Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Revista Presei – 10 Iulie / “CCR sau curajul la români”

Bună dimineata intr-o zi de marti. Vremea va fi călduroasă în cea mai mare parte a ţării, local caniculară, iar după-amiaza va fi atins şi depăşit uşor pragul critic de 80 al disconfortului termic în jumatatea sudică şi izolat în celelate zone. În regiunile nordice, estice, sudice şi în zonele de munte vor fi înnorări temporar accentuate, averse, descărcări electrice şi intensificări de vânt ce vor putea lua aspect de vijelie. Pe arii restrânse cantităţile de apa vor putea depăşi 20…25 l/mp şi izolat vor fi căderi de grindină. În restul teritoriului, cerul va fi variabil, iar astfel de fenomene se vor semnala pe arii restrânse. Temperaturile maxime, în scădere uşoară îndeosebi în regiunile din jumătatea nordică, vor fi cuprinse între 27 şi 36 de grade, mai ridicate până în jurul valorii de 38 de grade în cea mai mare parte a Olteniei şi local în Muntenia. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 14 şi 24 de grade, uşor mai scăzute în depresiuni.

La Bucureşti. Vremea se va menţine caniculară, iar după-amiază se va depăşi uşor pragul critic de 80 al disconfortului termic. Temperatura maximă se va situa în jurul valorii de 37 de grade, iar cea minimă va fi de 20…22 de grade. Cerul va fi variabil, cu înnorări spre seară şi în cursul nopţii, când vor fi averse, descărcări electrice şi intensificări de scurtă durată ale vântului.

Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 5275  RON; 1 USD = 3. 6848    RON; 1 EURO = 1. 2287 USD; Francul elvetian 3. 7691     RON. Gramul de aur 187.3600 RON.

Curtea Constituţională a validat suspendarea lui Traian Băsescu. Crin Antonescu este preşedintele interimar al României! Curtea Constituţională discută astăzi schimbările din fruntea celor două Camere înainte de suspendarea lui Traian Băsescu. Soluţia legislativă care exclude de la controlul de constituţionalitate hotărârile Parlamentului ce afectează valori şi principii constituţionale este neconstituţională, a decis, luni, Curtea Constituţională a României, care a admis astfel sesizarea depusă de 67 de deputaţi PDL. „În urma deliberărilor, Curtea Constituţională, cu majoritate de voturi, a admis sesizarea de neconstituţionalitate şi a constatat că soluţia legislativă care exclude de la controlul de constituţionalitate hotărârile Parlamentului care afectează valori şi principii constituţionale este neconstituţională. Argumentaţiile reţinute în motivarea soluţiei pronunţate de Plenul Curţii Constituţionale vor fi prezentate în cuprinsul deciziei, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Decizia este definitivă şi general obligatorie şi se comunică Preşedintelui României, preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului şi prim-ministrului”, se precizează în comunicatul dat publicităţii de CCR. Totodată, Curtea Constituţională a constatat că cererea de soluţionare a conflictului juridic de natură constituţională între Parlamentul României, pe de o parte, şi preşedintele României, pe de altă parte, formulată de Preşedintele României, este inadmisibilă.Cu majoritate de voturi, Curtea Constituţională a constatat că cererea de soluţionare a conflictului juridic de natură constituţională între Parlamentul României şi Preşedintele României este inadmisibilă. Integral in Adevarul.

Puciul Ponta-Antonescu revoltă Europa si dărâmă leul. Merkel: „Este inacceptabil cum se încalcă principiile statului de drept în România”Cancelarul german a avertizat că principiile fundamentale ale statului de drept trebuie respectate şi de ţara noastră. Cancelarul german Angela Merkel îi dă o mână de ajutor președintelui Traian Băsescu În România au fost încălcate principiile statului de drept într-un mod „inacceptabil”, este concluzia la care a ajuns cancelarul german, Angela Merkel, după ultimele evoluţii politice de la Bucureşti. Ea a avut o convorbire telefonică cu Traian Băsescu în cursul zilei de ieri. “Cancelarul federal consideră inacceptabil că într-o ţară a Uniunii Europene sunt încălcate principiile fundamentale ale statului de drept”, precizează un comunicat de presă remis ieri de Guvernul de la Berlin. “UE se sprijină pe valori comune: toate regimurile trebuie să le respecte, iar aceasta este valabil şi pentru cel român”, adaugă documentul. Cancelarul german a mai precizat că „va susţine Uniunea Europeană să adopte toate consecinţele necesare” în privinţa României. „Acestea ar putea fi luate săptămâna viitoare după discuţiile premierului Ponta la Bruxelles”, scrie în comunicat. Integral in EVZ.

Traian Băsescu l-a eliberat din funcţie pe Sebastian Lăzăroiu. Consilierul prezidenţial Sebastian Lăzăroiu a fost eliberat din funcţie, începând de luni, potrivit unui decret semnat, vineri, de preşedintele Traian Băsescu. Decretul a fost semnat vineri şi publicat luni în Monitorul Oficial. Data eliberării din funcţie este 9 iulie. Sebastian Lăzăroiu fusese numit consilier al preşedintelui Băsescu în 14 iunie. Traian Băsescu a semnat, joi, decretul privind eliberarea din funcţia de consilier prezidenţial a lui Ştefan Deaconu, din 25 iulie.Gandul.

Sorin Blejnar, fostul şef ANAF, cercetat pentru evaziune fiscală. Fostul şef al ANAF Sorin Blejnar, şeful vămilor Viorel Comăniţă, şi fostul şef al SIPI Constanţa Dan Secăreanu sunt cercetaţi de DNA, alături de omul de afaceri Radu Nemeş şi soţia acestuia, pentru complicitate la evaziune în legătură cu importul de produse petroliere, au declarat surse judiciare. Aproximativ 40 de percheziţii au fost derulate de anchetatorii anticorupţie, în acest caz. Potrivit surselor citate procurorii anticorupţie ar fi dispus printr-o ordonanţă dată în dosarul 54/2011 punerea sub învinuire a fostului şef al ANAF, Sorin Blejnar, al şefului Autorităţii Naţionale a Vămilor, Viorel Comăniţă, şi al fostului şef al SIPI Constanţa, Dan Florin Secăreanu. „Nu ştiu nimic despre acest lucru. Nu am fost informat în niciun fel despre aşa ceva. M-am obişnuit cu astfel de lucruri în ultimul an şi jumătate. Încă de săptămâna trecută am văzut în presă fel de fel de surse, cu ghilimele de rigoare, care susţin fel de fel de lucruri. O cacealma”, a declarat pentru gândul Sorin Blejnar, fostul şef al ANAF. Întrebat dacă este de părere că aceste declaraţii au un substrat politic, fostul şef al Fiscului a evitat un răspuns clar: „Nu comentez”. Şi Codruţ Marta, fostul şef de cabinet al lui Blejnar, este învinuit în acest caz. Potrivit surselor citate, cei patru sunt cercetaţi pentru complicitate la evaziune fiscală şi sprijinirea unui grup infracţional organizat, toată investigaţia pornind de la omul de afaceri Radu Nemeş. Integral in Gandul.

Ce-a ajuns Romania: nasul Mafiei din Justitie il concediaza pe Basescu. Catalin Voicu, individul care demola statul de drept cu dosarele sale trafi cate la cel mai inalt nivel din Justitie – pe sute de mii de euro – face acum dreptate in Parlament. „Asculta-ma un pic! Daca eu m-am dus la Interne, omule, ai toata Procuratura Romaniei, ai toata Justitia in mana, ai toata Curtea”, este una din replicile celebre ale lui Catalin Voicu. Scandalul de coruptie in care era implicat senatorul PSD a izbucnit in 2009. Interceptarile telefonice realizate de SRI au devaluit reteaua lui Catalin Voicu: magistrati, politisti, politicieni si oameni de afaceri. „Daca ma duc acolo, in trei ani de zile pot face toata reteaua din Romania! Acu’, daca pierdem alegerile, reteaua e in functiune (…). Pana acum n-am ministeru’ asta, intelegi? Ai retea, rezisti ca sa facem gherila urbana”, ii explica Voicu colegului sau – parlamentarul PSD Alexandru Mazare. Senatorul PSD se lăuda că poate rezolva dosarele penale ale baronilor PSD şi cele comerciale ale sponsorilor. Odată ajuns la şefia Ministerului de Interne, Cătălin Voicu vedea o nouă ordine în Justiţie. Oamenii săi erau puşi la şefia inspectoratelor de poliţie, a Parchetelor şi instanţelor. „Purificare! Nu mai e DNA, Direcţia de Crimă Organizată şi Anticorupţie! Am demult proiectul ăsta în cap. L-ai adus pe Miclescu de la pensie, l-ai pus acolo, ai terminat, e fiară!”, exclama Cătălin Voicu. „Şi ANI e o instituţie fără nicio forţă juridică, e un căcat. Tot la Parchet ţi le trimite, şi acolo le omorâm, lasă-le dracu’!”, se mai lăuda senatorul PSD. Astfel, erau anihilate ANI, DIICOT şi DNA. Integral in EVZ.

Analiză – Deprecierea leului va conduce la scumpiri. Ce alte efecte negative vor apărea. Deprecierea leului în raport cu principalele valute va scumpi produsele importate, printre care alimentele şi hainele, şi va creşte preţul excursiilor în străinătate, ceea ce implică o scădere a consumului şi poate avea ca efect noi reduceri de personal în firme. ndiferent dacă firmele pe care le deţin sunt exportatoare, şi câştigă din deprecierea leului, sau sunt active pe piaţa internă, şi pierd din cauza scăderii monedei naţionale, oamenii de afaceri spun că populaţia este cea care va avea cel mai mult de suferit. De la începutul anului, leul a scăzut cu 4,5% în raport cu euro, o treime din pierdere fiind înregistrată în ultima săptămână, pe fondul tensiunilor de pe scena politică românească. Dacă la finalul anului trecut, euro era cotat la 4,3197 lei, în şedinţa de vineri rata de referinţă anunţată de BNR a fost de 4,5142 lei/euro, atingând un nou maxim istoric. „Impactul devalorizării leului în raport cu euro şi dolar va fi unul imediat şi negativ asupra populaţiei. Efectul va fi de reducere a consumului. Mulţi au rate în euro, sau chirii, care cresc, iar banii care le rămân sunt tot mai puţini”, a declarat agenţiei MEDIAFAX omul de afaceri de origine libaneză Mohammad Murad, unul dintre cei mai mari hotelieri din România, cu şase hoteluri pe litoral şi două în Bucureşti. Murad mai deţine lanţul de restaurante Spring Time, producătorul de pateuri Mandy şi activează şi pe piaţa imobiliară. Integral in Mediafax.

Nicolai şi Şova au dezinformat până s-au făcut de râs. Europarlamentarul PNL Norica Nicolai şi senatorul PSD Dan Şova au acuzat o ziaristă de la Radio România Actualităţi că ar fi dezinformat Bruxelles-ul, dar un comisar european a demontat acuzaţia celor doi. Corespondenta Radio România Actualităţi la Bruxelles, Carmen Valică, a fost chemată la ordine, după ce europarlamentarul Norica Nicolai a acuzat-o că ar fi dezinformat-o pe Viviane Reding, comisar european pe justiţie, privind „iminenta arestare a judecătorilor de la Curtea Constituţională a României”. Discuţia ar fi avut loc într-un cadru privat, între Carmen Valică şi purtătorul de cuvânt al comisarului european, Mina Andreeva. Într-o emisiune la Realitatea TV, de vineri, senatorul PSD Dan Şova a reluat acuzaţiile împotriva jurnalistei lansate de Norica Nicolai, susţinând că ar exista chiar şi o înregistrare a discuţiei dintre Valică şi Andreeva. Purtătorul de cuvânt al lui Viviane Reding a infirmat însă „bomba de presă”. Andreeva a declarat pentru „Adevărul” că nu s-a întâlnit niciodată într-un cadru privat cu Carmen Valică şi, deci, nici nu poate fi vorba ca aceasta să fi menţionat „iminenta arestare a judecătorilor de la Curtea Constituţională a României”.Integral in Adevarul.

Ştiri Europene – 10 iulie 2012 / Europa şi suspendarea lui Basescu

Va urez o zi buna si racoroasa.

Written by Theophyle

10/07/2012 la 9:06 am

235 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salutare tuturor.

    Din ce ziceau Laura Serban, Sebastian Lazaroiu si Boros Geza, CCR nu prea putea da alta decizie decat asta, din cauza existentei OUG.

    Acum insa ca OUG a picat, eu ma intreb, ca nestiutorul in ale chitibusurilor avocatesti, s-ar putea re-trimite plangerile in cauza (eventual nitel slefuite)?

    EuCuMine

    10/07/2012 at 9:11 am

    • Edit: si Mircea Marian spune acelasi lucru.

      EuCuMine

      10/07/2012 at 9:18 am

  2. buna dimineata;
    si totusi am invatat ceva
    pentru a fi politician in romania trebuie sa indeplinesti numai doua conditii:
    a. abject in cel mai inalt grad
    b. lipsit complet de moralitate
    cum cele doua nu sunt compatibile cu politica” vestica” nu avem ce cauta itre cei ce sunt acolo

    intimplator

    10/07/2012 at 9:11 am

    • Daca abia acum ai invatat asta Inseamna ca nu ai citit istoria anilor 45-48 la noi.
      Nu as generaliza totusi, caci as include si persoane foarte onorabile ce fac politca

      lastnightmusic

      10/07/2012 at 9:21 am

      • @tds
        cred ca am citit ceva;la 45-48-poti acorda circumstante atenuante-
        corectie ” persoane foarte onorabile INCEARCA sa faca politica” nu ” FAC”
        citeva exemple : pe fuga: catargiu,pp carp si dupa 90 basescu,boc si mai sunt doi care sunt ” in loc cu verdeata”

        intimplator

        10/07/2012 at 9:28 am

  3. P.S.: Pagina RL e bum.

    EuCuMine

    10/07/2012 at 9:12 am

  4. Dezamagirea e atit de mare, ca ma cocoseaza ! Nu mai am nici o speranta, sint convinsa ca cc a fost ingenuncheat !
    Iar biata Justitie, ce sa faca singura ? Vor urma atacuri asupra ei, pina o vor ingenunchea !

    Rada Rogojan

    10/07/2012 at 9:14 am

  5. Buna dimineata din nou. Curajul la romani a fost mai intotdeauna in suferinta. Maximul de vitejie de care au fost in stare judecaorii CCR a fost sa trimita o scrisoare Comisiei de la Venetia de teama ca vor fi schimbati din functie. In momentul in care Ponta le-a promis ca vor ramane pe posturi (ceea ce pana la urma ar putea sa fie o minciuna si dupa ce mai trege vijelia Ponta tot sa incerce sa-i schimbe), dupa ce UDMR si-a asigurat locul in noua majoritate parlamentara, CCR a uitat ca are o datorie fata de Constitutie si s-a inhamat la caruta USL. Cel putin asa vad eu lucrurile.

    clemycali

    10/07/2012 at 9:17 am

    • Corect.
      Noi ne-am pus prea multa speranta , ne am agatat de ei ca inecatul de un pai.

      lastnightmusic

      10/07/2012 at 9:25 am

  6. Poate cineva sa-mi raspunda la intrebare, va rog?

    EuCuMine

    10/07/2012 at 9:18 am

  7. Eu inca sper ca o vom duce mai bine, daca nu noi macar cei ce vor veni dupa noi

    Bogdana

    10/07/2012 at 9:22 am

  8. Din ce citesc aici sunt posibile surprize. Cred ca a fost necesar ca sa demonteze ilegalitatea in cea ce o priveste, ca ulterior CC sa intre pe fond.Se ridica o intrebare, cine face demersurile ?? Magistrații nu au intrat pe fondul speței, pentru că publicarea în Monitorul Oficial a hotărârilor de revocare ale Senatului și Camerei Deputaților a fost amânată de Guvern până după intrarea în vigoare a ordonanței de urgență, care nu mai permite CCR să se pronunțe asupra hotărârilor Legislativului.
    Analiza pe fond va putea să aibă loc, pentru că CCR a stabilit că nu poate fi exclusă de la controlul de constituționalitate a hotărârilor Parlamentului.

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/evz-iti-explica-ce-a-decis-curtea-constitutionala-vezi-de-ce-revocarea-lui-blaga-si-anast-991-1.html

    mar

    10/07/2012 at 9:25 am

    • Habar n-am. Poate reuseste city sa ne lamureasca.

      clemycali

      10/07/2012 at 9:26 am

      • am scris mai jos. Inclin 99% sa cred ca CCr a gandit mecanic. Daca au facut asa, inseamna ca nu au intrat pe find si au ales solutia tempus regit actum: „la momentul depunerii cererilor, ele erau inadmisibile”. Lasam la o parte faptul ca le puteau declara totusi inadmisibile, se pare ca au respectat mai mult forma. Insa asta inseamna ca dupa publicarea deciziilor CCR in M. Oficial, cineva le va putea ataca pe fond.

        Cetatean

        10/07/2012 at 9:39 am

    • mar, nu spera si nu ai teama 🙂
      bucurosi le-om duce toate..

      lastnightmusic

      10/07/2012 at 9:27 am

      • Buna TDS 🙂
        sperantza moare ultima si nu sunt o sperioasa, dar te doare sufletul cand vezi ca am ajuns de unde am plecat, adic la zero. Oare asta sa fie maximul pe care il poate duce/ face Romania ca natie, am incheiat o bucla si am ajuns in spatele spiralei 😦

        mar

        10/07/2012 at 9:40 am

        • Da, doar daca te uiti la spirala in plan. Daca o privesti in elevatie ea este o curba elicoidala ce incepe din acelasi punct raportat la axa xoy dar mai sus raportat la oz 🙂

          lastnightmusic

          10/07/2012 at 9:44 am

        • Am mai scris asta acum cateva zile dar repet: romanul are vocatia lucrurlui facut de mantuiala si nu are rabdare sa construiasca ceva cu adevarat durabil. Casele de chirpici cu geamuri termopan facute ptr a lua ochii vecinilor sunt echivalentul minor al statului de drept de fatada, cu institutii slabe si populate de personaje daca nu incompetente, cel mai ades fricoase si puse pe capatuiala. Romanul vrea rezolvari rapide si solutii facile, nu ii place sa isi bata capul cu chestiuni complicate, cauta mereu un vinovat ptr o situatie neplacuta si nu vrea sa vada adevarul chiar daca i se uita direct in ochi. Romania are un deficit de educatie atat la nivel individual cat si colectiv iar mentalitatea se poate schimba doar prin educatie si asta este o schimbare generationala. Dureaza mai mult de 20 de ani.

          clemycali

          10/07/2012 at 9:48 am

  9. Decizie criminala, punct – Pentru cele 2,44 miliarde de lei împrumutate de Hidroelectrica, băncile care au acordat creditele va trebui să blocheze anul acesta provizioane de 100%, bani care nu vor mai putea fi folosiţi pentru finanţări. Intrarea în insolvenţă a companiei energetice creşte însă riscul asociat creditelor bancare şi la alte societăţi de stat cu probleme.
    http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/lovitura-de-stat-pe-piata-bancara-168971.html

    mar

    10/07/2012 at 9:27 am

    • Si asta e doar inceputul. Or sa mai fie si alte afaceri de acest gen.

      clemycali

      10/07/2012 at 9:29 am

    • @mar
      buna dimineata;
      am scris ceva la postarea anterioara despre asta;
      eu cred ca urmarea va fi simpla: anul asta au bani intrezorerie-lasati de guvernele ” criminale”(ponta dixit)boc&ungureanu
      pe la Paste,anul viitor pensionarii,asistatii si bugetarii vor primi in loc de bani cd-uri cu ” sinteza zilei”din anii 2011-2012;de ce ? tiganul cind i-e foame cinta,ceilalti se vor uita la cd-uri

      intimplator

      10/07/2012 at 9:32 am

      • Buna 🙂
        Tu zici aprilie anul viitor, eu cred ca o sa fie mai devreme. Daca Doamne fereste, UE suspenda finantarile pe proiectele aprobate, Guvernul tb sa sutina investitiile. Nu mai vorbesc de faptul ca, bruma de privati platitori de taxe vor trage oblonul 😦

        mar

        10/07/2012 at 9:45 am

        • sansele de suspendare sunt 50/50 acum

          intimplator

          10/07/2012 at 11:50 am

  10. o zi buna tuturor!
    @Cetatean, te rog sa citesti materialul de pe Blogary
    http://www.blogary.ro/2012/07/a-fost-sau-n-a-fost-lovitura-de-stat-occidentul-statul-de-drept-si-curtea-constitutionala/
    idei?

    Sare'n Ochi

    10/07/2012 at 9:29 am

    • aproape 100% de acord, insa speculam doar pe marginea termenului de „inadmisibile”. Vezi si comentarul meu de mai jos.

      Cand vom citit motivarile vom sti. E posibil sa fie o victorie a la Pyrrhus pentru USL, insa asta depine de ce a scris CCR in motivare.

      Cetatean

      10/07/2012 at 9:37 am

  11. Bună dimineața !
    O altă zi fierbinte la propriu și la figurat dar cine are timp de asta ?
    CCR ne pune paie pe foc iar președintele a știut de la început.
    Mergem la referendum !

    dictaturajustitiei

    10/07/2012 at 9:30 am

    • Categoric, da, a spus TB ieri dimineata, vom merge la referendum
      inseamna ca TB stia ca CCR va decide rosu,

      neata,

      skorpion

      10/07/2012 at 9:36 am

      • Buna dimineata
        Se pare ca Basescu nu a reusit sa-i convinga de ceea ce voia: sa priveasca faptele legate 🙂

        emil

        10/07/2012 at 9:58 am

  12. stitzi ce mi s-a pärut infiorätor , sä väd fatza monstrului iliescu dand declaratzii,
    si bagatelizand declaratziile lui angelica, cu dispretz si inganfare.

    este inspäimantätor , sä fie pus in fatzä criminalul ILIESCUI si romanii sä nu se revolte.
    in orce altä tzarä, fie si arabä, populatzia era pe stradä, „Romanii sunt lasi.”

    TOTUL SE VA DUCE DE RAPÄ:

    theo- nona

    10/07/2012 at 9:33 am

  13. Salutare! 🙂

    Declararea sesizarilor ca inadmisibile, inclusiv CJNC-ul, arata ca CCR a judecat mecanic. Mai mult ca sigur din cauza OUG 38, care era in vigoare.

    Ceea ce ma face sa va reamintesc comentariul meu de ieri dimineata:

    https://theophylepoliteia.wordpress.com/2012/07/09/revista-presei-9-iulie-ruleta-ruseasca-la-ccr/#comment-245077

    ” CCR ppate decide ca TB nu a incalcat Constitutia si ca nu exista temei de a-l suspenda, insa ca Decizia CCR se aplica pe viitor, adica viitorii Presedinti nu vor mai putea fi suspendati, insa TB ramane suspendat.

    Decizia a doua ar fi o bataie de joc, insa nu m-ar mira. In Decizia 838/2009, CCR a constatat ca Sandeii de la ICCJ si-au marit singuri salariile, incalcand Constitutia, insa nu i-a sanctionat, spunand-le doar ca pe viitor sa nu mai faca la fel”.

    Varianta asta a fost numita de @Cedric „solutie kafkiana”.

    Exista sanse mari ca ea sa fi fost adoptata de CCR: mentinem amendamentul Sova si „pe viitor: vom putea casa Hotararile de Parlament, insa abia dupa se se publica decizia CCR.

    Atentie: in comunicatul CCR despre legea privind eliminarea amendamentului Sova scrie asa: „În urma deliberărilor, Curtea Constituţională, cu majoritate de voturi, a admis sesizarea de neconstituţionalitate şi a constatat că soluţia legislativă care exclude de la controlul de constituţionalitate hotărârile Parlamentului care afectează valori şi principii constituţionale este neconstituţională”.

    Intrucat legea casata este preluata ad litteram in OUG 38, este foarte posibil ca CCR sa fi extins controlul de constitutionalitate si asupra OUG 38 (temei: Deciziile 766/2011 si 1615/2011). Insa aceasta facand, mai mult ca sigur ca au aplicat solutia kafkiana: abia „pe viitor” vor fi casate de drept manevrele legislative identice celor facute de USL care scot CCR din joc.

    Declararea ca inadmisibile a contestatiilor Blaga, Anastase si Basescu (CJNC) arata ca au judecat „pentru viitor”, adica strict procedural.

    Insa Mister B. spunea ca asta nu garanteaza ca pe viitor nu se va mai repeta faza cu OUG-ul 38, care scoate temprar din ecuatie CCR („Se pune și problema ca președintele să fi fost blocat de imposibilitatea atacării hotărârii de suspendare, ca efect al OUG 38, dar asta înseamnă că prin reintroducerea amendamentului Șova, se revine la calea de atac împotriva hotărârii de suspendare în viitor, dar cine oprește pe viitor repetarea loviturii cu OUG? Rămâne batjocura asta depozitată ca strategie de rezervă națională? …. Aș fi înțeles o consecință a schimbării jurisprudenței în cazul președinților camerelor, după o soluționare de fond, dar așa rămânem la tolerarea aceleiași metode cu OUG-ul nebunilor constituționali, până la adânci bătrâneți de democrație tranzitorie spre bulibășeală eternă”). Are mare dreptate, ca totdeauna.

    Ca sa stim daca „pe viitor” se mai poate repeta manevra de lovitura de stat (ce ciudat suna!), va trebui citita motivarea. Faptul ca USL a castigat pe forma, din cauza ineptiei celor de la CCR, care se uita la lovitura de stat si o legitimeaza procedural, apoi le spune parinteste „data viitoare sa nu o mai faceti”, este dovada unei gandiri limitate la nivel juridico-politic.

    Insa pe fond…. pe fond. E de vazut daca au avut curajul sa intre. Ma tem ca nu.

    Azi se judeca referendumul, Avicatul Poporului si inca o lege.

    Cand CCR se face ca respecte constiutia si nu se uita la ansamblul manevrelor, suprematia Constitutiei este litera moarta. Suprematia Constitutiei in care liteara bate spiritul si OUG-ul e mai tare ca insasi Constitutia.

    Am iesit, va las, pe mai tarziu! 🙂

    Cetatean

    10/07/2012 at 9:35 am

  14. Daca ar fi declarat ca cererile sunt neconstiuttionale, atiunci ar fi judecat e fond. Au preferat sa le declare inadmisibile. O gaselnita ieftina, insa acoperitoare pentru ei.

    Cetatean

    10/07/2012 at 9:40 am

    • Cererile se pot re-trimite? Dat fiind ca starea de fapt (suspendarea lui Blaga/Anastase/Basescu) continua?

      EuCuMine

      10/07/2012 at 9:54 am

  15. Buna dimineata!
    sa-mi zica si mie cineva, daca stie, Puturosul national s-a mutat deja la Cotroceni?

    luminita

    10/07/2012 at 9:48 am

    • mai au de mutat acolo , perne, pufi, plapumi, saltele , ca rezerva de whisky e destula , si au si 4 perechi de carti de joc

      lastnightmusic

      10/07/2012 at 9:50 am

      • pufi si plapumi, vrei sa moara sufocat 😆

        mar

        10/07/2012 at 10:02 am

        • Ma intreb daca agenturili si dusmanii poporului nu au plantat praf de scarpinat la Cotroceni, si cutii pline cu tintari in dormitoare ?

          lastnightmusic

          10/07/2012 at 10:05 am

          • si pasta de dinti pe clantze 😆

            mar

            10/07/2012 at 10:07 am

          • Cred ca martzafoiului puturos poate sa-i aduca si un batalion de sobolani in dormitor,
            el va dormi tun si se va trezi numai cand va voi el, prin decret prezidential. :mrgreen:

            luminita

            10/07/2012 at 11:15 am

  16. sa fim opimisti, au majoritate in parlament, au presedentia camerelor, au presedentia, au AP, au CCR, au cel mai cinstit guvern – nu vor mai putea spune ca ii impiedica cineva sa lucreze

    elablue

    10/07/2012 at 9:49 am

  17. deci la Cluj este la fel ca in Bucuresti.

    niste praf de scarpinat pentru antonescu se poate?

    skorpion

    10/07/2012 at 9:53 am

  18. Va salut,

    Simt si vad si in jur multa tristete si dezamagire (dez-amagire insemana ca pana acum ne-am amagit), descurajare. Dupa mine, avem tot dreptul sa ne simtim asa, tocmai am primit o maciuca in molele capului.

    Dar, nu cred ca trebuie sa ne complacem in starea asta de descurajare si disperare. Nu prea e timp de asta. Poate e bine sa intelegem ca numai celui care ii e frica poate simti curajul. Noua a inceput sa ne fie.

    Ca cerem celor de la CCR sa fie curajosi (si nu prea sint) iar noi dam bir cu fugiti la primul ranjet al dihaniei.
    Cei care se retrag din ring acum arata ca nu au avut nevoie decat de acest pretext ca sa se puna la adapost. Poate nici nu avem nevoie de asemenea viteji.

    Ne place sau nu ne place Basescu, au facut din el simbolul valorilor europene si al democratiei.

    Si mai e ceva, nu putem face mutre, fite si mofturi… oricine e dispus sa lupte e binevenit.

    • N-am primit nici o maciuca in cap
      Basescu a fost singurul care a luptat si el e cel ce a primit o maciuca in cap.
      Descurajarea se vindeca cu munca … munca grea.

      Eu as face diferenta intre cei ce sunt dispusi sa lupte si profitorii ce se fac ca lupta doar pentru a tisni ca o racheta . Basescu a fost cam dictator in ultimii doi ani , n’est ce pas ?

      lastnightmusic

      10/07/2012 at 10:03 am

      • Nu inteleg prea bine ce vreti sa spuneti cu „racheta” si ce insinuati cu dictatorul.
        Poate ati fost lovit, totusi, cu maciuca.

        • Pai ma refer la dl MN care a afirmat acum citeva zile la tv ca TBasescu a fost dictator in ultimii doi ani, si tot la dl MN cind afirm ca doreste sa se lanseze ca o racheta in trepte pe combustibilul celor ce manifesta pentru dreapta si nu neaparat pt notorietatea dumnealui.
          In legatura cu maciuca: Da mi s-a facut parul maciuca si viceversa.

          lastnightmusic

          10/07/2012 at 10:42 am

          • O sa se lanseze ca o racheta din Mentos + Cola Light. Si tot ca ea, in final va ramane un mare ‘fasss’.

            EuCuMine

            10/07/2012 at 11:05 am

          • Probabil ca aveti dreptate, MN se dovedeste destul de inconsistent, prea adaptabil, ii place cam mult sa fie in centrul atentiei si se cam simte buricul pamantului. Dupa mine, deocamdata, sunt pacatele tineretii.

            Se pot continua reprosurile si judecatile. In asta suntem maestri, ii tocam pe toti cu mare placere. E mai neplacut cand ne vine si noua randul. Pentru ca, sa fim intelesi, toti gresim. D-voasta nu?

            Stiu, dintr-o lunga si semnificativa experienta ca oricare din noi „putem fi si altfel”. E marea noastra sansa.

          • Ieri pe MN nu l-am vazut de loc prin piata. Sper sa stea deoparte si sa ne mai lase. Mi-a povestit unul dintre exclusii din NR cate parale face.

            diablero

            10/07/2012 at 2:31 pm

  19. Intreb si eu cu cafeaua inca nebauta pe azi: Vorbim de judecata mecanica, de neintrare pe fond…. Merkel si Barosso le stiu pe astea? Nu imi place sa stiu ca poate sa le inchida gura doar cu hotararile de ieri. Ne putem asigura cumva?

    Moldoveanu

    10/07/2012 at 10:02 am

    • Da, nici mie nu mi-ar placea sa vina Cretinel I si Cretinel II la rampa sa le dea peste nas cu niste curpapiruri.

      Cum ne putem implica astfel incat imaginea corecta despre ce s-a intamplat ieri sa ajunga la forurile in cauza?

      EuCuMine

      10/07/2012 at 10:06 am

      • Asta vor face, acesta era planul
        1. Sa-i lase pe CCR sa anuleze amputarea – Ca sa dovedeasca ca nu au limitat curtea
        2. Sa dea in cap vestului cu restul

        Vestul va zice: Daca judecatorii au spus inseamna ca asa este. Dupa aia cu referendum fraudat totul e perfect legal.

        Ce tare imi miroase a planul acela de reinstaurare a comunismului de care se vorbea in anii 90-95 prin lehamitea de capitalism… il credeam ingropat.

        Cine are canale directe ar trebui sa le foloseasca.
        Pentru noi restul… petitii online care explica faptele si roaga UE sa nu creada mascarada asta.

        Moldoveanu

        10/07/2012 at 10:11 am

    • Salut tuturor,

      Exista echipe de oameni ( unii sunt jurnalisti, altii au diverse specializari ) care, voluntar, traduc si coreleaza informatiile / hotararile de la noi cu legile si cu situatia de fapt, au subtitrat discursuri si declaratii, au tradus zeci de pagini in „legaleza” si le-au pus la dispozitia politicienilor europeni.

      RR

      10/07/2012 at 11:34 am

  20. Din pacate conteaza doar rezultatul.Desi rezultatul poate fi viciat (chiar absurd de viciat ) de modul cum s-a ajuns la el:
    – „10+7+3=?
    -„20”
    -„bravo-explica”
    -” 10+7= 15 si 15+3=20″

    gavrus tiberiu

    10/07/2012 at 10:13 am

    • Atunci poate sa trimitem o scrisoare dnei Merkel in care sa-i spunem ca e bine?

      Fara monitorizare si ceva presiune din afara, prea curand nu mai sunt sanse sa se schimbe ceva. Prefer monitorizarea. Poate ca asta o fi fost scopul, sa fim colonie cu adevarat, dar daca e, l-au atins… prefer asuprirea din afara.

      Moldoveanu

      10/07/2012 at 10:20 am

  21. Uitati cum arata statul gestionat de comunisti, care fac de rahat orice oricit de multi bani ar avea

    http://www.theatlanticcities.com/jobs-and-economy/2012/07/beijings-olympic-ruins/2499/

    lastnightmusic

    10/07/2012 at 10:14 am

  22. lnm,
    da, Piata Universitatii apartine uslinosilor 30 de zile de-acum incolo,
    deci fereasc sf sa mearga dreapta acolo…

    skorpion

    10/07/2012 at 10:22 am

    • Am dat exemplu Piata Unirii sau orice alta piata neobiectiv strategic la care sa vine jandarmii din minut in minut.
      Nu este important sa fie linga Ponta, este important sa fie spatiu, sa fie bude prinprejur altminteri nimeni nu sta cu orele, E important sa fie vazuta , mediatizata, la televiziuni prietene youtube, site-uri.

      Nu contezi ca ti se alatura trecatorul intimplator. Aici vin persoane determinate si de la Ploiesti sau Chitila.

      lastnightmusic

      10/07/2012 at 10:31 am

  23. Buna dimineata.

    O sa imi permit sa revin la postarea ieri dupa-amiaza, astea deoarece am avut o zi foarte incarcata si nu am putut raspunde. Ceee ce voi scrie este pozitia mea.
    Domnule Theophyle, va multumesc pentru sprijinul acordat iniitiativei de iesi in Piata Victoriei. Fara sprijinul Dumneavoastra si al celorlalte bloguri prietene nu ne-am fi strans atatia cati suntem acolo. Numele meu este mai putin important, nu am pretentii de lider si nici nu as reusi sa coagulez, chiar si cu sprijinul Dumneavoastra, multi oameni. Acest protest are nevoie de nume cunoscute, cum sunt MRU sau MM, ca sa fie dus mai departe intr-o forma mai organizata.

    Cu stima,
    Radu Botezatu

    radubotezatu

    10/07/2012 at 10:25 am

    • Buna Radu,
      Cu placere! Despre restul si continuarea drumului pe care am pornit impreuna, vom vede si ne vom gandi impreuna 🙂

      Theophyle

      10/07/2012 at 10:32 am

      • Ramanem impreuna. Lupta nu s-a incheiat. 🙂

        radubotezatu

        10/07/2012 at 10:45 am

    • Da radule,
      E nevoie de nume cunoscute care sa vina prin rotatie + invitati: TB, etc etc
      E nevoie sa se tina discursuri – nu urlete de tipul MN
      E nevoie de alt-i lider-i care sa modereze activitatea si sa asigure permanenta. Cel care ia initiativa atunci cind aceasta e necesara. Cum spuneam e o persoana ce nu face interfata jandarmi/manifestanti, sau cea care e amendata 🙂 sau liderul martir arestat si eliberat , ci doar berbecul fruntas. 🙂

      lastnightmusic

      10/07/2012 at 10:39 am

      • 🙂

        radubotezatu

        10/07/2012 at 10:47 am

  24. Buna Ziua,

    Ştiri Europene – 10 iulie 2012 / Europa şi suspendarea lui Basescu

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2012/07/10/stiri-europene-10-iulie-2012-europa-si-suspendarea-lui-basescu/

    Theophyle

    10/07/2012 at 10:30 am

  25. Indiferent de ce spune CCR tot puci anti-constitutional este. CCR nu legitimeaza ci doar nu poate judeca faptele.
    Ganditi-va ca planul este facut din 2007 si tine cont de toate slabiciunile Constitutiei, de experienta precedentei suspendari si de prostia unei bune parti a cetatenilor. Tine cont chiar si de reactia Occidentului materializata perfect in conecptul: „nu suntem colonia nimanui”.
    „Occidentul sa taca dracu din gura si sa ne dea bani. Occidentul este problema intern in Romania, doar cand dorim noi sa ne plimbam la Bruxelles. Datoria lui e sa ne dea bani. In rest se aplica principiul „neamestecului in treburili interne”. Si sa ne dea bani.”

    ribelalu

    10/07/2012 at 10:40 am

    • Si tine seama de picatura ruseasca (chinezeasca) de ura zilnica proferata la TV. A intrat adanc, pana in coloana vertebrala… E imposibil sa vorbesti cu cineva fara sa auzi sabloane si lozinci de la TV.

      Moldoveanu

      10/07/2012 at 10:46 am

    • Magarii stiu ca multe firme occidentale au investit in Romania, iar investitorii vor sta ciotca pe responsabilii europeni sa le arata bolsevicilor pisica dar nimic mai mult.

      In caz de forta majora decit sa piarda puterea, prefera sa piarda banii europeni – pe care oricum nu prea stiu sa ii culeaga – iar apoi sa puna biruri pe prosti si sa ceara ajutor de la china , rusia etc

      lastnightmusic

      10/07/2012 at 10:46 am

    • Antenele i-au facut in toti acesti ani Cultul Negativ al Personalitatii lui TB. Ca tot e la moda „cresterea economica negativa”. 🙂

      Moldoveanu

      10/07/2012 at 10:48 am

  26. Singura mea speranta este ca CCR sa faca precum arbitrii la fotbal: sa arbitreze in repriza a doua in compensatie(Noaptea e un sfetnic bun, se spune). Dar chiar si asa M.Of. este la Mitica si la Nasul pe mana.

    ribelalu

    10/07/2012 at 10:57 am

    • „Hai cu egalarea!” ca sa-l citez pe d-l Carbunaru.

      EuCuMine

      10/07/2012 at 11:03 am

    • Pronostic: Va lovitura de stat completa cu participarea integrala a CCR. Si ei aveau nevoie de restauratie, ca si baietii ceilalti (SRI, SIE, armata, etc) pe care ii speria din ce in ce mai mult activitatile DNA si ale unui limitat de judecatori indepenedenti si adevarati.

      A A

      10/07/2012 at 11:18 am

  27. Buna dimineata,

    Dat fiind ca am ajuns acolo unde am ajuns, cred ar fi util sa strangem cat mai repede idei de folosit in campania electorala ce urmeaza. Din partea mea, o propunere de slogan:

    Eu NU imi tradez Presedintele !

    czc

    10/07/2012 at 11:15 am

  28. CCR a batut palma cu USL, am spus-o de la inceputul nebuniei. in cazul blaga si anastase sunt frectii. sa inteleg ca ei nu se pot pronunta fiindca revocarea nu a aparut in monitorul oficial. pai daca revocarea nu a aparut in monitorul oficial nu poate produce efecte. in concluzie, blaga este presedintele senatului. CCR nu avea cum sa-l valideze pe antonescu daca revocarile nu erau publicate in monitorul oficial.

    pasescurte

    10/07/2012 at 11:18 am

    • Revocarile au aparut dar au aparut dupa OUG care restrange atributiile CCR. Numai dupa ce decizia CCR va fi publicata se vor putea judeca din nou hotararile Parlamentului. CCR nu s-a putut pronunta pe speta.

      ribelalu

      10/07/2012 at 11:26 am

  29. daca blaga era repus in functie, suspendarea lui traian basescu devenea nula de drept. semnaturile lui zgonea si antonescu anulau votul parlamentului.

    pasescurte

    10/07/2012 at 11:19 am

  30. Merita citit – Traian Băsescu nu mai este, de-acum, în poziţia de a-şi exercita atribuţiile constituţionale conferite de votul popular din 2009 şi uzurpate, zilele trecute, printr-un puci parlamentar. Tot ce au reuşit însă USL şi restul oportuniştilor parlamentari prin votul de vineri este transformarea sa într-un veritabil simbol al democraţiei, având în vedere dimensiunea eforturilor depuse pentru a-l reduce la tăcere. Avertismentul său că această suspendare constituie, de fapt, „doar o etapă”, problema de fond a „acestor domni şi a partidelor lor” fiind „punerea sub control a Justiţiei” este cât se poate de pertinent.
    http://www.romanialibera.ro/opinii/comentarii/victoria-morala-a-lui-traian-basescu-270004.html

    mar

    10/07/2012 at 11:20 am

    • „LOBOTOMIZARE MEDIATICA” … asta era expresia… de cativa ani o caut. De cand am renuntat la TV.

      Moldoveanu

      10/07/2012 at 11:26 am

  31. Buna ziua tuturor!
    Un articol interesant al lui Tapalaga:http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-12757230-ziua-decisiva-curtea-constitutionala.htm
    Ne vedem astazi in PV?

    miki

    10/07/2012 at 11:43 am

  32. mar

    10/07/2012 at 11:45 am

  33. analizaexistentiala 11.15 am

    Doamna, continuati sa imi raspundeti la o chestiune in care avem opinii ireductibile

    Cind inseli de mai multe ori e deja o trasatura de caracter. Spuneti ca MNeamtu este tinar ? E un tinar fara caracter iar caracterul nu se schimba, asa cum nu ma astept de la Ponta, Banicioiu, RobertNego sa se schimbe odata cu virsta. MN a profitat cit a putut sa creeze partidul, l-a securizat pentru uz personal impreuna cu avocatul Burchel, a dat afara cu singe rece pe cei ce nu erau servili (exact cei ce au organizat protestul din PV)
    Da si eu gresesc, in fiecare zi, dar ma straduiesc sa nu fac de doua ori aceiasi greseala si recunosc. Eu in schimb nu mi-am tradat niciodata partenerii si cei care m-au ajutat si nu i-am umplut de rahat cum face tinarul MN cu fostii lui parteneri.

    Si mai e ceva. Prefer sa nu ma duc la vot daca pe partea dreapta a eshichierului politic arivistul impostor MNeamtu ar fi singura optiune de dreapta. Il prefer pe Ponta care imi spune ca ii sunt dusman, decit MN care imi spune ca imi e prieten.

    Stiu ca militati pentru impacaciune in fata dusmanului comun. Este oare dusmanul comun noua un dusman al dlui MN ? Rasfoiti articolele dumnealui si ale lui StVlaston in care Basescu si Boc erau ciuca sarcasmului. Imi doresca ca dl Baconski sa fie avizat. S-a mai pirlit odata cu MN in febr. si s-a pirlit si cu crestin democrata dna Simona Placinta care acum probabil experimenteaza crestin-democratia la USL

    lastnightmusic

    10/07/2012 at 11:46 am

    • Nu faceti din mine aparatoarea lui MN pentru ca nu sunt. Nu pentru MN pledez ci pentru o atitudine mai constructiva. Poate parea un loc comun, dar este o diferenta intre a lupta PENTRU ceva si a lupta impotriva.

      Eu sper ca este momentul sa luptam PENTRU democratie si statul de drept. Pentru asta cred ca sunt bineveniti toti cei care sunt dispusi sa se angajeze. Cand iti arde casa nu cred ca e important ca pompierul miroase a fum si transpiratie.

      Nu voi insista, nu incerc sa va conving, nu am acesta ambitie, Ignorati-ma.

      • Pana nu si-a falfait flamurile si sigla de partid in PV, il si uitasem. Dar vrea sa iasa ca paduchele in frunte, n-ai ce-i face. Cu cat te chinui sa-l ignori, cu atat iti sare-n ochi. (scuze @sare 🙂

        blog de caine rau

        10/07/2012 at 12:08 pm

        • hehehe…. Trebuie sa fim vigilenti cu „pompierul” asta care vine cu steagul la incendiu si care poate pleca si cu argintaria din casa. 🙂

          lastnightmusic

          10/07/2012 at 12:21 pm

        • Imi pare rau ca atat de usor sensul mesajului a fost deturnat spre ceva ce nu intentionam sa transmit.
          Inteleg insa, inca odata, ca suntem victimele resentimentului. Ceea ce traim noi acum are la origine ura si resentimentele unor ticalosi. Poate asta e destinul nostru sa fim vigilenti si faramitati.

  34. Comunicat de presă (10 iulie 2012)

    Președintele României, domnul Traian Băsescu a predat funcția de președinte al României marți, 10 iulie 2012, președintelui interimar, domnul Crin Antonescu.

    Departamentul de Comunicare Publică 10 Iulie 2012
    presidency.ro

    luminita

    10/07/2012 at 11:49 am

    • Unde trebuie depusa?

      EuCuMine

      10/07/2012 at 11:54 am

      • Nu stiu.
        Ma duc pe blogul ei sa vad daca gasesc detalii.

        luminita

        10/07/2012 at 11:58 am

      • la avocatul poporului: avp@avp.ro
        fax: 021/312.49.21
        posta: Bucureşti, strada Eugeniu Carada nr. 3, sector 3;
        http://www.avp.ro

        rm

        10/07/2012 at 12:10 pm

        • Copy-pastuit 😛 si trimis prin mail.

          EuCuMine

          10/07/2012 at 3:28 pm

  35. Salutari 🙂

    Orice s-ar spune, traim vremuri interesante. USL ne-a demonstrat tuturor cum poate fi manipulata democratia, ramane ca noi sa tragem invatamintele necesare.
    Ce este foarte deranjant pentru mine in aceste zile e capusarea insistenta a lui MRU de catre PDL si NR. La fiecare initiativa a lui MRU sar si ei sa se lipeasca sau chiar sa o confiste. In plus, mai si vin alde „greii” PDL sa isi dea cu parerea, desi in aceste zile ar trebui sa faca ciocul mic si sa astepte ca lumea sa ii mai uite. Fiindca in aceste zile, o lauda din partea Elenei Udrea face exact la fel de mult bine ca un „Garantat Vanghelie”.
    Off topic, incep sa suspectez tot mai mult ca NR e de fapt planul de rezerva al PDL pentru colectarea voturilor de pe zona nehotaratilor de dreapta. La concurenta cu MRU cum s-ar zice. Sper sa ma insel.

    Radu

    10/07/2012 at 11:58 am

    • In ’48, in ’90 s-a manipulat asisderi. Ce te face sa ca acum se va invata ceva?. 😦

      eugeni

      10/07/2012 at 12:02 pm

      • Acum s-au mai adaugat doua ingrediente: mass-media si internetul. Ce va invata lumea din toata povestea asta vom vedea probabil la alegerile din toamna.

        Radu

        10/07/2012 at 12:07 pm

        • Te amagesti. Iesi din sfera blogurilor realmente democratice (care nu sunt asa de multe ) si o sa vezi.
          Propun siteuri cu trafic foarte mare a lui ciutacu si gadea par egzemplu.
          Fiecare merge acolo unde ii place. Pe internet cineva gaseste tratate de democratie numai daca vrea si crezi ca sunt atat de multi?
          Din pacate „convertirea catre democratie” se face tot „fata in fata”.
          parerea mea

          eugeni

          10/07/2012 at 12:22 pm

  36. Buna dimineata
    A fost publicata in MO decizia de ieri a CCR?

    emil

    10/07/2012 at 12:07 pm

    • Nu (inca). Si nici aia din 27 iunie. Poate la anu’.

      blog de caine rau

      10/07/2012 at 12:09 pm

      • Ce anume reglementeza intervalul de la emitere si pana la publicare? Dar ordinea de publicare?
        Cred ca este cam neglijat MO 😦

        emil

        10/07/2012 at 3:05 pm

    • S-a publicat numai cea cu privire la urcarea in patul prezidential a Puturosului national.

      luminita

      10/07/2012 at 12:10 pm

  37. Bine ca renuntat la Alba ca Zapada si a revenit cu picioarele pe pamant – „Decizia CCR de ieri arată clar LOVITURA DE STAT dată săptămâna trecută. Practic, CCR a trebuit ieri să dezlege un nod bine strîns.”

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/sebastian-lazaroiu-decizia-ccr-a-aratat-clar-lovitura-de-stat-991286.html

    mar

    10/07/2012 at 12:16 pm

    • Genul asta de articole din care se arata exact ce s-a intamplat ar trebui trimise catre institutiile si guvernele din afara. Triumfalismele gaunoase uslamiste trebuiesc combatute in orice mod posibil.

      EuCuMine

      10/07/2012 at 12:19 pm

    • Pe Lazaroiu il vedeam drept coordonator al protestului, dar cred ca il foloseste Basescu ca si data trecuta ca personaj important in echipa sa.

      lastnightmusic

      10/07/2012 at 12:23 pm

  38. Multumim 🙂 – Un grup de 20 de români au protestat ieri la Haga împotriva distrugerii democratiei şi statului de drept. Aceştia s-au aflat timp de o oră în faţa ambsadei României la Haga, fiind supravegheaţi de o dubă a poliţiei.
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/romanii-au-iesit-sa-protesteze-si-la-haga-270055.html

    mar

    10/07/2012 at 12:19 pm

    • Bravo, unde ne sunt canadienii, basarabenii etc etc , ii asteptam. 🙂

      lastnightmusic

      10/07/2012 at 12:25 pm

    • Cand in iarna 1-(unu) idiot a iesit sa caraie ceva impotriva lui Basescu in Montreal, IRTV zicea : Montrealul a iesit sa protesteze.
      Acum, pe aceeasi linie, se poate spune lnistit ca intreaga Suedie a protestat violent….. 🙂

      eugeni

      10/07/2012 at 12:26 pm

      • Pana la urma, cum e cu legea sanatatii (aia de la care a pornit „scanteia” in iarna)?
        E mai bine?
        Ca slavarea privata (BGS) s-a dovedit utila in cazul Nastase, nu?

        emil

        10/07/2012 at 3:09 pm

  39. hotzii astia vor sta poate un an; ponta va fi sacrificat si in locul lui vor gasi pe altul;
    ca sa intelegeti manipulare absolut jegoasa,alt jeg-chitoiu-explica aseara ” ca s-a dat drumul la dosare,in legatura cu arestarile de ieri”
    cind dna urmareste din noiembrie cum poate sa spuna ca ” uite domle noi suntem cinstiti”?
    poate ca expertforum sau alt ong publica o lista cu ” personalitati politice” condamnate in mandatul lui basescu si aratata apartenenta lor politica; la prima vedere mie mi se pare ca cei de la pdl sunt lideri incontestabili;
    o asemenea lista ar mai putea demonta minciunile absolut abjecte care se vintura.

    intimplator

    10/07/2012 at 12:26 pm

  40. citeva emailuir de dimineata primite arata clar: romania nu mai prezinta nici un interes investitional;
    e la categoria belarus&ukraina
    vor trebui sa treaca ani multi pentru a fi din nou pe ” harta”

    intimplator

    10/07/2012 at 12:29 pm

  41. Dupa cate se vede incasam lovitura dupa lovitura.Lovituri clar premeditate, dupa un plan bine pus la punct.Era de asteptat oricum, planul a fost doar activat mai devreme .Singura speranta este ca CCR sa decida in cazul referendumului azi cumva in compensare.caz in care trebuie sa stam acasa! Cineva spunea aici ca e cam riscant.Eu cred ca nu este, mesajul poate ajunge in fiecare coltisor , iar ei nu vor atinge niciodata 50%+1.
    Dar daca CCR decide cum ne-a obisnuit (adica doar pentru propria conservare, nu si pentru tara asta) mergem la referendum.Si, privind in jur, ar fi sanse.Dintre cei cunoscuti, observ printre cei care pana acum erau indiferenti (nu s-au prezentat la vot pe 10 iunie,criticau chiar pe Basescu fara sa fie obsedati de asta) o atitudine profund anti-USL.Sint ingrijorati atat de felul cum s-a procedat (vad pericol pt democratie in viitor) cat mai ales ca USL nu face nimic pentru stimularea economiei, de fapt neocupandu-se decat de rafuiala cu Basescu, perspective fiind o inrautatire pe toate plamurile.
    Cat despre colegii mei PNL-isti , singura ingrijorare e si la ei pt mersul economiei , de aia fiind de parere ca “nu trebuia asa”.Incolo , totusi “scopul scuza mijloacele”.
    Problema principala e ca Basescu nu mai are nici pe departe sustinerea care o avea acum 5 ani.Dar cum ne-a obisnuit sa castige la mustata…

    papiciulo

    10/07/2012 at 12:32 pm

  42. parca vad titluri prin ziare din vest,spre toamna
    ” hotzii romani au…”
    in orasul x 90 pct din prostituate sunt romance”
    cine monitorizeaza presa nu cred ca va gasi un articol,unul singur care sa spuna ceva despre romania
    romania e out din sfera de interes;aici usl si-a ” cistigat” linistea/pot calari amaritii care mai cred in dreptatea legii” constitutional”

    intimplator

    10/07/2012 at 12:32 pm

  43. Buna ziua sa va fie

    CCR a actionat (obligat) in logica USL, deciziile de ieri au confirmat importanta timingului la publicare si au inlaturat obstacolul formal. Din pacate acesta (obstacolul) continua sa fie acolo si pentru contestatiile aflate in discutie azi, prin urmare deciziile vor fi in acelasi registru cu cele de ieri. Apoi, mai e necesara publicarea in MO (un ceas care sa numere orele pana la publicare, ar pune presiune)
    Revenirea pe fond ridica insa problema initierii unor alte contestatii sau CCR se va considera indreptatita sa o faca autosesizandu-se. Probabil din acel moment sunt indreptatite asteptarile noastre din partea CCR.

    Light

    10/07/2012 at 12:35 pm

    • @Light 🙂
      sa nu ne iluzionam
      au trecut 2 saptamani de cand decizia ccr cu bxl. a fost facuta publica dar n-a aparut in mo.
      nimic nu-i opreste ca sa nu procedeze in continuare la fel.Mai sunt 2 saptamani si ceva pana la referendum.
      nicicand bancul cu girafa n-a fost mai actual.O vezi dar defapt ea nu exista.

      mircea

      10/07/2012 at 12:50 pm

      • Mircea
        Sunt 14 ore de cand Guvernul Romaniei obstructioneaza revenirea la normalitate a atributiilor CCR, prin nepublicarea in MO. Asta trebuie repetat din ora in ora pe toate mijloacele de informare. Paradoxal, decizia privind interimatul luata tot acum 14 ore, e publicata. Obstructie totala.

        Light

        10/07/2012 at 1:05 pm

  44. cred cä ar fi interesant pt. presa sträinä, biografia si preocupärile

    trantorului porumbac Crin-Antonescu.

    cine poate sä o face cu lux de amänunte, AR FII NECESARÄ

    theo- nona

    10/07/2012 at 12:35 pm

  45. Buna ziua,
    stie cineva daca a plecat Blaga la Bxl ? se stie cu cine se intalneste ?

    val

    10/07/2012 at 12:41 pm

  46. Un dosar cu Porumbacu , ar fi foarte hranitor 🙂 acum …. sau ma rog poate inainte de prezidentiale

    lastnightmusic

    10/07/2012 at 12:42 pm

    • mai pe la toamna cu Porumbacu, Panait, Marin Ceausescu, apartamentul matusii din Paris und, und, und…

      val

      10/07/2012 at 12:46 pm

  47. trebuie stiut tot; un repetent un puturos cartofor si betziv; un an lipsä la parlament; fdar räsplatä devine presedinte:

    mana mafiei

    theo- nona

    10/07/2012 at 12:45 pm

  48. ziua buna all 🙂

    mircea

    10/07/2012 at 12:51 pm

  49. „Romania risca sa devina oaia neagra a Europei” corect este „Romania a devenit oaia neagra a Europei” 😦
    http://www.ziare.com/basescu/presedinte-suspendat/der-spiegel-romania-risca-sa-devina-oaia-neagra-a-europei-1177834

    mar

    10/07/2012 at 1:10 pm

  50. Buna ziua dragi Politeieni.
    Presedintele a ajuns la sediul de campanie. Va rog foarte mult postati pe blog toate informatiile despre ceea ce aflati de la sediul de campanie. Poate ca vor pune la punct si un site pentru informatii, dar pana atunci, depindem de ceea ce aflati voi in Bucuresti.
    Stie cineva daca MRU intentioneaza sa foloseasca platforma civica pentru acreditatrea observatorilor independenti? Poate ca vine in piata si reuseste cineva sa-i adreseze intrebarea. Eu am intrat pe site-ul ICCD si nu am gasit nimic despre asta, desi l-am auzit spunand in piata ca este cel mai bun lucru pe care-l putem face in acest moment. Nu uitati, pentru provincie informatiile din Bucuresti sunt vitale.

    Giorgia

    10/07/2012 at 1:21 pm

  51. EuCuMine

    10/07/2012 at 1:24 pm

  52. Sunt 14 ore de cand Guvernul Romaniei obstructioneaza revenirea la normalitate a atributiilor CCR, prin nepublicarea in MO. Asta trebuie repetat din ora in ora pe toate mijloacele de informare. Paradoxal, decizia privind interimatul luata tot acum 14 ore, e publicata.
    Daca se publica, CCR poate judeca azi pe fond, referendumul si avocatul poporului

    Light

    10/07/2012 at 1:26 pm

  53. neamul prost ponta , plagiatorul impostor
    a dat o fugä la palat, sä vadä lumea cine sunt unvingätorii.

    vai romani, ce v-atzi fäcut cu mana voasträ.

    theo- nona

    10/07/2012 at 1:32 pm

  54. Light
    Vor obstructiona in continuare.
    ccr poate sa spuna si ca a fost lovitura de stat ca tot degeaba(poate sa decida inclusiv ca ptr. a valida referendumul trebuie sa voteze toata populatzia ue)
    miscarea cu mo este absolut diabolica si nu cred ca mai sunt mecanisme constitutionale/legale sau chiar la limita care sa contracareze lovitura.
    nici parghii nu mai sunt.comandantul suprem e acum antonescu.
    inca mai cautam legalitate/logica/bun simtz/normalitate/defectiuni ijn planul /actiunile lor.nu exista asa ceva.

    mircea

    10/07/2012 at 1:33 pm

    • Mircea,
      Informatia trebuie sa iasa din tara, sa ajunga la cei care s-au sesizat in legatura cu CCR. Asta va justifica pozitia lor, indiferent cate garatii de respectare a deciziilor CCR se va angaja Ponta sa ofere. Practic CCR e captiva Guvernului via MO. Presiunea externa trebuie sa continue. Pentru ca, asa cum spui tu, nu mai sunt mecanisme de interventie

      Light

      10/07/2012 at 1:40 pm

    • Daca miscarea cu MO evident diabolica, este si legala, chiar nu avem ce sa facem.
      Totul in tara asta parca e facut prost si interpretabil ,in frunte cu constitutia.
      Si legile care sint bune nu se respecta.

      papiciulo

      10/07/2012 at 1:49 pm

  55. Buna ziua, Theophyle
    Iti cer permisiunea de a posta aici din ora in ora mesajul privind captivitatea CCR. Cu scuzele de rigoare daca obosesc cititorii. Multumesc anticipat.

    Light

    10/07/2012 at 1:51 pm

  56. Intrebare, de ce a fost invitat Ambasadorul SUA, ce urmaresc cei doi tradatori?

    mar

    10/07/2012 at 1:59 pm

    • probabil sa pice la pace, iar ambasadorul sa medieze pt ei cu nemtii si cu alte tari suparate. E o supozitie doar 🙂

      lastnightmusic

      10/07/2012 at 2:05 pm

    • sa-l anestezieze cu un whiski la gheatza
      gheatza adusa din siberia via deveselu,dar pe gitenstein nu-l intereseaza de unde vine gheatza ,important e ca sa se racoreasca,
      caldura mare ,ce mai…

      mircea

      10/07/2012 at 2:09 pm

  57. De 15 ore CCR e prizoniera guvernului. MO tace

    Light

    10/07/2012 at 2:06 pm

  58. referndumul valid doar daca se prezinta 50 % din votantii de pe lista!

    radu2

    10/07/2012 at 2:07 pm

  59. Legea Refrendumului este constitutionala daca se prezinta la vot 50%+1 din numarul alegatortilor inscrisi pe liste. Acum la B1

    Giorgia

    10/07/2012 at 2:09 pm

    • Deci putem pleca in vacanta 🙂
      sa voteze lolek si bolek

      Ion

      10/07/2012 at 2:13 pm

      • Hmm, daca o publica in MO.

        Giorgia

        10/07/2012 at 2:34 pm

  60. CCR: trebuie sa se prezinte 50% plus 1, ca sa se valideze rezultatul referendumului de suspendare.

    luminita

    10/07/2012 at 2:10 pm

    • E OK,dar o sa respecte asta, or sa publice in MO?

      papiciulo

      10/07/2012 at 2:12 pm

  61. Pe masura ce trece timpul imi dau seama ca ne racim gura de pomana.Astia ce le convine publica imediat in MO, ce nu, nu, poate cand e prea tarziu.Si prin OUG pot sa faca chiar orice.In felul asta pot sa conduca deacum incolo bine-mersi.Cred ca nici ei nu-si dau seama inca, dar pofta vine mancand.

    papiciulo

    10/07/2012 at 2:11 pm

  62. pana nu apare in mo decizia ccr cu ref. 50+ 1 din lista elect. nu exista.
    ref se org dupa oug. 50+1 din cei care voteaza.
    E posibil ca s-o treaca in mo (si asta peste mai multe zile,chiar in apropierea referendumului) doar daca vor avea date clare ca piratul pica.
    Presiunea externa ar fi si ea buna.

    mircea

    10/07/2012 at 2:15 pm

    • Poate cupleaza legea referendumului cu o bonificatie de 200 euro pentru toti cei care voteaza, plus galeata cu produse

      lastnightmusic

      10/07/2012 at 2:16 pm

  63. In concluzie cineva este bun de plata, inclusiv ptr. cheltuielile colaterale.

    mar

    10/07/2012 at 2:15 pm

    • My opinion? Yes!

      Giorgia

      10/07/2012 at 2:36 pm

  64. E chiar OK, legea referendumului e constitutionala IN CONDITIILE IN CARE SE PREZINTA 50%+1 DIN CEI INSCRISI PE LISTE.De aia vroia Ponta sa avem in vedere 19 mil de locuitori.
    Sa vedem acum , mai respecta decizia CCR?O publica in MO? Sau fac ca si cu VU, ca nici nu s-a mai auzit.

    papiciulo

    10/07/2012 at 2:17 pm

  65. Ajungem din nou la MO.
    Decizia privind cine reprezinta Romania la Consiliul European a fost publicata?
    Poate ar trebui sa facem o lista cu deciziile favorabile lui Basescu si nepublicate in MO si sa o raspundim. 🙂

    miki

    10/07/2012 at 2:17 pm

  66. sigur se vor gandi sa nu o publice in monitor pana pe 29. cine le poate face ceva? „ca doar nu voteaza doamna merkel pe 29”

    radu2

    10/07/2012 at 2:19 pm

  67. Salutare
    Ce se poate înţelege de aici?
    http://www.monica-macovei.ro/blog/?p=1431

    Tiberiu Orasanu

    10/07/2012 at 2:21 pm

  68. Laura Stefan la B1- „daca nu se publica in MO, Romania nu mai este tara democratica”.

    mar

    10/07/2012 at 2:22 pm

  69. Eu pun pariu ca n-o s-o publice in MO.Dar or sa zica ca o s-o respecte, bineinteles.Zapaceala maxima ca sa se prezinte lumea la vot.
    Eu zic ca trebuie sa se ia decizia sa stam acasa cu orice risc.Ca publica sau nu publica , ce a hotarat CCR e foarte clar.Sa spunem ca in Romania nu mai e democratie si sa boicotam orice votare o organizeaza guvernul USL de acum incolo.Altfel totul va fi mascarada.

    papiciulo

    10/07/2012 at 2:26 pm

  70. Si daca or sa dea OUG ca nu trebuie sa se prezinte 50% +1 sa fie valabil?Sau OUG vot obligatoriu ?
    Sau vor plati direct pe cei care se prezinta?Sa vezi tombole si premii, case, masini, vacante…

    papiciulo

    10/07/2012 at 2:29 pm

    • sau amenintzari..

      mircea

      10/07/2012 at 2:39 pm

    • ATentie, ca sa fie valabil tb sa se prezinte la vot jumatate din populatia cu drept de vot a Romaniei. Extrem de putin probabila o astfel de varianta, ca sa nu spun ca este chiar SF.

      mar

      10/07/2012 at 2:45 pm

      • @Mar
        Las` c-avem si aici un precedent, n-a facut Nastase referendum de doua zile? Cine ii opreste sa organizeze week election ?

        Light

        10/07/2012 at 3:02 pm

  71. „Nu conteaza cine voteza, conteaza cine numara voturile” zicea Stalin candva.
    „Nu conteaza cine da legi, hotarari, avize, conteaza cine le publica in Monitorul Oficial” gandeste/face USL acum:

    Vreo asemanare?

  72. Alta lovitura de copita, aplicata in plina figura Premierului hotz – Comisia Europeana si-a exprimat marti, in cadrul informarii zilnice, ingrijorarea fata de situatia din Romania dupa ce Parlamentul Romaniei l-a suspendat de presedintele Traian Basescu iar Curtea Constitutionala a sustinut decizia, informeaza Reuters.

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-12758561-comisia-europeana-ingrijorata-situatia-din-romania.htm

    mar

    10/07/2012 at 2:33 pm

  73. Eu cred ca ne-am bucurat degeaba si cu VU-ul.Astia or sa faca tot ce vor ei.OUG-ul se pare ca e sfant, excede Constitutia.
    Democratie curat originala: legile in Romania se bazeaza pe OUG, nu pe Constitutie.
    Pe deasupra,ce nu se publica in MO nu exista.

    papiciulo

    10/07/2012 at 2:36 pm

    • neagra disperare nu ne serveste la nimic, trebuie sa fim alerti si vocali acum.

      Giorgia

      10/07/2012 at 2:44 pm

      • Nu e disperare, disperare ar fi daca am gandi ca USL -ul poate fi vesnic castigator, dar nu e asa, multe se pot schimba si inca foarte repede.E ca un haz de necaz, unde s-a mai pomenit ca se poate asa ceva, sintem totusi in UE.Daca eram in Africa sau America de Sud mai ziceam,lovitura de stat si asta e, forta decide.

        papiciulo

        10/07/2012 at 2:52 pm

  74. Acum este nevoie sa comunicam la PE ca nu se publica in MO hotararile Curtii! Poate face cineva un text sa-l semnam si trimite.

    Giorgia

    10/07/2012 at 2:43 pm

    • Sustin orice initiativa de a denunta acest abuz enorm (inca unul) la adresa statului de drept.

      EuCuMine

      10/07/2012 at 3:07 pm

  75. Decizia s-a luat cu unanimitate de voturi. Sa speram ca tradatorii nu au alte idei cretze 😦

    mar

    10/07/2012 at 2:43 pm

    • Eheee, sa vezi cate idei pot avea.Citeste mai sus.

      papiciulo

      10/07/2012 at 2:45 pm

      • Poate ca au, dar se pare ca UE si-a pierdut rabdarea cu Premierul hotz. Totusi, Romania nu este Siria.

        mar

        10/07/2012 at 2:48 pm

  76. TAPALAGA Curtea Constitutionala tocmai a distrus referendumul USL. PSD si PNL trebuie sa faca rost de 9 milioane de voturi, adica sa mobilizeze jumatate din alegatori in miezul verii. In conditiile date, PDL este obligat sa sune demobilizarea totala. Nici un vot impotriva suspendarii. Orice prezenta risca sa se adauge voturilor impotriva stranse de USL si sa duca la o eventuala validare a referendumului. In gluma spus, sloganul lui Traian Basescu ar trebui sa fie: vara asta stam la plaja

    lastnightmusic

    10/07/2012 at 2:49 pm

    • asta-i o prostie – demobilizarea!
      la fel se zicea si in 2007 – DEMOBILIZARE. nici vorba! la vot si dat USL peste bot cu stampila. sa aduca USLinoasa pe cine crede.

      Sare'n Ochi

      10/07/2012 at 3:11 pm

  77. Foarte buna tipa de la B1, matura cu Ghise in direct.

    mar

    10/07/2012 at 2:52 pm

  78. Preluat de la Nora Damian:

    „Bască ilie | iulie 10, 2012 la pm 14:40
    M Neamțu este acum pe B1 și bagă strâmbe idioate astfel încât Băsescu să fie demis: zice c-ar fi riscant pentru susținătorii- atenție!- statului de drept, să lipsească de la vot.
    Eu sunt acum susținătorul lui Băsescu (vom mai vedea ce se va alege din statul de drept), deocamdată prioritatea absolută este salvarea președintelui de la demitere și susțin cu vehemență că singura soluție este să obținem invalidarea referendumului prin absență de la urne.
    Crearea a două curente diametral opuse, în această problemă elementară pentru mintea cocoșului, ne va băga de unde nu vom mai ieși.”

    Giorgia

    10/07/2012 at 2:53 pm

    • Daca zice asta, MN chiar e dobitoc, sau face joc dublu.Ce naibii stat de drept mai e asta.Trebuie sa faultam si noi daca putem.

      papiciulo

      10/07/2012 at 3:01 pm

      • Face joc dublu. Sa ne pastram calmul si mintea limpede.

        diablero

        10/07/2012 at 3:43 pm

    • mai lasati tampeniile cu neprezentarea la vot.

      Sare'n Ochi

      10/07/2012 at 3:13 pm

      • Nu ai inteles, este vorba de ce a spus Neamtu.

        Giorgia

        10/07/2012 at 3:26 pm

      • Nu inteleg, acum nerepreznterea e arma noastra, detaliati ca nu inteleg

        rcampeanu

        10/07/2012 at 3:58 pm

        • altii zic tampenia asta cu neprezentarea la vot. eu sustin ca trebuie sa ne prezentam la vot si sa votam impotriva suspendarii lui TB. chiar si cu riscul de a valida referendumul. nu cred ca USL poate sa aduca la vot 9 milioane de oameni care sa zica toti DA vrem sa-l demitem pe Basescu. sper sa fim suficienti oameni suparati pe lovitura de stat USLinoasa care sa votam NU nus suntem de acord cu demiterea lui Basescu, in schim suntem de acord cu disparitia USL.

          Sare'n Ochi

          10/07/2012 at 4:03 pm

          • Draga Sare, esti un model deja , inteleg dorinta de a legitima ce dorim noi, dar nu suntem numai noi.
            E imperios dupa mime sa-i oprim pe cei pro base sa se perezinte la vot, si atentie, va fi foarte greu, fiindca o sa apara hai la vot sa-l salvam pe Base
            toate cele bune
            raduC

            rcampeanu

            10/07/2012 at 6:51 pm

  79. aduceti-va aminte cum a fost in 2003 la referendumul pentru Constitutie. au dat televizoare si au umblat cu urna mobila din casa in casa. toti erau bolnavi in ziua aia by default si se ducea urna mobila din umanitarism.

    val

    10/07/2012 at 2:53 pm

    • si degeaba a fost – au trebuit sa prelungeasca cu 1 zi referendumul sa ajunga la limita.

      Sare'n Ochi

      10/07/2012 at 3:13 pm

  80. Nu se potolesc, ptr. nenorocitii astia nu mai exista statul de drept – Listele electorale ar trebui revizuite de fiecare autoritate locala in parte, pentru a se elimina persoanele plecate definitiv din tara sau decedate, a declarat marti, la Realitatea TV, presedintele comisiei juridice din Senat, Tony Grebla (PSD).
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-12759141-tony-grebla-psd-listele-electorale-trebui-revizuite-autoritatile-locale-corecturile-pot-face-intr-saptamana.htm

    mar

    10/07/2012 at 2:54 pm

    • Sa vezi cum ne trezim cu doar vreo 12 mil de romani.Vai de neamul nostru.
      Si sa vezi cum se schimba statisticile : ii ajungem in sfarsit pe unguri la PIB/ cap de locuitor.
      Iar fac haz de necaz, dar partea buna e ca se pare ca respecta decizia CCR !

      papiciulo

      10/07/2012 at 2:58 pm

  81. Inca un sut …

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/europa/inca-un-socialist-il-critica-pe-ponta-ministrul-luxemburghez-de-externe-sunt-ingrozit-de-actiunile-politicienilor-care-se-comporta-ca-niste-pucisti-270068.html

    Legat de referendum, sa nu ne bucuram prea devreme. CCR s-a pronuntat pe proiectul de lege a referendumului, nu pe OUG data de Ponta – pe OUG dealtfel nici nu se poate pronunta inca pana nu apare in MO decizia de ieri.

    Radu

    10/07/2012 at 2:55 pm

  82. Aha, USL-ul deja vrea sa ne declare cat mai putini.Dar cei din strainatate nu au drept de vot, nu trebuie luati in considerare?

    papiciulo

    10/07/2012 at 2:55 pm

    • Nu, ptr. ca „nu sunt platitori de impozite in Romania”. Asa a declarat un jegos zilele trecute 👿
      Sobolanii sunt disperati, mai ales ca sunt izolati extern.

      mar

      10/07/2012 at 3:00 pm

  83. Buna ziua all 🙂
    Daca doriti o scurta pauza de vizita:

    http://desydemeter.wordpress.com/2012/07/10/castelele-prusiei-cecilienhof/
    😀

    desydemeter

    10/07/2012 at 2:58 pm

  84. cred ca s-a ajuns la ultimul front de lupta care va fi pe viata si pe moarte la propriu cu toate mijloacele.
    repet ce-am zis mai sus.
    pana nu e trecuta in mo decizia ccr nu exista si cu mo vor mentzine piratul in sah continuu.
    daca strategia piratului este de DEmobilizare la vot atunci dementzii vor face pe dracu-n patru ca sa nu publice decizia in mo si concomient sa escaladeze confuzia. iar referendumul va merge pe oug cand din 3 voturi 2 sunt ptr. demitere.
    daca strategia piratului este de Mobilizare la vot,uslasi vor arunca in lupta toate resursele si cu putin timp inaintea referendumului vor publica decizia ccr in mo.
    Piratul e in sah etern.
    mai raman apoi problemele politice iscate dupa referendum in oricare din situatiile prevazute mai sus,pe care le-am zis acum cateva zile(legitimitatea intoarcerii la cotroceni in conditziile pierderii ref. dar invalidarii de catre ccr-cu asta nu cred ca o sa se joace cu mo)

    mircea

    10/07/2012 at 3:01 pm

    • Nu mai au ce sa faca, naparcile sunt incalecate si izolate extern. Scarba de Grebla vrea revizuirea listelor electorale.

      mar

      10/07/2012 at 3:05 pm

  85. Normal decizia CCR este peste OUG.Ei ar trebui acum sa puna OUG de acord cu CCR.
    Probl e ca nimeni nu mai stie acum ce e normal si ce nu.

    papiciulo

    10/07/2012 at 3:06 pm

  86. @ ambassadors accredited in Romania.
    Your Excellencies, the government didn’t publish in the Official Gazette the decisions of the Constitutional Court! The government gives no sign they will publish the latest decisions the Court has reached today!

    Giorgia

    10/07/2012 at 3:06 pm

  87. Diseara Putoarea nationala are prima conferinta de presa de la Palatul Cotroceni :evil:, vom avea nevoie de un camion de lamai.

    mar

    10/07/2012 at 3:06 pm

  88. Plangere penala ptr. Secretarul general al Guvernului si ptr. directorul MO, ptr. nepublicarea deciziilor CC. Anunt facut de Cezar Preda.

    mar

    10/07/2012 at 3:09 pm

  89. Cred ca Putoarea nationala are zile scurte. Au inceput sa puna presiune pe publicarea in MO, ca ulterior sa atace destituirea lui Vasile Blaga si a Robertei Anastase.

    mar

    10/07/2012 at 3:12 pm

  90. De 16 ore, Curtea Constitutionala este prizoniera Guvernului Romaniei. Formal i s-a restituit competenta initiala, de facto, ea este conditionata de publicarea in Monitorul Oficial, lucru pe care Guvernul refuza sa-l faca, ca atare Curtea nu poate judeca hotararile Parlamentului

    Light

    10/07/2012 at 3:14 pm

  91. Si daca nu vor si nu vor muschii lor sa publice , cu toate presiunile nationale si internetionale, ce se poate face?

    papiciulo

    10/07/2012 at 3:19 pm

    • Plangere penala. E pe drum.

      Light

      10/07/2012 at 3:31 pm

  92. Sunt nebuni, cor sa ne scoata in strada – Referendumul se va desfasura in baza ordonantei de guvern din 5 iulie potrivit careia presedintele poate fi demis daca 50% plus unul dintre cetatenii care participa la scrutin voteaza impotriva lui Traian Basescu, a declarat marti ministrul pentru relatia cu Parlamentul, Mircea Dusa.
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-12759552-mircea-dusa-referendumul-desfasura-baza-ordonantei-guvern-din-5-iulie.htm

    mar

    10/07/2012 at 3:19 pm

    • Nu intelegeti ca-n acest moment legea sunt EI?

      Gabi Dumitru

      10/07/2012 at 3:25 pm

  93. Deci , cum am zis , ii doare in cot.
    Eu sant de parere ca trebuie sa-i sfidam, nu trebuie sa ne prezentam la referendum, noi respectam decizia CCR, respectam Constitutia, nu OUG-ul unui guvern vremelnic.
    Si asta trebuie sa spunem intregii Europe.

    papiciulo

    10/07/2012 at 3:26 pm

    • Buna ziua. Cred ca aveti dreptate, referendumul trebuie validat de CC care de-abia s-a pronuntat. Publicat sau nu in MO nu cred ca poate fi validat in alte conditii. Dar ar trebui sa avem si noi un mot d’ordre, dupa un consiliu al inteleptilor: Boicotam sau nu referendumul?

      dica

      10/07/2012 at 3:59 pm

      • Asteptam ordinul!

        papiciulo

        10/07/2012 at 4:01 pm

  94. Deja lucrurile nu mai pot fi controlate, suntem tara neguvernata si neguvernabile. Lovitura de stat nu mai poate fi negata.
    Avocat al Poporului nu exista, CC este calcata in picioare, MO nu mai avem 😦

    mar

    10/07/2012 at 3:30 pm

  95. Ipoteza de la 3:01 se confirma,campania de confuzare a inceput.
    Declaratia lui MDusa(ref.dupa oug) POATE fi o capcana ptr. a mobiliza electoratul pro-basescu ptr. ca in varianta publicarii deciziei ccr cu ref. sa fie peste 9 mil. de prezenti la vot.(sau cand vor avea datele ca decizia ccr(9 mil=validarea ref) atunci vor putea trece decizia in mo)
    mai sunt si zilele de contestare,zilele de promulgare etc. care vor confuza suplimentar.

    mircea

    10/07/2012 at 3:34 pm

  96. Oricum Dusa asta cam abereaza.I-a zapacit putin decizia asta a CCR.Nu mai pot sa sara sa mai zica ca CCR e politizata, dupa deciziile de ieri.Problema e urmatoarea: trebuie sa puna de acord OUG cu CCR in 45 zile.Sa zicem ca pot organiza referendum dupa OUG de acum.Dar decizia CCR e clara, nu pot da la intors.Referendumul nu e declarat apoi nevalid de fapt si de drept?(bineinteles daca noi mergem pana in panzele albe si nu participam)

    papiciulo

    10/07/2012 at 3:34 pm

  97. Se pare ca nu vor aplica decizia CC, vor o sedintza de armonizare a deciziei CC cu hotararile Parlamentului.
    Ne-am bucurat degeaba – „Guvernul României consideră firească decizia Curţii Constituţionale în cazul Legii referendumului şi se angajează la respectarea acesteia.
    Guvernul României consideră că este sarcina Parlamentului să pună cât mai repede în acord legislaţia privind referendumul cu decizia luată astăzi de Curtea Constituţională.”
    Sursa, Guvernul Romaniei

    mar

    10/07/2012 at 3:39 pm

    • Pai e normal, OUG trebuie pusa in acord cu decizia CCR.Si aceasta decizie mi se pare f clara.Doar daca 1+1 = 3 la USL.

      papiciulo

      10/07/2012 at 3:41 pm

    • Cand va ajunge CCR sa se pronunte pe OUG ref. la referendum, in motivatie ar trebui sa apara interdictia de a emite ordonante contrare legii, dat fiind termenul strans, care n-ar permite procedura completa de verificare a constitutionalitatii

      Light

      10/07/2012 at 3:44 pm

  98. Problema e timpul , se vor grabi ei sa puna de acord legislatia cu CCR?Daca nu, repet ce am intrebat mai sus, mai e valabil unreferendum care s-a desfasurat dupa o regula neconstitutionala?

    papiciulo

    10/07/2012 at 3:48 pm

    • Parlamentul e in vacanta … nu are cine pune in acord legislatia. Decat Ponta eventual prin OUG …

      Radu

      10/07/2012 at 3:51 pm

  99. imi pare rau s-o spun si n-am crezut ca o voi mai spune vreodata: Romania isi poate schimba usor denumirea in Rommanistan si sa-si depuna o cerere de aderare la Congresul african , ca tara exportatoare de banane. Imi pare rau prieteni pentru voi,cei care vor trebui sau aleg sa munceasca pe plantatie.
    Inca odata Alea jacte est! Am intuit bine cand am taiat-o acum 11 ani afara: Romania nu va deveni niciodata partener Occidentului , nu suntem setati pe asta, iar cei care sunt s-au imprastiat in Vest…si sunt multi ai dracu’, numa’ vreo 3 milioane.
    Si in spiritul pozitiv occidental , mergem inainte! 🙂

    Vali Nisipeanu

    10/07/2012 at 3:54 pm

  100. art. 146 (1) Dispoziţiile din legile şi ordonanţele în vigoare, precum şi cele din regulamente, constatate ca fiind neconstituţionale, îşi încetează efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curţii Constituţionale dacă, în acest interval, Parlamentul sau Guvernul, după caz, nu pun de acord prevederile neconstituţionale cu dispoziţiile Constituţiei. Pe durata acestui termen, dispoziţiile constatate ca fiind neconstituţionale sunt suspendate de drept.

    vorbim seseara, sunt ocupat acum

    Cetatean

    10/07/2012 at 3:57 pm

  101. decizie de azi se intinde si asupra OUG-ului. Vom vedea motivarea. Ea se leaga de termenul „in vigoare”.

    Cetatean

    10/07/2012 at 3:58 pm

  102. Buna ziua,
    Postare noua!

    Theophyle

    10/07/2012 at 3:59 pm

    • Buna sa-ti fie inima, Theophyle
      Am inteles. Multumesc (emoticon cu plecaciune)

      Light

      10/07/2012 at 4:10 pm

      • Light imi pare cam plecaciunos

        rcampeanu

        10/07/2012 at 6:38 pm

  103. Momentul adevarului. Miza si strategie.

    1. Ro are o problema majora: este reprezentata la varf, in institutiile UE si la nivelul NATO de catre persoane patate de hotie, incompetenta, uneori chiar si rea vointa si interese obscure. Romanii trebuie sa-si rezolve lucrurile pe plan intern, pentru ca doar asa vor putea demonstra ca sunt o natiune care pretuieste cinstea, meritul si dreptatea. Sprijinul exteren (mai vizibil ca oricand) este clar, dar daca se asteapta rezolvarea de la Merkel, UE si NATO romanii vor ramane multa vreme cu stampila de popor manipulabil si inapt pentru democratie (colonizabil, cum ar afirma Ponta).

    2. La referendumul din 29 iulie romanii au de ales intre revolta si apatie. Nevalidarea refrendumului pentru apatie nu dezlipeste de pe romani eticheta de popor mamaliga si supus necinstei. In plus, un organizator necinstit ar putea lesne adauga inca o frauda lungii liste a rusinii de pana acum.

    3.. Romanii au ocazia pe 29 iulie sa elimine clasa politicacare i-a sfidat prin aruncarea la gunoi a rezultatelor de la referendumul precedent. Acesta este o ocazie care va readuce Ro prestigiul din zilele premergatoare dezvaluirii mecanismului invalmaselii regizate la instalarea lui Iliescu. Este si singura rezolvare care mai poate redresa Ro, atat politic cat si economic. Si sa evite drumul Greciei.

    Concluzie: Eu cred ca strategia lui Traian Basescu trebuie sa fie una in care sa dea dovada de spirit de sacrificiu, astfel incat sa nu pateze o activitate de doua mandate de Presedinte care a reusit eliminarea democratiei originale si de intemeietor al realei democratiei din Ro. El trebuie sa cheme lumea la vot si sa aleaga intre pucisti si Basescu, dandu-le romanilor guvernarea pe care o merita. mai cred ca organizatorul referendumului trebuie sa fie un organism deasupra oricaror suspiciuni de frauda, iar intrebarea trebuie sa echivaleze miza pentru ambele tabere: Va simtiti reprezentat de parlamentarii care propun suspendarea Presedintelui ?. Cine pierde, astfel, va fi obligat sa dispara din politica Ro. In caz contrar, acelasi mecanism de blocare a democratiei se va desfasura periodic, in momentele cele ma prielnice pentru destructurarea staului roman.

    judex

    10/07/2012 at 4:09 pm

    • @judex,

      mi-am permis sa dau copy/paste (nu-i vorba de Ponta 🙂 ) comentariului tau si sa-l postez la comentarii si pe site-ul comunitatii Nasul, sper sa nu te superi. Dar cred ca acest comentariu trebuie citit de cit mai multe persoane.

      mayausa

      10/07/2012 at 5:54 pm

      • mayausa 🙂
        judex este dupa parerea mea un comentator de exceptie si cu siguranta un om asisderea.
        Si mie mi-a placut f.mult comentariul sau,onoarea demnitatea spiritul de sacrificiu sunt valori supreme admirabile,la fel si speranta ca acest sambure care le inglobeaza si il inobileaza sa incolteasca si sa dea rod.
        Mai adaug doar atat.Cimitirele sunt pline de astfel de oameni.

        mircea

        10/07/2012 at 7:16 pm


Comentariile sunt închise.