Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Despre bunăstare şi fericire – un index

Notă: Acest articol nu este politic. Orice legatură intre sintagmele folosite in acest articol si cele folosite de politicienii români in campaniile electorale este absolut întamplatoare. Articolul nu este nici un indemn la emigrare.

Fericirea este o stare mentala (state of mind), determinata de sentimente care exprima satisfactia, placerea si bucuria pe care le simtim intr-o perioada sau alta a vietii noastre. Lungimea acestei perioade este o variabila, dependenta de sanatatea noastra fizica sau mentala (cauza biologica),  de felul in care analizam si incercam sa ne solutionam problemele (cauza psihologica), de factorul religios care este un factor determinant in etica, morala, a asteptarilor si sperantelor pe care le avem de la viata, si in sfarsit factorul filozofic, prezent in toti, chiar daca majoritatea il denumesc altfel decat filozofia existentei individuale.

Cred ca fericirea este o stare atat de individuala, aproape imposibil de cuantificat, totusi exista parametrii care pot cuantifica aceasta stare mentala. Cel mai bun formular/test existent astazi este cel de numit de experti “Oxford Happiness Questionnaire”. Am intentionat sa-l traduc si sa-l postez, am hotarat sa nu o fac, pentru a nu strica postarea si a necaji si mai mult oamenii deja necajiti. Aveti linkul original, avand in vedere rezultatul meu, am iesit fericit deocamdata si recunosc ca am stiut asta si inainte.

Forbes a efectuat un sondaj  in 150 de tari ale lumii (de facto au impartit 135 de locuri in clasificarea finala); rezultatul a continut lucruri cunoscute dar si surprize interesante. Nu a fost o surpriza ca Romania se afla pe locul 58 si nici ca  Rusia pe locul 59,  nici ca cele mai fericite tari din lume sunt tarile din Nordul Europei. Surprizele au fost locurile inferioare pe care le-au capatat SUA (10), Marea Britanie (13), Germania (15), Franta (18), Spania (23) si Italia (30).  O alta surpriza a fost pozitionarea superioara a Bulgariei (48), tara unde  oamenii sunt mai fericiti decat in Romania

Pana la urma promisiunile politicienilor in starea din care ne transformam din contribuabili in electorat sunt mincinoase, chiar daca nu sunt intotdeauna rau intentionate. Fericirea noastra depinde de ceea ce facem noi, zi de zi, ora de ora.

P.S. Mentionez un articol interesant pe CdeG – semnat de Cristian Grosu

Written by Theophyle

05/09/2012 la 4:13 pm

107 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dragii mosului,
    Eheee fericirea este o stare sau un sentiment pe care eu nu l-am perceput niciodata cind s-a intimplat efectiv, Cind esti fericit nu iti dai seama de asta.
    Sigur poti spune: Am fost fericit/a in anul acela, sau in orasul acela, dar asta dupa un oarecare/mult timp dupa.
    ……….
    2
    Nu tarile sunt fericite, ci oamenii din tarile acelea considera ca sunt fericiti. Acum citiva ani costaricanii se considerau cei mai fericiti.
    In ce ii priveste pe romani astia sunt nefericiti, nemultumiti si cirtitori din start. Sa curga ambrozia si nectarul in Romania, romanii tot vor gasi ca sunt nefericiti , ca ploua, si ca toamna vine dupa vara .

    lastnightmusic

    05/09/2012 at 4:53 pm

    • El, in schimb, se pare ca este fericit, totusi

      emil

      05/09/2012 at 5:05 pm

      • Cred si eu … se intoarce din concediul din insula Capri. Acolo chiar e greu sa fi nefericit …

        lastnightmusic

        05/09/2012 at 5:06 pm

  2. „Bacalaureatul Profesional, pentru a fi într-adevăr relevant, trebuie să fie însoțit de o adecvare curriculară a parcursului educațional”

    hehe
    Mihai N si S Vlaston cind merg in piata la Arad sa cumpere brinza tot asa vorbesc. Ii intelege cineva ?
    ……………
    Stiati care e titlul lui Vlaston ? Membru al Preşedinţiei PNR 🙂 – s-a ajuns! (parca vad o cladire impozanta cu o placa aurie afara pe care scrie Presedentia PNR, iar inauntru la etajul de membri e usa pe care scrie Stefan Vlaston )

    lastnightmusic

    05/09/2012 at 5:03 pm

    • Da’ de ce sa existe doar „Academia de mici si bere” iar
      „Bacul profesional” nu?

      emil

      05/09/2012 at 5:06 pm

    • Dada,
      link per comentariu. Alminteri intri la moderare si nu intotdeauna sunt langa calculator 🙂

      Theophyle

      05/09/2012 at 5:29 pm

      • Scuze !

        dada

        05/09/2012 at 5:37 pm

        • dada,
          nu-i bai. Nu vrea ca tu sa intri la moderare 🙂

          Theophyle

          05/09/2012 at 6:01 pm

  3. salut tuturor! salut Theophyle . foarte interesant subiectul de azi 🙂 „Fericirea noastra depinde de ceea ce facem noi, zi de zi, ora de ora.” cred ca . aplicat , fericirea depinde si de alimentatie ( nu rade 😀 ). fiind pe unul din domeniile tale profesionale sunt curios ce parere ai despre aportul redus de vitamina B12 din organism -datorita si unei alimentatii precare. faptul ca dupa 90 milioane de oameni au fost saraciti si impinsi sa consume alimente de cea mai proasta calitate cred ca la un moment dat isi arata efectul si asupra fericirii acestui popor. daca speculez aiurea cer scuze . 😀

    zigzag

    05/09/2012 at 5:34 pm

    • Citiți Confesiunile unui cafegiu, poate puteți să le combinați și cu amintiri proprii din „iepocă” și ajungeți la concluzia că fenomenul a fost mereu același înainte și după ’89 (la vremuri noi tot noi…).

      dada

      05/09/2012 at 5:45 pm

    • Si multe altele pe care nu le stim 🙂
      Pe langa celebra ciocolata, mai este considerat si curcanul drept „alimentul fericirii”
      Cel putin asa zic unii pe net 🙂

      emil

      05/09/2012 at 5:47 pm

    • Ziggy 🙂
      Dupa cate stiu, B12 este o vitamina care provoaca pofta de mancare. Daca vrei pot sa si iti argumentez de ce. Avand in vedere ca majoritatea populatiei Romaniei este aproape de obezitate nu cred ca ar fi indicat sa le dam inca o cale de a se ingrasa 🙂

      Theophyle

      05/09/2012 at 6:03 pm

      • buna seara ! 🙂 aici ai fost „alunecos” . stii bine care sunt „sursele” de obezitate in randul populatiei. :)o sa vina vremea cand o sa intrebam autoritatile statului roman ce au de gand sa faca in privinta sanatatii acestui popor? si clinice , si psihice etc

        zigzag

        05/09/2012 at 7:09 pm

        • @zigzag
          probabil ca sunteti mai tinar;ce alimente „sanatoase”consumau romanii inainte de 90!!!! ba chiar exista si programul pcr de „alimentatie rationala” a celebrului nutritionist si mai apoi un timp ministrul sanatatii mincu;
          si nu era nmeni obez,soia si nechezolul erau extrem de sanatate,combinate cu chiftelele din conserve de peste si crevetii vietnamezi

          intimplator

          05/09/2012 at 7:54 pm

          • seara buna , interesul meu era vis a vis de vit B12 . am citit ca exista un studiu american unde spunea ca deficienta de vitamina asta duce printre altele la depresie. am facut apoi o paralela intre fericirea si nefericirea poporului roman. si consider ca una din cauze ar putea fi si nealimentatia sanatoasa.nu m am referit la ce a fost inainte de 90. fara sa fiu „nostalgic” tin minte ca in perioada de pana in 90 Romania avea livezi, sere producea fructe si legume sanatoase fata de bananele gazate care se gasesc azi pe piata romaneasca. asta e un ex .in acelasi studiu am citit ca s a stabilit necesarul zilnic pentru o persoana de vit b12 si sursele in care se gasesc. culmea ( gluma , negluma) si crevetii erau trecuti dar si alimente pe care un om cu venituri de 800-1000 ron lunar nu si le permite pentru cat ar fi necesar.

            zigzag

            05/09/2012 at 8:08 pm

            • Ziggy,
              Sunt 8 vitamine in clasa B. B12 este un stimulent nervos si intr-adevar are potentialul de a te linisti si de a te stimula pozitiv prin endorfinele care le poate declansa. Side-effect sunt pofta de mancare si dulciuri.Sunt probleme in doze necontrolate care afectereaza nervul optic. Este un foarte bun antidot la otravirea cu cianide 🙂

              Theophyle

              05/09/2012 at 8:15 pm

  4. bunä,

    crin-cretin, paiatza repetentä, a fost mai mult la aranjamente acolo,

    cu mafiotzi si interlopi, oameni de ” afaceri” ce vor trage itzele, vor sä cumpere

    pe nimic institutziile statului. paiatza crede cä acolo a fost ascuns, SIC:

    theo- nona

    05/09/2012 at 5:44 pm

  5. complot la greu , pune la cale paiatza si varanul:

    theo- nona

    05/09/2012 at 5:45 pm

  6. Ce subiect frumooooos!
    Da, „fericirea si-o face omul cu mana lui”. Acum, depinde in ce dimensiune isi judeca fiecare persoana fericirea. Eu cred ca suntem pasionali, si de aceea orice esec ne amaraste peste masura, orice realizare ne trimite in euforie peste masura. De multe ori confundam pasiunea cu fericirea.
    Uitati-va la noi, aici pe blog, cata pasiune punem in toate discutiile. Am fost fericiti in iulie-august? Nu cred. Am asimilat esecul unei stari politice cu nefericirea. Va mai aduceti aminte? Asa suntem noi, as indrazni sa spun noi romanii, desi, e putin cam mult.
    De altfel, romanii au un important bagaj de proverbe si zicatori despre fericire. Le aplicam in practica? Nuuu! Pentru ca suntem pasionali, traim sentimentele in extremis.
    Mie, de exemplu, imi trebuie foarte putin ca sa fiu fericita, au trecut vremurile cand fericirea era cea mai complexa ecuatie din viata mea. Dar si la varsta asta, tot pun pasiune si tot mi se intampla sa confund pasiunea cu fericirea.
    Un lucru e sigur, romanii nu zambesc pe strada, cum am vazut prin alte tari; romanii nu se multumesc cu putin ca sa fie fericiti, este o mentalitate de care foarte greu se vor debarasa, stiti de ce? Pentru ca romanul asimileaza fericirea cu posesia de bunuri materiale. Asa cred eu.

    Giorgia

    05/09/2012 at 5:48 pm

    • salut Giorgia,
      Dupa un anumit timp cea mai mare fericire se transforma in doua dorinte – santatate si tihna 🙂

      Theophyle

      05/09/2012 at 6:14 pm

      • 🙂 🙂 EXACT!

        Giorgia

        05/09/2012 at 6:22 pm

      • mai trebuie un ingredient: nepotii/ei cel putin iti mentin tonusul si sanatatea

        intimplator

        05/09/2012 at 7:56 pm

        • Da, dar pentru ca lor sa le fie bine cindva, intr-un viitor care sa nu mai fie atit de in ceata cum este acum, e nevoie uriasa, tot acum, de implicarea capetelor limpezi.

          arrletty

          05/09/2012 at 11:11 pm

  7. Salutare, nefericitilor ! 🙂
    Fericirea e doar o stare de moment, instantanee.
    Nu poti fi tot timpul fericit/nefericit.

    Din …nefericire, mai multe fericiri nu vin niciodata impreuna.
    Si daca e cum se spune, ca „fericiti cei saraci cu duhul”, cred ar trebui sa ocupam, ca natzie, un loc mai in fata.
    😦

    Tzepelica

    05/09/2012 at 5:51 pm

    • Draga timi,
      Nu vreau sa polimizez teologic, dar chestia cu saraci cu duhul si fericirea a fost scos din context de catre popi si in nici un caz nu asta a fost intentia. 🙂

      Theophyle

      05/09/2012 at 6:11 pm

      • Scoasa din context tocmai de …Prea Fericiti ? 😆
        Ma predau, la teologie sunt zero.
        N-a facut/nu face parte din pasiunile mele.

        Tzepelica

        05/09/2012 at 6:26 pm

        • Pacat 🙂
          Poti vedea cum unele dintre cele mai frumoase sentimente si aspiratii umane devin „manuale de manupulare” 😦

          Theophyle

          05/09/2012 at 6:31 pm

          • Tocmai intuitia manipularii m-a tinut departe de subiect.
            In plus, munca de cercetare nu s-a impacat cu sloganul „crede si nu cerceta”.

            Tzepelica

            05/09/2012 at 6:38 pm

  8. Salutare tuturor!
    Uitati ce am primit pe facebook: Angela Tocila de la Selvyn Agiacai:
    „Pe surse de la Parchetul General
    Vot multiplu peste….. 1,5 milioane voturi,
    Semnaturi in lipsa (in special pentru cei din strainatate )……peste 1,3 milioane
    Voturi anulate (prin aplicarea a celei de-a 2-a stampile pe voturile cu NU ) etc etc etc …. 0,85 milioane TOTAL PESTE 3,65 MILIOANE VOTURI FURATE”

    Aveti vreo informatie in acest sens.
    Daca se confirma, asta inseamna prezenta la vot 5.5 milioane (32%), din care numai 3.75 milioane au votat DA, jumatate fata de cele 7.4 milioane clamate de USL. Sunt curios ce-or sa mai zica in momentul in care cifrele vor deveni publice si cine o s-o incalte.

    mc25

    05/09/2012 at 5:55 pm

    • Totusi, spre linistea mea (spre fericire? prea mult 🙂 ):
      cand si cum putem sa verificam, muritorii de rand, daca am „fost votati”?

      emil

      05/09/2012 at 6:02 pm

    • Mi se par exagerate cifrele. Este de peste 2 ori mai mult decat previzionarile din „piata” . O sa verific procentul de nule 0,8 milioane este enorm!

      mircea rusu

      05/09/2012 at 8:38 pm

    • Conform BEC au fost 111 800 voturi nule Deci numarul prezentat de tine de 0.8 milioane voturi anulate este fals
      Ai citit o dezinformare si ai dat-o si mai departe!

      mircea rusu

      05/09/2012 at 8:59 pm

  9. Nu stiu ce metodologie a avut Forbes in analiza asta dar ceva imi spune ca mai degraba sunt fericiti aia de pe la baza piramidei lui Maslow…..Ei n-au auzit si n-au vazut (fiindca n-au TV-uri si internet, binenteles) nici aifoane, nici LED TV-uri, nici V6/8/12, nici gucci sau hermes. Pare mai degraba un clasament al bunastarii … Chiar sunt curios cam ce intrebari au fost puse 🙂 …

    In alta ordine de idei, pe langa subiect :

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-13163541-partidul-forta-civica-lui-mihai-razvan-ungureanu-isi-alege-noua-conducere-cadrul-conventiei-nationale-vineri.htm

    grig

    05/09/2012 at 6:07 pm

    • salut grig,
      asa, bravo lor 🙂

      Theophyle

      05/09/2012 at 6:15 pm

  10. Asta chiar ne ia pe toti de tampiti 😀 Sau cine stie poate chiar suntem tampiti!

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/Victor-Ponta-a-mai-respirat-o-minciun-De-data-asta-omind-s-spun-tot-adevrul-9994.html

    Theophyle

    05/09/2012 at 6:25 pm

    • Incercari de puber.
      Sortite esecului.

      Tzepelica

      05/09/2012 at 6:34 pm

      • E dus rau cu capul!

        Theophyle

        05/09/2012 at 6:36 pm

        • Nu, sigur ne crede prosti. Credeti ca nea Ion se intreaba daca a fost in euro sau in lei? El mizeaza pe asta, doar stiti cum distorsioneaza totul.

          Giorgia

          05/09/2012 at 6:44 pm

  11. Stire la Digi 24: Consiliul national de etica – Ioan Mang a plagiat.

    Giorgia

    05/09/2012 at 6:35 pm

    • Ca si puberul copilot.

      Tzepelica

      05/09/2012 at 6:40 pm

      • Sau il sacrifica pe asta ca sa-l scape pe puber.

        Giorgia

        05/09/2012 at 6:41 pm

    • Buna seara tuturor. O decizie care se impunea demult.

      clemycali

      05/09/2012 at 7:18 pm

      • Buna Seara Clemy 🙂

        Theophyle

        05/09/2012 at 7:49 pm

        • Salut, salut. 🙂

          clemycali

          05/09/2012 at 7:54 pm

  12. Asta-i un banc cu prosti. Aceeasi comisie decide ca mang a plagiat, iar ponta, care a copiat litera cu litera peste 100 de pagini, nu.
    De fapt, probabil ca decizia e menita sa dea mai multa greutate verdictului in cazul ponta. Vedeti, cind e plagiat, recunoastem si noi, dar maritul ponta e curat ca lacrima.

    leon

    05/09/2012 at 7:30 pm

    • Tot ce se poate ca asta sa fie gandirea lor dar din pacate ptr Ponta, orice ar face comisia de etica el nu mai poate fi exonerat de plagiat.

      clemycali

      05/09/2012 at 7:39 pm

      • Banc sau nu Ponta ramane un plagiator in toate cancelariile mondiale!

        Theophyle

        05/09/2012 at 7:49 pm

  13. Pentru interesati un alt index pe Politeia Europeana 🙂

    Raportul Competitivităţi Mondiale 2012 – 13

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2012/09/05/raportul-competitivitati-mondiale-2012-13/

    Theophyle

    05/09/2012 at 7:48 pm

  14. buna seara

    intimplator

    05/09/2012 at 8:00 pm

    • Buna Intamplator 🙂
      te asteptam la Bucuresti !

      Theophyle

      05/09/2012 at 8:05 pm

  15. Buna seara,

    Interesant textul cu/despre Cozmanca din gandul.info.

    blackman

    05/09/2012 at 8:44 pm

  16. paiata aia de pop spune ca ar fi doi investitori interesati de oltchim;
    daca nu e unul din ei socar din azerbaidjan(basescu i-a invitat mai demult) cu altii nu prea sunt sanse
    si,s-ar putea sa fie de acolo scinteia care sa-l mature pe ponta

    intimplator

    05/09/2012 at 9:02 pm

    • De fapt, Victoras ar trebui sa se mature singur, pentru un motiv deloc banal: a furat. Adica a plagiat. Punct. Eu, daca as fi presa, l-as pistona zilnic, dar zilnic, ceva de genul …” au trecut tz zile de cind PM a fost depistat pozitiv la plagiat” in fine cam asa ceva.
      Desi el e foarte fericit cind ne spune aproape la fel de zilnic ca el e PeMe-ul Romaniei.

      arrletty

      05/09/2012 at 9:38 pm

      • In orice tara normala, gibonul ar fi acum in arest si cu multiple anchete deschise – legate de lovitura de stat, incalcarea Constitutiei, plagiat, afacerile anterioare, etc etc

        Dar el ranjeste zilnic la televizor si guvern, da dispozitii, in timp ce bonomi inteligenti ai lumii Romanesti explica ca este „doar blocat in pubertate”

        Toata lumea trebuie sa se schimbe si sa se gandeasca de mai multe ori inainte de a scoate vorbe de duh in Romania

        A A

        05/09/2012 at 9:45 pm

    • Monsiu Vlaston la tembelizor.

      arrletty

      05/09/2012 at 9:39 pm

  17. SAlutare all. Salut Theophyle

    Fiti atenti la declaratiile lui Ponta Mondialu. Dupa ce a dat cu mucii in fasole in privinta Germaniei si a Angelei Merkel, acum o da la intirs: regreta ce a spus ! Infantilul !

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/ponta-relatiile-intre-germania-si-romania-nu-pot-fi-stricate-nici-de-oameni-politici-ca-mine-276226.html

    PS. Am inteles ca o doamna Alina Bica va fi numita prucor general. Stiti ceva de ea?

    Reddog

    05/09/2012 at 9:40 pm

  18. zice Cotidioanul: Secretarul de stat Alina Bica se rupe-n doctorate, îndrumată de prietenii senatorului Cătălin Voicu
    si daca o fute Cotidianul eu ce sa inteleg?

    Sare'n Ochi

    05/09/2012 at 9:43 pm

  19. adica a demis-o Ponta, o distruge Cotidoanul securistiolor penali si o doreste Corlatean…. mai, mai! e buna fata!

    Sare'n Ochi

    05/09/2012 at 9:48 pm

  20. Buna seara tuturor !

    ela

    05/09/2012 at 9:55 pm

  21. Seara buna 🙂
    Alta nenorocire marca USLamista, Metrorexul trece in subordinea Primariei Capitalei. Astia fac tandari orice urma de investitii de importantza majora.
    In schimb vrea sa construiasca un stadion la Tg. Jiu de dimensiunea celui din Bucuresti.
    Este clar ca nu mai au o bruma de neuroni functionali si logica in cea ce fac, din pacate decontul va fi suportat de romani.

    mar

    05/09/2012 at 10:05 pm

    • Victor, atentie la cei care preseteaza pe luju.ro In ultima vreme multi de pe aici apar la latrina 3 personaje sinistre ca Adina Anghlescu-Stancu sau Razvan Savaliuc !
      Deci luju.ro nu este o sursa credibila, fiind infestata de „virusul” uslamist !

      Reddog

      05/09/2012 at 10:16 pm

      • am zis deja ca ponta a concediat-o, luju si cotidianulș o …ut, iar corlatean o vrea. mie mi sec pare suspăect. iaca ce …ututa este. ia luati-o voi de buna….

        Sare'n Ochi

        05/09/2012 at 10:22 pm

  22. din punctul meu de vedere, la o citire pe diagonala, fata este santajabilka. cred ca are mai multe buci de cate luntri poate suporta. dixit!

    Sare'n Ochi

    05/09/2012 at 10:15 pm

  23. Hai ca mergem din bine in mai bine 😦

    http://www.hotnews.ro/stiri-cultura-13165913-renumitul-scriitor-indian-amitav-ghosh-anulat-vizita-romania-sustine-fost-insultat-consul-roman.htm

    „Amitav Ghosh a fost finalist al premiului Man Booker in 2008, cu romanul „O mare de maci”, avandu-l alaturi pe lista lunga pe Salman Rushdie. In prezent, se afla pe lista lunga a premiului Man Asian, cu romanul „Un fluviu de fum”, concurand cu Haruki Murakami. Cele doua carti reprezinta primele doua parti dintr-o trilogie ce prezinta, pornind de la o istorie romantata a opiului, un ghid al lumii orientale, in care vorbeste si despre o „aroganta a albilor”,

    ela

    05/09/2012 at 10:19 pm

  24. All. Desi sondajele aruncate acum pe piata sunt fake.uri grosolane, ei bine exista un dram de adevar in privinta faptului ca laBucuresti PDL are sub 10 %

    http://www.adevarul.ro/actualitate/politica/Democrat-liberalii_au_sub_10-_in_Bucuresti_0_768523516.html#

    Ghoci ghicitoarea mea cine este vinovat pentru situatia dezastruoasa a PDL la Bucuresti?

    Madame Cocos pe cand demisia din PDL si trecerea la PNL? 👿

    Reddog

    05/09/2012 at 10:20 pm

    • E rezolvata si asta, nu?
      Chestia cu „cauza unica” e…
      nu te supara, dar 😦

      emil

      05/09/2012 at 10:28 pm

    • Ghici ghicitoarea mea : Ce candidat PDL la Bucuresti ar fi cistigat Primaria ? Ca ne-am lamurit cu Prigoana pus de doamna Udrea (ti-ai pierdut de mult eleganta in exprimare reddog asa ca … madam Cocos e acceptabil ) Ei …… cine ar fi cistigat alegrerile la Bucuresti,,,,,, Cristian Preda, Monica Macovei ? care ? daca Elena Udrea a fost dezastruoasa ?
      …………
      Si Elena Udrea trece si l;a PNL cu o conditie…………sa i-o ceara Traian Basescu ..

      lastnightmusic

      05/09/2012 at 10:33 pm

      • Tinere de stanga, cand este vorba de Elena Udrea – hai sa-ti fac pe plac si s-o numesc de data aceasta asa „elegant” – imi pierd eleganta. Nu vrei sa intelegi in ruptul capului ca aceasta femeie a generat un dezastru ! Cine ar fi castigat alegerle la Bucuresti, ma intrebi? Pai nu prea am cum sa-ti dau un raspuns la aceasta intrebare, din moment ce Cristi Preda nu a putut candida – oare de ce? – si era chiar sa fie dat afara din partid, ca, deh, doamna Udrea asa ar fi vrut? Oare un Cristi Preda, de exemplu, nu ar fi fost o persoana mai convingatoare comparativ cu Pliciman?
        Dar nu, doamna Udrea a vrut colaborare cu UNPR si pana la urma s-a ales praful ! L-a mai vrut sef de campanie electorala pe Piedone si asta i-a dat teapa ! Sa-ti mai spun tinere ce „ispravi” are la activ doamna in cauza?

        Reddog

        05/09/2012 at 10:51 pm

        • craiasa cocosilor mai facea aliante si cu jiji bekali. :))

          zigzag

          05/09/2012 at 10:54 pm

          • Pai cu cine voiai zigagule sa faca ? Cu Vaclav Havel ? Cu robert negoita ? cu chiliman ? Ar fi facut cu oricine e dizident din USL. Dar noi bucuresteniii suntem anti PDL suntem cu Plesu si Giuvara dar astia nu sunt consilieri la primarie. Ce ai fi facut tu ?

            lastnightmusic

            05/09/2012 at 11:07 pm

        • Chiar mi-ar place sa citesc o carte de istorie scrisa de tine, sa vad daca nivelul de „interpretare ” a datelor este la fel de subtil,

          Daca tu erai seful de campanie pe Bucuresti pe cine propuneai pt primaria generala si care l-ar fi invins pe Oprescu ? Pe Mahatma Gandhi ?
          ………….
          Ce vezi tu un defect, eu vad o calitate:Doamna Udrea a vazut dezastrul in care era pdl in Bucuresti – normal ar fi trebuit sa refuz, e numirea –- si a incercat intelegeri cu Vanghelie dupa episodul cu dna Mizil, a incercat – eram doar aliati cu unpr === sa il folosim pe Piedone contra lui Oprescu ()

          lastnightmusic

          05/09/2012 at 11:00 pm

          • Chiar recomanda-mi o carte in care ai venit cu o contributie originala, cu ceva personal, care a zguduit imaginea comuna pe care ne-o da Magazin Istoric, sau ce invatam de ani de zile din cartile de istorie.

            lastnightmusic

            05/09/2012 at 11:03 pm

            • Tinere, eu nu obisnuiesc sa scriu in Magazin istoric. Daca nu ma insel, am doar 2 articole publicate acolo si alea nici nu figureaza in CV-ul meu. Eu nu obisnuiesc sa-mi pun in CV articolele ce apar in revistele de popularizare. In schimb, daca asta te intereseaza, anul acesta am dat pana acum 4 studii ce apar in reviste de specialitate – inclusiv ISI – in strainatate: Ungaria, Germania, SUA. In plus, am doua volume de documente unde sunt coautor si care apar la anul in Germania, respectiv Ungaria, plus teza de doctiorat ce va fi publicata intr-.o serie celebra a unui prestigios Institut din Germania. Asta, ca sa-ti raspund la curiozitatea ta referitoare la „ceva original”. Si cu asta am incheiat discutia pe acest subiect, pentru ca eu nu sunt obligat sa-ti dau tie socoteala pentru ceea ce fac pe plan profesional.

              Reddog

              05/09/2012 at 11:27 pm

              • Ce Dumnezeu spun eu si ce intelegi tu ? Djuvara a spus ca rau am facut ca am intervenit in Bulgaria si a demonstrat asta. trimite-mi ceva in sensul asta., Nu am pretentia la chestii fundamentale cum e treaba cu Negru Voda, Ceva marunt, in care o vorbesti de bine pe o pagina din 40 pe Ana Pauker . Intelegi ce vreau sa spun. O deductie logica

                lastnightmusic

                05/09/2012 at 11:36 pm

          • Tinere, daca vrei sa citesti studii si carti publicate de mine le gasesti foarte usor. Cat despre nivelul ” de interpretare” a datelor, asta o pot analiza cei din aceeasi bransa, dar in nici un caz tu. Ma rog, in aceasta privinta ai putea sa-ti dai si tu cu parerea, fara doar si poate, numai ca parerea ta referitoare la o carte sau un studiu de istorie este pentru mine nerelevanta. Cine porneste de la bun inceput cu idei preconcepute cum ca „istoria nu este o stiinta” – cred ca te-am citat corect n-asa? – nu cred ca poate emite judecati de valoare in privinta unor lucrari de istorie ! Asta este parerea mea, fie ca-ti place sau nu !

            In ce-o priveste pe doamna Elena Udrea, daca tie haosul creat la Bucuresti – de genul alba-neagra cu aliantele, cu strategiile electorale, cu candidatii, etc – este, ca sa te citez, o „calitate”, atunci chiar ca nu mai am ce comenta.
            Doar o mica paralela. Situatia PDL nu era grozava nici la Cluj, iar toate sondajele il dadeau castigator pe Marius Nicoara. Si cu toate astea la Cluj s-a putut castiga primaria, intrucat a existat un candidat serios, o echipa de campanie profesionista si o strategie pe masura ! Si la Cluj chiar s-a dat o batalie electorala, pe viata si pe moarte ! Nimic din toate acestea nu a existat la Bucuresti ! Doar un blat ordinar ! Vei spune probabil ca am pierdut CJ-ul la Cluj. Adevarat, dar l-am pierdut la mustata, la cateva sute de voturi diferenta !

            PS. Pe Mahatma Gandhi sa-l lasam in pace si sa nu-l amestecam in conversatiile noastre.

            Reddog

            05/09/2012 at 11:18 pm

            • Hai sa scriem mai putin si sa spunem mai mult:
              1 pe mailul meu lupushor 1 @ yahoo com poti sa imi dai un nume de carte – caci habar nu am cum te cheama

              2 logica ta ma pune pe ginduri, si de aia as vrea sa citesc o carte scrisa de tine sa vad firul logic
              3 Istoria nu este o stiinta, arheologia este o stiinta, Citeste o definitie a stiintei si compar-o cu istoria pcus . Nici eu nu am crezut ca istoria nu prea e o stiinta, dar am invatat despre asta la facultate in strainatate, Daca esti permeabil la asta pot sa iti trimit o bibliografie.

              4 Bucurestiul este diferit, Daca Traian Basescu cel ce a cistigat toate alegerile din viata lui eu zic ca ar fi pierdut cu 45% la Vanghelie, cu 45 % cu Robert Negoita , cu 30% cu Chiliman

              Iar Emil Boc daca venea sa candideze ;la Bucuresti cu toata echipa lui de specialisti nu lua mai mult de 20% in fata lui Oprescu
              Hai sa fim sobri – cind comparam merele cu perele

              lastnightmusic

              05/09/2012 at 11:29 pm

              • Tinere, da am contributii in genul celor evocate de tine. Si citate ca atare atat in Romania cat si in strainatate. Candva, nu cu mult timp in urma, afirmam ca putem discuta la Bucuresti despre istorie. Dar prestatiile tale din ultimul timp m-au pus pe ganduri – ca de exemplu afirmatia ca imi iau informatiile „formatate la pachet” de la Antena 3 – si m-au facut sa-mi schimb intr-o buna masura opinia in privinta persoanei tale. Asa ca nu am de gand sa dau curs solicitarii tale. Repet, nu sunt obligat sa-ti dau socoteala de realizarile sau nerealizarile mele profesionale, iar opiniile tale referitoare la lucrari de istorie pentru mine sunt nerelevante. Cine afirma ca istoria nu este o stiinta, dar arheologia este, demonstreaza ca nu a inteles nimic din istorie, chiar daca a citit camioane de carti de istorie. Crede-ma ca o discutie pe teme de istorie ar fi o pierdere de timp atat pentru tine, cat si pentru mine. Putem discuta despre politica, fotbal, femei sau agricultura, dar istorie nu. Cu asta am spus ce am avut de spus !

                Reddog

                06/09/2012 at 12:07 am

              • OK Reddog
                Ma interesa o carte scrisa de tine indiferent daca ea era o carte de gradinarie, un roman politist, sau o culegere de probleme de aritmetica. Doream sa ma conving daca in jobul tau folosesti acelasi tip de logica pe care il folosesti aici pe blog, si care este coeficientul de lucruri noi, de creativitate. Ma rog nu vrei sa zici ce carti ai scris.
                …..
                Eu sunt un cititor iar tu esti un producator de carti. Eu nu te compar cu mine eu te compar cu alti producatori de carti de istorie fie ca se numesc Djuvara, Marius Oprea, Spalatelu, Deci nu o lua personal.
                ……..
                In weekend voi ajunge la cealalta locuinta si iti voi trimite referinta la 2 carti de filozofie a stiintei , una din ele publicata si in limba romana care analizeaza si istoria, in ce masura este o stiinta . Nu este o inventie persoala , iar autorii sunt somitati in domeniu. O stiinta are aparat critic, o stiinta poate sa dovedeasca lucrurile experimental…. Oricum iti voi trimite referintele aici direct pe blog
                ……
                Nu tin sa vorbesc cu tine.imi ajungea o carte scrisa de tine, Nu ai ce discuta cu un fotbalist, il vezi cum joaca, nu ai ce discuta cu un pictor sau un poet . Ii vezi opera. Chestia cu intilnitul la Bucuresti a fost ideea ta – nu este a mea. deci e ok – Oricum se stie pe blog ca eu beau vin numai cu doamnele. 🙂

                Sa vorbim despre agricultura, femei, fotbal ? Pai cred ca e la fel ca si daca am vorbi despre Udrea . Merci nu.
                Nu ai raspuns: Ar fi luat Boc cu echipa lui cu tot macar 20% voturi in Bucuresti sau nu ?
                Ar fi cistigat Basescu alegerile in sectorul 4 sau 5 ? Sigur nu.

                lastnightmusic

                06/09/2012 at 12:40 am

  25. scuze de intirziere: Nasul alive, cu Misulica fara frica si merele de aur.

    arrletty

    05/09/2012 at 10:32 pm

  26. Alianta Romania Dreapta –- ARD !

    lastnightmusic

    05/09/2012 at 10:52 pm

    • ARD_e-i ca ardeiul
      🙂

      skorpion

      05/09/2012 at 11:11 pm

  27. Alina bica e prea ok si ma tem ca nu e reala stirea. mergeti pe o pista gresita, daca ea va fi propunerea inseamna ca UE s-a impus si in problema asta.

    elenika

    05/09/2012 at 11:15 pm

  28. Buna seara (pardon,dimineata) Theophyle, all.
    Incep, evlavios, prin a-mi face trei cruci.
    + + +
    Ptiu, piei drace !
    Cred ca Ponta n-a mai respirat ( se stie ca el minte cum respira ) :
    ” Ponta: Relaţiile între Germania şi România nu pot fi stricate de oameni politici ca mine ”
    de la Mediafax : http://www.mediafax.ro/economic/ponta-relatiile-intre-germania-si-romania-nu-pot-fi-stricate-de-oameni-politici-ca-mine-10025835

    lupalb

    06/09/2012 at 12:28 am

    • Ce-o fi patit ? I-or fi facut nemtii cadou o oglinda ?

      lupalb

      06/09/2012 at 12:30 am

      • seara buna,
        A fost la momentul de sinceritate maxima, sau a vorbit subconstientul.

        mar

        06/09/2012 at 12:34 am

        • Ii urez la mai multe, multi ani fericiti.

          lupalb

          06/09/2012 at 12:48 am

    • buna dimineata
      vedeti-va de treaba;
      la bruxelles cind s-a intilnit cu barroso a spus una iar a doua zi la bucuresti altceva;
      ponta asta e irecuperabil,n-ai ce recupera

      intimplator

      06/09/2012 at 12:55 am

  29. evolutia US/bun banc

    10 years ago the USA had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash …. Now they have no Jobs, no Hope and no Cash.

    intimplator

    06/09/2012 at 12:52 am

    • 😆 este buna 😆
      apropo de postarea lui Theophyle,ce inseamna fericirea la o femeie
      s-a intalnit pe rand cu Truman,Eisenhower,Kennedy,Nixon,Ford,Carter,Reagan,Bush sr.,Clinton,Bush jr, si desigur si cu Obama.Poate va reusi sa-i supravietuiasca si lui Romney.
      E o reclama la duracell-Queen Elisabeth 😆

      mircea

      06/09/2012 at 1:40 am

  30. Ziua buna la lumea buna!

    blog de caine rau

    06/09/2012 at 5:52 am

  31. Neata!

    Intarata-i drace!

    Pesedistii sunt nemultumiti de prestatia partenerilor de Uniune la referendum. „Liberalii, ca de fiecare data in situatii de criza, nu fac mare lucru in teritoriu. Tot ai nostri au tras greul mobilizarii oamenilor la vot, in timp ce PNL a dus campania pe tv-uri”

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-13165652-tensiuni-usl-din-cauza-impartirii-candidaturilor-parlamentare-psd-vrea-mai-multe-locuri-decat-pnl-nu-crede-unpr.htm

    Victoria

    06/09/2012 at 6:38 am

  32. Blogul meu nu vrea nici mort sa publice, asa ca am gasit calea asta: http://www.facebook.com/misu.jamie/posts/346765522076158

    blog de caine rau

    06/09/2012 at 7:59 am


Comentariile sunt închise.