Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Profeţi, Purificatori şi Lideri

Nota: Titlul este imprumutat din  articolul lui Paul Lucardie, un academic si politolog olandez, care a studiat printre altele si aparitia noilor  formatiuni politice in Vestul Europei.

Toata lumea este convinsa de necesitatea unei reînnoiri politice. Din nefericire, aceasta nevoie de reînnoire a trecut de mult de la stadiul acut la cel cronic. Intentionat nu ma mai folsesc de cuvantul reforma pentru ca sensul  a fost pierdut de mult, alterat de reformistii de grajd sau de salon. Aceasta necesitate este mentionata astazi si de sociologul Barbu Mateescu intrun articol publicat pe blogul personal  si preluat de Contributors. Titlul “O ţară nemulţumită şi din ce în ce mai interesată de politică” este seminificativ si la tema mea si la lucrarea academicului Olandez. Dl Mateescu lucreaza cu “materialele clientilor”, de aceasta data este vorba de datele IRES, Think-tank independent pentru cine crede asta. Eu sunt mult mai putin increzator si in independenta si in obiectivitatea cifrelor. Mentioneaza dl Mateescu:

Cine e preşedintele PDL??” şi pofta de partide noi

Doar o treime dintre români identifică în mod corect actualul preşedinte al PDL. Nici liderii USL nu stau excepţional din acest punct de vedere, dar măcar depăşesc 50%.

Procentul celor care ar vota un partid nou-înfiinţat a crescut de la 25% din populaţie la 30%. În mare parte aici vorbim de o „fata morgana”, orice forţă politică nouă ratând unul sau mai multe din criteriile pe care aceşti români le au în minte. În fapt, dacă analizăm aspiraţiile sociale şi situaţia demografică, România are un deficit major de organizaţii politice de stânga.

Avand in vedere ca perceptiile mele se bazeaza nu pe cifre ci pe realitati pe care le traiesc fizic in fiecare zi pot emite trei aprecieri:

  1.  Statul. Un stat cu o Constituţie “confectionata”  la comanda unui nomenclaturist comunist nu poate reflecta o dorinta de înnoire. Statul in care hotii nu sunt hoti, ci prigoniti politici, statul in care orice talhar devine martir si orice criminal devine grav bolnav  in fata justitiei.  Un stat in care o forta politica, fie ea de stanga, de centru sau din Marte se regrupeaza in spatele unui turnator, care si-a vandut familia la securitate pentru o paine mai alba, este o porcarie sinistra si fara viitor.
  2. Electoratul majoritar.  Obisnuit sa ceara sau cel care este obisnuit sa nu dea. Cei care merita intotdeauna ceva! Convinsi  ca meritul lor este apriori mai mare decat al celorlalti. Cei care pot fi cumparati de fiecare data cu putin numerar sau cu vorbe dulci? Sau cei care sunt convinsi ca statul trebuie sa dea pentru ca d’aia e stat? 
  3. Clasa politica. Cea care impune de 22 de ani o simbioza perfecta intre criminali si victime? Clasa politica  care a distrus industria si a vandut-o la fiare vechi? Clasa politica subordonata nomenclaturii comuniste care a permis imparteala bogatiei nationale pe baza gradului pe care il aveau in institutiile represive ale statului ceausist! Clasa politica compusa din politici, sindicalistii sau bugetarii numiti politic pentru bunastarea lor si a clientelei lor facand  averi care in nici un stat de drept din occident nu pot exista.

Sunt sigur ca perceptiile mele sunt si perceptiile unei parti ale electoratului pot sustine necesitatea unui partid iesit dintr-o lunga hibernare si care se formeaza pe zi ce trece in speranta de a deveni aceasta noua formatiune la care se asteapta electoratul din care fac parte. Intorcandu-ma la lucrarea politologului olandez (Prophets, Purifiers and Prolocutors Party Politics Vol 6. No.2 pp. 175–185) va aduc la cunostinta unele informatii legate de tema noastra:

In ultimii 50 de ani au aparut in Occidentul democratic cam 180 de miscari politice de toate soiurile, care au reusit sa intre in Parlamentele tarilor lor, la nivel national sau local. Dintre cele 180 de miscari politice (partide), au supravietuit primului mandat mai putin de 100 si celui de al doilea mandat mai putin de 60. Majoritatea au fost capturate de vechile partide prin aliante sau prin disiparea electoratului sau ale reprezentantilor trimisi de aceste noi formatiuni in Parlamentele centrale sau locale.   Cateva puncte (personale) care cred eu necesita cel putin o mentiune:

  1. Un nou partid are nevoie de un proiect politic care sa militeze pentru realizarea unor solutii pentru unele probleme sociale care sunt importante intregului electorat. As zice eu – locuri de munca, mediul de afaceri, justitie, sanatate, educatie.
  2. Noul partid trebuie sa se delimiteze  prin fapte de vechea clasa politica, militand pentru o purificare si construire a unei noi clase politice. Necesitatea unei noi ideologii este mai putin importanta pentru electorat cat pentru atragerea de membrii si sustinatori.
  3. Noua miscare politica are nevoie de un lider cunoscut, care poate “cuceri” opinia publica cu ideile pe care le sustine. Nici Moise, care a “discutat” cu Dumnezeu pe Muntele Sinai, nu a reusit sa-i convinga prea usor pe iudeii de la poalele muntelui care si-au construit o minunatie de vitel-de-aur. 
  4. Un nou partid politic bazat, pe o miscare populara, reuseste mult mai mult apeland la traditiile ideologice uitate sau neglijate in timp. Cred ca Petru Carp si principiile lui conservatoare ar fi un reper de mare calitate, desi as putea gasi si altele, nu mai putin plauzibile. Bineinteles fara a apela la un rege Lear, suspus manipulatiilor de la varsta de 6 ani si pana la zilele noastre.
  5. Toate aceste noi partide sau miscari sunt dependente de “conjunctura”. Nu cred ca exista o conjunctura mai favorabila decat cea existenta. O politica fara politicieni (de genul celor existenti astazi) este  punctul conjunctural cautat.

De aici incolo, inseamna munca si multa munca pentru a iesi onorabil din primul test din decembrie 2012.

Comunicat de Presa al Preşedintelui FORŢA CIVICĂ

Voi face câteva scurte precizări în legătură cu informaţiile apărute în presă despre sumele pe care le-aş fi cheltuit în calitate de premier. Aşa cum am mai spus-o, aşa-zisele dezvăluiri nu au nici o valoare de informare şi reprezintă un evident atac la persoană, generat probabil de îngrijorarea adversarilor mei politici faţă de ascensiunea mea în sondaje.

Oriunde în lume, un şef de guvern are alocat un buget pentru cheltuieli specifice. Suma vehiculată nu reprezintă cheltuielile personale ale primului ministru, ci cheltuieli de protocol cerute de activitatea de reprezentare la nivelul palatului Victoria şi mă refer aici la toate activităţile echipei mele, incluzând primirea delegaţiilor oficiale din străinătate, delegaţi oficiali de înalt nivel, şedinţa de guvern comună România – Moldova etc.

Lista prezentată nu reprezintă o cerere a primului ministru ca persoană, ci ceea ce a cosiderat RA-APPS că trebuie să comande pentru acoperirea activităţilor de protocol.

Nu pot să nu remarc faptul că sunt atacat într-o perioadă de plină coagulare a dreptei, la scurt timp după ce am fost ales preşedinte al partidului FORŢA CIVICĂ şi după semnarea protocolului Alianţei România Dreaptă. Toate aceste eforturi ale noastre de a ne constitui intr-un adevarat pol de centru-drepata stârnesc îngrijorare în rândul stângii socialiste, care, iată, contraatacă aşa cum ştie mai bine. Acest atac la persoană nu face decât să ne aducă aminte cât de jos a ajuns nivelul discursului public şi al acţiunii politice în România.

Subliniez încă odată, că sunt adeptul transparenţei totale şi al eficientizării cheltuirii banului public, aşa cum am arătat-o de altfel în exercitarea mandatului meu de premier. Reamintesc că în calitate de Prim Ministru am cerut tuturor ministerelor să afişeze transparent pe site cheltuielile pe care le efectuează. Acest lucru vine dintr-o preocupare reală pentru cheltuirea cu responsabilitate a banului public.

În acest sens, dat fiind interesul public pentru informaţiile legate de cheltuielile de protocol, cer guvernului actual să-şi facă publice aceste cheltuieli. Îl asigur pe domnul Prim Ministru că nu îmi voi pierde buna-credinţă într-atât încât să le consider ca fiind cheltuielile sale personale.

Written by Theophyle

19/09/2012 la 4:27 pm

172 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Felicitari! Bun articol si greu subiect. 🙂
    Pentru mine un nou partid politic ar trebui sa se intoarca la momentul 1989 (o intoarcere la Petru Carp este interesanta, dar cati din votanti de astazi au auzit de el) si sa contruiasca altfel. Poate ca ar trebui reluate in spatiul public ideile revolutiei, ce s-a dorit, ce s-a facut si mai ales o discutie despre cum s-a ajuns unde unde s-a ajuns.
    FC a inceput din punctul acesta foarte, foarte bine (evident din punctul meu de vedere).

    miki

    19/09/2012 at 4:47 pm

    • Buna ziua!
      @ miki, cu scuze multe, dar cred ca iar „intoarcem dovleacul”. MRU chiar a spus bine, ne intereseaza ce facem de acum incolo; bineinteles, tinand cont de trecut… alta problema ar fi carui bazin electoral se adreseaza PFC si sa-si construiasca mesaje conform fiecarei categorii sociale in parte; cat priveste ” De aici incolo, inseamna munca si multa munca” in primul rand vad ca extrem de necesara o permanenta la sediile PFC, nu doar un program de cateva ore, si alea aleatorii… ar mai fi de spus multe, dar le-am luat si eu in ordinea care mi se pare mie fireasca si prioritara!

      drivas

      19/09/2012 at 5:00 pm

      • drivas salut
        si la asta probabil ca s-au gandit 🙂

        Theophyle

        19/09/2012 at 5:03 pm

    • Theophyle

      19/09/2012 at 5:01 pm

      • Si daca nu intreaba?

        miki

        19/09/2012 at 5:04 pm

        • Tot le povestesc!

          Theophyle

          19/09/2012 at 5:06 pm

          • Asa da! 🙂

            miki

            19/09/2012 at 5:07 pm

  2. Un pic off topic.
    Cand vad PFC nu ma gandesc decat la abrevierea pentru „Perfluorinated compounds” (cei cu efect de sera) sau „Power factor correction”.
    Deformatie profesionala. 🙂

    miki

    19/09/2012 at 5:10 pm

  3. Reblogged this on Tiberiuorasanu's Blog.

    Tiberiu Orasanu

    19/09/2012 at 5:10 pm

  4. salut
    partidele existente merg pe un principiu foarte santatos care spune:
    Nu trebuie sa schimbi produsul daca imediat ce il pui in raft el inca se vinde. Trebuie doar da ai grija ca tot timpul sa pui in raft produsul pe masura ce clientii golesc raftul.

    Ce vrea noul partid ?
    Vrea sa cistige alegerile care altminteri sunt cistigate de partidele vechi ? Daca da atunci, noul partid ar trebui sa vina cu acelasi produs altfel ambalat astfel incit clientii vechi sa il recunoasca pe cel vechi (ei sunt atentionati pe ambalaj ca vor gasi acelasi gust de odinioara ) dar sa poata atrage si alti clienti noi pentru ambalajul nou.
    Nu trebuie sa vina cu un produs complet nou. Oamenii nu inghit experimentele. Lucrurile noi de succes nu depasesc nivelul cubului Rubick. Niciodata high-tech-ul nu a vindut. Deasemeni nu creezi solutii perfecte pentru probleme inexistente.

    Partidele se desfiinteaza dupa infiintare.
    Procentul de desfiintare este similar cu al imm-urilor. Dupa primul an se desfiinteaza 40 % iar dupa 5 ani mai ramin 10%

    lastnightmusic

    19/09/2012 at 5:11 pm

    • salut . „Procentul de desfiintare este similar cu al imm-urilor. Dupa primul an se desfiinteaza 40 % iar dupa 5 ani mai ramin 10%”– in Ro doar FSN nu se desfiinteaza, e cand „puterea” cand ‘opozitia’.

      zigzag

      19/09/2012 at 5:21 pm

  5. Noul partid spune(zice Theophyle) : noi va dam( solutii ) pentru: locuri de munca, mediul de afaceri, justitie, sanatate, educatie.
    Pai asta clameaza si partidele vechi dar solutiile lor nu sunt cele mai bune. Atunci doar calitatea diferentiaza oferta partidului vechi de partidul nou. Problema este ca doar publicul avizat poate vedea calitatea ofertei partidlui nou si bulshitul partidului vechi. Problema2 este a publicul avizat este de 15%
    Problema 3 este ca acestia 15% sunt deja ai nostri.
    Problema 4 este ca este greu sa ii aduci pe restul de 85% care au nevoie de ani de educatie sau cum spuneam de dimineata de o inducere in eroare bine gandita.

    lastnightmusic

    19/09/2012 at 5:20 pm

  6. salut Theophyle! salut tuturor ! teoria e ok , practica ne omoara. toate ideologiile post 90 ar trebui analizate in raportul cu ideologia fesenista. Ro e caz special : poti vota maine un partid nou nout, de dreapta de stanga -nu conteaza, si peste 8 luni sa te trezesti cu „fesenistii” la masa. iar cand exista vointa populara aceasta este inabusita sau compromisa rapid de fratia securisto-comunista reprezentata de clanurile feseniste ce si au impartit Ro cu „simt de raspundere”.

    zigzag

    19/09/2012 at 5:27 pm

  7. este prof. Carp, strä-strä nepotul dlui. Petre Carp ?

    theo- nona

    19/09/2012 at 5:31 pm

    • Nu stiuu Theo 😦 Am sa ma lamuresc si am sa-ti comunic!

      Theophyle

      19/09/2012 at 5:52 pm

  8. Buna ziua, Care e povestea asa cu MRU si unghierele, parfumurile etc.?

    mc25

    19/09/2012 at 5:34 pm

    • Probabil ca nu au avut altceva about Subject, cu ce / de unde sa-l apuce si atunci s-au apucat sa fabuleze. Sau nu.

      arrletty

      19/09/2012 at 5:48 pm

      • Salut 🙂
        Nu are nici o legatura cu el, in afar faptului ca el a fost Premierul! Au fost comandate de RPPS. MRU a scos un comunicat in acest sens! E o prcarie sinistra!

        Theophyle

        19/09/2012 at 5:53 pm

        • buna ziua. Asa cum ziceam abjectia atacurilor la MRU e direct proportionala cu GROAZA de ce ar putea schimba MRU… Evident ca in creierul „latrinar” in vizita la Bucuresi J.Biden sau Barroso trebuia tratati cu trascau de Dabuleni, cu soric de Isaccea (facut de familia Cacarau), trebuia cazat la Hotel Flora (2 stele, proprietatea lui Mazare) si trebuia sa bea apa de Ialomita.

          cinic

          20/09/2012 at 7:44 am

          • sorry typo. TREBUIAU tratati. PS. Caviarul nu mai e un produs romanesc? Parca asa zicea CiuVACA.

            cinic

            20/09/2012 at 7:45 am

    • Din comunicatul dat de MRU (citit de mine pe FB)
      „Lista prezentată nu reprezintă o cerere a primului ministru ca persoană, ci ceea ce a cosiderat RA-APPS că trebuie să comande pentru acoperirea activităţilor de protocol.”
      Si eu care credeam ca Primul Ministru decide tot la guvern; sau cel putin asa cred „unii” 😦

      emil

      19/09/2012 at 6:22 pm

      • salut.Un premier NU trebuie sa cunoasca toate detaliile protocolului (mai ales ca la ” contractarea” vizitelor apar INTOTDEAUNA cerinte speciale). NB. Ponta nu cunoaste nici modul de adresare catre premierii straini.

        cinic

        20/09/2012 at 7:47 am

  9. eu cred ca FC si MRU vin cu ceva nou si f atractiv pt un anumit electorat
    Ce am observat eu , si s ar putea sa ma insel , ca acest partid incepe sa activeze acel electoral care nu participa la vot, Inseamna ce FC nu rupe din electoratul nici unui partid deja existent. MRU a reusit sa scoata din amorteala sau din acea lehamite pe o parte din cei aproximativ 50 la suta. Si eu cred ca bu e deloc rau pt ca e o datorie civica sa hotaram cu instrumentele democratice pe care le avem la indemana ,destinul acestei natiuni si nu doar sa aratam cu degetul si sa strammbam din nas,Ceea ce s a intamplat in aceasta vara si doresc din tot sufletul sa nu se mai intample , e si datorita pasivitatii unei mari parti din populatia cu drept de vot. Asa ca trebuie sa fim activi cu totii si nu doar observatori pe marginea arenei de joc , ca apoi sa dam vina pe ceilalti.

    Radoi Stelian

    19/09/2012 at 5:46 pm

  10. Ziua buna oameni buni, Forta fie cu voi,

    @Cetatean,

    Schimbarea avocatului poporului a fost constitutionala?.
    Referendumul, hotarare a parlamentului, a fost constitutional?

    eugeni

    19/09/2012 at 5:52 pm

    • ATENTIE MARE! viitoarea hotarare de suspendare a redevenit cenzurabila de CCR.

      cinic

      20/09/2012 at 7:49 am

  11. Clasa politica de Romanica ? Ma scuzati, dar ma umfla risu. Plinsu’ adica.
    Cred ca cei autentici pot fi numarati pe degetele a citorva persoane, nu foarte multe. Combinatori, smecheri, manipulatori si marionete, care interimare, care etern la carnavale prin Rio or la inviat mortii pe coclaurii patriei, care imaparat ce-si marita printesa, samd, orice, dar cred ca vorbim despre antimodele, adica despre „cum NU trebuie sa fie un politician. Revin

    arrletty

    19/09/2012 at 5:55 pm

  12. Oug 38 din cate am vazut eu, modifica o lege (177/21. este cocnstitutionala?

    eugeni

    19/09/2012 at 5:56 pm

    • 47/1992
      Alineatul (1) al articolului 27 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 807 din 3 decembrie 2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
      „Art. 27
      (1) Curtea Constitutionala se pronunta asupra constitutionalitatii regulamentelor Parlamentului, la sesizarea unuia dintre presedintii celor doua camere, a unui grup parlamentar sau a unui numar de cel putin 50 de deputati sau de cel putin 25 de senatori.”

      eugeni

      19/09/2012 at 6:01 pm

  13. Pentru interesati pe Politeia Europeana:

    Îndreptar de presa europeana (3) – cine este cine? Presa Francofona

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2012/09/19/indreptar-de-presa-europeana-3-cine-este-cine/

    Theophyle

    19/09/2012 at 6:06 pm

  14. CAT DE TAMPIT POTZI FI . SÄ CREZI CÄ PREMIERUL CERE HARTIE;DEODORANT;ETC:

    ce incultzi si primitivi sunt unii, este rusinos cä mäcar discutä asa ceva.

    theo- nona

    19/09/2012 at 6:30 pm

  15. http://www.mediafax.ro/politic/grupul-pdl-a-depus-la-cc-o-sesizare-privind-inlocuirea-lui-blaga-de-la-sefia-senatului-10095894

    De vineri!
    Nu stiu cum de a nu ajuns in presa 😦
    Acum, pe B1,
    Raluca Turcanu pe tema.

    emil

    19/09/2012 at 6:32 pm

  16. Aveti mai sus in textul postari comunicatul lui MRU in legatura cu marsavia comisa de Gadea si Antena securistilor!

    Theophyle

    19/09/2012 at 6:34 pm

    • Cam greu cu cititu’ 🙂

      emil

      19/09/2012 at 6:37 pm

  17. in primul rand , ar trebuii sä existe in camerele lor ( wc,dus, etc.)
    cu absolut tot ce trebuie. (este o sedintzä, apoi o vizitä etc.)
    trebuie sä schimbi cämasa, sä te speli, etc. dar neamurile proaste dela
    antene ;se scaldä in hazna.ce primitivism.

    theo- nona

    19/09/2012 at 6:37 pm

  18. Mihai-Răzvan Ungureanu:

    Este josnic modul în care unii înţeleg dialogul politic. Este jenant faptul că politica lor se rezumă la subiecte de tabloid și atacuri la persoană. În disperare de cauză, unii reporteri recurg la mizerii. Este vizita “sub acoperire” la locul de muncă al soției mele asul din mânecă prin care încercați să mă discreditați? Este hărțuirea familiei mele singura voastră strategie în bătălia politică cu mine?

    Luptați-vă cu mine. Nu cu soția mea. Nu cu familia mea.

    Theophyle

    19/09/2012 at 6:39 pm

  19. Blaga trebuie repus in functzie, deja paiatza buhäitä turbeazä.

    theo- nona

    19/09/2012 at 6:39 pm

    • Cred ca trebuia si pentru Roberta chiar daca pe urma…:-)

      emil

      19/09/2012 at 6:54 pm

  20. sunt lepre, jigodii, antenele sunt pline de oameni mizerabili
    acestia distrug romanii ,cu teme de balci si de cretini.

    theo- nona

    19/09/2012 at 6:41 pm

  21. Biris zice foarte bine: Convocarea camerelor se face cu semnaturile sefilor camerelor. Semnatura lui Blaga nu apare. Deci convocarea camerelor reunite nu este consitutionala.
    Mi mi se pare ca implicit referendumul a fost neconstitutional.

    eugeni

    19/09/2012 at 6:45 pm

    • Asta imi aminteste de sedinta de guvern Tariceanu
      in care s-a decis amanarea europarlamentarelor.
      HG a aparut in sedinta ca si cum era propus de Blaga desi el atunci a vazut.
      Din cate am auzit si de la Monica Macovei in timp, multe hotarari au fost fara acordul ei.
      Si ne miram de ce MM a ajuns „dusmanul poporului”?

      emil

      19/09/2012 at 6:55 pm

    • Salut eugeni,
      din pacate nu cred ca o sa iasa ceva din asta.

      Theophyle

      19/09/2012 at 7:18 pm

      • Teophyle,

        Asa cum ei au avut marota cu Anastase, tot asa „machiaverlacurile” facute de ei trebuie reamintite cu price ocazie peste tot , inclusiv la PE. 🙂

        eugeni

        19/09/2012 at 7:31 pm

        • Cam asa pentru ca prea se uita usor 😦

          emil

          19/09/2012 at 7:39 pm

  22. hello,

    1. era clar din start ca referendumul a fost neconstitutional, eugeni, acesta fiind si motivul pentru care vreo 700.000 de persoane au declarat sus si tare ca nu vor merge la referendum pentru a nu valida prin prezenta lor neconstitutionalitatea acestuia respectiv a loviturii de stat parlamentare. Astfel s-a si nascut (de jos in sus si nu invers) faimosul boicot.

    2. cred ca ARD, inclusiv PFC ar trebui sa explice peste tot si non stop, inclusiv daca ar reusi sa patrunda si la latrine, cum a fost cu puciul parlamentar…..

    3. atit Blaga, cit si Roberta ar trebui repusi in functie, idem Avocatul Poporului….

    etc.

    dar cred ca ar iesi un scandal monstruos uslinos, daca s-ar incerca refacerea realitatii ante_3/6 iulie 2012!!!!

    skorpion

    19/09/2012 at 7:12 pm

  23. Ma intreb, cu candoare in glas, cum naiba NR a putut renunta la Biris. VP la PFC 🙂

    eugeni

    19/09/2012 at 7:23 pm

    • Intotdeauna am vrut sa am in echipa oameni mai priceputi decat mine. Alte persoane gandesc altfel. Probabil ca MN s-a simtit ameninta intr-un fel sau alrul.

      Theophyle

      19/09/2012 at 7:29 pm

      • sunt foarte putini oameni pe lumea asta care sunt capabili sa accepte in echipa lor oameni mai priceputi ca ei…tu esti o exceptie, ThPh!

        skorpion

        19/09/2012 at 7:33 pm

      • Sper sa fi fost o lectie pentru MN, desi, personal, nu cred ca MN mai poate invata ceva……..

        eugeni

        19/09/2012 at 7:35 pm

    • Doar tu?
      🙂
      PS PSD renunta la Liviu Pop?

      emil

      19/09/2012 at 7:33 pm

  24. candoare ipocrita?
    :mrgreen:

    skorpion

    19/09/2012 at 7:25 pm

  25. vedeti ca e groasa chestia cu protocolul pt MRU. Ca efect asupra postacilor USL n-am mai vazut de mult asa ceva. Au argumente, si chiar destul de multe! Pana acum doar urlau, nu puteau convinge oamenii seriosi care sunt tinta noastra.

    Ori exact pe astia nu avem voie sa ii pierdem.

    mac gregor

    19/09/2012 at 7:31 pm

    • Seara buna
      Aduc aminte cititorilor ca protocolul a existat si pe vremea lui Ceausescu dar si pe vremea lui Iliescu . Nu cred ca unul din ei cumpara hainele , ciorapii sau chilotii de pe ei din magazine si din salariul lor .
      Cum nu cred ca nici unul folosea „cosmeticele” nationale de atunci . Cind te intilnesti cu oficiali straini nu poti sa te prezinti mirosind a naftalina . 🙂
      Curios ca doar acum au descoperit apa calda .
      Nastase nu se spala ? Nu se barberea ? Era asa de patriot incit cumpara tot din salariul lui sau primea cadou de la o matusa tot ? 😆
      Ce spalari de creier se practica in RO (de demn urmasi ai pupatorilor in cur de pe vremea lui Ceasca) , e fara egal in alte tari .
      Bineinteles ca Ponta nu face uz de produsele oferite de protocol . 😆

      stefan60

      19/09/2012 at 7:43 pm

    • mac gregor,
      hai sa fim seriosi. Parerea mea este ca e de bine. Daca cu prostii de genul asta vor sa-l agate, inseamna ca chiar nu au nimic. Nici un om cu doi neuroni nu se va uiota la povestile astea. Pe BuneI Iti aduci aminte ce a spus Bogdan Teodorescu in stenogramele PNL, si bine asta vezi acu, MRU nu are voie sa urce. Deci el urca. si urca bine, crede-ma

      Theophyle

      19/09/2012 at 7:46 pm

      • Si totusi, n-ar strica sa faceti rost de cifrele de pe vremea lui Tariceanu de ex.

        mac gregor

        19/09/2012 at 7:48 pm

      • Parca scria si in Stenogramele PNListe ceva de un prag de la care…
        Oare a fost atins pragul?
        Ma Intreb si eu 🙂

        emil

        19/09/2012 at 7:48 pm

      • exemplu de comentariu:

        MODERAT––––––Nu ma intereseaza ca zic uslamisti

        mac gregor

        19/09/2012 at 7:52 pm

        • Basta mac! Fara soparle ca treci la moderare.

          Theophyle

          19/09/2012 at 7:55 pm

    • Rahat cu perje. Protocol exista peste tot: Presedintie, Guvern, Parlament, Cj, primarii, institutii samd. La ce dracu ii trebuia lui MRU parfum de femei? Sunt cheltuieli facute de cheltuitorii de bani de la fiecare institutie ca robotii.
      Sunt astia prea din opozitie prea prosti ca ar avea 14 de ore din 24 material de tocat furnizat de putere. Se multumesc cu niste comunicate de presa. Eu i-as lua pe teren pe ziaristi, i-as plimba la fata locului samd.
      Credeti ca Ponta face de capul lui conferintele alea de presa radiofonice de la guvern? I-a spus unul destept: „vorbeste, vorbeste, vorbeste”. Mult si cat mai alambicat. oricum prostii tai nu inteleg nimic dar li se pare ca muncesti. La fel a incercat si Caky la Cotroceni. Conferinte de presa zilnice numai cu tampenii. La fel face DD. Debiteaza pe ecran toate tampeniile ore intregi zilnic.
      Asa si-au cladit popularitatea la fel ca Marimar, Juan del Diablo si Imparatul Marilor: la TV!

      ribelalu

      19/09/2012 at 9:31 pm

  26. Buna seara,
    Mi-am adus aminte de o stire din primavara: Parlamentul foloseste in anul 2012 hartie igienica de…25.000 de euro cu care (teoretic, la preturile pietii) se puteau cumpara 3600 de kilometri de curpapir. Vremuri kkcioase 😦

    ribelalu

    19/09/2012 at 7:39 pm

    • parlamentarii se pregateau de puciul parlamentar 🙂

      skorpion

      19/09/2012 at 7:40 pm

    • E vorba de camera Deputilor si daca luam in calcul numai „elita” ar reveni cam 10 kilometri pe cap (mai bine zis dos) de parlamentar

      ribelalu

      19/09/2012 at 7:43 pm

    • Camera Deputatilor…scuze 🙂

      ribelalu

      19/09/2012 at 7:44 pm

  27. Salut! 🙂

    Nu vor putea toca un astfel de subiect (forfecute si unghiere) nspe luni pana la alegeri. Asta e pentru electoratul lor. USL sunt pe panta de la referendum incoace si mesajele lor sunt de atunci numai pentru electoratul hardcore, se chinuie sa nu si-l vada diminuat.

    Cetatean

    19/09/2012 at 7:46 pm

  28. Salutare tuturor
    O veste proasta pentru Mona ministrul justitiei din Adevarul Curtea Europeană a Drepturilor Omului de la Strasbourg a respins acţiunea a trei judecători argeşeni, care au reclamat neplata salariilor restante’. Parca Mona era in proces cu Guvernul Boc si solicitase chiar executarea silita a ministerului pentru aceste plati.
    In alta ordine de idei OUG 38/2012 este inca in vigoare si CCR nu se poate exprima pe marginea constitutionalitatii pentru ca Avocatul Poporului nu s-a sesizat.

    ion

    19/09/2012 at 7:47 pm

    • Haha, am scris in episodul V din Serial cum a luat-o Sandeii de la CJUE pe tema salariilor! 🙂

      Cetatean

      19/09/2012 at 8:10 pm

  29. Saru’mana, Iulia Motoc.
    Pe B1, acum 🙂

    emil

    19/09/2012 at 8:01 pm

  30. Buna seara,
    oare ce o sa pateasca doamna Motoc pentru destainuirile pe care le face acum la Turcescu?

    cedric

    19/09/2012 at 8:14 pm

    • salut Cedric,
      ce o sa-i faca o sa-i ia caii de la bicicleta. Din punct de vedere legal este inamovabila!

      Theophyle

      19/09/2012 at 8:16 pm

      • Doamna e un samurai. Are un CV si o reputatie internationala beton si nu face compromisuri. Opiniile ei separate sunt brici, dau clasa!

        Cetatean

        19/09/2012 at 8:18 pm

  31. O ascult cu mare satisfactie ca mai exista astfel de oameni (tot femeie curajoasa!) dar ma gandesc ce o s-o toace slugile lui felix.

    cedric

    19/09/2012 at 8:22 pm

    • Noroc cu femeile acestei tari, barbatii sunt mamaligi!

      Theophyle

      19/09/2012 at 8:25 pm

      • Exact asta vroiam sa scriu, femeile au fost si sunt puternice in Romania 🙂
        Sunt rabdatoare pana la un punct, dupa care nimic nu le mai sta in cale.

        mar

        19/09/2012 at 8:27 pm

        • Buna seara 🙂

          mar

          19/09/2012 at 8:27 pm

          • Buna seara mar 🙂
            Nu trebuie sa-mi povestesti, cunosc fenomenul 😀

            Theophyle

            19/09/2012 at 8:32 pm

        • Tu esti mar sau mara?
          🙂

          emil

          19/09/2012 at 8:40 pm

          • mar 😀

            mar

            19/09/2012 at 8:45 pm

            • D’ala din Beniuc?
              De langa gard.
              🙂

              emil

              19/09/2012 at 8:50 pm

    • pai deja slugile cu pricina nu ii mai pot lua nici macar caii de la bicicleta, a fost trecuta prin malaxor ( ea, familia, finii si afinii) deci, amazoana noastra este deja imuna

      Lumi (pentru a nu clona pe Luminita)

      19/09/2012 at 8:58 pm

  32. Subscriu, avem multe exemple!

    cedric

    19/09/2012 at 8:26 pm

    • Pai cine a avut curajul sa-l bage pe bombo la puscarie – 5 femei!

      Theophyle

      19/09/2012 at 8:27 pm

  33. Buna seara tuturor. Eu cred ca ultima „revelatie” a Antenelor face parte din efortul de a sterge diferentele majore dintre MRU si restul cloacei politice dambovitene. Si are o tinta exacta: electoratul hard-core al USL care a inceput sa isi puna intrebari privind leadershipul uniunii (adica a capacitatii binomului Ponta-Antonescu de a conduce) dar si a semana indoiala in randurile sustinatorilor si potentialilor sustinatori ai PFC. Asa cum nu pot sa inlatur definitiv nici posibilitatea ca informatiile sa fi parvenit Antenelor via unor „binevoitori” din interiorul PDL. MRU are dusmani atat in opozitie cat si in randul „fratilor” politici.

    clemycali

    19/09/2012 at 8:31 pm

    • Salut Clemy,
      eu zic ca e de bine. Daca asta e tot ce au sa-l agate, e OK. Da MRU urca!

      Theophyle

      19/09/2012 at 8:33 pm

      • Nu trebuie sa intrebi ce veselie e la NR. Vezi pe FB

        Theophyle

        19/09/2012 at 8:34 pm

        • Mai exista NR? Ii anunt de pe acum ca Fondatorul isi va da demisia si se va inscrie in PNTCD, aproape ca a afirmat-o la Realitatea.

          Cetatean

          19/09/2012 at 8:35 pm

          • Pai eu inteleg din ceea ce a a afirmat ca nu a demisonat niciodat din PNTCD

            Theophyle

            19/09/2012 at 8:37 pm

            • ca sa se ceara chemat cu bratele deschise.

              Cetatean

              19/09/2012 at 8:40 pm

              • Hello,
                Maybe you won’t like what I’m going to say, but MN is at his best on Nasul TV.

                frovol

                19/09/2012 at 9:03 pm

        • Salut, salut 🙂 N-am intrat inca pe FB, sunt la scoala dar am sa dau o raita sa vad ce se mai intampla in lumea virtuala 🙂

          clemycali

          19/09/2012 at 8:36 pm

        • Apropos de Facebook, Forta Civica ar trebui sa isi faca pagina de organizatie/brand (unde poti sa dai like, nu add friend), nu de persoana fizica.

          Bogdan

          19/09/2012 at 9:24 pm

  34. Mai sa fie, Zgonea fie aude voci fie are revelatii :mrgreen:„Decizia Curtii se aplica, nu se comenteaza. Eu astept sa vad explicatia si o voi pune in aplicare. Nu se poate comenta o decizie a Curtii. La nivel politic poti sa faci anumite considerente, eu ca presedinte al Camerei Deputatilor sunt obligat, ca in momentul in care aceasta vine, sa o trimit Comisiei juridice pentru a face modificarile de rigoare. Nu mai trebuie sa interpretam noi, sa judecam noi deciziile Curtii Constitutionale, sunt alti actori politici care pot face asta”
    Astia stiu ceva ce noi nu stim 🙄
    http://www.ziare.com/valeriu-zgonea/presedinte-camera-deputatilor/zgonea-despre-sefia-la-camerei-deputatilor-nu-m-am-nascut-presedinte-1191077

    mar

    19/09/2012 at 8:43 pm

    • Vom vedea relativ curand care este situatia reala. Poate ca vor sa scape de Cacarau si ptr asta CCR le-a dat o solutie salvatoare.

      clemycali

      19/09/2012 at 8:52 pm

    • Pai merge la subiect vorbim despre profeti si purificatori, nu?

      Theophyle

      19/09/2012 at 8:53 pm

      • nicio vorba despre oltchim nici astazi :D.nimic despre faptul ca abia la aproape 3 luni ponta mondialu’ s a gandit ca salariile oamenilor de la oltchim trebuiesc platite. nimic , nimic.

        zigzag

        19/09/2012 at 8:59 pm

        • Pai ei s-au chinuit cu referendumul si mai putin cu guvernarea tarii. Si acum le explodeaza in fata 🙂

          clemycali

          19/09/2012 at 9:04 pm

          • Tia Serbanescu ” „o privatizare” cu Gazprom, care este de stat, nu înseamnă decât predarea a încă unui Tezaur în mâinile rușilor. Dacă Gazprom pune mâna pe Oltchim și Arpechim, putem considera că puciul USL din această vară a reușit – sub aspect economic – iar Putin poate să-l felicite pe Ponta în stilul dlui Antonescu: suntem „mândrii” de tine. „

            zigzag

            19/09/2012 at 9:13 pm

            • asta ziceam acu vreo 3 zile aici pe blog, ca gazprom poate va pune laba pe oltchim.
              se poate verifica 🙂

              skorpion

              19/09/2012 at 9:20 pm

              • am citit. speram ca opozitia de dreapta sa aiba vreo pozitie ceva. tii minte ca ponta mondialu tot urla la MRU ca are fondurile alea de rezerva la dispozitia premierului si ca asa ceva trebuie sa inceteze , premierul sa nu mai aiba acel fond deoarece se considera ca banii pot fi cheltuiti pe criterii politice ( respectiv admin locale unde erau conduceri din alianta de guvernare). din actuala opozitie nu i a trecut nimanui prin cap sa i ceara lui ponta sa bage mana la fondurile avute la dispozitie si sa plateasca salariile la oameni.

                zigzag

                19/09/2012 at 9:27 pm

    • clu-ul sta in ultima fraza sibilica „nu mai trebuie sa interpretam noi, sa judecam noi deciziile Curtii Constitutionale, sunt alti actori politici care pot face asta” ??!!!! cine sunt „actorii politici” cu pricina

      Lumi (pentru a nu clona pe Luminita)

      19/09/2012 at 9:01 pm

      • nu te baga. Omul e idiot, nu trebuie sa cauti prea mult ce vrea sa zica.

        Cetatean

        19/09/2012 at 9:02 pm

  35. buna seara ! MRU le-ar putea da o smetie grea la antenisti : un individ care e o umbra a lui felix ( nu e strain de interesele gazprom) . :D. vor mai fi atacari mizerabile la adresa lui dar nu vreau sa l vad pus in situatia defensiva , sa inceapa sa se justifice. cea mai buna buna aparare e atacul . si are MRU munitie de atac oferita gratis de usl.doar sa vrea sa faca asta.

    zigzag

    19/09/2012 at 8:52 pm

  36. Daca nu ascultati sau vedeti interviul cu Iulia Motoc, pierdeti 🙂

    Cetatean

    19/09/2012 at 9:09 pm

  37. Iulia Motoc ne spune (asta stiam) ca s-a cerut amanarea la decizia CCR privind rezultatele referendumului. Cei 3 purcelusi.

    Insa nu a putut spune daca cei 3 au decis ei data de 12 septembrie (initiala) sau cum s-a decis aceasta data.

    Cetatean

    19/09/2012 at 9:11 pm

    • Este sclipitoare, mana de fier in manusa de catifea 🙂

      mar

      19/09/2012 at 9:16 pm

  38. Turcescu a citat o intrebare catre Iulia Motoc a unui individ care a semnat „cetatean”. Nu sunt eu. In caz ca se intreaba cineva.

    Cetatean

    19/09/2012 at 9:19 pm

    • @city,

      cetatean. este un tip ce posteaza f des in evz. e de stanga, sa nu spun uslinos

      mayausa

      19/09/2012 at 10:39 pm

  39. zigzag,
    din actuala opozitie nu i-a trecut nimanui prin cap sa-i ceara lui ponta sa bage mana la fondurile avute la dispozitie si sa plateasca salariile la oameni.

    i-a trecut prin cap, dar stii cui?
    lui dan diaconescu! l-am auzit la B1Tv
    :mrgreen:

    skorpion

    19/09/2012 at 9:36 pm

    • si ce e rau? am zis si ieri,alaltaieri a ajuns dan diaconescu sa preia acest subiect iar opozitia din parlament sa taca malc? stii ce vor face ?iti zic eu si sper sa ma insel: tac chitic toti iar dupa ce olltchimul va fi „donat” cui trebuie se vor trezi toti sa critice.stii, exact ca la petrom : au votat contractul de privatizare in parlament fara sa stie ce scrie in el si apoi de ani de zile ii auzim: psd a vandut petromu, a vandut resursele.iar eu voi intreba: si opozitia ce a facut sa blocheze acest jaf? mai ales ca privatizarea era negociata cu fmi,ue.

      zigzag

      19/09/2012 at 9:40 pm

    • @skorpy,

      tu crezi ca acele fonduri mai „esista” ? L-ea papat guvernul lui pontache; doar tot guvernul sau o sa vina si dupa Decembrie, asa ca cine o sa se planga?

      mayausa

      19/09/2012 at 10:43 pm

  40. Nu se poate face nimic, desi PDL a depus o noua sesizare. Deciaia CCR din vara:

    „Curtea constată că revocarea din funcţie a preşedintelui Senatului nu afectează, prin obiectul şi efectul juridic al unei asemenea hotărâri, valori şi principii constituţionale”.

    Cetatean

    19/09/2012 at 9:49 pm

  41. Pe de alta parte, tot in vara:

    „Mai mult, Curtea constată că Hotărârea Senatului nr.24 din 3 iulie 2012, având ca obiect revocarea din funcţie a preşedintelui Senatului, este un act juridic cu caracter individual. Or, asemenea tipuri de acte juridice nu pot fi supuse controlului exercitat de Curtea Constituţională, deoarece nu privesc probleme de drept, ce ar putea fi supuse controlului de constituţionalitate prin raportare la normele şi principiile fundamentale. Curtea Constituţională nu se poate transforma într-un arbitru al conflictelor politice din Parlament, nu poate cenzura opţiunile politice majoritare ale parlamentarilor cu privire la alegerea preşedintelui unei Camere, a conducerii sau a membrilor Biroului permanent al fiecărei Camere sau ai altor organe de lucru şi nici nu are rolul unei instanţe de apel pentru soluţionarea unor diferende sau neînţelegeri între persoane ce au calitatea de parlamentari. Astfel de acte reprezintă manifestări politice care, chiar dacă îmbracă, formal, haina unor acte juridice, nu au caracter normativ, în sensul că nu conţin reglementări juridice de largă aplicabilitate şi cu efect juridic general sau circumscris unei categorii determinate de subiecte de drept, ci reprezintă acte juridice cu caracter individual şi scop politic, având ca
    obiect numiri, alegeri sau validări în funcţii, înlocuirea unei persoane cu alta, cu respectarea procedurilor regulamentare, nu poate reprezenta o problemă de constituţionalitate pe care Curtea Constituţională să poată fi solicitată a o tranşa”.

    Conform deciziei de azi, si acest act juridic poate fi supusa controlului CCR.

    Insa nu vad nici o sansa sa il repuna pe Blaga/Anastase caci deciziile CCR se aplica pentru viitor.

    Cetatean

    19/09/2012 at 9:52 pm

    • da, asta e adevarat, nu actioneaza retroactiv.

      cedric

      19/09/2012 at 10:05 pm

    • @city,

      „înlocuirea unei persoane cu alta, cu respectarea procedurilor regulamentare, nu poate reprezenta o problemă de constituţionalitate pe care Curtea Constituţională să poată fi solicitată a o tranşa”.

      Inlocuirea in sine nu este o incalcare a Constitutiei, dar abuzul cu care s-a facut inlocuirea, nu este o problema de constitutionalitate? Nu schimbarea se contesta ci modul de operare. Ceva-mi scapa in acest mod de a interpreta aceasta decizie data de CCR.

      mayausa

      19/09/2012 at 10:49 pm

      • maya, consider ca decizia CCR pe problema Blaga-Anastase a fost gresita si ca e corect ce au spus Iulia Motoc si ceilalti in opinia separata.

        Cetatean

        19/09/2012 at 10:59 pm

  42. Off topic ca prea va lasati influentati/acaparati de mocirla mioritica . 🙂
    Scandalul francez cu printesa Kate Middleton pozata la sanii goi a ajuns si terminat in tribunalul civil . Amenda si confiscarea fotografiilor . Ancheta penala este in curs si probabil vom vedea si un proces penal .
    Ce vreau sa subliniez aici , ziarul de scandal (francez) Closer e proprietatea unui grup editorial italian . Respectiv Mondadori care e la rindul lui proprietatea lui Berlusconi . 🙂 Mosul reuseste sa deie in bara cu toate cele de cind a fost zburat elegant de pe postul de prim ministru . Acum citez : „ma gindesc sa ma recandidez din nou dar doar daca cetatenii cer asta . Nu voi lasa comunistii sa conduca tara ” . Cred ca e dus medical cu bostanul , pardon , capul . 😦

    stefan60

    19/09/2012 at 9:53 pm

    • asta si pe catafalc va candida si va pipai fundul doamnelor!

      Cetatean

      19/09/2012 at 9:59 pm

      • Gerontocratia e peste tot . Nu doar in defuncta CC al CCCP . 🙂

        stefan60

        19/09/2012 at 10:09 pm

        • gerontocratia salveaza….italia si restul evropei! 😉

          Cetatean

          19/09/2012 at 10:14 pm

          • Pe dracu . Se salveaza ei insisi si privilegile obtinute prin legi facute tot de ei .
            „dupa noi potopul ” este mai adevarat acum ca niciodata . Vim mosi si babe , fosti sau actuali bugetari care cumuleaza salarii abdorme cu pensi de 15.000 – 30.000 euro lunar si obtinute de la virste de 45 de ani sa predice sacrificii dar doar pentru cei tineri . 😦

            stefan60

            19/09/2012 at 10:20 pm

            • Conflictul intre generatii se aproprie tot mai mult . Nu poti sa ceri sacrificii doar unora far sa tai cu securea din privilegii .

              stefan60

              19/09/2012 at 10:22 pm

              • deja e clar. Am vazut si in alte state din Europa, am citit si articole despre gerontocratia care se apara cu legle siu arunca tinerimea in precaritate si saracie. Statul social functioneaza doar de la o anumita varsta in sus.

                Cetatean

                19/09/2012 at 10:37 pm

  43. „Daca Gazprom a depus oferta pentru Oltchim, i-as da GRATIS combinatul. Faptul ca ne-am indepartat de Rusia cred ca este o greseala.”

    (Miron Mitrea)

    skorpion

    19/09/2012 at 9:56 pm

    • altu’ dus cu capu’ .

      ovidiu

      19/09/2012 at 10:00 pm

    • asta ar da-o gratis si pe ma-sa (cu cratima).

      Cetatean

      19/09/2012 at 10:00 pm

  44. Ponta dixit . 🙂
    – 2013 va fi un an extrem de greu pentru Romania.
    – Cota unica de 16% va fi pastrata pentru perioada 2013-2016 sau pana cand se va implementa in UE o cota unica

    UE nu va implementa veci cota unica si ca atare pina la urma veti fi obligati sa bagati impozit progresiv . Dar nu imitatia aia propusa de PNL . Sa va vad cind veti cere bogatilor din parlament o cota de 30 % impozit pe toate veniturile cumulate . Si cind veti scuti de impozit salarile sub 1.000 lei . Asa cum e cu pensile sub aceasta cifra . Adica fapte nu gargara domnule social democrat . 🙂
    PS . Deci a priceput si guvernul ca 2013 e an foarte dificil . Al dracului politicieni . Daca citeau blogul asta descopereau de mult chestia asta . Cu date , cifre si nu gargara . 😆

    stefan60

    19/09/2012 at 10:30 pm

    • Stefan, eu stiu ca pana la urma, daca USL ar castiga, baga imediat impozit progresiv si fug si aia care mai ramasesera in tara asta. Nimanui nu ii place sa fie taxat mai mult cand castiga mai mult. Insa la toti le place sa fie primeasca si sa plateasca altii.

      Cetatean

      19/09/2012 at 10:33 pm

      • @cetatean
        cind ponta a spus ca va mentine cota unica eu unul am inteles ca va renunta la ea
        cit ofi ponta de ponta are un „pattern”
        nanalizati declaratiile lui de cand e pm si va convingeti/incercati sa cititi ” in oglinda” ce spune
        ultimul exemplu: cel de azi cu numirea sefilor la PG&DNA: eu inteleg ,” d-na faceti cum trebuie(pentru noi)si aveti sprijinul organizatiei noastre”

        intimplator

        19/09/2012 at 10:44 pm

      • Cu un deficit bugetar obligat sa fie cit mai mic de regurile UE , impozitul progresiv e inevitabil . La cite piscine sint in RO , e greu sa echilibreze bugetul cu impozitul preconizat pe acestea . (multe sint tot a statului 🙂 )
        Daca in vest , la 75.000 euro venit anual se impoziteaza cu 45 % , o impozitare cu 30 % a aceluiasi venit (echivalentul in lei e usor de calculat) in Romania nu va impinge pe nimeni la emigrare ca nu e nimeni prost sa fuga unde impozitul e mai mare pe aceiasi sursa de venit . Cu agravantul ca e cam greu sa obtii acelasi venit pe alte meleaguri si fara contracte cu statul roman . Central , local sau firme de stat 🙂

        stefan60

        19/09/2012 at 10:46 pm

        • 75 .000 euro sau echivalentul in lei ca venit cumulat anual . Adica salariu + pensie + dividente + incasari din chirii , s.a.m.d.

          stefan60

          19/09/2012 at 10:56 pm

        • asta e un calcul gresit. Daca pleci in vest fiindca aici statul iti fura din buzunar, nu pleci pe aceiasi bani. Pleci pe pozitii similare, in companii similare, unde iei de 2-3 ori mai multi bani.

          dan

          20/09/2012 at 11:02 am

  45. buna seara

    chiar credeti ca aia de la gazprom sunt atit de tampiti sa cumpere un cal mort?
    sa reluam un pic:
    a. oltchim are nevoie pentru functionare de propilena;
    b. propilena se obtine din titei in procesul de rafinare a acestuia( nafta este materia prima pentru propilena)
    c. daca nu exista o rafinarie o companie gen oltchim -care DEJA ESTE PROPRIETARA INSTALATIEI CE TRANSFORMA NAFTA IN PROPILENA-are doua optiuni:
    -cumpara nafta si o proceseaza in instalatia pe care o are( daca o are)
    -cumpara produsul ulterior procesarii propilenei,numit ,propilenoxid;
    asta e pe scurt problema oltchim
    ce avem:
    -avem o companie care dispune de instalatii dar nu dispune de materii prime;
    care sunt solutiile;
    a. achizitia unei rafinarii care sa-i furnizeze materia prima/ cred ca omv da pe 1 euro arpechim
    oltchim are rafinaria
    probleme:
    – de unde achizitioneaza titei
    – care sunt costurile de rafinare-rafinaria arpechim e netehnologizata …
    rezulata
    un cost extrem de mare al materiei prime ( remintesc=propilena)
    varianta 2
    oltchim achizitoneaza materia prima pentru instalatia de propilena-pe care deja o detine si e functionala-
    problema:
    cine e dispus sa furnizeze aceasta materie prima la un cost rezonabil?
    eu nu cred ca gazprom este dispus la asa ceva

    or fi rusii aia care nu se uita la costuri-dar asta ne inchipuim noi-daca ei deschid mina acea de diamant,si la ei foamea e mare

    place nu place,oltchim a avut citeva oportunitati intre 2000 si 2008
    din pacate s-au pierdut si nu e vina lui roibu,care se pare ca va deveni tap ispasitor al lui ponta

    intimplator

    19/09/2012 at 10:38 pm

    • Seara buna @ intimplator
      Nu am inteles inca ce produce Oltchim . Am inteles necesarul de materie prima dar nu am inteles produsul finit realizat de acest combinat .

      stefan60

      19/09/2012 at 10:48 pm

      • din cate am inteles, produce pvc.

        mayausa

        19/09/2012 at 11:10 pm

      • Clorura de vinil, policlorura de vinil, solventi clorurati, fosgen, policarbonat, polioli, antidaunatori.. cam atat imi mai aduc aminte.

        ela

        19/09/2012 at 11:17 pm

        • Multumesc @mayausa
          Multumesc @ ela
          Am gasit site Oltchim . http://www.oltchim.ro/
          Nu le am cu chimia dar in Italia a fost mare scandal cu productia PVC . Tehnologia era cancerogena dovedit .

          stefan60

          19/09/2012 at 11:22 pm

        • Multumesc @ zigzag .
          Problema e foarte complicata . Atit pe partea de materie prima , vinzare dar si tehnologie .

          stefan60

          19/09/2012 at 11:25 pm

          • da , e complicata bine 🙂 . ” Oltchim este ultima companie operaţională în domeniul petrochimiei din România care produce, între altele, materiale de construcţii din PVC. Prin închiderea Oltchim, România s-ar transforma din exportator de produse petrochimice în importator, cu efecte negative asupra balanţei comerciale şi valutare a ţării. În 2007, anul intrării PCC în acţionariat, Oltchim exporta circa 78% din produse în 80 de ţări din Europa, Orientul Mijlociu, Asia – Pacific. Înspre ţări din Orientul Mijlociu (inclusiv Turcia) ajungeau circa 23% din exporturi, în Europa Centrală şi de Est circa 39,6 %, iar în Europa de Vest 33,8%, restul din export în ţări din America de Nord şi Sud, în ţări din Africa (2%) şi din zona Asia-Pacific.” http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/investigatii/retelele-secrete-ale-unui-razboi-economic-224667-pagina1.html

            zigzag

            19/09/2012 at 11:29 pm

      • @stefan
        e relativ simplu:
        oltchim produce soda caustica din sare prin electroliza;
        cind se produce soda caustica rezulta -ca produs secundar-clor
        clorul este toxic,extrem de toxic
        trebuie gasita o metoda de a folosi ” in situ”,LOCAL acest produs/teoretic se poate transporta in alte locuri,practic e imposibil
        la oltchim se poate folosi clorul producind pvc,impreuna cu alta materie prima-care se importa din ucraina-sau folosindu-l ca materie prima impreuna cu propilena pentru butanol,octanol sau polioli( flexibili si rigizi);
        butanol si octanol-sunt la rindul lor materii prime de baza pentru alte produse
        poliolii ” flexibili”sunt materii prime de baza pentru ceea ce este denumit ” bureti de plastic”=saltelesau scaunele de autoturism( cele mai importante intrebuintari);
        poliolii rigizi sunt materii prime pentru mai multe intrebuintari-mai nou unele ” exotice”- dar comun pentru a intelege: panouri pentru izolatii termice,bare de soc pentru autoturisme si similare/asta foarte simplist
        din ucraina nu se mai poate importa materia prima pentru pvc;deci calea asta de utilizare a clorului a cam disparut
        a ramas productia de butanol(generic,mai sunt inca doua produse) si polioli

        oltchim are in europa o piata de polioli/este meritul lui roibu ca a dezvoltat-o
        oltchim are brevete pentru polioli
        nu vreau sa-l apar pe roibu,se apara singur, dar el mereu a sustinut ca fara arpechim oltchim nu are viitor singur

        sa raspund la intrebarea Dvs; fara o cale(metoda)de a folosi local clorulrezulata de la soda caustica oltchimul e mort sau totul se vinde la fiare vechi/punct

        intimplator

        19/09/2012 at 11:31 pm

    • nu e vina lui roibu. e vina celor care l au sustinut pe roibu si a autoritatilor care au inchis ochii combinatul era capusat din toate pozitiile. http://www.evz.ro/detalii/stiri/Un-ziarist-din-Vlcea-dezvluie-cum-a-devalizat-Roibu-combinatul-Oltchim-1001518.html cum naiba combinatul a pierdut oportunitatile dar cei care s au perindat pe la conducere si au facut firme capusa au ajuns milionari in euro?

      zigzag

      19/09/2012 at 10:58 pm

      • Buna seara.
        Rusii au deja o rafinarie in romania – lukoil langa ploiesti.
        Pot face o intelegere intre ei, prelungesc conducta de la pitesti la ploiesti si gata.

        grig

        19/09/2012 at 11:41 pm

        • buna seara , ne putem astepta la orice.

          zigzag

          19/09/2012 at 11:44 pm

        • @grig
          ce simplu!
          „tampitii” aia de la omv au conducta de la pitesti la valcea si nu ” o folosesc”

          intimplator

          19/09/2012 at 11:50 pm

          • Poate nu le-a dat la calcule sa tina ditamai rafinaria Arpechim in functiune doar pentru a produce materia prima pentru oltchim, nu stiu. Pe de alta parte nu inteleg de ce n-a preluat-o statul si n-a integrat-o cu oltchim. Parca videanu cocheta cu ideea dar nu stiu unde s-a incurcat treaba. Am o banuiala ca si ochelarii de cal ai fmi-ului de la acea vreme si-au pus amprenta. Acum insa datoriile oltchim sunt uriase si probabil ca e infinit mai greu sa „vinzi” fmi-ului si ue un plan de afaceri de succes al unei potentiale unificari.

            grig

            20/09/2012 at 12:07 am

            • @grig
              corect
              nu poti vinde acum,in circumstante,asa ceva;
              e ca si cum ai vinde un trabant cs rolls
              cu ceva vreme in urma putei vinde un logan ca opel astra
              oportunitratea pentru asa ceva-mi-e teama- ca a trecut in cazul oltchim

              intimplator

              20/09/2012 at 12:46 am

      • @zigzag
        repet, nu il apar pe roibu,dar el de cind e director,de 22 ani,a vrut privatizare sau ” merger” cu o companie complementara oltchimului;nu a fost lasat,nu i s-a permis si atunci ” s-a adaptat”( vezi @dansu -directorii/roibu nu a fost ” director” dar -iar-s-a adaptat)
        probabil-ca deja ponta spune-el va fi tap ispasitor
        e treaba lui roibu/daca avea ” balls” ca altii pleca de acolo/n-a vrut
        chestia cu firmele capusa nu stiu/oricine poate spune orice-vezi a3 si ” protocolul lui mru”
        una peste alta daca unul,caruia i se spune si cred multi ” cit de mandra este chimia romaneasca” sta si se uita acum ,vede ca ” ultimul bastion”moare,ce sa zica???
        aici e manipularea lui zeroteve

        intimplator

        19/09/2012 at 11:45 pm

        • asa o fi .poate ai dreptate .vom vedea peste vreun an cine si cat profit scoate sau daca un morman de fiare vechi va lua locul combinatului.cert e ca se negociase un tip de privatizare cu fmi ,ue. dar eu stiu un lucru ioan nicolaie sau felix n au interese la „cai morti”. vorba lui miron mitrea , sa o dea gratis cui trebuie.

          zigzag

          20/09/2012 at 12:07 am

        • cu scuzele de rigoare, am rezervele mele in legatura cu Roibu. Nu l-as declara victima. Chiar de loc.

          ela

          20/09/2012 at 12:26 am

  46. Tot la stat colonial ne imping politrucii astia . 😦
    La italieni atit ENI , gigant chimic si de hidrocarburi cit si ENEL , sint firme multinationale cu actionist principal statul . Respectiv ministerul economiei si „casa depozite si imprumuturi” . Nici vorba sa vinda actiunile la altii desii au batut si bat la usa atit chinezii cit si rusii si ceva fonduri de investitii americane si asiatice .

    stefan60

    19/09/2012 at 11:37 pm

    • @stefan
      cine stie??!!
      eu ,initial, am crezut ca insolventa hidroelectrica e o manarie;
      dar daca ,borza ala.administrator acum,chiar gandeste ” business like”???
      in lumea asta in care fiecare isi urmareste interesul personal,daca interesul personal al lui borza=administrator hidroelectrica,coincide cu interesul general???
      dupa mine,ca tot sunt pensionar si invat, e de urmarit

      intimplator

      19/09/2012 at 11:56 pm

      • Mister @intimplator
        Pentru mine e strigator la cer ca politrucii astia nu reusesc sa se puna impreuna la o masa serioasa de discutii destre o strategie pentru tara asta . In alte tari cind sint in joc interese nationale , opozitia se aliaza cu puterea executiva la cautat solutii . Asa a fost si este in USA , in RFG , Anglia si oricare tara mai instarita . Ca bunastarea nu vine din injuraturi reciproce . Pe sticla sau parlament . Se gasesc solutii in interesul national si mai putin in interesul partidului .
        Si din acest motiv unii sint cu mult inaintea noastra reusind sa ne cumpere pe bucati iar noi stam sa peticim mereu pantalonul rupt in cur .
        Ma intreb ce ar fi daca presedintele tarii ar reusii sa adune la o masa comuna atit USL cit si PDL , UDMR , etc pentru a trasa o strategie de viitor pentru tara asta . Cu angajamente scrise si semnate , indiferent cine conduce tara . Prioritatile nationale sint mai presus de Iliescu , Basescu , Blaga , Ponta sau Antonescu .
        Poate cer prea mult ? Sau sint un utopic 🙂

        stefan60

        20/09/2012 at 12:07 am

        • interese externe mari.o clasa politica mediocra si usor de dezbinat. fiecare isi vede interesul si incearca sa supravietuiasca.ce ceri este de bun simt. dar imposibil. vorba lui cacarau e pe „viata si pe moarte” . 😦

          zigzag

          20/09/2012 at 12:15 am

        • @stefan
          chestia asta au incercat-o unii la inceputul anilor 90
          degeaba s-au chinuit SI altii ” mai deshtepti=americanii” sa se intample asa ceva/nu impuneau,pur si simplu DOREAU strategii de viitor,de dezvoltare
          partea buna e ca la noi s-a reusit mai mult decat in irak
          poporul roman e mandru” noua sa nu ne spuna nimeni ce sa facem/noi facem ce vrem noi/numai ca nu stim ce vrem sa facem’-CAM ASTA E DEVIZA ROMANILOR

          intimplator

          20/09/2012 at 12:17 am

          • 😆 😦

            stefan60

            20/09/2012 at 12:25 am

  47. ” on topic”
    @theophyle ne propune ” profeti,purificatori si lideri”

    profeti- gasesc in Cartile Sfinte
    purificatori- zilnic ma suna unii sa ma ” purifice” ba cu apa,ba cu aerul,ba cu sufletul
    lideri-prea multi,de asta nu ma mai uit la teve de ani buni
    eu unul astept oameni care nu propun/promit nimic,sau,imi propun/promit ca nu imi vor spune ei ce-mi dau

    intimplator

    20/09/2012 at 12:07 am

  48. Intamplator,
    multumesc ptr. lectia de chimie organica 🙂
    In urma cu ani am facut export de granule PVC de la Olchim. Aveam contractul cu livrare ferma si din pacate au intarziat comenzile ptr. ca nu faceau fatza cu productia la cerere. Mare pacat de ce se intampla acolo, mai ales ca este vital ptr. zona respectiva 😦

    mar

    20/09/2012 at 12:10 am

  49. noapte buna !

    zigzag

    20/09/2012 at 12:16 am

    • Noapte buna @ zigzag . Sper sa dormi drept . 🙂

      stefan60

      20/09/2012 at 12:26 am

  50. @ela
    sarut mana
    in nici un caz roibu e ” victima”
    dar nici ” tzap ispasitor” al lui ponta nu poate fi
    mie mi s-a parut absolut scandalos ce a spus ponta la b1tv= ca roibu ede vina
    nu e el!!! e ” sistemul lor”
    roibu e pina la urma o victima ” a sistemului”
    ca va plati,asta e altceva,dar nu trebuie acceptat ca ce s-a intimplat la oltchim e din cauza lui roibu
    cauza e ” SISTEMUL”

    intimplator

    20/09/2012 at 12:40 am

    • „sistemul” asta a pus pe butuci intreaga economie romaneasca .
      Am ramas uimit de cite filiale de banci sint in Cluj , de cite magazine de desfacere a produselor din import , de cite birouri cu „servicii” si cabinete stomatologice . 🙂
      Mai impresionat de lipsa acuta de industrie producatoare de ceva . 😦
      Nu se poate traii doar din „servicii” . Au experimentat occidentalii dupa societatea post industriala sa traiasca doar din servicii financiare si a iesit o criza mondiala fara egal in istorie .
      Ca romanul se descurca individual cum poate , e una . Ca tara nu are un viitor valabil pentru cei tineri , e alta . 😦

      stefan60

      20/09/2012 at 12:47 am

      • @stefan
        si pina la urma ,daca in Cluj vedeati
        reparatori de ceasuri,cizmari,vanzatori de flori crescute in propriile balcoane,reparatori de frigidere,vulcanizari( ca si astea dau faliment)
        sau
        fabrici de caramizi,carnatari,laptai…
        era ami bine????
        lumea nu mai poate fi cum a fost!
        azi nu poti face un colt de zid cu mistria ,il faci cu coltarul de aluminiu luat de la supermarket
        problema nu e ce am facut e ce facem si ce vom face!!!
        degeaba fortis facea superprese acum 20 ani sau le face acum,cine mai are nevoie de ele?

        intimplator

        20/09/2012 at 1:33 am

    • Ar fi culmea sa fie transformat in grajdan :))) Ar merita o analiza mai amanuntita. Evolutia lui chiar merita un studiu de caz.

      ela

      20/09/2012 at 1:00 am

  51. Buna dimineata! Va recomand tot articolul, o sa incepeti bine dimineata 🙂

    Vocea Rusiei, atac dur la USL si Antena 3: Ati pierdut meciul cu Basescu cu 0-11

    http://www.badin.ro/2012/09/20/vocea-rusiei-atac-dur-la-usl-si-antena-3-ati-pierdut-meciul-cu-basescu-cu-0-11/#more-1318

    Giorgia

    20/09/2012 at 5:24 am

  52. Buna Dimineata,
    Postare noua!

    Theophyle

    20/09/2012 at 8:15 am


Comentariile sunt închise.