Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Puci în locul schimbǎrii democratice

De Mihai Razvan Ungureanu

Articol preluat cu autorizatia autorului din cotidianul Elvetian, Neue Zuercher Zeitung (aparut in editia print de ieri – 16. 08. 2112)

Neue Zürcher Zeitung apare în capitala financiară elvetiana, Zürich. Cotidianul are o tendinţă centristă şi liberală, NZZ fiind citit în toate ţările germanofone. „Noul ziar din Zürich” a fost lansat în 1780 pentru a publica “noutăţi de provenienţă din cele mai bune ziare franceze, engleze, italiene, olandeze şi germane, ca şi de la corespondenţii noştrii particulari, şi de a le imprima mai repede decât vecinii noştrii”.Actualitatea internaţională rămâne unul din punctele sale forte. Site-ul NZZ este o veritabilă bază de date: pe lângă articolele redacţiei, o mulţime de dosare regrupează articole ale versiunilor imprimate, acoperind subiecte extrem de variate. [N.R]

***

Guvernul Romaniei a pornit o campanie impotriva presedintelui Traian Basescu si a institutiilor democratice ale tarii. Romania se afla la o rascruce in care se decide viitorul sau. In joc stau democratia, statul de drept si increderea in valorile europene.

Ceea ce s-a intamplat in ultimele saptamani in Romania a declansat ecouri care depasesc mult granitele tarii si ingrijorari serioase in majoritatea capitalelor vestice si in principalele institutii internationale.

Dupa o perioada de stabilitate economica si politica sub conducerea Presedintelui Traian Basescu,cu o coalitie de centru-dreapta la guvernare sub conducerea Partidului Democrat Liberal, traim acum experienta unui puci efectuat cu mijloace moderne. Nu este o schimbare normala, democratica de putere.

Nu este vorba despre un conflict politic propriu zis, asa cum multora le-ar place sa admita. Uniunea Socialist Liberala (USL), venita la putere la inceputul lui mai, a preluat puterea asupra unor institutii ale statului si le foloseste pentru a-si impune propriile interese politice si private.

In mai putin de trei zile au fost schimbati trei factori de decizie importanti – Presedintele Senatului, Presedintele Camerei Deputatilor si Avocatul Poporului, si fiind schimbate competentele Curtii Constitutionale, care au fost reduse drastic .

Fara sa tina seama de Constitutie, de structurile legale, de normele si cutumele Parlamentului , USL a reusit sa finalizeze preluarea puterii.

Si aici nu este vorba despre un partid extremist, care a fost sprijinit peste noapte. De vina sunt imaturitatea , vinovatia si teama anumitor politicieni si a partidelor lor; imaturitatea, interesele proprii care prevaleaza interesele nationale, teama ca statul si institutiile sale ar putea pedepsi practicile ilegale. Acestea pot fi citite si in ultimul raport  al Comisiei Europene privind progresele Romaniei in ultimii cinci ani.

Reactii dure au venit nu numai de la institutiile europene si ale statelor membre, ci si de la alte state si organisme internationale. Nelinistea a cuprins intregul spectru politic, de la sefi de guverne pana la parlamentari. S-a aratat cu ingrijorare ca sunt puse in joc  statul de drept in Romania si valorile sale democratice. Dar este mai mult de atat; intreaga constructie europeana este periclitata de cand criza economica i-a zdruncinat fundamentele.

Parteneri de incredere

Valorile europene reprezinta miezul Uniunii Europene, ale familiei noastre politice, ele  reprezentand factorul nostru de coeziune.

Daca ne pierdem credinta in ele, ne asteapta vremuri grele. De aceea  trebuie sa acceptam reprosurile fara precedent venite de la Bruxelles, Berlin, Paris.

Ceea ce reprezenta un motiv de ingrijorare este comportamentul USL, aflat la guvernare, care intrece orice imaginatie. Este vorba despre declaratii politice tendentioase, judecati false, interpretari gresite si traduceri defectuoase.

Credibilitatea noastra, ca membru al familiei europene  si euroatlantice, este pusa in acest moment sub semnul intrebarii.

In ultimii ani am dovedit  ca suntem un partener credibil si loial in Afganistan, Irak sau in Balcani, in misiunile militare si civile la care am luat parte. Am luptat pentru extinderea valorilor democratice, a bunei guvernari si a statului de drept. In timpul crizei economice am stat mereu alaturi de partenerii nostri europeni.

Tot ce am castigat prin ani de munca si reforme dure poate fi pierdut in secunde. Instabilitatea politica si totodata ignorarea totala a valorilor, in care partenerii si prietenii nostri cred, pot atrage consecinte de neimaginat. Limbajul ambiguu folosit in prezent de guvernul nostru ne va afunda si mai mult in mlastina.

In prezent ar trebui cultivate parteneriatele noastre strategice pentru a ne indeplini obligatiile din cadrul NATO si EU.

Populatia a decis la 29 iulie in privinta suspendarii presedintelui Basescu, desi Curtea Constitutionala a stabilit fara echivoc ca lui Basescu nu i se pot imputa incalcari ale Constitutiei.  La 29 iulie nu s-au prezentat la urne suficient de multi cetateni la vot si din aceasta cauza referendumul nu poate fi validat. Chiar si daca rezultatele oficiale se lasa asteptate, presedintele Traian Basescu ar trebui sa se intoarca la palatul prezidential Cotroceni.

Coalitia de guvernare insa foloseste orice mijloc pentru a declara  referendumul valid si a deschide calea spre alegeri prezidentiale anticipate.

In acest scop sunt implicate din nou institutiile statului pentru satisfacerea intereselor politice .

In aceste zile suntem martorii unor discutii politice ambigue, facandu-se complet abstractie ca tara se confrunta cu mari probleme economice, cum ar fi de exemplu pericolul  inflatiei si al cursului de schimb.

Nu este vorba despre o soarta singulara

Votul din 29 iulie are o semnificatie mai profunda decat pare la prima vedere. Nu a fost vorba despre persoana Basescu, care ar fi putut sa piarda popularitate in ultimii opt ani ai functiei sale.  Nu a fost vorba despre faptul ca populatia l-ar place sau nu.

Problema care ar fi trebuit sa se puna era daca sa plece fiindca a incalcat sau nu legea.

Dar, la fel cum s-au derulat evenimentele, votul din 29 iulie a fost o decizie privind Romania, statul de drept si valorile europene. Aceasta are o semnificatie mult mai inalta decat viitorul unei singure persoane.

Este vorba despre viitorul poporului roman.

Sper sa nu gresesc atunci cand spun ca democratia si statul de drept din tara mea nu apartin trecutului.

Note:

[*] Mihai-Razvan Ungureanu a fost ministrul de externe al Romaniei intre 2004 si 2007, apoi Sef al Serviciului de Informatii Externe si din februarie-aprilie Prim Ministru al Romaniei.
[**] Tadus in limba romana de Elvira Popeti
[***] Articolul original din limba germana aparut in NZZ:  nzz__Do_20120816_JN7T8_16.00

187 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Multumiri Theophyle si MRU ! Speram ca elvetienii vor pricepe mai bine ce se intampla aici desi, pentru ei, asa ceva e de neconceput.
    Acum o stire f. importanta (nu cred ca s-a discutat):
    CSM a amanat sedinta de luni pe miercuri, adica dupa decizia CCR. Deci degeaba se grabesc pucistii cu numirea lui Pivniceru, nu e posibila fara discutia in CSM:
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/Demisia-Monei-Pivniceru-va-fi-discutat-miercuri-996848.html

    cedric

    17/08/2012 at 3:15 pm

  2. Reblogged this on Tiberiuorasanu's Blog.

    Tiberiu Orasanu

    17/08/2012 at 3:20 pm

  3. Reblogged this on Blog iMONDO.

    Andrei

    17/08/2012 at 3:25 pm

  4. Multumim doamnei Ela si domnilor MRU si Theo pentru postare.

    ribelalu

    17/08/2012 at 3:27 pm

    • Cu drag oricand. Multumesc pentru multumiri 🙂

      ela

      17/08/2012 at 3:42 pm

  5. „Am recitit pasajul urmator de mai multe ori si inca mi se pare neclar:
    „POPULATIA A DECIS la 29 iulie in privinta suspendarii presedintelui Basescu, desi Curtea Constitutionala a stabilit fara echivoc ca lui Basescu nu i se pot imputa incalcari ale Constitutiei.”

    Sincer, n-as fi pus in ecuatie „populatia” (despre a carei decizie / indecizie, cititorul NZZ nu afla mai nimic), ci as fi aratat ca la 6 iulie PARLAMENTUL, in ciuda lipsei avizului Curtii Constitutionale „care a stabilit fara echivoc ca lui Basescu nu i se pot imputa incalcari ale Constitutiei” etc.

    Oricum, textul e bun si, sper, convingator pentru orice observator extern chiar si neavizat asupra situatiei Romaniei.

    observator

    17/08/2012 at 3:27 pm

  6. Buna ziua!
    In fapt ceea ce se pune in discutie in aceasta perioada sunt valorile noastre.
    Mai exact vom avea raspunsul la intrebarea: „In ce masura valorile europene au fost asimilate si mai constituie un scop in Romania ?”.

    miki

    17/08/2012 at 3:43 pm

  7. Salut tuturor.

    Consider ca e bine ca MRU a iesit „la bataie”. E bun si textul desi are unele scapari. In opinia mea cea mai importanta este absenta precizarii cadrului in care se desfasuara aceasta mascarada. Elvetienii (si-n general lumea civilizata si democrata) n-au habar ca potrivit constitutiei Romaniei parlamentul (identificat de ramasite bolsevice cu marea adunare nationala) care esueaza in tentativa de suspendare a presedintelui ales prin vot direct ramane bine-merci la locul sau. As merge chiar mai departe dupa decizia CCR de invalidare, care decizie va fi amanata la publicare-n MO pana la reunirea (ordinara sau extra~) parlamentului. Primul punct pe ordinea de zi a reuniunii va fi o noua suspendare. Argument? Simplu. dupa cum deja o sustin pe oate televuvuzelele partizane: incalcarea separatiei puterilor in stat prin „asmutirea procurorilor” asupra celor care au votat.

    Kenwood

    17/08/2012 at 3:44 pm

    • Cu tot respectul Kenwood sunt doua lucruri pe care ar trebui sa intelegi:

      1. Publicatia in care este publicat articolul;
      2. publicul caruia este adresat articolul.

      Te asigur ca foarte putini elvetini „obisnuiti” vor citi acest articol. Articolul este adresat avizatilor care cunosc Romania. NZZ este un cotidian high-level, high-profile. din nefericire in Romania nu exista nici un ziar cu care il pot asemana. la nivel germanic este putin peste FAZ si la nivel continental putin peste Figaro si egal cu The Times of London de acum 10 ani.

      Theophyle

      17/08/2012 at 3:53 pm

      • Salve Teofil 🙂
        Exact aşa am gîndit şi eu.

        tibi

        17/08/2012 at 3:54 pm

        • 🙂

          Theophyle

          17/08/2012 at 3:55 pm

      • Ok. N-am de ce sa ma supar. Am exprimat un punct de vedere. Nu cunosc presa de limba germana. Multumesc pt precizari 🙂

        ps: chiar mi-e dor de acel The Times 😛

        Kenwood

        17/08/2012 at 3:58 pm

      • In Ro nu mai exista ziare 😦 Am invatat sa citesc pe Romania Libera

        Kenwood

        17/08/2012 at 4:02 pm

        • mi-ai dat ideie buna. Am sa scriu o postare de prezentare a ziarelor importante din Europa. Ar fi necesara pentru ca publicul sa inteleaga cine este cine si care este linia editoriala a respectivului ziar citat.

          Theophyle

          17/08/2012 at 4:05 pm

          • Cu placere 😀
            Super. Ar fi mai usor de inteles si s-ar evita confuziile.

            Kenwood

            17/08/2012 at 4:16 pm

            • Cu ziarele englezesti e cel mai simplu:
              „Hacker: Don’t tell me about the press. I know exactly who reads the papers: the Daily Mirror is read by people who think they run the country; The Guardian is read by people who think they ought to run the country; The Times is read by people who actually do run the country; the Daily Mail is read by the wives of the people who run the country; the Financial Times is read by people who own the country; The Morning Star is read by people who think the country ought to be run by another country; and The Daily Telegraph is read by people who think it is.

              Sir Humphrey: Prime Minister, what about the people who read The Sun?

              Bernard: Sun readers don’t care who runs the country, as long as she’s got big tits.”
              Citat dintr-un serial exceptional: http://en.wikipedia.org/wiki/Yes_Minister

              Ion

              17/08/2012 at 5:28 pm

              • Thx man. Uitasem despre existenta The Morning Star 🙂

                Kenwood

                17/08/2012 at 6:00 pm

  8. Ziua bună, ALL!
    MRU s-a lansat în forţă. Foarte inteligent ales locul publicării acestui articol.
    Doamne-ajută!

    tibi

    17/08/2012 at 3:53 pm

  9. Buna ziua 🙂
    Bun, foarte bun. Un mod corect de a informa lumea civilizata despre realitatile cotidiene. Este bine ca MRU iese in presa externa, incepe sa comunice, sunt convinsa ca va avea sprijinul extern si intern ptr. a reusi in noiembrie. Sper ca aparitia omului politic MRU sa constituie inceputul modernizarii clasei politice si ruperea de principiile paguboase ale socialismului cu fatza umana si a directivelor de la est, promovate de USlAmistii de sorginte FSB-bista.

    mar

    17/08/2012 at 3:53 pm

    • Multumiri ptr. informare/promovare si ptr. traducere 🙂

      mar

      17/08/2012 at 3:54 pm

  10. Interesant cine l-ar publica pe Crin Antonescu 😆 si in ce ziar?

    Theophyle

    17/08/2012 at 3:55 pm

    • Cumva Vocea Rusiei (desi nu e ziar)?

      mc25

      17/08/2012 at 3:58 pm

    • Pravda cu sigurantza. Nu stiu daca mai are vizibilitatea din timpul razboiului rece.

      mar

      17/08/2012 at 4:08 pm

    • App de asta: WSJ a fost ultimul (dintre cele care conteaza) care a abordat tema copy-paste. Si a facut-o f.tarziu cand cazul era deja notoriu. Poate si datorita acelui articol semnat de puie monta aparut anterior 😀

      Kenwood

      17/08/2012 at 4:09 pm

      • Un Mare, mare diplomat zicea ca atunci cand un subiect nu se mai discuta in ziare, se inchid si usile cancelariilor. Deci sa nu fie fericit copy-paste, problemele lui abia au inceput 🙂

        Theophyle

        17/08/2012 at 4:13 pm

        • Chiar nu-i doresc fericirea.
          Insinuam o procedura mai putin catolica la WSJ. Altminteri sunt de acord cu acel Mare diplomat.

          Kenwood

          17/08/2012 at 4:22 pm

    • Inainte sa-l publice, ar trebui sa scrie ceva. El, cu minuta lui, nu vreun urmas al Ramonei Manescu, intrat la 18 ani in partid ca sa schimbe lumea. A lui personala.

      leon

      17/08/2012 at 5:17 pm

    • asta ar fi bancul zilei, presupun adica – CA publicat intr-o gazeta adevarata !

      arrletty

      17/08/2012 at 7:01 pm

  11. Reblogged this on Aron after 65.

    aronpetru

    17/08/2012 at 3:59 pm

  12. @ Theo,am trimis mail.

    cristibucuresteanu

    17/08/2012 at 4:09 pm

    • Multumes,
      am primit si raspuns 🙂

      Theophyle

      17/08/2012 at 4:12 pm

  13. I-a rupt 😆 A inceput sa transmita mesaje nonverbale – „Preşedintele suspendat, Traian Băsescu, a sosit, vineri, în staţiunea Covasna, din judeţul Covasna, fiind cazat la un hotel”
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/traian-basescu-in-vizita-in-covasna-si-harghita-274039.html

    mar

    17/08/2012 at 4:11 pm

    • Pai daca „diplomatia” romaneasca e ocupata cu musamalizarea fraudelor si n-a reactionat la aberatiile extremistilor unguri… cineva trebuia sa faca ceva 😀

      Kenwood

      17/08/2012 at 4:25 pm

  14. sal@all,
    Este un articol simplu bun si clar ,pe intelesul oricarui european civilizat.

    cristibucuresteanu

    17/08/2012 at 4:15 pm

  15. sä vedetzi acum soparle, dece si ce cautä acolo presedintele.

    desigur capetele bolnave USL, bolborosesc orce ar face presedintele.

    theo- nona

    17/08/2012 at 4:16 pm

  16. Salve @all .

    Dupa furtuna de aseara legata de mesajul transmis de MRU la lansarea ICCD Bucuresti , mesaj pus initial la indoiala de unii , apoi preluat de HN si alte blog-uri – stiti cumva , a existat vreo nuantare , sau infirmare din partea cuiva (ICCD/MRU?) . Eu inca n-am gasit asa ceva , desi mesajul se pare ca a fost retras aseara de pe pagina oficiala de FB a ICCD .

    grig

    17/08/2012 at 4:21 pm

    • Salut Grig,
      din nefericire mesajul respectiv a fost un viral publicat de niste adeversari cu origine pe care am reusit sa o clarific numai astazi. In orice caz lovitii care au dorit sa se victimizeze au luat-o din plin 😆 Pentru ca au creat exact inversul pe care l-au dorit. Vorbesc bineinteles in cunostinta de cauza.

      Theophyle

      17/08/2012 at 4:28 pm

  17. eu apreciez si multzumesc din suflet; lui Theo si celor
    ce se sträduiesc sä ajute la infintzarea unei drepte adevärate,

    si pe MRU, si desiur cel mai inportant este cä se sträduiesc sä
    explice tuturor; ce inseamnä o politicä de dreapta.

    urmäresc cu pläcere, cä oamenii cu adevärat de valoare din ro.

    nu vor läsa sä distrugä romania, banda de neo-comunisti si mafiotzi USL:

    theo- nona

    17/08/2012 at 4:26 pm

  18. E clar dece s-a dus dictatorul in HarCov. Vocea Rusiei l-a deconspirat: vrea sa dea judetele lui V Orban.

    victor L

    17/08/2012 at 4:30 pm

    • Salut Victor L 🙂
      Mai existi bassistule ? (skorpy si evz am vazut ca mai emit in eter)

      lastnightmusic

      17/08/2012 at 4:38 pm

    • Da, ce ne-am face noi fara Vocea Rusiei, aceasta neobosita flasneta… err, voiam sa zic trompeta a adevarului, asa cum este el vazut de la Kremlin…

      EuCuMine

      17/08/2012 at 4:50 pm

  19. mafiotul Fenechiu, ce are multe escrocherii la activ, este un obraznic

    mizerabil ce isi permite de denigreze si sä amenintze justitzia.

    ar trebuii urgent sä fie tras la räspundere, asta nu este admisibil.

    theo- nona

    17/08/2012 at 4:31 pm

  20. Helvig a finantzat un rahat, nicäieri, nu s-a fäcut o reclamä

    pt. romania. dar porcii si mincinosul de Ponta, ii punea in carcä

    lui UDREA, cat de menernic potzi fii?, ca si cu banii pt.

    olimpicii la mate, e de vinä Boc, minciunä mizerabilä a unui impostor

    theo- nona

    17/08/2012 at 4:48 pm

  21. salut TDS,
    incerc sa ma descurc.
    Dar ma bate un gind negru: fara o dictatura crunta, nu scapam de reziduurile comuniste 😛
    Democratia este prea blinda.

    victor L

    17/08/2012 at 4:49 pm

  22. niste cunostine, imi spunea mereu , cä articolele din vocea rusiei,
    sunt comandate si chiar fäcute de haita de securist a turnätorului,
    bogdan C, s-au securistul SRS; ETC:

    theo- nona

    17/08/2012 at 4:52 pm

  23. Buna ziua tuturor,
    Avem de urcat Golgota!
    Doamne-ajuta!

    Ovidiu

    17/08/2012 at 4:54 pm

    • salut Ovidiu 🙂
      Daca o sa nea jutam buni pe altii, o sa ne ajute si El.

      Theophyle

      17/08/2012 at 4:56 pm

      • Amin!

        Ovidiu

        17/08/2012 at 5:07 pm

  24. si cainele „rosu” jOHANNIS, a trmiIs mult informatzii deplasate si
    mizerabile presei austriece si germane, este un parsiv – arivist, prieten
    cu gasca GRIVCO:

    theo- nona

    17/08/2012 at 4:56 pm

  25. Salutare ! 🙂
    N-ar fi fost inutila, cred, o explicatie a modului in care s-a ajuns la acapararea puterii de USL.
    Acaparare bazata pe bascularea majoritatii in Parlament prin migratia dintr-o grupare politica in alta a unor alesi pe listele unui partid.
    Pe scurt, tradarea electoratului, electorat invocat acum ca fiind „in spatele” decidentilor.
    Nu stiu daca in alte tari e permis acest lucru.
    De asemenea, acapararea Monitorului Oficial (esentiala in jocul murdar practicat).
    Personal, as fi reamintit/subliniat si „calitatile” (plagiator, respectiv campion la chiul) ale PM si pres. interimar.

    Tzepelica

    17/08/2012 at 4:56 pm

    • salut timi :?)
      ai dreptate, de multe ori MRU este prea fin pentru gasca asta de talhari. 😦

      Theophyle

      17/08/2012 at 4:59 pm

    • Salut.
      Atentie cu migratia ca sa nu „cadem-in-abatere”. „Alesii” din parlavrament sunt uninominali. Dac-au avut sprijinul unui partid e alta chestiune. Cel mult migratia la o alta haita cu pretentii politice poate sa intre-n discutie pt „alesii” care au intrat in parlavrament de pe locul 2 sau chiar 3. ei au beneficiat de „vot politic|” deci de partid. Oricum, in opinia mea, uninominalul a fost prematur pt democratia „originala” din ro.

      Kenwood

      17/08/2012 at 5:06 pm

      • Salut !
        Ai dreptate doar in principiu.
        In realitate, la „parlamentare” electoratul roman a votat/voteaza pe baza culorii politice (candidatii nefiind intotdeauna cunoscuti).
        Doar la „locale” e votata prioritar persoana, binecunoscuta pe plan local.

        Tzepelica

        17/08/2012 at 5:11 pm

        • Pai de „principii” s-au folosit si cei care-au „migrat” 😦
          Sunt constient ca multi „alesi” n-ar fi pupat scaun in casa boborului daca uninominalul ar fi fost „pe bune”.
          La locale? Hmmm… „uninominalul” e valabil doar pt „premari”, poate si pt „baronii-capitani-de-giudete”.
          Dar… intreaba tu chiar in cercul tau de cunoscuti/e de ce au avut al doilea/patrulea „bolintin-de-vot” si ce-au facut cu acela/acelea. O sa ramai surprins.

          Kenwood

          17/08/2012 at 5:18 pm

          • Intreaba-i tu pe cei din jur daca stiu cu ce „personalitate” au votat la Senat/Camera.
            O sa ai surprize colosale. 🙂

            Tzepelica

            17/08/2012 at 5:57 pm

            • Nu vreau sa fiu antagonic dar expunerea „personalitatilor” in cauza a fost suficienta. Si ante si post. Asadar, n-am surprize. Cel putin din randul celor din jur. Treaba e ca aceleasi prs habar n-au ce e acela consiliu local/judetean, ce face acel consiliu si daca (vb celor mici) „parintii lui stie” 😛

              Kenwood

              17/08/2012 at 6:06 pm

  26. Tocmai imi sosi un mail cu urmarile vizitei dictatorului in HarCov. Il scurtez putin:
    „Un caz absolut șocant a avut loc, ieri, în orașul Miercurea-Ciuc. Trimis de mama lui să cumpere o pâine, tânărul Árpád István, în vârstă de 17 ani, a început să vorbească dintr-odată în limba română cu vânzătoarea de la bufet.
    Martorii ne-au relatat că, după ce a ajuns la tejghea și a scos banii, tânărul a intrat instantaneu într-un episod spasmodic și a început să vorbească într-o limbă pe care ei nu o cunosc.
    Vânzătoarea Ildikó a părut vădit afectată de episodul traumatizant, repetând mecanic „Nem tudom, nem tudom!” . Norocul băiatului s-a numit nea Gheorghe, unul dintre cei zece vorbitori de română din oraș, care le-a explicat clientilor și vânzătoarei ce dorește adolescentul.”

    Ce poate face un dictator 😉

    victor L

    17/08/2012 at 4:59 pm

    • Asta-i din TimesNewRoman, cel mai probabil.

      EuCuMine

      17/08/2012 at 5:00 pm

  27. au astept verdictul pt. mitomanul plagiator,

    a plagiat ?, sigur, vreau sä-l väd cä demisioneazä javra

    theo- nona

    17/08/2012 at 4:59 pm

  28. MRU , trebuie sä aparä mai des in public.
    contactul cu oamenii este f. necesar.

    theo- nona

    17/08/2012 at 5:02 pm

  29. sper ca cei dela academie sä nu-i ierte pe plagiator.

    theo- nona

    17/08/2012 at 5:03 pm

  30. Articol bun si clar.
    MRU are suport in lumea care conteaza.
    We shall fight.

    A A

    17/08/2012 at 5:07 pm

  31. Fenechiu trebuie urgent pedepsit, pt. amenintzärile si jignirile aduse justitziei,
    tocmai el, escrocul mizerabil isi permite asa ceva, il deranjazä mafiotul e
    disperat, cä-si face treaba.procuratura.

    theo- nona

    17/08/2012 at 5:08 pm

  32. conteazä fiecare om in sprijinul lui MRU;
    desigur cei care l-au cunoscut dinafarä, sunt incantatzi.

    theo- nona

    17/08/2012 at 5:10 pm

  33. sper ca CCR , sä repunä pe presedinte in functzie, sä nu
    hräneascä haosul si escrocheriile mafiotzilor.

    theo- nona

    17/08/2012 at 5:11 pm

  34. EuCuMine,
    nu, este din Banat, unde ne permitem sa glumim intre noi.

    victor L

    17/08/2012 at 5:20 pm

    • Modul in care este construit m-a dus cu gandul la satira celor de la TNR.

      EuCuMine

      17/08/2012 at 5:50 pm

  35. apropos de TB azi Román nyelvlecke székelyeknek II. 🙂

    http://kukker.manna.ro/showvideo/3861/roman_nyelvlecke_szekelyeknek_ii

    lastnightmusic

    17/08/2012 at 5:20 pm

  36. Salutare all. Salut Theophyle.

    Articolul lui MRU este ok, chiar daca mai are mici scapari. Insa pentru publicul caruia i se adreseaza este ok. Totusi numai cu un cotidian important nu este suficient. Ar trebui sa scrie ceva asemanator si la FAZ, in Franta, in Anglia. Cu cat mai mult cu atat mai bine. Si poate nu ar strica sa fie mai activ si la televiziunile din Romania (cele care ill accepta, of course).

    In ce priveste USL doar atat:, Puie Monta !

    Reddog

    17/08/2012 at 5:24 pm

  37. Salut Victor L.

    De acord cu opiniile tale de ieri !

    In ce priveste fotbalul, ca de obicei spun doar atat: JOS Poli ! Hai UTA !

    Reddog

    17/08/2012 at 5:27 pm

  38. Buna ziua
    Bun articolul lui MRU dar eu as prefera din partea lui un articol despre intentiile lui de viitor. Ce are de gand sa faca cu ICCD, ce e cu sistemul asta de aliante cu PDL, NR si PNT si mai ales cand are da gand sa faca un partid ca timp nu prea mai e.

    Ion

    17/08/2012 at 5:32 pm

    • Nu-i nimic nou mar. Asemenea practici nu sunt noi. Au avut drept rezultate „premari” instalati cu „votul” puscariasilor, tiganilor ori al militarilor in termen (cand inca mai erau). Iar ca s-o spun pe-a dreapta, potrivit estimarilor, in 2ooo, Isarescu ar fi trebuit sa fie in turul doi.

      Kenwood

      17/08/2012 at 5:45 pm

  39. Au inebunit de tot, nu mai au ratiune. In mod normal ONG-rile ar tb sa iasa in strada, dar nu am auzit nimic….liniste totala.
    http://www.ziare.com/toni-grebla/stiri-toni-grebla/toni-grebla-nu-procurorii-anchetatori-vor-raspunde-ci-sefii-lor-1184819

    mar

    17/08/2012 at 5:41 pm

    • E oare legitimă această acţiune a procurorilor? A susţine contrariul e iresponsabil.
      http://www.dw.de/dw/article/0,,16174992,00.html
      => Toni Grebla este iresponsabil!

      Ronis ot Astria

      17/08/2012 at 5:47 pm

      • Lista de iresponsabili e muuullltt mai lunga. A devenit astfel tocmai in absenta unui cadru legislativ coerent. Ca sa nu mai spunem ca si aparentele au fost salvate prin numirea vodcaroiului la curtea-de-cioante. Adica aceea care da descarcarea de gestiune.

        Kenwood

        17/08/2012 at 5:50 pm

    • care ong-uri ? Ca, din puzderia de asociatii, cele autentice sunt o minoritate ! (vorbesc din „lontru’ ” unora) cu extrem de putini membri…

      arrletty

      17/08/2012 at 7:08 pm

  40. salut Reddog,
    ce sa mai zic? ai ramas cîine pina la moarte, se pare.
    Am si eu un slogan: hai CFR, huuuo pentru U, tradatorii (s-a miticizat total 😉 )

    victor L

    17/08/2012 at 5:43 pm

  41. Ziua buna,

    Presupusa luare de pozitie, ieri, a iccd si a lui MRU, cred ca a avut un impact mare. Am impresia ca sunt multi care au asteptat o luare de pozitie mai „forte”. Eu sunt unul dintre ei. Ati citit interviul cu MN din evz de ieri? Spune tot.
    Atat pdl cat si nr vor sa se foloseasca de imaginea iccd si a lui MRU electoral, dar am impresia ca trateaza iccd ca pe un milog.

    eugeni

    17/08/2012 at 5:44 pm

  42. Un uom plin de el si nu stiu pe ce se bazeaza:
    -„Să înţeleg că vreţi să păstraţi un soi de independenţă a Noii Republici.

    -Nu un soi de independenţă. Toată independenţa posibilă.”
    Vrea sa fie sef.
    In felul asta chiar se duce dreqului toata recolta de tapita.

    victor L

    17/08/2012 at 6:07 pm

  43. Seara buna
    Pentru mister @ Tzepelica
    Traseismul politic , „turismul” din un partid in altul e practicat intens si in o tara sudista . 151 „tradatori” sau „patrioti” (depinde de punctul de vedere 🙂 ) au schimbat taraba politica in Italia de la inceputul legislaturii .

    E o caracteristica a partidelor (public mari) dar cu numere foarte mici de membri cotizanti reali .Invers proportional e numarul de „donatori financiari ” . 🙂
    Aceste partide sint construite pe o increngatura de interese individuale care duc la o „migratie” imediata cind privilegiu , finantarea de la stat a firmelor de familie e periclitata de evolutia situatiei politice sau conjuctura economica . Ideologia acestor partide e doar de fatada , o mana de vopsea pentru a lua ochii multimii.
    Simplificind , e diferenta intre politica ciolanului si politica intereselor natiunii .

    stefan60

    17/08/2012 at 6:14 pm

    • Oportunismul sa traiasca !
      Si ginta latina, bineinteles.
      „Oneste bibere”, coane Fanica ! 😆

      Tzepelica

      17/08/2012 at 6:38 pm

  44. http://www.hotnews.ro/stiri-politic-13040841-europarlamentarii-usl-catre-barroso-reding-aveti-obligatia-pronuntati-asupra-anchetelor-desfasurate-parchet-dna.htm
    acesti indivizi s-au uitat numai la A3 si si-au construit propria „realitate”, care nu are chiar nimic de-a face cu ce se intampla de fapt! Altfel nu imi explic ridicolul in care accepta sa se scalde zi de zi …

    Ronis ot Astria

    17/08/2012 at 6:43 pm

  45. „Faptul că premierul Victor Ponta se face că nu știe că ministrul Turismului, Eduard Hellvig, a finanțat din bani publici cu 315.000 de euro concertul lui Lady Gaga are o posibilă explicație: același demnitar a dat asociației care organizează Raliul Sibiului 238.084 de euro din bani publici. Ponta a fost prezent anul acesta la raliu, ca spectator. În anii trecuți, premierul a concurat într-o echipă în care a fost copilot.
    ……………………
    Întrebat cum a obținut această finanțare și câți bani a cerut oficial, Sorin Itu, președintele asociației și organizatorul raliului, e declarat pentru EVZ: “Am depus o cerere, acum câteva luni, pentru că raliul de la Sibiu este un eveniment de talie mondială. Nu știu cîți bani am cerut”. Sorin Itu nu a știu să explice EVZ pentru ce a primit acești bani și ce a trebuit să ofere Ministerului Turismului în schimbul lor.”

    Maine fac si eu o cerere… 🙂

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/Hellvig-a-finanat-cu-238000-de-euro-din-bani-publici-pasiunea-premierului-Ponta-996898.html

    Tzepelica

    17/08/2012 at 6:43 pm

    • Cereri fac multi .
      Rolul politicianului de moment e sa stie pe cine trebuie sa finanteze de la buget .
      De regula pentru ca respectivul beneficiar e un donator de vaza a partidului sau chiar a politicianului . Se intimpla sa fie finantata si firma nevestei , finului , amantei ,s.a.m.d.
      Buget mic , cheltuieli ridicate . 😆

      stefan60

      17/08/2012 at 6:48 pm

      • Circuitul banilor in natura, n`asha ?
        Te facem ministru daca imparti cum trebuie cascavalul. 😆

        Tzepelica

        17/08/2012 at 6:55 pm

  46. TVRi a inceput sa repete ce zice haznaua3. M-a sunat cineva de peste mari si tari ingrijorat de anchetele din sate. Nu s-a spus ca este vorba de anchetarea fraudelor, votului multiplu etc. Am lamurit situatia.

    eugeni

    17/08/2012 at 6:45 pm

    • era de asteptat!

      Ronis ot Astria

      17/08/2012 at 6:46 pm

  47. fa o cerere, dar in ea sa specifici ca vrei sa ti se ia, nu sa ti se dea 😛

    victor L

    17/08/2012 at 6:47 pm

    • De luat se ia fara cerere.
      Inca n-ai aflat ?

      Tzepelica

      17/08/2012 at 6:49 pm

  48. Citesc despre cazul Hidrotehnica .
    Cauzele insolventei in care pe linga contractele cu „baietii destepti”sint enumerate alte 8 probleme .
    Citind ca 59 % din salariu era compus din prime , sporuri , s.a.m.d , fac o legatura mintala cu falimentul Alitalia .
    Tot salarii umflate sindicalist , privilegii acordate unor categorii de angajati care au dus la final ca compania sa piarda 1 milion euro pe zi .
    Gluma polulara zicea atunci ca daca nu ar zbura , Alitalia ar fi fost in activ . 😆
    PS . Azi , mult redimensionata , redusa organic si privatizata cu „dedicatie ” , e tot in pierdere . Mai mult de un milion zilnic . 🙂

    stefan60

    17/08/2012 at 6:56 pm

    • Administratorul judiciar incearca sa sugereze ca pagubele au fost provocate doar in perioada 2005-2012, adica dupa guvernarea Nastase.
      Gogosi pt. gugustiuci.

      Tzepelica

      17/08/2012 at 7:02 pm

      • App de gogosi: o tipa venea dimineata tropa-tropa cu un mare sir de covrigi. Am intrebat-o-n gluma ca data fiind noua conducere de partid si de stat cati caini a omorat pt covrigii aia?… s-a uitat la mine ca si cand tocmai ii spusesem c-a murit ma-sa 😛

        Kenwood

        17/08/2012 at 7:12 pm

    • ponderea salariului de baza pentru timpul efectiv lucrat este de 41% din totalul veniturilor pe salariat, iar diferenta de 59% este reprezentata de sporuri si indemnizatii; printre sporurile acordate salariatilor Hidroelectrica sunt si cele pentru decesul socrilor, bunicilor sau nepotilor …
      http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-13040017-administratorul-judiciar-hidroelectrica-pierderile-companiei-insumat-1-1-miliarde-euro-ultimii-6-ani-acordurile-baietii-destepti-nu-sunt-motivul-exclusiv-intrarii-insolventa-mai-sunt-alte-8-cauze.htm

      Ronis ot Astria

      17/08/2012 at 7:20 pm

    • Oricum ai apuca-o Stefan, sa ajungi sa declari o companie hidroenergetica in insolventa nu poate insemna altceva decat c-ai spoliat-o. Sa ma scuzi dar paralela cu o companie de transport aerian nu prea sta-n picioare. Ca la asta se mai adauga si faptul ca venitul lunar al unui paznic de noapte de la Hidroelectrica e de 2o de ori mai mare decat cel al unei contabile de premarie de comuna de la tara e doar cireasa de pe tort.

      Kenwood

      17/08/2012 at 7:44 pm

  49. Basescu a parasit garajul si a ajuns in Covasna .
    Ungurii din zona au inceput sa vorbeasca si romaneste . 😆

    stefan60

    17/08/2012 at 7:17 pm

  50. Elwis ne pregateste ceva :
    „…cea mai mare avere a TVR o reprezintă în acest moment zestrea imobiliară, deloc de neglijat dacă avem în vedere faptul că televiziunea română are în administrare, potrivit Legii de organizare și funcționare, 68.102 metri pătrați, chiar în buricul Capitalei, pe Calea Dorobanți nr. 191. Această zestre imobiliară este completată cu încă 12.100 metri pătrați pe Strada Moliere, din apropierea Dorobanților și cu încă vreo 2700 de metri pătrați în sectorul 1, pe str. Sergiu, unde se află autobaza instituției. Ei bine, acest uriaș potențial imobiliar din centru Bucureștilor, a fost luat la ochi de noua conducere uselistă a TVR , care a discutat despre o posibilă afacere cu terenurile și clădirile din zona Dorobanți chiar în ultima ședință a Consiliului de Administrație, desfășurată săptămâna trecută, atunci când s-a decis și desființarea TVR Cultural și a TVR Info din motive de economie.”

    http://www.curentul.ro/2012/index.php/2012081775598/Actualitate/Liberalii-pregatesc-un-tun-imobiliar-cu-terenurile-si-cladirile-TVR-din-Dorobanti.html

    Tzepelica

    17/08/2012 at 7:19 pm

  51. Kenwood,
    buna gluma cu ciini omoriti pentru a avea covrigi 😉
    Oare in Rusia nu exista un USL?
    „Increderea rusilor in presedintele Vladimir Putin a scazut la un nivel record dupa alegerile prezidentiale din acest an, arata un sondaj publicat de Centrul independent Levada si citat de RIA Novosti. Mai putin de jumatate dintre rusi (48%) apreciaza performanta lui Putin ca presedinte”
    Un referendum, ceva.

    victor L

    17/08/2012 at 7:20 pm

    • O stiu ca fiind mare fana cacarau & puie monta.

      Pai in Russia e ca-n bancurile cu vitezele reformelor: incet, f incet si marsarier. Acolo o adnatura de tip USL ar fi considerata chiar reformatoare.

      Kenwood

      17/08/2012 at 7:32 pm

  52. Pentru ca cineva sa nu aiba dubii ca ceea ce se comite in Romania nu este cunoscut, va recomand un articol fundamental, aveti traduceri fragmentare in limba romana pe Politeia Europeana si articolul integral in engleza – absolut de citit!

    Mediapart: PES şi EPP – aveţi nevoie de un loc mai liniştit decât România

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2012/08/17/mediapart-pes-si-epp-aveti-nevoie-de-un-loc-mai-linistit-decat-romania/

    La origine – The “Russian mountains” constitutional court. Bineinteles ca face aluzie la carusel si la balci 🙂

    Theophyle

    17/08/2012 at 7:22 pm

    • Se stie tot . Se analizeaza tot .
      Se fac previziuni pe toate scenarile posibile .
      Depinde doar de Romania directia pe care o ia .

      stefan60

      17/08/2012 at 7:30 pm

      • Salut Stef,
        daca ai fi intrebat acum 6 luni probabil ca as fi avut un raspuns. Astazi nu am. Pentru asta nu-l iert pe Basescu indiferent de ce scriu sau gandesc altii.Care chiar sunt prietenii mei virtuali de ani de zile

        Theophyle

        17/08/2012 at 7:33 pm

    • ….Tinand seama de riscurile potentiale, este vital ca aceasta criza sa se sfirseasca ACUM!

      lastnightmusic

      17/08/2012 at 7:39 pm

    • buna ziua. Cat timp Ponta crede ca Hannes Swoboda/Hollande il sustin va continua sa faca joc dublu. Cine-l va trezi la realitate pe Swoboda? greu de zis si la fel de greu e de zis daca Swoboda vrea sa se trezeasca (si implicit sa recunoasca ca a sustinut un putsch-ist).

      cinic

      18/08/2012 at 10:42 am

  53. Teophyle,

    Un bun articol a lui MRU, la extern. Dar la intern?

    eugeni

    17/08/2012 at 7:27 pm

    • salut eugeni,
      cand o sa-l scrie te asigur ca il voi publica 😆

      Theophyle

      17/08/2012 at 7:30 pm

  54. Pare halucinant numarul de votanti in unele sectii 😉
    si ultimele stiri::
    „• Ponta şi-a trecut deja în CV prezenţa la concertul Lady Gaga”

    „• Pentru că nu poate ajunge la concert, Traian Băsescu va primi din partea serviilor secrete stenogramele complete ale evenimentului”

    victor L

    17/08/2012 at 7:33 pm

  55. USl a terminat de dat ordine in Romania. Urmeaza Europa. Se pregatesc Statele Unite ale Americii. „Europarlamentarii USL catre Barroso si Reding: Aveti obligatia sa va pronuntati asupra anchetelor desfasurate de Parchet si DNA ” (Sursa: hotnews)

    leon

    17/08/2012 at 7:33 pm

    • Te asigur ca o sa o ia in barba. Citeste ceea ce probabil citesc si ei ai linkul pe Politeia Europeana

      Theophyle

      17/08/2012 at 7:35 pm

  56. @Ronis ot Austria
    Referitor la cazul Hidroelectrica, acelasi administrator judiciar anunta „marea realizare” :
    „Denunţând cele 6 contracte din 10, am disponibilizat 7,5 milioane de megawatti sau 7,5 terrawatti pe care i-am valorificat pe piaţa liberă fie pe piaţa contractelor bilaterale sau pe piaţa zilei următoare la un preţ mediu de 150 de lei pe Megawatt”
    Stii cat inseamna asta, in putere ?
    Doar 850 MW.
    Cand are apa, Hidroelectrica livreaza sistemului 3000-3500 MW, adica de 4 ori mai mult.
    Concluzia ?
    De la baietii destepti s-a luat doar un sfert din cantitatea contractata.
    Unde merge, in continuare, restul energiei ?
    Ghici.
    Nu mai zic de pretul (penibil) de 150 lei/MWh, minuscul fata de preturile curente de pe piata.

    Tzepelica

    17/08/2012 at 7:35 pm

    • Grivco sau nu mai sunt in piata?

      mar

      17/08/2012 at 7:43 pm

      • Este.
        Cainele nu pleaca de la macelarie.

        Tzepelica

        17/08/2012 at 7:44 pm

    • La baietii super destepti !!!

      P.S. Nu e Austria ci Astria … 🙂

      Ronis ot Astria

      17/08/2012 at 7:57 pm

      • P.S.2. Astria apud Charles Howard Hinton in 1907

        Ronis ot Astria

        17/08/2012 at 8:03 pm

        • Möbius a fost un pic mai devreme. Sa nu-l uitam pe Lewis Carroll. A trecut mult timp de cind ma fascinau. Iti multumesc ca mi-ai adus aminte.

          Daniel

          17/08/2012 at 10:40 pm

  57. Mi se pare normal ca in puscarii nr. celor care au votat sa atinga si 120 %.
    Bantuiau turistii prin locurile alea. 😆

    Tzepelica

    17/08/2012 at 7:38 pm

  58. Racoviceanu arunca fumigene la B1, mare gunoi 👿

    mar

    17/08/2012 at 7:39 pm

    • incearca sa-l compromita pe MRU si ICCD

      mar

      17/08/2012 at 7:41 pm

  59. salut,

    pe asta o stiati?

    Salariul mediu în Hidroelectrica,1.643 euro. Angajaţii primesc 70 de beneficii. Un şofer are salariu brut de 9.900 lei

    http://bit.ly/OEhnmM

    skorpion

    17/08/2012 at 7:46 pm

  60. victor L,

    mi-a placut gestul cunostintei tale vizavi de taximetrist,
    a procedat super
    🙂

    skorpion

    17/08/2012 at 7:48 pm

  61. Este profund rusinos ca evolutiile politice dintr-o tara europeana au ajuns sa aiba nevoie de explicatii, in asa fel ca orice om civilizat sa poata sa le inteleaga, in sfarsit.
    Pe de alta parte, e bine, ca actiune externa. Ar fi interesant si un interviu la Vocea Rusiei, bine, poate nu chiar acum.
    Apropos de imagine: O mica greseala in sigla: privirea indreptata spre stanga ( in urma ) , in loc sa fie indreptata spre dreapta ( inainte ) . Sau cel putin, corpul indreptat mai in fata + privirea clasica de „urmeaza-ma”.

    lup alb

    17/08/2012 at 7:51 pm

    • Salut,
      cred ca gandirea a fost sa arati figura vazuta de privitor, nu credeti?

      Theophyle

      17/08/2012 at 7:57 pm

      • Banuiam, de asta am si mentionat si ” privirea clasica de “urmeaza-ma””. Directa, deschisa, optimista si ofensiva, in obiectiv. Actiune, nu contemplare. Miscare si energie numai din privire si gest. Pe axa stanga -> dreapta si jos-> sus.
        + Lumina: Inaintele este mereu in lumina (blanda sau bright,depinde); spatele- trecutul este intunecat. Aici este invers.
        Dar… Fiecare cu viziunea si subliminalele sale….:)

        lup alb

        17/08/2012 at 9:12 pm

      • Buna seara.
        Banuiam, de asta am si mentionat si „privirea clasica de “urmeaza-ma””. Adica o atitudine activa, nu contemplativa. Un jumatate de gest energic, nu un static. O actiune, nu un ” stau sa te astept”. O axa pozitiva, de la stanga->dreapta si de jos->sus. Nu egala – doar pe axa X. Puncte de fuga, nu planeitate.
        + Lumina: inaintele (viitorul) este mereu luminos (bland sau bright). Trecutul (spatele) este intunecat. Aici este invers.
        Dar fiecare cu viziunea sa ( si cu subliminalele….:) ).

        Lup Alb

        17/08/2012 at 9:28 pm

        • Scuze, mi-a cazut un browser, si am recompus mesajul in alt browser, fara sa stiu ca primul a fost luat deja.

          Lup Alb

          17/08/2012 at 9:31 pm

  62. skorpion,
    in general cu multi pensionari militari sint in razboi declarat (aici, in orasul meu) si nu glumesc, ne contram ori unde ne intilnim; sint obtuzi, adevarati Mos Teaca.
    Dar cunosc si citiva fost ofiteri si subofiteri de mare calitate.
    Vreau sa va spun pe scurt cum a cazut unul din lac in put.
    Bunicul sau, bosniac, a plecat dupa al doilea mondial de teama comunistului Tito si s-a stabilit in Romania crezind ca aici comunismul nu va patrunde, find Regat. Si a dat peste alt drac.

    victor L

    17/08/2012 at 7:59 pm

  63. dragii mei, indiferent cat de interesant va fi o emisiune,

    cand va fi si antipaticul Racoviceanu inchid. omul cu fatzä

    de puscärias mafiot, este venin , o infectzie intruchipatä, face pe

    atot stiutorul, imi este realmente greazä de acest om.

    theo- nona

    17/08/2012 at 8:03 pm

  64. Racoviceanu nu este numai un gunoi, este o haltä de gunoi inputzitä.

    theo- nona

    17/08/2012 at 8:06 pm

  65. […] preluat de pe Politeia. [**] Tradus in limba romana de Elvira Popeti [***] Articolul original din limba germana ediția […]

  66. La articolul dat de @ mar este un comentariu haios: „Soferul masinii era Basescu. Stiu sigur.”

    victor L

    17/08/2012 at 8:06 pm

    • tot de acolo:
      Ea ii zicea “Coruptul meu mare ! “
      El Ii respundea “ Sentinta mea mica !” 🙂

      Ronis ot Astria

      17/08/2012 at 8:21 pm

  67. […] preluat de pe Politeia [**] Tradus in limba romana de Elvira Popeti [***] Articolul original din limba germana ediția […]

  68. ce naiba dä zor cu fostul rege, este o epavä,un tzombi.

    si DUDA FOSTUL SECURIST; manä in manä cu iliescu,felix,etc.

    ROMANIA este republicä, trebuie starpitzi neo-comunistii.

    theo- nona

    17/08/2012 at 8:08 pm

  69. tds/lnm

    Mai existi bassistule ? (skorpy si evz am vazut ca mai emit in eter)

    NU am inteles ce ai vrut sa spui mai sus

    skorpion

    17/08/2012 at 8:14 pm

    • Pai stii tu…. ca la conferintele de presa Chucky spune de obicei: A…. Evenimentul zilei ! B1! Mai existati ? Asa ca o parafraza: atunci cind intru si vad ca tu si VictorL inca mai combateti aparind steagul lui T Basescu ma bucur ca inca rezistati opiniilor generale 🙂

      lastnightmusic

      17/08/2012 at 8:24 pm

      • aha, aha,
        am inteles,
        🙂
        rezistam, ce sa facem?!
        doar este cel mai tare politician din ultimii 22 de ani pe plaiurile acestei tari atit de ciudate, fascinante si mereu surprinzatoare….si cind zic ”cel mai tare” nu glumesc, chiar este asa.
        Astept sa vina altul si mai bun, dar sa nu treaca vreo citeva decenii…..ca o sa-l salut de undeva din eter
        😛

        skorpion

        17/08/2012 at 8:29 pm

  70. http://www.hotnews.ro/stiri-politic-13041352-victor-ponta-pentru-wall-street-journal-pentru-binele-tarii-curtea-constitutionala-trebuie-ajunga-verdict-perioada-instabilitate-durat-prea-mult.htm
    daca citesc pe „invers” declaratia lui Copy Paste (asa cum m-am obisnuit sa le citesc pe toate!), ma ia cu fiori pe sira spinarii …

    Ronis ot Astria

    17/08/2012 at 8:25 pm

  71. Sal@all,
    Imi doresc ca maine sa fie o zi in care sa inteleg care va fi legea de desfasurare a alegerilor parlamentare.
    Abia atunci voi intelege si negocierile noii aliante electorale.Posibil sa inteleg si ce va face MRU.Nu mai vreau confuzii.Vreau transparenta.Cred ca acest lucru e mai important ca subiect de discutii decat chiar decizia CC de pe 21.

    cristibucuresteanu

    17/08/2012 at 8:29 pm

  72. @kenwood
    Ca unu care am fost in mai toate centralele hidro sau pe carbune si in mai toate cotloanele acestora , nu trebuie sa ma lamuresti .
    Legatura Alitalia – Hidro e facuta doar pentru a demonstra cum eceleasi interese interne duc la aceleasi rezultate . Indiferent de sector , tara , nivel de dezvoltare .

    @ Theophyle
    In o tara normala , (nu neaparat un mega stat de drept universal recunoscut ), curtea suprema ar fi dat deja un verdict definitiv si obligatoriu .
    Ce se intimpla in Romania e un regres . O degradare colosala a statului . Si asta occidentalii o vad cu ochii lor din tara . (respectiv ambasade ) .
    Noi cel mult putem face supozitii . E clar in schimb ca viitorul e in culori sumbre .

    stefan60

    17/08/2012 at 8:31 pm

    • Nu incercam sa te lamuresc, doar subliniam aberatia. Prin insolventa Hidroelectrica am devenit, din nou, unici in lume. Am inteles si de ce-ai facut comparatia. Cred insa ca s-ar fi-nteles mai bine o paralela cu Itaipu Dam 🙂

      Kenwood

      17/08/2012 at 8:54 pm

  73. handicapatul Ponta face pe interesantul, vrea rapid un verdict,

    este um mizerabil mincinos, a prvocat referendum, a cheltuit

    30 de milioane de euro, si acum ce vrea sä spunä ?

    EU AS VREA CA ACEST NEMERNIC ; SÄ DISPARÄ:

    theo- nona

    17/08/2012 at 8:35 pm

  74. CCR, sper cä stie, nu vom inghitzii altceva decat invalidarea.

    cine va vota contra invalidärii, il vom intreba prin CC-VENETZIA

    sä spunä motivatzie. s-a terminat cu jocul politic, chiar si pt. todorel

    theo- nona

    17/08/2012 at 8:38 pm

  75. Putin , elibereaza-le pe Pussy Riot !
    http://www.facebook.com/amnestyusa

    lastnightmusic

    17/08/2012 at 9:17 pm

  76. Prostia cica ar fi un domeniu vast. Dar cind un politician poate afirma asa ceva: „Vicepreşedintele PSD Ecaterina Andronescu a declarat, vineri, la Târgovişte, că nu îşi putea imagina că procurorii pot derula anchete scoţând, în unele judeţe, oameni din biserică şi punându-i să jure pe Biblie, pe capota maşinii”, ce poti sa faci? Cum sa ai imunitate pentru asemenea declaratii mincinoase ponegrind niste oameni?
    Bine, de la o asemenea ministresa care a infiintat o comisie sa-i spele de plagiat seful, e drept ca nu poti sa ai pretentii, dar democratia care permite politicienilor sa spuna orice vor mintind alegatorii, nu e o societate de trait.

    victor L

    17/08/2012 at 9:19 pm

    • Nu sunt prosti de loc.
      Vor sa atenueze lovitura asta napraznica a devoalarii fraudelor electorale si faptul ca fraudatorii vor fi speriati pentru la toamna. Ei incearca sa mentina moralul ridicat zecilor de mii de fraudatori la referendum.
      Chiar si chestiile cu CCR . E clar ca TB se va intoarce la Cotroceni, Tot ce incearca ei este sa iasa cu fata mai curata din infringerea asta

      lastnightmusic

      17/08/2012 at 9:33 pm

      • tds ,pentru mine inca nu e nimic clar.Probabil va fi cand voi vedea o platforma de dreapta,cu toate colegiile acoperite in armonie.Nu mai cred in nimic.Pe unde sant spun unii de la pdl ca nu i-a anuntat nimeni sa nu mearga la vot.Lucruri imi par mai complicate decat dau pe sticla.Poate complic eu lucrurile ca m-am speriat.
        Vad doar ca niste strategi au subdimensionat o groapa de gunoaie si acum totul da pe dinafara.La dracu lumea normala astepta altceva de la anu’ asta .In nici un caz Iliescu.

        cristibucuresteanu

        17/08/2012 at 9:52 pm

  77. antonescu pe irtv este intr-un delir extrem, e periculos nebunul… e periculos si iresponsabil complet.

    halex

    17/08/2012 at 9:54 pm

    • dar cum altfel?

      Ronis ot Astria

      17/08/2012 at 9:56 pm

  78. Crizel la TV (ca in fiecare seara!) despre schimbarea lui Daniel Morar si Codruta Kovesi:
    In legatura cu dl Morar legea crede ca trebuie sa plece, si-a terminat mandatele, este intr-o prelungire pentru ca nu s-a facut nicio propunere de la Ministerul Justitiei, sper ca in curand sa se faca, sa avem un ministru al Justitiei cu norma intreaga.
    In ce o priveste pe dna Kovesi, mandatul ei expira in septembrie. Personal, cred ca ministrul Justitiei si presedintele, trecand prin CSM, trebuie sa se gandeasca foarte serios la noua formula.
    Asta este viata in democratie, si in aceste institutii, ca si in Parlament, oamenii se mai schimba.
    Exista ceva ce a devenit destul de periculos, cele 11 puncte discutate de premier cu dl Barroso.
    Eu vreau sa inteleg ca atunci cand 2 din cele 11 puncte sunt sa fie pastrati sefii parchetului si DNA asta a fost preocuparea unei ingrijorari, ca cineva doreste sa faca un set de schimbari foarte radicale si rapide
    Daca intelegem ca asta s-a referit la perioada acelor zile pana in referendum, e un lucru de acceptat.
    Daca intelegem asemenea porunca sine die e inacceptabil.
    Sunt convins ca nu poate exista niciun presedinte sau premier care sa accepte porunci, de nicaieri.

    Deci, se pregatesc pt. un „interimat” cu prelungiri (pana la mijloc/sfarsit de septembrie!) & pt. schimbarea lui Morar (chiar saptamana viitoare?!) si Kovesi (la inceput/mijloc de septembrie).
    Restul tembelismelor sunt la
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-13041642-crin-antonescu-realitatea-ora-21-00.htm

    Ronis ot Astria

    17/08/2012 at 9:55 pm

    • @ Ronnie prietene,te rog frumos spune si mie ce inseamna ot Astria ca nu mor prost si sa dorm usor .Recunosc cinstit ca sant din regiunea Nord Est.Multumesc,nimic personal,doar curiozitate pura.

      • 🙂 🙂
        Astria este numele unei tarii imaginare in doar 2 dimensiuni (lungime & latime) si a fost folosit de Charles Howard Hinton in „An Episode Of Flatland Or How A Plain Folk Discovered The Third Dimension: To Which Is Added An Outline Of The History Of Unaea”, London, Swan Sonnenschein & CO., Limited, 1907.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Howard_Hinton

        P.S. Si e doar Ronis (nu Ronnie) ! 🙂

        Ronis ot Astria

        17/08/2012 at 10:27 pm

  79. mä intreb , cat este de nebun CTP; adicä simplii votantzi dacä au votat
    de 8 ori, s-au 2, nu este ilegalitate?

    CTP, este iratzional, nimeni nu are ceva cu votantul corect, egal pe ce
    a pus stampila. este rusinos cä acest CTP, se face apärätorul hotzilor si
    a baronilor ce i-au instigat. acest tzombi al jurnalismului ,este total gretzos-.

    theo- nona

    17/08/2012 at 9:56 pm

  80. si eu sper ca paiatza CRIN, sä disparä din viatza politicä,

    dar trantorul nu poate, nu stie nimic sä facä, este un nimeni.

    vai de mama lui de schizofrenic, un om ratat combinat cu mafiotzii.

    theo- nona

    17/08/2012 at 9:59 pm

  81. acum si-au dat arama pe fatzä banditzii din USL

    VOR JUSTITZIA, mama lor de mafiotzi.

    theo- nona

    17/08/2012 at 10:00 pm

  82. astia un teroristii statului de drept.

    dacä vine Bäsescu, nu mai pot face chiar asda schimbäri la CSM;CCR;
    ANI;DNA, ETC:

    ACUM ROMANI SÄ VEDETZI PT: CE TALHARI ATZI VOTAT:

    theo- nona

    17/08/2012 at 10:03 pm

  83. noapte bunä.

    theo- nona

    17/08/2012 at 10:03 pm

    • noapte buna! 🙂

      Ronis ot Astria

      17/08/2012 at 10:07 pm

  84. Foarte bun Sorin Ionitza pe B1.

    mar

    17/08/2012 at 10:32 pm

  85. Putoarea nationala dormeo iar a grait cu vocea de bidon gol . Acest schizoid va sfarsi in camasa de fortza :mrgreen: Vom ajunge/am ajuns la stalpul imfamiei cu acest guni cu pretentii de sef de stat 👿
    „România nu acceptă porunci de nicăieri, nici de la Bruxelles. Forţa Germaniei, nu se compară cu a României, însă în sensul vocii şi al puterii de acţiune, nu suntem mai prejos decât nimeni. Luxemburghezii sunt respectaţi pentru că au propuneri. România a fost un partener comod pentru alţii şi neprofitabil pentru România”,
    „Cu cât ajunge Mona Pivniceru mai repede ministrul Justiţiei, cu atât mai bine” – Crin Antonescu.
    „Aş fi de acord cu reinstaurarea monarhiei în României” – Crin Antonescu.
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/Crin-Antonescu-Nu-l-am-dojenit-pe-Victor-Ponta-996940.html

    mar

    17/08/2012 at 10:39 pm

    • @mar,

      mi se pare extrem de grav ce scrie mai sus, ca ar fi spus cretinescu,
      adica cu subiect si predicat: Daniel Morar si Koevesi OUT!
      chiar nu se poate opri acest delir antidemocratic??????????

      skorpion

      17/08/2012 at 10:58 pm

      • Skorpi, in seara asta schizoidul a taiat bruma de rezistentza care-l mai tinea in viata politica, nu cred ca gresesc daca spun ca este un cadavru politic. – „Nu avem cum sa nu tinem cont de cei mari, sigur ca SUA e SUA, Germania e Germania, Romania e mai mica, mai saraca. Asta nu inseamna insa ca Romania trebuie sa se comporte ca o colonie sau un subordonat………
        De cine va e mai teama intr-o confruntare la prezidentiale, de Mihai Razvan Ungureanu sau de Sorin Oprescu? De Departamentul de Stat al Statelor Unite”

        http://www.hotnews.ro/stiri-esential-13041642-crin-antonescu-realitatea-ora-21-00.htm

        mar

        17/08/2012 at 11:05 pm

        • o fi cadavru politic, mar, dar pina sa devina neant poate sa distruga si mai tare democratia din Ro….am senzatia ca atirnam de un fir de paie…..adineauri mi-a spus cineva ca tot crizel ar fi spus ca lumea sa iasa in strada daca se invalideaza referendumul.

          skorpion

          17/08/2012 at 11:08 pm

          • Skorpi, care lume ? Schizoidul dormeo traieste intr-o lume paralela, oamenii au alte prioritati. Idiotul nu intelege ca de la sfarsitul lunii iulie, oamenilor le-a explodat portofelul.

            mar

            17/08/2012 at 11:13 pm

    • In Constitutie scrie ca forma de stat republicana nu poate fi modificata. Prin declaratia, in calitate de presedinte, fie si interimar, ca e de acord cu reinstaurarea monarhiei, Antonescu nu incalca grav Constitutia?

      mc25

      18/08/2012 at 12:32 am

  86. Victor Ponta, pentru Wall Street Journal: Pentru binele tarii, Curtea Constitutionala trebuie sa ajunga la un verdict. Perioada de instabilitate a durat prea mult.

    …mie asta imi suna un pic suspect. Semnalul asta nu inseamna cumva ca gata, au pregatit urmatoarea etapa? (Ma refer la plimbarile prin tara in loc de telefoane, etc.)

    Daca la ea adaugi si afirmatia lui Dormeo ca sansele lui TB sunt minime de a se intoarce la Cotroceni… (Desi astea pot fi privite si separat ca de multe ori nu stie stanga ce face dreapta.)

    moldoveanu

    17/08/2012 at 11:07 pm

    • A doua este soluţia autodizolvării Parlamentului, despre care se tot vorbeşte în aceste zile: dacă referendumul e invalidat, pentru ca Băsescu să nu se întoarcă la Cotroceni, Parlamentul, înainte să decidă calea de urmat, se dizolvă, prin demisia din el a arcului USL.

      Astfel, România ar rămâne fără Legislativ fix înainte de Legislative, cu un preşedinte interimar la Cotroceni, un preşedinte suspendat pe lângă strada Vasile Lascăr, la sediul de campanie, un guvern ilegitim, care a contribuit la un puci parlamentar şi o mare problemă, ca sat fără câini exact în momentul când al doilea bump al crizei globale va izbucni cu furie şi va lovi România în plin.

      Inconştienţa acestor oameni este incredibilă. Sau poate că fac special.

      http://www.stareapresei.ro/usl-trage-de-timp-poate-poate-33945.html

      skorpion

      17/08/2012 at 11:14 pm

      • Buna seara!
        Parlamentul nu se poate „autodizolva” chiar daca demisioneaza toti parlamentarii USL. Raman ceilalti si cvorumul va fi redus corespunzator. Intrucat alegerile legislative sunt aproape nu se mai pot organiza nici alegeri partiale pentru locurile vacantate.

        ribelalu

        18/08/2012 at 12:03 am

        • foarte corect. AU incercat asta in februarie tot la ideea geniala a lui Crizel.

          cinic

          18/08/2012 at 10:47 am

      • Poate Tariceanu&Co. a ratata cumpararea caselor ieftine din America (va amintiti?)si si dau o noua sansa in Romania 🙂

        emil

        18/08/2012 at 12:10 am

  87. Mai sunt romanii atat de naivi incat sa creada ca pot prospera izolandu-se? Un lucru ar trebui sa fie evident pentru toti – locurile de munca ale majoritatii romanilor depind de UE.

    finanteazi

    17/08/2012 at 11:20 pm

  88. Avand in vedere ca acest puci este „puciul avocatilor”, mergand pe sarma procedurala… nu m-ar mira.

    moldoveanu

    17/08/2012 at 11:27 pm

    • asta trebuia sa fie reply @skorpion

      moldoveanu

      17/08/2012 at 11:28 pm

    • @moldoveanu,
      da, este puciul puscariabililor cu ajutorul juristilor diabolici
      🙂

      skorpion

      17/08/2012 at 11:31 pm

      • 🙂

        moldoveanu

        17/08/2012 at 11:36 pm

      • ma intreb cat e onorariul de avocat pentru lovitura de stat pe lege 🙂

        moldoveanu

        17/08/2012 at 11:37 pm

        • buuuna intrebare!
          si cine este platitorul? voiculescu_felix_djerjinskii?

          skorpion

          17/08/2012 at 11:53 pm

  89. Dragos Paul Aligica, Democratia in Romania si inamicii ei, azi isterizati de parchet si DNA
    http://www.contributors.ro/fara-categorie/democratia-in-romania-si-inamicii-ei-azi-isterizati-de-parchet-si-dna/?cfcc
    un text exceptional !

    Ronis ot Astria

    18/08/2012 at 12:10 am

    • asa este!!!

      skorpion

      18/08/2012 at 12:15 am

  90. Buna Dimineata,
    Postare noua!

    Theophyle

    18/08/2012 at 7:59 am


Comentariile sunt închise.