Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Vremea Mustului

Sunt obosit putin de politica, in special cea promovata de niste prosti vocali care tin cu tot dinadinsul sa se faca de ras. Am hotarat sa fac o pauza  din cauza galagiei cateilor  Chiuaua care au hotarat sa se alature la grupa mare  a grădiniței  ” Plopușor” Bulboaca (vezi superba armonie).

***   

 Nu am sa vorbesc de traditii milenare ale romanilor pierdute in contemporaneitatea nesatisfacatoare, vorbesc de lucrurile mici si frumoase care ne luminau viata zilnica cat de mizera ar fi fost ea.  Un om isi petrece viata luptandu-se cu necazurile si bucurandu-se de micile evenimente care-i lumineaza asteptarile in vremurile care trec spre o varsta in care bucuriile vor fi mai rare.

Venitul toamnei, era intotdeauna marcat de aparitia mustariilor, de obicei deschise pe terasele din fata carciumilor de la periferie si pana in centrul Bucurestiului. Secretul mustului  inasprit (din latina, vinum mustum- vin tânar) , preparat cu grija de vechii si secretosii “experti ai mustului” impreuna cu traditionala pastrama de oaie si cârnaciorii din acelasi material, unii chiar si afumati. Pentru cine nu iubeste pastrama de oaie intotdeauna se gaseau si cârnatii proaspeti de porc si mititeii, daca aveai noroc gaseai pe lista mâncarurilor tochitura taraneasca, bulzul ciobanesc, “taci si inghite”, invârtita cu brânza de oi. Si chiar gulasul de oaie! Ce mai lipsesa?

In Bucurestiul interbelic, functionau mustarii celebre de care s-au legat povesti de tot felul, toate insa nelipsite de mustul bun, mancarea aleasa si lautarii care-ti cantau muzica adevarata. Vechii Bucuresteni isi mai aduc aminte de “Trei lulele” in Grozavesti, “Trei chiftele” langa fostul abator si faimoasa mustarie si zahana “Zor de zi” din centrul orasului.

Se aduceau struguri din podgorii de renume si se facea must in fata clientului in mustariile capitalei, toate invelite in traditionalul stuf. La sfarsitul lui septembrie si inceputul lui octombrie, Bucurestii erau inundati de fumul si mirosul scos de gratarele pline de pastrama si mititei. Traditia a continuat si in perioada comunista, cand mustariile se deschideau de “Ziua recoltei”. Inexplicabil, aceasta traditie bahica si gastronomica a disparut dupa 1989.

Al naibii romani, cum isi pastreaza ei traditiile. Deliciosii  hamburgeri de la McDonald’s, sublima coca-cola si mai intai de toate muzica traditionala a manelelor turcesti. Acestea sunt zilele cand imi iubesc varsta, eu chiar am apucat ceva mai bun!

Retro: publicat pe 11/09/2010

Written by Theophyle

10/09/2012 la 3:17 pm

216 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salut din nou.

    Eu am mai vazut pe la ceva restaurante din Bucuresti urme de traditie in ceea ce priveste Ziua Recoltei.
    Anul trecut la fosta Casa Bucur (actualmente se numeste altfel) aveau chiar un teasc in curte unde faceau must .

    Si prin tara (in zonele viticole) se mai organizeaza intr-un weekend o serbare campeneasca unde se vinde si must si vin mai vechi si pastrama si branza de oaie de la ciobani .

    Mi-ai facut pofta :))

    grig

    10/09/2012 at 3:37 pm

    • salut,
      pai asta a fost si intentia 🙂

      Theophyle

      10/09/2012 at 3:39 pm

  2. Salutare tuturor, din nou.

    Mai exista cateva locuri unde functioneaza mustarii. La Izvorul Rece, de exemplu.

    Din nefericire, deficientele aparatului meu digestiv nu-mi permit a ma bucura de sezonul mustului. Iubesc gustul mustului inasprit, insa a doua zi… 😦

    EuCuMine

    10/09/2012 at 3:39 pm

    • Salut,
      Bai du-te numai pentru atmosfera si trateaza-te cu bere 🙂

      Theophyle

      10/09/2012 at 3:40 pm

    • Eeee, putin acidulat, mama ce bun e!
      Lasa, ca a doua zi e „curatarea” 😛 😛

      ceaikovski

      10/09/2012 at 11:12 pm

  3. mustul a devenit si marketing ” tool”
    companiile mari detinatoare de vii in Romania organizeaza ” cules de struguri&must” in aceasta luna pentru clientii stabili.

    intimplator

    10/09/2012 at 3:43 pm

    • salut,
      Bine te-ai intors. Ce spui, uite pe asta nu am stiut-o 🙂

      Theophyle

      10/09/2012 at 4:32 pm

  4. bunä,

    theo,
    si eu am poftä, dar nu pot decat s-o pun in cui.

    o sä-l chem pe sotzul meu, sä uite la poze, ii plac

    astfel de grädinitze cu pastramä,must,kebab ,etc.

    mi-au pläcut fetitzele si tzopäiala lor ” armonioasä”

    eu as vrea sä-l väd pe MN, tzopäind ,dar täcand.

    theo- nona

    10/09/2012 at 4:16 pm

    • salut Theo,
      Chiar te inteleg 🙂 Lasa ca voi aveti Oktoberfest 🙂

      Theophyle

      10/09/2012 at 4:33 pm

  5. salut ! binevenit acest respiro de la „politica trepadusilor” 😀

    zigzag

    10/09/2012 at 4:23 pm

    • salut Ziggy,
      nu de politica m-am saturat, m-am saturat de galagia de fundal 🙂

      Theophyle

      10/09/2012 at 4:34 pm

  6. Toamna este extrem de placuta in Romania, la terase , cu vegetatie cu sau fara must. dar cu vin. In putine locuri este caldura asta racoroasa. Clima este ingredientul principal … cred eu.

    lastnightmusic

    10/09/2012 at 4:31 pm

    • TDS-ule pe asta am pierdut-o

      Theophyle

      10/09/2012 at 4:34 pm

  7. Uite niste oameni care au de ce sarbatori 🙂
    Am auzit chestia asta, ca ce „miscare desteapta” a fost cu insolventa hidroelectrica, ca asa se poate scapa statul de baietii destepti….
    Nu ma laud ca am zis eu de atunci ca e un jaf – nici macar pe ascunselea, dar am zis.
    http://www.nasul.tv/2012/09/10/hidroelectrica-statul-nu-fost-acceptat-masa-credala/
    Ca urmare la masa credala au exact ramas baietii destepti…. aia impotriva carora lupta si dai – toata noaptea – prea cinstitul guvern USL.
    Mai Videne, tu te lauzi doar cu bordurile 😈
    Ar trebui sa inveti de la maestri, apoi te poti duce la un must 😆

    DanSu

    10/09/2012 at 4:55 pm

    • asta cu Hidroelect6rica este ca si marele jaf imobiliar inceput in 1992, dar facut temeinic si cu ticalosenie din 1996, anul aparitiei a tot felul de afaceri imobiliare de succes. daca ati uitat, va aduc amintev cum au fost desproprietarite o grmada de cooperatii, legume-fructe (ilefeuri), fabrici, uzine si zone industriale care aveau prostul obicei de a avea terenuri si angarale in orase si municipii resedinta de judet. cum o serie de alde Vuza au fost dezofiteriti si trimis sa cumpere napochimuri, sa le devalizeze, sa le vanda la fier vechi, iar terenul de dedesubt sa-l foloseasca imobiliar. si sunt mii de cazuri cu securisti, sau copii de securisti ajunsi respectabili oameni de afaceri in imobiliare in perioada respectiva. unul care-mi vine in minte este Dorin Marian (deseul din umbra Tapului si sponsor al lui Dudu Ionescu, ca cetii cate ceva la posatarea anterioara despre ipochimen – om din grupul luxemburghez). revenind, o serie dintre imobiliarii din 1996-2000 si-ar spala zilelel acestea fata si banii in politica – pre multi avem sa-i vedem aparand curati si cinstiti zilele acestea. este generatia celor pana in 55 de ani care schimba garda.

      Sare'n Ochi

      10/09/2012 at 5:15 pm

      • Am postat pe subiectul tau cu Hidroelectrica, un interviu in care personajul respectiv, care dadea interviul, exact asta spunea: ca la masa credala vor ramane DOAR baietii destepti. De ce nu-l aduci aici, interviul respectiv? Este fenomenal de ascultat.
        Iar Moody’s a retrogradat Hidroelectrica, nu stim, dar vom afla peste ani, daca a fost in beneficiul nostru, adica sa nu mai fie atractiv pt nimeni, sau sa fie cumparat pe 2 lei, adica gratis. Bineinteles cu preluarea datoriilor de catre statul roman, adica de noi toti. Atentie, Codul fiscal se modifica in sensul preluarii datoriilor in cazul divizarii si fuzionarii, de catre preluatori, abia anul viitor. Oare?

        ceaikovski

        10/09/2012 at 11:09 pm

  8. Hai ca e mortal, Boul de Neamtu o ataca pe @demeter in Adevarul:

    „În euforia simulacrului de alegeri de vineri, câțiva din mulții vicepreședinți ai PFC, proaspeți colegi ai unor traseiști din tot spectrul politic, și-au luat prea în serios rolurile și au pretins nici mai mult nici mai puțin decât ca Noua Republică să părăsească masa negocierilor din Alianța România Dreaptă, întrucât discuția trebuie purtată numai între partide politice”, se afirmă într-un articol pe site-ul nouarepublica.ro.

    Asta chiar nu stie cu cine se pune 🙂

    http://www.adevarul.ro/actualitate/politica/Cum_au_incercat_oamenii_lui_MRU_sa_elimine_partidul_lui_Mihail_Neamtu_din_alianta_de_dreapta_0_771523049.html

    Theophyle

    10/09/2012 at 5:55 pm

    • Un sclav coclit de mare calibru.

      EuCuMine

      10/09/2012 at 6:07 pm

    • Eu zic sa-l ignorati. Poate a baut si asta prea mult must. Din pacate Neamtu se dovedeste din acelasi aluat cu „oamenii de afaceri” de la noi. E perfect cind au monopol. La cel mai mic semn de concurenta se sufoca imediat.

      Aha

      10/09/2012 at 6:11 pm

    • Plus: pe urma banilor or ceva de genu’ la Nasul, portret Pirpiliu la final de emisiune (cind am ajuns si eu la un tembelizor prietenos), „care a cistigat 100000 si a dat imprumuturi de 400.000″….

      arrletty

      10/09/2012 at 10:07 pm

      • Restul erau de pe card, aia nu se pun 😛 😛 😛 I-a mostenit de la Tamara lui Bombo hihihihi

        ceaikovski

        10/09/2012 at 11:01 pm

    • Daca nu ajunge NR un fel de partid nazisto-peremist, sa-mi ziceti „cutu”.
      Prea a luat-o razna de multa vreme MN, ca sa nu o vireze la extreme…

      ceaikovski

      10/09/2012 at 11:03 pm

      • MN a avut tot timpul un mic refren legionar (un fel de „vrem o tara ca soarele sfant de pe cer”). Asta AR EXPLICA urlete maximaliste.

        cinic

        11/09/2012 at 8:50 am

  9. Ia ma-i dati-l in fasole, ce ar fi MN daca nu ar ataca femeile? 😆 😆 😆

    Cetatean

    10/09/2012 at 6:11 pm

  10. No, cum vine de se face, in seara asta, la by Alexa, bloguletzul de caine rau, va vorbi cu gazda taman despre baiatul care stinge focul turnand benzina.

    blog de caine rau

    10/09/2012 at 6:25 pm

    • Pai fata o sa ai subiecte! Se ascunde dupa fustele lui MM si se da tare in papsoi!

      Theophyle

      10/09/2012 at 6:27 pm

    • 😛 😛 😛 Precoc 🙂 🙂 🙂 Parintii se mandreau cu asemenea progenitura! Nu oricine e prost de mic!!
      A fost si bolnav… 😛

      ceaikovski

      10/09/2012 at 10:58 pm

    • salut. Dna Diculescu (maritata cu Sova tatal, deci NU mama ipochimenului) a spus in public acum trei ani ca a incercat sa-l convinga pe „senatorul obraznic” cel mai prost debut e sa pierzi o disputa constitutionala. Dar el nimic, batman, batman

      cinic

      11/09/2012 at 8:55 am

  11. sper ca dna. Demeter sä nu se supere,
    „fätäläul”asa il voi numi de acum pe MN
    este un neisprävit. moare de ofticä, MRU
    are clasä si oameni grozavi langä el.

    theo- nona

    10/09/2012 at 6:46 pm

    • theo,
      Nu se supara ea – le-a ras in fata. Fara grija.

      Theophyle

      10/09/2012 at 6:51 pm

  12. uite cä nu mä mirä,

    Sova,Ponta;Crin etc.prosti si fuduli, s-au adunat javrele.

    theo- nona

    10/09/2012 at 6:48 pm

  13. Seara buna
    Reintors si eu pe meleagurile latine dupa 2-ua saptamini in Romania , declar in deplina cunostinta de cauza ca am prins si vremuri mai bune . 🙂
    Sa cumperi stuguri italieni in Cluj e glorios pentru macaronari dar si rusinos pentru romani . Oricit am fi de mandri ca sintem in UE .
    PS . Dat fiind ca „performanta” USL de a ne indeparta de Schengen a reusit deplin , azi la Forli – Italia erau cam 150 de romani ajunsi cu un zbor de la Cluj care injurau de zor acest „succes” . 🙂 Era si uman de inteles . Coada la controlul pasapoarte era dura si enervanta .

    stefan60

    10/09/2012 at 6:56 pm

    • logica a la stefan 🙂
      1
      Sa cumperi struguri italieni la Cluj sau sudafricani la Craiova nu este de loc rusinos pentru romani.
      Asta e comertul.
      2
      Ce crezi ca daca eram in Shengen, nu aratai pasaportul sau buletinul ? De unde stia politistul de frontiera ca nu erai rusnak sau kazahstanez ?

      lastnightmusic

      10/09/2012 at 7:08 pm

      • @tds
        al 2. nu tine sa faci pe nestiutorul;doar ai zburat de la -sa zicem- copenhaga-barcelona..ai facut control de documente? doar la imbarcare

        intimplator

        10/09/2012 at 7:21 pm

        • ce inseamna control de documente ? faptul ca arati docomentul ? sau faptul ca te cauta in calculator ?
          Fi si tu mai explicit ca esti pensionar cu scoala 🙂

          lastnightmusic

          10/09/2012 at 7:28 pm

          • @tds
            odata in schengen nu mai exista control de documente la politia de frontiera;
            trebuie sa arati doar un id la imbarcarea in avion odata cu boarding pass-ul
            si inca odata nu-mi ” vinde” ca n-ai zburat in interiorul schengen,ca nu te cred;
            ce spune stefan: daca ro era in schengen,cind se imbarca de la cluj pentru italia lui iubita nu-i verifica politia de frontiera ID-ul;doar la imbarcare si asta o facerau cei de la compania aviatica

            intimplator

            10/09/2012 at 7:39 pm

    • salve Stefan60. Caut un citat din EInaudi pe care l-am vazut in mai multe firme din Italia. Cel in care vorbeste de antreprenori, care muncesc 80 de ore pe saptamana, desi ar fi putut avea posturi bune la stat. E vreun site cu citate celebre in Italia? Mille grazie.

      cinic

      11/09/2012 at 8:58 am

      • Salut cinic .Dificil de gasit caci contrar imaginatiei polupare , politicienii italieni nu exceleaza in discursuri marete .

        stefan60

        11/09/2012 at 8:23 pm

  14. Doamne, ce vad la b1?
    Antonescu se intalneste cu comisia de la Venetia , si in dreapta lui il are pe Ghise!!!Asta face parte din delegatia senatului.
    N-are insa pancardele pe el.

    cedric

    10/09/2012 at 6:56 pm

    • cine se aseamana…..

      cinic

      11/09/2012 at 8:59 am

  15. Ghise e unicul senator langa Antonescu. Oare ce-o avea de spus?

    cedric

    10/09/2012 at 6:59 pm

  16. Hai ca s-au facut de cacao cat cuprinde. Ce tembeli au plecat fara sa cunoasca regulamentul Parlamentului European:

    http://www.mediafax.ro/politic/zgonea-corlatean-si-sova-fac-o-conferinta-de-presa-miercuri-la-pe-neavand-acces-la-dezbatere-10048503

    Theophyle

    10/09/2012 at 7:03 pm

    • Sunt cretini rau, pai serile trecute cred ca MM a spus la tv ca vor vorbi numai parlamentarii din PE. Asa ca puteau sa afle, dar ei se uita doar la A3 si acolo nu se spun lucruri serioase.

      cedric

      10/09/2012 at 7:15 pm

      • sau Premier sau Presedinte. Lui Ponta i-a fost frica 🙂

        Theophyle

        10/09/2012 at 7:17 pm

        • salut. Ce mi-ar place ca vreun europarlamentar (nu din RO) sa refuze prezenta negationistului la conferinta de presa. Sau ca vreun grup din Strasbourg sa demonstreze contra lui SOva.

          cinic

          11/09/2012 at 9:00 am

      • cit e diurna pe care o primesc pentru deplasarea asta???
        in general,cit costa toata deplasare inutila a astora?ar trebui platita de usl nu de la buget

        intimplator

        10/09/2012 at 7:19 pm

  17. must,pastrama si farimita lambru…. ” les temps d’autant”

    intimplator

    10/09/2012 at 7:11 pm

    • da domle’ au fost vremuri 😦

      Theophyle

      10/09/2012 at 7:13 pm

  18. @ lastnightmusic
    – La punctul 1 las balta ca nu vreau sa ma enervez . 🙂
    – La punctul 2 logica ta e deformata . (de realitatea , OTV sau ambele) 🙂
    Daca eram in zona Schengen , controlul documentellor se facea la aeroportul Cluj . Nu si la Forli unde cetatenii tarilor din zona Schengen ( ca pe oricare aeroport din aceasta zona ) au o iesire dedicata special . E norma UE asta . Nu impiedica controlul pasaportelor la destinatia de zbor (adica aeroportul unde ajungi in zona Schengen ) dar se face DOAR prin sondaj , la nimereala . Greu cind nu cunosti realitatea ci doar spusele de pe ecrane . 😆

    stefan60

    10/09/2012 at 7:18 pm

    • E pe naiba: Deci rusnacii si mongolezii cu tupeu pot trece prin iesirea dedicata special la Forli fara sa arate pasaportul ala rosu ? 🙂 Asta intrebam. Deoarece vin avioane din diferite parti simultan iar in avionul cu plecarea din Cluj mai urca si cite un Vietnamez.
      Lumineaza-ma Stefane 🙂

      lastnightmusic

      10/09/2012 at 7:34 pm

      • Nu te iluminez ca e risipa de energie . 😆
        Am scris ca nu ma enervez . Macar azi . 🙂

        stefan60

        10/09/2012 at 7:40 pm

    • Stai putin cred ca e invers de ce spui
      Daca eram in zona shengen , la cluj nu ai fi aratat nici un document , pentru ca te imbarcai tot pentru o tara din UE Nu e asa ?
      In schimb te controlau la Forli caci nu erau siguri ca nu ai venit cu avionul din Belarus.

      lastnightmusic

      10/09/2012 at 7:43 pm

      • nu-l controlau domnule ca avea flux separat,de schengen

        intimplator

        10/09/2012 at 7:54 pm

        • Au pe draku: La Bruxelles, la Barcelona, la Londra Luton, la Napoli, la Orly si Beuvais la Paris astea sunt ultimele prin care am trecut,…. nu ai flux de la avion pina la control documente, te pun la gramada . si nu te ia nimeni prin sondaj, arati marfa chit ca esti francez sau mexican.

          lastnightmusic

          10/09/2012 at 8:00 pm

          • @tds
            inseamna ca am fost in aeroporturi diferite!recunosc franta nu prea o prizez
            macar bruxelles si alea italiene le stiu bine/nu exista control in zona schengen fiind
            sau poate tu arati mai dubios …

            intimplator

            10/09/2012 at 8:37 pm

            • Da sunt masliniu, figura ochi migdalati, barba, mustata, ziarul Al Ahram in mina si kalasnikov sub hanorac…
              …….
              am scris de 3 ori pina acum.
              Nu exista nici un aeroport in care eu sau ceilalti pasageri cind iesim din el sa nu aratam un document, chiar diplomatic fiind , macar fluturat.
              Ma rog tu ai alte experiente….

              lastnightmusic

              10/09/2012 at 9:09 pm

              • Depinde de punctul de plecare si de destinatie al zborului. Daca ambele sunt in tari Schengen atunci e un flux special unde nu mai are loc controlul vamal si de pasapoarte (indiferent de nationalitatea celor care sunt in acel avion). Daca zbori insa din Ro catre o tara din Schengen sau viceversa atunci esti controlat. Ideea e ca esti controlat o singura data cand intri in spatiul Schengen, in prima tara in care intri, apoi traficul intern spatiului este liber.

                Bogdan

                10/09/2012 at 11:20 pm

              • Merci. asa este clar.

                lastnightmusic

                11/09/2012 at 8:24 am

          • Anglia nu e in Schengen. Pe celelalte aeropoarte Schengen sunt fluxuri separate (nu se duc avioane Schengen la gate non Schengen). Pana si Otopeni e predispus la fluxuri separate.

            cinic

            11/09/2012 at 9:03 am

  19. Buna seara tuturor 🙂
    Pentru ca vorbim de femei puternice – va multumesc d-na judecator Motoc pentru opinia separata din 9 iulie.
    Multumesc @Citoyen si Politeia pentru ca prin voi am ajuns sa cunoc textul.
    Despre ridicolul „Horia” nu am ce sa mai spun 🙂

    Diana

    10/09/2012 at 7:21 pm

  20. @stefan
    la treaba cu strugurii ce-i impiedica pe „viticultorii romani” sa vinda ei strugurii;
    mereu ma intreb: un tir frigorific din regiunea chianti pina la cluj costa cam eur 3000 la 20000 kg/tir,sunt cam 0,15 eur,sau cam 68 bani,sau cam 10 pct din pretul de vinzare in piata
    si tot eu imi raspund: aia din chianti au cooperativele si sistem de distributie,aia din vrancea sau ostrov fiecare cu aia a ma-sii
    uite aici e o nisa pentru imm-uri si ceva ce un partid poate face

    intimplator

    10/09/2012 at 7:27 pm

    • Vinul de Chianti se face pe 3 dealuri. Italienii exporta anual jde,milioane de vagoane de vin Chianti
      Asta o spunea Hendrik van Loon in 1938

      lastnightmusic

      10/09/2012 at 7:37 pm

      • @tds
        aici chiar ma pricep:
        vrei sa cumperi ” eticheta” chianti,mergi la metro si dai 2 euro/sticla
        vrei un chianti verro,iti dau eu adresa de unde cumpar in fiecare an 4 cutiix6 sticle cu 12 euro/sticla classico si 16 euro/sticla drugo;mai adugi si transportul ;
        acum am o idee -sa coste mai ieftin transportul il folosim pe stefan: i-l livreaza lui( transport gratuit pe teritoriul italiei asigurat de producator) si stefan ni-l trimite cu atlassib;iesim la 1 euro/sticla transportul
        si apropo,cuvintul sinonim al dezastrului= fiasco,vine de la dezastrul primelor livrari de chianti in ” fiasco” in prim jumatate a sec xx in us
        fiasco fiind chianti ambalat in sticle de 3 lt si sticla in cosurile de nuiele

        intimplator

        10/09/2012 at 7:52 pm

    • Seara buna domnul @intimplator .
      Perfect adevarat ce spuneti cu nisa privind imm sau partid .
      Din pacate in RO e multa gargara in politica si mai putina strategie (de regula lipsa totala) .
      Occidentalii au ajuns unde au ajuns in agricultura datorita a zeci de ani de stimulare financiara a agriculturii .
      Care „stimulare” a inclus finantare nerambursabila (la fond pierdut) , subventii de toate felurile si scutiri de taxe si impozite .
      Nu vom reusi sa ajungem devreme la nivelul din vest dar cu sistemul actual , nicioadata . 😦

      stefan60

      10/09/2012 at 7:38 pm

  21. nu numai politicienii nostri sunt ridicoli/clipul de mai jos a fost declarat cel mai prost din campania pentru locale( in oct 2012) din belgia;

    http://www.youtube.com/watch?v=IcOr9PWtOb0&feature=youtu.be

    intimplator

    10/09/2012 at 7:34 pm

  22. Buna seara la toata lumea
    Si mie imi ploua in gura, dar maine ma duc la socri sa culegem via, asa ca mai e nitel. Si cand ma intorc, opresc si imi iau si o pastrama de berbecut, si sa te tii. Iar sar peste 85 Kg.
    Pofta buna tuturor.

    Alex

    10/09/2012 at 7:34 pm

    • Salut Alex,
      Pofta buna si un must gustos!

      Theophyle

      10/09/2012 at 7:39 pm

      • Multumesc mult
        O sa ma gandesc si la voi. Tocmai ce mi-am serbat ziua de nastere, asa ca nu strica putin must.
        Toate cele bune.

        Alex

        10/09/2012 at 7:42 pm

        • La multi ani Alex 🙂

          Theophyle

          10/09/2012 at 8:10 pm

          • Multam!
            Multa sanatate tuturor

            Alex

            10/09/2012 at 8:48 pm

  23. Va invit la mine ! Numai ce am facut mustul ! Am si niste pastrama, dar daca veniti, poate aduce careva si niste ghiudem, ca n-am mai vazut de mult

    radames

    10/09/2012 at 7:51 pm

    • Multumiri Rada 🙂

      Theophyle

      10/09/2012 at 8:11 pm

  24. Sara buna cinstiti oaspeti din Shenghen sau nu 🙂 ,
    Sara buna cinstita VP (mai mare in grad decat Teophyle, lui Demeter trebuie sa ii inaltam taote cele bune intai
    Sara buna cinstit Teophyle, care ai grija de catulis.

    Inca o zi in lumea lui A 3. Am senzatia ca cine urmareste A3’iu’ este pierdut si nimica nu’l poate recupera. Singura grija era sa nu castige usl cu peste 66% ca totusi nu se face sa faci constitutia (recunoscand implicit ca usl ar face-o) singur si cum vrei. Ce mai zic sondajele? Cearta asta (pentru ca este o cearta) trebuie sa inceteze.
    Am o intrebare (pentru ca mi s-a pus) Ce este cu tipul de la PRM care face parte din FC? Exista vreo unul din „traseisti” care are probleme potentiale cu justitia? Scuze daca pun intrebarile prea direct, aici internetul nu prea este stabil si nu am timp sa perii intrebarea.
    cu drag al vostru,
    Eugeni 🙂

    eugeni

    10/09/2012 at 8:08 pm

    • Eugeni salut,
      din cate stiu nici un membru al conducerii FC nu are dosar penal si nici nu se afla intr-un litigiu de natura penala. Punct!

      Theophyle

      10/09/2012 at 8:12 pm

      • Mister Theophyle
        In 2-ua saptamini am urmarit cu stoicism antenele , realitatea precum si OTV . Suficient pentru restul vietii . 😆

        stefan60

        10/09/2012 at 8:20 pm

        • Salut stef 🙂
          1. Cine te-a obligat?
          2. Daca te-ai uitat meriti din plin pedeapsa 🙂

          Theophyle

          10/09/2012 at 8:21 pm

          • 1- Curiozitatea sefu . 🙂
            2- Pedeapsa a fost sa urmaresc si asa numitele transmisiuni politice in care din tintar se face armasar si denaturarea faptelor e scop in sine pentru spalarea pe creier .
            PS. Placut impresionat de Pro TV . Profesionalismul se vede .

            stefan60

            10/09/2012 at 8:34 pm

            • @stefan
              prosttv profesional?poate in comparatie cu alea ale lui berlusconi!
              uitati-va la master chef la englezi sau francezi si comparati cu prosttv

              intimplator

              10/09/2012 at 8:41 pm

  25. Buna seara tuturor. Si eu am apucat vremurile in care se mai sarbatorea in Romania ziua recoltei si cand mai toate carciumile cu gradini serveau must in perioada asta a anului. 🙂

    clemycali

    10/09/2012 at 8:26 pm

    • Salve Clemy 🙂

      Theophyle

      10/09/2012 at 8:40 pm

  26. ma lumineaza si pe mine cine sunt domnii astia?
    daca nu ma insel todirascu are o firma de distributie farma,sau nu? ceilalti imi sunt complet necunoscuti..
    •Valeriu Todiraşcu – Prim-vicepreşedinte PNR
    •Augustin Ofiţeru – Vicepreşedinte PNR
    •Radu Costea – Membru al Preşedinţiei PNR

    intimplator

    10/09/2012 at 8:45 pm

    • Bleen : ” Augustin Ofițeru, acest Patapievici și Pleșu al Noii Republici „!

      radames

      10/09/2012 at 11:28 pm

  27. Greu sa ma abtin chiar si la vremea mustului si-a pastramei… balena moralista iubitoare de gibon iresprosabil iar o comite…
    http://www.romaniacurata.ro/ultima-resursa-a-dreptei-plagiatul-3283.htm

    Si m-a enervat astazi si patriarhul european deputat al dreptei, CP, cand a recomandat el ca „amandoi” colegii de dreapta sa se abtina de la declaratii… Care „amandoi”?, ca doar un frustrat caraie prin toate ziarele care-l iau in seama… sa nu-mi aduc aminte cand porcul criminal batran era privit „cu respect” de tanarul patriarh.

    Daca pica ca naiba in secventa aceasta cu arome de toamna, doar stergeti, va rog, acest mesaj – n-o sa fie suparare 🙂

    A A

    10/09/2012 at 8:47 pm

    • Pai ce sa-ti spun 🙂
      1. Cezar Preda partener la ICCD. Are agenda lui ca toti tineri lupi. Se da reformist si face dealuri pe sub masa cu Blaga;
      2. AMP este dezderatul jalnic al mostenirii lui Soros, de fapt impreuna cu amica sa mult mai pozitiva MM;
      3. MN si gigantica lui constructie se ascunde sub fustele lui MM;

      Nici un fel de pica prost. Si eu m-am plictisit de toti bravi dreptaci cu inimele sus care cred ca voturtile cresc in copac.

      Theophyle

      10/09/2012 at 8:53 pm

      • Pe mine cel mai mult m-a dezamagit MM cand s-a repezit sa critice „traseismul” PFC.

        clemycali

        10/09/2012 at 9:03 pm

      • Boala veche la neamul asta… pizma adanca din suflete rontaind la creiere si viitor… dar noi mergem senini mai departe.

        Sper ca MM sa se opreasca din comentarii inainte de mai atenta judecata. Vor fi ei unii si traseisti in FC, se va vedea asta caci observarea este atenta, dar stilul catorva lideri este complet diferit si probat in timp pe lucruri facute si expertiza demonstrata.

        A A

        10/09/2012 at 9:17 pm

        • Stiu dar MM nu ar avea de ce sa fie roasa de invidie. Problema traseismului este importanta dar pana la urma trebuie sa ne uitam in toate ograzile si nu doar in curtea FPC. Iar traseismul trebuie sa fie doar una dintre conditii si nu cea mai importanta dintre ele.

          clemycali

          10/09/2012 at 9:20 pm

          • Singura MM ar putea sa nu fie roasa de pizma in suflet – cred ca a vorbit insa prea repede. Restul se miros de la o posta. Traseismul trebuie eradicat in FC, adica astia care au venit din alte parti sa faca politica „noua” la FC trebuie observati atenti la ce zic si fac – daca chiar cred sau au sarit la o noua halca politica pe care o cred ei invingatoare candva.

            A A

            10/09/2012 at 9:24 pm

      • @theophyle
        hai s-o spun
        intr-un „clasament personal’ la bruxelles,romania a reusit sa ajunga sub grecia
        toti idiotii de politruci romani-si aici spun ” toti”=si asa numita stinga si asa numita dreapta se duc acolo ca la stapin,ca la inalta poarta sau ca la moscova
        e cea mai mare greseala posibila
        degeaba ai citiva oameni care spun ce cred,sunt minoritari;sunt acoperiti de ” pitzifelnici” (in delegatie sau oficiali)care se pling! unii de basescu,altii de ponta,altii de antonescu,altii de tot si toate
        niciul nu pricepe ca cei carora li se pling habar n-au cine e ponta sau basescu sau antonescu
        toti se comporta acolo ca si cum romania ar fi buricul tirgului/asta e provincialism,asta e subdezvoltare
        senzatia mea e ca la EU au sarit ca arsi-pe buna dreptate-nu din cauza suspendarii lui basescu ci din cauza nerespectarii regulilor;daca o faceau cu cap-slava Domnului ca nu-l au-nu era nici o problema
        sa scurtez,cit o fi EU de rea,singura sansa a romaniei sa ramina cuplata la civilizatia vestica asta e;daca e sa folosesc o analogie – extrem,extrem de fortata-
        e ca lupta de la salamina-unii greci erau pro persia,altii nu-urmarile disputei le simtim si azi

        intimplator

        10/09/2012 at 9:19 pm

  28. Seara buna la oameni de seama.

    As incerca un rapuns la intrebarea din text, doar ca este rezultatul unor povesti pe care mi le-au spus cei mai in varsta. Potrivit acelor relatari (pe care n-am motive sa le pun la-ndoiala) in mustarii licoarea usor inasprita se oferea clientilor in ulcele de lut, iar pastrama, usor afumata, se aducea la mese pe funduri din lemn de fag/stejar. Alaturi de halca de animal jertift intru desfatarea papilelor, dar tot cu acest scop, cu o lingura mare de lemn se rupea din ceaun o bucata de mamaliga vartoasa. Ospatarii aveau grija ca de pe fiecare masa sa nu cumva sa lipseasca un mojar, tot din lemn, cu mujdei de usturoi. Iar in meniu isi facea loc si ghiveciul in care se puneau pe langa toate felurile de carne si toate felurile de ardei si ceapa rosie.. iar fumul… he heee… te ducea de nas pana-n batatura mustariei 😀

    Kenwood

    10/09/2012 at 9:10 pm

    • Obiceiuri barbare 🙂

      lastnightmusic

      10/09/2012 at 9:14 pm

      • Asa e. Cam nashpa obiceiurile acestea: sa bem, sa mancam, sa dormim. Dar sincer nu’sh daca astea sunt mai proaste decat obiceiurile unora de a trimite plicuri in fiecare luna 😀 … si dracia naibii: macar unu’ sa scrie c-ar da. E ca un facut, toti cer 😀

        Kenwood

        10/09/2012 at 9:35 pm

    • @kenwood
      eu sunt din cei batrini/era si nu era
      pe masura ce firul vietii se scurteaza te schimbi;
      daca aveai bani sau ” relatii” era asa cum descrieti Dvs;daca nu beai ceva cu colorant si zahar numit must,in obor sau in alta parte si aveai doar senzatia ca ” te simti bine”
      n-as idealiza deloc vremurile acelea
      era ca mersul ” la mare”
      egalizarea la nivelul minim
      p.s. nu vreau in nici un fel sa subestimez ce spune @theophyle,dar e un pic ” nostalgic” si pe buna dreptate/cind vezi cine vine dupa tine nu poti fi altfel

      intimplator

      10/09/2012 at 9:36 pm

      • Nu idealizam. Am destui ani ca sa stiu ceea ce a insemnat iepoca-de-aur. Am incercat doar o „tusa” de completare a unui tablou zugravit de Theophyle. Tablou pe care l-am perceput ca datand dintr-o perioada anterioara revolutiei socialiste. Iar elementele provin de la oameni care au apucat acele vremi.
        Altminteri, in ceea ce priveste nivelarea-n nimicnicie, suntem in deplin acord. „mersul-la-mare” se facea cu pretul unui c.a.r. returnat in celelalte 11 luni, c.a.r. care micsora teribil restul de plata deja dijmuit de „rata-la-casa/mobila”.

        Kenwood

        10/09/2012 at 9:52 pm

  29. Uite, ca se intreba intimplator de ce trebuie eu sa arat pasaport cind calatoresc .
    Uite aici un clip mai vechi cu mine

    lastnightmusic

    10/09/2012 at 9:23 pm

    • scuze Intimplator , sunt mai multe aici , eu sunt in al doilea clip

      lastnightmusic

      10/09/2012 at 9:26 pm

      • deci ,imi dai dreptate,esti dubios/incep sa ma intreb ce patesti cind treci pe la ” cerberii” de la otopeni/pina si mie imi scaneaza de 2-3 ori CI,dar tie!!!

        intimplator

        10/09/2012 at 10:01 pm

  30. baieti si fete, s-a cam intors roata pentru USL. Comisia de la Venetia, Daniel Morar care anubta fraude si probe ale lor la referendum, Viviane Reding, Parlamentul European, etc.

    Ei contra-ataca puternic cu Sova si Parlamentul care vrea sa ancheteze procurorii. Mda, au minte cat gastele.

    Cetatean

    10/09/2012 at 9:30 pm

    • Am vazut. Norocul nostru este ca sunt tampiti ptr ca la modul in care s-a miscat pana acum opozitia romana (inteleg prin asta opozitia institutionalizata, adica PDL-ul) eram deja cu un picior integrati in Federatia Rusa.

      clemycali

      10/09/2012 at 9:35 pm

      • buna clemy
        misto noroc. Ai lor (usl) sunt tampiti , ai nostri (pdl) tot tampiti 🙂 haz de necaz

        lastnightmusic

        10/09/2012 at 9:42 pm

    • Buna seara Cetatean
      Doamne ajuta. Poate pana la alegeri ajung si ei pe la un 30-35% maxim. Ca daca ajung astia sa ne faca noua constitutie putem pleca linistiti in Congo, si sa stingem lumina dupa noi.

      Alex

      10/09/2012 at 9:40 pm

      • Crezi ca te vor primi ? Au si congolezii mandria lor . 🙂

        lastnightmusic

        10/09/2012 at 9:44 pm

      • nu ma duc in Congo, acolo merge Sova. Am inteles ca pregateste un amendament la constitutia congoleza 😆

        Cetatean

        10/09/2012 at 9:47 pm

        • lasa-l sa se duca. Poate da Dumnezeu de ramane pe acolo 🙂

          clemycali

          10/09/2012 at 9:48 pm

        • Sigur se incurca intre Congo Kinshasa fostul Congo belgian si Congo Brazaville La cit il duce capul 🙂

          lastnightmusic

          10/09/2012 at 9:52 pm

      • N-ati citit interviul d-nei Motoc care a fost raportor ONU in Congo intre 2001 si 2003? Congolezii ne intorceau, fara sa stie, amabilitatile vorbind despre balcanizarea Congoului.

        leon

        11/09/2012 at 12:03 am

  31. Salutari Teophyle, salutari tutror!
    Anul acesta viile se culeg foarte devreme, in sudul tarii a inceput deja culesul. Cand culeg cativa, culeg toti, deoarece se tem de furat strugurii din vie 😦
    Cand mergi la vie sa iei cativa struguri pt masa, stergi urmele facute in tarana, pt ca hotii merg la furat acolo unde se vad urme.
    Noi am primit deja must, de struguri albi, ceasla si alti combinati. Pe a noastra (via) o culegem dupa 17 sept, acum nu avem timp. Se face sarbatoare mare la cules, daca mai ai putere 😛 Ca sa cari cosurile cu struguri pe distante mari (randurile viei sunt lungi si pline de o tarana moale) e greu. Culegi in soare, apoi cari, apoi mustesti… la final esti „mort”. 😛
    Partea frumoasa a culesului este doar o imagine, de fapt e foarte mult de munca sustinuta.
    Dupa ce ai mustit in tacitoare, tragi mustul, il lasi la fiert, apoi mergi cu boasca la cazan, stai noaptea, pana iti vine randul, ca sa faci tuica. Acolo alta munca: cari apa pt racire, lemne, in fine.
    Iti vine sa petreci, dar nu prea mai poti 😛

    In alta ordine de idei, guvernul a publicat in MOf OG 15 din 23 august 2012 publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 621 din 29 august 2012, data intrarii in vigoare : 1 septembrie 2013
    Trebuie citite si asimilate/digerate pana anul viitor, sau au fost date la misto???
    Aceasta OG se refera la regimul de plata, deducere TVA la incasare, treaba cu care FMI, BM si CE nu au fost de acord. De aceea au impins aplicarea pt anul viitor, DAR AU PUBLICAT in MOf!!
    Atentie mare, modifica mult TVA-ul!
    Fiti atenti la ce mesaje dati de aici incolo 😛 😛 sa nu fie considerate facturi si sa vi se ia TVA!! 😛 😛
    „29. Articolul 155 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    „ART. 155
    Facturarea
    (1) În înţelesul prezentului titlu sunt considerate facturi documentele sau mesajele pe suport hârtie ori în format electronic, dacă acestea îndeplinesc condiţiile stabilite în prezentul articol.
    (2) Orice document sau mesaj care modifică şi care se referă în mod specific şi fără ambiguităţi la factura iniţială are acelaşi regim juridic ca şi o factură.”
    Sper din tot sufletul sa nu formam guvern in toamna cu imbecilii astia.
    Ce spuneam zilele trecute, Theo, de STABILITATE, PREDICTIBILITATE in domeniul fiscal? 😛 😛

    ceaikovski

    10/09/2012 at 9:37 pm

    • Buna seara
      Nu se tem numai de hoti. Pe la socrii mei umbla stolurile de grauri de la cateva sute la cateva mii, si daca apuca sa se lase in via ta 10 -15 minute (in cazul in care vecinii au cules deja), poti sa ramai linistit acasa ca nu mai aduni mare lucru. E adevarat ca nu avem hectare de vie si poate si de aia se simt mult mai usor pagubele.

      Alex

      10/09/2012 at 9:44 pm

      • Da, ai dreptate, graurii sunt groaznici. Dar la noi, cel mai rau se tem de hoti 😛 si de vecinii, care terminandu-si via de cules, se „intind” si peste randul lor 😛 😛

        ceaikovski

        10/09/2012 at 10:40 pm

      • Graurii,si seceta! La noi, de saptamina trecuta au trebuit culesi strugurii, pt ca au inceput sa se usuce, se stafidesc !Sint super dulci,dar mai putini ca anul trecut ! Oricum vinul va fi de f buna calitate, dar mult mai putin decat anul trecut !
        Graurii sint o mare problema, avem si un aparat din ala cu ultrasunete, dar degeaba !
        Cei care treceti prin Timis, va sfatuiesc sa vizitati viile si crameleRecas, si veti afla lucruri foarte interesante despre cum se culeg strugurii ca vinul sa iasa bun ; de la 2 noaptea, pina cel tirziu la 9 dimineata!

        radames

        10/09/2012 at 11:35 pm

        • Ia te uita! Nu stiam!
          Daca ai vie putina, poti sa pui plase speciale peste vie, se gasesc la marketurile de specialitate. Contra pasaretului dornic de boaba dulce 🙂

          ceaikovski

          11/09/2012 at 12:14 am

    • CAre este treaba cu acest TVA? Antenistul meu ma omoara cu faptul ca ajuta companiile mici. Se plateste la incasare acest TVA numai pana la un numit venit al companiei?

      eugeni

      10/09/2012 at 9:59 pm

      • putem sa-i dam niste sapun antenistului tau? Sfoara se gaseste pe toate drumurile.
        Da, Daca antenistul tau pricepe ce vor astia de la noi, sa ne transmiti si noua. Pe bune.
        Ori notifici, ori te iau ei oricum, ori aplici de la 1 sept 2013, ori de la 01 ian 2013, ori dracu sa-i ia!
        Uite aici: „ART. II
        (1) În anul 2013, persoana impozabilă care are sediul activităţii economice în România conform art. 125^1 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a cărei cifră de afaceri în perioada 1 octombrie 2011-30 septembrie 2012 inclusiv, determinată în funcţie de elementele prevăzute la art. 134^2 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, nu depăşeşte plafonul de 2.250.000 lei aplică sistemul TVA la încasare prevăzut la art. 134^2 alin. (3) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, începând cu data de 1 ianuarie 2013.
        (2) În scopul aplicării prevederilor alin. (1), persoana impozabilă care aplică sistemul TVA la încasare începând cu data de 1 ianuarie 2013 are obligaţia să depună la organele fiscale competente, până la data de 25 octombrie 2012 inclusiv, o notificare din care să rezulte că cifra de afaceri realizată în perioada 1 octombrie 2011-30 septembrie 2012 inclusiv nu depăşeşte plafonul de 2.250.000 lei. Dispoziţiile art. 134^2 alin. (3) lit. b), alin. (4)-(8), alin. (10) şi (11), precum şi ale art. 156^3 alin. (12) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător şi de către aceste persoane impozabile. În situaţia în care persoana impozabilă nu depune notificarea prevăzută la prima teză, aceasta va fi înregistrată din oficiu de organele fiscale competente în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare, prevăzut la art. 156^3 alin. (13) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, până la data de 1 ianuarie 2013, urmând a aplica sistemul TVA la încasare începând cu data de 1 ianuarie 2013.
        (3) Înscrierea în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare, prevăzut la art. 156^3 alin. (13) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, a persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare începând cu data de 1 ianuarie 2013 se face de către organele fiscale competente până la data de 1 ianuarie 2013 pe baza notificărilor prevăzute la alin. (2).”

        ceaikovski

        10/09/2012 at 10:37 pm

        • salut. Eu caut un POLONEZ care sa-mi explice si sa public pe blog de ce in PL numai 2% recurg la asta. Gabi Biris a explicat destul de bine acum vreo cateva zile. Eu as mai adauga ca naste evidente suplimentare care COSTA. O firma mare va prefera un furnizor de peste 500 000 euro ca sa nu-si bata capul suplimentar. Si cum cel mai mare rau-platnic e statul ……

          cinic

          11/09/2012 at 9:13 am

    • @ceaikovsi
      buna seara
      in ” paranoia” mea fiscala sa intelg ca un inspector mai ” zelos” poate interpreta ca trebuie platit tva la un contract in care se spune,ex: ” pentru serviciile prestate se va factura x/ora in fiecare luna calendaristica”?

      intimplator

      10/09/2012 at 10:09 pm

      • Salve intamplator!
        In super-fiscalitatea lui Georgescu, se poate orice. Ce nu stiu este CUM vor putea ei controla, daca ai furnizorii achitati. Pt ca daca citesti, o s avezi ca pt a avea drept de deducere trebuie sa-ti achitit furnizorii. Si stau in cap si ma gandesc cum mama dracu’ vor verifica ei, daca ai furnizorii achitati????? Si partea a doua, vei mai primi vreodata rambursare de TVA?
        In perioada de glorie a lui Fl Georgescu, se ajunsese la paranoia: trebuia sa ai furnizorii achitati, acestia la randul lor sa aiba si ei furnizorii achitati, etc. Un lant al slabiciunilor. In final in economie nu se mai misca un ban, nu se mai emiteau facturi, doar pro-forme, sau deloc, si s-au dat mai multe HG-uri de compensare a datoriilor la nivel national. Pt ca toata lumea era datoare la toata lumea, nimeni nu mai achita nimic, era un blocaj total.
        Ai vazut-o pe aia cu TVA devenit exigibil, la ora din automat? Foarte tare!!!
        Plus, nu inteleg, faptul generator al taxei, nu mai este emiterea facturii? Ci livrarea/prestarea serviciului? Si daca citesti paragraful te crucesti…
        Facturile pot fi emise in orice valuta, numai TVA sa fie in lei…Ete branza, astia modifica si Lgea Contabilitatii, care spune clar ca pe terit Ro se lucreaza doar in lei. Bun si daca emit factri in orice valuta, in contabilitate cum bagi?

        „(22) Sumele indicate pe factură se pot exprima în orice monedă cu condiţia ca valoarea TVA colectată să fie exprimată în lei. În situaţia în care valoarea taxei colectate este exprimată într-o altă monedă, aceasta va fi convertită în lei utilizând cursul de schimb prevăzut la art. 139^1.”

        si fii atent la asta: „(24) Autenticitatea originii, integritatea conţinutului şi lizibilitatea unei facturi, indiferent că este pe suport hârtie sau în format electronic, trebuie garantate de la momentul emiterii până la sfârşitul perioadei de stocare a facturii. Fiecare persoană impozabilă stabileşte modul de garantare a autenticităţii originii, a integrităţii conţinutului şi a lizibilităţii facturii. Acest lucru poate fi realizat prin controale de gestiune care stabilesc o pistă fiabilă de audit între o factură şi o livrare de bunuri sau prestare de servicii. «Autenticitatea originii» înseamnă asigurarea identităţii furnizorului sau a emitentului facturii. «Integritatea conţinutului» înseamnă că nu a fost modificat conţinutul impus în conformitate cu prezentul articol.
        (25) În afară de controalele de gestiune menţionate la alin. (24), alte exemple de tehnologii care asigură autenticitatea originii şi integrităţii conţinutului facturii electronice sunt:
        a) o semnătură electronică avansată în sensul art. 2 alin. (2) din Directiva 1999/93/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 decembrie 1999 privind un cadru comunitar pentru semnăturile electronice, bazată pe un certificat calificat şi creată de un dispozitiv securizat de creare a semnăturii în sensul art. 2 alin. (6) şi (10) din Directiva 1999/93/CE;
        b) un schimb electronic de date (electronic data interchange – EDI), astfel cum a fost definit la art. 2 din anexa I la Recomandările Comisiei 1994/820/CE din 19 octombrie 1994….bla bla”

        Ma doare capul!!

        ceaikovski

        10/09/2012 at 10:29 pm

        • O mai pun unii de o super afacere, daca ma raporterz prin prisma inoirii semnaturii electronice, min. 150 lei.

          mar

          10/09/2012 at 11:05 pm

          • o porcarie!
            Plus ca trebuie sa-ti chemi IT-istul sa instaleze, o complicatenie turbata…
            Sper sa vada cine trebuie, in timp util toata mizeria asta cu OG 15, mai avem un pic si tre sa facem notificari la fisc si daca nu faci tot te forteaza sa treci la noua metoda cu TVA.
            Nu inteleg, zau, e aplicabila de la 01 sept 2013, dar se aplica de la 01 ian 2013… Hahahhahahaha
            Tare!!!

            PS: nu mai spun, ca multe sunt preluate din fosta lege, o dau ca fiind a lor, dar prevederile sunt deja.
            Ca si faza cu modificarea bacalaureatului, diferentiat, nu inteleg de ce presa nu a sesizat pana acum, ca aceasta prevedere exista deja in Legea invatamantului adoptata anul trecut, legea Funeriu, dar se aplica din 2015, adica la finele unui ciclu scolar! Androneasca a preluat-o ca fiind gaselnita ei, si a grabit prevederea, ceea ce e o tampenie, pt ca elevii s-au pregatit intr-un fel in 2-3 ani de liceu.
            A! sa nu uit, azi a trecut prin adoptare tacita anularea clasei pregatitoare, incepand cu anul urmator.
            Astia iar fac experiente pe cobai UPS! pe copiii Romaniei!
            Sa nu mai aduc in discutie toti banii cheltuiti deja de scoli cu achizitii de mobilier etc, plus profesorii angajati sa asigure predarea/formarea pt aceste clase…
            Astia , USL lasa in urma lor o gramada de mizerii, pe care guvernul urmator va trebui sa le lamureasca, sau va fi acuzat de toate cretinismee pe care le-au facut astia in cateva luni de guvernare.
            Daca guv urmator NU VA FI ATENT la tot ce au modificat astia, de la USL, va fi acuzat de toate categoriile, salariati, pensionari, privati, sindicate, parinti, profi, etc.
            E de jale, va zic. Atatea tampenii au facut si atatea incurcaturi lasa, ca nu stiu cum se vor putea solutiona in timp util, sa nu produca efecte, greu cuantificabile.

            ceaikovski

            10/09/2012 at 11:23 pm

    • ceaikovski

      ai aici un link cu o masinarie ce poate culege un hectar de vie in doar doua ore, fara pierderi. Asa poti sa-ti faci munca mai usoara si sa-ti rezervi timp si pentru placerea culesului 🙂
      Se spune ca ar costa cam 250 euro pe ora s-o inchiriezi 😉 o nimica toata pentru iubitorii de vin 🙂 🙂

      http://www.cornichon.org/2010/09/the-harvest-is.html

      mayausa

      10/09/2012 at 11:20 pm

      • 😛 😛 Bine, ok, la cata vie am eu exact asta-mi lipseste. Strugurii de pe gard il culege? 😛
        La via familiei nu mai particip la cules 🙂 Am implinit varsta 🙂 Las pe aia tineri si nelinistiti, care vor must, dar stand la TV… 😛
        Am cules destul la viata mea, cand traiau ai mei, mi s-a acrit de spinari si sale rupte. Las locul tineretului bautor de must 😛 😛

        ceaikovski

        10/09/2012 at 11:30 pm

      • Maya, sunt si in Romania in exploatatiile modernizate. Ca sa poata fi utilizata, via tb plantata intr-un anume mod si pe un anume tip de spalieri.

        mar

        10/09/2012 at 11:31 pm

  32. Noapte buna tuturor, si spor la treaba maine.

    Alex

    10/09/2012 at 9:46 pm

  33. In sfarsit! Abia azi a fost publicata in M. Oficial data alegerilor: 9 decembrie. A durat 9 zile pana au publicat-o. Au publicat-o la limita..

    Cetatean

    10/09/2012 at 9:51 pm

    • Nu inteleg care este spilul.

      clemycali

      10/09/2012 at 9:52 pm

      • sunt mai multe ipoteze:

        1. psihologica. sa scrii cu mana ta data la care ti se incheie mandatul, e greu.
        2. economica. au ezitat daca sa faca pe 9 sau pe 18, dupa ce bugetarii isi iau salariile.
        3. razboinica. unii vroiau sa mai incerce o suspendare si nu stiau cand.
        4. electorala. vor sa aiba timp sa negocieze mai mult candidaturile si colegiile.
        5. ceva legat de Justitie, probabil.

        Cetatean

        10/09/2012 at 9:58 pm

        • pardon. 9+7 = 16 (la pct. 2)

          Cetatean

          10/09/2012 at 10:00 pm

          • city, te rog – daca nu te odihnesti – spune-ne care este calendarul de acum inainte. cand trebuie incheiata alianta (if)? cand trebuie depuse listele etc.? raspunsurile vor fi bine primite de toti. iti multumesc

            mru

            11/09/2012 at 12:32 am

        • Asta cu justitia este clara. O noua suspendare nu cred ca mai incearca. Nu mai vorbim de faptul ca negocierile ptr candidaturi vor fi lungi si cu scantei. Eu ma gandeam ca este si altceva la mijloc, o prevedere legala, care sa le impuna publicarea in MO pana la o anumita data. Eu cred ca marea lor urgenta este inlocuirea lui Kovesi si Morar. Nu stiu cat succes vor avea in manevra asta. Sper ca CSM sa se tina tare si sa nu o lase pe madam Pivnicieru sa isi faca mendrele.

          clemycali

          10/09/2012 at 10:03 pm

          • CSM si-a acordat termen de 90 de zile pentru a aviza candidaturile noilor procurori, 😈 avizul e consultativ, dar trebuie sa existe.

            Cetatean

            10/09/2012 at 10:10 pm

            • @cetatean
              pariu ca pe chestia asta se va declansa un nou scandal mediatic intre ce vrea guvernul=poporul(mj) si csm(basescu)?
              a3 =virf de lance

              intimplator

              10/09/2012 at 10:19 pm

              • da, sunt perfect convins. Deja am scris materialul 😆

                Cetatean

                10/09/2012 at 10:23 pm

          • @clemycali
            place sau nu ,bruxelles are un cuvint de spus in numirea „inlocuitorilor”
            numele ” bica” a fost probabil un test/din pacate nu a fost trecut/romanii mereu vor ” puristi” si pina la urma asta au /numai ca nu ce vor ei

            intimplator

            10/09/2012 at 10:13 pm

            • mai mult ca BXL, SUA au un cuvant de spus.

              Cetatean

              10/09/2012 at 10:17 pm

              • @cetatean
                us e o tara pragmatica,daca romanii de acolo ar vota compact-ca polonezii-poate da/norocul romaniei-sa fim cinstiti este ca dupa john davis-diplomat de cariera-am avut noroc de doi(din 3) ” numiti politic”=crouch&gitenstein,care s-au comportat ca diplomati de cariera
                se subestimeaza rolul extraordinar al lui michael guest/fara el la bucuresti cred ca eram ” fiii ploii”

                intimplator

                10/09/2012 at 10:28 pm

              • apropo de guest
                sunt anti gay militant,dar nu pot sa nu recunosc valoarea unui om

                intimplator

                10/09/2012 at 10:32 pm

              • guest l-a cam rupt pe Nastase (culmea ironiei) la novel politici

                Cetatean

                10/09/2012 at 10:34 pm

        • Eu cred ca mai mult e legat de bugetul pe anul viitor 😛 😛 pe care n-o sa-l faca si intram in 2013 FARA BUGET.
          L-ai vazut pe Florin Georescu ce tras la fata e dupa 2 luni de cacaguvernare? Arata ca Bocule, dupa 2 ani de premierat 😛 😛
          Cand a venit el ministru de finante, era rosu la obrajori, relaxat, acum e tras la fata si are o privire INGRIJORATA, sa te uiti.
          Inseamna ca toate calculele electorale sunt bazate pe realitati economice…

          ceaikovski

          10/09/2012 at 10:47 pm

          • Boc saracul, la 46 de ani, arata de parca avea 60. acuma si-a mai revenit putin.

            USL sunt mancati la buget, iar Georgescu abia asteapta sa se uscheasca inapoi la BNR.

            Cetatean

            10/09/2012 at 10:56 pm

            • Asa-i. Bocule si-a mai revenit, dar oricum i-a halit 10 ani din viata…
              Fl Georgescu stie exact care e realitatea economica si cred, ca vrea inapoi la BNR… Pacat de bou, ca s-a angajat la patron prost 😛
              Din partea mea, sa-l ia naiba cu aberatiile lui. Nu stiu cand a fost mai bun, cand numara chiloti la APACA, sau cand a fost ministru al lui ilici? Masura valorii si-a dat-o candva, dar nu ca ministru si nu cred ca la BNR 😛 😛

              ceaikovski

              10/09/2012 at 11:34 pm

          • suntem in semestrul europea, adica in sept. trebuie dusa la Bxl propunerea debuget 2013. Si numai DUPA ce bxl zice OK poti sa o prezinti in parlament. Rajoy a fost trimis inapoi de TREI ORI pana a iesit cu defitiul acceptabil. Evident USL e mucles pe acest subiect.

            cinic

            11/09/2012 at 9:19 am

            • Salve @cinic!
              Pariu ca astia nu fac nicio propunere de buget in sept? Nu vor sa afle poporu’ in ce hal stam 😛
              O s-o intinda cat se poate de mult.
              Ei habar n-au de bugetul pe 2013 si dau OG-uri care, ca acela cu TVA si contributii, care modifica fundamental incasrile la buget. Lasa viitorului guvern o mizerie, de care va fi luat responsabil, desi nu le apartine.

              ceaikovski

              11/09/2012 at 3:56 pm

  34. a propos. Saptamana asta vor fi doua episoade din Constitutia poporului „suveran”. Am reluat serialul si il voi termina toamna asta pana la alegeri. 🙂

    Cetatean

    10/09/2012 at 10:12 pm

    • Mulțumim! 🙂

      Ovidiu

      10/09/2012 at 11:27 pm

  35. Buna seara! Acest titlu imi aduce aminte de filmul A Walk in the Clouds; as revedea in fiecare toamna scena cu femeile care danseaza sa faca mustul…

    drivas

    10/09/2012 at 10:14 pm

  36. @tds
    provocare:
    mai am doua sticle de chianti classico/2005( producatorul mi-a spus ca trebuieconsumate pina in 2009);le incercam?@theo poate lua comisionul de ” conexiune”

    intimplator

    10/09/2012 at 10:36 pm

    • suna bine.
      Ieri la Braila la terasa/restaurant Antic un Sarica-Niculitel din 2007 la o ciorba de peste incredibila. Balans perfect. E un loc in care merita sa mergi/revii . O atmosfera de toamna minunata.

      lastnightmusic

      10/09/2012 at 10:50 pm

      • @tds
        si desertul … ” la noi la braila.. la coana elvira…”? cumva
        (asta e unul din cintecele studentiei mele),nothing else

        intimplator

        10/09/2012 at 10:54 pm

      • Niculitel nu se mai vinde in Bucuresti de ani buni. Ori te duci la Tulcea ori pe alocuri in Constanta. [Aligote era fantastic].

        cinic

        11/09/2012 at 9:21 am

    • @tds
      acum serios
      viata e atit de frumoasa!noi ne batem joc de ea;@theo ne-a aratat azi ca trebuie sa ne bucuram de viata
      MN isi bate joc de ea si de noi/chestia e ca nu pricep prea multi si daca pricep nu vor sa recunoasca/dupa ce am citit azi ce a spus ,eu unul ,il declar dusman personal
      absolut impardonabil
      astept detalii unde sa ma prezint cu chianti/amindoi depindem de theo

      intimplator

      10/09/2012 at 11:01 pm

  37. dl campeanu pune punctul pe i; nici ponta nici antonescu nu sunt democrati-asa cum intelegem unii dintre noi-dar unul din ei nu-si poate permite sa spuna nu/aici e eterna drama a noastra/aici e inflexiunea/nu putem avea si fanul in pod si vaca grasa in acelasi timp,si e timpul ,poate,sa decidem ce vrem
    poate ca noul partid Fc e in stare sa relanseze aceasta discutie;aderarea la eu in 2007-din pacate- nu a clarificat problema

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/sciziune-totala-in-relatia-cu-bruxelles-ul-276724.html

    intimplator

    10/09/2012 at 10:52 pm

    • bun articol. omul scrie excelent, ca de obicei.

      Cetatean

      10/09/2012 at 10:55 pm

  38. Buna seara
    Intrebare intrebacioasa: e adevarat ca MN l-a luat pe post de consilier pe Gusa?

    ela

    10/09/2012 at 10:58 pm

    • Asa scrie Blogary, cica au primit o informatie. M-am frecat la ochi, insa de regula Bleen are informatii suficient de bune.

      Daca e asa…. asta explica tot.

      Cetatean

      10/09/2012 at 11:04 pm

    • gusa e scump! asa spune el;daca neamtu isi permite ” follow the money”
      macar il descoperim timpuriu

      intimplator

      10/09/2012 at 11:04 pm

      • Gusa lucreaza si pro bono uneori, stie sa investeasca cu cap.

        Cetatean

        10/09/2012 at 11:05 pm

        • @cetatean
          gusa asta, a investit vreodata banii lui?

          intimplator

          10/09/2012 at 11:18 pm

          • niciodata, numai al rusilor.

            Cetatean

            10/09/2012 at 11:35 pm

      • Echivalentul mai potrivit pentru cei doi este : „…… daca te tii dupa musca ajungi la closet”

        lastnightmusic

        10/09/2012 at 11:12 pm

  39. Buna seara 🙂
    @Intamplator Da 😦 Au inebunit cu paragraful ala, se vede ca este Georgescu la butoane. Nu mai spun de felul cum se interpreteaza povestea TVA-ului, pur si simplu te ia cu ameteala. Mare minune daca nu se va gripa economia, ptr. ca IMM-rile nu le ajuta absolut deloc 🙄

    mar

    10/09/2012 at 11:02 pm

    • @mar
      sa ma laud!sunt ” deshtept’ !caun ” capitalist rapace „,am cerut fiscului control pt inchidere si pfa ;asa ca devin profitor al statului roman care trebuie -cit mai are- sa-mi plateasca pensia de ron 1300/luna( ma rog,un pic mai putin)
      cu asigurarea de sanatate ,stau linistit/in cazul in care e nevoie nu solicit/
      voi expoata statul roman prin copii-le-am cerut sa solicite ajutorul de inmormintare de ron 2000

      intimplator

      10/09/2012 at 11:14 pm

      • 😛 😛 ia vezi ca astia modifica si contributiile pe care le datoreaza pers fizice sa analizezi.
        Sau nu. Ca nu am inteles inca, de cand intra in vigoare OG 15. La inceput cica la 1 sept 2013, iar mai pe la mijloc, cica de la 1 ian 2013 🙂 🙂 🙂 🙂

        ceaikovski

        10/09/2012 at 11:39 pm

    • @mar
      treaba cu imm e complicata
      e chestie de filozofie intre eu si us
      romania fiind in EU si fiind filoamericana poate gasi o nisha de a se face utila;
      e o tema dificila;dar e o tema pe care trebuie sa o abordezi daca vrei sa obtii u loc in fata/mai ales azi cind se cauta ” solutii la criza globala”&nemtilor le place chestia asta
      una peste alta cred ca romania are cam trei teme in care poate fi bagata in seama: tziganii/agricultura si imm
      eu unul as miza pe agricultura si imm
      tziganii i-as lasa bulgarilor

      intimplator

      10/09/2012 at 11:27 pm

      • Total de acord, numai ca la agricultura avem un idiot si la IMM-ri altul 😦 Credema ca au pus pe butuci PNDR-ul cu ultimile proceduri, nu se mai inteleg intre ei. S-a ajuns in situatia in care ptr. 16.000 de Euro, aplicantul privat se face licitatie cu publicare intr-un ziar si cu min. 25 de zile pana la incheierea contractului.

        mar

        10/09/2012 at 11:36 pm

        • Te doare mintea! In UE atribuirea directa e de la suma mai mare. atata birocratie, ca sa capeti un contract, pe bani EU, de 16ooo euro, cand altii fura caimacul.
          Sa dai cu caciula de pamant!

          ceaikovski

          10/09/2012 at 11:43 pm

          • Au inceput sa rezilieze pe capete ptr. ca s-au saturat de balamuc 😦

            mar

            10/09/2012 at 11:46 pm

            • Pai!? Daca ar lua toata lumea, s-ar mari clasa de mijloc, ar deveni independenta, pretentioasa. Ce faci cu astia? Mai au ei timp sa stea cu okii holbati la antena 3?

              ceaikovski

              11/09/2012 at 12:07 am

          • @ceaikovski
            sa nu mentionam suedezul care are trei proiecte si pentru a obtine banii prezinta faturi pentru 24 ore=3×8
            desi nu pare real ” suedezul” este de origine romana,dar fiind’ suedez” i se platesc 2/3 din facturi
            dar, problema e mult mai simpla,la bruxells se stie de nicolescu,de oprisan,de mazare,de dragnea… v-ati da banii pe mina astora?

            intimplator

            10/09/2012 at 11:53 pm

            • Lasa ca am eu o „olandeza” la fel cu „suedezul” tau. Mare oama de afaceri… sta si asteapta telefon de la Nicolaesti, tun, banii la Bulgaria, si o ia de la cap.
              Qi, moa? Pe mana astora? Mai bine las casa descuiata, o nimeri vreun amarat sa ma fure, decat sa las vreun leu pe mana astora 😛 😛

              ceaikovski

              11/09/2012 at 12:01 am

  40. Parodie de dreapta
    http://www.blogary.ro/2012/09/neamtu-si-mru/
    daca nu ati vazut… 🙂

    A A

    10/09/2012 at 11:12 pm

  41. au uitat sa scrie de cele 8 postarei ale mele si de cele nspe ale lui Theo in care MN era criticat in tn crescendo. Insa omul avea nevoie de fapt de o galeata de apa rece in cap.

    Cetatean

    10/09/2012 at 11:14 pm

  42. Gusa are un interviu in ziare.com. Din ce spune, nu prea pare implicat.
    La intrebarea:

    Dati vreo sansa aliantei de dreapta construite in jurul PDL?

    Raspunde:

    „De obicei sunt un om care nu doar saluta, ci si sprijina miscarile politice noi. Din nefericire, „componenta chimica” a acestei coalitii genereaza o reactie exoterma, ma refer la potentialul de scandal deja probat de protagonistii aliantei, reactie care nu va fi de natura sa le apropie electoratul.

    Prognoza mea e ca aceasta alianta se va topi treptat catre scorul electoral posibil de a fi obtinut de baronii PDL si pe care il apreciez in acest moment la 25% in vot absolut la sfarsitul lunii noiembrie”.
    http://www.ziare.com/cozmin-gusa/stiri-cozmin-gusa/gusa-mega-dosarul-dragnea-bomba-inteligenta-in-usl-interviu-ziare-com-1189319

    cedric

    10/09/2012 at 11:14 pm

    • Cedric, Gusa e un kagebist, de fapt trebuie citit pe dos. E mort de ciuda (se pare ca il consiliaza pe gusa, scrie Blogary) ca Neamtu a intrat pe linie moarta.

      Cetatean

      10/09/2012 at 11:19 pm

  43. Banciu i-a facut praf pe Ofiteru si pe Neamtu. I-a zis lui MRU sa-si vada de treaba, sa nu-i bage in seama , ca astia nu vor ramane in istorie nici daca vor trece la UNPR!

    cedric

    10/09/2012 at 11:18 pm

    • NR la ora actuala se reduce la cativa oameni apropiati lui Neamtu si cativa oameni care inca nu au fost dati afara, Ma doare sufletul de Bogdan Popa, care a plecat de la Politeia si s-a implicat in NR. Inca nu isi da seama spre ce merge Neamtu.

      Cetatean

      10/09/2012 at 11:20 pm

  44. A cazut Blogary. Oare din cauza informatiei despre Gusa si Neamtu?

    Cetatean

    10/09/2012 at 11:21 pm

    • Hai ca a revenit.

      Cetatean

      10/09/2012 at 11:22 pm

  45. De ce nu ma mira 😦 Cred ca mai au putin si pun pe butuci Ministerul Agriculturii, au blocat totul, au ajuns la niste aberatii de nu se mai intelege om cu persoana. Balamucul a inceput de cca. 2 ani, iar cu venirea pupilului se apropie de implozie.
    Fermierii mai au putin si se sufoca in datorii generate de seceta si ei s-au apucat sa masoare terenul facand controla total al suprafetelor declarate. Au anutzat cu surle creditul APIA, care de fapt este o scontare, si nu cred ca au dat 200 de credite.
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/curs-de-manipulare-a-unui-concurs-de-director-general-la-stat-fiul-spiritual-al-lui-voiculescu-duce-agricultura-pe-culmi-cu-ajutorul-unei-farmaciste-pc-276732.html

    mar

    10/09/2012 at 11:23 pm

    • @mar
      eu nu ma pricep la agricultura/mai ales dupa experienta din anul asta=am pus rosii si ardei pe 100 mp,sapati cu cazmaua,i-am plivit,i-am udat si am recoltat ” piticanii”/e drept bio ,dar piticanii
      „cnsilierii” mei rid de mine( ca nu le-am ” dat azot” ),bunicul din cer imi repeta ca cea mai grea munca e agricultura
      ce nu pricep eu este de ce in agricultura asta nu avem un om cu bun simt;e primul loc unde ne trebuie asa ceva;a adus flutur unul de la lunguletu/a ascultat macar ce i-a spus? eu nu cred
      p.s eu nu ma las/deja am comandat balegar si ma pregatesc pentru anul viitor

      intimplator

      10/09/2012 at 11:43 pm

      • De ce piticanii? Ai avut rasad prost. La mine au crescut bine, tot la cazma. Dar udat de 2-3 ori/zi, vezi ca se gasesc la Hornbach niste ceasuri, programabile, de udat. Eu am luat pe cel mai simplu, de 150 ron. Furtun negru, simplu, am dat eu gauri. La rosii e adevarat ca nu le-am copilit decat putin, stau bine sub mai multe frunze, nu se maneaza de la soarele asta cumplit. Au facut acum niste viermi verzi, nu toate, dar…
        Ardeii au fost super ok, vinetele nashpa rau (samanta proasta, cred, sau seceta prea mare?) semintoase, tari.

        ceaikovski

        10/09/2012 at 11:50 pm

        • Daca au facut viermi sunt „vii” , adica nu au fost stropite 🙂

          mar

          10/09/2012 at 11:52 pm

          • 😛 😛
            BIO!!! 🙂 🙂

            ceaikovski

            10/09/2012 at 11:54 pm

          • Nu sunt de post!

            Ovidiu

            10/09/2012 at 11:59 pm

            • 🙂

              Ovidiu

              11/09/2012 at 12:01 am

            • Am impuscat mai multi iepuri o data: fibra si proteina laolalta 😛 😛

              ceaikovski

              11/09/2012 at 12:20 am

      • si la mine au fost „piticanii” iar rosiile aproape de loc, dar au un gust divin, asa ca merita efortul. Ai o satisfactie extraordinara cand manaci ceva care este produs de tine si nu are ciudatenii ptr. a fi perfect.

        mar

        10/09/2012 at 11:50 pm

        • salut. nici eu, nici dulcea mea jumatate (sef agricol) nu mai punem rosii mari. Am trecut pe cherry (mai ales galbene) si pe San Marzano. Raman tari, nu se auto-strivesc si merg excelent si pt. rosii uscate la soare. Am facut si viermi [nu foarte multi] si am utilizat la stropit zeama de urzici. Nici zeama bordeleza nu e rea, pt. ca nu are impact asupra continutului tomatei.

          cinic

          11/09/2012 at 9:30 am

      • Vezi ca bun ingrasamant e si cenusa, sau ce ramane dupa un gratar, lemne arse, boasca de la struguri, sau de la tuica. Frunze tocate, fructe cazute pe jos si tocate. Tot la magaz ala se gasesc tocatoare de vegetale, sau la dedeman, obi.

        ceaikovski

        10/09/2012 at 11:52 pm

        • compost 😀 Tot ce este deseu/rest organic intr-o gospodarie se poate transforma in compost, care este aur ptr. gradina.

          mar

          11/09/2012 at 12:00 am

          • Ce capitalisti ZGARCITI suntem!! Nu risipim nimic! 😛 😛 😛

            ceaikovski

            11/09/2012 at 12:03 am

  46. abia agricultura arata omului cat de dependent e de Dumnezeu.

    Cetatean

    10/09/2012 at 11:51 pm

    • C. te uiti pe cer, te uiti in tolba, realizezi ca Bunul Dumnezeu s-a suparat pe tine si totusi o iei de la capat. Agricultorii sunt Sisifii acestei tari, traiesc cu sperante si cu bruma de marja bruta care ramane dupa un an de munca, uitat pe cer si tremurat la fiecare nor „mai ciudat”.

      mar

      10/09/2012 at 11:56 pm

      • stiu foarte bine, am lucrat la tara si am invatat de la bunici ce insemna ploaia la timp si rugaciunea catre Dumnezeu.

        Cetatean

        11/09/2012 at 12:04 am

  47. @mar&@ceaikovsi
    da ,noi discutam aici de ceva ” fun”sau ” trendy” /sper ca niciunul din noi nu supravietiete din agricultura9 sau numai din ea)
    am pus rasaduri romanesti( am gasit un maniac inginer agronom,care le mentine)
    am ascultat si aplicat ce mi-a spus el si tata,mai putin chestia cu ” azotul”
    am stropit numai seara
    le-am plivit
    da,am cules ceva/da,mi-am facut ” showul”cu salata bio,dar ca sa fiu onest nu am recuperat investitia/si pina la urma asta e drama celor ce traiesc din agricultura/le spunem ,” bio e bogatie” si de fapt ii mintim
    ar trebui sa le spunem ca singura lor sansa in fata olandezilor e bio dar ca asta nu e garantata/poate dura 10 ani dar e cistigatoare

    intimplator

    11/09/2012 at 12:13 am

    • Nu traim nici noi din agricultura, dar ne facem de lucru 😛 Ca n-avem… 🙂 🙂
      Vara asta trebuiau udate de 2-3 ori/zi, plus ca ultravioletele au fost puternice. Trandafirii mei se deschideau dimin (cate un boboc) iar seara floarea era albita. Mai acum vreo 2 sapt infloreau caznit cu un singur rand de petale. Seceta a fost cumplita in unele parti. Caldura mare peste zi a sufocat plantele, pomii i-am udat cu 75-100 litri/2 saptamani, sa duca rodul si tot cad mere bune-bune pe jos…

      Rasaduri romanesti, super bune!! Bravo inginerului!
      Sa nu pui azot, ala cica tine apa, dar nu-i bun pt sanatate, destul gasim in legumele de pe piata…

      ceaikovski

      11/09/2012 at 12:26 am

  48. @mar&others
    usl face ce stie mai bine/da acum 1 ca ceilalti sa ia de la ei 2 sau 3
    oltchim e de urmarit
    vor prezenta ca ” ultima reduta a chimiei romanesti” ,vor baga bani grei ( adica vor plati omv degeaba) si dupa 2-3 ani( s-ar putea luni) ni se va spune ca de fapt oltchim nu ” merge” ca nu are titei sa proceseze la arpechim si ca trebuie sa importam
    gindire pe termen scurt,oltchim e un ” asset” de care ne batem joc

    intimplator

    11/09/2012 at 12:25 am

    • ai vazut cate divizii are? F multi salariati, active… terenuri…
      Parca numai de Oltchim ne-am batut joc? Sa le multumim lui Votcaroiu si presedintelui FPS, ca mult bine au facut tarii… si securistilor de la Agentia de restructurare, care au bagat firmele romanesti bune, in faliment, ca sa le poata da gratis, ca dupa dogma Iliesciana, nu ne vindem tara, o dam gratis!
      Sa-i ia dracu’ pentru cele 40 de avicole inchise in 7 zile, in anul 1994. La care mizerie a participat si BM, sa stiti! Marii lor experti, au calculat lichiditati, marje de profit, si alti indicatori, dupa care au hotarat implacabil: se inchid 40 de avicole! Intre care Avicola Buftea, Voluntari, 30 Decembrie, etc
      Dar de omplexul agroindustrial de la 30 Decembrie (fostele ferme ale partidului), de ce si-au batut joc?

      ceaikovski

      11/09/2012 at 12:35 am

      • Ferme care au fost cumparate de arabi pe 2 arginti si le-au folosit pana anul trecut, cand le-au inchis ca tb modernizate si tb sa investeasca sume consistente.

        mar

        11/09/2012 at 12:41 am

    • Cred ca Olchimul este un cartof extrem de fierbinte ptr. Ponta, oricum economia este o ecuatie cu „n” necunoscute ptr. USLamisti. Cat de tampit tb sa fii ca sa concepti ca neamtul plateste taxe, da bani la buget/contributii, sume care sa fie sifonate in Romania.

      mar

      11/09/2012 at 12:39 am

  49. Buna seara/dimineata
    Dl. Mihai Neamtu (tata m-a invatat sa fiu politicos) dezminte:
    „Dezinformările și atacurile mincinoase continuă. Aflu că NR sau Neamțu ar fi consiliați de fondatorul PIN (un spin rupt din PSD): Cozmin Gușă. Stejarul nu e din specia molidului. În plus, port la rever un pin cu forma României, nu a Rusiei”.

    blackman

    11/09/2012 at 2:59 am

  50. Buna dimineata! 🙂

    Zvonul de pe Blogary spunea asa: „Oops. Am auzit acum o chestie cu Cosmin Gușă, consultant al NR. Nu știu dacă e adevărat sau nu. Dar dacă e, așa se explică atacurile la MRU.”.

    Consultant, nu consilier. „Consultantul” asta poate actiona si altfel decat sub forma sfaturilor date Fondatorului. Cata vreme exista un zvon, ma intreb daca nu exista si o coada de drac pe undeva.

    Cetatean

    11/09/2012 at 7:48 am

  51. Buna dimineata,
    un articol (sinteza a situatiei actuale) foarte bun al Ioanei Ene:
    http://www.ziare.com/victor-ponta/crin-antonescu/usl-si-a-spulberat-credibilitatea-si-da-vina-pe-pr-1189368
    Din pacate, se pare ca Ponta & Co nu-si pun intrebarile din text.

    cedric

    11/09/2012 at 7:52 am

  52. Ziua buna la lumea buna! Cea mai buna solutie in privinta lui MN ar fi o lunga si adanca tacere. Prea s-a bagat singur in seama, sa nu-i dam satisfactia de a-l baga si noi.

    blog de caine rau

    11/09/2012 at 8:19 am

    • Neata
      @!ciine alb. 🙂 E pe undeva emisitunea de aseara de la nasu’ inregistrata ?
      merci.

      lastnightmusic

      11/09/2012 at 8:22 am

      • Asa e Dana.

        turnofftheglory

        11/09/2012 at 8:47 am

      • Alexa zicea ca apare pe sit, dar nu stiu daca de pe o zi pe alta. 😦

        blog de caine rau

        11/09/2012 at 9:11 am

  53. Buna Dimineata,
    Postare noua!

    Theophyle

    11/09/2012 at 8:26 am


Comentariile sunt închise.