Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Victor Ponta – mândria României

Victor Ponta, Primul Ministru al Romaniei, a reusit intr-un timp record sa ajunga pe paginile majoritatii cotidianelor lumii. Personal nu-mi aduc aminte de un fenomen asemanator, demn de Cartea Recordurilor Guinness. Bineinteles ca recordurile “batute” de Victor Ponta s-au referit la plagiat, minciuna, incalcarea normelor democratice ale Uniunii Europene si tentativa de puci. Astazi aduc la cunostinta cititorilor ultimele performante ale “tinerei sperante” a social-democratiei romanesti.

Congresul Statelor Unite. Liderii grupului de prietenie cu România din Congresul American, Michael Turner şi Loretta Sanchez, îşi exprimă deosebita îngrijorare în legătură cu evoluţiile recente din România, într-o scrisoare trimisă la 25 iulie secretarului de stat american, Hillary Clinton.

După decenii de opresiune comunistă, „România şi-a clădit o democraţie constituţională şi a perseverat în a deveni un stat membru al NATO şi Uniunii Europene„, au arătat congresmenii în scrisoarea lor.

România este un aliat de nădejde al Statelor Unite şi un stat democratic în creştere. Încrederea în ei ca aliaţi a condus la recenta decizie de a intra în parteneriat cu România în <<European Phased Adaptive Approach>>.”, se mai spune în scrisoare.

Cei doi co-preşedinţi ai grupului afirmă, însă, că „situaţia politică actuală din Romania pune sub semnul întrebării angajamentul pentru respectarea principiilor fundamentale ale democraţiei, statului de drept şi separarea constituţională a puterilor în stat”.

Semnatarii scrisorii împărtăşesc îngrijorarea ambasadorului american din România, Mark Gitenstein, ” această criză va ştirbi pe termen lung percepţia globală a României”.

Pe timpul acestei crize financiare din Europă şi România, „orice deviaţie constituţională va afecta viitorul financiar al ţării şi va pune în pericol viitorul democratic al României” – mai scriu cei doi aleşi americani.

Totodată, Michael Turner şi Loretta Sanchez încurajeză Departamentul de Stat să continue să facă paşii necesari pentru a convinge guvernul Romaniei să îşi păstreze angajamentele pentru valorile democratice. Vezi alaturat facsimila scrisorii trimise de acesti parlamentari americani, prieteni ai Romaniei. (link)

***

Despre FAZFrankfurter Allgemeine Zeitung a fost înfiinţat în 1949. FAZ este cel mai mare cotidian conservator şi liberal, devenind o  o referinţă pentru oamenii de afaceri, dar şi pentru intelectuali. FAZ este cel mai difuzat cotidian german în străinătate şi are una dintre cele mai răspândite reţele de corespondenţi din lume, ceea ce-l face independent faţă de agenţiile de presă  internationale.

FAZ: El crede ca îi merge oricum

Ponta il caracterizeaza pe presedintele Basescu (pe care vrea sa-l goneasca din functie) ca fiind un “Mafioso”. In realitate, structurile mafiote sunt raspandite in propriul sau partid (al lui Ponta).  Totusi, el (Ponta) mimeaza pe “neintelesul”.

Duminica, cu 5 zile inainte de referendumul privitor la demiterea presedintelui Romaniei, Traian Basescu , DIICOT a dat o lovitura. In Bucuresti si in alte 10 orase si localitati au fost perchezitionate 256 locuinte si birouri si au fost confiscate si transportate numeroase documente si calculatoare.

S-a actionat impotriva a 125 de personae care ar fi falsificat documentele pentru returnarea TVA pentru export ilegal de zahar in valoare de 40 milioane de euro. Responsabil pentru conducerea bandei se considera a fi senatorul PSD Cezar Magureanu, care s-a declarat, asa cum e uzual in Romania, victima a intrigilor politice.

Magureanu a fost ales pe listele PDL , a schimbat tabara alaturi de alti 80 de parlamentari in aceasta legislatura, si a aterizat in final la PSD – “palnia” colectoare a vechilor comunisti, al caror presedinte , Ion Iliescu, a chemat minerii in anii ‘90 in scopul inabusirii opozitiei democratice din capitala, al caror penultim PM este “parcat” in inchisoare pentru abuz in functie si coruptie si al caror actual presedinte de partid si PM executa pas cu pas o lovitura de stat, al carei prim tel este subjugarea politica a justitiei.

Ponta a afirmat la o mare adunare a sustinatorilor sai, care a avut loc in Craiova, ca Traian Basescu nu este doar un “mafiot, un mincinos si un ticalos”, care a furat banii pensionarilor si care ar face-o din nou. El trebuie supus duminica judecatii poporului, in asa fel incat sa se termine cu el, fiindca abia apoi “vom trai in pace”, eliberati de grija ca “Basescu ne intocmeste tuturor dosare”.

Parlamentul se opune CC – Intre cei 258 de deputati si senatori care au votat in 12 iulie, la fel ca Cezar Magureanu, pentru demiterea lui Traian Basescu, s-au gasit 3 parlamentari care tocmai fusesera condamnati cu suspendare si alti 12, a caror judecare inca nu s-a incheiat. Delictele puse in seama acestora sunt aceleasi: coruptie, abuz in functie, spalare de bani, santaj, inselaciune. Alti doi deputati, printre care Adrian Nastase, se gasesc in puscarie. Mogulul media si colaborator al securitatii Dan Voiculescu (Felix) si-a depus in cea mare graba mandatul cu cateva zile inainte de pronuntarea sentintei, pentru a evita un verdict al Inaltei Curti – acum procedura trebuie reluata in fata altei instante . PC al lui Voiculescu este alaturi , ca “Junior partner”, de PSD si PNL formand alianta de guvernare USL; grupul sau media Antena 1 si Antena 3  se ingrijesc de tirul mediatic de foc in lupta impotriva lui Basescu, opozitia democratica si a unor intelectuali proeminenti.

In scopul de a-l demite pe Basescu, parlamentul  incalca  o decizie a CC din care rezulta ca presedintele nu poate fi acuzat ca a incalcat grav constitutia si decide suspendarea acestuia.

Basescu a fost ales de 2 ori prin votul popular si a mai fost reconfirmat odata prin referendum. La  parlamentari, datorita luptei sale impotriva lacomiei si clasei politice, nu a fost niciodata foarte popular, nici macar in fractiunea care il sprijina, PDL. I se imputa instrumentarea justitiei in scopul urmaririi propriilor adversari.

Fapt este ca din cei 5 paralamentari judecati , doi sunt din PDL, doi din PNL si unul (Adrian Nastase) este din PSD. Din cei 12 care stau in fata justitiei, 5 sunt din PDL, 5 din PSD, unul din PNL si unul este dintre conservatorii lui Voiculescu. In lupta care este in plina desfasurare in Romania nu este vorba despre dreapta sau stanga , nici despre persoana presedintelui; este vorba daca Statul de drept reuseste sa se impuna sau daca mafiotii transpartinici preiau puterea si desfiinteaza separatia dintre puterile legislativa, executiva si justitie. […]

[…]

Concluzii

Ordonanţa de urgenţă încă în vigoare

Ponta, 39 ani, care si-a copiat lucrarea de doctorat si care s-a impodobit cu un masterat niciodata obtinut la Catania, este, la fel cu „taticul sau in doctorat”, de o neclintita aroganta. Crede ca ii merge orice , ca nimeni nu e asa de „rupt smecher” ca el.

La Bruxelles facea pe neintelesul (fata de) oropsitul de Basescu, care este pregatit sa implineasca in totalitate si imediat cerintele tuturor, chiar si ale comisiei EU.

Cand comisarul pentru justitie, Viviane Reding, a aratat ca nu s-a intamplat de atunci nimic, a acuzat-o ca sustine PDL. OUG 41, a carei retragere a fost solicitata expres de comisie inainte de referendum, este inca in vigoare si deschide duminica drumul si portile spre frauda electorala. Printre altele, la acest referendum nu mai trebuie sa corespunda numarul de voturi de pe lista de la referendum cu cele de la locale. Sigilarea urnelor nu mai e consemnata in protocol, ele putand fi dschise si resigilate indiferent de cate ori. Daca cineva voteaza in localitatea de resedinta  nu se mai verifica si daca a mai votat altundeva; duminica, in Romania pot exista multe autobuze care circula din sat in sat. PDL se teme o frauda electorala de pana la 2 milioane de alegatori.

Victor Ponta  s-a alaturat PSD ca tanar procuror . Pe vremea  aceea avea loc unul din cazurile misterioase de cazuri mortale, care s-au adunat in era Nastase. Colegul lui Ponta, Cristian Panait, care era angrenat in dosarele de coruptie din jurul lui Nastase, a murit in conditii inca neelucidate, prin caderea prin geamul propriei locuinte. Urgent s-a vorbit despre un caz de suicid. Conform cercetarilor jurnalistei Ela Simona Fica , caderea a urmat unei discutii in contradictoriu dintre Panait si Ponta pentru ca Ponta a dorit sa-si convinga colegul sa opreasca cercetarile.

Ponta si-a vizitat colegul putin inainte de suicid . La autopsie au fost gasite urme de droguri.

Un procuror care s-a ocupat de dosar a fost calcat de o masina, autor necunoscut.
La acel moment Ponta a devenit secretar de stat al regimului Nastase.

PROCURORUL CARE a instrumentat atunci cazul este el insusi implicat in cercetarile procurorilor anticoruptie si este suspendat. Este banuit ca ar fi vrut sa schimbe informatii clasificate contra unui post cheie in justitie, intre altele chiar la o intalnire cu Ponta.

Contractele lui Daniel Morar, directorul DNA si al Laurei Kovesi , numiti de Basescu, expira in august, respectiv octombrie. Presedintele Basescu a exclus din planul campaniei sale de suspendare interviuri cu media externa, nedorind sa fie acuzat ca isi denigreaza tara. Situatia din Romania trebuie rezolvata de popor. Basescu spune ca este convins ca se va intoarce la Cotroceni dupa referendum. Ar fi preferat ca PDL sa cheme populatia la vot, in loc de boicotare. Dar impotriva actiunilor masive de fraudare s-au decis, iar el a luat la cunostinta. Articolul original din FAZ [ traducerea completa a articolului va fi publicata mai tarziu. Traducerea fragmentelor a fost facuta de @ela de la Timisoara]

Un articol de o virulenta pe masura faptelor petrecute, deci ce mai pot eu scrie? Victor Ponta a devenit  mândria României!

222 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna ziua,
    Multumiri ptr. traduceri si informare 🙂
    Am ajuns mai rau ca magrebienii 😦 Am ajuns pe prima pagina si provocam ingrijorare in lumea civilizata, ne-am intors de unde am pornit in urma cu 22 de ani.
    Intr-o tara normala cu o clasa politica responsabila, acest individ tb. maturat in secunda doi.

    mar

    27/07/2012 at 3:45 pm

    • Salut mar 🙂

      Romania trece printr-o mare tragedie 😦

      Theophyle

      27/07/2012 at 3:50 pm

      • Asa este 😦 Oamenii au inceput sa contabilizeze pierderile si au intrat in panica, inca nu se umbla la preturi ptr. ca nu s-a dat „semnalul”. Cer este ca intr-o luna vor tb sa salte preturile la alimentele de baza si o sa fie jale. Nu a fost suficienta criza si incompetenta Guvernului tradator, din pacate ne-a palit si seceta, lucru care amplifica dezastrul 😦

        mar

        27/07/2012 at 4:00 pm

        • @mar
          buna ziua /scurt preturi agricole
          facut azi dis dimineata piata in una din cele mai ieftine piete din Bucuretsi-rimnicu sarat
          fata de sapt trecuta: cartofii 1,5 in loc de 1,0
          rosiile 2-3,5 in loc de 1,5-2,5
          verdeata 1,0 in loc de 0,5
          una peste alta preturile sunt la nivelul la care erau in piata domenii sapt trecuta/
          spre buna regula rosiile anul trecut erau cam 1-1,5 ron/kg pe vremea asta
          nu mai zic ca toate gradinile sunt pirjolite si prin august nu prea vor mai fi legume/banuiesc ca stiti mai bine

          intimplator

          27/07/2012 at 5:49 pm

          • Da, dar cand le pomenesti de asigurari, agricultorii (majoritatea) sar in sus de zici ca i-ai ars la fund!.
            Cuum sa dau eu atatia bani la escrocii aia?
            Pai..uite ca escrocii aia acum ar fi intervenit.
            Dar, deh
            Multi dintre ei vor si cu slanina in pod ßi cu tigaia unsa.
            Nu prea se poate.

            Sorina A.

            27/07/2012 at 7:42 pm

            • Si aici lipseste educatia capitalista, zic eu 🙂

              emil

              27/07/2012 at 7:52 pm

            • Sorina,
              firmele care investesc in agricultura utilizeaza de ani buni asigurarea agricola ca instrument de dispersie a riscului, din pacate legea este proasta si consecintele se vad. Referirea mea era paine/produse de panificatie unde preturile ptr. materia prima au crescut dramatic. Daca producatorul are si o investitie este „mancat” ptr. ca nu-si acopera cheltuielile din productie.

              mar

              27/07/2012 at 8:05 pm

          • adica „urca” si periferia la nivelul „centrului”?
            🙂

            emil

            27/07/2012 at 7:51 pm

  2. Theophyle, am citit si eu editorialul din FAZ. Peter Schwarz imi pare destul de rezervat in privinta celor afirmate de Fica. Inca o dovada ca exista o diferenta enorma intre jurnalismul romanesc si cel german.
    Si comentariile de subsol la articol dovedesc, ca romanii din Germania sunt suficient ancorati in realitatile din tara. Si au fost intotdeauna.

    Citesc FAZ din 2007 si nu m-a dezamagit niciodata, ca informatie, veridicitate si echilibru.

    ina eyre

    27/07/2012 at 3:47 pm

    • Salut ina 🙂

      da, FAZ este un cotidian de mare prestigiu. Echilibrat si serios!

      Theophyle

      27/07/2012 at 3:51 pm

  3. Buna ziua,
    Randuri frumoase care vin sa ne imbarbateze. Multumesc, Borislaw Wildstein!
    http://inliniedreapta.net/dereferinta/pentru-prietenii-romani/

    ela

    27/07/2012 at 3:50 pm

    • Salut ela,
      multumesc pentru ajutor. Da frumoase cuvinte!

      Theophyle

      27/07/2012 at 3:54 pm

      • Cu drag si altadata, Theophyle.
        Duritatea cuvintelor folosite de autor este surprinzatoare. Le-am verificat cu dictionarul, nu-mi venea sa cred. Nu pare ca nu ar avea incredere in interlocutoare.Cred ca s-a documentat si in alta parte 🙂
        Te pomenesti ca citeste blogurile? 🙂

        ela

        27/07/2012 at 4:01 pm

  4. Se observa condeiul unui jurnalist pursange, fata de majoritatea „ciutomatelor” autohtone. (multumita,bineinteles, si traducerii excelente) Un simplu articol (nici macar lung). La obiect si cuprinzator.
    (in actualul context, gerissen = viclean, smecher, nu „rupt”)

    Sorina A.

    27/07/2012 at 3:55 pm

  5. Long time „listener” first time „caller”.

    Urmaresc blogul Politeia zi de zi, articol de articol (iar in ultimele zile comentariu de comentariu) de pe la inceputurile lui. Incerc si acum sa-mi amintesc cum a inceput acest blog si in ce fel am dat de el (vara lui 2009? mai devreme?) pentru ca mi-a fost un tovaras constant si consistent de drum in incercarea mea minora de a descalci cotidianul din momentul in care am realizat ca sursele clasice de informatii si stiri sunt grav si (poate) iremediabil.

    Multumesc @Theophyle. Multumesc @Cetatean. Multumiri turoror celor de pe blog pentru ca va (si ne) pastrati lucizi.

    P.S.: Eu vara asta boicotez!

    ubic

    27/07/2012 at 4:01 pm

    • Corectie: sursele clasice de informatii si stiri sunt grav si (poate) iremediabil „compromise”

      ubic

      27/07/2012 at 4:05 pm

    • Multumesc, si cu placere!

      Theophyle

      27/07/2012 at 4:06 pm

  6. Teophyle,

    Videanu sustine ca vor veni la vot 6,7 milioane votanti, adica 42-43%. 6,7 milioane din 18.300.000 inseamna 35-37%. Stii ce vrea sa spuna ?

    Sergiu

    27/07/2012 at 4:04 pm

    • Videanu face calculele cu ‘diferential’.

      Adica la cifra finala adauga si cam cat estimeaza el ca va fi cioarda pe fatza.

      EuCuMine

      27/07/2012 at 4:12 pm

    • Daca luam sondajele vedem ca avem mai mereu un 10% adaugat in plus. De pe la ultimele alegeri si celalat referendum, 60% in sondaj vin la vot sigur, la vot se string 50%. 65% in sondaj l-a uvotat pe oprescu, in realitate vreo 55%. Asa si acum. La ultimulele sondaje cica vin la vot 50%. Aia e de fapt 40%. Aia 40% sint din cei 15.8 milioane din tara, adica vreo 6.5 milione. Din totalul de 18 si ceva milioane sint de fapt 35%. Adaugam 10% frauda USL si ajungem la 45% prezenta.
      Restul sint prin diaspora care are obiceiul, deosebit de prost conform USL, sa se informeze pe net din surse ne-antineste, si vor boicota oricum din greu.

      Aha

      27/07/2012 at 4:25 pm

      • cred ca ai dreptate diaspora nu cred ca sustine USL

        angela

        28/07/2012 at 12:08 am

    • 6,7 milioane sunt 42-43% din românii cu drept de vot aflaţi în ţară (16 milioane, aproximativ).

      Barbu Mateescu

      27/07/2012 at 4:47 pm

  7. Pt un jurnalist de la FAZ cred ca e deja foarte mult chiar si numai faptul ca a inclus in articol, clar si fara echivoc, acuzatia de crima la adresa unui Premier al UE.
    Mai mult cred ca nu putem sa-i cerem. Chiar si asa mi se pare o dovada de f. mult curaj si hotarare din partea autorului.

    Sorina A.

    27/07/2012 at 4:08 pm

  8. http://www.contributors.ro/editorial/a-fi-sau-a-nu-fi-plagiat-nu-nu-aceasta-este-intrebarea/?cfcc
    Cum se poate raspunde la intrebarea pusa la sfarsit de dl. avocat?

    Sorin Fortiu

    27/07/2012 at 4:14 pm

  9. salutare ! inteleg ca ponta mondialu’ a simtit nevoia sa si arate mutra sinistra si pe la Londra , la festivitatile de deschidere ale JO. au ce rade inaltii oficiali ai lumii cand il vor vedea pe ciumpalucul ajuns premier.

    zigzag

    27/07/2012 at 4:15 pm

  10. Reblogged this on Tiberiuorasanu's Blog.

    Tiberiu Orasanu

    27/07/2012 at 4:18 pm

  11. Salutare!
    Mulţumiri Teofil pentru traducere. 🙂

    Am o întrebare: ştie cineva dacă tonta merge la JO şi eventual ce caută acolo? Este adevărat ca va participa la recepţia oferită de regină?

    Tiberiu Orasanu

    27/07/2012 at 4:24 pm

    • Nu pierde el asa ocazie sa demonstreze electoratului autohton care nu debordeaza de discernamint ce lider international e el. Plus ca si aia de la antene si tvr au nevoie de ceva imagini zemoase cu Ponta intre liderii lumii. Ma astept sa-l vad si cu o pancarta pe acolo cu indemnuri de demitere ca „a furat Basescu olimpiada”, in poza aferente Melinte sau alta olimpica in zdrente cersind ca-i mor copilasii de foame.

      Aha

      27/07/2012 at 4:29 pm

      • Cam aşa gîndesc şi eu. Nici nu mai ştii ce să crezi despre acest ins: este un mincinos fără dicernămînt sau este un ticălos cinic. Căt naiba mai vrea să se/ne facă de rîs? Pînă l-or pofti gazdele afară de la ceremoniile la care va mai încerca să participe?

        Tiberiu Orasanu

        27/07/2012 at 4:37 pm

  12. „Sandra Pralog” circ de impartiala pe B1; acum 🙂

    emil

    27/07/2012 at 4:27 pm

    • Pralong

      emil

      27/07/2012 at 4:29 pm

  13. Buna ziua
    Dezvaluirile facute de Ela Simona Fica trebuie luate cu putina sare si mr. B a aratat de ce:
    http://noradamian.wordpress.com/2012/07/19/cazul-panait-standard-de-lucru-in-cooperativa-avintul19-3/

    Ion

    27/07/2012 at 4:27 pm

    • Poate spera sa-l puna cantindat la presedintie inca o data, daca Crin se pensioneaza anticipat.

      Aha

      27/07/2012 at 4:31 pm

    • Nici nu trebuie sa fie de partea USL. E destul ca-l uraste de moarte pe Basescu.
      A trantit un km de scrisoare in care face apologia adevaratei democratii pe care, numai USL poate sa o ofere poporului roman (si „prostilor” de europeni)

      Sorina A.

      27/07/2012 at 4:41 pm

  14. Adrian Papahagi, discurs București, 26 iulie 2012
    http://www.youtube.com/user/FundatiaCD aici gasiti totul despre Papahagi
    Metodele de furt vor fi prezentate azi la ora 18 pe OTV editie speciala Tudor Barbu emisiune interactiva show total.Soricelul DDD senzationalescu are un milion de membri + membri de familie ce trebuesc lamuriti la chiul cetatenesc drept raspuns la greva parlamentara. in caz de nereusita pentru DDD adio vis de preamarire
    PS. Nu sunt fan OTV dar Tudor Barbu e genial In manipulare e mult peste cei de la latrine

    obervator 2

    27/07/2012 at 4:33 pm

  15. Umilica s-a gudurat pe langa ce avea ulterior sa devina usl inca de prin 2007, de la prima suspendare. La inceput mai discret, o vorbulita bagata prin vreo emisiune mai marunta (ca sa testeze apele, sa vada daca au uitat oamenii tampeniile lui), apoi, de pe la inceputul lui 2009, s-a aruncat cu cheptu’ ‘nainte in fermele de scatofagi marca Voiculescu/Vantu.

    EuCuMine

    27/07/2012 at 4:44 pm

  16. Dupa parerea mea,decizia oficiala de boicot a venit cam tarziu.Insa din fericire , din ce vad in jurul meu au cam aflat toti.

    papiciulo

    27/07/2012 at 4:46 pm

  17. ce idiot Ponta! dar ce sinistri sunt cei care-i tin isonul!
    http://sareinochi.com/2012/07/27/in-29-iulie-vom-face-recensamantul-celor-din-conjuratia-imbecililor/
    atata zic: BOICOT si OBSERVARE!

    Sare'n Ochi

    27/07/2012 at 4:55 pm

  18. Cu toate ca sunt o persoana care considera ca timpul este unul din cele mai de pret „bunuri” si ca fiecare clipa trebuie traita, parca mi-as dori sa ma pun deseara in pat si sa nu ma trezesc decat luni dimineata 🙂

    Sorina A.

    27/07/2012 at 5:26 pm

    • Intr-adevar, vor urma doua zile absolut infernale.

      EuCuMine

      27/07/2012 at 5:45 pm

  19. @Ela, Theophyle, vă mulțumesc ! Din tot sufletul.

    dictaturajustitiei

    27/07/2012 at 5:37 pm

  20. daca faz care din cite banuiesc eu este la fel de citit ca ft scrie ce scrie si aduce si cazul panait in lumina nu cred ca se va opri aici;
    ponta a cam festelit-o;
    cit despre mers la londra a3 va face probali acelasi show ca si aiureala aia cu vila;oricum gusatul ala cu teroristii de la tvr si emanuel valeriu pot fi ” mindri”;ucenicii i-au intrecut; cit priveste auditoriul a3 credc a sunt puturosii romaniei;din pacate se pare ca nu sunt deloc putini

    intimplator

    27/07/2012 at 5:58 pm

  21. Theophyle: Felicitari, este de departe cel mai bun blog din Romania! Toata stima…

    newman

    27/07/2012 at 6:15 pm

    • Multumesc,
      chiar daca exagerezi 😆

      Theophyle

      27/07/2012 at 6:18 pm

  22. Salutari,
    Evolutia din ultimele saptamini sint o dovada clara ca Romania nu este o democratie consolidata (in practica resultatele alegerilor nu sint acceptate). Eu nu vad Romania ca o democratie.
    Daca prieteni din SUA si Europa sint ingrijorati cu adevarat atunci ar trebui sa ajute. Sa ajute pe cine merita…si nu pe cine pretinde/simuleaza. Gata cu banii aia de pomana la o soc. civila falsa!
    Sa ajute o soc.civila reala si alternativele democratice si nu sistemul ticalosit (care cu banii lor arata de x1000 ori mai gospodar si mai competent decit este).
    Sa ajute la formarea unei opozitii adevarate (asa cum o defineste Ghita Ionescu de ex). Inclusiv in cadrul unui partid(vezi apelul lui D.Tapalaga catre liberali…)…
    Iar pt soc. civila adevarata si alte initiative politice nu exista o ocazie mai buna sa preia initiativa, sa stabileasca contacte etc etc.
    Daca nu fac ceva concret/eficient nu doar elitele vor fi anti-occidentale ci intreaga populatie. Si asta foarte curind.

    Tio

    27/07/2012 at 6:25 pm

    • Salut Tio,
      Cred ca ai dreptate. Sper ca nu toate „elitele” sunt anti occidentale!

      Theophyle

      27/07/2012 at 6:28 pm

  23. SAlutare all ! Salut Theophyle !

    In ce-l priveste pe Ponta ce ar fi mai fi de spus? Nemernicul asta ne-a distrus !
    Articolul din FAZ este de o duritate extrema !

    Citesc si vorbesc fluent germana, am stat multi ani in Germania ca bursier si in stagii de cercetare si documentare, citesc FAZ cu regularitate inca de la sfarsitul anilor 90 ! Insa rar am vazut in presa germana un articol atat de dur la adresa unui politician roman ! Am mai vazut ceva asemanator in ianuarie 1999, in timpul ultimei mineriade. Imi amintesc ca eram la Bonn, bursier la data respectiva, locuind intr-un Studentenwohnheim. In fiecare dimineata in bucataria comuna gaseai presa (FAZ, SDZ, etc, etc). Cand am intrat sa-mi iau si eu micul dejun am vazut cum se comenta aprins situatia din Romania si imediat am fost intrebat despre mineriada. Ca sa ma lamuresc am luat in mana editia FAZ, in care aparea pe prima pagina o fotografie a lui Miron Cozma, insotita de un articol devastator la adresa acestuia si a situatiei din Romania de la acea data. La vremea respectiva acel articol m-a socat, dar citind articolul dedicat lui Ponta marturisesc ca cele scrise atunci despre Miron Cozma palesc pe langa ce se scrie acum in FAZ despre V. Ponta si situatia din Romania !
    Imaginea noastra in Germania, ce nu era nici pana acum prea grozava, este in acest moment tandari, tandari ! Sincer, nu stiu daca si cum se va putea repara ceva ! Aici ne-au adus Ponta, Cretinul Antenescu, Dragnea si, mai ales, tartorele din culise, sinistrul varan securist Felix !
    Pentru raul imens facut Romaniei, toti acesti nemernici ar trebui cum zice neamtul „sofort an Ort und Stelle erschossen werden” ! 👿

    Reddog

    27/07/2012 at 6:29 pm

  24. Ziua buna la lumea buna! Astazi, daca va intamplati prin centrul Capitalei, va vom saluta din autobuzul supraetajat, pentru turisti, intre orele 19-20. 😀
    Si, sa nu uit: boicotez, dar voi observa cu ochi de soim si nas de copoi rau o sectie de votare de la mine din cartier.

    blog de caine rau

    27/07/2012 at 6:30 pm

    • Salut mishule, ai grija!

      Theophyle

      27/07/2012 at 6:35 pm

  25. Theophyle, ai niste cifre referitoare la prezenta la urne duminica? Daca da, cum arata momentan situatia?

    Reddog

    27/07/2012 at 6:30 pm

    • Salut REd 🙂
      Da Articolul de pe FAZ este foarte greu 😦 Maine dimineata am sa am ultimelke date si le voi publica imediat. Deocamdata lucrurile stau destul; de binisor, sper 🙂

      Theophyle

      27/07/2012 at 6:34 pm

  26. @huniad: Referitor la Kovesi, Dumneavoastra ati avut dreptate si eu am gresit. Imi cer scuze!

    Sorin Fortiu

    27/07/2012 at 6:43 pm

  27. Theophyle, ok ! Astept cu incredere cifrele ! 🙂

    Reddog

    27/07/2012 at 6:43 pm

    • ideea e daca se inteleg semnificatiile acestor intalniri :)si ce semnifica apartenta unor asa zis politicieni ( gen burta verde) la diverse loje mai mult sau mai putin „masonice”.

      zigzag

      27/07/2012 at 7:26 pm

  28. Buna seara,
    am auzit acum la b1 o inregistarre la USL Olt in care fac planul de fraudare cu urna mobila. Foarte bine pus la punct si cu mare nerusinare. Din pacate, in emisiune , doi spalatori de cadavre USListe: Racoviceanu si Horia Alexandrescu minimalizeaza grozavia planului pus la cale.
    Nu uitati, la ora 20 , presedintele la Cristoiu in ultima aparitie publica inainte de referendum! Poate mai aflam lucruri interesante!

    cedric

    27/07/2012 at 6:53 pm

    • Eu locuiesc in Olt si acum cateva ore au venit la usa doi USListi sa intrebe daca sunt persoane care nu se pot deplasa la vot. Daca da, pot ajuta ei. Nu au spus cum ca nu am vrut sa-mi pierd timpul la discutii, dar probabil cu urna mobila mai sus mentionata…

      Alin Stefanescu

      27/07/2012 at 8:50 pm

  29. paiatza disperata cere romanilor din tara si strainatate sa voteze. nici macar in ultima zi nu poate spune ceva raspicat ,direct,deschis. floricele,logoree si dat pe dupa gard. spune ba ceva hotarat barbateste!

    radu2

    27/07/2012 at 7:10 pm

  30. Nu cred ca va fi cvorum la referendum. Dar nu cred nici ca USL va accepta asta. Si CCR le-au dat apa la moara lasind sa treaca articolul in care daca referendumul e validat atunci parlamentul decide. Parlamentul decide ce????

    Aha

    27/07/2012 at 7:15 pm

    • corectie, daca referendumul nu e validat.

      Aha

      27/07/2012 at 7:16 pm

  31. Apropo de articolul din Evz. referitor la intalnirea Ponta-Kondyakov, va rog sa cititi postarea mea de astazi de la aeticolul anterior, in care vorbeam de interesul si implicarea Kremlinului in evenimentele din Romania. Articolul din EVZ nu face altceva decat sa-mi intareasca convingerea ca Rusia este amestecata in puci ! Punct !
    Prin urmare, la 29 iulie avem de ales intre a ramane in UE si NATO, ori de a reintra in sfera de influenta ruseasca ! Asta este adevarata miza, doamnelor, domnisorelor si domnilor !

    Reddog

    27/07/2012 at 7:21 pm

    • @reddog
      repet ,fouche zicea ” chercez la femme” ,p-aici pe la noi s-ar parafraza ” cherches les russes”
      mi-as permite o completare-inspirata de fapt dupa ce am citi larry watts-: ” si coordonare cu altii”: adica,mie nu mi s-a parut doar o ” scapare” declaratia acelui vice primministru sau ce e de la budapesta facuta la tusnad” basescu e prietenul nostru” ; nu se cade sa faci declaratii privind pozitia fata de un personaj sau altul cind este o campanie( diplomatic e neuzual) si-de fapt prima ” chestie intimplatoare” =intoarcerea cu 180 gr in 24 ore a udmr la votul de suspendare din parlament;
      nu stiu,nu cred ca sunt paranoic sau ultranationalist,dar prea se ” leaga”

      intimplator

      27/07/2012 at 9:42 pm

  32. Azi am discutat cu colegii mei cu care impartasesc aceleasi idei si am decis cu totii ca vom sta acasa dumunica. O sa stam cu ochii pe Politeia (by the way, am facut site-ul Politeia cunoscut printre ei).

    Ma intreaba de luni ce am de gand. Le-am raspuns ca daca Comunitatea zice sa boicotez, boicotez.
    Au vrut sa stie cine e Comunitatea…si le-am dat linkul.

    hope

    27/07/2012 at 7:26 pm

  33. Exista OTV live pe internet?
    As fi dorit sa vad macar atitudinea lui DD fata de Antonescu, deseara.

    Sorina A.

    27/07/2012 at 7:29 pm

    • http://www.dolcetv.ro/#tv-live-OTV-103

      trebuie autentificare (email si mai altceva- gratuit). merge foarte bine

      eugeni

      27/07/2012 at 7:47 pm

      • Multumesc!

        Sorina A.

        27/07/2012 at 7:48 pm

    • Il linge in kooor. Remarc dle Antonescu ca nu m-ati jignit de loc pana acum, in timp ce aseara TBasescu pina la ora asta ma jignise de vre-o 3-4 ori 😦

      lastnightmusic

      27/07/2012 at 9:42 pm

  34. O lege care sa faciliteze mai mult frauda electorala decit ceea ce avem noi cred ca e greu de gasit. Dar cu legea asta ce va fi la parlamentare? Ca daca orice individ poate deschide si inchide urna de vot cind vrea caci sigiliul nu mai conteaza, cind oricine poate confisca stampile si produce zeci de buletine votate, vorba lui Georgescu, unde trebuie, cind pe o lista speciala pot vota 5000 de insi intr-un sat cu 500 de locuitori, atunci nu vad ce ar opri USL sa obtina 99.9% la parlamentare.

    Aha

    27/07/2012 at 7:31 pm

  35. Buna seara 🙂
    In seara asta, pentru prima oara, Antonescu si-a facut autocritica. A vorbit de datoria de a vota…. In sfarsit un presedinte demn, care recunoaste ca a gresit…. Ma gandesc ca in 2014 – daca o sa-l lase voiculescu sa candideze, ar putea avea a doua stampila de la mine…(daca nu candideaza MRU)…
    P.S. Se referea la votul din parlament? 😆

    DanSu

    27/07/2012 at 7:34 pm

    • @DanSu
      Sa nu mi-o luati in nume de rau….

      ..dar, mi se pare o blasfemie (ad litteram) sa pui cuvantul „demnitate” alaturi de numele lui Crin Antonescu!
      Chiar si in gluma!

      Sorina A.

      27/07/2012 at 7:52 pm

      • Corect…. Mea culpa… 👿
        Nu se va mai repeta… Dar sa stii ca e foarte demn cand imparte cartile … la poker … Upsss, iar mi-a scapat…

        DanSu

        27/07/2012 at 8:01 pm

  36. Salutare! 🙂

    Am folosit cifrele de la BEC si iata ce a iesit:

    1. Am bagat in calcul TOTI votantii care la locale au votat USL+UNPR+PPDD+PRM. Toti, dar absolut toti, pe cufrele BEC, ca si cum ar fi niste oi pe care USL le va scoate din casa impotriva vointeni lor.
    2. Am bagat si PPDD. Nu am tinut cont de boicotul de la OTV. Cei care au votat PPDD sunt cam 725.000. I-am bagat pe TOTI in estimari.
    3. Am pus si 50% maghiari, desi acestia sunt, la nivel individual, foarte favorabili lui Basescu (s-a vazut in 2007, cand doar 20% au votat pentru suspendare).
    4. Am pus si 1/3 din votantii PDL (cam 1,5 milioane in total), adica 500.000 care vor veni totusi la vot (nu au inteles sa stea acasa).

    Estimarile mele dau o prezenta maximala in acest conditii de 7-7,2 milioane la vot. Adica intre 38 si 40%.

    Punem si frauda cu voturi nule sau votanti dubli, de maxim (e deja enorm!) 6%, adica 1.000.000 voturi.

    [Aici avem o problema statistica cu voturile nule: nu poti avea prea multe buletine de vot nule, e semn clar de frauda si CCR le poate scadea de la cvorum:

    In 2007 la suspendare au fost 0,77% voturi nule.
    In 2007 la uninominal au fost 2,46% voturi nule.
    In 2009 la referendum Parlament unicameral au fost cam 3,6% voturi nule.
    Vor cu cu siguranta mai putini votanti ca la referendumul pentru unicameral din 2009, nu ai cum sa ai mai multe voturi nule].

    Sa zicem deci in concluzie ca avem o mobilizare a TUTUROR celor care au votat cu USL, plus toti PPDD, plus 1/3 din PDL, plus 1 milion de voturi furate (frate, ma cutremur cand scriu asa ceva!), si tot avem:

    – o prezenta reala de 38-40%
    – o prezenta cu frauda/sau voturi nule moderate, de 40-42%
    – o prezenta maximalista de 8,2 milioane de votanti, adica 43-45% cu super frauda de 6%.

    Cetatean

    27/07/2012 at 7:39 pm

    • Cat optimism:
      „Punem si frauda cu voturi nule sau votanti dubli, de maxim (e deja enorm!) 6%, adica 1.000.000 voturi.”
      Firesc la un Cetatean cu simt civic, nu?

      emil

      27/07/2012 at 7:56 pm

      • E mult pentru ca se vede de la o posta ca 6% sare din orice schema statistica. Nu ai cum sa ai 3 referendumuri cu voturi nule la maxim 3,6% si deodata sa le dublezi. Se vede clar frauda.

        Cetatean

        27/07/2012 at 7:59 pm

    • 8 milioane. Mult.

      Daca din alea 8 milioane, 75% vor fi pt demitere, CCR trebuie sa intervina prompt, clar si concis iar Basescu trebuie neaparat sa lase la o parte ifosele si orgoliile si sa se intoarca la Cotroceni.
      De adata asta e obligat sa o faca, chiar daca USLamistii vor aduna 8,5 milioane de voturi, toata cu „DA”

      Sorina A.

      27/07/2012 at 7:57 pm

  37. Preşedintele la B1 chiar acum.

    Tiberiu Orasanu

    27/07/2012 at 7:41 pm

  38. Tara asta are o resursa nelimitata: lichelele. Ala de la RAAPPS care a dat goarna peste tot cu nu stiu ce vila cu robineti de aur pe care o va primi Basescu, dar fara sa poate produce niscai docomente ca si Dogaru, are nevasta care e proaspat cantindata din partea PNL.

    Aha

    27/07/2012 at 7:42 pm

  39. http://www.gandul.info/news/cine-e-si-ce-doreste-societatea-civila-care-il-ajuta-pe-victor-ponta-sa-schimbe-romania-exclusiv-gandul-9905151?utm_source=Gandul&utm_medium=Click%2BBula&utm_campaign=Bula%2BGandul
    „unul dintre cărătorii de geantă a lui D. Voiculescu” (apud Curentul), „politologul” Ovidiu Raetchi este presedintele FACIAS (Fundatia pt. apararea cetatenilor impotriva abuzurilor statului -sic!).
    La http://facias.org/?page_id=689 puteti vedea cat de organizati sunt.
    Acum si FACIAS sustine ca nici usturoi n-au „mancat”, si nici gura nu le pute! 🙂

    Sorin Fortiu

    27/07/2012 at 7:42 pm

  40. Ba a produs un document datat…. 26 iulie! Schema Grajdan aplicata anti-Basescu.

    Cetatean

    27/07/2012 at 7:45 pm

  41. Theophyle, extrem de important este ca Basescu sa anunte oficial numele unei persoane indrituite sa transmita mesajele sale. Antena 3 nu se va sfii, mai ales spre seara, sa transmita mesaje false, ca venite din partea presedintelui, indemnind oamenii sa iasa la vot.
    Eu n-am gasit o cale directa spre presedinte, poate gasesti tu.

    ina eyre

    27/07/2012 at 7:58 pm

  42. „Nu te duce, maica, ca am auzit eu ca au pregatit astia niste spray-uri sa dea la vot si mor toti batranii de piept intr-o saptamana… Vor sa scape de noi, maica, sa nu ne mai dea pensiili…”

    =))

    Freedom

    27/07/2012 at 8:00 pm

    • @ freedom 🙂

      drivas

      27/07/2012 at 8:13 pm

      • E amuzant, dar daca aparea asa un zvon mai devreme si se raspandea in tara, nu-i mai scoteai pe astia din case de frica sa nu moara.

        Freedom

        27/07/2012 at 8:50 pm

  43. Pana la urma, ce poti sa ii raspunzi cuiva care te intreaba:” dar el de ce merge la vot”?

    emil

    27/07/2012 at 8:13 pm

    • aici greseste. Sper sa nu se duca. E ultimul lui rest de orgoliu, poate il abandoneaza.

      Cetatean

      27/07/2012 at 8:14 pm

      • Am inteles, da’ cum pot eu sa il conving (nu pe Basescu) ca el sa nu voteze? In cateva cuvinte. Il ascult pe Basescu; poate imi spune el 🙂

        emil

        27/07/2012 at 8:19 pm

  44. no, zici ca TB urmareste comentariile de pe Politeia si mai ales ale lui @cetatean… sper si eu ca nu se va duce la vot!

    drivas

    27/07/2012 at 8:17 pm

  45. Am vazut la OTV o fufa care minte fara sa clipeasca. (pana acum Romania a fost izolata….bla bla). Unde dreaq ii gaseste usl pe mitomanii astia?

    eugeni

    27/07/2012 at 8:23 pm

    • Am uitat, era la mitingu’ usl

      eugeni

      27/07/2012 at 8:24 pm

      • Blonda? Nu e Corina Cretu?

        emil

        27/07/2012 at 8:37 pm

  46. „Dl Victor ne-a spus că întâlnirea cu d-nii M. şi B. Komardin Kondyakov a fost foarte productiv şi a mulţumit pentru sprijinul lor.
    De asemenea, el ne-a asigurat ca, din iulie incepe procesul de curatare conform planului, şi el, ca şi mai înainte, se bazeaza pe ajutorul nostru.” http://kremlinleaks.ru/?p=78&fb_source=message

    zigzag

    27/07/2012 at 8:25 pm

  47. Salutări din București
    Îi transmitem întreaga noastră recunoștință dl-ui Victor Ponta, în special pentru felicitările primite de Ziua noastră națională.
    După cum am informat, dl Victor Ponta ne-a vizitat pe data de 14 iunie, iar pentru noi aceasta a fost o posibilitate importantă de a schimba câteva idei foarte utile. Dl Victor ne-a transmis că întâlnirea cu d-nii M. Kondiakov și V. Komardin a fost foarte productivă și a mulțumit pentru această întâlnire.

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/kremlinleaks-victor-ponta-s-a-intalnit-la-bucuresti-cu-alexandr-kondiakov-993928.html

    mar

    27/07/2012 at 8:28 pm

  48. Potrivit siteului KremlinLeaks, WikiLeaks-ul rusesc, Victor Ponta s-a intalnit in 14 iunie, la recepția organizata de Ambasada Federatiei Ruse la Bucuresti, cu Alexandr Kondiakov și Viktor Komardin

    newman

    27/07/2012 at 8:28 pm

  49. Buna ziua
    Despre Tonta , inutil sa ma exprim .
    Constat doar ca un partid si o tara cu astfef de conducator e in mocirla pina deasupra ochilor . Atit partidul cit si natiunea .
    –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
    In alta ordine de idei , un exemplu de capitalism din zona mea ( am lucrat la vila patronului cu multi ani in urma )

    http://www.ilsole24ore.com/art/notizie/2012-07-27/tods-bonus-1400-euro-154024.shtml?uuid=AbgoltEG

    Pe scurt . In afara salariilor , un bonus de 1.400 euro brut fiecarui angajat si plata de catre firma a oricarei cheltuieli medicale care depaseste capacitatea angajatului .

    Si asta pe timp de criza , decizie a unui patron privat fara de proprii angajati . (tods e o multinationala de incaltaminte si accesorii din fasa lux )

    In Ro exista un astfel de capitalist ? 😆

    stefan60

    27/07/2012 at 8:30 pm

  50. Basescu: exista si structuri care se ocupa de constitutie, structuri care acum pesemne ca sunt in stare de alerta.
    Da’ pana acum nu au fost in alerta? ce dreaq au facut?

    eugeni

    27/07/2012 at 8:34 pm

  51. Foarte buna si lamuritoare emisiunea lui Cristoiu. Presedintele cere imperativ neprezentarea la vot. Cine nu intelege ori e cretin ori rau intentionat.

    cedric

    27/07/2012 at 8:34 pm

    • Cristoiu repeta ca sa
      fie sigur ca toata lumea a inteles: Nu se vine la vot.

      eugeni

      27/07/2012 at 8:37 pm

      • Iar Basescu insista, si bine face, pe chestia cu
        Vot la referendum inseamna validarea LOVITURII DE STAT.

        emil

        27/07/2012 at 8:39 pm

  52. TB nu putea anunta mai devreme boicotul, ca USL reactiona in Parlament. Si asa au lungit programul. Insa ar fi facut prapastii in Parlament daca el anunta boicotul mai devreme. De exemplu, cu complicitatea CCR, puneau referendum o saptamana.

    Cetatean

    27/07/2012 at 8:41 pm

  53. la CCR oricum s-a cam jucat alba-neagra cu Constitutia.

    Cetatean

    27/07/2012 at 8:42 pm

  54. Practic , e o emisiune didactica cu explicatii si repetari sa ii intre bine in cap loazei.

    cedric

    27/07/2012 at 8:46 pm

  55. asa si trebuie.

    Cetatean

    27/07/2012 at 8:47 pm

  56. Sper sa scapam de ciuma asta care nici macar rosie nu mai este, este maro.

    In astea doua luni ne-au aratat ce puncte slabe are statul de drept roman. Dupa ce ii rezolvam prin relocarea in puscarii, sa nu uitam sa astupam „gaurile” din legi si sa ne asiguram ca niciun securist nu mai poate sa deturneze viitorul si bogatia Romaniei.

    De-abia astept sa inceapa era post-voiculescu, in care voiculescu sa numere: AMR 7300 zile; AMR 7299 zile…

    Freedom

    27/07/2012 at 8:56 pm

    • Si sa vad purici la TV pe locul unde erau antenele.

      Freedom

      27/07/2012 at 8:58 pm

    • 🙂
      Calcul verificat: exact 20 de ani. Se pune si spitalizarea pentru desenarea ranilor de glont? Daca va aceeasi avocati ca Nastase, sigur vor cere asta 🙂

      emil

      27/07/2012 at 8:59 pm

      • N-am pus anii bisecti, ca dadea cu virgula la impartire 🙂

        Freedom

        28/07/2012 at 7:59 am

  57. Crina la OTV, doar doar poate sa mai atraga ceva din audienta OTV

    eugeni

    27/07/2012 at 8:58 pm

  58. Cica e seceta, se cere interzicerea exporturilor. Dar unde sint reportajele cu babe care lesina in cimpul pirjolit de porumb? Unde sint reportajele cu bugetarii care cumpara juma’ din rosiile de anul trecut ca sint scumpe datorita secetei si neomeniei guvernului care nu „da” bani de irigatii?

    Aha

    27/07/2012 at 9:05 pm

  59. Buna ziua inca o data,

    @Cetatean, imi permit sa revin cu rugamintea facuta pe postul de dimineata in legatura cu prevederile din OUG 41/2000 ce nu reuseam sa le identific. Daca dureaza prea mult sa ma ghidezi prin hatisurile legislative, ai putea eventual sa-mi indici niste surse unde sa gasesc toate anexele ordonantei? Poate reusesc sa identific singur punctele prezentate de tine.

    Multumesc si imi cer scuze ca insist asa mult.

    tzucre

    27/07/2012 at 9:06 pm

    • salut! din pacate, nu am timp in seara asta, desi am facut semne de carte la legislatie. As vrea tare mult sa te ajut, poate incerc maine.

      Cetatean

      27/07/2012 at 9:38 pm

      • am un termen-limita la ceva, si daca gasesc timp maine, iti dau linkurile..

        Cetatean

        27/07/2012 at 9:38 pm

  60. Eu, Gigi Durul ….Ponta 😆 Ce umilintza ptr. puber 😛

    mar

    27/07/2012 at 9:16 pm

    • ?

      emil

      27/07/2012 at 9:20 pm

      • Ponta care a vrut sa intre in Vila Dante cand TB era la piscina. Cretinul a vrut sa plateasca o politza, numai ca petarda a explodat in propria ograda. Premierul Hotz a fost prins cu mana in gard si minciuna cat casa, este clar ca are probleme la mansarda.

        mar

        27/07/2012 at 9:25 pm

  61. se uita cineva la OTV? sa il vada pe CA?. Poate cineva sa ne descrie, in cuvinte simple, ce se intampla acolo? 🙂

    eugeni

    27/07/2012 at 9:26 pm

    • Nu-l suport. La OTV e Tudor Barbu, prea deștept să se lase păcălit de Antonescu. Primul pe care l-am auzit vorbind despre fularul lui Năstase el a fost.

      dictaturajustitiei

      27/07/2012 at 9:33 pm

    • e tot un proamerican care sta drept.E cam vesel,cred ca a fumat ceva..Toata discutia e dusa in derizoriu de DD.CA a ous botu si toata discutia pare ca e dusa la misto.Pana acum nici o primejdie.

      cristibucuresteanu

      27/07/2012 at 9:44 pm

  62. Acum pusei OTV: CA il „perie ” pe DD, ii spune ca va juca un rol la competitia prezidentiala si va aduce puncte partidului. Zice ca PPdd nu a apucat sa faca un rau ca PDL.

    cedric

    27/07/2012 at 9:29 pm

  63. Se complimenteaza reciproc. Nu pot sa ma uit mai departe ca mi-e greata. Aud ca zice ca daca vine presedinte, va continua politica pro americana.
    DD: am auzit ca daca iesiti presedinte, americanii muta scutul in Polonia

    cedric

    27/07/2012 at 9:31 pm

  64. Se lauda ca Ro va fi un partener in picioare, Basescu, Macovei au gresit ca au dat fuga la Bxl, la doamna Reding, care nu trebuie sa se amestece in Ro.

    cedric

    27/07/2012 at 9:33 pm

  65. Exista si multi PDL-isti care, ori din exces de zel, ori pt ca nu-i duce capul, se dau de ceasul mortii ca Basescu nu spune de 100 de ori pe minut „nu mergeti la vot..” Adica ei stiu deja de o saptamana ca nu trebuie mers la vot, dar pana cand Basescu nu-si tatueaza pe frunte acel „Nu mergeti la vot” nu pot sa doarma.
    Si mai baga si panica printre cei pe care, chipurile ar vrea sa-i lamureasca!
    Oare ce-o fi in capul acestor oameni care, pe de o parte se considera inteligenti si culti, iar pe de alta parte ii desconsidera pe ceilalti in asemenea hal incat au impresia ca daca nu li se spune, personal sii fiecaruia in parte, de catre presedinte, ce trebuie sa faca, nu sunt in stare sa inteleaga despre ce este vorba!

    Sorina A.

    27/07/2012 at 9:40 pm

    • @sorina a
      buna seara
      asta e tara in care fiecare crede ca el e presedintele,in care fiecare crede ca numai el are dreptate,in care fiecare crede-asta in mod deosebit-ca el e buricul pamintului
      sunt pe undeva -prin fundul internetului-niste studii despre romani si lucrul in echipa,bazate pe chestionare destepte; a iesit cam asa: fiecare crede despre el ca e cel mai destept,cel mai bun,cel mai muncitor,cel mai altruist
      parerea despre colegi: niste profitori,niste lenesi
      parerea despre sefi: au ajuns cu pile,nulitati
      este absolut real,imi pare rau ca n-am pastrat raspunsurile

      intimplator

      27/07/2012 at 9:56 pm

      • exista aceleasi procente si la eschimosi sau australieni 🙂

        lastnightmusic

        27/07/2012 at 10:02 pm

        • @tds
          mai usor cu pianul pe scari

          intimplator

          27/07/2012 at 10:13 pm

          • Hai mai intimplator, lasa clavecinul , caci ne recunoastem 80% din noi in descrierea aia.

            lastnightmusic

            27/07/2012 at 10:40 pm

            • @tds
              iar gresesti
              corect ar fi ,vorba lui @stefan 103,5 %
              hai sa ponderam : (103,5+ 80)/2=91,75
              cred ca e rezonabil
              apropo,in septembrie vine din nou la bucuresti lcohen

              intimplator

              27/07/2012 at 10:52 pm

  66. Dle antonescu, dvs sunteti politicos si nu ma jigniti. Aseara pina la ora asta Traian Basescu m-a jignit de citeva ori.
    Il linge pe Antonescu iar Chucky este cordial si unsuros cu DD

    lastnightmusic

    27/07/2012 at 9:47 pm

    • il linge doar cat sa dea din el.Ceea ce ma ingrijoreaza insa ca la nivel de opt clase si la plus 65 de ani,desigur cu exceptii chucky da din el o imagine credibila.Mai ales ca umbla si la coarda nationala.Are replica si chestia asta place la mocartan.Plus ca da cu copy -paste la atitudinea lui Base.

      cristibucuresteanu

      27/07/2012 at 10:15 pm

  67. Mircea Dogaru: Acordul incheiat cu USL a urmarit demolarea regimului Basescu si restabilirea democratiei constitutionale

    newman

    27/07/2012 at 9:55 pm

  68. Lui DD nu ii este frica de Basescu pt ca s-a convins ca nu are motiv.
    In schimb, ii tremura izmenele de frica USL.
    Asa ca, este cat se poate de „normal” comportamentul de sluga al lui DD fata de Crin sau Ponta.
    DD stie ca daca Basescu revine la Cotroceni nu are motiv sa se teama de repercusiuni sau razbunari.
    In schimb, daca USL va pune mana pe tara, DD stie ca va trebui sa joace dupa cantecul lui Ponta si al lui Antonescu.
    DD este un individ lipsit de caracter dar suficient de istet ca sa stie intotdeauna cu cine isi poate permite sa faca pe „durul” si cu cine trebuie sa fie mielusel….

    Sorina A.

    27/07/2012 at 9:58 pm

    • Cum se explica emisiunea de la otv – imi scapa numele realizatortului – care militeaza de zile intregi, eficient in favoarea lui Traian Basescu ?

      lastnightmusic

      27/07/2012 at 10:00 pm

      • tudor barbu

        newman

        27/07/2012 at 10:03 pm

        • Ok , merci, Cum se explica emisiunea asta f virulenta contra suspendarii ?

          lastnightmusic

          27/07/2012 at 10:05 pm

      • Nu e nimic de explicat
        DD incearca sa faca pe importantul, pe „balamaua” in spectrul politic.
        Isi imagineaza (de data asta, pe buna dreptate) ca electoratul sau poate sa decida validarea su nu a referendumului.
        Sunt momentele sale de glorie pe care le exploateaza si le valorifica la maximum.
        Acel Barbu face propaganda pro – Basescu
        Iar DD linge talpile eventuallor viitori sefi ai Romaniei.
        Pragmatism.
        Absolut nimic altceva.
        Se pune bine cu toti.

        Sorina A.

        27/07/2012 at 10:09 pm

  69. Duminica nu votez! Scurt, clar si raspicat…

    Monix

    27/07/2012 at 10:05 pm

    • Si nici nu se spala rufe ca e pacat. 🙂
      In schimb e liber la peste

      lastnightmusic

      27/07/2012 at 10:07 pm

      • @tds
        e vreun post acum?
        postul Sf Marii incepe pe 1 august

        intimplator

        27/07/2012 at 10:08 pm

      • Pai, am tot raspandit consemnul: „Gratare, nu votare!”. Sper ca l-au inteles cat mai multi dintre cunoscutii mei.

        Monix

        27/07/2012 at 10:10 pm

        • pacat ca nu s-a gindit nimeni sa declare 29 iulie ,ziua nationala a mititeilor

          intimplator

          27/07/2012 at 10:21 pm

  70. daca imi permiteti,sugestii, pentru cei care vor fi observatori:
    cererile pentru urna mobila -de regula -se fac in scris in ziua premergatoare votului
    urna mobila-de regula- se foloseste o singura data,max de doua ori in ziua votarii si pleaca cu lista celor care au solicitat votarea
    se poate verifica lista celor care au solicitat urna mobila si numarul de buletine la deschiderea urnei
    procese verbale finale: nu sunt obligati sa va dea fotocopii,dar-cred eu- un reprezentant al unui partid poate
    as mai zice daca faceti sesizari in scris presedintelui sectiei de votare sa le faca in dublu exemplar-luati in calcul ca vi se poate spune ca n-au fotocopiator-si sa pastrati numarul de inregistrare pe copie/nu va pot refuza sa scrie nr inregistrare a sesizarii pe exemplarul pe care il pastrati dvs
    as mai recomanda o atitudine ” amicala” nu ” belicoasa”= vorba dulce mult aduce
    nu va afisati simpatiile politice
    observati atent ce se intimpla in jurul sectiilor de votare
    le puteti sau nu lua in considerare

    intimplator

    27/07/2012 at 10:07 pm

    • Copy&Paste pe unde pot. Te superi?
      Nu 🙂

      emil

      27/07/2012 at 10:32 pm

      • @emil
        sunt numai niste ginduri dupa instructaj
        cred ca marile minarii-daca exista- nu se fac la sectiile de votare insa, tot asa,diavolul se ascunde in detalii
        nu trebuie uitata vorba aia atribuita lui stalin,conteaza cine numara;am senzatia ca astia vor s-o ” upgradeze” adaugind ” si cum numara”

        intimplator

        27/07/2012 at 10:42 pm

        • intamplator asta este ce putem sa facem si noi, muritorii de rand 🙂
          Pe urma, astea sunt educative si in alte domenii (vezi spre exemplu, chestia aia cu numarul de inregistrare).
          PS Nu pot sa refuze sa scrie pe copie? Asta legal; eu am trait asta in alt domeniu; dupa 1/2 ora de plimbat pe trotuar, m-am intors si mi-a spus ca e incompetenta; s-a rezolvat cu „urlete” (legale, civilizate) 🙂

          emil

          27/07/2012 at 11:00 pm

  71. DDdirect=zeroteve=alta lichea care se pregateste pentru rolul de mesia al romanilor
    oare -vorba lui @reddog-cite nivele de cirtite(conserve) au rusii astia pe aici?

    intimplator

    27/07/2012 at 10:12 pm

  72. soacra-mea are o dilema pentru duminica… poate ne ajutati: La alegeri ne imbracam de obicei elegant dis de dimineata pentru a face impresie la urne. In 2009 imi amintesc ca special s-a dus cu o bluza portocalie la vot numai asa. 🙂

    La boicot ce se poarta?

    😀

    moldoveanu

    27/07/2012 at 10:17 pm

    • La boicot se poarta gluga lui Alberich 🙂

      Sorina A.

      27/07/2012 at 10:29 pm

    • alb

      mar

      27/07/2012 at 10:39 pm

  73. ce penbil e chuky, s ar fi dus si el nitel la londra 🙂 dar l a delegat pe ponta mondialu :))))

    zigzag

    27/07/2012 at 10:20 pm

    • e un ” gentleman,ce ….. mea” stie ca Regina nu vorbeste inca romaneste/n-a vrut sa o puna intr-o pozitie ridicola

      intimplator

      27/07/2012 at 10:23 pm

    • E parfum,incearca sa se dea responsabil si de neinlocuit…

      cristibucuresteanu

      27/07/2012 at 10:42 pm

  74. se poate spune orice despre basescu,dar nu faptul ca e ” cel mai tare la cumparat straini”/nu conteaza ca la suedezi cuvintul ” mita” nu exista in vocabular pina acum,l-a introdus basescu/ponta ne va spune asta luni-ca acum e ocupat cu regina

    MAE precizează că a luat notă „cu îngrijorare” de declaraţiile ministrului suedez pentru Afaceri Europene privind faptul că România nu ar respecta criteriile de la Copenhaga, menţionând că miniştrii Marga şi Orban s-au întâlnit recent cu omologii suedezi, iar astfel de probleme nu au fost ridicate, potrivit Mediafax.

    intimplator

    27/07/2012 at 10:38 pm

    • Poate le da si un avertisment suedezilor.

      lastnightmusic

      27/07/2012 at 10:51 pm

      • nu-i suficeint/ar fi bine sa recheme ambasadorul /iti dai seama ce gest maret ar face chucky?demnitate,frate!

        intimplator

        27/07/2012 at 10:57 pm

        • Un gest de „demnitate” nationala, nu?

          emil

          27/07/2012 at 11:01 pm

  75. Au bagat un sondaj pe irealitatea cu 52 la suta prezeta,asa ca sa acopere frauda.

    cristibucuresteanu

    27/07/2012 at 10:46 pm

    • ia-o invers/face si ceva nehotariti sa nu mearga

      intimplator

      27/07/2012 at 10:56 pm

  76. A aparut si al nostru ca bradul cu a lui consoarta la bratz la Buckingham 😦 Si-a facut numarul, este timpul sa se duca la masinutele lui 👿

    mar

    27/07/2012 at 10:49 pm

    • cum???
      pe ma-sa n-a luat-o?cine-i schimba pampersii la noapte?
      nu se poate,precis n-au prins-o aia in camera tv

      intimplator

      27/07/2012 at 10:55 pm

      • Dar a prins-o pe consoarta 😦

        mar

        27/07/2012 at 10:58 pm

  77. Din cate stiu eu (info este de ceva vreme!), Tudor Barbu nu este angajatul lui DD. El isi face rost de sponsori / publicitate pt. emisiunea lui, „inchirieaza” spatiu de emisie de la DD si are deplina libertate de expresie. Dar s-ar putea sa fiu in eroare …

    Sorin Fortiu

    27/07/2012 at 10:56 pm

  78. http://m.romanialibera.ro/actualitate/politica/liviu-pop-ameninta-o-sa-ma-ocup-special-de-studiile-presedintelui-traian-basescu-in-norvegia-271793.html
    Liviu Pop crede ca sta pe cai mari. Ce nu stie este ca acestia stau la randul lor pe nisipuri miscatoare iar „calaretii” vor fi primii aruncati ca sa diminueze balastul.

    Mircea Rusu

    27/07/2012 at 11:11 pm

  79. Hopa:
    „REFERENDUM 2012. Ordin oficial: “Întrerupeţi TOATE CAMERELE DE SUPRAVEGHERE!” Robert Negoiţă, primar sector 3: “Daţi-mi voie să avem discreţia necesară”.

    „http://jurnaluldemaine.wordpress.com/2012/07/27/referendum-2012-ordin-oficial-intrerupeti-toate-camerele-de-supraveghere-robert-negoita-primar-sector-3-dati-mi-voie-sa-avem-discretia-necesara-exclusiv/”

    emil

    27/07/2012 at 11:13 pm

  80. Ultima pe ziua de azi.

    Tocmai ma uit la festivitatea de deschisdere a Olimpiadei.

    Nici vorba de decenta, de bun simt, de o oarecare smerenie fata de cei napastuiti si fata de prapadenia care apasa la ora asta intreaga lume..
    Ba mai mult
    „Britanicii promit cel mai mare show de pe Pământ”
    Exact de asta au nevoie pamantenii la ora asta…de cel mai mare show.
    Nu spun ca alea 100 sau 200 de milioane cheltuite pt acest show ar fi salvat planeta de la colaps sau ar fi scos popoarele din criza.
    Dar parca nici nu se potriveste sa te plangi peste tot ca criza e calare pana si pe soarecele din biserica, dar totodata sa te lauzi ca vei face un show „mai bogat si mai imbelsugat „decat a fost vreodata.

    Cred ca proverbul cu capra raioasa si cu coada pe sus este valabil pt tot mapamondul……..

    Noapte buna dragi pamanteni…

    Sorina A.

    27/07/2012 at 11:47 pm

    • Nu sunt de acord. Britanicii sunt britanici si au dreptul cu banii pe care ii muncesc si ii cistiga sa faca si showuri. Si nu sa dea piine la toti puturosii pamintului. Sunt sigur ca dau mai multi bani pt binefaceri decit au dat chinezii cu deschiderea si inchiderea lor opulenta din 2008.
      Nu cred ca e ok sa nu iti iei pantofi noi sau o rochie frumoasa de mireasa cind te mariti iar cu banii sa sponsorizezi niste betivi saraci

      Iar Marea Britanie poate fi multe … dar nu e o capra raioasa

      lastnightmusic

      28/07/2012 at 12:10 am

      • si eu ma uit si chiar compar
        dupa ” grandomania chineza” un show ” uman”/se vede clasa
        numai englezii pot fi in stare sa puna un personaj de film sa aduca regina la deschiderea oficiala,si asta ca cea mai naturala chestie din lume

        intimplator

        28/07/2012 at 12:36 am

    • 😦
      Eventual, din economie sa le trimita grecilor, nu?
      Sau lui Ponta 🙂

      emil

      28/07/2012 at 1:03 am

  81. @Tzucre, ti-am ramas dator:

    Uite pe site-ul prefecturii Vaslui OUG 41, cu anexe, plus HG-urile tehnic-organizatorice.

    http://www.prefecturavaslui.ro/referendum.html

    Atentie la anexele HG-urilor.

    Cetatean

    28/07/2012 at 12:03 am

  82. Monica Macovei a avut o postare superba pe tema referndumului si a modificarilor facute de Ponta.

    http://www.monica-macovei.ro/blog/?p=1491

    Cetatean

    28/07/2012 at 12:05 am

    • @Tzucre, uita-te direct la postarea doamnei Macovei.

      Cetatean

      28/07/2012 at 12:14 am

      • Multumesc @Cetatean.

        Am citit cat de cat textele de lege (OUG, HG, legi, etc.) si postul doamnei Macovei. Trag concluzia ca neregulile s-ar putea face din procesele verbale. In sensul ca desi articolele din legea 3/2000 cu privire la existenta listelor suplimentare, a sanctiunilor cu privire la ruperea sigiliului, a numarului stampilelor, raman neatinse de OUG 41/2000, ele pot fi evitate(abrogate cum am inteles ca le descrii tu) prin procesul verbal din care au scos obligativitate declararii si inventarierii unor astfel de evenimente.

        @Cetatean, daca ai putea sa-mi confirmi/infirmi concluzia mi-ar permite sa definitivez o argumentatie ce am inceput-o acum cateva zile.

        Noapte buna tuturor.

        tzucre

        28/07/2012 at 4:00 am

        • @Tzucre, ai dreptate. Manareala se poate face in sensul ca, daca se reclama o neregula in desfasurarea scrutinului, BEC judeca pe procesele verbale in forma pe care a stabilit-o Ponta. Acesta incearca sa se acopere cu forma legii. Desi vor exista liste suplimentare, in PV finale ele nu vor mai fi trecute.

          Insa daca este cazul CCR, care garanteaza validitatea referendumului, poate cere verificarea tuturor listelor suplimentare.

          Legea 47/1992:

          „Art.46. – (1) Curtea Constituţională veghează la respectarea procedurii pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului şi confirmă rezultatele acestuia.
          (2) Pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor alin.(1), Curtea Constituţională poate cere informaţii de la autorităţile publice.
          (3) Biroul Electoral Central este obligat să prezinte, la solicitarea Curţii Constituţionale, informări asupra fazelor şi operaţiunilor de desfăşurare a referendumului”.

          Cetatean

          28/07/2012 at 10:08 am

  83. Printre picaturi (si eu ma uit la deschiderea JO de la Londra – minunata noua viziune scenografica…)
    „Vor veni peste 10 milioane de oameni la referendum. ” dixit Antenescu la OTV. Asta e wishful thinking sau ce si-au planificat?

    Observator

    28/07/2012 at 12:12 am

    • Isi face curaj si spera sa fie sonsajele adevarate.

      Cetatean

      28/07/2012 at 12:15 am

  84. mai offtopic asa, ati vazut diferenta intre cazul ponta si kovesi? ca era unul din argumentele cu care se inchidea gura celor mai slabi de inger

    razvan

    28/07/2012 at 12:20 am

  85. da, kovesi nu a copiat.

    Cetatean

    28/07/2012 at 12:23 am

    • asta era de presupus, dar a venit fata cu un dosar pus la punct, cu articole pe subiectul tezei publicate de-a lungul unor ani, plus confuzia cu numele de dinainte de casatorie

      razvan

      28/07/2012 at 12:27 am

  86. Crin Antonescu la OTV: „Dan Voiculescu actioneaza de ani de zile cu trustul lui de presa corect. El sustine aceleasi valori ca noi si era normal sa fim aliati politici.” -individul este un „delir” continuu …

    Sorin Fortiu

    28/07/2012 at 12:23 am

    • of, Doamne, trist personaj, si la 80 de ani va avea acelasi discurs.

      Cetatean

      28/07/2012 at 12:24 am

      • Dumnezeule! Sper sa nu fiu obligat sa-l suport in viata publica inca 30 de ani!

        Sorin Fortiu

        28/07/2012 at 12:29 am

        • noi nu vim fi obligati, insa medicii psihiatri da.

          Cetatean

          28/07/2012 at 12:44 am

        • Nu vrei? Atunci „munceste” sa scapam de el. 🙂
          PS Va trebui, daca te uiti la Olimpiada, sa il suporti pe Ponta si acolo 😦

          emil

          28/07/2012 at 1:05 am

  87. Tare imi pare ca o sa avem ceva similar cu: Numaram cum a numarat Anastase. Si o sa zica asta pana la saturatie.

    eugeni

    28/07/2012 at 12:24 am

    • Si de cand este o ilegalitate scuza pentru o alta? Numai de dragul unei replici?

      Am vazut ca asta s-a practicat in toata mascarada USL. Replici aiurea, rupte de orice logica. – „Domnilor, ati incalcat separatia puterilor in stat” „Da, dar acum doi ani pe vremea asta a plouat”. – „Ma cutremura felul in care ati actionat in doar cateva zile” „Si pe mine m-a cutremurat cand ati taiat pensiile oamenilor”. Etc etc.

      Nu am inteles de ce interlocutorii uselistilor nu le-au dat peste bot de fiecare data si nu i-au adus la ordine. Pe un Mihalache, pe o Sandru, pe un Gust, Rizea, pe toate fripturistele alea flamande si obraznice de la PNL…

      Freedom

      28/07/2012 at 8:10 am

  88. “REFERENDUM 2012. Ordin oficial: “Întrerupeţi TOATE CAMERELE DE SUPRAVEGHERE!”

    motiv pentru suspendarea referendumului!
    inclusiv pentru toate celelalte ilegalitati strigatoare la cer

    sara buna

    skorpion

    28/07/2012 at 12:25 am

  89. salut, skorpi, ai ajuns la inchidere, ca si mine 🙂

    Cetatean

    28/07/2012 at 12:26 am

  90. parca aud luni ca parlamentul decide ca referendumul nu e validat ca basescu nu a asigurat quorum-ul si, in consecinta, se decide demiterea pe baza sondajelor
    doar parlamentul poate decide orice/s-ar putea sa le treaca prin cap sa se declare parlamentari pe viata;
    eu i-as face ” vietzasi”

    intimplator

    28/07/2012 at 12:40 am

  91. http://www.legex.ro/Decizia-420-2007-78744.aspx

    „Curtea constată că, în sensul prevederilor art. 95 alin. (3) din Constituţie, referendumul organizat pentru demiterea Preşedintelui României reprezintă un act unic de manifestare a voinţei populare, care nu poate fi repetat în cadrul aceleiaşi proceduri, indiferent de rezultatul său„.

    Cetatean

    28/07/2012 at 12:45 am

  92. asta e din 2007. Insa cine sa stie deciziile CCR?

    Cetatean

    28/07/2012 at 12:46 am

  93. Cetatean, este posibil ca parlamentul sa hotareasca ce i se scoala?

    eugeni

    28/07/2012 at 12:46 am

  94. Ei pot incerca, insa a zis clar CCR 734/2012.

    „Curtea Constituţională aminteşte în acest context cele reţinute în jurisprudenţa sa (de exemplu, Decizia nr. 209 din 7 martie 2012, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 188 din 22 martie 2012), în sensul că hotărârea Parlamentului, ca orice act juridic, trebuie interpretată şi aplicată cu bună-credinţă şi în spiritul loialităţii faţă de Legea fundamentală.

    De altfel, hotărârile adoptate de Parlament după finalizarea referendumului pentru demiterea Preşedintelui României şi publicarea în Monitorul Oficial al României a rezultatelor acestuia pot face obiectul controlului de constituţionalitate în condiţiile legii”.

    Oricum, CCR are ultimul cuvant.

    Cetatean

    28/07/2012 at 12:51 am

    • parlametul hotareste cev a , CCR spune ca nu este bun, parlamentul hotareste inca ceva, din nou CCR zice ca nu este bun si asa pana la sfantu’ asteapta. Se poate?. Scuza-ma dar acum imi este chiar frica…….

      eugeni

      28/07/2012 at 1:02 am

  95. Daca se va dovedi ca referendumul a fost fraudat, este posibil sa se aplice punctul 7 din Tratatul de la Lisabona (Elmar Brok dixit)

    skorpion

    28/07/2012 at 12:52 am

    • iti cam doresti asta skorpi 🙂 mai ales guvernantza politica 😆
      salve 🙂

      mircea

      28/07/2012 at 1:02 am

    • care este chestia aia cu guvernanta politica? ca parca suna bine 🙂

      eugeni

      28/07/2012 at 1:10 am

      • salve 🙂 preiau cu copy-paste e foarte lung,preiau cateva fragmente,e un pdf, nu reusesc sa dau link

        Principiul subsidiarităţii este una dintre componentele esenţiale ale arhitecturii juridice şi politice a Uniunii Europene (UE), care reglementează exercitarea competenţelor neexclusive ale UE într-un sistem de guvernanţă pe mai multe niveluri care implică atât UE, cât şi nivelurile central, regional şi local ale statelor membre. Principiul are menirea de a garanta adoptarea deciziilor în cadrul UE la nivelul cel mai adecvat la care obiectivul (obiectivele) urmărite pot fi realizate cu un maximum de eficacitate.
        Documentele adoptate de Birou la Dunkerque în 2008 şi la Uppsala în 2009 au reafirmat angajamentul Comitetului Regiunilor (CoR) de a integra subsidiaritatea în procesul decizional al UE şi au trasat principalele direcţii ale dezvoltării şi funcţionării ulterioare a reţelei sale de monitorizare a subsidiarităţii. În prezent, la peste doi ani de la intrarea în vigoare a Tratatului de la Lisabona, situaţia a evoluat. Articolul din tratat care face referire la principiul subsidiarităţii preia în mod explicit dimensiunea locală şi cea regională şi subliniază, prin urmare, necesitatea respectării competenţelor autorităţilor locale şi regionale în cadrul UE.
        În plus, CoR dispune de dreptul de a sesiza Curtea de Justiţie a UE privind încălcarea principiului subsidiarităţii şi noi actori (parlamentele naţionale şi regionale implicate în sistemul de avertizare timpurie) sunt vizaţi de monitorizarea subsidiarităţii. Aşadar, autorităţile regionale şi locale din întreaga UE sunt direct afectate de aplicarea principiului subsidiarităţii, iar Comitetul Regiunilor (CoR) are obligaţia de a juca un rol activ în garantarea respectării acestui principiu în legislaţia UE.
        În plus, CoR dispune de dreptul de a sesiza Curtea de Justiţie a UE privind încălcarea principiului subsidiarităţii şi noi actori (parlamentele naţionale şi regionale implicate în sistemul de avertizare timpurie) sunt vizaţi de monitorizarea subsidiarităţii. Aşadar, autorităţile regionale şi locale din întreaga UE sunt direct afectate de aplicarea principiului subsidiarităţii, iar Comitetul Regiunilor (CoR) are obligaţia de a juca un rol activ în garantarea respectării acestui principiu în legislaţia UE.
        2.1 Guvernanţa politică
        Monitorizarea şi asigurarea respectării principiului subsidiarităţii în cadrul propunerilor UE constituie în continuare unul dintre principalele proiecte politice şi angajamente instituţionale ale CoR după intrarea în vigoare a Tratatului de la Lisabona. De atunci, CoR şi-a adaptat procedurile interne pentru a-şi îndeplini noile sarcini în mod eficace şi exhaustiv, în special în ceea ce priveşte rolul său în cadrul procesului legislativ.
        Pentru a garanta coordonarea între activităţile administrative în domeniul monitorizării subsidiarităţii şi activitatea politică a CoR, fiecare grup politic trebuie să desemneze un coordonator în materie de subsidiaritate, care, împreună cu coordonatorul politic pentru reţeaua de monitorizare a subsidiarităţii, va forma Grupul de coordonare privind subsidiaritatea.

        Acest grup va trebui să asigure, în decursul anului, o bună coordonare şi o monitorizare politică a activităţilor de monitorizare a subsidiarităţii. În special, el are datoria de a prezenta Biroului priorităţile cuprinse în Programul de lucru privind subsidiaritatea , precum şi propunerile de utilizare a celor mai adecvate instrumente şi proceduri ale reţelei de monitorizare a subsidiarităţii , pentru a sprijini activitatea raportorilor CoR în cadrul procesului legislativ.

        Grupul de coordonare trebuie să monitorizeze, în cursul anului, punerea în aplicare a Programului de lucru privind subsidiaritatea şi rolul politic general jucat de CoR în evoluţia principiului subsidiarităţii în cadrul procesului decizional al UE. Dată fiind funcţia sa de supervizare, grupul trebuie să aprobe Raportul anual privid subsidiaritatea şi să îl prezinte Biroului CoR .

        Grupul de coordonare ar trebui, de asemenea, să colaboreze cu preşedinţii/secretariatele comisiilor, pentru a integra concluziile şi priorităţile în agenda politică a comisiilor şi în planificarea individuală a avizelor şi activităţilor conexe.

        Trebuie să se aibă în vedere în mod deosebit informarea periodică a comisiilor relevante ale CoR, în domeniile de competenţă ale acestora, cu privire la rezultatele şi progresele Programului de lucru privind subsidiaritatea, pentru a primi reacţiile lor şi pentru a asigura un proces coerent şi reactiv.

        În plus, Grupul de coordonare privind subsidiaritatea ar trebui să valideze componenţa unui grup de experţi locali şi regionali în domeniul subsidiarităţii, care îi va sprijini activităţile .

        În fine, Grupul de coordonare privind subsidiaritatea trebuie informat cu privire la măsura în care avizele respectă prevederile articolului 51 din Regulamentul de procedură al CoR, la principalele concluzii ale consultărilor reţelei de monitorizare a subsidiarităţii, precum şi ale avizelor motivate sau ale analizelor în materie de subsidiaritate elaborate de parlamentele naţionale sau regionale, în cadrul sistemului de avertizare timpurie.
        Grupul de coordonare privind subsidiaritatea va fi condus de coordonatorul politic al reţelei de monitorizare a subsidiarităţii şi va asigura guvernanţa politică a tuturor activităţilor de monitorizare a subsidiarităţii desfăşurate în cadrul CoR.

        mircea

        28/07/2012 at 1:22 am

        • multzam fain, tre’ sa disec materialul. noapte buna

          eugeni

          28/07/2012 at 1:49 am

  96. cine n-a apucat ca sa-l vada pe base la cristoiu,interviul ptr. istorie 🙂 ,il poate vedea acum in reluare.

    mircea

    28/07/2012 at 1:09 am

    • Cui o sa ii fie dor de Antonescu (doar a promis ca se retrage, nu?) acum la OTV

      emil

      28/07/2012 at 1:12 am

  97. ponta si daciada in prim plan ptr. cateva clipe salutand delegatia noastra olimpica 😦

    mircea

    28/07/2012 at 1:31 am

    • deci un fel de balcaniada, daciada si olimpiada in acelasi loc.

      sper sa aflam ca nu vom avea si spartakiada, fi-ar numele in veci spurcat

      val

      28/07/2012 at 2:30 am

  98. Extras din articolul – „numai bou-i consecvent” – Florin Liga, de pe Hydepark

    „1. NU VOTAŢI LA NICIO SECŢIE DE VOTARE, chiar în condiţiile în care sondajele de opinie vor anunţa o prezenţă scăzută la vot. În aceste condiţii nu mai este important dacă preşedintele va fi susţinut de 51% sau 1%.

    2. NU ÎNCREDINŢAŢI CARTEA DE IDENTITATE NICI UNEI PERSOANE. Verificaţi s-o aveţi în posesie pe tot parcursul zilei, de la 7:00 până la ora 23:00. Vor fi mulţi amatori de chilipiruri şi nu se vor da înapoi de a vă folosi identitatea pentru o “ciorbă de linte”.

    3. FOLOSIŢI-VĂ VIGILENTA PENTRU IDENTIFICAREA ORICĂREI FRAUDE. Fotografiaţi şi filmaţi cu telefoanele mobile sau cu orice echipament electronic, orice vi se pare anormal şi ieşit din comun. Demascaţi “suveica” şi turismul electoral, reţinând date şi amănunte cum ar fi: indivizi străini de zona în care locuiţi, autobuze, culori, marca, plăcută de înmatriculare, număr de persoane, oră, etc. Fiţi gata să furnizaţi aceste posibile dovezi, doar dacă va fi necesar.

    4. NU REACŢIONAŢI ÎN NICIUN FEL ÎMPOTRIVA CELOR CARE AU O ALTĂ OPŢIUNE. Referendumul este un drept constituţional pe care cetăţenii îl pot folosi aşa cum doresc şi nu pot fi traşi la răspundere pentru opţiunea pe care au ales-o. USL-ul a dorit să împartă naţiunea romana în “prosti şi trădători” însă este ocazia noastră să lucrăm la îmbunătăţirea relaţiilor cu semenii noştri.

    5. ÎMPĂRTĂŞIŢI MOTIVELE DE A NU VOTA CU ORICINE DOREŞTE. Sunt destui care nu s-au hotărât ce să facă în ziua referendumului. Fiţi pregătiţi să le împărtăşiţi cu ei, oferindu-le mai multe amănunte fie direct, fie prin email, telefon sau SMS. Este important să se înţeleagă că indiferent de importantă şi natura votului, nimeni – începând cu preşedintele şi până la ultimul dintre cetăţenii României, nu poate şi nu deţine dreptul de a obliga sau forţă voinţa cuiva. Respectul pentru constituţie şi pentru oamenii acestui popor ne va reda zâmbetul.”

    hope

    28/07/2012 at 6:55 am

  99. Buna dimineata tuturor. Ei de o astfel de mandrete de premier m-as fi lipsit bucuroasa.

    clemycali

    28/07/2012 at 8:10 am

    • Buna dimineata,
      Si eu, sa speram ca ai tastatura aurita 🙂

      mar

      28/07/2012 at 8:24 am

      • 🙂

        clemycali

        28/07/2012 at 8:28 am

  100. Oameni buni, este adevarat, avem un referendum de depasit.

    Dar, indiferent de rezultatul lui, sa nu uitam ceva:

    Planul USL a fost foarte minutios realizat si pus in aplicare. Toti executantii au iesit la microfoane si au declarat ce trebuiau sa declare.

    In ultimele zile au aparut voci USL care contesta cumva apartenenta noastra la UE. Dat fiind planul in derulare, este logic sa presupunem ca DECLARATIILE ANTI-UE NU SUNT INTAMPLATOARE.

    O sa repet acest rationament pana lesin:

    – Membrii USL nu pot parasi Romania, pentru ca nu stiu sa faca nimic competitiv si in alta tara ar muri de foame.

    – Deci, sunt fortati sa ramana in Romania.

    – Daca raman in Romania, au nevoie din nou de acces nerestrictionat la bugetul de stat, dupa o foame de 8 ani. Si mai au nevoie si de o Justitie tetraplegica, ca sa nu fie pedepsiti pentru ce au facut si pentru ce vor face.

    – Daca Romania ramane in UE, UE vor supraveghea Justitia si nu vor lasa ca lucrurile sa ramana asa.

    Din cele de mai sus rezulta matematic ca planul USL este de a scoate Romania din UE, probabil prin incalcarea repetata a obligatiilor pe care ni le-am asumat. Ca ei sa supravietuiasca, noi trebuie sa iesim din UE. NU AU ALTA SOLUTIE. Nu au unde sa se duca si ce sa faca. Si lucreaza contra-cronometru.

    Sa nu pierdem acest lucru din vedere.

    Macar acum sa reactionam mai non-boem si sa afirmam peste tot ca suntem tara membra UE si ca intentionam sa ramanem asa. Si sa ii convingem pe toti concetatenii ca asta e singura cale ca sa putem trai la standarde normale.

    Freedom

    28/07/2012 at 8:23 am

  101. Buna dimineata!
    Astazi e ziua emailurilor prietenesti catre prieteni… Nu mai mult de 1-2 motive pe scurt pentru care indemnam la reflectie si rezerva si anuntam ca noi stam deoparte de data asta.

    Suna mai personal emailul daca adresele sunt puse in BCC decat in CC.
    Daca ne cunoastem bine cu toti intre noi, atunci punerea in CC e invitatie la discutie.
    Alegerea functie de caz.

    moldoveanu

    28/07/2012 at 8:28 am

  102. Buna Dimineata,
    Postare noua!

    Theophyle

    28/07/2012 at 8:28 am

  103. Reblogged this on Comunitatea Liberala.

    turnofftheglory

    28/07/2012 at 12:46 pm


Comentariile sunt închise.