Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Pentru libertatea voastră şi a noastră

Postat de @TDS  (lastnightmusic)

Primul  semn  al  imploziei  comunismului   din  1989 s-a  vazut  in 25 August 1968  la Moscova.  Sa  ne  amintim: sovieticii  au  invadat    Cehoslovacia in  21 August  iar  un  grup de  8  tineri obisnuiti  intre 20 si 40  ani   a  demonstrat  in  Piata Rosie  in  sprijinul  Primaverii de  la Praga.   Pe  manifestele  si banderolele lor  scria:  „Pentru  libertatea voastra  si a  noastra„!

Cei opt erau:  Vladimir  Dremliuga muncitor,   Victor  Feinberg- muncitor  si  student  la  filozofie,  Konstantin Babitki – fizician    la  Academia  de Stiinte, Pavel Litvinov (nepotul lui Maxim Litvinov fostul ministru de externe al lui  Stalin),  Vadim Delauney –  poet,   Larisa  Bogoroz (sotia lui  Iuli  Daniel,  condamnat in 1966),  Natalia  Gorbanevskaia  si  Tatiana Baeva.

Natalia   Gorbanevskaia  venea la  manifestatie   cu caruciorul  si  copilul  sugar.  Manifestele  si  banderolele erau ascunse  in  carucior.

Ei  infruntau  cel mai  complex  sistem  de represiune   din  lume.   Erau  8  dintr-o  populatie  resemnata, indiferenta, de  250 milioane.   Gestul  lor uluitor  s-a amplificat apoi   prin  exemple individuale   care au  structurat disidenta  in URSS.

Au  fost arestati dupa   citeva minute de protest,   judecati si  condamnati  la ani  de  lagar  sau  spital psihiatric.   Gorbanevskaia   a  fost  singura care  nu   a   facut lagar  pe moment   dar,  manifestand  la  procesul  celorlalti,   a  fost  si  ea  internata  3  ani  intr-o  inchisoare-spital psihiatric.

Caci  asa  s-a  intimplat:  noi personalitati manifestau  la  procesele  celor  dinainte,   erau  arestati  si  judecati, iar   altii  manifestau in sprijinul  ultimilor.

Lupta acestor  disidenti  este  fara indoiala una  din  cele  mai  frumoase  aventuri  ale  acestui secol”  spunea  Cecille  Vaissie  in  cartea  „Pour votre  liberte  et  pour la  notre„.

Personal   as   critica  cu  mai  multa   vehementa  pe  Emil Boc, guvernul  sau / si  pe  Traian Basescu,  daca as  fi  vazut in  anul reformelor necesare si   al nemultumirii populatiei macar  10  persoane   manifestand  in  sprijinul masurilor  nepopulare  ale  guvernului  sacrificat.

De  multe  ori   asteptam un  eveniment televizat   de  minim   500  de  oameni   ca sa participam si  noi.

Aceste  manifestatii  au un  rost  si  oricine  poate  lua  exemplul lor.  Nu  trebuie  sa  asteptam  trezirea  celor multi. In  povestea  asta,  si in multe  alte  exemple din  istorie,  nu poporul s-a  trezit  si a  actionat,  ci conform  analizei Paretto  exista   acel 10-20%,  care influenteaza in  proportie  de   80-90%  declansarea unui  fenomen. Repet: Opinia publica in URSS era la  acel  moment  favorabila interventiei  in  Cehoslovacia.

Revenind  la   Romania.  Probabil ne  asteapta o restauratie, dar care nu va  putea  atinge  nivelul din  URSS din 1968. In lipsa actiunilor de  amploare, internetul  ne  ajuta  sa  popularizam  micile  actiuni  pana la nivelul la  care  acestea  devin  stiri,  iar  televiziunile mari  nu  mai  pot pune  un zid  al  tacerii intre noi  si  ei.   Avem  in memorie actiunile grupului  de 4 tineri  care,   doi  ani,  consecutiv,  l-au  vizitat pe Ion Iliescu  de  ziua  lui.

Mijloacele de popularizare  ale actiunilor de  protest civic   sunt  si in mainile noastre. E  bine   de  reamintit   ce instrumente   avem   si  nu   le   prea   folosim:

Bibliografie:

EHESS  Paris – Manifestatia  din Piata Rosie  25 august 1968

Monica Lovinescu-  La apa Vavilonului – Humanitas 2008

147 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ziua buna la lumea buna! Desi, numai buna nu e cu Euro la 4.46!

    mishu jamie

    24/05/2012 at 3:50 pm

  2. Buna ziua.
    Mi se pare, sau Ponta n-a mai fost azi asa vizibil :mrgreen: ? Adica pe televiziuni.

    ucenic

    24/05/2012 at 3:55 pm

  3. salut 🙂
    everyone’s a winner baby.. mishto !
    Eu as iesi in strada ptr. votul electronic,prin corespondentza,sms,..etc. care cum o fi da` sa fie .Si sa fie de neciordit,securizat.S-or rezolva mai multe asha. 🙂 you sexy thing

    mircea

    24/05/2012 at 4:08 pm

    • Si daca tot e sa iesim, nu le amintim ca maxim 300 de parlamentari ar fi destui?

      mishu jamie

      24/05/2012 at 4:26 pm

      • trebuie ca sa le bagam bine la cap asta cu 300.La nevoie chiar cu paru`/palnia 👿

        mircea

        24/05/2012 at 4:39 pm

  4. salut pe toata lumea inca o data 🙂
    Super postare a lui TDS. Daca vorbim de Rusia si demeter are ceva (mai soft)

    huniad

    24/05/2012 at 4:22 pm

  5. buna ziua,
    Ponta tace si face adica demite in serie si isi pune camarila:
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-12340326-decizii-ale-premierului-inca-val-schimbari-din-functii-autoritati.htm

    Pana acum n-a facut absolut nimic constructiv: numai scandaluri la adresa fostului guvern si a presedintelui, demiteri in te miri ce servicii (nimic nu-i scapa), numiri de „fosti” , excursie in Afganistan, dar nici o masura economica din care sa rezulte ceva bun pentru tara.

    cedric

    24/05/2012 at 4:43 pm

    • Cum nu 😯 ? Da’ cursu’, cursu’? (g/m)

      ucenic

      24/05/2012 at 4:51 pm

  6. Corectez ce am zis mai sus. Iata ca Ponta face …comitete:
    http://www.mediafax.ro/social/ponta-infiinteaza-un-comitet-care-are-ca-obiective-combaterea-saraciei-si-cresterea-natalitatii-9666951/

    Va dati seama ce va creste natalitatea cu madam Campeanu in fruntea comitetului?
    Sa dai si sa fugi….in tari straine!

    cedric

    24/05/2012 at 4:48 pm

    • salut!

      Cernea o va prinde pe madam Campeanu la colt si va executa ordinul lui Ponta: mariti numarul de platitori de taxe! 😆

      G/M.

      Cetatean

      24/05/2012 at 4:51 pm

  7. @TDS,
    mi-as dori sa citesc un articol scris de tine cu titlul „a fi,a face ,a avea..”

    cristibucuresteanu

    24/05/2012 at 4:51 pm

    • salut cristib 🙂
      Poti fi mai explicit ?

      lastnightmusic

      24/05/2012 at 5:15 pm

      • a fi ,cum mandri eram de noi in 21 decembrie ’89,a face ,ce nu am reusit in 22 ani,a avea altceva decat amarul de azi

        cristibucuresteanu

        24/05/2012 at 5:40 pm

  8. buna ziua din nou. l-m gasit pe scuza (pardon, Cuza) lui Grajdan:

    Sare'n Ochi

    24/05/2012 at 4:53 pm

  9. mai face si Antonescu cate o numire sa nu se planga ca nu e bagat in seama:

    http://www.adevarul.ro/actualitate/politica/Dinu_Zamfirescu-numit_de_Ponta_la_presedintia_IICCMER_0_706129610.html

    cedric

    24/05/2012 at 4:53 pm

  10. iar Sbapshot, l-a gasit pe beneficiar:

    Sare'n Ochi

    24/05/2012 at 4:54 pm

    • Mi-am batut un pic capul sa recunosc mutra. Are ceva si din vanghelie (cand era mai tanar). Noroc cu numele ca mi-a dat dezlegarea.

      cedric

      24/05/2012 at 5:07 pm

  11. De grija asta nu poate muri fosila preistorica?
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-12340262-radu-campeanu-trebui-pana-urma-hotaram-suspendarea-presedintelui-trebuit-isi-dea-singur-demisia.htm
    Dumnezeu e prea ingaduitor cu multe canalii sau nu-i vrea prin preajma!

    cedric

    24/05/2012 at 5:04 pm

  12. salut ! masurile nepopulare au fost sprijinit tacit de mare parte a populatiei. daca nu erau sprijinite ai fi vazut sute de mii de oameni pe strazi. postarea ta e sugestiva si cu destul miez 🙂 . poate ca ptr libertatea oamenilor din tara asta era util ca alde iliescu , magureanu si petre roman sa fi fost hartuiti in anii 2006 – 2008 non stop de procuratura iar azi , cei mentionati ( si altii cu inspiratie de sorginte URSS), acesti baieti sa fie ingrijorati ptr libertatea lor nu ptr a noastra .

    zigzag

    24/05/2012 at 5:09 pm

  13. he he, incepe dansul! sa vedem ce face Tonta acum si tot USL ca pusesera gand rau banilor de la primarii!

    cedric

    24/05/2012 at 5:27 pm

    • nu inteleg… Realitatea scrie pe burtiera ca POATE retrage banii de la primarii …

      Ioana

      24/05/2012 at 5:33 pm

      • diversiune, manipulare tipica

        buna ziua,

        skorpion

        24/05/2012 at 5:33 pm

  14. Uitati stirea actualizata;
    http://www.ziare.com/victor-ponta/premier/ccr-guvernul-ponta-nu-poate-lua-banii-de-la-primarii-1169186

    Nu e nici u ndubiu. La raelitatea nu ma uit.

    cedric

    24/05/2012 at 5:35 pm

    • da, am vazut intre timp… si era usor de vazut ca ordonanta a fost emisa in 8 mai ! deci de guvernul Ponta

      Ioana

      24/05/2012 at 5:36 pm

  15. tds are dreptate!

    trebuie cineva sa mobilizeze oamenii, macar in orasele mari sa se iasa in strada pentru ca asistam la sugrumarea justitiei, trebuie iesit pentru Jos guvernul Ponta

    skorpion

    24/05/2012 at 5:35 pm

    • skorpi ai dreptate ca intotdeauna
      Dar ce spun eu este sa nu asteptam pina se mobilizeaza 50 . Daca suntem 3-4 facem o actiune pentru 3-4 oameni
      1 Alegi o actiune,
      2 Faci bannere
      3 Se intimpla actiunea cu cei 3 persoane
      4 A patra persoana filmeaza cu un aparat de doi lei
      5 Acasa il pune pe youtube
      6 trimite seara youtube lui Turcescu in emisiune , si nu numai , plus viral pe bloguri
      7 ajunge sa apara undeva in media si se anunta toata lumea
      8 La urmatoarea actiune vor vi 10-15 persoane dornice de un happening nou, flash mob etc
      9 daca nu va avea succes , cei 3-4 incep din nou cu pasul 1

      lastnightmusic

      24/05/2012 at 5:52 pm

      • O lecţie practică. Pe bune.

        Am trimis un mail , aştept din partea voastră o confirmare sau infirmare a ofertei.

        TD

        24/05/2012 at 6:05 pm

        • Cum a zis Hrebenciuc 🙂 Dupa ce ii aduci si stau 2 zile in piata incepe sa le placa 🙂

          lastnightmusic

          24/05/2012 at 6:16 pm

          • Cam aşa ceva 🙂 şi totuşi n-aş sta 100 de zile(30 de nopţi) prin pieţe..cum staul aştia pe aici.

            TD

            24/05/2012 at 6:21 pm

            • Foarte bun exemplul oferit de tine.

              turnofftheglory

              24/05/2012 at 9:12 pm

              • cred că mulţi am fost the second..rolul critic.în context 🙂 cu NR…iar apoi în mulţime ne-am pierdut

                TD

                24/05/2012 at 9:28 pm

        • Salut, ai primit!

          Theophyle

          24/05/2012 at 9:14 pm

          • Salut, am primit. Vedeţi, discutaţi şi hotărâţi.

            TD

            24/05/2012 at 9:26 pm

          • Daca imi spuneai mie Theophyle, te anunt ca nu. 😉

            turnofftheglory

            24/05/2012 at 9:28 pm

            • Ce nu?

              Theophyle

              24/05/2012 at 10:02 pm

  16. si RL la fel… nici macar nu au avut curiozitatea sa vada cine a emis OUG 15 din 8 mai 2012…..

    Ioana

    24/05/2012 at 5:35 pm

  17. Un comentator la RL zice ca din titlu lipseste NU. Ziaristi de doi bani.

    cedric

    24/05/2012 at 5:39 pm

  18. cred ca au scris despre ceea ce isi doreau ei 🙂 nici macar o minima documentare de bun simt

    Ioana

    24/05/2012 at 5:41 pm

  19. Salutari 🙂

    Ultima stire cam da de inteles ca Ponta s-a obraznicit prea devreme catre CCR ..:D

    Radu

    24/05/2012 at 5:47 pm

  20. un liberal pur singe grait-a

    Crin Antonescu: Dupa alegerile parlamentare, Basescu ‘ar putea examina posibilitatea demisiei’. Este imperios necesar ca presedintele sa lase Guvernul sa lucreze

    skorpion

    24/05/2012 at 5:47 pm

  21. hm…. articolul de pe hotnews ma baga in ceata…
    CCR: Prevederile OUG privind recuperarea banilor acordati primariilor, constitutionale doar daca se aplica sumelor ce nu au fost utilizate

    Ioana

    24/05/2012 at 5:49 pm

  22. Vad si eu ca astia de la Hotnews scriu altceva. Cate surse de documentare or exista?
    O sa auzim discutii la tv

    cedric

    24/05/2012 at 5:56 pm

  23. Ziua buna oameni buni, scriitori, scriitoare, 🙂

    Dar ce se intampla cu ong-urile civile (sic)? . Este alinutza a pipidii si mungioacei cu urechea pe sina de tren sa auda cum vine trenu’? Sa fie atenta si sa ne anunte de frun pericol?.

    eugeni

    24/05/2012 at 6:35 pm

  24. Hai ca VTismaneanu recidiveaza – e cu al 2 lea articol de ieri, Vrea sa introduca in limba romana curenta termenul PONTOCRATIA – si insista 🙂

    lastnightmusic

    24/05/2012 at 6:36 pm

  25. La Badin, se discuta cazul Nicolae Serban- omul lui Catalin Voicu, pus pe un post infiintat special pt el la MAI. Agaton minimalizeaza cazul si da cu gura mare pentru ca e prieten cu el.

    cedric

    24/05/2012 at 6:43 pm

  26. La Badin se prezinta CV ul lui Grajdean care a luat doctoratul la Chisinau inainte de a termina facultatea de drept la Universitatea Ecologica!! Iar veniturile pe care le-a incasat sunt fabuloase.

    cedric

    24/05/2012 at 7:07 pm

  27. seara buna all 🙂
    E atata de faina postarea(spuneam si mai sus) incat in seara asta sunt meloman 🙂
    In debutul primei crize mondiale apare hitul „Puttin` on the Ritz” interpretat inclusiv de monstrii sacri(Clark Gable,Fred Astaire etc).Trece aproape un secol si rusnacii pun de un flashmob: Putin on the Ritz(chiar mishto)
    Dupa modelul asta ca sursa de inspiratzie ,Ponta on the Ritz nu-i deloc departe. 😆
    Trezirea din amortzeala a fost prezenta in mai multe secventze filmate de-alungul timpuluiAmintesc cateva care mi-au placut la vremea lor.Top Secret-Tutti Fruti(Val Kilmer) ;13 going on 30(Jennifer Garner)Thriller Dance etc.Nu mai dau linkurile,toate sunt pe youtube.
    Mie cel mai mult mi-a placut Cuban Pete 🙂 sau cum sa-tzi atragi dushmanii de partea ta 😆

    http://www.youtube.com/watch?v=NmOrnjK7WtY&feature=related

    mircea

    24/05/2012 at 7:23 pm

  28. @mircea
    Daca spui ca postarea te indeamna la cintat , uite Joan Baez a prezentat un cinte dedicat Nataliei Gorbanevskaia pe versurile lui Shusha Guppy, cu titlul „Natalia” pe albumul live From Every Stage (1976). Baez critica internarea Nataliei Gorbanevskaia la un spital psihiatric , (se practica ,, inclusiv la noi internarea dizidentilor in spitale psihiatrice) in care spune „It is because of people like Natalya Gorbanevskaya, I am convinced, that you and I are still alive and walking around on the face of the earth.”

    http://www.youtube.com/watch?v=FTfAZaxEu_c

    lastnightmusic

    24/05/2012 at 7:41 pm

    • mi-a placut (si-mi place inca) 🙂
      O buna parte din folkul romanesc atata cat e(a fost) a privit inspre artista.Sunt multe personaje de prima marime,cantaretzi,actori care s-au implicat in diverse miscari sociale,activism etc.Baez a avut adeptzi si succes.
      ps.cand imi zdreleam buricurile degetelor pe corzile de chitara,acu` multzi ani,incercand sa scot cat de cat ceva armonie,ascultam cateva din piesele ei(house of yhe rising sun)

      mircea

      24/05/2012 at 7:55 pm

  29. Vad ca SOprescu, baietu’ de general de securitate , vorbitoriu din varfu’ buzelor si mistocar catre mitocan semidoct „da’ popular de’al nostru” este la B1. Nu pot ca sa il urmaresc.

    eugeni

    24/05/2012 at 8:15 pm

  30. Seara buna 🙂
    Excelenta postare si manifest, multumesc TDS.

    mar

    24/05/2012 at 8:22 pm

  31. vai, te crucesti ce subiect vor discuta azi pe A3…. ca cica se pare ca tot scandalul cu institutul ala a fost pus la cale de Basescu cu Morar, miza fiind de fapt Ponta, in subordinea caruia se afla institutul….. oameni buni, nu-i opreste nimeni ?????????

    Ioana

    24/05/2012 at 8:23 pm

  32. Salut TDS,
    multumesc pentru articolul-manifest! Am stiut eu intotdeauna ca ai stofa de revolutionar 🙂

    Theophyle

    24/05/2012 at 8:38 pm

    • Seara buna 😀

      mar

      24/05/2012 at 9:09 pm

      • Buna mar 🙂

        Theophyle

        24/05/2012 at 9:13 pm

    • Multumesc theophyle; 🙂
      Nu ai incotro trebuie sa fi revolutionar inclusiv in entepreneurship

      lastnightmusic

      24/05/2012 at 9:44 pm

  33. Semnalez un articol postat acum pe Politeia Europeana: Krugman, austeritatea si recesiunea japoneza

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2012/05/24/krugman-austeritatea-si-recesiunea-japoneza/

    Theophyle

    24/05/2012 at 8:40 pm

    • Helloooooo! Where is everybody? USL acapareaza tara!!!!!

      frovol

      24/05/2012 at 9:11 pm

      • Nu, frovol! Nu se va intampla!

        Theophyle

        24/05/2012 at 9:13 pm

  34. in fiecare zi, haita rosie USL; aratä cä sunt o adunäturä de banditzi; infractori; mincinosi; manipulatori:

    Jos guvernul ponta!

    theo- nona

    24/05/2012 at 9:06 pm

  35. Nicolicea toarna o galeata de apa rece in capul lui Ponta si al USL in general:
    http://www.ziare.com/eugen-nicolicea/stiri-eugen-nicolicea/de-ce-nu-decide-parlamentul-reprezentarea-la-consiliu-e-incheiat-meciul-1169206

    Imi place asta:
    „Sunt unii care vor sa elimine amendamentul PSD, Sova si-a atacat chiar el amendamentul la Curtea Constitutionala. Eliminarea amendamentului dureaza, e o modificare legislativa, nu e facuta prin ordonanta.

    cedric

    24/05/2012 at 9:09 pm

    • Salut Cedric,
      Sunt o gasca de tampiti 🙂

      Theophyle

      24/05/2012 at 9:11 pm

    • Buna seara! 🙂

      Ponta cere Parlamentului sa i se acorde ocazia sa vorbeasca despre politica externa. Nu cere altceva in scrisoare.

      Pun pariu de pe acum ca in sedinta va ridica problema „mandatului” si va cere ad-hoc un vot. USL va vota si apoi Ponta iese si urla ca el are mandat de la Parlament sa mearga la CE. Ponta mizeaza pe faptul ca Basescu va ataca chestia asta la CCR (oricum, e o fabulatie, Parlamentul are si el limite de actiune, nu se vota ca, de exemplu toti barbatii sa iasa in chiloti pe strada, si votul ala sa devina sa devina lege publicata in M.Of).

      Sutul primit in bot de la CCR azi e primul, Ponta sa se pregateasca de urmatoarele.

      Cetatean

      24/05/2012 at 9:16 pm

    • Nici o sansa, Cedric.

      Cetatean

      24/05/2012 at 9:18 pm

  36. Excelent articol, desi nu este in spiritul meu de acum.

    In (strict) mintea mea vremea protestelor a trecut fiindca astia de la putere de acum au facut atat rau in ultimii 20 ani incat se califica intre marii criminali ai istoriei Romaniei impotriva poporului roman, prin distrugerea totala a democratiei prin utilizarea schemelor inventate de Ceka si KGB adaptate la lumea contemporana.

    Se califica, tot in mintea aia proasta si singulara, la a beneficia de orice metoda de indepartare de la putere, incluzand lovitura de stat militara sau activitati finale / locale precum cele recente din Libia sau Pakistan.
    Atat de mare le este crima.

    A A

    24/05/2012 at 9:18 pm

    • AA salut 🙂
      Vremea protestelor nu inceteaza niciodata . Democratia nu este o chestia care ti se da pentru 1000 de ani. Trebuie sa lupti pentru ea in fiecare zi. Altminteri daca nu iei atitudine – ajungi o ruina iar hotii iti iau si pielea de pe tine. Trebuie sa fim vigilenti si combativi.

      Ai cumva impresia ca nu sunt ei in stare sa faca mai mult rau. Ca suntem in fundul gropii si ca mai jos nu se poate ? Esti optimist prietene

      lastnightmusic

      24/05/2012 at 9:50 pm

      • Desigur ca pot face mult mai rau.

        De aceea cred ca rangul protestelor trebuie crescut de la verde (pur democratic, suflete curate) la rosu (salveaza-ti poporul de cancer). Cam asta am prin mintea-mi singulara si proasta.

        A A

        24/05/2012 at 9:56 pm

  37. Daca citesti linkul pe care l-am dat mai sus, exact asta spune si Nicolicea (spre surprinderea mea): ca parlamentul n-are nici o cadere sa rezolve aceasta problema chiar daca o va cere Ponta.
    Deci, va ajunge la CCR unde n-are nici o sansa.

    cedric

    24/05/2012 at 9:19 pm

    • raspunsul e pt cetatean

      cedric

      24/05/2012 at 9:20 pm

  38. Am citit. Chestia e ca Nicolicea se invirte mult in jurul cozii si nu e explicit. Eu as fi explicat mai bine, ek s-a complicat prea tare.

    Cetatean

    24/05/2012 at 9:21 pm

    • Ce pretentii ai de la Nicolicea? atata poate si el dar nu-i canta in struna lui Ponta.

      cedric

      24/05/2012 at 9:26 pm

  39. De ce am impresia ca Blanculescu si Bris il cam perie si menajeaza pe Ponta? la B1

    eugeni

    24/05/2012 at 9:23 pm

    • Ma tem ca asa se intampla, nu e doar o impresie.

      ucenic

      24/05/2012 at 9:35 pm

    • sigur nu

      ela

      24/05/2012 at 10:32 pm

  40. Blanculescu il perie precis. Pe Biris nu l-am auzit.

    cedric

    24/05/2012 at 9:25 pm

  41. 1. Nu exista conflict (CJNC) intre Presedinte si PM. De ce?

    2. Din cauza definitiei CJNC: ” Conflictul juridic de natura constitutionala intre autoritati publice presupune acte sau actiuni concrete prin care o autoritate sau mai multe isi aroga puteri, atributii sau competente, care, potrivit Constitutiei, apartin altor autoritati publice, ori omisiunea unor autoritati publice, constand in declinarea competentei sau in refuzul de a indeplini anumite acte care intra in obligatiile lor » (Decizia CCR 53/2005).

    3. Presedintele a facut ceva concret prin care si-a arogat prerogative ale altei autoritati? Nu. Dar ce? Va merge la CE. Va merge – modul viitor. Poate judeca CCR o ipoteza (cum ca Presedintele va merge la CE incalcind, vorba lui Ponta, competentele revendicate de Primul Ministru)? NU. CCR judeca fapte, nu intentii.

    4. Daca e CJNC, cine il solutioneaza? CCR: „e) soluţionează conflictele juridice de natură constituţională dintre autorităţile publice, la cererea Preşedintelui României, a unuia dintre preşedinţii celor două Camere, a primului-ministru sau a preşedintelui Consiliului Superior al Magistraturii” (Constitutia, art.146).

    5. Are Parlamentul vreo atributie in a solutiona CJNC? Nu.

    Punct.

    Insa nu e cazul de CJNC, si Ponta stie. El nu vrea sa se ajunga la CCR, ci sa se poate un razboi mediatic.

    Cetatean

    24/05/2012 at 9:28 pm

    • Presedintele va merge precis la Bruxelles pe 28 iunie. Se vede si din raspunsul pe care l-a dat ziaristilor azi noapte (l-am dat mai jos) . isi bate joc de Ponta, pur si simplu.

      cedric

      24/05/2012 at 9:47 pm

  42. Imi place cand PSDistii se dezic unul de altul, iar Vanghelie vorbeste „mot-a-mot”:
    http://www.ziare.com/marian-vanghelie/psd/grajdan-sustine-ca-a-angajat-un-om-la-cerere-vanghelie-spune-ca-e-dobitoc-1169224

    cedric

    24/05/2012 at 9:28 pm

  43. Asta n-am auzit-o pana acum:

    Întrebat de jurnaliști în cadrul conferinței de presă de la finalul reuniunii informale a Consiliului European ce a avut loc miercuri noaptea la Bruxelles, dacă îl vor revedea la reuniunea oficială de pe 8 iunie, președintele a răspuns râzând ”De ce? Voi nu veniți?”

    cedric

    24/05/2012 at 9:37 pm

    • Excelent mesaj 🙂 Sper sa le taie cheful de revolte marxiste.

      mar

      24/05/2012 at 9:47 pm

  44. Salutare ! 🙂
    Oamenii ies in strada daca sunt motivati de un ideal, de o idee, de un model.
    Pe cine propuneti ?
    Pe Prigoana ?
    Sau pe Videanu ?
    Pe Blaga ?
    Sau poate pe Udrea ?

    Da, am iesit si as mai iesi in strada pt. Monica Macovei.

    Tzepelica

    24/05/2012 at 9:47 pm

    • As iesi si pentru toxicitatea Antenelor

      lastnightmusic

      24/05/2012 at 9:52 pm

      • a Realitatilor si a OTV-ului

        mar

        24/05/2012 at 9:57 pm

      • Insuficient.
        Un om motivat schimba canalul.
        Un deceptionat, nu.

        Tzepelica

        24/05/2012 at 10:03 pm

  45. Diaconescu … Cristian Diaconescu la B1tv.

    uitaroh

    24/05/2012 at 10:01 pm

  46. Buna seara, buna seara. De demonstrat in strada nu am cum ptr ca sunt foarte departe. Dar sunt pe baricadele internetului si la nevoie incepem sa scriem la senatori si congresmani, poate punem si de mici proteste in fata ambasadelor Romaniei din toate zarile. Mijloace de lupta exista. Vointa sa fie.

    clemycali

    24/05/2012 at 10:05 pm

  47. „Probabil ne asteapta o restauratie, dar care nu va putea atinge nivelul din URSS din 1968. In lipsa actiunilor de amploare, internetul ne ajuta sa popularizam micile actiuni pana la nivelul la care acestea devin stiri, iar televiziunile mari nu mai pot pune un zid al tacerii intre noi si ei. ”

    Eu zic sa va lasati de droguri!

    Restauratia se face la nivelul anului 2003 cand a fost un asa zis „boom economic in fosta URSS”.

    Lucian

    24/05/2012 at 10:22 pm

    • @lucian
      buna seara
      da,e ” boom economic” in romania ;are loc chiar acum;miine il vom auzi pe ponta ca va anunta victorios ca ron se inatreste fata de euro,va fi numai 4.4610,sau poate chiar 4,4595.deci scadere ” dramatica ” a eur

      intamplator

      24/05/2012 at 10:28 pm

      • E asa de boom ca va suna ca un vechi MIG21 depasind viteza sunetului. Dupa pomana electorala pentru fabricile de diplome azi a iesit si sindicalistu’ cu simbata si si cu dumineca sa anunte victorios ca mareste nu stiu ce salarii cu 15%. De atita „dam inca ceva” o sa bubuim economic de nu ne-om vedea.

        Aha

        24/05/2012 at 10:35 pm

      • Seara buna 🙂
        dimineata te-am felicitat ptr. corectitudinea facuta ptr evolutia cursului. Tocmai aflasem din surse bancare la cat se tranzactiona EURO.

        mar

        24/05/2012 at 10:45 pm

  48. buna seara
    excelenta postare,imi aduce aminte de un banc: suna cam asa:

    un sot s-a hotarit dupa cearta cu sotia sa organizeze o cina romantica; a aranjat masa, flori,luminari…tot tacimul si atit,nimic altceva
    a doua zi ii spune unui prieten ce a facut
    asta il intreaba de ce nu s-a finalizat cina
    n-a venit nevasta-mea sa gateasca

    intamplator

    24/05/2012 at 10:22 pm

  49. cica ar fi declarat azi sever voinescu ca ”revin la guvernare in max 3 ani ”

    1. asta este o declaratie de loser, de non-combat, de impotent politic
    2. daca usl-ul va guverna inca 3 ani de-acum incolo, Romania va ajunge un ”desert”
    3. iar eu ma impusc
    🙂

    skorpion

    24/05/2012 at 10:24 pm

    • Skorpion asta poate sa insemne si din toamna dar si mai tarziu. Sever Voinescu e constient ca in acest moment sansele dreptei nu arata extraordinar. Desi nu se stie niciodata si guvernarea Ponta are darul nesperat de a intari electoratul de dreapta. Mai au nevoie de un lider si pot sa plece la atac. Munitie le da USL-ul.

      clemycali

      24/05/2012 at 10:27 pm

      • poate ca e mai bine sa guverneze usl si dupa alegeri;nu mai au de „unde da”/imprumuturi nu prea se vad la orizont de nicaieri,” grexit” e probabil
        in doi ani de cataclism economic ar putea face implozie si ar disparea definitv;in fond asa dispar dinozaurii

        intamplator

        24/05/2012 at 10:31 pm

        • Poate. Insa eu ma tem de ce ar putea face un guvern condus de PSD in urmatorii ani daca Ponta a fost in stare sa faca atatea tampenii in trei saptamani. Ptr a indrepta pagubele facute de ei in mai putin de o luna vor fi necesari probabil cativa ani de reforme sustinute.

          clemycali

          24/05/2012 at 10:39 pm

  50. Felicitari pentru postare @TDS. Habar nu aveam de chestia din Rusia (URSS de fapt).
    Observ ca inca mai misca ceva in tara asta, si CCR cu toate hibele lor par hotariti sa continue. Vad ca nu au facut pe ei de frica la amenintarile gindacului Ponta care s-a trezit sa raga ca magaru la Zegrean. Am o presimtire ca mai multe din proiectele legislative revolutionare are lui Tonta-Bin Laden nu vor trece de CCR.
    Si pe deasupra e si prima ordonanta a guvernului Goe („eu ma pricep la drept” declara nu demult maimutoiul asta). Cum spuneam, un ageamiu, dar din pacate in acelasi timp si sinistru. Dar sa nu credeti ca asta ii va opri avintul. Individul asta e atit de increzut ca numai cind se va izbi cu viteza maxima de un zid de beton se va potoli.

    P.S. Eu pe Tonta habarnistul asta pur si simplu nu pot sa ii zic „domnul”.

    Aha

    24/05/2012 at 10:30 pm

    • ar fi binje sa fie habarnist,e un pacalici

      intamplator

      24/05/2012 at 10:32 pm

  51. E colosal Cristoiu cu umorul lui, isi bate joc de Ponta si USL ceea ce cred ca nu le place mai rau decat critica.
    Cica Ponta e ca un colonel rus la 23 august care trebuie sa se tina la bazbuzucii din armata sa nu fure ceasuri, sa nu traga cu mitraliera in pendule etc.

    cedric

    24/05/2012 at 10:45 pm

  52. Ponta asta bubuie de prostie. In cautarea de pretexte ca sa mai dea o pomana, scutirea ziaristilor de TVA, a grait „A fost mai degrabă o măsură de intimidare a jurnaliştilor în acel moment”. Mai minunatie, traim intr-o dictatura de nivel galactic. Carevasazica plata TVA este o masura de intimidare. Bietii cetateni care platesc TVA de mai multe ori pe zi, adica cu ocazia mai fiecarei cumparaturi, inseamna ca sint intimidati de tremura de frica ca piftia. Parca Georgescu-pune stampila si ia pomana- se lauda ca a introdus TVA la noi, prin anii ’90. Mai sa fie, de aproape 20 de ani sintem intimidati cu TVA-ul asta. Cred ca de atita indimidare a ajuns pina si Felix la 25% incredere.

    Aha

    24/05/2012 at 10:47 pm

    • Cateodata ma intreb ce o fi in sufletul cretinilor care chiar au crezut in alternativa USL si acum se trezesc la o realitate hidoasa.

      clemycali

      24/05/2012 at 10:50 pm

      • Clemy, Tocma’ asta este. Nu pot sa recunoasca pentru ca atunci trebuie sa recunoasca ca au gresit. Asa ca se vor adanci mai tare in Antene si realitati.

        eugeni

        24/05/2012 at 10:56 pm

        • Unii probabil ca recunosc ca au gresit. Majoritatea insa nu. Citesc din cand in cand blogul unei foste colege de liceu, mare aparatoare a monarhiei si a PNL, si ma ingrozesc la cata inconstienta exista in capul unora. Dar domnita in cauza este un caz extrem. Presupun ca exista si cazuri care pot fi vindecate.

          clemycali

          24/05/2012 at 11:00 pm

      • salut! spaima ca nu mai au obiectul munci: urlatul la guvern.

        Cetatean

        24/05/2012 at 10:56 pm

      • Nu-mi pasa de ei. Merita sa si crape.

        cedric

        24/05/2012 at 10:56 pm

      • Cei care au luat in serios toate aberatiile uslistilor din ultima vreme au trecut la actiune. Dupa omoritul, impuscatul, disparitia, si alte traznai oracaite de Ponta, Solomon, Antenescu, sustinatorii construirii noii democratii (categoria FrunzaVerde, jalnic ca asta mai rar) baga oamenii in spitale. Am vazut prin evz, sustinatorii PSD bat oameni la Brasov si Constanta, distrug masini, ii ameninta pe cei de alta parere ca le dau foc la casa, etc. Pai daca insusi Pontacus Maximus din guvern da indicatii de genul: ia sa nu mai vorbeasca ziaristii de cresterea euro ca-mi strica mie guvernarea, e si normal sa se ajunga la stilul trupelor SD din Germania anilor 30.

        Aha

        24/05/2012 at 11:00 pm

  53. !!!
    Luni de la ora 20, la emisiunea lui Robert Turcescu – un promo care sugereaza ca in emisiune va fi Dl. Basescu……

    Ioana

    24/05/2012 at 11:01 pm

    • Se pare ca Becali va fi la Turcescu.

      ucenic

      24/05/2012 at 11:13 pm

  54. Ponta a ales să confirme toate temerile legate de planurile USL de subordonare politică a Justiţiei, a ales să satisfacă servil clientela politică numind în funcţii oameni compromişi sau irelevanţi precum Corina Dumitrescu, Mang ori Daniel Constantin, sau, mai nou, Remus Cernea, Liviu Harbuz şi – oroare – Natalia Intotero!

    ma lamureste si pe mine cineva?
    cine este natalia intotero??!!?

    skorpion

    24/05/2012 at 11:04 pm

  55. Este pe contributors un articol despre justitia Constitutionala, de Ioana Motoc. Dau un citat despre metodele de intimidare si restringere a independentei unei Curti Constitutionale:
    „amenitari din partea guvernelor sau a partidelor aflate la putere, cereri de demisie urmate de inlaturarea judecatorilor,daca nu se supun guverantilor, diferite moduri de intimidare a judecatorilor inclusiv prin intermediul mass-mediei care este controlata de puterea politica, reducera bugetelor Curtiilor Constitutionale pentru a le bloca in practica functionarea.”
    Desi asemanarea cu Romania sub guvernul Felix, si oracaielile lui Ponta si Antonescu sint izbitoare, descrierea se refera la tari din Africa. Acolo am ajuns, o democratie si un „stat de drept” categoria Congo si Zimbabwe.

    Aha

    24/05/2012 at 11:12 pm

    • dupa comentariul lui Zegrean preventiv la adresa lui Ponta, dna Motoc trage o salva de avertisment sptr acelasi POnta. Urmatoarea miscare e o torpila expediata (ptiu!) de mos Predescu.

      Cetatean

      24/05/2012 at 11:19 pm

  56. …dar au mai ramas destui 😦

    Ioana

    24/05/2012 at 11:13 pm

  57. @ioana @ucenic,
    multumesc, habar nu am avut de existenta ei..
    nici o pierdere
    😛

    skorpion

    24/05/2012 at 11:15 pm

    • Doamna in cauza este ilustrativa ptr „competenta” PSD.

      clemycali

      24/05/2012 at 11:16 pm

  58. clemy,

    ponta are 2 criterii in alegerea oamenilor:
    1) sa fie ticalosi, alistar, grajdar-balaban, remus cernea, guzganul rozaliu pus in functie in parlament etc
    2) sa fie analfabeti, mang, liviu pop, corinuta etc
    si, probabil, al 3.lea criteriu sa faca parte din reteaua subterana (aia de sorginte securistica antedecembrista) in plina desfasurare de forte.

    oricum nu ponta a decis numirile, i-au fost date la pachet
    (cca 80%)

    skorpion

    24/05/2012 at 11:19 pm

    • Cred ca al treilea criteriu prevaleaza. Primele doua se subinteleg (nu poti face parte din „reteaua subterana” decat daca esti 1. ticalos si 2. analfabet).

      ucenic

      24/05/2012 at 11:25 pm

      • Ponta e unyl din fratia acoperitilor. Absolvent de scoala securistica.

        Cetatean

        24/05/2012 at 11:30 pm

    • Buna seara!
      Tendinta sefilor este sa aiba subordonati mai prosti ca el. Si cum Ponta este pamant de flori….

      ribelalu

      25/05/2012 at 12:11 am

    • Spre deosebire de perioada ante-Ponta cind tot ce zicea Basescu era tratat fals pe post de fumigene de abatere a atentiei, acum chiar sint fumigene de abatere a atentiei. Si anume de la maretele realizari ale gindacilor de bucatarie propasiti in guvern.

      Aha

      24/05/2012 at 11:43 pm

      • de aia ar si vrea alegeri in octombrie. ca mor de ciuda ca se vor eroda.

        Cetatean

        24/05/2012 at 11:47 pm

        • Nu e cumva mai mult? In acordul cu FMI se spune ca se va da a doua transa la salarii numai „daca bugetul permite”. Si nu-mi vine sa cred ca va permite la ce fac acum, plus serviciul datoriei pe care-l au de platit si euro care cresteeeee…Hrebe nu-i chiar prost, spre deosebire de Ponta, lui flacara violeta financiara se pare ca i-a soptit ceva..

          dica

          25/05/2012 at 11:50 am

    • Hahaha, astia daca mai pronunta „flota”, il urca pe Basescu iar in topul increderii, ca efect invers!

      Cetatean

      24/05/2012 at 11:44 pm

  59. Are cineva idee ce-a fost cu declaratia lui MRU ca a fost amenintat cu moartea? ( a fost acum 2 min pe RTV).

    roxaline

    24/05/2012 at 11:51 pm

    • nu, nu am vazut.

      Cetatean

      24/05/2012 at 11:57 pm

    • completare – stiu de faza din aprilie.

      roxaline

      24/05/2012 at 11:58 pm

  60. Banc de pe vremea „epocii de aur”.
    Un Bula mai negricios, surghiunit in fundul clasei la scoala. Invatatoarea intreaba copiii de situatia familiala. Ajunge la Bula.
    -Mai Bula ce tac-tu?
    -Tata e procuror.
    -Nu mai spune. Ia hai tu in prima banca mai Bulisor.
    Se muta Bula vesel in fata. Invatatoarea, toata numai miere:
    -Si doamna, mama dumitale, ce face.
    -Mama e gladiatoare.
    -Huh? Cum gladiatoare, astia nu mai exista de 2000 de ani.
    -Pai tata procura gladiole si mama le vinde, explica Bula.

    In Concluzie, la ministerul agriculturii il avem pe Bula, zis si ala-micu, ca si asta traieste din florile nevestei.

    Aha

    24/05/2012 at 11:57 pm

    • 😆

      Cetatean

      25/05/2012 at 12:00 am

      • Astia nu pot fi tratati altfel decit cu ridicol. Cine naiba crede ca ala-micu, cu salariul minim pe economie, a reusit sa-si faca o casa de 340 de metri patrati? Poate din Lego?

        Aha

        25/05/2012 at 12:12 am

  61. Buna dimineata 🙂
    Postare noua – Revista presei 😀

    desydemeter

    25/05/2012 at 8:11 am


Comentariile sunt închise.