Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Comunicare, comunicatori, politică de comunicare – prima parte

Nu sunt un profesionist al comunicarii, sunt insa un consumator si un furnizor al unor elemente care pot fi considerate parti ale unui mod de a comunica. Intr-un eseu  pe care l-am numit “Lumea in care traim” si pe care l-am publicat fragmentar in mai toate blogurile mele (fiecare cu specificul lui) am descris cateva probleme pe care un profesionist ( sa zicem un istoric) al viitorului  le-ar putea avea cu perioada in care traim. Scriam:

Periodizarea istoriei este o chestiune didactica, de multe ori incorecta si in majoritatea cazurilor dezbatuta mai mult decat faptele in sine. Felul nostru de a pune toate lucrurile in “sertarasele” mintii este aproape un impuls biologic. Problema este ca fiecare cultura isi are felul sau de a aranja altfel sertarele memoriei si de aici discrepantele majore in felul cum  ne folosim de aceasta memorie istorica.

De obicei, cand incep sa vorbesc despre istorie intr-un mediu sau altul mentionez ca “matematica se ocupa de calculul unor cantitati pe care istoria le descrie.” Cat timp istoricii au descris faptele fara sa le comenteze lucrul a fost excelent, cand au si inceput sa le comenteze lucrurile au luat o turnura dificila. Cat timp istoricii au descris fara sa comenteze? Cam niciodata! Daca tot scrii despre ceva ai tendinta naturala de a-ti da cu parerea. De multe ori parerile pot fi gresite, de alte ori pot fi corecte in majoritatea cazurilor, pareri corecte intr-un timp pot deveni “gogomanii” intr-altul   si viceversa. Deci aici intervine diferenta dintre calculul cantitatilor si descrierea lor.

Nu as vrea sa fiu in pielea istoricului care va dori sa scrie despre evenimentele petrecute in zilele noastre. Sunt multe perioade istorice care sunt vopsite in alb, adica pur si simplu nu cunoastem prea multe pentru ca sursele sunt putine si de neconsiderat din cauza subiectivismului lor clar. Perioada in care traim este si mai dificila dintr-o cauza absolut opusa, enorm de multa informatie in majoritatea ei nerelevanta, manipulatorie sau pur si simplu neadevarata.

Noua medie” ne pune pe masa atat de multa informatie ca fiecare dintre noi poate sa-si construiasca un “adevar personal” profund diferit de un alt “adevar personal” al unui interlocutor intamplator. Bineinteles, ambele “adevaruri personale” pot fi extrem de departe de adevarul faptic, poate mult mai simplu decat ambele enuntari particulare. Oamenii prezentului isi traiesc o istorie bazata pe “adevarul personal,” obtinut mai mult sau mai putin fara nici un filtru al obiectivitatii, atat cat aceasta poate exista.

“Adevarul personal” nu face parte din istorie, dar pentru un individ oarecare este singurul “adevar valabil.” O vedem prin violenta discursului pe internet, comentariile care incearca sa impuna un “adevar personal” asupra altui “adevar personal”, bineinteles ca din aceasta ecuatie se exclud “derbedeii ideologici” platiti sau nu.

Constructia “adevarului personal” se bazeaza pe cei doi piloni antagonisti ai epistemologiei (teoria cunoasterii stiintifice) – “a priori” si “a posteriori”. Diferenta intre cei doi este simpla. Cunoasterea “ a priori” este independenta de experienta, ea exista pentru ca “cineva” sau “ceva” a pus-o in capul emitentului de “adevar personal.”  Cunoasterea “a posteriori” este cheia intelegerii a perioadei pe care o traim. “A posteriori” necesita efort este dificil dar asigura rationalitatea unei gandiri constructive si conduce la asezarea lucrurilor intr-un proces care poate asigura progresul.

Strabunul comun al  oamnilor care gandesc, Platon,  sustinea ca atingerea printr-o progresie de la cunoaşterea prin simţuri a lumii sensibile, la cunoaşterea prin intelect a adevăratei realităţi, a lumii esenţelor şi formelor pure, eterne, este drumul spre un adevar care construieste istoria.

Avand in vedere explicatia de mai sus, o comunicare eficienta consta in una din cele doua posibilitati – prezentarea faptelor si  concluziilor din aceasta prezentare, asta s-ar numi convingere sau alterarea opiniei existente prin distorsionarea acelor fapte si producerea unor concluzii complet diferite, asta s-ar numi in jargonul public manipulare. Ambele posibilitati sunt menite sa produca un “adevar personal”, ambele avand un continut epistemologic.

Daca ar trebui sa discutam despre felul in care se produc (mai bine spus, confectioneaza) adevarurile personale ale majoritatii noastre putem observa ca in ambele cazuri mentionate este nevoie de creerea unei credibilitati si a unei autoritati de a emite ideii, opinii sau analize. Trebuie sa mentionez ca sunt total de acord cu parerea dlui Badin in ceea ce priveste “povestea romantata a dlui Gadea de la Antena 3” – rareori am citit un articol mai dobitoc decat acela. Adevarul este ca “Evenimentul Zilei” devine pe zi ce trece un cotidian de proasta calitate, desi personal ma regasesc in atitudinile editoriale ale catorva jurnalisti care inca scriu acolo.

Credibilitatea pe care o are astazi dl Gadea de la Antena 3 a fost formata in totalitate de doi oameni complet diferiti de dl Gadea. Raposatul Octiavian Paler si dl Cristoiu. Octavian Paler i-a creat credibilitatea si dl Cristoiu, o perioada, a ajutat la mentinerea ei. Dl Gadea l-a adus la Antena 3 pe pe Octavian Paler si a “silit” o mare parte din publicul inteligent sa-i vada emisiunea, recunosc ca si eu am fost unul din spectatori o perioada, desi opiniile mele au fost in majoritatea cazurilor diametral opuse. De mentionat ca Octavian Paler a fost “transportat” de la Realitatea lui Prigoana pe timpul cand dl Cristoiu a fost managerul acestei televiziuni. Paltforma autoritatii lui Gadea ar fi fost spulberata daca ar fi avut cativa interlocutori de talia lui MRU. Din nefericire, Antena 3 nu este o televiziune care s-ar intoarce la marea greseala pe care au facut-o deja.

Nu cred ca exista astazi in Romania nici macar un singur politician care are o viziune strategica asupra modului in care comunica. Majoritatea lor se bazeaza pe tactici mai mult sau mai putin gandite, de foarte multe ori fara complexul de unelte care asigura feed-back, control si impactul mesajelor emise si cel mai important – majoritatea lor nu inteleg ca modul de a comunica pe diverse paliere ale mass-mediei difera de multe ori diametral.

Una din marile tragedii ale guvernului Boc a fost toatala lipsa de comunicare eficienta. Omul si oamenii care au fost cu el au fost catastrofe de comunicare publica, simplu – catastrofe. De multe ori am avut impresia ca ceva sau cineva o face dinadins, altfel nu mi-am gasit explicatii. Daca dl Boc & Co. nu au comunicat de loc, dl Basescu, intr-un timp a generat un over- exposition si aici nu ma refer la faptul ca a aparut mult, ci la faptul ca a explicat mult mai mult decat era necesar si mult prea abstract si anost. Metamorfoza de la “umanul” domn Basescu la “anostul” domn Basescu a costat la fel de mult cat au costat sacrificiile necesare pe care el le-a cerut romanilor. A lipsit empatia demonstrata atat de mult timp care il pozitiona intotdeauna in ochii oamenilor ca antiteza a clasei politice corupte si veleitare. Daca el i-ar fi obligat pe ministrii si functionarii lui sa demonstreze o minima  solidaritate si-ar fi pastrat cele 4o procente pe care le-a pierdut in 6 luni.  Ce l-ar fi costat sa oblige demnitarii statului sa mearga cu Loganuri asa cum o face el si astazi? Saracii demnitari au acasa in proprietatea lor destule “mertanuri” pentru timpul liber. Nimeni, niciodata, nu a reusit sa impuna austeritate economica fara sa inceapa de la varf, cel putin la nivel de comunicare!

Deocamdata atat pentru astazi; voi continua joi cu seria asta de articole. Permiteti sa concluzionez cu cateva idei / opinii:

1. Nu poate exista comunicare institutionala eficienta (sociala, politica, comerciala etc.) fara masurarea periodica a impactului creat;
2. Nu poate exista o comunicare eficienta fara a crea o credibilitate si o autoritate;
3. “Adevarul personal” primeaza intotdeauna chiar daca in majoritatea cazurilor este departe de a fi cel “factual.” Convingerea este un proces complex bazat pe multe unelte si mesaje transmise. Deocamdata mesajele de “ura” sunt cele mai eficiente la noi in Romania. Singurele care le pot anihila sunt cele de “speranta,” unii chiar vorbesc si de “frica”;
4. “Noua medie” este o oportunitate exceptionala, din nefericire complet neinteleasa de majoritatea comunicatorilor, in special cei politici. Cu mana pe inima mi-a cazut tare prost discursul “Occupy Facebook” al lui MRU. Ca istoric dl Ungureanu treabuia sa stie ca sunt teritorii care nu pot fi ocupate si daca sunt trebuie si mentinute, asta au aflat si americanii in Irak si Afganistan. Ca om extrem de inteligent, trebuia sa stie ca  sutele de gazete de perete care scriu prostii, sunt mii de prostii pentru zeci de mii de prosti. Mai intai mesajul! Oricare ar fi el. Sper ca nu cel de “ura” pentru ca ala a fost confiscat de varani.

P.S. Lectii pentru joi – Pagina de FB a Coca Cola (52,004,613 likes · 687,973 talking about this) si Mitt Romney (7,890,715 likes · 1,716,429 talking about this)

102 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna seara, imi pare foarte rau ca problemele ma tin departe de blog si de tot ce ne doare.
    In seara asta cred ca trebuie sa-mi spun parerea. Scurt si apoi fug la problemele care nu ma asteapta.

    Dle Theophyle, incepeti asa: „Nu sunt un profesionist al comunicarii…”
    Eu va contrazic si spun, sunteti un exceptional comunicator, aveti atatea bloguri cu care ne deschideti mintile, abordati atatea probleme care ne sunt la inima si care ne dor. Poate colegii comentatori nu stiu, dar pe WOT, blogul acesta are urmatorul rating:

    Trustworthiness (Incredere) 89
    Vendor reliability (Credibilitate 90
    Privacy (Confidentialitate) 89
    Child Safety (Grad securizare pt. copii) 86
    Rating general : EXCELLENT

    Aceste lucruri se construiesc in timp, cu munca, migala si mintea limpede. Iar eu trebuie sa va multumesc.
    Acum va rog sa ma scuzati ca nu comentez nimic la tema. Sper sa am vremuri mai bune si mai mult timp. Va doresc o seara buna.

    Giorgia

    02/10/2012 at 7:26 pm

    • Salut Giorgia 🙂
      multumesc mult pentru complimente si pentru informatia pe care nici macar nu o cunosteam 😆

      Theophyle

      02/10/2012 at 7:29 pm

  2. buna seara;
    ca sa-l parafrazez pe creanga,cand mijeam eu a om cu tulei,am intrebat de ce trebuie sa invat cand se spune ” minte multa,prostie multa”
    raspunsul a fost ca „minte” fara a gandi ce inveti, ca nu tot ce inveti -sau afli,sau auzi-nu e intotdeauna si bun;mi s-a mai spus ca trebuie mereu sa incerc sa folosesc din „minte’numai ce e bun si folositor
    cu timpul am inceput sa inteleg ce mi s-a spus/nu as fi inteles totul chiar si azi
    esenta e ca traim un paradox=prea multe informatii deformeaza/emitatorii de informati urmaresc sa-ti transmita” adevarul” lor
    aici e marea problema,deja in mai putin de o generatie am facut saltul de la ” a spus la teve” la ” e pe wiki,sau pe goagal,sau pe feisbuc”(dupa caz);
    pentru informatiile /evenimentele care ” vor fi istorie” aveam acum o generatie numai scanteia si europa libera;era relativ simplu: aveai da,nu,poate
    acum sunt atat de multe ” evenimente” cu atit de multe interpretari ca nu mai ajunge da,nu sau poate;mai trebuie si multa ” procesare proprie”/chestia asta nu stiu citi o fac/mie mi se pare ca destui de putini
    nu mai zic cca daca „procesezi” pina ajungi la o concluzie-daca ajungi-e poate inutila,chiar validata sau invalidata
    ajunge,ca ma dau in stamba si iar apare @tds -dar subiectul e chiar incitant
    si apropo,la politicienii nostri:cand un criteriu de apreciere este ” cate aparitii sau nominalizari ai in media” e normal sa fie peste 90 pct din spusele lor gogomanii sau timpenii

    intamplator

    02/10/2012 at 7:36 pm

    • Salut intamplator 🙂
      fac parte dintr-o generatie care atrait intr-o alta zodie, din fericire ceea ce am invatat atunci mi-a prins bine in timp 🙂 Cred ca si tu esti la fel!

      Theophyle

      02/10/2012 at 7:42 pm

      • sper,spre deosebire de generatia de azi,care poate are familie,insa sigur nu are profesori;
        si nivelul scade alarmant-nu numai la noi-azi e generatia ” copy/paste”;cand ii vad cum se blocheaza in computer cand nu merge cu ” copy/paste”la aplicarea procedurilor ,nu mai am nimic de zis

        intamplator

        02/10/2012 at 7:46 pm

        • Asa cum sunt lideri si poporul, sau poate invers 😦

          Theophyle

          02/10/2012 at 7:47 pm

  3. Buna seara 🙂
    Totul porneste de la strategie si comunicare. Daca nu ai o strategie, o viziune asupra lucrului/domeniului/mecanismului de functionare si nu stii sa-ti sustii punctul de vedere mai bine nu mai pleci de acasa.
    Ca sa ai strategie/viziune tb sa te perfectionezi continuu, sa te documentezi. Accesul la informatie in era informatiei este liber, important este ce anume culegi din occeanul de informatii care ne inconjoara.
    Sunt de acord cu Giorgia, nu tb sa fii un profesionist al comunicarii in sensul de studii, dar cea ce faci aici depaseste comunicarea, ai ajuns un formator in sensul cel mai bun al cuvantului, ai pus in miscare o societate civila virtuala pe care ai facut-o functionala prin comunicare. Este un lucru extraordianar ptr. aceste vremuri si ptr. 2 oameni plus un animaluz cu martisor la gat, ptr. resursele puse la bataie – personale 100% 🙂

    mar

    02/10/2012 at 7:58 pm

  4. Salutare! 🙂

    Despre comunicare pot sa va spun cateva opinii personale (cu adresa catre FC si MRU)

    1. Reactia rapida este intotdeauna vitala. Cu cat mai repede, cu atat mai bine.
    2. Pozitia de fond pe o problema trebuie sa poata fi usor gasita sau solicitata cuiva competent.
    3. Pozitia ideologica generala trebuie sa reiasa in mod natural din abordarile punctuale pe diferite probleme, nu invers (NU „suntem de dreapta!” „pai unde se vede?!”; DA: „Sustinem asta si asta!”; „A, deci clar – dreapta!”
    4. Orice subiect poate fi folosit in favoarea ta si in defavoarea adversarului.
    5. Un atac onest presupune mai multa documentare decat apararea.
    6. Apararea trebuie sa fie rapida, seaca, la obiect si sa permita desfasurarea unui contra-atac.
    7. Comunicatorul care ataca si cel care apara nu pot fi concentrati prea mult timp intr-o singura persoana.
    8. Un comunicator necredibil pus sa transmita un mesaj adevarat va sfarsi prin a compromite mesajul, oricat de adevarat ar fi acesta.

    Cetatean

    02/10/2012 at 8:10 pm

    • @Cetatean:

      De acord cu toate punctele. As mai sugera doua, cu voia dvs. 9 si 10 ca sa iasa de un decalog daca se aproba si astea 🙂

      9. foloseste rutinele si automatizarea: a. acolo unde nu ai tu timp sa reactionezi personal; b. pentru a evita absenta nemotivata din zona de interes si a arata ca esti activ si mergi mai departe conform unui plan/crez;
      10. pastreaza contactul cu realitatea (perceptia publicului), dincolo de ceeace iti raporteaza cei care te consiliaza pe problema

      Moldoveanu

      03/10/2012 at 12:24 am

  5. Si mie mi-a picat greu indemnul, datorita delicatetii mediului. Comunicatorii clasici care nu s-au specializat pe domeniu au sanse sa dea gres si de aceea ii veti vedea ca se feresc instinctiv prin a indica folosirea la minim.

    Din pacate, la polul opus se afla toti cei care si-au facut o pagina fb si au senzatia ca stiu cum se face.

    Intr-un colectiv unde ierarhia de comunicare nu e clar stabilita, in momentul in care vine cineva cu un plan pus pe hartie, singura idee care ramane este: daaa… si pe fb trebuie sa intram.

    Nimeni nu va face minimum de efort sa inteleaga logica pasilor simpli indicati mura in gura si nimeni nu are in realitate chef sa isi modifice comportamentul chiar si cu un centimetru.

    Rezultatul va fi ca ideea se va implementa eventual, dar din amintirile si experientele/obiceiurile bune sau rele ale fiecaruia, rezultand o lucrare sub nivelul de amator de cele mai multe ori.

    Ocuparea fb fara intelegerea lui sau, daca nu il intelegi, fara a urma orbeste sfatul cuiva, are un singur rezultat: fiasco total pentru ca te depaseste volumul si logica mediului.

    Eu cred ca nu ocupa nimeni nimic. Dar poate nu e prea tarziu.

    Desi se face prin apasare de butoane, intrarea in media sociala nu functioneaza ca intrerupatorul cu care aprinzi lumina.

    Indraznesc sa afirm ca e necesar un departament specializat aici, iar raspandirea fb la noi atunci cand presa iti este ostila face acest mediu unul de dorit a fi „ocupat” intr-adevar. Mai ales ca contactul cu alegatorul este direct si personal.

    Moldoveanu

    02/10/2012 at 8:14 pm

  6. Nici drau’ nu il credea azi pe Videanu, orice ar zice el despre diferite subiecte Poate sa zica ca 2 si cu 2 fac 4. Capacitatea lui de convingere este ZERO. Insa cine sa inteleaga asta? Aia de la PDL sunt blocati in paradigma Videanu-Cezar Preda: Videanu ii da cu „informatiile”, Cezar Preda cu „atacul”. Sunt ridicili, ma tavalesc pe jos de ras cand ii vad. In partid or fi ei mari mahari, insa in afara sunt ZERO. Insa Partidul ii tot trimite la comunicare.

    PS. Daca in maxim o saptamana MRU nu iese masiv sa comunice pozitia FC pe diferite teme, e jale. Daca nu isi asuma pozitia de comunicator principal al ARD, e jale. S-a creat culoarul de oprrtunitate, acuma ca DD il musca pe Ponta de il rupe, si pe culoarul asta „alternativ” se schelelaie Videanu care arunca in derisoziu ideea de Opozitie la USL. Insa Videanu e prezent in toate ziarele, macar o data pe zi, iar MRU, odata la 3 zile.

    Cetatean

    02/10/2012 at 8:16 pm

  7. Buna seara,
    Turcescu anunta o dezvaluire (imediat dupa publicitate): cred ca o legatura Voiculescu-Oltchim si drumul banilor.
    O fi interesant!

    cedric

    02/10/2012 at 8:25 pm

  8. Seara buna
    Eu comunic mereu opinile mele personale . Dovada ca unii ma si citesc , am si raspunsuri . 🙂
    Indiferent de natura acestor raspunsuri , eu le citesc mereu . 🙂

    stefan60

    02/10/2012 at 8:29 pm

    • salut
      Primul specialist in comunicare cu legea vaselor comunicante a fost Blaise Pascal .

      A calculat mărimea presiunii hidrostatice, a descris paradoxul hidrostatic, legea vaselor comunicante

      lastnightmusic

      02/10/2012 at 8:38 pm

  9. Off topic si doar pentru interesati . 🙂
    Berlusconi a pus in vinzare vila Certosa din Sardenia . Pret 450 milioane euro . (nu e greseala de scris ) 🙂

    Daca nu stiti ce sa faceti cu banii , e o afacere . 😆

    stefan60

    02/10/2012 at 8:52 pm

  10. Despre problemele in comunicare va sugerez un studiu clasic din 1970 Commiunikeishn breeekdauuunnnnn LedZeppelin (g/m) http://www.youtube.com/watch?v=KqF3J8DpEb4

    lastnightmusic

    02/10/2012 at 8:54 pm

  11. Bey e de groaza . Labeunu da o reclama draguta dar care e a lui Energy Holding – baietii destepti – care incearca sa vinda electricitate ;la cei ca mine si ca tine. La litru, sau la kilogram.
    E vreo chestie de tipul santajul si etajul ? 🙂
    Asta am mai intilnit-o cind termocentrala turceni isi facea reclama in ziare.

    lastnightmusic

    02/10/2012 at 9:01 pm

  12. Salut din nou,
    Un comunicator bun si credibil pare sa fie Funeriu mai ales decand este consilier presidential.Ultimul exemplu
    EFECTUL CLASEI ZERO: Abramburica nu mai are PRETEXT să o desfiinţeze. Copiii o ADORĂ (EVZ.RO)

    ion

    02/10/2012 at 9:03 pm

  13. tocmai e publicitate la turcescu;
    a „descoperirt”apa calda;
    oricine a avut cat de cat contact cu „ziaristii” sau cum s-or numi dn media romaneasca afla repede ca principiul e clar”ce-mi iese”
    sunt mercenari/ii platesti „iti ling din palma”
    aia mari vor euro,aia mai parliti se multumesc si cu o ciorba

    intimplator

    02/10/2012 at 9:04 pm

  14. Interesant, Tolontant aparent sare la gatul lui Voiculescu. De fapt oalele se sparg/se vor sparge in capul Albinutzei.

    mar

    02/10/2012 at 9:04 pm

    • Saptamana Financiara a fost condusa de Firea, cred ca era si actionar.

      mar

      02/10/2012 at 9:06 pm

  15. Salutare ! 🙂
    Un bun comunicator isi adapteaza mesajul in functie de calitatea receptorului.
    Pt. asta trebuie sa stii cui te adresezi si ce „filtre” (educatie, cultura, principii etc.) poseda.
    Si ca sa afli toate astea, trebuie sa te freci bine de adrisant, sa-l „mirosi”, sa-i ghicesti dorintele inainte de a si le exprima.
    Daca n-o faci, risti sa-i vorbesti intr-o limba pe care n-o intelege.
    Chiar daca exprimarea e distins-elevata si tradeaza multi ani de biblioteca plus o multitudine de sinapse bine antrenate.
    PS
    Videanu are picioarele mult mai antrenate decat mansarda.
    Nu ridicati pretentii, deci.
    Frizerul meu din coltul strazii face analize politice mult mai bune si stie sa fie mult mai convingator.

    Tzepelica

    02/10/2012 at 9:23 pm

    • Frizerii sunt cei mai potriviti pentru a fi sefi de stat, de guvern si antrenori ai echipelor nationale de fotbal. Pacat ca sunt ocupati tot timpul cu tunsul parului

      lastnightmusic

      02/10/2012 at 9:29 pm

      • Frizerul-etalon arata doar ca ai o problema.
        In cazul asta, de comunicare.

        Tzepelica

        02/10/2012 at 9:36 pm

        • Asta era un citat din Deano Franklin.

          lastnightmusic

          02/10/2012 at 9:42 pm

          • Iar aia era doar o explicatie in plus.
            Personala.

            Tzepelica

            02/10/2012 at 9:45 pm

  16. Eu aveam un frizer super-barometru politic. Din pacate, s-a pensionat si s-a retras duoa inca vreo cativa ani de munca. Acuma, noul meu frizer nu e nici pe departe atat de senzitiv politic ca ala vechi 😦

    Cetatean

    02/10/2012 at 9:42 pm

    • Acum frizerii au trecut pe bloguri si isi spun parerea 🙂 si aia buni si aia prosti 🙂

      lastnightmusic

      02/10/2012 at 9:44 pm

      • Mai periculosi sunt frizerii care sunt ministri sau directori de deconcentrate

        lastnightmusic

        02/10/2012 at 9:45 pm

  17. Se pare ca DD, in sacii respectivi a avut hartie si la suprafata bani, din banca a scos doar 300.000 Euro (stire Nasul)

    mar

    02/10/2012 at 9:44 pm

    • 😆 – v-am zis eu…

      Diana

      02/10/2012 at 9:47 pm

      • Nu mai conteaza, efectul a fost atins. Nu uitati, DD nu se adreseaza celor cu licente si doctorate, ci celor care asteapta cei 20.000 euro dupa alegeri. pentru acestia, privelistea sacilor e sinonima cu seriozitatea si buna-credinta a lui Domnu’Dan.

        Cetatean

        02/10/2012 at 9:49 pm

    • Si daca avea 45 milioane in hirtii de 500 euro sau de 2000 de DM – marci vest germane ? care e diferenta ? Daca a pus ziare …. bravo lui…. era sigur ca nu ii lua nimeni nici la minister, si ca lucrurile se vor intimpla exact cum s-a intimplat.

      lastnightmusic

      02/10/2012 at 9:48 pm

  18. seara buna Theophyle all 🙂
    grea postare si plina de invataminte.
    Sunt deplin de acord cu Giorgia 🙂 la – 7:26.
    Comunicarea ar trebui ca sa fie o scoala o stiinta si o profesie in acelasi timp.Iar comunicatorul ar trebui ca sa aiba,pe langa autorittea si increderea in institutiile pe care le reprezinta cel putin charisma,sa aiba priza buna.Constructia unei bune comunicari cred ca tine de foarte multi factori care ar trebui ca sa mearga mana-n mana cu mersul societatii(trimitere directa si inspre gradul de cultura/educatie pe diverse paliere societare etc.)

    cu intarziere (n-am prea scris de multa vreme) dar mentionez excelentele postari ale lui C. din ultima vreme,si cea de ieri 🙂 salve City ,faine postari. 🙂
    la 8:16 ai un ps.
    cred ca trebuie multa atentie si calcule facute.Ptr. mine o asociere a esecului oltchim cu critici/atacuri din partea lui MRU ar putea fi o eroare punctuala(perceptia publica cuprumin) pe alte directii/fronturi perfect de acord.
    DD cred ca e suficient ptr. Pontanel(ponta asta parca e un agent dublu cu un pechinez care se crede pitbull agatat de fundul lui ,dintr-o comedie ruseasca 😆 )

    mircea

    02/10/2012 at 9:53 pm

    • Salut! 🙂

      Merci pentru aprecieri, sper sa iti placa si urmatoarele postari.

      PS-ul nu se refera la Oltchim, ci la solutiile FC si mai ales sa impunerea in sfera publica a prezentei masive a lui MRU.

      Cetatean

      02/10/2012 at 9:59 pm

      • salut ! 🙂

        mircea

        02/10/2012 at 10:02 pm

  19. Bai fratilor, vreti sa vedeti o serparie si o cloca a Sistemului il actiune? Antena3: petre roman (vopsit), SRS, zgonea, nistorescu…

    Cetatean

    02/10/2012 at 9:54 pm

    • I-a tunat si adunat 😦 Toata admiratia ca poti urmari 🙂

      mar

      02/10/2012 at 9:58 pm

      • da. din cand in cand deschis sonoru, apoi iar il inchid…

        Cetatean

        02/10/2012 at 10:00 pm

    • Nu Multumesc Dupa experienta de ieri Galmea-Copy/Paste astazi sunt la detoxifiere Ma uit la meci.

      ion

      02/10/2012 at 10:02 pm

  20. ha-ha 😆 cravata lui Gadea e predominant galbena(il citez ! )
    Io am vazut galbenul dincolo de „dungi” 😆

    mircea

    02/10/2012 at 10:04 pm

    • gata, incepe 🙂

      Cetatean

      02/10/2012 at 10:13 pm

      • asa se explica de ce Daniel Morar nu si-a depus candidatura acuzand lipsa de transparenta.
        Intrebare, ce incepe ?

        mar

        02/10/2012 at 10:15 pm

        • Planul Piratului dar cu o luna intarziere din cauza CSM-ului

          ion

          02/10/2012 at 10:17 pm

  21. Ponta in direct la B1. Baiatul asta are o problema la mansarda si o spoiala de cunostinte, vorbeste de creditorii principali ca si cum ar fi constituita masa credala. Amesteca insolventza cu salvgardarea, bag seama ca a inceput sa priceapa ce este ajutorul de stat si mecanismul de functionare conform directivei europene.

    mar

    02/10/2012 at 10:10 pm

    • Buna Mar,
      Pai asta am remarcat si eu aseara desi sunt novice in aceste probleme. Ce se va intamla in urmatoarele saptamani ? Va intra in insolventa sau merge mai departe tarandu-se pana „moare de la natura’

      ion

      02/10/2012 at 10:16 pm

      • Depinde, daca se supara unul din creditori merge la Tribunal si solicita insolventza. Din momentul in care se depune un astfel de document se rupe filmul, poate sa stea Ponta si in cap. Si sidicatul poate sa solicite asata ptr. ca nu sunt achitate salariile si legea insolventei este clara din acest punct de vedere.

        mar

        02/10/2012 at 10:20 pm

        • Gata m-a linistit Copy/Paste. Planul de salvgardare e conceput de Georgescu-Chitoiu-Ponta. Ma mut la meci ca vad ca si jurnalistii sunt clone

          ion

          02/10/2012 at 10:23 pm

          • Daca mai sta Georgescu mult la MF gripeaza totul, in fiecare zi mi-a aduc aminte cu groaza de anii cand a mai gestionat finantele…..catastrofa 😦

            mar

            02/10/2012 at 10:26 pm

  22. Buna seara tuturor.
    referitor la comunicare, subscriu total la opinia lui city: MRU trebuie sa lase eleganta deoparte si sa fie principala voce a opozitiei.
    In legatura cu candidaturile depuse pana acum nu ma pronunt ptr ca cele doua nume nu imi spun nimic.

    clemycali

    02/10/2012 at 10:18 pm

    • unul dintre ei e cretin.

      Cetatean

      02/10/2012 at 10:22 pm

      • Cu atat mai periculos. Si am citit mai devreme cum ca Morar nu candideaza ptr ca procedura este „netransparenta”. Nu stiu daca asta este atitudinea cea mai potrivita.

        clemycali

        02/10/2012 at 10:24 pm

        • Da si Nu. Morar nu candideaza ca stie ca Mona e dirijata. Insa Kovesi trebuie sa candideze la DNA.

          Cetatean

          02/10/2012 at 10:26 pm

          • Nope, Morar nu are de ce acum El este interimar timp de 6 luni ca PG. Aici a fost miscarea geniala a Lulutei. A trebuit dupa ce despteptii de CSM-isti s-au bagat in treburile Min. de Justitie. Oricum in urma intalnirii cu Vivian se vor lamuri multe lucruri. Ziua de 4 oct. este importanta

            ion

            02/10/2012 at 10:30 pm

            • aia de la CSM nu trebuie sa reclame ei un drept pe care nu il au (sa propuna ei procurorii)

              Cetatean

              02/10/2012 at 10:35 pm

  23. Buna Seara,
    Vremuri grele pentru justitia din Romania. Am impresia ca mergem rapid spe o restauratie. Ne intoarcem la anul 2004!

    Theophyle

    02/10/2012 at 10:29 pm

    • 2004 tot e bine. 2000 e de rau!

      Cetatean

      02/10/2012 at 10:34 pm

      • cine are stomac pentru antena 3 o sa intelega despre ce este vorba! Acum se dau si la CNA. Cine este de vina ? slujbasii lui Basescu!

        Theophyle

        02/10/2012 at 10:37 pm

        • da, eu ma uit.

          Cetatean

          02/10/2012 at 10:39 pm

          • Daca ei pierd in afara amendei ei pot fi inchisi pentru o viitoare abatere. Deci poveste nu este numai amenda ci si intregul post. Pentru asta tot scandalul!

            Theophyle

            02/10/2012 at 10:41 pm

  24. Hopa, C/P a folosit informatii oferite de servicii si a livrat explicatia ca era „privatizare strategica”. Pai atunci de ce a mai facut circul si de ce i-a acceptat oferta?

    mar

    02/10/2012 at 10:30 pm

    • Boul tot bou ramane. Si l-a avertizat public Nasul ca nu are cum sa se foloseasca de informatiile serviciilor in justitie.

      ion

      02/10/2012 at 10:32 pm

      • Idiotul, nici nu tb sa fie beat ca sa spuna adevarul 😦 Este de o superficialitate infioratoare, pur si simplu il fura peisajul si vorbeste fara sa gandeasca, un pericol sigur ptr. tara. Gata a Orcan a sesizat, nu au avut baza legala sa-l monitorizeze pe DD.

        mar

        02/10/2012 at 10:37 pm

        • Copy/Paste e mai nou in postura pe care a avut-o Elvis fostul sef SIE. Hrebenciuc dupa episodul penibil i-a reprosat prostie cu urmatoarele cuvinte ” domnule Saftoiu dupa ce ati spus in comisie ca sef SIE presedintele poate sa o numeasca si pe Nicoleta Luciu pe acest post

          ion

          02/10/2012 at 10:46 pm

  25. fac o „profetie” cu oltchimul/si mama omida e de acord/
    va porni,nu va reporni cei de la oltchm isi vor primi salariile inclusiv aferente lunii octombrie si avansul pe noiembrie
    dupa aia ,gata;
    poate ponta sa stea si-n cap,poate sa faca ce vrea el nu va gasi in vecii vecilor cumparator pentru oltchim,altul decat unul care il va vinde la fier vechi

    intimplator

    02/10/2012 at 10:50 pm

  26. s-a terminat cu Kovesi la DNA. Laura Codruta Kovesi a fost detasata, incepand de maine, 3.10.2012, la solicitarea lui Titus Corlatean, pentru 3 ani la MAE

    Theophyle

    02/10/2012 at 10:51 pm

    • Hotarati sa ingroape tot. Am inteles ca si-a depus candidatura ptr. un nou madat.

      mar

      02/10/2012 at 10:57 pm

      • Detasarea unui magistrat se face de CSM cu acordul acestuia.
        Doamna Kovesi a declarat de la inceput ca isi doreste (si) un asemenea post.
        Care i-a fost oferit.

        Catalin

        02/10/2012 at 11:09 pm

        • Asa 🙂
          De mult nu ne ne-ati vizitat 🙂 A venit timpul sau misiunea?

          Theophyle

          02/10/2012 at 11:12 pm

          • Buna seara.
            Nici una nici alta.
            Daca e vre-un neadevar in ceea ce am spus, mea culpa.
            Dar daca nu, faptul de a relata doar faptele nu mi se pare a fi o ” crima”. Si nici o pozitie partizana. Incerc sa gandesc cu propriu-mi cap. Atata tot.
            Dar cum e blogul dumneavostra, permiteti-mi sa ma retrag.
            Respecte ( sincer).

            Catalin

            02/10/2012 at 11:26 pm

            • Nu-i bai Catalin,
              nimeni nu te cenzureaza. Tu ai opinii, eu am opinii 🙂

              Theophyle

              03/10/2012 at 12:02 am

    • Pai nu mai pupa loc la ARD pentru ca ANI l-a declarat ca nu poate justifica 100000 euroi din avere. Monica Macovei a spus clar ca astfel de personaje nu mai pot candida

      ion

      02/10/2012 at 11:47 pm

    • salut tuturor! si asta e din loja lui burtaverde. e chiar cu vechime. 🙂

      zigzag

      02/10/2012 at 11:58 pm

      • Mari balcoane au astia 🙂

        Theophyle

        03/10/2012 at 12:03 am

        • mai stiu cel putin unul . la sigur 100 la suta. astept sa vad daca se lipeste la FC si ti l servesc pe tava. e discret, poarta sortulet si cu mare lipici la lumea interlopa inca din anii 90. sa vedem selectie la candidaturi atunci. 😀

          zigzag

          03/10/2012 at 12:13 am

  27. Detasarea se face doar cu acordul procurorului:

    Legea 303/2004, art. 58:

    „Consiliul Superior al Magistraturii dispune detaşarea judecătorilor şi procurorilor, cu acordul scris al acestora, la alte instanţe sau parchete, la Consiliul Superior al Magistraturii, Institutul Naţional al Magistraturii, Ministerul Justiţiei sau la unităţile subordonate acestuia ori la alte autorităţi publice, în orice funcţii, inclusiv cele de demnitate publică numite, la solicitarea acestor instituţii, precum şi la instituţii ale Uniunii Europene sau organizaţii internaţionale.

    Cetatean

    02/10/2012 at 11:20 pm

  28. Theophyle,
    Referitor la detasarea lui Kovesi iti spun doar atat aparentele pot insela. Nu dispera inca

    ion

    02/10/2012 at 11:39 pm

    • Ioane, eu nu disper niciodata, nu vrea sa pierd ceea ce am castigat in 6 ani

      Theophyle

      02/10/2012 at 11:41 pm

      • Ai vazut cum l-au tocat pe Danielet la Antena 3, vezi de asta mi-e frica, desi Cristi Danielet nu a fost exact favoritul blogului, este totusi un reformist

        Theophyle

        02/10/2012 at 11:43 pm

        • Nope, am vizionat meciul. Dar este urletul celor cazuti in mlastina. Cu cat se agita mai mult cu atat se afunda. Unii dintre ei incep sa vada casi daca vine USL la putere justitia incepe sa fie independenta. Este o infrangere ca pana astazi s-au inscris doar 2 candidati si aceia cu multe bube. Nu vor trece nici de CSM.

          ion

          02/10/2012 at 11:51 pm

  29. „Fostul procuror general al Romaniei, Codruta Kovesi, a fost detasta la Ministerul Afacerilor de Externe, pentru o perioada de trei ani, urmand a ocupa o functie de Inalt reprezentant la Misiunea Romaniei la Bruxelles pe probleme privind reforma justitiei si lupta anticoruptie.”
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-13338674-kovesi-detasata-intr-post-privind-politici-anticoruptie-bruxelles.htm

    mar

    02/10/2012 at 11:41 pm

    • am anuntat mai sus,
      Ion zice sa nu disper 😦 mai vedem!

      Theophyle

      02/10/2012 at 11:42 pm

      • kovesi accepta? ca doar n o fi detasat o cu japca.

        zigzag

        03/10/2012 at 12:00 am

        • naiba sa inteleaga 🙂

          Theophyle

          03/10/2012 at 12:04 am

          • stii.. dupa ce pleaca un sef , se vede ce a lasat in urma – ce fel de colectiv, ce fel de profesionisti. pe timpul suspendarii am vazut ca anumite institutii au functionat brici.eu n am o parere buna despre doamna Kovesi , sunt subiectiv -recunosc, si nu mi o exprim pentru ca vad ca se lupta agaricii lui felix sa puna mana pe justitie. dar daca a fost un bun conducator de institutie se va vedea ce a lasat in urma: daca 70 la suta din procurori sunt onesti e ok, poate sa vina sef si catalin voicu ca in era tehnologiei si a internetului n o sa le poata nimeni spune ce dosar sa inkida si ce dosar nu.

            zigzag

            03/10/2012 at 12:09 am

            • alooooooo dl @zigzag
              uitati in ce tara traiti???

              intamplator

              03/10/2012 at 12:15 am

              • Traiesc intr o tara membra nato si ue. ca si dumneavoastra. si sunt convins ca la primul caz in care un procuror se prezinta la ambasada sua , la ue cu un dosar si probe beton si reclama ca s au facut presiuni politice asupra sa sa stopeze ancheta va iesi scandal monstru. problema maxima a justitie a fost si mai este la costinii care dau sentinte dupa ureche si a mai fost la nivel de presedinte : stiu cazuri concrete de gratieri oferite de tap si ilici pentru care ar fi putut fi chiar anchetati. 🙂

                zigzag

                03/10/2012 at 12:22 am

            • Ziggy,
              lucrurile nu prea sunt clare. Chiar nu stiu ce este adevarat si ce este abureala Faptul ca Voicu poate candida la Parlament si sa fie sustinut de USL, spune foarte multe despre viitorul justitiei romanesti

              Theophyle

              03/10/2012 at 12:18 am

              • de asta ar trebui- apropo de clarificari- ca fostul sef sie sa comunice clar, scurt si la obiect. alegatorii care au ochi si ureki vor pricepe.problema cea mai grava este cea care ai prezentat o intr o postare cu ” partidele de sticla”. daca oamenii vor fi in continuare mintiti non stop ajungem rau de tot.

                zigzag

                03/10/2012 at 12:26 am

  30. Foarte bun articolul, insa eu m-as fi oprit exclusiv asupra masurarea eficientei comunicarii prin feedback si pericolele care ameninta impactul unui mesaj (de exemplu ingroparea lui sub alte mesaje).

    Volumul informatiei (foarte pertinenta de altfel) poate face ca unele punte cheie sa isi piarda din impact (a se vedea fraza de mai sus).

    acspot

    03/10/2012 at 12:14 am

    • acspot salut,
      lucrurile sunt extrem de clare, parerea mea binare. Sau stii, sau nu! Simpla chestie de profesionalism

      Theophyle

      03/10/2012 at 12:20 am

  31. noapte buna !

    zigzag

    03/10/2012 at 12:38 am

    • noapte buna ziggy,
      a inceput o alta zi, sper mai buna decat cea de astazi!

      Theophyle

      03/10/2012 at 12:39 am

  32. 🙂 Off Theophyle, jurnalismul autohton este ceva la norma; trebuie frecventa constanta de stiri, stirile publicare trebuie sa aduca rating (cu tot ce implica asta), iar munca si costul de documentare nu trebuie sa fie o povara pentru trust.

    Rezultatele le vedem. Publicul a uitat sa ceara jurnalism adevarat. Primim in schimb ceea ce ne dorim (ma refer aici la procentul majoritar al publicului, adica cine aduce rating) si ce putem digera.

    acspot

    03/10/2012 at 12:39 am

    • acspot,
      Intotdeauna cei drepti au fost putini. De la Abraham pana la Moise si Iisus. Cu modestie te anunt ca voi continua sa ma lupt pentru o Romanie mai buna atata cat o voi putea duce. Asta este principiul acestui blog si acestei comunitati de anonimi care in afara comentariilor au facut si vor face tot ce se poate pentru acest popor.

      Theophyle

      03/10/2012 at 12:43 am

  33. Buna Dimineata,
    postare noua!

    Theophyle

    03/10/2012 at 8:31 am

  34. […] Cineva cu siguranta iti va citi postarea. Va sugerez un articol foarte bun in acest sens. https://theophylepoliteia.wordpress.com/2012/10/02/comunicare-comunicatori-politica-de-comunicare-pri… Rate this:Share this:FacebookTwitterEmailLike this:LikeBe the first to like this. Published […]


Comentariile sunt închise.