Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O lume nouă cu sau fără România (2) O criză interminabilă?

“Dai in mine, dai in fabrici si uzine “ – Una din cunoscutele sintagme romanesti “dai in mine, dai in fabrici si uzine” a fost confirmata pe plan international din 2008 si pana astazi. Liderii occidentali isi dau seama astazi cat de mare a fost greseala lor cand au aparat ceea ce numim in general “marile corporatii” (the big business) in detrimentul afacerilor mici si mijlocii. Sa-i vezi astazi pe politicienii americani care candideaza la presedintia Statelor Unite, in frunte cu Barak Obama, batandu-se cu pumnul in piept, cat de importante sunt IMM-urile (SMEs, small and medium-sized businesses, SMBs, small and medium-sized enterprises) este aproape hilar.

Cand Bush jr. a ajuns la putere, una din primele lui actiuni a fost desfiintarea SBA (Small Business Administration Agency), care parea la inceputul anilor 2000 mult prea costisitoare prin facilitatile acordate. Una din ultimele hotarari ale lui Bush jr. inainte de a preda mandatul a fost, in plina criza deja, sa o reinfiinteze.

Astazi este aproape clar tuturor ca marile corporatii nu produc locuri de munca stabile, cel putin nu in perioadele de criza.  Marile corporatii fac exact ceea ce au ele nevoie pentru a-si pastra profiturile – reducerea costurilor fixe, adica acele costuri care raman neschimbate pe o anumita perioada de timp, indiferent de nivelul productiei. Un procent substantial din acele costuri sunt salariile. Au invatat-o americanii, astazi continua sa o invete europenii din Spania, Portugalia, Irlanda, Italia, Grecia sau chiar in Anglia, Belgia si Olanda.

Povestea Nokia in Romania nu este unica, “marile corporatii”, pe hartie si mari angajatori in cautarea reducerilor costurilor fixe migreaza cu uzinele de asamblare spre piete ale muncii ieftine sau in cele mai fericite cazuri reduc numarul joburilor prin investitii in tehnologii care “economisesc” aceste locuri de munca.  Deci ei au invatat, hai sa vedem ce am invatat noi!

Romania si mitul investitorului strategic. Din anii ’90 si pana astazi, in Romania s-a dezvoltat mitul investitorului strategic, adica acea mare corporatie internationala, care poate veni si investi in Romania pentru a dezvolta o industrie cheie producatoare de export, creeaza locuri de munca si produce bunuri cu valoare adaugata sau aduce „know-how” la producerea acestora. Alternativa fiind producerea de servicii de o calitate superioara pietei interne. Trebuie sa va spun ca am cautat cu lumanarea astfel de investitori strategici, care pana la urma s-au dovedit numai ca mari firme internationale care au putut plati peschesul necesar incheierii tratativelor.

Cineva primeste servicii mai bune de la Apa Nova, de la Enel sau GDF Suez? Aiurea! Au creat ei o infrastructura mai buna si mai viabila? Aiurea, cineva ii intreaba daca cel putin si-au respectat contractele? Nu cred. OTE, investitorul “strategic” in telecomunicatii  din 1998 si pana in 2007, a paralizat total penetrarea serviciilor de internet in Romania si s-a “desteptat” cand din 2005 a inceput sa piarda piata in fata RDS si Astral. In 2005 a castigat 930 de milioane de euro. Interesant ce s-a facut cu acesti bani!

Adevarat, au fost si investitori strategici de genul Renault, care intr-adevar s-a comportat ca un investitor strategic, nu numai prin faptul ca a contribuit major la exporturile Romaniei, ci a dezvoltat mai mult de 200 de IMM-uri care produc pentru aceasta uzina, insumand in total cateva mii de locuri de munca.  O comparatie utila ar fi Ford. La intrebarea ce au facut si ce au primit, marele producator de automobile are putine raspunsuri. Cine stie, poate faptul ca ex –doamna Tariceanu a fost notarul tranzactiei poate fi si el socotit o contributie. Nu doresc bineinteles sa discut despre unul din campionii mondiali, astazi decedati cam peste tot, producatorul de automobile Daewoo, defunct anul trecut si in patria muma, Coreea de Sud.

Postarea viitoare vom intra in subiectul IMM-urile romanesti, contribuitoare la FIB-ul Romaniei de 70% in 2007 si mai putin de 60% astazi, desi datele oficiale indica o contributie de 65%. Cui sa multumim? Bineinteles dlui Adrean Videanu, prin interpusul domniei sale si contabilului personal Gheorghe Pogea, care a reusit sa distruga exact ceea ce nu trebuia cu taxa lui complet imbecila.

Dragi prieteni, nu mai merge cu oameni de genul lui Pogea si Blejner, ca sa nu vorbim de corifeii uslamisti, care distrug astazi tot ce a mai ramas in picioare.

Am discutat despre o “dreapta sociala”, ei bine nu poate exista o dreapta sociala fara reasezarea coloanei vertebrale ale economiei romanesti. Resursele se gasesc numai acolo. Cu promulgarea unei legislatii incurajatoare, finantarea corespunzatoare si starpirea totala a dobitocilor si coruptilor din Administratia Financiara mioritica.

92 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pentru interesati: pe Politeia Europeana: André Glucksmann: O sumbră viziune despre Europa

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2012/09/09/andre-glucksmann-o-sumbra-viziune-despre-europa/

    Pe blogul de carte: André Glucksmann: Eseul politic

    http://bibliophyle.wordpress.com/2012/09/09/andre-glucksmann-eseul-politic/

    Theophyle

    09/09/2012 at 6:26 pm

  2. Eu de cand va tot spun ca atentia trebuie orientata spre programe si nu spre persoane.
    Unii tot dau replica falsa ca „fara persoane nu poti avea programe”.
    Programele bune se realizeaza prin dezbateri chiar si cu participarea unor oameni obisnuiti.
    Un partid care nu are programe nu are nici specialisti dedicati societatii si nici dezbateri interne pe probleme strategice.
    In concluzie evaluarea si votul trebuie sa vizeze programele, si cum relatia intre program si partid este de unu la unu, votul ar trebui acordat partidelor cu programele cele mai credibile.

    Deceneu

    09/09/2012 at 6:34 pm

    • Deceneu, cred ca ele sunt legate, interdependente. Programele sunt facute de oameni si pentru alti oameni. Sunt foarte implicat la mine acasa si chiar inainte de alegerile locale, fostul si actualul primar din Tirgu Mures vopsind PDL in ApMS ( Alianta pentru Mures) a facut o invitatie publica oamenilor cu programe sa mearga sa se alature planului lui Florea.
      Omul facind invitatia publica am profitat am trimis email consilierilor lui si colegilor de partid, i-am sunat ca am idei si programe.
      Am fost invitat la discutii la domnul primar in birou si aveam programe pentru comunitate, care erau acoperite de fapte finantate din surse private ca http://educatie.inmures.ro si altele care nu sunt pe net.
      Daca omul din fata ta nu are habar de programe, ci doar de minciuna si prefecatorie si de vopsit gardul, iar pe dinauntru leopardul atunci cam greu cu programele fara oameni cu O mare.
      La fel am facut si cu candidatul USL la primarie Tirgu Mures, amic vechi de al meu.
      I-am citit programul si chiar daca sunt libertarian in acest moment i-am dat niste mici proiecte, care erau in favoarea lui, proiecte ce le-a cerut si a promis ca va tine cont de ele refacind programul lui electoral.
      Sa fim seriosi, ca cel de la PDL si cel de la PSD, alta generatie, mai tinara nu a facut nimic pentru ca de fapt materia prima umana este slaba.
      Asa ca in acest moment nu mai votez deloc si in toamna nu voi vota deloc pentru ca am fost prostit de multe ori sa votam raul cel mai mic, iar de fapt RAUL, indiferent cit de mic zic unii ca este , tot rau ramine si se intoarce impotriva mea.
      Si asta pentru ca nu avem OAMENI CU PROGRAME, iar acei oameni sa aibe dovezi clare in domeniul in care activeaza si nu in alte domenii, care nu au legatura cu politica.

      Dan MAȘCA

      09/09/2012 at 7:13 pm

      • Nu trebuie sa avem OAMENI CU PROGRAME, pentru ca, cei care au programe devin surzi la alte propuneri. Trebuie sa avem oameni modesti dispusi la dialog, ori din exemplu dat se vede ca omul nu era dispus la dialog sau sugestii. Oamenii dispusi la dialog sunt cei care organizeaza dezbateri pe diverse teme in perioada dintre alegeri, nu doar in camapnia electorala. Ideile bune atrag oameni de valoare capabili sa perfectioneze programele. Totu-i perfectibil daca exista interes pentru autoperfectionare.

        Deceneu

        09/09/2012 at 9:16 pm

        • Cam ASA e 🙂

          emil

          09/09/2012 at 11:08 pm

      • Cutuma este sa faci ceva pentru tine si gasca si cam cu asta basta. Oamenii dv,indiferent de partid (ma rog, sa-i zicem partid) nu au alte viziuni decit cele legate de propria propasire, nu au „organ” pentru interese comunitare (incepind de ex cu IMMuri si viata lor de ciine, indici privind saracia, indicatori de morbiditate, violenta stradala si alte asemenea „aiureli”). E cam ca si cu daltonistii: poti sa stai si in cap sa explici, sa gasesti comparatii cit mai plastice, sa le descrii culoarea rosie pina iti ajunga gura la ceafa, ei tot verde – in varii nuante, vor vedea. Ca nu au cu ce deci nici cum.

        arrletty

        09/09/2012 at 9:20 pm

        • Pai cutuma e corecta: doar regulile impiedica abuzul; chiar CREZI ca cineva face de drag Eu NU.
          Inclusiv „satisfactia” ca face pentru mine este a lui.
          De aici se porneste. Restul? COMUNISM.
          Parerea mea 🙂

          emil

          09/09/2012 at 11:10 pm

  3. Seara buna la lumea buna. Fortza fie cu voi! La topicul anterior, pana am citit eu, s-a schimbat subiectul. Unde a scris nevrednicul MN magaria cu „gospodina”? MIsoginismul astuia n-are limite.

    blog de caine rau

    09/09/2012 at 6:46 pm

    • buna, Mishule 🙂 aia cu gspodina nu o stiam nici eu.

      Cetatean

      09/09/2012 at 6:48 pm

  4. Legat de businessuri mici si medii – impresia mea formata din viata reala este ca fara ele, daca sunt corect si etic (in sens de practici si munca) formulate, marile companii ar trebui sa revina la un ritm mult mai lent de dezvoltare si sa-si creasca si mai mult birocratiile interne, centralizarile, etc.

    Numarul, calitatea si modul de integrare in tesutul economic al acestor afaceri mici si medii determina puterea unei „economii nationale”.
    Aceste afaceri sunt extrem de sensibile (se prabusesc ca popicele) in mediu corupt de partide si de stat.
    Orice am face, trebuie inceput pentru orice imbunatatire, prin distrugerea turmelor pradatoare de porci. Nu-i alta cale.

    A A

    09/09/2012 at 6:51 pm

  5. salut Mishu 🙂
    Baietii veseli de la Sibiu si vestitul Ofiteru au aruncat-o ieri pe FB si dl MN a spus-o cu subiect si predicat intr-o discutie publica-privata! Adevarul este ca a avut dreptate @demeter este o foarte buna gospodina dar stie sa faca si altele 🙂 Are omul asta clar, o problema cu femeile! Parca e Ponta

    Theophyle

    09/09/2012 at 6:52 pm

    • asta e. Va candida in colegiul Elenei Udrea si va castiga cu 103,5%.

      Hai sa inchidem subiectul, daca nu va suparati.

      Cetatean

      09/09/2012 at 6:58 pm

    • 5.000 de oameni prezenti la manifestarile de la Tebea. Cred ca Ardealul merita un tratament special in strategia FC pt alegerile viitoare. Si femeile… Mai multe femei in conducera si pe liste FC daca se poate… 😉

      Tio

      09/09/2012 at 7:05 pm

      • Tio,
        ambele se fac! Si se fac foarte serios!

        Theophyle

        09/09/2012 at 7:11 pm

        • buna ziua. Fara Ardeal [si fara Banat] nu se poate face decat o guvernare schioapa BINE. Regiuni extrem de sarace nu pot fi scoase din filosofia/atitudinea asistentiala pe termen scurt si nici mediu [a se vedea si Mezzogiorno sau Corsica].

          cinic

          10/09/2012 at 9:10 am

    • nici cu Crinutza nu imi e rusine…

      arrletty

      09/09/2012 at 9:22 pm

  6. Ave Teophyle, morituri te salutant!
    La care taxa te referi, a lui Videanu si Pogea?

    ceaikovski

    09/09/2012 at 7:20 pm

    • salut,
      ambele! A lui Pogea a fost devastatoare 😦 am datele – te crucesti

      Theophyle

      09/09/2012 at 7:24 pm

      • Care? nu stiu la ce te referi!
        Sa nu fie aia a lui Nita, pesedistul.

        ceaikovski

        09/09/2012 at 7:29 pm

        • da, dar ea a fost promulgata cand pesedeul nu mai era la guvernare si nici nu au dorit sa o anuleze sau sa o modifice desi a fost o presiune publica extraordinara

          Theophyle

          09/09/2012 at 7:32 pm

          • Aici te inseli, a fost promulgata cand era PDL cu PSD la guvernare.
            Legat de impozitul minim, pt ca la el te referi din cate am inteles, desigur ca a fost greu pt multe firme, mai ales ca se calcula in f. de cifra de afaceri a ANULUI PRECEDENT, iar noi tocmai intrasem in criza economica. Dupa cum spuneam, statul e cel mai mare mafiot 😛
            In rest, sa stii ca impozitul nu a fost anulat imediat ce s-a despartit caruta PDL-PSD deoarece a facut „curatenie” intre sutele de mii de firme, care in fapt, nu functionau. Nu exista lege care sa poata desfiinta firmele.
            Fiecare familie avea o masina, o casa si o firma 🙂 O aiureala, isi facusera firme, ca sa le aiba acolo… de cine stie cand le va folosi. Toata birocratia legata de firmele care nu aveau activitate incurca fiscul, pe vremea aceea nefiind inca (nici acum nu este bine pus la punct) totul informatizat.
            Plus nenumarate amenzi primite de acei patroni, pt nedepuneri de sute de declaratii inventate peste noapte, ii facea pe acei oameni sa dispere ca nu-si pot desfiinta firmele.
            Ce pot sa spun insa despre acel impozit, RAU este ca se ajungea la finalul anului sa platesti mai mult de 16% impozit. Imi amintesc bine. Pe fiecare trimestru se calcula si se platea, iar la final, daca totalizai profitul vedeai ca platesti mai mult de 16%. Ma rog, au corectat la un mom dat, in bilant, iti dadea posibilitatea sa scazi sumele platite in plus, astfel incat sa-ti dea 16% la total profit. Desigur, s-au incurcat pt ca sunt firme care platesc impozit pe venit, altele impozit pe profit. Ma rog…
            Dar ce spui de faptul ca platim impozit pe profit 16% si apoi, mai platesti o data 16% pe dividende! Chiar daca nu le ai, efectiv in banca, esti obligat, ca pana la finele anului, sa le constitui si sa achiti impozitul…
            Nu este o dubla impozitare?
            Ai impresia ca un partid de dreapta, va renunta la sursele sale de venituri? Iti faci iluzii.
            Eu astept altceva de la un partid de dreapta. O informatizare f buna, o durata mica la eliberarea de diverse hartii necesare unei firme, la profeionalizarea inspectorilor, la rambursarea LEGALA aTVA, sa nu se mai intarzie, pt ca sunt multe firme care depind efectiv de aceste lichiditati, la usurarea legislatiei pe fonduri europene si la marirea plafonului de atribuire directa si mai ales la profesionalizarea celor de la OI/AM si la decapusarea acestor fonduri. Cum ar fi de ex…. Voiculescu 😛 care beneficiaza de o larga plaja de fonduri… fara sa faca nimic cu ele, decat acordarea de salarii uriase si plimbarea unora pe plaiuri straine 😛

            ceaikovski

            09/09/2012 at 8:04 pm

            • Am sa-mi revad notele. Desi nu cred ca gresesc prea mult. In alta ordine de idei, ce parere ai despre profitul reinvestit in firma?

              Theophyle

              09/09/2012 at 8:07 pm

              • Nu am studiat problema, dar ce pot sa-ti spun, fara sa cunosc amanunte (promit ca ma informez) este ca din discutiile si parerile pe care le-am citit pe diferite site-uri de specialitate, si din firmele pe care le avem ca si clienti, nimeni nu s-a aventurat, am impresia ca sunt conditii aiurea, nimeni nu a avut o parere buna, fapt e ca nimeni nu s-a folosit de acest avantaj. Stiu ca a fost data o ordonanta, dar nu am studiat in amanunt, nu a fost privita cu entuziasm. Mai pot sa-ti spun ca treaba asta a aparut intr-o perioada in care impozitul pe profit nu mai este o sursa importanta de venituri la buget, deci avantajele sunt discutabile.
                Multinationalele nu vor beneficia de asta, e o mare prostie, ele scot profiturile afara.
                Deci, per total, mi se pare o aiureala.

                ceaikovski

                09/09/2012 at 8:20 pm

              • Theo, firmele pot fi ajutate in primul rand prin STABILITATEA legislatiei si prin PREDICTIBILITATE si usurarea contributiilor la salarii.
                De ex, CAS se plateste de „n” ori si nu-ti pune cearsaf de satin, la spital, tie, fata de cel care plateste o data si putin.
                Legislatia in domeniul contributilor este atat de stufoasa si de cretina, incat nici nu mai stii ce e valabil si ce nu.
                Am avut cabinet, iti dau un ex, plateam CAS la TOT venitul, apoi au venit, unul din guv Boc si au limitat la 5 salarii medii pe economie, dar fiind in acelasi timp salariat, avand si cabinet, plateam de ma rupeam. Am desfiintat cabinetul.
                In legea respectiva, era prevazut ca si daca aveai apartament inchiriat, plateai CAS, adica iti dai seama, unii ajungeau de plateau sute de mii de lei/an CAS, si nu beneficiau mai mult decat altii de serviciile medicale, ba unii chiar deloc.
                Deci extrem de importanta mi se pare simplificarea contributiilor si echilibrarea acestora, pt toata lumea s afie la fel.
                A! sa nu uit, poate reglementeaza si porcaria aia de taxa radio-tv, ca m-am saturat sa platesc o taxa pt servicii pe care nu le am facturate si nici nu beneficiez de ele, ma refer la TVR. Si poate vede cineva ca se incalca legea concurentei, si ca nu se poate da lege sa platesti taxa pt o SOCIETATE COMERCIALA…
                Ori e taxa nationala si o platim totila fel, ori o anulam, dar in niciun caz, TAXA PT SOC COMERCIALA.
                nu mai zic, ca daca e societate comerciala, sa fie condusa ca atare. Nu pe banii mei sa aiba mii de salariati care freaca menta, sa infiinteze inca 3 posturi, desi ei abia se mai tin pe picioare: TVR info si TVR3.
                Regret ca tocmai tvr-info l-au desfiintat, era un post excelent.

                ceaikovski

                09/09/2012 at 8:45 pm

              • re-bunaziua. Orice idee fantastica -fara existenta si controlul datelor- devine o strasnica poarta pt. evaziune fiscala. Exemplu ipotetic: orice facilitate pt. paine. Pe aceeasi poarta va scapa cozonacul, covrigii, eclerul etc. Reinvestirea profitului in gadget-uri de lux aduce ceva? Firmele care au „ganditori fiscali” in staff investesc INAINTE de a declara profitul. Pe de alta parte, printre cele 200 000 (?) firme suspendate dupa aparitia forfetarului, cam 70 000 aveau cifra de afaceri de 200 euro pe an. La aceste cifre nu e logic sa gandim ca faceau totul la negru?

                cinic

                10/09/2012 at 9:17 am

  7. Nu vreau sa fiu rau, dar unul dintre motivele pentru care nu voi vota in aceasta toamna este ca imi permit ;).
    Astept sa cistige cu ajutorul altora, pentru ca astia ca noi cu IMMuri, care in 2000 plateam alaturi de ai mei colegi 1000 lei taxe pe luna, iar acum platim la timp luna de luna cam 200000 lei taxe plus altele sute de mii taxe personale anuale ne-am saturat de zine si zini.
    Am crescut de la 4 oameni la 150 de oameni, printre ei scriitori, traducatori, regizori, ilustratori/animatori, iar daca nu erau socialistii etatisto-corporatisti de dupa 1989 cu aberatiilor lor legislative poate ca eram vreo 300 in mai multe IMMuri.

    Ungureanu Mihai Razvan a fost prim ministru si chiar daca a fost putin timp putea sa faca niste lucruri foarte simple, prin care sa reduca birocratia si sa rezolve autobirocratia statului.
    La fel ca ceilalti incompetenti in ale guvernarii policilor pentru IMMuri nu le-a facut, dar acum poate ca le va face pentru ca a adus oameni ca SEMCU, care stie bine sa faca politica si buna guvernare locala 🙂 .
    Mi-as schimba optiunea de a nu vota intr-un singur fel : daca partidul sau alianta de partide, care sustine ca este de dreapta va promova de acum prin parlamentarii sai schimbarea legii partidelor, lege din 2003, care dupa ce Romania a intrat in UE in 2007 nu a fost adaptata la legile similare din toate tarile vest europene.
    Pentru ca de fapt in acest moment cred ca Romania are situatia economica pe care o are datorita conditiilor aberante de asociere in vederea realizarii unui partid cu adevarat local si caruia sa nu ii trebuiasca sa ajunga la guvernare in 2-3 luni.
    Asa cum sunt mii si sute de mii de ONGuri si PFAuri si SRL-uri care nu vor avea in anii care vin nici o intentie sa se extinda nici macar in judetul vecin, iar ele se infiinteaza usor, tot asa ar trebui sa se poate infiinta si Partidul POvestitorilor despre Fericire din Tirgu Mures, caruia nu ii pasa de nici un fel de sef de CJ sau parlamentar din Dolj sau Gorj, asa cum nu le pasa de fapt nici lor de noi.
    Partidul acesta avind in vedere ca am facut ceva povesti in anii trecuti ( http://www.revistatus.ro ) si acum vrem a facem un film de animatie 2d de lung metraj exclusiv din banii nostri privati, obtinuti fara contracte cu statul, ar avea sanse mari a obtina vreo 2-3 locuri in CL TG Mures si vreo 2-3 locuri in CJ.
    De acolo pleaca totul pentru ca in acest fel incepi sa influentezi alaturi de alte partide de genul Partidul celor care vor spatii verzi in cartierul Tudor buna guvernare a unor bugete anuale cumulate CL si CJ de vreo 250 mil EUR in cazul Muresului, iar dintre aceste partide poate ca apar lideri noi locali, care via internet etc pot sa devina pepiniera pentru partidele mainstream, daca cumva partidele astea mici nu devin mari, vezi cazul Partidul Piratilor dintr-un land al Germaniei.
    Totodata cind partidele mainstream o sa aiba concurenta a zeci si sute de partide mici locale o sa trebuiasca sa inceapa sa faca si ele alta selectie si de aici numai lucruri bune.
    Codul Etic era super tare si la PNL, doar ca degeaba.
    Sistemul de selectie pe hirtie era super tare si la PNL, doar ca degeaba.
    La fel ca in piata noastra a afacerilor pe internet, nu avem nevoie de legi multe si stupide, nu avem nevoie de subventii, ci doar de LIBERTATE, pentru ca s-a dovedit ca in piata noastra cea mai concurentiala, orice copil, student , firma cu acces la net este concurent, aceasta libertate face ca industria IT sa dea lumii printre cele mai creative si de succes companii.

    Dan MAȘCA

    09/09/2012 at 7:31 pm

    • Dan MAȘCA,
      am vazut mailul tau trimis lui MRU. Chiar nu cred ca este cazul sa-l discutam. Pe bune, asa ca sa ramanem amici!

      Theophyle

      09/09/2012 at 7:38 pm

      • Theophyle, te respect si mi-am facut datoria de amic virtual.
        Este o istorie a mea in PNL cu alti PNListi liberali adevarati, care au fost bataia de joc prin diferite organizatii din tara a PNL, iar una dintre ele era asta a lui SEMCU.
        Sunt sute si mii de ore de discutii, comisii de specialitate , sistem online de dezbatere ce nu avea nici un alt partid la acea vreme.
        Este greu sa le intelegi, daca nu le-ai trait.
        Asa cum ICCDului si Asociatiei MADAME BLOGARY am donat bani din primele zile ale infiintarii lor ca mic sprijin si incredere acordata unor oameni, care doreau sa faca ceva, tot asa am facut si in acest caz.
        Analizeaz-o si trateaz-o acea informatie ca ceva adevarat intimplat unui om, care la fel ca doamna Demeter erau niste oameni simplii intr-o organizatie locala si aveau competente pe resursa umana , IT, economie etc.
        unul dintre acesti oameni care pot confirma cele scrise in acel email sunt parlamentari PDL valorosi ca oameni, iar Valeriu Stoica avocatul de atunci impotriva deciziei lui Semcu and CO al PNL Prahova isi aminteste ca a cistigat procesul in fata comisiei de etica a PNL la acea vreme.
        In fine, respectul meu pentru FC atita cit exista il am strict pentru doamna Demeter.
        In rest, asa cum nu m-am inselat in privinta NR si a lui Neamtu, tot asa nu ma insel in privinta unora din FC cu functii. Asa cum tu esti meserias pe domeniul tau, tot asa are si subsemnatul niste competente ;).
        Sa fii iubit .

        Dan MAȘCA

        09/09/2012 at 7:50 pm

      • salut. Ma strecor si eu cu doua topici: A. reducerea birocratiei e o mare lozinca. In fapt este un proces complicat care cere timp si perseverenta (ca o paralela, doar schimbarea sistemului de rezervare la Air Canada a durat vreo doi ani si a costat 80 milioane si nu-ti spun ce ne-a tztatzait pana in ultimul moment). Asa ca reducerea biurocratiei cere timp si rabdare (ceea ce politicienii nu au), bani, schimbare de paradigme (adica, ce? nu mai controlam pana la ultimul cui sau banutz?), re-educare de personal si RE-EDUCAREA mediului de afaceri. B. daca 10 mil. de romani, cumpara in medie de 10 lei pe zi fara bon fiscal, evaziunea numai la TVA este de SAPTE MILIARDE de lei anual. Sunt dornic sa dezvolt subiectul.

        cinic

        10/09/2012 at 9:24 am

    • Cu taxele va inteleg (timpul a fost totusi foarte scurt), referitor la atitudinea deja hotarata legat de ce veti face referitor la vot va inteleg mult mai putin.

      A A

      09/09/2012 at 7:39 pm

      • A A, iubesc libertatea si am invatat in anii acestia din urma ca este fundamentala pentru ca o societate sa devina bogata. Am invatat din pacate din propriile experiente, care au avut la baza ceva suferinte.
        Asa ca in perioada urmatoare decizia mea este de a face lobby pentru modificarea legii partidelor astfel incit in 2016 la locale sa pot sa fac concurenta celorlalte partide alaturi de un grup de amici si prieteni tirgumureseni care stau ca mine cam 97% din an in orasul acesta si care cred ca miscarile mici de la firul ierbii unt baza, asa cum IMMurile sunt baza unei economii, dupa cum scrie si Theophyle mai sus.
        Exista si vor fi citeva zeci de procente de alegatori, care nu se vor regasi nici in USL si nici in noua alianta.
        Un partid mic local nu preia nimic din gafele facute de nu stiu ce sef de filiala din tara.
        Nu preia din gafele facute de nu stiu ce ministrii sau parlamentari.
        Dar poate avea un impact imens in buna guvernare a bugetelor locale, care cumulate dau niste miliarde de euro la nivelul tarii.
        Ca tot vorbeam de IMMuri ceea ce promovez comparat cu legea partidelor este faptul ca daca un SRL s-ar infiinta cu 25000 de semnaturi din 18 judete atunci ar fi dezastru in economia romaneasca , mult mai mare decit este acum.
        Niste oameni, care nu se gindesc ani de zile la solutii de buna guvernare cum ar fi schimbarea legii partidelor si imi afecteaza usurinta de intrare in piata politica locala, libertatea de asociere, nu prea pot sa aiba parte in acest moment de sprijinul meu, decit daca acum ca citesc acest blog si constientizeaza ca Romania se poate schimba in politica asa cum IMMurile au schimbat-o in economia privata, vor avea parte de votul meu in acel moment.
        Deci MRU si FC sa ceara parlamentarilor lor Pirpiliu de exemplu si colegilor de Alianta , PDL de exemplu sa depuna modificarea legii partidelor si la inceput de 2013 sa se intimple.
        Atunci voi putea si eu si cel din Vascautii din deal sa ne facem fiecare cum vrem si fara sa cheltuim averi si timp partidele noastre mici si vioaie 🙂

        Dan MAȘCA

        09/09/2012 at 8:03 pm

        • Acum va inteleg mai bine. Ideea nu este rea, sa faceti un partid al targu-muresenilor pentru targu-mureseni care sa dea afara din oras jigodiile politice (ca formatiuni, multi intre ei porcii locali) care tot va tropaie pe interesele de unde traiti de multi ani de zile.

          Eu percep FC ca pe un partid si potentiala miscare de renastere nationala care va actiona pentru descentralizare si tinerea profiturilor acolo unde se produc – nu se poate altfel ca sa se iasa din saracie.

          A A

          09/09/2012 at 8:25 pm

          • „pentru descentralizare si tinerea profiturilor acolo unde se produc” – cred ca-ti faci iluzii. Nici un om de formatie militara nu agreeaza descentralizarea. Si nici un partid la putere nu intentioneaza sa distribuie puterea. Descentralizarea nu paote veni decat impusa de jos in sus.

            Deceneu

            09/09/2012 at 9:24 pm

            • Nu m-am referit la descentralizarea totala. Armata, justitia, serviciile, rezervele etc nu se descentralizeaza in nici un stat normal. Orice om „de formatie militara” patriot care ar dori sa-si scoata tara din saracie ar proceda cu descentralizarea economica pe scala larga. Culmea ca pe termen mediu ar fi bine si pentru zonele mai „lenese” si habotnice. Progresul, cand incepe, este molipsitor prin contiguitate: din aproape in aproape in spatiu si timp.

              A A

              09/09/2012 at 10:11 pm

          • in Montreal exista TREI partide cu tinta locala. Aceste partide nu se baga in alegerile provinciale sau federale.

            cinic

            10/09/2012 at 9:26 am

        • faceti un ONG, aveti mai multe sanse la public, pentru ca din pacate, lumea s-a lehamitzit (scuze de barbarism) de politicieni – pe mina multora dintre ei dar si cu ajutorul unor vuvuzele care au intretinut deliberat ideea ca „politica este o curva” si „toti politicienii sunt hoti” (Pe de alta parte, nici ceea ce fac aceeasi majoritate a parlamentarilor nu prea are vreo legatura cu politica, deci e foarte comod sa intretii idei imbecile ca cele 2 deja mentionate si concomitent, sa-ti vezi de caracatita)

          arrletty

          09/09/2012 at 9:32 pm

          • Arrletty, subsemnatul este un filantropocapitalist 🙂 . Eu nu fac ONGuri. Donez pentru ONGuri.
            Se intimpla sa lucram de an de zile cu firma mare de PR, cea mai mare din lume, care face lobby pe la Washington DC si am invatat de la ei si din carti unele lucruri.
            NU exista sa nu impui ceva ce ajuta pe cei care ii voteaza pe parlamentari.
            Se va crea o presiune.
            Trebuie campania de PR /lobby gindita bine si sa sper sa aiba rezultate cit mai rapid ar fi ideal 🙂

            Dan MAȘCA

            09/09/2012 at 11:35 pm

  8. Sugestii simple de reducere a birocratiei stupide :
    Nu am secretara in firma, iar birourile sunt aceleasi si fara modificari de ani de zile.
    Avem aceeasi usa de intrare si iesire, ferestre prize , echipamente etc. dar trebuie sa se completeze si semneze periodic de citeva ori pe ani cite 2 caiete per angajat pentru asa zisa protectie a muncii si contra stingerii incendiilor.
    Calculati 150 oameni x 2 fise per om etc. si ore pierdute si inmultiti cu sutele de mii de SRLuri ce trebuie sa faca acelasi lucru, desi jobul lor este acelasi si in acelasi loc.
    Veti vedea cum se creaza joburi inutile in privat si cumulati orele care se aloca pentru astfel de aiureli in loc sa fie alocate pentru lucruri mult mai productive etc.
    Acesta este doar un exemplu simplu. L-am spus de ani de zile la TV local, la politicienii locali si pauza.
    Sunt si altele, dar sunt sigur ca le stie Gabriel Biris si le va da lui Ungureanu Mihai Razvan sa le prinda in mica lege de reducere a birocratiei statului in relatia cu IMMurile 😉 .

    Dan MAȘCA

    09/09/2012 at 7:36 pm

    • Te-am prins!!! Esti bun de amenda!! Ai contract cu firme de service ca sa-ti schimbe cartusele de la imprimanta? Esti mancat! Vine mediul peste tine si te amendeaza, pt ca arunci cartusele si bateriile care-s toxice!
      Vorbesc serios. Nu stiu acum sa-ti zic legea, dar vezi ca asa e.
      Ai uitat medicina muncii si zecile de hartii pt evaluarea personalului, plus cele de protectia muncii.
      Toate astea ma fac sa rad, pt ca la noi la firma de ex, pot salariatii sa-si bage pixul in oki, sau sa se loveasca cu PC-ul in cap, alta problema n-au. Dar imi trebuie protectia muncii, in fiecare an, sa am contract cu o firma, care vine, face niste rahate de hartii, platim o groaza de bani…
      Extinctor ai?
      Ia vezi, plan de evacuare ai?
      Fa-le asigurare de sanatate la salariati, 😉 e deductibil 😛

      ceaikovski

      09/09/2012 at 8:12 pm

      • Ceaikovski, nu m-ai prins 😉
        Am tot ce trebuie. Inclusiv deratizare si contract cu firma de specialitate care face deratizare conform legii impotriva gindacilor si sobolanilor de tot felul.
        Am tot, sunt un intreprizantor cu respect fata de stat si de aceea cer la fel respect.
        Sunt liber si am fost liber si de aceea toate controalele pe care le-am avut au fost cu bun simt, pentru ca daca arati bun simt, primesti bun simt ( plecind de la daruind vei dobandi ).
        Toate aberatiile lor le stiu si le-am spus constant sefilor
        Cel de la MEDIU mi-a zis ca vin si te amendez cu 30000 lei daca nu ai cartuse etc.
        Aveam, asa ca omul n-a mai venit 🙂

        Dan MAȘCA

        09/09/2012 at 8:21 pm

        • 😛
          Eu n-am contract cu nicio firma pt cartuse… sunt pasibil de amenda 😛 Noi nu le aruncam, le reincarcam mereu si mereu… 😛 😛

          ceaikovski

          09/09/2012 at 8:27 pm

          • Sigur ca reincarcam si noi unde este cazul. La unele printere trebuie calitate deosebita si cu reincarcare sau compatibile nu iasa intotdeauna. NU facem risipa 😉

            Dan MAȘCA

            09/09/2012 at 8:30 pm

            • Corect, asa este.
              Cine naiba isi permite sa faca rispia??? Si hartia, o intoarcem pe partea cealalta si o folosim ca ciorne… 🙂

              ceaikovski

              09/09/2012 at 8:48 pm

  9. Salut
    Adevarat:
    Adrian Nastase a facut mult mai multe lucruri bune pentru IMM-uri decit Pogea, Videanu si Boc

    lastnightmusic

    09/09/2012 at 8:02 pm

    • Buna! Ce anume a fcut Bombo bun pt IMM-uri? Impozitul de 1,5-2-3%? Ala a fost sustinut de liberali.
      Legislatia prin care te incadrai la una sau la alta, a fost multa vreme discutabila.
      La ce anume te referi?

      ceaikovski

      09/09/2012 at 8:25 pm

  10. Buna seara!
    Aseara am fost printre primii care au vazut discutia dintre cei doi tizi ai mei din Sibiu (Fufezan si Theodoru). Am prins-o de la primele contre si am avut grija sa o raspandesc putin la prieteni ;). Astfel a putut fi vazuta de foarte mult lume si s-au inscris destui prieteni ai nostri la cuvant.
    Ceea ce face acum NR mi se pare extrem de urat si am impresia ca este ceva mult mai nasol pentru „nemteni”. Eu cred ca in eventualitatea in care nu vor rezolva cu inscrierea partidului vor fi lasati „pe bara” iar NR se va dezintegra. ganditi-va ca eventualii candidati ai NR ar trebui sa candideze din partea altor partide politice, mai mari, mai bine inchegate, mai „banoase” si mai ales mai bine vazute. La asta se aduga si faptul ca Gabi Biris, doamna desy, Radu Botezatu au fost alesi in conducerea FC.
    Intr-un fel, m-ar bucura ca NR sa nu reuseasca sa termine formalitatile la timp, pentru ca prea si-au dat in petec. Iar atacurile astea misogine si gratuite sunt demne de USL, Vadim sau Gigi Becali. Asta e nivel „discutiilor democratice” practicat de NR si acest lucru se intampla de foarte mult timp.
    P.S. Apropo de „traseisti” este si NR plina: Vlaston(PNL), Burchel (PDL), Theodoru (PUNR adica Funar!) samd.

    ribelalu

    09/09/2012 at 8:11 pm

    • Daca Justitia Sandeilor ii va juca o festa lui Neamtu, ar fi culmea (ne)dreptatii 😆

      Cetatean

      09/09/2012 at 8:49 pm

  11. Observatie pt Dan Masca:
    Doar un partid dedicat al IMM-urilor poate rezolva problemele de care spui tu.
    Din pacate partidele, pun problema IMM-urilor ca un capitol , intre profesori, doctori si agricultori, din dorinta de a agata mai multi aderenti. Ori IMM-urile au problemele lor specifice si avantajele lor specifice ce nu mai pot pentru mult timp sa fie doar amintite festivist de partide. IMM-urile vor fi generatorii maximi de locuri de munca vor fi economia sanatoasa a tarii. Daca ele vor fi in continuare doar mingiate pe cap, pina la urma se vor organiza singuri si vor avea un cuvant puternic de spus.
    Din pacate partidul agricultorilor care se infiinteaza… il vad mai mult ca un PDAR al lui Victor Surdu, condus de liderii din alimentatie, etc alde Frumosu… care ajung la remorca PSD in loc sa fie pe dreapta cum e normal

    lastnightmusic

    09/09/2012 at 8:16 pm

    • Te rog frumos sa ma intelegi ca este nevoiede libertate de asociere in vederea infiintari cu timp si bani putini de catre oricine a unui partid. Atita este nevoie.
      In rest piata si viata privata le vor rezolva.
      Sunt ani de zile de incercari acasa la mine si concluzia mea nu mi-a putut-o schimba nimeni.
      Chiar ieri a fost acasa un fost consilier al lui Videanu de la ministerul economiei si il stiam de ceva ani de cind a inceput sa cocheteze cu politica. Acum isi va da doctoratul in finante la ASE si am stat cu el vreo 2 ore la o poveste.
      La final a fost de acord cu mine: competitia si concurenta si libertatea oricarui om de a infiinta un partid duce la schimbari foarte mari in bine.
      Gindeste-te te rog la citi nu si-au luat bacul.
      Ar putea face usor partidul celor fara de bac si ar lua un loc in parlament si ar schimba aberatiile privind examenul de bac din Romania anului 2012 si poate ca s-ar reforma cu adevarat cel mai nereformat sistem public: cel educational.
      S-ar putea face ca in Olanda partidul care lupta pentru protectia animalelor.
      IN olanda nu exista prag electoral si nu degeaba este Olanda unde este.
      Diversitatea, competitia , sansele egale de a intra usor in piata rezolva o multime de lucruri.
      Daca ar fi vreo 10 partide ale agricultorilor si vreo zece ale IMMurilor , pe diferite regiuni sau judete atunci datorita internetului, retelelor sociale etc. ideile ar fi dezbatute , preluate etc.
      LIBERTATE 😉 . Nimic mai mult 🙂 .

      Dan MAȘCA

      09/09/2012 at 8:28 pm

      • Corect. Romania are un prag de 5%, depasit doar de Turcia.

        Deceneu

        09/09/2012 at 9:27 pm

  12. observ cä un condamnat, isi bate joc de procurori,

    este corect???????unde sunt romanii revoltatzi?

    theo- nona

    09/09/2012 at 8:32 pm

  13. Bună seara,

    http://www.contributors.ro/fara-categorie/la-despartirea-de-contributors-si-hotnews/ , la un moment dat, domnul Aligică menţionează: „Inteleg ca exista la aceasta ora anuntate in culise mai multe intentii de a reconstrui in alte dimensiuni si parametri o platforma de tipul Contributors”

    Ştiţi ceva despre acest subiect?

    Adrian

    09/09/2012 at 8:39 pm

    • salut,
      Nimic! Deocamdata i-au dat jos articolul 😦 NU, e acolo!

      Theophyle

      09/09/2012 at 10:56 pm

  14. VREAU SÄ NU-SI PERMITÄ TOTZI TEMBELI; MAFIOTZI;PENALI SÄ INSULTE JUSTITZIA:

    coana chiritza Timnicera, face pe mortul in päpusoi, parcä era ministru, dece nu se revoltä

    cä niste santajisti,borfasi si escroci politici, insultä justitzia.A3,OTV, s-au nu vrea sä-l supere pe

    turnäorul Voiculescu?

    theo- nona

    09/09/2012 at 8:40 pm

  15. noapte bunä!

    theo- nona

    09/09/2012 at 8:41 pm

    • Noapte buna Theo 🙂

      Theophyle

      09/09/2012 at 8:47 pm

    • noapte buna, Theo 🙂

      Cetatean

      09/09/2012 at 8:48 pm

    • da, am citit, insa nu imi explic de ce. Hotnews au carmit in alta directie sau ce?

      Cetatean

      09/09/2012 at 9:02 pm

      • Pai e de vre-o doua luni si voi dadeati vina ca sunt plecati …. in concediu..;.. dar si cind vor veni… praf ne fac.

        lastnightmusic

        09/09/2012 at 9:04 pm

        • eu nu dadeam vina, imi era oarecum indiferent in perioada aia, eram prea ocupat, ca tot blogul, cu boicotul si CCR.

          Cetatean

          09/09/2012 at 9:10 pm

    • Buna seara!

      Finante Azi

      09/09/2012 at 9:07 pm

    • Buna seara!
      Hotnews pierde foarte mult. Cititorii de dreapta, singurii de altfel, nu il vor mai accesa. Ceilalti intrau doar sa comenteze la program. In plus hotnews nu va deveni niciodata o referinta gen jurnalul national si nici nu va putea acum sa adopte o politica editoriala asa zis impartiala pentru ca nu ar fi credibil.

      Finante Azi

      09/09/2012 at 9:09 pm

  16. iar subiectul …. de ce urasc bucurestenii pdl-ul 🙂 🙂 la Cristoiu Turcescu & friends …

    lastnightmusic

    09/09/2012 at 9:16 pm

  17. http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radio_tv-13190884-daniel-morar-referendum-votat-localitatile-domiciliu-militari-aflati-afganistan-detinuti-aflati-penitenciar-decedati.htm

    „- procurorii au vazut ca pe listele electorale, in dreptul a zeci de persoane aparea aceeasi semnatura, deci era deja un indiciu clar ca semnaturile fusesera falsificate

    – tot prin compararea listelor electorale, s-a putut vedea persoane care au votat multiplu: erau si pe listele permanente si pe cele suplimentare, uneori chiar din aceeasi localitate

    – apoi, exista niste reguli cu privire la folosirea urnei mobile. Trebuie facuta o cerere, care trebuie depusa la biroul sectiei de votare inainte de inceperea votului. S-a constatat ca au fost foarte multe situatii in care aceste cereri nu au existat, iar daca au existat, iar, au fost semnate de aceeasi persoana

    – mai departe, verificand bazele de date, s-a constatat ca exista liste cu fantome, persoane care nu exista, seria si numarul de buletin sau CNP-ul nu au fost identificate in bazele de date

    – au fost persoane care nu au votat: ele erau plecate in strainatate, la munca, dar ele apar ca au votat

    – exista persoane din teatrele de operatiuni: militari care se afla la Kandahar, care au votat acolo sau nu – nu stim, dar cu siguranta au votat in localitatile lor natale in conditiile in care erau in Afganistan

    – exista persoane decedate care figureaza ca au votat; exista persoane care se aflau in penitenciar, pentru executarea unor pedepse, si care au votat, iarasi, in localitatile natale

    – toate acestea duceau la ideea unei fraude, motiv pentru care a fost inceputa urmarirea penala si se desfasoara aceste verificari pentru infractiuni cuprinse in legea referendumului sau in alte legi, inclusiv in legea de combatere a faptelor de coruptie”.

    Cetatean

    09/09/2012 at 9:37 pm

    • Acest om Morar este intr-adevar un „caine” cu colti de titan credincios misiunii sale. Sper sa-i sfasie cu legea pe „legile” lor calcand.

      A A

      09/09/2012 at 10:15 pm

    • salut C,
      ai un mail de la mine!

      Theophyle

      09/09/2012 at 10:37 pm

  18. Statuie pentru Morar si Kovesi 🙂 Eu sunt gata sa cotizez, am mai zis-o 🙂

    Iaca si Paiata a inviat la Antena.

    http://www.gandul.info/politica/antonescu-face-bilantul-interimatului-la-cotroceni-am-primit-scrisori-de-la-bruxelles-si-washington-se-pleca-de-la-premisa-ca-se-intampla-lucruri-de-neacceptat-in-romania-10044259

    „El a spus că a primit scrisori din partea Departamentului de Stat al SUA şi s-a declarat nemulţumit de modul în care au acţionat ambasadorul SUA în România, dar şi Philip Gordon, subsecretarul de stat al SUA pentru Afaceri Europene.

    “A existat o asemenea comunicare, nu în sensul cu ce avem voie să facem, dar care era disproporţionată cu ceea ce se întâmplă aici şi care pleca de la premisa că se întâmplă lucruri de neacceptat într-o democraţie. Ambasadorul SUA a fost un partizan al lui Traian Băsescu. Cel mai neplăcut şi incorect a fost că în declaraţia finală a lui Gordon apare ideea fraudei, iar în discuţia dintre noi nu a existat niciodată o astfel de temă. E inacceptabil ca domnul Barroso să spună cine să conducă Parchetul din România”, a povestit Antonescu.

    El a rememorat şi un scurt dialog avut cu Philip Gordon, omul trimis de Hillary Clinton în România pentru a se informa despre situaţia de la referendum.

    “Gordon m-a întrebat ce voi face dacă Curtea Constituţională va invalida referendumul şi Traian Băsescu se va întoarce la Cotroceni. I-am răspuns şi l-am întrebat şi eu ce va face Departamentul de Stat dacă referendumul va fi validat. Nu am primit un răspuns, iar asta spune totul”, a spus preşedintele PNL.

    Cetatean

    09/09/2012 at 10:19 pm

    • Cred ca nici macar intr-o tara bananiera un oficial nu divulga discutiile cu partenerii… Halal politician 😦

      ela

      09/09/2012 at 10:23 pm

      • Iti dai seama ce incredere a castigat asta in numele Romaniei cand a fost interimar. Asta nu o sa mai fie presedinte nici chiar daca rusii trec Prutul

        Theophyle

        09/09/2012 at 10:41 pm

        • bat in lemn – cu Prutul..

          arrletty

          09/09/2012 at 10:50 pm

      • politician? zvonurile sunt ca la Napoli, la dr.Barone, s-a dus sa se trateze (dezintoxicare?). Mai curand acel bovin fara coarne!

        cinic

        10/09/2012 at 9:30 am

  19. „Daniel Morar, șeful DNA, despre fraudele de la referendum: „În secțiile verificate s-au găsit indicii şi probe că votul a fost fraudat în proporţie de 5-10-15%„.

    In cele neverificate oare cate sunt?

    Extrapolam: 10% la nivelul tarii insemna cam 850.000 voturi.

    Cetatean

    09/09/2012 at 10:22 pm

  20. Turcescu et coll, B1 – despre FC acum

    arrletty

    09/09/2012 at 10:42 pm

  21. Bună seara,

    Uh, celalalt mesaj cred că mi-e în continuare la moderare. Întrebam dacă ştiţi despre ce vorbeşte domnul Aligică, în articolul său de retragere de pe Contributors, atunci când afirmă că sunt vorbe în ‘culise’ de o nouă platformă de analize asemănătoare Contributors care se doreşte înfiinţată.

    Adrian

    09/09/2012 at 10:43 pm

    • Adrian nu ai nimic la moderare ma uit la spam. Da am gasit era la spam imediat eliberez

      Theophyle

      09/09/2012 at 10:53 pm

      • Deocamdata,
        Nu stiu nimic! Daca aflu postez imediat!

        Theophyle

        09/09/2012 at 11:10 pm

  22. @) Dan Masca

    Nici in 2012 – 2016 nu se va schimba legea partidelor.

    Citeva argumente:
    – daca parlamentul va fi majoritar USL, este evident ca vor incerca sa isi conserve puterea;
    – daca parlamentul va fi majoritar PDL(ARD), UDMR, PPDD, este evident ca vor incerca sa isi blocheze competitorii(si UDMR, si PPDD vor bloca clar un demers de acest tip)

    Mai exista o solutie: initiativa a 100 000 de cetateni, din nu stiu cite judete, dar demersul este unul foarte greoi si nu va fi lasat in viata de cei care vor vota, adica tot de ei.

    Practic, eu cred ca resursele investite intr-un lobby – si eu as fi interesat – ar fi risipite in van.

    In ciuda tuturor aparentelor, varianta cea mai ieftina/eficienta este tot prin crearea unui partid politic si prin negocierea acestui item cu celelalte partide, odata intrat in parlament.

    Si eu inclin spre libertarianism (am insa citiva bemoli nu foarte importanti). Din pacate, cred ca pot demonstra ca un partid cu doctrina pur libertariana nu poate avea succes in ro, indiferent de citi bani se investesc in el.

    Din pacate, nu avem nici macar un partid cu adevarat liberal, in care sa isi gaseasca locul diferitele tipuri de liberalism, chiar si cel asa numit „social” (nu ca asta ar fi cel mai reprezentativ). Daca as gasi in jur de 8 oameni (1 programator foarte serios, 3-4 redactori care stiu limba romana si au cunostinte de stiinte sociale, 1 specialist in marketing online, 1 jurnalist de investigatie, 1 business developer) si inca 2-3-5 persoane care sa investeasca niste bani, nu foarte multi, as incepe o platforma online care sa aiba un singur scop: popularizarea ideilor liberale si devoalarea minciunilor si porcariilor facute de politicieni. De aici cred ca trebuie inceput.

    Doar in orizontul de asteptare de 4-12 ani, in romania va exista un partid liberal serios si el nu va avea niciodata mai mult de 8-12%. Inca sintem in etapa de educatie, nu exista indeajuns de multi oameni care sa aiba si cunostinte, si experinta de munca serioasa in mediu privat si nebunie/devotament pentru o idee. Am zis ca nu exista indeajuns de multi, nu ca nu exista …

    Iar distinctia persoane – proceduri impersonale e foarte importanta. Cu asta cade sau sta in picioare totul. O opinie …

    Dan

    09/09/2012 at 10:58 pm

    • Servus Dane, nu promoveaza nimeni agresiv libertarianismul, asa putin cu picatura.
      Este mult de schimbat in guvernarea locala a comunitatii astfel incit nu va fi nevoie sa promoveze nimeni agresiv libertarianismul.

      In acest moment am sustinerea unui deputat PDL, care va incerca sa promoveze ideea cu schimbarea legii partidelor.
      Platforme sunt in Romania . Vezi solib.ro , mises.ro , cadi.ro
      karamazov.ro , capitalismpepaine.wordpress.com/ cauta si pe facebook grupul Romanian Libertarians .
      Nimic nu se construieste peste noapte. Un copil invata sa scrie dupa niste ani, iar sa devina OM dupa alti ani.
      Asa ca rabdarea a fost si ramine una din calitatile foarte importante a unui om.

      Dan MAȘCA

      09/09/2012 at 11:31 pm

    • @ Dan, sunt platforme de care vrei tu. Le-am trimis intr-un comentariu anterior, dar cred ca a intrat la moderare.
      De exemplu mises.ro
      Nu se face nimic agresiv, ci se face cu etica, cu morala. Libertatea se combina cu etica, cu morala si atunci avem rezultate mari…
      Noi facem tot ce zici tu in firma, doar ca nu merita sa faci decit dupa anumiti pasi.
      Fara lege care sa permita nu merita sa faci nici un site, pentru ca nu are cine sa se apuce sa puna in practica usor.

      Dan MAȘCA

      09/09/2012 at 11:38 pm

    • @ Noi facem videori de acest gen daca este cazul :

      Faci citeva prin care scoti in fata ce schimbari se pot intimpla daca se schimba legea partidelor si se ofera o intrare in piata politica usor, de catre orice adult, care chiar daca nu are parinti bogati si bani gramada, avind la dispozitie internetul, viata, piata, stiinta si munca lui si a prietenilor lui pot sa incerce sa ii concureze local pe cei mari, care mari fiind se misca mai incet, sunt mai putini flexibili, mai putini deschisi la nou etc.

      Dan MAȘCA

      09/09/2012 at 11:41 pm

    • Baiat instarit :mrgreen:

      Theophyle

      09/09/2012 at 11:29 pm

  23. Ca tot am uita la articolul anterior:
    „Cu noi sau peste noi, lumea merge inainte”
    Incotro? Cine stie?

    emil

    09/09/2012 at 11:11 pm

    • Se pare ca, cu ocazia tentativei de LOVITURA DE STAT, interesele erau sa fim lasati mai la coada. Doar atat.

      emil

      09/09/2012 at 11:12 pm

  24. Atentionare despre ce mofturi mai vrea gibonus plagiatorus
    http://tismaneanu.wordpress.com/

    A A

    09/09/2012 at 11:13 pm

  25. bunä,

    de cand a plecat Dan Täpälagä, HN, este o tarabä cu multä marfä , färä valoare
    nu meritä cititä.

    DT, era f. bun si la B1.

    theo- nona

    10/09/2012 at 7:13 am

  26. din declaratziile aerianului Crin, itzi dai seama cä omul este
    un sconcs, o javrä urat mirositoare, dezechilibrat,needucat si
    un total antidemocratic.

    bravo liberali, vai si amar de mama voasträ.

    theo- nona

    10/09/2012 at 7:31 am


Comentariile sunt închise.