Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Constitutia poporului « suveran » si Republica Judecatorilor (XXIII)

Postat de @Cetatean

 

Motto : « Suveranitatea naţională aparţine poporului român » (art.2. al.1. din Constitutie).

 

*******

Precizare :Celelalte episoade anterioare le gasiti  aici , aici  aici aici,   aiciaici , aici. , aiciaici , aiciaiciaici,   aici ,   aici,    aici,   aici , aiciaici, aici,  aici  aici , aici si aici.

*******

Pentru Sistem, lupta in vederea recastigarii Justitiei este o lupta pe viata si pe moarte. In acest scop, castigarea majoritatii parlamentare USL prin atragerea PDL-istilor cu state vechi (Frunzaverde si acolitiii) si a UNPR-istilor (pesedisti si penelisti care nu au suportat opozitia si au vrut sa fie la putere alaturi de PDL, chiar cu pretul votarii legilor reformiste), urmata de suspendarea Presedintelui Romaniei trebuie privite doar ca mijloace de a evita intilnirea cu o Justitie independenta.

Scopul Sistemului este acela de a supravietui, de a se perpetua si de a prelua din nou controlul, dupa toti anii in care Presedintele Romaniei, procurorii si judecatorii cu cu adevarat independenti,  CCR (treptat-treptat), CSM (cu cat chin si cu cata sudoare cei din CSM au reusit in ultoma perioada sa adopte pozitii principial corecte, insa pericolul bascularii in sandelism e mereu prezent) i-au administrat lovituri grele, insa nu mortale.

Sistemul nu a plecat niciodata din Parlamentul Romaniei, acolo este cuibul din care isi intinde tantaculele, iar institutiile statului care au scapat cate putin in cei 8 ani de mandat ai Presedintelui Traian Basescu au reusit pentru ca oamenilor numiti acolo nu le-a mai pasat de presiunile facute asupra lor.

Odata cu venirea USL la putere, s-a declansat insa restauratia : Sistemul a facut numiri pe banda peste tot unde a apucat (Victor Ponta numai cu asta s-a ocupat), a demis oamenii incomozi, a suspendat Presedintele Romaniei, a atacat institutiile care se incapatanau sa reziste  (CCR, DNA, partial CSM), a furat voturi la referendum iar acum pregateste contra-atacul decisiv dupa esecul loviturii de stat parlamentare din vara.

Sa o spunem clar, chiar de ar pocni inima tovarasului Ion Iliescu : Parlamentul poate da lovituri de stat si poate rasturna ordinea constitutionala in stat, atunci cand isi depaseste atributiile conferite de Constitutie si cand are pretentia de a se transforma in CCR sau in Parchetul General. Celebra Hotarare nr. 34/2012 invocata de si mai celebrul clovn nebun Ghise, care striga in vara  ca « Parlamentul decide calea de urmat » nu este decat expresia loviturii de stat parlamentare, savarsita sub masca numita « Parlamentul, supremul organ reprezentativ ». Suprem, suprem, insa in limitele Constitutiei si supus deciziilor CCR, nu cu cizma pe grumazul CCR si cu Constitutia facuta hartie igienica.

Cand cel care face legea decide ca faradelegea va fi inaltata la rang de lege, cine te mai apara de bratul mirsav al legii nedrepte ? Cand hotul e si politist si cand procurorul e si judecator, ce mai inseamna « garatiile » constitutionale ? Cand este afectat, prin OUG-uri publicate noaptea in Monitorul Oficial, regimul institutiilor fundamentale ale statului, cine garanteaza ca a doua zi de dimineata nu e instituita pedeapsa cu moartea, confiscarea averilor dupa bunul plac al Guvernului si deportarea oamenilor care nu voteaza cu USL ?

Pentru Sistem, separatia si echilibrul puterilor in stat e un articol din Constitutie numai bun de scuipat pe el, atunci cand vine vorba de supravietuirea proprie. De la solidaritatea din anii tranzitiei cu deputatul pedeserist Gabriel Bivolaru, fara a uita de scutul facut pentru apararea parlamentarilor declarati incompatibibili prin decizie judecatoreasca definitiva si irevocabila, si pana la mascarada prin care s-a incercat salvarea lui Adrian Nastase de puscarie (daca nu s-a reusit salvarea individuala, sa pregateste amnistia colectiva cu dedicatie speciala pentru Primul Vanator al tarii), toate aceste episoade ale vietii parlamentare dovedesc fara putina de tagada filonul de Mare Adunare Nationala al Parlamentului Romaniei.

Acest filon a fost inscris in articolele Constitutiei din 1991 sub forma numirii CSM-ului de catre Parlament si a casarii cu majoritate de 2/3 a deciziilor CCR. Atunci cand aceste doua prevederi au fost inlaturate in 2003, sub presiunea aderarii la NATO si UE, Sistemul a incercat sa isi mentina constrolul asupra statului prin oameni bine plasati in principalele institutii. Insa cei 8 ani de mandat ai Presedintelui Traian Basescu au fost prea mult, chiar si pentru un Sistem care luase in calcul alternanta la putere (facand mandatul Presedintelui – prezumat Adrian Nastase – de 5 ani si mandatul CSM-ului – populat cu Sandei – de 6 ani). Oamenii Sistemului din Justitie s-au pensionat,  Sandei din CSM au fost impiedicati sa obtina un al doilea mandat (multumim Sova !), la CCR au fost numiti alti 3 judecatori in locul sinistrilor iliescieni iar procurorii si judecatorii cu adevarat independenti si-au luat treaba in serios.

Sistemul a indurat toate asalturile cu gandul ca acestea nu erau ireversibile si ca odata ajuns din nou la putere, in doi timpi si trei miscari restauratia urma sa repuna lucrurile pe fagasul cunoscut. Socul cel mare a fost insa condamnarea lui Adrian Nastase de catre un complet de 5 judecatoare de la ICCJ (toate Sandici !) care au intors armele. Orgoliu profesional ? Luare in serios a adevaratei independente a Justitiei ? Presiuni din partea UE? Nu vom sti niciodata. Insa dupa condamnarea lui Nastase si mai ales dupa respingerea de catre CCR a legii VU in varianta Ponta-Antonescu, Sistemul nu mai avea nimic de pierdut (pierduse deja o potentiala supermajoritate de peste 80% in Parlament in viitoarea legislatura) si a iesit la lupta pe fata.

Nu are rost sa povestesc ceea ce stim cu totii, insa exista  cateva aspecte pe care as vrea sa le semnalez :

1. Si in 2007, miza suspendarii  Presedintelui a fost tot Justitia. Pe vremea aceea nu era atat de evident, parea ca suspendarea a avut mai degraba motive politice, insa miza reala a fost Justitia. A spus-o Traian Basescu : « Este disperare. Pentru asta au scos PD de la guvernare, pentru asta au suspendat presedintele Romaniei – ca sa ajunga la oala cu procurori ». Exhiband faimosul biletel roz al lui Tariceanu, Traian Basescu aratase publicului partea banuita a Sistemului, insa nedemonstrata : influenta politicienilor asupra Justitiei.

2. In 2009 Sandeii din Justitie au declansat o greva ilegala chiar  intr-un an electoral iar Sandeii din CSM i-au propus-o spre numire lui Traian Basescu pe Lidia Barbulescu exact intre cele doua tururi de scrutin (nu au avut ce face, ei ar fi vrut sa i-o propuna pe sinistra Barbie Presedintelui Geoana, insa legislatia, chiar si intinsa ca o guma, nu le-a permis si in plus  Topaila nu a fost presedinte decat o noapte)

3. In 2012 miza controlului Justitiei e asa de evidenta, incat nu mai trebuie demonstrata. Insa spre deosebire de 2007 si 2009, de data aceasta Sistemul isi permite sa ameninte pe fata Justitia, cu ajutorul (evident !) al Parlamentului.

Nicaieri nu se vede mai bine tupeul Sistemului ranit decat in dorinta Parlamentului de a chema la o « ancheta parlamentara » procurorii care ancheteaza fraudele la referendum. Incalcarea pe fata a independentei Justitiei si a separatiei si echilibrului puterilor in stat este exprimata cel mai bine de cuvintele tupeistului Ponta :

« Nu mi-am schimbat părerea asupra faptului că într-o ţară democratică oamenii nu sunt anchetaţi pentru că au votat. Noi nu suntem o asemenea ţară, asta este viaţa. Nu vin şefii DNA şi ai Parchetului General la parlament, nu vin. Eu am studiat foarte bine la şcoală cum este cu separaţia puterilor în stat, acum văd că sunt alţi teoreticieni care iubesc separaţia puterilor numai în anumite situaţii, în alte situaţii nu. Au ţipat toţi încălcarea separaţiei puterilor în stat, nu-i nici o încălcare aşa se întâmplă în toate ţările europene. Când am vorbit de CSM, CSM este numit de Senat. Haideţi să fim un pic serioşi când vorbim despre lucrurile astea. Când le încalcă ei este în interesul ţării, dacă este invers este încălcarea puterilor în stat. NU pot fi lăsate nesancţionate într-un stat de drept abuzuri ale instituţiilor împotriva oamenilor şi că trebuie să găsim în viitor prevederi constituţionale şi legale pentru ca cetăţenii să fie apăraţi de abuzurile unor instituţiiDacă un parlamentar este chemat la Parchet nu se încalcă separaţia puterilor în stat? Numai invers este încălcare? » (Gandul.info, 9.10.2012).

Lasam la o parte chestia hilara cu « eu am studiat la scoala (?!?!) separatia puterilor », spusa de un plagiator dovedit, si trebuie sa fim atenti la adevarata frauda logica: pentru Ponta, atunci cand Parchetul ancheteaza un politician e « incalcare a separatiei puterilor in stat ». De ce nu ar fi prin urmare Parlamentul indreptatit  sa ancheteze procurorii ?

Acest pupil al lui Adrian Nastase care si-a depasit mentorul in ticalosie se exprima de parca ar fi un deputat al Marii Adunari Nationale, aflat deasupra Constitutiei si legilor. El se face ca uita un lucru, anume ca procurorii au dreptul si obligatia constitutionala de a ancheta orice incalcare a legii, iar judecatorii au dreptul si obligatia constitutionala de a confirma sau infirma prezumtiva incalcare. Insa nicaieri in Constitutie nu scrie ca Parlamentul « ancheteaza » si pronunta « sentinte » cu valoare jurisdictionala.  Ceea ce vrea Ponta este ca Parlamentul sa asume rolul Justitiei si sa apere Sistemul si oamenii lui. Visul lui Ponta (e suficient de ticalos sa nu ii pese ca o spune in public) este un Parlament care judeca prin vot si caseaza decizii ale CCR si ICCJ dupa cum au chef si interes partidele politice.

 In ultima instanta, Sistemul doreste abolirea separatiei si echilibrului puterilor in stat precum si a independentei Justitiei (si numeste acest lucru « garantii impotriva abuzurilor unor institutii ») iar modul cum intentioneaza sa isi ia revansa si sa castige meciul este revizuirea Constitutiei in 2013.

Sa nu fim naivi, ci vigilenti : precum in perioada 1990-2004 a tinut suveranitatea poporului confiscata, iar dupa 2004 a incercat sa o deturneze (namaiputand sa o tina confiscata), la fel va incerca Sistemul in 2013 sa deturneze proiectul de revizuire a Constitutiei propus de Guvernul Boc, inaintat de Presedintele Traian Basescu si analizat de CCR in Decizia 799/2011. Sursa :

Miza revizuirii Constitutiei in 2013 de care tot vorbeste tupeistul Ponta nu este, asa cum ar trebui sa fie, aplicarea referendumului valid din 2009, nici clarificarea raporturilor dintre puterile in stat (cum isi propune proiectul actual care reia multe din deciziile CCR din anii 2006-2011 pe care le-am mentionat in episoadele XX-XXII), ci :

1. instituirea republicii parlamentare (cu Parlamentul actionand ca Marea Adunare Nationala), adica avand dreptul de a casa cu 2/3 sau cu 3/4 deciziile CCR

2. amputarea celor mai importante prerogative ale CCR si schimbarea modului de numire a judecatorilor (acuzati de Sistem, atunci cand pronunta decizii care nu ii convin, ca iau decizii « politice »), care vor fi alesi dintre Sandeii de la ICCJ.

3. abolirea separatiei si echilibrului puterilor in stat prin pulverizarea independentei Justitiei si introducerea « controlului parlamentar » asupra judecatorilor si procurorilor.

Daca v-ati intrebat vreodata ce a motivat un judecator aflat la varful carierei (detinand simultan functia de membru CSM si judecator la ICCJ) sa paraseasca magistratura si sa devina ministru numit politic (ma refer la Mona Pivniceru), cred ca nu va este greu sa ghiciti acum raspunsul : acordarea de sprijin Sistemului pentru atingerea acestor trei obiective de mai sus.

Ideea amputarii prerogativelor CCR si a schimbarii modului de numire al judecatorilor CCR este ceea ce au in comun Sistemul si Mona Pivniceru. Nu voi relua aici ideile Monei Piviceru despre Justitie si despre CCR, analizate in episoadele VI-IX, insa voi cita doar un fragment din « Proiectul pentru CSM » al Monei, de cand era candidata :

« Stabilirea cadrului legislativ care să permită desemnarea la Curtea Constituţională a trei judecători ca reprezentanţi ai puterii judecătoreşti în cadrul acestei entităţi, asigurându-se şi în felul acesta egalitatea şi echilibrul puterilor în stat sau transformarea acesteia într-o secţie a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, fiind paradoxală finanţarea unei instituţii politico-juridice cu judecători deveniţi astfel  ca urmare a numirii lor politice şi nu ca rezultat al unei cariere de profil ».

Va suna cunoscuta aceasta dorinta de modificare a modului de numire al judecatorilor CCR ? Va suna cunoscuta acuzatia de « politizare » la adresa membrilor CCR ?

Dorinta Sistemului de a pune mana pe CCR si dorinta Monei Pivniceru de a aduce CCR sub gheara Sandeilor din ICCJ s-au intilnit in mod natural. Sistemul i-a facut Monei o oferta de nerefuzat (un post la CCR din 2013) iar aceasta a acceptat-o, vazand intr-o cariera politica posibilitatea de a-si duce la indeplinire planurile. Sistemul i-a permis Monei sa iasa la suprafata si a pus-o intr-un post de unde ea va intreprinde atat o munca in folosul orgoliului ei personal, cat si al Sistemului : anihilarea CCR. Astfel, savoir-faire-ul ei de Sandica ajunsa Ministru al Justitie si puterea politica a Parlamentului se vor conjuga in 2013 pentru modificarea Constitutiei si legilor Justitiei, pentru abolirea separatiei si echilibrului puterilor in stat  si pentru deturnarea suveranitatii poporului. Unde e Mona cea bataioasa, acum cand Ponta ataca pe fata procurorii  si submineaza inependenta Justitiei? In 2009 ea sarea la Traian Basescu numai pentru ca acesta critica in mod legitim magistratii care faceau greva ilegala. Unde este acuma Mona sa denunte cu dulcele ei grai atacul la Justitie ? Ea tace si…o coace : ii va servi Presedintelui Romaniei niste propuneri de procurori…. unul si unul.

Cunostintele juridice ale Monei Pivniceru, dublate de pervesitatea ei proverbiala vor ajuta Sistemul sa intreprinda ultima faza a batjocoririi suveranitatii poporului : dupa suveranitatea confiscata (1990-2004), dupa suveranitatea deturnata (2004-2012), va urma suveranitatea anihilata (2013-) prin ceea ce Sistemul stie sa faca cel mai bine : remodelarea Constitutiei si a institutiilor statului in folosul propriu.

Presedintele Traian Basescu a afirmat mereu, dupa refendumul din 2012, ca « institutiile statului au rezistat ». Aceasta formula este extrem de inselatoare si oculteaza adevarata realitate : nu exista « institutii » fara oamenii din ele. Au rezistat oamenii din institutii. Nu exista institutie care sa reziste daca nu rezista insisi oamenii care o alcatuiesc.  Insa Presedintele Romaniei, in momentul in care felicita institutiile statului, uita un lucru : atunci cand se impiedica de oameni si institutii care respecta legea si pe care nu le poate inlatura, Sistemul ataca si schimba legea insasi.

 Intrucat nu a putut anihila CCR, care a impus Parlamentului sa respecte Constitutia, Sistemul se pregateste sa schimbe insasi Constitutia. Caci Sistemul nu se incurca in detalii : daca cineva rezista, il inlatura. Daca tot rezista, schimba legea. Daca tot rezista, schimba si Constitutia. Nu se lasa pana ce nu remodeleaza orice obstacol (oameni, legi si institutii) care ii sta in calea conservarii si auto-perpetuarii. Marea Adunarea Nationala nu suporta sa nu aiba in mana puterea suprema, asa cum statea scris in Constitutia din 1965:

 « Art. 4. Detinator suveran al puterii, poporul o exercita prin Marea Adunare Nationala si prin consiliile populare, organe alese prin vot universal, egal, direct si secret [Vedeti pomenit referendumul pe undeva ?]Marea Adunare Nationala este organul suprem al puterii de stat, sub conducerea si controlul caruia isi desfasoara activitatea toate celelalte organe ale statului ».

 « Art. 43. Marea Adunare Nationala are urmatoarele atributii principale:

6. Reglementeaza organizarea judecatoreasca si a Procuraturii;

[…]
14. Alege si revoca Tribunalul Suprem si procurorul general;
[…]

18. Asculta dari de seama cu privire la activitatea Tribunalului Suprem si controleaza deciziile sale de indrumare;
19. Controleaza activitatea Procuraturii
».

Cine a zis ca nu poate exista o dictatura parlamentara ? Constitutia RSR din 1965 (modelul nemarturisit public al Constitutiei in viziunea USL) o dovedeste cu prisosinta. Cand mai auziti pe cineva din USL vorbind de revizuirea Constitutiei, cautati Constitutia RSR din 1965. Dictatura comunista a fost o dictatura parlamentara si Sistemul nu va precupeti nici un efort pentru reintoarcerea la matca din care provine:

« Art. 42. Marea Adunare Nationala, organul suprem al puterii de stat, este unicul organ legiuitor al Republicii Socialiste Romania ».

« Art. 43. Marea Adunare Nationala are urmatoarele atributii principale:

[…]

11. Alege si revoca pe Presedintele Republicii Socialiste Romania ».

 (va urma)

P.S Ilustratia de la Hultanul pe Karikatura Politika.

130 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. In intregime de acord. Pina si UDMR a semnala ca vrea o alta Constitutie ( pr cine are urechi sa auda…)
    Cit despre Mona Pivniceru…pina si accentul ala moldovenesc mi se pare fals (pt un moldovean din RO). E posibil sa-l exagereze pt mai multa atentie?
    Vom ajunge in situatia paradoxala sa ne impotrivim unei schimbari a Constitutie?

    Tio

    12/10/2012 at 3:39 pm

  2. Salut!

    Mona e naturala 100%. De la Husi.
    La intrebarea nr. 2 raspunsul este DA, daca scenariul in 2013 va fi cel descris de mine.

    Cetatean

    12/10/2012 at 3:40 pm

    • “Ţară de secături, ţară minoră, căzută ruşinos la examenul de capacitate în faţa Europei… Aici ne-au adus politicienii ordinari, hoţii improvizaţi astăzi în moralişti, miniştrii care s-au vândut o viaţă întreagă, deputaţii contrabandişti…
      Nu ne prăbuşim nici de numărul duşmanului, nici de armamentul lui, boala o avem în suflet, e o epidemie înfricoşătoare de meningită morală”.
      De cand am descoperit citatul il repet neintrerupt,e fantastic cat de bine se potriveste realitatilor politice actuale.Numa’ sper ca din toamna sa trecem si noi la clasa intai .

      succes cetatene 😛

      ss

      12/10/2012 at 4:05 pm

      • succes noua tuturor sa scapam de Sistem 🙂

        Cetatean

        12/10/2012 at 4:13 pm

        • adica mafia transpartinica 🙂

          ceaikovski

          12/10/2012 at 4:43 pm

    • absolut. Am descoperit (oare din intamplare) forta BOICOTULUI NOSTRU! Vom boicota orice constitutie comunista. Si evident ca UE ne va sustine.

      cinic

      12/10/2012 at 5:34 pm

      • sper sa nu ajungem acolo, ci sa blocam din timp tentativa lor.

        Cetatean

        12/10/2012 at 5:41 pm

        • sigur. Dar ciomagul sta deasupra capului lor, frica e in oase, asa ca nu vor introduce prevederi comuniste. Conceptul de republica parlamentara se poate intoarce si contra lor. PS. dupa ani de certuri si guverne vremelnice, in Israel -care e rep.parlamentara- acum se alege premierul prin vot direct.

          cinic

          13/10/2012 at 8:23 am

  3. Splendid descris fenomenul Cetatean!
    Eu m-as lasa deportata, cu conditia s ama basculeze undeva prin Haiti, Caraibe, sau alte parti de lume cu ape cristaline, bauturi racoritoare, dpdv meteo caldute. Contra unei sume cu care sa ma descurc frumusel pana la moarte… ma dau dusa prin acele zari 😛

    ceaikovski

    12/10/2012 at 4:42 pm

  4. Buna ziua tuturor.
    Brrrr! M-a luat cu frig. Si nu e de la vreme.
    Pe de alta parte, jos palaria @Cetatean. La mai mare. Si poate reusim sa trecem si peste asta. Dupa dezastrul cu minerii eu nu credeam ca ne mai revenim vreodata si uite ca s-a putut. Poate mai iese soarele si pe strada noastra si ii mai lumineaza la capete pe degraba privitorii de antene.
    Weekend placut tuturor.

    Alex

    12/10/2012 at 4:44 pm

  5. Salutare tuturor,,
    Dupa motivarea deciziei din 26 septembrie prin care CCR a constatat ca sunt neconstitutionale dispozitiile art. 3, art. 18 si art.19 din Legea privind cooperarea intre Parlament si Guvern in domeniul afacerilor europene, nu cred ca Sistemul mai poate urma scenariul descris in articol.

    ion

    12/10/2012 at 5:01 pm

    • Salut,
      Chiar daca schimbi structura CCR si pui niste Predescu- look-a-like?

      Theophyle

      12/10/2012 at 5:12 pm

    • Salut! 🙂

      @ion, da-mi un link, te rog. ce numar are decizia?

      Pe de alta parte, sa nu crezi ca o ataca degeaba pe Iulia Motoc. Planul USL include si castigarea majoritatii in CCR pentru a face posibila revizuirea Comisiei in scopul dorit de ei.

      Cetatean

      12/10/2012 at 5:26 pm

  6. Buna ziua,
    am citit cu mare atentie incat mi s-a transmis incrancenarea din articol! Am urmarit demonstratia cu sufletul la gura si m-am gandit ca numai astfel de devoalari ale faptelor si intentiilor nemernicilor „sistemului” mai pot trezi la realitate pe cei care dorm visind la viitorul democratic al unei Romanii normale. Dar trebuie sa citeasca si sa inteleaga cat mai multi.
    Felicitari , cetatean, mare consum la scrierea acestor articole, dar merita!
    Cu un singur lucru nu sunt de acord: cum de poti numi „dulce grai ” o voce ingrosata de mahorca si care toarna otrava cu fiecare cuvant?

    cedric

    12/10/2012 at 5:35 pm

    • Multumesc, cedric 🙂

      Graiul era dulce…. la modul ironic 😉

      Sa speram ca inteleg toti cei care pot si trebuie sa inteleaga. In ultimele episoade, de saptamana viitoare voi fi extrem de explicit si voi spune cine si ce trebuie sa faca pentru a nu se intimpla scenariul descris de mine.

      Cetatean

      12/10/2012 at 5:41 pm

  7. Vad ca a aparut abia acum motivarea deciziei CCR din 26 sept a.c.:
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-13401017-curtea-constitutionala-rolul-guvernului-politica-externa-este-executie-derivat-nu-originar-cum-este-cel-presedintelui.htm

    Cum sa nu doreasca astia sa desfiinteze CCR sau macar sa o subjuge?

    cedric

    12/10/2012 at 5:45 pm

    • am gasit-o pe site-ul CCR 😆

      Vot: 5 la 4. Cei 4 care vor sa videze atributiile Presedintelui: cei 3 purcelusi USL plus ungurul.

      Cetatean

      12/10/2012 at 5:48 pm

      • Nemernicii, nu se lasa! Precis au promisiuni din partea USL care fac sa le sticleasca ochii de placere!

        cedric

        12/10/2012 at 6:00 pm

  8. Salut City,
    Scuze am fost la masa. Ai aici linkhttp://www.monitoruloficial.ro/RO/article–e-Monitor–339.html

    ion

    12/10/2012 at 5:49 pm

  9. merci, gasisem 🙂

    Iata cum cei 3 purcelusi ai USL din CCR si ungurul vad regimul constitutional din Romania si rolul de Mare Adunare Nationala al Parlamentului (au facut opinie separata):

    „În opinia noastră, pentru calificarea regimului politic din România, putem lua în considerare noţiunea de regim parlamentar raţionalizat regim în care accentul cade pe evitarea conflictelor instituţionale şi pe asigurarea unei majorităţi parlamentare pentru susţinerea Guvernului, deci, pe evitarea instabilităţii guvernamentale….Aşadar, considerăm că, în România, o atare construcţie juridică poate fi acceptată, întrucât Guvernul este şi rămâne responsabil numai în faţa Parlamentului, nu şi în faţa preşedintelui republicii, fiind şi protejat în consecinţă prin mai multe prevederi constituţionale (cele referitoare, spre
    exemplu, la numirea Guvernului, la limitarea mijloacelor prin care acesta poate fi demis etc), tocmai pentru a se evita instabilitatea guvernamentală„.

    In opinia purcelusilor, bietul Guvern trebuie „protejat” in fata Presedintelui, nu-i asa, generator de conflicte. Insa teza frizeaza non-sensul juridic: daca Guvernul e raspunde doar in fata Parlamentului si nu in fata Presedintelui care nu il poate demite, inseamna ca orice instabilitate guvernamentala vine de la organul in fata caruia rasdpunde, adica Parlamentul. De ce nu zic nimic purcelusii de demiterea „la comanda” a Guvernului, cand se basculeaza majoritatile peste noapte dintr-o tabara in alta? de ce nu vorbesc deloc de prerogativa Presedintelui de a numi PM-ul, prerogativa prin care el faca contra-pondere unor posiible schimbari pe banda ale Guvernului, de catre Parlament?

    Mai mult:

    „n cazul de faţă fiind vorba despre o dispută politică Preşedinte – Guvern, socotim că Parlamentul, în calitatea sa de «organul reprezentativ suprem al poporului român», este cel care trebuie să tranşeze această dispută politică”.

    Unde dracu scrie in Constitutie ca Parlamentul, supremul organ politic, poate transa disputele „politice”? Trebuie un organ deasupra politicului (CCR), care sa transeze CJNC-urile. Pe panta asta, purcelusii pot argumenta ca orice conflict juridic e politic si ca CCR nu trebuie sa se mai bage deloc, fiindca e o disputa politica si se rezolva prin votul Parlamentului.

    Marea Adunare Nationala ranjeste din opinia separata a celor 4 judecatori.

    Cetatean

    12/10/2012 at 6:13 pm

    • salut Citi,
      Ti-m trimis un mail 🙂

      Theophyle

      12/10/2012 at 6:16 pm

  10. Aici, in astfel de decizii, se vede extractia parlamentarista a unor judecatori de la CCR. Iesiti din Marea Adunare Nationala care e Parlamentul, ei nu pot concepe sa transeze CJNC-uri decat in favoarea Parlamentului. Nu lasa ei Sistemul la greu…

    Cetatean

    12/10/2012 at 6:16 pm

    • City,
      Doi dintre purcelusi pleaca anul viitor in martie. Cum unul dintre ei va fi numit de Pirat se va mentine acelasi raport. In plus orice proiect de revizuire a Constitutiei va trece tot pe la CCR pentru controlul de constitutionalitate. Eu insa sunt sceptic ca viitorul parlament va putea sa termine proiectul de revizuire in 2013. Unul dintre motive va fi ca va iesi un parlament cu mult mai multe grupuri parlamentare, posibil chiar fara UDMR. Anyway, lucrurile vor fi mult mai limpezi dupa 1 noiembrie cand Mona anunta nominalizarile.

      ion

      12/10/2012 at 6:29 pm

      • As vrea sa descriu calculul lor, ca sa vezi ca au ceva spatiu de manevra, insa nu o fac sa nu le dau idei. Oricum, nu trebuie sa ne lasam in baza incapacitatii lor de a finaliza proiectul, caci in rau rapid se aduna baietii, inclusiv ungurii.

        La nominalizari, aproape ca pe nominalizarea astora:

        DNA: Sima sau Stoica
        PG: Hach sau Nitu.

        Sau cu permutari, unii au candidat la ambele functii.

        Cetatean

        12/10/2012 at 6:40 pm

        • Hach ar fi o tragedie!

          Theophyle

          12/10/2012 at 6:42 pm

          • Toti cam sunt tragedii. Cu exceptia lui Kovesi, nu ai ce alege. Chiar nu ai pe nimeni ca lumea la PG.

            Cetatean

            12/10/2012 at 6:49 pm

          • Salut,
            Cel putin 3 candidati nu vor trece de filtrul Nasului.

            ion

            12/10/2012 at 6:49 pm

            • as vrea sa nu treaca nici unul la PG. Sunt un dezastru toti.

              Cetatean

              12/10/2012 at 6:50 pm

              • Iti spun din sursa sigura: din candidatii inscrisi cel putin 3 sunt indezirabili. De fapt Mona stia de mult dar au fost pusi pentru imagine.

                ion

                12/10/2012 at 6:54 pm

              • nu ma indoiesc 🙂

                Cetatean

                12/10/2012 at 7:10 pm

  11. Pe cat punem pariu ca la prima ocazie Ponta iese si loveste in CCR vorbind de revizuirea Constititiei si de faptul ca in 2013 vor trebui clarificate raporturile intre Presedinte si Parlament/Guvern pentru ca Presedintele sa nu se mai bage peste celelalte puteri?

    Cetatean

    12/10/2012 at 6:26 pm

  12. Buna seara, ah ce bine e la voi!
    Draga City, ma trec fiorii. M a urmaresc cuvintele Presedintelui, „Zoaiele de pe obrazul politicii romanesti”. Si ma intreb, cum sa facem, intai sa nu-i mai avem in Parlament si al doilea, sa opunem rezistenta la orice forma de a deforma Constitutia corecta. Oameni buni, trebuie sa ne luam tara inapoi din mainile mafiotilor. Cum naiba sa facem?

    Giorgia

    12/10/2012 at 6:37 pm

    • Buna Seara Giorgia,
      exact ceea ce facem astazi si poate ceva mai mult!

      Theophyle

      12/10/2012 at 6:40 pm

    • Buna Giorgia. VOTAM, VOTAM si iar VOTAM. Si nu suntem putini (plagiat dupa Vodafone); fiecare dintre noi cunoaste cativa, parintii nostri cunosc si ei cativa, rudele noastre cunosc si ei. Primul obiectiv l-am indeplinit, USL nu ajunge la 67% (nici cu UDMR, nici cu minoritatile). Al doilea obiectiv urmeaza: USL sub 50% inclusiv distribuirea, adica cam 41% „pur”. La acest scor se vor sfasia intre ei (caci PSD singur ar fi putut -traditional sa ia +- 35%). Al treilea obiectiv: ARD cel mai mare scor, ca sa formeze guvern.

      cinic

      13/10/2012 at 8:30 am

  13. Seara buna la lume buna 😀

    Poate nu ti-am multumit niciodata Citi pt efortul de a traduce din romana-n romana, astfel incat hatisul legislativ conceput/votat de-a lungul timpului de alde ve-ce, belone, sirina, micky, franar, marinescu-ham-ham, oparescu, guzganian, ghise-sandvis, porcunescu, guzganu-rozaliu, sovaiala, che-gargara… etc* sa devina ceva mai inteligibil. Dar o fac acum 😀

    Am o „restanta”: succes dlui Ungureanu

    Imediat dupa referendum au circulat zvonuri despre cum au fost unii obligati sa mearga la referendum. Se practica si pe la altii: http://www.cnbc.com/id/49356069/ 😦
    ____________________________________
    *chiar si asta e prea mult pt cacarau

    Kenwood

    12/10/2012 at 6:41 pm

    • salut Ken 🙂
      Nu e chiar asa!

      Of course, as your employer, I can’t tell you whom to vote for, and I certainly wouldn’t interfere with your right to vote for whomever you choose. In fact, I encourage you to vote for whomever you think will serve your interests the best.

      Theophyle

      12/10/2012 at 6:44 pm

      • Corect. A facut precizarea cum ca nu le poate impune/sugera ce/cum sa voteze. Dar amenintarea ramane 😛 Paralela era doar la nivel de principii, desi… a vb despre asa ceva prin ro… 😦

        Kenwood

        12/10/2012 at 6:48 pm

        • Ken,
          diferenta este enorma! Aia de au facut-o in Romania s-au dus la individ – daca nu aduci buleinul cu stamipla te concediez! Patronul american s-a dus la colectiv si nici decum la individ, si nici nu a amenintat cu demiterea individuala! Trebuie sa cunosti bine america ca sa intelegi diferentele. Legtim vs ilegitim! El a si explicat de ce! Nu scop politic ci economic pur!

          Theophyle

          12/10/2012 at 6:52 pm

          • Am inteles de multa vreme diferentele. Paralela a fost de sanchi* 😛
            De altfel este clar si limpede explicata:
            Business is at the heart of America and always has been. To restart it, you must stimulate business, not kill it. However, the power brokers in Washington believe redistributing wealth is the essential driver of the American economic engine. Nothing could be further from the truth and this is the type of change they want.
            Pastrand totusi paralela intrebarea legitima care se pune: pe aici s-o auzi?
            ___________________
            *a se citi provocare

            Kenwood

            12/10/2012 at 7:04 pm

            • salve. La noi ai sa auzi mai des (31%): „sa ne dea statul, ca el are”.

              cinic

              13/10/2012 at 8:32 am

    • Merci pentru ca ai rezistat lecturii 🙂

      Cetatean

      12/10/2012 at 6:50 pm

      • … cu stoicism 😛

        ps: Theophyle,
        nu bag „soparle”, de fapt in continuare, omul explica ce si cum: Iar finalul:
        You see, I can no longer support a system that penalizes the productive and gives to the unproductive. My motivation to work and to provide jobs will be destroyed, and with it, so will your opportunities. If that happens, you can find me in the Caribbean sitting on the beach, under a palm tree, retired, and with no employees to worry about. … e super 😀

        Kenwood

        12/10/2012 at 6:56 pm

      • Ce vorba-i asta, City? Pai nu se pune problema ca noi sa rezistam lecturii! Se pune problema asa, noi abia asteptam serialul tau, iar daca am pus piesele de puzzle una cate una si am obtinut imaginea de ansambu, asta s-a intamplat numai pentru ca tu existi si esti inimos!

        Giorgia

        12/10/2012 at 6:56 pm

  14. Giorgia, eu exist ca scriitor de seriale datorita lui Mister B. Ce am mai bun de la el am invatat.

    Cetatean

    12/10/2012 at 7:08 pm

    • Ma asteptam sa zici si tu ceva despre o muza… cand colo… (g/m) 😛
      … si n-as vrea sa-ntelegi din asta c-as fi intolerant 😛

      Kenwood

      12/10/2012 at 7:25 pm

      • Muza mea e sotia, insa considera ca sunt iremediabil pierdut. Nu ma poate desprinde de pe Politeia.

        Cetatean

        12/10/2012 at 7:30 pm

        • Sa-ti traiasca si sa fiti sanatosi 😀

          Bine ca nu e geloasa 😛

          Kenwood

          12/10/2012 at 7:44 pm

  15. Buna seara!
    Multumim City pentru serial si poate PDF-ul ala mai bine il faci o carticica impreuna cu mister B. Volumul dopi iese numai din comentariile de pe blogul asta, inclusiv celebrul dialog cu mister D.
    P.S. sper ca miss M sa nu se apuce si ea de comentat.

    ribelalu

    12/10/2012 at 7:28 pm

    • Mister B are deja un PDF cu Sandei, amamdoi am avea un PDF cu Taierea motului (am fost onorat sa lucrez cu el pe subiectul acela) iar eu, grafomanul de nevoie, am si eu un PDF, daca nu la fel ca celelalte, macar mai lung cat o zi de post 😆

      Cetatean

      12/10/2012 at 7:44 pm

  16. Fiti atenti, fratilor:

    Ghise e presedintele comisiei parlamentare cae va ancheta „abuzurile” comisie la referendum:

    „In orice caz, lumea trebuie sa stie ca aici nu anchetam procurorii. Nu este cercetarea procurorilor, este o comisie de ancheta privind modul cum au desfasurat activitatile autoritatile si institutiile publice la referendumul pentru demiterea presedintelui.

    Despre ce autoritati si institutii este vorba?

    Este vorba despre institutii precum Autoritatea Electorala Permanenta, Curtea Constitutionala a Romaniei, Guvernul, Biroul Electoral Central, Parchetul General, DNA, pentru ca fiecare are responsabilitati diferite pe subiect…. . Acum trebuie sa luam fiecare tip de autoritate sau institutie publica si vazut ce fel de abuz a comis fata de obligatiile legale. Nu vorbim aici de persoane, vorbim strict de institutie.

    Li se va cere, fata de prevederile legale, eu spun dupa parerea mea, la bunul simt, nu vorbesc in numele Comisiei, sa explice de ce au facut alte activitati care se arata a fi abuzuri. Ati vazut de exemplu, imaginile cu procurorii care ii puneau pe tarani sa jure pe capota masinii cu mana pe Biblie. Alte abuzuri a comis Curtea Constitutionala

    In hotararea pe care a dat-o cu privire la referendum, hotararea nr.6 din 21 august 2012, si care are cinci puncte, veti vedea ca trei dintre ele sunt abuzuri. Primele doua puncte, 1 si 2, sunt date in concordanta cu obligatia din Constitutie si din lege a Curtii Constitutionale, urmatoarele trei puncte sunt abuzuri de drept, infractiuni, si aici ma refer si la punctul in care spune ca presedintele interimar pleaca, presedintele suspendat vine si presedintele Basescu isi exercita atributiile.

    Nu are niciun temei, nici in Constitutie, nici in lege, Curtea Constitutionala sa decida asa ceva, pentru ca nu este instanta de drept comun. Ea este autoritate de jurisdictie constitutionala. Are dreptul sa se pronunte asupra constitutionalitatii organizarii si desfasurarii referendumului, nu sa dispuna asupra presedintilor interimari sau suspendati, care pleaca, care vine. Acolo este cumul de infractiuni! Abuz in serviciu, neglijenta in serviciu, abuz contra intereselor publice, pe ansamblu, este schimbarea ordinii de drept in Romania. Adica, un popor decide sa isi demita presedintele si sase oameni decid ca acel om trebuie sa ramana.

    Cele mai grave infractiuni nu le-a comis Parchetul, ci Curtea Constitutionala„.

    QED

    Cetatean

    12/10/2012 at 7:29 pm

    • Asta e, le sta in gat CCR, DNA-ul si Parchetul, nu mai stiu ce sa inventeze ca sa scape de incomozi. Pai, eu zic, societate civila, hai sa le punem bete-n roate! 🙂

      Giorgia

      12/10/2012 at 7:42 pm

    • Nu te impacienta City, cu aceasta comisie ca va ramane Ghise fara fonctie dupa ce CCR va judeca CJNC initiat de CSM

      ion

      12/10/2012 at 7:53 pm

      • abia astept sa vad o sesizare, ar fi proba ca tinerii din CSM chiar isi iau rolul in serios 🙂

        Cetatean

        12/10/2012 at 9:14 pm

      • salve. Precum zicea Warhol fiecare are dreptul la cele 15 minute de „vizibilitate”. Cacarau apune si apune, Ghise -indiferent ce va face/scrie/latra comisia- dispare si el.

        cinic

        13/10/2012 at 8:35 am

  17. Buna seara tuturor! @City: felicitari si pentru episodul de astazi. Sistemul trebuie smuls de la radacina . ps: vreau sa l felicit si pe dl. Presedinte pentru vizita din Turkmenistan. 🙂

    zigzag

    12/10/2012 at 7:40 pm

  18. merci 🙂 bine ca nu l-ai ratat. stai pe faza, mai sunt putine episoade pana la final 😉

    Cetatean

    12/10/2012 at 7:43 pm

    • nu ratez nimic :D. cand e gata vreau sa fac o chestie : sa-l fac cunoscut in randul unor tineri avocati care au coloana vertebrala si vor sa practice o meserie in conditii democratice fara sa mai fie calcati in picioare de Sistem pe motiv ca nu provin din familii de nomenclaturisti cu bani.

      zigzag

      12/10/2012 at 8:04 pm

    • Salut Theophyle,
      Pai citatul e din motivatia CCR. De aceea am spus mai devreme ca nu cred ca Sistemul mai poate intoarce lucrurile spre trecut. A avut sansa in vara dar a pierdut-o.

      ion

      12/10/2012 at 7:58 pm

      • Ion,
        am mai vazut decizii CCR contradictori, sau nu?

        Theophyle

        12/10/2012 at 8:01 pm

        • Da dar acum cel putin 5 judecatori au vazut „abisul anormalitatii’ si nu le-a prea placut

          ion

          12/10/2012 at 8:15 pm

  19. Ati vazut ce vor sa faca astia cu TVR? Sa vanda terenul, sa mute TVR la Pipera. Foarte tare!
    Citizen, iata ca in materie de idei, nemernicii nu duc lipsa… 😦
    Poate-l vrea Ruseanu, terenul, ca tot al lui e si blocul de langa televiziune 😛

    ceaikovski

    12/10/2012 at 7:52 pm

    • Salut,
      Nu Rusanu ci Mazare

      ion

      12/10/2012 at 7:54 pm

      • Iar in Pipera e jupan alde berbecali…

        Kenwood

        12/10/2012 at 8:05 pm

  20. Auziti, da’ e ceva din tara asta care nu le sta in gat?
    Pe bune! Hai ca m-am enervat!

    ceaikovski

    12/10/2012 at 7:53 pm

    • Da,
      cateva milioane de oameni care muncesc si contribuie la dezmatul lor!

      Theophyle

      12/10/2012 at 8:08 pm

  21. Theophyle & all!

    Va rog foarte mult sa investigati daca nu cumva statul roman e deja intrat in incetare de plati! Asta ar fi lovitura de campanie suprema pentru USL, si e problema cea mai importanta.

    Daca nu ar mai fi bani, banuiala mea e ca ar incepe sa nu mai plateasca salarii in puncte izolate, din provincie, ca sa nu provoace proteste mari. Ori am vazut la stiri ca „mici” evenimente de genul asta incep sa apara peste tot prin tara.

    As vrea sa-mi spuneti ce parere aveti despre urmatoarele doua postari de pe blogul lui Giurgea

    1 „Eu sunt profesoara la scoala nr. 2 din Braila si n-am mai primit salariul de o luna. Iar sotul meu lucreaza la CET si n-a mai fost platit de doua luni. Au facut oamenii miting, au aparut la stiri, dar nu s-a rezolvat nimic. Salariile tot nu s-au dat. Pana acum ne-am imprumutat, dar am doi copii, cum credeti ca o sa-i mai tin? Copiii nici nu mai indraznesc sa mai ceara ceva, doar s-au uitat la mine sa le spun daca avem de mancare azi. Traim intr-o mizerie cumplita.
    Daca statul nu mai are bani, de ce nu ne spun macar? De ce ne obliga sa muncim pe gratis? Si dvs credeti ca mult timp o sa va mai dea pensia? Daca pana la sfarsitul lunii nu ne luam salariile, o sa venim la Bucuresti sa le dam foc. Macar sa ne omoare, sa scapam de chin!”

    am verificat greva de la CET. E reala, link aici http://a1galatibraila.ro/eveniment/protest-al-disperarii-la-cet-braila
    in schimb neplata in invatamant e BIG pt ca vine de la centru.

    2 „Doamna profesoara, va asigur ca si in Bucuresti e dezastru, la institutiile de stat. Sunt medic la spitalul Grigore Alexandrescu si va spun sincer ca nu mai avem nimic. Nici ser fiziologic, nici medicamente, nici macar apa calda, ca pe vremea lui Stefan cel Mare. In saloane e frig ca la Polul Nord, cine se interneaza acum, risca sa se imbolnaveasca de pneumonie. In cateva zile, bolnavii vor incepe sa moara si noi nu putem sa-i ajutam decat cu comprese reci.Suntem in faliment, iar Casa de Sanatate ridica din umeri, nu mai au bani sa ne dea.
    Statul e cu adevarat in incetare de plati, s-a terminat cu el, astia sunt nebuni cu alegerile lor din decembrie. Eu deja sunt in discutii sa plec in Germania.”

    Casa de Sanatate este iarasi BIG.
    are cineva posibilitatea sa se intereseze cum sta situatia?

    macgregornews

    12/10/2012 at 9:01 pm

    • Salut Mac 🙂
      am sa ma interesez chiar maine! Multumesc pntru informatie 🙂

      Theophyle

      12/10/2012 at 9:11 pm

    • Salutare.

      E trotil curat. Neaparat bagata o anonima la cele doua-trei surse de presa mai curatele sa faca o investigatie; un subiect din-asta e o mina de aur de articole.

      EuCuMine

      12/10/2012 at 9:15 pm

      • salut,
        o facem noi si mai „destept”. Fara grija!

        Theophyle

        12/10/2012 at 9:33 pm

        • Vreau sa aud osanza sfaraind. 😀

          EuCuMine

          12/10/2012 at 9:39 pm

  22. EuCuMine

    12/10/2012 at 9:17 pm

  23. Buna seara tuturor! Numai sediul televiziunii nationale nu se gandeau sa-l scoata la mezat. deh, terenul de acolo e tocmai bun ptr constructia unui nou complex de apartamente de lux.

    clemycali

    12/10/2012 at 9:30 pm

    • Salut clemy,
      vine si randul lui. Inca 4 ani si astia pustiesc toata tara!

      Theophyle

      12/10/2012 at 9:32 pm

      • Deh, era multa intelepciune in zicala aia veche „i-a prostit foamea!”

        EuCuMine

        12/10/2012 at 9:37 pm

  24. Buna seara 🙂
    Off topic. a inceput sa apara romanul fluviu….se pare ca paguba se ridica la 70 mil euro, interesante scrieri.
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/Cristian-Sima-despre-relaiile-lui-cu-Gu-Soviani-Chiril-Mociorni-1005379.html

    mar

    12/10/2012 at 9:38 pm

  25. Sara buna oameni buni,

    Citoaien, felicitari.

    In alta ordine de idei,
    http://www.hotnews.ro/stiri-international-13401860-cancelarul-angela-merkel-impune-din-mai-mult-vocea-europei-fata-unei-frante-slabite.htm

    mama lor de imperialisti si colonisti fara inima care nu dau bani fara sa intrebe ce faci cu ei. 🙂

    eugeni

    12/10/2012 at 9:43 pm

    • buna, eugeni 🙂

      ce zici, devii si mai expert in Constitutie acum, dupa episodul asta ;)?

      Cetatean

      12/10/2012 at 9:48 pm

      • Mai am putim si ma fac expertisimus (sic) . 🙂

        Vezi, cateodata uit de ce il urasc pe Ilici. Postarile tale (mai ales cea de ieri) imi aduc aminte cu argumente fara de dubii ca el este cel care facut Romania institutionala asa de schiloada si schimonosita cum este astazi.

        eugeni

        12/10/2012 at 10:07 pm

        • in cazul asta, le vei da ceata la vecinii USL-isti 😉

          sa traiasca Iliescu si sa isi vada mostenirea tandari!

          Cetatean

          12/10/2012 at 10:09 pm

        • Noroc cu Uniunea Europeana, cred ca ne vor sustine in continuare. Eu tot sper ca faptul ca au trebuit sa iasa la suprafata cu toate mizeriile (lupta impotriva Justitiei,ICR etc) le va aduce sfirsitul. EU ca institutie se pare ca a primit premiul Nobel ptr pace? Am citit scurt pe Adevarul, sper ca asa este. . Pina la urma este o lupta ptr si despre valorile UE la care multi dintre noi am aderat. Sper sa se mai trezeasca nehotaritii, articolele astea despre interesele Sistemului in lupta cu statul de drept spuse pe intelesul tuturor sper sa sperie suficient pe cit mai multi. Poate daca s-ar putea publica..

          Coana Zoe

          12/10/2012 at 10:53 pm

        • salut. Samanta otravita a „democratiei originale” (marxism vopsit) a cazut pe un teren fertil (faimosii 31% si 42%). S-au adaugat la pomanagii „normali”si pomanagii profesionisti, adica aceia care nu erau pana in ’89. Si ca sa fiu cinic pana la capat, la SNSPA (rebotezarea lui Stefan Gheorghiu) se preda tot democratie originala, asa ca alde Banicioiu, SOva etc au studiat temeinic marxismul (botezat si acesta drept a treia cale).

          cinic

          13/10/2012 at 8:42 am

  26. Dobritoiu a declarat acum la b1 ca, din motive de economie, s-ar putea ca , de 1dec. sa nu fie parada militara!
    E clar ca stau rau cu banii daca, inainte de alegeri , isi permit sa lipseasca pe romani de placerea de a „admira” dotarea armatei.

    cedric

    12/10/2012 at 10:02 pm

    • asta e partea vizibila. Mai exista o ratiune: nu vor sa piarda o zi pretioasa de campanie.

      Cetatean

      12/10/2012 at 10:10 pm

    • Ce spui domle 😦 In mijlocul crizei cele mai profunde in 2010 nu u anulat parada!

      Theophyle

      12/10/2012 at 10:11 pm

      • Theo, sunt convins ca nu sunt bani. Insa nu te puna cu disperarea candidatului, deplasarea la parada inseamna intreruperea fluxului de campanie.

        Cetatean

        12/10/2012 at 10:15 pm

        • in fapt, aici se vede de ce nu voiau alegerri in decembrie, si voiau bugetul votat mai devreme.

          Cetatean

          12/10/2012 at 10:16 pm

  27. Presedintele reactioneaza rapid si bine face. Am vazut ieri ca Gusa incerca sa indrepte afacerea si spre Presedinte, prin intermediul pistei Gatej.

    http://www.gandul.info/news/traian-basescu-ii-raspunde-lui-cristian-sima-nu-am-primit-nicio-analiza-economica-de-la-el-consilierii-le-au-considerat-nerealiste-10204028

    „Domnul preşedinte Traian Băsescu nu a primit nicio analiză economică şi nu a fost consiliat în niciun fel de către domnul Cristian Sima. Potrivit propriilor declaraţii, domnul consilier prezidenţial Iulian Fota, fosta doamnă consilier prezidenţial Alexandra Gătej şi fostul ministru al Justiţiei, domnul Cătălin Predoiu, nu i-au prezentat domnului preşedinte Traian Băsescu nici verbal, nici în scris materiale (mailuri, analize etc. ) pe care le-ar fi primit de la domnul Cristian Sima. Impresia consilierilor prezidenţiali a fost că domnul Cristian Sima a propus soluţii nerealiste din punct de vedere al comportamentului unui stat în perioadă de criză, drept pentru care nu le-au prezentat domnului preşedinte Traian Băsescu”

    Cetatean

    12/10/2012 at 10:21 pm

  28. Na! Ca e Sima in direct la Realitatea tv!!!
    A zis cineva pe subiectul anterior, ca asta mai ramane sa faca: sa intre in direct, la o ora de audienta pe un post tv.
    Uite ca a facut-o!

    ceaikovski

    12/10/2012 at 10:57 pm

    • eu consideram 50% e a mierlit-o.

      Cetatean

      12/10/2012 at 11:05 pm

    • La noi se da numai circ, pentru paine s-au cam terminat banii 😦

      Theophyle

      12/10/2012 at 11:06 pm

      • n ai observat ca in ultima saptamana la tv se desfasoara o operatiune de spalare de creier? ba fata Andei Calugareanu a facut nush ce , apoi nicoleta luciu nush ce iar acum la sf de saptamana marea dezbatere „cazul sima” – care fie vorba intre noi numai rau face , slabind increderea oamenilor si in burse si in alte produse financiare. la scheveningen exista si bursa de peste 😀

        zigzag

        12/10/2012 at 11:16 pm

    • pai ti am raspuns azi ca asta urmeaza : episodul sima epistolaru si pentru a deveni credibil circul e musai sa intre si in direct la o televiziune :))

      zigzag

      12/10/2012 at 11:10 pm

      • Deci tu ai zis-o! Zig-zag, mare dreptate ai avut!
        Am urmarit emisiunea si in afara de faptul ca mahalagioaica ala de Ion M Ionita a facut-o pilaf pe Irina Shrotter, ca e om politic si ca a manipulat bursa, na-m inteles nimic.
        Ba ca Sima e amenintat, dar nu de mafie, nu de politic ci de cineva care a investit 1 mil dolari, ba ca la bursa se fac interventii de catre oameni politici, cum ar fi Hrebe (de parca de cand cu Patrice, Tariceanu care a vb cu sotia la cafeaua de dimin si s-au hotarat sa cumpere actiuni la Patrice, la fel si SRS, nu stiam deja), ba ca va scrie, ba ca se va intoarce, ba ca nu e nimic daca declara faliment…
        O varza. Scarboasa.

        ceaikovski

        13/10/2012 at 12:40 am

        • salut. Ion M. Ionita e GINERELE lui Sergiu Andon. Tel maitre, tel valet.! Ion M. Ionita e o javra marxista bine camuflata sub un val de trancaneala.

          cinic

          13/10/2012 at 8:44 am

  29. Seara buna

    Cind Diaconescu cu Oltchim , cind Sima cu investitile pe bursa .
    E clar ca in Romania nu exista motiv de plictiseala . 😆

    stefan60

    12/10/2012 at 11:19 pm

    • Da.si te trezesti intr o zi si afli ca guvernul a privatizat barajul de la bicaz: a scos apa din baraj si construit un cartier de vile :))).

      zigzag

      12/10/2012 at 11:22 pm

      • Eu auzisem ca privatizeaza apa, ca barajul e cam vechi, nu-l ia nimeni 😛 😛 😛

        ceaikovski

        13/10/2012 at 12:47 am

    • Salut Stef 🙂
      Sa vezi ce plictiseala au sa aiba astia dupa alegeri. O sa se plictiseasca de o sa le treaca tot avantul!

      Theophyle

      12/10/2012 at 11:22 pm

  30. buna seara
    @cetatean: daca mai citesc mult,incep sa cred ca astia-obisnuiti deja cu copy/paste- vor scoate articolul ala cu republica socialista romania si ala cu proprietatea intregului popor si poate inca unu’ ,doua articole si vor propune drept ” originala”constitutia din 65 a rsr;precis vor pastra pe ala cu partidul unic
    tot ce argumentati-nu numai acum- este impecabil

    intamplator

    12/10/2012 at 11:35 pm

  31. Bulgarii se considera ca avand merite in obtinerea premiului Nobel pt. pace:
    http://www.ziare.com/europa/bulgaria/bulgaria-se-felicita-pentru-premiul-nobel-pentru-pace-obtinut-de-ue-1195475

    Ma mir ca alor nostri nu le-a venit ideea sa se laude!

    cedric

    12/10/2012 at 11:43 pm

    • Pai Cedric UE au primit Nobelul pentru pace pentru ca au pacificat Romania 😆

      Theophyle

      12/10/2012 at 11:45 pm

      • daca se dau tot asa cu premiile nobel pentru pace in 2013 urmeaza sua si in 2014 china

        intamplator

        12/10/2012 at 11:46 pm

      • Ai dreptate, cred ca a atarnat foarte greu in decizie!

        cedric

        12/10/2012 at 11:46 pm

  32. Ponta indrazneste sa se duca la Iasi, desi ultima data a fugit de proteste si fluieraturi. Dar ce nu face omu’ pt. imagine?
    http://www.ziare.com/victor-ponta/premier/ponta-participa-sambata-la-sarbatoarea-sfintei-cuvioase-parascheva-la-iasi-1195532

    cedric

    12/10/2012 at 11:46 pm

    • un cretin, nici cruce nu stie sa isi faca acest pupil.

      Cetatean

      13/10/2012 at 12:14 am

  33. va las, noapte buna si merci tuturor pentru lectura 🙂

    Cetatean

    13/10/2012 at 12:26 am

    • ‘neata buna.

      Prin asociere mi-am amintit un banc:
      Stefan, la incheierea „operativei” cu boierii:
      Maine avem programata o batalie cu turcii, langa Vaslui. Sa faceti in asa fel incat sa nu lipsiti ca doar oamenii aia n-au batut atata cale de pomana 😀
      … altfel spus: ar fi fost cel putin impolitete daca n-am fi onorat stradania ta, pt care-ti multumesc din nou 😀

      Kenwood

      13/10/2012 at 9:09 am

  34. Noapte buna!

    ceaikovski

    13/10/2012 at 12:49 am

  35. Buna dimineata popor suveran ! 😀

    zigzag

    13/10/2012 at 9:26 am

  36. Buna Dimineata,
    Postare noua!

    Theophyle

    13/10/2012 at 9:30 am


Comentariile sunt închise.