Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Forta Civică: resetarea politicii

Redactat de @Cetatean

Cine se arunca de pe terenul solid al votantului in apa politicii active nu are cum sa nu se ude. Problema e sa nu ii intre la apa convingerile si principiile pe care le afirma.

Dupa experienta nefericita cu Noua Republica si Mihail Neamtu si mai ales dupa aparitia Partidului Forta Civica, e vremea sa tragem linie si sa facem un bilant, pentru a putea porni pe o ruta alternativa, intrucat prima s-a dovedit infundata.

In a 7-a postare de pe acest blog dedicata Noii Republici (au fost 8 in total), am scris :

« Am sprijinit miscarea Noua Republica inca de la inceput (in fapt, am fost cel care a corectat juvenilul, dar autenticul Manual de lupta inainte de a fi publicat pe Politeia in 26 septembrie 2011, atat in varianta originala, cat si cu amendamentele noastre), am facut in mod public doua propuneri de pozitionare politica si mediatica ale Noii Republici in contextul viitoarei legi electorale […], am intervenit apasat de doua ori atunci cand Mihail Neamtu a scapat grav caii in porumb numindu-l pe Traian Basescu « om al trecutului » si dandu-l pe Ion Iliescu exemplu de « normalitate » in exercitiul constitutional al mandatului de presedinte, am adresat 7 intrebari catre conducerea NR in care trageam semnale de alarma privind manareala fesenista a statutului NR de catre Mihail Neamtu si clica lui si, in fine, dupa raspunsul semi-oficial al domnului Gabriel Biris – care intre timp (s-)a fost exclus din NR – , am scris ultima postare despre « baietii de comitet » (altfel spus, Grupul de Initiativa Nationala si nu numai) care, sub masca adoptarii unui statut copiat dupa cel al partidului TOP09, se pregatesc sa centralizeze puterea in viitorul partid Noua Republica ».

Consider ca « experimentul » Noua Republica a fost util pentru ca a aratat cum se poate distruge, prin deturnare, aspiratia spre un alt tip de partid si de politica. Maximalismul doctrinar si meritocratia de mucava clamate de juvenilul si incorigibilul Mihail Neamtu s-au dovedit pana la urma a fi expresia unui oportunism de prima clasa, iar firul verde al ierbii a fost ars de duhul iubirii de marire si de functii. Din punctul meu de vedere, episodul NR a fost inchis si Comunitatea Politeia precum si o buna parte a societatii civile au invatat o lectie.

Acum, ar trebui ca dupa dezamagirea starnita de Neamtu si Noua Republica, sa ne refugiem intr-un maximalism pe care doar niste ingeri sa il poate satisface? Daca pana si un teolog cu patalama care intra in politica ajunge sa dezamageasca, nu ne ramane decat sa boicotam si alegerile parlamentare din 2012 si sa asteptam un partid de « dreapta » caruia ii vom gasi mereu cusururi ?

Este cert ca politica romaneasca a stat prea multa vreme sub zodia mesianismului gaunos : de la Ion Iliescu « Soarele rasare », trecand pe la Dan Diaconescu « 20.000 de euro pentru fiecare roman » si pana la Mihail Neamtu « integritate si meritocratie », mai toti liderii partidelor au avut pretentia de a detine  la cheie solutia de salvare a tarii si de revigorare a politicii.

Insa timpul mesianismului politic a trecut. Consider ca s-au copt vremurile pentru ca cetatenii sa nu mai astepte ca un singur politician sa pretinda ca are, singur, solutia-miracol.

Daca exista un om sau un partid care realizeaza macar in parte ce a promis, acel om sau acel partid trebuie sprijinit sa realizeze mai mult, nu criticat ca nu realizeaza tot ce a promis (a cauta mereu un politician sau un partid care sa ne indeplineasca imediat toate dezideratele politice personale e drumul cel mai sigur spre populismul desantat, de dreapta sau de stanga).

De exemplu, Comunitatea Politeia l-a sprijinit pe Presedintele Traian Basescu de cate ori a considerat ca acesta merita sprijinit cu toate fortele (si nu a fost precupetit nici un efort in acest sens), insa Presedintele a fost si criticat (nu de putine ori). Meritele Presedintelui Basescu sunt incontestabile, insa e la fel de adevarat ca Presedintele are o formidabila capacitate de a-si recunoaste greselile si de a invata din critica, asa cum nici un politician roman nu a dovedit pana acum ca poate invata. Nu e deloc politicianul perfect, insa e de departe cel mai bun pe care il puteam avea.

Guvernul lui MRU a cazut pentru ca nu a indeplinit imediat toate dezideratele baronilor PDL. La vremea potrivita, la motiune, au stiut sa ii arate noului politician care era MRU si unei tari intregi ce inseamna « dreapta » pentru PDL : un slogan bun de captat votantii care sunt speriati de USL si care se mai amagesc ca vamesul, sirena blonda si borduristul sunt « de dreapta ».  Atunci cand trebuie, a fi « de dreapta » insemna a cere bani de la Guvernul lui MRU pentru ca niste baroni locali sa isi faca invartelile ; in alte circumstante, a fi « de dreapta » insemna a a juca prost comedia opozitiei la USL, in timp ce strang maini si se incredinteaza contracte transpartinice.

Pana la urma, de ce a cazut Guvernul MRU ? Pentru ca nu era suficient de « de dreapta »  sau pentru ca un baron PDL, prieten la catarama cu Vasile Blaga, a trecut cu acolitii la dreapta Varanului ?

Aparitia Partidului Forta Civica si a lui MRU in calitate de Presedinte a starnit deja strambaturi din nas pe partea dreapta a esichierului politic :

  • pentru maximalisti, Forta Civica a cooptat deja « traseisti ». Eu consider ca pentru acesti maximalisti, exista deja partidul Noua Republica condus de Mihail Neamtu : cine crede in mitul puritatii originare a Fondatorului si a acolitilor sai,  nu are a vota cu « traseistii » din Forta Civica.
  • pentru altii, Forta Civica e un partid prea « de centru ». Cei cativa oameni care au mai fost in alte partide si care sunt acum alaturi de MRU sunt aratati ca exemple de « alterare doctrinara ». Partidul nici nu a aparut bine si deja i se canta prohodul. MRU nici nu a spus ceva in calitate de nou Presedinte de partid si deja e condamnat ca nu e suficient de « curat doctrinar ».  Modul in care MRU a decis sa faca politica pare deja sortit esecului, cata veme printre membrii partidului pot fi identificati cativa fosti PDL-isti, cativa fosti PNL-isti si cativa fosti PSD-isti. O, ce inselare in avans a sperantelor !

Insa acest mod de a gandi tine de reflexele mesianismului politic si, simultan, de o perversitate fara margini. Cand un nou presedinte de partid incearca sa treaca peste falsa separatie stanga – dreapta in care se scalda, mocirlos, partidele clasice si politicienii vechi (sa nu mi se spuna ca Videanu e de dreapta si ca Dragnea e de stanga !) si decide sa acorde credit unor oameni care au venit intr-un partid ce nu are sinecuri de oferit, atunci vedem cum se reactiveaza tentatia ieftina a mesianismului politic. MRU nu are voie sa aiba in preajma sau sa se consulte cu cineva « de stanga » sau « de centru », caci asta insemna ca nu are tot setul de solutii-miracol « de dreapta » la indemana. Pai ce fel de nou partid e acesta care nu promite marea cu sarea din prima zi a viitoarei  guvernari ? Ce fel de lider e acela care nu declara de la inceput ca stie tot si ca face tot fara a se mai consulta cu nimeni altcineva ?

Mai mult, cand Presedintele Basescu e acuzat ca de 8 ani « dezbina » politica romaneasca si ca nu isi exercita rolul de « mediator », exemplul lui MRU de a incepe activitatea de presedinte de partid indemnand la o constructie politica nu impotriva cuiva anume, ci pentru cei carora le pasa de aceasta tara si care se considera de dreapta e criticat din toate partile.

Unul « dezbina » si e suspendat pentru incalcarea Constitutiei ; altul da dovada de capacitate de cooperare si e deja prea « soft » si prea « nepregatit » pentru « marea » politica. Pai unde e lupta politica pe viata si pe moarte de altadata dintre stanga proletara si dreapta burgheza ?!

Eu pot sa inteleg ca acela care s-a fript cu ciorba sufla si in iaurt. Pot sa inteleg ca aceia care mereu au votat raul cel mai mic acum au devenit intransigenti. Pentru acestia, exemplul Noii Republici e dovada clara ca nu trebuie sucombat repede sarmului unui nou partid si unui nou lider care ar putea fi, in definitiv, la fel ca ceilalti. Prudenta ramane intotdeauna o virtute si eu o recomand tuturor.

Insa ce nu trebuie sa acceptam e incercarea vechilor baieti de a arunca in Forta Civica si in MRU cu niste acuzatii care convin cel mai bine partidelor ce joaca de ani buni comedia Putere-Opozitie. Modul cum au reactionat unii politicieni atat din USL cat si din PDL la aparitia lui MRU ca presedinte al Fortei Civice arata ca ei au perceput ca nimic nu va fi in politica romaneasca precum a mai fost. Daca MRU era « de-al lor », era si azi bine merci Premier al Romaniei. Acum, ca fost Prim-Ministru demis dupa doar 78 de zile (un record) si ca presedinte al unui partid care nu e desprins din vechiul FSN, parca e cam greu sa il acuzi de pacatele originare al tuturor politicienilor romani de meserie : manareli dubioase si fesenism.

Mereu m-a intrigat sintagma atat de des vehiculata de politicienii de meserie drept dovada capacitatii de a face compromisuri : « in politica nu exista dusmani, exista doar adversari ». Sintagma aceasta nu ascunde decat capacitatea politicienilor de meserie de a se intelege pe seama alegatorilor naivi si a bugetului de stat. Celebrul cuplu Nastase-Videanu e un exemplu bun. Cuplul Ponta-Antonescu nici macar nu mai trebuie amintit, astia sunt exemplul perfect al compromisului intemeiat pe ura atavica impotriva cuiva.

Forta Civica nu pare a fi un partid cu cohorte activisti din teritoriu gata incolonati sa aduca oameni la vot cu pungile de faina si zahar iar MRU nu pare un politician unsuros dispus sa faca compromisuri cleioase pe seama bugetului si a votantilor. Daca era asa, astazi era inca Prim Ministru al Romaniei.

Pentru unii, desprinderea de tentatia mesianismului politic si de imaginea clasica a partidului care are un singur obiectiv (castigarea puterii si ghiftuirea activistilor) va fi foarte grea.  Insa daca stam sa ne uitam la peisajul politic romanesc, vedem cum, treptat-treptat, in cele doua mandate ale Presedintelui Basescu, institutiile statului au inceput incet-incet sa functioneze fara a mai fi personalizate, fara a atarna de vointa unui singur om. Drumul e inca lung si plin de pericole si reintoarcerea in epoca Iliescu-Nastase a fost la un cvorum distanta. Insa daca pana acum Romania a rezistat, e semnul ca trebuie sa intram in faza finala a modernizarii statului : modernizarea clasei politice romanesti, prin modernizarea ultimei redute in care se refugiaza clasa politica : partidele ca atare.

Forta Civica, cu MRU ca presedinte, are sansa sa fie primul partid care invata sa functioneze ca o institutie in adevaratul sens al cuvantului, care nu slujeste un om si ambitiile lui personale, ci membrii si votantii. Pana acum, partidele au fost mereu vehiculele politice ale unor grupuri de pungasi. Va trebui ca ele sa devina institutii in care un om singur sau un grup de oameni sa nu isi mai poata impune punctul de vedere, daca acesta este impotriva intereselor nationale.

E greu, insa primul pas a fost facut de Forta Civica. Nimic nu va mai fi ca pana acum in politica romaneasca.

132 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bună dimineața !
    Despre fostul PSD-ist Marian Săniuță, cel care s-a înscris în Forța Civică, pot să afirm că nu a fost niciodată prea iubit în partidul său pentru că nu s-a alăturat baronilor locali și, în mod special, nu a fost în gașcă cu Mircea Cozma cel care deține al treilea mandat de președinte al Consiului Județean Prahova.

    Nu e bun, e prea cinstit !

    dictaturajustitiei

    09/09/2012 at 9:51 am

    • Din ce imi aduc aminte Marian Saniuta este cam usor atacabil (mai ales de presa lui Mircea Cosma baronul de acolo care se preface ca munceste pentru oameni umfland diversele realizari in buzunarele famielie sale, nu am inteles de ce PDL-ul in campanie nu i-a tocat marunt realizarile ca sunt niste gogosi, asta ca o paranteza). Revenind la Saniuta in momentul cand a trecut prin diverse functii s-a spus ca a fost implicat si ca a luat foloase. Din ce am inteles la FC este vicepresedinte si A.Semcu fost sef de filiala a PNL Ph un fost apropiat a lui Patriciu si el cu diverse povesti.

      Pentru FC era mult mai bine sa prezinte oameni noi (foarte profesionisti in ceea ce fac – au facut, eventual veniti din afara), era perfect genul lui Raed Arafat ar fi avut un impact masiv si nici nu mai conta cat latra A3.

      MM

      09/09/2012 at 11:30 am

      • MM,
        multumesc pentru comentariu. Cunoasteti dumneavoastra multi oameni din cei care amintiti care vor sa faca politica? Sau va intrebati daca dl Raed Arafat si-ar dori sa faca politica, ca doar a fost ofertat de toata lumea. In alta ordine de idei spune lumea … nu se pune, au oamenii astia dosare penale, au fost dati in judecata sau judecati? Nu cred! cunoastei codul etic al FC? Cred ca ar trebui si dumneavoastra sa va faceti putine lectii, inainte de… spune lumea!

        Theophyle

        09/09/2012 at 11:43 am

        • Si eu multumesc pentru acest blog si pentru tot efortul care se depune inclusiv in actualizarea cu articole
          noi pe celelalte site-uri. Felicitari!

          Desigur o sa citesc codul etic al FC dar sper sa nu fie doar ‘o chestie’ la fel ca juratul pe biblie cum fac ministrii cand sunt pusi in functie. Pentru a fi denigrati au nevoie de dosare penale sau judecati?
          Astea le face in direct antenele si le da gata rumegate votacului sa se duca sa puna stampila; i-am vazut la locale unde babete, mosi si bugetari s-au incolonat ca la armata la semnalul antenelor.
          Cati dintre parlamentari s-au format ca pentru a fi politicieni? au fost si ei niste neica nimeni ce au prins
          cheaguri, dupa aceea au facut o facultate particulara si s-au lipit de parlament prin niste spagi
          date la sefi de partide.

          Nici eu nu eram in tema cu Saniuta sau Semcu dar la o simpla cautare pe net am citit diverse detalii
          si cum de la PL clar se tine cu bani RTV-ul si ceva presa locala afiliata aceluiasi trust gen PrahovaTV
          astia nu vor face decat un reload de informatii pe care in bunul lor jurnalism asa zis nepartinic
          de care dau dovada nu vor face decat sa le despice pana cand votacul o sa le inghita.

          Am inteles perfect greutatea cu care se incheaga o structura noua mai ales intr-un timp scurt
          dar acesti altii gen. dl.Raed care a refuzat politica in afara de placerea, dedicatia
          cu care fac ceea ce fac zi de zi nu isi doresc sa se manjeasca cu zoaiele prostiei politicii de dambovita.
          El chiar daca este seful Smurd nu este dumnezeul autoritatii, in Franta pentru celula de criza in cazul accidentului nu a fost seful Smurd care a coordonat ci autoritatile locale daca nu gresesc. Nu este omul in care sa aruncam cu asa multe pietre pe care cu prisosinta le merita altii.

          Prin aducerea acelor oameni noi de care mentionam nu imi doream decat o vizibilitate si mai mare pentru FC chiar la alegerile din 2012 de ce sa se astepte 2014 -2016? de ce sa plece si altii din aceasta tara
          cand sunt romani din afara ce asteapta sa vada ca se intampla si aici ceva pentru a se intoarce.

          MM

          09/09/2012 at 1:21 pm

      • Locuiesc în Prahova și nu am auzit despre foloasele necuvenite primite de către Săniuță.
        De când l-am remarcat , era ministru la interne, știu că nu a fost în grațiile grupărilor care s-au perindat la ei la PSD, a lui Iliescu, Geoană și acum Ponta.
        Cred că legătura cu FC i-a făcut-o fostul său coleg Mihai Apostolache, acum în PDL, despre care iar nu se cunosc fapte reprobabile.
        Cât despre Adrian Semcu, Antonescu l-a schimbat din funcție pentru că ar fi avut legături cu dușmanul său Băsescu.
        Pentru colaborarea cu PDL-ul a fost înlocuit AS cu omul de încredere al lui Căcărău.
        Dacă nu bag mâna în foc pentru nimeni nici nu mă apuc să arunc cu pietre fără să fiu sigură.

      • Salut
        Ca sa pornesti e nevoie de o structura initiala de profesionisti: ” aparatcici ” osatura de organizare. structura. Ei trebuie sa fie profesionisti in structurarea partidului si nu in altceva. Un dentist bun sau un actor bun pot deveni buni politicieni. dar aparatul trebuie compus din oameni ce nu invata abcedarul acum. Ma refer la saniuta,liga si altii.(echivalenti ai lui Cozmanca din PSD) Cu timpul proportia acestora in numarul total va deveni din ce in ce mai mica. Mai tirziu partidul isi va permite luxul sa foloseasca specialisti buni reciclati la locul de munca in politica

        lastnightmusic

        09/09/2012 at 11:57 am

      • Mă laşi cu Raed Arafat?…Că a început să-mi vină acru. Apropo, ce se mai aude cu celula de criză provocată de un accident auto care nu s-a petrecut pe teritoriul României? Nu-i aşa că SMURD a acţionat iute şi mintenaş?…Repet, deci: Raed Arafat – a se scuti!…Că m-am enervat.

        nenea iancu

        09/09/2012 at 12:55 pm

        • dar de ce trebuie sa ne enervam pe Raed? el nu vrea expunere, nu vrea sa fie mesia, e bun in ce face si o face cu pasiune…mai bine spus , a se lasa Raed Arafat in pace. E un simbol si nu trebuie politizat.

          val1ca

          09/09/2012 at 6:24 pm

    • M.Saniuta a fost un voleibalist de MARE VALOARE (Steaua Buc.). I-au ramas fair-play-ul si spitirul de echipa. Nu avea ce sa caute in PSD. Caracterial, ne rezerva mari surprize [PLACUTE].

      cinic

      10/09/2012 at 8:35 am

  2. buna dimineata
    felicitari@cetatean pentru ceea ce sustineti;
    si da,e timpul sa ne desprindem de liderul mesianic,de tatuc;sper ca FC se va baza pe statut,pe „proceduri”
    cit despre „puristi” am mai spus si voi repeta mereu „ultimul om perfect s-a nascut acum 2000 ani in Nazareth”,restul de atunci -si voi cita pe ava Cleopa”suntem gunoaie”;
    nu vad de ce un Bazac,care si-a facut un nume nu fiind in politca n-ar putea face parte din FC;astept in curind sa fie luat in colimator si Biris,cind va explica ca unele impozite trebuie crescute si unele ajutoare sociale reduse(lucru posibil)

    intimplator

    09/09/2012 at 10:07 am

  3. Excelent! @ cetățean, dacă și vorbești precum scrii, locul tău e în lumina reflectoarelor politice. Nu e un rol comod, dar Doamne, ce bine ne-ar prinde un astfel de discurs public!

    frei1

    09/09/2012 at 10:17 am

  4. Buna ziua tuturor! „Pana la urma, de ce a cazut Guvernul MRU?” Sigur ca explicatia este departe de a fi doctrinara, exista un sir de explicatii „convergente” si mult mai comune:
    – nelinistea USL fata de arestarea lui Bombo
    – nelinistea celor din PDL care sperasera in impunitate, dar… (vezi cazul Apostu)
    – refuzul lui MRU de a da bani catre parohii (faza cu trantirea usii si revenirea acestuia pentru a isi recupera cei doi ministri)
    – (foarte posibil) anuntul lui MRU ca ar exista bani pentru restabilirea procentelor care se taiasera de la anumite categorii profesionale
    Pe fondul fricii si cu o eventuala perspectiva de a fi extrem de simpatizati de masa de manevra electorala pe care o exploateaza intens, a urmat „iarmarocul de vite” din Bârlament (expresie veche, dar care imi place nespus…).
    Totusi, va adresez o intrebare (poate parea naiva, dar ma framanta de ceva vreme, mai ales de la pozitionarea lui MRU, amintita ceva mai sus): se poate face politica in Romania fara a da bani la parohii? Sau, reformulat: ce fel de politica se poate face in teritoriu pentru ca relatiile „feudale” sa poata fi destructurate treptat?

    diablero

    09/09/2012 at 10:17 am

    • Destructurezi centrul…Mai multa autonomie locala si capacitatea de a colecta, folosi si pastra impozite si alte venituri locale?
      Un sistem unitar si egalitar de redistribuiere a resurselor de la bugetul national. Dai la toti la fel. dar statul e partener la proiecte locale de maxima importanta. Asa se face in Europa.

      P.S. In vara asta am vazut cit de pedepsita de la centru a fost Timisoara pt faptul ca a avut un primar PNTCD.

      Tio

      09/09/2012 at 10:37 am

      • ABSOLUT. Remarcati ca acolo unde comunitatile locale sunt puternice, democratia e puternica. Accidental, dar la nivel local, pot aparea derapaje, dar se autoregleaza.

        cinic

        10/09/2012 at 8:37 am

    • si mai simplu: cererea catre anaf-ul lui blejnar de a scoate la lumina banii ( 2 miliarde euro din economia subterana) , ” nu suntem un popor de inotatori”-avertizarea pentru craiasa zapezilor, incredere ridicata in randul populatiei si mai sunt destule -stiute sau nestiute.

      zigzag

      09/09/2012 at 10:38 am

      • Da, dar ANAF-ul e mai hulit, sabotat si folosit decit DNA-ul (dar nu se observa sau e tot asa de controversat).
        25% din PiB-ul e furat si 25% e subteran. Ai avea de recuperat 50%…cu institutii functionale

        Tio

        09/09/2012 at 10:47 am

        • Cu conditia sa-i vizezi pe rechini protejati si nu sa mergi la palamasi, unde o recuperare de TVA dureaza luni, se verfica cu acul….doar, doar a gasit ticalosul. Daca mai esti si un prapadit care munceste si nu are spate, este jale.

          mar

          09/09/2012 at 10:54 am

        • Daca pui sef la ANAF un fost gardist, atunci evaziunea e garantata.
          Eu n-as mai pune un om din sistem, oricare angajat din sistem face doar mult rau. ANAF-ul trebuie condus ca un partener al oamenilor de afaceri, nu ca un mobil de adunat amenzi si de tinut personal care face parte dintr-o mare familie, pe banii nostri ai tuturor, degeaba.
          Inspectorii trebuie formati, crescuti, ca si procurorii, in legislatie moderna, nu adusi de oriunde, pe principiul reomandarilor sau/si al pilelor.

          ceaikovski

          09/09/2012 at 2:14 pm

      • Corect, dar cererea catre anaf-ul lui Blejnar ramane fara obiect, daca institutia se afla in imposibilitatea de a trece peste „rechinii politici” (sau mai rau, din motive de complicitati). „Nu suntem un popor de inotatori” dar bazinele sunt facute si stam cu ele in brate, in Vulcan ne putem plimba cu telescaunul, totul e sa avem motiv sa ajungem pana acolo… Incredere ridicata in randul populatiei – interesant, dar dupa 23 de ani de jaf institutionalizat? Este o poveste cat de cat fezabila cel putin pe termen mediu… Despre cele „nestiute” am intrebat deja, nu mai repet intrebarea.

        diablero

        09/09/2012 at 10:54 am

  5. De acord. MRU si FC au in fata dificultati uriase si au nevoie de tot ajutorul din lume. A se citi si Barbu Mateescu la http://www.contributors.ro/politica-doctrine/dreapta-reformista-dupa-2012/
    FC va trebui sa-si constuiasca un electorat, mai ales dupa alegerile din iarna.

    Tio

    09/09/2012 at 10:27 am

    • As zice ca ar trebui sa indrazneasca cu putin mai mult pina la alegerile din 2012, (da, stiu, i se poate spune si naivitate!). „Imagine the people” from USL cu 50%, in alianta cu zerotv si nu stiu cum ar mai putea fi opriti. Ne putem permite sa pariem pe Justitie, care in proportie de ? % este inca dependenta de politic ?

      arrletty

      09/09/2012 at 11:56 am

      • Arrletty, Asa e, +50% ar fi catastrofal. De asta s-a facut FC acum si nu mai tirziu. Pt 2012…Dar s-a improvizat deja destul si perioada de dupa 2012 ar aduce vizibilitatea si consolidarea necesara pt 2014.

        Tio

        09/09/2012 at 12:16 pm

  6. Buna dimineata 🙂
    C. din nou o concluzie cu care eu sunt de acord 100%, ganda la gand cu bucurie 😀
    Nu cred in perfectiunea impinsa la limita extrema in politica, un partid nu poate fi format numai din ingeri. Este absolut necesara vizibilitatea, puterea exemplului si lipsa „petelor” caracteristice politicienilor oportunisti. In plus mai cred in filtrarea care se va face in FC, sunt convinsa de acest lucru. Am senzatia ca a fost simtit pericolul si au aparut hienele, se pregatesc de atac folosind arma cea mai eficace, manipularea prin informatie.
    Eu am invatat ceva, ca timpul actioneaza si daca ceva nu este „bun” mai devreme sau mai tarziu apare/se decanteaza.

    mar

    09/09/2012 at 10:32 am

    • super gandire de persoana pragmatica!!! Fara a dori sa denigreze pesonalitatea, dar nici Mohandas Gandhi, nici MaicaTereza si nic Savonarola nu au condus macar o asociatie de bloc. Intre guvernare si ideologie politica (ca sa nu mai mentionam messianismul politic) e o prapastie.

      cinic

      10/09/2012 at 8:41 am

  7. salut si felicitari pentru postare. de acord cu tot ce ai scris ( in special vis a vis de maximalisti ). consider ca odata plecati la un drum , cearta si nemultumirile de ordin personal trebuie sa fie lasate deoparte.slugile lui ilici si felix abia asteapta sa vada ca se incepe „zazania”. discutiile barbatesti de la om la om pot rezolva orice conflict de orgolii si opinie.

    zigzag

    09/09/2012 at 10:34 am

  8. […] Forta Civică: resetarea politicii. Share this:ShareFacebookLinkedInEmailLike this:LikeBe the first to like this. This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink. […]

  9. Buna dimineata!
    Se mai spune printre politicienii damboviteni cu „mandrie” ca pt a fi in politica „trebuie sa inghiti si broaste” sau, alta vorba draga lor, este ca „in politica este permis orice”… Ei bine,nu am vrut si nu vreau sa inghit broaste si nici sa vad pe cineva facand acest lucru doar pt a fi „in sistem” si nu accept sa le permit orice politicienilor pe argumentul cretin gen Socaciu „stim noi mai bine ce va trebuie voua”!
    @ cetatean, sper din tot sufletul sa ai dreptate cand spui: „Forta Civica, cu MRU ca presedinte, are sansa sa fie primul partid care invata sa functioneze ca o institutie in adevaratul sens al cuvantului, care nu slujeste un om si ambitiile lui personale, ci membrii si votantii”… pana acum, din tot comportamentul lui MRU, rezulta acest lucru; chiar si intrarea lui pe blog aseara a demonstrat acest lucru.

    drivas

    09/09/2012 at 10:47 am

  10. „Forta Civica, (…) care nu slujeste un om si ambitiile lui personale, ci membrii si votantii.” Si ma slujeste si pe mine? Eu nu fac parte din categoriile enumerate mai sus…

    Florin Bica

    09/09/2012 at 10:56 am

    • Florin Bica,
      deocamdata FC se bazeaza pe membri ei si pe cei care sustin ICCD si FC. Cred ca vor prezenta programe pentru toti cetatenii Romaniei indiferent de preferintele politice. Un partid poate sa slujeasca cetatenii numai de la guvernare. Daca vor ajunge la guvernare, dumneavoastra o sa fiti slujit ca orice alt cetatean al Romaniei. daca nu vor ajunge la guvernare va vor sluji asa cum pot din opozitie. Cel putin asta am inteles eu!

      Theophyle

      09/09/2012 at 11:02 am

  11. Nu fiti prea suparati pe puristi si extremistii adepti ai imaculatei conceptiuni politice.
    Reactia lor este o exacerbare a greturilor pe care l-au avut in atatia ani de dezamagire si minciuna.

    Ce putem face cred eu e sa nu ne manifestam ca si ei arzand poduri ci, lucru nu prea facut de gruparile politice din tara asta, reconstruindu-le increderea prin fapte.

    Alergia la orice nume care a avut parte prin presa de balacareli nu este acuzabila in sine, e ca un reflex si nu tine de o anumita logica si nici nu asteapta informatii inainte sa se manifeste si aici imi fac, pentru cunoscatori, un lung si patetic mea culpa si eu.

    Crd ca una din cheile cu care putem deschide portile chiar si catre acesti maximalisti, puristi sau cum ii vreti ca denumire, este sa incetam a ii mai incadra si clasifica. Taxonomia nu ajuta decat la separare dar ei nu-s specie diferita, sa fie pusi in index cu cruce. Dimpotriva, pot reprezenta -acesti degraba suflatori in iaurt- o parte din sustinatorii si votantii FC de indata ce se redeschid canale de comunicare si li se da informatie, bunavointa, onestitate, deschidere.

    Oi fi poate naiv, dar asta imi sopteste fostul extremist al puritatii care din cand in cand, desi il credeam mort, mai scoate capul din grota si imi aduce aminte neplacut cat e de usor sa cazi in capcana demagogiei si simbolisticii funiei de usturoi.

    Morar Calin

    09/09/2012 at 10:57 am

    • Calin salut 🙂
      Chiar nu suntem suparati pe toti puristi, cel putin nu pe cei inocenti. Suntem suparati pe ipocriti si faiseii care discuta cu „big brother” ca sa-si vanda partidul purist pe un colegiu parlamentar. Suntem suparati pe cei care promoveaza curatenia politica si vin sa o vanda o saptamana inainte de aparitia noii formatiuni. Deci purismul este bun si respectabil cand nu este insotit de ego nemarginit si cu calitai pe hartie inainte de a aduce o singura dovada de potential.Am multe de spus. Prefer sa tac deocamdata!

      Theophyle

      09/09/2012 at 11:09 am

      • absolut.
        Salutari de la Cluj, Theophyle!

        Morar Calin

        09/09/2012 at 11:21 am

        • Salut Calin,
          pentru mine adevaratii politicieni ai viitorului sunt si „ereticii”, adica voi care veniti in politica facand ceva in viata inainte de ce ati hotarat sa va ocupati de politica. Fara voi sau oameni ca voi, imi bag picioarele in politica mioritica.

          Theophyle

          09/09/2012 at 11:29 am

      • se spun prea multe rele aici despre Noua Republică, multe dintre ele nejustificate prin prisma realităţii de fapt, dar justificate printr-un approach emoţional şi subiectiv al unor membri ai comunităţii care par să urască NR aproape sau la fel de mult ca pe cei de la USL. Presupoziţia de la care pleacă toate comentariile de aici este că NR = MN, şi din cauza acestei erori iniţiale se produc majoritatea celorlalte ce urmează.

        NR are o conducere aleasă statutar, şi această conducere a fost mandatată de preşedinţiile comitetelor judeţene sau locale să poarte negocieri în cadrul Alianţei România Dreaptă. Nimeni nu vinde sau tranzacţionează nimic: filialele au pus fiecare un set de condiţii, apoi se fac negocieri în bunul interes al NR, la fel ca toate celelalte părţi în negociere. Interesul NR este în mod evident o reprezentare parlamentară cât mai largă (iar acest interes coincide cu interesul ARD, iar nu se manifestă împotriva interesului celorlalte părţi în negociere). Ne cunoaştem lungimea nasului.

        Dar în acelaşi timp nu putem să ignorăm glasul sutelor de mii de cetăţeni (vedeţi şi declaraţiile lui Cristian Preda) care vor feţe noi, idei noi, obiceiuri noi, un stil nou.

        Eu înţeleg demersul domnului Mihai Răzvan Ungureanu, şi sunt convins că s-au luat în calcul şi plusurile şi minusurile acestei strategii. Tot ce îmi doresc e ca forţele noastre unite să împiedice monstrul USL de la a transforma România într-o ţară de lumea a treia.

        O menţiune pentru final: de la distanţă aşa de unde vă scriu, mi se pare că spaţiul propagandistic de tip Antena 3 a pătruns adânc în felul în care interacţionează românii în spaţiul public (inclusiv pe bloguri). În plus, puci-ul USList a creat o stare de urgenţă aproape isterizată (perfect justificată) în rândul oamenilor care înţeleg ce ni se pregăteşte. În final, se apropie campania electorală. Din aceste motive dialogul civilizat, lipsit de epitete, invective, glumuliţe, şi ironii etc. a dispărut aproape complet din spaţiul public. Spaţiul nostru public a asimilat ura ca precondiţie a politicii şi asta e mare păcat, ne va lua mult timp să revenim la premizele dialogului civilizat.

        Vreau să urez succes Forţei Civice pe drumul început, şi vă rog, domnule Ungureanu, să nu uitaţi ce aţi declarat la congresul de formare al Partidului Noua Republică: că e nevoie să ne învingem ego-urile pentru a putea construi o dreaptă unită. Asta e valabil şi pentru MN, şi pentru MRU.

        Bogdan Popa

        09/09/2012 at 2:25 pm

        • completare, for full disclaimer, trebuie să mă semnez: Bogdan Popa, preşedinte Noua Republică Diaspora.

          Bogdan Popa

          09/09/2012 at 2:27 pm

          • Bogdan Popa,\
            tu sti mai bine ca altii ca NR s-a nascut pe blogul asta. Tot pe blogul asta ii vom canta prohodul. Cat despre institutiile vostre, le cunosc. Asa cunm cunosc badarania, insolenta si tupeul. Personal iti urez numai bine ca partida mult mai putin. Esti presedintele unei forme fara fond, din pacate! Titlu, atat! Ai platit niste bani pentru nimic!

            Theophyle

            09/09/2012 at 3:53 pm

            • Theophyle,

              Aşa vezi lucrurile, hai să-ţi spun cum se văd lucrurile de la mine, încerc să le redau cât de cât obiectiv. Ca de la un băieţas prost ca mine la o enciclopedie umană şi formator de opinia ca dumneata Theophyle, mi-e frică de felul în care tu eşti convins că deţii 100% din adevăr, şi numai tu poţi avea dreptate.

              Ştiu la fel de bine condiţiile în care s-a născut NR şi am avut în acelaşi timp sentimentul că acest blog şi-ar fi dorit să controleze NR ca pe un partid de jucărie. De îndată oamenii care au ieşit din spatele calculatorului şi şi-au asumat responsabilităţi, aceşti oameni au devenit „agents” cum e şi normal! (în sensul principal-agent) şi au făcut partidul aşa cum au văzut mai bine, ţinând cont de sfaturile acestui blog ca şi de altor surse de informaţii, dar manifestând şi dorinţele lor proprii. Aceasta a dus în mod direct la o bătaie de ego-uri.

              O grupă de oameni (minoritate, dar o minoritate valoroasă) nu a fost de acord cu felul în care se centraliza puterea (în opinia lor) în mâinile conducerii NR, nedemnă de această putere (în opinia dumnealor), dar au avut şi o problemă de caracter cu diferiţi membri din conducerea NR (GIN-ul de atunci). S-au rupt din proiectul NR rămânând în expectativă până când s-a format ICCD la care au aderat cu entuziasm. De îndată ce s-au rupt de NR, au făcut tot posibilul pentru a distruge (pe blogosferă sau aiurea) imaginea NR.

              NR nu avea cum să se apere ca şi construcţie fără a răspunde criticilor (acide de data asta, nu constructive ca la început).

              De când vorbim de negocierile pentru formarea alianţei, lucrurile s-au schimbat, fiecare parte în negocieri având agenda ei – cum e şi normal! – şi bătaia de ego-uri continuă ca orice bătălie pentru putere.

              Eu sper ca după ce se va găsi „le juste milieu” să ne regăsim cu toţii într-un proiect comun de apărare a valorilor democraţiei, în loc să facem acest concurs de personalităţi. Cred sincer că dacă ne vom canaliza energia doar în bătălia politică cu USL-ul, putem să-i aducem mult sub 45%.

              În rest, bătăliile între ego-uri mă interesează mai puţin, câtă vreme ţara mea nu se duce de râpă.

              Bogdan Popa

              09/09/2012 at 5:45 pm

              • Bogdan, prietene 🙂

                „Ştiu la fel de bine condiţiile în care s-a născut NR şi am avut în acelaşi timp sentimentul că acest blog şi-ar fi dorit să controleze NR ca pe un partid de jucărie. De îndată oamenii care au ieşit din spatele calculatorului şi şi-au asumat responsabilităţi, aceşti oameni au devenit “agents” cum e şi normal! (în sensul principal-agent) şi au făcut partidul aşa cum au văzut mai bine, ţinând cont de sfaturile acestui blog ca şi de altor surse de informaţii, dar manifestând şi dorinţele lor proprii. Aceasta a dus în mod direct la o bătaie de ego-uri”.

                NU, nu, nu si iarasi nu.

                Nu dau doi bani pe ce vrea sa faca in politica NR si pe ce negociaza MN cu oricine. Insa cand Neamtu a sarit calul si s-a luat pe nedrept de Presedintele Basescu (pe nedrept, pentru ca pe drept avea unde sa il critice, mama-mama), cand Neamtu critica PDL si pe Boc la rupere si USL-ul erau atinsi la nivel superficial, cand omul cerea bani mereu si alde Cujba facea manareli cu facturile, cand cei care aveau alta opinie erau dati afara, cum Dumnezeu sa nu reactionezi?

                Eu am fost de cea mai bine credinta. I-am scris in oprivat, fara a-l sufoca, fara a-l ghidona, atentionandu-l numai ce sa NU faca. Vrei sa iti dau un al doilea mail al meu catre Neamtu, niciodata publicat, sa vezi cat de multa rea-credinta a avut? Vreui sa iti arat cum imi cerea sfaturi juridice despre Nastase si apoi sa iti arat ce mesaje mi-a sters de pe contul lui de FB unde am comentat o singura data?

                Bogdan, eu nu am nimic cu tine sau cu NR, am cu juvenilul de Neamtu care si-a batut joc de noi toti. Sre un ego cat casa, a acceptat ajutorul meu anonim, insa critica mea anonima nu. Ce fel de politician vrea el sa fie daca nu suporta critica unui posibil votant?

                Cetatean

                09/09/2012 at 6:14 pm

          • Salut Bogdan,
            Oameni ca tine si ca multi din Noua Republica fac totul sa stea inca in picioare acolo.
            Trebuie sa intelegi pe de alta parte si lucrurile spuse, le poti intelege ca o reactie la atacurile trimise de la varful NR direct catre ICCD si Forta Civica, tatonand in cautare de puncte slabe si dand subiecte dorit, voit suculente presei de restauratie. Am auzit vorbe frumoase spuse de MRU la primul congres al NR; am vazut ca nu s-a obosit sa raspunda invitatiei similare de a participa la primul congres FC.
            Am vazut acolo pe Nick si pe dl. Vlaston, macar atat ca semn de politete.

            Auzisem un discurs despre politete ca forma a civilizatiei -ghiceste cine il declama. Vorbe.

            In schimb in timpul derularii lucrarilor conferintei FC, inainte sa se incheie, deja atacurile cu pilde biblice au inceput sa cada ca ploaia, pe fb, prin ziare, in declaratii… multumim frumos.

            Ca sa raspund in oglinda, de ce confundati FC cu conducerea acestuia? Cei peste o mie de membri inscrisi oficial in acest moment (reali, nu cele trei sute de mii de sustinatori declarati precum broasca plina de aer de catre altcineva) sunt ignorati. Asa cum si tu esti ignorat cand se formeaza opinia publica asupra NR, oricat ai lupta tu de acolo din vestul Europei. Pana la urma, miscarile se exprima prin liderii lor si asta ar trebi sa puna o enorma responsabilitate pe umerii acestora – cu conditia sa fie persoane responsabile.

            Mihai NU poate vorbi in nume propriu; daca face asa greseste, daca nu face asa deja a gresit.

            Un fost coleg, cu simpatie.

            Morar Calin

            09/09/2012 at 4:27 pm

            • merci Călin, mi-a făcut mare plăcere să te cunosc şi sper să ne reîntâlnim.

              Bogdan Popa

              09/09/2012 at 5:46 pm

              • vezi ca ti-am raspuns si mai jos 🙂

                Cetatean

                09/09/2012 at 6:15 pm

              • Dragilor, este nevoie de o atitudine noncombat intre MRU/FC si MN/NR cel putin piona la alegeri. La Forta Civica alegerea conducerii a dezamagit pe foarte multa lume,nu exista nici un dubiu despre asta mergeti si cititi comentarii pe hotnews..Asteptarea a fost mare si oameni vroiau altceva. In momentul asta continuarea atacurilor la MN.NR mai ales pe Politeia face un deserviciu enorm cauzei dreptei dar in special lui MRU..Nu exista nici un motiv ca oamenii sa creada ca un Saniuta/Bazac sint mai buni decit un MIhnea Mihalache de exemplu…

                Coana Zoe

                09/09/2012 at 9:16 pm

              • Coana Zoe Buna seara, Nu cunoasteti „subsolul” acestor relatii. MN este un fariseu de cea mai ordinara speta.

                Vezi iesire lui in presa in ultimele zile. *NICI gand*! *Multumesc pentru sfat da chiar nu merge! Va rog terminati cu sfaturile de acest gen intr-o realitate care nu o cunoasteti ori nu doriti sa o recunoasteti! *

                Theophyle

                09/09/2012 at 9:21 pm

  12. drivas

    09/09/2012 at 10:58 am

    • Salut 🙂
      apa de ploaie, parerea mea!

      Theophyle

      09/09/2012 at 11:03 am

      • Salut
        Aceiasi este si opinia mea . 🙂
        Monti are o strategie personala de a indupleca, inmuia nemtoaica . Ca banii necesari anual Italiei sint multi .Nu e rau sa sperii un pic neamtul cu nenorocirile care ar putea sa urmeze din o politica a baierelor pungii strinse .
        Glumind , cum as speria eu o gramada de norod daca as decide sa fac politica . 😆

        stefan60

        09/09/2012 at 11:38 am

  13. Reblogged this on blogdecainerau.

    blog de caine rau

    09/09/2012 at 11:12 am

  14. Mari nenorociti 👿 Talharirea Cazinoului este inevitabila, dupa reteta cunoscuta 😦
    Aici ar tb sa intre comunitatea/ in actiune si sa se lupte cum Mazare, este jaf pe fatza ce face acest individ.
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/hasotti-ministerul-culturii-se-poate-implica-in-reabilitarea-cazinoului-daca-nu-este-vandut-276534.html
    Ce nu pricep eu, daca a fost preluat in 2011 de MDRT de ce nu a inceput reabilitarea, ptr. ca bani pe REGIO au fost 😦
    Din pacate tragedia si ruina, am vazut-o acum doua saptamani. Am presimtit tunul, datorita accesului facil al vizitatorilor in incinta, acum am si confirmarea. Au lucrat ca la manual, lumea s-a perindat, a fotografiat, s-a intrebat ce si cum……si a aparut solutia salvatoare, reantoarcerea la Primaria Mazareasca si vanzarea. De fapt ne-am intors de unde am plecat 😦

    mar

    09/09/2012 at 11:21 am

    • Iata un motiv excelent de a IESI INEVIDENTA in lumea Constantei ! All over the country sunt atit de multe magariile care pot fi taxate fara sa faci cine stie ce eforturi logistice, mai greu cu resursa umana, dar, cred ca sunt destui constanteni carora le chiar pasa de acea cladire, chiar daca unii il vor fi votat pe alt adolescent pesedist

      arrletty

      09/09/2012 at 12:01 pm

  15. Daca il scoti pe MRU din poza, acest partid nu sta in picioare nici macar 3 secunde. Mi se pare centrat clar pe personalitatea lui MRU,un fel de cult al personalitatii se infiripeaza acolo, nu exista alte voci in partid, ma rog, de fapt nu este un partid decat pe hartie, in realitate este un simplu grup. Partidul nu are viitor.

    semanticus

    09/09/2012 at 11:27 am

    • Salut semanticus,
      Daca il scoti pe Karel Schwarzenberg din TOP09, cat timp ar rezista acel partid care s-a format in 7 luni si a ajuns la guvernare intr-un an?

      Si da, semanticus, pentru mine MRU este garantul acestui partid si nu-l cunosc pe MRU din ziare!

      Theophyle

      09/09/2012 at 11:32 am

      • Cunosc casandrele care vorbesc din glasul tau. Vom trai si vom vedea. Important este sa fim sanatosi! Daca ai alternative lumineaza-ne si pe noi. O alta posibilitate ar fi sa-ti faci lectiile mai bine!

        Theophyle

        09/09/2012 at 11:35 am

        • Hahaha, nu iti ajunge ca aici pe blog ai avut un esec de evaluare si prognoza fata de partidul lui Neamtu, vrei sa recidivezi si cu MRU ? Deci nu stiu cine este in urma cu lectiile? eu sau tu ? Cat a fost MRU in PNL nu a lasat ceva in urma,un curent, un grup de sustinatori, ceva, cat a fost la Guvern nu a reusit sa discute politic cu Coalitia PDL-UDMR, acum, cu partid cu tot, nu discuta substantial nici cu cei din coalitia din jurul PDL. MRU iese singur pe post, nu discuta pe substanta nici macar cu cei de dreapta, la tv nu va reusi sa fie la fel de combativ cum ar fi Cristian Preda, Neamtu, etc despre confruntari directe cu cei din USL nu se pune problema. La investire, Ponta a avut nevoie de 10 minute sa ii ia fata in Parlament. MRU are multe de recuperat si vom avea suprize multe si neplacute fata de prestatia lui publica in campanie.

          semanticus

          09/09/2012 at 2:24 pm

          • ha ha 🙂
            esti un MARE profet. Inspirat si realist. Eu imi recunosc greselile semanticus! Tu ti le recunosti pe ale tale? Ponta a fost sustinut de o gasca de talhari si nu este decat o marioneta. Despre suprize? Cred ca le vei avea tu. Iti dau eu cenusa sa-ti o pui incap.Sunt care dau sfaturi alti… fac treaba nimic nou , asa a fost intotdeauna.

            Theophyle

            09/09/2012 at 3:44 pm

          • da, dom-le, i-a luat Ponta fata: a devenit lide4r regional care se intelerge bine cu rusii in cele 10 minute in care a adastat in ambasada Rusiei la Bucuresti si a promis ca va face curatenie.

            Sare'n Ochi

            09/09/2012 at 5:44 pm

  16. Buna ziua tuturor,
    Felicitari pentru lansarea la apa a navei „Forta Civica”.Am mari sperante de la acest partid. Recunosc ca am avut sperante si de la NR la inceput dar nu stiu de ce am fost dezamagita la putin timp de la lansarea acestei miscari. Imi amintesc cum Cetatean incerca sa ma convinga sa am radbdare cand „mi-am exprimat parerea ” poate prea transant la un moment dat . Din acel moment nu am mai comentat nimic in legatura cu NR. Si totusi acolo erau persoane ( dpmdv poate chiar personalitati ) pe care as dori sa le vad implicate in continuare in politica. Ma refer la Tog si la Marius Mistretu.In legatura cu Marian Saniuta poate nu ar fi rau ca cei care il suspecteaza acum sa citeasca ( daca nu au facut-o) declaratia lui politica din parlament din 16.11.2010 :
    http://www.cdep.ro/pls/steno/steno.stenograma?ids=6920&idm=1,58&idl=1

    Doina

    09/09/2012 at 11:34 am

    • Salutare all. Salut Theophyle.

      Va rog pe toti sa cititiu declaratia politica a lui Marian Saniuta din 16.11.2010, postata de Doina !

      Este o descriere perfecta a mocirlei in care ne zbatem. Matrioska la care se refera este, fara doar si poate, Varanul securist Felix ! Iar identitatea lui Chucky, papusa ucigasa nu cred ca este un secret pentru nimeni !

      Theophzle, poate ca nu ar fi rau sa postezi aceasta declaratie a lui Marian Saniuta. Iti dau cel putin 2 motive:
      – Marian Saniuta este membru al conducerii FC si altfel multi pot sa vada conceptiile sale (mai ales carcotasii, puristii, etc)

      – Textul este mai actual decat oricand

      Reddog

      09/09/2012 at 12:13 pm

      • salut Red,
        am citit-o!

        Theophyle

        09/09/2012 at 12:45 pm

  17. Reblogged this on Blog iMONDO.

    Andrei

    09/09/2012 at 11:39 am

  18. Buna ziua, pe fuga 🙂

    Rog a se citi si acest comentariu al meu din 7 septembrie , a propos de NR si de MRU:

    https://theophylepoliteia.wordpress.com/2012/09/07/revista-presei-7-septembrie-hectarele-lui-felix-de-la-otopeni/#comment-270283

    „Nu am vazut in viata mea mai mare deturnare a unor oameni si eforturi precum a fost la Noua Republica a lui Neamtu, Burchel si Vlaston. Imi pare asa de rau azi pentru toti cei care au avut incredere (mai multa sau mai putina) intr-un june care cara mereu cu el, in loc de bun simt si integritate, o ranita cu carti si diplome inutile cand caracterul lipseste. Ii rog pe cei inselati de Neamtu sa il ierte si sa ma ierte si pe mine pentru ca am avut prea multa rabdare cu el, incercand sa il trag de maneca din ce in ce mai hotarat in loc sa ii retrag sprijinul mediatic de la primele semne de arivism. Mihai Neamtu, care imi scria mailuri cu o ora inainte sa intre nepregatit (pe teme juridice) in emisiuni la B1, cauta mai apoi sa afle cine sunt, ca sa ma ia la misto cu “meritocratia”, in timp ce MRU nu a intrebat nici macar daca ochii mi-s negri sau albastri”.

    Cetatean

    09/09/2012 at 11:40 am

  19. Voi reveni dupa amiaza pe blog.

    Cetatean

    09/09/2012 at 11:41 am

  20. Buna ziua,
    Doresc succes noului partid. Remarc la PFC o doza mai mare de maturitate si pragmatism politic ca la alte proiecte politice care au debutat recent, insa … in numele aliantei improtriva „raului”, multe repozitonari politice sunt permise (si agreate).
    Voi urmari atent Forta Civica si modul cum va actiona in interiorul ICCD alaturi de PNR si PNL, principalii actori (ca volum) ai acestei aliante.

    acspot

    09/09/2012 at 11:43 am

    • acspot, salut si multumesc.
      FC ca FC, ramane insa ICCD cu un numar enorm de oameni buni care fac o treaba epocala, zeci daca nu sute de voluntari care incearca sa faca programe si sa gaseasca solutii pentru jalea sociala si economica in care ne aflam. Nu am vazut de foarte multi ani (si niciodata in Romania) o asemenea grupa de oameni care munceste volutar cu drag si talent pentru o Romanie mai buna! Astia nici macar nu vor sa faca politica! Mii de oameni care fac civism pur!

      Theophyle

      09/09/2012 at 11:49 am

      • am fost la o intalnire ICCD la Timisoara acum aproape 2 luni promovata ca „dezbatere, discutii libere cu MRU”.
        M-am dus pregatit si cu intrebari: imi era neclara (si imi este in continuare) pozitia lui MRU fata de conservatorismul social (biserica, familie, armata, interzicerea avortului etc.).

        Intr-o sala in care jumatate erau tipul pensionarului militant, iar (aproape toti) ceilalti aratau ca niste amarati care tocmai ce au venit „la oras”, MRU a tinut un discurs dezamagitor de populist: „USL-ul vrea sa mancati paine veche de 2 saptamani si roasa de sobolani. Voi vreti sa mancati paine veche de 2 saptamani si roasa de sobolani?” (citat exact.mi-a ramas intiparit). Iar din sala s-au auzit urlete: „NU!! HUO USL!!”

        Cand s-a terminat discursul, s-a terminat si intalnirea. Poate suna patetic, dar dezmagirea fata de MRU o resimt si acum.

        supastaru

        11/09/2012 at 11:52 am

  21. In legatura cu traseistii politici > Parerea mea este ca daca privim un pic obiectiv observam ca se puteau alege si traseisti de mult mai joasa speta. In plus metodologia de constructie a unui partid politic este de la varf catre baza; oare cum s-ar putea realiza aceasta daca nu ar exista si oamenii cu experienta? In plus de unde sa apara oameni cu experienta daca nu au facut politica pentru a putea acumula aceasta experienta? Astfel daca privim fenomenul dintr-o perspectiva pragmatica, ceea ce s-a facut nu putea sa se faca altfel. Singurele obiectii ce s-ar putea ridica sunt direct legate de calitatea acestor oameni cu experienta politica si din cate cunosc eu niciunul dintre ei nu vine din zona „neagra ” a politicii.

    Agapie Sabin

    09/09/2012 at 11:44 am

    • Salut Sabin,
      adevarat! Cred ca formularea este valabila 🙂

      Theophyle

      09/09/2012 at 11:53 am

  22. bunä,

    nu vä miratzi, vor cäuta tot felul de vinovätzii, dar mai bine s-ar ocupa de ei
    de haita rosie, de unde face parte cu mandrie si PNL, liberalii sä lase coada
    jos, pt. cä este cam cacarisitä.
    manechinul de paie atacä CCR , cä joacä cu Bäsescu, desigur Bäsescu are o vinä,

    cä a crezut in Täriceanu si la numit premier , copilul tampit a lui AMADEO-securistul
    ce avea cuibul acasä,
    Täriceanu nu are rusine, este un tupeist avar , ce a colaborat tot tipul cu ILICI:
    CU CE SE MANDRESTE TÄRICEANU? cu un partid plin de curve si SECURISTI.
    prigoanä nu e bun, dar escrocul trädätor frunzäverde da?
    ce nu avea minte Täriceanu, acum au murit si ultimii neuroni. cum era sä stea
    femeile cu un dobitoc inpäiat, ce se bälägäne cand vorbeste si plescäie..

    theo- nona

    09/09/2012 at 11:45 am

  23. desigur nu se pot ridica multzi la nivelul lui MRU,
    si vor ataca, prostii nu au altä armä.

    theo- nona

    09/09/2012 at 11:47 am

    • salut Theo,
      adevarat!

      Theophyle

      09/09/2012 at 11:53 am

  24. Bravo, bravo, bravo Cetatean! Si bravo Politeia!
    E timpul sa coboram in lumea reala si sa nu mai strambam nasul de „curati si imacuilati ce suntem”.
    Si multumesc comentatorilor, im permit sa va numesc colegi, pentru ca uite, dovedim ca suntem realisti.
    Eu sunt convinsa ca sita va cerne, cine nu se ridica la nivelul asteptarilor va ramane in urma, va primi un „cold shoulder” de la toti.
    Si, inca odata, aveti dreptate, e timpul sa facem si noi ceva, nu numai sa dam sfaturi si sa filozofam, e timpul sa FACEM” Macar sa fim uniti putem? Putem!
    Asta nu inseamna absolut deloc sa renuntam la spiritul critic, dimpotriva, inseamna sa prevenim, sa fim alerti, sa atentionam la modul cel mai sincer cu putinta.

    Giorgia

    09/09/2012 at 12:03 pm

    • Scuzati-ma! Buna ziua!

      Giorgia

      09/09/2012 at 12:04 pm

      • Buna Ziua Georgia

        Theophyle

        09/09/2012 at 12:46 pm

  25. Despre rolul necesar azi celor cu experienta politica – a traseistilor , in mod inevitabil – am scris aici
    https://theophylepoliteia.wordpress.com/2012/09/09/forta-civica-resetarea-politicii/#comment-270967

    …..
    Cred ca ICCD ul este inovatia antreprenoriala superba. care poate aduna toata dreapta politica, dreapta ideologica si simpatizantii dreptei. In plus tinta pentru dusmani si propaganda lor devine mai difuza.
    Evident discutam zilelele astea de partid, si e normal asta, dar normal ca ICCD-ul nu trebuie neglijat

    lastnightmusic

    09/09/2012 at 12:07 pm

  26. dragii mei,
    cum isi permite un borfasi penal ca Nästase, sä judece
    institutziile judiciare??

    escrocul asta , face pe ironicul si comenteazä. poate are dreptate
    nicäieri in lume un astfel de derbedeu, nu s-ar da in balci.
    sigur justitzia a gresit, cä nu i-a dat 20 de ani de puscärie jigodiei.
    ca mine gandesc milioane de romani.el nu stie ce greatzä provoacä

    postärile lui.sper ca turnätorul ordinar al romaniei Voiculescu,mafiot
    de meserie, sä fie pedepsit asa cum meritä.justitzia sä nu se lase
    intimidatä, tocmai acum cand incepem sä credem in ea.

    theo- nona

    09/09/2012 at 12:26 pm

  27. „Fondatorul ” persista in atacurile sale indreptate impotriva FC si MRU ! La fel si cei din conducerea PDL ! Ehei, ce-ar fi vrut ca MRU sa depinda de ei ! Pun pariu ca „fondatorul” se visa in ipostaza in care el punea conditii lui MRU ! Ce bine imi pare ca au luat teapa MN si FSN-istii din conducerea PDL !
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/Neamu-nemulumit-c-partidul-lui-Ungureanu-a-racolat-traseiti-doctrinari-999912.html

    Ca sa vezi, nu au trecut decat 48 de ore la la Conventia si FC este atacat din toate partile, televiziuni aservite si nu prea, USL, PDL, NR, etc ! Practic tot spectrul politic, de la stanga la dreapta !
    Este clar ca FC cu MRU in frunte, plus o echipa de conducere ce teoretic – si sper si practic – promite sa fie altceva in politica romaneasca dau frisoane clasei politice actuale. FC-ul printr-un program politic si economic generos poate atrage simpatii si voturi din toate partile, poate primi in randurile sale oameni de buna credinta si profesionisti ! Asta este cea mai mare amenintare pentru USL si PDL !NR si celelalte partide de buzunar nu se pun ! Singurul lucru pe care FC si MRU nu au voie sa-l faca: sa nu primeasca in nici un fel oameni compromisi din alte partide, oportunistii pusi pe capatuiala personala, cu dosare penale in spinare, etc. Stim ca in politica romaneasca intotdeauna se petrece un astfel de fenome, atunci cand un partid ajunge la putere. Asa s-a intamplat si cu Conventia Democrata, asa s-a intamplat si cu Alianta Da sau cu PDL ! De regula oportunistii care se alatura unui partid in momentele de apogeu, sunt si primii care parasesc corabia in timpul furtunii ! Aici trebuie avut grija ! Iar FC ar trebui sa-si faca o cmisie proprie de etica, care a analizaze fiecare cerere de inscriere ij partid !
    Cel putin asa vad eu lucrurile !

    Reddog

    09/09/2012 at 12:32 pm

    • saut Red 🙂
      Le vezi bine prietene 🙂 Au sa le vada si ei! Ce sa mai faca Neamtu fara partid astazi eliminat din joc. Isi gaseste pietrele de spart vitrina 😆

      Theophyle

      09/09/2012 at 12:38 pm

      • Salut Theo! 🙂
        Pai ce sa faca Neamtu? Se intoarce acolo de unde a venit ! Ii rezolva Falca un post de conferentiar la V. Goldis, la specializarea studii europene si relatii internationale, desi el este teolog. Asta ar fi o varianta !
        Sau se va reorienta din punct de vedere politic ! Imi mentin afirmatia ca are potentialul cameleonic al paiatei din fruntea PeNaLilor !

        Reddog

        09/09/2012 at 1:14 pm

        • Se duce langa Emilus Constantinescu si Ciorbea, fac partidul frustratilor 😛 😛
          Stii vorba aceea, ce-si face omul cu mana lui, se cheama … lucru manual … 😛 😛

          ceaikovski

          09/09/2012 at 2:31 pm

    • salut. parafrazand un italian celebru : „molti nemici, molto onore”. Atacurile furibunde si abjecte [atentie, suntem abia la inceput] la adresa FC si MRU sunt semnele GROAZEI ! MRU, let the Force be with you. Si fie ca FORTA sa fie cu noi toti.

      cinic

      10/09/2012 at 8:51 am

  28. @Cetatean

    In principiu, da, sint de acord cu ce sustineti. Se pot aduce multe nuante, si nu din perspectiva unui maximalism etic, dar fondul e corect.

    Sint citeva intrebari:

    1. Se afla chiar de acum MRU si FC in competitie cu PDL, Neamtu, Baconski si restul formatiunilor din alianta. Un prim raspuns este clar: DA. Uitati-va la reactiile de dupa aparitia FC … Este clar o competitie pentru mai multa putere la masa negocierilor interne si nu numai atit. Aceasta competitie este pentru setarea locurilor de start: cine va avea mai multa influenta in alianta ? Mai multa influenta administrativa si legata de resurse are deja PDL. Acum se stabileste de fapt cine are mai multa influenta in ceea ce priveste posibilitatea de a atrage noi votanti, eventual nu (numai) cei pierduti de PDL … Neamtu, Baconski, Preda si ceilalti s-au simtit oarecum amenintati si reactioneaza …

    2. Forta Civica nu inseamna deocamdata altceva decit MRU. Asa stau lucrurile azi. Mai este acolo dl. Maries, pe care eu il respect in mod special. Dar, ca oameni cu notorietate, nu mai este nimeni. Eu ma bucur foarte ca d-voastra si @demeter sinteti printre sfatuitorii lui MRU, dar mai e mult pina sa deveniti persoane publice si sa influentati in mod real publicul (in ipoteza ca doriti asta…, eu, oricum, m-as bucura)

    3. Singura intrebare pe care trebuie sa si-o puna MRU – iata ca vorbesc in termeni maximalisti si imperativi, sorry – este urmatoarea: poate lua singur 5% si sa intre in parlament, din afara aliantei ?

    Daca da, atunci totul poate avea sens, chiar si personajele de tipul Bazac, Saniuta, etc.

    Daca nu, atunci eu nu cred ca va avea nici un succes. Blaga(resurse, media), Neamtu(un real talent propagandistic) si ceilalti il vor ingropa in negocieri si culise, asa cum au mai facut o data. Exista o opinie ca rolul lui Neamtu, Baconski, Pavelescu si ceilalti nu este altul decit de a contrabalansa ponderea lui MRU in alianta.

    Si citeva opinii (bazate pe date) despre cine ar putea sa voteze Forta Civica.

    – bazinul electoral care poate aduce cel mai mare numar de voturi este cel al dezamagitilor incurabil de clasa politica, nu numai de PDL sau de USL …

    – din acest motiv, opinia mea este ca MRU trebuie sa riste si sa intre in competitie cu PDL, Neamtu si ceilalti …, oricit ar parea de gresit acest traseu din perspectiva conjugarii fortelor.

    – TOP ’09 asa a procedat si asa a cistigat, iar situatia din romania este destul de asemanatoare.

    Dan

    09/09/2012 at 12:53 pm

    • Salut Dan,
      Desi adresa ar fi @cetatean as dori sa-ti raspund numai la subiectul @demeter, etichetat de bravi noi republicani in frunte cu Mihail Neamtu cunoscutul „gentelmen” drept „gospodina„. Asta in legatura si cu notorietatea.

      gospodina @demeter” participat la inceputul anilor ’90 la fondarea si conducerea Agentiei de Privatizare.

      Cand a vazut ce se intampla acolo a hotarat ca tinta ei in viata sa nu fie devenirea milionar din spaga si a plecat sa-si completeze studiile (cu adevarat) in Statele Unite. Acolo a lucrat la Banca Mondiala.

      Intorcandu-se in Romania a functionat ca director la cateva banci fruntase din Romania anilor 2000. Este un expert extrem de apreciat in acesta meserie. @demeter cunoste si viorbeste perfect 4 limbi de circulatie mondiala si da, nu are notorietate nici mondena si nici pe la procuratura sau DNA. Are o vasta cultura generala (vezi blogul ei). A fost si este deci o autoritate exceptionala in tot ceea ce face. Nu a fost niciodata membra unui partid politic si a intarat in politica din ceea ce noi consideram „societatea civila”. Alaturarea ei la partid a fost facuta dupa o rugaminte personala a lui MRU, care cred eu, este un bun cunoscator la oameni

      Deci asta este @demeter gospodina. Care chiar este o gospodina – gateste grozav!

      Theophyle

      09/09/2012 at 1:12 pm

      • Ma inclin in fata excelentei, doamna Demeter, or sa vada ei 🙂

        Giorgia

        09/09/2012 at 1:23 pm

        • Giorgia,
          nu se socoteste excelenta. Este un om foarte simplu, modest si foarte bun!

          Theophyle

          09/09/2012 at 1:51 pm

  29. MN, are o inganfare prosteascä, afectat si autosuficient,
    seamänä mult cu crinolin.are lumea lui de unde viseazä.
    päcat.

    theo- nona

    09/09/2012 at 12:56 pm

    • Dati-mi voie sa adaug, doamna Theo, „in lumea lui”, aninat de funia de usturoi ca sa sperie duhurile rele care, se pare, il vor scoate din joc 🙂 🙂

      Giorgia

      09/09/2012 at 1:21 pm

  30. ei nu trebuie sä fie in competitzie, trebuie sä-si adune puterile
    pt. competitzie la alegeri.
    sunt multzi ce vor sä-i destrame, nu ,acum trebuie decat sä fie unitzi.

    theo- nona

    09/09/2012 at 12:58 pm

  31. Bună ziua, dragilor! Mulţumesc @cetatean pentru articolul excelent şi cu care sunt totalmente de acord. Mulţumesc, Theophyle, pentru că ţii steagul sus al acestei mişcări despre care ghicesc că, cu cât este mai abitir contestată de către absolutişi şi „purişti”, prin critici răutăcioase şi acuze scârboase, cu atât MRU şi FC pare că le sunt variante inconvenabile. Vă spun eu: s-au panicat de i-a luat dracu’! Pe toţi, de la Ponta, Antonescu şi Voiculescu, până la Blaga, Oltean sau Cezar Preda. Fiindcă s-ar putea ca fâlfâitul acestui fluture timid de dreapta să provoace un uragan pe întreg eşichierul şi să spulobere stânga.

    nenea iancu

    09/09/2012 at 1:04 pm

    • salut Nea’ Iancule.
      Prima mi-au placut mult revistele. Am primit sarcina de partid sa fac abonament. Marti ti-l trimit. A doua, sper ca mai multi oameni sa va cunoasca munca ar fi bine sa aveti o pagina pe FB, eventual un grup. La subiect ne tinem tare! Sefa e pe teren eu la tastatura!

      Theophyle

      09/09/2012 at 1:18 pm

  32. …scuzaţi penultimul cuvânt din intervenţia mea: el trebuie citit, bineînţeles, „spulbere”.

    nenea iancu

    09/09/2012 at 1:06 pm

  33. Ziua buna stop
    Lupte grele stop
    Dusmanu’ urechi infundate stop
    Trebuie tipat tare stop
    Gasit aliati stop
    Cetatean felicitari pentru comunicat stop

    PS. Comunicatiile intermitente. Ce s-a intamplat cu partidul NR?. Neclar pentru mine.

    eugeni

    09/09/2012 at 1:14 pm

    • imi permit sa-ti raspund eu. NR inca da din coate.stop 🙂

      Giorgia

      09/09/2012 at 1:24 pm

  34. acum la noi in TV, un fost jurnalist dela Focus, tocmai
    comenta aiurelile si ideile träznite ale itralienilor cu finantzele,

    asta poate fi un banc, se potriveste cam asa,

    „dacä gätesc englezii,

    nemtzii fac umorul,

    si italieni se ocupä de finantze”

    theo- nona

    09/09/2012 at 1:27 pm

  35. Intrebare catre Parchetul General si Administratia Penitenciarelor:

    Domnul Nastase se afla la inchisoare, sau este la un taifas cu institutiile statului pe care isi permite sa le insulte de pe blog?

    Giorgia

    09/09/2012 at 1:28 pm

  36. Theophyle, nu am stiut ca bravul „republican”, si „gentleman”, curat ca lacrima si neprihanit precum o caprioara, a coborat stacheta atat de jos, recurgand la atacuri personale atat de abjecte ! El, „fondatorul lui peste” vorbeste? Are tupeu sa deschida gura dupa tot ce a facut? El, „fondatorul”, care si-a batut literalmente joc de sentimentele si munca unor oameni cinstiti, pentru a uzurpa conducerea unui partid? El care si-a batut joc de functia avuta la ICMER, calatorind in stanga si-n dreapta, cu dar mai ales fara rost, si decontand facturi pe avioane si hoteluri de sute de milioane? El, „fondatorul” lui peste, care intr-un an universitar la Arad a venit de doua sau de trei ori la cursuri, in rest, chiulind aidoma paiatei PeNaLe? Cu ce s-a remarcat el, „marele fondator” in viata publica, in afara de tupeu, gargara, nesimitire, goana dupa bani si lipsa de caracter? 👿

    Reddog

    09/09/2012 at 1:33 pm

    • are complexul lui Ponta se ia numai de femei. El si toata gasca lui de magari.

      Theophyle

      09/09/2012 at 1:52 pm

  37. toatä admiratzia pt. dna Demeter.
    din päcate „unii” nici nu-si dau seama ce inportantzä are
    s-au se sperie , ca nu cumva ceva culturä, bune maniere
    sä-i trezeascä la realitate si sä constate valoarea,dar nu
    la ei, ce pt. astfel de oameni este supärätor.

    theo- nona

    09/09/2012 at 1:36 pm

    • Theo-nona, nu le-as dori detractorilor o confruntare cu ea 🙂 Sau poate ca da? 😆
      Am uitat sa salut pe toata lumea 🙂

      ela

      09/09/2012 at 1:45 pm

      • salut ela 🙂
        ce sa-ti spun? niste impotenti!

        Theophyle

        09/09/2012 at 1:53 pm

  38. si santajistul interlop DD dela OTV, a furat ideia
    unui bätranel si a fäcut partid, cu listele si semnäturile aluia.
    parcä seamnänä.

    theo- nona

    09/09/2012 at 1:38 pm

  39. @Cetatean, felicitari pentru articol. Gandim la fel.
    Ca sa construiesti un oras nou, musai sa treci prin foc, demolezi, vechile colibe. Sa starpesti paduchii si sa arunci caramizile vechi, care nu mai sunt bune de nimic. Eu asa vad lucrurile. Cu toate costurile.
    Daca insa, printre ruine gasesti ceva material de constructie bun, il folosesti, de ce sa faci risipa?
    Legat de FC numai faptul ca este prima formatiune politica fara nicio legatura cu FSN-ul e cel mai mare castig al nostru, dupa 20 de ani de la lovilutie!!
    Ma bucur ca am ani sa traiesc sa vad evolutia acestui partid.

    ceaikovski

    09/09/2012 at 2:24 pm

  40. Felicitari celor care au fost alesi in conducerea partidului FC. Le urez multa rabdare, mult calm si sa nu ajunga cu parul alb dupa cativa ani, ca bietul Boc 🙂

    Salutare Teophyle, salutare tuturor. Trebuie sa plec, am treaba si azi, desi e ziua mea 😛 Sf Ana 😛 😛

    ceaikovski

    09/09/2012 at 2:26 pm

    • La multi ani! Sanatosi si bucurosi ! 🙂

      ovidiu

      09/09/2012 at 3:17 pm

      • Multumesc mult!!
        La fel va dorim si tie si familiei!

        ceaikovski

        09/09/2012 at 3:39 pm

  41. Va doresc tuturor o duminica placuta.

    As mai stala o parola, dar trebuie sa mapregatesc de un drum lung.

    Theophyle, de maine o sa intru mai rar pe blog, dar imi voi face simtita prezenta. Oricum, keep in touch !

    Reddog

    09/09/2012 at 2:36 pm

  42. Buna ziua tuturor dupa multa vreme. Succes @Theophyle, @Demeter, @mru in resetarea nu atat a politicii, cat a societatii romanesti!

    johnny

    09/09/2012 at 2:43 pm

  43. Ziua buna la lume buna.

    Resetarea politicii? … hmm… da, pot fi de acord cu principiul. Doar ca fara resetarea societatii* va avea efecte minimale si pe termen scurt. Pana la urma, ne place sau nu, actuala „clasa” politica romaneasca reflecta fidel trasaturile societatii. O societate fragmentata-n milioane de individualitati. Motivele fragmentarii sunt diverse. Se observa din pacate si-n diaspora**. Au fost insa momente (si le stim cu totii) cand un tel comun a mobilizat energii latente, nebanuite si-am ridicat semne de mirare in toate cancelariile lumii. Poate fi si resetarea societatii un tel comun. Care, poate c-ar uni energii si forte echivalente cu aceea a arsenalului nuclear din silozurile lumii… insa… chiar recent si chiar aici, pe acest blog, a „tronat” celebra piramida a prioritatilor. Pana la mobilizarea romanilor (si nu numai) in jurul si-n sprijinul unui tel maret***, prioritara este asigurarea „bazei”. Abia apoi se poate vorbi despre dezvoltare. Poate fi chiar si acesta un tel pe termen scurt.
    ________________________________________________________
    *in ansamblul sau dar pornind de la resetarea individuala
    **imi cer scuze, spasit, acelor exceptii care confirma insa regula
    ***cum ar fi chiar restetarea politicii

    Kenwood

    09/09/2012 at 3:43 pm

  44. borfasul Nästase instigä din puscärie contra JUSTITZIEI

    cum isi permite si dece ii permite acestui netremnic santajist ?

    sä insute institutziile. asta numai in romania, s-au borfasul

    s-a plictisit de atata lene, si ii fatä mintea ineptzii.JAVRÄ PUSCÄRIASE

    theo- nona

    09/09/2012 at 3:51 pm

  45. Buna ziua @all,
    Este o zi frumoasa, cred ca putem accepta cu totii niste corecturi ( scuze d-nei Theo-Nona pt ce voi spune , dar simt ca alta solutie nu este):
    – cel ce va avea acordul lui Dan Diaconescu va forma guvernul
    ( La urma urmei, as vota Elodia mai degraba decat Norica Nicolai )
    – daca trebuie sa fie un partid balama, mai bine sa fie acesta FC , nu PDL
    – Bazac / Saniuta sint suave parfumuri pe langa Toader / Blaga / Oltean …
    – toti discuta despre partidul Noua Republica, da’ asta nu exista
    – toti discuta despre partidul PNTCD a lu’ Pavelescu da’ asta in 5 min. poate sa nu existe pe motive de uite stampila/ nu-i stampila

    Si , in zi de liniste deplina , cu nevasta si copchilu’ in excursie, stau si ma intreb: Poate cineva sa zica: uite, domne un motiv ca sa nu mearga FC singura in alegeri?

    Desigur, asta in umila mea parere ca fara de pupat pe bot pe DD si facut hora cu maimutele decerebrate nu se poate.

    crisbear

    09/09/2012 at 4:06 pm

    • Mai adaug un argument:la ,, de ce nu trebuie FC sa fie langa PDL” : Boc si Berceanu au facut pasul de retragere

      crisbear

      09/09/2012 at 4:35 pm

  46. Buna ziua Theophyle,
    salutare dragi politeieni

    Ca participant la evenimentul de lansare a Fortei Civice pot spune si eu, ca si unii dintre puritani, cu nu este 100% ceea ce mi-am dorit. Insa scanati orice partid, inclusiv al lui Neamtu, si veti vedea si pete gri sau negre. Pareto functioneaza cu al sau 80/20 peste tot. Mai multe am scris aici: http://blogimondo.wordpress.com/2012/09/09/de-ce-am-ales-forta-civica/

    Asadar am incredere in MRU si in unele din persoanele din jurul sau. Pana la proba contrarie am ales sa ma implic de aici de la Timisoara. Si ca mine sunt singur ca au decis si colegii mei din ResPublica. Sa fie intr-un ceas bun!

    Andrei

    09/09/2012 at 4:07 pm

    • salut Andrei,
      Mult succes! sa speram ca de data asta o sa fie mult mai reusit!Nu prea mai avem alternative 🙂

      Theophyle

      09/09/2012 at 4:23 pm

      • Multumesc. Sa dea Dumnezeu!
        Alternativele ar trebui construite si mai putin alese. Macar am incercat, nu? 🙂

        Andrei

        09/09/2012 at 6:44 pm

    • salut. Ca dincolo de Carpati culoarea rosie nu e binevenita e arhi-cunoscut. Urmeaza o victorie MARE a ARD, caci fara Ardeal si Banat nu se guverneaza in RO (nu spun ca nu se poate forma un guvern, dar se naste olog). ResPublica va fi un mare factor al victoriei in Banat. Cu ajutorul DNA se curata si Tara Motilor. Interesant este ce va face (nu ce va spune) Johannis.

      cinic

      10/09/2012 at 8:59 am

  47. @Cetățean
    De acord cu conținutul articolului dar aș vrea să nuanțez reacția dură la afirmația „in politica nu exista dusmani, exista doar adversari”.
    Față cu acțiunile aproape catastrofale ale membrilor haitei roșii din această vară și cu recenta declarație a unui membru al ei (Bănicioiu) este de înțeles alergia lui Cetățean însă chiar el spune : „Pana acum, partidele au fost mereu vehiculele politice ale unor grupuri de pungasi” .
    Așadar eu nu consider că acțiunile „grupurilor infracționale organizate” care s-au cățărat în vârful politicii românești ar fi politică ci aproape mereu, tâlhărie, dezinformare, hoție, trafic de influență și ce mai vreți dar nu politică.
    Intransigența trebuie focusată pe cei ce încalcă legea și folosesc camuflajul politic pentru a scăpa de justiție, ei sunt dușmanii tuturor cetățenilor, politicieni sau nu. Politicienii civilizați (rari la noi) nu sunt dușmani ci doar posibili adversari.

    dada

    09/09/2012 at 4:15 pm

  48. Salutare din nou! 🙂

    1. Asa cum am mai scris, consider subiectul NR incheiat, si asta EXCLUSIV ( din cauza lui Neamtu… Pentru toti membrii, sustinatorii, simpartizantii, cotizantii si aderentii sinceri, nu resimt decat un sentiment de strangere de inima, jena si fratietate. Insa voi mai face o completare pe care i-o datorez lui Bogdan Popa.

    @Bogdan, eu nu voi uita niciodata cum ai descoperit Politeia, cum intrai seara tarziu (erai uneori ultimul, cand plecau toti de pe blog) si cum te-ai molipsit de entuziasmul manifestat aici pentru un nou partid. Asa ai inceput sa scrii articole pe cae le citeam cu interes. Ma doare sufletul cand imi amintesc cum a pornit NR la drum, cum iti citeam analizezele pe care le scriai pe blogul tau pentru ca doreai si tu, ca noi toti, sa facem ceva pentru resetarea politicii si aparitia unui nou partid curat. Ma doare sufletul, Bogdan, pentru ca entuziasmul nostru a fost deturnat de Neamtu. Daca nu sti, iti amintesc ca am avut o enorma rabdare fata de Neamtu, caruia nu i-am cerut decat sa nu isi bata joc de aspiratiile oamenilor. Daca nu ai citit, e rog sa citesti mailul meu privat catre Neamtu, mail pe care l-am publicat in cele din urma.

    https://theophylepoliteia.wordpress.com/2012/05/18/miorita-regasita-in-tarcul-fondatorului-ii/

    Desi tu vrei sa vorbesti „in numele” Noii Republici, vei descoperi la momentul potrivit ca faci asta pentru ca inca te-a tolerat Neamtu in partid. „Ereticii” din NR nu au avut aceasta sansa.

    2. Va recomand sa reciti un interviu cu Cezar Preda pentru a intelege atitudinea PDL-ului fata de MRU.

    Cetatean

    09/09/2012 at 4:58 pm

  49. Ponta nu este numai plagiator,lasi si mincinos, este un iresponsabil

    nu se duce personal sä stea de vorbä cu cei dela UE, trimite emisari.

    Ivan un läträu obraznic, sovinul Sova si incä un nimic Zonea. vai si amar de

    respect, un neisprävit fricos ce trimite pe altzii sä mäture rahatul

    inprästiat de el.

    theo- nona

    09/09/2012 at 5:06 pm

  50. Ineterviul cu Cezar Preda

    http://www.paginaintai.net/?p=9055

    Atrag atentia asupra a 3 aspecte:

    1. Vesnicul Videanu: „Deja s-au anunţat res­ponsabilii partidelor la această com­ponentă, pentru că, daţi-mi voie să vă spun, avem componenta ideolo­gică, care trebuie să jaloneze princi­piile acestea, precum traseismul, no­ul în politică, furatul. Există compo­nenta economică, de care se ocupă Videanu și cu băieţi daţi din fiecare partid, iar eu sunt pe partea organi­zatorică.

    Deci savoir-faire-ul pe care PDL vrea sa il aduca in Alianta de Dreapta e reprezentat de…Videanu.

    2. PDL-ul vrea sa isi traga partea leului si sa faca mici concesii partenerilor: „Sub nicio formă. Și unde vor fi doi sau trei pe un loc, s-ar pu­tea să avem noi un om bun, să aibă și ei un om bun și vom vedea atunci care e cea mai bună soluţie. Dar pastrarea parlamentarilor pe cole­giile pe care le au este asumată de conducerea noastră în faţa parte­nerilor din această construcţie de dreapta, fiind rezultatul unei anali­ze a noastre din interiorul partidu­lui, deci nu e nici la noi chiar așa.

    3. Santajul la MRU pe care vroiau sa il aplice pe principiul: „daca vrei sa candidezi, vii in partid la noi” :

    „Și cum va proceda?

    C.P.: Se vor înscrie într-un par­tid. Care vor vrea să candideze.

    Mihai Răzvan Ungureanu zi­cea altceva.

    C.P.: Nu vor putea în alianţa elec­torală. În alianţa de dreapta, toată, intră și fundaţii, de ce să nu intre? Eu m-am referit aici la alianţa elec­torală. Trebuie să înţelegeţi, sunt doi pași. Este alianţa electorală, ca­re se face conform legii românești, numai între partide, și este o alian­ţă politică în care poate veni orici­ne și suntem toţi acolo, cu un pro­tocol semnat între noi, că existăm. Dar, ca să candidăm în alegeri, po­sibil sub un semn, mergem cu ali­anţa electorală, iar ceilalţi devin membri ce se pot înscrie într-unul din partide. Ca să poţi candida, tre­buie să fii membrul unui partid ca­re compune acea alianţă electora­lă. V-aţi lămurit?

    Îndulcirea…

    Da, cred că sunt printre puţi­nii care s-au lămurit. Și Ungurea­nu, de exemplu? Ce face?

    C.P.: Trebuie să se înscrie în partid. Și pe Papahagi, dacă vrei să îl pui pe listele electorale, îl în­scrii în PDL sau în ce partid vrei. Dar lumea va vorbi foarte puţin de ei, de la ce partid sunt. Ei vor rămâ­ne tot ancoraţi în alianţă”.

    La ora actuala, lui MRU persnal, PDL nu ii mai poate spune: ciocu’mic, daca vrei sa candidezi. Cu ajutorul Fortei Civice, MRU a resetat discutiile cu PDL 😆

    Cetatean

    09/09/2012 at 5:08 pm

    • Apropos de faza cu parlamentarii existenti care trebuie sa candideze in aceleasi colegii, vad ca a aparut prin presa ca Blaga va candida undeva la Timisoara, nu in Sectorul 3 unde e acum. Dupa ce au ajuns la niste procente derizorii in Bucuresti le e si frica sa mai candideze pe aici. Cred ca trebuie insistat din partea FC ca parlamentarii actuali chiar sa ramana in colegiile lor, altfel se ia de la inceput circul cu colegiile care sunt sigure si caldute. Eu vreau sa il vad pe Blaga in parcul IOR de vorba cu oamenii, sa le zica ce a facut el in ultimii 4 ani, nu pe cine stie ce coclauri.

      Bogdan

      09/09/2012 at 8:46 pm

      • Aveti multa dreptate!

        Theophyle

        09/09/2012 at 8:48 pm

  51. Buna ziua Dan,
    Ce intelegi tu prin notorietate, cum ar tb sa arate o doamna cu notoritate/vizibilitate? Din pacate la noi notorietatea feminina are standardele impuse de o serie de doamne, care glisata pe doza de misoginim a barbatilor din Romania care a facut ca orice femeie sa fie tratat ca „blonda” sau „gospodina”.
    Din nefericire ptr. unii si din fericire ptr. altii, sunt si femei de exceptie, care stralucesc ca un diamant cu multe carate prin profesionalimul, educatia, cultura si de nu in ultimul rand, arta de a fi bune gospodine. Eu cred ca tocmai asta este elementul de notorietate de care Romania are nevoie. Din pacate Portile Orientului, anii de pupat papucul la Stambul si ulterior anii de comunism au afectat aproape genetic modul in care o femeie este tratata in Romania si mai ales discriminarea la care este supus.
    Cum trist este si faptul ca in fatza au iesit o serie de surate care din pacate au promovat/ dobandit o notorietate care nu are de a face cu competenza si au pretentii cat casa.

    mar

    09/09/2012 at 5:16 pm

  52. Buna dupa-amiaza, excelent articol Mr. Cetatean!
    MRU nu are „stofa” sa-si insele electoratul, asta innebuneste fiorii si la turmele de porci post-comuniste dar si la „dreapta” inchipuita.
    Simt pericolul unei miscari nationale de renastere din mormantul minciunii si saraciei care i-ar matura pe toti din cale – si nu este nimic mesianic aici, este ca pentru prima data apare om care nu minte si nu tradeaza. De aia, si mai in substrat, au si daramat guvernul Ungureanu atat de repede.

    A A

    09/09/2012 at 5:17 pm

  53. Salutare !
    Inteleg ca cei care nu aplauda integral echipa MRU (printre care ma numar si eu), suntem etichetati – care maximalisti, care mesianisti – si aranjati in insectarul pregatit de @ceatatean.
    Aferim, la asta chiar nu ma asteptam !
    Declar deschis ca nu agreez traseistii.
    Mai declar, tot deschis, ca MRU se hazardeaza cand lauda calitatile manageriale ale unui Bazac.
    Dupa ministeriatul caruia n-a ramas nimic memorabil.
    Si in magazinul caruia (Forza Rossa), prin fata caruia trec zilnic, nu prea vad inghesuindu-se clientii.
    Probabil ca daca reusesti sa vinzi o bicicleta obisnuita pt. copii cu 6.000 de lei unor snobi doar pt. ca e „rosu Ferrari”, se cheama ca esti un manager foarte tare.

    Imi permit sa recomand un singur lucru : prudenta maxima in cazul traseistilor-oportunisti.
    Amintiti-va de generalul Izmana si de tradarea aferenta.
    Nu-mi ramane decat sa le urez succes si sa sper ca vor deveni o forta (nu Forza Rossa, evident).
    Si sa ma retrag in tacere, ca sa nu tulbur apele.
    Tuturor, numai bine !

    Tzepelica

    09/09/2012 at 6:07 pm

    • Tzepelica, salut!

      De felul meu profnd, sunt un maximalist, insa am invatat sa raman maximalist doar in suflet si sa actionez prudent la nivel real. De asta am scris in postare: „Eu pot sa inteleg ca acela care s-a fript cu ciorba sufla si in iaurt. Pot sa inteleg ca aceia care mereu au votat raul cel mai mic acum au devenit intransigenti. Pentru acestia, exemplul Noii Republici e dovada clara ca nu trebuie sucombat repede sarmului unui nou partid si unui nou lider care ar putea fi, in definitiv, la fel ca ceilalti. Prudenta ramane intotdeauna o virtute si eu o recomand tuturor”.

      Nu pot decat sa fiu 101% de acord cu tine: prudenta si vigilenta la traseisti. Insa nu pot condamna un om din start, mai ales daca el a venut langa MRU fara sa ceara nimic. Cand va cere si voi afla, voi sune public.

      cat despre Izmana, niciodata nu l-am suspectat decat de un oportunism temperat. Langa atatia desantati, un temperat pare culmea bunului simt.

      Cetatean

      09/09/2012 at 6:29 pm

    • salut. Intrebare [extrem de rautacioasa]: a fost Sf.Ioan Botezatorul traseist? dar Saul? ca doar s-au nascut intr-o alta „ideologie” pana au avut revelatia…… Ca sa nu mai vorbim de celebrul talhar ajuns prefect de politie la Paris….

      cinic

      10/09/2012 at 9:03 am

  54. @) mar

    D-voastra stiti cum il cheama pe campionul national de sah al statului Bhutan? A fost o gluma, nu o luati ca un atac 🙂

    Notorietate inseamna sa se stie ceva despre tine, eventual pozitiv, intr-o comunitate. Exista oameni cu o buna notorietate in grupuri mici de oameni si cu notorietate 0 pe plan national. Notorietatea este altceva decit competenta. Campionul de sah al Bhutanului este foarte competent in sah dar total necunoscut in ro.

    Pentru politica, notoritatea este inseparabila de numarul si calitatea aparitiilor in media. Din pacate, nu este atit de influentata de proiectele din parlament sau de activitatea din ong-uri etc. Daca MRU o aprecieaza pe @demeter – si, cu siguranta, exista motive temeinice pentru asta – si daca FC va dispune de spatiu mediatic, atunci eu, unul, as fi bucuros sa o urmaresc in emisiuni tv/radio sau sa o citesc in presa nationala (daca mai exista asa ceva). In politica, trebuie sa poti sa convingi oamenii sa te sustina si, pentru asta, este nevoie ca ei sa te vada, sa te auda, sa stie de tine … Ii doresc dnei sa capete, si prin intermesiul FC, o vizibilitate mai mare.

    La limita, nici D-zeu nu are notorietate. Un paradox, desigur.

    Dan

    09/09/2012 at 6:15 pm

  55. Salve tuturor…. Tumultoase zile….si pline de zgomot grohaitor (PDL) sau guitat isteric(neamtu si sectantii lui).

    Mru/Fc a cam dat sah iesind decisiv din logica OEN-gista .
    Eu am sesizat de la inceputul ICCD faptul ca dpdv actiune politica a entitatii – C Preda si MM sunt in conflict de interese si vor fi mai degraba frane (apropo, ce mai face doamna Macovei?).

    In alta ordine de idei, Mirel Axinte-Bleen pare ca va trage si el cu forta la angrenajul FC, iesind dintr-o cvasi-neutralitate legata de entitatile dreptei. Neamtu mai poate contabiliza deja inca un „prieten” (oricum nu-l avea de prieten …:) ). Daca mai adaugam si replicile de pe fb de ieri ale lui Pavelescu – putem spune clar ca neamtu ar trebui sa-si dea afara consilierii politici (adica in primul rand pe el insusi). , de ce nu si pe Botezatu,Vornicu pe diverse teme (business,politice).

    Mru/FC trebuie insa sa mareasca strocul dpdv aparitii media, teme lansate, reactie rapida . As dori sa-i vad deja pe sticla sau in online pe Biris/Bolchis/Bazac pe subiecte economico-financiare, pe Iurascu,Maries pe subiecte sociale-anticoruptie

    grig

    09/09/2012 at 6:19 pm

    • Greseala de tastare . Faceti cut-paste la paragraful cu „Botezatu/Vornicu” si-l puneti la sfarsitul coomentariului 🙂 . Sorry, din cauza telefonului .

      grig

      09/09/2012 at 6:25 pm

      • Salut Grig, Nici o problema 🙂

        Theophyle

        09/09/2012 at 6:27 pm

  56. Buna dimineata. Couldn’t agree with you more!

    mc25

    10/09/2012 at 8:39 am


Comentariile sunt închise.