Constitutia poporului « suveran » si Republica Judecatorilor (XVII)
Postat de @Cetatean
Motto : « Suveranitatea naţională aparţine poporului român » (art.2. al.1. din Constitutie).
*******
Precizare : Celelalte episoade anterioare le gasiti aici , aici aici aici, aici, aici , aici. , aici, aici , aici, aici, aici, aici , aici, aici si aici.
*******
Intrucat acest serial a inceput pe data de 22 iunie 2011 si au fost de atunci 16 episoade, se impune un scurt exercitiu de reamintire inainte de ceea ce va fi ultima parte (compusa din cateva episoade, publicabile toate in aceasta toamna).
Serialul a inceput cu un prim episod despre proiectul de revizuire a Constitutiei si despre Decizia 799/2011 a CCR (prin care unele dintre modificarile dorite au fost declarate neconstitutionale, iar altele au primit girul CCR).
Incepand cu episodul al II-lea si terminand cu episodul al VI-lea, serialul a analizat modul in care magistratii si-au acordat singuri sporuri salariale, legiferand de parca erau Parlamentul insusi. Dincolo de aspectul anecdotic si tragic totodata (cand magistratii dau in judecata Guvernul si alti magistrati judeca, cred ca nu exista om in lumea asta care sa aiba indoieli cu privire la castigatorii proceselor), trebuie sa retinem faptul ca toate contorsiunile juridice ale Sandeilor de la ICCJ din 2007 si 2008 au fost respinse atat de CCR, cat si de Curtea de Justitie a Uniunii Europene (!), unde Sandeii au avut tupeu sa isi ceara « drepturile ». Episoadele II si III au prezentat modul cum, cu ajutorul a doua RIL-uri (recursuri in interesul legii), Sandeii de la ICCJ si-au atribuit si competentele Parlamentului si cele ale Curtii Constitutionale (pana unde merge foamea de bani !), lucru pe care CCR nu putea sa nu il sanctioneze (cam in doi peri si cam anemic) intr-o decizie din 2009.
In aceasta parte a serialului, am avut onoarea sa primim pe blog vizita domnului judecator Cristi Danilet, care avea o obiectie de principiu la ce scriam eu (cum ca ar trebui ca in legile magistraturii sa fie scris ca magistratii sunt obligati sa se supuna nu doar Constitutiei si legilor, ci si « deciziilor CCR »).
Pentru a ridica nivelul discutiei de la chestiunea punctuala a maririlor salariale auto-acordate de Sandeii de la ICCJ, am deplasat analiza la problema principiala mandatelor auto-prelungite ale Sandeilor de la Inalta Curte. In episodele VI-IX am analizat cazul celebru al Monei Pivniceru, parasutata (de vechiul CSM) la ICCJ fara mandat prezidential emis in temeiul legii 303/2004. Am analizat conceptia Monei Pivniceru despre Justitie, luarile ei publice de pozitie si ce se deduce din ele cu privire la viziunea ei despre principiul separatiei si echilibrului puterilor in stat. Pentru cei care vor sa stie ce viziune despre Justitie are noul ministru politic, recomand recitirea acestor episoade.
Episodul X este un episodul extrem de important in economia serialului si a episoadelor care vor urma de aici incolo, drept pentru care rezerv explicarea lui va fi facuta in episodul care va urma.
Incepand cu episodul al XI-lea am intrat in problema “tehnica” a mandatului ilegal al Monei Pivniceru, pe care l-am analizat sprijinindu-ma pe ceea ce @Bascaliosul (caruia ii datorez tot ce stiu despre Sandei) a scris in serialul Sandeii mamii lor! (cine nu a citit inca acest serial, o poate face accesand pagina Justitie din coloana din dreapta a blogului numita « Opiniile Politeia »). In episodul al XI-lea am adresat domnului judecator Cristi Danilet 12 intrebari care sa ii permita intelegerea faptului ca Mona Pivniceru, ca si ceilalti Sandei din ICCJ care se dadeau « promovati » pe legea 303/2004, aveau mandate ilegale intrucat nu dispuneau de un decret de « numire » pe legea 303/2004, ci doar de decretele vechi, pe legea 56/1993, care expirasera intre timp conform Constitutiei si nu fusesera prelungite.
Domnul judecator a declinat invitatia mea de a raspunde la cele 12 intrebari, insa a dat totusi niste raspunsuri (sub forma de comentarii), din care se deduce modul cum interpreteaza domnia sa Constitutia si legea 303/2004 referitor la mandatele judecatorilor de la ICCJ, promovare si limitele inamovibilitatii. Acest lucru e vizibil in episodul al XII-lea. Am analizat acolo catea lucruri : modul cum vede domnul judecator principiul separatiei si echilibrului puterilor in stat, modul cum vede el prerogativa prezidentiala de numire prin decret (sau respingere) a unui judecator sau procuror, modul cum considera el ca trebuie sa aiba loc conlucrarea dintre Presedinte si CSM in problema careriei magistratilor si, in cele din urma, cum justitifica din punct de vedere legal domnul Cristi Danilet prezenta Monei Pivniceru in ICCJ. Intrucat nu am fost multumit de raspunsurile domiei sale, am reluat intrebarile 9 si 12 din episodul anterior.
In episodul al XIII-lea am explicat resorturile politico-juridice ale modificarii Constitutiei din 2003 si ale noilor legi ale magistraturii din 2004 (legile 303, 304 si 317) votate de PSD si promulgate de Ion Iliescu. Reiau un fragment din episodul al XIII-lea, pentru a arata inca o data ca problema mandatelor Sandeilor de la ICCJ nu este curiozitate juridica pe care @Bascaliosul a descoperit-o si despre care a scris pentru ca se plicitisea, ci o problema grava cu miza politica si constitutionala:
« Pentru a preveni astfel de situatii neplanificate precum condamnarea lui Miron Cozma (care ar fi putut functiona ca precedent, lucru inadmisibil, tovarasi !), era necesara punerea la punct a unui mecanism constitutional si legal prin care sa fie atinse simultan urmatoarele obiective :
– sa fie adusi la Curtea Suprema judecatori obedienti, in stare sa raspunda la comanda politica a Ministrului Justitiei (Rodica Stanoiu) si a Presedintelui Romaniei (Ion Iliescu). Numesc la intimplare citiva astfel de judecatori mai cunoscuti: Florin Costiniu (prietenul lui Catalin Voicu), Lidia Barbulescu (acolita Rodicai Stanoiu), Anton Pandrea (coleg de facultate cu sotia lui Adrian Nastase si fiul unui tata care a fost facut de comunisti judecator in anii ’50 desi nu avea studii juridice), Nicolae Popa (consilierul lui Ion Iliescu, fost profesor de marxism-leninism, niciodata judecator de cariera).
– sa fie indepartati din Curtea Suprema si din CCR acei judecatori incomozi numiti de Presedintele Emil Constantinescu (a se vedea cazul Presedintelui Curtii Constitutionale, Lucian Mihai, numit in 1998 si care si-a dat demisia in 2001 dupa enorme presiuni politice, facind loc la CCR lui Serban Viorel Stanoiu, sotul Rodicai, precum si cazul Presedintelui Curtii Supreme, Paul Florea, pensionat fortat pentru a face loc consilierului lui Ion Iliescu, Nicolae Popa: un articol scurt dar bun din 2004 despre Paul Florea, Presedinte al Curtii Supreme pe vremea cind a fost condamnat Miron Cozma gasiti aici.
– sa se asigure totusi o « independenta » de fatada a Justitiei, atit de necesara pentru intarea in NATO si UE, « independenta » care sa nu afecteze insa pirghiile din subteranele Justitiei de care Ion Iliescu si sluga sa Catalin Voicu tragea de cite ori aveau nevoie.
– sa fie securizat acest ingenios mecanism de influentare din subteran a Justitiei (la adapostul unei inselatoare « independente » de fatada) impotriva alternantei democratice la putere. Cum ? Prin inscrierea mecanismului in Constitutie (aproape imposibil de schimbat, fiind necesara o revizuire) si in legile organice ale Justitiei (greu de schimbat in conditii de majoritate fragila).
In vederea montarii acestui ingenios mecanism in stare sa satisfaca simultan toate cele 4 cerinte, Rodica Stanoiu si alti apropiati ai lui Ion Iliescu au procedat astfel :
1. au profitat de revizuirea Constitutiei din 2003 pentru a scoate CSM-ul de sub tutela Parlamentului (cum functiona el conform Constitutiei din 1991 : art.132 : « Consiliul Superior al Magistraturii este alcătuit din magistraţi aleşi, pentru o durata de 4 ani, de Camera Deputaţilor şi de Senat, în şedinţă comună ») si pentru a-l face o autoritate publica « independenta », aleasa de magistrati pe 6, iar nu pe 4 ani (pentru a evita ca alegerile pentru al doilea CSM sa cada intr-un an cu posibila alternanta a puterii politice). Astfel, prin garantia constitutionala a « independentei » urmau sa fie respinse orice obiectii ale Europei cum ca in Romania judecatorii si procurorii sunt inca sub comanda politica.
Un CSM « independent » prin Constitutie era o spoiala de fatada numai buna de prostit Europa naiva. Insa odata facut « independent » CSM-ul fata de puterea politica, trebuia trecut la pasul urmator si cel mai important : aranjarea alegerilor pentru ca membrii primului CSM « independent » sa fie tot judecatorii de casa a lui Ion Iliescu. Caci « independenta » CSM-ului e buna cind functioneaza conform principiului : « sa ne punem toti oamenii nostri in noul CSM, si sa securizam definitiv acest organism cu sigiliul numit « independenta » Justitiei pentru ca nimeni sa nu ii mai poata schimba pina in 2010, dupa aia mai vad ei, poate mai obtin un mandat » (paranteza : noroc de doamna Monica Macovei in 2005 si de decizia CCR nr.53/2011, altfel si astazi ii aveam pe cap, cu un al doilea mandat in CSM, pina in 2016 !!!).
In problema inamovibilitatii judecatorilor de la Inalta Curte, am atras atentia asupra unui fapt pe care eu il consider decisiv pentru a intelege de ce Justitia nu a functionat multa vreme in Romania :
« Dar, mare atentie ! Aceasta inamovibilitate pe viata nu trebuia conferita tuturor judecatorilor, caci nu acesta era scopul cuplului Iliescu-Stanoiu. Scopul lor era acela de a tria cu grija judecatorii de casa care urmau sa fie facuti inamovibili « pe viata » si care urmau sa fie plasati in virful Justitiei pentru a apara in viitor spatele pesedistilor si pentru a asigura perpetuarea mostenirii iliesciene, adica uzurparea, cu ajutorul Justitiei, a suveranitatii poporului roman ».
Dupa ce a explicat cum vede el problema inamovibilitatii judecatorilor de la ICCJ, judecatorul Cristi Danilet a hotarat sa intrerupa orice discutie cu mine (noiembrie 2011), pe motiv ca « M-am hotarat sa nu mai permit reclama la blogurile care iau in deradere ce scriu eu, cu anonimi care se dau specialisti, care nu sunt decat angajati politic sau cel putin asa par, care argumenteaza prin manipulari vizibile indicand texte de lege inaplicabile sau care au alt continut decat cel aratat, si care militeaza pt subordonarea justitiei. Eu inteleg ca politicul are un obiectiv clar, de aceea inteleg modalitatea de acaparare a blogerilor prin intermediul analistilor anonimi. Dar nu am sa fac parte din acest plan care va arunca Romania inainte de 2004 sau chiar mai rau. Poate dvs vreti sa traiti in Romania controlata politic, eu vreau sa traiesc in Romania doar condusa politic si unde se cunoaste rostul justitiei ».
Insa domnul judecator, tanar fiind, se pripea. Nu bloggerii voiau sa isi subordoneze Justitia. Asta urma sa o afle abia in vara anului 2012, cu ocazia tentativei de lovitura de stat a USL. Daca nu m-a crezut pe mine, urma sa se convinga singur cine e inamicul independentei magistratilor.
Episodul al XIV-lea a fost cel mai lung din serial. Lung cat o zi de post, insa am fost nevoit sa analizez toate erorile de interpretare ale domnului judecator Danilet si sa ofer cititorilor ceea ce eu am considerat varianta corecta de interpretare a Constitutiei si legilor Justitiei. Cine vrea sa inteleaga problema mandatelor judecatorilor, tipurile si intinderea inamovibilitatii, procedura de numire si promovare a judecatorilor (pe linia CSM-Presedintele tarii), este rugat sa reciteasca lungul episod XIV, dar si comentariile. In acest episod am avut bucuria sa primesc felicitarile maestrul meu in cele juridice, @Bascaliosul, care aproba modul in care am « cizelat câteva idei de principiu » si le-am « leagat de problema mandatelor ». Odata cu acest episod, problema mandatelor judecatorilor de la ICCJ a fost epuizata si am intrat pe alt palier. Ceva a fost insa lasat in stand-by pana la finalul serialului. Citez din Mister B. : « S-ar impune un capitol special pentru prezentarea avantajelor suveranității reale, în situația când binefacerile prezidențiale ale numirilor de judecători în ICCJ ar fi reluate, inclusiv și mai ales puțintel triate, dacă CCR ar tranșa cum se cuvine problema legalității acestor mandate din ICCJ, la sesizarea Președintelui dispus s-o pună de-un conflict ».
Episoadele XV si XVI au fost dedicate legii raspunderii magistratilor. Ne-am reintilnit cu Mona Pivniceru, cea care sustinea sus si tare ca daca se modifica legea raspunderii magistratilor (legea a fost promulgata sub numele de legea 24/2012), « se anuleaza independenta puterii judecatoresti pe care o subordoneaza administrativ spre a controla astfel actul de justitie si pe magistrati intr-o parodie institutionala denumita inspectie judiciara independenta, ea insasi subordonata executivului incalcand astfel flagrant Constitutia si in mod complet toate reglementarile internationale privind independenta puterii judecatoresti, inclusiv a Mecanismului de Cooperare si Verificare a carui realizare pretinde ca o indeplineste […] practic, noua reglementare vizeaza destructurarea statului de drept prin subordonarea puterii judecatoresti » (Mona Pivniceru si AMR, 7 iulie 2011). As fi curios ce parare mai are acum desprw aceasta lege, in calitate de ministru numit politic de un partid care l-a dat pe Adrian Nastase, condamnat definitiv de Completul de 5 de la ICCJ.
Legea 24/2012 definea astfel doua notiuni care permit tragerea la raspundere disciplinara a magistratilor:
« (1) Exista rea-credinta atunci cand judecatorul sau procurorul incalca cu stiinta normele de drept material ori procesual, urmarind sau acceptand vatamarea unei persoane.
(2) Exista grava neglijenta atunci cand judecatorul sau procurorul nesocoteste din culpa, in mod grav, neindoielnic si nescuzabil, normele de drept material ori procesual ».
Ultimul episod care a fost publicat, episodul XVI, a fost consacrat analizei argumentatiei celor 86 de senatori PSD si a judecatorilor de la ICCJ care au atacat legea la CCR. CCR a respins insa in unanimitate contestatiile, scriind urmatoarele cuvinte in Decizia nr. 2/2012 :
« Independenta judecatorului nu constituie si nu poate fi interpretata ca o putere discretionara a acestuia sau o piedica in calea angajarii raspunderii sale in conditiile legii, indiferent ca este vorba despre raspundere penala, civila sau disciplinara ».
Episodul XVI s-a incheiat cu un Addendum dedicat Monei Pivniceru, la vremea accea membru CSM si judecator ICCJ. Vom discuta la momentul potrivit despre aceasta cucoana politruc a USL (acum ii putem spune asa, ca nu mai e judecatoare, intrucat Paiata a eliberat-o din functie prin decret) si despre misiunea ei ca ministru politic. Cand un judecator membru al CSM si ICCJ paraseste magistratura numai ca sa fie ministru pentru cateva luni, trebuie san e dam seama ce miza uriasa e in joc.
In incheierea acestui episod-rezumat, va invit sa recititi episodul X din serial despre principiul separatiei si echilibrului puterilor in stat, care va fi extrem de util pentru intelegerea celor care vor urma.
Acest serial a tratat pana acum aproape exclusiv problema judecatorilor, a venit vremea sa ne ocupam de conceptul de suveranitate care apare in titlu (cu ghilimele). O vom face incepand cu episoadele urmatoare, mai ales ca evenimentele politice din aceasta vara vor ilustra tezele care vor fi afirmate. Serialul a fost lasat in mod special pentru a fi terminat in aceasta toamna, fara sa stiu ca viata politica va justifica pe viu in vara cele ce urma sa afirm in toamna. Voi folosi acest context pentru a explica ceea ce, altmiteri, ar fi parut doar simple speculatii juridice.
(va urma)
Ati formulat intrebari pe legea 544/2001?
skinnz
13/09/2012 at 4:15 pm
Buna ziua,
cetatean, ne-ai pus la treaba , sa recapitulam ce ne-ai invatat. Acum se vede mai bine logica serialului, asteptam continuarea. Felicitari pentru efort!
cedric
13/09/2012 at 4:19 pm
Cedric, la 16 episoade, trebuia si o recapitulare.
Cetatean
13/09/2012 at 4:19 pm
salut! eu? 🙂 nu. De ce sa formulez? Deocamdata nu am avut nici o dificultate sa aflu ce vreau, daca scotocesc dupa documente oficiale. Insa e drept ca exista doua documente oficiale pe care as vrea sa il vad in viata mea.
Cetatean
13/09/2012 at 4:19 pm
Imi cer scuze dar am si eu o nedumerire legat de discutiile de la articolul de dimineata:
Ce sa faca daca vecinul isi paste capra in gradina mea?
Nu stiu de ce, dar vorbele astea imi par (macar) un pic securiste 😦
emil
13/09/2012 at 4:30 pm
sa ii mulga capra.
Cetatean
13/09/2012 at 4:33 pm
🙂
emil
13/09/2012 at 4:36 pm
Traian Basescu face o declaratie de presa la ora 19.
Cetatean
13/09/2012 at 4:34 pm
Mi-ai luat-o inainte, copiasem si eu stirea asa ca o dau sa nu fi „muncit” degeaba:
Presedintele Traian Basescu sustine joi, de la ora 19.00, prima sa declaratie de presa de la tribuna prezidentiala dupa tentativa de demitere a sa din fruntea statului.
cedric
13/09/2012 at 4:36 pm
cred ca va spune ceva despre intilnirea oficiala cu Presedinta Lituaniei.
Cetatean
13/09/2012 at 4:38 pm
cred ca se pozitioneaza dupa discursul lui Barroso de ieri
Theophyle
13/09/2012 at 4:42 pm
el a avut flerul sa vorbeasca inainte de Barosso despre statele unite ale Europeim federalizare si integrare mai profunda.
Cetatean
13/09/2012 at 4:44 pm
Crezi ca nu a contat si asta?
La suspendare si rest 🙂
emil
13/09/2012 at 5:37 pm
Traian Basescu se intilneste vineri cu Barosso, Reding si van Rompuy. Cred ca va vorbi si despre asta deseara.
Cetatean
13/09/2012 at 5:03 pm
Buna ziua. De asta ce ziceti:
„Premierul rus, Dmitri Medvedev, solicita dezvoltarea unei tehnologii care sa permita identificarea pasajelor plagiate din lucrarile de licenta sau tezele de doctorat.
Dmitri Medvedev cere ca aceasta tehnologie sa apara cat mai repede posibil. El spune ca lucrarile ar trebui introduse intr-o baza de date publica, unde verificarea eventualelor pasaje copiate sa se faca automat.
„In orice caz, este timpul ca lenesii sa invete cum sa gandeasca si sa munceasca de unii singuri”, a spus Medvedev intr-o postare pe videoblog, citata de Russian News.”
Deci Ponta nu se mai poate duce nici la Moscova?
mc25
13/09/2012 at 5:10 pm
ba da. Masura asta a fost ceruta de Ponta, ca sa afle din care lucrare INCA neplagiata poate copia 😆
Cetatean
13/09/2012 at 5:13 pm
salut ! buna poanta 😀 tot respectul pentru munca depusa 🙂 !
zigzag
13/09/2012 at 5:30 pm
salut 🙂 stai pe faza, vor mai fi episoade care sper sa iti placa.
Cetatean
13/09/2012 at 5:31 pm
Buna seara, buna seara!
Draga City, toata admiratia mea si mai mult decat atat. Ti-am mai spus, o mie de ani nu as fi inteles nimic daca nu explicai tu. Daca ar fi dupa mine ti-as oferi cate o jumatate de ora la TV ca sa explici spalatilor pe creier. Era necesara recapitularea, mai ales pentru noi care nu suntem perfect in materie. Astept cu nerabdare si restul, daca as putea te-as si ajuta 🙂
Giorgia
13/09/2012 at 6:16 pm
Daca aveti timp 🙂
http://cursdeguvernare.ro/drumul-spre-iad-pavat-de-intentii-bune-votul-uninominal.html
Theophyle
13/09/2012 at 6:20 pm
100% de acord, voi atinge si eu in treacat subiectul asta. VU intr-un singur tur nu a fost de la inceput o idee buna, VU in doua tururu, cum a cerut TB in 2007 e altceva.
Pericolul unui singur partid la putere cu o supermajoritate prin uninominal pure ca arunca in aer Constitutia in secunda 2.
Cetatean
13/09/2012 at 6:24 pm
Asa este d-le Theophyle. Umila mea parere de simplu cititor este ca T Basescu a avut intentii bune, dar a ars etape si totul a fost aplicat pe un electorat si o clasa polititca nepregatite, imature, needucate, intr-o tara in care nici democratia nu era bine definita ca si concept.
Giorgia
13/09/2012 at 6:33 pm
multumesc, Giorgia 🙂
Pana sa apara Mister B. pe blog si sa ne explice si noua cum e treaba cu Sandeii, nici eu nu intelegeam mare lucru. Insa daca am inteles, am zis ca trebuie mers mai departe.
Singurul impediment e ca episoadele sunt cam lungi pentru un blog generalist, insa incerc sa le fac macar interesante.
Promit ca la final orice cititor va avea o viziune clara despre Constitutie, Justitie si mai ales cum este deturnata suveranitatea poporului.
Cetatean
13/09/2012 at 6:22 pm
Si acum, va rog frumos, lasati-ma sa dau o zberla pdl-ului!
Va sa zica, Ponta merge cu liota de baroni (bogati, bogati, bogati si grasi, grasi de pleznesc in piele), merge spuneam, intr-un paradis in Delta, unde un muritor de rand nici macar nu ar visa sa ajunga, ca nu i-ar ajunge banii nici de-un pahar de apa.
Bun, si ce face Ponta? Le-o plezneste in fata pdl-istilor ca sunt fanarioti!!!
Ei, si ce fac pdl-istii? Tac, mai frate! Tac si-nght! Ah, ba nu, fac scoala de vara la Eforie si Costinesti, ca tot e aproape de Delta. Poate le fac si o vizita prietenilor, cum zice Blaga „colegilor din usl”.
Bravo dreapta, care mai ai si pretentii de la altii! Bravo Blaga, Berceanu, Videanu & co, voi care ii condamnati pe ceilalti ca nu au intrat in pdl si au indraznit sa-si faca partid!
Cred ca oamenii astia il concureaza cu brio pe neuronul stingher si vor sa-i fure titlul 🙂
Giorgia
13/09/2012 at 6:25 pm
salut Giorgia 🙂
Are nea Vasile o tactica noua 🙂 Ii adoarme
Theophyle
13/09/2012 at 6:28 pm
Sa am incredere?
Giorgia
13/09/2012 at 6:34 pm
Niciodata, in nici un caz!
Theophyle
13/09/2012 at 6:35 pm
the truth? never in my dreams! 🙂
Giorgia
13/09/2012 at 6:36 pm
Ce naiba Georgia 🙂 , ma faci sa rid , iti ceri voie sa dai aici o zberla PDL? E ca si cum te-ai ruga sa ti se permita o donatie in euro cu 6 zerouri
Ideea este care PDL? Pai nene PDL-ul de azi este cel al lui Blaga, Stănișoară, Cezar Preda, Boureanu, Videanu, Berceanu și Gheorghe Albu. Nu are nici o legatura cu PDL-ul de acum un an si nu are nici o legatura cu un partid responsabil. Iar trebuie sa fac desene ?
lastnightmusic
13/09/2012 at 6:36 pm
Ufaaa! ma gandeam si eu la noua constructie de dreapta si mi-am pus manusile 🙂 🙂 🙂
Giorgia
13/09/2012 at 6:39 pm
Asta seara MRU la digi24 🙂
Theophyle
13/09/2012 at 6:37 pm
Fara cuvinte…
http://politicstand.ro/cate-ceva-despre-muntii-neamtului-si-noul-calistrat-hogas/
Theophyle
13/09/2012 at 6:40 pm
Foarte bun psiholog autorul!
Giorgia
13/09/2012 at 6:44 pm
insa alaturarea muntilor Neamtului, care sunt magnifici, este prea mult chiar si numai pentru o metafora.
Giorgia
13/09/2012 at 6:45 pm
In fuga, ca o completare la articol, simt nevoia sa spun ceva pe marginea unui fragment din ce a scris autorul:
„Ceea ce am reţinut este că Noua Republică e un partid de autor, care nu ar însemna nimic fără Mihail Neamţu. Asta e o realitate pentru care nu se face vinovat doar Mihail Neamţu, ci şi restul colegilor săi – care nu au reuşit să se impună alături sau îh faţa lui, din lipsă de leadership, carismă etc. – dar de care a profitat din plin, cu cinism… El este imaginea şi interfaţa, este feţişoara drăguţă şi carismatică fără de care toate competenţele cebr care-i stau alături nu se pot valorifica”.
Extrag inca un fragment din mailurile mele catre Neamtu (data de 9 martie, Neamtu inca dialoga):
„Sfatul meu: fa o pauza de 2 saptamini, citeste lecturi utile, decizii CCR, legislatie, invata sa stai pe scaun la TV fara a te foi mereu, uita-te la prestatiile tale si vezi unde ai ratat punctarea si unde te-au ridiculizat adversarii. Incepe incet-incet sa trimiti si alti colegi la NR la emisiuni. Sa fiti vreo 7-8 nume care prind in mentalul alegatorilor ca fiind „echipa NR”. Lasa naibii cursurile de comunicare si pune mina si citeste comentariile oamenilor de pe Politeia. Va trebui sa inveti repede ca fereastra de oportunitate se inchide daca atunci cind apari la TV nu punctezi decisiv. Deja nu mai punctezi decisiv la TV, te irosesti”.
A folosit sfatul meu cuiva?
Cetatean
13/09/2012 at 6:50 pm
Pai nu a avut urechi sa auda si ochi sa vada City. Mare pacat sa nu profiti de sfaturi atat de bune, acordate dezinteresat!
Giorgia
13/09/2012 at 6:58 pm
cine nu invata de bunavoie din sfaturile necunoscutilor, invata de nevoie din loviturile Justitiei Sandeilor.
Cetatean
13/09/2012 at 6:59 pm
De la 22.30 MRU va fi invitatul lui Luca Niculescu în emisiunea „24 de ore” la DiGiI4
Theophyle
13/09/2012 at 6:59 pm
ei, asa mai vii de-acasa 🙂
Cetatean
13/09/2012 at 7:00 pm
Chiar voiam sa intreb de ora. Multumesc.
Giorgia
13/09/2012 at 7:00 pm
Vorbeste presedintele!
cedric
13/09/2012 at 7:04 pm
Pe problema fondurilor europene momentul optim a trecut!
Giorgia
13/09/2012 at 7:11 pm
Stiind ca premierul merge luni la Bxls va aborda probabil el aceasta chestiune 🙂
Giorgia
13/09/2012 at 7:14 pm
Buna seara!
Finante Azi
13/09/2012 at 7:14 pm
Buna seara!
Traian Basescu si-a schimbat pupitrul si locul declaratiilor.
Finante Azi
13/09/2012 at 7:14 pm
Oare pentru ca le-a spurcat uzurpatorul?
emil
13/09/2012 at 7:22 pm
exact. a dat foc, a adus Patriarhul si 7 episcopi ortodocsi, un conclav catolic, 8 rabini si 49 de pastori. SIMULTAN! 😆
Cetatean
13/09/2012 at 7:24 pm
Cedric, Georgia ce mai zice sefu?
Theophyle
13/09/2012 at 7:16 pm
Vorbeste despre uniunea bancara. Romania are o piata dominata de banci din zona euro pt noi este un avantaj chiar daca indirect.
In opinia sa sunt in avantajul nostru si mecanismul de stabilitate si uniunea bancara. Dar doreste ca uniunea bancara sa nu se realizeze strict tarilor din zona euro
Giorgia
13/09/2012 at 7:19 pm
trebuie sa fie deschise si statelor din zona non-euro.
element convingator ar fi mentinerea tintei noastre de aderare la euro in 2015.
unul din obiectivele noastre cand am solicitat sa facem paryte din tratatul fiscal este de a participa la decizii si de a putea folosi acest lucru pt aderarea la zona euro
viteza de integrare a statelor euro este deja mare
e bine ca acest tren cand trece sa ne urcam in el
Giorgia
13/09/2012 at 7:21 pm
apel la clasa politica, la toate partidele, ca in ceea ce priveste abordarile europene sa existe consens pt ca riscam enorm si romanii vor plati facturile asumarii unor riscuri nepermise.
asta inseamna seriozitate si consecventa
Giorgia
13/09/2012 at 7:23 pm
mentinerea in afara zonei euro ar fi o drama pe termen mediu si lung pt Romania
Giorgia
13/09/2012 at 7:24 pm
in privinta uniunii fiscale va trebui sa discutam, Rom. nu-si poate permite acelasi nivel de fiscalitate ca celelalte tari; avem nevoie de o persioada de tranzitie
Giorgia
13/09/2012 at 7:26 pm
initiativa d.nei Reding privind Rromii este o mai veche solutie oferita de dansul cu ceva timp in urma; sa speram ca acum, propunerea venind de la d-na Reding si guvernul francez, sa se realizeze.
Giorgia
13/09/2012 at 7:27 pm
A mai explicat si cum e cu Consiliul si Comisia 🙂
Finante Azi
13/09/2012 at 7:21 pm
vrea ca uniunea bancara sa NU fie deschisa doar statelor si bancilor din zona Euro. Exact asa a facut si cu Tratatul Fiscal, si a obtunut adeziunea Romaniei (si injuraturile USL) 🙂
Cetatean
13/09/2012 at 7:20 pm
Tratatul fiscal are si parti bune si mai putin bune pentru Romania. Cum politicienii sunt insa asa cum sunt, e mai bine ca l-am agreat.
Finante Azi
13/09/2012 at 7:23 pm
„sa fim de la INCEPUT”!
Nimic mai adevarat.
emil
13/09/2012 at 7:23 pm
TB a schimbat pupitrul, scena si mai ales drapelele. Cel NATO e fix in spatele sau si se vede bine.
Cetatean
13/09/2012 at 7:21 pm
a citit blogurile, stie ce vorbeam noi atunci
Finante Azi
13/09/2012 at 7:23 pm
Sefu e mai destept decat multi analisti, nu are nevoie de bloguri decat cand trebuie sa se bocoteze referendumul 😉
Cetatean
13/09/2012 at 7:25 pm
Amanunte LIVE TEXT despre „ce mai zice sefu” pe Hotnews.
tiberiu2009
13/09/2012 at 7:24 pm
Nu stiu ce sa zic cu euro 2015…
Finante Azi
13/09/2012 at 7:24 pm
stai linistit. Ori dispare euro pana atunci, ori disparem noi 😆
Cetatean
13/09/2012 at 7:27 pm
Finattule, eu cred ca daca este ca in bancul cu cocosul si gaina si facem
CONDITIE FIZICA
si tot e BINE. Tu ce zici?
emil
13/09/2012 at 7:33 pm
Amanunte LIVE TEXT despre ” ce mai zice sefu ” pe Hotnews.
gavrus tiberiu
13/09/2012 at 7:26 pm
Ce s-a intamplat la noi a generat o criza de incredere si n-o vom acoperi cu vorbe ci cu FAPTE.
Giorgia
13/09/2012 at 7:28 pm
in timpul asta, ponta si dragnea discuta de impartirea candidaturilor la mare.
Cetatean
13/09/2012 at 7:29 pm
Romania nu are alta sansa decat sansa integrarii in UE pt ca procesul de globalizare nu iarta pe nimeni. Trebuie sa regandim Europa daca vrem sa ne protejam cetatenii.
Giorgia
13/09/2012 at 7:30 pm
Cesta este capitalismul, asta este competitia, asta-i viata daca vrem sa avem o sansa la prosperitate.
Giorgia
13/09/2012 at 7:31 pm
acesta
Giorgia
13/09/2012 at 7:31 pm
Scuze Theophyle, n-am vazut intrebarea. Am ramas gura cascata la presedinte si ma gandeam cum vor reactiona politicienii nostri batuti in cap, pentru care aceste probleme cruciale nu exista.
Ma gandeam ca turbeaza ca nu mai sunt si ei maine la discutii sa improaste cu venin. In locul lor, l-as trimite pe Dogaru la Bruxelles sa faca atmosfera! A fost el la nunta si sa nu se duca la forurile UE?
cedric
13/09/2012 at 7:30 pm
Turbatele de la antena 3 se dezlantiesc cu tupeu.
Giorgia
13/09/2012 at 7:33 pm
Il enerveaza cretina de la RTV! Parca vrea cu orice pret. Una de la A3 intreaba de ce a schimbat pupitrul.
Bine face ca nu intra in jocul astora.
cedric
13/09/2012 at 7:33 pm
multumesc,
nu am audio la calculatorul asta 😦
Theophyle
13/09/2012 at 7:33 pm
las, ca te feresti de ziaristi idioti.
Cetatean
13/09/2012 at 7:35 pm
Ce presedinte veti fi? „Nu ma schimba nimic! 🙂 🙂 E greu sa ma mai schimbe ceva dupa 60 de ani de viata!.
Giorgia
13/09/2012 at 7:34 pm
Omul e inflexibil si pontos, insa se vede ca se stapaneste mult.
Cetatean
13/09/2012 at 7:34 pm
Cate TEME a lansat!
Oare se vor discuta TEMELE?
Din experienta pe care o am cu ultimele teme de politica internationala lansate inainte de suspendare
cred ca nu.
Hopa: vrea sa stie ce „articol a incalcat din Constitutia Romaniei” 🙂
emil
13/09/2012 at 7:35 pm
Intreaba din nou ce articol din Constitutie a incalcat. Aceeasi intrebare si-o pun si liderii europeni. Nu se poate sa schimbi un presedinte pt ca a devenit impopular. Sunt acuma cativa lideri nou alesi care deja au scazut in cota de popularitate, ce facem, ii schimbam? Asta este problema pe care si-o pun liderii europeni.
Giorgia
13/09/2012 at 7:37 pm
Este de nenegiciat setul de obligatii pe care le are presedintele
Giorgia
13/09/2012 at 7:38 pm
„M-ati vazut pe mine agitat?” 😆
Cetatean
13/09/2012 at 7:40 pm
Seara buna
Garajul e un loc important . Nu produce agitatie .
O stiu si eu . 😆
M-ati vazut pe mine agitat ? 🙂
stefan60
13/09/2012 at 7:44 pm
numai cand schimbi arma cu una mai mare 😆 dupa aia te linistesti subito!
Cetatean
13/09/2012 at 7:45 pm
Hahaha!
„dar un scurt comentariu…” Stiti ceva, dvs. sunteti comentatori, nu eu”
Giorgia
13/09/2012 at 7:40 pm
Buna seara tuturor 🙂
Imi place cum i-a pus marinarul la punct pe „jurnalistii” aia. Astia nici la scoala generala nu au umblat ca lumea. De exemplu EVZ a ajuns o porcarie, e prost scris si acum pare ca si-au concediat si corectorii.
Diana
13/09/2012 at 7:45 pm
N-am reusit sa citesc toate cele 16 postari, insa promit s-o fac 😀
Barengott
13/09/2012 at 7:56 pm
Mister @cinic
Tradus si scris la articolul precedent . 🙂 Sper ca am reusit sa pastrez spiritul citatului respectiv .
stefan60
13/09/2012 at 7:57 pm
poti incepe cu cele dedicate Monei Pivniceru, VI-IX. Afli cine e MInistrul Jusitiei, ce conceptii are si nu vei avea o surpriza cand vei vedea ce nume scoate din palarie pentru procurorii sefi.
Cetatean
13/09/2012 at 8:00 pm
Poate isi da ponta demisia din functia de premier si apoi hot lips il numeste procuror general 😀
zigzag
13/09/2012 at 8:04 pm
Le iau pe rand 😀 De la 1 la 16
Barengott
13/09/2012 at 8:06 pm
🙂 sa imi zici cand le termini 🙂 Ai ceva de citit. Poti sa ma intrebi daca nu e clar ceva.
Cetatean
13/09/2012 at 8:08 pm
buna seara ! minunatii ale grupului infractional la Turcescu 😀
zigzag
13/09/2012 at 8:03 pm
sal`tare,
nu va retin, dar mi-a placut: „63% nu a mai avut nimeni în România de la Ion Iliescu încoace… şi asta pe vremea cînd Antena 3 era singurul post TV şi se numea Televiziunea Română Liberă.”
C.Ghinea in Dilema veche (articol doar la abonament).
victor L
13/09/2012 at 8:18 pm
Fiti atenti!
Zvon: Pivniceru il are in vizor ca propunere pentru inlocuitor al lui Kovesi pe Robert Cazanciuc.
Cine e asta?
http://old.mae.ro/index.php?unde=doc&id=38824&idlnk=0&cat=2
A fost director adjunct la Corpul de control al Guvernului între 2002 şi 2004, când structura era condusă de actualul lider al PSD, Victor Ponta.
E doar un zvon.
Cetatean
13/09/2012 at 8:20 pm
Un grajdan credincios.
EuCuMine
13/09/2012 at 8:30 pm
Cetatean Intra pe chat 🙂
Theophyle
13/09/2012 at 8:32 pm
Nu stiu de ce, dar Ponta la Corpul de control, imi aminteste de un „santaj” pe care se zvonea ca l-a facut la Nastase.
Mai citesc si asta
http://www.nasul.tv/2012/07/31/ponta-si-nastase-reclamati-pentru-privatizarea-frauduloasa-a-alro-slatina/
si tare as vrea sa gasesc mai mult 🙂
emil
13/09/2012 at 8:49 pm
Salutare tuturor.
EuCuMine
13/09/2012 at 8:30 pm
Salut 🙂
Theophyle
13/09/2012 at 8:32 pm
Acest individ are ceva special in CV:
„A absolvit în 1996 şi Institutul Naţional al Magistraturii. Din 1998 Robert Cazanciuc s-a transferat la Parchetul de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie unde a lucrat timp de doi ani ca Procuror în cadrul Biroului pentru relaţia cu mass-media”.
In 2 ani a ajuns ca procuror direct la Parchetul de pe langa ICCJ.
Cu al cui seamana acest traseu suspect de rapid?
Citez din Mister Basca Ilie:
http://noradamian.wordpress.com/2012/04/09/cazul-panait-standard-de-lucru-in-%E2%80%9Ecooperativa-avantul5/
„Secundul: micul marsupleant. Victor Ponta, la sfârșitul anului 1998, nici nu apucase să scoată capul din marsupiul lui Năstase și deja făcea gât, lung cât nasul periscopic-țuști, în culmea fariseismului judiciar!- direct la nivelul Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justiție, cu vechime zero, în loc de 8 ani stabiliți de lege. Numit procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria sectorului 1 prin Decret nr. 345 din 13.10.1998 (MO nr. 397 din 20.10.1998), a primit delegare urgentă pentru așa-zisa activitate la Parchetul General până în aprilie 2001″.
Mai fratilor, daca Pivnicereasa ni-l serveste pe asta, ne serveste un Ponta reloaded, un marsupleant, carat de Nastase ca sa faca treburile murdare ale procuraturii iliesciene.
PIvnicereasa extrage Sandei din adormire si ii reactiveaza.
Cetatean
13/09/2012 at 8:34 pm
Nu cred ca Basescu mai aproba inca un chiuariu dupa greseala de a aproba pe dementul gibon ca prim ministru
A A
13/09/2012 at 8:51 pm
Off topic dar FED incepe din nou sa cumpere titluri garantate de ipoteci .
Bineinteles in limita de 40 miliarde dolari lunar . 🙂
PS . Limita maxima a „investitilor” FED e de 85 miliarde dolari lunar pina la sfirsitul anului .
„economia duduie” 😆
stefan60
13/09/2012 at 8:42 pm
si ce e mare lucru??? asta inseamna cam 500 miliarde anual;us are resurse
intimplator
13/09/2012 at 8:47 pm
buna seara
oltchim: oricum se socoteste, oltchimul va fi in faliment;problema e lipsa unei materii prime vitale=propilena,care se producea la pitesti;
cum onor psd n-a vrut in 2004 sa separe petrochimia de rafinare la brazi si pitesti-culmea omv a spus ” loud&clear” ca nu-i intereseaza partea de petrochimie- azi tot ei trebuie sa scoata castanele din foc;
singura solutie de a ” potoli” oarecum oamenii de acolo este sa li se plateasca salariile din iulie si august/asta s-ar putea face simplu: ponta-ca tot si-a marit ” pushculita pm” sa dea bani de acolo;dar aia sunt bani pentru ” sponsorii lui” aici se vede clar mirsavia usl si ma mir cum nimeni nu o scoate pe piata
intimplator
13/09/2012 at 8:44 pm
buna seara ! si eu ma mir de vreo 2 zile cum nimeni nu deschide subiectul oltchim si marsavia usl. or fi picat toti la vreo intelegere .
zigzag
13/09/2012 at 8:58 pm
basescu & vizita la bruxelles
excelent ca merge acolo si va discuta ” business” nu ce vor-atentie,nu spun ce au vrut,ca dupa mine n-au renuntata-usl-istii;
mai e o sansa -MINIMA-ca romania sa nu fie scoasa din carti
intimplator
13/09/2012 at 8:46 pm
si… inca o dovada cit de tembela e media romaneasca si- multi dintre noi- OM fierbe,iar pe la noi nu se spune nimic/nu exista asa ceva
intimplator
13/09/2012 at 8:48 pm
Am sa scriu eu maine ceva!
Theophyle
13/09/2012 at 8:49 pm
La B1, vad o tanara” scolita mult prin occident de o mitocanie rara 🙂
emil
13/09/2012 at 8:53 pm
Si se voia Ministrul educatiei 😦
emil
13/09/2012 at 8:53 pm
au scos o de la naftalina pe „tanara” lui geoana. a stat vreo 2 3 ani ascunsa ,dupa scandalul respectiv, si acu a iesit iar sa dea lectii.
zigzag
13/09/2012 at 8:59 pm
Tocmai am citit ceva de o „prostie” (nu zic „rea vointa”) pe un grup PNL Bucuresti. Astia sunt mai bolnavi de JOS BASESCU decat isi poate imagina cineva!
emil
13/09/2012 at 9:34 pm
congratulations, cetatean!
buna seara!
skorpion
13/09/2012 at 9:33 pm
buna seara, skorpi 🙂
cam am probleme cu netul, e posibil sa nu mai dispar fara voia mea. vreun Dorel cu sapa prin zona mea…
Cetatean
13/09/2012 at 9:34 pm
scoate nu-ul
🙂
ti-a ramas nu de la referendum?
skorpion
13/09/2012 at 9:37 pm
da, de la referendum 🙂
Cetatean
13/09/2012 at 9:52 pm
SONDAJ:
;58% dintre români aprobă modul în care Merkel gestionează criza la nivel european.
52% dintre europeni aprobă politicile cancelarului german, rata cea mai mare de aprobare înregistrându-se în Olanda – 74%. Angela Merkel este apreciată și în Bulgaria – 66%, Franța – 64%, Germania – 63%, Suedia – 61%, România – 58%, Polonia – 57% și Slovacia – 52%.
În schimb, Angela Merkel este un politician nepopular în Italia și Spania, 63%, și Portugalia, 61%.
concluzia mea:
USL a ajuns al 42%
😛 🙂
skorpion
13/09/2012 at 10:01 pm
Asta era ieri.
Azi, nu stiu, dar sper 🙂
emil
13/09/2012 at 11:51 pm
Nu uitati de MRU la Digi24, la ora 22.30 🙂
Cetatean
13/09/2012 at 10:06 pm
http://www.mediafax.ro/social/ghise-a-depus-plangeri-penale-impotriva-lui-traian-basescu-si-a-sase-judecatori-cc-10066839
cineva comenteaza asta:
Deşi aşa pare, Ghişe nu e nebun. Vrea să creeze un precedent prin care PICCJ să se declare competent asupra conflictelor instituţionale legate de preşedinţie şi CCR. După schimbarea şefilor la parchete, s-ar putea dovedi util pentru ei. Dacă parchetul se declară necompetent, iarăşi poate fi util, că poate argumenta că de ce nu se declară necompetent şi pe neregulile de la referendum sau dosarul Dobre
ce zici, cetatene?
skorpion
13/09/2012 at 10:23 pm
buna Seara Skorpi,
Probabil Cetatean are probleme cu netul 😦
Theophyle
13/09/2012 at 10:46 pm
il asteptam
🙂
skorpion
13/09/2012 at 10:47 pm
Ungureanu pe DIGI24
http://www.digi24.ro/tv/live
Theophyle
13/09/2012 at 10:49 pm
I like MRU’s fine jokes!
frovol
13/09/2012 at 11:07 pm
He’s the best! 🙂
ovidiu
13/09/2012 at 11:11 pm
Buna seara,
Multumesc Cetatean pentru titanica munca depusa. N-as fi inteles in veci hatisurile castei. Citeam acum cartea alba a sandeilor si m-am trezit facandu-mi cruce de cateva ori, nu ma mai mir de ce suntem unde suntem. Te crucesti…
Astept continuarea…
ovidiu
13/09/2012 at 11:25 pm
seara buna, ovidiu, sper sa intelegi si mai bine pana la final
Cetatean
13/09/2012 at 11:32 pm
baieti, cam am probleme cu netul, desi am platit factura 🙂 acuma maerge. insa nu l-am putut vedea pe MRU ,…
Cetatean
13/09/2012 at 11:31 pm
Skopri, Ghise e nebun. Ce face el nu are nici un temei juridic, asa ca sa nu speculam ca si cum ar fi teafar la minte
Cetatean
13/09/2012 at 11:33 pm
Cetatene, pai tot ce au facut usLASII in ultima vreme pare facut de cineva teafar la minte?
Daca nu te superi 🙂
emil
13/09/2012 at 11:59 pm
emil, PSD-ul nu se mai baga la nebunii, ghise si antonescu ar mai vrea o tura.
Cetatean
14/09/2012 at 12:03 am
Buna seara, am postat un mesaj care vad ca s-a pierdut. Nu stiu de ce nu a intrat …
Dan
13/09/2012 at 11:59 pm
salut, fa-ne un rezumat.
Cetatean
14/09/2012 at 12:04 am
salut, cetatean.
negocierile s-au cam finalizat. 7-1-1-1 pe fiecare judet.
toti parlamentarii pdl isi pastreaza colegiile. PFC, PNTCD si NR se vor lupta cu USL in colegiile deja pierdute de PDL.
in opinia mea, negocierile au fost pierdute de cele 3 partide mici …
foarte probabil, numai liderii celor 3 formatiuni vor avea un colegiu cu sanse. asa cum stau lucrurile acum.
Dan
14/09/2012 at 12:09 am
Dan, sa nu crezi tot ce auzi, sa nu faci tot ce poti, sa nu spui tot ce stii (Parintele Paisie Olaru).
INfirmatiile din presa sunt baloane de incercare, dupa parerea mea.
Cetatean
14/09/2012 at 12:13 am
As adauga la vorbele lui Paisie ceva asemanator din Baltasar Gracian. De acord. Si cind un ortodox se intilneste cu un iezuit – chiar asa stau lucrurile …
Nu pot sa spun ca ma bazez (decisiv) numai pe informatiile din presa. Dar pot sa spun ca nu ma bazez numai pe ce scriu ziarele noastre „independente”…
Dan
14/09/2012 at 12:27 am
felicitari, Cetatean, pentru munca depusa!
radubotezatu
14/09/2012 at 12:33 am
merci ! Pentru mine a devenit o datorie de suflet si una civica.
Cetatean
14/09/2012 at 12:34 am
Buna Dimineata,
Postare noua!
Theophyle
14/09/2012 at 8:13 am
[…] Precizare :Celelalte episoade anterioare le gasiti aici , aici aici aici, aici, aici , aici. , aici, aici , aici, aici, aici, aici , aici, aici, aici si aici. […]
Constitutia poporului « suveran » si Republica Judecatorilor (XVIII) « Politeía
17/09/2012 at 3:35 pm
[…] aici, aici , aici. , aici, aici , aici, aici, aici, aici , aici, aici, aici , aici si […]
Constitutia poporului « suveran » si Republica Judecatorilor (XIX) « Politeía
25/09/2012 at 3:13 pm