Strategia de coagulare a fost extrem de binevenita din punct de vedere electoral. Din nefericire, PD-L nu a vazut potentialul adevarat, ci numai oportunitatea de a culege cateva procente care l-ar fi putut salta peste 20%, cu putin noroc chiar 23-24%.

Lipsa de coordonare la nivel de « alianta » este atat de vizibila ca numai un idiot sau un total neinformat nu o percepe. PD-L este un conglomerat total lipsit de ideologie, cele cateva flori nu au facut, nu fac si nu vor transforma niciodata acest partid intr-un partid de centru dreapta vizibil, autentic si eficient. Vectorii crestin-democrati reprezentati de dl Papahagi si Baconschi emit semnale care indeparteaza o parte din electoratul liberal care s-ar putea alatura la alianta prin Forta Civica a lui Mihai-Razvan Ungureanu. Desi sub aripa protectoare a Fundatiilor Konrad Adenauer si Hanns Seidel, Crestin-Democratia autohtona nu arata ca una cu adevarat europeana, asemanatoare formatiunilor germane care patroneaza cele doua fundatii. Semantic probabil ca exista o asemanare, retoric si practic in nici un caz.

Ultimele mesaje transmise de acesti reprezentanti crestini-democrati romani nu se arata nici pe departe compatibili cu crestini-democratii europeni. De multe ori ma intreb daca coabitarea si colegialitatea domnei Merkel, crestin-democrata cu dl Guido Westerwelle, liberal din FDP, intr-o relatie casnica cu dl Michael Mronz ar fi posibila intr-o alianta din care fac parte dl Papahagi si Mihail Neamtu.

Am impresia ca tinta PD-L a fost si a ramas – « partidul balama » altfel nu pot sa inteleg de ce aceleasi voci maculate pe care @Cetatean le aminteste in prima parte a postarii incearca din nou sa monopolizeze discursul facand mult rau aliantei nou-nascute.

Comisia de integritate a dnei Monica Macovei si colegii ei nu-si are rostul daca dreptatea facuta de ei nu se vede public. Sunt absolut sigur ca dna Macovei isi face treaba ca INTOTDEAUNA cu corectitudine si impartialitate, ce rost are laborioasa si complicata activitate daca la rampa ies aceiasi oameni pe care publicul nu-i apreciaza si nu au incredere in ei. Sincer mi-as dori sa vad mai « multa » Macovei decat atat cat vad din Udrea.

Unii zic ca Mihai-Razvan Ungureanu detine increderea a 20% din electoratul romanesc. Eu zic ca nu prea are importanta, mult mai important este ca MRU detine peste 35% din increderea electoratului de dreapta si nucleului dur care a votat chiar cand totul arata pierdut pentru statul de drept si pentru o Romanie cu adevarat europeana.  

171 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. FANTASTIC ! MATERIAL DIDACTIC pentru partidele politice si nu numai………

    Mihail Cimpeanu

    19/10/2012 at 4:08 pm

    • 🙂 Multumesc Mihai

      Theophyle

      19/10/2012 at 4:22 pm

  2. Salutare !
    Din fig. 14 (prima) se vede clar ca tendinta de scadere a USL e imprimata mai mult de PNL.
    Amatorismul lui Cacarau poate fi exploatat cu rezultate foarte bune.

    Tzepelica

    19/10/2012 at 4:08 pm

    • Tzepelica, salut! Asa e, acest lucru nu a mai fost scris, insa sper ca va fi analizat separat la o viitoare postare, sau de Theo sau de mine.

      Cetatean

      19/10/2012 at 4:11 pm

      • Conjunctura e extrem de favorabila. 🙂

        Tzepelica

        19/10/2012 at 4:13 pm

        • Intr-adevar. Au fost luate masuri in acest sens 😉

          Cetatean

          19/10/2012 at 4:19 pm

    • Buna dimineata
      Imi pare normal ca aceasta scadere sa vina dinspre PNL: aia mai gandesc 🙂

      emil

      19/10/2012 at 4:42 pm

  3. Din pura intimplare, si Barbu Mateescu analizeaza astazi cifrele aceluiasi sondaj. Va propun sa cititi si articolul lui, este extrem de interesant.

    http://sociollogica.blogspot.fr/2012/10/4-ipoteze-interesante-din-ultimul.html

    „Un sfert din electoratul USL de acum două luni s-a reorientat spre oponenţi, este nehotărât sau nu va vota”

    „Fiecare al şaselea vot pentru ARD vine din afara PDL”

    „Conform GSS 2000, ARD este în poziţia atacantului căruia i s-a pus mingea pe punctul de la 11 metri. Dacă ARD va şuta cu precizie şi forţă, poate obţine un rezultat mai bun în decembrie decât pare acum probabil”.

    Cetatean

    19/10/2012 at 4:16 pm

  4. Important :
    – la noi partidul se confunda cu liderul;
    – liderii PSD, PNL, PC sunt slabi/usor atacabili cu argumente solide, la care electoratul e sensibil;
    – sila provocata de actuala clasa politica e generala, electoratul cautand figuri proaspete.
    Pare utila, deci, orientarea atacurilor direct catre Ponta, Crin, Felix (habarnism/incompetenta/neseriozitate/superficialitate, chiul/copy-paste, jaf economic/securism) dublata de promovarea insistenta a „trufandalelor” politice (nu spui cine ca stiti).
    Pusi in antiteza, ai lor cu ai nostri.
    Sigur, fara „ghiulele” consacrate de la PDL (trimise in concediu, de ex.).

    Tzepelica

    19/10/2012 at 4:36 pm

  5. salutari la toata lumea

    pun si eu o intrebare, fara sa dau in cap la nimeni. sper ca nu e puerila, dar ma chinuie de ceva vreme
    de ce trebuie aceasta alianta – ARD ? una peste alta, pana acum suma fiecarui partid component e mai mare decat ce ar lua ARD (sau asa mi se pare mie)
    mai departe, PDL-ul parca e cu pluta, parca nu vrea sau nu poate mai mult. pe cand FC are culoar deschis. si cred ca sunt destui care spun ca ar vota cu MRU / FC, dar iar sa ii votez pe Blaga & Udrea & Co ??
    FC ar avea culoar de a creste destul de mult pana la alegeri, iar impreuna cu ce ia PDL ar depasi mai usor cei 23-24% cat au acum

    multumesc

    amos

    19/10/2012 at 4:37 pm

    • Organizarea la nivel local, cred.
      Foarte importanta.

      Tzepelica

      19/10/2012 at 4:39 pm

    • Salut.

      A explicat Cetatean intr-un articol mai vechi de ce PDL, PFC, PNTCD etc. sunt „condamnati la alianta”. Este vorba de subtilitatile legii electorale.

      EuCuMine

      19/10/2012 at 4:43 pm

  6. amos, ai raspunsul in aceasta postare, care a fost scrisa special pentru oricine ar intreba ce intrebi tu.

    https://theophylepoliteia.wordpress.com/2012/09/16/proportionalitate-perversa-si-nevoia-de-compromis/

    Cetatean

    19/10/2012 at 4:42 pm

    • Err, scuze, Citi.

      EuCuMine

      19/10/2012 at 4:45 pm

      • no problem, asa e. Insa articolil nu e chiar asa de vechi 😉 E bine sa faci lucrurile temeinic si la timpul lor, iata ca Politeia se arata inca o data ca o biblioteca ambulanta.

        Cetatean

        19/10/2012 at 4:46 pm

    • multumesc Citi
      vrei nu vrei, bea Grigore agheazma ..
      🙂

      amos

      19/10/2012 at 4:49 pm

      • eu am alta speranta, ca o or sa bea aghiaza si aialalti care se arata cam reticenti 😈

        Cetatean

        19/10/2012 at 4:50 pm

  7. Iata de ce a fost data afara Vlad Moisescu de sector 1 PNL:

    „Secretarul general adjunct al PNL, Dan Mihalache, a dat de înţeles că Vlad Moisescu, înlăturat de la şefia PNL sector 1, este acelaşi „Vlad” din stenogramele cazului „Dobre” care vorbea de USL ca de un „grup infracţional organizat”, relatează NewsIn.

    „Vă aduc aminte că în stenogramele dosarului lui Victor Paul Dobre apărea un Vlad care vorbea de un grup infracţional organizat, un discurs băsist. Noi ştim cine e Vlad„, a spus el la Antena 3. „Domnul Crin Antonescu şi-a spus părerea încă de atunci. Consiliul Naţional Executiv va lua o decizie formală (de a-l înlătura pe Moisescu, n.r.)”, a adăugat Mihalache”.

    Comentati, daca puteti.

    Cetatean

    19/10/2012 at 4:51 pm

    • Fenomenal! Astia sunt mai bolsevici decat Ana Pauker. Singurul lucru care le lipseste este Securitatea 😦 Iti dai seama ce lagare faceau astia

      Theophyle

      19/10/2012 at 4:53 pm

      • Eu cred ca nici nu ar mai duce oamenii in lagar, i-ar impusca pe stadion in timp ce Antonescu cuvanteaza despre democratie si poporul suveran.

        Cetatean

        19/10/2012 at 4:56 pm

    • Buna ziua @all,
      Vesti bune 🙂 Oricat de cinic vi se poate parea, eu ma bucur. Acesti liberali au tot dat-o cotita si au tot jucat la doua capete ca pana la urma trebuia sa se infunde undeva si sa crape buboiul. Acum vom avea parte de muuulte declaratii. Bine.
      Pe de alta parte nu pot sa nu ma gandesc la para malaiata care ar putea cadea direct in capul celui care nu o culege. Eu una m-am cam saturat sa astept. L-ati vazut pe Blaga aseara la Turcescu? Ultra-umflat, ultra-mandru, ultra de toate… Intrebat cand au de gand sa iasa din amorteala, ce a raspuns? Ajungem si acolo, vom incepe…. Mai sa fie, asta e ardelean…înşet, înşetisor, pi loc şi di loc!!!
      Si, scuzati-ma, MRU are acum tot ce-i trebuie ca sa se faca auzit. Ar cam fi timpul.

      Giorgia

      19/10/2012 at 5:14 pm

      • Salut Giorga 🙂
        Si eu sper ca si tine ca lucrurile vor lua o noua turnura. Da, a venit timpu!

        Theophyle

        19/10/2012 at 5:28 pm

  8. Eu de mult nu am nicio grija cu privire la viitorul guvern. Nu va fi in niciun caz unul USL desi s-ar putea ca unii USL-isti actuali sa fie totusi la guvernare.

    ribelalu

    19/10/2012 at 4:57 pm

    • am trait ” experimentul asta”!
      ajunge! sa guverneze provizoriu ponta inca 6 luni-economic raul e produs,doar ca nu se vede acum-mai dureaza 60-90 zile pana realizeaza toti ce au facut astia- daca nu se poate obtine o majoritate corecta ,sa se faca alte alegeri…

      intamplator

      19/10/2012 at 5:07 pm

      • Adica alegeri anticipate? N-ai sa vezi!
        Am contrat inca de la lansare ideea ca democratia din ro se va consolida odata cu alternanta la gubernare. Sanchi. Semnul ca democratia din ro se dezmeticeste va fi dat de alegeri generale anticipate.

        Kenwood

        19/10/2012 at 5:37 pm

        • odata si odata trebuie si asta;
          la viteza evenimentelor-externe,nu de la noi-cu cat mai repede cu atat mai bine;romania are nevoie in urmatorii 2-5 ani de un guvern de dreapta solid!

          intamplator

          19/10/2012 at 6:20 pm

  9. Predictia lui Lazaroiu de acum cateva zile considerata hilara de multi,s-ar putea sa se confirme finalmente,cu 2 forte politice ARD si PSD la aprox.27-30%,PNL-15-18%,PP-DD-12-15%,UDMR-6%,la care se adauga si minoritatile nationale ca de obicei cu 3,5-4%,iar restul partidelor nu vor depasi pragul electoral
    P.S.Exact in aceste clipe,Antonescu a recunoscut pt prima data,ca unica ratiune pt care l-au cooptat pe becali in USL a fost una pur electorala

    balzarius

    19/10/2012 at 5:09 pm

    • Mai precis: JOS BASESCU!
      Ca si cu SRS.

      emil

      19/10/2012 at 5:13 pm

    • Lazaroiu nu a facut pana acum nici o predictie care sa se adevereasca. Insa USL va urla ca ei sunt „partid”, asa ca tot ce trebuie e ca ei sa nu aiba nici 50% la votul politic, nici 50% la numarul e mandate. Dupa aceea mai discutam.

      Cetatean

      19/10/2012 at 5:17 pm

      • E adevarat,dar speram ca macar de data asta sa aiba dreptate

        balzarius

        19/10/2012 at 5:20 pm

  10. l.orban,chiliman si moisescu fac declaratii de presa la ora 19

    balzarius

    19/10/2012 at 5:19 pm

  11. Un cald salut desprins din toamna tarzie 😀

    Sunt in total acord cu ideile desfasurate. O campanie reusita incepe in ziua imediat urmatoare unor alegeri cu identificarea corecta a cauzelor care au determinat sincopele, identificare si asumare care vor permite ulterior reducerea efectelor negative. Posibil pana la eliminarea acestora. Ceea ce, din nefericire, NU s-a petrecut in anumite cazuri. De aici rezulta brambureala si stangacia. La 23 de ani de la lovirutie sa te mai bazezi pe votul negativ inseamna, cel putin, amatorism politic. Adica inc-o dovada dintr-un lung sir. Ca sa nu spun mai mult 😛
    Pe de alta parte un procent de peste 4o% obtinut de usl ar insemna de fapt victorie. Deoarece reorientarile si tradarile (individuale si/sau in grup) le vor permite sa se mentina pe felie.

    Nu ma mai mira nimic Citi. Adica nu ma mai mira nimic din ceea ce fac si spun anumiti bipezi catarati in diverse jilturi. Bruma de optimism genetic inca-mi sugereaza ca va veni o zi in care… eiii…. da, mai stiu c-am scris in chiar ziua referendumului ca au devenit cadavre politice. Reunind in retorta cotidianului si farama de optimism si felia de pesimism as putea spune ca realitatea de azi a romaniei depaseste cu mult scenariile filmelor cu zombies 😀

    Kenwood

    19/10/2012 at 5:19 pm

  12. la RTV: „vasile Blaga, despe caracatita coruptiei din PDL”.

    Incredibil: USL face gafa dupa gafa si tot ei sunt in ofensiva mediatica. iar Blaga doarme in papuci sau prin cine stie ce spelunca.

    Cetatean

    19/10/2012 at 5:23 pm

    • Incredibil draga City, citeste putin ce-am scris mai sus „înşet, înşetişor, pi loc şi diloc!”

      Giorgia

      19/10/2012 at 5:29 pm

      • tocmai de aia am si scris, ca o completare!!

        Fiti atenti cum niste „strategi” ai PNL justifica asocierea PNL cu Becali:

        http://www.realitatea.net/raport-geopol-inscrierea-lui-gigi-becali-in-pnl-avantaje-si-dezavantaje_1034125.html

        „Astfel, apropierea lui Dan Diaconescu de ARD (despre care e greu de spus în ce se va materializa până la urmă), cerea ca şi USL să câştige aliaţi din aceeasi categorie populista, PNG-Becali (cooptarea PNŢcd-Ciorbea, sau a unor analisti politici cu discurs de dreapta gen, Rosca Stanescu, Nistor, Barbu [WTF!?!?], fiind un gest similar, cu ambitia de a contrabalansa grupările de dreapta pe care PDL le-a constituit).

        Cetatean

        19/10/2012 at 5:33 pm

        • Las’ ca ei fac bine, City, sa se duuuuca si sa se tot duuca. Acest nucleu de borfasi s-a devoalat si e in cadere libera. Adevaratii liberali incep sa vada si vor gasi solutii, daca nu, isi merita soarta. Pe mine ma intereseaya ce face ARD! Chestia cu apropierea de Diaconescu este tema creata de usl. Blaga ar trebui sa se ocupe naibii de campanie, nu de coruptia din pdl. Vorba ta WTF? De coruptie trebuia sa se ocupe cu mult timp in urma, acuma gata, au un proces, sa-l lase sa curga, iar ei sa mearga naibii mai departe cu ce ne doare. Daca nu-i in stare sa lasa pe altii…

          Giorgia

          19/10/2012 at 5:39 pm

  13. Ziua buna, atat cat se poate, la cinstiti boieri (masculinul este folosit pentru a ususra citirea textului si nu inseamna ca ignoram pe preacinstitele boieroaice ci le consideram incluse cu asupra de masura ) 🙂

    L-am vazut pe TB ca ar dori sa il trimita Ponta V la Oslo. Nu cred ca ar trebui. Ponta nu se va simti niciodata stingher chiar daca ceilalti vor incerca un refuz diplomatic. El se va simti chiar foarte bine chiar daca se arunca in mijlocul tuturor atunci cand fotograful va zice „cheese”. Nu are scrupule, simtul ridicolului si moralitate.
    Pe de alta parte, poate este numai un morcov care il atarna la nas. 🙂

    eugeni

    19/10/2012 at 5:31 pm

    • 🙂

      Giorgia

      19/10/2012 at 5:32 pm

    • salut! cum stai cu lectura? ai ramas restant 😉

      Cetatean

      19/10/2012 at 5:34 pm

  14. buna seara ! excelenta postarea. mai ramane sa avem si o opozitie reala la actuala guvernare uslamista.

    zigzag

    19/10/2012 at 5:36 pm

  15. Maine o sa fie ziua cu pricina cand o sa pritocesc textul.

    eugeni

    19/10/2012 at 5:38 pm

    • bine asa, ia-ti si niste muraturi pritocite, daca tot pritocesti textul 😉

      Cetatean

      19/10/2012 at 5:40 pm

      • 🙂

        eugeni

        19/10/2012 at 5:53 pm

  16. Buna ziua,
    Ghise a ramas candidat, daca l-ati auzi pe Calimente la digi: „domnul Tariceanu n-a fost dragut , nu trebuia sa-l provoace pe domnul Becali” ! Vorbeste si Hasotti, el e de partea partidului!
    http://www.ziare.com/crin-antonescu/presedinte-pnl/antonescu-explica-de-ce-l-a-demis-pe-seful-de-la-sector-1-ne-considera-grup-infractional-1196782

    cedric

    19/10/2012 at 5:46 pm

  17. Ziua buna la lumea buna. Fortza fie cu voi! Excelent text! ARD, trezirea! Mai cu talent, baieti, mai cu talent!

    blog de caine rau

    19/10/2012 at 5:49 pm

    • Eu sunt treaz de la 6.30. Dorm puțin si trag tare. La Sibiu avem motoarele turate pe colegii.

      turnofftheglory

      19/10/2012 at 5:54 pm

      • ToG, tu nu esti Galatean?

        eugeni

        19/10/2012 at 5:59 pm

        • Salut 🙂
          Acum e stranier la Sibiu 😀

          Theophyle

          19/10/2012 at 6:00 pm

          • Multumesc de completare Theophyle. Eugeni îmi mut familia in acest moment la Sibiu. Am treaba cât cuprinde si vom avea rezultate!

            turnofftheglory

            19/10/2012 at 6:05 pm

            • Doamne ajuta! 🙂

              Cetatean

              19/10/2012 at 6:10 pm

            • Bag sama ca pana la urma tot ai emigrat 🙂 Sibiul este ca o alta tara precum si Brasovul meu natal (numai ca nu asa de scump )

              Succes in Sibiu

              eugeni

              19/10/2012 at 6:17 pm

      • tog esti aproape de mine, te pot ajuta cu ceva? Grafica, vreo implementare de facilitati software, de-astea ca bani n-am.

        mircea rusu

        19/10/2012 at 8:24 pm

  18. Citoaien,

    Incerc sa ma lamuresc ce si cum cu structura justitie in ro.

    care este traseul dupa terminarea dreptului ca sa devii avocat, prcoror, judecator?

    eugeni

    19/10/2012 at 5:58 pm

    • dai examen de admitere in barou/barouri (pentru avocat) si de admitere la Institutul National al Magistraturii (INM) de unde daca absolvi, iesi sau procuror sau judecator.

      Cetatean

      19/10/2012 at 6:00 pm

      • multzam

        Deci procororii sunt magistrati

        eugeni

        19/10/2012 at 6:03 pm

      • Cineva mi-a spus (deci numai din auzite) ca stie pe cineva care la 50 de ani , el avand o meserie cu ceva post liceal, daca si aia) a facut dreptul si s-a facut procoror. Pe de alta parte stiu pe cineva care are 24 ani si s-a facut judecator si invata toata ziua, stagiatura teste stres etc. de aceea ma intreb daca intrarea in magistratura este mai usoara „pe calea” de prcoror. 🙂 sau/si daca povestea este adevarata.

        eugeni

        19/10/2012 at 6:11 pm

  19. Daca vreti sa vedeti un site internet bine facut, acesta este site-ul INM:

    http://www.inm-lex.ro/index.php

    Viitorii magistrati sunt luati „din prima” de rigorile Sistemului :mrgreen: Cine trece de acest site, se va obisnui si cu legile 😆

    Cetatean

    19/10/2012 at 6:02 pm

  20. Apropos de justitie, uite ca se poate, cam timid, dar se poate

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/GRIVCO-pierde-procesul-cu-ADS-1006572.html

    Giorgia

    19/10/2012 at 6:08 pm

    • Grozav, dar cred ca are mai multe posibilitati sa castige la instantele superioare.

      cedric

      19/10/2012 at 6:13 pm

      • si eu cred, dar macar au inceput sa dea semnale pozitive

        Giorgia

        19/10/2012 at 6:16 pm

  21. Nici musiu Topescu nu mai are loc sa candideze. In locul lui l-au pus pe Daniel Barbu!
    PNL e nerecunoscator lui Topescu care l-a acuzat pe TB ca a „furat” flacara olimpica.
    Ii trebuia un polonic mai mare lui Topescu!

    cedric

    19/10/2012 at 6:15 pm

    • Breaking News: PNL da lovitura in viata politica: Dan Diaconescu se inscrie in PNL si va candida in tandem cu Crin Antonescu in acelasi sector 3 (seful PNL la Senat si Dan Diaconescu la Camera Deputatilor).

      Solicitat sa dea o declaratie pentru postul de televizune B1TV, Crin Antonescu a spus: „Mai apareti? Nu vad ce e asa de senzational in aceasta stire si de ce trebuie eu sa ma justific in fata unor jurnalisti de casa ai lui Traian Basescu. Domnul Dan Diaconescu este o persoana care, dincolo de anumite particularitati care il fac mai exotic si mai aparte ca sa spun asa in viata publica a Romaniei, are si o certa calitate, aceea ca e echidistant, ca e impartial, ca asculta ambele parti aflate intr-un conflict asa cum a facut la referendum cand ne-a invitat si pe mine si pe Traian Basescu la OTV. Eu am spus-o de multe ori si voi continua sa o spun ca lupta noastra este impotriva regimului Basescu, cu tot ce are el mai rau, cu serviciile, cu procurorii care fac dosare politice, cu Elenele lui, cu toata camarila de la ICR care ii ridica osanale, iar domnul Diaconescu are si el un rol in acest razboi pentru Romania demna, pentru Romania europeana, pentru tara noastra pe care vrem sa o vedem eliberata de ultimul comunist al Europei, cum a spus Victor Ponta in fara intregii tari ieri seara. Sigur, domnul Diaconescu are si o parte mai mondena, mai savuroasa pentru o anumita zona a electoratului, insa este un roman cu drept de vot, a mers la referendum si a votat NU si acest lucru e important pentru angajamentul sau, pentru crezul sau, pentru valorile sale, pe care nu e neaparat obligat sa le spuna in fiecare seara la OTV ca moderator. Cei care stramba din nas, toata presa basista in frunte cu B1 si Evenimentul Zilei, ar face bine sa isi aminteasca modul in care Vasile Blaga vorbea de o alianta cu PPDD pe la colturi acum cateva luni, de parca nu era acelasi Dan Diaconescu de astazi, cand nu le mai place. Eu, in calitate de Presedinte al PNL am fost mandatat sa port discutii cu toate fortele politice care doresc sa ni se alature in aceasta coalitie a binelui care are drept scop stoparea jafului tarii si redarea Romaniei romanilor si care trebuie sa termine pe 9 decembrie ce a inceput la alagerile locale”

      Cetatean

      19/10/2012 at 6:28 pm

      • Glumesti sau e serios? Pai DD e dusmanul lui Ponta, iar CA e prieten cu Ponta.

        cedric

        19/10/2012 at 6:42 pm

  22. Mda, grupul infractional isi spala imaginea cu „telectuali”

    Giorgia

    19/10/2012 at 6:17 pm

  23. cineva stie daca se produc in Romania baterii auto?

    Theophyle

    19/10/2012 at 6:18 pm

  24. rombat – fosta tudor -licenta spaniola = bucuresti fosta acumulatorul
    caranda- zalau- licenta italia

    lastnightmusic

    19/10/2012 at 6:26 pm

    • Salut,
      deci nu sunt R&D romanesc, ce pacat 😦

      Theophyle

      19/10/2012 at 6:27 pm

    • Seara buna
      Numele Rombat e romanesc .
      Proprietarul actual este : „Metair International Holdings Coöperatief U.A., parte a grupului sud-african Metair Investment Limited cumpara 99% din actiunile firmei: ” (citat de pe pagina internet a Rombat )

      stefan60

      19/10/2012 at 6:32 pm

  25. Breaking News: PNL da lovitura in viata politica: Dan Diaconescu se inscrie in PNL si va candida in tandem cu Crin Antonescu in acelasi sector 3 (seful PNL la Senat si Dan Diaconescu la Camera Deputatilor).

    Solicitat sa dea o declaratie pentru postul de televizune B1TV, Crin Antonescu a spus: “Mai apareti? Nu vad ce e asa de senzational in aceasta stire si de ce trebuie eu sa ma justific in fata unor jurnalisti de casa ai lui Traian Basescu. Domnul Dan Diaconescu este o persoana care, dincolo de anumite particularitati care il fac mai exotic si mai aparte ca sa spun asa in viata publica a Romaniei, are si o certa calitate, aceea ca e echidistant, ca e impartial, ca asculta ambele parti aflate intr-un conflict asa cum a facut la referendum cand ne-a invitat si pe mine si pe Traian Basescu la OTV. Eu am spus-o de multe ori si voi continua sa o spun ca lupta noastra este impotriva regimului Basescu, cu tot ce are el mai rau, cu serviciile, cu procurorii care fac dosare politice, cu Elenele lui, cu toata camarila de la ICR care ii ridica osanale, iar domnul Diaconescu are si el un rol in acest razboi pentru Romania demna, pentru Romania europeana, pentru tara noastra pe care vrem sa o vedem eliberata de ultimul comunist al Europei, cum a spus Victor Ponta in fara intregii tari ieri seara. Sigur, domnul Diaconescu are si o parte mai mondena, mai savuroasa pentru o anumita zona a electoratului, insa este un roman cu drept de vot, a mers la referendum si a votat NU si acest lucru e important pentru angajamentul sau, pentru crezul sau, pentru valorile sale, pe care nu e neaparat obligat sa le spuna in fiecare seara la OTV ca moderator. Cei care stramba din nas, toata presa basista in frunte cu B1 si Evenimentul Zilei, ar face bine sa isi aminteasca modul in care Vasile Blaga vorbea de o alianta cu PPDD pe la colturi acum cateva luni, de parca nu era acelasi Dan Diaconescu de astazi, cand nu le mai place. Eu, in calitate de Presedinte al PNL am fost mandatat sa port discutii cu toate fortele politice care doresc sa ni se alature in aceasta coalitie a binelui care are drept scop stoparea jafului tarii si redarea Romaniei romanilor si care trebuie sa termine pe 9 decembrie ce a inceput la alagerile locale”

    Cetatean

    19/10/2012 at 6:29 pm

    • este pe bune?

      eugeni

      19/10/2012 at 6:35 pm

  26. Aveti aici candidatii PNL votati azi. Teoretic e lista definitiva.

    Dă clic pentru a accesa 135065279050531950505_propunerile-pnl.pdf

    Cetatean

    19/10/2012 at 6:32 pm

    • Ghise si-a gasit loc la Bv. dammit

      eugeni

      19/10/2012 at 6:38 pm

  27. Asadar.M.Diaconu gasit incompatibil candideaza di nou.
    As fi curios sa vad ce stipuleaza legea

    balzarius

    19/10/2012 at 6:39 pm

    • nu are voie, punct. candiatura poate fi atacata in instanta.

      Cetatean

      19/10/2012 at 6:43 pm

  28. Tot referitor la Crin Antonescu, CTP a declarat:

    http://www.dcnews.ro/2012/10/ctp-crin-antonescu-incepe-sa-semene-cu-traian-basescu/

    „Crin Antonescu se situează în zodia cinismului total. În vederea câştigării alegerilor, dânsul ia măsuri care nu ţin seama de principiile care au funcţionat în PNL. Dincolo de eficenţa acestor măsuri, care s-ar putea dovedi valabile, PNL ar putea să se numească FZN sau BZN, pentru că indentitatea partidului este distrusă de către actuala conducere”, a declarat CTP.

    „“Crin Antonescu începe să semene cu Traian Băsescu”. “La fel ca şi Traian Băsescu, Crin Antonescu nu are nevoie de sfaturi. Crin face cum îl taie capul.

    Cetatean

    19/10/2012 at 6:45 pm

  29. Antonescu: „Ineficienta, slaba organizare, incapacitatea de a atrage oameni noi au fost motivele demiterii schimbarilor de la Mehedinti si Dambovita. Indelungata, intensa si binecunoscuta activitate pe care oamenii aflati in fruntea acestei organizatii au desfasurat-o in contradictie cu interesele, deciziile si strategiile PNL. Este de neacceptat ca in vreme ce un intreg partid se mobilizeaza, da o batalie politica, unii dintre noi sa tradeze.
    Nu a uitat nimeni ce s-a intampla la referendum, cand Chiliman a citit proclamatii de la Dan Andronic sau ucenicii sai. Nu a uitat nimeni cum domnul Vlad Moisescu ne-a catalogat pe toti grup infractional.
    Nu poate nimeni sa ignore faptul ca atunci cand se porneste o batalie poti pleca cu tradatori in randurile tale, dar cand ii stie pe toata lumea nu poti continua. Nu avem cum sa dam batalia cu adversari asa de puternici, daca nu avem minimum de corenta. Motivele erau suficiente pentru a cere excluderea lor din partid” (Hotnews).

    Cetatean

    19/10/2012 at 6:51 pm

    • Hai ca m-am linistit : DD nu e candidat PNL la sect.3, ne-ai dat emotii!

      cedric

      19/10/2012 at 6:53 pm

      • Hahahaha! 😆

        V-am „facut” din vorbe, ca Antonescu! 😆 😆 😆 Asa-i ca se poate justifica usor in-justificabilul, numai cu niste vorbe goale invartite ca niste tinichele, cat sa produca zgomot si sa nu se ai auda exentialul? Asta e Antonescu: pe langa Paiata, e si Omul de Tinichea: zdrangane fara consistenta.

        Cetatean

        19/10/2012 at 6:58 pm

    • Citi,
      Nu Vlad Moisescu e acel domn V din stenograme. Dobre stie foarte bine cu cine a vorbit. Mihalache vorbeste prostii.

      ion

      19/10/2012 at 7:01 pm

  30. Salutare tuturor
    Theophyle, m-ai uns la suflet cu acest material exact asa gandesc si eu . Totusi cred ca MRU trebuie sa fie mai agresiv si sa intre odata in scena ca personaj principal. M-am saturat sa-i vad si sa-i aud tot pe tradatorii de Blaga, Preda, etc.
    In alta ordine de idei Codruta a fost readusa pe calea cea dreapta, deh ce sa-i faci vanitatea. Procesul pierdut de Felix la judecatorie e prima batalie. Important e cel de la tribunalul Bucuresti, care momentan e suspendat pana se rezolva definitiv acesta. Asa ca ADS-ul mai are pana recupereaza prejudiciul.
    Legat de scandalul de la liberali concluzia mea: bataie intre doua grupuri infractionale organizate, spuneti-mi si mie dpdv al coruptiei care e diferenta intre Chiliman si Fenechiu. A, si inca ceva observati cati profesori universitari care s-au opus legii educatiei sunt acum pe listele USL.Daca intra acestia in parlament vai de invatamantul nostru superior.

    ion

    19/10/2012 at 6:56 pm

    • uite un punct de atac important: Legea Educatiei.

      Cetatean

      19/10/2012 at 6:59 pm

      • Citi,
        In invatamantul superior la ora actuala e jale. S-au intors pensionarii. Pun mana in foc ca dupa alegerile parlamentare daca vine USL la putere vor fi alegeri de rectori anticipate in multe universitati. Oricum m-am bucurat ca nu mai candideaza Hardau.

        ion

        19/10/2012 at 7:04 pm

        • da, orice e posibil, inclusiv infiitarea unor universitati private noi.

          Cetatean

          19/10/2012 at 7:07 pm

    • Salut ion,
      cine se aseamna se aduna. A fost o co-productie. Eu m-am ocupat de ARD, Citi de ceilalti 🙂

      Theophyle

      19/10/2012 at 7:07 pm

      • Buna Theophyle,
        Deci unul a scris cu satisfactie si veselie (Citi), si unul cu amaraciune si poate usor dispret. Oricum facand o paralela cu muzica mie imi place atat Figaro, cat si Mozart’ requiem

        ion

        19/10/2012 at 7:15 pm

        • eu m-am ocupat e USL, Theo de ARD, data viitoare facem schimb :mrgreen:

          Cetatean

          19/10/2012 at 7:17 pm

          • Deci a trebuit sa inghiti broscoiul, vorba unui clasic in viata.

            ion

            19/10/2012 at 7:21 pm

            • NU, ca eu m-am oferit spontan, de ieri mi-a trasnit ideea.

              Cetatean

              19/10/2012 at 7:26 pm

              • Deci este sadomasochist.

                ion

                19/10/2012 at 7:39 pm

  31. Zile negre pentru liberali 🙂
    Politia perchezitioneaza clanul Bratienilor
    http://www.libertatea.ro/detalii/articol/percehzitii-olt-valcea-bratianu-evaziune-fiscala-milioane-euro-418957.html

    lastnightmusic

    19/10/2012 at 7:02 pm

  32. „Munitie” pentru cei care trebuie sa atace invatamantul Abramburicai:
    http://www.adevarul.ro/cultura/Academicianul_Solomon_Marcus_face_declaratii_dure_despre_invatamantul_romanesc_0_794920598.html#

    Vorbeste Chiliman (b1).

    cedric

    19/10/2012 at 7:03 pm

  33. mama, dl Chiliman este negru de suparare pe Crinutza.

    arrletty

    19/10/2012 at 7:05 pm

  34. Chiliman : Antonescu e unealta lui Basescu 🙂 🙂
    Hai domle ca e tare Basescu asta . Criticat de la Politeia pina la Chiliman – trecand pe la Polul Nord

    lastnightmusic

    19/10/2012 at 7:05 pm

  35. Chiliman il ataca dur pe Antonescu!

    balzarius

    19/10/2012 at 7:05 pm

  36. Vorbesc PNL-istii maziliti. Sunt tampiti:vorbesc de TB la fel de mult ca si de CA. Dujmanu este TB.
    Nu au nimic cu PC, Voiculescu, Psd. ci numai cu Crinutza. In rest : traiasca USL!

    eugeni

    19/10/2012 at 7:07 pm

    • Au fost si sunt niste kkti 😦

      Theophyle

      19/10/2012 at 7:08 pm

    • Salut,
      Se cearta cele doua aripi ale grupului infractional organizat. Paguba in ciuperci

      ion

      19/10/2012 at 7:09 pm

  37. Moamaaaa!

    Cetatean

    19/10/2012 at 7:07 pm

  38. mai oameni, asta e atac din ala fioros!

    Cetatean

    19/10/2012 at 7:09 pm

    • E pe dreak. Se supara ca au fost maziliti, dar nu se dau plecati ca atunci cind incerci sa tragi pisica de pe canapea, se tine cu ghearele.

      Stie Antonescu calitatea materialului.

      lastnightmusic

      19/10/2012 at 7:13 pm

  39. Toti vor lupta pentru pnl in alegeri, au reprezentat poporu’ , dar Romania este in halul in care este datorita pdl si TB. Ei vor lupta mai departe cu toate fortele pana la ultima picatura de sange pentru pnl si usl, dar TB este ala rau impreuna ca CA. Traiasca victoria in alegeri a usl.

    eugeni

    19/10/2012 at 7:17 pm

    • asta este Ludovic ‘king Orban

      eugeni

      19/10/2012 at 7:18 pm

    • Deci avem si noi niste Kamikaze de Dambovita. Asa mai compromitem un mit.

      ion

      19/10/2012 at 7:19 pm

  40. Bla,bla,bla,plictisitor si jalnic.
    Tot Basescu e de vina!

    balzarius

    19/10/2012 at 7:17 pm

  41. Vai de mama lor de dizidenti: vor sprijini USl la alegeri. Halal! fricosi, vorbesc degeaba.

    cedric

    19/10/2012 at 7:18 pm

  42. Nu stiu cum va cade voua niku’ electricu’, pentru mine este unul din top-10 bloguri din Romania 🙂 Mortal. Obisnuiti-va sa-l cititi, merita timpul 🙂 ca e pe gratis 😆

    http://nikuelektriku.blogspot.ro/2012/10/intre-sexu-oral-al-lu-patapievich-si.html

    Theophyle

    19/10/2012 at 7:19 pm

    • mie imi place, il citesc demult, e chiar mortal 🙂

      Giorgia

      19/10/2012 at 7:22 pm

  43. Astia-s material pretios, frica lor e numai buna de exploatat, stai sa vezi dupa alegeri.

    Cetatean

    19/10/2012 at 7:19 pm

  44. Il ataca pe Antonescu pe motiv de Topescu

    balzarius

    19/10/2012 at 7:21 pm

    • Totusi, raman usLASI!
      Tot jegosi; e doar o batalie INTERNA 😦

      emil

      19/10/2012 at 7:22 pm

  45. hopa
    la asta nu s-a gandit nimeni!
    daca antonescu e omul lui basescu in pnl&usl????

    intamplator

    19/10/2012 at 7:24 pm

    • sper ca ati inteles ” e un spirit de gluma”

      intamplator

      19/10/2012 at 7:24 pm

    • ei na!

      Giorgia

      19/10/2012 at 7:24 pm

    • Poate sub acoperire 😆

      Theophyle

      19/10/2012 at 7:25 pm

    • Intamplator, la B1, Nea Alecu identifica si el pe Vlad Moisescu cu acel V din stenogramele din vara, despre „grupul infractional”:-)

      emil

      19/10/2012 at 7:26 pm

      • Uselistul Alecu aplica ce a invatat la partid!

        balzarius

        19/10/2012 at 7:29 pm

        • Hai sa fim seriosi, cateva mii de euro asta il albeste si pe satana. Primeste si in rate 😦

          Theophyle

          19/10/2012 at 7:33 pm

      • E pe aceeasi lungime de unda cu Mihalache, Chiar inclin sa cred ca cele doua gunoaie au pus la punct strategia de comunicare.. Acel V din stenograme nu e prenume e nume de familie. Cand va ajunge dosarul in instanta se va vedea.

        ion

        19/10/2012 at 7:34 pm

  46. Ma asteptam la mai mult de la acesti „vajnici” liberali! Sunt o deziluzie, isi merita soarta.

    cedric

    19/10/2012 at 7:24 pm

    • „vajnicii” nu pot da cu piciorul la ciolan acum, inainte de alegeri, asa ca…

      Giorgia

      19/10/2012 at 7:26 pm

    • Ai scris inainte! Deziluzie nu cred: ar insemna ca ai avut ceva ganduri frumose cu Orban si Chiliman; aici eu NU 🙂

      emil

      19/10/2012 at 7:34 pm

  47. Jalnica prestatie,intr-adevar.

    balzarius

    19/10/2012 at 7:27 pm

  48. Si tot de la Cluj vine si asa-zisul jurnalist Rares Bogdan,finul lui SRS,care va candida in Sectorul 6

    balzarius

    19/10/2012 at 7:40 pm

    • Alt ANALIST independent, din cate am auzit ca se declara 😦

      emil

      19/10/2012 at 7:42 pm

  49. Am o intrebare:
    S-a infiintat partidul NR?. L-am vazut pe MN la o emisune la tv prezentat ca presedinte Partidului NR si MN nu a corectat.

    eugeni

    19/10/2012 at 7:42 pm

    • Din cate stiu eu, junele Neamtu e taranist 100%

      Theophyle

      19/10/2012 at 7:43 pm

      • asa stiam si eu ca MN a vazut „lumina ideologica” a candidaturii pe calea crestin-democratiei. 🙂 .In mod logic NR nu ar trebui sa devina partid, cel putin, pana la alegeri.

        eugeni

        19/10/2012 at 7:52 pm

  50. cine este democrat liberalul care candideaza la Arad din partea pnl impotriva lui MRU?

    Giorgia

    19/10/2012 at 7:46 pm

    • Salut Giorgia,
      E fost PDL-ist, fost taranist acum PNL-ist, Ovidiu Marian, protejatul lui Seculici.

      ion

      19/10/2012 at 7:49 pm

      • aha, eram curioasa, sunt convinsa ca nu are nicio sansa. multumesc

        Giorgia

        19/10/2012 at 7:52 pm

    • o gramada de „democrati liberali” candideaza si din partea pnl si din partea ppdd. ori e o manevra stralucita ori baietii din Sistem au gasit tactica de a bloca ascensiunea lui MRU si FC. @Theophyle ziceai de o postare cu subiectul asta : multi fosti pd isti cu vechime foarte mare in pd „emigreaza” ca la ordin.

      zigzag

      19/10/2012 at 7:51 pm

  51. Domnilor cred ca trebuie sa-i lasam in plata lor pe acesti urmasi ai Bratienilor. Bomba vine de la Mona
    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Integritate, Horia Georgescu, a aflat la reuniunea Comisiei MCV că Ministerul scoate un „mini Codex” despre incompatibilităţi şi conflicte de interese

    Citiţi mai mult: Divergente de opinii între ministrul Justiţiei, Mona Pivniceru şi şeful ANI – Justiţie > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/Mona-Pivniceru-analizeaz-dosarele-de-corupie-1006510.html#ixzz29lRBa8ai
    EVZ.ro

    ion

    19/10/2012 at 7:47 pm

    • pentru a „lucra” hot lips in liniste la justitie cred ca e creiata toata harmalaia asta mediatica . sima -jiji, jiji-sima .pariu ca in scurt timp vine sima acasa si jiji il duce la palat sa-l „adaposteasca” iar mass media libera va mai avea un subiect pentru 2 3 saptamani de „dezbatut” sa treaca timpul? . ps : salutare ! 🙂

      zigzag

      19/10/2012 at 7:53 pm

      • Pai ce sa faci zigzag daca ai nostri sunt blegi. Ba mai era sa o pierdem si pe Luluta noroc ca s-a intors fiica ratacitoare. A trebuit sa mearga pana la Bxls sa se dumireasca. Pierzand batalia cu numirile la PG si ADN, Mona vrea sa schimbe niste legi acum pe ultima 100 m. Atentie mare la statutul de magistrat al procurorilor.

        ion

        19/10/2012 at 8:03 pm

  52. buna seara ! oameni buni, pe orice canal tv il gasesti pe jiji. doar pe animal planet nu este – cu toate ca aici i ar fi locul. baietii astia din Sistem manipuleaza media la greu- nicoleta luciu, sima , bekali. uslamistii vor sa bage gunoiul guvernarii lor sub pres si asa o vor tine pana la alegeri daca ARD nu sparge cumva aceasta bariera mediatica.

    zigzag

    19/10/2012 at 7:48 pm

    • de acord, asa este

      Giorgia

      19/10/2012 at 7:49 pm

    • Spargerea barierei de catre ARD?
      Poate doar bariera sunetului daca sare StefanVlaston ca FelixBaumgarten de la 39.000 metri altitudine

      lastnightmusic

      19/10/2012 at 7:57 pm

      • pai cine trebuie sa o sparga ? asociatia gluguteristilor de pe dunare?

        zigzag

        19/10/2012 at 8:11 pm

  53. balzarius

    19/10/2012 at 7:48 pm

    • Ponta se va lauda cu legaturile lui Internationale si ca, dupa ce l-a mustrat pe Barosso, acesta i-a prezentat scuze in aceasta ultima scrisoare. 😦

      eugeni

      19/10/2012 at 8:00 pm

      • Cel mai tare mi-a placut zilele astea confesiunea Elenei Udrea:
        era avocata stagiara si seful a trimis-o la Cocos cu documente
        1 ) Dorin Cocos cind a vazut-o i-au transpirat miinile asa ca …… ( mitocanul) si le-a sters de sacou.
        2 ) I-a facut curte 6 luni. Care este semnificatia cuvantului „curte” ? Adica nu a facut sex cu Dorin si el cu ea 6 luni de cind s-au cunoscut ?
        …..
        Cu confesiuni din astea, plus pirjoale moldovenesti, sarmale moldovenesti, trandafiri moldovenesti, sigur cistiga inima alegatorului din judetul Neamt – asa e ziggi ?ca doar ii cunosti bine .

        lastnightmusic

        19/10/2012 at 8:14 pm

        • Zice si el ca Bill Clinton: Nu am facut sex cu femeea aceea.(aia cu rochia din dulap).

          eugeni

          19/10/2012 at 8:19 pm

        • nu te inteleg. arunci fitile, bati apropouri. zi direct daca ai ceva de zis .

          zigzag

          19/10/2012 at 8:20 pm

          • Ziggi, daca nu vezi fitilul sunt doar 2 explicatii: ori nu il pricepi ori fitilul nu exista. 🙂
            In cazul tau nu spun fitile ce nu le poti pricepe, asa ca intelege ca nu este fitil , e de-a dreptul

            lastnightmusic

            19/10/2012 at 8:24 pm

            • te intreb de-a dreptul pe limba ta :ce ai cu mine ? ce ai cu oamenii din judetul neamt? cu moldovenii? am locuit multi ani pe burebista ( cred ca ti e cunoscuta zona ) . ai ceva si cu cei din sectorul 3 ? sau ai asa in general cu toata lumea ? chiar tu ai sotie ?

              zigzag

              19/10/2012 at 8:35 pm

  54. Citesc stupefiat de toate ambuscadele , rocadele , tradarile 🙂 din partidele mioritice in preajma alegerilor .
    NICI URMA DE UN PROGRAM CU DATE, CIFRE, OBIECTIVE .
    Ce fel de lupta politica e asta ? Pentru ce ? Posturi si atit ? 😦

    stefan60

    19/10/2012 at 8:07 pm

    • Bineinteles stefane. Posturi si atit !
      nu le trebuie cifre ca nu sunt matematicieni nici programe ca nu sunt programatori. Merg pe ce doreste onor consumatorul

      lastnightmusic

      19/10/2012 at 8:16 pm

  55. Postare noua 🙂
    Comunicatul scris de @cetatean 🙂

    Theophyle

    19/10/2012 at 8:18 pm

  56. […] P.P.S. Va propunem sa cititi si editorialul zilei ” Instantanee electorale – cifre, tendinţe, direcţii” […]

  57. […] trece, economia ii pune la dispozitie ARD-ului o intreaga linie de foc impotriva USL. Asa cum am scris si in postarea din 19 octombrie , exista 4 aspecte care trebuie luate in […]


Comentariile sunt închise.