Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Directorii

Postat de @DanSu

Pentru mai tinerii domni si doamne, care nu au trait pe deplin acele vremuri.

Romania, (ca de altfel intregul bloc sovietic) nu mai era condusa de comunisti. Comunistii erau acei oameni cam inculti, cam salbatici si salbaticiti, ce aveau putina scoala, dar multe raspunsuri, mai ales pentru cei ce nu puneau intrebari. Pentru cei care puneau intrebari ce nu cadrau cu raspunsurile, existau suficiente gloante si oricand cineva dispus la denunt de dusmani ai poporului, chiar daca sintagma respectiva le era straina de intelesuri. Studiile, gandirea, analiza erau notiuni subversive, care de obicei te duceau in pacatul “intelectualismului”. Putina scoala (sau deloc) era o conditie necesara succesului. De nevoie, se rezolva cu o diploma de 4 clase, luata pe puncte la seral, imediat dupa sedintele de partid, cu profesori foarte intelegatori cu  studentii obositi de atata munca de lamurire contondenta.

Apoi au venit generatiile mai spalate, copiii celor scoliti la seral. Copiii (dar si unii din parintii lor) au facut doar facultatea la F.F. (oricum incepeau sa se ceara “diplome”), importanta era insa tot munca cu “activul”, cu cadrele.

In sfarsit, a venit vremea “eliberarii” de eliberatori, la scoala se mai invata si o limba straina, doar ruseste – nu-ti asigura neaparat succesul in cariera. Nu era obligatoriu sa si cunosti aceasta limba, un “tza comunism iz biutiful” ajungea.

Atunci au aparut “DIRECTORII”. Erau si dintre vechile cadre (dar acestea nu erau neaparat cele mai bine vazute). Existau bineinteles si “limbistii”, aka aia de vorbeau frumos prin sedintele de partid de la ministere si centrale, fara sa faca o facultate serioasa (o politehnica acolo), fara studii “tehnice”. Dar aia aveau rolul lor, ei trebuiau sa vorbeasca frumos la sedintele de partid, sa nu se bage la noi in productie. Aici se cerea competenta tehnica, noi tovarasi trebuie sa raportam planul, productia, cat mai mare si cat mai grozava. Limbistul avea rolul sa o puna in vorbe frumoase, sa arate cate tone de otel s-au obtinut peste plan, cate hectare s-au arat peste plan si in general cat “am facut” peste plan, de gandesti ca rolul planului era doar de a fi depasit. Directorii se intruneau in sedinte tehnice, stabileau necesare de materiale si de materii prme, cifrele erau aranjate de birocratii de la contabilitate care mai taiau si ei pe ici pe colo (mai ales la materiale importante sau importate), apoi totul era ansamblat frumos de catre “limbisti” in cifre de plan.

Dar productia o faceau DIRECTORII. Dupa sedintele de le “centru”, mereu terminate la o crasma discreta, se intorceau “in teritoriu”, cu planificari mai mari decat se putea face si cu repartitii de resurse mai mici decat ar fi fost necesar, apoi incepeau sa inroseasca telefoanele intre ei. “Salut Vasile, ma, tu ai primit mai multe cuie, da-mi si mie si-ti trimit suruburi si doua kile de palinca cu Gicutu, un baiat foarte bun”. Iar Gicutu mergea in “teritoriu” cu cele 2 kile de palinca si se intorcea cu cuiele respective si doua damigene de vin, care (cuie) erau apoi schimbate cu alt vasile de la alta intreprindere pe repartitii de alumina,  iar alta palinca era schimbata cu niste peste afumat sau doua kile de salam.

DIRECTORII primeau un plan care nu putea fi facut, repartitii si materiale care nu foloseau la ce trebuiau sa faca si apoi incepeau sa faca si mai ales sa raporteze ca au facut ce trebuiau sa faca, ba mai multe decat atat.

In relatiile cu subordonatii, DIRECTORII, erau “baieti buni”, aveau grija de ei, mai o repartitie, mai o butelie, mai angajarea unei sotii/frate/cumnat. Normal ca nu pe gratis, doar kilele de palinca si caltabosi, pestii proaspeti si vinul ce mergeau la “centrala”, trebuiau si ele sa vina de undeva.

Nu va inchipuiti ca DIRECTORII erau satrapi, in intreprinderile lor. Nuuuu! Poate mai erau ici si colo cate unul, sistemul oricum nu pedepsea comportarile abuzive, dar majoritatea erau “baieti buni”, unii chiar baieti foarte buni. Aveau grija de oamenii lor, multi aveau sentimente paterne pentru angajatii de la intreprinderile “lor”. Se zbateau ca leii sa obtina mai multe repartitii de apartamente, mai multe butelii, mai multe tichete de benzina. “Zbaterile” acestea aveau loc bineinteles  “dupa” sedintele de la centru sau de la “judet”. Acolo, in carciumile discrete unde se bea mult, se ragaia mult si se incingeau discutii serioase despre  amante, excursii cu ONT-ul si/sau ACR-ul, se mai puneau la cale si aranjamente pentru “copiii” lor. “Ba, vezi ca am pe unul, baiat bun de la mine, care o are pe nevasta-sa, operatoare, ea e din Suceava, el e de la mine si-i cauta un serviciu, vezi gaseste-I si tu un loc la tine, e fata linistita (sau baiat de treaba), las ca stiu ca ai un loc pus de-o parte.”. “Salut, Gicule, ce mai face nevasta-ta, vezi ca am trimis un baiat bun sa-i duca niste carne de porc ce-o am de la un baiat de la mine. Si daca tot te-am sunat, da-mi si mie un apartament in blocul ala al tau, am nevoie pentru un baiat de la mine, acum a terminat si el facultatea si l-am adus de la Galati, ca acolo l-au repartizat astia. Da, e baiatul unuia de la mine, il stii pe Mitica, ala de la aprovizionare. Las ca-i spun sa-ti puna deoparte niste salam cand vine cu repartitia de la Bucuresti. Deci poate baiatul sa vina la tine, cu cine sa vorbeasca?”. Si “baiatul bun” mergea la administratorul de la intreprinderea cealalta, ii ducea si lui un Kent, o cafea, ca deh – oameni suntem.

Dar ca orice “parinte”, DIRECTORII mai faceau si educatie cu copiii mai putin ascultatori. “Te bag in p..a matii daca-mi spui ca nu poti sa faci … . Nu exista asa ceva, maine vii cu treba terminata. Nu ma intereseaza ca nu s-a terminat de montat conducta, groapa sa fie astupata”. Acest registru era pentru baietii buni, recuperabili. Baietii care astupau groapa neumpluta de nimic, care montau utilajul cu suruburi lipsa (las’ ca merge si asa, pune si tu o sarma).

Baietii irecuperabili, baietii obraznici, care refuzau sa astupe o groapa inainte de a monta conducta, care refuzau categoric sa monteze panoul inainte de a fi sudate toate elementele (deh – electrozii de sudura erau mai greu de procurat). Acesti baieti erau indepartati cu parere de rau. “uite ce am facut eu pentru el…”. Bineinteles, indizerabilii erau exclusi imediat din “colectiv”, latraii erau pusi sa latre la el, aveau bube-n cap, erau incapabili, etc… . Nu mai erau vechile procese staliniste, cu infierari si executii publice. Nu, lucrurile erau mai subtile, erai ori trimis intr-un post la Cuca-Macaii, ori pus sa mazgalesti niste hartii peste care nu se uita nimeni.

Daca din greseala, te mai si pricepeai la ce faceai (si era nevoie si de oameni din astia – cineva chiar trebuia sa mai miste ceva din cand in cand), atunci erai uitat acolo, premiile sareau peste tine, la fel si promovarile, concedii nu-ti erau aprobate decat in lunile de scoala ale copilului si in nici un caz vara sau iarna. Si sa fereasca dumnezeu sa mai si faci rapoarte sau sesizari, cu argumente. In primul rand nu-ti erau primite, adica nu primeai nici un numar, nici o dovada ca ai scris ceva. Deveneai suspect. Puneai probleme. Abia de atunci incolo aveai probleme. Mai ales argumentele tehnice reale erau excluse. Cum sa te plangi (in scris) ca nu-ti functioneaza instrumentele  fara curent? Asta e motiv sa nu-ti indeplinesti planul? Pe hartie puteai sa scrii orice, absolut orice, ca au venit omuletii verzi, ca in Botswana copiii mor de foame in timp ce in America se fabrica atomicele-nucleare, ca universul a colapsat prin gauri albe, acestea erau motive serioase. Dar sa afirmi cumva adevarul, ca exista incompetenti in sistem, ca gainile nu se oua la fiecare 31 de minute sau a a fost intrerupere de curent si nu au mers pompele – acestea nu erau motive, aceasta era indisciplina, indisciplina  celui ce sesiza. «Indisciplina creste la …, va rog luati masuri drastice – pana la datul afara » a fost hartia pe care am primit-o de la un DIRECTOR, in urma unei argumentari. Acestia erau DIRECTORII, erai “liber” sa spui orice prostie, doamne fereste sa spui realitatea.

In rest, DIRECTORII erau baieti buni. Chiar sincer de buni. Stiau si ei asta, stiau si sefii lor asta. De aceea, la «lovilutie», baietii buni au fost recuperati de FSN. Cadre de nadejde, care chiar faceau productie. Ca produceai j’de mii de tone de cuie de care nimeni nu avea nevoie, e alta poveste. Nu DIRECTORII erau de vina. Ei erau capabili si  buni organizatori. Fiind atat de buni, era firesc sa-i recupereze «revolutia» minereasca. Si apoi cea a «bunului simt».

Blaga e un DIRECTOR. Uitati-va la figura lui, baiat bun, uman, stie sa organizeze, stie sa “faca”, nu conteaza ce, este practic, stie sa dea telefoane, stie unde sa sune. Are mereu un amic in minister, la intreprinderea vecina, la prefect, mai nou la opozitie – indiferent care e asta. Nu are taiata nici o cale de comunicare – pe nici un subiect. Are o lista de telefoane si nici unul nu este sa nu raspunda. La fel si Hrebenciuc, si Iliescu, si … va las onoarea sa completati singuri lista. Tin la “oamenii” lor, stiu sa sune unde trebuie cand trebuie, stiu sa-I protejeze. DIRECTORII se folosesc de mitocani cum e Voicu – senatorul, cum e Vanghelie Goagle. Urasc Net-ul pentru ca acolo se poate scrie orice – fara ca sa aiba ei semnatura. Ei controleaza acum Romania si au loc si bani pentru orice contracte si pentru oricine. Sunteti fraierii care credeti ca nu conduc si din Opozitie? Pai nu l-a ajutat si pe un alt “Vasile” – DIRECTOR si ala – din alt partid, cand i-a fost aluia mai greu? Ce credeti – directorii uita?

Written by Theophyle

09/05/2012 la 4:04 pm

218 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bună ziua !
    La început mi-am zis că nu cunosc cum se întâmpla pe vremuri , descrierea e minunată, apoi am realizat că și eu am avut un astfel de șef.

    dictaturajustitiei

    09/05/2012 at 4:36 pm

    • Buna Ziua,
      Toti cei care au apuct „iepoca de aur” au cunoscut specimene de acest soi…care din nefericire au ramas ca noi!

      huniad

      09/05/2012 at 4:42 pm

      • Buna ziua,
        Doamne ce vremuri!…

        Ovidiu

        09/05/2012 at 4:57 pm

        • Buna ziua 🙂
          Uni au trait vremurile, alti invata de la parinti, si in sfarsit cea de a treia categorie – au parinti „directori” 😦

          huniad

          09/05/2012 at 5:07 pm

      • Nu, nu atunci ci acum am avut experiența aceasta. Îți mulțumesc pentru articol.

        dictaturajustitiei

        09/05/2012 at 6:16 pm

    • salut. Exemple mai PERTINENTE dxe directori sunt D.I.Popescu, apoi (RIP) acel fost director la Faur, apoi la AVAS cu privatizarile frauduloase (dar care a avut onoarea de a fi pupacit -nu spun unde- de Ciutacu) etc.

      cinic

      10/05/2012 at 3:10 pm

  2. Genial articol!

    merita un pic de promovare.

    macgregornews

    09/05/2012 at 5:01 pm

    • Promovam cat putem! Liber la promovare 😆

      huniad

      09/05/2012 at 5:07 pm

  3. Buna ziua,
    nu degeaba ne aduce DanSu aminte. Vremurile alea sunt mai aproape ca oricand. In fiecare zi, numai masuri ale guvernului care ne amintesc de comunismul pe care il credeam mort pentru totdeauna. Are o putere fantastica de regenerare. Ii vad la tv pe unii care erau la gradinita in 89, dar care acum au imprumutat ideile si limbajul activistilor de pe vremuri. Nu credeam ca mai apuc asa ceva.

    cedric

    09/05/2012 at 5:06 pm

    • Buna Cedric,
      Intoarcere in viitor 😦

      huniad

      09/05/2012 at 5:08 pm

      • „Amintiri din viitor” – mai rau de asa…..

        cedric

        09/05/2012 at 5:30 pm

  4. Pentru interesati, pe Politieia Europeana:Ziua Europei 2012 – veseli sau trişti?

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2012/05/09/ziua-europei-2012-veseli-sau-tristi/

    huniad

    09/05/2012 at 5:10 pm

  5. Ziua buna
    „frumoase” vremuri am trait atunci , in tinerete . 😦
    E de subliniat ca directorii de atunci au promovat sefii de azi . Indiferent de partid si croiti pe acelasi calapod .

    stefan60

    09/05/2012 at 5:15 pm

    • Buna Stefan,
      Ce bine ca eu apuc numai o singura versiune 🙂

      huniad

      09/05/2012 at 5:17 pm

  6. ” cat “am facut” peste plan, de gandesti ca rolul planului era doar de a fi depasit”
    Pai daca DOAR facea planul, pentru ce sa ia prima? Interesant este ca, in anii din urma (dinainte de ’89) Ceausescu ii impiedica pe toti sa ….orice!
    Din pacate. s-a transmis – si se pastreaza si in zilele noastre – si mai jos; doar „vinovatul” si-a schimbat numele in Basescu. Intreaba o vanzatoare (sau o caserita la banca – poate cu facultate chiar) de ce nu iti da restul? Sau de ce rotunjeste?
    😦
    Ca daca era doar la directori,….
    Asa insa 😦

    Emil

    09/05/2012 at 5:19 pm

  7. salut ! super postarea. mi am amintit si sloganul Pile Cunostinte si Relatii ( pe scurt PCR ). copii sefilor ( directorilor nomenclaturii) nostri …sunt sefii copiilor nostri .parca asa era , nu?

    zigzag

    09/05/2012 at 5:20 pm

  8. sal`tare tutulor,
    am vremuit si vremile alea. Si am regrete dupa acele vremuri (nu va repeziti 😉 doar pentru ca eram mai tinar si la trup ferice.
    Urite si neplacute intimplari cu activisti de partid inculti si directori incompetenti, care nu stiau sa repete, uneori, decit „sa facem planul”. Asa ca mai tirziu, pe vremea cincinalelor, s-a itit vorba” sa facem cincinalul in patru ani, jumate”.
    Dar nu vreau sa mai intind.
    NB,
    @ DanSu,
    poate unora o sa le placa inserarea pozelor Elenei si buldogului in cadrul articolului. Eu gasesc ca e o tratare frivola a subiectului, asa, ca sa dai o palma cu piciorul cuiva. Daca pe ei doi ai gasit sa-i faci emblema a ceea ce ai scris, un sfat pentru mai tineri: incercati informari mai serioase.

    victor L

    09/05/2012 at 5:24 pm

    • fotografia lui MRU pusa intre ilici si blaga @ udrea nu crezi ca i elocventa ptr a se intelege cum a fost „executat” Ungureanu? 🙂

      zigzag

      09/05/2012 at 5:29 pm

  9. Asta-i din scenariul filmului „Secera si ciocanul / Udrea si cu ardeleanul”.
    Ungureanu e din alt film. 😉

    luminita

    09/05/2012 at 5:35 pm

    • Nice :)… intr-adevar, alt film

      A A

      09/05/2012 at 6:04 pm

  10. Ziua buna 🙂
    Da interesante vremuri au fost! Senzatia mea este ca de fapt nu s-a schimbat nimic, totul functioneaza pe principiul clanului si a gastii, cu amendamentul ca atunci functiona un fel de troc iar acum s-a rafinat modul de plata. Casele s-au inlocuit cu functii care produc mai multe case si deciziile important se iau tot la carciuma, tot ferita dar sa fie de top.
    Sa nu uit, s-a mai schimbat ceva 🙂 In poza carpa KGB-ista are alumitza/neg :mrgreen:

    mar

    09/05/2012 at 5:36 pm

    • Felicitari Dan Su ptr. aducerea aminte si ptr. postare, este istorie adevarata 🙂

      mar

      09/05/2012 at 5:38 pm

      • salut! oi fi eu pervers? parca imi place mai mult figura lui Blaga decat pe cea a lui Dan Mihalache, proaspat secretar general adj. al guvernului. Iar daca mai si incep sa vorbeasca, tot pe Blaga il prefer.

        cinic

        10/05/2012 at 3:19 pm

  11. Nu, zigzag,
    pentru ca nu e vorba despre rasturnarea lui MRU.
    In cazul asta pot interpreta ceea ce se vehicula despre MRU cind a fost numit prim ministru: un pui de utecist urmeaza la conducerea Romaniei pentru n-a murit comunismul inca.
    Vorbind despre comunism, este jignitor sa pui poze cu Ungureanu, Elena Udrea si chiar Blaga (desi despre el nu stiu ce a invirtit pina in `89).

    victor L

    09/05/2012 at 5:38 pm

    • Salut eternul meu amic (sau inamic 🙂 ) @victor L 🙂

      „După absolvirea facultății, între anii 1981-1990, a ocupat diverse funcții, inclusiv pe cea de director comercial în cadrul Întreprinderii Mecanice Hiperion din orașul Ștei, județul Bihor. A ocupat funcțiile de președinte al CFSN (Consiliul Frontului Salvării Naționale) Ștei și vicepreședinte al CFSN Bihor până în anul 1991, când a devenit președinte al FSN Bihor.

      La alegerile din 20 mai 1990 a fost ales deputat de Bihor pe listele Frontului Salvării Naționale.[2] În această calitate a deținut funcția de membru al Comisiei pentru apărare și asigurarea ordinii publice din Camera Deputaților. Și-a dat demisia din funcția de membru al Parlamentului la data de 14 februarie 1992 (înlocuit de deputatul Gavril Cheregi), fiind numit în funcția de prefect al județului Bihor.

      Vasile Blaga a îndeplinit funcțiile de prefect de Bihor (1991-1993) și apoi de director general la Direcția Regională Vamală Oradea (1993-1996). În perioada 1994-1995 a urmat o serie de cursuri de specializare în domeniul vamal la Viena, respectiv Weiden in der Oberpfalz, Germania.

      Vasile Blaga este membru fondator al Partidului Democrat (1991), deținând funcția de președinte al Organizației Județene Bihor a PD (1991-1997).”

      Sursa este de aici : http://ro.wikipedia.org/wiki/Vasile_Blaga

      stefan60

      09/05/2012 at 5:46 pm

    • Buna Victor L: 🙂

      Iata si CV-ul dlui Blaga, specializat pe timpul lui Ceasca la Viena si in Germania la cursuri vamale, apoi sef peste tot:
      http://oglindadevest.ro/vasile-blaga-cv-pre%C8%99edintele-senatului-romaniei/

      desydemeter

      09/05/2012 at 5:48 pm

  12. Ziua buna la lumea buna. Rog comunitatea sa contribuie, sa sfatuiasca, daca mai are rabdare si timp. Ereticii NR vor propune varianta lor de statut. Acesta este preambulul. http://blogdecainerau.wordpress.com/2012/05/09/678/

    mishu jamie

    09/05/2012 at 5:43 pm

    • Buna 🙂
      Felicitari ptr. emisiunea de aseara. Ati punctat si argumentat foarte bine problemele din politichia damboviteana si din NR.

      mar

      09/05/2012 at 6:05 pm

      • Va dati seama cata furie acumulezi cand dai de metehne d-astea la tine-n „casa”! Dar, „We will not go quietly into the night! We will not vanish without a fight!”

        mishu jamie

        09/05/2012 at 6:15 pm

  13. Buna ziua 🙂
    Am ajuns si eu de pe plantatie…. 😦
    I-am dedicat lui Blaga postarea, pentru ca are o mare contributie la situatia de acum. Faptul ca Ungureanu nu este in continuare PM, Blaga are de raspuns la niste intrebari – doar era the boss-ul din partid. Si aeste apreciat si de noii „limbisti” din celelalte partide. Nu vi se pare ca de fapt categoria „BLAGA” este de fapt cea care a condus Ro de 222 de ani. Vedeti vreo diferenta intre Blaga, Maghiar (rectorul din Oradea), Manga, Marga, Hrebenciuc, Iliescu, Bombo & Co. Iar noii Negoita, Prigoana, Sova, Vanghele & Co nu seamana cu ei? Cititi Solvenitan si vedeti diferenta intre Stalin si Putin, eu nu reusesc sa-i deosebesc – cel putin in esenta lor. La fel Intre Ilici si Ceasca, Intre Blaga si Apolstol, Intre Dragnea si Milea, nu vad decat diferenta de varsta. Poate ma insel… 👿

    DanSu

    09/05/2012 at 6:09 pm

    • Se vede ca am obosit pe plantatie 😦
      e vb. de 22 de ani si este vb. de Soljenitin (ala cu Gulagul 😉 ).

      DanSu

      09/05/2012 at 6:11 pm

      • Eu cred ca, din pacate, nici 222 de ani nu e gresit 😦
        Doar termenii suny un pic altfel.

        Emil

        09/05/2012 at 6:54 pm

    • Salut 🙂

      Excelenta postare, de recomandat tuturor nostalgicilor … mai putin directorilor 🙂

      Sincer, intrebarea ta „Nu vi se pare ca de fapt categoria “BLAGA” este de fapt cea care a condus Ro de 222 de ani?” e absolut retorica. Pentru ca ei au fost si sunt inca cei care conduc. Unde nu o fac direct, o fac prin odraslele lor, fie cele naturale, fie cele cultivate pe bancile partidelor, riguros crescute mbele categorii sa aduca mandrie si banet babacilor/mentorilor, sa fie vajnici directorasi, stalpi la batranete directorilor, aprigi caini de paza gata sa sfasaie orice pericol care le ameninta binemeritata odihna.
      Cum ziceam, nu e doar o parere, e realitatea.

      Radu

      09/05/2012 at 6:15 pm

    • „diferenta intre Stalin si Putin” este ca sub primul au fost omorati milioane de oameni! 😦
      (al doilea mai are timp?) 😉

      Sorin FORTIU

      09/05/2012 at 6:23 pm

      • Diferenta intre stalin si putin este deci doar de un numar de oameni. Sunt de acord cu afirmatia asta. Diferenta este doar ca al II-le (Putin) nu a apucat epoca lui Stalin. In rest nu vad nici o diferenta… Scuze, la fel cum nu vad diferenta intre Stalin si Hitler… Asa sunt eu, mai putin vazator … 👿

        DanSu

        09/05/2012 at 6:33 pm

        • Nu ai cum sa-i compari pentru ca sunt din „categorii” diferite. Numarul ii diferentiaza; Stalin „juca” intr-o alta „liga” (nationala) a raului in timp ce Putin nu a „promovat” decat pana in „onoare” …
          Daca chiar nu vezi diferenta, nu-i nimic; poate nu am fost eu destul de clar …

          Sorin FORTIU

          09/05/2012 at 7:48 pm

    • Am printat si comparat „lucrarea” lui Mang-Mang-Popescu versus articolul stiintific „Correlation Attack to the Block Cipher RC5 and the Simplified Variants of RC6” a autorilor japonezi Shimoyama, Takeuchi si Hayakawa.

      N-am vazut in viata mea plagiat tehnic mai crunt si porcesc.
      Acest grup si „uiniversitate” de la Oradea vor trebui terminate total intr-o buna zi, scoase afara din orice fel de context de invatamant sau tehnic romanesc.

      Recomand (pe gratis) PDL-ului sa continue ce-a inceput, asta se califica bine ca scandal international in lumea stiintifica.

      A A

      09/05/2012 at 7:30 pm

  14. @ demeter si @ stefan60,
    pentru mine interstitiul descris de @ SanSu incepe in septembrie 1944 cind 2 camioane de asiatici s-au ratacit in satul meu, soldatii au navalit in curte, au deschis usa la cocina (dobitocii de porci grohaiau find ora mesei) si au impuscat primul porc ce a tisnit pe usa. La protestele bunicului i-au proptit si lui automatul in piept; si dusi au fost.
    Ultimul episod a fost in 20 decembrie 1989 cind in apropierea mea au fost impuscati mortal doi tineri.
    Ei bine, pentru mine, pentru amintirile mele, spuneam ca pozele celor 3 sint ca nuca in perete. Si trag concluzia, dupa cele ce mi s-au raspuns, ca Elena Udrea este raul cel mai mare.
    Pentru unii, poate; pentru mine nu reprezinta decit tratarea frivola a perioadei comuniste.
    In fond, fiecare cu amintirile lui.
    NB,
    nu-mi amintesc sa-l fi aparat cu ceva pe Blaga 😛

    victor L

    09/05/2012 at 6:21 pm

    • Salut Victor,
      Ne cunostem de 3-4 ani, te rog sa-mi acorzi e putina credibilitate. .De multe ori am stiut 50% mai mult decat am publicat. Profesiunea care mi-a format caracterul ma obliga sa nu fac rau. Mi-e greu sa ma abtin de multe ori. HABAR nu ai cat de toxica a fost prezenata politica a acestei doamne si cat de mult a participat ea la distrugerea PD-L si implicit a elementelor de dreapta din Romania!

      Theophyle

      09/05/2012 at 10:48 pm

      • da-mi voie sa-ti replic, ThPh, fara suparare, trag concluzia ca aceasta persoana este de-a dreptul o forta, daca a putut face atit rau.
        nu cumva presa a umflat-o?
        🙂
        (poate era bine sa se fi retras, dar parca n-as arunca toate zoaiele numai in capul ei..)

        skorpion

        09/05/2012 at 11:07 pm

        • Buna Seara,
          nu skorpi, este o incompetenta care s-a cocotat prea sus! Atacul la MRU a inceput cu ea (vezi povestea piscinelor) si s-a terminat prin executia pe care o vezi in poza!

          P.S aveti tot dreptul sa nu credeti ceea ce spun eu de aporoape doi ani. Cel putin vreau sa va amintewsc ce s-a intamplat la Prezidentiale cand blogul asta a urlat sa o puna pe doamna pe plan secund. Sau poate si asta nu va amintiti?

          Theophyle

          09/05/2012 at 11:13 pm

          • ThPh,
            imi amintesc absolut tot, dar nu pot sa cred ca o singura persoana poate face rau,
            sint destule persoane din umbra, care au contribuit inclusiv la caderea lui MRU si care poate au avut un rol distructiv mai mare, dar nu a aparut la suprafata.
            acea persoana, acele persoane au avut de partea lor atit o anumita presa, cit si oameni din fosta opozitie.
            cineva (unul, mai multi) mereu a avut interesul ca doamna sa fie cea mai vinovata, cea mai hulita, etc,
            poate ar fi fost bine, daca se retragea vazind atita artilerie grea pe soldurile ei.
            poate gresesc, dar poate nu (vorba cuiva, care vorbeste in acest fel 🙂

            skorpion

            09/05/2012 at 11:17 pm

            • Poate,
              dar ea si-o merita deplin. Cum zice TDS nu poti da unei maimute un pistol. Fara a o jigni pe respectiva doamna, ea a incercat niste echilibristici absurde pe care nu le va intelege niciodata cat de rau au facut.

              Theophyle

              09/05/2012 at 11:21 pm

              • Victor, skorpi 🙂
                sa facem un exercitiu intelectual. Aveti doua biografi ale dnei Udrea una in engleza si a doua in romana:

                http://ro.wikipedia.org/wiki/Elena_Udrea
                si

                http://en.wikipedia.org/wiki/Elena_Udrea

                va invit sa cititi diferenta si care este laegatura cu dna rector Corina Dumitrescu

                Theophyle

                09/05/2012 at 11:39 pm

              • ThPh,
                nu citesc, sint prea obosit, stiu doar ca e.u. si-a dat doctoratul cu femeia cu coc.
                dar asta este deja istorie, poate ar trebui sa ne gindim cum sa scapam de haita asta de lacuste,
                vezi ce scrie si stefan60.
                eu stiam pe floringeorgescu un jegos inca de pe vremurile din anii 90….

                skorpion

                09/05/2012 at 11:46 pm

              • Skorpi ma doare in pix de doctoratul ei vorbesc de CSM!

                Theophyle

                09/05/2012 at 11:47 pm

          • buna ziua sensei. Fiind si pragmatic (nu numai cinic), fiind si ingrozit de NOAPTEA BOLSEVICA care se apropie, prefer un PDL la guvern (inclusiv Udrea pe acolo) decat un PSD la guvern (fara Udrea).

            cinic

            10/05/2012 at 3:15 pm

  15. scuze, DanSu.

    victor L

    09/05/2012 at 6:22 pm

  16. Ziua buna din nou! @Cetatean, tu vorbesti de ouale lui Ceausescu puse la clocit de Ion Iliescu – scoala de activisti UASCR si UTC. Marga – sef UASCR pe Cluj, Burtaverde -sef UASCR pe Carsa Severin, Ioan Rus – sef UASCR pe Cluj. cu totii si-au jucat rolul in partide d9iferite – acum s-au intors la matca. (trebuie sa caut lincul de pe blogul meu – ca am scris undeva despre clonele lui Ceasca)
    Off/On topic: s-au trezit Martorii lui Crizel Antenescu sa ne admonesteze pe blog. Acum a aterizat ca musca-n rahat insasi stafida smochinita-n limba Roxana Iordache care ne zice ca ne vom sinucide ritualic:
    http://sareinochi.com/2012/05/08/lovitura-de-stat-parlamentara-ne-a-dat-noua-lapte-branza-carne-oua-toate-n-guvernare-noua-la-ce-de-animale-politice-sunt-in-guvern-nu-i-de-mirare/#comment-15243

    Sare'n Ochi

    09/05/2012 at 6:25 pm

    • Ziua buna Sare 🙂
      nu stiu cine este doamna dar am senzatia ca a fost si aici pe blog sub un alt nik. Se vad pe cai mari si au trecut la amenitari, posibil sa aiba mari surprize pana in toamna.

      mar

      09/05/2012 at 6:35 pm

      • este jurnalizda. are poze la brat cu Coposu. se fataia pe langa Blandiana intre 96 -2000. apoi a reaparut sa latre la fituica lui Nistorescu.

        Sare'n Ochi

        09/05/2012 at 6:39 pm

      • si-acum este aliata lui Ion ilici Iliescu. vorba unui comentator – se rasuceste Coposu in mormant si dupa vaca asta (nu numai dupa Umilica Constantinescu, Invinsul). cica-i monarhista – monarhia bunului simt (total lipsa).

        Sare'n Ochi

        09/05/2012 at 6:40 pm

        • Da, incep sa-mi amintesc. Cred ca respectiva a fost „in vizita” si aici, in urma cu doua zile.

          mar

          09/05/2012 at 6:51 pm

        • Nu face decat sa se alinieze pozitiei regelui care a batut palma cu comunistii.Ma tem ca in problema monarhiei suntem precum deviationistii in partidul comunist.Stiti celebra butada ca in PCR deviationist era cel care mergea inainte cand partidul cotea brusc.Ma tem ca seniorul Coposu l-ar blestema si pe regele Mihai daca ar trai sa vada ce targuri a incheiat cu Ilici.

          valabill

          09/05/2012 at 7:28 pm

  17. @dansu/buna ziua
    extraordinara radiografie/ca unul care a trait in ” cimpul municii” in vremurile alea vreo 20 ani, nu pot decit sa confirm -daca ajuta-ca este absolut exact;
    foarte putini cred ca este adevarat dar este;cine avea curajul sa gindeasca ,era terminat profesional;partidul si ” directorii” erau singurii care stiau , puteau si aveau dreptul sa gindeasca;si gindeau pentru toti ceilalti
    eu as adauga ca exista si blaga 2-care a cam fost uitat=hrebenciuc; acelasi stil,aceasi ” scoala” doar ca hrebenciuc si-a ” facut mina” la bacau
    astia doi sunt cei care „invirtesc totul”

    intamplator

    09/05/2012 at 6:25 pm

  18. Averea socialismului-multilateral-dezvoltat, „bunul întregului popor”, s-a dat cui trebuia să se dea prin așa-zisa „privatizare”. Aşa s-a tradus „redistribuirea bunurilor acumulate” în „circulaţie de capital” în capitalismul de cumetrie inventat de către veşnicii profitori politici aciuaţi azi în diverse partide „adverse”. Toată lumea cunoaște cam pe toată lumea – nu este neapărat nevoie să se și placă, scopul și durata distracției post-decembriste este acela de a se trăi bine, cu investiții/eforturi minime, exact ca pe vremea lui Ceaușescu. Iar rezultatul „redistribuirii” bunului întregului popor? Case, terenuri, sume de zeci de milioane de dolari/euro, achiziţii sau moşteniri (ah, Mătuşa Tamara!) obţinute, cu spor, în fiecare an, numai de către demnitari şi politicieni. Este interesant cum indivizi care nu au confirmat cu nimic până să nu devină politicieni, sau până să nu-i pună vreun politician vreuna dintre ţâţele bugetului de stat la gură, au devenit brusc competenţi în a-şi spori averile personale, dar averea Patriei niciodată. Rezultatul? S-a prăsit în fruntea țării o faună clocotitoare de patimi şi grohăieli personale, exact spuma de „educaţie”, „etică” şi „echitate” a defunctului sistem comunist. Ideile care-i bântuie și azi pe „tovarăși”, mari specialiști în capitalism multilateral dezvoltat și democrație științifică, sunt și azi „concepțiile despre lume și viață ale tovarășului Nicolae Ceaușescu”.
    http://sareinochi.com/2010/12/11/cumatrocratia-privatizeaza-romania-daca-a-mai-ramas-ceva/

    Sare'n Ochi

    09/05/2012 at 6:27 pm

  19. Ziua buna tuturor,
    @DanSu, ce varsta aveti? Eu aveam 20 ani cand a cazut Ceausescu dar am prins multe din acele vremuri.

    Traind in acel regim poti sa vezi o bucata din ce se intampla. Mai ales ca nu era un regim transparent.
    Mai toate deciziile se luau in spatele usilor inchise, de catre comunisti, prin comunisti intelegand activitii de partid si nu membrii PCR. Secretarul BOB era sef peste toata organizatia, etc.
    Peste un judet sef era secretarul (de partid) de judet. El putea decide in majoritatea evenimentelor din judetul sau … Raportarile (false din ultimi ani ai regimului), planurile de orice fel din judet treceau pe la judeteana de partid.

    Una din metodele comunistilor era sa dea vina pe altii. Gestionarii sau vanzatorii care faceau circuite paralele cu marfurile din gestiune erau de vina pentru lipsa de produse. De aceea comunistii au lansat actiuni de judecare si condamnare a atatora … Tot timpul alti erau de vina, nu comunistii.

    Vazand doar o bucatica din cele care se intamplau in acel regim poti gresi, poti avea o perceptie gresita.
    („Perception is real – even when it is not reality.”- Edward de Bono.)
    De aceea eu sunt de parere ca @DanSu ati gresit la inceputul articolului cu afirmatia cum ca nu conduceau comunistii. Si directorii trebuiau sa fie membri de partid, aflati intr-un angrenaj de partid, in care comunistii decideau. Comunistii, in frunte cu al lor secretar general Ceausescu.

    Mai mult, cred articolul in mod nedorit le face un serviciu comunistilor! (subliniez NEDORIT)
    Nu misca mai nimic in tara fara stirea comunistilor in acele vremuri!

    CFG

    09/05/2012 at 6:31 pm

    • @CFG – Cine erau comunistii?
      Vechii comunisti aveau scuza – fanatismului incult. Am cunoscut si comunisti din anii ’50… erau fanatici, inculti si schizofrenici (personalitate dedublata). Comunismul „soft” a lui Cesca, era comunismul mafiot – ce s-a adaptat perfect economiei de piata. In comunismul dur – din ’50, copilul isi „turna” parintii la securitate. In comunismul lui ceasca, copilul era saltat de parinti in posturi…

      DanSu

      09/05/2012 at 6:38 pm

      • @dansu
        numai un gind: practic s-a ajuns de la ” socialism de cumetrie” la ” capitalism de cumetrie” ;numai forma difera,fondul este acelasi-din pacate

        intamplator

        09/05/2012 at 6:42 pm

    • @cfg/buna seara
      v-as ruga sa cititi mai atent/@dansu spune de ” sedintele in locuri discrete” ;directorii ERAU activisti de partid in peste 90 pct din cazuri;ei erau la plenarele judetene,ei erau cei care indeplineau sarcinile partidului;cum securitatea era” bratul inarmat al partidului” as zice ca directorii erau” bratul de forta din productie al partidului”;bine-nteles ca nimic nu misca fara partid,nici macar la gradinita
      cei care incercau sa mentina cit de cit sandramaua erau inginerii sefi;
      de altfel,in timpurile acelea,directorii erau” rotiti”(se zicea schimbati);inginerii sefi,mai deloc

      intamplator

      09/05/2012 at 6:39 pm

    • Salut CFG

      „Nu misca mai nimic in tara fara stirea comunistilor in acele vremuri!”

      Din experienta personala pot sa te asigur ca nu stiau majoritatea comunistilor ce se misca in tara .
      Asa numita „democratie socialista interna” a partidului nu exista absolut deloc . Asa cum nu exista nici azi in partidele din Romania .

      Tot venea stabilit de la nivelul maxim in jos dar in baza informatilor furnizate in doua moduri :

      1- informatii furnizate de jos in sus si asta era criteriu unic de promovare in partid , inclusiv motivul principal a lingerii in dos si a umflarii datelor furnizate .

      2- informatii furnizate de departamentul securitatii statului si cum acolo dosarele erau „materia prima” de munca , au fost si primii salvati a democratiei originale . Dosarele fierbinti , compromitatoare ( nu era preponderent chestie de spionaj strain , erau majoritar date personale cu oameni importanti afemeiati , betivi , smecheri in a vinde din avutia socialista , bisnitari sau turnatori ordinari ) au fost miza reciclarii si a disparitiei a mii de documente . Unicii „sacrificati” din acest departament , ofiterii si subofiterii trupelor de securitate bagati fortat in MApN . Oricum nici ei nu au suferit prea mult ca si dosarele lor sint inclusiv azi la secret si multi au iesit la pensi marete militare dar si cu grade superioare . Altii sint acum jandarmi asa cum militieni subofiteri atunci sint azi mari sefi a politiei romane . Locale sau centrale .

      stefan60

      09/05/2012 at 6:52 pm

  20. am cunoscut un director in anii 90-ramasese director si dupa 89-care prin 93 a tinut o „lectie de economie de piata” numai o fraza,dar memorabila;i-a chemat pe cei de la aprovizionare si desfacere si a inceput(citarea este aproape exacta):” am intrat in economia de piata/ce este economia de piata/e invers decit stiti voi,adica acum,in economia de piata,aia de la desfacere trebuie sa dea palinca clientilor ca sa ne cumpere marfa/voi astia de la aprovizionare ce palinca primiti de la altii ca sa le luati produsele,o dati la desfacere”

    intamplator

    09/05/2012 at 6:32 pm

    • 😛

      mar

      09/05/2012 at 6:37 pm

    • genial!

      Sare'n Ochi

      09/05/2012 at 6:45 pm

      • este absolut adevarat/omul nu a fost niciodata membru pcr,si era mot;s-a prapadit prin 2000,fara sa renunte la cinste, s-a pensionat in 96 cind mi-a spus ca el nu mai poate ramine datorita presiunilor de la diverse partide care vor numai sa fure tot /a fost un OM/Dumnezeu sa-l odihneasca

        intamplator

        09/05/2012 at 6:53 pm

    • Buna ziua!
      😆

      Super!Bun de pus in dictionar! 😆

      maya

      09/05/2012 at 7:21 pm

  21. Dan Mihalache -secretar adjunct al guvernului !! Toti flamanzii trebuie saturati!

    cedric

    09/05/2012 at 6:54 pm

    • Criteriul este, zic eu, linsul usLAS+JOS BASESCU! Altceva? Nu cred.

      Emil

      09/05/2012 at 6:59 pm

  22. un pic off topic:
    oare cu cit s-ar imprumuta romania azi pentru acoperirea deficitului,tinind cont de alegerile din grecia si franta?
    ungureanu le-a lasat astora 5 miliarde de euro in trezorerie la dobinzi excelente;
    spre comparatie,spania trebuie sa imprumute acum la peste 6 pct

    intamplator

    09/05/2012 at 6:57 pm

  23. adevarul:

    Sare'n Ochi

    09/05/2012 at 6:57 pm

  24. Sa revenim la oile, pardon, la vremile noastre:
    „Anul acesta nu vom avea cresteri de pret (n.red.la gaze) nici la populatie, nici la consumatorii non-casnici”. Asa afirma recent proaspatul ministru al Economiei, Daniel Chitoiu.”
    Aplauze prelungite si indelungate.
    „Insa, declaratia ministrului cuprindea doar jumatate de adevar. Draft-ul scrisorii de intentie agreata de Guvern cu FMI arata altceva: Pentru consumatorii non-casnici (industriali), preturile reglementate la gaze vor fi majorate incepand cu decembrie 2012”

    NB,
    stiti cum se numeau scumpirile la diferite produse in comunism? reasezare de preturi 😉

    victor L

    09/05/2012 at 6:57 pm

    • @victorl
      eu tot nu inteleg ce atita ” entuziasm” cu numirea lui georgescu la finante?sa nu uitam ” performanta” lui in vremea lui vacaroiu;teama mi-e ca tine si acum ” capacul pe oala” pina la alegeri si dupa aia ne arem toti
      spre amintire :rata de schimb leu/usd in oct 96 in jur de 3000/1 iar prin februarie 97 8000/1
      asta e adevarata ” performanta ” a lui georgescu;
      sa nu uitam ca unul din principalele motive pentru care bancorex a intrat in faliment a fost faptul ca a obligat bancorex-ul sa finanteze importurile de titei la curs de schimb fix iar rafinariile nu au platit niciodata acel titei.

      intamplator

      09/05/2012 at 7:07 pm

    • E doar inceputul .
      Prin intrarea in UE , Romania a semnat niste documente cu niste obligatii . Implementarea asa numitelor norme UE . E drept ca a obtinut niste derogari. Acum aceste amanari ajung la scadenta .
      va ajunge la scadenta si derogarea cu gropile de gunoi si atunci sa vezi probleme .
      Tot asa cum de anul viitor normativa privind plata facturilor va deveni obligatorie in UE . Adica statul va fi obligat sa pateasca facturile in 30 de zile de la data emiterii acestora si privatii intre ei vor fi obligati la plata facturilor in 60 de zile . Intirzierile vor fi supuse la dobinzi ridicate si OBLIGATORII . Aceasta informatie e de corelat cu declaratia omului FMI de azi privind cresterea arieratelor si va crea groase probleme financiare cind va devenii obligatorie acesta normativa .

      stefan60

      09/05/2012 at 7:10 pm

    • Ehe, da’ decembrie 2012 e dupa’ alegerile din noiembrie. De aia era scrisoarea confidentiala urmind a se face publica dupa ce se vedeau cu sacii in caruta. Care alegeri se vor desfasura pe legea Ponta-Antonescu. Remarc ca nu se putea numi legea electorala, trebuie inceput de acum cultul personalitatii.

      Aha

      09/05/2012 at 7:10 pm

  25. Daca va uitati pe B1 o sa vedeti ca la guvernul asta pana si purtatorul de cuvant ia spaga…

    johnny

    09/05/2012 at 6:58 pm

    • Pe B1 il vad pe Ghise; oare el spera un oscior? O sa primeasca. „Omu'” se straduieste de mult 🙂

      Emil

      09/05/2012 at 7:06 pm

      • Cred ca mai degraba o sa ia un alt credit pentru un nou mandat!
        Omu’ „sufera” groaznic!

        maya

        09/05/2012 at 7:20 pm

    • foame mare, au matzele lipite de sira spinarii ca motanii din tomberon

      mar

      09/05/2012 at 7:35 pm

      • „Astia” vin peste noi ca lacustele/capushele sint doar avanpostul! 😦

        maya

        09/05/2012 at 9:15 pm

  26. tot la B1 , Ghise isi da arama pe fata: sa nu se atinga nimeni de el. Imi place Sorin Ionita.

    cedric

    09/05/2012 at 7:05 pm

  27. Numai USListii puteau sa urle despre guvernul MRU (si Boc) ,despre guvernul Ponta sa se vorbeasca numai de bine. Nuerusinatii!

    cedric

    09/05/2012 at 7:07 pm

  28. Acum am priceput de la Ghise: trebuie doi secretari generali la guvern, unul de la PSD si alalalt de la PNL. Eu zic ca mai trebuie unul de la PC!

    cedric

    09/05/2012 at 7:10 pm

    • Cei de la PC intra la categoria – balamaua! 😆

      maya

      09/05/2012 at 7:18 pm

  29. Buna ziua si buna sa va fie inima!
    😆

    DanSu
    😆
    Felicitari pentru articol!

    „Atunci au aparut “DIRECTORII………….Ce credeti – directorii uita?”

    Si uite asa s-a nascut in Romania………Directoratul!
    Nu seamana insa cu cel din Franta, doar si aici sintem originali!

    maya

    09/05/2012 at 7:10 pm

    • Multumesc 🙂

      DanSu

      09/05/2012 at 7:19 pm

      • 😆
        E pe merit! 😆

        maya

        09/05/2012 at 7:24 pm

  30. Ca acum, de pildă. Cât de prost să fii să numeşti purtător de cuvânt un ziarist (Andrei Zaharescu), care a fost dat afară de la un post tv pentru şpăgării? Înainte să apară ştirea cu numirea, ăla era primul articol in google după numele lui. Cum să nu ştii asta? Cum să nu ştii că aia de la învăţământ e incompetentă? Cum să îi dai voie securistului dovedit să apară la TV şi să spună că el face şi drege în Guvern?
    http://www.zoso.ro/ponta-si-libertatea-presei/

    Si uite asa, incet, incet, tiris,grapis din antenele lui felix mai pica unul in gradina guvernamentala condusa de tinarul si „nebunaticul” nostru premier VPonta!

    Ps:la intrebarea „cit de prost”, raspunsul este……………………… cit Ponta???? 😉

    maya

    09/05/2012 at 7:15 pm

  31. @ intimplator,
    sper ca entuziasmul nu l-ai sesizat la mine 😛
    Daca ne bazam pe un finantist de prin anii `70, ata ete.
    Dar cred ca de data asta isi va rupe gitul; vremurile cind era ministru in guvernul Vacaroiu s-au dus.

    victor L

    09/05/2012 at 7:17 pm

    • @victorl
      in nici un caz,e vorba de ” entuziasmul” dvs despre georgescu;
      dar mai toti” specialistii” politici si anal-istii au spus la unison ” e de bine, a dat bnr un superspecialist…”sau cam asa ceva;daca nu ma insel in comisii a avut unanimitate!mai ceva ca ceausescu;
      ma si mir ca pnl-ul nu s-a gindit sa-l recicleze si pe olteanu,ca tot de la bnr ar fi venit si ar fi fost si asta ” mare specialist”

      intamplator

      09/05/2012 at 9:17 pm

  32. […] cunoșteau legea, n-am înțeles-o până azi când am citit pe site-ul Politeía un articol numit Directorii. . Am să citez câteva paragrafe pentru o mai bună pricepere a vremurilor pe care le trăim. […]

  33. La investirea guvernului Ponta a fost de fata si sotia, socrul, mama,nasul lui Victoras!
    NU ar fi fost asa mare bai daca sotia nu era europarlamentar, socrul deputat, nashul……….la secret! 😆

    Despre aceasta „dinastie” nu se face atita galagie in mass-media!

    Ps: de ce nu am vazut macar un singur rind scris despre cit costa gentile/pantofii/hainele celor doua doamne europarlamentare PSD/PNL, sotiile celor doi copresedinti USL?

    Intrebare,intrebatoare si de baraj! 😆
    NU aU exclusivitate!
    Sint in umbra!

    maya

    09/05/2012 at 7:36 pm

    • a lipsit cumatru’ oprea fost la aparare? ca si ala i a botezat copilu. important ponta asta pentru anumite servicii de informatii de a reusit sa si aduca toti cumetrii , nasii in fct keie ale unui stat membru nato. 🙂

      zigzag

      09/05/2012 at 7:55 pm

      • Ioi am uitat de cumatru’! 😆
        Scuze!

        Ps: daca ar fii sa ma iau dupa Dan Tapalaga, (la Nasultv) nu stiu daca MRU „a cazut” si din cauza de servicii sau Ponta „a urcat”………. tot din aceleasi cauze???

        maya

        09/05/2012 at 8:08 pm

  34. Am si eu una: cit de prost poti sa fii sa „demasti” la televiziunea Felix3 faptul ca TVR e politizata si manipuleaza populatia? Si cit de prost poti sa fi sa te uiti la emisiunea respectiva si sa ingaimi: asa e, asa e?

    Aha

    09/05/2012 at 7:48 pm

    • 😆
      prost gramada!

      maya

      09/05/2012 at 7:52 pm

    • nu este prostie, este cinism diabolic si nerusinare desantata.
      uneori la minciuni enorme omul normal ramine blocat si asta si urmaresc hienele de regula,
      sa blocheze omul onest prin minciunile ordinare…

      skorpion

      09/05/2012 at 8:08 pm

      • de acord cu tine

        maya

        09/05/2012 at 8:41 pm

  35. O nouă specie de plagiator a apărut în România secolului XXI. Plagiatorul-schizofren. El este întruchipat de noul premier al României Victor Ponta (din fericire pe fruntea lui scrie “expira în noiembrie 2012″, dar nu are oglinda acasă).
    ………………………………………..
    Printr-o nefericită conjunctura Micul Titulescu ajunge jupan la Palatul Victoria. Nici n-au apucat să i se şteargă spumele de la gură, de pe vremea când vitupera contra portocaliilor, şi s-a trezit în jilţul mai marelui din executiv. Ce face Ponta? Copy-paste. Menţine pensiile la acelaşi nivel, reface salariile bugetarilor (ceea ce spunea şi Ungureanu că face), continua privatizările, continua acordul preventiv cu FMI. Pentru acest plagiat el poate fi privit cu îngăduinţă. Până la urmă, n-a aruncat tara în aer, ceea ce e bine. Până aici e un plagiator de duzină.

    http://hydepark.ro/articol/articol/victor-ponta-plagiatorul-schizofren-850.html

    maya

    09/05/2012 at 7:50 pm

    • 🙂

      Emil

      09/05/2012 at 7:52 pm

    • Poate invata si ai din PDL cum se comunica cu ocazia asta. Ca material le da Ponta cit vor.

      Aha

      09/05/2012 at 8:09 pm

      • materialul clientului 😆

        maya

        09/05/2012 at 8:29 pm

  36. Miza nu este neapărat ruperea Bucureştiului de instituţiile tot mai slăbite ale UE şi NATO, ci acapararea influenţei la vârful puterii de către cei care joacă pe altă carte, a investiţiilor mari şi rapide care ar putea veni pe uşa din faţă din partea Chinei şi pe uşa din dos din partea oligarhilor ruşi trimişi de Putin pe frontul recuceririi fostelor state din Estul Europei
    http://www.romanialibera.ro/opinii/editorial/mai-poate-alege-romania-intre-est-si-vest-263463.html

    maya

    09/05/2012 at 7:56 pm

  37. salut,
    multi din directorii recuperati dupa decembrie 1989 au fost actorii jafurilor din fabricile pe care, cica, inainte de decembrie 1989 le conduceau cu elan ceausist!

    am cunoscut 2 directori de fabrici din bucuresti, care prin 1990-1991 treceau utilajele peste gardul fabricii si le duceau la ei ”acasa” la firmele proaspat-proaspat infiintate…
    le fureau intr-un cuvint!

    si-apoi exista un numar foarte mare de fosti directori comunisti transformati in directori postdecembristi – fesenisti, in special dar nu numai, care au vindut in cantitati industriale (nu este metafora) utilajele din dotarea fabricilor ca FIER VECHI.

    si nu intotdeauna utilajele erau de nefolosit!

    jaf curat, au golit fabricile pina la faliment…..privatizare ….nu ne vindem tara….ca ne-o insusim noi cu noi si cu stapinii nostri iliescu, securitatea, nomenclatura comunista!

    apropo, danSu, voiam sa-ti dau nota 10 pentru postare, dar, te rog, sa-mi spui ce cauta fotografia lui MRU aici?? ca nu ma duce mintea la vreo aluzie ce trebuie sa rezulte din articolul tau….asa ca ti-am scazut un punct 😛

    skorpion

    09/05/2012 at 8:06 pm

    • MRU este antiteza 😆

      maya

      09/05/2012 at 8:10 pm

    • MRU? Ca sa vedem ca s-ar fi putut si fara mentalitatea de director, ca de aia s-au inghesuit toti sa voteze motiunea.

      Aha

      09/05/2012 at 8:11 pm

    • Nu am pus fotografiile eu, dar nu mi se pare nepotrivita….
      MRU – este urmasul lui Basescu, director care a defectat de la Directorat.

      DanSu

      09/05/2012 at 8:13 pm

  38. @CFG 6:31, marturisesc ca m-am gandit mult ce sa-ti raspund…
    In primul rand, aveam suficienti ani atunci ca sa vad ce se intampla.
    Insiri o ierarhie (cu secretarii de judet in cap), dar sa stii ca nu era chiar asa, in primul rand pentru ca „secretarii” erau recrutati dintre DIRECTORI. Am cunoscut tineri „directori” care nu apucasera formal sa aiba functia de directori, dar erau nepotu/fiul/finul unui „fost”.
    Am terminat facultatea hotarat sa devin un bun inginer, Am abandonat ingineria devenind programator (pus pe linie moarta exact de DIRECTORI). Faptul ca asta m-a ajutat – dupa revolutie nu e meritul lor.
    Si la Judet, cand am fost, secretarul l-a sunat pe director… exact asta era ierarhia reala – nu ce formala. Secretarul era un director mai „tanar” . Dupa ’89 a devenit iar director, apoi prefect la alt judet, de unde rezulta ca functiile erau interschimbabile ( E vb. de Bolojan – fost Bihor, fost Suceava, ar fi fost si in alta parte – mare prieten cu Blaga).
    Intelege ca DIRECTORII au condus Ro in ultmii ani a lui ceasca si in primi 14 ani dupa el. Basescu, un „director” si el, a „defectat” desi initial a fost si el printre ei.
    Nu toti erau prosti profesionisti (oricum profesionismul nu era un handicap), dar toti erau convinsi ca romaniase prijina pe ei si doar pe ei. Toti erau convinsi ca sunt cei mai buni, cei mai corecti, cei mai …cei mai.
    Vina pe altii o dadeau doar in cazul cand o faceau prea lata – dar se intampla rar. „Prea lata” nu exista. Nastase, cu matusa Tamara, e exact aceiasi mentalitate – trebuia un motiv (copii din Botswana, extraterestrii, gainile hyper-ouatoare, etc) … dar niciodata motivul real.
    Daca in cazul meu as fi invocat pedeapsa divina, nu as fi ajuns never never – exclus din inginerie – si trimis la „munca de jos” – din oficiul de calcul.Iar daca tu consideri ca ii laud pe „Comunisti” insemna ca nu avem aceiasi perceptie asupra termenilor. DIRECTORII erau comunistii sau acoperirea lor, la fel cum acum „DIRECTORUL” Mendeev este acoperirea lui Putin. Care e comunist „mai mare”? Putin sau Mendeev? Eu nu reusesc sa-i deosebesc. Ambii mi se par la fel de rai si/sau periculosi.

    DanSu

    09/05/2012 at 8:10 pm

  39. maya,
    in text ai gasit cuvinte legate de antiteza?
    😛

    skorpion

    09/05/2012 at 8:12 pm

    • NU/este o dorinta 😆

      maya

      09/05/2012 at 8:27 pm

  40. Scuzati, a picat netul 1 ora 😦

    DanSu

    09/05/2012 at 8:14 pm

  41. Gusa s-a laudat ca de fapt el l-a adus pe Ponta in PSD pe vremea cind era secretar general!
    E drept ca nu a spus unde l-a gasit!
    Dupa care i l-a prezentat lui ANastase!

    In consecinta si Gusa ii este un fel de cumatru’ lui Ponta? 😉

    maya

    09/05/2012 at 8:33 pm

  42. La B1TV „mangleala lui Mang”

    maya

    09/05/2012 at 8:35 pm

  43. http://live.nasul.tv/
    Pacepa „printul hotilor”
    Invitat Larry Watts – acesta sustine ca Pacepa a fost agent KGB/in USA furnizeaza si foarte multe prostii pe linga unele adevaruri
    Scopul:distrugerea relatiilor USA/Romania

    maya

    09/05/2012 at 8:39 pm

    • Nu ratati la B1 pe Mang!
      am doua variante
      – ne crede tampiti pe toti?
      – doar el?
      -(

      Emil

      09/05/2012 at 8:54 pm

      • Dar nu asa de timpiti ca ei !!! 😉

        maya

        09/05/2012 at 8:57 pm

  44. Buna seara, buna seara. Am trait vremurile „directorilor”. Bun articol ptr cei care au uitat sistemul sau ptr cei care nu l-au cunoscut niciodata caci ne indreptam vertiginos ptr rebranduirea si perpetuarea lui.

    clemycali

    09/05/2012 at 8:42 pm

    • Multumesc, maya, ca mi-ai amintit sa mai trec pe la Kamikaze.
      Si mi-ai mai amintit mai devreme ceva demn de cascadorii rasului si anume cum a venit Toanta la investirea de la Cotroceni si cu maica-sa, si cu nevasta-sa, si cu socru-su etc.
      In fine, cum a venit Toanta ca la o paranghelie de botez.
      Asa ceva nu s-a mai intamplat pana acum, la un astfel de eveniment.
      Ca sa nu mai zic de Daciada, care expre 😛 s-a imbracat in portocaliu.
      Dar ea e blonda natural si nu se pune.

      luminita

      09/05/2012 at 9:00 pm

      • luminita
        😆
        Servus!

        Ma bucur „sa te vad”! 😆
        Au avut grija „unii”/anumite „medii” ca Daciana sa nu cada „in gura presei”! 😉

        maya

        09/05/2012 at 9:11 pm

  45. ttp://www.kmkz.ro/investigatii-2/ancheta/stringem-semnaturi-pentru-anularea-contractului-de-privatizare-a-petrom-partea-a-doua/

    maya

    09/05/2012 at 8:53 pm

  46. Formularul:
    http://www.kmkz.ro/wp-content/uploads/2012/04/formular-semn%C4%83turi1.pdf

    Este nevoie de 100000 de semnaturi!

    maya

    09/05/2012 at 8:54 pm

  47. Un patriot ,anticomunist,antifripturistl etc. UN ROMAN patriot.
    http://www.dorintudoran.com/

    alin

    09/05/2012 at 8:59 pm

    • „Nu democrația mă înspăimântă, ci originalitatea variantelor ei românești!”
      Dorin Tudoran

      maya

      09/05/2012 at 9:08 pm

    • faci propaganda pentru salariatii lui felix?

      zigzag

      09/05/2012 at 9:15 pm

      • Nu este prima data, de fapt a anuntat ca revine.

        mar

        09/05/2012 at 9:32 pm

  48. Foarte bun Turecescu, matura pe jos cu Mang argumentat si nu numai.
    Mare nevertebrat acest Mang si mai are si o varsta 😦 Ce ex. vrea sa dea nu am priceput si nu o sa pricep 👿 totusi este profesor lasand la o parte functia ptr. care a fost investit.

    mar

    09/05/2012 at 9:02 pm

    • Interesante sunt comentariile, mai ales sunt fundamentate

      mar

      09/05/2012 at 9:08 pm

      • Minunat guvern a adunat Ponta. Unul si unul.

        clemycali

        09/05/2012 at 9:13 pm

      • Sper ca Mang isi face deja bagajele

        maya

        09/05/2012 at 9:22 pm

  49. Jeffrey Franks E premier si in guvernul USL!

    maya

    09/05/2012 at 9:12 pm

    • 🙂 ce credeau maimutele ? ca fmi a dat banii si gata nu i mai intereseaza cum si cand ii recupereaza ? :))

      zigzag

      09/05/2012 at 9:17 pm

    • sarut mina @maya

      ar fi bine pentru guvernul ponta sa ramina franks;asteptati peste trei luni cind vine olandezul la noua evaluare;n-ar mama,n-are tata si nu e nici mormon;e doar olandez;si olandezii nu numara centii,numara zecimile de centi

      intamplator

      09/05/2012 at 9:25 pm

      • Multumesc, am ras cu lacrimi. <b< Mare adevar ai scris, sunt de vise rele, fac socoteli la centima

        mar

        09/05/2012 at 9:35 pm

      • Eu cred ca pentru noi e bine sa ramana…. 🙂

        Emil

        09/05/2012 at 9:36 pm

      • Buna seara
        😆
        Asa sa fie!

        maya

        09/05/2012 at 9:49 pm

  50. @ DanSu,
    Loda iti lauda, pe Voxpublica, postarea de aici.
    O admiratoare nu strica la casa omului 😉

    victor L

    09/05/2012 at 9:17 pm

    • 🙂
      Vax publica mai functioneaza ? E cumva in opozite la opozitie 😆

      DanSu

      09/05/2012 at 9:35 pm

      • a devenit vax mandibula

        maya

        09/05/2012 at 9:39 pm

  51. Joi, 10 mai, va fi al n-spelea termen in Trofeul Calitatii, unul din dosarele inculpatului Adrian Nastase. In acest dosar, fostul premier – personificarea coruptiei dupa cum s-au exprimat judecatorii in motivare – a fost condamnat la doi ani cu executare. Nastase a facut recurs. Abia acum justitia va da proba de foc a independentei sale. Abia azi, dupa instalarea Guvernului USL, judecatorii si procurorii au ocazia sa convinga ca s-au schimbat, ca progresele din justitie sunt ireversibile. Stiu ca numerosi magistrati s-au speriat, ca se intreaba ce-i de facut, ca unii se tem. Sa-si faca meseria liberi si fara frica!

    Sa-si respecte statutul de magistrati liberi! Sa vorbeasca si sa denunte public orice presiune politica! Sa nu se plece! Nu au de dat socoteala nimanui. Romania nu se mai afla in epoca neagra din 2000-2004, chiar daca omul fostului premier, Titus Corlatean a ajuns ministrul justitiei. Chiar daca acest politician crescut in umbra lui Adrian Nastase ameninta procurori ca vor fi arestati daca stapanul sau va fi achitat. Ignorati acest mic slujitor al unor interese ceva mai mari!

    Nu are cine ce sa le faca magistratilor cata vreme isi fac meseria onest, profesionist si curajos. Avem astazi mai multi procurori si judecatori liberi decat acum zece ani. Cu totii au gustat din plin aerul tare al liberatii si l-au utilizat cum au dorit.

    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-12210954-proba-foc-pentru-judecatori-procurori.htm

    maya

    09/05/2012 at 9:19 pm

  52. „Crainicul oficial trimis de UEFA pentru finala Europa League i-a intampinat pe cei circa 4000 de suporteri care intrasera pe „Arena Nationala” pana in jurul orei 20:00 spunandu-le „Buna seara, Budapesta!”
    Eu nu ma simt jignit de incultura celor din Vest.

    victor L

    09/05/2012 at 9:20 pm

    • 😆 😆 😆
      Nici eu!

      maya

      09/05/2012 at 9:23 pm

    • Buna seara!
      Au sarit de fund in sus RTV-urile: „Gafa uriasa!” … Rahat cu perje…”Niste tarani”, vorba reclamei aleia la coniac ordinar.

      ribelalu

      09/05/2012 at 9:26 pm

      • Idioti, azi in Bucuresti a fost fiestas. Un oras invadat si colorat in rosu si alb/verde, in tristetzea si cenusiul care ne inconjoara, superb 🙂 Oameni care stiu sa se bucure si sa-si sutina favoritii, decenti si mai ales pitoresc imbracati.

        mar

        09/05/2012 at 9:41 pm

    • o onare pentru budapesta sa fie confundata cu bucuresti

      intamplator

      09/05/2012 at 9:26 pm

      • 😆 chiar asa!

        maya

        09/05/2012 at 9:33 pm

  53. Buna seara, stimati tovarasi ! 😆 😆
    „Expunerea colegului @DanSu este oglinda vie a realitatii zilelor trecute, actuale dar si viitoare.
    Asa cum spunea si un binecunoscut carmaci, tovarasii directori de atunci au pus temelia SISTEMULUI TICALOSIT de azi, sistem bazat pe tovarasi activi, de incredere, cu referinte foarte bune, buni colegi si buni familisti, de-ai nostri, din popor, dragi tovarasi.
    Imi exprim speranta, tovarasi, ca oameni ca Hrebe, Nastase, Geoana, Copos, Patriciu, Melescanu, Cosea, Negritoiu, Daianu, Catarama, Voiculescu-Crescent, Quintus, Stolojan, Blaga, Videanu, Olteanu, Udrea, Silvian Ionescu si altii vor obtine rezultate marete in intrecerea „capitalismul de cumetrie”, pe baza bunelor relatii interpartinice si increderii reciproce.
    Numai printr-o buna colaborare, tovarasi, strans uniti in jurul maretului conducator Ion Iliescovici-Bunicuta, vom obtine rezultate deosebite si vom reusi sa indeplinim maretele obiective care ne-au fost trasate prin „Tezele” din dec. `89.

    Cine este pentru ?
    Multumesc !
    Impotriva ?
    Multumesc !
    Se abtine cineva ?
    Multumesc !
    In unanimitate, tovarasi, s-a votat atingerea obiectivelor propuse pentru urmatorul cincinal in patru ani si jumatate.
    Propun redactarea unui mesaj de felicitare conducatorului suprem, pe care dusmanii oranduirii noastre il stiu sub denumirea codificata „batrana carpa kaghebista”.
    Sanatate si fericire la toti, tovarasi !”

    Tzepelica

    09/05/2012 at 9:28 pm

    • Tzepelica
      😆
      Servus!

      😆 😆 😆

      “batrana carpa kaghebista”- s-a autodemascat/numai el nu stie asta

      maya

      09/05/2012 at 9:37 pm

  54. „Romania nu mai era condusa de comunisti.”.
    Este acum pentru ca, deocamdata, Guvernul asta a luat masuri care nici macar de stanga nu sunt ci de extrema stanga. Practic, daca se continua asa, vom ajunge din nou ca o minoritate, respectiv cea care traieste din bani de la buget, sa conduca destinele majoritatii. Deocamdata au aliati pensionarii obsinuiti insa va fi pentru scurt timp Nu stiu cat va dura aceasta stare a lucrurilor dar cred ca va fi ultima data cand stanga va fi la putere in tara asta…

    ribelalu

    09/05/2012 at 9:29 pm

  55. o seara buna im continuare/ma uit la meci, ca de guvern m-am lamurit! 😦 😦 😦

    maya

    09/05/2012 at 9:32 pm

  56. Cum defileaza bascii astia cu stegurile lor la toate competitiile sportive majore unde au reprezentanti (fotbal, ciclism etc), fir-ar mama lor de unguri spanioli 🙂
    Hai sa ne inchuim ca jucau finala europeana la hochei la Bucuresti Steaua cu Sf. Gheorghe 🙂

    ribelalu

    09/05/2012 at 9:39 pm

    • Bascii au plecat din spațiul daco-românilor, al pelasgilor arhaici, din același spațiu al Carpaților și nu au fost singurii. Ultimele cercetări interdisciplinare evidențiază extraordinara capacitate civilizatoare a populațiilor pelasgice cu centrul de origine în această regiune.
      http://enciclopediagetodacilor.blogspot.com/2011/06/maria-ciornei-bascii-pelasgi-originari.html

      maya

      09/05/2012 at 9:46 pm

      • Maya salut 🙂
        Pe NAIBA! porcari protocroniste! Basci sunt unul din cele doua popoarea care au populat europa cam 1000 de ani inaintea dacilor! Va tog frumos!

        Theophyle

        09/05/2012 at 10:27 pm

  57. Turcescu este extraordinar. Acum mai prezinta un document plagiat al doamnei Mang pe care l-a primit pe mail.
    L-a atacat si pe Ponta cu declaratiile facute anterior , belicoase la adresa FMI.
    Constat cu mare bucurie ca B1 a devenit pt guvernul Ponta ceea ce era A3 pentru guvernul Boc/MRU. Numai ca discutiile sun targumentate si mai civilizate decat la Felix. Manescu e in minoritate cum era cate un PDList pricajit la A3 asa ca nu prea combate. Prigoana e cam tampitel, dar mai trebuie si unul din asta ca sa „echilibreze ” discutia. Nicolicea e mucalit, o vede ministru pe „eterna” Androneasca.

    cedric

    09/05/2012 at 9:46 pm

  58. Reblogged this on OanaAlmasan.

    oanaalmasan

    09/05/2012 at 9:49 pm

  59. Foarte bun Nicolicea la B1, ataca USL-ul.

    mar

    09/05/2012 at 9:51 pm

    • NICOLICEA, scuze, nu este un fost pesedist?????

      skorpion

      09/05/2012 at 10:00 pm

      • Ba da si a fost de la infiintare, a migrat si este fondator la UNPR. Ptr. mine a fost un soc ptr. ca i-a atacat destul de dur si argumentat.

        mar

        09/05/2012 at 10:04 pm

  60. 1-0 pentru Madrid

    maya

    09/05/2012 at 9:53 pm

  61. Seara buna.

    Articol din Gandul: „Guvernul Ponta retrage din Parlament legile lui Ungureanu”

    „Pe lista proiectelor de lege emise în ultima perioadă de fostul Guvern, care au creat controverse şi se află în circuit parlamentar, se află cel privind circulaţia pe drumurile publice (care stabileşte că autovehiculele înmatriculate în alte state, precum Bulgaria, Italia şi Spania, vor putea circula pe teritoriul României doar pentru 90 zile într-un an, termen calculat începând de la emiterea actului de vânzare-cumpărare a maşinii), cel privind performanţa energetică a clădirilor (conform căruia tranzacţiile imobiliare pot fi contestate în justiţie în absenţa certificatului energetic), cel privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale (care modifică procedura de acreditare a furnizorilor de servicii sociale) şi cel care schimbă modul organizare şi funcţionare a Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energetic.”

    http://www.gandul.info/news/guvernul-ponta-retrage-din-parlament-legile-lui-ungureanu-9608937

    Nashpa.

    Retragerea legii anti-rable e clar pomana electorala pentru toti panglicarii dunareni, iar celei cu asigurarea calitatii servicilor sociale e pentru barbotat bani prin fundatii fictive, dar retragerea legii despre ANRDE pute a combinatorica ‘bajetzilor dajteptzi’ de la o leghe si ceva.

    EuCuMine

    09/05/2012 at 10:02 pm

    • iar nu gindesc
      legea cu asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale e legata de fonduri EU

      intamplator

      09/05/2012 at 10:44 pm

  62. Sau asta prin februarie despre discretionalitatea unor fonduri : „Deoarece PNDI nu este in buget, trebuie sa avem un control separat. Si am discutat cu guvernul ca dorim acest control nu doar pentru 2012, ci si pentru 2013.”

    Sursa aici : http://economie.hotnews.ro/stiri-finante-11446382-video-jeffrey-franks-fmi-despre-programul-national-dezvoltare-infrastructurii-vrem-pndi-fie-inclus-buget-mentinut-cadrul-bugetului-investitii-nu-cheltuit-alaturi-fara-supraveghere-deplina.htm

    stefan60

    09/05/2012 at 10:21 pm

  63. Primele masuri a noului presedinte francez .
    In firmele de stat se taie salarile mari lunare pina la nivelul de maxim 20 salarii a celui mai putin platit angajat .

    http://www.repubblica.it/economia/2012/05/09/news/hollande_taglia_i_super_stipendi_la_prima_misura_colpisce_l_eliseo-34776511/

    E afectat insusi salariu presedintelui . 🙂

    Nu se specifica clar daca masura se aplica intregului aparat bugetar sau doar firmelor de stat .

    stefan60

    09/05/2012 at 10:31 pm

    • Stefano, vezi ce am scris mai sus! E OK sa fi gica contra, pana la momentul in care tara asta, a mea de la NY si a ta din Italia se afla intr-o mare problema. Nu interveneam fara sa stiu despre ce vorbesc!

      Theophyle

      09/05/2012 at 10:33 pm

  64. Mi se pare mie, sau FMI isi ia tot mai in serios (si e tot mai serios) rolul de „guvernanta” pentru repetentii de populisti?
    Varianta – ar fi sa faca si Ponta ca Orban – modelul unguresc 😈 – un patri(h)otic dat cu flit initial si apoi o intoarcere cam in genunchi.

    DanSu

    09/05/2012 at 10:57 pm

    • Dane,
      iti multumesc mult pentru acest articol, care a justificat retragerea mea. Politeia poate rezista si fara „fondator”. Suntei buni si foarte buni mai mult decat oricand 😀

      Theophyle

      09/05/2012 at 11:01 pm

    • Am uitat mai sus. Excelenta tema de azi. Sa nu uitam de unde am plecat fiindca altfel facem comparatii fara noima.

      Aha

      09/05/2012 at 11:02 pm

      • Aha salut,
        comparatiile sunt absolut necesare si adevarate! Directorii au ramas si s-au propagat. In serialul meu de acum doi ani i-am numit administratori 😦

        Theophyle

        09/05/2012 at 11:05 pm

  65. Noapte buna copii 😆
    Merg si eu șontâc, șontâc – spre somn 😈

    DanSu

    09/05/2012 at 11:01 pm

    • Daca esti obosit, te schimb eu!
      Multumesc si noapte buna!

      Theophyle

      09/05/2012 at 11:03 pm

    • Noapte buna si insanatosire grabnica 🙂

      mar

      09/05/2012 at 11:09 pm

  66. sara, noapte placuta,

    Excelent post. Eu am fost d’aia care se doreau „buni”. Si am fost. Profesiunea a fost un refugiu care ca orice refugiu defapt te izola de furtuna de afara.

    eugeni

    09/05/2012 at 11:14 pm

  67. Of, of, of…
    Bineinteles ca Ilici si Ceausescu, Sergiu Nicolaescu si Nicolae Manolescu, Plesu si Rrazzvan Theodorrrescu, Blaga si Marga, Dinescu si Marin Preda, Monica Macovei si Rodica Stanoiu, Mircea Lucescu si Mitica Dragomir, Basescu si Adrain Nastase, Boc si Miron Mitrea, TR Ungureanu si Mitrea, Mircea Diaconu si Emil Constantinescu, Cristian Preda si Toni Grebla, etc… or fi fost membri si uneori poate chiar lideri pe la pionieri, tinerii comunisti, sindicatele alea mincinoase sau prin partidul unic din timpul lui Ceausescu. Este, totusi, absolut de neinteles cum dupa 22 de ani de libera exprimare, dupa o proliferare a mass media politice din Ro fara egal in lumea asta si dupa 10 ani de internet inca mai exista atat de multi care pun semnul egal intre toti, fara sa se intrebe de ce in 1989 o parte dintre acestia s-au napustit si au uneori casapit cealalta parte, si asta incepand chiar din 1989 si continuand in interiorul FSN. Ca n-or fi toti actori profesionisti, ca Diaconu…

    judex

    09/05/2012 at 11:19 pm

  68. Un citat din declaratia noului ministru de finante :
    „Pensionarii nu trebuie să mai facă nimic. Să aştepte să le vină pensia acasă, pentru că îşi vor primi toţi banii înapoi”. „Dacă puneţi votul unde trebuie, vor fi şi creşteri de pensii, şi de salarii, dar dacă nu îl puneţi unde trebuie veţi primi încă o rundă de ajustări”.

    La o chiar asa de nerusinata propaganda politica electorala din partea unui ministru prezentat ca expert si super partes , omul „garantie” a BNR impotriva derapajelor , nu ma asteptam . 😦

    Sursa aici : http://www.adevarul.ro/actualitate/politica/Florin_Georgescu-ministrul_Finantelor-_-In_2008_au_venit_banii_peste_noi-dar_nu_am_stiut_sa_profitam_0_697130684.html

    stefan60

    09/05/2012 at 11:38 pm

    • Bleah, absolut scarbos.

      Aha

      09/05/2012 at 11:47 pm

  69. Inapoi la cum e turcul asa si pistolul. Vad ca Marga azi nu a mai zis nimica. O fi fost obosit dupa cite perle a reusit luni. Dupa ce USL a trimbitat pe unde au putut izolarea externa (nu conta de cite ori si cu cine se intilnea Basescu, eram izolati si daca venea Obama cu regina Angliei saptaminal la Bucuresti), dupa indicatiile lui Nastase de pe blog s-a trecut la remedierea situatiei. Care este reteta USL pentru o buna imagine externa?:
    -Prim ministrul tarii ii face slugi pe vice presedintele si ministrul de externe american.
    -Tot primul-ministru il face debil mintal pe presedintele Frantei.
    -Acelasi prim ministru ii face pe premierul Ungariei bolsevic si fascist (desi poate ca merita e oricum deplasat)
    -Ministrul de externe jigneste pe toti conducatorii din UE: Putin e maximus competentus si ar trebui mai multi ca el in UE.

    Dupa cum sustine si madam Pipiddi (chiar, intelege cineva ce scop are aceasta autonumita reprezentanta a societatii civile?), inceputul nu e rau. Dar sa nu ne miram cind ne intilnim cu straini ca se vor uita la noi ca la niste pitecantropi. Si pe buna dreptate, acestia sint cei carene reprezinta, asta e deci imaginea noastra.

    Aha

    09/05/2012 at 11:45 pm

  70. ThPh,
    credeam ca vorbesti de eu si nu de madama cu kok
    😛

    skorpion

    09/05/2012 at 11:53 pm

    • Skorpi,
      cine naiba crezi ca a sprijinit-o sa ajunga la CSM pe doamna cu coc 😦

      Theophyle

      09/05/2012 at 11:56 pm

  71. De la dorinta pana la indeplinire a promisiunilor este cale lunga si angajamente care tb. respectate 😀
    Concluzia, nu pot miscora TVA-ul.
    http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radio_tv-12212126-florin-georgescu-daca-reducem-tva-trebuie-marim-alte-taxe-nu-micsora-nici-tva-nici-cota-unica-pana-sfarsitul-anului.htm

    mar

    09/05/2012 at 11:53 pm

    • Una e sa fi in opozitie sa visezi cai verzi pe pereti si alta sa stai la guvernare cu suflarea rece a FMI pe ceafa . 🙂 Ca se uita ce faci cu banii lor . Cum se uita si UE sa vada ce faci cu banii lor imprumutati . 🙂
      Poate face Nastase si Iliescu o colecta printre maharii partidului , aia cu averi groase , sa stringa banii cu care sa ajute saracii . Ca doar asta e scopul ideologic a partidului PSD . Sa fure pardon , sa ajute saracii . 😆

      stefan60

      10/05/2012 at 12:01 am

  72. A abandonat si al doilea premier grec sa formeze un guvern .
    Misto , tara se scufunda in haos total .
    Ceva Panzer-Division nemtesti sub egida NATO ar aduce tara pe drumul cel bun ? 😆

    stefan60

    10/05/2012 at 12:06 am

    • Asta nu-i rau. Asta era un dobitoc sadea, bine ca n-a reusit.

      A A

      10/05/2012 at 12:18 am

  73. Georgescu asta se dovedeste un fel de Marga la finante pina la urma. Auziti intelepciune:
    „Pentru a reusi sa compensam lipsa investitilor din strainatate am fost nevoiti sa apelam la imprumuturi de la FMI”. Si eu care credeam ca investitorii straini vor da buzna sa finanteze maririle de pensii si salarii ale bugetarilor sa mai cistige pesedeul niste voturi. Si aia ai dracului ne-au lasat de izbeliste de trebuie sa luam bani imprumut de la FMI.
    Si mai stie tot felul: „Daca reducem TVA-ul trebuie sa marim alte taxe”. Cum asa? Ca doar domnii Ponta-Antonescu, de acum au si o lege cu numele asta, ne-au explicat clar ca putem mari salarii si scadea impozite in acealsi timp.
    Si „Trebuie sa facem un minister special pentru absortia fondurilor europene”.
    Reducerea cheltuielilor care sa fie transformate in pensii pe care le da Pesedeul e deja problematica. Ponta deja a nasit citeva posturi de ministri in plus, Georgescu mai vrea inca un minister. Asa e, ministerele cu posturi multe si dese, cheia marilor succese.

    Aha

    10/05/2012 at 12:07 am

  74. Marga are treaba: a fost trimis la Tg.Mures sa rezolve problema UMF.
    Eu nu-mi pierd inca speranta, atata vreme cat eu nu fac nimic, nu-mi permit sa dau lovitura magarului unor oameni cazuti la pamant! Nu toata vina le apartine, poate, potopiti de probleme, nu si-au dat seama ce li se pregateste, or fi fost prea credului. Au avut si multe greseli, dar o sa ii regretam in curind.
    Presedintele plateste mult prea mult pentru unele greseli, estompate (pt. mine) de eforturile supraomenesti pe care le-a facut sa scoata tara de sub influienta comunistilor si a mentalitatii comuniste.
    Daca toti il parasim acum, dandu-ne mult prea destepti de pa margine (dupa razboi multi viteji se arata) nu prea cred ca vom avea cu ce ne mandri in viitor.
    Ii admir pe ziaristii care au trecut fatis in apararea guvernului inlaturat, fara sa-si faca probleme de persecutia pe care ar pute-o suporta. Totusi , nu mai e timpul lui Nastase, unii s-au mai schimbat.
    Am scris cam mult,de obicei nu prea spun tot ce am pe suflet, analizez ce spun altii dar acum mi se pare ca ne-am lasat coplesiti de situatie si cateodata suntem nedrepti.

    cedric

    10/05/2012 at 12:10 am

    • Cedric,
      si eu admir ziaristii care au inceput sa dea cu „parul” gen Turcescu, de fapt sunt unii care s-au dezmeticit extrem de rapid, au inteles pericolul. Nu cred ca este parasit Traian Basescu, cred ca sta la „cutie” si coace ceva. Am invatat un lucru in timp, sa am rabdare.

      mar

      10/05/2012 at 12:22 am

      • basescu?
        poate ca in sfirsit a invatat cum e cu consilierii:daca invata si sa-i asculte,macar acum in ultimii 2 ani
        dupa funeriu,acum ii are si pe dragoi si pe diaconescu
        si nu cred eu ca de florile marului demisioneaza diaconescu din senat

        intamplator

        10/05/2012 at 12:30 am

  75. Barbu Mateescu la Alexa. De urmarit.

    Crisbear

    10/05/2012 at 12:23 am

    • Spune lucruri interesante.

      mar

      10/05/2012 at 12:27 am

  76. Din putul gandirii ministrului de finante Prof. Univ. Georgescu
    „Ajustarea economică s-a realizat după o ideologie greşită, de centru dreapta, ineficientă, însă economia actuală se află într-o stare de echilibru, a declarat, miercuri, ministrul Finanţelor Publice, Florin Georgescu, într-o emisiune televizată”(Agerpres).

    ion

    10/05/2012 at 12:26 am

    • Parca a lucrat BNR in ultima perioada 😦

      mar

      10/05/2012 at 12:31 am

      • la florin georgescu se aplica zicala: lupul isi schimba parul dar naravul ba
        ca tot amintesc de ” realizarile ” lui ca mf al lui vacaroiu: parca si el i-a luat ” la goana” pe ” satrapii” de la fmi
        si asa de bine a condus finantele tarii timp de 4 ani ca in 99 era sa dea romania faliment/ce repede se uita
        daca nu era isarescu ,eram ca bulgaria ,cu consilu monetar

        intamplator

        10/05/2012 at 12:39 am

    • daca ideologia a fost gresita, atunci cum de economia e in stare de echilibru? E idiot, se mai crede in vremea lui Vacaroiu sa aplice ideologia de stanga si sa aduca tara pe marginea prapastiei.
      Foarte bine face Diaconescu ca pleaca din senat (azi nu stiu care zicea la tv ca cele doua functii sunt incompatibile). Si cu el si fara el, in senat majoritatea e a comunistilor asa ca sa se spele Blaga cu ei pe cap.

      cedric

      10/05/2012 at 12:37 am

  77. va mira ” competentul ” georgescu???
    asteptati ,e abia la inceput….
    fereasca al de sus sa ajunga asta guvernator la bnr in 2014

    intamplator

    10/05/2012 at 12:28 am

  78. cica spaniolii au luat primele lectii de limba romana la bucuresti:
    pronunta perfect ” mitica la puscarie”

    intamplator

    10/05/2012 at 12:32 am

  79. @intamplator 6:39 pm, eu nu am fost de acord cu afirmatia ca nu mai conduceau comunistii …
    Directorii in perioada comunista aveau o anumita putere, insa erau iregimentati in sistem dupa cum si scrii …
    Mai aminteam un alt aspec: ‘Romania comunista nu mai era condusa de comunisti’ este si o actiune politica. Este unul din pilonii politicii comunistilor in ultimi 25 ani. Comunistii s-au dat la fund, altii sunt de vina (zic ei) pentru perioada comunista … DanSu a cazut, zic eu, fara intentie pe aceasta tema/teza.
    Cei 25 de ani de mai sus i-am numarat plecand de la acesta in care ne aflam, 2012.

    @stefan60 6:52 pm, normal ca nu stiau toate nimicurile (decat daca chiar vroiau), dar stiau tot din cele necesare pentru a conduce. Subiectul este conducerea de catre comunisti in perioada comunista.


    Cine pe cine numea? Cine pe cine demitea? Directorii pe comunisti sau invers? … Binenteles ca si directorii aveau un cuvant de spus, din pozitia de director, dar relatia de subordonare era ‘comunistii conduceau …’. Parearea mea. Oricum, subiect vast, nu se poate descrie mult intr-un comentariu …

    @DanSu 8:10 pm, posibil sa avem o problema de comunicare cu privire la cine erau comunistii. De aceea eu i-am identificat ca fiind activistii de partid, activul de partid. Ei erau cei care conduceau, IMHO.
    Exemplul cu Putin nu este bun pentru ca in cazul u r s s avem de a face cu un stat comunist cu aproape 40 de ani de regim in plus. Acolo este vorba de cei 3 piloni ai statului sovietic: partid, armata si k g b. Putin este si a fost k g b, nu ‘partid’. Acolo, candva dupa Stalin, este posibil ca cel mai puternic pilon sa fi fost k g b nu partidul … Daca vrei un exemplu simplist, ma gandesc la sistemul american de a face filme: producatorul (producer) conduce si ia Oscarul, nu regizorul (director) 🙂
    Eu pot sa inteleg ca directorii au condus tara in ultimi ani ai regimului comunist, atat ca nu sunt de acord. Cu atat mai mult cu cat ultimi ani 2-3 ani ai regimului au fost ‘ciudati’ tocmai datorita pozitiei activistilor fata de secretarul lor general (Ceausescu) si nu numai, asta ca sa nu spun mai mult decat pozitie … . Au condus directorii (fabrici) si au avut influenta dar tara a fost sub conducerea comunistilor in timpul regimului comunist.

    La buna vedere 🙂

    CFG

    10/05/2012 at 12:32 am

  80. Fraze magistrale din categoria bobul bobilor:
    „Cota unica de 16% se mentine, dar pentru ca avem categorii defavorizate si pentru ca salariul minim, din punctul meu de vedere si din noile conceptii ale Uniunii Europene, nu creste suficient de mult nici in aceasta viziune (majorarea la 800 de lei, conform programului de guvernare al USL n.r), trebuie protejate aceste categorii care, mai ales prin contracte pe perioada determinata, nu vor depasi salariul minim pe economie. De aceea, vom aplica niste cote mai mici de 16%, din 2013. Pana in 800 de lei, pentru ca sunt persoane care lucreaza patru ore si au sub 800 de lei, de exemplu, cota va fi de 8%, intre salariul minim si 1.600 de lei va fi de 12%, iar peste va fi de 16%’, a explicat Mariana Campeanu.

    Eu stiam ca impozitul se aplica la venit nu la numarul de ore de munca. Vai de noile articole din codul fiscal

    ion

    10/05/2012 at 1:33 am

  81. Buna Dimineata,
    Postare noua

    huniad

    10/05/2012 at 7:58 am

  82. Ca să vedeți că nu am ajuns foarte departe, și în mediul corporatist actual (cel puțin în România) funcționează același sistem: ședințele – planurile nerealiste și resursele insuficiente – directorii – sistemul de pile / cunoștințe / relații – marginalizarea ălora de au curaj să spună că ”ne furăm basca” 🙂

    Dumitru lui Nae

    10/05/2012 at 9:03 am

  83. Ce tineral pare Domnul Iliescu, parca e alta persoana insa e acelasi hot,care a furat in numele tari se poate spune…

    Dr. Slabescu

    12/05/2012 at 1:20 am


Comentariile sunt închise.