Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Domnilor de dreapta, “biznisul”! Unde este “biznisul”?

Am vazut acum doua zile 4 lideri ai dreptei romanesti semnand un document care trebuie sa consolideze o alianta a dreptei romanesti ca o pondere electorala la USL. Am citit un manifest, am citit si slogane frumoase despre inima romanilor, a dreptei si a viitorului luminos al acestei aliante. Singurul lucru nu am citit sau auzit, domnilor de dreapta,  biznisul! Unde este biznisul?

Pai biznisul nu prea era,  scena maretei semnaturi nu a inclus nici macar un singur lider care nu a fost toata viata lui bugetar. Daca e bine sau rau trebuie sa ganditi voi, eu zic ca fara “biznis” nici o alianta de dreapta nu poate fi fezabila.

De obicei nu vorbesc despre “biznis” in postarile acestui  blog, nu pentru ca nu ar fi important, ci pentru ca sunt sigur ca o parte din cititorii mei nu ar fi foarte interesati sa-mi asculte parerile, care de altfel nu cred ca ar fi foarte populare pe meleagurile in care traim. Personal cred intr-un stat minim, care administreaza numai strictul necesar pentru a produce o bunastare a populatiei, proportional cu contributia pe care o are aceasta la bogatia, justitia, educatia si securitatea lui.  Statul minim este benefic in primul rand pentru ca cei care-l conduc sunt mediocrii, asemanandu-se cu majoritatea electoratului care i-a ales. Mai putin politicieni, mai putina birocratie, mai putina coruptie, mai putina mediocritate. Asta este rationamentul meu, extrem de atacabil   din ambele extreme ale politicii. Populismul este omogen, manifestarile lui sunt diferite, posibile si din dreapta si din stanga politica.

Nimeni nu poate sa nu recunoasca ca majoritatea potentaţilor romani si-au facut bogaţia prin transferul din sfera publica la cea privata, adica a lor.  Majoritatea, va trebui sa recunoastem ca talentele lor au fost “mostenite” prin genetica comunismului ceausist si prin felul extrem de permisiv cu care au fost tratate abuzurile acestor potentaţi de intreaga societate romaneasca, inclusiv justitia ineficienta pana in zilele noastre.

Orice roman cumsecade intelege ca banii investiti in terenuri spre exemplu sunt o investitie buna pentru ca pe o axa a timpului vor justifica investitia. Romanii inteleg mai putin necesitatea investitiei in “idei”, care pot produce mult mai multi bani decat orice investitie imobiliara. Probabil din aceasta cauza nu vom avea prea repede un Bill Gates, un Steve Jobs, un Larry Ellison, un Richard Branson si nici macar un Gil Shwed. Intr-o economie capitalista adevarata, institutia de antreprenoriat (antreprenor =  interprinzator) este baza inventivitatii si a produselor sau a serviciilor inovative, care au intotdeuna nivelul de plus-valoare si potentialul cel mai ridicat de creare a locurilor de munca calitative si bine platite.

Romania va avea o sansa mai buna pentru o societate moderna cand tinerii din universitati vor sti suficent despre “startapuri”, despre cum poti finanta un proiect in afara sistemului bancar si cum poti capitaliza ideile, cu talentul si harnicia pe care le poseda.

Dragi prieteni de dreapta, personal nu cred in nici un manifest in care nu vad “biznisul” ala adevarat, serios si fara spagi. Romania nu avea niciodata o dreapta serioasa si puternica fara sutele de IMM-uri care produc bunastare statelor. Deci domnilor de dreapta din Romania vedeti ce fac si despre ce vorbeste dreapta  americana. Ei nu vorbesc despre inima ei, vorbesc despre IMM-uri, despre bunastare, despre joburi. Domnilor de dreapta incepeti sa vorbiti despre “biznis”!

135 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Interesul poarta fesul!

    tesoruccio49

    31/08/2012 at 3:43 pm

  2. Bună !
    Poate te va surprinde, fiind bugetară, dar sunt de acord cu tine.
    Nu o să avem parte de un stat minimal pentru că sunt atâția „ lipitori de afișe” care așteaptă o funcție la stat.

    dictaturajustitiei

    31/08/2012 at 3:47 pm

  3. DE acord Theophyle, chiar daca sunt bugetar.

    Pe de alta parte avem nevoie de o clasa de mijloc solida si prospera ! Fara asta nu facem nimic

    Reddog

    31/08/2012 at 3:50 pm

  4. All

    Va rog sa va uitati la cerata dintre o vipera si un dobitoc ! Merita !

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/Medicamente-Senatorul-Ghie-998750.html

    Reddog

    31/08/2012 at 3:51 pm

  5. salut
    deocamdata inca suntem in faza delapidari statului de sugativele securisto-comuniste,dupa ce vom scapa de ei o vom lua de la capat.:)

  6. De acord complet cu articolul. Nu poti avea toata increderea ca vor conduce bine tara , cei ce au un discurs bun …………….but never ran a candy store

    lastnightmusic

    31/08/2012 at 4:02 pm

  7. yeah. subiectul care ar trebui să preocupe.
    de ce spiritul antrepenorial nu e dezvoltat în ţară.
    de ce afacerile se fac după ureche la nivelul de jos şi nu după un plan de afaceri(e nevoie ca viitorii întreprinzători să fie ajutaţi , se introduce conceptul în cursurile de economie…etc)
    de ce hăţişul administrativ ucide iniţiativa privată prin numărul de deplasări, avize inutile sau cuantumul taxelor prohibitive
    de ce privaţii sunt percepuţi social…ca şi bad guys
    de ce privaţii care reuşesc ..majoritatea reuşesc paradoxal tot prin afaceri (necurate) cu statul(cu bani de acolo) astfel când statul nu mai are subvenţii …şi privaţii respectivi dispar.
    sunt teorii ale inovării care trec prin prisma reţelelor umane sociale de excelenţă (Mark Granovetter)..care sunt reţelele care aduc valoare în România
    care sunt polurile de dezvoltare care s-ar putea implementa în oraşele universitare (public-privat-cercetare)
    etc.
    Sunt teme serioase.

    TD

    31/08/2012 at 4:06 pm

  8. salut! ai pus punctul pe ‘i’. si eu vreau sa vad proiecte – nu discutii- despre economie, fiscalitate, concurenta si capitalism real. capitalismul de cumetrie si lacomia imbuibatilor aproape ca ne-a scos din europa.

    zigzag

    31/08/2012 at 4:06 pm

  9. Salutare ! 🙂
    Pai ca sa vorbesti despre biznis in cunostinta de cauza, mai intai trebuie sa fi trecut prin domeniu, sa fi realizat ceva palpabil (nu afaceri aranjate cu statul, evident).
    Baietii nostri stau foarte bine la teorie, sunt blindati cu concepte, principii etc.
    Doar practica ii omoara.
    Totusi, e nevoie si de niste practicieni in domeniu.

    Tzepelica

    31/08/2012 at 4:07 pm

    • sunt o mână de oameni care au reuşit în sofware…ar fi bine să fie întrebaţi(scutirea de impozit a avut un efect?)

      TD

      31/08/2012 at 4:12 pm

      • Cu conditia sa poti treci peste orgoliul de „fondator”/sef.

        Tzepelica

        31/08/2012 at 4:16 pm

        • e ambiguă fraza, poţi să o reformulezi şi să o explici?

          TD

          31/08/2012 at 4:20 pm

          • Explicit :
            1. O miscare de dreapta nu poate fi condusa doar de teoreticieni pur-sange/bugetari toata viata.
            2. Cei care au dovedit calitati in biznis trebuie implicati direct (nu numai intrebati).
            3. In elaborarea programului de guvernare al unei miscari de dreapta, „biznizmenii” trebuie sa aiba un rol de prim ordin, nu de secundanti.
            4. Actualii lideri sunt excesiv de orgoliosi; nu-i vad cedand locuri in conducerea/strategia miscarii catre „biznizmeni” veritabili.
            Sigur, e doar o parere personala, care poate fi contrazisa cu argumente.

            Tzepelica

            31/08/2012 at 4:29 pm

            • În abordarea ta logică de altfel există însă o vulnerabilitate.
              Care om de afaceri, îşi va aloca timpul pentru politică?
              Da, sunt de acord că oamenii de afaceri ar trebui consultaţi urgent şi la nivel orizontal. Nu uita că politicienii jonglează între interesele minorităţii oamenilor de afaceri şi interesele mai largi ale colectivităţii.

              TD

              31/08/2012 at 4:34 pm

              • ultima frază se aplică într-o societate normală.la noi politicienii jonglează cu interesele tuturor în interesul personal.

                TD

                31/08/2012 at 4:37 pm

              • Salut TD,
                personal eu cunosc cam 5-6! Toti oameni seriosi care au facut ban cinstiti, niciunul cu statul

                Theophyle

                31/08/2012 at 4:38 pm

              • Oamenii de afaceri sunt interesati in politici/legislatie care sa stimuleze domeniul, sa le faca viata mai usoara, sa amorseze investitii.
                Avand interes, vor avea si timp. 🙂

                Tzepelica

                31/08/2012 at 4:38 pm

              • Salut Theophyle
                Daca nu mai inclus in lista , poti sa spui linistit 7 🙂

                lastnightmusic

                31/08/2012 at 4:46 pm

              • ei parcă şi Niculiţă şi Gheorghe Culiţă erau interesaţi în legi (preţuri de gaze îngrăşăminte preferenţiale) şi parcă se cheamă că sunt oameni de afaceri..:) ..cred că o lege rezonabilă a lobby ului ar rezolva o parte din probleme

                TD

                31/08/2012 at 4:47 pm

            • Buna ziua!
              E cu dus si intors ce spui/vrei tu… Sa-ti spun de ce: in spatele politicienilor stau oameni cu foarte multi bani si cu interese, de cele mai multe ori, trans-partinice. (Aproape) fiecare politician este indatorat acestui grup(uri) de interese. Fara un puternic sprijin financiar, cei mai multi din parlament nu ar fi ajuns unde sunt; foarte putini sunt oamenii carora sa le recunosti valoare si sa-i votezi pt ce/cine sunt. Ca sa-ti dau un exemplu concret: prin 2000, la alegerile locale, am fost contactact de un astfel de „om de afaceri” care mi-a propus un loc eligibil la consilieri judeteni pe listele unui partid, urmand ca el sa-mi sustina financiar campania; tot ce trebuia sa fac era sa semnez un „imprumut” si, bineinteles, sa votez tot ce vrea el si cum vrea el. Am refuzat acea oferta! Mai este un tip de „om de afaceri” in politica damboviteana, extrem de orgolios, care nu accepta sa dea bani pt un partid/asociatie, daca nu face parte din conducerea executiva si nu are, daca nu primul loc pe lista, macar al doilea sa fie… Sincer iti spun, am experiente extrem de neplacute cu oamenii de afaceri din interiorul partidelor si/sau organizatiilor (facand parte ani de zile si din una, si din alta).

              drivas

              31/08/2012 at 4:45 pm

              • I agree.

                TD

                31/08/2012 at 4:47 pm

            • ok. Hai sa reformulez. In Italia, cand presedintele patronatelor da cu pumnul in masa, premierul face sluj. La noi se incrunta un ministru si patronii se uda la pantaloni.

              cinic

              31/08/2012 at 5:22 pm

    • Bravo Tzepelica. Ai pus punctul pe Y. Urmariti banii. Guvernul actual taie investitiile, mareste deficitul si promite mariri de pensii si salarii bugetare. Dreapta nu are decat sa se declare antonima in proiecte nu numai in ideologie si isi regaseste focusul.

      turnofftheglory

      31/08/2012 at 4:24 pm

  10. mai cred că abordarea economică din punctul meu de vedere, nu are şanse fără o corelare public-privat. de exemplu doar referitor la pieţele de desfacere. fără sprijinul logistic MAE(aproape inexistent) , exportul în diverse ţări a unor produse nu este posibil. Ori cât timp ambasadele, consulatele sunt leşinate ca sprijin material de la infrastructură la organigramă, poţi să-ţi propui să devi ţară producătoare şi exportatoare mai departe de Europa dar şansele de reuşită sunt minime.

    TD

    31/08/2012 at 4:11 pm

  11. articolul este publicat la data de

    Ronis ot Astria

    31/08/2012 at 4:24 pm

    • Ronis salut,
      daca mai vi cu comunistul asta securist pe blogul asta intri direct la moderare. Tot ceea ce a scris este o minciuna gogonata! deci nu ma obliga sa te cenzurez ca o voi face!

      Theophyle

      31/08/2012 at 4:28 pm

      • Nu stiam ca este comunist si securist. Dupa poza, pare cam tanar pt. amandoua. Daca este mincinos ori nu, eu nu am de unde sa stiu … 😦

        P.S. In rest, sa auzim numai de bine …

        Ronis ot Astria

        31/08/2012 at 4:44 pm

  12. adevarul este foarte simplu!

    Am inceput sa ma satur de o clasa politica care este condusa de niste „bugetari” si avocati fara clienti care singur loc in care se pot aciui si face afaceri este politica, cand in spatele lor se afla niste talhari care au castigat sume fabuloase din afaceri cu statul.

    Vreau sa vad alte fete si alti oameni. Fara parasutari si fara dealuri din spatele perdelelor. Nu vreau fraze metaforice cu tot felul de aluzii cardiologice. Vrea oameni competentui si vreau 100 de mii de IMM care fac afaceri si genereaza joburi

    Theophyle

    31/08/2012 at 4:25 pm

    • Salut !
      Si eu tot asta vreau ! 🙂

      Tzepelica

      31/08/2012 at 4:31 pm

    • Eu cred că rarefierea legislaţiei ..în sensul simplificăriii poate funcţiona. mă uitam aici în Canada, timpul pentru a deschide o afacere e 15 minute de la prezentarea la ghişeu. Singura treabă caută un nume care să nu fie luat, spui ce trebuie să faci..ai o taxă minimă la un ghişeu aflat la 1 minut de ghişeul care verifică numele şi let s go…actele oficiale se primesc mai târziu prin poştă. poţi să faci şi de acasă online. am trăit experienţa în România. mi-a consumat toţi nervii posibili, când prin 2001 eram minge de ping pong între doi funcţionari pentru o ştampilă pe care nici unul nu vroia să o pună…(nu dădeam şpagă). am înţeles că s-a simplificat. bine, nu toţi putem fi oameni de afaceri..:)

      TD

      31/08/2012 at 4:44 pm

    • dar exista si bugetari cu viziune, in stare sa gindeasca/faca „big”,dupa cum la fel de adevarat e ca tocmai din cauza asta sunt extrem de deranjanti. E drept, nu-s multi, dar exista,stiu si eu vreo citiva, numai buni de dus la rezervatie, sub protectie… Insa ceea ce ramine problema problemelor e ca nu (mai) vor sa se angajeze in nimic, isi vad de feliile lor in care performeaza cit mai discret, sa nu se prinda sefi suficienti si gata morti pentru evolutie. Cum sa-i urnesti pe astia ? (totusi, NR are si partile ei bune – ca de-o pilda actiunea cu semnaturile – au fost tz ocazii sa ajung ba pe norisori roz, ba in iadul disperarii a propos de implicarea altora pentru altceva si mai ales altfel)

      arrletty

      31/08/2012 at 5:01 pm

    • Cata vreme proprietarii de IMM-uri vor fi tratati ca niste potentiali infractori si cat timp administratia de stat face CRIMA de a descuraja initiativa privata, ce putem discuta?

      De exemplu, mie mi s-a parut intotdeauna normal ca daca pe o perioada de timp nu ai incasari de niciun fel, sa nu ai niciun fel de impozit de platit. Adica o functie care sa treaca prin origine, pentru cei care isi mai aduc aminte cat de cat de grafice. Este logic, este normal. Ei bine, nu. Firmele intra in stransoarea taxelor de genul „x% dar nu mai putzin decat y lei”, pana si o PFA intra la inceput in sarabanda draceasca a veniturilor declarate anticipat si a impozitelor platite pe ce nu ai facut inca, urmand a se regulariza si daca ai bani de primit ii vei primi in anul 3000 etc etc.

      Am si eu o intrebare pentru genocidarii membri ai Ministerului de Finante: ei isi dau seama ca sunt principalul factor de strangulare al activitatii economice? Isi dau seama ca daca intreprinzatorii SUA ar fi fost supusi acestor abuzuri inimaginabile, acea tzara nu ar fi ajuns niciodata ceea ce este astazi?

      Ce american posesor de mica afacere ar fi in stare sa se descurce in hatzisul romanesc savant tzesut pentru a-i mentzine santajabili si mereu pasibili de amenzi?

      Unde este respectul pentru initiativa privata? Unde este protejarea si incurajarea acesteia?

      Suntem intr-adevar o tzara cu economie capitalista, sau suntem o dictatura fiscala?

      Il mai tineti minte pe strambul la minte Pogea, plantat acolo doar pentru a inchide o gramada de firme? Si cum se mandrea el ca a „asanat” economia? Cu ce deranjau niste business-uri care stateau poate in amortire pentru ca proprietarii nu mai puteau tine pieptul unor guvernanti ostili? Numai pentru ca primitivismul sistemului de finante nu permitea o evidenta lejera?

      Cu ce erau aceste business-uri de vina ca statul roman, din cauza hotiei generalizate, nu doreste sub niciun chip implementarea de baze de date transparente si interconectate?

      Va dau in scris, astfel de baze de date nu se vor realiza niciodata, decat la presiuni externe similare celor care au dus la revenirea lui Basescu la Cotroceni.

      Astfel de baze de date sunt la fel de periculoase precum o Justitie functionala.

      Freedom

      03/09/2012 at 4:43 pm

  13. Buna ziua Theophyle, buna ziua all.
    Bun articolul. Bune ideile. Rau mediul in care ar trebui aplicat.
    Pentru ca daca rolul statului ar fi micsorat si birocratia minimizata, ar dispare spagile si clientela politica. Daca dispar spagile si clientela politica, dispare sustinerea reala in teritoriu a politicienilor. Daca dispare aceasta sustinere, politicienii ar trebui sa munceasca la proiecte, la planuri de dezvoltare, la alea-alea, care snt complicate rau de tot, si plictisitoare. Ba mai mult: ca politician poti fi pus in situatia sa dai socoteala alegatorilor pentru ce ai promis si nu ai facut. Auzi, socoteala! Si cui, prostimii….!
    Nu, lasa ca e bun sistemul asta de capitalism de cumetrie, cum i se zice. Sau socialism de piata. Ca asa sunt astia obisnuiti: un cioban si o tarla de oi. Plus cativa cani si, neaparat, doi-trei magari. Si musai, toti indobitociti de stres si foame. Sa stie ca numai din mana ciobanului pot capata o mana de ciulini de mancare. Dar sa si stie ca mana care le da ciulinii, poate sa si asmuta cainii.
    Simplu, profitabil.
    Etat biznis !

    Lup Alb

    31/08/2012 at 4:31 pm

    • Salut Lupule 🙂
      Eu cred ca m-0am plictist de nodul asta gordian. Voi sustine pe orcine il taie. Sper sa fie MRU. Am sperante. Nu va fi el, vom cauta altul. Lucrurile trebuie sa se schimbe!

      Theophyle

      31/08/2012 at 4:41 pm

      • Perfect de acord. Numai ca il voi sustine de altundeva. Pentru ca m-am saturat, tot ce construiesc sa se darame din cauza unor (bip-bip) care cer incredere si dau inapoi branciuri. Ca m’suffit.

        Lup Alb

        31/08/2012 at 5:08 pm

  14. Postare foarte la obiect. Toate discutiile in Romania se rezuma la aceleasi vaicareli vesnice despre salarii si pensii de la stat. Mai specific discutiile se invirt in jurul datelor de mariri a acestor pensii si salarii. Cine are un IMM este bun de plata, chiabur care suge singele poporului. Dau un exemplu din exterior poate se lipeste la diferenta de mentalitate.
    In Elvetia a fost nu demult un referendum asupra unei initiative de a se mari concediul legal de la 4 la 5 saptamini pe an. Argumentul forte contra aprobarii acestei initiative a fost soarta micilor firme cu 10-20 de angajati care nu si-ar fi putut permite sa sustina financiar asa ceva. Referendumul a fost respins. Se poate deduce ori ca in Elvetia sint multe IMM-uri (si sint, ca aici mai tot omul are o mica firma) ori ca populatia e sensibila la soarta acestora si le sustine chiar contra propriului interes de vacante lungi si dese in Italia.
    In cantonul Vaud (capitala la Lausanne) pe prima pagina de internet, in prim plan, se afla un link la: Cum sa va creati si sustineti o firma. Imediat urmeaza: Facilitati oferite investitorilor. Deci este mesajul principal pentru orice nou venit care acceseaza pagina principala. Un click pe acest link duce imediat la un meniu cu urmatoarele:
    -Organisme de stat care dau suport IMM-urilor,
    -Elaborarea unui „business plan”,
    -Alegerea formei juridice,
    -Ghid pentru efectuarea de angajari
    -Ghid pentru inscrierea in registrul comertului
    -Ghid de finantare pentru inventii si inovatii tehnologice
    ….etc.
    Nu mai pomenesc de regimul fiscal, adica taxe mici pentru intreprinzatori, etc.

    Aha

    31/08/2012 at 4:56 pm

  15. Bună ziua,

    http://www.contributors.ro/cultura/iarna-va-fi-ca-vara/ , domnul Zografi ca deobicei, face o descriere cât se poate de adecvată în pasajul despre MN.

    Adrian

    31/08/2012 at 5:06 pm

    • Si enunta, pe final, si unele idei asemanatoare celor din articolul de mai sus (remarca si el ca sunt cam prea multi umanisti in proiectul asta de dreapta, dar niciun finantist, inginer, niciun intelectual practician, doar teoreticieni)

      liviuta

      31/08/2012 at 6:20 pm

    • Dar si a lui Papahagi despre care are o parere foarte buna.Am observat ca si Basescu la remarcat „Multumesc Dlui profesor Papahagi; va amintiti? pe ceilalti nu i-a facut „profesori”

      Coana Zoe

      31/08/2012 at 8:36 pm

  16. din cite imi amintesc, MRU initiase un consiliu al inteleptilor in finante&economie ? Presupun ca va proceda la fel si data viitoare, deci pe partea asta nu mi-as face griji. Ma intreb insa cine vor deveni partenerii pe post de consultanti care sa fie acceptati si de restul co-presedintilor. Si, mai ales, sa marseze la toate provocarile pe care le presupune simplificarea statului (care s-ar lasa cu atitea victime colaterale, mai ales in provincie; ehee, mai e mult pina departe)

    arrletty

    31/08/2012 at 5:13 pm

  17. Alelei boieri de seama,

    Amu’ se lamuri capul ce prost. Ponta V. este vicepresedinte la Internationala Socialista. Acolo unde oricine se poate inscrie daca vrea sa omoare din inamici. Daca esti o dictatura de stanga, ai calcat pe statul de drept (ce-i aia?) cu atat mai bine.
    Cei care i-au dat cu sutul in partile dorsale, PES-u’ adica, de fapt sunt cei care conteaza.

    N’apa-i ii ghine dragii mei, nu mai sunt ingrijorat.

    eugeni

    31/08/2012 at 5:14 pm

  18. Dupa rationamentul asta Romania nu a avut niciodata o dreapta puternica (ceea ce e cam adevarat) si cat a avut-o era venita din Transilvania ?

    Poate e o inclinatie naturala la romani, sa studieze Istoria Religiilor, in loc sa se chiverniseasca, asa cum zicea Eliade.

    Si, ca sa fie toate bune, mai avem si multi „specialisti” care mai de care, sa ne explice cum trebuie facut cu impozitele si taxele.

    Toate cele bune !

    Marius

    31/08/2012 at 5:19 pm

  19. Incompetenta crasa sau hotie la drumul mare
    In perioada imuscatului cu PIB de 40 miliarde de dolari s-au construit 500 de hidrocentrale si microhidrocentrale cu o putere instalata de peste 5000 MWh si mii de intreprinderi din care 1250 au fost privatizate strategig sau taiate la fier vechi. In perioada trecerii la socitatea democratica originala a tov Iliescu in perioada 1990-1996 PIB-ul a ajuns la la 36 miliarde de dolari adica a scazut cu 5 miliarde de dolari. Astazi la un PIB de peste !&5 miliarde de dolari nu mai sunt bani penru nimic exceptie facand miile de vile in zone rezidentiale unde pentru realizarea infrastructuri s-au cheltuit zeci de miliarde de dolari.
    Toate acestea au fost posibile gratie celebrei legi 15/1990 lege care a dat liber la jaful avutiei avutiei nationale
    Uitasem dati cautare cu google `palate tiganesti„ si veti gasi 28.000 de postari oare politicienii cate mii
    de vile au ( numai la Cornu Prahova sunt cateva sute ) celebra casa a familiei prim plagiarorului are o
    suprafata de 400 metri patati

    observator 2

    31/08/2012 at 5:35 pm

    • „Toate acestea au fost posibile gratie celebrei legi 15/1990 lege care a dat liber la jaful avutiei avutiei nationale” si care, este bine de reamintit tuturora, a fot promovata de Petre Roman si Ion Iliescu. Multa lume il injura pe iliescu dar este bine sa cunoasca la obiect de ce trebuie injurat – eu sunt convins ca aceasta lege care a lansat distrugerea industriei romanesti si a dat liber „fostior” la furaciunea avutiei nationale din capul lui Iliescu s-a nascut, convingere intarita de pozitiile luate de el cu ocazia referendului pentru suspendarea presedintelui. Iliescu si Varanul sunt din acelasi material.

      Mirko

      01/09/2012 at 10:14 am

  20. Salut tuturor.

    Ai fost gand-la-gand cu aceasta postare, Theophyle. Am tot asteptat ca noua grupare sa vina cu propuneri concrete in domeniu. Ma gandeam, pana azi, ca n-am vazut/auzit dar poate au facut-o candva/undeva. Nu e chiar tarziu dar e imperios necesar, cel putin de acum in continuare. MRU a demonstrat ca poate gandi solutii. Cand cu amplele actiuni impotriva vamesilor toata lumea s-a repezit sa-ntrebe de „regina” cand, de fapt, adevarata problema era numarul f.mare de tiruri care treceau nestingherite prin vami. Rezultatul il stim toti. O imensa gura de oxigen pt bugetul sufocat de pomeni si alte cheltuieli alandala. Asadar, cand identifici corect cauzele poti elabora o solutie eficace. Dar in primul rand trebuie sa accepti ca exista acele probleme. So… inca mai astept 😛
    Pe de alta parte, paralela cu occidentul in general si cu USA in particular in ceea ce priveste statul minimalist e ok pt noi, cei care intelegem si aderam la acele valori si sisteme. Partea proasta este ca la urne vin ceilalti. Adica cei care stau cu mana-ntinsa la interesectia veniturilor bugetare si care urasc (acesta e termenul cel mai potrivit) oricare solutie provenita din si validata in occident. Si cu precadere tot ceea ce este „americanesc”. Actuala grupare ” de dreapta” inca n-a prezentat solutii dar se poate adresa celor „scarbiti”. Din fericire (desi poate sa para anacronic data fiind situatia actuala) Romania chiar are multiple posibilitati. Se vede cu ochiul liber in structura veniturilor la bugetul statului. Aproape 3/4 provin din taxe si impozite indirecte. Ceea ce indica un dezechilibru major. Altfel spus, Romania nu prea mai produce ceva, importa la greu (se vede in discrepanta dintre imp/exp) iar la buget ajung venituri din specula (a.k.a comert – tva si accize). Una dintre cauzele principale ale dezechilibrului este fiscalizarea excesiva a muncii. Fiscalizare dusa la extrem de „socialistii-cu-fata-umana” care n-au avut alt scop politic decat sa-si conserve electoratul. Iar cand acesta a-nceput sa se rareasca au dat iama-n absolventi (parere proprie si cumva extremista: fie si numai pt asta haita kaghebila & co ar merita pusa la zidul de la Targoviste). O alta cauza majora este aplicarea „originala” a cotei unice. Fara corelatii cu restul taxelor si impozitelor. Efectul „originalitatii” a fost explicat deja de finantistii care se pricep: marginal. Adica nesemnificativ.
    In concluzie, actuala „dreapta” are serios de lucru. Mai putin cu inima. Mai mult cu creerul. Daca este 😀

    Kenwood

    31/08/2012 at 5:38 pm

  21. Sakutare, fratilor! 🙂

    Iese cu scantei:

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/justitie/judecatoarea-ccr-iulia-motoc-vrea-sa-dea-in-judecata-antena-3-si-trustul-intact-275626.html

    Daca Iulia Motoc o face, si membri ai CSM o vor face. Eu as cere niste daune cat sa il falimentez pe Varan.

    Cetatean

    31/08/2012 at 5:55 pm

    • Hi there bro’ 😀

      Sunt convins ca ai cere dar… din pacate, sunt niste limite arbitare 😛 Solutia pt falimentarea cotoiului ar fi multiplicarea proceselor. Chiar daca acestea vor viza angajati ai trustului. Vor fi un fel de: aviz amatorilor (doar sustii teza pedepsirii exeplare a executantilor 😛 )

      Kenwood

      31/08/2012 at 6:09 pm

      • chiar asa: actionarea in judecata a lui Gadea and Co, nu a Varanului.

        Cetatean

        31/08/2012 at 6:20 pm

    • Citisem ca si Aspazia Cojocariu vrea sa-l dea in judecata pe reptilian.

      EuCuMine

      31/08/2012 at 6:21 pm

      • Ma rog, pe trustul lui.

        EuCuMine

        31/08/2012 at 6:23 pm

  22. Mie imi place mult Cristian Ghinea dar articolul ca de ce EBA poarta rochie de mireasa de 4.500 euro, si ca a transmis pe twitter toate detaliile meniului in timp ce in Africa copiii nu au nici macar dupa ce bea apa, mi se pare exagerat. http://www.contributors.ro/reactie-rapida/discurs-solidar-cu-tweet-uri-despre-caviar-thanks-but-no-thanks/

    De ce face nunta cu 600 de meseni , eba cind tacsu a fost invalidat de 80% din alegatori … iar e exagerat. Ma rog pensionarele cu pensii de 350 ar fi in asentimentul lui Cristian Ghinea.
    ……………..
    Stiu de o vecina, Puica s-a casatorit cu Efendi Bey (asa ii ziceam no si s-au dus la fotograf. Eu aveam 3 ani dar mi-au povestit parintii. Si Efendi Bey era inbracat ca la nunta in costum frumos , avea un joben, odata se insura omul. Si s-au intilnit pe drum cu un grup de muncitori in salopete , beti, care au strigat … noi murim de foame si asta poarta joben,,,,, si i -l-au indesat pe cap/. Cam asa si cu Cristian Ghinea ..azi De obicei e nemaipomenit omul 🙂

    lastnightmusic

    31/08/2012 at 6:08 pm

    • Ftare TDS,
      Nici Ghinea nu-ti place? Pai de ce? Pentru ca Basescu are o fata proasta pe care o iubeste, dar tot proasta si nesimtita este. Sa inteleg de ce fufa trebuia sa scoat pe twitter meniu, de desteapta? Cu un frate ca al lui si cu o fata ca EBA nu prea poti redeveni popular!

      Theophyle

      31/08/2012 at 6:40 pm

      • Pai ce sa le faca , sa ii impuste ? si pe eba si pe fratisau ? Nici nu trebuie sa redevina popular. Dar asta e subiect pt contributors ? Pt cancan sau Antena 3 inteleg ..

        lastnightmusic

        31/08/2012 at 6:45 pm

        • Nu dragule sa-i explice fufei sa nu scoate pe twitter meniul de la nuta cu caviar & Co, Tu chiar nu intelegi situatia! Astia chiar si-o cauta!

          Theophyle

          31/08/2012 at 6:49 pm

          • Fufa a zis sa o publice pentru ca oricum se afla si e mai bine sa o spuna ea .
            Vranceanu firea care s=-a remaritat cind fostul sot nu se racise bine … a cheltuit mai mult

            lastnightmusic

            31/08/2012 at 6:52 pm

    • Rochie de mireasa de doar 4.5oo euro? A luat-o de la solduri? Sau sh?

      Kenwood

      31/08/2012 at 6:44 pm

      • Are 7000 euro salariu pe luna la parlamentul european
        Da o in ma-sa mai frate . o rochie de 4500 euro Chiar asa ? Altele nu avem de impuns ?
        Hai sa fim naiba rezonabili.

        lastnightmusic

        31/08/2012 at 6:50 pm

        • Stai ca doar ma miram de cat de ‘eftina este. Cred ca pana si porcea a dat de 10 ori mai mult pe rochia noii neveste 😛

          Kenwood

          31/08/2012 at 7:08 pm

  23. C GHINEA, ridicol si nu prima datä.

    theo- nona

    31/08/2012 at 6:16 pm

    • Nu ,Theo-Nona,

      Ghinea este un excelent publicist, care l-a aparat pe Basescu la fel ca si noi. EBA insa, este o fufa proasta care la fel ca Mircea Basescu vor sa-l cheleasca de tot, ca par alb nu-i mai pot scoate.

      Theophyle

      31/08/2012 at 6:43 pm

  24. cä PONTA , cununä interlopii, nu spune nimic?

    dar cand Ponta aruncä sunte de mii de euro, pt raliuri,
    vizite,plimbäri la Rio pt. golanul Cernea ?

    este o mojicie de om märunt si stupid.

    theo- nona

    31/08/2012 at 6:21 pm

  25. Salutare tuturor, din nou.

    EuCuMine

    31/08/2012 at 6:23 pm

  26. Am cam Mbuli Natto:

    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-13133453-comisia-europeana-romania-cea-mai-mare-scadere-productiei-agricole-2012-35-8.htm

    O sa fie pornake grav cu halealu nitzel mai incolea, peste f’o luna-doua.

    EuCuMine

    31/08/2012 at 6:25 pm

    • Ca fapt divers, asta-i o tema pe care, daca o abordeaza, MRU le-ar rupe fashu’ excesiv de brutal.

      EuCuMine

      31/08/2012 at 6:28 pm

  27. SIGUR A FOST SECETÄ, dar ce reclamä fäceau, ducande-se pe teren
    ceva pompe la repezealä, de vorbä cu tzäranii pt. ajutoare, etc.
    dar Ponta a dat fuga in africa, guvernarea nu existä pt. USL:

    theo- nona

    31/08/2012 at 6:34 pm

  28. Pentru interesati pe Politeia Europeana: Borderland: România

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2012/08/31/borderland-romania/

    Theophyle

    31/08/2012 at 6:34 pm

  29. MRU, stie sä vorbeascä cu orce om, indiferent de inprejurare

    acum trebuie sä porneascä ” TRENUL PT: ROMANIA”

    theo- nona

    31/08/2012 at 6:36 pm

  30. A propos de Eba si menu:

    1. De acord ca Eba se comporta ca o pitipoanca, insa e nunta ei, la naiba.
    2. De acord ca Ghinea politizeaza nunta si face un articol ieftin.
    3. De acord ca de prieteni si rude Basescu nu se poate apara, asta a pacostea lui.

    Cetatean

    31/08/2012 at 6:52 pm

    • Draga City,
      cand esti in „doliu” ca Basescu, avand in vedere ca a pierdut mai mult de jumatate din fostii lui sustinatori ai nevoie ca odraslele sa inteleaga ca esti in „doliu”. Eu personal am probleme cu prosti gratuite. Greu sa aperi un om dupa tampenii din astea! La limita gretei profunde!

      Theophyle

      31/08/2012 at 6:56 pm

      • Clar. Era preferabil ceva restrans si cu cat mai putine detalii „scapate-n” media. N-o fi avand rochie scumpa dar faza cu meniul anuntat in detaliu e de prost gust. Mai ales intr-o tara-n care se mananca salam cu soia.

        Kenwood

        31/08/2012 at 7:05 pm

      • buna seara ! 🙂 stii ca si eu il critic uneori pe presedinte si destul de acid. in problema nuntii – e prima data :)- nu sunt de acord cu tine. odrasla nu are viata ei? ca are gusturi mai proaste sau mai bune problema ei. ce facem de acum? transformam poporul in analisti de nunti? daca-si facea nunta cu parizer si invita 5 oameni, il injurau latrinele ca l-au parasit pana si prietenii si uite ce hal de nunta face. au mai fost presedinti, premieri careu au avut odrasle de casatorit si n-am vazut asemenea marsavii. ba dimpotriva.latrinele , prin asemenea tabloidizare sa nu uite ca si altii au copii care se vor casatori. si ( pe merit sau nu ) vor primi zoaia pe care o care o vedem la portie dubla.cu sau fara caviar .

        zigzag

        31/08/2012 at 7:20 pm

        • Bravo Ziggy 🙂
          De acord cu tine ai dreptul la opine separata, chiar daca nu sunt de acord, in chestia nuntii lui EBA!

          Theophyle

          31/08/2012 at 7:24 pm

          • mea culpa :). dar la rece : se pica intr o capcana mediatica lansata de niste posturi aservite , din care vreo doua au audienta de 2 sau 3 %.poate le a scris la misto pe twiter ca le da caviar sa-i adune la nunta si maine seara le da eugenii. 🙂 😀 ma mir uneori ce rigizi suntem cand e vorba de romanii nostri si cum ne uitam mirat cand vedem ca unul din printii lui Charles se pozeaza in fundul gol si se tavaleste pe jos de beat prin baruri, cand vreo fata de-a lui Bush e prinsa cu diverse bauturi etc etc . da la urma urmei cine suntem noi romanii? vreun popor de lorzi care umplem salile la opera seara de seara? asta-i viata , vorba lui Baselu. presedintele sa-si faca datoria si sa-i arda pe pucisti 🙂

            zigzag

            31/08/2012 at 7:32 pm

            • Mai ziggy,
              tot ce scri tu e bine si frumos. Fatuca EBA trebuia sa inteleaga ca taticu este in doliu dupa jumatatea de electorat pierdut. Vrei sa faci sindrofie tre’ sa o faci mai calma si amana festivalul la divort!

              Theophyle

              31/08/2012 at 7:36 pm

              • de acord :)la modul serios , in afara de premierul Moldovei si primarul din Chisnau se stie cumva daca mai apar si alti oficiali? ca poate avem vreo surpriza si atunci merita si sindrofia.

                zigzag

                31/08/2012 at 7:42 pm

      • asa este, 100% de acord, de aia am si scris punctul 3 🙂

        Cetatean

        31/08/2012 at 7:23 pm

        • Da. Pot fi de acord 1.ooo% dar… asa cum multe dintre deciziile istorice ale unor oameni din Romania sau de aiurea nu pot fi explicate si intelse pe deplin si corect decat in contextul in care au fost luate, la fel este si cu aceasta nunta. In aceasta chestiune sunt in deplina rezonanta cu Theophyle 😀

          Kenwood

          31/08/2012 at 7:32 pm

          • Hai ca protestatarii vin si la nunta sa protesteze la Snagov. Sa vezi spectacol. O sa le dea Eba caviar pe piine,.

            Pe basescu oricum l-au luat in suturi ca s=a operat la Viena in loc sa il opereze Oprescu, si Bradisteanu

            lastnightmusic

            31/08/2012 at 7:42 pm

            • Sa nu te miri dac-o sa-l vezi pe ghise p-acolo 😛 … sau pe dogaru… desi e fost colocatar nascase nu poate veni…

              Kenwood

              31/08/2012 at 7:47 pm

  31. hai ca Romania incepe sa plateasca guvernare lui Antonescu & Ponta

    Barroso: Bulgaria este pregătită să adere la Schengen

    http://www.mediafax.ro/externe/barroso-bulgaria-este-pregatita-sa-adere-la-schengen-10004906

    Theophyle

    31/08/2012 at 6:54 pm

    • Asta e simplu de aruncat in carca lu’ Base.

      Kenwood

      31/08/2012 at 7:06 pm

      • Mda, Cum?

        Theophyle

        31/08/2012 at 7:08 pm

        • Pai daca el e de vina pana si pt seceta… ce mai conteaza un mizilic de Schengen? 😛

          Kenwood

          31/08/2012 at 7:10 pm

          • Sorry: am dat click pe „trimite…”
            aveam un ps: nu vreau sa le dau idei 😀

            Kenwood

            31/08/2012 at 7:11 pm

    • Buna dimineata!
      Oricum, Bulgaria si Romania
      nu trebuiau primite nici in UE decat dupa ce isi deschideau frontierele intre ele.
      Nu stiu cine e vinovat dar, fiind in acelasi pachet, asteptam mai multa cooperare intre ele pe tema spatiului Schengen si nu numai 😦

      emil

      31/08/2012 at 7:27 pm

  32. Ce salariu are un europarlamentar? 7-8000 Euro? Pai cam orice femeie in conditiile astea si-ar lua o rochie de mireasa mai scumpa, de cateva mii de euro …

    Barengott

    31/08/2012 at 7:55 pm

  33. Buna seara 🙂
    Multumesc pentru articol, mi-a mers la inima… 😆
    On-topic: Am cunoscut privati care au muncit ca scalvii, 10-12 ani/12-16 ore/zi, 7 zile din 7, sa reuseasca. Ba chiar fii-meu este in situatia marelui patron de firma mica. Am incercat si eu marea cu degetul.
    Am ramas cu admiratia pentru privati (si cu ajutorul financiar pentru fii-meu – care doar de cateva luni a inceput sa merga pe picioarele lui :lol:). Dar sunt putini, prea putini cei ce nu au avut de loc relatii cu statul. Pentru ca parafrazand o poezie „Statul e-n toate/e-n cele ce sunt/ si-n cele ce maine vor rade la soare”.
    Legislatia la noi este ingrozitor de „statala”. Chiar exemplul de succes de care vorbeam mai sus, nu poate supravietui fara ca 50% din afacere sa fie in zona negra/gri – ce insemna ca legaturile lui cu statul – reprezentat prin inspectorii fiscali – este de tip mafiot. Plateste la stat taxa de protectie. Nu cred ca spun nimic nou cand povestesc ca primele cuvinte ale inspectorilor statului sunt „x lei amenda, sau incep controlul”, unde x e taxa de protectie care se calculeaza proportional cu cifra de afaceri. Un „gardist”, a explicat in clar: daca nu-ti dau nici o amenda, ma banuiesc sefii ori de incompetenta, ori de coruptie. In ambele cazuri va trimite alta echipa.
    Baiatul a avut la randul lui o singura „afacere” cu statul (ministerul educatiei) iar dupa ce si-a numarat castigul (era pe minus 👿 ) a injurat scurt – si a oprit colaborarea. Si el lucreaza cu jumatate la negru. Calculati impozitele si taxele – o sa vedeti ca nu exista afacere care sa poata functiona legal 100%. Daca nu sunteti convinsi, faceti o simpla socoteala: banii albi care se invart in economia de retail:
    Intrari: La salarii/venituri – Impozitati din start statul: 48-53 % (33%CAS, 11 % CASS, 16% impozit, si alte taxe. Diferenta adunarii simple este din baza de impozitare).
    Iesiri: Din ce ramane la intrati – 24% TVA + Accizele (depinde de produs).
    E vorba doar de banii care produc valoare adevarata, banii obtinuti prin munca – deci de banii adevarati.
    Pe ansammbu, banii adevarati (rezultat al muncii) sunt taxati cu peste 70%.
    Aici cred ca trebuie sa intre dreapta adevarata.
    Nu statul minimal ci macar statul rezonabil…

    DanSu

    31/08/2012 at 7:59 pm

    • La buna de seara.

      Intrebare: cum poti sa sustii ca baiatul nu se descurca fara sa lucreze la negru? Doar s-au facut atatea reforme. Are cota unica? Are. Are un nou cod al muncii? Are. Asadar… unde e pb? (g/m)

      Kenwood

      31/08/2012 at 8:31 pm

  34. Buna seara,
    Dorel Onaca la taifas cu Cristoiu. Pare interesanta discutia!

    cedric

    31/08/2012 at 8:04 pm

  35. Bussines? asta in Romania se transforma in bishnitza. Bishnitza are o conotatie negativa.
    Acesta denumire este de sorginte de stanga , socialista si/sau comunista. Dreapta are de luptat inclusiv pentru a schimba aceasta denumire.

    eugeni

    31/08/2012 at 9:09 pm

  36. Este de groaza MN asta. M-am uitat pe contribuitors si vad un articol. Incerc sa il citesc, dar ceva nu mergea. Argumentare imbacsita, afirmatii vagi. Imi zic: „sa vezi sa vezi ca este scris de MN” si iata , miraculos, am avut dreptate. 🙂

    eugeni

    31/08/2012 at 9:42 pm

  37. Ce se intampla? Ati plecat cu totii la nunta, sa va ocupati scaunele, sa fiti siguri de ele? Stiu ca nunta la Romani dureaza 3 zile dar DUPA nunta nu inainte 🙂

    eugeni

    31/08/2012 at 10:00 pm

    • Buna seara! Aici suntem.

      Finante Azi

      31/08/2012 at 10:04 pm

    • Seara buna 🙂
      Am plecat dupa caviar ca de blinii se ocupa altii 😆

      mar

      31/08/2012 at 10:21 pm

      • am crezut, doamne fereste, ca ati rapit mireasa inainte de nunta.

        eugeni

        31/08/2012 at 10:23 pm

  38. Buna seara!
    Aici suntem

    Finante Azi

    31/08/2012 at 10:04 pm

  39. Eu sunt pe aici, ma uit la b1, o discutie interesanta, cu oameni civilizati.
    Printre alte teme – declaratia lui Baroso de azi de la Sofia, ca Bulgaria e pregatita sa intre in Schengen, pe noi nu ne-a pomenit.
    Dupa pauza, urmeaza o discutie despre problemele din USL.

    cedric

    31/08/2012 at 10:31 pm

  40. Daca tot suntem la capitolul nunti si Ponta este nas, de fiu adoptiv de interlop. Cuscri, unul interlop si altul deputat PSD…interesanta asociere, sa fie intr-un ceas bun.
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/Victor-i-Daciana-Ponta-l-vor-cununa-pe-fiul-adoptiv-al-lui-Dumnezeu-naul-lumii-inter-99.html

    mar

    31/08/2012 at 10:32 pm

  41. Nu stiu daca l-ati ascultat pe Onaca. A explicat extrem de bine ce inseamna un capitan de vas si a facut legatura cu comportarea lui TB in timpul suspendarii. USListii n-au nici o sansa!
    In plus, am aflat ca , dupa suspendare , au fost 10-12 propuneri (benevole) ale unor oameni care i-au pus la dispozitie un imobil pt sediu de campanie. A fost ales primul de pe lista ofertelor.
    M-a bucurat stirea ca a avut sustinere si in acest sens.

    cedric

    31/08/2012 at 10:36 pm

    • Daca urmaream tot taifasul, aflam mai multe.Presedintele Basescu are prieteni adevarati cistigati de-a lungul timpului si chiar ii sunt loiali. Onaca a explicat cit cistiga acum daca era comandant pe nava ….. si multe altele.
      Legat de nunta Elenei B. la cite prostii s-a scris in presa (chiar numai minciuni) trebuia sa intervina , macar sa scrie ce se va intimpla cine va cinta etc.

      Maria

      31/08/2012 at 10:47 pm

  42. nu l-am ascultat, deduc ca a fost bun 🙂 ce zicea de capitan de vas?

    Cetatean

    31/08/2012 at 10:48 pm

  43. merci 😉

    Cetatean

    31/08/2012 at 10:55 pm

  44. Maine seara, la ora 23, emisiunea La taifas este in reluare.

    cedric

    31/08/2012 at 10:59 pm

  45. sper sa nu adorm la ora aia sau sa vad alta 🙂

    Cetatean

    31/08/2012 at 11:03 pm

  46. buna seara
    MINUS 35 pct la productia agricola fata de anul trecut!
    combinat cu cresterea de preturi la comustitbil ponta nu poate scapa decit daca va muta discutia in palierul economic cu basescu e de vina

    intimplator

    31/08/2012 at 11:11 pm

    • a fugit inainte de a termina
      si pot sa pariez ca taierea fondurilor europene o va pune in circa lui basescu;
      eu tot nu pricep ce aia a masii face dreapta asta! are -vorba lui paleologu- o superpleasca si parca sunt orbi!
      sa invete naibii de la usl si sa copieze ce-au facut aia 3 ani …critica…critica…critica
      incep scolile peste doua saptamini e totul „parfum de flori”;;;
      usl a guvernat in perioada de seceta ::ce-a facut sa reduca din efecte? ca prognoza de seceta a fost din mai

      intimplator

      31/08/2012 at 11:17 pm

      • vezi pe evz declaratiile lui
        Asta e strategia.
        Alegerile de anul acesta vor hotara cum va arata Romania multa vreme de acum inainte.

        Finante Azi

        31/08/2012 at 11:19 pm

        • am citit/
          si am mai vazut ceva ce nu-miplace=declaratia lui barosso la sofia/nu ca justitia bulgara ar fi ceva de capul ei(a noastra cred ca e parfum de flori)/e declaratie politica si nu sh de ce s-ar putea ca romania -din toata aiureala asta a usl-sa devina cazul pilot despre cum se poate exclude o tara din EU

          intimplator

          31/08/2012 at 11:57 pm

      • Buna seara 🙂
        Daca stam dupa USL nu mai mancam paine in 2013. Oamenii gospodari se dau de ceasul mortii si gasesc solutii sa semene, mai cu credit furnizor, mai cu credit de la banca, mai taiat de la investitii se infinteaza culturile de toamna. SA Speram ca o sa ploua in toamna ca sa poata rasari si intra vigoaroasa cultura in iarna.
        Cine face agricultura de o viata nu se sperie si nici nu sta cu mana intinsa la un Guvern de tampiti, care au plecat in concediu cand se cocea oul in camp la soare.
        Agricultura romaneasca functioneaza de ani buni pe marja bruta, aia care presupune sa aduci si bani de acasa ca sa reiei ciclul de productie.

        mar

        31/08/2012 at 11:24 pm

  47. Cititi pe EVZ declaratiile lui Ponta. Coabitarea e un termen care nu exista pentru el.

    Finante Azi

    31/08/2012 at 11:17 pm

  48. Era bun Sare acum, care mai avea info de la baietii de la USL. Ma intreb care e strategia PSD, Ponta neaga candidatura lui Oprescu.

    Finante Azi

    31/08/2012 at 11:20 pm

    • e obligat sa o nege, sa isi faca fata ca PSD inca il sustine pe Paiata.

      Cetatean

      31/08/2012 at 11:21 pm

      • Asta e adevarat, insa restul declaratiilor sunt inacceptabile. Romania nu mai are nevoie de acelasi scandal.

        Finante Azi

        31/08/2012 at 11:24 pm

        • @finante azi
          cred ca mie imi pasa mai mult de soarta macacilor din madagascar decit le pasa lor de soarta romaniei

          intimplator

          31/08/2012 at 11:26 pm

          • Eu nu cred ca majoritatea din PSD nu constientizeaza situatia.

            Finante Azi

            31/08/2012 at 11:35 pm

            • cred ca maimutele alea din madagascar sunt numite lemurieni

              intimplator

              31/08/2012 at 11:41 pm

            • parca ceilalti sunt mai breji!
              se cearta pe ce a zis udrea,de parca asta e problema acum
              trebuie substanta nu prostii:asta contrapondere la timpeniile usl
              si substanta „translisa” simplu si eficient nu cu vorbe „savante”

              intimplator

              31/08/2012 at 11:43 pm

    • Chiar, pe-unde e Sare? Ca nu l-am vazut in dupa-amiaza/seara asta.

      EuCuMine

      31/08/2012 at 11:59 pm

  49. IMM?
    greu la deal cu boii mici;friedman remarca bine”prea multe reglementari”:
    spirit antreprenorial la romani nu exista
    un inceput trebuie totusi si se poate incepe cu aplicarea teoriilor lui hayek+legislatia EU pt SME-incep sa realizeze ca e necesara-+uitat pe la altii;nu trtebuie nimeni sa inventeze apa calda;
    cum ar suna o propunere care sa ofere avantaje fiscale cmpaniilor actionari majoritari la hypermarketuri daca introduc in lantul lor de magazine x produse de la imm-uri prelucratoare sau asociatii de fermieri?nu stiu cum e legislatia comunitara cu „ajutoare de stat”,dar genul asta de masuri trebuie poate analizate intr-o piata globalizata;
    in definitiv un imm supravietuieste daca are desfacere

    intimplator

    31/08/2012 at 11:24 pm

    • @ intamplator, problema IMM nu este ca supermarketurile nu preiau productia. Producatorii romani nu pot asigura fluxul cerut de supermarketuri, pentru ca lipsesc verigile intermediare. Nu au depozite frigorifice si nici capacitate de transport. Cel mai mare lant de supermarketuri, de origine franceza, are nevoie de o anumita cantitate de marfa, livrata cu o anumita ritmicitate. Fermierul roman face 5.000 to de cartofi, pe care nu are unde sa le depoziteze. Atunci, vinde cantitatea respectiva pe 2 bani la intermediar iar acesta exporta sau face el deal-ul, pentru ca a pus mana, cumva, pe fostele depozite comuniste.

      blackman

      01/09/2012 at 12:03 am

  50. Buna seara,

    Spirit antreprenorial nu poate exista cu actualul sistem de invatamant. O afacere e o aventura sau o relatie oneroasa cu statul. Unde sa invete un tanar sa gaseasca o nisa, sa infiinteze o firma si sa dezvolte o afacere? Acesta este motivul pentru care eu sustin ca schimbarea trebuie sa vina din interior. Asa cum T. Basescu s-a rupt de sistem si a luptat contra lui (acolo unde a vrut sau unde a putut), tot asa trebuie sa se gaseasca niste basisti/ungureni (asa traduc eu „fiti ungurenii mei”) care sa faca acelasi lucru. Daca T.B. e irepetabil, nu vad prea multe sanse de aiesi din capitalismul de cumetrie.

    blackman

    31/08/2012 at 11:57 pm

  51. Inca una si intru la somn.

    S-a vorbit de seceta si despre sistemele de irigatii distruse, nu-i asa, de niste oameni rai si fara minte. Ei, problema celor care lucreaza peste 5.000 de hectare nu e asta. Ei isi permit sa refaca sistemele (care, oricum, ar fi fost „terminate” dupa 30-40 de ani de la infiintare) dar se confrunta cu o alta problema: apa e resursa naturala, care apartine statului. Pentru a iriga, trebuie sa plateasca sume colosale! Ati vazut vreun oficial care sa combata seceta cu anularea redeventei pentru apa?!

    blackman

    01/09/2012 at 12:07 am

  52. Astept cu nerebdare sa se defineasca aceasta dreapta. usl trebuie atacat, pe drept, din toate partile. Atat ca participant la lovitura de stat, cat si prin faptul , ca economic ne indreptam catre un dezastr. Stiu ca se lucreaza la un program. Dar asta nu cred ca este suficient. Trebuie sa te faci remarcat cu alte lucruri decat Udrea sau Eba.
    Astept cu si mai multa neradare partidul lui MRU. Partid care inca nu imi este clar cum va fi integrat aliantei de dreapta.

    eugeni

    01/09/2012 at 12:12 am

  53. Mda, PSd-ul e ciumat si pentru PSE, de Ponta fug toti ca dracul de tamiie, Barosso pomeneste de Schengen si doar de Bulgaria, bani nu mai sint nici sa fure uslamistii. Imediat sintem in aceeasi oala cu Uzbekistanul iar maimutoiul de Ponta cauta „solutii Constitutionale” sa mai puna de inca o suspendare. Tovarasi, tot inainte.

    Aha

    01/09/2012 at 1:34 am

  54. Buna dimineata!

    Titlul cu „Biznisul” mi-a reamintit de frustrarile cotidiene auzite din zona micilor incercari de afaceri de la noi asa ca am adunat cateva intr-o postare:

    http://faratv.blogspot.ro/2012/08/business-start-up-ul-romanesc.html

    Moldoveanu

    01/09/2012 at 2:22 am

    • Buna Dimineata!
      Foarte interesant articol, multumesc 🙂

      Theophyle

      01/09/2012 at 8:20 am

  55. Buna Dimineata,
    Postare noua!

    Theophyle

    01/09/2012 at 8:18 am


Comentariile sunt închise.