Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Pozitia Comunitatii Politeia cu privire la uzurparea atributiilor constitutionale ale Presedintelui Romaniei

Redactat de @Cetatean

Comunitatea Politeia a luat act de declaratiile Presedintelui Romaniei prin care acesta s-a declarat impiedicat de Guvernul Romaniei si de Primul Ministru sa isi exercite atributiile constitutionale.

In raport cu prerogativele constitutionale ale Presedintelui, Comunitatea Politeia reaminteste opiniei publice interpretarea conferita de CCR, in Avizul nr.1/2007 (formulat cu ocazia suspendarii Presedintelui) :

« Totodata, potrivit art. 80 alin. (1) din Constitutie, Presedintele Romaniei este garantul independentei nationale, al unitatii si al integritatii teritoriale a tarii, iar potrivit alin. (2) al aceluiasi articol, are rolul de a veghea la respectarea Constitutiei si la buna functionare a autoritatilor publice si exercita functia de mediere intre puterile statului, precum si intre stat si societate.

Prerogativele constitutionale ca si legitimitatea democratica pe care i-o confera alegerea lui de catre electoratul intregii tari ii impun Presedintelui Romaniei sa aiba un rol activ, prezenta lui in viata politica neputand fi rezumata la un exercitiu simbolic si protocolar.

Functiile de garantie si de veghe consacrate in art. 80 alin. (1) din Constitutie implica prin definitie observarea atenta a existentei si functionarii statului, supravegherea vigilenta a modului in care actioneaza actorii vietii publice – autoritatile publice, organizatiile legitimate de Constitutie, societatea civila – si a respectarii principiilor si normelor stabilite prin Constitutie, apararea valorilor consacrate in Legea fundamentala.

Nici veghea si nici functia de garantie nu se realizeaza pasiv, prin contemplare, ci prin activitate vie, concreta ».

Comunitatea Politeia saluta decizia politica a Presedintelui Romaniei de a nu periclita imaginea externa a tarii la Bruxelles. In acelasi timp, Comunitatea reaminteste Presedintelui Romaniei ca actiunea politica a Premierului si a USL demonstreaza existenta unui plan de subminare a statului de drept si a institutiilor responsabile cu garantarea acestuia : CCR, ICCJ, CSM, ANI. Este, in opinia noastra, dovada ca sentinta de condamnare a inculpatului Adrian Nastase a scos la iveala demoni politici pe care ii credeam ingropati din anii mineriadelor si ca acestia nu vor pregeta sa faca orice pentru a readuce la tacere vocea Justitiei independente. Pentru ca acesti demoni sa nu distruga statul de drept, este nevoie, asa cum afirma si CCR, de vigilenta sporita si semnale politice si constitutionale ferme.

Comunitatea Politeia isi afirma deplinul sprijin pentru activitatea CCR, supusa la atacuri josnice din partea lui Victor Ponta. Salutam toate deciziile CCR si motivarea lor (chiar si atunci cand, juridic, avem alta opinie) si reamintim opiniei publice ca judecatorii CCR sunt inamovibili si independenti in exercitarea mandatului, neputand fi revocati de un Parlament numit politic sau de un Ministru al Justitiei ori de Interne preocupati de soarta unui condamnat definitiv si irevocabil.

Fata de actiunea politica iresponsabila a domnului Victor Ponta, ii reamintim acestuia ca statul de drept nu este doar o forma goala de continut, ci o realitate efectiva care se traduce, intre altele, si prin incarcerarea lui Adrian Nastase, ca urmare a unei decizii a celei mai inalte instante de judecata a tarii, incarcerare care arata fara umbra de indoiala ca vremea vorbelor fara acoperire a trecut si ca statul roman s-a intarit suficient de mult cat sa nu mai raspunda la comenzile PSD.

Written by Theophyle

28/06/2012 la 7:21 pm

247 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Scuze de off topic. Scarba de Iorgulescu ia in deradere solicitarea lui Marius, mare canalie 😦

    mar

    28/06/2012 at 7:31 pm

    • o scarba „dotata” cu o ironie ieftina, de maidan – de remarcat ca la orice el raspunde „eu nu stiu, sa vedem.. de unde stiti voi?”…

      Ioana

      28/06/2012 at 7:34 pm

  2. Cu scuze, reiau ultima postare de la precedentul articol

    Buna ziua Doamnelor, Domnilor, Theophyle

    Am dat pe Google o cautare cu ‘stat de drept’ postat in limba romana in ultimile 24 ore si am obtinut 9500 rezultate.
    Theo zice:

    ‘Personal am fost deziluzionat de atitudinea impaciutoare a Presedintelui. Intr-un stat de drept, incalcarea hotararilor unei Curti Constitutionale se pedepseste conform legii.
    Daca aceasta incalcare nu va fi pedepsita, Romania nu este un stat de drept!’.

    Aceasta opinie e frecvent prezenta cred eu, in perceptia noastra, a comunitatii noastre/dvs si a populatiei.
    Din punctul meu de vedere:

    -Institutia prezidentiala si Traian Basescu s-au repliat (au fost pusi) in defensiva, din cauza lipsei de sustinere populara/civica/politica;
    -Este nevoie de regruparea fortelor, de sustinere pentru a-si legitima actiunile de aparare a statului de drept in conditiile unui atac, si a unei manipulari fara precedent.

    Va propun
    -in conformitate cu limitarile legale din domeniu “Orice cetatean [ deci si tu!!] care are cunostinta despre savarsirea unei fapte penale de catre membrii Guvernului in exercitiul functiei lor se poate adresa primului-ministru, procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie sau procurorului sef al Directiei Nationale Anticoruptie, pentru a solicita sesizarea Presedintelui Romaniei.”—–Help @Cetatean),
    -si avand in vedere incalcarile grave ale legilor de catre Victor-Viorel Ponta si guvernul sau :

    Sa initiati o sesizare publica catre Presedintia Romaniei si Procurorului General al Romaniei
    prin care sa solicitam luarea deindata a masurilor legale (cerere declansare urmarire penala!),
    pe care sa o semnam toti cei care dorim, sper macar cateva mii.

    victors

    28/06/2012 at 7:34 pm

    • Din cate am inteles sunt deja vreo 5 plangeri penale, semnate. Si altele trimise prin mail, anonime.
      Facute la parchet. Deci se poate.

      ceaikovski

      28/06/2012 at 7:37 pm

      • 8 – opt.

        mar

        28/06/2012 at 7:40 pm

    • Victors, te rog frumos, macar pe blogul asta, daca ma CITEZI [“Orice cetatean [ deci si tu!!]…” etc.] asa cum scriam in postarea mea de dimineata ca replica la @Cetatean, la ora 9:17, indica-ma la… „bibliografie”…

      Observator

      28/06/2012 at 7:41 pm

  3. Desi acum Basescu se lupta cvasisingur eu sper ca inca anul acesta Ponta si Marga sa ajunga in inchisoare.

    tiberiu2009

    28/06/2012 at 7:35 pm

  4. Eu cer urmarirea penala a lui Ponta, in cf cu art 109 din Constitutie si cu art din Cod Penal care se refera la uzurpare si insusire de atributii oficiale. Cred ca este 240 dar nu sunt sigur.

    ceaikovski

    28/06/2012 at 7:36 pm

    • Si eu vreau sa cer asta, dar cui trebuie sa ma adresez?

      luminita

      28/06/2012 at 7:40 pm

    • Dar abuzul in serviciu? Acelasi ar merge si pentru Marga care e responsabil de ministerul insarcinat cu comunicarea la BXL. Plus ca a si dat raspunsuri semnate catre presedinte.

      moldoveanu

      28/06/2012 at 7:49 pm

  5. Decizia politica a lui Traian Basescu a fost buna dar nu stiu daca si-a atins obiectivul.

    clemycali

    28/06/2012 at 7:38 pm

    • Ponta in special, si USL in general, sint genul de care nu poti scapa decit prin suturi, multe si date tare. Prin politica, legi nu se poate

      Aha

      28/06/2012 at 7:43 pm

    • Naparcile turbeaza la tacere, au nevoie de scandal ca sa atace.
      In mod normal, intr-o tara normala Tonta si Marga tb sa-si dea demisia. Trepadusii care nu au avaut coloana vertebrala, si care au incalcat protocolul de comunicare tb deferiti justitiei. Nu cred ca Tonta si Marga au comunicat direct cu Bruxellul. Pe traseul Presedentie – Guvern sunt institutii care nu au reactionat in nici un fel cand Tontii au calcat Constitutia in picioare.
      Nu cred ca numai Tonta tb sa-si depuna mandatul.

      mar

      28/06/2012 at 7:45 pm

      • mar,
        cred ca nu l-ai auzit pe leberalul Nicolaescu astazi cum delira la B1, prin telefon, ca de fapt Traian Basescu si-a batut joc de reprezentantul Romaniei la CE, Toanta, zicand despre el ca nu are legitimitatea reprezentatarii Romaniei , ca nu s-a publicat in MO decizia de ieri a Curtii Constitutionale,
        fara sa m-ai precizeze ca de fapt Monitorul Oficial a fost blocat prin subordonarea expresa catre guvern ieri seara.

        luminita

        28/06/2012 at 7:53 pm

        • „mai”, scz, viteza.

          luminita

          28/06/2012 at 7:54 pm

        • Lumi, mai mult de 10 ore nu am fost langa calc/surse de informatii. Acum am citit ce s-a scris pe blog, incerc sa recuperez.

          mar

          28/06/2012 at 7:58 pm

  6. Robert Turcescu pe fb:
    ULUITOR!
    Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare ar fi trebuit sa ia in dezbatere miine dimineata cazul plagiatului facut de Ponta. Ei bine, azi, in Monitorul Oficial, a aparut decizia de schimbare a componentei acestui Consiliu! REVOLTATOR!

    RR

    28/06/2012 at 7:42 pm

    • Ponta isi ascunde PLAGIATUL.

      luminita

      28/06/2012 at 7:43 pm

      • Ponta e o varza ca pregatire academica.
        Credeam ca Crin e mai bou decat el, m-am inselat.

        luminita

        28/06/2012 at 7:47 pm

    • La inceput a fost Secretarul de Stat pentru Inv. Sup., apoi seful Autoritatii de Cercetare, apoi Consiliul de Etica.

      Acum Consiliul de Atestare a Diplomelor.

      In disperarea sa furibunda de a-si scapa pielea, Ponta distruge tot ceea ce inseamna invatamant superior in tara asta.

      Drept urmare, ii transmit cu aceasta ocazie un calduros:

      „––– Moderat –––-„

      EuCuMine

      28/06/2012 at 7:50 pm

  7. Cetatean,
    ca de obicei , esti pe faza.
    De la tine nu ma mai mira nimic.
    Ma bucur ca te „cunosc”.

    luminita

    28/06/2012 at 7:43 pm

  8. L-au schimbat pe Marius Andruh 😦

    mar

    28/06/2012 at 7:49 pm

  9. @Cetatean, te rog mult, ne spui si noua articolele incalcate de Ponta azi, si in baza caror articole putem cere urmarirea penala a lui Ponta? Sa o trimitem la Parchet, la urmatoarea adresa de mail:

    http://www.mpublic.ro/contact_2008.htm
    sesizare@mpublic.ro

    ceaikovski

    28/06/2012 at 7:51 pm

    • Ma bag si eu un pic in seama sper cu folos:
      Baza legala:
      Lege privind responsabilitatea ministeriala, legea 115/1999 republicata in 2007
      Capitolul III – Procedura de urmarire penala si de judecare

      Art. 12
      Numai Camera Deputatilor, Senatul si Presedintele Romaniei au dreptul sa ceara urmarirea penala a membrilor Guvernului pentru faptele savarsite in exercitiul functiei lor.

      Art. 16
      (1) In exercitarea dreptului de a cere urmarirea penala a unui membru al Guvernului, Presedintele Romaniei, la propunerea comisiei speciale instituite pentru analiza sesizarilor cu privire la savarsirea unei infractiuni in exercitiul functiei de catre membrii Guvernului, adreseaza ministrului justitiei o cerere in acest scop, pentru a proceda potrivit legii.
      (2) Presedintele Romaniei este sesizat pentru a cere urmarirea penala a unui membru al Guvernului de catre primul-ministru, procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie sau de procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie.
      (3) Orice cetatean care are cunostinta despre savarsirea unei fapte penale de catre membrii Guvernului in exercitiul functiei lor se poate adresa primului-ministru, procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie sau procurorului sef al Directiei Nationale Anticoruptie, pentru a solicita sesizarea Presedintelui Romaniei.
      (4) Comisia speciala prevazuta la alin. (1) este formata din 5 membri numiti pentru un mandat de 3 ani, care nu poate fi reinnoit, iar componenta acesteia se aproba prin decret al Presedintelui Romaniei, la propunerea ministrului justitiei si a ministrului administratiei si internelor.
      (5) Pe baza analizei sesizarii, a probelor depuse in sustinerea acesteia, a declaratiilor si a probelor invocate de membrul Guvernului fata de care se solicita urmarirea penala, comisia speciala prevazuta la alin. (1) va prezenta Presedintelui Romaniei un raport cu propuneri privind urmarirea penala sau clasarea sesizarii. Sedintele comisiei nu sunt publice. Membrul Guvernului pentru care s-a facut sesizarea are dreptul de a fi audiat de comisie inaintea intocmirii raportului acesteia.
      (6) Presedintele Romaniei hotaraste asupra raportului prezentat de comisia speciala prevazuta la alin. (5) si dispune comunicarea solutiei mijloacelor de informare in masa.

      Adica pot fi facute sesizari cf art 16 alin 3 si la procurorului sef al Directiei Nationale Anticoruptie, domnul Daniel Morar.
      Pe siteul http://www.pna.ro/ care este al DNA-ului (probabil au ramas cu numele domeniului de la precedenta institutie) este formular pentru sesizari chiar si online: http://www.pna.ro/faces/sesizare.xhtml

      Poate ar trebuie inclusa si sesizarea privind fals in acte sau ce dreaq a facut Marga, uite aici detaliile:
      http://www.hotnews.ro/stiri-politic-12646618-cum-mandatat-singur-premierul-victor-ponta-mearga-consiliul-european-tvr-info.htm
      Si din cate stiu eu Ponta nu se poate mandata singur asa cum rezulta din memorandumul ala. dar nu sunt specialist in chestii deastea.

      Mai adaug ca daca vreti sa faceti ceva, faceti astazi. Maine presimt o Ordonanta de Urgenta de modificare a legii 115/1999 care va fi publicata instantaneu in MO si prin care singura institutie care poate fi sesizata devine parlamentul!!!

      Mircea Rusu

      28/06/2012 at 8:42 pm

      • Dle Rusu,
        daca ai mai multe linkuri, te rog sa le pui in cateva postari succesive. Platforma permite numai un link pe comentariu si automat trimite comentariu la moderare. Nu intotdeauna este cineva langa calculator.

        Theophyle

        28/06/2012 at 8:51 pm

      • UPS!!!
        Uitati de sesizare prin mail la adresa de mai sus. Tot pe acea pagina este scris, citez:
        „Vă atragem atenția că informațiile transmise în modalitățile descrise mai jos nu au caracterul unei sesizări conform art. 222-223 din Codul de procedură penală și nici al unei petiții conform OG 27/2002, cu modificările și completările ulterioare. Aceste date vor fi folosite de procurori în activitatea de urmărire penală, conform dispozițiilor legale, în măsura în care vor fi considerate utile și concludente.
        • Adresă de e-mail anticoruptie@pna.ro
        • telefonul anticorupției (004)021.312.73.99, care funcționează permanent.
        • formular on-line pentru comunicare de date despre acte de corupție ”

        Tot pe acel website gasim modalitatea corecta:
        „n situația în care v-au fost vătămate drepturile în urma săvârșirii unor infracțiuni de corupție sau dacă aveți cunoștință despre săvârșirea unor fapte de corupție, aveți următoarele opțiuni de sesizare a DNA:

        Prin transmiterea unei notificari scrise, prin poștă sau fax la structura centrală sau la serviciile teritoriale.

        ” Verbal, prin primirea în audiență, de către procurorul desemnat în acest scop, zilnic, de luni până vineri, între orele 10.00-15.00, sau, la cerere, de conducerea DNA, atât la structura centrală cât și la sediul structurilor teritoriale.”
        Mai multe detalii aici:
        http://www.pna.ro/faces/fapta_coruptie.xhtml

        Datele de contact:
        Structura centrală
        Bucureşti, Str. Ştirbei Vodă nr. 79-81, cod 010106
        Telefon: 021.312.14.97 Fax: 021.312.51.44
        Program de audiențe: luni-vineri orele 10-15
        procuror șef direcție: Daniel Marius MORAR

        Mircea Rusu

        28/06/2012 at 8:54 pm

  10. Il ascult si eu pe Turcescu si nu-mi vine sa cred ce aud. Tupeul lui Ponta a ajuns la paroxism.
    Astept amanunte la emisiunea lui Turcescu.
    Doamne, in ce hal a ajuns tara asta.
    Subscriu la comunicatul lui cetatean

    cedric

    28/06/2012 at 7:52 pm

  11. Si inca o idee pe langa abuz in servicu:

    Ne tot gandim la cum se poate condamna penal sau altfel fapta de a nesocoti CCR si de a-l impiedica pe presedinte sa ajunga la Bxl.
    DAR de ce sa nu il luam mai pe nivelul lui si al gastii din care face parte si sa vedem ce infractiuni de:
    – coruptie
    – si favorizarea infractorului
    putem gasi din mutarea monitorului oficial legat de Voiculescu?

    Ordonantele alea sunt semnate de Ponta, nu?

    moldoveanu

    28/06/2012 at 7:54 pm

    • Sunt semnate de Ponta, da.
      Asa cum tot Ponta a semnat Ordonanta de guvern prin care i se subordona Inspectoraul de Stat In Constructi si numirea lui Grajdean,
      care a trimis imediat scrisoare Parchetului cum ca renunta, in numele firmei, la prejudiciul creat de Adrian Nastase, intre timp devenit sinucisul Nastase., cu bocetele si fustele ridicate, conform traditiei tiganesti, fireste.

      luminita

      28/06/2012 at 8:04 pm

      • Uitasem de inspectorat. Dar acolo ne-am gandit cu totii la Cuza. 🙂

        moldoveanu

        28/06/2012 at 8:08 pm

  12. Din cate stiu , declansarea urmaririi penale a unui ministru nu se poate face legal decat de Presedintie si Camerele Legislative

    victors

    28/06/2012 at 7:58 pm

  13. Traian Basescu a vrut sa se delimiteze de o eventuala acuzare a lui Ponta, pentru ca si-a dat seama ca agresit data trecuta cu plagiatul.

    eugeni

    28/06/2012 at 7:58 pm

    • A gresit? In ce sens?

      EuCuMine

      28/06/2012 at 8:00 pm

      • in sensul ca trebuia sa taca pana aparea articolul in Nature si in presa internationala.asa domn Basescu n a facut decat sa se bucure ca un pusti : tontaaaaaaa dottoreeeeee sa vezi ce ti fac ! . chestia a redus din impact. cum era daca avea rabdare sa taca 1 sapt pana bubuia in presa internationala si apoi venea cu ziarele in mana la tv si spunea tov ponta ? stii ceva ? matale faci Romania de ras , ia uite ce zice presa internationala de tine , ia da ti nitel demisia. asta e.

        zigzag

        28/06/2012 at 8:11 pm

        • Sa fim seriosi… Ponta nu-si va da demisia niciodata. Singurul mod in care va fi dat jos de pe scaun e cu ranga.

          EuCuMine

          28/06/2012 at 8:12 pm

          • dupa cum se comporta ponta cred ca nici alegeri parlamentare n ar mai dori sa faca 🙂 . insa eu ma refeream la strategia de lupta a presedintelui ( daca a existat) in legatura cu gestionarea plagiatului.dar de acu „mortu de la groapa nu se mai intoarce”. sa vedem cum ramane cu fapta lui ponta de azi

            zigzag

            28/06/2012 at 8:17 pm

  14. ponta hotzul demisioneazä cand comisia de ethicä………..etc

    dar schimbä pe cel ce putea dovedii clar, cä ponta e un impostor.

    cat de parsiv poate fii acest handicapat. demisia javrä plagiatä.

    theo- nona

    28/06/2012 at 8:01 pm

  15. Am uitat, bineinteles ca subscriu fara rezerve comunicatelor Politeia.

    eugeni

    28/06/2012 at 8:01 pm

  16. 1. Cazul Rus – favorizarea infractorului
    2. Cazul Ponta – uzurpare si atribuire de atributii oficiale
    3. Cazul Ponta – subordonarea MO cu urmatoarele efecte
    – cazul Voiculescu – favorizarea infractorului
    – amanarea publicarii deciziei CCR – favorizarea uzurpatorului
    4. Cazul Ponta – numirea lui Grajdan la insp. in contructii – favorizarea infractorului
    5 Cazul Ponta – subordonarea Consiliul National de Atestare a Titlurilor – favorizarea plagiatorului

    Si cred ca se mai poate adauga la lista … cam asta trebuie scris pe pancarte.
    Sa ne batem!

    anaphoricus

    28/06/2012 at 8:02 pm

    • Sa ne dea un jurist articolele si ne apucam de scris.

      ceaikovski

      28/06/2012 at 8:41 pm

  17. Voiculescu turnätorul, alt infrator favorizat de Ponta prin
    jonglerii, la fel ca si cu gräjdarul ala dement.

    theo- nona

    28/06/2012 at 8:03 pm

  18. @Observator 7:41
    Te rog sa accepti mii de scuze.
    Am citit foarte multe materiale azi,am retinut cateva si am ratat autorul textului in discutie.
    In apararea mea (insuficienta)-am pus ”
    Inca o data mea culpa!

    victors

    28/06/2012 at 8:04 pm

    • OK, nu-i nici o suparare! Stii, zilele astea sintem cu totii foarte atenti la… plagiat! 😀

      Observator

      28/06/2012 at 9:29 pm

  19. din cate stiu, procuratura se poate seziza din oficiu.

    theo- nona

    28/06/2012 at 8:04 pm

  20. L-am auzit pe Plagiatorul sef care declara ca „am discutat aseara si azi cu Traian Basescu”. Asta cred ca are o problema serioasa cu capul, sufera de mitomanie.

    mar

    28/06/2012 at 8:06 pm

    • Ca Ponta este nebun nu cred ca mai incape indoiala.

      clemycali

      28/06/2012 at 8:13 pm

      • Ok, numai ca stirea curge la RRA si au mai dat si alte traznai 😦 Manipulare si dezinformare pe fatza

        mar

        28/06/2012 at 8:15 pm

        • RRA a fost epurata cu drag si spor si n-au mai ramas acolo decat „oameni de nadejde”.

          EuCuMine

          28/06/2012 at 8:16 pm

          • De cand au venit naparcile la putere nu mai au stiri, manipuleaza intr-un mod grosier.

            mar

            28/06/2012 at 8:20 pm

  21. Dar daca s-a dus fara mandat, a platit avionul de linie din banii lui? Just a thought.

    moldoveanu

    28/06/2012 at 8:11 pm

  22. procuratura ar trebui sesizata de avocatul poporului.

    zigzag

    28/06/2012 at 8:14 pm

    • Si-a revenit din somn? Parca mai ieri era pe aceeasi mana cu Ponta si USL-ul.

      clemycali

      28/06/2012 at 8:15 pm

    • AP e un simbrias uslamist jegos.

      EuCuMine

      28/06/2012 at 8:15 pm

      • ma refer la institutia „avocatul poporului”. cat de uslamist poate fi daca a fost sustinut de pdl ? asta care e avocat al poporului acum a fost sustinut de pdl iar cel care a pierdut valer dorneanu era sustinut de psd. 🙂

        zigzag

        28/06/2012 at 8:19 pm

  23. EUObserver –E prima dată când un oficial român nu ţine cont de Curtea Constituţională .

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/euobserver-conflictul-dintre-ponta-si-basescu-nu-va-ajuta-romania-sa-scape-de-monitorizar-98937.html

    mar

    28/06/2012 at 8:14 pm

    • Nu doar ca nu va ajuta ridicarea monitorizarii ci supravegherea va deveni si mai serioasa.

      clemycali

      28/06/2012 at 8:15 pm

      • Nu au publicat hotararea CC, dar s-au grabit sa publice demisia lui Voiculesc. Au procedat ca Militziile marxiste din America Latina 👿

        mar

        28/06/2012 at 8:18 pm

    • Nu credeam sa ma bucur la o stire din asta. Uneori ajungi sa iti doresti sa fim monitorizati pe toata linia. In conditiile date cred ca m-as putea obisnui. Comunistii ne-au monitorizat cu pistolul sa prindem simtirile partidului. E buna si monitorizarea pe justitie.

      moldoveanu

      28/06/2012 at 8:17 pm

    • Bravo lui. Avem nevoie de mai multi oameni de caracter.

      clemycali

      28/06/2012 at 8:20 pm

  24. Bună seara !
    Subscriu la cele scrise și aștept un model de plângere penală.
    Cred că a făcut mai bine președintele că nu i-a făcut plângere penală lui Ponta. Își construiește o altă imagine pentru că tot timpul jigodiile afirmă că TB e cel care provoacă conflicte.

    Dictaturajustitiei

    28/06/2012 at 8:18 pm

    • la nivel de imagine .. oricine va depunde plangerea va fi acuzat ca e pus de presedinte. parerea mea este ca plangerea penala rebuie depusa de o institutie. nu stiu daca e posibil , dar si CCR ar fi indicat sa depuna plangerea penala .

      zigzag

      28/06/2012 at 8:23 pm

    • Neavand foarte multe cunostinte legale, as dori sa stiu de la cei mai avizati (Marius Delapeicentru, Cetatean, Basca Ilie) care sunt articolele de drept penal pe care pot fi atacati ministrii Guvernului Ponta (in special favorizare infractori, abuz in serviciu, atribuire ilegala de functii etc.). As dori sa trimit un snop de mesaje cu dedicatie pentru fiecare (Ponta, Rus, Corlatean, Marga etc.).

      Din ce am inteles citind postarile anterioare se pot trimite sesizari (ca simpli cetateni) catre PG al ICCJ si PS al DNA.

      EuCuMine

      28/06/2012 at 8:24 pm

      • „Delaepicentru”

        EuCuMine

        28/06/2012 at 8:27 pm

  25. PS Pavelescu face niște declarații interesante pe B1.

    Dictaturajustitiei

    28/06/2012 at 8:20 pm

    • Nici-un pic de încredere n-am în avocatul ăsta mic cu capu’ mare.
      Mai ţii minte ce spunea pînă mai de curînd?
      Giruetă.

      Tiberiu Orasanu

      28/06/2012 at 8:25 pm

      • Tibi, salut. Nici eu.

        clemycali

        28/06/2012 at 8:26 pm

  26. am auzit la B1 ca FAZ a si scos un articol „demolator” la adesa lui Ponta privind „legalitatea” reprezentarii la Blx

    Ioana

    28/06/2012 at 8:23 pm

    • Ponta e deja istorie. Numai lui nu-i vine să creadă.

      Tiberiu Orasanu

      28/06/2012 at 8:25 pm

    • am gasit
      Ponta ignoriert Verfassungsgericht
      Streit über Vertretung Rumäniens bei EU-Gipfel eskaliert

      Ioana

      28/06/2012 at 8:26 pm

      • Nu inteleg limba germana. Poate cineva sa faca un rezumat al celor scrise de FAZ?

        clemycali

        28/06/2012 at 8:27 pm

        • in mare, relateaza exact ce s-a intamplat, (si nu versiunea Antenei3 🙂 )
          concluziile curtii constitutionale, faptul ca Ponta imediat dupa decizia curtii si-a subordonat MO, felul in care Ponta a plecat la Bxl, interventia lui Joseph Daul, faptul ca nimeni, de la caderea lui Ceausescu pana acum nu a indraznit sa conteste decizia Curtii, faptul ca Iliescu (altkommunistische Präsident) pune iar in discutie suspendarea lui Basescu….

          Ioana

          28/06/2012 at 8:35 pm

  27. Mulţumesc lui Citi pentru redactarea acestui comunicat important.

    Tiberiu Orasanu

    28/06/2012 at 8:27 pm

  28. Cred ca misiunea pe care USLdR i-a dat-o lui Ponta (…ma rog, el ii zice mandat) la CE este crearea conditiilor propice suspendarii lui Rompuy si Baroso, prin convingerea parlamentarilor de sub conducerea lui Pobeda (sau cum il cheama pe suporterul ciocarlanului) sa recurga la greva parlamentara. Cat despre unificarea (sau destructurarea) UE, sigur ca fiecare are dreptul la propria opinie, de la Merkel pana la Hollande si Putin. Ponta deschide aici un drum nou, aratand ca si inexistenta unei opinii este democratica si poate sta la baza unei pozitii politice, cel mai bine exprimata de pe ciuci. Iar la Bucuresti urmeaza…maciuci.
    PS
    Sa salutam intrarea in lumina reflectoarelor a lui Marius, care se dovedeste un observator competent si un adversar serios si consistent al restauratiei din Ro. Mesajele lui Marius din aceste zile sunt superioare in continut unei bune parti a clasei politice, majoritatii intelectualilor mediatizati (degeaba) si ONG. De mass media nici nu mai vorbesc…

    judex

    28/06/2012 at 8:28 pm

  29. Ma enerveaza Orasanu asta la B1. A luat-o razna si are un zambet superior si obraznic. Face pe desteptul si pe Gica contra.
    Nu stiu de ce aduce Turcescu indivizi care s-ar potrivi mai bine la A3 si irtv. Nu am chef sa ma enervez si la emisiunea lui. Nici buhaiul de Bulai nu e mai breaz. Il astept sa-si etaleze aceleasi pareri ca si nevasta-sa care se pricepe la toate.
    Macar am scapat de Dan Petre care, precis, nu-si mai vede capul de cat trebuie sa-i lustruiasca pantofii lui Marga.

    cedric

    28/06/2012 at 8:31 pm

  30. Buna ziua la toata lumea
    Sustin si eu demersul Politeia. Felicitari @cetatean. Toate cele bune.

    Alex

    28/06/2012 at 8:31 pm

  31. Salutari 🙂

    Subscriu punctului de vedere al Politeia!

    Si trei intrebari:
    – stie cineva ce a zis si facut, de fapt, Ponta la Bruxelles?
    – care ar putea fi miza reala a insistentei lui Ponta de a fi acolo? Si-a distrus practic cariera politica pentru asta.
    -de cand cu Ponta la putere nu am mai vazut nici un sondaj de opinie care sa ne arate ce bine sta USL in perceptia populatiei. Inainte ploua cu ele. Stie careva vreun astfel de sondaj recent? Eventual amicul @Turambar?

    Radu

    28/06/2012 at 8:36 pm

    • Turambar face de cateva zile turul tv-urilor (mai putin B1) si incearca sa minimizeze pe toate caile „relele” lui Ponta…

      Ioana

      28/06/2012 at 8:38 pm

      • Asta echivaleaza cu o prabusire in sondaje pe care nu vor sa o faca publica.

        clemycali

        28/06/2012 at 8:42 pm

  32. La Nasul este Barbu Mateescu, face o foarte buna analiza sociologica.

    mar

    28/06/2012 at 8:42 pm

  33. Seara buna
    Cum Tonta pardon , Ponta e doctor in drept si Sova e „expertul” USL in acelasi drept „original” romanesc , vai de capul ei natiune cu astfel de doctori sau profesori . Se vede de 22 de ani .
    Imitatii si parveniti cu diplome plagiate , cumparate , falsificate sau inventate .

    stefan60

    28/06/2012 at 8:44 pm

    • salut Stef,
      asa e!

      Theophyle

      28/06/2012 at 8:54 pm

  34. Pop a modificat componenta CNATDU introducand inca 25 de componenti peste cei 20 existenti

    cedric

    28/06/2012 at 8:45 pm

  35. va rog, aproape ca devine insuportabil. stie cineva o „instanta” internationala in materie de plagiat. putem sa strangem niste fonduri si sa soloicitam o expertiza pentru doctoratul lui ponta

    elablue

    28/06/2012 at 8:47 pm

    • Eu ma gandeam la altceva. Ma gandeam la un for alternativ, alcatuit din universitarii si liderii de ONG-uri care mai au cat de cat coloana vertebrala, plus cei din strainatate, si care sa expertizeze plagiatul.

      clemycali

      28/06/2012 at 8:49 pm

    • nu este nevoie. Din cate stiu Nature face deja controlul tezei si crede-ma ca sunt super seriosi si credibili in ceea ce fac. Cred ca o sa publice ceva in curand! Chestie de prestigiu a publicatirei. nu cred ca Ponta intelege cu cine s-a pus.

      Theophyle

      28/06/2012 at 8:53 pm

      • Nu stiam ca Nature are deja in lucru o expertiza ampla. O veste buna.

        clemycali

        28/06/2012 at 8:56 pm

      • 😀

        mar

        28/06/2012 at 9:03 pm

  36. Buna seara 🙂
    Am incercat sa scriu si eu o sesizare la parchet, dar am o problema, la stabilirea exacta a inscrisurilor doveditoare. Modelul de denunt penal, se gasesc la :
    http://romaniacurata.ro/articol-1041.htm
    Ce am scris in reclamatie: – la capitolul descrierea faptelor:
    In data de 28.VI-2012, la Bruxells, s-a deplasat o un grup de persoane condus de cetateanul Victor Ponta (actualmente ocupând funția de prim-ministru), pretinzând în mod fraudulos, despre sine și personanul însoțitor că face parte dintr-o delegație ce reprezintă statul Român la summitul Consiliului European. Astfel fapta sa se încadreaza la articolul 240 din cod penal (Uzurparea de calităţi oficiale – Folosirea fără drept a unei calităţi oficiale, însoţită sau urmată de îndeplinirea vreunui act legat de acea calitate…), precum și la articolul 241 din codul penal, paragraful 1, care spune: „Purtarea, fără drept, de decoraţii, de uniforme sau de semne distinctive ale unui organ de stat, …”. Persoana, reclamată, ignorănd atăt precizările din articolul 80 – aliniatul 1 din constituția româniei, ( (1) Preşedintele României reprezintă statul român şi este garantul independenţei naţionale, al unităţii şi al integrităţii teritoriale a ţării.), a pretins, fara drept, ca este reprezentantul legal al statului român la reuniunea șefilor de stat de la Consiliul Europei. De asemenea, prin complicitate cu cetateanul Liviu Marga, care abuzând de funcția de Ministru de externe, a blocat înscrisurile trimise de instituția prezidentiala, facându-se astfel vinovat de încălcarea articolului 272, CP care precizeaza „…Reţinerea sau distrugerea unui înscris emis de un organ de urmărire penală, de o instanţă de judecată sau de un alt organ de jurisdicţie, ori împiedicarea în orice mod ca un înscris destinat unuia dintre organele sus-arătate să ajungă la acesta, când astfel de înscrisuri sunt necesare soluţionării unei cauze…”.
    Ca urmare, în calitate de cetățean, solicit anchetarea penală a următoarelor persoane:
    – Ponta Victor, actualmente Prim-ministru, pentru infracțiunea de de uzurpare fără drept a calității de reprezentant al statului, rezervată conform constituției președintelui României
    – Mang Liviu, actualmente ministru de externe, pentru complicitate la infracțiunea de uzurpare făra drept, precum și pentru infracțiunea de blocare de înscrisuri oficiale, cu consecințe privitoare la suveranitatea statului.
    Am deci rugamintea, o insiruire a inscrisurilor, dovezilor – Una am gasit pe site-ul presedentiei, in care se declara cu subiect si predicat faptul ca a fost impiedicat sa-si exercite atributiile..
    (dau link-ul cu spatii in loc de puncte: – ca sa nu fie 2 link-ri.
    http://www presidency ro/?_RID=det&tb=date&id=13266&_PRID=
    Dar mai doresc insiruirea de inscrisuri si/sau declaratii privind faptul ca actele au fost retinute/ignorate la Ministerul de externe/
    Oricum mai primesc si alte sugestii, dar cheiar vreau sa scriu si eu o „lacramatie”, cu datele de identificare complete…
    Multumesc si astept sugestii…

    DanSu

    28/06/2012 at 8:48 pm

    • Andrei Marga, nu Liviu Marga

      Sare'n Ochi

      28/06/2012 at 9:22 pm

    • Ia modelul de pe siteul http://pna.ro. Vezi ca am dat eu mai devreme niste linkuri. Imi pare rau ca de pe mobil mi-e greu sa-ti trimit link exact dar acolo am gasit formularea exacta,( cu subsemnatul nume,prenume,adresa, etc) necesara pentru ca sesizarea sa fie considerata valida

      Mircea Rusu

      28/06/2012 at 11:00 pm

  37. Seara bună,

    @Theophyle

    Subiectele sunt ample, însă aş dori să vă aflu părerea pe scurt vis a vis de mobilizarea tancurilor turceşti la graniţa Siriei, şi despre ştirea cum că Nabucco West ar putea trece prin România, astfel contribuind la independenţa energetică a ţării (scuzaţi deviere de la topic-ul actual).

    Adrian

    28/06/2012 at 8:50 pm

    • Salut Adrian,

      1. Turcii nu vor face nimic fara NATO, deocamdata muschi;
      2. Nabucco West asa cum se configureaza este esential pentru Romania. cred insa ca va fi sabotat de rusi!

      Theophyle

      28/06/2012 at 8:57 pm

  38. Salut din nou 🙂
    @Citoyen, putini dintre noi pricep limboiul de lemn juridic. Crezi ca ar avea rost sa redactezi tu o plangere penala imotriva lui Tonta si Rus si sa o semnam cu totii? Imi cer scuze, nu imi place sa pun munca in spinarea altuia dar de data asta sunt chiar pe dinafara.

    Diana

    28/06/2012 at 8:50 pm

    • Si impotriva lui Marga si Corlatean. Si ei sunt vinovati sub diferite articole din Codul Penal.

      EuCuMine

      28/06/2012 at 8:54 pm

    • +1 la rugamintea Dianei

      fish

      28/06/2012 at 9:10 pm

  39. clemy, trebuie cineva cu expertiza de necontestat

    elablue

    28/06/2012 at 8:51 pm

    • Sunt destui experti in drept romani care traiesc in strainatate. Inclusiv demisionarul decan al Facultatii de Drept ar putea fi cooptat intr-un astfel de organism. Problema plagiatului lui Ponta nu tine de subtilitati juridice ci de cunoasterea limbii romane. Pasajele sunt identice. Dar mai trebuie si curaj ptr asta.

      clemycali

      28/06/2012 at 8:54 pm

  40. Buna seara @Theophyle…
    Am un comment, cu 2 link-uri, desi am incercat sa-l fentez pe al doilea :lol:, nici macar plagiatul nu-mi merge… 😈

    DanSu

    28/06/2012 at 8:53 pm

    • S-a facut 🙂

      Theophyle

      28/06/2012 at 9:10 pm

  41. M-am uitat mai devreme pe stiri sa vad daca s-a luat vreo decizie la Consiliul European si nu vad nimic. Parca vad ca stau pana in creierii noptii si nu decid nimic. Si Ponta o sa stea ca popandaul ptr ca nu pricepe ce se intampla in jurul lui.

    clemycali

    28/06/2012 at 9:01 pm

  42. V-am spus ca stia nu pleaca decat goniti cu furcile?
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-12646978-titus-corlatean-sesizeaza-ani-curtea-constitutionala-cazul-judecatoarei-iulia-motoc.htm

    Corlatean cautind prin articolele x si y a descoperit apa calda si roata rotunda, Iulia Motoc este incompatibila. Unde-i @cetatean cind ai nevoiue de el sa ne lamureasca despre ce boscorodeste amicul lui Ponta?

    Aha

    28/06/2012 at 9:01 pm

    • Un cretin. ANI a declarat deja ca Iulia Motoc nu este in stare de incompatiblitate iar CCR nu are atributii in sensul verificarii acestora.

      clemycali

      28/06/2012 at 9:05 pm

      • ANI, deja a anuntat ca nu este adevarat!

        Theophyle

        28/06/2012 at 9:11 pm

        • oooooooooooooooofffff
          site-ul lui Chieac „chelea…” anunta Liderii USL au stabilit calendarul suspendării lui Traian Băsescu. Luni, 2 iulie, cei doi judecători incompatibili ai Curții Constituționale (Zegrean și Motoc) vor fi revocați de Parlament, iar marți, 3 iulie, sau cel mai târziu miercuri, 4 iulie, vor începe procedurile de suspendare. Demersul va avea la bază repetatele încălcări ale Constituției din ultimii doi ani, nu criza din acest moment.

          Ioana

          28/06/2012 at 9:15 pm

          • Judecatorii nu pot fi revocati de Parlament. Si ma intreb cum a incalcat Constitutia Basescu cand l-a numit in functie pe Ponta? Astia sunt cu totul dementi. Cine ii mai poate opri?

            clemycali

            28/06/2012 at 9:17 pm

  43. dragii mei, acest porc färä ochi andon, dece nu este dat afarä din parlament?
    este incombatibil, proces castigat de ANI: votul lui
    andon si paslaru in parlament, nu este valabil si mai primeste si bani
    cine poate sä-i scrie asta lui Turcescu, e f-. inportant.
    m-am enervat, porcul andon grohäie pe alt canal, este un nebun de legat.

    theo- nona

    28/06/2012 at 9:02 pm

  44. urgent trebuie studiate lucrärile lui Sova si Corlätzean,

    cineva mi-a spus, cu banda de tineri bolsevici, s-a procedat identic,

    deci si cei 2 pot fii plagiatori.

    theo- nona

    28/06/2012 at 9:06 pm

    • Oamenii au ajuns la limita, cred ca mai lipseste o scanteie ca sa bubuie. Foarte multi sunt oripilati de circul facut de Nastase &Co si acum de Tonta.

      mar

      28/06/2012 at 9:13 pm

    • Am vazut. 64% din populatie crede ca ne indreptam intr-o directie gresita in timp ce in martie doar 40% credeau asta. O diferenta absolut enorma. Nu am vazut date electorale dar o astfel de tendinta trebuie sa se reflecte si in intentia de vot.

      clemycali

      28/06/2012 at 9:15 pm

  45. Articolul din Deutsche Welle in limba romana:
    http://www.dw.de/dw/article/0,,16056913,00.html

    cedric

    28/06/2012 at 9:12 pm

    • link-ul nu este bun, nu se deschide.

      mar

      28/06/2012 at 9:15 pm

      • Copiaza tot lonkul (.html inclus) in address bar.

        Diana

        28/06/2012 at 9:17 pm

      • asa am patit si eu cu linkul nemtesc

        cedric

        28/06/2012 at 9:41 pm

  46. cel mai mare prost al tzäri Geoanä, declarä
    cä bäsescu a fost infrant tactic. prostul asta ,
    nu a intzeles nimic , din gestul presedintelui.

    Geoanä esti un mare inbecil, slavä domnul , cä nu ai iesit presedinte.

    theo- nona

    28/06/2012 at 9:13 pm

  47. Daca onorata gazda si onoratul auditoriu considera ca sunt particica din comunitatea Politeia atunci sustzin si aprob pozitiv prezentul comunicat. 🙂
    Daca onorata gazda si onoratul auditoriu considera ca nu sunt particica din comunitatea Politeia sustzin si aprob pozitiv cu si mai multa tarie prezentul comunicat 😆

    seara buna Theophyle all 🙂
    Daca de servicii sper ca are cine sa se ocupe si sa aiba grija de dansele 😉 o sustzinere consistenta din partea cator mai multe comunitatzi inclusiv/mai ales Politeia ptr. activitatea CCR ca reduta de maxima importantza a apararii statului de drept e ,consideram multzi,necesara.
    ..
    maniera asta infantil-angelica de a zambi in timp ce minte de ingheatza apele este f.molipsitoare.
    Doua lucruri am observat ca se incearca a fi fixate in mintea telespectatorilor de vuvuzele
    -declaratzia politica din parlament e totuna cu o hotarare parlamentara
    -cjnc este intre pirat si parlament nu intre guvern/premier si presedinte

    mircea

    28/06/2012 at 9:16 pm

  48. Seara buna la lumea buna! Am intarziat, ca am scris vreo 3 pagini de denuntz penal catre domnii procurori. Ponta nu poate fi lasat sa scape asa usor. deci, nu-s 8 denunturi, sunt acum minim 9. Hai, pe ei, pe mama lor!

    blog de caine rau

    28/06/2012 at 9:19 pm

    • Pe ei, corect. Dar ma tem ca trebuie sa incepem sa ne gandim serios si la miscari populare. USL-ul nu mai are nici o minima limita.

      clemycali

      28/06/2012 at 9:21 pm

  49. Cred ca nu are mandatul semnat si ca atare face poze bust. Nu stiu de ce mai sta – Premierul Victor Ponta a trimis Preşedinţiei memorandumul (mandatul) de reprezentare a României la Consiliul European, la ora 16.07, adică cu 7 minute după începerea oficială a reuniunii. În solicitare, Ponta invocă decizia de ieri a Curţii Constituţionale a României (CCR).
    „Stimate domnule Preşedinte”, se spune în scrisoarea prin care se solicită mandatul, „Am onoarea să vă supun aprobării, în conformitate cu decizia Curţii Constituţionale nr. 683 din 27 iunie 2012, mandatul delegaţiei României la Consiliul European din 28 – 29 iunie 2012, aprobat la nivelul Guvernului României”.

    http://www.adevarul.ro/actualitate/politica/Ponta_i-a_cerut_presedintelui_sa-i_semneze_mandatul_de_reprezentare_cu_7_minute_dupa_ora_oficiala_de_incepere_a_reuniunii_Consiliului_European_0_727127668.html

    mar

    28/06/2012 at 9:22 pm

    • Sta de prost. Basescu nu i-a semnat nici un mandat si nici nu va semna niciodata. Bine ca se trage in poza oficiala cu ceilalti lideri.

      clemycali

      28/06/2012 at 9:24 pm

    • Intrebare (din emisiunea lui Turcescu) – va semna ceva? Daca da ce valoare are semnatura sa?

      Radu

      28/06/2012 at 9:28 pm

      • Cum sa semneze daca nu are mandat de reprezentare. Ne-a facut de mirul lumii, am intrat in „onoranta galerie” alaturi de Grecia si Ungaria 😦

        mar

        28/06/2012 at 9:32 pm

      • Nu stim inca daca Consiliul va lua o decizie azi-maine. Si chiar daca semneaza semnatura nu va avea nici o valoare.

        clemycali

        28/06/2012 at 9:35 pm

  50. buna seara!

    skorpion

    28/06/2012 at 9:24 pm

  51. Ma poate ajuta cineva cu documentele cerute la 8:48…
    Vreau sa trimit si eu „lacramatie” la parchet…
    De asemenea si sugestii, cu ce (cum) pot fi adaugate lucrurile…
    Atentie, acolo am 2 trimiteri:
    1. Uzurparea de calitati oficiale (Ponta) – art 240…
    2. Retinerea/distrugerea de inscrisuri (art 272) – Marga…
    Astept sugestii…

    DanSu

    28/06/2012 at 9:26 pm

    • DENUNT PENAL,
      Impotriva numitului Victor-Viorel PONTA, la data prezentei prim-ministru al Guvernului Romaniei, cu sediul in Piata Victoriei nr. 1, sector 1 , Bucuresti.
      Ma adresez Dvs. in baza Legii raspunderii ministeriale (Legea nr. 115/1999 republicata in 2007), care spune: “3) “(3) Orice cetatean care are cunostinta despre savarsirea unei fapte penale de catre membrii Guvernului in exercitiul functiei lor se poate adresa primului-ministru, procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie sau procurorului sef al Directiei Nationale Anticoruptie, pentru a solicita sesizarea Presedintelui Romaniei.”
      Va aduc astfel la cunostinta faptul ca Victor Ponta a incalcat Constitutia si legile Romaniei, uzurpand astazi 28 iunie 2012 calitati oficiale care nu-i sunt atribuite de Constitutie si de legislatia in vigoare. Mai mult, Victor Ponta, desi era, conform propriilor sale declaratii, la cunostinta Deciziei Curtii Constitutionale din 27 iunie 2012, in ciuda faptului ca Presedintele Romaniei nu i-a semnat un mandat de reprezerntare conform legii, s-a deplasat la Bruxelles, la sedinta Consiliului European, fara a avea legal acest drept. Mai mult, prin exercitatea autoritatii functiei de prim-ministru, Victor Ponta s-a asociat in vederea comiterii infractiunii de uzurpare de calitati oficiale cu ministrul afacerilor Externe, Andrei Marga, alterand cu rea-credinta, continutul mandatului remis de catre cancelaria prezidentiala, prin schimbarea numelor persoanelor delegate.
      In drept:
      Art. 240 Cod Penal, Uzurparea de calitati oficiale.
      Art. 288 Cod Penal, Fals material in inscrisuri oficiale
      Art. 289 Cod penal, Fals intelectual

      Conform celor publicate in cotidianul „Adevărul”, vă prezint cronologia corespondenţei oficiale dintre Administraţia Prezidenţială şi Ministerul Afacerilor Externe (MAE), cea din urmă fiind instituţia obligată să transmită Consiliului European componenţa delegaţiei României. Corespondenţa dovedeşte că Executivul a ignorat procedurile, deşi a fost atenţionat de Administraţia Prezidenţială, că ministrul Andrei Marga a comis câteva „scăpări” în adresele sale şi că premierul Victor Ponta ştia azi, în momentul intrării la şedinţa Consiliului European, că are nevoie de un mandat din partea preşedintelui pentru a reprezenta România.
      Vezi documentul: Cancelaria Preşedintelui 27 iunie 2012- sesizare privind participarea lui Traian Băsescu la lucrările Consiliului European
      19 iunie 2012 – Administratia Prezidentială primeşte solicitarea de la Consiliul European, prin Ministerul Afacerilor Europene (MAE), cu notificarea componenţei de delegaţie, adică formularul de delegaţie. Formularul trebuia completat până la 22 iunie 2012, potrivit datei-limită înscrisă pe formular.
      Vezi documentul: Cancelaria Preşedintelui 19 iunie 2012- sesizare privind participarea lui Traian Băsescu la lucrările Consiliului European
      19 iunie 2012 – Administraţia Prezidenţială trimite o notificare către MAE, prin COREU (sistemul european secretizat şi securizat de comunicaţii al UE, prin care se poartă toată corespondenţa legată de UE).
      Notificarea cu numărul 784 se referă la componenţa nominală a delegaţiei conduse de preşedintele României şi cere acreditarea delegaţiei.
      Vezi documentul: Memorandum din 18 iunie 2012, aprobat de Ponta, privind participarea prim ministrului la Consiliul European

      20 iunie 2012 – Andrei Marga, ministrul de Externe, răspunde la adresa Administraţiei Prezidenţiale. În urma dispoziţiilor premierului Victor Ponta, anunţă Marga, s-a transmis deja la CE componenţa unei delegaţii. Este vorba despre delegaţia premierului Victor Ponta.
      Adresa lui Marga are numărul B1-1182 din 20 iunie 2012, dar este datată 14 iunie.
      „Vă informez că, urmare dispoziţiilor Primului Ministru, a fost transmis COREUL prin care se notifică delegaţia României la reuniunea Consiliului European, condusă de domnul Victor Ponta, Prim Ministru”, se spune în adresa lui Marga.
      20 iunie 2012, dimineaţa – Premierul semnează memorandumul de deplasare în locul şefului statutului.
      Vezi documentul: Scrisoarea lui Andrei Marga, din 14 iunie, privind participarea prim ministrului Victor Ponta la Consiliul European

      20 iunie 2012, la prânz – Premierul Ponta declară la televiziuni că a trimis către Comisia Europeană notificarea cu delegaţia (confuzia mult dezbătută în acea zi şi amintită într-una dintre intervenţiile preşedintelui).

      20 iunie 2012 – Ministrul de Externe, Marga, face mai multe declaraţii publice potrivit cărora nu a primit nicio notificare din partea Administraţiei Prezidenţiale. Vezi actul Cotroceniului din 19 iunie.
      27 iunie 2012, ora 15.30 – Curtea Constituţională a României (CCR) decide că preşedintele este cel care trebuie să meargă la Consiliul European.

      27 iunie 2012, ora 18.28 – Cotroceniul trimite o notă către MAE şi Cabinetul premierului, prin care cere reluarea procedurii de notificare a Consiliului European referitor la componenţa delegaţiei care va reprezenta România.

      Nu s-a primit răspuns.

      27 iunie 2012, ora 18.28 – Administraţia Prezidenţială trimite a doua notă, cu acelaşi conţinut. Şi aceasta este ignorată.

      28 iunie 2012, ora 12.00 – Premierul Victor Ponta, aflat deja la Bruxelles, îl sună pe preşedintele statului şi îi cere să semneze memorandumul de deplasare.

      Cu doar câteva minute înainte de începerea şedinţei Consiliului European, Ponta trimite şi memorandumul (cel pe care şi l-a semnat singur, în 20 iunie), pentru ca preşedintele să-şi pună şi el semnătura pe document.
      28 iunie 2012, ora 14.00 – Victor Ponta apare in “poza de familie” a Consiliului European.
      „Inadvertenţele” ministrului Andrei Marga

      În adresa din 19 iunie, în care răspunde la cererea Cotroceniului de a transmite la Bruxelles delegaţia preşedintelui Traian Băsescu, Andrei Marga a antedatat răspunsul.

      Astfel, în adresa din 14 iunie 2012, Marga răspunde la o notificare făcută de Administraţia Prezidenţială abia în 19 iunie.

      A doua „inadvertenţă” a ministrului apare în aceeaşi adresă, când spune că a transmis deja prin COREUL delegaţia şi memorandumul premierului Victor Ponta.

      Documentele arată că Ponta şi-a semnat singur memorandumul abia pe 20 iunie (vezi numărul de înregistrare intrare/ieşire Cabinet prim-ministru. Apare o dată de 18 iunie, în colţul stânga, dar nu aceea este data oficială a documentului, ci 20, când a fost înregistrat la Cancelarie). Probabil a trimis notificarea către Bruxelles în aceeaşi zi, deoarece 20 iunie este ziua când Ponta a declarat public, pe mai multe posturi, c-a transmis componenţa delegaţiei. “
      La faptele de mai sus se adauga trecerea prin OUG a Regiei Monitorul Oficial in subordinea Guvernului, in scopul impiedicarii publicarii deciziei CCR din 27 iunie 2012, privitoare la reprezentarea constitutionala a Romaniei la Consiliul European de la Bruxelles, in scopul vadit ca aceasta sa nu produca efecte. Pana la ora la care va scriu, nu am cunostinta daca decizia CCR a fost publicata in Monitorul Oficial.
      Va rog sa luati in consideratie si alte infractiuni conexe sau asociate celor reclamate, precum si complicitatile aferente.

      Cu stima,

      blog de caine rau

      28/06/2012 at 10:00 pm

      • Merci @Caine.
        Inca o intrebare:
        Se adreseaza carei instante (prim procuror de pe langa tribunalul….? (ICCJ, Curtea de apel Bucuresti) – carei instante?

        DanSu

        28/06/2012 at 10:41 pm

        • Catre Ministerul Public,
          In atentia Doamnei Procuror General, Domnului Procuror General al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Domnului Procuror-sef al Directiei Nationale Anticoruptie

          Stimata Doamna, stimati Domni,

          blog de caine rau

          28/06/2012 at 10:47 pm

          • Pe astia ii nominalizeaza legea raspunderii ministeriale si i-am pus pe toti, sa nu scape responsabilul. 🙂

            blog de caine rau

            28/06/2012 at 10:49 pm

  52. @ stefan60,
    lasa omule politica dimboviteana; azi aveti ocazia sa le dati nemtilor o lectie.
    Sau, in sperante unor imprumuturi de euro, ii lasati sa va bata?

    victor L

    28/06/2012 at 9:26 pm

  53. DanSu,
    mai sus @ Mircea Rusu avea niste explicatii.

    victor L

    28/06/2012 at 9:27 pm

    • Merci, Dar mircea Rusu are niste incadrari, eu am altele…
      As fi avut nevoie sa precizez unde a aparut (cu subiect si predicat), ca documentele presedentiei au fost ignorate complet de catre ministru. Nu incadrarea, (eu consider 272 din CP) ci un link catre stirea respectiva. Nu mai am nervii sa caut… 👿

      DanSu

      28/06/2012 at 9:58 pm

  54. Extrem de grabiti baietii – care e totusi miza? Puteau sa se prefaca a fi „aia buni” si castigau detasat la parlamentare.

    http://www.dcnews.ro/2012/06/suspendarea-lui-basescu-va-fi-votata-de-parlament-in-3-sau-4-iulie/

    Radu

    28/06/2012 at 9:29 pm

    • Daca fac asta se va iesi in strada, sper sa nu aiba ganduri nastrusnice 😦

      mar

      28/06/2012 at 9:33 pm

    • Ca sa aiba cine sa-l gratieze pe Bombo ca pe 5 iulie se judeca intreruperea executarii pedepsei. Blaga probabil ca va semna decretul de gratiere ca el oricum este pe mana cu Ponta &comp.

      clemycali

      28/06/2012 at 9:34 pm

  55. dar asta ati vazut?
    Curtea Constitutionala este politizata, aceasta va trebui sa devina parte a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, sustine senatorul UDMR Gyorgy Frunda.

    Intr-o declaratie acordata Ziare.com, senatorul UDMR a acuzat politizarea Curtii Constitutionale si a promis ca aceasta nu se va mai bucura mult timp de actualele puteri.

    „Curtea Constitutionala este foarte politizata. Ultima data, PDL a numit trei judecatori in CCR. Aceasta politizare a Curtii, indiferent unde merge si cine este partidul de guvernamant, face un mare rau, pentru ca magistratii isi pierd credibilitatea. De multe ori au luat decizii politice, ori prin constructia ei constitutionala, Curtea ar trebui sa fie complet apolitica si doar sa interpreteze Constitutia”, a spus Frunda.

    Ioana

    28/06/2012 at 9:37 pm

    • Frunda sustine cauza USL. Normal. Daca vor sa renunte la CCR nu au decat sa schimbe Constitutia. Institutia Curtii Constitutionale este inscrisa in Constitutie.

      clemycali

      28/06/2012 at 9:39 pm

    • frunda este, alaturi de borbely, reprezentantul fsn in udmr.

      radubotezatu

      28/06/2012 at 10:25 pm

  56. Parerea mea am scris-o pe blog. Ponta este bolnav. Nu i-am vazut fisa medicala dar mi-am permis s-o redactez
    http://aronafter65.wordpress.com/2012/06/28/fisa-medicala/

    aronpetru

    28/06/2012 at 9:39 pm

  57. Pana acum ce se intampla incepe sa semene a fantasy politic. Game of Thrones varianta romaneasca. Avem inclusiv demoni dincolo de zidul de nord…

    Radu

    28/06/2012 at 9:39 pm

    • Traim un cosmar si in momentul asta, repet, nu stiu cine ii mai poate opri.

      clemycali

      28/06/2012 at 9:41 pm

      • Noi, cu toții!

        dada

        28/06/2012 at 9:45 pm

    • @dada
      Degeaba, Presedintele a declarat ca nu va face nici o plingere penala la adresa premierului. Din ce am inteles, doar presedentia, parlamentul sau senatul poate sa depuna plingeri penale la adresa unor membrii ai guvernului. Noi, ca simpli cetateni, putem s-o facem dar nu va produce efect. Aceste plingeri vor fi tratate ca simple petitii. Sper, ca eu sa fi inteles gresit. Astept cu nerabdare parerea lui @cetatean.

      mayausa

      28/06/2012 at 9:59 pm

      • Gresesti! Citeste ce am scris mai devreme. Mai mult decat atat. Una din institutiile prevazute de lege pentru a putea fi sesizata de catre „orice cetatean” este condusa acum de catre un om integru si curajo:. Daniel Morar. Daca vrei sa faci ceva, citeste cu atentie (nu cum am facut eu initial) ce scrie la linkul despre sesizari. Acolo este data forma juridica corecta de completare astfel incat sesizarea sa nu poata fi respinsa pentru neconformitate. Mare atentie: formularul web sau un mail nu sunt considerate formal „sesizare” dar daca o hartie este completata corect conform modelului de acolo poate fi trimisa prin fax!

        Mircea Rusu

        28/06/2012 at 10:48 pm

    • as intelege ca nu mai poate spune ca ” n-a cunoscut decizia CC” ca nu a fost publicata in MO

      intimplator

      28/06/2012 at 10:24 pm

  58. Doamne idiot este Popa….nu inteleg unde este plagiatul lui Victor Ponta, nu inteleg ce am schimbat 😦

    mar

    28/06/2012 at 9:41 pm

    • La cine te referi? Cine este Popa?

      clemycali

      28/06/2012 at 9:44 pm

      • Scuze, Pop. Dobitocul care gireaza Ministerul Educatiei.

        mar

        28/06/2012 at 9:47 pm

        • Ala e prost, prost. Chiar mai util USL-ului decat madam Andronescu ptr ca nu isi da seama ce face. Daca e ordin il executa fara sa gandeasca. perfect ptr Ponta &comp.

          clemycali

          28/06/2012 at 9:48 pm

          • Clemy, este de cascadorii rasului 😦 Incredibil ce aberatii poate sa debiteze, o naparca manipulabila cum rar am vazut 👿

            mar

            28/06/2012 at 9:50 pm

            • ce idiooooooooooooooooooooooooooot

              Ioana

              28/06/2012 at 9:52 pm

  59. Buna seara, va urmaresc de ceva timp dar ori ca nu am avut timp sa las un comentariu, ori ca nu am vrut sau mi s-a parut ca nu mai am ce spune, acum este prima data cand postez ceva; poate si din cauza situatiei actuale… Sustin pe deplin acest comunicat, dar sa nu uitam ca si maine este o zi. Ma astept de la Presedinte ca maine sa fie prezent la Summitul Bruxelles si, cu autoritatea functiei si in temeiul Constitutiei, sa semneze Tratatul in numele Romaniei.

    drivas

    28/06/2012 at 9:45 pm

  60. Gitenstein, întâlnire neanunţată cu Băsescu la Cotroceni
    http://www.dcnews.ro/2012/06/gitenstein-intalnire-neanuntata-cu-basescu-la-cotroceni/
    Maşina ambasadorului SUA, Mark Gitenstein, a fost fotografiată în această după amiză, la ora 13:40, intrând la Cotroceni. Întâlnirea dintre Băsescu şi Gitenstein nu este anunţată pe niciun canal oficial al preşedinţiei sau al ambasadei americane în România.

    Sare'n Ochi

    28/06/2012 at 10:04 pm

    • Intoxicari!

      frovol

      28/06/2012 at 11:21 pm

      • zau? ai hotarat tu asta? stiu ca dcnews este a turnatorului SRS – care este intoxicarea?

        Sare'n Ochi

        28/06/2012 at 11:26 pm

        • Am citit undeva ca dcnews nu este credibila, probabil tu stii mai bine ca esti in tara. No offense!

          frovol

          28/06/2012 at 11:31 pm

  61. Radu Carp la Cristoiu

    cedric

    28/06/2012 at 10:16 pm

  62. Salutare! 🙂

    Acuma am aterizat si eu 🙂

    Hai sa o luam incetisor, ca ametesc, dupa o zi lunga:

    1. Judecatorii CCR nu pot fi revocati de Parlament. Sunt inamovibili:

    Constitutia, art. 145: „Judecătorii Curţii Constituţionale sunt independenţi în exercitarea mandatului lor şi inamovibili pe durata acestuia”. Ponta nu poate modifica prin OUG acest articol. Parlamentul nu are nicaieri prevazuta atributia de revocare a judecatorilor CCR. Amandamentul Sova este inca valabil si va mai fi multa vreme 😆

    2. Sesiunea paramentara se incheie la final de iunie. Pentru sesiune extraordinara trebuie convocare a Parlamentului. USL a pierdut deja majoritatea, caci zilele astea s-au publicat in MOf demisiile unor senatori si deputati, Nu pot sta sa calculez, ca unele au intrat in vigoare, alte intra pana pe 5 iulie.

    3. In situatia in care se va incerca decredibilizarea judecatorilor CCR si o manevra de orice fel in Parlament, participantii pot fi acuzati fara drept de apel de instigare la subminarea ordinii constitutionale.

    Cetatean

    28/06/2012 at 10:24 pm

    • si…pana acum ce mama dracului au facut?
      la o adica, da ponta o ordonanta de urgenta si trece CCR la guvern.

      rm

      28/06/2012 at 10:36 pm

    • Salut,
      ai intrziat cu o ora 🙂 Penalizare 😀

      Theophyle

      28/06/2012 at 10:36 pm

    • @Cetatean: „Constitutia, art. 145: “” e o referinta invalida de ieri. Nu se mai poate conta pe ea 🙂

      fish

      28/06/2012 at 10:37 pm

    • Buna seara!
      Situatia este mult mai simpla city. Trebuiesc dati afara Presedintele CCR si Iulia Motoc. Ei au trei judecatori de la PSD si unul de la PNL. Ar trebui sa mai cumpere unul sau doi dintre ceilalti. Cat sa coste? 5 milioane de euro de fes? 10 milioane? E un mizilic pentru ei. Suspendarea unui judecator de la CCR nu o poate face nimeni decat plenul CCR.

      ribelalu

      28/06/2012 at 10:56 pm

  63. eu nu inteleg de ce trebuie sa ne miram de idiotii de ministri;la asa lider asa colaboratori

    am mai auzit noiste chestii spuse de isar;ala era baiat destept dar -acum sunt convins-idiotenia este contagioasa

    intimplator

    28/06/2012 at 10:27 pm

  64. @clemycali: daca miza e gratierea lui Nastase, care o fi oare legatura ca testamentul care nu a mai fost citit si cu zambetul ironic al lui Nastase?

    Radu

    28/06/2012 at 10:38 pm

  65. Foarte bun Radu Carp, cred ca Marga ajunge coleg de celula cu Nastase.

    mar

    28/06/2012 at 10:39 pm

    • Sau Nastase ajunge coleg cu Marga la externe?

      cedric

      28/06/2012 at 10:43 pm

    • Scaparea poate fi scloroza galopanta. In mod normal si intr-o tara normala asta ar tb sa ajunga in inchisoare ptr tradare si subinarea nationala, abuz in servici si tulburarea activitatii unei institutii.
      Oare amicul o sti / a fost informat de aceste nenorociri 😦

      mar

      28/06/2012 at 10:52 pm

  66. Pe IRealitatea, Cretuleasca a ajuns la culmea perversiunii: „Ponta a zis ca se duce la Bruxelles, dar n-a zis niciodata ca se duce ca sef al delegatiei. Deci, Basescu nu s-a dus, nu si-a facut treaba. ” :))

    blog de caine rau

    28/06/2012 at 10:53 pm

    • Si la A 3 Gadea la fel zice. „de ce nu a mers la Bruxelles ?”

      ribelalu

      28/06/2012 at 11:01 pm

    • asa cum ii vad pe oligofrenii astia, sunt in stare sa-l suspende pe Basescu pe motiv ca nu si-a indeplinit atributiile constitutionale de reprezentare a tarii la Consiliul UE. Partea ce mai naspa e ca poporul asta isi merita soarta pe deplin.

      rm

      28/06/2012 at 11:01 pm

  67. domnule, nu stiu cum sa va scriu pe privat, pentru ca mi-ati spus o data la revedere si am inteles ca opinia mea nu e binevenita in comentarii. insa, din pozitia de gospodina, ceea ce se poate verifica, va asigur ca orice curatenie incepe din propria casa.
    v-am admirat ca cititoare articolele, mai ales ca stradanie de a face ceva pentru „cetate”
    v-am admirat ca fiind unul dintre putinii oameni care incearca sa gandeasca, sa analizeze, sa vada ce e dedesuptul unui fapt asa-zis divers
    puteti sa ma credeti pe cuvant, nu am implicari politice, de nici un fel, nici macar la rude de rang 4. am si eu simpatii politice, probabil ca nu coincid cu ale dvs, dar tocmai asta e democratia, cred.
    si, la inceput, am simpatizat cu noua dreapta pe care o proiectati. ma regasec in unele principii.
    nu ma regasesc insa in invectivele din comentariile pe care cu onoare le ingaduiti. stiu ca aveti moderare, deci poate cumva va si reprezinta, zic si eu…dar, in numele normalitatii, nu cred ca va fac si cinste
    altfel, tocmai pentru ca mai cred inca ( nu neaparat in dvs, dar cine mai stie de unde sare iepurele), imi pare rau ca derapati, sau cel putin asa percep eu.
    in atatea opinii, pe care chiar le-am citit, e aceeasi atitudine de „ai nostri” care e paguboasa in sine. e o vorba din batrani, si, imbatranind si eu, am invatat sa le apreciez, care spune sa stam stramb si sa judecam drept.
    eu as milita pentru cel care are puterea de a recunoaste ca a gresit, pentru ca Alba ca zapada ( fara nicio aluzie ) e personaj imaginar. Si numai recunoscand o greseala poti sa te indrepti pe mai departe. Oamenii care au intotdeauna dreptate sunt periculosi, asa ii percep eu, pentru ca persista in repetarea acelorasi erori la nesfarsit.

    Emma Banu

    28/06/2012 at 10:58 pm

    • Doamna Emma Banu, si eu ma aflu acum in pozitia de gospodina-pensionara, dar asta nu imi afecteaza deloc modul de a gandi, nici macar cand ma ard cu coada tigaii !
      Nu stiu unde ati vazut invective, eu citesc demult si TOT ce se comenteaza, iar invectivele le puteti gasi doar pe blogurile sau comentariile simpatizantilor actualei puteri !
      Exista, doamna, momente in viata, cand si cea mai elevata si eleganta persoana, este adusa in starea de a nu mai judeca limpede, iar asta se intimpla acum, cand noua putere face ce face !
      Cred ca prin decenta si eleganta cu care noi, ceilalti am ripostat, le-am dat celorlalti impresia de slabiciune . Este o vorba care spune ca daca te bagi in troaca, te maninca porcii ! Iar cu porcii nu te comporti cum te comporti ca si cu un cal de rasa, sa zicem !
      In rest, dragii mei, cred ca a sosit momentul sa lasam pixurile, tastaturile, si sa trecem si la ceva mai concret ! Astept sugestii !
      Vad ca lumea asteapta un semn de la MRU, care intirzie sa vina ! Eu, personal sint dezamagita ca nu a iesit inca, ma face sa cred proverbul ala : „la pomul laudat sa nu te duci cu sacul” ! Noi, romanii, intotdeauna am asteptat un personaj providential care sa ne ia de minuta si sa ne scoata din impas ! Nu putem sa-i tot cerem la infinit Presedinteleui sa actioneze pentru noi ! Desi,personal, cred (adica sper !) sa mai aiba asi in mineca !

      radames

      29/06/2012 at 9:36 am

  68. Cum a fost primit cretinu’ in final?. realitatea zice ca ca seful PE l-a declarat pe mongoloid prietenului lui si este sigur ca este integru. Stie cinva daca este adevarat?

    eugeni

    28/06/2012 at 11:00 pm

  69. Pai seful PE este fostul sef al socialistilor europeni, im iscapa numele

    cedric

    28/06/2012 at 11:03 pm

  70. Am trimis la prim procurorul de pe langa ICCJ – Adresa de mail: relaatii.publice@scj.ro

    DanSu

    28/06/2012 at 11:11 pm

  71. Scuzati, un singur a 😦

    DanSu

    28/06/2012 at 11:11 pm

    • @Dan : „lupta ” e doar mediatica. si foloseste fiecarei gasti. putem face o mie de plangeri penale . vine domn Presedinte martor? sa sustina la procuratura ceea ce a declarat azi? 🙂 presedintele si pdl au nevoie de ponta sa mai stea la guvernare pana in toamna 🙂 asa se va revigora si pdl . adica aripa de dreapta a fsn. 🙂 si uite asa circul e garantat si va mai continua un cincinal. iar pulimea? pulimea cu ce se alege? 🙂

      zigzag

      28/06/2012 at 11:20 pm

      • Nu e vb. ca vine sau nu presedintele, e vb. ca exista acte. Actele merg dupa o procedura legala. Aici e exact ca in faptul ca x sau y se constituie „parte”. Victima nu este Basescu, ci noi, cetatenii. Basescu poate sa depuna sau nu plangere penala, e dreptul lui. Inca odata, repet el se poate constitui parte, dar cei prejudiciati suntem noi.

        DanSu

        28/06/2012 at 11:34 pm

          • Orice sesizare trebuie anchetata.
            Orice ancheta se lasa cu concluzii (inclusiv ca de ex. nu este de competenta sa ancheteze).
            Orice raspuns astfel devine public.
            Sa raspunda ca nu avem dreptul sa ne cerem drepturile de pagubiti sau ca nu avem dreptul sa reclamam abuzurile, sau ca nu au ei dreptul sa ancheteze. Sa raspunda de 100 de ori, de 1000 de ori – sa vezi atunci scandal. Crezi ca vor risca un asa raspuns?

            DanSu

            29/06/2012 at 12:12 am

        • inteleg. insa Basescu e presedinte: garantul etc.daca stie dansul de o infractiune si nu se duce s o reclame … a ce seamana? inteleg dupa cum e legea ca noi putem face 10 mii de plangeri penale si tot degeaba.vreau lucruri concrete ca de lupta ptr „imagine ” is satul.

          zigzag

          28/06/2012 at 11:40 pm

          • Inteleg ca noi trebuie sa stam si sa asteptam sa faca totul el?

            DanSu

            28/06/2012 at 11:52 pm

            • nu cunosc exact procedura dar am inteles ca un premier poate fi anchetat penal in anumite circumstante. in niciun caz nu este anchetat pe baza de plangere penala formulata de un cetatean .pe mine intereseaza ca ponta sa fie anchetat penal conform legii iar in acest caz Presedintele este una din institutiile care l pot trimite la parchet. cu ce ma incalzeste ca Basescu spune ca ponta a incalcat legea , noi stim ca a incalcat legea si ramanem asa la stadiu de discutii? a mai fost cazul biletelul -tariceanu : s a folosit in scop electoral si atat. acum o buna parte din populatie stie ca ponta a uzurpat atributiile presedintelui. bun . si ramane asa? 🙂

              zigzag

              29/06/2012 at 12:05 am

          • Exact asta este problema de fapt, noi ne dam de ceasul mortii si cautam caile legale prin care sa dovedim ca Ponta a incalcat prevederile constitutionale in dauna Presedintelui, iar Presedintele a declarat deja astazi, cu subiect si predicat, ca nu va depune plangere penala pentru ca i s-au incalcat drepturile constitionale.
            Sa ne scoata cineva din dilema asta!

            luminita

            28/06/2012 at 11:53 pm

            • Eu conchid , sa le stea in gat politicienilor romani toate oasele tranzitiei, tuturor le urez asta, fara deosebire!
              Blaga, acolo-n fund , la tine, se mai aude ceva ?

              luminita

              29/06/2012 at 12:03 am

              • Blaga,
                Vasile Blaga,
                mai Vasile,

                parca erai seful Senatului , mah.
                Cum lasi tu o loaza ca Toanta sa se substituie sefului Statului, mah?
                Tu ce pazesti acolo ?

                luminita

                29/06/2012 at 12:10 am

            • Hai că vreau să te văd Lumi, cum explici la copac aceste chestii.
              Ştii şi tu că viq ştie de ce. Nu şi Clemy, nu şi Filadel. Despre ce vorbim?

              Tiberiu Orasanu

              29/06/2012 at 12:19 am

              • Ce rost ar avea,Tibi?
                Noi ne zbatem pe net degeaba, jocurile sunt facute.
                Altfel nu se explica.
                Suntem doar niste figuranti intr-un film cu prosti.

                luminita

                29/06/2012 at 12:35 am

              • OK dragă lumi, ok! Jocurile sunt făcute. Şi nu trebuie să-l deranjăm pe viq cu blagisme că ne dă castane. OK! N-are rost, dacă n-ai cu cine.

                Tiberiu Orasanu

                29/06/2012 at 1:35 am

          • Domnule zigzag, poate ar trebui să îţi schimbi nickul.
            Sugestie: zag-ziga-zaga-zaga-ziga-za; zaga-za; ziga-zaga-ziga-zaga-ziga zaga-za.
            În rest, comentează, comentează, comentează.
            Dar măcar, asumă-te. 🙂 Apropo: ai şi un nume + un prenume valid? Exişti?
            ps. scuze Teofil. Cred că tocmai am comis un atac ad homine.
            Numai că sînt sătul de efectele toleranţei excesive la adresa celor care sub anonimatul unui mănunchi de pixeli, spun ceea ce spun.

            Tiberiu Orasanu

            29/06/2012 at 12:14 am

            • da am si nume si prenume . nu pricep cu ce te am deranjat 🙂

              zigzag

              29/06/2012 at 12:19 am

              • Nu m-ai deranjat. 🙂 N-ai cum. 🙂 Sînt vechi domnule. 😛 Ştiu bine ce faci. 🙂
                Te ascunzi la adăpostul pixelilor. 😀

                Tiberiu Orasanu

                29/06/2012 at 12:23 am

              • te ai molipsit de la fesenisti si vezi doar conspiratii?

                zigzag

                29/06/2012 at 12:35 am

              • Aia cu „biletelu” c-ar fi fost electoral . De fapt a fost pretext de suspendare. Si acum se foloseste „suspendarea memoriei”, nu-i asa?

                dica

                29/06/2012 at 9:06 am

  72. Ponta face declaratii .Se da la B1

    cedric

    28/06/2012 at 11:20 pm

  73. bate campii

    cedric

    28/06/2012 at 11:25 pm

  74. sa mai spuna cineva ca summitul nu influentzeaza fotbalul/sau invers cine stie 😀
    Grecia se razbuna pe Germania cu ajutorul Italiei.
    Cu alte cuvinte germanii stau in tribune si dau banii pe eurobonduri/ bilete la „show-ul” din piigs Spania -Italia
    Ciudat e/sau dimpotriva ca estul(ucraina) cashtiga cel mai mult 😆

    mircea

    28/06/2012 at 11:45 pm

  75. tare imi pare ca „bioznul” o sa zica : „uite ce bun este Pontace bine se descurca ..”

    eugeni

    28/06/2012 at 11:54 pm

    • poate ponta sa faca ce vrea in RO. cu revista Nature nu i merge. este vorba de prestigiul lor : daca nu erau siguri nu publicau. iar dupa ce au primit si raspunsul plin de greseli al guvernului roman vor demonstra si mai abitir plagiatul lui ponta. pe baza autoritatilor romane .. mai greu sa se urneasca sa faca ceva. fac doar au interese!

      zigzag

      29/06/2012 at 12:08 am

  76. nici eu nu am inteles de ce TB in mod categoric a respins ideea depunerii unei plingeri penale.

    skorpion

    29/06/2012 at 12:05 am

    • pentru ca asa se face politica in RO : nu -i bine sa l poata acuza pana la toamna zi de zi ? de plagiat , de uzurpare etc? uite asa se mai umfla si pdl nitel in sondaje fara ca membrii acestui partid sa faca nimic. ia gandeste te : maine il suspenda pe ponta , pe cine pune in loc? MRU nu ar mai accepta sa ia teapa a 2a oara. boc s a lecuit. asa ca situatia foloseste ambelor gasti politice: presedintele si pdl se relanseaza electoral iar uslamistii fura si ei ce pot pana la toamna. :)dupa aia incepe un nou cincinal in care fesenistii vor „lupta” .vor lupta ptr ciolan 🙂 ca tot e vorba de bruxelles: hai sa i intrebam pe toti dupa 2007 ce fonduri au adus in RO de la UE si cu cat a cotizat statul roman in anii astia. din raspunsul lor vom vedea ce clasa politica aservita unor grupuri externe avem 🙂

      zigzag

      29/06/2012 at 12:12 am

      • Nici măcar Gâdea nu putea să spună mai bine decît ce tocmai ai spus. 🙂
        Numai că acest soios, se asumă cu nume şi prenume. Tu ştii cum te numeşti? Ai buletin?

        Tiberiu Orasanu

        29/06/2012 at 12:29 am

        • schimba paharu amice. treci pe apa minerala.

          zigzag

          29/06/2012 at 12:34 am

          • Cu maximă simpatie zagule, îţi spun: îmbătarea cu apă rece, este domeniul în care te mişti şerpeşte, de prea multă vreme. 🙂
            ps. dacă încă n-ai aflat, sînt specialist în depistarea impostorilor. 🙂

            Tiberiu Orasanu

            29/06/2012 at 12:43 am

            • fa dovada ca sunt impostor ma postacule ! si daca am incalcat vreo regula de a blogului imi vad de treaba si nu mi mai scriu opinia. pana atunci nu accept sa ma jignesti „costele” . uite aici „Art. 12
              Numai Camera Deputatilor, Senatul si Presedintele Romaniei au dreptul sa ceara urmarirea penala a membrilor Guvernului pentru faptele savarsite in exercitiul functiei lor.” astept ca Presedintele Ro daca are cunostinta despre vreo infractiune comisa de dobitocul pe care l a numit premier sa se duca sa faca plangere la parchet. intelegi?

              zigzag

              29/06/2012 at 12:49 am

              • Da domnule, zag-ziga-zaga-zaga-ziga-za; zaga-za; ziga-zaga-ziga-zaga-ziga zaga-za.
                Înţeleg. 🙂
                Şi recunosc spăşit: sînt postac. :mrgeen:
                Te asigur că nu mai ai multă vreme de hălăduit pe acest blog. 🙂

                Tiberiu Orasanu

                29/06/2012 at 1:02 am

              • waw ! asa ai invatat la fsn sa ameninti lumea? somn usor si mahmureala lejera pe dimineata … ps : daca sa mi scriu parerea n am voie .. sa citesc postarile lui Theophyle imi permiti? sau cand ma conectez la blog trebuie sa fac vreo cerere la „maria ta ” ?

                zigzag

                29/06/2012 at 1:07 am

              • dragule zaga-ziga-za, îţi promit o atenţie specială. 🙂 Pentru că eşti simpatic. 🙂

                Tiberiu Orasanu

                29/06/2012 at 1:24 am

    • Cred ca sunt 2 variante:

      1. Este altcineva care va depune o plangere penala. (nu stiu cine )
      2. vrea sa se victimizeze ca sa castige simpatia populatiei.

      eugeni

      29/06/2012 at 12:13 am

      • da, @eugeni, foarte plauzibile ambele variante…

        sa vedem

        skorpion

        29/06/2012 at 12:14 am

    • Nu mai e sigur pe el, pe ceea ce poate face el singur….nu mai are aliati. …sunt multe variante, nici una insa invingatoare la oriziontul nostru de asteptare.
      suntem pierzanti.

      luminita

      29/06/2012 at 12:18 am

      • Cu respect, se spune perdanti sau pierzatori (G/M).
        Nu stiu sa pun „zambiliciosi”. Asta e!

        Inganduratul

        29/06/2012 at 12:39 am

        • Scuze. Nici nu stiu cum mi-a scapat acest pierzantzi,
          perdantzi trebuia sa spun, recunosc ca am gresit…es tut mir leid.

          luminita

          29/06/2012 at 12:58 am

    • Nici eu.
      e ca si cum pe deasupra capetelor noastre ar zbura niste OZN-uri si ni s-ar spune „aveti halucinatii, mergeti la psiholog !”””

      luminita

      29/06/2012 at 1:23 am

  77. Stiti de ce s-au strins toti astia la CE astazi? Va spune Ponta, toata prezidentimea si prim-ministrimea UE s-a strins ca sa confirme ca Romania mai primeste niste bani de la FMI. Bravos Ponta, curat reprezentare.

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-12647337-victor-ponta-sustine-declaratii-presa-bruxelles-dupa-discutiile-liderii-europeni.htm

    Aha

    29/06/2012 at 12:07 am

  78. oarecum offtopic, dar cu referire la Ponta:

    ca urmare a declaratiei lui Joseph Daul in privinta plagiatului:
    „Sper ca nu se va schimba o lege sau recurge la amenintarea oficialilor comisiei de ancheta, in scopul acoperirii presupusei fraude”

    cred ca ar fi foarte sa fie informat printr-un e-mail ce masuri au luat Ponta si oamenii lui pentru a nu se ajunge la un verdict oficial de plagiat.
    * demiterea si inlocuirea Comisiei de etica
    * refuzul facultatii de drept de a studia cazul, si demisia Decanului din acest motiv
    * schimbarea Consiliului Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare ca doar cateva ore inainte de inceperea analizei plagiatului.

    i-as scrie eu, dar e francez, si cred ca ar da mai multa atentie unui text in franceza.
    adresa lui de mail e joseph.daul@europarl.europa.eu

    se ofera cineva voluntar?

    dracu

    29/06/2012 at 12:33 am

    • Salut mare fermier fara mana de lucru,
      Cred c-ar trebui bagata si chestia aia cu schimbarea directorului ORDA motivul fiind sa nu tipe cineva cu dreptul de proprietate intelectuala …

      Inganduratul

      29/06/2012 at 12:50 am

    • Franceza nu vorbesc dar cred ca engleza e suficienta. Maine dimineata, cand ajung la desktop, fac eu un timeline pentru el care se va termina sugestiv cu ziua de astazi in care el avertiza asupra eventualelor schimbari, ministrul educatiei tocmai le facea iar Ponta se jura pe rosu ca demisioneaza daca se dovedeste plagiatul. Vad ca mai sunt si alte propuneri de evenimente in timeline, dimineata mai dau un ochi aici dupa inspiratie.

      Mircea Rusu

      29/06/2012 at 1:07 am

      • Sa nu te astepti ca va demisiona Toanta dintr-atata.
        . El habar n-are ce scrie in lucrarea lui de doctorat

        luminita

        29/06/2012 at 1:18 am

  79. Aiurea. Ponta s-a dus la bxl pentru a sabota hotărîrile UE şi pentru a forţa scoaterea Ro din UE. Va reuşi? Despre asta este vorba.

    Tiberiu Orasanu

    29/06/2012 at 12:36 am

    • he 🙂 he 🙂
      L-ai facut pe ziggy 🙂 sa puna mai putine fete galbene 🙂 intre soparle 🙂

      lastnightmusic

      29/06/2012 at 7:10 am

  80. Salutare la tot poporul! 🙂

    Subscriu în totalitate.

    • Salut Marius
      A inceput si M Badea sa te muste consistent de pantalon. Semn ca esti pe drumul cel bun.

      lastnightmusic

      29/06/2012 at 7:08 am

    • Salutam pe domnul „care pretinde ca locuieste in Hiroshima”. Asa te intituleaza B1TV la stirile de la 7. 🙂
      Din cate am vorbit cu niste prieteni, cred ca denunturile penale sunt mult mai multe. 🙂

      blog de caine rau

      29/06/2012 at 7:32 am

    • Mulţumesc pentru actualizare. Aţi văzut ce simplu e? 🙂

  81. buna dimineat
    @marius; ” pontesc” uefa si va spun” respect”
    p.s sper ca academia va introduce in dex un sinomim al plagiatului=” a ponta”

    @unii: ce aveti cu @zigzag: domnul este un ” revolutionar nihilist”;as zice ca e tinar si vrea sa darime tot fara a sti ce pune in loc+genul ” daca as fi eu…” ;

    @emma banu/10.58
    doamna, va oripileaza ” invectivele”:cind un mirlan se comporta mirlaneste nu te poti lasa calcat in picioare;cind un individ se comporta asa ca ponta-ex-nu cred ca invataturile bisericii pot fi de ajutor;
    apropo,ati sesizat ca termenul ” declaratie politica” in acceptiunea usl inseamna de fapt” minciuna”;are si usl-ul un merit,” imbogateste” limba romana;
    mai mult ,discutati cu o persoana medie din alta tara si veti afla ce gindeste despre romania si al sau vremelnic azi pm&guvern
    mai mult: sa pregatesti un furt de talia hidroelectrica,care seamana a furt la drumul mare nu ar trebui lasat netaxat;a ajuns ” cuponiada”
    citeva ginduri din partea unui pensionar

    intimplator

    29/06/2012 at 7:44 am

    • @Intimplator Eu cred ca te inseli in intelepciunea-ti funciara. Tiberiu Orasanu sigur are dreptate. Toti iti multumim pentru sfaturi. mai ales cele necerute. Apropos cind iesim la o manifestie promisa de mult ?

      lastnightmusic

      29/06/2012 at 7:51 am

  82. Buna Dimineata si la multi ani sarbatoritilor onomastici – Petru si Pavel!
    Postare noua!

    Theophyle

    29/06/2012 at 7:59 am

  83. Personal, dacă aş fi consilier de imagine al Preşedintelui Traian Băsescu două mişcări aş efectua urgent pentru detensionarea situaţiei politice actuale la nivel de populaţie.

    Şi care nu costă nimic.

    1. Adopţia unui maidanez, mişcare popularizată în media şi eventual la adăpostul dlui Oprescu

    2. Scuze sub o formă soft privind declaraţiile la adresa Regelui Mihai şi o invitaţie a tuturor Şefilor de Stat , Prim Miniştrii la o cină privată.

    TD

    30/06/2012 at 4:08 am


Comentariile sunt închise.