Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Politica externă a “domnilor” Marga

Desi Romania nu a avut niciodata o “scoala diplomatica” serioasa, a avut insa cativa diplomati seriosi, care se pot enumera chiar printre cei 100 de fruntasi ai diplomatiei secolului al  XX-lea. Nu ne putem compara cu Quai d’Orsay, Foreign Office, Auswärtiges Amt sau Department of State. Secolul al XXI-lea ne-a prins poate cu cele mai mari esecuri in formarea unei diplomatii coerente, care sa implementeze politici trans-partizare, necesare unui stat de genul statului Roman.

Am scris o data intr-un articol pe care l-am publicat pe Curs de Guvernare ca orice dictionar sau enciclopedie veti deschide o sa gasiti in definitia “diplomatiei” faptul ca nicidecum nu este vorba de o meserie, ci de o “arta”. Definitia enciclopedica ar fi: “Diplomaţia este arta şi practica de a purta negocieri între reprezentanţi împuterniciţi ai unor naţiuni sau grupuri diverse”.

Aceasta definitie nu anuleaza faptul ca cei care se ocupa de aceasta arta trebuie sa fie artizani de o calitate direct proportionala cu potenta statului pe care il reprezinta. Cu cat statul este mai slab, cu atat artizanul reprezentativ trebuie sa fie mai profesionist si mai eficient. Nu ma folosesc de sintagma stat mic sau mare pentru ca aceasta sintagma, de fapt, nu a a fost reala niciodata. Olanda este un stat mic si totusi Olanda are o influenta politica mult mai mare decat  cei 42 de mii de kilometrii patrati, iar Israelul isi poate permite sa jongleze cat doreste, desi are 22 de mii de kilometri patrati si numai 7 milioane de locuitori. Un lucru comun intre cele doua state, pe care omul de pe strada le-ar numi mici, sunt  obiectivele diplomatice ale statelor respective. Ambele state au strategii, care implica obiective trasate pe niste perioade de timp care deseneaza decenii din istoria tarilor si popoarelor respective.

Bineinteles ca lucrurile scrise acum aproape un an si jumatate sunt mai actuale pentru noi, romanii, mai mult decat oricand. Nu cred ca in ultimii 50 de ani, portofoliul Ministerului de Externe a fost detinut de cineva cu lipse de competente mai pregnante decat dl Marga. Dl Marga habar nu are ce inseamna diplomatie la fel de mult cu cat cei care l-au numit nu stiu despre ce este vorba. Ceea ce poate face dl Marga la Ministerul de Externe al Romaniei reprezinta numai stricaciuni si gafe greu de recuperat. Nu cunosc nici macar un singur caz in istoria diplomatica a omenirii cand un domn la varsta dlui Marga si-a inceput o cariera diplomatica.

In titlul articolului m-am folosit de plural pentru ca nu exista un domn Marga singular, Marga este un reprezentant al multor domni de tip-marga, care joaca un rol nefast, trasat de niste papusari ai lui Ponta si Crin Antonescu. Acest nou guvern pe care il putem numi GSaP (Guvernul de Salvare a Puscariabililor) a fost format numai pentru a-i salva pe Voiculescu, Nastase, Catalin Voicu, Andon si pe toti puscariabilii care viseaza o achitare scurta si continuarea jafului intrerupt (sporadic) de niste incercari de reformare a institutiilor statului de drept (si asta am mai scris-o ieri).

Pericolul faptului ca Marga a ajuns Ministru de Externe este si mai mare avand in vedere ca Serviciul Diplomatic romanesc, intr-un fel sau altul, a devenit din ‘89 incoace un “serviciu de pripas,” alcatuit din indezirabili politici, dar cu influenta de multe feluri, fosti politicieni fara “loc de munca”, dar cu pile sus-puse si datornici ai tuturor sistemelor politice care s-au perindat in Romania tranzitiei. Numitorul comun al majoritatii este lipsa competentelor necesare, slugarnicia si dezinteresul.

Asa cum am mai scris, fara sa diminuez sau sa jignesc sute de oameni onesti, care lucreaza in serviciul diplomatic romanesc, este extrem de facil sa constati nivelul rudimentar al diplomatiei romanesti. Suficient sa vezi rezultatele si/sau sa vizitezi ambasadele Romaniei in multe state occidentale ca sa intelegi acest simplu fapt.  Marga poate fi un medicament fatal in aceasta configuratie  pentru incercarile Romaniei de a-si promova interesele vitale in anii si deceniile urmatoare.

“Domnii” Marga au sarcina clara de a-l instala pe Voiculescu la Cotroceni prin interpusul lui – Crin Antonescu. Pamanturile parjolite si fantanile otravite nu conteaza. Ipoteza de lucru a “domnilor” Marga este simpla – cetateanului din Ciorogarla nu-i pasa de politica externa a Romaniei – Adevarat! Fiului lui, care lucreaza in Europa, ii pasa, deci partida este departe de a fi castigata.

P.S. Ceea ce ma deranjeaza cel mai mult  este sala statuilor de ceara din Modrogan, care de la Blaga la Voinescu sunt intr-o criza de idei absoluta,  de parca se joaca in fata noastra un blat infiorator.   S-au tampit de tot sau cine stie – au fost tampiti de la inceput!

213 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Reblogged this on OanaAlmasan.

    oanaalmasan

    26/05/2012 at 3:06 pm

  2. salut
    1
    Vrem sau nu vrem trebuie sa notam si ministerul de externe sovietic (rus) ‘specialistii” in domeniul diplomatic care de multe ori ‘le-au luat fata’ colegilor de la Departamentul de Stat
    2
    Credeti ca dupa ce ar cistiga alegerile si ar scapa de Basescu usl l-ar schimba pe Marga cu Corlatean ? Nu stiu , daca ma gindesc ca Felix si tovarasii lui nu sunt de capul lor. Ei fac parte din coloana a5a ruseasca in Romania si depun multa rivna in jobul lor.

    lastnightmusic

    26/05/2012 at 3:36 pm

    • Sunt in recuperarea timpului pierdut dupa esecul Geoana.

      mar

      26/05/2012 at 3:43 pm

    • Unu la mînă că sînt interschimbabili. Niște simpli GI de culoare roșie și doi la mînă: de acord tine. 😆

      filadel

      26/05/2012 at 6:09 pm

  3. Buna ziua 🙂
    Declaratia facuta de dinozaurul rosu Marga la Digi 24 pe mine m-a pus pe ganduri 😦 Sa intelegem ca se va introduce obligatia ca la jurnalul de stiri 10 min. sa fie despre Rusia si maretele reallizari, sau vor introduce obligativitatea abonamentelor la reviste/siteuri despre Rusia si studiul in scoli al limbii ruse. Ca omul este disperat si ca face politica Rusiei pe fatza este vizibil si de la Poplaca, ce nu pricep eu este lipsa de reactie a oamenilor normali din aceasta tara, a ONG-urilor, a ziaristilor. Declaratiile acestui Marxist cu sufletul vandut de o viata ar tb sa genereze reactii vehemente.

    mar

    26/05/2012 at 3:40 pm

  4. mai pe fatzä nu se poate,
    M;arga este un kgb-ist- un gunoi bätran si mucegäit,
    asta face romania de ras, trebuie urgent, dat jos, acest
    guvern de adunäturi, de escroci si figuri securiste.

    asta este guvern cinstit si civilizat???????

    Jos Guvernul Ponta!

    theo- nona

    26/05/2012 at 3:53 pm

  5. salut
    cred ca astia vor cu tot dinadinsul sa ne scoata in strada.

    Dan Popa din Brasov

    26/05/2012 at 3:59 pm

    • buna ziua
      pai la cum se comporta nu e departe;
      si cum ponta e fan guevara declarat si probabil mao,un tienanmen european n-ar fi exclus

      intamplator

      26/05/2012 at 5:42 pm

    • da cretin ministrul acesta are voie conform legii sa faca instigare publica si sa acuze public ca cineva trebuie arestat? separatia puterilor in stat unde ma-sa este?

      Sare'n Ochi

      26/05/2012 at 8:02 pm

  6. nici PONTA , nu este departe, are legäturi secrete cu rusii si china,

    PONTA , demisia.

    pe MRU, l-au tocat färä motiv, ce departe era romania acum cu el.

    JOS GUVERNUL PONTA!

    in stradä nu iese nimeni, cä nu se pläteste, iar romanii sunt färä
    moral, niste lasi, ce se lasä umilitzi.

    theo- nona

    26/05/2012 at 4:03 pm

  7. buna ziua
    marga este dezastru national;restul discutiei este inutila
    cind bnr e in weekend euro isi face de cap;cursul ” danseaza” intre 4.470-4.4780

    intamplator

    26/05/2012 at 4:04 pm

  8. indivizii astia doi nu mai au simtul masurii?nu ca m-as topi de dragul lui pinalti,dar se depaseste orice masura;
    este indem clar la violenta fizica/de la vadim n-am mai auzit asa ceva

    http://www.adevarul.ro/locale/piatra_neamt/alegeri_locale_2012-rezultate_candidati-Victor_Ponta_dezlantuit_la_Piatra_Neamt-_-Faceti_un_apel_la_112_sa-l_ia_pe_Pinalti_0_707329375.html

    intamplator

    26/05/2012 at 4:15 pm

  9. hello,

    este halucinant acest guvern.
    a inceput si anontescu sa măcăie, ca vreo tri saptamini a tacut din gura,
    era prea speriat ca nu mai ajunge presedinte?!

    oricum marga cu gafele lui dovedeste (inca o data) ca odata cu instalarea guvernului pontănac
    au fost reactivati securistii pro_WWPutin fara acordul si vointa instrumentului ponta.
    el doar se executa, are pacate pe constiinta si trebuie sa danseze la comanda.

    a retras scrisoarea ISC??

    skorpion

    26/05/2012 at 5:01 pm

  10. Salutare, natiune ! 🙂
    Ramura secu-KGB a revenit si-si face mendrele, coordonata de batranul papusar Ilicescu.
    In ce priveste „Modroganii”, au fost tampiti de la inceput.
    Dovada ca i-au lasat pe pesedoi sa revina la putere, fara nici o reactie.
    Au creierele amortite, nu pot mai mult.
    Impotenti, care va sa zica. 😦

    Tzepelica

    26/05/2012 at 5:51 pm

    • e a 2 a oara cand dupa 90 cand dupa o guvernare din care a facut parte PD ….slugile lui ilici revin la putere pe cai mari. o fi intamplator?

      zigzag

      26/05/2012 at 5:55 pm

      • au revenit? cand? ce-ar fi sa te mobilizezi pentru vot, nu pentru bagat soparle?

        Sare'n Ochi

        26/05/2012 at 8:05 pm

  11. poate ii ajuta pe bucurestii indecisi;nu are bani,are viziune,are solutii

    intamplator

    26/05/2012 at 5:52 pm

  12. corectie
    ” bucurestenii”

    intamplator

    26/05/2012 at 5:53 pm

  13. buna seara tuturor! 🙂 „P.S. Ceea ce ma deranjeaza cel mai mult este sala statuilor de ceara din Modrogan, care de la Blaga la Voinescu sunt intr-o criza de idei absoluta, de parca se joaca in fata noastra un blat infiorator. S-au tampit de tot sau cine stie – au fost tampiti de la inceput!” …. tampiti n au fost , ei sunt destul de ingeniosi daca au reusit sa imparta cetatenii acestei tari in „uslamisti” si „oranjgutani”. am fost noi „idioti utili” si am servit fara intrebari prea multe diverse actiuni. cum a fost campania ptr candidatura lui blaga vs oprescu? seamana cu cea a lui prigoana vs oprescu? ne miram ca marga vrea „relatii bune” cu rusia ? pai ce Rusia are relatii rele cu Romania? cine domina in energie -de ex – piata romaneasca ? nu Rusia?tin minte acea a postare a ta , Theophyle -caracatita baietilor destepti .pai dupa ce ai prezentat in acea postare … cred ca avem relatii super cu Rusia , iar din cand in cand ni se baga spaima ” cutare ne da pe mana rusilor” .parol.. ne au dat fesenistii inca din 90 pe mana rusilor.la mica intelegere cu marii nostri aliati.” voi luati influenta economica, noi cea politica” .pe romani? sa i dam dreq .. la capsuni cu ei ! . cand te gandesti ca melescanu firu’ rosu si maior nasu de pontalai n au fost numiti cu japca …da te gandesti ca asistam la un blat infiorator, in care cetatenii romani pun patos ,critica iar cineva sta deasupra borcanului numit Romania si se hlizeste in fiecare dimineata !

    zigzag

    26/05/2012 at 5:53 pm

    • Unii si-au vazut sacii-n caruta si nu-i mai intereseaza (Videanu – „sa traiti, domn` Nastase !).
      Altii nu pot lucra decat la ordin (Boculetz).
      In sfarsit, pe altii nu-i duce capu` (nu va spui cine, ca-i stiti).

      Tzepelica

      26/05/2012 at 5:57 pm

      • vezi ca sunt altii mai independenti si lucrativi pe la USLinoasa. nu le faci tu nitel reclama?

        Sare'n Ochi

        26/05/2012 at 9:16 pm

        • Casca ochii, subiectul era altul.

          Tzepelica

          26/05/2012 at 9:25 pm

          • casca-ti mintea, subiectul este sa nu-l mai jignesti pe Boc cu USLamisme!

            Sare'n Ochi

            26/05/2012 at 9:27 pm

            • Boc s-a jignit/se jigneste singur.
              Prea multa „sare-n ochi”, daca inca n-ai observat. 🙂

              Tzepelica

              26/05/2012 at 9:40 pm

              • genul acesta de comentarii sunt in afara subiectului Boc. s-a jignit muncind si incasand flegme nemeritate. de aceea zic ca poate pentru unii sunt mai ne-auto-jignibili si mai putini slugi alde Crizel si Che Gargara. cam mult praf rosu pe post de zori-de-zi.

                Sare'n Ochi

                26/05/2012 at 9:51 pm

              • Nu vrei tu sa-ti dirijezi veninul jegos („USLinoasa/USLanisme”/”praf rosu”/etc.) in alte directii, adica acolo unde trebuie ?
                Altfel, starnesti doar hazul, risipindu-ti in van energia revolutionara.
                PS
                Nu-i asa ca am o atitudine „dusmanoasa” vis a vis de idolul-cosas ? 😆

                Tzepelica

                26/05/2012 at 10:02 pm

              • @Tzepelica, esti extrem de plictisitor. pe deasupra si perfidel sub masca mimarii unei profunde dureri anti-USL 😀 ce-ar fi sa-i lasi pe altii sa aprecieze, nu sa te substitui tu ca masurator al ilaritatii posibile pe care as putea-o eu provoca. slabutii in argumente isi trag intotdeauna prieteni imaginari de partea lor si se substituie in aprecieri ca fiind reprezentantii a mai multi. 😀

                Sare'n Ochi

                26/05/2012 at 10:08 pm

              • 😀 ai doar o atitudine nitel copilaroasa. atat. dar te inteleg – cosasul a fost prim ministru, tu un mic anonim comentand ranchiunos pe bloguri.

                Sare'n Ochi

                26/05/2012 at 10:10 pm

              • vaezi, la plecare, sa nu uiti, dupa ce i-ai pus piedica lui Boculetz, sa-l tragi si de codita 😀

                Sare'n Ochi

                26/05/2012 at 10:16 pm

              • Ajunge.
                Te-ai dat destul in stamba.
                PS
                Cosasul mai bine ramanea la coasa.

                Tzepelica

                26/05/2012 at 10:19 pm

              • TIMI,
                chiar esti foarte nedrept cu Emil Boc !!!

                skorpion

                26/05/2012 at 10:20 pm

              • @skorpi, Boc pur si simplu n-are anvergura de PM.
                Nu poate/nu stie sa conduca o echipa.
                Lasand la o parte faptul ca e complet in afara problemelor economice (acute in perioade de criza).

                Tzepelica

                26/05/2012 at 10:29 pm

            • @Tzepelica, ajunge ii spui plodului tau, daca ai unul.
              ranchiuna ta este de prost gust si-ata. vorba unuia: bine ca esti tu destept! dar cosasul tot Prim ministru a fost, iar tu tot un anonim comentand veninos pe bloguri ramai! cu datul in stamba ramane cum ti-am zis – la aia cu care te-ai tras de bracinari, nu mie!

              Sare'n Ochi

              27/05/2012 at 4:06 pm

          • @tzepelica. Adu-mi amine care din urmatorii era mare expert in economie? De Gaulle,Adenauer, Chirac, G.W.Bush, De Gasperi, si ar mai fi!

            cinic

            27/05/2012 at 2:42 pm

    • @zig zag
      m-am abtinut pina acum,dar din ce in ce mai mult postarile Dvs seamana cu ultimii ani ai lui ceausescu,sau,in zilele noastre cu extremistii aia din grecia( stinga sau dreapta,tot un drac)
      mai usor,mai putin patetic,mai multa actiune si mai putine lozinci ” mobilizatoare”

      intamplator

      26/05/2012 at 5:57 pm

      • Am inteles sa traiti!!!! „mai usor ” ce vrea sa insemne … ca restul am inteles tot ! ?

        zigzag

        26/05/2012 at 6:01 pm

        • @zig zag

          simplu: discursul dvs seamana cu al lui ponta ,numai ca e in extrema cealalta
          si cum contrariile se atrag…..

          intamplator

          26/05/2012 at 6:05 pm

          • sau vorba lui @tds cu al lui antonescu,ca nu e diferenta intre pacalicii aia doi

            intamplator

            26/05/2012 at 6:07 pm

            • cititi dvs aceasta postare : https://theophylepoliteia.wordpress.com/2012/02/16/saga-energetica-a-romaniei-si-baietii-destepti-din-energie-1/ . n am auzit ca chuky sau tonta sa ridice asemenea probleme. si apoi puneti-va urmatoarea intrebare: ce ar mai putea dori rusii de la Romania? :)) dar asa calm , fara „mai usor ” etc 🙂 ps: priviti cu atentie si graficul, apoi analizati realitatea ultimilor 3 ani? adica s a schimbat ceva? si daca mai aveti dubii dupa ce cititi sau recititi postarea respectiva ….mai puneti va intrebarea : cum se face ca pdl alaturi de psd au votat o ordonanta cu dedicatie ptr securistul ioan nicolaie – celebra ordonanta cu privire la gazele primite 🙂 . ar mai fi exemple dar respect porunca dvs ” mai usor ” . 🙂

              zigzag

              26/05/2012 at 6:14 pm

              • Mafia e transpartinica, draga @zigzag.
                Sigur ca pt. unii e greu de inteles… 😦

                Tzepelica

                26/05/2012 at 6:17 pm

      • Sa inteleg ca postarile tandemului de mai sus sunt ceea ce se chiama un „flame war”, adica mica diversiune prin care doi trolli ocupa spatiul cu o tema secundara ca sa inerveze pe toti ceilalti si sa acapareze discutia? Acum ce sa zicem „Nu raspund la provocari?”. Unul e totusi mai subtil… deci mai suportabil..e interesant sa vezi cum actioneaza..

        dica

        27/05/2012 at 11:26 am

    • reiese ca Basescu e omul rusilor intrucit el i-a numit pe Maior si Melescanu (rindul 4 de jos)

      iar fesenistii (adica toti inafara de chucky) ne-au dat pe mina rusilor in 90 la intelegere cu americanii(r6 de jos)

      lastnightmusic

      26/05/2012 at 6:03 pm

      • atat poti ..atat pricepi. 🙂 din finalul postarii lui Theophyle de azi .. ce pricepi? ps: intre fesenisti intra si chuky- pe post de sluga a lui felix . de fapt chuky e sluga la mai multi , dar cum conu patriciu se pare ca a reintrat in gratii ( vezi cum s a recuperat datoria rompetrol catre statul roman pe timp de criza ) nu-l mai nominalizez aici. ps2 – s-ar putea totusi ca melescanu sa fie de fapt un pro atlantic desavarsit iar acuzatiile aduse de a lungul vremii sa fi fost doar „vorbe in vant” .nu?

        zigzag

        26/05/2012 at 6:18 pm

  14. Buna seara,
    (la mine e intuneric din cauza ploii)
    In legatura cu ministerul de externe, am pus azi noapte un link cu un interviu al lui Baconschi si, neprimind reactii, il mai pun odata aici pt. ca e la tema (repetitia- mama invataturii);
    http://www.ziare.com/teodor-baconschi/pdl/baconschi-mae-populat-de-tuteri-politici-transferati-direct-de-pe-platourile-antenei-3-1169431
    Astia de la PDL incearca sa critice guvernul, dar sunt prea bine crescuti iar raspunsurile sunt zgomotoase si grosolane ca sa acopere adevarul
    Ce cauta Dan Petre la MAE? si madam Inter nu stiu cum?
    Eu cred ca la PSD ar mai fi oameni cat de cat mai potriviti pe posturi dar Ponta parca e pus sa distruga tot, inclusiv propriul interes de a castiga la parlamentare.

    cedric

    26/05/2012 at 5:57 pm

    • poate joaca bine Ponta in sceneta? 🙂 ca a mai pus cineva intrebarea asta . 🙂 😀

      zigzag

      26/05/2012 at 5:59 pm

    • @cedric
      aici e de discutat,bine crescut sau rau crescut; de la oameni de la care nu ma asteptam am auzit reactii negative la ultimele discursuri ale lui mru( recunosc ,nu le-am auzit): reactiile au fost de genul ” domle asta cere numai sa muncim,numai sa facem ,dar ei ce fac…?
      e un punct de vedere.poate minoritare,dar daca nu?

      intamplator

      26/05/2012 at 6:02 pm

      • Partea proasta pasamite este ca MRU pasimaite a incercat sa foloseasca acelasi tip de mesaj care l-a folosit in Ardeal in restul tarii. Nu prea merge. Vezi comportament inundatii…..

        eugeni

        26/05/2012 at 6:14 pm

    • Ziua buna oameni buni,

      Cedric, am cetit de ieri, dar nu prea am avut ce comenta…..

      Ponta imi pare ca o marioneta. Gruparile de interese din spatele lui se lupta puternic in spatele lui. Imi este frica de momeontul in care se ajunge la un „modus vivendi” o impartire a teritoriului. In acel moment va fi LINISTE o liniste de te vor durea urechile.
      Cu cat trece timpul probablilitatea „sa fie liniste” este mai mare.

      Din pacate interesul Romaniei nu exista nici macar de fatada, la aceste grupuri.

      eugeni

      26/05/2012 at 6:08 pm

  15. Nu putem decat sa multumim „greilor” din PDL ca am ajuns la mana echipei Felix-Ilicescu.
    Desi i-am tras de maneca permanent, au dormit pe ei.
    Sau si-au vazut numai de interese.
    Bravo baieti !

    Tzepelica

    26/05/2012 at 6:15 pm

    • Cat i-a „biciuit” Basescu si tot degeaba!
      In alta ordine de idei , ce ziceti de scandalul cu reinhumarea nazistului ungur la Odorheiul Secuiesc?
      Acum cateva minute, Mircea Dusa zicea ca au ” iNdentificat” o urna cu cenusa umana care pare a respectivului. De ce ar aduce-o pe sest? Nu se potolesc ! Inhumarea a fost atacata de prefectul de Harghita, in contencios deci e blocata deocamdata. Nu ne plictisim!

      cedric

      26/05/2012 at 6:25 pm

      • De inhumat n-au decat sa-l inhumeze unde vor.
        Dar fara onoruri, cum vor `mnealor.

        Tzepelica

        26/05/2012 at 6:27 pm

        • Nu stiu citi oameni a omorit hitleristu’ ala dar pe ilici care e vinovat de mii de morti dupa 25 il vor ingropa cu 21 salve de altilerie, funeralii nationale, kirpa rinjind pe afet de tun , cai mascati, lume, popor, servitoare, bizoni

          lastnightmusic

          26/05/2012 at 6:34 pm

          • uff..aici suntem de acord. cu mentiunea ca dosarele lui ilici sunt inexistente in epoca …stii tu care.

            zigzag

            26/05/2012 at 6:36 pm

            • da… dosarul lu ilici l-a inghitit Basescu iar coperta i-a dat-o lui Kovesy sa acopere muraturile acasa..

              lastnightmusic

              26/05/2012 at 6:40 pm

          • De la mine va primi o binemeritata flegma.
            „Onor-ul ” pe care-l merita.

            Tzepelica

            26/05/2012 at 6:39 pm

          • Nu se stie!! Mai avem de asteptat asa ca pana atunci poate vin unii la putere care il ingroapa in taina!

            cedric

            26/05/2012 at 6:52 pm

    • Cu ce difera de politica de cadre a PDL ?
      Ca mie (am numeroase exemple din ministerul economiei plus companiile care tin de el) imi scapa…

      Tzepelica

      26/05/2012 at 6:25 pm

      • Pai ai PDL, draga tzepelica nu mai angajeaza de o luna si in urmatorii 4-8 ani. – Angajeaza astia noi dar la dublu

        lastnightmusic

        26/05/2012 at 6:29 pm

        • Sa te aduc cu picioarele pa pamant :
          – in vremea „somitatii” de la min. economiei (Ariton) la una din companii s-a creat un post pt. o clienta politica, post pe care l-au numit „director management”. 😆
          Clienta era nevasta unui secretar de stat de la interne.
          – tot atunci au aparut posturi de directori de proiect (cu masina si secretara) desi „proiectul” nu exista.
          Protejatii erau ai lui Tudor Serban, secretar de stat, PDL-ist de frunte.
          Daca nu se pricepe ca asta i-a macinat, degeaba… 😦

          Tzepelica

          26/05/2012 at 6:35 pm

          • Eu am pus poza aia ca sa ne distram un pic … dar…

            lastnightmusic

            26/05/2012 at 6:38 pm

            • Nu cred ca avem motive ca sa „ne distram”.
              Mi se pare cam groasa.

              Tzepelica

              26/05/2012 at 6:41 pm

              • Ai grija sa nu intri in depresie . Treaba va tine citeva sezoane bune

                lastnightmusic

                26/05/2012 at 6:44 pm

              • Nu-mi duce grija, am suficienta treaba.
                La astia doar trag cu coada ochiului.

                Tzepelica

                26/05/2012 at 6:49 pm

  16. Salut pe toata lumea 🙂

    Daca imi permiteti si mie un comentariu simplu la ceea ce am scris, deci:

    1. Echipa Ponta a fost numita sa rodeze un exercitiu de acaparare a cat mai mult cat mai repede pozitiile de forta pregatitoare la alegerile locale si parlamentare;
    2. Aceasta „echipa de asalt” a papusarilor trebuia sa organizeze alegerile si sa castige peste 50% din voturile electoratului;
    3. Trebuie salvati de la puscarie toti puscariabilii pe rol si sa bage frica in justitie, ANI, etc;
    4. Trebuie sa schimbe legile care pot fi schimbate si sa adopte legile convenabile;
    5. Sa faciliteze un conflict institutional si sa-l demita pe Basescu. Cred ca luptele se vor da in justitie si in politica externa;

    Acum

    A. Basescu a gresit ENORM neputand sa ajunga la linia de start anticipata, adica alegerile locale cu guvernul MRU;

    B. MRU a gresit ENORM ca nu a anticipat potentialele tradari ale pedelistilor in frunte cu Frunzaverde si duipa aceasta tradare nu a facut nimic timp de 24 de zile.

    C. PDL greseste ENORM acum ca nu este instare sa puncteze greselile grave ale lui Ponta.

    That’s all flolks!

    Theophyle

    26/05/2012 at 6:31 pm

    • buna seara ! punctat perfect, multumesc. 🙂

      zigzag

      26/05/2012 at 6:34 pm

    • Salut ! 🙂
      In plus, au gresit enorm actionand exact ca PSD.
      Numind in posturi de decizie habarnisti dar clienti politici.

      Tzepelica

      26/05/2012 at 6:37 pm

      • Salut timi 🙂
        Asta a fot inainte de criza si pierderea puterii 😦

        Theophyle

        26/05/2012 at 6:44 pm

        • Da, dar a erodat enorm imaginea.
          Ca sa nu mai vorbesc de celebra „restructurare” a adiministratiei, care stim cum s-a facut.

          Tzepelica

          26/05/2012 at 6:47 pm

      • tzepe, salve. Eu te-am mai intrebat odata: cum faci, din pozitia de decident la Hidroelectrica sa pastrezi si pretul curentului jos, sa dai profit maxim la stat si sa faci si investitii? daca nu-mi spui, am sa strig la A3 ca esti incompetent! Or fi fost marii matematicieni incompetenti pt. ca n-au putut rezolva cvadratura cercului? Sau o rezolva Ponta prin hotararea Consiliului National?

        cinic

        27/05/2012 at 2:48 pm

  17. Salut 🙂
    Prea multe greseli in trecut, iar acum o tacere pe care nu mi-o explic decat in contextul unui „blat”.

    Diana

    26/05/2012 at 6:48 pm

    • Tacerea e greseala din prezent. 😦

      Tzepelica

      26/05/2012 at 6:50 pm

      • Presa urla, se pare ca unii potentiali votanti de stanga sunt nemultumiti de pontalau & co. (dupa cum aflu din comentariile de aici) si totusi PDL nu „se baga”. Bizar. Sa fie doar o greseala?

        Diana

        26/05/2012 at 6:53 pm

        • Dar ce ma mir, doar nu cu contributia PDL s-a ajuns aici?

          Diana

          26/05/2012 at 6:55 pm

  18. offtopic : gata si andrei ….

    grig

    26/05/2012 at 6:56 pm

    • Salut grig,
      am luat cunostinta acum cateva minute! S-a intors acasa 🙂

      Theophyle

      26/05/2012 at 7:01 pm

    • ce s-a intimplat ?

      lastnightmusic

      26/05/2012 at 7:02 pm

      • Andrei a pus cheile pe masa!

        Theophyle

        26/05/2012 at 7:08 pm

  19. Bine , stim ce a fost. Dar ce e de facut? Sau, mai e ceva de facut pana la parlamentare?
    Cred ca momentul cheie va fi pe 30 mai (daca nu s-o amana) !

    cedric

    26/05/2012 at 6:58 pm

    • Salut cedric,
      E mult de facut. Intrebarea este daca avem cu cine sa facem 😦

      Theophyle

      26/05/2012 at 7:02 pm

      • N-avem „nemti” vorba lui Arghezi!

        cedric

        26/05/2012 at 7:05 pm

      • si cu mine

        mae

        26/05/2012 at 7:19 pm

        • salut!
          Welcome!

          Theophyle

          26/05/2012 at 7:21 pm

  20. Seara buna
    „S-au tampit de tot sau cine stie – au fost tampiti de la inceput! ” 😆
    Au fost asa mereu Theophyle . Rupti de realitatea internationala , napaditi doar de grija salariului , a promovarii in functie si asta doar datorita linsului . Ca emigrant de lunga data vad cam ce e prin consulatul din Italia si inapoierea culturala dar si tehnologica a „expertilor” care pentru noi sint cartea de vizita a patriei mama .(sau muma) 😦

    stefan60

    26/05/2012 at 7:00 pm

  21. dacä atzi ajuns pe mana hoardei rosii, condusä de securist si criminal,
    nu e vina nici a lui Bäsescu ,nici a lui Boc , nici a lui MRU:

    este vina romanilor,-majoritatea

    se umilesc pt. un pui mort, s-au catziva lei, suntetzi lasi, nu suntetzi fideli.

    atzi ajuns pe mana voastra:

    zig;
    stilul täu il cunoastem si soparlele,.

    ce face acest guvern, este drumul cu 22 de ani inapoi.

    Jos Guvernul Ponta!

    theo- nona

    26/05/2012 at 7:02 pm

    • va mentineti afirmatiile facut pe blog cu privire la nasul lui ponta? daca da … sa stiti ca nu eu l am numit director al respectivului serviciu.si nici pe cel ce il numeati „securistu” melescanu nu l am numit. in plus, nici poporul roman nu l a desemnat pe tonta premier.ps: nici pe pedelaci nu i am determinat eu sa l tradeze pe MRU si sa faciliteze venirea slugilor lui felix la putere.

      zigzag

      26/05/2012 at 7:09 pm

  22. Am aflat ca madam Plumb a demis directorul de la Apele Romane Jiu! Numai atata poate sa faca impotriva inundatiilor?
    Unde e Ponta, ca ii simt lipsa pe tv? Nici Oprescu nu se mai vede de cand ploua in nestire. Dansii ies in public doar in momentele festive sau cand injura pe Basescu si PDL, in rest capul la cutie ca e mai sanatos.
    Acum ar trebui atacati non-stop, dar , din pacate , n-are cine. Or fi ocupati cu campania pentru locale?!

    cedric

    26/05/2012 at 7:03 pm

    • Femeie „desteapta” 😆 si luminata!

      Theophyle

      26/05/2012 at 7:07 pm

  23. Buna seara, dragi prieteni !

    ela

    26/05/2012 at 8:07 pm

    • Buna seara!

      cedric

      26/05/2012 at 8:24 pm

    • Buna 🙂

      mar

      26/05/2012 at 8:28 pm

  24. Baietii veseli au terminat operatiunea ZFU (galetile nu mai sunt la moda) si au trecut la alte subtilitati…”stiu ca mama este in varsta, treci pe la Primarie ca putem sa te ajutam cu ceva medicamente, poate te ajutam sa obtii si un carucior, poti sa depui si ptr. insotitor dar avem si noi nevoie de un mic sprijin”. Dialog strict autentic si cu surprize, ptr. ca era si o adeziune pe langa semnatura de sustinere. Evident ca respectiva persoana a rupt hartia. Concluzia, sunt disperati ptr. ca oamenii normali au inceput sa reactioneze si vor sa aplice corectii, cel putin in comunitatile in care primarii/consilierii au migrat. Nu mai vorbesc ca au inceput sa circule informatiile legate de intelegeri de culise, din pacate acest lucru care va genera votul pus aiurea. O sa avem comunitati conduse de PPDD sau PRM, posibil si judete 😦

    mar

    26/05/2012 at 8:15 pm

  25. Atitudine de PM 😦 – Am fost şi sunt om al legii şi pot să spun că am întâlnit mulţi hoţi în viaţa mea, dar niciunul mai mare decât Flutur. Sunt om politic şi recunosc că am întâlnit mulţi mincinoşi în viaţa mea, dar niciunul mai mare ca Flutur. Am întâlnit mulţi miniştrii, dar niciunul care să omoare găinile oamenilor şi să vândă apă chioară şi apoi să bage milioane în buzunar pe necazul dumneavoastră. L-am cunoscut şi îl cunosc pe Emil Boc, slugarnic, mincinos, dar primarul Ion Lungu e mai rău decât Boc. Când aude de Flutur, parcă aude Boc de Băsescu”
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/victor-ponta-nu-e-suficient-ca-cei-care-au-furat-sa-ajunga-in-puscarie-trebuie-sa-le-luam-banii-furati-inapoi-265305.html

    mar

    26/05/2012 at 8:24 pm

    • mare mincinos tontalau … toata tara stie ca se intalneste zi de zi cu alde felix sau bombonel , adevaratii tatici ai hotilor :))

      ziggzag

      26/05/2012 at 8:46 pm

  26. Buna seara Theophyle,
    Buna seara prieteni,
    Am ajuns la finalul experientei cu responsabilitati asumate in NR. V-am citit in tot acest timp.
    Sper sa continuam impreuna si cu totul altfel constructia dreptei in Romania. Capital uman de buna calitate exista, speranta nu a murit.
    Atat pentru moment.
    O zi buna in continuare 🙂

    Andrei

    26/05/2012 at 8:27 pm

  27. Rugaminte
    care doriti, va rog vizitati si aceasta adresa. Conteaza in lupta pentru Cluj-Napoca.
    http://www.facebook.com/EmilBoc.Intotdeaunapentruclujeni

    Sare'n Ochi

    26/05/2012 at 8:34 pm

  28. PDL nu tace. Blaga a iesit de cateva ori, Macovei pe justitie, Baconschi si Diaconescu pe externe, Funeriu pe educatie, Sulfina pe transporturi, etc. Directiva, probabil, este sa nu scoata decat oamenii credibili la atac, pentru maxim de efect. Si cum oamenii credibili sunt putini, si cum presa nu prea le e favorabila inca(desi situatia se va schimba), rezulta impresia de tacere generala.
    Cred ca PDl va deveni din ce in ce mai vocal, pe masura ce USL va face din ce in ce mai multe greseli.

    Eduard

    26/05/2012 at 8:35 pm

    • Cam slab misca.
      Tontacul da in gropi, chiar si stangistii maraie. Ar trebui profitat imediat si mai in forta.

      Diana

      26/05/2012 at 8:38 pm

      • Momentan nu au credibilitate. Mai trebuie lasate apele sa se linisteasca. Degeaba iese Udrea acum sa critice USL, ca nu rezolva nimic, tot injuraturi isi va lua de la bizon. Mai trebuie sa se astearna putin uitarea…

        Eduard

        26/05/2012 at 8:48 pm

  29. Buna seara tuturor
    Theophyle, tu spui:”Basescu a gresit ENORM neputand sa ajunga la linia de start anticipata, adica alegerile locale cu guvernul MRU”
    Eu cred ca poate Basescu nu greseste ci doar vrea ca o parte din nehotarati sa gaseasca raspunsuri la intrebarile celebre „Cine-i acolo?” Cine-i acolo ascuns într-un întuneric de nepătruns? Cine-i acolo şi ne dictează faptele?”
    Cum? Cred ca adoptand frica ca si masca fortandu-ne sa recunoatem ca suntem ridicoli atunci cand ii cerem ca lumea, care a ieşit din ţâţâni, să fie pusă la loc doar de el.
    Trebuie sa admiti ca suntem putini care am reusit să convertim aparenţa în esenţă, să-l transformam pe a părea în a fi.
    In ceea ce-l priveste pe MRU, cred ca la el inca nu s-a ivit întrebarea majoră a lui Hamlet „a fi sau a nu fi?”.

    ion

    26/05/2012 at 8:44 pm

  30. Este prima data cand vad poza cu Antonescu beat. Ar trebui multiplicata si pusa pe toate zidurile , impreuna cu explicatiile. Nu stiu cine trebuie sa o faca , dar trebuie neaparat sa o vada si cei care n-au acces la internet.

    cedric

    26/05/2012 at 8:46 pm

    • unde e ?

      ziggzag

      26/05/2012 at 8:48 pm

    • este rostogolita din greu pe fb!

      ela

      26/05/2012 at 8:53 pm

    • e din ciclul „revolotia bunului simt” condusa si promovata de porumbaku lenes :)))

      zigzag

      26/05/2012 at 9:03 pm

  31. La Sare am vazut-o.

    cedric

    26/05/2012 at 8:51 pm

  32. Ce consultanti de iamgine o avea Antonescu? Nu l-au controlat la slitz macar cand l-au scos pe scena.
    Sau nu mai fac fatza la cate retusuri au de facut sau lucreaza pt. Ponta!

    cedric

    26/05/2012 at 8:58 pm

    • Horror! O sa incerce sa spuna ca este facatura. In general un om beat arata mizerabil, dar asta este de joasa spetza ptr. ca are pretentii de „mare om politic”. Imaginea asta mi-a aduce aminte de individa de la Targoviste 👿

      mar

      26/05/2012 at 9:09 pm

      • Buna seara.
        El poate spune ca este facatura dar uitati-va cum il privesc ceilalti, exact ca pe seful beat care ii pune intr-o situatie jenanta. La astia nu mai are ce le face, au niste fetze lungi cat antebratul 😀 .

        Gino

        26/05/2012 at 9:18 pm

        • Toti se uita tntr-acolo 😆

          Diana

          26/05/2012 at 9:22 pm

  33. Eduard – nu Udrea, no way.
    Aici e o problema – s-au purtat ca niste pesedei, de unde credibilitate?

    Diana

    26/05/2012 at 9:21 pm

  34. Buna seara! 🙂

    Intilnit azi elector dezamagit de PDL si care nu avea chef sa voteze la toamna. Acuma, dupa ce l-a vazut pe Ponta, abia asteapta sa voteze dreapta, intrebarea este cu cine la dreapta? Il asteapta pe MRU omul meu.

    Vad ca Andrei a aruncat prosopul NR. Bravo lui! Ma mir ca a rezistat asa de mult… (las ca si eu l-am criticat pe Nemtzeanu intii potolit, apoi mai apasat, apoi pe mail si apoi public, cind am vazut ca e incorigibil).

    Cit despre politica, sa avem putintica rabdare. Cum in Coalitia PDL-UNPR-UDMR a inceput sa se rupa ceva dupa respingerea legii comasarii alegerilor, sa asteptam contestatia pe legea VU si mai ales raspunsul CCR. Sunt multe puncte de rupere, si asta e unul dintre ele.

    Cetatean

    26/05/2012 at 9:37 pm

    • „Cand armata va fi pregatita va apare si generalul” Sun Tzu -parca, dar nu jur. Comunitatea asta poate fi un regiment de elita, cred eu.

      dica

      27/05/2012 at 11:02 am

    • Daca fumezi pipa poti fi sigur ca fumezi tutun, nu altceva.
      Cel putin tigarile locale sunt groaznice. Nu stiu ce baga in ele, probabil hartie de la reciclare inpregnata cu ceva nicotina obtinuta in combinatul de pe str. Chimiei nr. 1. Daca puneau varza si coji de cartofi erau mai eco.
      Ma bucur ca mai aud si altceva decat istericale stupide anti fumat.

      Diana

      26/05/2012 at 9:58 pm

      • Bineinteles ma refer la Nicotiana Tabacum, tutun, „iarba dracului”, nu la alte ierburi 🙂

        Diana

        26/05/2012 at 10:04 pm

        • …desi, la cum se comporta unii sefi de partide, dau permanent senzatia ca trag pe nas… 😆

          Tzepelica

          26/05/2012 at 10:06 pm

          • Sau la masea, dupa cum poti vedea la Sare 😆

            Diana

            26/05/2012 at 10:10 pm

  35. De acord, lumea il asteapta pe MRU.
    Dar il asteapta in echipa cu Monica Macovei, nu cu BVBU.
    Mare atentie, deci !

    Tzepelica

    26/05/2012 at 10:05 pm

    • perfect de acord! nici nu cred ca vor vrea alde BVB sa faca echipa cu el!

      Cetatean

      26/05/2012 at 10:16 pm

      • Eu ziceam „BVBU”.
        Cred ca e mai mult decat toxic ca madama sa se lipeasca peste imaginea lui MRU.

        Tzepelica

        26/05/2012 at 10:23 pm

        • de acord, BVBU. Nu am mai pus U caci pentru mine e subinteleasa.

          PS Pe 12 aprilie 2012 Udrea a spus ca vrea vot pe liste.

          Cetatean

          26/05/2012 at 10:27 pm

  36. mi-a disparut mesajul scris lui @timi ca este foarte nedrept cu Emil Boc

    skorpion

    26/05/2012 at 10:23 pm

  37. Emil Boc a primit in 4 mai titlul Onorific de Doctor în Drept (Honorary Doctoral Degree) din partea universităţii americane Michigan State University, distincţie acordată pentru activitatea politică, guvernamentală şi universitară.

    Michigan State University este între primele zece universităţi din lume în ştiinţele educaţiei, fizică nucleară şi psihologie industrială şi între primele 50 în ştiinţe politice şi administrative.

    Conferirea de titluri onorifice liderilor din diverse domenii de activitate este o tradiţie, încă din 1885, la Universitatea Michigan State University, iar studenţilor le sunt prezentaţi în acest fel personalităţi din lumea politică şi academică, pentru a le servi drept exemple şi pentru a le împărtăşi din experienţa lor.
    Condoleeza Rice, Nelson Mandela, Dick Cheney, Ellen Zwilich, câştigătoare a premiului Pulitzer, Robert Grubbs, Elie Wiesel, Henry Ford, Harry Truman au primit în trecut diplome onorifice de la Michigan State University.

    Emil Boc este primul lider politic din spaţiul est-european care a primit o recunoaştere din partea acestei instituţii.
    Cu această ocazie, fostul premier a susținut o prelegere publică cu tema: „The European Financial Criis: Romania’s Response” in fata cadrelor didactice si cercetatorilor din cadrul College of Social Science, the Institute for Public Policy and Social Research (IPPSR) and the School of Planning, Design and Construction (SPDC).

    Emil Boc a ținut un discurs la ceremonia de absolvire a unei noi generaţii de studenţi la nivel master si doctorat, în cadrul căreia președintele universtității, dr. Lou Anna Kimsey Simon, i-a decernat titlul în fața a peste 10.000 de participanți.

    scuze, ThPh, pentru lungimea mesajului
    🙂

    skorpion

    26/05/2012 at 10:24 pm

    • Ti-am raspuns mai sus, unde ai postat.
      Boc n-a fost in stare sa impuna guvernului pe care l-a condus mult trambitata reforma in administratie.
      Dupa „reforma”, de ex., ministerul dezvoltarii avea tot 30 de directori generali, ca si inainte.

      Tzepelica

      26/05/2012 at 10:37 pm

      • Tzepelica esti prea teapan . Scuze. Boc nu a reusit sa faca tot ce ne doream noi. Dar Boc e doar un omulet care a reusit totusi sa canalizeze votul spre legi importante ale unor forte politice care nu aveau nimic in comun si mai presus de toate nu aveau convingeri , aveau doar interese. Si in timpul asta toti loveau cu pietre il el : adversarii , presa , si noi cei puri, destepti ,drepti, informati … care stim tot ce trebuia sa faca Boc de unul singur si nu a reusit.Lasa ca a venit unul mai tanar, tupeist cu convingeri ferme. Sa-l evaluam pe Boc dupa mandatul acestui nou PM .

        Doina

        27/05/2012 at 12:08 am

  38. sal`tare tutulor,
    nu fiti defetisti. Si nici cautatori de puritate.
    MRU nu poate reusi fara PDL; chiar daca pe linga MM, Cristian Preda vor fi si Blaga, Udrea.
    Solutia imorala nu poate fi ocolita intotdeauna si mai ales in politica noastra.
    Pina la urma este de acceptat Blaga in locul lui Nastase si Elena in locul lui Cretinel.
    Iar in locul lui Ponta il prefer pe Boc cu toate pacatele lui.
    (Ca atare, ii doresc lui Boc sa cistige Primaria Clujului si PDL-ul sa-si caute alt lider.)

    victor L

    26/05/2012 at 10:27 pm

  39. ati uitat ca U va face un copil? deci se va retrage cel putin 1-2 ani din politica!

    skorpion

    26/05/2012 at 10:35 pm

    • Ai vazut tu chestia cu + ca s-a inverzit/inrosit sau ce culoare tre’ sa aiba?

      eugeni

      26/05/2012 at 10:39 pm

    • E bine, e foarte bine.
      Toata lumea a vazut la tv ca stie sa croseteze/impleteasca ciorapei. 😆

      Tzepelica

      26/05/2012 at 10:39 pm

      • Asta este necesar dar nu si suficient. mai trebuie ca „ales” si „trantorul”. Aici nu este usor, asta cere timp. 🙂

        eugeni

        26/05/2012 at 10:42 pm

        • Daca ii place „procesul tehnologic”, nu mi s-ar parea dificil… 😆

          Tzepelica

          26/05/2012 at 10:44 pm

  40. :mrgreen:

    skorpion

    26/05/2012 at 10:40 pm

  41. Sa-l nasca si sa-i traiasca.
    Dar eu nu ziceam ca e obligatoriu cu Elena, ci de preferat fata de altii. (Stii, era un afis a unei peremiste la alegeri: e de preferat (cu) o femeie.)
    De fapt, ura fata de Elena nu se bazeaza chiar pe realitate cit pe misoginismul mioritic si pe ceva reminiscente ramase de la alte „Elene” 😛

    victor L

    26/05/2012 at 10:40 pm

    • misoginism + lasitatea unora (chiar din PDL) de a-l ataca direct pe………..TBasescu!

      skorpion

      26/05/2012 at 10:44 pm

  42. E nevoie ca impotriva lichelelor cocotate sefi de partid (Ponta si Antonescu) sa vina oameni credibili, realizati profesional, nesantajabili, cu putere de convingere.
    Cum am mai spus, MODELE.

    Tzepelica

    26/05/2012 at 10:42 pm

    • exista asemenea Modele?
      da-mi citeva exemple, please

      (eu personal cred ca exista)

      skorpion

      26/05/2012 at 10:44 pm

      • Tara asta nu duce lipsa.
        MRU si Monica Macovei (a propos de misoginism) sunt doua exemple.
        Din nefericire, la varf au ajuns mai mult gunoaie, indivizi fara valoare, tupeisti care vor sa para ceea ce nu sunt.
        Culmea e ca sunt multi gugustiuci pe care chiar i-au ametit. 🙂

        Tzepelica

        26/05/2012 at 10:49 pm

  43. he..he
    daca ponta nu da un decret peste week end sa ” fixeze” cursul,sfirsitul lunii il va duce ” pe noi culmi” sparge si bariera lui 4,5

    intamplator

    26/05/2012 at 10:55 pm

    • si ratele se calculeaza de regula la cursul din prima zi a lunii
      votati usl

      intamplator

      26/05/2012 at 10:56 pm

    • Economia „duduie”… 😆

      Tzepelica

      26/05/2012 at 11:00 pm

  44. Citind toate comentariile voastre imi dau seama cat de greu va este (si mie, poate) sa ajungem la o analiza pertinenta si la concluzii prin care putem sa intelegem cu adevarat la ceea ce s-a intamplat. Daca noi nu vom intelege, nici o sansa ca electoratul sa inteeaga!

    Trebuie sa terminam cu deificare si sa facem putina ordine in ceea ce credem ca s-a intamplat! Fara asta dreapta nu are nici o sansa. Vom vedea in curand mai multi farisei de genul MN si a lui NR foarte veche in moravuri.

    Va asigur ca aceasta analiza va veni in curand – cu probe si nu cu vorbe de claca!

    Theophyle

    26/05/2012 at 10:59 pm

    • Ai mare grija in cine dai.
      Unii chiar ii iubesc patimas. 🙂

      Tzepelica

      26/05/2012 at 11:06 pm

      • nu stiu 😦
        intotdeauna am crezut ca adevarul elibereaza!

        Theophyle

        26/05/2012 at 11:07 pm

        • Dupa zeci de ani de comunism, multi prefera sa fie mintiti.
          Si-au pierdut curajul gandirii proprii, libere.

          Tzepelica

          26/05/2012 at 11:11 pm

  45. nu este vorba nici pe departe despre DEIFICARE sau iubire patimasa,
    ci de putina dreptate si discernere ce a fost rau, ce a fost bine,
    nimeni nu este numai bun sau numai rau….

    skorpion

    26/05/2012 at 11:10 pm

    • scorpi buna seara,
      daca cineva din sefii PD-L stia de doua luni inaintea „migratiunii” lui Frunzaverde ca acesta negociaza cu PNL si nu a facut nimic, daca cineva avea toate datele si rezolvarile si nu a facut nimic si in sfgarsit, daca cineva nu isi foloseste toate atributiile legale pentru a apara institutiile statului, atunci eu si tu suntem niste papagali!

      Theophyle

      26/05/2012 at 11:15 pm

      • daca…ai pus punctul pe i,
        daca!

        si daca nimeni nu a stiut absolut nimic????

        si daca totusi cineva a stiut, l-a lasat pe greata_verde sa faca pasul, ca sa ne procopsim cu guvernul ponta si pina la iarna sa se trezeasca toti papagalii si spalatii pe creier via latrine si sa voteze cum trebuie….

        daca…..acest cuvint cu atita mister in cazul de fata!

        skorpion

        26/05/2012 at 11:18 pm

        • skorpi,
          nu am cerut nimanui sa aiba incredere in ceea ce scriu. Te asigur ca stiu despre ce vorbesc – s-a stiut!

          Theophyle

          26/05/2012 at 11:22 pm

  46. seara buna all 🙂
    Amuzanta poza lui Marga.Doua oglinzi fatza-n fatza dau un efect asemanator 😆 desi ma indoiesc ca Marga ar intzelege substratul fizico-crepuscular 😆
    Citeam pe undeva(catzavencii ?/kamikaze ? ) ca musiul este dovada vie ca evolutzia omului,incepand cu maimutzele dupa teoria darwinista continua.Parca totushi cand a ajuns la domnia sa,ceva ceva tot s-a intamplat.Ca D-zeu si oamenii.I-a facut in asa fel ca totzi sa fie diferitzi.Cand a ajuns la chinezi s-a plictisit.Daca in loc de chinezi sunt fiintze comunistoide e cam acelashi lucru.
    In simbolistica mainilor,pozitzia lor asa cum este in poza(pluto) parca ar lasa impresia ca e transmitzator de mesaje.Divershi agentzi scholitzi ,nu mai zic unde,foloseau asha ceva.Poate mai folosesc.Mesaje recetzionate de undeva,desigur. 😉

    mircea

    26/05/2012 at 11:12 pm

  47. Da, Theophyle,
    de acord.
    Dar ma repet: M Macovei si MRU nu au fost sustinuti si promovati decit de PDL si Basescu.
    Acel PDL corupt si cu multi politicieni timpiti, acel Basescu plin de greseli. Dar fara ei se sparie gindul ce ar fi fost daca Nastase cistiga in 2004 Presedintia; ori Geoana in 2009.
    Si ma mai repet: nu sint membru PDL, nici macar simpatizant.
    Asa ca.

    victor L

    26/05/2012 at 11:13 pm

    • Victor salut,
      nici M Macovei si nici MRU nu au fost sustinuti de PDL, ei au fost pusi in vitrina cu bibelouri.
      Inainte se motiunea de cenzura a USL , situatia putea fi salvata numai de un singur lucru! Demisia lui MRU si reiceperea procedurii de investire. NU s-a dorit!

      Theophyle

      26/05/2012 at 11:19 pm

    • salut Victor! eu zic ca M Macovei si MRU au fost sustinuti si promovati de catre Basescu si un grup mic din anturajul presedintelui. 90 la suta din pedelisti cand aud de Macovei se urca pe pereti: vezi reactia lor la propunerile doamnei Macovei cand cu acel cod de onoare al membril pdl. Despre MRU n are sens sa mai redeschid rana si sa iti amintesc ca debarcarea lui a fost posibila cu ajutorul membrilor pdl ( a spus o chiar videanu).sunt de acord ca nastase @ co reprezinta adevarata ciuma a Romaniei si ca anii 2004 sau 2009 au fost ani de foc. ce nu inteleg eu : pedelistii astia mai vor puterea? stiu sa lupte pentru putere? ei au stat ani de zile la umbra scorului electoral al lui Basescu si acum s au trezit in chilotei si au ajuns bataia de joc a lui ponta.asa era PD cand era condus de Basescu?

      zigzag

      26/05/2012 at 11:29 pm

  48. Da, cineva stia ca se negociaza cu PNL-ul. Seful de banda, ala din echipa caruia au plecat cei mai apropiati. Boc a fost de fazan tot timpul.

    Cetatean

    26/05/2012 at 11:19 pm

  49. Regula de interpretare: cind garda veche din PDL zice, inaintea unei motiuni, ca „nu e nici o problema, nu va trece”, abia atunci ea trece!

    http://www.mediafax.ro/politic/blaga-motiunea-de-cenzura-nu-va-trece-presedintele-emil-boc-stie-bine-cum-stam-9571789

    „Domnul preşedinte Emil Boc ştie foarte bine cum stăm şi moţiunea de cenzură nu va trece”, a afirmat preşedintele Senatului”.

    Lectura in subtext: cretinul de Boc habar nu are ca motiunea va trece.

    Cetatean

    26/05/2012 at 11:22 pm

    • Cetatean salut,
      m-am saturat de blaturi facute de toti tot timpul! A venit timpul sa vorbim cu cartile pe masa. Cine vrea sustinere trebuie sa o merite!

      Theophyle

      26/05/2012 at 11:25 pm

      • Evidemment 🙂

        A propos de carti pe masa:

        1 februarie 2012: Şedinţă palpitantă şi discuţii aprinse în interiorul Partidului Democrat Liberal. Mai mulţi parlamentari PDL i-au cerut premierului Emil Boc să-şi prezinte strategia faţă de partid pentru perioada viitoare. Explicaţiile premierului nu i-au mulţumit pe mai mulţi parlamentari ai PDL. Preşedintele Senatului, Vasile Blaga, a răspuns dur, spunând că s-a săturat de lozinci, iar cu calmul ajung în iad. Acesta a vrut răspunsuri clare de la premier spunând că partidul nu moare fără Blaga sau Boc. “M-am săturat de lozinci, cu calmul ajungem în iad. Dacă ştiţi ce trebuie făcut, spuneţi-ne şi nouă pentru că noi nu ştim. Partidul nu moare fără Blaga sau Boc”.

        Cind ai un partid de panicati, poti fi sigur ca la prima motiune astia vor sari dincolo, de frica pentru ei. Inre tara si cariera lor, astia vor alege mereu propriul scaun.

        Cetatean

        26/05/2012 at 11:28 pm

      • de acord cu sustinerea cine o merita!

        spui „s-a stiut” ……….cine a stiut?
        este foarte important de stiut acest lucru.
        🙂
        ai vazut ca si eu am bagat 2 variante, a doua motivata de necesitatea trezirii bizonilor manipulati…
        si in cazul in care varianta a 2.a ar fi cea corecta, jocul este magistral,dar si extrem de periculos cu consecinte nefaste incalculabile, dovada o avem la nici o luna de la instalarea guvernului 3in1.

        skorpion

        26/05/2012 at 11:31 pm

      • Pai hai, vorbiti, sa aflam si noi cum au stat lucrurile. Eu habar n-am care au fost dedesubturile si as vrea tare mult sa aflu ca poate am fost foarte fraier. Ar fi cazul sa ma destept.

        cedric

        26/05/2012 at 11:37 pm

        • Cedric, e simplu: cind presedintele partidului nu a mai fost si PM, sa fie santajat (ne dai bani in teritoriu ca sa nu votam motiunea), baietii au negociat trecerea in cealalta tabara. Guvernul a rezistat pentru ca a umbra amaritului de Boc care le dadea cu tiriita bani, baietii isi faceau aranjamentele financiare si de rubedenii. Cind PM-ul nu a fost Boc, si cind MRU a pus altfel problema, baieti vechi si-au reorientat.

          Cetatean

          26/05/2012 at 11:45 pm

      • Bună dimineața ! Îmi permiteți să spun că și eu vreau ca ei să se schimbe , să-și facă curățenie în partid, dacă vor să-i votez ?

        dictaturajustitiei

        27/05/2012 at 7:29 am

  50. citeam mai sus @Eduard are dreptate dupa parerea mea.
    Discursul se caleaza intotdeauna pe increderea pe care te bazezi la un anumit moment dat,iar sondajele arata bine ptr. Ponta.Ptr. ailaltzi e cam rau,doar ce-i foarte credibili si competentzi ar trebui ca sa pareze.Asha ca musiul poate ca sa zica si sa faca orice trasnaie.Poate-i recomanda cineva,vreun Cernea p-acolo, ca sa se grabeasca cu trasnaile,ca dupa cum evolueaza sondajele/trendul o sa ajunga sa propovaduiasca si Adevarul Suprem ca nici dracu` nu-l mai crede.
    E o nebunie deloc intamplatoare cu toate isteriile astea,capushe,horthyshti cenusha,numiri,decapitari,avansari si retrogradari,de zici ca iese o turma 😆 de lilieci la lasatul serii din peshtera muierii 😆 . Acopera strategia/actziunea de pus cu botul pe labe a justitziei.Cu scopul absolut evident,penalii usl trebuie ca sa scape chiar prapadindu-se restu`.Foarte intristator este ca multzi din media au mushcat-o.Daca as fi rau as zice ca au cam conspirat 😆 cam de multishor.Ici colo nishte oaze.

    mircea

    26/05/2012 at 11:28 pm

  51. Theophyle,
    imi rasucesti nitel cuvintele:
    – MM este membru PDL; si chiar daca nu este iubita de majoritatea portocaliilor, sub mandatul lor si cu sprijinul lui Basescu s-a afirmat ca ministru al Justitiei si ca europarlamentar. Asta este de netagaduit. Si nu spuneam mai mult.
    – cu MRU situatia este asemanatoare.
    – nu am spus ca nu au fost tradari in PDL la motiunea de cenzura.
    Asa ca nu inteleg dece mi se raspunde la ce spun eu, cu alte probleme.

    victor L

    26/05/2012 at 11:30 pm

  52. De 6 ani basescu face echilibristica cu un parlament in care pdl a fost minoritarr i i-a reusit de mai multe ori decit parea posibil. Acum nu a mai iesit. era normal ca odata urciorul sa se sparga iar elecoratul mjoritar sa primeasca ceea ce isi doreste. Era anormal sa faci reforma de dreapta cu atit de putini oameni de dreapta. si curatenie cu atit de putini amen curati

    lastnightmusic

    26/05/2012 at 11:33 pm

    • average-ul e schimbator dupa cum ii e mai bine.
      Nu stiu de ce,n-am nicio data,dar cred ca va inshelatzi multzi dintre voi.Cu toata pretzuirea/sa nu-mi saritzi in cap. 😆
      Piratul trebuia ca sa faca ce a facut dintr-un singur motiv.Oamenii sa vada si sa invetze cat de cat.Si tineri si pensionari si bugetari si privatzi.E o lectzie absolut necesara in opinia mea.Important este ca sa nu dureze prea mult/pana in toamna cel mult,cel mult pana in prezidentziale.
      Nicio sansa ptr. pdl ca sa stranga randurile si sa se reformeze,sa mai scape de neavenitzi,coruptzi si clientelishti,daca ar fi ramas la putere,guvernand fortzat pe un procent de incredere infim.Le lipseshte insa conducatorul de joc,imo.

      mircea

      26/05/2012 at 11:43 pm

  53. Avem 202 ajutoare sociale pt 8milioane de bravi roman.
    Am avut 4 inistri ai muncii si nici unul nu a reusit sa taie raul asta.
    Ajutoratii vor vota pe cine cred ei ca le va mai da.

    sloganul este: PDL-istii au furat pentru ei. usl-istii vor fura dar ne vor lasa si noua cite ceva !

    lastnightmusic

    26/05/2012 at 11:37 pm

    • e un mesaj tare.Prinde bine din pacate 😦

      mircea

      26/05/2012 at 11:45 pm

    • @last. Putzin pe alaturi: Lazaroiu si Sulfina au taiat masiv in numarul de dosare. Nu se mai dau ajutoare daca n-ai platit impozitele locale (probabil anulat de lacrimile de crocodil batran si pervers ale M.Campeanu). Iar legea ajutoarelor sociale cu cntopirea in 9 mari si late nu stiu daca a trecut sa nu!

      cinic

      27/05/2012 at 3:01 pm

  54. La urma urmei , puneti mina si recititi articolul lui Aligica
    http://www.contributors.ro/fara-categorie/unde-gresesc-reformistii-romani-cel-mai-tare-si-ce-ar-fi-de-facut/
    Realitatea este ca tot ceea ce s-a reusit in ultimii ani s-a reusit in ciuda, nu datorita majoritatii societatii romanesti. In ciuda, nu datorita majoritatii membrilor clasei politice. Abia acum, dupa marea tradare PDL-ista impotriva propriului guvern, s-a revenit in Parlament, la Guvern si in Societate la dinamica tendintei naturale a sistemului, perturbata profund de reformisti in ultimii ani.

    Sa ne aducem aminte de rezultatele alegerilor parlamentare din 2008. Ceea ce reformistii au reusit timp de aproape 4 ani a fost sa sfideze pur si simplu legile gravitatiei sociale si politice si sa impuna in ritm fortat un program de reforme fara precedent, in pofida rezultatului acelor alegeri.

    Puneti mina si recititi 😦

    lastnightmusic

    26/05/2012 at 11:45 pm

  55. De acord cu Theophyle ca trebuie intervenit. Cine se pricepe, trebuie facuta o analiza SWOT a partidelor din arcul Grivco, inclusiv a electoratului dezamagit (nu captiv). Apoi gasit numitorul comun si 6 luni fortat pe el, concentrat. Cred in puterea picaturii chinezesti. In paralel trebuie construita o alternativa de dreapta. Propun un PDL reformat si o alianta de ONG-uri credibile. Nu stiu daca s-a mai incercat asa ceva.

    Andrei

    26/05/2012 at 11:49 pm

    • salut! 🙂

      Nu ONG.-uri. NR ar fi fost exact ceea ce ar fi trebuit PDL-ului: un ghimpe in ochi, o sula in coaste.

      Insa Batman ala de Neamtu nu, una si buna: „Jos Boc, jos Udrea”. Nu va pricepe niciodata la ce a dat cu piciorul.

      Cetatean

      26/05/2012 at 11:55 pm

      • Din pacate NR va fi doar o prelungire politica la Oastea Domnului si atat. Nu stiu ce sperante mai ai. Mai gandeste-te: un PDL reformat si o alianta de ONG-uri credibile 🙂

        Andrei

        27/05/2012 at 12:01 am

        • sunt de acord si pricep ce zici.

          din pacate, varianta cu ONG-urile e slaba electoral, exista enorm de multi nehotariti care nu au incredre in ONG-uri dar care ar putea acorda incredere unei constructii… credibile. 🙂

          Cetatean

          27/05/2012 at 12:04 am

          • Si daca am o solutie? Una la pachet: pre si post electorala 🙂

            Andrei

            27/05/2012 at 12:06 am

            • hehe, aia pre-electorala e cea mai grea, ca aia post vine de la sine.

              Cetatean

              27/05/2012 at 12:12 am

      • Salut, scuze! 🙂

        Andrei

        27/05/2012 at 12:03 am

        • salve, salve!
          Oastea Domnului nu cereau votul 😉

          Cetatean

          27/05/2012 at 12:07 am

    • Salut Andrei 🙂 bun venit
      Noi in romaneste spunem ASOA analizei SWOT
      2
      Ia o pauza de lupta pina luni.Odihneste-te. Altfel risti sa iei in brate un nou Messia impostor si sa treaca 6 luni pina ii dai drumul.

      lastnightmusic

      27/05/2012 at 12:01 am

  56. Buna noapte tuturor,

    azi a fost zi de dereticat si doar cateva minute furate sa citesc ce s-a scris nou si sa incropesc o postare cu 3 degete impiedicate pe telefon.

    Citind despre „domnii Marga” ( excelent articolul! ) mi-am amintit ceva, nu stiu cata legatura are si cat nu cu ceea ce se petrece la noi, dar o sa scriu pentru ca mi-e greu sa cred ca Ponta &co sunt chiar tampiti. Mai degraba par a se baza pe ceva, pe un soi de suport invizibil, o intelegere ceva .. desi e preferabil sa fie doar tembeli.

    Imediat dupa alegerile din 2004, la TVR ( 1 sau 2, nu mai stiu exact ) a fost o emisiune in care se discuta despre politica externa Ro, axa Washington – Moscova etc. Nu mai stiu cine a vorbit dar imi amintesc clar ceva ( exprimarea imi apartine in totalitate, nu este un citat, mai putin ceea ce este intre ghilimele):

    spunea unul dintre invitati ca ai nostri din MAE nu si-ar fi facut temele si ca au lipsit de la un soi de discutii – negocieri – lobby in SUA, legate cumva de denuntarea de catre americani a tratatului de la Yalta. Unul dintre comentatori spunea ( in contextul unor discutii anterioare legate de vizite recente ale unor politicieni romani in Rusia ) ca parca iti vine sa crezi ca s-a reimpartit procentual Romania precum intelegerea dintre Stalin si Churchill si sa nu ne trezim „intr-o zi, pe la inceputul unui nou ciclu electoral” ca alunecam usurel catre Rusia. Niste luni mai tarziu am citit despre Bush, denuntase tratatul de la Yalta dar amintise numai tarile baltice, nimic despre restul. Jurnalistul comenta exact despre nementionarea celorlalte tari si iar mi-am amintit de faza „sa nu ne trezim pe la inceputul unui nou ciclu electoral ca …”.

    Imi este clar ca arta diplomatiei si domnul Marga sunt doua paralele perfecte, dar dupa ce mi-am amintit de cele descrise mai sus, ma tot intreb daca ceea ce a facut sunt gafe sau nu, au alta baza. Hmm… poate imi trece pana dimineata!

    Theophyle, abia astept analiza! 🙂

    roxaline

    26/05/2012 at 11:51 pm

  57. Buna seara doamnelor si domnilor,

    Complet off-topic (si imi cer scuze pentru asta)…

    Intrebare: „Poți construi partide confundând firul ierbii cu pixelii nărăvași?”

    Toata lumea are 3 incercari de a ghici autorul 🙂

    Eddy Wagner

    27/05/2012 at 12:01 am

    • salut!

      1. Stefan Vlaston
      2. Viorel Hrebenciuc
      3. Radu Cujba

      :mrgreen:

      Cetatean

      27/05/2012 at 12:06 am

      • Seara buna Cetateanule,

        Teapa nene, nici unul din cei 3. Autorul este chiar insusi Fondatorul, chiar cel ce crede ca construit un partid plecand de la pixelii naravasi ai Politeii si ai madamei de la Blogary 🙂

        Eddy Wagner

        27/05/2012 at 12:18 am

        • salut!
          ei, cum sa nu stiu cine e? Dovada ca am citat ma jos alte doua intrebari ale omului cu Fundatia.

          Cetatean

          27/05/2012 at 12:23 am

        • Eddy ,nu ma obliga 😀 sa raspund si aici; luminatele fete nu sunt obisnuite cu reveriile Inataidescalecatorului!

          ela

          27/05/2012 at 1:37 am

    • LOL .. e simplu. MN. Am vazut postarea. Pe mine m-a lasat fara replica faza asta: ” Dreapta recunoaște natura căzută a muritorilor „.

      roxaline

      27/05/2012 at 12:08 am

      • Batman asta intii scrie si apoi gindeste.

        Cetatean

        27/05/2012 at 12:14 am

      • 😆

        mircea

        27/05/2012 at 12:15 am

  58. Din categoria „Doctore, vindeca-te pe tine insuti” sau „Orbule, nu fi calauza!”

    Înțelegi că puterea e un mijloc, nu un scop în sine?
    Accepți provocarea istorică sau vrei soluții egoist-personale?

    Cetatean

    27/05/2012 at 12:11 am

    • cine-i Radu Cujba ?

      mircea

      27/05/2012 at 12:17 am

      • salut!

        Ala care maninca banii donati NR. Omul cu pliantele, care a incasat facturi de zeci de mii de euro (25.000 dupa tiinta mea), ca sa faca niste afise si niste materiale cu NR, la un pret muuuult mai mare decit pe piata libera pe care o lauda Neamtu. Un fesenist sinistru, l-am vazut la Alexa in emisiune, mintea de ingheta apele. Un membru GIN din garda pretoriana a lui Neamtu.

        Cetatean

        27/05/2012 at 12:22 am

        • merci City 🙂 am intrat chiar acum pe site nr ,cam batraior si cu tzigara in gura(daca o fi poza sa).Nu asta-i problema desigur.
          E sinistru si josnic daca a facut asa.Si Neamtu,la fel 😦

          mircea

          27/05/2012 at 12:33 am

          • baietii din NR care au plecat stiu mai multe despre omul-cu-fiitucile.

            Cetatean

            27/05/2012 at 12:39 am

    • astea doua sunt tot din Neamtu, culmea…

      Cetatean

      27/05/2012 at 12:24 am

  59. salut salut tuturor. scuze 😦

    mircea

    27/05/2012 at 12:18 am

  60. parchez ,noapte buna all 🙂
    @tds DPA gresheste partzial(parerea mea) sunt de acord cu ultima parte a articolului(solutziile)Reformele care s-au putut face,miracole cum sunt numite ptr. ca s-a mers impotriva majoritatzii,ordinary people si politicieni,au un singur fundament -binomul ue/pirat cu tendintze de a deveni trinom,nato/ue/pirat.Celelalte sunt colaterale(dar nu lipsite de importantza)
    Sansa noastra ar fi ca sa ne salvam odata cu europa desi in criza asta le pasa mai putzin de noi(mai nou si cu usa) sau ne punem singuri streangul cum se pare ca fac frantzujii si cu ei si cu ceilaltzi.Daca se trece de faza cu „grexit”.Oricum intzeleg ca se lucreaza fructuos pe frontul de est,ca pa cel de vest …ashteptam lunile urmatoare.
    ps.criminal raspunsul dat unuia cu care m-am mai ciondanit (neamtzu/tziganu) am ras de n-am mai avut aer

    mircea

    27/05/2012 at 1:17 am

  61. Am vazut Mandinga la eruovizion. mai bine nu l-as fi vazut.Dar este bine pentru ca il reprezinta Ponta Victor. inca o cadere. Inainte toate astea erau vina lui Boc si basescu. acum este ponta. Mai bine asa 🙂

    eugeni

    27/05/2012 at 1:45 am

    • eugeni, din punctul asta de vedere nu ma gandisem 😆

      Eduard

      27/05/2012 at 2:47 am

  62. La meciul lui Bute va uitati?
    Doamne ajuta!

    cedric

    27/05/2012 at 2:13 am

  63. Gata, mitul Bute a fost demolat. Nu isi va mai recupera centura niciodata.

    Eduard

    27/05/2012 at 2:45 am

  64. Imi pare rau pentru el. Asta e.

    cedric

    27/05/2012 at 2:57 am

  65. Bună dimineața ! Păcat că nu pot comenta mereu în timp util. Articolul e deosebit de bun! Pe placul meu.

    dictaturajustitiei

    27/05/2012 at 7:26 am

    • Buna dimineata,
      E bine si asa – putin si bun 🙂

      huniad

      27/05/2012 at 8:25 am

  66. Buna dimineata!
    Postare noua!

    huniad

    27/05/2012 at 8:25 am


Comentariile sunt închise.