Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Revista Presei – 24 August / Frăţia turnătorilor

Bună dimineata intr-o zi de vineri. Vremea se va menţine caniculară, iar disconfortul termic va fi accentuat în cea mai mare parte a ţării, anunţă Administraţia Naţională de Meteorologie. Cerul va fi mai mult senin. În extremitatea nordică a ţării şi la munte, după-amiaza, se vor semnala unele înnorări şi izolat averse, însoţite de descărcări electrice şi, posibil, grindină. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între 33 şi 41 de grade, mai scăzute pe litoral, iar cele minime se vor situa între 10 grade în depresiuni şi 26…27 de grade în Dealurile de Vest.

La Bucureşti – Vremea se va menţine caniculară, iar disconfortul termic va fi accentuat. Cerul va fi mai mult senin, iar vântul va sufla slab până la moderat. Temperatura maximă 39…40 de grade, iar minima de 20…22 de grade.

Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 4870  RON; 1 USD = 3. 5729   RON; 1 EURO = 1. 2558 USD; Francul elvetian 3 . 7362 RON. Gramul de aur 191.0105 RON.

Rectificarea bugetară sacrifică investiţiile în favoarea cheltuielilor sociale. Guvernul este constrâns de încadrarea în ţinta de deficit de 2,2% din PIB şi taie de la cheltuielile de investiţii. Guvernul majorează chel­tu­ielile de personal cu 1,1 miliarde de lei la rectificare, dar taie şi 2 miliar­de de lei de la cheltuielile de in­ves­tiţii finanţate atât din buget, cât şi din fonduri europene. Dimi­nua­rea investiţiilor are im­plicaţii negative asupra creşterii econo­mice, iar menţinerea econo­miei pe plus în acest an este una dintre cele mai mari provocări, având în vedere frânarea principalelor motoare din 2011 – industria şi agricultura. România are nevoie de măsuri de încu­ra­jare a creşterii PIB, în special de investiţii pu­blice cu valoare adăugată mare. Stimularea consumului a fost una dintre soluţiile vehiculate frecvent pentru susţinerea creşterii economice. Însă, pe structura actuală a economiei româneşti, creş­terea consumului duce inevitabil la im­porturi mai mari şi deteriorarea de­ficitului de cont curent, pentru care nu există suficiente surse de finanţare, având în vedere prăbuşirea investiţiilor străine şi eşecul atragerii fondurilor europene. Teoretic, resursele supli­mentare provenite din reîntregirea salariilor bugetarilor ar putea să meargă în consum, dar există şi alternativa direcţionării ba­nilor spre creditele res­tante şi economisire. Tăierea cheltuielilor de investiţii în a doua parte a anului vine după ce în pri­mul semestru gradul de realizare a investiţiilor a fost „semnificativ sub aşteptări” reflectând atât o incapacitate de a absorbi fondurile europene desti­na­te investiţiilor planificate, cât şi un instru­ment de echilibrare a deficitului bu­getar către ţinta semestrială convenită cu FMI, după cum remarcă Consiliul Fiscal. Din păcate, Româ­nia se „remarcă” la nivel european şi prin efi­cienţa foarte scă­zu­tă a investiţiilor pu­blice. Statul a ini­ţiat în ultimii ani pes­te 40.000 de proiecte de investiţii şi a risipit banii, iar până acum niciun guvern nu a venit cu o listă de priorităţi. Mai multe in Ziarul Financiar.

Cum vad occidentalii „sfarsitul verii fierbinti din Romania”. Decizia Curtii Constitutionale referitoare la referendum va fi citita luni in Parlament. In acelasi timp, cancelariile occidentale saluta sfarsitul crizei politice si isi manifesta speranta ca Guvernul se va preocupa de problemele economice. La scurt timp dupa ce membrii CSM au luat act de demisia Monei Pivniceru, netezindu-i acesteia drumul spre sefia Ministerului Justitiei, conducerea Parlamentului a aprobat convocarea unei sesiuni extraordinare pentru luni. Ca si miercuri, principalul argument a vizat nevoia senatorilor si deputatilor de a avea un timp rezonabil de a ajunge in Bucuresti, iar majoritatea detinuta de USL a respins propunerea democrat-liberalilor ca o sesiune extraordinara sa se desfasoare chiar astazi. In fapt, prin amanarea convocarii pentru luni, liderii Uniunii se asigura ca exista suficient timp pentru ca Pivniceru sa fie numita ministru si sa depuna si juramantul in fata presedintelui interimar. Din punctul de vedere al procedurii, situaţia este simplă: un reprezentant al Curţii Constitu­ţionale va citi în plenul reunit decizia CCR. Nu se pune pro­blema vreunui vot, ci doar ca parlamentarii să ia act de verdictul  Curţii, după care decizia va fi publicată în Monitorul Oficial. În momentul publicării va înceta interimatul lui Crin Antonescu, iar Traian Băsescu îşi va relua atribuţiile de preşedinte. Tot luni este de aşteptat ca parlamentarii să ia în discuţie nominalizarea unui Avocat al Poporului, în condiţiile în care şi la această instituţie este vorba de un interimat, exercitat de social-democratul Valer Dorneanu.Integral in Romania Libera.

Turnatorii din spatele lui Crin Antonescu. Doi fosti dusmani, Dan Voiculescu si Sorin Rosca-Stanescu, si-au unit fortele si s-au incolonat in spatele interimarului de la Cotroceni, Crin Antonescu. Relatiile cu Securitatea comunista, dosarele penale, milioanele de euro din conturi si frica de puscarie i-au adunat in USL. Rosca- Stanescu se viseaza senator si ministru de Interne, in timp ce Voiculescu vrea sa-si vada linistit de afacerile cu statul. In justitia aflata sub zodia USL, „Felix” incearca din rasputeri sa scape de acuzatiile grave de coruptie si de verdictul definitiv de turnator. Doua foste surse ale Securitatii sunt sfetnicii de baza ai presedintelui interimar al Romaniei, Crin Antonescu. „Stapanul” conturilor Securitatii, Dan Voiculescu, si fostul ziarist Sorin Rosca Stanescu il consiliaza pe acesta in problemele vitale ale tarii. Cei doi au fosti dusmani inca din anii ’90, iar USL i-a adunat sub aceeasi umbrela. Rosca Stanescu s-a inscris, la inceputul acestui an, in organizatia PNL Sector 2 si va candida la Senat, pe listele USL. El este unul dintre principalii artizani ai supendării preşedintelui Traian Băsescu. Cei au în comun cei doi? Trecutul de foşti colaboratori ai Securităţii, asumat de ambii USL-işti. Doar Dan Voiculescu a primit un verdict oficial de colaborare cu Securitatea. Al doilea lucru în comun, sunt dosarele penale. Roşca Stănescu aşteaptă sentinţa, săptămâna viitoare, în dosarul „Rompetrol”, unde este acuzat de utilizare a unor infomaţii privilegiate şi de sprijinire a unui grup infracţional organizat. Voiculescu este acuzat de fapte de corupţie în dosarul „privatizării Institutului de Cercetări Alimentare”. Coincidenţă, ambii sunt judecaţi la Tribunalul Bucureşti de acelaşi judecător, preşedintele Secţiei I Penală, Marin Constantin- Marino. Integral in EVZ.

Sondaj CSCI: Victor Ponta, cel mai de încredere politician. Primul sondaj efectuat de CSCI, după scandalul legat de invalidarea referendumului, îi plasează pe liderii USL în topul încrederii în personalitățile politice. Sondajul a fost realizat de către CSCI în perioada 21-23 august, pe un eşantion de 1.054 de persoane având o marjă de eroare de +/- 3la sută, potrivit România TV. Dacă mâine ar avea loc alegeri parlamentare, Uniunea Social Liberală ar câştiga detaşat alegerile cu 62 la sută, urmată la mare distanţă de către PDL-16 la sută, PP-DD-12 la sută, UDMR-4 la sută, PRM-2 la sută, PNG-1 la sută, UNPR-1 la sută, alții-2 la sută. În topul încrederii în personalităţile politice, conduc liderii Uniunii Social-Liberală. Astfel, 47 la sută dintre respondenţi au multă şi foarte multă încredere în premierul Victor Ponta, iar Crin Antonescu adună un capital de încredere de 42 la sută. Cei doi sunt urmaţi de către preşedintele PDL, Vasile Blaga cu 19 la sută, în timp ce preşedintele Traian Băsescu are 16 la sută. La întrebarea „credeți că UE și SUA au procedat corect insistând pentru validarea referendumului cu 50 la sută + 1?”, 43 la sută au răspuns afirmativ, iar 48 la sută negativ. Circa 9 la sută nu au răspuns sau nu ştiu. Integral in Adevarul.

Oferta pe care Mihai Răzvan Ungureanu o face UDMR şi ce răspund liderii Uniunii. Fostul premier Mihai Răzvan Ungureanu face UDMR oferta de a colabora cu noua construcţie de dreapta la care Iniţiativa Civică pe care o conduce lucrează alături de PDL. Primul pas ar fi, susţine Ungureanu, implicarea Uniunii în organizarea congresului PPE de la Bucureşti din această toamnă, ceea ce ar fi „de bun augur pentru eventuale negocieri premergătoare sau ulterioare alegerilor parlamentare din 2012”. „Credem că este un foarte bun prilej ca viitoarea plaformă politică opusă actualei guvernări şi USL-ului, în integralitatea ei, să fie reprezentată şi să se implice în tot ceea ce înseamnă preparativele şi desfăşurarea Congresului. Prezumtiva participare a UDMR, alături de alianţa de centru dreapta, poate fi de bun augur pentru eventuale negocieri premergătoare sau ulterioare alegerilor parlamentare din 2012”, a scris liderul Iniţiativei Civice pe pagina de Facebook. UDMR nu spune nu ofertei. Deputatul  Mate Andras a spus că nu refuză colaborarea cu Mihai Răzvan Ungureanu sau platforma politică de centru-dreapta, însă susţine că UDMR nu va intra niciodată într-o alianţă electorală. „Personal, cred că este posibilă colaborarea cu Mihai Răzvan Ungureanu. UDMR şi-a păstrat mereu propria linie politică şi a colaborat cu partidele politice care au luat în calcul minorităţile naţionale. La fel este şi acum, putem colabora fără probleme cu MRU, însă nu vom intra în această platformă”, a declarat Mate. Integral in Gandul.

Mona Pivniceru, în sfârşit ministru. După două săptămâni de aşteptare, portofoliul ministrului de Justiţie a fost ocupat cu un titular. După 17 zile de la momentul în care a fost propusă pentru a prelua funcţia de ministru al Justiţiei, Mona Pivniceru a reuşit să depună aseară jurământul, după ce Plenul CSM a luat act de demisiile acesteia din CSM, dar şi din magistratură. Drumul către fotoliul de ministru nu a fost însă unul uşor pentru fosta judecătoare. După propunerea făcută de Victor Ponta pe 6 august, membrii Consiliului Superior al Magistraturii au refuzat detaşarea colegei lor, astfel că nu putea fi numită în funcţie, pentru că ar fi fost în stare de incompatibilitate. Nici preşedinta Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, acolo unde Mona Pivniceru figura ca judecător, nu a fost de acord cu detaşarea. În cele din urmă, singura soluţie a fost demisia din CSM, dar şi din funcţia de judecător. Mona Pivniceru şi-a înaintat demisiile pe 8 august, dar nici aşa nu a reuşit imediat să preia ministerul. A fost nevoie ca Plenul CSM să ia act de cele două demisii, iar magistraţii se întruneau abia pe 22 august. Nu a fost să fie nici pe această dată, pentru că nu s-a asigurat cvorumul necesar funcţionării Plenului, iar şedinţa s-a amânat pentru ziua de ieri. Odată ce demisiile din CSM şi funcţia de judecător au devenit efective, nu fără discuţii aprinse în plen, decretele de eliberare şi în acelaşi timp numire au fost redactate, după cum a anunţat premierul Victor Ponta la sediul CSM. Astfel că aseară fosta judecătoare Mona Pivniceru a depus jurământul în faţa preşedintelui interimar Crin Antonescu. Tot ieri, şi-a depus demisia din CSM şi Georgiana Iorgulescu Integral in Adevarul.

Cum a ajuns Dracula la DNA. Fiul ministrului Apărării, afaceri cu banii statului. Dumitru Samson, liderul USL care coordona interlopii la referendum, a dat o gaură turismului românesc de un milion şi jumătate de euro. El a coordonat campaniile electorale ale PNL şi la alegerile locale şi este fi ul vitreg al ministrului Corneliu Dobriţoiu. Dumitru Samson, fiul vitreg al ministrului PNL al Apărării, Corneliu Dobriţoiu, cercetat de procurori pentru fraudarea referendumului, este o cunoştinţă mai veche a DNA. El a fost conducătorul din umbră al campaniei liberalilor de la alegerile locale din Timiş şi Cluj. Samson a fost acuzat că a dat, în 2006, o ţeapă „de poveste”, aproximativ un milion şi jumătate de euro, Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT). Pentru recuperarea prejudiciului, DNA a pus sechestru asigurator pe mai multe proprietăţi ale acestuia: un teren de 18.100 de metri pătraţi în Pantelimon (Ilfov), trei imbile pe Şoseaua Nordului, un autoturism de lux şi mai multe conturi. Procurorii arată că, în 2006, Samson – cu ajutorul Liviei Sima – vicepreşedintele ANT şi lider în Partidul Conservator, şi a altor angajaţi ai statului, a câştigat un contract de promovare a atracţiilor turistice din România. Societatea la care Dobriţoiu Jr. şi soţia sa, Raluca Meda, erau asociaţi – SM Art Advertising Grup – a câştigat o licitaţie trucată după ce a oferit cel mai scump preţ: 4.501.429 de lei. Licitaţia avea ca obiect achiziţionarea a cinci clipuri publicitare de promovare a ofertei turistice româneşti, şi cinci machete de banner. Firma familiei Samson avea trei concepte creative: „Ţara de basm”, „Spectacolul lunii” şi „Ne place România”. Procurorii DNA care au investigat acest caz au descoperit că S.M. Art Advertising Grup „nu avea capacitatea tehnico- profesională pentru realizarea videoclipurilor publicitare şi realizarea machetelor de banner”. Integral in EVZ.

Marii exportatori cresc volumele. Fără sprijin, nu-i de ajuns. Exporturile au ieșit din recesiune încă din 2010. Mari companii precum Arcelor, Alro, Nokia sau Automobile Dacia au turat motoarele la maximum. Între timp, lista s-a redus odată cu plecarea Nokia. Exportăm de toate. Iar dacă ar fi să ne luăm după ultimele statistici, ne și pricepem: în 2011 valoarea exporturilor a depășit 45 de miliarde de euro, adică un avans de peste 20% față de anul anterior, fiind principalul motor de creștere al economiei. „Se putea și mai bine“, susțin la unison exportatorii, care așteaptă acum o deblocare a accesului la finanțările bancare. „Deblocare, impropriu spus. Pentru că, în realitate, avem acces la aceste finanțări pentru proiectele noastre, dar mai greu. Acest lucru ne-ar ajuta să mărim volumul producției pentru export“, explică reprezentanții Asociației Naţionale a Exportatorilor şi Importatorilor din România. Și atunci, jucătorii din această zonă se vor uita cu interes și în afara Uniunii Europene, unde merg 80% din exporturi. „Peste tot, în lume, se caută soluții de creștere. În România, exporturile sunt singura soluție de dezvoltare a țării“, spunea recent Mugur Isărescu, guvernatorul BNR, la un eveniment de profil, încurajând inclusiv firmele cu capital 100% românesc, afectate de recesiunea din Europa. Acum, în mare parte, exporturile depind de investitorii internaționali. Statistic, produsele manufacturate, cu valoare adăugată, înseamnă 34% din volumul total al exporturilor, în timp ce exporturile de materii prime nu depășesc 6%. 80% din producția Alro, la export. Capital.

Ştiri Europene – 24 August 2012 / România – Muşcături, înţepături, apucături

Va urez o zi buna!

Written by Theophyle

24/08/2012 la 7:58 am

166 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bună dimineața !
    Ce pot să spun ? Un gust amar, turnătorii sunt pe baricade, plagiatorii și descreierații sunt primii în sondaje.

    dictaturajustitiei

    24/08/2012 at 8:11 am

  2. Salutare tuturor.

    A se observa ca, iarasi inc-o data din nou, MRU nu apare pe nicaieri in sondajele alea.

    Asta pentru cine crede catusi de putin in veridicitatea lor…

    EuCuMine

    24/08/2012 at 8:13 am

  3. Cata incredere putem avea in sondajele acestea? Stie cineva? Mie nu-mi vine sa cred asa ceva.

    aronpetru

    24/08/2012 at 8:18 am

  4. Buna Dimineata,
    Ceea ce se publica este la nivelul „hai sa-i prostim pe bibani”

    Sondajele adevarate nu se prea publica. In orice caz, in sondajele adevarate, USL depaseste 50% si MRU are intre 19 – 20% din preferintele publicului.si sta cel mai bine in dreapta.

    Theophyle

    24/08/2012 at 8:21 am

    • Mult totusi. Speram sa mai fi scazut. Ma refer la USL. MRU este la o cota foarte buna cu potential mare de crestere.

      clemycali

      24/08/2012 at 8:24 am

      • Buna Clemy,
        Depinde numai de el! Este singurul candidat din Romania care depinde numai de felul in care el actioneaza. Nimeni nu este mai independent decat el. Daca va face putin greseli va reusi, va face multe 😦 Atunci nu!

        Theophyle

        24/08/2012 at 8:29 am

    • o zi buna tuturor.
      din pacate USL inca nu pierde electoral. a pierdut bani, a pierdut imagine in exterior, dar nu se clinteste in interior. si nu se clinteste deoarece nemultumitii politic (cei care nu au votat, indiferentii) inca nu s-au miscat, inca nu au fost clintiti in convingeri de nici un fel de oferta.
      alta explicatie a neclintirii USL in sondaje o reprezinta faptul ca in esantion nu sunt prinsi romanii din diaspora. cred ca aceia au sa aplice o corectie usturatoare USL.
      altfel, ajungem in situatia de mai jos:
      http://sareinochi.com/2012/08/24/puteau-macar-sa-scrie-cacarau-si-ma-reprofilam-in-caciulita-la-a/

      Sare'n Ochi

      24/08/2012 at 9:00 am

      • Sare buna dimineata,
        Nu ai de unde sa-ti vina alegatori cand dreapta nu face nimic si asteapta psmegi muieti. In afara de asta ce sa intamplat ieri in comisa Senatului care a discutat convocarea plenului a dovedit inca o data ca PDL prefera sa faca afaceri cu PSD. Punct.

        Theophyle

        24/08/2012 at 9:04 am

        • PDL Blaga conlucreaza perfect cu PSD. dar parca exact asta am hotarat aici ca nu PDL este dreapta. nu pe PDL ne bazam. ne bazam pe MRU.

          Sare'n Ochi

          24/08/2012 at 9:10 am

      • Electoratul **votant din diaspora** este foarte mic numeric. Maximul atins a fost 150 de mii în turul doi al alegerilor prezidenţiale din 2009 (1,5% din voturile de atunci). Dacă la aceste parlamentare numărul votanţilor din diaspora s-ar dubla, la o prezenţă în ţară de 9 milioane, ei ar reprezenta 3,2%. Am mari dubii că se vor mobiliza la aceste parlamentare precum la prezidenţialele de atunci.

        Barbu Mateescu

        24/08/2012 at 9:34 pm

  5. Buna dimineata tuturor. Ridicol sondaj. Cum poate sa se bucure USL-ul de intentia de vot a 60% din romanii cand la referendumul de demitere, admitand ca la el s-au prezentat oamenii fideli ai USL, prezenta a fost de doar 46% iar la alegerile locale au obtinut 49%? Macane rezultatele astea rau de tot.

    clemycali

    24/08/2012 at 8:22 am

    • buna dimineata tuturor! exact asta voiam si eu sa zic – usl abia scoate 49 % la locale ( cu furturi marete) si vine sondajul cu 60 :))). astia ar trebui arestati pentru inselaciune sa se invete minte sa si mai bata joc de oamenii din tara asta cu sondajele si cu exit-pollurile lor de martalogi sinistrati.

      zigzag

      24/08/2012 at 8:38 am

    • Buna clemycali nu vreau sa te supar dar e o gresala in cea ce sustii pe care am mai auzit-o de cateva ori.
      „Afirmaţia „faţă de acel 49% pe care l-au obţinut la alegerile locale, [USL] au rămas cu circa 38 – 39%, au pierdut 10% din procentele avute la locale” este eronată din două motive.
      1. USL a obţinut la locale 49% din totalul celor care au venit la vot (adică 4,4 milioane voturi din 8,9 milioane voturi).
      Votanţii DA la referendum au fost 40% din totalul celor aflaţi pe liste (adică 7 milioane voturi din 18,3 milioane persoane).
      Ori se compară procente din totalul celor care au venit la vot: 49% la locale, 87% la referendum…
      ori se compară procente din totalul celor aflaţi pe liste: 24% la locale, 46% la referendum…
      sau, cel mai bine, comparăm numărul de voturi: 4,4 milioane la locale faţă de 7,4 milioane la referendum.” Explicatie data de Barbu Mateescu pe blogul sau.

      Ion

      24/08/2012 at 10:52 am

      • Există o problemă adiţională care acum e foarte importantă. În toate sondajele, indiferent cine le realizează, scorul USL este mai mare decât ce-au obţinut la locale (peste 60% vs 49%), iar scorul PDL este mai mic decât ce-au obţinut la locale (15-20% vs. 22%). Bănuiala mea este că mulţi români spun că ar vota USL dar nu sunt siguri că o vor face şi de fapt nu o vor face, în timp ce alţii – care ar vota PDL – nu vor să recunoască acest lucru atunci când sunt chestionaţi la sondaj.

        Barbu Mateescu

        24/08/2012 at 11:15 am

  6. O buna dimineata tuturor 🙂

    ela

    24/08/2012 at 8:36 am

    • Buna Dimineata Ela 🙂

      Theophyle

      24/08/2012 at 8:48 am

  7. neata,

    si eu cred ca @clemy are dreptate, usl-ul nu mai are cum sa aiba 60%.
    daca nu faceau toata mizeria asta din vara poate la generale ar fi cistigat cu 60%.

    sa speram ca MRU va reusi sa mobilizeze dreapta, daca ceilalti renunta la orgolii personale stupide.

    skorpion

    24/08/2012 at 8:41 am

    • Asa cum a spus si Theo, depinde doar de MRU.

      clemycali

      24/08/2012 at 8:46 am

    • Salut Skorpi 🙂
      Cata dreapta crezi ca exista astazi in Romania? in milioane sau procente de electorat?

      Theophyle

      24/08/2012 at 8:49 am

      • 1,2 mmilioane sunt oameni de dreapta si au un potential de crestere de maximum 3,5 milioane de electori. Insa avand in vedere ca PDL face in filiale reesapari de tot rasul, sunt slabe sanse ca „dreapta” sa scoata un scor onorabil.
        In Galati PDL zdruncinat zdravan dupa scandalul Boldea, unde senatorul Necula a pierdut rusinos pe locul trei competitia pentru primarie, liderul de grup parlamentar PDL Toader i-a acut o oferta fostului viceprimar PSD Ciumacenco de a preluala organizatia municipala PDL Galati. Ciumacenco a candidat impotriva primarului in exercitiu Stan (PNL), care e si seful de club Otelu.
        Rusinea maxima nu vine doar de la faptul ca PDL inscauneaza la Galati un pesedist notoriu, ci mizeria morala a domnului in cauza.
        Ciumacenco viceprimar PSD, a candidat independent impotriva lui Stan, uns de Ponta in persoana in toamna pentru el se astepta sa fie favoritul USL. Un Frunzaverde de avergura mai mica e crescut cu atentie de „dreapta” glorioasa.
        Ceea ce se intampla la Galati se intampla in multe locuri din tara, de aceea cand aud de „dreapta” care isi ataca adversarii politici zambesc amabil. Dincolo de discursuri, deseori defensive si lipsite de pragmatism si viziune, diferentele stanga-dreapta sunt insesizabile.
        P.S. Astept ca domnul Ciumacenco sa imi spuna ca stie unde stau sau ca imi da un cap in gura, marca inregistrata PDL.

        turnofftheglory

        24/08/2012 at 9:52 am

    • salut,
      intradevar orgolii si nu numai
      Tot nu inteleg de ce A Papahagi si Baconschi prin Fundatia Crestin Democrata au ales sa se alieze cu Noua Republica si impreuna sa faca fatza lui MRU in ICCD in loc sa vina ca parti distincte ? Stie cineva ?

      lastnightmusic

      24/08/2012 at 8:52 am

      • Buna TDS,
        Un raspuns cu doua puncte:

        1. Impotenta; Mura in gura
        2. lipsa de electorat – multi generali fara trupe!

        Theophyle

        24/08/2012 at 8:54 am

        • UTS, Papahagi este prieten bun cu Neamtu si e plimbat la NR de jumatate de an. Clujenii au insistat sa il promoveze la o candidatura, dar Papahagi s-a eschivat continuu. Acum orgolii cresc si toti vor un ciolanel cu carnita sau macar cu un pic de zgarci. Baconschi nu se numara prin favoriti lui Neamtu si fisura devenise ditamai crevasa. Papahagi chiar se amuza pe tema excluderii lui Neamtu, spunand ca face tot posibilul sa fie dat afara. Daca domnul Baconschi este un tip educat, fin si simpatic, politic vorba lui Blaga e slab. Acum vorba aia, vrea si omul un loc caldut.

          turnofftheglory

          24/08/2012 at 9:57 am

          • politic…. Baconski e slab , Blaga are dreptate. Cind ma gindesc ca un asa carturar fiu al lui tacsu Baconski literat fin…. a fost in stare sa traga asa limbi gretoase Elenei Udrea ma scutur si nu imi vine sa cred. Iar Papahagi…. sa l tina la tv si sa nu-i mai dea drumul la mitinguri ca face urit 🙂

            lastnightmusic

            24/08/2012 at 1:34 pm

  8. Buna dimineata,

    eu sondajul acela nu-l cred nici in ruptul capului, mai ales ca lipseste MRU.
    pentru ca mi-am propus sa urmaresc atat cat pot toate potlogariile, incep astazi cu prima gasita:

    Lefuri de bugetari: 6.500 de euro pe lună

    Executivul a aprobat, pe şest, salariile pentru directorii şi membrii AGA ai Complexului Energetic Oltenia.

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/Lefuri-de-bugetari-6500-de-euro-pe-lun-997779.html

    Si pentru cine se pricepe bine, as ruga sa vada ce suma si-a rezervat ponta la dispozitia primului ministru si sa incercam sa urmarim cum ii cheltuie. Eu nu ma pricep prea bine, dar pot fi atenta la stiri, pot citi si voi semnala totul.

    Va doresc o zi buna

    Giorgia

    24/08/2012 at 8:51 am

  9. Buna dimineata 🙂
    Inainte de a trece la cules bumbac:
    Puneti celor sondati intrebarea : Preferati merele sau perele -55- 60% vor raspunde ca mere.
    Preferati perele sau merele – 55-60% vor raspunde ca perele.

    1. Daca ziarele spun ca xsescu a furat un vapor, si a zugravit o vila care i-ar putea apartine, mai aveti incredere in programul lui politic?

    2. Multi oameni de buna credinta si bine informati, spun ca doi tineri politicieni lupta vitejeste sa rastoarne o dictatura odioasa, credeti ca Xescu ar trebui sa se reintoarca la treicoceni?

    3. Sunteti de acord cu revenirea la putere a dictatorului odios care v-a furat pensiile, marit chiriile si TVA-ul?

    Dati dumneavoastra niste estimari pe sondajul de mai sus.
    😆

    DanSu

    24/08/2012 at 8:52 am

  10. pe mine ma dispera cascada de initiale PDL, ICCD, FCD, PNTCD, PNR, or mai fi si altele?? parca si Fuia si-a tras un partid agrar….

    in loc ca sub o singura umbrela sa se adune toate capetele inteligente, din care unii buni vorbitori, lasind deoparte orgoliul (”eu vreau sa fiu lider pe un partidulet”) si sa porneasca lupta impotriva stingii formate din doar 2 partide relativ mari…

    skorpion

    24/08/2012 at 9:02 am

    • Skorpi, te-am intrebat mai sus. Cati alegatori crezi tu ca are dreapta/ Un pronostic.

      Theophyle

      24/08/2012 at 9:05 am

      • 30% – ACUM, poate 40% pina in noiembrie/decembrie 2012.
        scuze, nu am vazut intrebarea ta pentru ca nu mai imi vin pe email comentariile….

        skorpion

        24/08/2012 at 9:07 am

        • Skorpi gresesti amarnic!

          Dreapta are in Romania cam 15% electorat probabil si inca maximum 10% circumstantial. Te invit sa citesti saptamana viitoare articolul meu care va fi publicat la Foreign Policy România. am acolo datele exacte. De unde sa aduci 40% 😦

          Theophyle

          24/08/2012 at 9:12 am

          • Buna dimineata!

            Atunci este cazul sa nu asteptam nimic de la alegeri?

            Finante Azi

            24/08/2012 at 9:23 am

            • Buna Dimineata,
              Alegerile pot fi castigate asa cum a castigat si Basescu. Nu intreba mai multe ca nu voi raspunde 🙂

              Theophyle

              24/08/2012 at 9:28 am

          • procentele vor putea fi aduse din greselile usl-ului, din masurile acestuia cu care vor intra in buzunarele oamenilor. Nu este exclus ca pina in noiembrie sa iasa in strada exact asistatii & pensionarii, care azi aclama pucistii in prostia lor imensa.
            este doar o parere, o speranta
            🙂

            skorpion

            24/08/2012 at 9:45 am

            • Are mesaje PDL+ICCD+NR pentru ei? Are oameni cu care să-i atragă? De ce ar vota ei alianţa de dreapta? Ce le oferă?

              Aceşti oameni pot sta acasă (ceea ce ar ajuta indirect dreapta). Pot vota PPDD, sau PRM. Dar nu cred că s-ar duce spre dreapta în mod automat.

              Barbu Mateescu

              24/08/2012 at 11:31 am

    • Mai am aflat de un partid al uniuia dr. Geo Stroe , PRE (Partidul Romaniei Europene) a dat un comunicat. Cela mai neeuropean posibil. Te ingrozesti, dupa asa, Basescsu a dat lovitura de stat.

      aronpetru

      24/08/2012 at 9:38 am

  11. Buna dimineata 🙂

    mar

    24/08/2012 at 9:05 am

    • Buna mar 🙂

      Theophyle

      24/08/2012 at 9:13 am

  12. Cartarescu nu se abtine ca scuza deja stereotip sa nu inceapa articolul
    „Nu am jubilat la întoarcerea, de altfel încă neînfăptuită, a lui Traian Băsescu la Cotroceni. Nu cred că e un fapt decisiv în turnura dramatică a vieţii noastre politice.” insi apoi dai si dai…… iar din text intelegi ca de fapt intoarcerea lui TB nu e chiar un lucru asa … de doi lei

    Este cam ce ziceam de pachetele A3 introduse in mentalul colectiv dupa ce in critica lui Reddog la stim noi cine 🙂 jumatate din text era pachet formatat de A3 intrat deja in subconstient si in mentalul colectiv

    lastnightmusic

    24/08/2012 at 9:10 am

    • Cartarescu este un tip sensibil si cu un psihic labil. Sau ca sa ma exprim mai franc omul este fricos ca un iepure.

      clemycali

      24/08/2012 at 9:13 am

    • si va fi f. grea extirparea pachetului toxic din mentalul colectiv… se vede cu ochiul liber la amicii din jurul nostru, eu cel putin ma intilnesc zilnic cu oameni care recita practic din A3.

      skorpion

      24/08/2012 at 9:13 am

      • Da, intr-adevar, trebuie gasite solutii practice sa se termine odata cu A3. Este prioritatea maxima pentru insanatosirea treptata a majoritatii. Ma rog, nu neaparat insanatosirea, dar macar dez-isterizarea si aducerea intr-o stare la care sa poata vedea realitatea.

        Nu stiu cum se poate face asta (nu e frumos sa iei un topor si sa le tai cablul din jumatate in jumatate de metru), dar mi s-a luat de atitudini de genul „nu avem ce sa le facem”.

        Bine ca au ei ce sa faca. Au profitat de tot ce are mai rau poporul asta inapoiat: lene, prostie, rautate, frica, tendinta de a-i invinui pe altii pentru esecul personal…

        De-abia ce s-au dumirit si „ai nostri” de foarte curand sa transforme b1 intr-un fel de anti-A3.

        Gaseste cineva o solutie, oricat de machiavelica, sau numai Felix e capabil de planuri coerente?

        Freedom

        24/08/2012 at 11:11 am

  13. Ieri 3 persoane: taximetrist, vinzatoare si inca un prost s-au referit la TBasescu cu titulatura SOBOLANUL. De ce ii ziceti asa , am intrebat. Pai fiindca sta ascuns. Am inteles ca stiau asta de la Badea sau de la A3.
    A3 nu are geniul lui Iliescu sau Basescu sa spuna o singura data : Prostanacul sau Tonomatii si vorba sa prinda. Dar ei prin repetitie reusesc acelasi lucru.

    lastnightmusic

    24/08/2012 at 9:15 am

    • Trist dar pana la urma explicabil.

      clemycali

      24/08/2012 at 9:19 am

      • Am ajuns si la comentariulcu pricina dupa ce a trebuit sa sar peste o maree de spalati pe creier. Corecte observatii la care nu m-am gandit pana acum. Tine de mentalul colectiv romanesc nevoia de a gasi un vinovat absolut. Strategii in manipulare de acolo isi inteleg extrem de bine oile care trebuiesc strunite.

        clemycali

        24/08/2012 at 9:49 am

        • nu am sa inteleg niciodata cum, chiar pt. un argint!, EVZ accepta astfel de „laturi” in capul propriilor ziaristi / comentatori!

          Ronis ot Astria

          24/08/2012 at 9:58 am

          • Ptr ca presa romaneasca nu este presa in adevaratul sens al cuvantului. Ptr ca prefera sa fie platiti ptr traficul pe care il genereaza un articol via internet decat sa instituie un filtru simplu care ar prinde in plasa toti postatorii de serviciu. In plus, nu uita ca EVZ nu se poate dezbara de propriile origini senzationaliste si lipsite de profesionalism.
            Pana la urma presa romaneasca trebuie sa isi faca curat in propria curte daca vrea sa mai existe ca atare peste 10 ani sau va deveni total irelevanta.

            clemycali

            24/08/2012 at 10:05 am

            • presa scrisa din RO este total irelevanta in momentul actual (82% dintre romani se informeaza de la TV).

              Ronis ot Astria

              24/08/2012 at 10:21 am

  14. Salut; Salut; 😦

    Ronis ot Astria

    24/08/2012 at 9:25 am

  15. http://www.adevarul.ro/liviu_avram-editorial/Noaptea-pe_furis_7_760193981.html

    Cum se face ca toate deciziile „cinstite” se iau noaptea?

    Ronis ot Astria

    24/08/2012 at 9:27 am

    • salut! asa procedeaza grupurile infractionale , banditii si interlopii.la ceas de noapte isi fac treburile. cred ca suntem singura tara din lume in care condamnatii , urmaritii penal voteaza in parlament iar un „presedinte interimar ” se consiliaza cu un individ precum rosca stanescu. daca penalii astia nu pot fi tinuti in frau de institutiile statului o sa vina vremea cand clanurile de interlopi se vor muta cu forta in palatul cotroceni, in palatul parlamentului si nimeni n o sa aiba ce sa le faca .

      zigzag

      24/08/2012 at 9:36 am

  16. Reblogged this on Tiberiuorasanu's Blog.

    Tiberiu Orasanu

    24/08/2012 at 9:34 am

  17. salut

    la locale usl=4,5 milioane voturi, pdl=1,5 milioane + ceva voturi in aliante deghizate
    la referendum usl=7,5 mil pdl=0,9 milioane + absenteistii (greu de numarat); am lasat usl=7,5 mil, adica tot cu frauda pt ca se va frauda si in noiembrie cu siguranta
    ideea e ca usl isi conserva si chiar sporeste electoratul, il mentine motivat si in priza, dau impresia ca se lupta pe viata si pe moarte, iar dreapta (i) componenta pdl – niciun efort de curatire interna, (ii) cu exceptia unor eforturi individuale, nu s-au opus usl-ului decat de ochii lumii (iii) micile formatiuni au scop unic locuri eligibile pt fondatori si prieteni (iv) alianta de dreapta e construita pe ideea ca trei membri vor sa i-o traga celui de-al patrulea (MRU)
    deci cam asta e situatia, in opinia mea
    nu vad cum usl nu ar lua fluierand minim 50%

    razvan

    24/08/2012 at 9:40 am

    • Nu toţi oamenii care au votat DA sunt sau vor fi votanţi USL. Acolo sunt şi votanţi PPDD, PRM şi persoane cărora nu prea le păsa de politică (= fără partid favorit) dar care aveau antipatie faţă de TB.

      După cum veţi observa, nici liderii USL n-au pretins vreodată că 7,5 milioane de români vor vota USL la toamnă, ci dacă fac referinţă la forţa USL vorbesc de intenţia de vot pentru USL în sondaje.

      Barbu Mateescu

      24/08/2012 at 11:21 am

      • corect
        dar in conditiile sistemului de vot actual la parlamentare voturile partidelor mici nu vor conta; in multe colegii USL va lua direct 50+1, iar in altele va actiona redistribuirea care il va favoriza pe cel de pe primul loc (in multe cazuri, ca sa nu zic majoritatea, tot de la usl)

        razvan

        24/08/2012 at 11:27 am

        • Gresesti. Algoritmul pe care se bazeaza redistribuirea asigura cu o marja de eroare de +-5% respectarea procentelor electorale la nivel national pe care le ia o formatiune politica.
          Nu intru in detalii dar acesta este raspunsul la intrebarea cum au putut intra unii in parlament de pe locurile 2 sau 3 din colegiile unde au candidat. Pentru ca formatiunea politica in numele careia au candidat trebuia sa ia locuri in parlament conform procentului national obtinut de ea la alegeri.

          Mircea Rusu

          24/08/2012 at 1:37 pm

          • pai da, si prima formatiune este usl-ul, deci va lua cele mai multe locuri si la redistribuire, nu cred e vreun dezacord aici

            razvan

            24/08/2012 at 3:04 pm

  18. am citit articolul legat de ponta – felix din evz.

    de ce ii este frica lui ponta de voiculescu?

    aici trebuie rezolvata problema, sa-l eliberam pe ponta de frica de-a dreptul viscerala de goebbels-ul dimbovitean.

    skorpion

    24/08/2012 at 9:41 am

    • un procuror mort in conditii inca neelucidate.

      Sare'n Ochi

      24/08/2012 at 9:50 am

      • care vor ramane asa pt. totdeauna! Povestea este veche si fara mari sanse de resuscitare …
        Mai degraba cred ca Ponta este constient de faptul ca cariera (voit!) lui este gata in momentul in care USL pierde alegerile de la sfarsitul anului. Pt. asta (A3) este dispus sa „inghita” rahat cu vadra …

        Ronis ot Astria

        24/08/2012 at 10:05 am

  19. Buna dimineata tuturor si o zi cat mai usoara pe vremea asta! 🙂

    miki

    24/08/2012 at 9:46 am

  20. Legat de sondaje, ieri am asistat la o discutie in fata unui bloc. Erau doua tabere, una pro USL si alta contra, discutia deosebit de vocala. La un moment dat intrvine o doamna mai corpolenta si transeaza problema ….”voi credeti ca Unchiul Sam mai tolereaza mult, a venit l-a strans de „gata” (eufemistc ma exprim eu) pe Ponta si daca nu pricepe o sa vada el. Voi credeti ca americanii aduc banii aici sa-i toace Ponta si Adormitul, o sa vedeti voi ce o sa se intample… Dupa care, continua, nici ala (TB) nu mai are multi sorti de izbanda. Galeria a reactionat prin interventia unui domn, cred ca era antentist, cu explicatii legate de pensii. Din pacate nu am putut sa mai asist ptr. ca ma grabeam. Concluzia, oamenii simplii au inceput sa constientizeze, nu toti dar este un inceput.
    Cred ca ULamistii nu tb sa se bucure prea mult ptr. ca se pot intampla multe pana in noiembrie.
    Am serioase rezerve ca vrabiutele si randunele vor mai accepta/accepta mult timp ca la Portile Orientului conducerea executiva a unei tari membra UE si NATO, care are obligatii asumate, sa faca praf valori bine statutate si parafate.

    mar

    24/08/2012 at 9:47 am

  21. Vad ca iarasi ne „intuneca” mintile sondajele de opinie; pana una alta astept si eu o explicatie logica (de la un sociolog!) pt.
    http://www.econtext.ro/dosar–2/analiza/cum-ne-amagesc-sondajele-vezi-cat-de-mult-s-au-inselat-sondajele-in-privinta-referendumului.html
    Daca si noi credem ca nu exista nicio sansa pt. o politica dreapta in RO, atunci … 😦

    Ronis ot Astria

    24/08/2012 at 9:55 am

    • Două erori surprinzătoare pentru Econtext, care de obicei face treabă bună:
      1. au pus împreună toate sondajele, indiferent de momentul când au fost realizate. Un sondaj făcut cu 20 de zile înainte de referendum n-are cum să indice prezenţa la referendum, ci prezenţa aşa cum e ea declarată dacă referendumul ar fi avut loc la acel moment (cu 20 de zile înainte de referendumul adevărat).

      2. Sondajele măsoară exclusiv prezenţa/votul în rândul celor aflaţi în ţară (aprox. 15,5 milioane de persoane). O prezenţă de 55% într-un sondaj înseamnă cam 45-47% conform listelor. Altfel spus, dacă toţi românii cu drept de vot aflaţi în ţară ar veni la vot, conform listelor prezenţa conform listelor ar fi de 82%, restul fiind în străinătate. Întrucât la parlamentare nu contează prezenţa, iar din străinătate vin maxim 100 de mii de voturi, problema asta nu a contat până acum şi nici nu va conta în continuare.

      Barbu Mateescu

      24/08/2012 at 11:25 am

      • Multumesc pt. interventie.
        IMAS a estimat o participare la vot de 79,8% (din numarul total al votantilor potentiali? Probabil, DA).
        Pentru mine este irelevant faptul ca acest lucru a avut loc cu 21 de zile inainte de referendum.
        Intrebarea mea este simpla; unde sunt cei „64,3 % dintre participanţii la referendumul pentru demiterea preşedintelui Traian Băsescu, [care] vor vota pentru demiterea acestuia”? Ei erau deja ferm hotariti sa participe, sa voteze DA si nimic nu mai putea sa la schimbe decizia (chiar si Dumneavoastra spuneati ca opiniile sunt deja cristalizate si campania dinainte de referendum nu schimba cu nimic lucrurile!).

        P.S. cu ocazia prezentarii sondajului IMAS, Alin Teodorescu spunea: „Românii s-au săturat şi s-au hotărât. Oricât de dură va fi campania lui Traian Băsescu, e incredibil că rezultatul poate fi întors.”
        Ma abtin de la orice comentariu …
        P.S.2. Si a mai facut o predictie: „viitorul preşedinte va fi Crin Antonescu”. Asta o sa o tin minte …

        Ronis ot Astria

        24/08/2012 at 12:13 pm

  22. oboseala, ca si frumusetea, este in ochii privitorului:
    http://politicstand.ro/basescu-la-stilpul-indoielii/

    Sare'n Ochi

    24/08/2012 at 9:57 am

  23. Buna ziua la toata lumea
    Cred ca ne inselam putin cand comparam cifra prezentei la vot la referendum cu cei 60% dati de acest sondaj. La referendum au venit 46% din totalul populatiei cu drept de vot, total pe care noi nu-l vom vedea niciodata in intregime la vot. Din acestia, cam o zecime au votat impotriva USL, deci ei se bazeaza cam pe 41,5% din cei 18 mil. de alegatori cu drept de vot. Considerand insa ca niciodata prezenta la vot nu va fi de 100%, procentele lor cresc, in raport cu prezenta reala la vot. Tot asa trebuie sa luam in calcul si faptul ca cei care au votat pentru suspendare nu vor vota cu totii pentru USL, deci mai scad un pic procentele.
    In fine, nici eu nu cred ca au 60% dar nici foarte departe nu sunt. Rezervele de prostie la poporul roman sunt inca mari, si se gasesc destui fraieri pe care sa-i incante smecherii astia cu refrenul „nu ne vindem tara”, refren folosi dealtfel si de altii inaintea lor, si tot cu mare succes. Normal ca nu ne-a vindem. O dam pe gratis la Felix si altii ca el.

    Alex

    24/08/2012 at 9:59 am

    • Alex un strateg destept nu construieste scenarii conform celor mai optimiste asteptari. Intotdeauna pui raul in fata. Realismul desi poate fi demotivant la o prima vedere, e cel ce iti ofera perspectiva asupra la ce nu te-ai gandit, situatiile dificile si o poza a momentului. In plus mereu trebuie sa ai un plan B.

      turnofftheglory

      24/08/2012 at 10:05 am

      • Total de acord

        Alex

        24/08/2012 at 10:12 am

        • Problema este ca pe astia (si nu numai pe ei) i-am putea acuza de orice, mai putin de faptul ca ar fi cine stie ce strategi, si cu atat mai putin destepti.

          Alex

          24/08/2012 at 10:13 am

  24. Sorry pentru erorile de scriere. Viteza bat-o vina.

    Alex

    24/08/2012 at 10:01 am

  25. Pe Politeia Europeana: Ştiri Europene – 24 August 2012 / România – Muşcături, înţepături, apucături

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2012/08/24/stiri-europene-24-august-2012-romania-muscaturi-intepaturi-apucaturi/

    Theophyle

    24/08/2012 at 10:14 am

  26. Buna dimineata!
    Ieri am fost pe la Bucuresti sa fac o compensare financiara la centrul de compensari de pe Bulevardul Timisoara. In primul birou in care am intrat, ce credeti ca facea in timpul programului functionarul de acolo? Viziona pe calculator reluarea (inregistrarea?) emisiunii Sinteza Zilei in care Aspazia era facuta harcea-parcea. Sonorul era dat la maxim de se auzea de pe hol . Cand am intrat, mi-a aruncat o privire ca si cum l-as fi deranjat, a butonat rapid ce trebuia sa-mi faca, si apoi in modul cel mai firesc cu putinta, de fata cu mine, a continuat sa vizioneze emisiunea lui Gadea.

    ribelalu

    24/08/2012 at 10:20 am

    • Hrana lor, asa cum unii asculta mantre si incantatii zen, ei îsi îndoapa capul cu exercitii de urà si mahalagisme.

      REGINE

      24/08/2012 at 10:38 am

  27. Buna dimineata,
    cred ca sondajele nu iau in seama efectul cercetarilor intreprinse de procurori cu privire la fraudele de la referendum. Ca urmare, multi nu vor mai fi dispusi sa riste, nu vor mai asculta „indicatiile” primarilor USL sau, pur si simplu, nu vor mai merge la vot. Daca, pana in noiembrie, se mai lasa si cu ceva condamnari, vor pierde procente serioase.

    cedric

    24/08/2012 at 10:24 am

  28. Articolul din Adevarul nu mentioneaza cine este autorul sondajului. Deci, cateva info:
    CSCI / Centrul de Studii si Cercetari Infopolitic este un proiect initiat si sustinut de Fundatia Multimedia pentru democratie locala. Proiectul presupune conceperea, efectuarea si publicarea de analize si cercetari publice, prin intermediul site-ului http://www.infopolitic.ro, dar si al altor parteneri media.
    Cercetarile sunt concepute si interpretate de catre o echipa de specialisti din cadrul Fundatiei, coordonata de analistul politic Dan Sultanescu (fostul(?) partener al lui Bogdan Teodorescu).

    La data de 19 iulie, CSCI estima ca 59% dintre romani se vor prezenta la vot!
    In realitate, 10 zile mai tarziu, s-au prezentat sub 40%. In termeni reali, o „gherla” de estimare de 32%! Despre ce vorbim noi aici?!

    Ronis ot Astria

    24/08/2012 at 10:30 am

  29. Sondajul e facut de institutul de casa al PSD, acelasi care dadea prezenta de >70% la referendum, iar MRU care „a ajuns la 35% si trebuie dat in judecata” nu apare.
    PDL a avut mai mult si la alegerile locale. Este imposibil ca PDL (sau ICCD) de la 21% sa nu fi facut acum cel putin 30%.
    USL la locale a avut 49%. La referendum se vehiculeaza o prezenta reala de 38-39% din care 20% au votat pentru Basescu. Acum, USL nu are cum sa treaca de 50%, indiferent cati bani arunca in pensionari si bugetari.

    ribelalu

    24/08/2012 at 10:31 am

    • Doamne ajuta-i sa ia cat mai putin.

      Alex

      24/08/2012 at 10:35 am

  30. Buna ziua,
    Conform regulilor europene un sondaj trebuie sa precizeze esantionul,criteriile de selectie, marja de ponderare, modalitatea de chestionare, cine l-a commandat, cine l-a realizat si mai ales sà publice întrebàrile.

    REGINE

    24/08/2012 at 10:33 am

  31. Salut in o zi la fel de calduroasa ca cele 80 trecute . 🙂

    Bag sama ca nu va lipseam dimineata . 😆

    stefan60

    24/08/2012 at 10:36 am

  32. Daca e facut de CSCI ul lu iSultanescu, m-am lamurit. Au facut si asta iarna niste sondaje (unul legat de alegerea rectorului la Univ. Craiova) , se vedea clar ca sunt la comanda si mincinoase , contrazise de alte sondaje si au avut „un succes rasunator”- a iesit tocmai pe dos.
    Pacat ca nu se invata minte sa se lase de meserie.

    cedric

    24/08/2012 at 10:41 am

    • Cedric astfel de „comunicari” ajuta la moralul partizan. Insa adevarul nu e departe. USL obtine si in acest moment peste 50% la parlamentare, iar principalul „opozant” PDL sub 20%. Problema nu e procentul, ci in ce fel functioneaza alegerea pe colegii. Acolo lucrurile devin grave. PSD si PNL vor strange de gat PDL la nivel de colegiu. Toate sperantele dreptacilor sunt legate de Transilvania unde mai misca. Dureros pentru aliatii PDL este faptul deloc incurajator al unei absente totale in Transilvania, adica in vadul „de dreapta”.

      turnofftheglory

      24/08/2012 at 10:51 am

      • Nici PSD-PNL si nici PDL nu vor candida sub aceste nume; deci, eventual, USL „strange de gat” pe X(?).

        Ronis ot Astria

        24/08/2012 at 11:06 am

      • Aveam impresia ca in Transilvania dreapta sta bine. In Sud e dezastru, parca nimeni nu indrazneste nici macar sa organizeze intalniri cu simpatizantii (sunt destui dupa parerea mea, dar nebagati in seama, din pacate).

        cedric

        24/08/2012 at 11:06 am

        • salut. Eu prevad o miscare centrifuga (similara cu Lega Nord din Italia, evident cu diferente ideologice si morale). Fostii „imperiali” (Ardeal, Banat, Bucovina), care au o alta morala si o alta manifestare civica vor deveni mereu mai independenti financiar de guvernul central [ce va pierde parghia principala de influenta].

          cinic

          24/08/2012 at 1:13 pm

          • Asa credeam si au pana mai deunazi despre Banat … Ultimele alegeri mi-au schimbat opinia (in Timisoara un usl/pnl-ist a fost ales cu 50% dupa ce nu a aparut mai deloc in public in campania electorala fiind grav bolnav iar drept presedinte al Consiliului jud. Timis a fost ales cu 48,24% un psd-ist)

            Ronis ot Astria

            24/08/2012 at 1:44 pm

      • daca ar strange 50% nu s-ar agita. nu ar fi pornit rahatul de referendum daca aveau sansa unui peste 50% la Parlamentare – aveau nevoie de oamenii lor si au in continuare la butonul numirii primului ministru. de aceea cred ca scandalul cu Basescu va continua si vor incerca inca o manevra inainte de parlamentare.

        Sare'n Ochi

        24/08/2012 at 12:17 pm

    • DA, RO se guverneaza la/de la TV! Mai „jos” de atat nu se poate …

      Ronis ot Astria

      24/08/2012 at 10:48 am

      • Buna dimineata!
        Ca tot am citit despre activitatea lui Cati pe la TV
        si tot se discuta despre plagiatul lui Ponta
        http://www.edu.ro/index.php/articles/17601

        emil

        24/08/2012 at 11:11 am

      • Asta e cu skepsis.

        Vreme de o galagie de ani, de prin 2008, asa, scatofagii au inoculat vulgului ideea ca, daca esti ministru si nu iesi o data la doua-trei zile pe sticla ca sa povestesti despre ce ai facut/mancat/baut tu in ziua aia, esti un ministru slab.

        Ori ei, fiind prezenti constant pe ecrane, dau impresia (fals-construita prin inoculare de gunoaie mentale) ca au activitate.

        Evident, cei care stiu cu ce se mananca functia de ministru sunt perfect constienti de faptul ca, daca la ceas de seara nenea/tanti ala/aia care se produce in studio debordeaza de energie, e clar ca respectivul/respectiva a fwtwt buha barbar peste zi. Altfel ar fi fost prea rupt(a) in gura de oboseala ca sa mai mearga la de/zbatere.

        EuCuMine

        24/08/2012 at 11:24 am

        • Drept ii, insa, ca au primit un ajutor complet ne-necesar din partea astorlalti, care picasera in extrema ailalta si nu se auzea nici un chitz din partea lor. Treceau saptamanile si singurii care ieseau la rampa erau Emil si Traian.

          EuCuMine

          24/08/2012 at 11:28 am

  33. Romanian politics
    The fight over the judiciary: Romania’s president is to be reinstated, but this won’t end the political battle
    http://www.economist.com/node/21560922?zid=307&ah=5e80419d1bc9821ebe173f4f0f060a07

    Ronis ot Astria

    24/08/2012 at 11:11 am

  34. http://sociollogica.blogspot.ro/2012/08/mesajul-opozitiei-pentru-la-toamna.html
    Mai interesant de discutat analiza lui Barbu Mateescu decat „sondajul” CSCI!

    Ronis ot Astria

    24/08/2012 at 11:19 am

  35. Nu va lasati pacaliti de sondaje prezentate aiurea..
    „”În general, cea mai folosită tehnică de prezentare a rezultatelor sondajelor este cea prin fragmentare. De obicei, răspunsul la o singură întrebare este folosit pentru a întări afirmaţiile făcute într-o ştire sau, dimpotrivă, pentru a contrazice declaraţiile vreunui om politic sau membru al guvernului. Astfel, după o ştire cu o familie care trăieşte într-un bordei de lut, se prezintă rezultatele unui sondaj:
    „Potrivit unui sondaj, x % dintre români trăiesc sub limita de subzistenţă“. Se dă astfel greutate informaţiilor prezentate anterior şi dă credibilitate demersului făcut de televiziunea în cauză. Sau, după prezentarea unui caz de retrocedare a unui imobil cu probleme, se prezintă rezultatul obţinut în urma întrebării cetăţenilor despre retrocedare în general. Astfel se apelează la raţionamentul deductiv, analizat în alt capitol.
    O altă tehnică de manipulare uzată frecvent este suprapunerea rezultatelor oficiale ale unui sondaj realizat de un institut specializat peste răspunsurile date unor întrebări adunate şi puse ad-hoc cetăţenilor într-un sondaj stradal. În afara faptului că nu are nici un fel de relevanţă privind părerile majorităţii sau minorităţii, dă posibilitatea manipulării prin alegerea răspunsurilor ce vor fi prezentate, succesiunea lor şi lungimea lor. Se apelează, în general, la acest tip de sondaj atunci când conducătorii unei redacţii vor să diminueze efectul prezentării unor rezultate ale sondajelor oficiale care nu convin liniei postului de televiziune respectiv sau cu care pur şi simplu nu sunt de acord.

    Am citat dintr-o carte – Tehnici de propaganda, manipulare si persuasiune in televiziune – de Radu Herjeu, (aka de la ïnamic – nu dau link-ul – gasiti pe scridb). Ca sa vedeti cata baza se poate pune pe sondajele publicate astfel.

    Mai exista o tehnica „push questions„, este o tehnica ce seamana foarte mult cu un sondaj, dar in fapt este vorba de o tehnica de manipulare si influentare a opiniei publice. In fond tehnica este deosebit de simpla: Se sugereaza in intrebare un anumit fapt reprobabil, prezentat mai degraba ca ipoteza decat ca un fapt. Eg: „daca ati auzi ca …”, „daca ar aparea informatia ca…”, etc… Rezultatul sondajului nu este important, in schimb impactul cat mai mare al mesajului este. De aceea numarul de intrebari este mic, in schimb mediul de prezentare este foarte mare. Iar penetrarea prin media electronica, mai ales prin retelele de socializare este imens, dar nici cu televiziunile nu este de glumit.
    Aici dau si link-ul: http://www.ncpp.org/?q=node%2F41

    DanSu

    24/08/2012 at 11:26 am

  36. buna ziua
    eu unul am incredere in sondajele politice romanesti tot atit cit am si in antonescu&ponta sau cit am in existenta vietii pe luna

    intimplator

    24/08/2012 at 11:46 am

    • @intamplator… despre inexistenta viietii pe luna .. mai poti avea indoieli 😆

      DanSu

      24/08/2012 at 12:01 pm

  37. Brazilia
    Fost senator se pune de acord cu justitia pentru a inchide un proces in care era acuzat de coruptie , furt , s.a.m.d.

    http://www.corriere.it/esteri/12_agosto_24/ex-deputato-brasiliano-accusato-di-corruzione-deve-restituire-oltre-duecento-milioni-di-euro_e5ca535e-edbd-11e1-9207-e71b224daf2a.shtml

    „sint nevinovat dar am decis sa platesc pentru a inchide dosarul ” 🙂

    Cum de a facut aceasta declaratie ?
    Justitia a pus sechestru preventiv pe 1.200 locuinte proprietate a inculpatului dar si pe toti banii detinuti in banci .

    Suma de platit e un mizilic 🙂 234 milioane dolari USA !!!!!!!!!!!!!

    +/- 40 milioane dolari de platit imediat . Restul in 96 rate de cite 2 milioane fiecare .

    In statul de drept mioritic 🙂 cind vine un mogul sa plateasca si el ? Veci . 😦

    stefan60

    24/08/2012 at 12:17 pm

    • Bineinteles ca asta doar daca vreti o tara ca afara .
      Fara sa pretindem nivele de justitie tip USA , GB sau RFG .

      stefan60

      24/08/2012 at 12:21 pm

    • la noi este mai ieftin sa pui botnita justitiei!

      Ronis ot Astria

      24/08/2012 at 12:33 pm

  38. Buna ziua tuturor,

    Stie cineva care este procedura de depunere a unei marturii la DNA?
    Am cautat pe situl oficial al DNA insa n-am gasit pasii care trebuie urmati.

    Numai bine.

    tzucre

    24/08/2012 at 12:22 pm

  39. Daca vreti sa mai si radeti un pic de Antonescu, ca destul ne-a amarat ultimele saptamani:
    http://hydepark.ro/articol/articol/ooooof-ce-dor-ce-chin-ce-jaleeeeee-pe-la-poarta-dumitaleeeeeee-1042.html

    cedric

    24/08/2012 at 12:37 pm

  40. amice@tog la ce ai spus mai sus.
    Un strateg face nu una ci TREI proiectii:
    1 superotimista – the pie in the sky – pentru pr si propaganda – ” la care piticul de pe umar spune : pe cine crezi ca pacalesti? ”
    1 realista- motto: „Ma voi stradui, si ma voi si ruga la Dumnezeu sa se intimple”
    1 pesimista – motto: „Cum iesim din rahat daca se intimpla asta”

    lastnightmusic

    24/08/2012 at 12:49 pm

    • De acord.

      turnofftheglory

      24/08/2012 at 1:02 pm

  41. Ministrul francez de externe si-a anulat vizita in Romania din 3-5 septembrie
    http://badin.ro/?p=287

    Ronis ot Astria

    24/08/2012 at 12:49 pm

    • si va mira?asta e inceputul
      in nici o capitala vestica emisarii usl nu sunt agreati;
      asteptati un pic si vom simti si la buzunare /deutsche bank a dat trendul/jp morgan urmeaza/sa ma anuntati si pe mine cind va mai iesi romania pe piata internationala cu emisiuni de bonduri/
      ce-au facut nenorocitii astia in 2 luni vom plati cel putin 5 ani/revedeti rectificarea bugetara si cresterea la sumele aferente pentru plata dobinzilor
      si nimeni nu-l va intreba pe marga sau pe antonescu sau pe ponta

      intimplator

      24/08/2012 at 1:31 pm

    • Fabius nu si-a anulat vizita in Romania, n-o acceptase de la bun inceput! 🙂
      http://menaru.blogspot.ro/2012/08/fabius-nu-si-anulat-vizita-in-romania-n.html

      Ronis ot Astria

      24/08/2012 at 2:44 pm

  42. Pentru interesati. Pe blogul de istorie:Bizanţ şi după Bizanţ – 2 / Imperiul din Trapezunt (Imperiul Comnenid)

    http://theo-phyl.blogspot.ro/2012/08/bizant-si-dupa-bizant-2.html

    Theophyle

    24/08/2012 at 1:04 pm

    • Deci prima matusa Tamara are origini stravechi si tot pe tarmurile Marii Negre ?
      De atunci puterile europene tratau estul ca o „marfa” in jocurile politice ? 🙂

      stefan60

      24/08/2012 at 1:14 pm

    • Offtopic:
      Am trimis cateva mailuri pe teme diferite la aboutread@gmail.com. Ultimul avea un caracter juridic si pentru ca are si un termen de expirare ti-as fi recunoscator daca mi-ai confirma macar citirea lui.

      Mircea Rusu

      24/08/2012 at 2:01 pm

  43. Decizia Curtii Constitutionale referitoare la referendum va fi citita luni in Parlament (camerele reunite).
    Trebuie, ori nu, cvorum?

    Ronis ot Astria

    24/08/2012 at 1:06 pm

    • mai multi au spus pe blog ca nu trebuie cvorum, dar stim noi ce inventeaza Zgonea, cel cu 8 ani de facultate la inginerie?

      cedric

      24/08/2012 at 1:12 pm

      • EVZ zice ca trebuie … De aceea am si intrebat!

        Ronis ot Astria

        24/08/2012 at 1:16 pm

  44. Buna ziua la toata lumea 🙂
    Pe caldura asta va invit pe taramuri racoroase:

    http://desydemeter.wordpress.com/2012/08/24/coreea-changdeokgung-palatul-changdeok/
    😀

    desydemeter

    24/08/2012 at 1:37 pm

  45. sautare! 🙂

    lasati problema cvorumului, ca nu iesim din ambuscada asta. Sunt articole care ar putea sa fie baza pentru invocarea cvorumului, alele care ne arata ca, daca nu se voteaza ceva, nu e necesar cvorum.

    Habar nu am, insa legea spune ca Decizia CCR se citeste. Nu ca Parlamentul o voteaza. Deci va fi citita indifent cati vin.

    Cetatean

    24/08/2012 at 2:00 pm

    • Asa cred si eu. Nu e vorba de vot, nu trebuie cvorum. Sa nu vina daca nu vor sa asculte decizia .

      cedric

      24/08/2012 at 2:05 pm

  46. azi nu se puteau intruni, hai? ca doar avizul CCR i l-au cerut in mai putin e 24 de ore. Insa cand vine vorba de ticalosii din Parlament, de ce sa si strice ei concediile?

    Cetatean

    24/08/2012 at 2:02 pm

    • Aia a fo’ lukrare fina.

      Au cerut un termen scurt astfel incat aia sa fie pe fuga si sa verifice sumar eventualele greseli de redactare din document (cum ar fi, de exemplu, lipsa cuvantului „NU” din propozitia „Presedintele NU a savarsit incalcari grave ale Consititutiei”).

      Ata’ doar ca nu le-o iesit (unul din judecatori a fost mai atent). De-aia nici n-au mai citit avizul in Shparlament, desi facusera tam-tam pe tema in ziua precedenta.

      EuCuMine

      24/08/2012 at 2:15 pm

  47. In legatura cu cvorumul, un articol mizerabil al lui Leca pe ziare.com. Astia tot vor sa amane revenirea lui TB la Cotroceni.

    cedric

    24/08/2012 at 2:10 pm

    • orice e posibil, insa daca vine CCR in parlament si Zegrean citeste, vorumul devine irelevant.

      Cetatean

      24/08/2012 at 2:14 pm

      • din cate am inteles eu, nu Zegrean citeste ci un judecator de la CCR

        Ronis ot Astria

        24/08/2012 at 2:22 pm

        • in 2007 a fost presedintele CCR, Vida.

          Cetatean

          24/08/2012 at 2:27 pm

          • citeste judecatorul Minea, asa a spus Zegrean.

            mc25

            24/08/2012 at 2:31 pm

            • aha! 🙂 asta nu am stiut, merci ca mi-ai zis! 🙂

              Trebuia sa o lasee saraca Aspaza, sa moara PSD de ciuda 🙂

              Cetatean

              24/08/2012 at 2:38 pm

  48. La b1 e un om de afaceri care il face praf pe imbecilul de Gust. Deocamdata a bagat ciocu-n pene. Ma bucur ca a fost pus la punct ca ma enervase cu obraznicia si era sa inchid televizorul!

    cedric

    24/08/2012 at 2:13 pm

    • gust asta e un bishnitzar; pe vremea lui Nastase umbla pe la filiale de firme germane in Romania si le santaja cu fiscul cerind bani

      intimplator

      24/08/2012 at 2:28 pm

    • Asta e nasol daca va fi un fel de PDAR mascat. Intra Ion Iliescu si in randul Popularilor Europeni 🙂 🙂
      Cind vorbeam aici de articolul lui Lovin despre un partid al clasei mijlocii…… cam strimbati din nas.
      Acum MRU capaciteaza profesorii si medicii. Ilici va capacita inteprinzatorii mici si mijlocii. Clasa de mijloc aliata cu USL. Sa rizi in hohote.

      lastnightmusic

      24/08/2012 at 4:01 pm

  49. sa vedem daca vor iesi si sa vedem si dobinzile la care vor vinde si sa vedem si cererea =interesul bancilor

    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-13086485-romania-emite-obligatiuni-denominate-euro-pietele-externe-urmatoarele-doua-luni.htm

    intimplator

    24/08/2012 at 2:27 pm

    • ii rup pietele pe aia din USL 🙂

      Cetatean

      24/08/2012 at 2:30 pm

  50. Salutare!
    Cer scuze ca revin la procente. 50% + 50% ne da o suta, daca USL obtine mai putin de 50, cine va obtine peste 50%? PDL, NR, PP, ICD, XY??

    Creanga

    24/08/2012 at 2:42 pm

    • Exact. Acum e momentul impunerii MRU. Cred ca stie sa dozeze : nici prea prezent degeaba, nici absent prea mult timp.

      REGINE

      24/08/2012 at 2:45 pm

  51. Pot sa crape USListii:
    Traian Băsescu serbează la Constanţa împlinirea a 36 de ani de la absolvirea Institutului de Marină „Mircea cel Bătrân“

    cedric

    24/08/2012 at 2:45 pm

    • Oare Radu Stroe a fost coleg cu Basescu?

      emil

      24/08/2012 at 7:06 pm

  52. Realitatea e ca tacerea lui Basescu i-a descumpanit. Abia asteptau sa-l vada jubiland sa sara pe el, ca nu e legitim etc., ca se bucura in timp ce cei 7.4 miliioane de oameni care nu-l mai vor etc. etc. Asa, prin aceasta tacere inteligenta nu le-a dat combustibil.

    mc25

    24/08/2012 at 2:48 pm

  53. omul asta a facut ceva in viata profesionala si in politica.

    Cetatean

    24/08/2012 at 2:49 pm

    • Iar rag haznalistii ca-i ‘diktatura’, ‘opresiune’ si alte monte triste de genu’.

      EuCuMine

      24/08/2012 at 3:02 pm

      • cand l o huiduit lumea la iasi pe ponta si au amendat cu 700 ron atunci nu era dictatura? sa i duca pe dogari sa faca miting in curte la ei , la latrina 3 .si sa incuie si poarta dupa ei.

        zigzag

        24/08/2012 at 3:09 pm

        • pai nichita de la PSD si politia locala ce avea de pazit?

          Cetatean

          24/08/2012 at 3:11 pm

  54. astia daca ar trai intr-odictatira adevarata, nici nu si-ar da seama, si ar fi fericiti, cu conditia sa le dea paine, apa calda din perete si niste Gadea in fiecare seara.

    Cetatean

    24/08/2012 at 3:06 pm

    • salut , cred ca le da si altceva.etnobotanice de alea sau cine stie.

      zigzag

      24/08/2012 at 3:11 pm

      • gadea e cea mai tare etnobotanica. Il tragi pe ochi si urechi si isi face efect. Contactless! 😆

        Cetatean

        24/08/2012 at 3:15 pm

        • ar trebui sa i oblige ministerul sanatatii sa aiba o pictograma pe ecran ” acest program dauneaza grav sanatatii”. dependentele de tot felul sunt tratate gratuit pe mapamond.

          zigzag

          24/08/2012 at 3:19 pm

          • Atenție, acest program poate provoca Boala Antenei Nebune !

            dada

            24/08/2012 at 4:22 pm

  55. cine, domnu’ Calafat? 😆

    Cetatean

    24/08/2012 at 3:22 pm

    • organizatia mondiala a sanatatii :)) ca la tigari .eticheta cu un bolnav psihic pe produs. sa stie lumea ce poate pati daca si casca ochii prea mult la pastorul gadea. „internetul vine de la cerrrrrrrr ” :))

      zigzag

      24/08/2012 at 3:27 pm

  56. Eu as vrea sa-l vad pe Dogaru pus sub urmarire pt instigare la violenta. Prea e lasat sa-si faca de cap.

    cedric

    24/08/2012 at 3:44 pm

  57. eu vreau sa il vad pe Ponta tras la raspundere pentru Ordonanta aia care incerca sa amputeze prerogatovee CCR, desi stia ca CCR e o institutie fundamentala si OUG-uri nu se dau in domeniul institutiilor fundaentale ale statului de drept (art.115, al.6 din Constitutie). El si Corlatean, care a avizat legal OUG-ul, ca Ministru al Justitiei.

    Cetatean

    24/08/2012 at 3:47 pm

    • Acela este un exemplu de lege care pe mine ma scoate din minti.
      Cum poate fi aplicata o norma legala care este data desi nu emitentul nu are dreptul de a o emite???
      Este ca si cum eu as incepe sa fac regulile in parcarea din spatele blocului. Cine are voie sa parcheze, cine nu, cum se parcheaza, etc, etc.

      In constitutie scrie:
      Articolul 115 Delegarea legislativa
      4) Guvernul poate adopta ordonante de urgenta numai in situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata, avand obligatia de a motiva urgenta in cuprinsul acestora.
      6) Ordonantele de urgenta nu pot fi adoptate in domeniul legilor constitutionale, nu pot afecta regimul institutiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertatile si indatoririle prevazute de Constitutie, drepturile electorale si nu pot viza masuri de trecere silita a unor bunuri in proprietate publica.

      Care era urgenta asupra drepturilor CCR de a se pronunta asupra hotararilor parlamentului?
      Cum poate fi legala si valida fie si pentru o secunda o ordonanta care afecteaza regimul CCR?
      Si mai ales, care este pedeapsa pentru cel care emite ordonante desi nu are dreptul! Pentru ca daca nu este nici o pedeapsa, teoretic se poate suspenda constitutia printr-o OUG, urmand ca, pana la emiterea deciziei de neconstitutionalitate a acelei OUG, Constitutia sa fie suspendata! Deci un OUG de suspendare a Constitutiei are timp sa produca efecte legale!!!
      Mi se incurca mintea, daca printr-o OUG se suspenda constitutia iar acea OUG este valida in acel moment, inseamna ca CCR nu mai are temei legal sa se pronunte asupra acelei OUG deci OUG-ul ramane valida pana la discutarea in parlament!?! Nici macar asta pentru ca pronuntarea parlamentului asupra OUG este statuata tot in Constitutie, care suspendata fiind…

      Chiar, Monitorul Oficial intra la categoria „institutiilor fundamentale ale statului”? Daca nu intra avem o mare scapare in constitutie, MO fiind o parte logica esentiala in functionarea statului. Pana una alta nici o lege nu este lege pana nu este publicata in MO.

      Mircea Rusu

      24/08/2012 at 4:38 pm

      • Mai rau – dupa ce au constatat ca aceasta ordonanta este neconstitutionala, CCR a zis ca totusi ea este in vigoare si prin urmare CCR nu poate sa se pronunte asupra schimbarii lui Blaga si Anastase de la conducerea celor doua camere ale parlamentului. Pe mine asta ma scoate din minti – garantul constitutiei spune ca este obligat sa respecte o ordonanta neconstitutionala. Ceva nu-i in regula aici. CCR nu se poate comporta ca Elmer Fudd cind Buggs Bunny isi blocheaza teava pustii cu degetul…

        dan

        24/08/2012 at 4:59 pm

  58. A, inca ceva legat de CCR . Acuma sunt convins ca Aspazia, dupa cat au tocat-o astia, va fi mai atenta cum voteaza diverse chestii sensibile 🙂 Cred ca ungurul nu va mai face diferenta ca si pana acum 🙂

    Cetatean

    24/08/2012 at 3:50 pm

    • Salut!
      In 2013 ii expira mandatul lui Acsinte Gaspar(propus de Presedintie), astfel ca la anu’ TBasescu va mai avea un om in CCR.:)

      bulz-al-arab(8 stele-4pe fiecare epolet)

      24/08/2012 at 4:20 pm

  59. salut! la anul expira 3 mandate, nu doar unul, si asta e unul dintre motivele pentru care au vrut sa il demita pe Basescu. Daca Basescu ajunge si numeste inca un judecator la CCR, partida e jucata pentru muuuuulta vreme. 😈

    Cetatean

    24/08/2012 at 4:24 pm

  60. Salut pe toata lumea 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    24/08/2012 at 4:28 pm

  61. mandatul lui Gaspar expira pe 8 iunie 2013.

    Legea 47/1992:

    „Art.68. – (1) Cu 3 luni înainte de expirarea mandatului fiecărui judecător, preşedintele Curţii sesizează pe preşedintele Camerei Parlamentului care a numit judecătorul sau, după caz, pe Preşedintele României, solicitându-l să numească un altul în locul lui; numirea trebuie efectuată cu cel puţin o lună înainte de încetarea mandatului judecătorului predecesor”

    Numirea unui inlocuitor poate avea loc cel mai devrme incepand cu data de 8 martie 2013. Iliescu l-a numit cu o luna si 4 zile inainte pe Gaspar.

    Cetatean

    24/08/2012 at 4:28 pm

  62. Bună ziua tuturor.
    Vedeţi eu sunt la mii de kilometrii depărtare.
    Şi remarc un fapt anormal, după opinia mea. Falia între Politica Analiştilor şi Real Politik bazată pe a) consultarea directă a cetăţeanului pentru a-i afla problemele zilnice b) depunerea unui efort intelectual pentru a rezolva acele probleme oferind soluţii viabile chiar dacă incomplete dar în direcţia bună c) comunicarea periodică cu electoratul în primul rând faţă-n faţă, Media, Social Media.
    În schimb se preferă un tip de politică bazat pe lovituri contralovituri la adversarul politic direct dar revin fără a crea legături temeinice cu alegătorul. Concentrarea eforturilor pentru a distruge adversarul politic, USL era necesară, dar dacă vă uitaţi războaiele politice câştigate au fost şi revin cuceriri de genul Hearts and Minds.
    Un simplă observaţie la concret.
    E remarcabilă absenţa comentariilor unor politicieni în privinţa CFR-ului cel puţin în zona navetiştilor din Bucureşti. Doar simpla menţionare în campania politică a cuvântului transport care respectă orele ar aduce politicianului puncte solide, dacă convinge pe cei care fac naveta. În loc să se facă sondaje către elector cu genul ce probleme aveţi, iar apoi politicianul să vină cu soluţii la problemele respective (cum am spus pot fi unele limitate de buget dar pot şi suprize uneori soluţiile sunt acolo şi nu costă) la noi sondajele se fac pe genul cu cine votezi mâine, au valoarea unei bilet de autobuz utilizat, de unică folosinţă. Şi nu valoarea unei diplome care dă previzibilitate.
    E remarcabilă absenţa comunicării pe Social Media Facebook Twitter care cu costuri Zero în bani comparativ cu campanii SMS sau TV ar aduce.puncte nesperate.
    Strategiile candidaţilor se bazează pe strânsul banilor şi cheltuirea lor într-un gen de BlietzKrieg comunicaţional câteva zile înainte de alegeri. Când o altă strategie ar fi construirea de pe acum a unor legături solide cu electoratul.
    E adevărat , există în permanenţă un război USL- cei din dreapta care obligă lovitură contralovitură de pe o zi pe altă şi concentrarea eforturilor, dar s-ar putea face mai eficient, divizând forţele unii care răspund necesităţilor prezentului cu comunicate , plângeri penale şi alţii care construiesc viitorul cu proiecte şi comunicare. Sunt extrem de dezamăgit de linia adoptată de Noua Republică de exemplu, aveţi acolo un exemplu clar limitare a potenţialului politic al unei formaţiuni noi, prin construirea unui discurs politic negativ. Simpla enumerare a titlurilor din articole, infractori, plângeri penale etc…construiesc treptat impresia că oamenii aceia sunt prea concentraţi la unii ca să gândească colectiv la toţi. Sper că am fost înţeles, şi e o temă de reflecţie tuturor.

    TD

    24/08/2012 at 4:31 pm


Comentariile sunt închise.