Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Revista Presei – 23 Mai / “Circul mare – rezultatele putine”

Bună dimineata intr-o zi de miercuri. Vremea va fi instabilă. Temporar înnorările vor fi accentuate şi se vor semnala averse, descărcări electrice şi intensificări ale vântului în cea mai mare parte a ţării. Vor fi condiţii de grindină, iar cantităţile de apă vor depăşi local 25 l/mp, în special în zonele montane şi submontane şi în Moldova. Aceste fenomene vor fi mai frecvente în cursul după-amiezii şi al nopţii. Temperaturile maxime, în scădere uşoară faţă de ziua precedentă, vor fi cuprinse între 18 şi 28 de grade, iar cele minime se vor încadra între 9 şi 17 grade.

La Bucureşti cerul va avea înnorări şi se vor semnala averse şi descărcări electrice. Vântul va sufla slab şi moderat. Temperatura maximă va fi de 22…23 de grade, în scădere faţă de ziua precedentă, iar cea minimă se va situa în jurul valorii de 13 grade. Mediafax

Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 4452  RON; 1 USD = 3. 4817    RON; 1 EURO = 1. 2767 USD; Francul elvetian 3. 7012 RON. Gramul de aur 176.3513 RON.

Tensiunile revin pe piaţa valutară: cursul a urcat la 4,456 lei/euro. Moneda naţională s-a depreciat în a doua parte a zilei de marţi, iar cursul a atins un maxim de 4,4560 lei/euro, în linie cu deprecierea valutelor din regiune, din cauza neîncrederii în capacitatea liderilor UE de a înregistra progrese notabile în combaterea crizei datoriilor la summitul care are loc astăzi.  La finalul şedinţei, schimburile se perfectau la 4,4525-4,4540 lei/euro, în creştere cu aproape un ban faţă de nivelul de la sfârşitul sesiunii precedente. Cursul de schimb a scăzut uşor sub 4,4400 lei/euro la deschiderea şedinţei de marţi, însă apoi a revenit peste acest nivel. Nivelul record atins pe piaţa interbancară a fost de 4,4675 lei/euro, consemnat pe data de 1 mai, când în România a fost zi nebancară, iar paritatea a fost tranzacţionată de jucătorii internaţionali pe alte pieţe. Valutele din regiune au consemnat de asemenea pierderi în raport cu euro, iar euro s-a depreciat faţă de dolar, din cauza neîncrederii în capacitatea liderilor UE de a înregistra progrese notabile în combaterea crizei datoriilor, la summitul de miercuri, fiind de aşteptat ca moneda unică să rămână la un nivel scăzut din cauza temerilor legate de Grecia şi Spania. BNR a anunţat marţi o rată de referinţă de 4,4452 lei/euro, foarte aproape de maximul istoric, după trei sesiuni în care cursul a înregistrat scăderi modeste. Turbulenţele de pe scena politică locală de la finalul lunii aprilie, urmate de amplificarea temerilor investitorilor cu privire la soliditatea zonei euro, au dus la o depreciere de peste 1% a leului în raport cu euro. Ziarul Financiar.

Noua majoritate parlamentară îngroapă rezultatele referendumului din 2009. USL în opoziţie: vrem 312 parlamentari. USL la putere: vrem peste 480 parlamentari. Au spus că nu sunt de acord cu desfiinţarea unei Camere a Parlamentului, dar că susţin reducerea numărului de aleşi de la 471 la 312. Au mai spus că legislaţia electorală nu poate fi modificată cu mai puţin de un an înaintea alegerilor. Ieri însă, parlamentarii USL şi liderii lor au votat altceva. Aşa cum democrat-liberalii au renunţat să mai susţină sistemul de vot majoritar pentru simplul motiv că au picat vertiginos în sondaje, aşa liderii USL au uitat cu desăvârşire ce susţineau când încă nu ajunseseră la putere. „USL susţine reducerea numărului de parlamentari, iar acest lucru se poate face prin lege simplă, nu prin modificarea Constituţiei”, acesta era refrenul preferat al reprezentanţilor USL când erau întrebaţi de punerea în practică a rezultatelor referendumului din 2009. Între timp, cu ajutorul UNPR şi al minorităţilor naţionale, USL a preluat majoritatea în ambele Camere ale Parlamentului şi, în mod inexplicabil, a dispărut cu totul ideea reducerii numărului de aleşi. Ba chiar, potrivit formei finale a legii iniţiate de Crin Antonescu şi Victor Ponta, aprobată ieri cu 180 de voturi „pentru”, 30 voturi „con-tra” şi 26 de abţineri, numărul parlamentarilor va creşte la următoarele alegeri. Cu cât va creş-te? Imposibil de spus în acest moment, dar cu peste 10 aleşi. De ce? Pentru că mandatele acordate minorităţilor care numără cel puţin 7% din populaţia unui judeţ, dar nu reuşesc să obţină cele mai multe voturi în nici unul din colegii, sunt peste numărul de mandate care revin judeţului respectiv (calculat în funcţie de numărul de locuitori). Să luăm un exemplu concret: judeţul Covasna are patru deputaţi. Dacă în fiecare colegiu va strânge cele mai multe voturi candidatul UDMR, UDMR va avea patru deputaţi de Covasna, iar comunitatea românească va primi şi ea un deputat. Simetric, comunităţile maghiare din judeţe precum Braşov sau Cluj vor fi reprezentate în Parlament, chiar dacă sunt minoritare. Tot ca urmare a noului sistem de vot, s-ar putea ca viitorul Parlament să aibă, în premieră, mai mulţi reprezentanţi ai minorităţii rome, în condiţiile în care, potrivit datelor provizorii ale recensământului de anul trecut, romii au 8,8% în Mureş şi 8,1% în Călăraşi, în timp ce în Sălaj sunt la limită (6,9%) să prindă un mandat de deputat. Integral in Romania Libera.

Trecutul comunist ascuns al lui Andrei Marga. Un aspect mai putin cunoscut din viata lui Andrei Marga, noul ministru de externe, este legat de rudenia lui cu Ioan Ursu. Acesta a fost membru al CC al PCR (din 1969); membru supleant al CPEx al CC al PCR (din 1974); prim-vicepresedintele Consiliului National al Stiintei si Invatamantului (din 1985); vicepresedintele Comitetului de Conducere al Consiliului Superior al Educatiei si Invatamantului (din 1980); vicepresedinte al Consiliului central pentru tipizare, standardizare, normare si calitate (din 1984); membru al Academiei RSR (din 1974); deputat in MAN (din 1969). Pe la mijlocul anilor ’70, după terminarea facultăţii, Andrei Marga s-a recăsătorit cu Delia Trifu, nepoată a lui Ioan Ursu. Mariajul lor a şocat atunci. Delia Trifu trăia cu Stelian Moţiu, care era şi el căsătorit. Marga, Delia şi Moţiu erau activişti la un nivel înalt în UASC din Cluj-Napoca. Stelian Moţiu era atunci şi a fost până la sfârşitul vieţii, o personalitate cu mare vizibilitate în presă şi în viaţa politică. La timpul respectiv soţia lui Moţiu a făcut scandal şi a reclamat “la partid”. Moţiu a fost mutat disciplinar în funcţia de redactor şef la “Viaţa studenţească”. A fost ameninţat că dacă nu renunţă la Delia va fi dat afară şi de acolo. Moţiu s-a întors la nevastă, Marga a luat-o pe Delia de nevastă. Integral in EVZ.

Palatul lui Videanu din curtea bisericii. Fost primar al Capitalei, Adriean Videanu, şi-a ridicat pe malul lacului Snagov un domeniu pe un teren concesionat de la Parohia Ciofliceni, pentru 99 de ani. Adriean Videanu (50 de ani), fost primar al Capitalei şi fost ministru al Economiei, şi-a ridicat un adevărat domeniu la Snagov, pe un teren de 5.400 de metri pătraţi, concesionat pe 99 de ani cu suma totală de 10.000 de euro (101 euro pe an). Contractul de concesiune dintre Parohia Ciofliceni şi familia Videanu a fost avi­zat de Arhiepiscopia Bucureştiului. După ce a pus mâna pe teren, „regele marmurei” şi-a construit palatul. Palatul Videanu are nu mai puţin de 1.340 de metri pătraţi, structurat pe mai multe niveluri: demisol, parter şi două etaje. Imobilul numără patru apartamente mici şi 12 camere. În condiţiile în care Adriean Videanu a declarat că locuieşte în vila de la Snagov împreună cu soţia şi cei doi copii, dimensiunile vilei sfidează raţionalul, cochetând cu megalomania. Fiecare membru al familiei beneficiază de 335 de metri pătraţi. Un alt calcul arată că dimensiunea vilei însumează suprafaţa a alte şase vile cu suprafeţe de 220 de metri pătraţi. Preţul întregii construcţii a fost unul pe măsură: peste 4,5 milioane de euro. Pentru ridicarea monumentalei reşedinte, constructorii au lucrat aproape cinci ani, până în 2010. Integral in Adevarul.

Udrea lansează concurs pe blog: Spuneţi ce taxă mai introduce Guvernul şi primiţi o navetă de bere. Liderul PDL Elena Udrea anunţă pe blog că lansează un concurs către cititorii săi: „Spuneţi ce taxă credeţi că ar urma să mai introducă Guvernul Ponta şi puteţi obţine în fiecare zi o navetă de bere, încă fără taxă”. „Guvernului Ponta – Lansez astăzi un concurs către cititorii blogului şi ai paginii de Facebook. Spuneţi ce taxă credeţi că ar urma să mai introducă Guvernul Ponta şi puteţi obţine în fiecare zi o navetă de bere, încă fără taxă. Eu m-am mai gândit la vreo două: Taxă pe Învăţăturile lui Dan Voiculescu către fiul său (spiritual) Dan Constantin; Taxă pe fiecare ministru al Învăţământului schimbat”, scrie Udrea. Udrea propunea, recent, introducerea „taxei pe plagiat”, a „taxei pe apariţiile TV ale premierului” sau a „taxei pe kilogram de nou angajat în structurile Guvernului”. „Am observat cu uimire noile taxe ingenioase ale Guvernului Ponta. Ar fi semne clare de data asta de neplagiat. Aşadar, Guvernul pune biruri pe fast food, bere şi companii petroliere”, scrie Udrea pe blogul său. Ea susţinea că Guvernul, care „nu se dovedeşte foarte prietenos faţă de consumatori”, a neglijat o sumă de taxe care ar putea fi promovate imediat. „Sunt de părere că între taxele care trebuie luate în considerare s-ar putea număra: taxa pe plagiat, taxa pe apariţii TV ale premierului, taxa pe dezarcorduri în discursurile ministrului Educaţiei, taxa pe kilogram de nou angajat în structurile Guvernului, taxa pe deplasări la Bruxelles pe post de prim-ministru fără treabă”, adaugă Elena Udrea. Integral in Gandul.

Marea corupţie umileşte Înalta Curte de Justiţie. Ironia ori întâmplarea face ca pe lista marilor dosare de corupţie aflate în prezent pe rol la ÎCCJ a României, să se regăsească, printre altele la fel de sonore, dosarele penale ale unor foşti miniştri care au încălcat legea. Chiar dacă CSM a tras un semnal de alarmă în privinţa faptului că în majoritatea acestor dosare instanţa supremă a tărăgănat ani în şir, în unele chiar până aproape de termenul de prescriere, soluţiile clare şi definitive, ÎCCJ nu dă în nici un fel semne de revenire şi normalitate. Copos – 6 ani pentru un proces. Împotriva lui George Copos primul dosar penal la ÎCCJ a fost deschis în anul 2006, pentru evaziune fiscală. Reînregistrat la ÎCCJ cu numărul 8347/1/2008, finanţatorul clubului bucureştean a fost trimis în judecată pentru mai multe spaţii comerciale pe care le-a vândut în 2004, prin compania pe care o deţinea, Ana Electronic, către Poşta Română. Prejudiciul adus statului român, potrivit procurorilor DNA, se ridică la un milion euro. Timpul scurs de la primul termen este de aproximativ 6 ani.[…] Procesul lui Cătălin Voicu, amânat de 28 de ori În cei peste 2 ani de când datează acest dosar, ÎCCJ a amânat cauza de peste 28 de ori. Inculpat pentru trafic de influenţă în dosarul în care mai sunt învinuiţi miliardarii Costel Căşuneanu şi Marius Locic, dar şi fostul judecător Florin Costiniu. Senatorul PSD Cătălin Voicu a obţinut la ultimul termen de judecată amânarea pronunţării până pe 29 mai, dată la care sunt aşteptaţi pentru o nouă înfăţişare. Integral in Puterea.

România are TVA mare pentru că nu se colectează. TVA efectiv este de doar 13%. O comparaţie cu ţările UE. România s-a situat în 2011 pe penultimul loc în rândul statelor europene noi membre ale UE la eficiența colectării TVA, cu o eficiență a taxării de numai 54%, potrivit calculelor efectuate de către Consiliul Fiscal. Este și motivul pentru care rata implicită de TVA se ridică la numai 13,1%, comparativ cu nivelul legal de 24%. Cu 47,9 miliarde lei și 26,4% din veniturile statului în anul 2011, taxa pe valoare adăugată se află pe poziția a doua în topul taxelor colectate la buget, la mica distanță în urma contribuțiilor sociale. De altfel, odată cu reducerea acestor contribuții ( absolut necesară pentru reducerea costurilor cu munca și creșterea competitivității) ea va trece pe primul loc. Problema acestei taxe ce ar trebui plătite pentru toate taxele și serviciile corect fiscalizate este nivelul foarte mic de aplicare efectivă, chiar prin comparație cu fostele colege de bloc estic ce au aderat la UE ( așa numitele NMS 10, unde NMS este abrevierea pentru new member states). Astfel, țări precum Estonia (82%), Slovenia (72%) și chiar vecina de la sud, Bulgaria (71%) au un grad de colectare mult mai bun. Integral in Curs de Guvernare.

Băsescu: Nu e un Guvern convenabil pentru mine. Trebuie să privesc cu atenţie la ce face Guvernul. Preşedintele Traian Băsescu a declarat, într-un interviu difuzat de Naşul TV, că actualul Guvern nu este unul convenabil pentru el, însă nu a putut să ignore că fostul Executiv şi-a pierdut majoritatea, el menţionând că, chiar şi în actuala situaţie, noua Lege a Sănătăţii va fi adoptată. ntrebat la Naşul TV dacă va putea duce la bun sfârşit vreun proiect, în condiţiile în care Guvernul Ponta este în opoziţie cu şeful statului, Traian Băsescu a răspuns: „Eu cred că o să trecem noua Lege a sănătăţii în această perioadă”. „Sigur, nu este un Guvern convenabil pentru mine, pentru că trebuie să privesc cu atenţie la ce face acest Guvern în raport cu ce spune, că una e să spui, una e să faci. Dar eu cred că drumul României este ireversibil, indiferent cine este la putere. Nu se mai poate da ceasul înapoi, deja au apărut, din 2005 până acum, câteva schimbări atât de profunde încât oricine ar veni la putere nu mai poate face din judecători subordonaţi, nu mai poate face din serviciile de informaţii servicii la dispoziţie, nu mai poate face din procurori subordonaţi şi nu vor mai putea întoarce nici Codul Muncii, nu vor mai putea întoarce nici Legea Educaţiei. Sunt sectoare care devin tot mai performante datorită noii legislaţii. Deci nu sunt chiar atât de îngrijorat, chiar dacă, repet, nu-mi place. Dar, ca şef de stat, nu aveam cum să nu ţin cont că Guvernul care a fost şi-a pierdut majoritatea în Parlament, nu aveam cum să nu ţin cont că fosta opoziţie a dobândit majoritatea în Parlament. Sunt realităţi ale democraţiei. Chiar când le regreţi, trebuie să ţii cont de ele „, a adăugat preşedintele, în interviul realizat la Chicago. Mediafax.

Primarii vor da înapoi subvenţiile luate ilegal. Banii europeni pentru păşunat primiţi de către autorităţile locale în dauna fermierilor vor fi recuperaţi de către Comisia Europeană, promite comisarul Dacian Cioloş. Sute de dosare sunt acum pe rol în anchetele DNA privind modul în care primarii mai multor comune din ţară au luat subvenţii ilegale pentru păşunat. Pe scurt, acei primari le-au refuzat fermierilor cererile pentru subvenţiile care li se cuveneau, dar de cealaltă parte au înregistrat primăriile ca beneficiari ai banilor europeni, lucru ilegal din mai multe puncte de vedere. Solicitat de „Adevărul” să comenteze această situaţie, comisarul european pentru Agricultură, Dacian Cioloş (venit, zilele trecute, într-o vizită în România), a afirmat că primarii în cauză vor fi obligaţi să dea banii înapoi. „Singurul beneficiar legitim al subvenţiilor pentru păşunat este cel care deţine animalele. O primărie nu poate să solicite direct subvenţia, trebuie să aibă un contract de arendă sau de concesiune cu producătorii sau cu asociaţiile de producători. Pentru agenţiile de plăţi, lucrurile sunt clare: banii se dau numai către proprietarii de animale. Integral in Adevarul.

Traian Băsescu participă la Summitul PPE, Victor Ponta nu figurează pe lista participanţilor la Summitul PES. Preşedintele român Traian Băsescu, care va lua parte miercuri seară, la Bruxelles, la reuniunea informală a Consiliului European, va participa miercuri după-amiază la Summitul Partidului Popular European (PPE), prezidat de Wilfried Martens. La reuniunea la nivel înalt a PPE vor mai lua parte, printre alţii, preşedintele Consiliului European Herman Van Rompuy, preşedintele Comisiei Europene José Manuel Barroso, liderul grupului europarlamentar al PPE Joseph Daul, premierul spaniol Mariano Rajoy, premierul Luxemburgului şi lider al Eurogrupului Jean-Claude Juncker, şeful guvernului polonez Donald Tusk, premierul ungar Viktor Orban, premierul bulgar Boiko Borisov şi cel portughez Pedro Passos Coelho. De asemenea, vor fi prezenţi foştii premieri François Fillon (Franţa) şi Silvio Berlusconi (Italia). Din PPE fac parte 74 de partide din 40 de ţări, actualul preşedinte al Consiliului European, actualul preşedinte al Comisiei Europene, 15 şefi de stat sau de guvern din UE şi 7 din afara Uniunii, 13 comisari europeni şi cel mai mare grup politic din Parlamentul European. Tot miercuri după-amiază are loc la Bruxelles şi Summitul Partidului Socialiştilor Europeni (PES), reuniune prezidată de preşedintele PES Serghei Stanişev. Potrivit unui comunicat al biroului de presă al PES, pe lista participanţilor nu figurează liderul PSD, premierul Victor Ponta. Integral aduce Agerpres.

Subiectele zilei in Europa pot fi citite pe Politeia Europeana

Va uram o zi buna!

Written by Theophyle

23/05/2012 la 7:52 am

172 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. o zi buna tuturor!

    Sare'n Ochi

    23/05/2012 at 8:12 am

  2. Neata buna.

    O sa-i cam usture la fund pe multi primari cand vor trebui sa returneze banii aia, ca nu erau asa putini.

    EuCuMine

    23/05/2012 at 8:13 am

  3. Salut Huniad
    Vie apres vie 🙂
    Exista viata si linkuri bune pe blog si dupa ora 22-23 cind tura de zi merge la culcare.

    Blogul asta e un instrument bun pentru glaciatia ce urmeaza.
    Eu cred ca usl ne aduce nu in anii 90 ci in 271 cind Aurelian a retras administratia romana din Dacia lasind-o pe mina barbarilor (mang,marga,georgescu)

    lastnightmusic

    23/05/2012 at 8:17 am

    • Buna dimineata,
      total de acord,se anunta vremuri negre,vor sa schimbe si legea de demitere a presedintelui. de fapt este ppfta ce au poftit.

      mar

      23/05/2012 at 8:45 am

      • Scuze,este mai greu cu tastatura tel.

        mar

        23/05/2012 at 8:47 am

  4. neata,

    Traian Basescu:

    Dar eu cred că drumul României este ireversibil, indiferent cine este la putere. Nu se mai poate da ceasul înapoi, deja au apărut, din 2005 până acum, câteva schimbări atât de profunde încât oricine ar veni la putere nu mai poate face din judecători subordonaţi, nu mai poate face din serviciile de informaţii servicii la dispoziţie, nu mai poate face din procurori subordonaţi şi nu vor mai putea întoarce nici Codul Muncii, nu vor mai putea întoarce nici Legea Educaţiei

    este prea mare optimismul lui TB. Drumul Ro este ireversibil!!

    skorpion

    23/05/2012 at 8:21 am

    • Buna dimineata. Din pacate iti impartasesc pesimismul 😦

      clemycali

      23/05/2012 at 8:29 am

    • skorpy vom sta ca la televizor cu berea linga noi sa vedem daca vor cistiga judecatorii cinstiti sau cei necinstiti 🙂

      lastnightmusic

      23/05/2012 at 8:29 am

      • chiar nu am chef sa beau bere! si sa vad cum infractorul nastase scapa….

        TB este prea optimist, desi la instalarea guvernului pontanac si-a exprimat deja grija restauratiei si acum o vedem in toata splendoarea ei.

        asa ne trebe!

        skorpion

        23/05/2012 at 8:35 am

        • @skorpy, TB nu avea cum sa nu-l nominalizeze pe Ponta dupa caderea lui MRU. Asta a fost speranta tradatorilor din PDL care au sperat ca il pun cu spatele la zid pe Basescu si el o sa nominalizeze un om pe placul lor. TB a refuzat targul nedemn si a ales calea legala si logica si l-a numit pePonta. Stia la ce se inhama.

          clemycali

          23/05/2012 at 8:42 am

          • clemy,
            nu te contrazic!

            skorpion

            23/05/2012 at 8:44 am

        • Skorpy hai sa explic cu alte cuvinte;
          Nu cred ca TBasescu este un „day dreamer” un naiv optimist iar Skorpion este singurul realist care il aduce pe aerianul Basescu cu picioarele pe pamint.
          Eu cred ca este vorba de o mantra prin careTB incurajeaza judecatorii&co sa fie independenti
          In ce priveste pesimismul , mi-ar place ca 5 oameni din cele 20 milioane de romani, sa fie la ora asta in fata tribunalului unde e judecat bombo, cu pancarte in care se ceara judecatorilor sa fie independenti. Daca nu…. treci skorpy la bere chiar daca nu ai chef

          lastnightmusic

          23/05/2012 at 8:45 am

          • .. si eu cred ca discursul presedintelui a fost un semnal direct catre magistrati, a subliniat statutul nostru de membru UE si sprijinul acesteia pentru independenta justitiei prin MVC.
            Sperantele mele se leaga de faptul ca ultimele reptile preistorice infipte la ICCJ sunt pe cale de disparitie…. naturala, adica vor fi scoase la pensie in cel mult un an.

            Lumi (pentru a nu clona pe Luminita)

            23/05/2012 at 10:05 am

  5. Salutare! 🙂

    Azi parca e procesul lui Nastase. Credeti ca se va da o sentinta definitiva? Eu nu prea, presimt o aminare pentru finalul lunii.

    Cit despre legea VU, acum sa vedem cretinii din PDL: pot face o sesizare ca lumea la CCR? Motive sunt destule: acordarea de mandate unora care nu au fost primii clasati in colegiul lor (si aparitia a doua categorii de parlamentari), ocolirea Autoritatii Electorale Permanente (desi CCR a cerut in decizia 61/2010 sa nu se mai intimpla asta), nemiscorarea normei de reprezentare (si deci omorirea oficiala a reducerii nr. de parlamentari).

    Intrucit este prima data cind avem un act oficial al Parlamentului de refuz al aplicarii referendumului, Basescu sau PDL pot ataca la CCR exact pe tema asta. Pina acum totul a fost pe vorbe, si CCR nu judeca vorbe. Acum e o situatie juridica si CCR poate transa aceasta problema spinoasa: a incalcat Parlamentul art.2, al.1 din Constitutie, dind cu flit suveranului care a cerut reducerea nr de parlamentari?

    Cetatean

    23/05/2012 at 8:46 am

  6. tds,
    e prea devreme pentru bere
    🙂
    mai stii decretul 400? 😛

    skorpion

    23/05/2012 at 8:46 am

    • Ptr mine e chiar perfect ptr bere. Mai ales ca joi trebuie sa ma urnesc la o inmormantare si azi am alergat prin tot targul dupa haine ptr mort.

      clemycali

      23/05/2012 at 8:52 am

    • superficial prietene… superficial

      lastnightmusic

      23/05/2012 at 9:33 am

  7. Iar pina in toamna mai e mult de tot. In 2 saptamini aflam exact cum e treaba cu procentele USL din teritoriu – alegerile la primari vor fi exact ca la parlamentare. Se vor puttea face aproximatii mai bune decit cele ale sondajelor.

    Cetatean

    23/05/2012 at 8:48 am

    • stau prost,USL-ul este bine infipt si in plus se pregatesc blaturi ptr. CJ

      mar

      23/05/2012 at 8:53 am

      • Vrei sa spui ca PDL sta prost? Ei asta sa sti ca nu este nici o surpriza. Pe mine ma intereseaza procentul USL (primari si consilieri) si rezultatul de la Cluj, plus rezultatele din zonele in care face campanie MRU.

        clemycali

        23/05/2012 at 8:56 am

        • foarte prost, cel putin in sud este jale 😦 O sa fie cutremur!

          mar

          23/05/2012 at 9:10 am

          • @mar, sub conducerea „inteleapta” a lui Blaga si Udrea PDL nu are cum sa sara de 15%. Asta va precipita un congres extraordinar care sa limpezeasca apele, sa demaste tradatorii si sa faciliteze ori ruperea aripii sanatoase in directia MRU, fie preluarea partidului de catre Ungureanu si migrarea balastului catre USL. Daca i-or primi aia.

            clemycali

            23/05/2012 at 9:21 am

            • optimis procent, blaturile sunt aranjate 😦

              mar

              23/05/2012 at 9:33 am

              • @mar, vedem. Estimarea mea este ca PDL va lua undeva intre 11-15%. In nici un caz mai mult. Asta nu inseamna ca nu au potential de crestere. Ma rog, nu neaparat PDL in actuala formula dar dreapta democrata in general. Sau cel putin acea dreapta care se revendica de la proiectul reformator prezidential. Dar PDL plateste acum ptr ceea ce nu a facut (adica sa se debaraseze din timp de liderii compromisi), ptr ca actuala conducere a partidului este perceputa pe drept de electorat drept corupta, incompetenta si tradatoare, si ptr ca s-a bazat in exclusivitate pe forta primarilor.

                clemycali

                23/05/2012 at 9:37 am

              • intre PDL si USL este totusi o mare diferenta, chiar uriasa, as zice:

                – PDL chiar fortat, impins de TB a pornit reformele in diferitele domenii,
                – nu vei vedea un infractor PDL sustinut de partid

                omiti efectul teribil de nociv al latrinelor TV si de aceea cele facute in guvernele Boc sint minimalizate

                PDL are personalitati care nu exista nici macar in forma larvara la USL
                (MMacovei, Funeriu, TRU, MRU, Sever Voinescu, T.Paleologu, Cristian Preda etc…)

                skorpion

                23/05/2012 at 9:41 am

          • salut. zonele sarace sunt rosii prin traditie! si foarte sensibile la orice lista de pomanageli!

            cinic

            23/05/2012 at 2:10 pm

  8. Asa cum am mai scris despre V (reiau),

    “Impresia mea e ca in interiorul CCR, daca se va vota acest sistem uninominal pur (pe care UDMR a anuntat de acum citeva zile ca il va contesta la CCR) cele mai mari dezbateri se vor concentra pe problema “reprezentativitatii” (art. 61: Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român şi unica autoritate legiuitoare a ţării”).

    Transarea constitutionalitatii unonominalului pur intr-un singur tur se va face, dupa pararea mea, in functie de opinia judecatorilor despre “reprezentativitatea” Parlamentului in conditiile sistemului “first past the post”.

    Obisnuiti mental cu conceptul de reprezentare care vine din sistemul proportional, judecatorii CCR vor avea de decis daca e “reprezentativ” un Parlament ales intr-un singur tur in care voturile celor care au votat pentru cei de pe locul II nu sunt sub nici o forma “reprezentate”.

    CCR va avea de transat:

    – daca un singur tur e de ajuns in caz ca se faca VU pur sau daca trebuie doua
    – daca este necesara introducerea unei ponderari proportionale (la nivel judetean sau national, pe partid sau pe candidat) care sa “reprezinte” si voturile celor care au votat cu locurile II, III si IV.

    Va fi super interesant. Impresia mea personala, daca se face o sesizare ca lumea la CCR, e ca exista mai mult de 50% sanse sa nu treaca legea (motivele sunt enuntate mai sus) si aici

    https://theophylepoliteia.wordpress.com/2012/05/22/cizmari-pingele-si-blacheuri/#comment-222643

    Daca vom putea citi sesizarea, o sa ne dam seama.

    Cetatean

    23/05/2012 at 9:03 am

  9. 1. se poate face sesizare a CCR ca s-a respins oficial prin vot aplicarea refrendumului de reducere a nr parlamentari.

    2. se poate sesiza ca exista doua categorii de parlamentari (aia care cistiga si aia care primesc mandat de-a moaca, ca in amendamentul asta).

    ”Dacă într-un judeţ în care locuitorii aparţinând comunităţii româneşti sau unei minorităţi naţionale depăşesc, conform datelor oficiale finale ale ultimului recensământ al populaţiei 7% din totalul locuitorilor judeţului, nici un candidat al competitorilor electorali aparţinând acelei comunităţi nu a obţinut mandat conform alin. 11), se acordă un mandat în Camera Deputaţilor candidatului cel mai bine plasat al competitorilor electorali aparţinând acelei comunităţi. Acest mandat se atribuie peste numărul demandate ce revin judeţului respectiv”.

    Acest mandat de parlamentar e acordat de-a moaca, pe degeaba: reprezentantul acelei comunitati nu l-a primit prin vot in calitate de cel mai bine plasat din colegiul respectiv.

    Apar deci doua categorii de parlamentari: aia care ies primii in colegiu si iau mandatul, si cei care iau mandatul desi nu sunt primii, ba chiar au iesit pe locul 10. Clar, doua categorii de parlamentari.

    La decizia 1177/2007 care interzice doua categorii de parlamentari se adauga si decizia 61/2010:

    “Rezultatele alegerilor parlamentare din noiembrie 2008 au arătat că mecanismul utilizat pentru atribuirea mandatelor a avut drept consecinţă rezultate neconforme celor specifice unui tip de scrutin majoritar uninominal, rezultate determinate de calculele matematice reglementate de regulile procedurii electorale ale scrutinului uninominal prevăzut de Legea nr. 35/2008. Aşa se face că desemnarea unor parlamentari s-a realizat pe baza unor calcule, fără ca o asemenea desemnare să rezulte din alegeri, în urma exprimării prin vot a opţiunilor politice“.

    Cetatean

    23/05/2012 at 9:07 am

    • @cetatean, cred ca sansele cele mai mari ptr ca CCR sa declare legea neconstitutionala le are introducerea baremului diferentiat de 7% ptr minoritati si nerespectarea referendumului din 2009. Restul este discutabil.

      clemycali

      23/05/2012 at 9:10 am

      • Exact. Baremul ala e o aberatie si aici CCR poate lovi.
        Insa la chestiunea cu referendumul, ehehei 😉 aici e aici. Reiau ce am scris acum un an:

        „CCR ar fi nevoita, asadar, la o eventuala sesizare a lui Traian Basescu, sa se pronunte si sa transeze un eventual CJNC intre Presedinte (ca initiator al referendumului consultativ de revizuire a Constitutiei) si Parlament (ca reprezentant care ar refuza sa aplice vointa suveranului). Nu spun ca asa se va si intimpla, insa exista premise suficiente pentru ca CCR sa intervina, daca ar fi sesizata, deoarece Constitutia actuala este suficient de ambigua cit sa jongleze in mod periculos cu notiunea de suveranitate in asa fel incit sa nu mai stii cine are ultimul cuvint in caz de conflict intre popor si Parlament pe marginea aplicarii unui referendum valid”

        „Cu toate acestea, in situatia unui refuz, Parlamentul care s-ar prevala de calitatea de « reprezentant » al poporului si care decide sa foloseasca mandatul de reprezentant impotriva vointei poporului, confirmata prin referendum valid, ar incalca direct doua articole din Constitutie, anume art. 69, alineatul 1 (« In exercitarea mandatului, deputaţii şi senatorii sunt în serviciul poporului »), si art. 2, al. 2 (« Nici un grup şi nici o persoană nu pot exercita suveranitatea în nume propriu”).

        https://theophylepoliteia.wordpress.com/2011/06/02/o-alta-constitutie-si-sfarsitul-statului-iliescian/

        Cetatean

        23/05/2012 at 9:13 am

  10. Personal, opinez ca CCR va fi de acord cu scoaterea pragului electoral, insa va formula cerinta de a face ceva cu voturile celor care nu au votat cu cistigatorul colegiului: sau doua tururi, sau o ponderare „proportionala” (pe candidat sau pe partid, pe colegiu sau la nivel national). Legea e prea sensibila ca sa nu intervina CCR cu observatii legate de sistemele electorale din celelalte state europene.

    Cetatean

    23/05/2012 at 9:10 am

    • Daca ridica pragul electoral vom ajunge ca in 90 😦 De fapt asta si doresc.

      mar

      23/05/2012 at 9:12 am

      • Vrei sa spui daca renunta la pragul electoral. Si nu te contrazic ca PSD vrea sa ajungem la situatia din 90 cand majoritatea a fost crescuta artificial prin intrarea in Parlament a tot soiul de partide fara nici un fel de reprezentativitate nationala. Pragul electoral, initial de 3%, a fost adoptat dupa multe eforturi si ezitari de PSDR (azi PSD) si doar la presiunile Consiliului Europei.

        clemycali

        23/05/2012 at 9:16 am

  11. Ca sa fiu cinstit, de mult astept ocazia sa vad ce crede CCR ca atare si judecatorii luati separat. PIna acum CCR a dat-o cotita, sa vedem daca reusesc si acuma 😆

    Cetatean

    23/05/2012 at 9:15 am

    • neata tuturor! salut @city 🙂 acum are Presedintele tot ce-i trebuie ptr a sesiza ccr cu privire refuzul usl de a aplica rezultatele referendumului?

      zigzag

      23/05/2012 at 9:29 am

      • Dpdv juridic, da.

        Politic, mai nimerit ar fi sa retrimita legea la Parlament cerind oficial reducerea nr de parlamentari (asta se face prin modificarea normei de reprezentare), precum si introducerea votului prin corespondenta (ori electronic) pentru diaspora, cum cere si CCR prin deciziile 61/2010 si 51/2012.

        Cetatean

        23/05/2012 at 9:57 am

        • Abia dupa un eventual refuz oficial al Parlamentului ar fi mai nimerit sa sesizeze CCR.

          Insa PDL poate sa o sesizeze acum, ca tot freaca menta. Nu trebuie sa astepte de la Basescu mura in gura. Oricum, PDL a incercat sa introduca un amendament pentru norma de reprezentare si sa aplice reducerea nr de parlamentari, insa amendamentul a fost respins atit in Comisia Juridica, cit si in Plen.

          Cetatean

          23/05/2012 at 10:00 am

        • Corect. La asta nu ma gandisem dar este logic si mult mai eficace. In plus lungeste procesul si daca nu ma insel se intra in perioada de sase luni inainte de alegeri in care nu mai pot opera modificari la legea electorala.

          clemycali

          23/05/2012 at 10:00 am

          • DA! Citez din decizia 51/2012, despre comasare (sesizare depusa de USL) 😆

            Aceste principii cunosc o dezvoltare speciala in ceea ce priveste dreptul electoral, in considerarea importantei acestuia, fiind subliniate in documente adoptate in aceasta materie. Autorii sesizarii invoca in acest sens Codul bunelor practici in materie electorala – Linii directoare si raport explicativ, adoptat de Comisia Europeana pentru Democratie prin Drept in cadrul celei de-a 52-a Sesiuni Plenare (Venetia, 18-19 octombrie 2002), act care accentueaza mai ales „stabilitatea unor reguli mai speciale ale dreptului electoral, in special cele care reglementeaza sistemul electoral propriu-zis, componenta comisiilor electorale si constituirea teritoriala a circumscriptiilor”. In acelasi document se mai statueaza ca „ar fi necesar a se evita, nu atat modificarea sistemelor de scrutin – ele pot fi intotdeauna imbunatatite – ci modificarea lor frecventa sau cu putin timp (cel putin un an) inainte de alegeri. Chiar in absenta unei intentii de manipulare, modificarile vor fi dictate de interesele iminente ale partidului politic”.

            Or, legea criticata, modificand cu mai putin de un an inaintea alegerilor procedura de desfasurare a acestora, se abate de la dispozitiile invocate. O asemenea modificare legislativa intempestiva poate fi de natura sa creeze dificultati suplimentare autoritatilor insarcinate cu aplicarea sa, sub aspectul adaptarii la procedura nou instituita si operatiunile de ordin tehnic pe care aceasta le presupune”

            Reamintesc ca aceasta este a fost sesizarea USL 😈

            Cetatean

            23/05/2012 at 10:09 am

    • Buna 🙂
      exact asta pomeneam mai sus. Va fi o situatie mizerabila, sa fii nevoit sa-ti semnezi sentintza…Asta este pohta copiilor de suflet educati de carpa KGB-ista, tunurile pozitionate in pozitie de tragere si reantoarcerea in sanul patriei mama 👿 Prea multa democratie strica la mentalul colectiv.

      mar

      23/05/2012 at 9:38 am

  12. Inca o data Buna Dimineata,
    Nici in Europa nu este prea vesel 🙂 Subiectele zilei in Europa pot fi citite pe Politeia Europeana

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2012/05/23/stiri-europene-23-mai-2012-nimic-nu-e-cert-in-afara-de-incertitudine/

    huniad

    23/05/2012 at 9:43 am

  13. In urma cu ceva timp tv-rile scatofage faceau popularizarea unui Premier la vanatoare, plantand pomi, mergand la diverse actiuni sportive. Azi ave noi un Premier care merge la raliuri, a fost in Afganistant…..parca seamna scenariul :mrgreen: Inclusiv tandemul anuntzat, doi PO-PO eventual prin rotatie.

    mar

    23/05/2012 at 9:43 am

    • Nu trebuie sa te miri. Presa romaneasca nu mai este demult „cainele de paza” al democratiei.

      clemycali

      23/05/2012 at 9:45 am

  14. Skorpi,
    nu cotest meritele si personalitatile pomenite. Din pacate au fost asa de putini si marginalizati 😦 Constat ca acum ia scos in fatza, dar ce pacat ptr. ca raul a fost facut.

    mar

    23/05/2012 at 9:48 am

  15. Ar fi de ras daca nu e de plans.
    Tudor Pendiuc, primarul PSD-ist al Pitestiului si mana dreapta a lui Constantin Nicolescu, a ipotecat la propriu, cu contract la notariat…Pitestiul. Numai o singura firma are de recuperat cca 70.000.000 de euro. Daca adaugam si faptul ca UE are Pitestiul trecut pe lista neagra datorita fraudarii banilor europeni, se anunta vremuri tragice pentru argeseni. Insa nu va faceti griji…Pendiuc va fi reales primar cu >60% din voturi 🙂 Numai cu catuse poate fi scos din primarie.
    http://curier.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=35064&Itemid=1

    ribelalu

    23/05/2012 at 9:50 am

    • Reteta greceasca.

      clemycali

      23/05/2012 at 9:56 am

  16. bunä,

    Antonescu are ca icoanä intelectualä, pe Marga, comunistul marga
    un repetent betziv si cartofor, nu poate considera intelectual pe d.
    Djuvara; pt cä DL: DJUVARA, la fäcut cum este , prost si inganfat.

    theo- nona

    23/05/2012 at 10:18 am

  17. eu sunt mai optimistä decat voi, si in loc de väicärealä,
    trebuie trecut la treabä, totul este posibil.

    tu ce faci????????

    theo- nona

    23/05/2012 at 10:19 am

    • Picheteaza.

      Cetatean

      23/05/2012 at 10:25 am

    • Ce cauta? Publicitate 🙂

      ribelalu

      23/05/2012 at 10:33 am

      • Lasa, de data asta e bine ce face.

        Observ ca astia din NR incep sa bage la cap:

        „Ca în primii ani ’90, lupta e inegală. Un USL profilat, îngrijorător, la 60% din intenția de vot cu greu poate fi contracarat de un PDL aflat la ora decontului. Oricâte i-am reproșa, până iese din raclă Albă-ca-Zăpada – dacă se mai deșteaptă vreodată – PDL reprezintă, în logica electorală a anului 2012, singura și ultima redută a dreptei, împotriva căreia se dezlănțuie acum furia noului hegemon. Zdrențuit și trădat, PDL rămâne partidul care, cu toate păcatele sale, a guvernat responsabil, a permis justiției să-i aresteze primari și parlamentari și a tolerat, cu un preț enorm, presa ostilă – ceea ce, se vede limpede, USL nu este dispus să facă”.

        Greu-greu.

        Cetatean

        23/05/2012 at 10:36 am

      • Bravo Neamtu !!!! A spus-o TdS de mai multe ori aici ca sfat direct pt MN si a ascultat ! Asa se face treaba ! Felicitari !
        Am spus-o din nou azi la ora 8:45 la vaicarelile lui Skorpy ” Eu cred ca este vorba de o mantra prin careTB incurajeaza judecatorii&co sa fie independenti
        In ce priveste pesimismul , mi-ar place ca 5 oameni din cele 20 milioane de romani, sa fie la ora asta in fata tribunalului unde e judecat bombo, cu pancarte in care se ceara judecatorilor sa fie independenti. Daca nu…. treci skorpy la bere chiar daca nu ai chef ”
        Ca MN foloseste asta in interes personal e altceva. Dar s-a miscat !

        lastnightmusic

        23/05/2012 at 10:43 am

        • Nu e Neamtu, e Papahagi, Neamtu are ocazia sa se revanseze dupa viitoarea mea postare 😆

          Cetatean

          23/05/2012 at 10:48 am

          • Pai ti-am scris mai sus 🙂 Ai un mail!

            huniad

            23/05/2012 at 10:50 am

          • E bine , eu intelesesem Neamtu – tocmai scrisesem un text si ma gindeam daca sa il pun pe blogul meu de …. muzica 🙂 sau sa il trimit la politeia…. caci daca scriu la comentarii nu il ia nimeni in seama , si uite ca se misca . Iar daca totul se misca atunci cind postezi tu…. cu atit mai bine 🙂

            lastnightmusic

            23/05/2012 at 10:52 am

        • Ora 10:33: Un grup de 7-8 reprezentanti ai Partidului Noua Republica, condusi de Mihail Neamtu, s-au postat in fata cladirii Inaltei Curti cu bannere pe care scrie „Furatul ucide”. Mihail Neamtu a declarat ca a venit la Inalta Curte sa vada cum se deruleaza procesul lui Adrian Nastase si ca, in opinia lui, acest dosar trebuie sa se judece fara niciun fel de presiuni politice.

          huniad

          23/05/2012 at 10:51 am

          • In sfirsit, fac si ei ceva mai de Doamne ajuta.

            Cetatean

            23/05/2012 at 10:51 am

            • Dupa ce si-a dat Neamtu arama pe fata , preferam ca aceia 5 sa fie Filadel, eu, skorpy etc care dorim binele tarii acesteia dezinteresat si nu Neamtu care isi construieste cinic platforma de lider activ al dreptei la care ar putea adera MM, MRU etc. 🙂

              lastnightmusic

              23/05/2012 at 11:07 am

  18. Azi avem un nou episod din serialul saptaminal „Nastase duios trecea pe la tribunal”. E bun pe post de documentar asupra situatiei stralucite din justitie. Ma astept la o noua caruta de cereri cu doleante de permutat judecatorii care stau in acelasi birou, freza procurorului, avocati chiulai, opinia ONU, NASA si NATO. Saptamina viitoare un nou episod din acest exemplu de respectare la virgula a tuturor drepturilor descoperite de omenire de la Hamurabbi incoace.
    Dupa o perioada de disparitie, co-pilotul Antenescu si-a adus aminte ca e politician de profesie. Zis si facut a iesit cu o declaratie politica de mare adincime: Basescu e mirlan. Discurs amplu prezentat pe televiziuni, ocazie numai buna de laude si demonstratii asupra inaltelor standarde de valori ale mioriticului, Antenescu fiind un Cicero modern, un Ghandi ratacit la Bucuresti, un de Gaulle de Tulcea, un Roosevelt dar cu 4 scrisori.
    Celalalt co-pilot este in schimb un geniu al executivului. Ponta are atita minte incit ca sa nu dea pe dinafara trebuie musai sa-l trimitem la CE. Inteligenta economica sclipitoare va fi un far calauzitor. Cind restul membrilor CE vor auzi inestimabilele masuri useliste, (panaceu universal care rezolva toate problemele de in citeva zile pina si Grecia va trece da la faliment la situatia de a da ei impumut citeva zeci de miliarde arabilor din Dubai) se va auzi un pleosc atit de rasunator de se darima si in Italia ce nu a reusit cutremurul. Pleosc-ul e sunetul facut de liderii UE care se lovesc cu palmele peste frunte: Cum de nu ne-am gindit la solutiile Ponta pina acuma?
    A mai ramas pe plan intern lupta cu Sauron si orcii lui, adica Basescu si cine se mai gaseste sa sustina cele citeva reforme facute pina acum. Fratia a gasit inelul: modificarea legii referendumului de suspendare.

    Aha

    23/05/2012 at 10:38 am

    • e prea repede si prea pe fata, se va intoarce impotriva lor.

      Cetatean

      23/05/2012 at 10:40 am

  19. Buna dimineata,
    putin umor nu strica in toata aceasta mare de vesti proaste:
    http://www.ziare.com/theodor-paleologu/pdl/paleologu-despre-pdl-si-uninominalul-pur-calci-pe-grebla-si-te-pocneste-direct-in-nas-1168798

    Tara dorme si urmasii comunistilor isi fac de cap. Lumea nu iese la proteste decat daca „pica” ceva: bani, bautura sau macar promisiuni.

    cedric

    23/05/2012 at 10:42 am

  20. Acum , o problema serioasa:
    am vazut azi dimineata la jurnalul B1 o transmisie din Afganistan in care s-a spus ca Gitenstein il insoteste pe Ponta, ba chiar i-a aranjat o intalnire cu nu stiu ce mare comandant american (parca).
    Asta ce mai inseamna?

    cedric

    23/05/2012 at 10:52 am

    • Ca nu este de capul lui, ca nu poate juca in afara regulilor stabilite. Afganistanul nu este locul de dat cu masina la raliu, eventual cu sponsori dubiosi.

      mar

      23/05/2012 at 11:03 am

    • inseamna cam asa : una e „politica” de la tv si alta e politica din spatele usilor inchise?

      zigzag

      23/05/2012 at 11:05 am

    • Inseamna ca Ponta joaca bine @cedric. Va fi vai de capul nostru. Sigur se va lauda cu Gitenstein… care nu a mers niciodata cu Basescu in Afg. 🙂 Iar americanii…. nu fac nimic pe gratis… poate sa ti-o spuna si Theophyle. Ponta ofera si cere. iar americanii primesc si dau.
      Sa fim noi sanatosi cite guverne criminale au fost sprijinite doar din interese geopolitice 🙂

      lastnightmusic

      23/05/2012 at 11:14 am

      • Si eu ma tem ca e ceva care ne scapa. N-am inteles daca au zburat impreuna sau doar s-au intalnit acolo.
        Oricum, la plecare n-a spus cu cine merge si , pana azi, nici nu s-a auzit de acest tandem. Sau n-am vazut eu prin presa.

        cedric

        23/05/2012 at 11:18 am

        • Faptul ca nu au anuntat pe Gitenstein e normal. Anormal a fost anuntul in avans al lui Ponta.
          Nu are ce sa iti scape daca urmaresti atent un istoric al politicii externe SUA. Ei macar actioneaza previzibil

          lastnightmusic

          23/05/2012 at 11:24 am

  21. buna ziua:
    mi-e teama ca data de azi va fi descrisa peste ani,ziua in care a inceput destramarea EU;
    merkel nu poate renunta la pozitia privind eurobondurile-si asa pozitia politica ii este subreda in Germania;
    hollande -un fel de ponta francez-nu va renunta nici el;
    cel mai probabil,ca pozitie de compromis vor autoriza bce sa cumpere mai multe bonduri suverane ale tarilor pigs( irlanda o scoatem ca se redreseaza)
    euro se va ” intari” spre bucuria pietei forex,pentru un timp,germania va continua sa exporte iar pigs-in frunte cu italienii-sa contnue in traiul ” dolce farniente”
    pe termen lung aceasta decizie submineaza pozitia independenta a bce,subordonind-o deciziilor politice
    cind va exploda si criza ” municipalitatilor” in europa -deocambata tinuta sub pres-vom avea o ” distractie” pe cinste;
    cit despre ce e la noi,chiar nu conteaza;vom avea un parlament gen cpun,se va transmite live la teve,si toata lumea va fi fericita,vor avea ce dicuta;cind nu vom mai avea ce minca ,sau curaj sa mergi pe strada ca-ti va fura mincarea din plasa e alta poveste;ponta&co vor avea destui bani sa-si angajeze bodyguards si in plus vor legaliza portul de port arma numai penmtru persoane ” selectate”

    intamplator

    23/05/2012 at 10:57 am

    • Ce am zis eu mai sus?

      „Azi parca e procesul lui Nastase. Credeti ca se va da o sentinta definitiva? Eu nu prea, presimt o aminare pentru finalul lunii”. Mai trebuia sa dau si data…

      Cetatean

      23/05/2012 at 11:03 am

      • da. o vor da la sfantu’ asteapta 😀 . doar cu tancurile puse la usa judecatorilor vor gasi de cuviinta sa judece cu celeritate si sa dea un verdict : vinovat sau nu.

        zigzag

        23/05/2012 at 11:08 am

        • Ar mai fi o cale – sa le zidesti usa. 🙂

          Diana

          23/05/2012 at 11:10 am

    • Sint curios, ce gaselnita au gasit pentru a motiva aceasta noua aminare?

      Aha

      23/05/2012 at 11:14 am

  22. O zi buna tuturor 🙂

    Diana

    23/05/2012 at 11:11 am

  23. Nu, se vor pronunta cu citeva zile inainte de interventia prescriptiei. Nu il vor achita, cum cere Nastase (cred eu). Miza va fi daca e cu suspendare sau cu executare.

    Cetatean

    23/05/2012 at 11:12 am

    • Parca e roman politist sa ne tina cu sufletul la gura pana la final. Numai sa nu treaca de data prescrierii.
      Ce lupte or fi in culiseeee!!

      cedric

      23/05/2012 at 11:21 am

    • Zero credibilitate pentru un membru CSM care nu cunoaste legile si deciziile CCR.

      Cetatean

      23/05/2012 at 11:24 am

  24. Astia ne cred pe toti prosti? Motivul aminarii „Instanta a aratat ca a dispus amanarea deoarece urmeaza sa fie audiati inculpatii, iar de la acest termen au lipsit Irina Jianu si Diana Gasparovici”.
    Minunata gaselnita. Evident, prevederea logica de a convoca la tribunal pe cei ce urmeaza a fi audiati nu le-a trecut prin cap.

    Aha

    23/05/2012 at 11:21 am

  25. fraza de sfirsit al unui editorial din rl(campeanu);vorba danezului ala ” this is the question”

    Întrebarea este „Cât de antieuropene sunt politicile pe care le pregăteşte USL după câştigarea alegerilor, eventual cu o majoritate de 67% care le va permite modificarea Constituţiei?”

    intamplator

    23/05/2012 at 11:22 am

  26. Asta ca sa fie clar!

    1. Nu este pentru prima data!

    http://romania.usembassy.gov/policy/media/pr-01192011.html

    2. Da Gitenstein se afla in Afganistan cu Ponta:

    Reprezentantul national al Armatei Romaniei in Afganistan, colonelul Mircea Mandrescu, le-a prezentat premierului Victor Ponta, secretarului de stat Dan Tataru, loctiitorului pentru operatii si instructie al sefului Statului Major General, general-locotenent Valeriu Nicut, si ambasadorului SUA la Bucuresti, Mark Gitenstein, o informare cu privire la activitatea militarilor Elementului National de Sprijin, care asigura nivelul de operativitate a fortelor romanesti dislocate in teatru si cooperarea cu structurile similare ale Armatei SUA in vederea asigurarii echipamentelor specifice necesare, pe baza acordurilor incheiate.

    huniad

    23/05/2012 at 11:26 am

    • cum s-a ajuns la ideea ca ambasadorul unei tari la bucuresti merge cu pm-ul acelei tari intr-o terta tara,independenta,cel putin formal?

      intamplator

      23/05/2012 at 11:30 am

      • Este legitim si s-a mai si intamplat. Vezi linkul de mai sus!

        huniad

        23/05/2012 at 11:31 am

  27. Orice s-ar zice, mie nu-mi place . De ce era asa presanta situatia ca, in lipsa ministrului Apararii, a comandantului Marelui Stat Major si a altor oficialitati plecate la Summitul de la Chicago, sa se organizeze rapid aceasta excursie? Trebuia sa i se dea lui Ponta inca o jucarica sa nu planga de ciuda ca la intalnirea NATO s-a dus Basescu?
    Se pare ca DA.

    cedric

    23/05/2012 at 11:44 am

    • Da
      Pentru Ponta e important sa arate ca Basescu e un neica nimeni si ca el e seful.

      Pentru SUA e important ca noua conducere sa nu dea cu sutul in Parteneriatul strategic
      Ponta stie asta si nu este refuzat cind pentru televizoreala il ia pe Gitenstein cu el demonstrind ca „america e cu mine”

      lastnightmusic

      23/05/2012 at 11:50 am

  28. Draga Cedric 🙂
    Ma scuza @huniad ca iti raspund eu, sper. Daca cineva isi face iluzii ca americanii ne iubesc cine stie ce, greseste. Americanii au interese, atat. Ei stiu sa citeasca harta politica si sa-si adapteze politica conform intereselor lor. Chevron este o forta mai mare decat orice, crede-ma. Chevron vrea sa-si mentina contractele. PSD au negociat afacerea, Gistein a fost trimis pentru a o realiza. Punct si de la capat. Cinic adevar, dar adevar!

    Theophyle

    23/05/2012 at 11:49 am

    • @theophyle
      este corect,mie insa mi se pare ca se merge prea departe cu logica asta a interesului;eu unul am mai trait-o prin anii 70(pupaturile cu nixon la bucuresti)

      intamplator

      23/05/2012 at 11:55 am

      • Intamplator salut 🙂
        Citeste te rog raspunsul meu (de mai jos) pentru TDS. Cred ca este mai lamuritor!

        Theophyle

        23/05/2012 at 12:01 pm

  29. Salut sefu’ 🙂
    Cu placere!

    huniad

    23/05/2012 at 11:50 am

    • huniad 🙂
      Eu nu sunt sefu’ nici „fondatoru””, sunt un simplu comentator, atat!

      Theophyle

      23/05/2012 at 11:51 am

  30. TDS,

    Cunosc politica americana poate mai bine decat pe cea romaneasca. „Parteneriatul strategic” de astazi este numai in mintea romanilor. El a existat si s-a dus impreuna cu administratia Bush. Obama nu intelege Europa de Est si nici cei cu el nu prea inteleg problemele. Deocamdata, administratia Obama vede in noi un fel de „cash cow” cu care trebuie sa te comporti frumos ca sa nu-ti verse laptele.

    Singurul lucru care intereseaza astazi administratia Obama sunt voturile si alegerile din noiembrie si singurul lucru care poate ajuta Romania este o alianta estica (multe voturi de polonezi in SUA) impreuna sau cu sprijinul AIPAC ca sa-l lamurim pe Obama cum sta treaba. Exista o sansa? Cred ca da – numele sansei este MRU. el stie sa vorbeasca cu totii pe limba lor!

    Theophyle

    23/05/2012 at 12:00 pm

    • Buna dimineata, Theophyle,
      nu am mari pretentii de la USA mai ales cand stiu cum bietii mei parinti i-au asteptat cu speranta zeci de ani si au murit fara sa mai aiba nici o speranta , inainte de 89.
      Din nefericire mi se naruieste si mie increderea ca avem prieteni de nadejde la nevoie. Tocmai in zilele astea cand asistam neputinciosi la o restauratie monstruoasa. Nu cred ca meritam nici noi nici presedintele. Dar, ce e drept pe lumea asta?

      cedric

      23/05/2012 at 12:11 pm

      • @Cedric – copiii sunt invatati in sua din cursul inferior ca pentru democratie si libertate trebuie luptat in fiecare zi. Asta trebuie sa invatam si noi

        lastnightmusic

        23/05/2012 at 12:14 pm

    • merci – cam urita imaginea, dar asta e.

      lastnightmusic

      23/05/2012 at 12:12 pm

      • Draga Cedric si TDS,
        trebuie sa ne eliberam de sentimente cand vorbim de geopolitica. Nu-i frumos ce spun, pentru mine geopolitica este o „hora” in care dansatorii se tin de boase (scuze doamnelor). Noi inca nu am invatat genul asta de hora. Cum naiba putem face ceva cum trebuie?

        Theophyle

        23/05/2012 at 12:17 pm

  31. Nu stiu daca a mentionat cineva acest lucru: azi, la procesul lui Nastase, Inspectoratul de Stat in Constructii a carui conducere a fost recent schimbata, s-a retras ca parte civila din proces pentru ca „prejudiciul nu exista”. Probabil la fel se va intampla si in procesul ICA unde statul este iar parte civila prin Ministerul Agriculturii.
    In alta ordine de idei demersul lui Mihail Neamtu ar fi normal daca nu ar ascunde si o doza de publicitate gratuita. In plus, Adevarul titreaza: „Asociaţia „Noua Republică“ cere condamnarea lui Năstase”, dand exemplu pancardele pe care scria „Eu sunt optimist”. Ca din articol nu reiese ca Neamtu a cerut expres codamnarea e alta treaba (asta e presa din Romania si poate articolul e scris special asa pentru a se putea invoca presiuni), dar nici departe de realitate nu sunt.

    ribelalu

    23/05/2012 at 12:13 pm

    • Ribelalu…
      Publicitatea gratuita e un lucru bun. E vorba pentru publicitatea pentru democratie si stat de drept. in cazul lui Neamtu este o publicitate pentru propria persoana in primul rind , altfel nu aparea acolo, cum nu a aparut nici la trimiterea de alimente nici la alte manifestatii.

      Crede-ma, caci eu am postat aici in serial citeva luni metode de Guerrilla Marketing pe care Ela 🙂 prietena noastra le nota… 🙂

      lastnightmusic

      23/05/2012 at 12:19 pm

      • Ai spus de multe ori ca nu mai dai consultatii gratuite…Uite ce efecte au 🙂

        ribelalu

        23/05/2012 at 12:25 pm

        • am zis ca nu mai dau consultatii gratuite, pentru ca daca sunt gratuite nu sunt luate in seama. Dar vad ca sunt luate in seama…. mai tirziu… e drept si pe tacute 🙂

          lastnightmusic

          23/05/2012 at 12:40 pm

          • TDS 🙂
            Le dam lor gloria. Noua nu ne este necesar 🙂 Am castigat-o de mult!

            Theophyle

            23/05/2012 at 12:44 pm

            • Nu de glorie e vorba aici.
              Ci de forme de actiune ce pot fi folosite civic si de oamenii buni care par acum electrocutati.
              Am un bun exemplu si scurt contra imobilismului. il pun la mine la muzica 🙂 sau il dau aici ?.

              lastnightmusic

              23/05/2012 at 12:59 pm

      • De data asta Neamtu a semanat cu Ponta si Nastase la Pitesti sau PSD la mitingul pro-Bivolaru. La flah-mob ar trebui sa participe voluntarii.

        ribelalu

        23/05/2012 at 12:29 pm

    • Prea mult, prea repede.

      Parerea mea, CCR nu va fi de acord cu retragerea dreptului de a controla constiuttionalitatea Hotaririlor de Parlament. Motivul? Ar insemna ca ramin acte oficiale emise de o autoritate publica (Parlamentul) care scapa controlului constititional, ceea ce revine la vidarea de continut a prevederilor constituţionale ale art.1 alin.(5), potrivit cărora „În România, respectarea Constituţiei, a supremaţiei sale şi a legilor este obligatorie.”

      Prevederea constitutionala este valabila erga omnes, inclusiv pentru Parlament.

      Cetatean

      23/05/2012 at 12:31 pm

      • O fi valabila pentru Parlament dar nu e pentru USL care a demonstrat de atatea ori ca se caca pe ea de Constitutie.

        ribelalu

        23/05/2012 at 12:36 pm

      • da, e clar ca este mult prea repede … dar care este miza? Ce nume determina aceasta graba? d e unde pana unde toata aceasta siguranta pe ei ( usl) sa se lege de toate aceste legi?

        roxaline

        23/05/2012 at 1:41 pm

    • Se vede ca s-a intors Hrebe la butoane, uite ce vioi se misca parlamentul. Sunt curioasa ce pregateste si pt. razboiul „on-line” ca tot a descoperit si el Internetul. De fapt, daca ma gandesc la cateva nume mai noi si de pe aici, care dupa trei postari obisnuite, pac, baga un link care te trimete la o fituica care ba descopera comploturi, ba injura GDS-ul ca o creatie PDL-ista as zice ca deja au intrat in actiune. Sper sa fie doar natura mea suspicioasa nu durul adevar.

      dica

      23/05/2012 at 2:04 pm

  32. Salutare tuturor,

    O sa incep prin a-mi cere scuze pentru postare ce este destul de lunga…

    Mai jos, un articol foarte interesant, postat de colegul Adrian Patras pe site-ul NR, care explica ce si cum ar trebui sa faca NR pentru a organiza ceva (congres, adunare nationala, cum vor sa-i spuna). Desi legea prevede foarte clar cum trebuiesc facute lucrurile, GIN-ul, in neintelepciunea sa, reinventeaza tot timpul notiunea de „membru”, punand tot soiul de conditii, poate-poate n-or participa toti „ereticii” 🙂

    Adrian Pătraş
    23/05/2012
    Considerentele pe care le voi expune mai jos îmi aparţin în totalitate, sunt pur tehnice şi rog să fie considerate ca atare.

    Legea 14/2003 a partidelor politice nu explicitează procedura de constituire a unui partid, aşa încât suntem într-un relativ vid legislativ.

    Data de 23 iunie, la care a fost convocat congresul, este poziţionată după data depunerii documentelor în vederea înregistrării partidului. Urmarea logică este aceea că, la data desfăşurării congresului, este posibil ca partidul să fie deja înregistrat sau înregistrarea să se producă în perioada imediat următoare.
    În aceste condiţii, Congresul de constituire al partidului Noua Republică se desfăşoară la graniţa dintre legislaţia asociaţiilor şi fundaţiilor, în baza căreia funcţionează Asociaţia Noua Republică şi legea partidelor politice. Pentru a acoperi ambele cazuri prezentate anterior, ar trebui ca organizarea congresului să acopere oricare dintre cazuri
    Concret, dacă discutăm de un congres de constituire al unui partid, participanţii trebuie să fie membri ai partidului, nu membri ai mişcării.

    În acest sens, în primul rând trebuie aprobat, anterior, statutul. Odată acesta aprobat, congresul se desfăşoară în temeiul legii partidelor, cu respectarea prevederilor statutare şi ale regulamentului de funcţionare al congresului (astăzi voi înainta domnului Burchel draftul acestui regulament foarte important).

    Calitatea de membru al partidului se dobândeşte în baza unei cereri de adeziune.
    Se poate emite o Decizie a GIN prin care să se hotărască faptul că adeziunile semnate pentru aderarea la mişcare se consideră a fi, prin extensie, adeziuni la partid. Semnarea adeziunii presupune automat şi înţelegerea şi respectarea documentelor care reglementează activitatea partidului, aşa cum sunt ele definite în statut. Astfel, se îndeplineşte prima condiţie pentru a deveni membru, putându-se formaliza, ulterior, prin semnarea adeziunilor la partid, după înscrierea acestuia în registrul partidelor politice. Rămân a fi îndeplinite alte 2 condiţii: achitarea unei cotizaţii şi apartenenţa la o filială care este constituită din minim 5 membri (prevedere statutară).

    Congresul se poate convoca în orice formă şi se pot impune reguli de participare în conformitate cu regulile asociaţiei, dar desfăşurarea sa se subordonează legii partidelor. După minimele formalităţi introductive, odată cu trecerea la desfăşurarea lucrărilor, se trece de la o lege, la alta.
    Tehnic, congresul se conduce de către un membru care nu candidează la nici o funcţie, se stabilesc organele de lucru, se votează ordinea de zi şi se trece la desfăşurarea lucrărilor. O abatere de la legea partidelor sau/şi statut se poate constitui în argument pentru contestare şi poate duce la anularea tuturor hotărârilor adoptate de către congres.

    Consider că trebuie avută mai multă grijă referitor la modul în care se desemnează delegaţii. Trebuie respectate criteriile prin care un membru este definit: adeziune, plata unei cotizaţii şi apartenenţa la o filială cu minim 5 membri. Filialele cu mai puţin de 5 membri nu pot exista, prin efectul clauzelor statutare. De asemenea, trebuie stabilite cât mai urgent şi cât mai transparent normele de reprezentare, precum şi ordinea de zi.

    Hotărârile congresului intră în vigoare numai după expirarea tuturor procedurilor de înregistrare a partidului, adică numai după ce au fost soluţionate pozitiv eventualele contestaţii şi partidul a fost înregistrat în registrul partidelor politice (în cazul în care, la data desfăşurării lucrărilor congresului, partidul nu a fost încă înregistrat)

    Trebuie mare atenţie la respectarea procedurilor. Personal, activând într-un sector economic cu specific economic, dar şi social, în care este utilizat principiul “un om, un vot” şi în care există formele asociative la toate nivelele teritoriale, am trecut prin proceduri similare în anul 2006, odată cu schimbarea legislaţiei care reglementează acest domeniu şi ştiu ce probleme s-au ivit. Discut aici de un sector cu peste 500 mii membri, având un aparat central cu peste 120 de angajaţi, dar şi cu o Curte de arbitraj cu aproximativ 20 de jurişti.

    Cât despre participarea directă sau prin delegaţi. Este aproape prohibitiv să se organizeze un congres la care să participe toţi membrii.
    Cel mai recent congres al Uniunii naţionale a entităţilor asociate din cadrul sectorului în care activez, din 2010, s-a desfăşurat la sala Titulescu din cadrul Romexpo. Au fost 470 de delegaţi şi aproximativ 50 de invitaţi, din ţară şi din străinătate, precum şi presă. Costurile totale, incluzând sala, materiale şi serviciile de catering au fost de aproximativ 70.000 lei, adică aproximativ 150 lei/delegat. La aceste costuri se adaugă costurile legate de deplasare şi cazare, care sunt suportate de către fiecare delegat în parte.

    Ca atare, soluţia optimă este desfăşurarea lucrărilor cu participarea unor delegaţi stabiliţi de către adunările locale, cu o normă de reprezentare de un delegat la 5 membri, care să asigure reprezentarea cu un delegat a fiecărei filiale statutar constituite. Nu cred că la data desfăşurării congresului, numărul de membri, aşa cum sunt ei definiţi în statut, va fi atât de mare încât să necesite norme de reprezentare foarte largi, gen un delegat la 20 de membri.

    Din păcate, în lipsa formei finale a statutului, putem doar să ne exprimăm puncte de vedere pur teoretice. Odată cu adoptarea statutului şi stabilirea de comun acord a unor reguli de funcţionare ale congresului, reguli care mai apoi se transformă, prin adoptare de către congres, în regulament de organizare şi funcţionare, lucrurile se vor limpezi.

    Adrian Pătraş
    23/05/2012
    Considerentele pe care le voi expune mai jos îmi aparţin în totalitate, sunt pur tehnice şi rog să fie considerate ca atare.

    Legea 14/2003 a partidelor politice nu explicitează procedura de constituire a unui partid, aşa încât suntem într-un relativ vid legislativ.

    Data de 23 iunie, la care a fost convocat congresul, este poziţionată după data depunerii documentelor în vederea înregistrării partidului. Urmarea logică este aceea că, la data desfăşurării congresului, este posibil ca partidul să fie deja înregistrat sau înregistrarea să se producă în perioada imediat următoare.
    În aceste condiţii, Congresul de constituire al partidului Noua Republică se desfăşoară la graniţa dintre legislaţia asociaţiilor şi fundaţiilor, în baza căreia funcţionează Asociaţia Noua Republică şi legea partidelor politice. Pentru a acoperi ambele cazuri prezentate anterior, ar trebui ca organizarea congresului să acopere oricare dintre cazuri
    Concret, dacă discutăm de un congres de constituire al unui partid, participanţii trebuie să fie membri ai partidului, nu membri ai mişcării.

    În acest sens, în primul rând trebuie aprobat, anterior, statutul. Odată acesta aprobat, congresul se desfăşoară în temeiul legii partidelor, cu respectarea prevederilor statutare şi ale regulamentului de funcţionare al congresului (astăzi voi înainta domnului Burchel draftul acestui regulament foarte important).

    Calitatea de membru al partidului se dobândeşte în baza unei cereri de adeziune.
    Se poate emite o Decizie a GIN prin care să se hotărască faptul că adeziunile semnate pentru aderarea la mişcare se consideră a fi, prin extensie, adeziuni la partid. Semnarea adeziunii presupune automat şi înţelegerea şi respectarea documentelor care reglementează activitatea partidului, aşa cum sunt ele definite în statut. Astfel, se îndeplineşte prima condiţie pentru a deveni membru, putându-se formaliza, ulterior, prin semnarea adeziunilor la partid, după înscrierea acestuia în registrul partidelor politice. Rămân a fi îndeplinite alte 2 condiţii: achitarea unei cotizaţii şi apartenenţa la o filială care este constituită din minim 5 membri (prevedere statutară).

    Congresul se poate convoca în orice formă şi se pot impune reguli de participare în conformitate cu regulile asociaţiei, dar desfăşurarea sa se subordonează legii partidelor. După minimele formalităţi introductive, odată cu trecerea la desfăşurarea lucrărilor, se trece de la o lege, la alta.
    Tehnic, congresul se conduce de către un membru care nu candidează la nici o funcţie, se stabilesc organele de lucru, se votează ordinea de zi şi se trece la desfăşurarea lucrărilor. O abatere de la legea partidelor sau/şi statut se poate constitui în argument pentru contestare şi poate duce la anularea tuturor hotărârilor adoptate de către congres.

    Consider că trebuie avută mai multă grijă referitor la modul în care se desemnează delegaţii. Trebuie respectate criteriile prin care un membru este definit: adeziune, plata unei cotizaţii şi apartenenţa la o filială cu minim 5 membri. Filialele cu mai puţin de 5 membri nu pot exista, prin efectul clauzelor statutare. De asemenea, trebuie stabilite cât mai urgent şi cât mai transparent normele de reprezentare, precum şi ordinea de zi.

    Hotărârile congresului intră în vigoare numai după expirarea tuturor procedurilor de înregistrare a partidului, adică numai după ce au fost soluţionate pozitiv eventualele contestaţii şi partidul a fost înregistrat în registrul partidelor politice (în cazul în care, la data desfăşurării lucrărilor congresului, partidul nu a fost încă înregistrat)

    Trebuie mare atenţie la respectarea procedurilor. Personal, activând într-un sector economic cu specific economic, dar şi social, în care este utilizat principiul “un om, un vot” şi în care există formele asociative la toate nivelele teritoriale, am trecut prin proceduri similare în anul 2006, odată cu schimbarea legislaţiei care reglementează acest domeniu şi ştiu ce probleme s-au ivit. Discut aici de un sector cu peste 500 mii membri, având un aparat central cu peste 120 de angajaţi, dar şi cu o Curte de arbitraj cu aproximativ 20 de jurişti.

    Cât despre participarea directă sau prin delegaţi. Este aproape prohibitiv să se organizeze un congres la care să participe toţi membrii.
    Cel mai recent congres al Uniunii naţionale a entităţilor asociate din cadrul sectorului în care activez, din 2010, s-a desfăşurat la sala Titulescu din cadrul Romexpo. Au fost 470 de delegaţi şi aproximativ 50 de invitaţi, din ţară şi din străinătate, precum şi presă. Costurile totale, incluzând sala, materiale şi serviciile de catering au fost de aproximativ 70.000 lei, adică aproximativ 150 lei/delegat. La aceste costuri se adaugă costurile legate de deplasare şi cazare, care sunt suportate de către fiecare delegat în parte.

    Ca atare, soluţia optimă este desfăşurarea lucrărilor cu participarea unor delegaţi stabiliţi de către adunările locale, cu o normă de reprezentare de un delegat la 5 membri, care să asigure reprezentarea cu un delegat a fiecărei filiale statutar constituite. Nu cred că la data desfăşurării congresului, numărul de membri, aşa cum sunt ei definiţi în statut, va fi atât de mare încât să necesite norme de reprezentare foarte largi, gen un delegat la 20 de membri.

    Din păcate, în lipsa formei finale a statutului, putem doar să ne exprimăm puncte de vedere pur teoretice. Odată cu adoptarea statutului şi stabilirea de comun acord a unor reguli de funcţionare ale congresului, reguli care mai apoi se transformă, prin adoptare de către congres, în regulament de organizare şi funcţionare, lucrurile se vor limpezi.

    Eddy Wagner

    23/05/2012 at 12:26 pm

  33. Poate le da Dumnezeu azi o bucurie dupa cum merita (desi vom fi loviti si noi):
    euro s-a tranzactionat dimineata cu 4,46 lei, daca nu se milostiveste Isarescu, sa vedem la cine se mai duce Ponta sa „ia lumina” (vorba lui Blaga). Recunosc ca ma bucur pentru „capra vecinului”, dar merita o lovitura dupa distractia din Afganistan si pentru actiunile facute sau planificate in parlament.

    cedric

    23/05/2012 at 12:31 pm

  34. Ei, acum am aflat de la reporterul B1 la ICCJ: avocatul lui Nastase a reclamat-o pe Monica Macovei pentru declaratiile facute la tv. Pai cine putea sa fie vinovat in acest dosar daca nu MM?

    cedric

    23/05/2012 at 12:33 pm

  35. buna ziua. ora 13 declaratii presedintele basescu la plecare la bruxelles

    radu2

    23/05/2012 at 12:51 pm

    • Cum era melodia aia (pentru Ponta): „Daca pleci, ia-ma si pe mine…”

      ribelalu

      23/05/2012 at 12:56 pm

      • „arunc-o pe ponta din tren” 🙂

        radu2

        23/05/2012 at 1:10 pm

  36. Buna ziua.
    1 EUR=4,4587 RON

    ucenic

    23/05/2012 at 1:06 pm

    • Si la mai mare :mrgreen:

      Diana

      23/05/2012 at 1:08 pm

    • devalorizare in 12 luni: cca 8,5 %

      intamplator

      23/05/2012 at 1:17 pm

      • se cere 4,4613;probabil ca miine ,daca bnr nu intervine,se afiseaza peste 4,46..incet dar sigur ajungem la 10 pct devalorizare in 12 luni

        intamplator

        23/05/2012 at 1:22 pm

    • Har Domnului!

      cedric

      23/05/2012 at 1:25 pm

      • Sa le iese gargaunii din cap. Si sa se ocupe de ce trebuie nu de cai verzi pe pereti.

        cedric

        23/05/2012 at 1:26 pm

    • Vai de noi 😦 Sunt investitii in curs de executie cu bugete aprobate mult sub acest curs, indiferent de actualizarea prevazuta nu mai acopera diferenta de curs.

      mar

      23/05/2012 at 1:34 pm

      • @mar
        sorry,dar o lege ” nescrisa” spune ca daca ai buget de cheltuieli in euro faci si pe cel de venituri in euro,indiferent de ce spune isarescu sau rudotel
        si uite asa ,incepe spirala inflationista,trebuie sa te acoperi cumva la costuri

        intamplator

        23/05/2012 at 1:53 pm

        • ca sa completez: cele de mai sus sunt bine intelese de cei care au supravietuit anilor 97-98 pina in 2004

          intamplator

          23/05/2012 at 1:54 pm

          • Stiu, dar finantarile s-au aprobat pe un curs al BCE care nu se mai pupa. Practic beneficiarul este cu spatele la zid.

            mar

            23/05/2012 at 1:58 pm

            • de-asta ma feresc ca ” dracul de tamaie” de finantarile in euro ,la curs fix
              beneficiarul creditului plateste oalele sparte,finantatorul are numai avantaje
              nu mai zic si de tva,care incasezi,nu incasezi trebuie sa platesti
              solutia pe care eu am dat-o intotdeauna- o marja de min 15 pct la calculul costurilor,pusa in buget la cheltuieli financiare si/sau la neprevazute( contul ala de cheltuieli exceptionale)

              intamplator

              23/05/2012 at 2:05 pm

              • Nici asa nu se mai pupa, tot asa procedez si eu. Din pacate etapele mari de avizare si eventualele modificari tehnice te leaga de maini si picioare, nu mai vorbesc de lansari in fabricatie si termene de livrare.
                Idiotii parca au calti in cap 👿

                mar

                23/05/2012 at 2:14 pm

  37. interesante comentariile/ca or fi reale sau ” postaci” habar n-am,nu ma pricep.

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/ministrul-educatiei-da-drumul-la-robinetul-fraudei-982825.html

    intamplator

    23/05/2012 at 1:11 pm

    • Se incadreaza la categoria din „Gura Targului” .
      Aseara am stat de vorba cu o studenta care a terminat anul trecut, fata era total de acord cu camerele si metodele de supraveghere. Motivatia, eu am invatat de mi-au sarit capacele si altii s-au fofilat, sa promoveze cei care au muncit ptr. ca este jale.
      Despre dl. Ministrul Invatamantului, figura nu inspira incredere si mai ales stiinta de carte….arata ciudat, ca din desene animate :mrgreen:

      mar

      23/05/2012 at 1:40 pm

  38. Astia de la CCR aveau prea mult de lucru, asa ca domnii parlamentari s-au gindit sa modifice si partea cu hotaririle parlamentului. Pe linga suspendare, oare ce alte hotariri mai au astia in cap care ar fi bine sa nu fie controlate la CCR? Schimbarea presedintilor de camera si senat, cine merge la extern, cum se interpreteaza partea cu consultarile si numirea primului-ministru, si in general diverse dispute cu nelamuriri intre cine propune si cine semneaza ca primarul, bunaoara conducerea DNA?

    Aha

    23/05/2012 at 1:42 pm

  39. Tineretul mai si judeca, nu sunt toti batuti in cap ca USListii.
    In alta ordine de idei, am gasit asta in ziare. com:

    Ion Mihalache: „Ce este Parlamentul? Este el, oare, o adunare de virtuti, de inalte inteligente, de elite ale natiunii? Vai! Este o adunatura de nulitati si de egoisme, unde stau in frunte cativa artisti ai cuvantului, unii smecheri raufacatori, care curand devin calauzele turmei si stapanii tuturor”.

    cedric

    23/05/2012 at 1:43 pm

    • Bine ar fi sa vedem lucrul asta si la vot.

      Diana

      23/05/2012 at 1:50 pm

    • @cedric

      Tineretul mai si judeca, nu sunt toti batuti in cap ca USListii

      tocmai fiindca judeca,nu vor ramine in romania

      in ultimii 20 ani uvernantii au facut mai mult pentru dezintegrarea romaniei decit toate ” agenturili” la un loc

      intamplator

      23/05/2012 at 1:50 pm

      • Ai dreptate, si eu am o fiica plecata de 10 ani si de atunci n-a mai venit acasa, satula de mizeriile din cauza carora a trebuit sa plece.
        Probabil ca si acum, fenomenul se va accelera si nu le putem cere sa ramana, ar fi nedrept sa le cerem sa se sacrifice doar pentru ca noi n-am fost mai fermi la momentul potrivit sa dam cu comunismul definitiv de pamant sa nu mai renasca in veci de veci!

        cedric

        23/05/2012 at 1:57 pm

  40. Pana unde merge paranoia USL:
    http://www.ziare.com/emil-boc/primaria-cluj/alegeri-locale-2012-boc-acuzat-ca-si-face-campanie-cu-mobilierul-primariei-1168877

    La chiloti nu-l cauta (scuzati)? ca poate sunt facuti de o firma neagreata de USL.

    cedric

    23/05/2012 at 2:01 pm

  41. Nu-mi sta in fire sa fiu pesimist – dar acum parca prea repede s-a schimbat totul! In nicio luna Usl-ul face ce vrea peste tot unde vrea. Din postarea lui Theophyle inteleg ca din afara nicio sansa de sustinere, pragmatismul american va face ca Usl-ul sa fie bine primit atata timp cat interesele USA vor fi indeplinite – si nici nu-i poti invinui pentru asta! Nu vad nicio miscare dinspre dreapta – Pdl-ul e ca o curca beata care parca sta sa-si taie singura gatul, MRU e … nicaieri, in afara de MM si Preda practic acum nu exista opozitie! TB merge ca pe sarma – si chiar si asa daca nu cade el il vor darama ei.
    Am plati externe de facut si pierd in fiecare zi ce trece din cauza cursului care a luat-o razna.
    Piata pe care activez si care a dat semne bune pana acum cca. 2-3 saptamani speram intr-un an bun acum se pare ca se repliaza si este mai rezervata…
    Eu nu vad care ar fi solutia, prevad o victorie crunta a Usl-ului acum la locale. Daca vor lua Clujul si celelalte orase mari si vor lua si CJ-urile de la Pdl, cred ca pana in noiembrie nu mai e nimic de facut. Fiecare zi care trece fara sa se intrevada ceva ca optiune pentru noi astia de dreapta (unde-i MRU???) e o lovitura mai mult data de Usl.
    Cum poti fi optimist in conditiile astea?

    victor.vb2

    23/05/2012 at 2:04 pm

    • @victor.vb2

      din pacate imi confirmati ce am sesizat din a doua jumatate a lui aprilie=aparitia scepticismului si refacerea bugetelor in jos,cu doi parametri: macar ca de anul trecut si micsorarea profitului;
      devalorizarea va minca bruma de consum intern asteptat si adio relansare

      intamplator

      23/05/2012 at 2:10 pm

      • Se mai intampla ceva rau. S-au revenit la metehnele din anii 90, cand te trezeai cu toti la usa cu tematica.

        mar

        23/05/2012 at 2:16 pm

    • Nu ai cum si te inteleg 😦

      mar

      23/05/2012 at 2:11 pm

  42. @Huniad, am trimis mail.

    Giorgia

    23/05/2012 at 2:06 pm

  43. Astia vor sa rada tot! A revenit obsesia Anastase 😦 In curand ne rade si pe noi, ca avem o pozitie diferita de a partidului stat. Oare scarfaza asta realizeza/cunoaste fisa postului si atributiunile pe care le are.
    Transmite impresia unei „bombe de energie” destul de suspecte dpdv patologic :mrgreen:
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/ponta-guvern-trebuie-sa-discute-cu-parlamentul-despre-pozitiile-publice-incalificabile-si-982904.html

    mar

    23/05/2012 at 2:09 pm

    • Vor sa bage pumnu-n gura tuturor care nu sunt de acord cu ei. Cand vor trece si la cenzurarea internetului?
      Daca Iranul poate, ei de ce nu?

      cedric

      23/05/2012 at 2:16 pm

  44. @Cetatean – ti-am luat comentariile si am facut o posatre despre cum se poate face o sesizare la CCR pe noua Lege electorala. (cu citare sursei). daca sunt greseli de asezare a ideilor, te rog sa mi le semnalezi. cu ocazia asta lasa si un comentariu, te rog, sa pot sa am si eu mailul tau la care, din cand in cand sa-ti mai trimit sugestii si cereri de materiale 😀
    http://sareinochi.com/2012/05/23/parlamentocratura/

    Sare'n Ochi

    23/05/2012 at 2:28 pm

    • merci, sunt onorat, e ok.

      Corecteaza te rog:

      „CCR nu va fi de acord cu retragerea dreptului de a controla constiuttionalitatea Hotaririlor de Parlament” (la finalul postarii). Greseala de scriere.

      Cetatean

      23/05/2012 at 2:38 pm

  45. Aveti putintica rabdare, stimabililor :), e destul o galeata rece in cap si se vor linisti.

    1. Cum s-a linistit puterea dupa respingerea comasarii, la fel se vor linisti si USL dupa ce se va pronunta Curtea. Am explicat mai sus. Eu personal consider ca, daca se face o sesizare scrisa pertinent, legea VU poate fi agatata usor la CCR. Depinde de PDL si, daca el vrea, si de Basescu (in a doua faza).

    2. Vin alegerile. Daca USL nu obtine 50+1 dintre primari sau 50+1 dintre CJ-uri, alta galeata de apa rece.

    3. Daca Boc e reconfirmat la Cluj, alta galeata.

    4. Daca Ponta persista cu implicarea Parlamentului in disputa cu Basescu de la CCR si apare o Hotarire de Parlament, CCR trebuie sa intervina si exista 100% sanse sa ii dea dreptate lui Basescu pe problema reprezentarii externe. Croseu violent,

    5. Sentinta din dosarul Nastase. Nu vreau sa ma hazardez, insa trebuie luata in calcul mentinerea condamnarii si interzicerea drepturilor electorale (fie si simbolic). Upercut.

    USL se misca prea repede, si fac greseli tactice mari. In ritmul asta, in 2 saptamini toata lumea va fi speriata de restauratie si atunci campania electorala va incepe dupa locale.

    Or, USL nu are resurse pentru o campanie de lunga durata pe tema Justitiei, ei vor sa redeschida conflictul cu Basescu. Cu cuit Basescu va interveni mai tirziu, cu atit actiunile USL le vor produce lor pagube, orice personalizare a conflictului pe Basescu le va ajuta.

    Cetatean

    23/05/2012 at 2:31 pm

  46. Din nou despre manipularea prin sondaje. Astazi avem tot CCSB (Felix)
    http://georgetacondur.blogspot.com/2012/05/cum-e-turcul-si-pistolul-cum-e-felix-si.html

    ribelalu

    23/05/2012 at 2:36 pm

  47. institutul pSD – Ovidiu Sincai zice ca politica externa e problema guvernului ! 🙂
    andrada spune:
    .este condus de Adrian Nastase.
    Singura bursa pe care acest institut a oferit-o pana acum, a fost o bursa de studii , in valoare de 40.000 de euro, pe o perioada de 4 ani, fiului lui Adrian Nastase! (bursa pe care Bombonel si-a trecut-o pana si in declaratia de avere)

    lastnightmusic

    23/05/2012 at 2:37 pm

  48. Buna ziua la toata lumea 🙂

    Daca doriti o plimbare in locul unde a trait ultimii ani Leonardo da Vinci:

    http://desydemeter.wordpress.com/2012/05/23/val-de-loire-valea-loarei-7-chateau-damboise-clos-luce/
    😀

    desydemeter

    23/05/2012 at 2:39 pm

  49. Ma poate lamuri cineva, ce influenta asupra procesului si verdictului poate avea decizia de retragere a Inspectoratului de Stat in Constructii din procesul legat de Trofeul Calitatii, chipurile pentru ca „nu s-a constatat nici un prejudiciu” ?

    ucenic

    23/05/2012 at 2:44 pm

    • Prejudiciul e deja constatat de prima instanta.

      ribelalu

      23/05/2012 at 2:49 pm

      • Asa gandeam si eu. In cazul asta ce relevanta mai are daca ICS este sau nu parte civila?

        ucenic

        23/05/2012 at 2:52 pm

  50. Am auzit la tv ca inseamna ca inculpatii nu vor mai plati daunele provocate ISc, o suma foarte mare dar n-am retinut-o.

    cedric

    23/05/2012 at 2:46 pm

    • Mi-e rau …

      ucenic

      23/05/2012 at 2:49 pm

    • Asta inseamna ca si in dosarul ICA o sa se intample acelasi lucru :(. Nemernicii vor ramane cu banii!

      ucenic

      23/05/2012 at 2:50 pm

    • Atunci sa confiste statul banii…

      ribelalu

      23/05/2012 at 2:51 pm

      • Se zice ca la ICS a fost readus seful pus de PSD pe care l-a dat jos Boc. Tocmai asta e motivul ca sa nu mai aiba pretentia la daune. Nu ma pricep daca instanta va accepta aceasta renuntare. Va fi la fel si cu ICA _Voiculescu, va renunta Ministerul Agriculturii la daune.

        cedric

        23/05/2012 at 3:06 pm

        • Mai au un pas astia…sa abroge si Legea raspunderii ministeriale (nu ca s-a sinchisit cineva de ea vreodata, dar pe viitor nu se mai stie) ca sa-si vireze bugetul in conturile personale.
          Eu unul as fi de acord cu o lege cu 2 articole:
          – 10% din buget se baga in conturile personale
          – cine fura un leu din restul de 90% – inchisoare pe viata.
          Pentru ca acum, ca sa fure 10%, cheltuiesc damboulea restul de 90%.

          ribelalu

          23/05/2012 at 3:11 pm

  51. Ponta a trimis scrisoare la parlament sa ceara aprerea despre cine merge la UE.
    Ponta face acum declaratii si povesteste cum a fost in viligeatura, apoi va vorbi Dobritoiu ca specialist.

    cedric

    23/05/2012 at 3:09 pm

    • Greseala mortala, obliga CCR sa se bage si Ponta o va incasa oficial.

      Cetatean

      23/05/2012 at 3:11 pm

      • Daca e insa doar o „declaratie” politica, nu are nici un efect (nu se publica in Monitorul Oficial) si CCR nu are a se pronunta.

        Cetatean

        23/05/2012 at 3:13 pm

  52. In Chestiunea ICS: ba exista prejudiciu, instanta a constatat ca exista. ICS-ul si Nastase zic ca nu e.

    Cetatean

    23/05/2012 at 3:16 pm

  53. Postare noua!
    Gura Targului 🙂

    huniad

    23/05/2012 at 3:16 pm

  54. Instanta a aacceptat ca prejudiciul este cel stabilit de expertii DNA: 64.813.844.913 lei vechi

    Cetatean

    23/05/2012 at 3:19 pm

    • In prima sedinta de guvern, Ponta a transferat ICS de la Ministerul Transporturilor la secretariatul guvernului si si-a numit omul sau din Rio.
      Tara se confrunta cu recesiune si caderea leului si grija sa era salvarea lui Bombo.
      ICS a constata acum (sac) dupa 7 ani ca, conform raportului Curtii de Conturi a lui Vaca pentru anul 2005, la descarcarea de gestiune nu s-a constata nici un prejudiciu.
      Breaking news: DNA face o descindere la ICS verificand acte, documente si martori care sa ateste faptul ca noul director a decis sa trimita adresa catre instanta fara a pune in dinscutia Consiliului Director aceasta hotarare.
      Adicatelea ca el, Lefter Popescu a sutat si a dat cu capul, fara a avea avizul procedural si obligatoriu al Consiliului Executiv, breaf, hartiuta este nula de drept

      Lumi (pentru a nu clona pe Luminita)

      23/05/2012 at 7:15 pm

  55. nu fac parte dintre comentatori, sint doar un asiduu cititor al Politeei .
    Si sint profund ingrijorat de ceeace se intimpla ! De aceea, va rog sa citit urmatorul articol, si daca se poate , sa va dati cu parerea !
    http://www.contributors.ro/fara-categorie/fenomenul-frunzaverde-ambiguitati-care-necesita-o-clarificare-urgenta/

    radames

    23/05/2012 at 3:38 pm

  56. Un articol foarte bun !

    dictaturajustitiei

    23/05/2012 at 8:52 pm


Comentariile sunt închise.