Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Revista Presei – 31 Mai / “campania electorală şi sacul cu pomeni”

Bună dimineata intr-o zi de joi. Joi, vremea va fi în general instabilă în centrul şi sudul ţării, precum şi în zona de munte. În aceste regiuni, îndeosebi pe parcursul zilei vor fi înnorări temporar accentuate, averse şi descărcări electrice. Izolat cantităţile de apă vor depăşi 20 l/mp şi vor fi condiţii de grindină. În restul teritoriului cerul va fi variabil, iar fenomene asociate instabilităţii atmosferice se vor semnala pe arii mult mai restrânse, după-amiaza. Vântul va sufla slab şi moderat, cu intensificări de scurtă durată în timpul ploilor. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între 19 şi 27 de grade, iar cele minime între 6 şi 16 grade.

La Bucureşti, cerul va fi variabil, cu înnorări temporar accentuate în a doua parte a zilei şi la începutul nopţii, când vor fi averse şi descărcări electrice. Vântul va sufla slab şi moderat. Temperatura maximă va fi de 23…24 de grade, iar cea minimă de 12…14 grade.Mediafax.

Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 4616 RON; 1 USD = 3. 5864    RON; 1 EURO = 1. 2440  USD; Francul elvetian 3. 7147 RON. Gramul de aur 178.5840 RON.

Guvernul pregăteşte noi majorări de accize la motorină şi ţigarete. Conform calendarului deja stabilit de Executiv, nivelul accizelor pentru motorină va creşte la 1 ianuarie 2013 de la 374 euro/tonă la 391 euro/tonă. Acciza totală la ţigarete va creşte în iulie 2013 de la 79,19 euro la 81,78 euro/1.000 ţigarete şi va ajunge la 86,96 euro/1.000 ţigarete în iulie 2015. Cea mai apropiată majorare de accize la ţigarete va fi aplicată în luna iulie a acestui an, de la 76,6 euro la 79,19 euro/1.000 ţigarete. Potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică, preţul la tutun şi ţigări a crescut anul trecut cu 6,5%. n privinţa benzinei, un studiu Bloomberg pentru 55 de ţări relevă că România se numără printre statele cu cel mai ridicat cost din lume, calculat în funcţie de puterea de cumpărare, situându-se pe locul al şaptelea după ponderea costului unui galon de benzină în venitul mediu zilnic. Fostul ministru al Finanţelor Gheorghe Ialomiţianu anunţa, la finele anului trecut, că România trebuie să ajungă în 2013 la nivelul minim din Uniunea Europeană în privinţa accizelor la motorină. Mediafax.

Topul celor mai mari companii din România. Petrom a rămas în 2011 cea mai mare companie din România cu afaceri de aproape 4 mld. euro, însă în următorii ani se anunţă o luptă strânsă la vârf, în condiţiile în care compania de pe locul doi, producătorul Dacia, câştigă teren. Ziarul Financiar a realizat pentru al şaptelea an consecutiv topul celor mai mari companii din România, pe baza datelor comunicate de firme sau a estimărilor proprii, care arată că primele zece firme în funcţie de cifra de afaceri au avut un rulaj de peste 19 mld. euro în 2011, adică 14% din PIB-ul României. Într-o economie care în 2011 s-a aflat sub semnul incertitudinii, giganţii locali au continuat să câştige teren, afacerile lor având o creş­tere de aproximativ 20%. Top 10 cele mai mari companii din România a suferit puţine modificări, dar se remarcă avansul rapid al producătorului Dacia pe seama exporturilor. Totodată, topul notează prezenţa pentru ultima oară a Nokia, finlandezii închizându-şi la finele anului 2011 capacităţile de producţie locale de la Jucu (Cluj), după ce făcuseră 1,6 mld. euro în 2010. În viitor, locul lăsat liber de Nokia ar putea să fie umplut fie de o companie din retail, energie sau telefonie mobilă, acestea fiind cele care îşi dispută în mod tradiţional supremaţia în economia românească. Nicio companie deţinută de un antreprenor român nu s-a calificat pentru un loc în topul celor mai mari zece jucători din economia românească, potrivit calculelor ZF. Dacă Petrom, cea mai mare com­panie din România, nici nu a atins pragul de 4 mld. euro, cea mai mare companie din lume a fost în 2011 Exxon Mobil, cu o cifră de afaceri de 476 de miliarde de dolari (376 mld. euro). Integral Ziarul Financiar

Oprescu, trei bolizi de lux, niciunul in declaratia de avere. Edilului-sef nu ii place sa umble cu masini ieftine sau care nu sunt puternice. Prefera bolizi de lux, dar acestia nu figureaza in declaratia de avere. Masinile cu care primarul iese la plimbare sau se duce la intalniri insotit, de aproape fiecare data, de garda lui de corp, sunt inmatriculate pe numele unor firme. Asta, desi are la dispozitie o masina de serviciu, un Volkswagen Touareg. In plus, acesta a detinut si o masina personala. Numai ca, a renuntat si la autoturismul marca BMW, care figura in declaratia sa de avere depusa anul trecut. Potrivit ultimei declaraţii de avere, Sorin Oprescu nu mai are maşină. Primul său autoturism a fost o Dacie, rămasă nefolosită mult timp. O altă maşină de lux preferată de Sorin Oprescu este marca BMW. El circulă adesea cu un asemenea autoturism fiind însoţit, de multe ori, de directori din cadrul primăriei pe care o conduce. Maşina este înmatriculată pe firma Automobile Bavaria SRL. Se pare că edilul preferă să umble cu BMW-urile altora, alt­fel nu se explică de ce nu mai deţine un autoturism care era aceeaşi marcă şi care costa aproximativ 80.000 de euro, potrivit declaraţiei de avere de anul trecut. Ce-i drept, mai sunt personalităţi care umblă cu astfel de maşini -fotbalişti, vedete de televiziune, manechine – pe baza unui contract încheiat cu cei de la Automobile Bavaria, pentru a face imagine mărcii. Integral in EVZ

Afacerile câștigătoare în campania electorală. Deși au o importanță politică aparent minoră, „localele“ cântăresc cel mai greu din punct de vedere financiar. În cele câteva săptămâni dinaintea scrutinului din 10 iunie, unele firme își vor dubla cifra de afaceri anuală. Cu ocazia alegerilor pentru primării și consilii județene, fiecare formațiune politică importantă are liber la cheltuieli electorale de zece ori mai mari decât cele permise cu ocazia parlamentarelor și de nu mai puțin de 75 de ori mai mari decât pentru prezidențiale. Cu toate acestea, partidele au declarat că au alocat pentru campania de la alegerile locale din iunie 2008 fonduri mai degrabă modeste. PDL și PSD au anunțat cheltuirea unor sume aproape identice (27, respectiv 26 de milioane de lei), în timp ce pe poziția a treia s-a aflat PNL, cu 18,5 milioane de lei. UDMR (cu 3,8 milioane de lei), PC (cu două milioane) ori PNȚCD și PRM (cu puțin peste un milion de lei fiecare) s-au situat la mare distanță de podium. În total, costurile la nivel național ar fi fost în jur de 80 de milioane de lei (adică aproximativ 22 de milioane de euro). Un calcul simplu ne arată că fiecare din cele trei mari partide a declarat că a cheltuit, în medie, între 5.700 și 8.500 de lei pentru fiecare post de primar ori președinte de consiliu județean pus la bătaie în 2008. Doar că un drum prin țară în aceste săptămâni nu poate să nu-ți lase impresia că ori lucrurile s-au schimbat radical față de acum patru ani, ori că suma trecută în scripte este mult mai mică decât cea alocată cu adevărat. Integral in Capital

Mutare-surpriză a DNA în dosarul „Trofeul Calităţii“: Năstase şi telefonul de la 5.53 dimineaţa.  DNA a depus dovada că fostul premier a discutat la telefon cu Constantin Grăjdan chiar în dimineaţa când cel din urmă a retras  ISC din proces. O lovitură de teatru s-a produs la cel de-al şaselea termen din recursul la „Trofeul Calităţii”, în timpul audierii lui Adrian Năstase. Reprezentanta DNA, procurorul Elena Matieşescu, i-a întins fostului premier o capcană în care acesta a căzut cu ochii închişi. Procurorul a început seria întrebărilor cerând amănunte despre relaţia dintre Adrian Năstase şi recent demisul şef al Inspectoratului de Stat în Construcţii (ISC), Constantin Grăjdan. Grăjdan este omul care, a doua zi după ce-a preluat conducerea ISC, a retras instituţia din procesul lui Năstase. El a semnat o adresă prin care anunţa completul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ) că instituţia renunţă la calitatea de parte civilă în dosarul „Trofeul Calităţii”, deoarece nu a înregistrat niciun prejudiciu. Inspectoratul de Stat în Construcţii (ISC) era parte civilă în dosar încă din anul 2008, când se calculase un prejudiciu de aproximativ 1,6 milioane de euro, bani care s-au scurs spre campania lui Năstase la Preşedinţie, în loc să intre în conturile ISC. Năstase a declarat ieri că el şi Constantin Grăjdan sunt simpli colegi de partid şi nu au discutat decât în cadrul şedinţei departamentelor din PSD, şedinţă ce se desfăşoară joia şi la care participă peste 100 de persoane. Toate discuţiile ar fi fost politice, fără nicio legătură cu dosarul. Integral in Adevarul

Pomană de 4 Stele. Robert Negoiţă oferă alegătorilor o masă caldă de cantină la Rin Grand Hotel, localul în care s-a însurat şi Ponta. Lupta pentru Primăria sectorului 3 al Capitalei, dusă între cei doi Negoiţă, pare a fi mai disputată ca oricând. Reprezentantul USL a organizat recent o pleiadă de întâlniri comice cu votanţii din sector în care şi-a expus “programul electoral“. Mai mulţi locuitori au secorului 3 s-au trezit recent la uşă cu activiştii de partid ai candidatului Robert Negoiţă. Aceştia le-au luat datele de contact şi a doua zi i-au invitat într-un minitur electoral: Palatul Parlamentului, o masă caldă la Rin Grand Hotel( hotelul candidatului) şi apoi o vizită la Mănăstirea Cernica. Iată cum a decurs întâlnirea cu candidatul, după cum ne-a povestit unul dintre participanţi. „E duminică, ora 8:15 langa metrou Titan . Trei autocare Filaret pline ochi cu locatari din aceast colegiu pleacă spre Casa Poporului. Majoritatea sunt pensionari , autobuzele au un puternic iz de apa de colonie. În parcarea de la Casa Poporului mai sunt înca 3-4 autocare. Se privesc unii pe alţii puţin suspicios apoi atmosfera se destined. Pe unul dintre autocare scrie numele hotelului lui Robert Negoiţă , sponsorul (neoficial) al evenimentului de azi şi candidatul USL la Primaria Sector 3 . Trece pe la fiecare om prezent în sală şi dă mâna cu el , se strecoară printre scaune şi incearcă să evite pupăturile şi îmbrăţişările entuziaste ale participantelor de varsta a treia. Au trecut 20 de minute şi Negoiţă încă strânge mâini. Se încăpăţânează să îi atingă pe toţi. Lumea se foieşte , unii încă încearcă să memoreze prenumele lui Negoiţă „Deci ăsta-i Robert”. „Da’ Sorin ştiţi care e?” „Sorin parcă purta ochelari mamă”. Un pix rosu frumos, ambalat intr-un material tip catifea ateritzează în mâna fiecărui participant . Pe agăţătoarea capacului numele candidatului. Să fie primit ! Se face linişte”. Integral in Romania Libera

Cât cheltuiesc partidele în campania electorală. „Banii de cotizaţii ajung de apă minerală”. Cu mai puţin de două săptămâni înaintea alegerilor locale, candidaţii la primării zâmbesc alegătorilor de pe toate blocurile şi din toate panourile publicitare. Cucerirea oraşelor în războiul electoral al afişelor, mash-urilor şi corturilor de campanie scoate din conturile partidelor sume considerabile, la care se adaugă banii alocaţi „cadourilor” electorale, excursiilor sau tombolelor. Plafoanele de cheltuieli impuse de lege sunt restrictive, însă, în ciuda agresiunii vizuale la care sunt supusşi alegătorii, competitorii electorali îşi dau cuvântul de onoare că nu scot un ban în plus faţă decât le este permis. Gândul şi stirileprotv au realizat o analiză privind costurile campaniei electorale şi cum sunt ele evaluate de competitorii electorali. Cei mai mulţi bani pentru perioada electorală pot fi cheltuiţi de candidaţii la Primăria Capitalei. Potrivit legii, aceştia au o limită de 10.000 de salarii minime brute pe ţară, ceea ce ar însemna 7.000.000 de lei, adică 1,6 milioane de euro. Un plafon de 2.500 de salarii, adică 1.750.000 de lei, aproape 400.000 de euro, este stabilit pentru fiecare candidat la funcţia de primar al unui sector ori al unui municipiu sau oraş.   Primarii de comune sau candidaţii la funcţia de consilier local în consiliile municipiilor reşedinţă de judeţ şi în consiliile sectoarelor pot încadra cheltuielile în 30 de salarii minime, respectiv 21.000 de lei fiecare (4700 de euro), în vreme ce limita pentru consilierii judeţeni sau în CGMB este de 50 de salarii minime brute fiecare, respectiv 35.000 de lei (7.950 de euro). 25 de salarii minime brute pe ţară, 17.500 de lei (3.970 de euro), este limita legală pentru fiecare candidat la funcţia de consilier local în consiliile municipiilor şi oraşelor, în vreme ce pentru fiecare candidat la funcţia de consilier local în consiliile comunale este o limită de 20 de salarii, respectiv 14.000 de lei(3.180 de euro). Pentru un candidat la primăria unei comune legea prevede o limită a cheltuielilor reprezentând valoarea a 30 de salarii minime brute, respectiv 21.000 de lei(4.770 de euro). Integral in Gandul

Frica de euro. Companiile din România au început să adauge la contracte clauze care vizează o posibilă dispariţie a monedei europene, conform reprezentanţilor firmei de consultanţă şi audit Nexia România. Astfel, contractele pot fi reevaluate într-o monedă la alegere în cazul în care euro nu va mai exista. Mai mult, potrivit oficialilor Nexia, ca urmare a situaţiei dificile din Grecia, firmele elene de consultanţă înregistrază profituri considerabile. Dispariţia monedei euro nu mai este considerată o variantă pur ipotetică. În urma problemelor din Grecia, Portugalia, Irlanda, Spania sau Italia, analiştii şi economiştii iau în calcul cel puţin micşorarea zonei euro faţă de componenţa actuală, dacă nu chiar dispariţia cu totul a monedei unice europene. Firmele din România îşi iau şi ele măsuri de precauţie pentru o asemenea situaţie şi introduc clauze contractuale prin care se stipulează modul în care se vor reevalua contractele semnate acum în euro. „Companiile introduc clauze contractuale în care spun aşa: dacă moneda euro dispare, sumele se vor converti în dolari americani, dolari australieni, franci elveţieni sau chiar mărci germane”, a declarat Petre Dinu, partener la Casa de avocatură Cunescu, Balaciu şi Asociaţii, membră a firmei Nexia România. Acesta a precizat că, deşi marca germană nu mai există, reevaluarea contractelor în această monedă este posibilă în momentul în care Germania se va întoarce la marcă, desigur, dacă euro dispare. Integral in Puterea.

Ofiţerul Securităţii comuniste mai vrea un mandat în Sălaj. Pentru liniştea lui Ceauşescu, candidatul USL la şefia Consiliului Judeţean verifica la sânge tot ce vorbea clasa muncitoare. Şeful Consiliului Judeţean Sălaj a fost, în ultimii ani de comunism, un ofiţer conştiincios în slujba statului şi a conducătorului iubit, Nicolae Ceauşescu. El conduce CJ din iunie 2004 şi este unul dintre baronii discreţi ai PSD. Între anii 1987-1989, Tiberiu Marc (58 de ani) a avut gradul de locotenent- major în cadrul Inspectoratului Judeţean Sălaj, Serviciul 2 al Securităţii. Una din principalele sale misiuni era de supraveghere informativă a angajaţilor Interprinderii de Execuţie şi Exploatare a Lucrărilor de Îmbunătăţiri Funciare Sălaj. Potrivit unui „Plan de căutare a informaţiilor”, întocmit de tânărul ofiţer, acesta a pus bazele unei reţele infomative complexe în întreprinderea socialistă. „Reţeaua infomativă va fi dirijată prioritar pentru culegerea de informaţii”, privind „cunoaşterea permanentă a stării de spirit a personalului muncitor, a persoanelor vinovate de apariţia şi menţinerea unor stări de spirit necorespunzătoare şi întreprinderea măsurilor necesare pentru tragerea lor la răspundere şi înlăturarea cauzelor care le-au determinat”. Potrivit planului, din data de 17 mai 1988, Securitatea urmărea verificarea persoanelor cu antecedente politice, sociale sau penale, dar şi a descendenţilor acestora. Astfel, erau monitorizate persoanele care voiau să fugă din România, „elementele cultice sau sectante care desfăşoară activităţi de prozeletism”, „persoane care audiază şi colportează ştirile posturilor de radio străine reacţionare” şi cei care „au manifestări necorespunzătoare la dresa politicii. Integral in EVZ.

Subiectele zilei in Europa pot fi citite pe Politeia Europeana

Va uram o zi buna!

Written by Theophyle

31/05/2012 la 7:54 am

159 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna dimineata tuturor.

    yepurasalexandra

    31/05/2012 at 8:02 am

  2. neata, all,
    chiar ca a fost lovitura de teatru oferita de procuror infractorului nastase adrian cu telefonul de la ora cinci si ceva dimineata…
    cit de prost, cit de disperat sau cit de sigur pe ”victoria” tip corlatean a justitiei a fost nastase?!
    si din pacate mai sint multi care cred ca nastase este nedreptatit, haituit mai ceva ca securitatea antedecembrista…deh, creiere spalate

    skorpion

    31/05/2012 at 8:13 am

    • Buna dimineata tuturor.
      @skorpy, cei care il cred pe Adrian Nastase un martir sunt relativ putini. Omul nu se bucura de mare simpatie nici macar in randurile electoratului dur al PSD. Eu cel putin asa cred din informatiile anecdotice pe care le detin.

      clemycali

      31/05/2012 at 8:25 am

      • @clemycali/buna seara la Dvs( ma rog aproape buna dimineata)
        chiar daca nastase va fi condamnat,nu inseamna ca justitia romana a devenit ” curata”
        trebuie -zic eu din afara-stat cu ochii ca pe butelie pe corlatean si csm ca nu cumva exceptia sa confirme regula
        ce face corlatean la mj e putin monitorizat;numai mm incearca sa devoaleze actiunile lui

        intamplator

        31/05/2012 at 9:13 am

  3. o zi buna tuturor!

    Sare'n Ochi

    31/05/2012 at 8:52 am

  4. DUPA TELEFONUL DE LA ORA 5, AVEM SI EXPERTIZA DE LA ORA 5: Expertiza din dosarul privatizarii ICA, favorabila lui Voiculescu. S-a respectat legislatia in vigoare (HotNews)
    Expertiza contabila judiciara depusa la dosarul privatizarii ICA, in care Dan Voiculescu si alte persoane sunt judecate pentru modul de privatizare a institutului, arata ca legislatia existenta in 2003, la momentul privatizarii, permitea un raport simplificat de evaluare a actiunilor societatii, anunta Mediafax. Concret, concluzia generala a celor doua documente este ca valoarea actiunilor nu este egala cu cea a cladirilor si terenurilor, ceea ce reprezinta activele ICA, dar ca privatizarea raportata la modul de determinare a pretului de oferta al actiunilor ICA, respectiv pretul de pornire la care era scos la privatizare Institutul, a fost cel corect in raport cu legislatia in vigoare la momentul privatizarii, respectiv anul 2003.

    Sare'n Ochi

    31/05/2012 at 8:59 am

    • @saren ochi
      asta e/nu intotdeauna valoarea contabila este egala cu valoarea de piata;
      teoretic ,ati cumpara oltchim-ul la valoarea contabila,stiind si datoriile pe care le are?
      sau mai aproape de dvs: ati fi cumparat nokia jucu la valoarea contabila?

      cele de mai sus nu inseamna ca il apar pe felix/cel mai probabil el a tras sforile sa nu fie licitatie pentru acel teren-ca in esenta de teren e vorba acolo-si el sa fie cel ales; aici este un exemplu clasic de ce spunea ieri @theophyle despre cupola

      intamplator

      31/05/2012 at 9:09 am

      • am inteles. informatia = putere.
        poate fi acuzat de abuz de informatie 😀 ?

        Sare'n Ochi

        31/05/2012 at 9:16 am

        • @saren ochi
          inteleg ironia fina;nu e vorba de informatie;doar nu credeti ca numai voiculescu o avea;e vorba de un gen de trafic de influenta pe care probabil juridic nu il poti dovedi;
          e ca si cazul actiunilor rompetrol-daca va mai amintiti de el-
          e pina la urma combinatia informatie/pozitie/capacitate de influentare

          intamplator

          31/05/2012 at 9:20 am

  5. buna dimineata
    10 companii realizeaza cam 15 pct din pib ul romaniei
    o fi bine o fi rau?daca luam domeniul de activitate e foarte rau/numai petrol si distributie-exceptie dacia si raposata nokia

    nastase: se fac tot felul de teorii ale conspiratiei; nimeni insa nu vrea sa ia in calcul si prostia in stare pura;daca cei care ne conduc/sau ne-au condus, actioneaza in acest mod e extrem de ingrijorator pentru aceasta tara

    intamplator

    31/05/2012 at 9:02 am

    • Ziua buna.

      Da, nu e grozav, materia prima (petrolul) ca baza a economiei e cam semn de tara inapoiata.

      EuCuMine

      31/05/2012 at 9:17 am

  6. Buna Dimineata inca o data 🙂

    Subiectele zilei in Europa pot fi citite pe Politeia Europeana

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2012/05/31/stiri-europene-31-mai-2012-cutremure-la-propriu-si-la-figurat/

    huniad

    31/05/2012 at 9:10 am

  7. buna dimineata! 🙂

    radubotezatu

    31/05/2012 at 9:21 am

  8. traficul de influenta…..al mafiei de sorginte, in special, securistica ante- si postdecembrista!
    ei au controlat Ro si inca vor s-o controleze si sa beneficieze de averi uriase doar din trafic de influenta.
    asta ar trebui destructurat.

    astept sa vina politia la poarta lui nastase si sa-l conduca la inchisoare asa cum s-a procedat cu I.Avram Muresan
    🙂

    skorpion

    31/05/2012 at 9:26 am

    • Buna Ziua, Skorpion,
      asteptam si noi aceasta mareata clipa. Am impresia ca vom astepta mult si bine 😦

      huniad

      31/05/2012 at 10:15 am

      • oare putem spune in cazul lui nastase
        on ne sait jamais?
        prea greseste echipa de mafioti guvernamentali

        skorpion

        31/05/2012 at 10:16 am

  9. Ziua buna la lumea buna!

    blog de caine rau

    31/05/2012 at 10:02 am

    • @mishu/dana
      m-am plimbat ieri prin sect 3 prin doua piete-minis si rimnicu sarat-proxenetul chiar are sanse

      intamplator

      31/05/2012 at 10:13 am

      • Buna Ziua, intamplator,
        din nefericire asta este si impresia mea 😦 PDL vor fi batuti la „sange” in Bucuresti. Chiar nu vrea sa spun de ce. Mare necaz!

        huniad

        31/05/2012 at 10:16 am

        • Salut ! 🙂
          Felicitarile, masa si dansul – la sefa organizatiei PDL Bucuresti.
          Pt. ca merita.

          Tzepelica

          31/05/2012 at 10:25 am

          • chiar si fitilistii merita – ca si datorita lor exista atatia bizoni de-o prostie rara. furati, facuti pe la spate dar zbiara de placere sa voteze cu violatorii. cda sunt destui fitilisti care sa le spuna de fata blonda.

            Sare'n Ochi

            31/05/2012 at 11:25 am

            • Daca inca n-ai remarcat impostura personajului „Nutzi” (valoare zero, tupeu maxim), ti s-a tocit simtul observatiei.
              Asta in cazul in care l-ai avut.
              Sigur, sunt si unii care apreciaza mahalaua…
              PS
              In general, nulitatile cocotate in posturi de decizie fac cel mai mult rau unui partid.
              Valabil si pt. PDL/PNL, dupa cum se constata chiar in zilele astea.

              Tzepelica

              31/05/2012 at 2:02 pm

              • PSD/PNL, scuze.

                Tzepelica

                31/05/2012 at 2:14 pm

              • am remarcat mai acut impostura numita Crin Antonescu si toata sleahta care-l pupa-n fund. am remarcat mai acut impostura numita Victor Ponta si toata gasca pe care o reprezinta. cred ca Nutzi se descurca si cu ei, in schimb romanii nu se vor descurca cu USL la putere. de aceea devine extrem de deranjant militantismul soparlist al unora pe bloguri. asta ca sa vorbim despre simtul observatiei si sa-l alaturam bunului simt.

                Sare'n Ochi

                31/05/2012 at 4:20 pm

              • Sare salut 🙂
                il cunosc pe timi de 4 ani. Te asigur ca este un om de dreapta 100%. Omul spune ce gandeste. In majoritatea cazurilor sunt de acord cu el. Nici vorba de soparle!

                Respectiva doamna a fost va fi si in special o catastrofa. Daca as scrie 10% din ceea ce stiu cu dovezi, ar fi vai de capul nostru. Mai bine sa-si 2 ani de concediu de nastere si sa ne dea putin vacanta!

                Theophyle

                31/05/2012 at 4:28 pm

              • salut Teo!
                eu nu am nimic cu Udrea – numai sunt satul sa-mi fie data exemplu pana la fixatie (parca am fi purtatorii de vorbe ai lui Ponta). in plus sunt satul si sa mi se zica sa-mi tin gura (cum si-a permis) sau ca sunt lipsit de spirit de observatie. sunt satul de fixatiile anti-Udrea care nu au de a face nimic cu dicutia despre dreapta si MRU, raman la ce am afirmat: Udrea se va descurca si cu USL la putere, noi, restul, de atata „ingerism” si „purism”, nu.
                sa vad o postare macar in care se abtine sa mai bage soparle cu Udrea, cu Apostu (afirm, sustin si nu ma dezic – mi-e prieten si sunt distrus daca a facut ceea ce este acuzat, iar un prieten ia atitudine cand cineva se joaca de-a procurorul si/sau judecatorul fara sa fie avizat, doar de dragul jocurilor de cuvinte). la fel si Boc – mi-e prieten. are greseli, dar are merite. nu-mi pot permite ca meritele-i sa-i fie terfelite gratuit.

                Sare'n Ochi

                31/05/2012 at 4:43 pm

        • N-as fi asa pesimist, cel putin in sect. 3. Proxenetu’ n-are faima prea buna printre oamenii cu care am vorbit eu.

          blog de caine rau

          31/05/2012 at 10:27 am

          • @mishu
            incercati sa iesiti din cercul Dvs de prieteni;probabil ca oamenii din jurul Dvs au aceleasi opinii ca Dvs;
            problema lui LIVIU,nu e a lui,el -daca nu va fi reales-este o victima colaterala a pdl;posibil ,daca usl ar pune si pe grivei,sa cistige,atit de multa antipatie a reusit sa stringa pdl bucuresti;
            e nu un vot impotriva lui liviu negoita,e un vot impotriva d-nei udrea care se confunda cu pdl in cazul asta

            intamplator

            31/05/2012 at 10:39 am

            • daca locuitorii de acolo nu sunt in stare sa vada diferenta, asta merita!

              cinic

              31/05/2012 at 3:59 pm

    • Buna Ziua, Mishule 🙂

      huniad

      31/05/2012 at 10:13 am

  10. bunä,
    proxenetul inpimnge milioane, dä sä mänance la academicieni, le face cadouri, este un tupeist si un escroc,
    cand e invitat la TV, se bagä peste tot si acuzä, nefondat , inportant laträ, astia sunt golanii
    din haita rosie USL:

    theo- nona

    31/05/2012 at 10:26 am

  11. la ironii ne pricepem totzi, dar asa dimineatzä ironiile uslinosilor ,nu dau bine.

    theo- nona

    31/05/2012 at 10:28 am

    • theo – nona, buna dimineata 🙂
      nu-i vorba de ironii. Vorbim de fapte. Oamenii sunt foarte suparati pentru ca simt ca si-au batut joc de ei acesti patru ani. Dupa plata si rasplata. Doamna cu pricina a facut tot ceea ce s-a putut ca sa se ajunga la situatia de astazi.

      huniad

      31/05/2012 at 10:37 am

  12. este inspäimantätor cat de mincinos si ipocrit este Ponta, este o potaie obraznicä,
    face declaratzii de cat bine fac ei, intre un mafiot ca Dragnea si un escroc primitiv ca vanghelie.
    Vanghelie are un tupeu de gascä mafiotä, in emisiunea lui turcescu asearä, fäcea pe nebunul,
    si la fel ca totzi dezechilibratzii USL, amenintza.

    asta e politicä banditeascä. USL este o haitä de hotzi parvenitzi, mafiotzi neocomunisti-periculosi-

    theo- nona

    31/05/2012 at 10:33 am

  13. neatza buna all 🙂
    Dand o privire pe tabel se vede de la o poshta teribila dezindrustrializare a economiei romaneshti.Toate cele 7 din top au actzionariat majoritar strain.Astea si cateva altele care se apropie dar de departe au rezistat tocmai din cauza actzionariatului strain(care isi vede interesul-investitzii) marea majoritate a restului moshtenite de pe vremea lui ceashca finnd stoarse ca un burete de orice potentzial,totul-profit active pasive,scurgandu-se ca nisipul printre degete in buzunarele autohtone sau straine ale hotzilor tranzitziei generand milioane de someri si dezradacinatzi.
    As intreba doar atat-unde-i industria agricola.De ce nu s-au vrut tractoare,semanatori,utilaje agricole etc. ? Nu puteau fi acestea retehnologizate ?(in unele cazuri tehnologiile avute desi nu cele mai evoluate dar bune totushi au luat drumul hotzilor straini cu complicitatea celor autohtoni altele au ajuns la fier vechi sau in cele mai bune cazuri in ateliere liliputane de strungarit surubele si alte minuni derizorii) .Ptr. un comision/shpaga care si asta s-a consumat deja,s-a tradat un interes natzional important ptr. avantajul unor tzari straine.Ce targuiala grozava 😦 iar tzaranii ,pulverizatzi si ei,isi imprumuta/inchiriaza tractorashe sh sau incazul mai fericit cumpara sapaligi mecanizate briggs&straton facute in china ptr. gradina din spatele casei.An agricol de exceptzie ? Puteam avea,cred,de 10 ori mai multe si mai diverse cantitatzi/produse in domeniul agricol la ce suprafetze nu sunt exploatate.

    mircea

    31/05/2012 at 10:37 am

    • Buna dimineata Mircea 🙂

      huniad

      31/05/2012 at 10:40 am

    • Salut ! 🙂
      Ce s-a dorit, s-a obtinut : am devnit o buna piata de desfacere (plus anihilarea unei potentiale concurentze).
      Cozi de topor (care au luat shpaga) s-au gasit din belsug.
      C`asha-i romanu`… 😦

      Tzepelica

      31/05/2012 at 10:42 am

      • Buna Dimineata Tzepelica 🙂
        asta ne este istoria. Numai culorile s-au schimbat Fondul a ramas identic 😦

        huniad

        31/05/2012 at 10:44 am

      • Tzepe,sunt curios! Ce produse din 1989 ar fi concurentiale azi si pe ce piete? Cand ai deschis granitele economice preturile se egalizeaza REPEDE! iar exportul de tip TROC cu africanii ne-adus o gramada de bani NEPLATITI!

        cinic

        31/05/2012 at 4:02 pm

    • @mircea
      ii spuneam unui director de la stat -mare pesedist-pe la jumatatea anilor 90 ca sunt toti idioti: in loc sa ” pasca iarba” ei ” o smulg” mai clar in loc sa ” fure” – ca despre asta era vorba- timp de 10 ani cite 50 usd/an ei fura 200 usd odata;asta s-a intimplat,nici macar n-au avut viziune in a fura;
      de asta si sunt acum atit de disperati;nu mai prea au de unde sa fure

      intamplator

      31/05/2012 at 10:45 am

      • lacomia combinata cu prostia 😦

        mircea

        31/05/2012 at 11:35 am

  14. Buna dimineata 🙂

    mar

    31/05/2012 at 10:42 am

  15. de bipul dat lui nästase nu mä mirä.
    era numai un semn” TOTUL SE ARANJAZÄ”

    dar cel mai mult m- a intrigat obränicia apärätorului, lui Nästase, este un mare nerusinat,
    sä-tzi permitzi sä spui „data viitoare dä o lectzie de drept”;
    tupeul tatälui hotzilor Jorgovan, acesti avocatzi au invätzat letzia bine, nu stiu alta,
    constitutzia , pt. nästase,ilici si haita rosie, acum duc steagul kgb ,mai departe.

    asa le trebuie Magistratzilor, si-au bätut joc de ei cu tertipuri, amanäri, lesinäturi,lipsä de avocatzi, etc.

    Felicitäri domnilor Magistratzi, v-atzi läsat jignitzi, insultatzi, umilitzi.
    acum vine apärätorul unui hotz, sä vä dea lectzii, mai jos nu se poate.

    unde este CSM, CC; etc ????????????

    vä umilesc, isi bat joc de voi, s-au v-au cumpärat? Felicitäri!!!!!!

    Nastase;mafiotzii fotbalului; Voicu;Copos;Vantu; dragnea, oprisan,siI turnätorul natziunii Voiculescu,

    si intreb, cu ce drept se läfäie in palament, Turnätorul Voiculescu?????????

    turnätorul Voiculescu pt,. declaratzie si minciunä, ar trebuii si pedepsit.

    unde si dece nu este executat???????????

    theo- nona

    31/05/2012 at 10:49 am

  16. @mircea
    La „Tractorul” Brasov se fabricau avioane de vanatoare inainte de razboi.
    Dupa, s-au fabricat tractoare (rusii au carat liniile de fabricatie le ei, ca prada de razboi)..
    Acum nu se mai fabrica nimic.
    Mai rau ca dupa un razboi, care va sa zica. 😦

    Tzepelica

    31/05/2012 at 10:49 am

    • saluttare Huniad,Intamplator,Timi 🙂
      Stiu Timi.Din aceleashi motive ni s-a si interzis dezvoltarea industriei aeronautice f.mult timp
      N-am avut nici macar sansa de a fi natziune cobeligeranta.
      Vorba ta,mai rau ca dupa razboi.

      mircea

      31/05/2012 at 11:33 am

  17. Oprisan este unul din cei mai mari mafiotzi USL; un inginer, ce a väzut surparea drumurilor,

    ” nu s-a folosit toate straturile necesare pt. un drum ca si marginea, baia apelor, trebuia adancitä, podetzurile curätzate, oamenii ingälatzi, aruncä totul in ape, nu au pus mana la
    nici un ajutor, dat vecinilor s-au pompierilor.
    dela CJ, nici o echipä, care normal e plätitä, dar fac alte treburi pt. seful Oprisan,
    lasä armata sä lucreze pt. ei. o rusine.

    ca si tinerii, bärbatzi in toatä firea, se uitau ca boii in targ, la pomeni vin.Oprisan-ii cumpärä.

    a avut dreptate MRU, asa se educä asocialii si se intretzine haita rosie.. cu pomeni

    theo- nona

    31/05/2012 at 11:00 am

  18. Buna dimineata!
    „Zambiti, maine va fi mai rau!”

    ribelalu

    31/05/2012 at 11:12 am

  19. Simple ipoteze in cazul lui Bombo.
    Desi daca-i vinovat as vrea 10 ani nu 2 ani cu executare,am tendintza de a-i da crezare referitor la telefonul de la ora 5,ptr. ca lucratura are iz sau de o prostie crasa sau de extrem de subtila,asta ultima putandu-l duce inspre anularea influentzei intamplarii bomba(telef) si reanalizarea partziala a probatoriului cu efecte generale asupra intregului proces.
    Incep cu a doua :
    Nuantza de „aparent sau nu” din textul sms lasa impresia ca cineva i-a pus gand rau si mai mult decat ar fi nevoie,ptr. a-l compromite definitiv.Pe ce chestia ma-sii ar primi un telefon taman in ziua documentului retragerii isc ? fara,nb!, a i se raspunde apelului(iau de bun listingul inclusiv sms0urile,nu cred ca la nivelul asta s-ar comunica atat de descoperit-doar in caz de imbecilitate sau disperare/interpushi de incredere ar fi obligatorii) Cine sau ce l-ar fi determinat pe Grjdan sa-l sune chiar asa intempestiv ?Logica m-ar duce tot inspre zone apropiate lui bombo/ca argument ar fi : trecerea in subordinea pm a isc si numirea super veloce a lui Grajdan)
    Ponta s-a comportat ca un papagal care are incredere in tot ce i se spune cere si nu verifica nimic,dar stiind in mare cam ce se vrea,dar nu doreshte ca sa fie piesa de baza.
    Efecte-se intra pe pista asta si se cashtiga timp pretzios prin tot ce inseamna expertizarea acestei piste.Piese de baza,Grajdean,corlatzean(in legatura directa cu Grajdean) si personajul misterios care i-a sugerat lui ponta numirea lui Grjdan-nu-i exclus probabil Dragnea).Ultima impresie conteaza cel mai mult,bombo este victima acestei inscenari asupra procesului incep sa planeze suspiciuni.Avantaj Bombo
    DNA-exclud ca ar fortza asha ceva folosindu-se/santaj etc de Grajdan: actziunile/ancheta dna la isc chiar nu poate fi un exercitziu de intoxicare.
    Prima varianta,pe care o consider cea mai probabila,imbecilitate fara margini generata de disperare.Ponta are doar directive generale,accepta mishcarile impuse,sugerate fara a verifica nimic.Isi ia minime masuri ptr. sigurantza si ptr. a parea neagatzat de caz(afganistan).Corlatzean,strategic la justitzie,comunica explicit cu Grajdan(cred ca vom avea o f.mare surpriza referitor la listingul telef) si-l asigura pe Grajdan de nicio repercusinune,hatzurile sunt bine tzinute in mana.Grajdean il suna ptr. a-l asigura de misiunea indeplinita dar Bombo,sau e prea adormit sau are ceva informatzii sau pur si simplu un cod de transmitere al informatziei:-apelez pana imi intra casutza vocala dupa care inchid=mission done iar bombo viseaza dulce in continuare.
    In concluzie,dupa toate chestiunile astea f. scandaloase care au acoperit pana la satzietate prime zile de guvernare Ponta lasa definitiv impresia ca principala preocupare a fost situatzia juridica a lui Bombo.Ba mai mult as zice ca si puciul parlamentar a avut/are acelashi scop.

    mircea

    31/05/2012 at 11:24 am

  20. Preocuparea de capatii a guvernului celor mai cinsititi Doni (Don Corleone, Don Voiculescu, Don Manga, Don Sinsicalistu’) ramine ocuparea grilei de posturi cu pesedisti. Hotnews anunta deja azi noi inlocuiri. Prioritatile secundare, dupa cum bine le aduce din condei sindicalistu’-ministru, sint scaparea lui Nastase si fumigene cu mariri de salarii: ba se maresc salarii si daca e apocalipsa, ba nu se maresc dar se inventeaza masuri de jupuire a noilor chiaburi ca „sa parem mai socialisti” (citat din Tonta), dupa care cu banii recuperati marim salarii. Cum pomenile electorale sint si ele de doua feluri, la categoria dulai intra latraii care ridica ode USL si pe care Ponta s-a grabit sa-i scape de TVA. Restul sa mai astepte si deocamdata sa se hraneasca cu sunetul monezilor care cad pe linga buzunarele uselistilor ajunsi la ciolan.
    Restul activitatilor pina la alegeri se reduce la masacrarea oricarei umbre de democratie si stat de drept prin tot felul de proiecte de legi Tonta-Antenescu, una mai cretina ca cealalta.

    Acuma, la nivelul de politica de presedinti de raion al anilor 50′ e de asteptat ca procentele USL sa nu mai fie chiar la 60% daca ar fi o alternativa de vot. Da’ unde e alternativa? Obiceiul la noi e sa fie diverse locomotive. USL ii are pe Ponta si Antenescu, nostalgicii ii au pe Iliescu si Nastase. Dar alternativa? MN chiar daca isi face partid nu pare o alternativa credibila. La PDL Boc se va exila la Cluj, ca iese sa nu primar, iar Blaga nu va tracta pe nimeni. Mai ramine MRU. Numai ca MRU, deocamdata, nu are nici partid, de PDL nici gind ca BVB+U sa nu auda de el. Pai MRU o fi el bun de locomotiva dar nu are ce sa tracteze. Si atunci, ce facem la toamna, stam acasa?

    Aha

    31/05/2012 at 11:25 am

    • Salutari!
      In Romania in fiecare zi se intampla cate ceva iesit din comun, asa ca pana la toamna vom avea multe evenimente si rasturnari de situatii.
      Cred ca vor exista destule motive pentru a iesi la vot in noiembrie, si de o parte, si de alta.

      luminita

      31/05/2012 at 11:36 am

    • @aha
      nu stam acasa ,lucram in strainatate/navetisti ,cea mai buna optiune
      totul e sa nu dea blue air faliment

      intamplator

      31/05/2012 at 11:38 am

    • Eu nu inteleg cum pe aia cu venituri de 65.000 de euro/an ii „ierti” de TVA iar pe aia cu 4500 lei/luna (12.000 euro/an) ii „arzi” suplimentar desi deja cotizeaza fiecare cu peste 500 de euro/luna

      ribelalu

      31/05/2012 at 12:51 pm

      • Salut
        Nu e vorba de „iertare”. Au dreptul sa nu fie platitori de TVA, atat si nimic mai mult. Nu sunt obligati, iar pe de alta parte este un fel de facilitate care se aplica numai la anumite categorii de firme.
        Acum doar s-a marit plafonul pana la care poti opta pentru aceasta varianta, nu e ceva nou.

        amos

        31/05/2012 at 1:54 pm

        • nu e simplu! eu, ca firma, NU CUMPAR de la firme neplatioare de TVA, caci nu pot deduce TVA, asa ca tot TVA vine la mine si nu mai e taxa pe valoare ADAUGATA si doar taxa pe valoare si ma scoate din piata.

          cinic

          31/05/2012 at 4:04 pm

          • pai nu te obliga nimeni sa cumperi de la un ne-platitor de TVA. nici pana acum nici de acum incolo.
            comentariul era legat de faptul ca nu s-a schimbat cu nimic regimul privind TVA, numai plafonul.
            iar legat de deducere TVA cred ca pe undeva amesteci lucrurile. ca platitor de TVA poti f bine sa cumperi de la un ne-platitor, fara sa iesi din piata deloc. Cand cumperi, compari pretul FARA TVA de la cel platitor si de la cel ne-platitor si iei de la cel care are pretul mai mic.

            amos

            31/05/2012 at 4:27 pm

    • Totul are un inceput, copacel…. copacel 🙂

      mar

      31/05/2012 at 12:31 pm

    • Buna ziua,
      exact linkul asta vroiam sa-l pun si eu acum.
      Au fost putini cei care au huiduit dar e bine ca incepe sa simta si Ponta ce inseamna „mesajele audio”!
      Mai ales ca e foarte devreme dar cred ca faza de ieri cu Nastase i-a scos pe unii din letargie.
      Azi Ponta iar a facut demiteri si numiri pe baza de antipatie respectiv simpatie (politice). Atata treaba are, razbunare si rasplata. Numai ca de atata graba , da mereu cu oistea in gard!

      cedric

      31/05/2012 at 12:33 pm

  21. salut! 🙂

    De data asta Leca de pe ziare.com e chiar bun:

    http://www.ziare.com/adrian-nastase/victor-ponta/50-de-secunde-din-viata-lui-nastase-o-eternitate-pentru-ponta-1170354

    „In disperare de cauza, pentru a contracara, Ponta declara: „Eu o sa cer sa se verifice ca eu nu am vorbit niciodata cu domnul Grajdan, asta o sa cer sa se verifice. (…) A fost o problema, categoric da. Si prin toate masurile pe care le-am luat – l-am dat afara, am retras adresa – am aratat ca totul a fost o greseala. (…)
    Ce pot sa spun? Dati-mi voie sa nu comentez. Nu am vorbit in viata mea cu domnul Grajdan. L-am dat afara imediat ce a gresit, am retras adresa.”

    In disperarea lui, Ponta uita ca, in cazul lui, ar fi fost cat se poate de normal si firesc tocmai SA VORBEASCA cu Grajdan, inainte de a-l instala in functie. Cine nu ar fi facut asa si cine l-ar fi putut acuza, daca ar fi facut-o? E chiar mult mai ciudat ca nu a vorbit.

    Asta inseamna ca numele i-a fost livrat si el a tacut, a inchis ochii si l-a numit in orb. Ceea ce e aproape la fel de grav. Pentru ca lucrurile care nu se spun si nu se discuta la telefon se subinteleg. Incercand sa se salveze, Ponta mai rau s-a afundat. A recunoscut astfel firul rosu care leaga toate ultimele miscari si, implicit, ca totul a fost premediat. In fapt, premierul deconspira planul cu fiecare declaratie de aparare”.

    Comentariul meu: da, numele i-a fost livrat, pe filiera Dragnea, de cuplul Vanghelie-Voicu, de „reteaua”, sau de resturile ei.

    „Detaşarea lui Balaban-Grăjdan de la MApN la Inspectoratul de stat pentru Construcţii ar fi fost impusă de generalul (r) Cătălin Voicu-PSD, cu ajutorul lui Marian Vanghelie, pentru a aviza diverse proiecte pentru dezvoltatorii imobiliari, spun surse PSD. Balaban-Grăjdan frecventa cercul lui Voicu şi Vanghelie, mai spun surse PSD. Tot general Voicu ar fi fost cel care în 2009, în perioada guvernării PSD-PD, l-a impus pe Balaban-Grăjdan la conducerea inspectoratului, şi tot cu ajutorul lui Vanghelie”.

    Grajdean e un pion, un pion de casa al retelei, pus sa execute misuni pentru albirea marilor penali. Ca asa-i in traficul de infuenta. Nu semnezi tu, pui pionii sa faca treaba.

    Iar acum lui Ponta i-a fost livrat un pion. Ca o fi stiut, ca nu, asta nu mai conteaza, el stia ca odata pus acolo, pionul va face treaba.

    Cetatean

    31/05/2012 at 12:32 pm

  22. L-am citit si eu dar n-am vrut sa-l bag pe Leca pe blog. Se pare ca marea canalie se reorienteaza, simte el ceva.
    Articolul e bun, nu stiu de unde isi va mai lua banii. Poate o fi scris pe gustul lui Felix. Ce stim noi despre relatiile din USL? Poate Ponta trebuie pedepsit ca nu-i face mai repede loc lui Antonescu la presedintie.

    cedric

    31/05/2012 at 12:36 pm

  23. E al treilea sau al patrulea articol al lui Leca in care s-a reorientat. L-am urmarit.

    Cetatean

    31/05/2012 at 12:37 pm

    • Stiu, le-am citit si eu dar n-am incredere ca nu isi va relua vechile obiceiuri!

      cedric

      31/05/2012 at 12:42 pm

  24. Uite stire:
    PDL a depus contestatia la CCR pt legea electorala (la B1)

    cedric

    31/05/2012 at 12:40 pm

  25. Cedric, pumnii strinsi, sper sa scrie in contestatie ce trebuie.

    Cetatean

    31/05/2012 at 12:43 pm

    • Nastase citeste acest blog :)…poate il citeste si cineva din PDL.

      ribelalu

      31/05/2012 at 12:56 pm

    • citizen salut! care este motivul (care ar rezista in justitie) de demitere a lui Lificiu, Doina Melinte? Pohta lui Ponta nu ajunge INCA!

      cinic

      31/05/2012 at 4:06 pm

  26. Salut 🙂
    @ribelalu, parca te interesa subiectul, uite o chestie care pare sa se confirme:
    http://www.sorinamatei.blogspot.com/2012/05/marta-monaco-prima-pe-dreapta.html

    Diana

    31/05/2012 at 12:51 pm

    • Am citit de dimineata. Sorina Matei mai trebuie sa si dovedeasca „ceva” din ce a spus acolo.

      ribelalu

      31/05/2012 at 12:54 pm

      • Dupa ultimele stiri de pe hotnews (cat ma pot increde si in alea) individul a sters-o.

        Diana

        31/05/2012 at 12:56 pm

  27. Citoyen, si eu sper ca au facut contestatia aia ca lumea. :mrgreen:

    Diana

    31/05/2012 at 12:53 pm

  28. Daca o gasesc pe undeva si o citesc, imi pot da cu pararea…

    Cetatean

    31/05/2012 at 12:54 pm

  29. Cititi si admirati:
    http://www.ziare.com/nicusor-dan/candidat-primaria-bucuresti/invitatii-ziare-com-alina-mungiu-pippidi-votez-nicusor-dan-pentru-o-constructie-viitoare-1170351

    Unii n-o sa-l mai voteze chiar daca ar fi vrut, doar ca sa nu fie de aceeas parere cu AMP!

    cedric

    31/05/2012 at 1:02 pm

    • Eh, asta cu AMP e din categoria „un ceas oprit arata ora exacta de doua ori pe zi”.

      EuCuMine

      31/05/2012 at 3:16 pm

  30. Buna ziua
    Va fi o conferinta de presa a PD-L la ora 13 cand se vor explica motivele pentru care s-a atacat la CCR. Din ce am inteles au batut moneda in principal pe art.2 din constitutie legat cred de suveranitatea poporului, cat si de suplimentarea nr. de parlamentari in colegiile cu minoritati. Vom vedea.
    In alta ordine de idei legat de expertiza contabila si raportul tehnic in dosarul privatizarilor totusi romanul simplu ce sa mai inteleaga din titlurile ”
    SCANDALUL PRIVATIZĂRII ICA. Expertizele confirmă ingineria imobiliară marca „Felix”
    sursa evz.
    respectiv
    „Expertiza din dosarul privatizarii ICA, favorabila lui Voiculescu. S-a respectat legislatia in vigoare” (mediafax)

    ion

    31/05/2012 at 1:03 pm

    • Nici eu n-am inteles nimic. Am crezut ca nu sunt in masura sa pricep subtilitatile juridice.

      cedric

      31/05/2012 at 1:05 pm

    • pana la urma cine a facut expertiza,chiar in conditziile legii ?
      Nu cumva o gashca angajata de varan ? 🙂

      mircea

      31/05/2012 at 1:25 pm

    • Buna ziua de amiaza 🙂

      @ Ion – apropos de ce intelege un roman simplu (nu generalizez, dar este un raspuns „proaspat”)

      O replica de la piata, acum 1 ora : ” mata esti tinerica cu tot parul tau alb, da’ nu intelegi … pai oricum e degeaba, ca noi nu putem sa facem nimica, ca is legile asa cum au vrut ei si interesili lor, N-ai vazut ca si cu Voiculescu, a furat cu acte-n regula. Chiar nu se poate face nimic aicea; noi, oamenii de rand nu avem nici o putere, asa ca nu-mi spune mie ca un visator ca Nicusor ala o sa poata face ceva ca primar ”

      Autorul replicii: taran sadea, dintr-un sat / comuna de langa Giurgiu ( mi-a spus mai demult dar am uitat , mea culpa 😦 ), cca 63-65 de ani, vindea la marginea drumului ca in piata „n-are loc” ( „nici in piete nu mai avem loc”).

      Gata …. ma intorc la corectarea lucrarii despre emigrare 😦

      roxaline

      31/05/2012 at 1:33 pm

      • Lucid omul, are dreptate, ambele titluri sînt probabil corecte: privatizarea ICA e un scandal, ingineria lui Felix e reală, dar s-a respectat legea, făcută cu dedicație.
        Cu Nicușor nu e chiar așa, chiar ar avea ce face și fără consiliu: transparență în ce privește contractele vechi și noi, un audit (de ce nimeni, nicăieri, nu face audit la preluarea funcției?! D`aia!) și licitații corecte (și internaționale). Asta ar face toți rechinii barem să se alinieze la alt start, chiar dacă ar rămîne pe poziții.

        Compo

        31/05/2012 at 2:16 pm

  31. pe B1 conferinta de la PDL

    cedric

    31/05/2012 at 1:09 pm

  32. Daca e legat de suplimentarea numarului de parlamentari oentru minoritati, e bine. Totul e sa invice corect decizia 1177/2007 si faptul ca apar doua categorii de parlamentari, ca si sublinierea faptului ca pentru stabilirea acelor parlamentari suplimentari se face apel la un calcul matematic ce nu are legatura cu votul.

    Cit despre problema cu suveranitatea, e cu skepsis. Daca se leaga ce reducerea la 300, refuzata prin vot de Parlament, e de bine. Daca insa ii trag la nivel general cu unicameralul, nu au sanse. CCr judeca pe fapte, iar faptele spun ca in Parlament s-a respins prin vot aplicarea reducerii, deci avem conflict intre detnatarul suveranitatii (care s-a exprimat la referendum) si organul reprezentativ (care i-a dat cu flit).

    Inca ceva: sper ca si Presedintele sa inainteze argumente serioase.

    Cetatean

    31/05/2012 at 1:11 pm

  33. Sulfina prezinta documentul

    cedric

    31/05/2012 at 1:12 pm

  34. Da…citesc si PDL-istii acest blog

    ribelalu

    31/05/2012 at 1:14 pm

  35. Sulfina se leaga de faptul ca s-a respins prin vot reducerea la 300. Asta e bine.

    Se leaga si de incalcarea egalitatii privind reprezentativitatea minoritatii si majoritatii, plus primirea de locuri in plus pentru monoritatile care nu au primit voturi. Si asta e ok.

    Totul e cum au redactat.

    E clar, CCR are de decis cu privire la referendum si la conceptul de „reprezentativitate”.

    Cetatean

    31/05/2012 at 1:17 pm

  36. Eu zic ca e bine facuta. Mi-era teama sa nu fie diluata cu povesti. Cred ca au apelat la specialisti competenti.

    cedric

    31/05/2012 at 1:20 pm

  37. Interesant articolul lui Leca.
    La 11:24 am incropit nishte ganduri prin care am vrut ca sa ma refer mai mult la situatzia lui Nastase,prin 2 ipoteze care au dus la intamplarea premeditata(?)de ieri.
    Leca,analizeaza mai mult efectele asupra lui Ponta.Lovitura puternica prin ricosheu,care imi lasa impresia unei mici telenovele cu un singur deznodamant/avertizare de cod roshu-cad eu(bombo) cazi tu si multzi altzii(Ponta &comp) .
    E o a doua strategie greshiota a lui Ponta dupa justificarile de elev prins cu oglinda sub fustele colegelor,si-anume prin justificarile astea a incercat sa se dezlipeasca de scandal,dar mai mult a reushit contrariul destinele celor doua partzi bombo/ponta&comp. par de acum unite.Cine din psd sau usl(adica cealalta parte=pnl),reformishti sau avizi de putere(Antenescu-Voiculescu), vrea ca sa cada retzeaua „catalinvoicadragneana”(se poate completa 😆 ) Or fi si aici cartitze trimise de pdl,Maior,sau de alta natura piratereasca? 😆
    Latrinele ii dau sus si tare ca nu telefonul este important ci contzinutul convorbirii ,care contzinut nu egzista deci Grajdan a atzipit cazandu-i fatza pe tasta directa cu Bombo,deci parca ar merge pe salvarea comuna : impreuna prin noi inshiva 😆
    Care convorbire a fost sau n-a fost ? Ptr. unii vad ca are importantza ptr. altzii nu(nici ptr. mine)

    mircea

    31/05/2012 at 1:21 pm

  38. City,
    Mie mi s-au parut argumentate bine obiectiile de neconstitutionalitate. Se pare ca te-au citit. Au aratat in motivare ca se incalca art. 62 alin2 respectiv 3. Adica s-a incalcat principiile reprezentativitatii si egalitatii intre cetateni prin art. 48 alin 11.1 si 11.2. adica impunerea aleatoare a acelui prag de 7procente. Sper sa fie intr-un ceas bun

    ion

    31/05/2012 at 1:22 pm

    • 🙂

      mar

      31/05/2012 at 1:24 pm

    • Sa dea Domnul! Art. 62 a fost folosit de CCR si in decizia 1177/2007 unde s-a oprit aparitia unei liste nevotate:

      O primă critică de neconstituţionalitate vizează prevederile art.29 alin.(16) şi art.48 alin.(11) din lege,
      care dispun cu privire la atribuirea mandatelor de parlamentar către persoane de pe lista naţională
      suplimentară, fără ca această listă să fie votată de alegători, ceea ce, în opinia autorului sesizării, contravine prevederilor art.62 alin.(1) din Constituţie referitoare la alegerea de către cetăţeni a membrilor Parlamentului prin vot direct. De asemenea, invocă încălcarea prevederile art.2 alin.(1) din Constituţie, deoarece „o parte a membrilor Parlamentului (organ reprezentativ) nu mai sunt aleşi.”

      Analizând aceste critici, Curtea constată că ele sunt întemeiate şi urmează să admită obiecţia de neconstituţionalitate în sensul şi pentru motivele ce se vor arăta în continuare”

      Cetatean

      31/05/2012 at 1:29 pm

  39. Vorbeste bine si Voinescu: Romanilor sa nu le fie frica, Ponta nu va putea sa fie ceea ce vrea el sa fie!

    cedric

    31/05/2012 at 1:22 pm

  40. Desi majoritatea de aici il sustine pe Nicusor Dan, eu imi repet argumentele pentru care NU il voi vota, considerandu-l un om nu de stanga dar comunist de-a dreptul. Iata argumentele, extrase chiar din programul electoral al lui Nicusor Dan:
    – Obligarea dezvoltatorilor imobiliari ca o cota parte din apartamente sa le vanda la preturi foarte mici cetatenilor saraci;
    –– Comentariu: ce poate fi mai comunist, mai impotriva pietei libere, decat acest punct din programul acestui candidat? Cine stabileste „cota”? Cine stabileste pretul? Si, mia important decat orice, cum este posibil sa te gandesti macar la asa ceva? Nu este treaba intreprinzatorilor sa faca protectie sociala, pentru asta sunt platite impozite catre stat. Treaba intreprinzatorului este sa-si plateasca aceste impozite si in rest sa-si majoreze la maxim profitul. Pe cai cinstite si legale bineinteles.
    – Des-proprietarirea proprietarilor de cladiri istorice care nu-si ingrijesc fatadele etc.
    –– Comentariu: ii poti eventual amenda, penaliza, dar in niciun caz nu te poti atinge de proprietatea cuiva.
    Si mai sunt si alte masuri din programul sau electoral cu care eu unul nu sunt de acord:
    – nu se doreste dezvoltarea arterelor principale ale capitalei si crearea altora noi, ci restrangerea circulatiei pe acestea in favoarea circulatiei cu mijloacele de transport in comun;
    – nu e clar cum va scapa de cainii vagabonzi – prin marirea impozitelor probabil, fiindca se doreste sa fie stransi si cazati etc.
    Toate mi se par masuri de stanga, cu exceptia primelor doua care sunt clar comuniste.
    Eu nu sunt nici mare bogatas nici mare proprietar nici dezvoltator imobiliar sau mai stiu eu ce, am o firma cu 12 angajati doar – dar cred in libera initiativa, cred in proprietatea castigata cinstit si sunt impotriva stangii.
    deasemenea sunt impotriva masurilor de interzicere brutala a oricarei dezvoltari, pe principii extreme ecologiste si stangiste.
    Si credeti-ma, vazand sustinerea lui Nicusor Dan de catre AMP si altii ca domnia ei, mi se confirma optiunea mea „contra”.

    victor.vb2

    31/05/2012 at 1:23 pm

    • Nimeni nu e perfect! Și, să nu uităm: dreapta nu caută niciodată perfecțiunea. Îl bănuim pe Nicușor de criptocomunism, pe cînd ceilalți sînt niște demni comuniști, membrii ai Cupolei, asta e SIGUR.
      Să le luăm pe rînd:
      1. locuințe sociale. Aia e o tîmpenie, nu am înțeles cum a ajuns în program, cred că cea mai bună idee e să-l contactăm pe ND și să-i spunem să o scoată de acolo. Am să incerc acest demers.
      1a. Am și eu o problemă veche cu locuințele sociale: de unde apar cazurile sociale, de unde se adună oamenii ăștia care vor locuințe, în toate orașele mari, sînt născuți acolo? De ce trebuie să stea ei în orașele mari (și scumpe)? (Întrebare de dreapta.)
      2. Regret, asta se întîmplă în orice oraș civilizat, cam așa cum ziceți: proprietarul este amendat, penalizat, și în final proprietatea este executată (în justiție). Nici măcar nu trebuie să facă asta primăria, vecinii ale căror proprietăți își diminuează valoarea trebuie să ceară asta în instanță. Libertatea vecinului se întinde pînă unde mi-o încalcă pe a mea. Deci, dreapta.
      3. Cu dezvoltarea arterelor principale, sînteți în urmă cu 50 de ani. Nimeni nu le mai dezvoltă prin alte locuri, toată lumea (care se ocupă serios de problemă) e de acord că mărirea arterelor nu fluidizează traficul, ci generează mai mult trafic. În toate orașele civilizate traficul în centru este restrîns. Cine stă chiar în buricul buricului (semn de mare boierie) nu vine niciodată cu mașina acasă! În Paris de exemplu, de mai bine de zece ani, se merge pe această idee. Trotuarele s-au lărgit, străzile s-au micșorat, nu lărgit, pistele de bicicliști s-au luat tot din stradă. Viteza medie de circulație prin centru, anul trecut, era de 16 km/h și scade. Ăsta e viitorul în Europa, mare aglomerație.
      Dar are și părți bune: pietonalul aduce multă activitate comercială, dezvoiltare economică. Traficul numai praf și fum. Asta e măsură de dreapta, creșterea valorii deținerilor pe care le am, nu vînzarea lor o singură dată.
      4. La aia cu cîinii, e vorba de niște bani, într-adevăr. A dat și niște cifre: 5% din bugetul de panseluțe, care e URIAȘ. (Una din țîțele la care se suge, după cea cu asfaltări.) Simpla transparență păstrează bani la buget. Cheltuieli responsabile = dreapta.

      Așa că, PENTRU!
      (Nu știu cum poate fi oprită AMP să umple totul de bale. Presa e, parțial, liberă!)

      Compo

      31/05/2012 at 3:21 pm

      • Intr-adevar sunt mai in urma cu unele lucruri – de exemplu ascult muzica de prin anii 70, folosesc un telefon Webos si chiar imi plac masinile foarte vechi daca sunt bine intretinute.
        Asta nu inseamna ca trebuie sa ma inghesui prin autobuze cu toti nespalatii si mitocanii – cu scuzele de rigoare.
        Iar daca occidentul are deja pasarele supra-etajate sau pasaje rutiere subterane si a descoperit acum ca nu e momentul sa le mai extinda, asta nu inseamna ca noi trebuie sa ne oprim cu dezvoltarea la stadiul la care suntem – hai sa asiguram si noi cai rutiere corespunzatoare pentru numarul de autoturisme existente si apoi putem sa ne gandim si la biciclete.
        Eu nu stau in centru stau pe la periferie in vest dar asta nu inseamna ca nu dureaza o ora sa ies din cartier. Centrul intr-adevar ar trebui restrictionat dar DOAR dupa ce rezolvam si cream rutele ocolitoare, altfel blocam totul.
        Panselutele si spatiul verde sunt si ele necesare… Bucurestiul e orasul cu tone de praf pe cap de locuitor (ma rog, exagerez probabil), asa ca o bariera verde sau ceva de genul asta trebuie creat. Este drept, la costurile corecte.
        Dar sunt de acord ca ND are si unele parti bune. Din pacate umbrite mult prea mult de celelalte.

        victor.vb2

        31/05/2012 at 3:40 pm

        • Ideea nu e doar ca „nu le mai extinde” ci ca in unele cazuri le darama de-a binelea (sau macar deconecteaza de la fluxul traficului).

          Plantarea de flori ornamentale intotdeauna mi s-a parut o inutilitate crunta si stupid de scumpa. Da’ poate oi fi eu prea zen si-mi place mai mult haosul vesel creat de flora spontana.

          Iar ND a fost cam singurul om ce s-a opus cu succes transformarii spatiilor verzi in fundatii de blocuri, asa, ca idee.

          EuCuMine

          31/05/2012 at 3:47 pm

        • Cu muzica, /thumbs up/. Mai discutăm, ne mai punem de acord.
          Transportul în comun nu e musai să fie și necivilizat. În plus, mitocanii se manifestă și în mașinile personale.
          Exact cum spune EuCuMine, ceilalți le dărîmă, _le pare rău că le-au construit_. NU se pot face căi rutiere pentru toate autoturismele existente, prin centrul orașelor. Și ați pus punctul pe „i”: arterele din centru țin loc de rute ocolitoare, ceea ce e aberant.
          Nu a zis nimeni că trebuie scoase florile, dar acolo se cheltuie sume enorme, avînd și posibilitatea de a șterge ușor urmele. O comparație cu sumele cheltuite pe alte meleaguri ne face să ne îngrozim de dimensiunea furtului.
          De altfel avem avantajul de a merge pe căi bătute, verificate, standardizate- doar că nu se dorește.

          ND are părți bune reale, dovedite, și părți rele presupuse – niște cuvinte pe hîrtie.
          Totuși el a cîștigat niște procese, și nu cu oricine, cu rechini grei, care au pierdut _milioane_ de euro, inși de care trebuie să te temi și fizic- și asta cu buget zero. Asta dovedește că are cunoștințe temeinice despre funcționarea sistemului, nu e un poet. A-l clasa în aceeași oală cu niște procesomani fără miză -cum am citit prin alte părți- nu e corect.
          În plus e un om realizat profesional, la vîrf, fără proptele, într-un domeniu unde nu ține gargara și care lasă comoditatea unei cariere occidentale pentru a se băga în troaca asta. E din același material cu MRU.

          Compo

          31/05/2012 at 4:50 pm

      • numai la pct.4. In trei ani, costul constructiei unui adapot devine ZERO fata de costul lunar. Din experienta unor privati (deci nu licitatii costisitoare, contabilitati publice etc) care fac aceasta treaba: mancarea costa 50 ron/luna. Adaugati costurile de intretinere ale adapostului, utilitatile, veterinarul, manopera si veti ajunge exact la concluziile mele.

        cinic

        31/05/2012 at 4:11 pm

  41. Pe de alta parte, in Hotarirea CCR 37/2009, scrie:

    http://www.legex.ro/Hot%C4%83r%C3%A2rea-37-26.11.2009-101820.aspx

    „Referendumul cu privire la probleme de interes naţional, iniţiat de Preşedintele României în temeiul art. 90 din Constituţie, este consultativ. Hotărârea se prezintă Camerei Deputaţilor şi Senatului, întrunite în şedinţă comună”.

    Acuma: CCR-ul iliescian a simtit nevoia sa faca aceasta precizare. Insa acuma PDL a invocat art. 2, cel in care referendumul este expresia suveranitatii. CCR-ul trebuie sa se exprime, caci nu se poate sa ai unele refetendumuri „executive” (aprobarea demiterii presedintelui sau a revizuirii Constitutiei) si unele „consultative” (cele convocate de Presedintele Romaniei).

    Cetatean

    31/05/2012 at 1:24 pm

  42. Personal, nu am mari sperante de la CCR cu privire la problema referendumului, CCR se poate scoate usor spunind ca daca in Constitutie unele referendumuri sunt direct „aplicative” (revizuirea Consttutiei si demiterea presedintelui) iar in altele poporul isi exprima doar „vointa” (art.90), ea nu poate decide si opineaza ca Parlamentul nu poate fi obligat sa voteze ceva, si ca daca nu voteaza, el poarta „responsabilitatea politice”.

    Insa poate da Domnul si observa ca in cazul de fata Parlamentul, ca reprezentant a confiscat suveranitatea si o exercita in nume propriu (art. 2, al.2 – cel mai enigmatic articol din Constitutie: acum e singra ocazie de a constata daca se aplica sau nu; caci daca CCR spune ca nu se aplica nici macar acum, cind suveranul s-a exprimat direct, avem situatia unui articol care nu are niciodata aplicare, ceea ce ar fi absurd).

    Cetatean

    31/05/2012 at 1:34 pm

    • mi s-ar parea logic si de bun simtz ca toate articolele constitutziei sa fie operante,sa aiba aplicativitate.Magareatza cu responsabilitatea politica ar duce dupa parerea mea in derizoriu votul direct si goleshte de contzinut ultima parte din 2/1 const.suv.(…prin referendum) si ar intra in contradictzie flagranta cu 2/2.
      La cat intzeleg/pricep daca parlamentul este un grup nu poate exercita suveranitatea în nume propriu.

      mircea

      31/05/2012 at 1:47 pm

  43. Prin urmare, viitoarea decizia a CCR pe problema raportului intre suveran (poporul) si reprezentantul sau (Parlamentul) ne va arata inima sistemului constiuttonal iliescian: confiscarea suveranitatii de catre reprezentant (cel care o „exercita”), care ii poate da cu flit suveranului (cel care o „detine” in propriu). Suveranul e prost si trebuie deposedat prin alegeri de suveranitate, incredintata „reprezentantului”.

    Sa vedem daca CCR gindeste iliescian sau daca accepta ca un referendum valid nu e doar „consulatativ”.

    Cetatean

    31/05/2012 at 1:40 pm

    • foarte interesant si excelent exprimat City 🙂 ai rezumat pe intzelesul tuturor esentza marshava a statului iliescian

      mircea

      31/05/2012 at 1:50 pm

      • mircea, voi scrie despre asta mai explicit la finalul serialului meu.

        Cetatean

        31/05/2012 at 2:06 pm

        • 🙂

          mircea

          31/05/2012 at 2:13 pm

        • Multumesc! anticipat 🙂

          Ovidiu

          31/05/2012 at 3:06 pm

  44. City
    Pai oricum CCR va trebui sa se pronunte pentru ca pdl a invocat ca prim motibv de neconstitutionaliate chiar atacul la art 2, si apoi art 62 din constitutie. Adica mai clar trebuie odata sa se limpezeasca si sensul juridic al acestui articol.

    ion

    31/05/2012 at 1:45 pm

  45. Ziua bună tuturor!

    Compo

    31/05/2012 at 1:47 pm

    • salve!

      Cetatean

      31/05/2012 at 1:48 pm

  46. In sfarsit, MAE a propus expulzarea ambasadorului sirian si rechemarea celui roman de la Damasc

    cedric

    31/05/2012 at 1:47 pm

    • Greu Cedric, Marxistul se misca in reluare 😦 Cred ca a asteptat anuntul si comfirmarea amicilor, ptr. ca nu „era corect” sa avem noi intaietate.

      mar

      31/05/2012 at 1:50 pm

  47. Da, ion, asa e. Insa eu voiam sa zic ca, pe linga problema art. 62, mai este si problema art. 2, cu raportul intre suveran si reprezentant.

    Cetatean

    31/05/2012 at 1:47 pm

  48. @ victor.vb2,
    tizule, nu sint bucurestean, deci nu depanda de mine primarele; dar te felicit pentru comentariu.

    victor L

    31/05/2012 at 2:16 pm

    • Ei bine, eu sunt bucurestean prin adoptie, incepand cu armata si apoi facultatea si apoi m-am stabilit aici.
      Multumesc, e placut sa vezi ca nu esti „singur pe lume”. 🙂

      victor.vb2

      31/05/2012 at 2:20 pm

      • excluzi posibilitatea ca,renuntzand chiar la nishte principii importante si comportandu-se oarecum pe felia asta asemanator cu altzi candidatzi(totzi fac ghidushii-prigoana plici=transport gratis,proxenetu=cantina de 4 stele,altzii anvelopare/intretzinere apartamente blocuri gratis,indiferent ca-i sector sau generala=totzi mint cu un singur scop,ca sa-si atraga voturi,…deci posibilitatea ca sa incerce sa obtzina ceva mai multe voturi ?
        Ca idee,intri pe n teren de fotbal joci cum joaca totzi cu balonul rotund,nu joci rugby ca-tzi pleaca spectatorii.
        nu-s bucurestean,imi spun doar o parere.E f.adevarat ca nici mienu-mi place jocul asta(daca e intr-adevar dup[licitar-as prefera ceva chiar mai mic dar curat si pe gustul meu) si nici ce-ai scris din programul sau.Mai pus pe ganduri cu NDan. 🙂 .Poate a fost consiliat ca sa-si mareasca sansele.Important e ce face dupa ce ajunge desi sunt riscuri mari tzinand cont de ce scrie in program. 😦

        mircea

        31/05/2012 at 2:43 pm

        • ..m-ai…

          mircea

          31/05/2012 at 2:45 pm

      • Salut, am dat și eu o părere, la postul de mai sus.
        Stmă,

        Compo

        31/05/2012 at 3:25 pm

  49. ponta e varza, cica tatalul lui anastase are 350 milioane pe luna de la o companie 100% de stat. conpet simbol bursier COTE este 58,71 de stat si restul privat (fond proprietatea+ alti actionari)

    radu2

    31/05/2012 at 2:46 pm

    • Adevarul e la mijloc. Anastase senior e pus de fie-sa acolo. Dar 350 mil a luat doar in doua luni (de Craciun si de Pasti), nu luna de luna.

      ribelalu

      31/05/2012 at 2:50 pm

      • pai da , zboara si crocodilul dar mai pe jos asa 🙂

        radu2

        31/05/2012 at 2:52 pm

    • inca mai e crezut ,inca are cota mare asa ca poate ca sa zica orice trasnaie.Ceasul ticaie si i se-ntoarce-n barba bumerangul cat de curand daca insista pe strategia asta.Anastase ar trebui ca sa-i dea replica chiar daca are cota f.mica.

      mircea

      31/05/2012 at 2:50 pm

  50. Ponta la Ministerul Justititie: „continuam initiativa foarte buna a fostului Guvern: „Strategia Impotriva Coruptiei” bla bla bla… Ponta incearca sa iasa din corzi. Perceptia publica este ca a facut ce a facut PDL-ul dar justitia a inceput sa functioneze. Iar guvernul lui este perceput deja ca „taticul” coruptilor.
    In alta ordine de idei, subtil, bate apropouri CCR sa respinga contestatia PDL-ului.

    ribelalu

    31/05/2012 at 2:48 pm

  51. cum suna apropos-ul ala?

    Cetatean

    31/05/2012 at 2:52 pm

    • PDL este penibil pentru ca bicameralul este in Constitutie. PDL nu are nicio sansa si CCR trebuie sa respinga samd. Nu am fost foarte atent la faza asta intrucat sunt la job…

      ribelalu

      31/05/2012 at 2:53 pm

      • dar tot in Constitutie e si referendumul ca act de suveranitate.

        Cetatean

        31/05/2012 at 2:57 pm

  52. Ponta nu stie nimic: nici de Diaconu, nici de restul ministrilor sai si nici de secretarii de stat.

    ribelalu

    31/05/2012 at 2:52 pm

  53. a aparut Hitler la PNL – conferinta de presa.

    Cetatean

    31/05/2012 at 2:52 pm

  54. City
    Mare canalie Tonta Nu-i convine ca pdl obliga de facto CCR sa interpreteze art.2 din constitutie. Daca el manipuleaza asa de transparent cum ca obiectiile facute de pdl nu le-ar fi facut nici un student in anul II la drept si crede ca Blaga („om serios de altfel”)nu le-a vazut inseamna ca argumentele sunt serioase.

    ion

    31/05/2012 at 3:02 pm

    • ion, in opinia mea, e una din cele mai grele sesizari pe care la va avea de judecat CCR. Va intra in joc bagajul nu doar juridic, ci si imaginarul politic al judecatorilor, si modul cum gindesc ei chestiunea „reprezentativitatii” si a relatiei suveran-reprezentant. Ponta simte ca e decizie la rupere (orice ar scrie CCR ca argument de respingere e un par in cap), insa cel mai tare il doare o pronuntare a CCR il problema limitelor pe care le are Parlamentul care, desi reprezentant al suveranului, trebuie sa respecte niste limite.

      Sincer, cred ca legea poate fi respinsa pe art. 62. Desi nu imi fac iluzii in legatura cu art.2, totusi as vrea sa vad opinia CCR pe problema suveranitatii.

      Cetatean

      31/05/2012 at 3:09 pm

  55. porumbacu si pontosul, sun cretinii romaniei, unul repetent de multe ori si securist, altul plagiator, golan, mincinos, cu un om pe constiintzä.2 retardatzi parvenitzi.

    acesti 2 cretini ai romaniei, cred numai in constitutzia lui Jorgovan, tatäl hotzilor.

    theo- nona

    31/05/2012 at 3:11 pm

  56. Ponta:

    „Am vazut contestatia depusa de PDL. Aici sunt doar doua explicatii: ori au cei mai slabi si mai prosti juristi din Romania – nu stiu daca e adevarata sau nu -, ori isi bat joc de toti romanii. Ei contesta la Curtea Constitutionala ca noi, prin lege, nu am desfiintat parlamentul bicameral si nu am introdus parlamentul unicameral. Orice copil, cred, de liceu, nu trebuie sa vina intai la facultatea de drept ca sa stie ca in Constitutia Romaniei este prevazut sistemul bicameral, Camera Deputatilor si Senatul. Nu putem noi, prin legea uninominalului, sa modificam Constitutia Romaniei. Sa ataci la CCR faptul ca noi, prin lege, nu am modificat Constitutia ori este un semn de…, repet, nu cred, niciun jurist, niciun absolvent al primului an de facultate de Drept nu poate sa spuna asa ceva, ori este o uriasa ipocrizie, ori poate a treia varianta, de fapt au depus contestatia, nu stiu cum sa spun ca sa ma intelegeaga si cei din Ardeal si din Moldova, ori au depus-o la misto, au depus-o absolut neseriosi, stiind foarte bine ca oricum ea va fi respinsa”, a declarat premierul Victor Ponta, joi, dupa intalnirea Platformei de cooperare a administratiei publice centrale, de la sediul Ministerului Justitiei.

    Nu a spus nimeni ca prin lege organica trebuia modificata Constitutia. Ponta ori e prost ori e prost. Ci PDL a spus ca prin legea organica a VU nu s-a respectat vointa electoratului (art.2) de a modifica macar numarul de parlamentari, care se poate face tot prin VU.

    Cetatean

    31/05/2012 at 3:16 pm

    • bineintzeles ca impinge contestatzia pdl inspre directzia in care concluziile sale ar avea suport.
      Ne crede proshti musiul asta ? Cand a zis pdl ce a zis el ? Interpretarea lui e mai slaba decat ignorantza mea in drept 😈
      Excelent City 🙂
      „Nu a spus nimeni ca prin lege organica trebuia modificata Constitutia. Ponta ori e prost ori e prost. Ci PDL a spus ca prin legea organica a VU nu s-a respectat vointa electoratului (art.2) de a modifica macar numarul de parlamentari, care se poate face tot prin legea VU. „

      mircea

      31/05/2012 at 3:33 pm

      • ideea mea e urmatoarea:

        CCR se poate scoate, daca vrea, spunind ca referendumul e obligatoriu (in sensul ca Parlamentul este obligat sa reduca nr. de parlamentari) fara a fi in acelasi timp un mandat imperativ – interzis de Constitutie – (referendumul nu spune exact care e numarul deparlamentari: 299, 211 sau 289).

        Cetatean

        31/05/2012 at 3:40 pm

        • sau citi vor ei, numai a fie maxim 300.

          In opinia mea, reducerea nr. de parlamentari nu poate fi respinsa pe motiv ca ar fi un „mandat imperativ”, din moment ce Parlamentul are deplina libertate sa decida numarul de parlamentari, respectind conditia referendumului: sa fie maxim 300.

          Cetatean

          31/05/2012 at 3:43 pm

  57. „tot prin legea VU”.

    Cetatean

    31/05/2012 at 3:16 pm

  58. Ponta nu stie sa vorbeasca decat cu obraznicii. Nimic rational si temperat.
    In alta ordine de idei, greu din opozitie la putere cu boii mici:
    http://economie.hotnews.ro/stiri-energie-12400461-negocierile-baietii-destepti-din-energie-dau-batai-cap-noului-guvern.htm

    cedric

    31/05/2012 at 3:20 pm

    • Negocierile cu baietii destepti seamana cu procesul lui Bombo.
      Se finalizeaza …ad calendas. 🙂

      Tzepelica

      31/05/2012 at 3:29 pm

  59. cimpanzeul asta rusofil Marga, il face pe Baconschi un intelectual de carton.

    el acest mizerabil urangutan Marga, are legäturi cu rusia, un marxist ce a fäcut

    mult räu colegilor si UBB, ar trebuii dat imediat afarä. un monstru de

    perversiune si incompetentzä, acestä unealtä bolsevicä.

    theo- nona

    31/05/2012 at 3:20 pm

  60. Ponta este un mizerabil isteric, caracter de marxist chinez, ce amenintzä si

    urlä. acum sä vadä romanii, cine este acest mitocan, ce v-a ingropa Romania.

    theo- nona

    31/05/2012 at 3:22 pm

  61. Parerea mea City este ca si CCR trebuie sa fie foarte precauta in sensul ca daca nu ii limiteaza puterea parlamentului in aceasta chestiune a suveranitatii poporului, urmatorul pas pe care acesta il va face este de limitare daca nu de desfintare a CCR. Sper ca cei noua vulpoi/vulpita sa sesizeze potentialul pericol. Eu as fi multumita sa dea de aceasta data un raspuns clar si nu rabinic

    ion

    31/05/2012 at 3:26 pm

    • da, exact. urmatorul act care va ajunge a CCR va fi Hotarirea prin care Parlamentul va vota ca PM reprezinta Romania in afara, ceea ce este clar o incalcare a atributiilor Presedintelui.

      Si dupa aia o lege prin care CCR-ului i se va retrage dreptul de a verifica constitutionalitatea Hotaririlor de Parlament (amendamentul Sova).

      Cetatean

      31/05/2012 at 3:33 pm

      • http://www.ziare.com/victor-ponta/traian-basescu/psd-2-opinii-despre-reprezentarea-la-consiliu-ccr-decide-ccr-nu-are-competente-1170231

        „Nu stiu daca Curtea Constitutionala are competente in materia asta. Exista precedente in Europa, nu cred ca e util ca in acest moment Romania sa aiba o astfel de decizie a Curtii Constitutionale. Cred ca reprezentativitatea celor 470 de parlamentari e mai mare decat a celor 9 colegi de la Curtea Constitutionala„, s-a aratat de parere Zgonea, pentru Ziare.com.

        Articolul din Constitutie care specifica capacitatea Parlamentului si reprezentativitatea sa nu e discutabil si negociabil de catre Curtea Constitutionala.

        CCR nu poate sa decida in numele Parlamentului, nu interpreteaza”, a mai afirmat Zgonea.

        Cetatean

        31/05/2012 at 3:37 pm

        • nu e prima oara cand atacurile astea devin atat de contondente.Nu e de neglijat in opinia mea nici „flancul” de atac media/sticlele prin presiuni de natura specifica/imagine(s-au folosit inclusiv de declaratziile preshedintelui,referitor la „imixtiunea” in elaborarea politicilor fiscale,buget pensii etc.tzii minte)

          mircea

          31/05/2012 at 3:46 pm

          • Basescu a atacat instantele de fond, nu CCR.

            Cetatean

            31/05/2012 at 3:49 pm

            • asa e 😦 am greshit,nu mai tzineam minte ,in unele instantze s-a cashtigat parca in altele nu

              mircea

              31/05/2012 at 3:52 pm

              • ma refer la salariatzi

                mircea

                31/05/2012 at 3:53 pm

          • pas cu pas pana o videaza de putere(CCR) si parlamentarii fac apoi ce vor

            mircea

            31/05/2012 at 3:50 pm

  62. politzia a amendat azi, niste cetätzeni ce l-au huiduit pe ponta.

    dar cand l-au huiduit de boc,presedinte s-au MRU, unde era politia ?.

    am uitat , acum e militia marxistä chinezä Ponta.Ponta esti o javrä ordinarä.

    jos Guvernul Ponta!

    theo- nona

    31/05/2012 at 3:28 pm

  63. vreau sä väd mai multzi oameni curajosi, ce il huiduie pe carlanul isteric,
    cu apucäturi de militzie marxistä . hai romani, nu vä fie fricä. altfel vä ingroapä el.

    theo- nona

    31/05/2012 at 3:31 pm

  64. Postare noua!

    huniad

    31/05/2012 at 3:37 pm

  65. deci este demis directorul , cä si-a permis sä spunä, trebuie sä stingi becul,
    cand iesi dintr-o camerä…………asta e arogantzä. a concis dictatorul Ponta.

    ce face el este distrugerea tuturor intreprinderilor, omul Ponta este handicapat.

    afarä cu acest guvern, altfel vä distruge toatä tzara, ponta si -USL, sunt o

    haitä rosie dezechilibratä.

    theo- nona

    31/05/2012 at 3:40 pm

  66. Buna ziua la toata lumea!

    mayausa

    31/05/2012 at 4:35 pm


Comentariile sunt închise.