Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Elegii pentru fiinţe mici

Sunt sigur ca  marele Eugen Ionesco m-ar ierta pentru imprumutul titlului primei opere literare publicata de el in anii 1930-1931, in revista lui Arghezi “Bilete de papagal”. Daca Nea Iancu Caragiale este cronicarul ultimativ al politicii si moravurilor mioritice, Eugen Ionesco este desavarsitul povestitor al absurdului si al bizarului mioritic. Pentru mine, Bérenger este sinonimul eroului tragic, care evolueaza in opera lui Ionesco de la curatenia morala prezentata in “Rinocerii”, pana la deznodamantul fatal,  cand devenit Regele Bérenger este anihilat total de realitatile vietii si ascensiunii lui. (am scris despre asta, aici)

Elegii pentru fiinţe mici” este o colectie de poezii, in care autorul demitizeaza copilaria fericita descrisa de autorii idilici de felul lui Creanga si il urmeaza pe Nea Iancu Caragiale, care ii descrie pe copiii lui Mitica cu griji si preocupari, doar ca grijile si preocuparile lor sunt, la fel ca ale parintilor lor, derizorii. Copiii lui Ionesco, si ei niste mici oameni mari, care traiesc într-un univers inchis si complicat, doar mai mic si mai fragil, redus la dimensiunile lor fizice si a jucariilor lor. O Romanie mica intr-o Europa mare.

Metafora referitoare la o alta metafora – ii consider pe oamenii mici niste oameni mari, care se dovedesc pana la urma niste suflete mici.  Absurdul ionescian este legat de biciuirile lui Caragiale, cand Goe si Ionel au devenit din copiii cu palarie si “opinii” proprii, care isi santajeaza “matusile” exact cum suntem noi santajati si dominati de niste domni si doamne cu sau fara palarii, cu totii oameni “mari”, care se dovedesc  de fapt mici.

S-a [s]fărîmat
păpuşa care mişca mîna dreaptă,
cînd trăgeai sfoara stîngă,
şi piciorul stîng,
cînd trăgeai sfoara dreaptă.
Acum nu mai mişcă nimic.
Şi nimeni nu poate face nimic.
Nimeni nimic.
Gata. (Ionesco c. 1930)

Dragi prieteni, dreapta nu s-a [s]făramat ieri in Parlamentul Romaniei pentru simplul motiv ca ea nu a existat niciodata,  nicaieri in elitele politice Romanesti, si nici in sufletul majoritatii poporului. Cine din politicienii care au gandit dreapta sau au simtit dreapta a fost izolat si inchis intr-o menajerie de sticla pentru justificarile unor fapte aberante fara cap si fara coada, platforme de imbogatire rapida si jefuitoare bazate pe exploatarea relatiilor  clientelare cu un guvern sau altul si de multe ori cu toate.

Dreapta nu se poate coagula nici din carti si nici din articole scrise aici sau aiurea in toate partile globului. Dreapta a incetat de decenii sa reprezinte regalitatea sau clasele sus-puse printr-o ereditate sanguina albastru-spalacita si nici sa reprezinte masele amorfe, care asteapta pomeni sau ajutoare de la stat. Dreapta este omul, individul, care a constientizat ca numai el poate sa-si imbunatateasca situatia cu efortul, harnicia si perseverenta lui.

Nu, domnilor si doamnelor, dreapta nu se va naste din inventarul politic existent astazi in Romania, nu din ei si nu din beizadelele lor scoliti in strainatate din bani facuti din afaceri cu statul si spagile de rigoare. Dreapta nu poate fi coagulata din manualele dlui Stoica si nici din prelegerile interesante ale fundatiilor Adenauer sau Seidel, care poate fac o treaba buna, dar complet sterila. O dreapta autentica se va naste asa cum s-a nascut peste tot in fostele tari comuniste, care ne-au depasit de mult, dreapta romaneasca se va naste din frustrare, din amaraciune si din durerile nedreptatii. Cand arbitrul obiectiv numit “institutiile statului” te faulteaza, iti cer spaga si nu iti dau serviciile pe care le platesti, daruindu-le gratis tuturor celor care stau la coada pomenilor pentru ca ei sunt voturi sigure si tu vei constientiza ca nu vei obtine nimic, atunci se va naste o dreapta. Voi politicieni de “stanga” sau de “dreapta”, pe banii celor care contribuie aveti aceste voturi, ceapa ma’sii de derbedei ce sunteti! Cat de usor este sa practici socialismul cand te-ai imbogatit pe spinarea altora. Socialism prin violare la propriu si la figurat, intrebati-l pe marele socialist  Strauss-Kahn cum facea el socialism de 5 stele!

Trecand la treburile noastre, sper ca cei pe care i-am sustinut sa nu deprinda moravurile impreuna cu formularile sofisticate ale celor care ne-au amagit in “format” de dreapta si sa puna fundul la treaba si sa produca ceva daca sunt cu adevarat intelectuali publici. O dreapta noua se va naste numai din frustrare, din amaraciune si din durerile nedreptatii simtite aici pe Politeia de oameni care au plecat la voi ca sa va ridice. Nu “nickuri”,  ci oameni cu nume si pronume care v-au adus unde sunteti si poate vor fi dati la o parte de emanatii ale “Sfântului Duh”, Dumnezeu sa mai ierte, ca nu a fost formularea mea la origine!

Dragi prieteni noi-republicani, va rugam prieteneste, noi cei care batem la clape, dar care suntem si noi potential electoral, mic, mare, realitatile o vor dovedi, aveti grija sa nu deveniti vechi-republicani, ca de astia am avut suficient si pana in gat!

Nu avem pretentii sa deveniti TOP 09 (1 si 2), dar ne-ar face placere sa deveniti – nu pe hartie, ci in realitate!

Nu ne vom bizui pe emanatii duhovnicesti, cred ca o simpla democratie ar fi suficienta, daca nu o vom simti, surlele Ierihonului vor darama inca o data zidurile  pana vom construi unele mai bune!

182 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. bun articol! fara comentarii!
    http://romaniainterbelica.memoria.ro/index.html

    paula

    28/04/2012 at 3:17 pm

    • Multumesc 🙂
      Cunosc portalul!

      Theophyle

      28/04/2012 at 3:32 pm

  2. Salut , Theophyle!
    „O dreapta autentica se va naste asa cum s-a nascut peste tot in fostele tari comuniste, care ne-au depasit de mult, dreapta romaneasca se va naste din frustrare, din amaraciune si din durerile nedreptatii.”
    Sa se nasca, prin cezariana sau cu forcepsul daca altfel nu se poate, termenul oricum este demult depasit!

    luminita

    28/04/2012 at 3:32 pm

    • Salut luminita,
      te asigur ca se va naste!

      Theophyle

      28/04/2012 at 3:41 pm

  3. NO coment.E tot se mi-am dorit sa scrii.

    cristibucuresteanu

    28/04/2012 at 3:33 pm

    • Salut,
      Si eu 😀

      Theophyle

      28/04/2012 at 3:40 pm

  4. Ultimele zile au demonstrat că nu contează numai scorul obținut in alegeri ci și soliditatea construcției politice.
    Asta ar permite cel puțin o tactică realistă (bazată pe date exacte) în luptele politice care urmează.

    dada

    28/04/2012 at 3:44 pm

    • dad,
      te asigur ca nu vcei asista la lupte si la aranjamente! Astia toti trebuie sa se duca la dracu’

      Theophyle

      28/04/2012 at 3:50 pm

      • Doamne ajută !
        Dar o vorbă din bătrâni spune că soiul rău nu piere.
        Așa că, atunci când sezonul e potrivit, trebuie stârpite buruienile. 🙂

        dada

        28/04/2012 at 4:05 pm

  5. Multumesc pentru postare, domnule Theophyle. Deci sa mai sper si eu? Of, tare ma tem ca nu mai apuc sa vad cu ochii mei!

    Giorgia

    28/04/2012 at 3:56 pm

    • Giorgia salut 🙂
      Sper sa apucam! e aproape o datorie!

      Theophyle

      28/04/2012 at 3:57 pm

  6. Salut

    Pentru noi cei autentic de dreapta mi se pare disproportionat sa fim adinc suparati pe PDL care nu a fost si nu este formatiunea de dreapta in care sa ne integram complet ci un surogat in lipsa formatiunii de dreapta pe care o asteptam. si disproportionat sa nu avem asteptari de la NR si eventual MRU care sunt chiar de dreapta
    Sa explic:

    Sa iti inseli nevasta… e urit dar se mai practica.
    Sa iti inseli amanta este o prostie.
    Invers:
    Daca nevasta te inseala poti sa suferi sa faci scandal sa dai divort. Daca amanta te inseala nu se cade sa faci asta.

    Nu trebuie sa reprosam si cerem despagubiri disproportiomate PDL-ului care nu au fost nici pe departe formatiunea de dreapta revendicata ca atare precum Noua Republica sau viitoarea – prezumtiva formatiune a lui MRU
    Chiar si TraianBasescu s-a asezat pe dreapta intuind locul liber si nu datorita unor convingeri doctrinare cu care sa fi deschis ochii in casa parintilor sai.Am vazut-o pe crestin democrata Sorina Placinta… e de ocazie… e amanta… nu poti sa ai pretentii de la ea
    2
    Personal sunt critic cu NRepublica pentru ca ei chiar sunt de dreapta, ei chiar pot fi nevasta si nu amanta.

    Aparind PDL si TB in fata lor de atitea ori a insemnat in mod real urmatorul repros:
    Nu il darimati pe TB sau PDL pina cind nu aveti ceva de pus in loc. Nu NR a darimat PDL-ul cum nici bataia de aripi a fluturelui in China nu a stirnit furtuna in Caraibe… dar daca ati cotribuit la darimare macar cu 0.01% aveati obligatia sa puneti ceva in loc… sa fiti cu partidul gata de actiune acum

    lastnightmusic

    28/04/2012 at 3:58 pm

    • Băsescu a luptat, din păcate, in fruntea unei oști de strânsură.
      Situația a fost, tot timpul se pare, foarte fluidă !
      El e singurul care s-ar putea descurca in cazul ăsta 🙂

      dada

      28/04/2012 at 4:16 pm

      • Am unele naivitati care ma mira si pe mine peste un timp.
        Ma miram de ce NR critica PDL cind consideram ca inevitabil vor fi impreuna la toamna la alegeri. NR dreapta si PDL_Basescu semidreapta 🙂 . Cum naiba vor face la alegeri la toamna unul linga altul, sau chiar primi nominalizarea de la Basescu (vise de tds 🙂 ) cind pina acum i-au/l-au porcait la greu . ?

        Dupa ce am vazut ca Frunzaverede poate construi dreapta si la pnl si in curte la nea Nelu, mi-am zis ca poate stie MN chestii pe care eu nu le stiu iar pro pnl-ismul manifest al lui Vlaston inseamna ca eu nu am imaginatie cite veritabile drepte pot exista , si nu ca ei nu ar avea viziunea unui om normal.

        lastnightmusic

        28/04/2012 at 4:19 pm

    • Sa salutam respectuos, toata lumea prezenta, apoi sa purcedem sa graim ce avem a grai, 🙂

      TDS,

      NR este de dreapta? cat de dreapta? De centru-dreapta? sau poate de centru-stanga cu un puternic simt al justitiei?

      eugeni

      28/04/2012 at 4:22 pm

      • Si nu sunt malitios sau ceva rea intentie in ceea ce am scris

        eugeni

        28/04/2012 at 4:23 pm

      • Au 3 curente. Da sunt de dreapta
        (personal cred ca strica sa vrei sa fi un partid generalist dar ma rog e alvitza lor ::) )

        lastnightmusic

        28/04/2012 at 4:29 pm

        • Buna ziua !
          ,,Problema nu era ca Loda avea alte opinii politice, ci faptul ca ea intra dintr-un interes personal in timp ce noi intram tu, eu, Victor L dintr-un interes public” .
          Sa mtri tu ? 🙂 ia spune domne care era interesul ala personal al meu, fa-l public pe blog sa intru in pamant de rusine ca mi-am permis asa ceva. daca ai ce pune, daca nu….ce ar fi sa nu ma mai faci sa sughit?

          Loda

          28/04/2012 at 4:40 pm

          • Alo, a aterizat strabunica! 😯 si si-a zdruncinat gazometrul, hoooopa!

            luminita

            28/04/2012 at 5:17 pm

            • Trebuie apreciat limbajul Londei aici. Prin alte parti 🙂

              Emil

              28/04/2012 at 5:19 pm

          • Mamaie, te-a lovit asteroidul sau Álzheimer-ul, ca nu te-a interpelat nimeni pe aici?!?!?

            luminita

            28/04/2012 at 5:21 pm

            • Fata mamii, cred ca Alzheimer-ul sau ,cel putin, dislexia ,te-a atins pe matalutza ,altfel vedeai ca ,cel caruia m-am adresat, tocmai ce m-a pomenit (postarea mea incepe cu un citat), desi nu sunt moarta inca ; dar, la tine, este scuzabil 😉

              Loda

              28/04/2012 at 6:30 pm

          • se arata NaLoada? ti-au dat loc in guvern?

            Sare'n Ochi

            28/04/2012 at 6:06 pm

  7. Salut,

    Foarte adevarat scris: „dreapta romaneasca se va naste din frustrare, din amaraciune si din durerile nedreptatii”. Si inca pare sa fie departe … 😦 Luminita de la capatul unui tunel despre care nu stim daca are vreun capat …

    Radu

    28/04/2012 at 4:43 pm

  8. Interesant
    Top09 se infiinteaza in iunie 2009 si in 2010 ia 16.7% din voturi fiind al doua formatiune de dreapta – ODS cu 20.22. Doctrina e rezumata pe o pagina si e cristal 🙂
    Cam asa speram si eu: Un PDL =ODS + alba ca zapada romaneasca=Top09

    Amicii din NRepublica! , L-ati/ il contactati pe Marek sa va spune ce vitamine au luat ei de au crescut mari ?
    Marek Ženíšek
    Vice-President of the Party,
    responsible for the international relations

    international@top09.cz

    lastnightmusic

    28/04/2012 at 4:44 pm

  9. salut, salut,

    am si eu un fix
    numai unul? 🙂

    s-a intilnit blaga cu adrian nastase si ilie sirbu inainte de motiunea de cenzura?

    acum privind inapoi, mi se pare chiar miraculos ca TB a supravietuit deja 7 ani

    skorpion

    28/04/2012 at 4:47 pm

    • Buna 🙂
      Si eu am acelasi fix, mai ales ca Blaga joi era extrem de ciudat, jurai ca este un activist al anilor 50 din filmele rusesti.
      Cum a spravetuit TB? Pai obisnuit cu apa si conditiile extrem a aplicat probabil aceiasi strategie.
      Sper sa inteleaga gravitatea situatiei actuale si sa mai faca un efort ptr. Romania, dupa care poate sa iasa la pensie si sa se plimbe pe mare.

      mar

      28/04/2012 at 4:54 pm

      • Din evidentze rezulta ca voturile decisive pentru trecerea mortziunii au venit de la minoritatile nationale, altele decat cea maghiara 😉 si anume 9 voturi pentru mortziune.
        De ce au tradat si minoritatile, aceasta-i intrebarea.

        luminita

        28/04/2012 at 4:59 pm

  10. @mar,
    repet, am spus-o de mai multe ori: nu este onest sa ne bazam DOAR pe un SINGUR OM !!

    skorpion

    28/04/2012 at 4:57 pm

    • Nu ne-am bazat pe un singur om, in jurul lui era totusi o adunatura. ❗

      luminita

      28/04/2012 at 5:03 pm

    • Pai dupa cum vezi este sigurul Sisif care s-a ridicat in 20 de ani.
      Trist este ca din nou stanca a ajuns la baza muntelui si nu vad cine se poate inhama sa o ridice din nou in varf 😦

      mar

      28/04/2012 at 5:05 pm

  11. si geoana a adus 5 voturi pentru cei care l-au mazilit intr-un mod absolut ordinar!

    skorpion

    28/04/2012 at 5:02 pm

    • Pe Geoana nu m-am bazat.

      luminita

      28/04/2012 at 5:04 pm

  12. lumi,
    adunatura nu se pune daca actiona impotriva gindirii TB si a binelui comun, nu-i asa?

    skorpion

    28/04/2012 at 5:04 pm

    • Ar fi trebuit ca „adunatura” sa isi gestioneze indivizii, dezertarile rapide si multiple catre tabara dusmanului ar fi trebuit sa dea cuiva de gandit.
      Chiar nu mai avea nimeni neuronul in priza la PDL?
      I-a stors criza si i-a sleit pe toti?
      Ca muschi am vazut ca au, si presedintele PDL are, si i-a lucrat la sala.
      Neuronul insa il tine invelit in staniol de Cluj? Marmota ce zice de asta?

      luminita

      28/04/2012 at 5:11 pm

      • lumi,

        intreaba-l pe Boc(uț) si pe Blaga, mai ales pe marele organizator extraordinar, excelent, super kali fra…., laudat de opozitie si niciodata atacat, de ce, ma rog, a fost si ce a cautat la ferma de oua a lui bombo de la cornu …..

        skorpion

        28/04/2012 at 5:14 pm

        • -a fost in schimb de experientza tovaraseasca.
          -ca sa-si demonstreze unul altuia ca au OO si cate anume.

          luminita

          28/04/2012 at 5:24 pm

        • Poate l-a trimis Basescu , ce zici de ipoteza asta ? 🙂

          lastnightmusic

          28/04/2012 at 5:25 pm

          • Base nu l-a trimis, mi-ar fi cerut parerea inainte de a face asta. 😆

            luminita

            28/04/2012 at 5:29 pm

  13. @mar,
    nu dispera, eu am incredere ca MRU nu si-a spus ultimul cuvint (o spusese chiar el), ca din PDL va mai ramine ceva fara haznale umane, ca NR se va infiinta ca partid dupa vreo 8-9 luni de la conceptie, ca…..ca….dar nu dispera!

    skorpion

    28/04/2012 at 5:10 pm

    • Salut Skorpi,
      Nu, nu cred ca si l-a spus!

      Theophyle

      28/04/2012 at 5:17 pm

      • MRU are toate motivele acum sa si spuna ultimul cuvant, mai ales la cum a fost lucrat :D. un mic amanunt -minoritatile au declarat ieri ca voteaza orice premier propus. asa ca nu avea sens sa voteze motiunea daca nu primeau ordine precise ( stim cu totii cum se fac infiltrari la minoritati ) 😀

        zigzag

        28/04/2012 at 5:37 pm

  14. Theophyle, vezi ca ai scapat oratania cu nick-uri multiple pe blog, a venit sa se gainatzeze dupa atata constipatie indurata la spam. :mrgreen:
    Recomanda-i un Activia si valea pe blogul premierului, la pupat mana!

    luminita

    28/04/2012 at 5:27 pm

    • luminita,
      am fost rugat sa-i dau drumul la comentariu de mai sus! l-am dat. Gata, va rog sa o lasam in pace.

      Theophyle

      28/04/2012 at 5:39 pm

      • In pace sa o lasam, si daca insisti eu pot sa o stropesc cu nitzica agheazma, sa vedem daca o arde si zbiara. 😆

        luminita

        28/04/2012 at 5:45 pm

  15. Buna seara,
    De ce credeti ca o simpla eticheta -„”de dreapta”” sau „”de stinga””poate defini un partid din secolul XXI ?
    Politici de dreapta (asa cum le citim sau ni le imaginam) pot rezolva situatia unei tari cu o populatie educata in comunism ,care are vagi amintiri despre sistemul capitalist antebelic?De ce sa nu ne intrebam daca o formatiune sau alta intelege ce i ala un stat de drept,o economie libera functionala,legea cererii si a ofertei,libera concurenta si cite si mai cite lucruri care au adus bunastarea si care aduc unui popor prosperitate.
    Are vre o importanta daca formatiunea politica de la putere e de dreapta sau de stinga atita timp cit intretine un sistem clientelar,cit timp justitia nu si face treaba,cit timp nu exista o concurenta reala pe piata?
    Eu cred ca uriasul merit al lui Basescu consta in faptul ca a incercat sa faca statul fubctional intr o economie de piata.PDL ul a inghitit cu noduri a facut cite ceva din ce a trebuit dar nu a reusit sa convinga pe nimeni ca s a rupt de mentalitatea clientelara a celorlalte partide.Privatizari au facut toti,numar mic de bugetari avea si Nastase si?Costul unui Km de autostrada este la fel de mare,contractele se respecta la fel de aiuritor, banii se risipesc la fel de inconstient.
    Si toate acestea nu din cauza doctrinei ci din cauza materialului uman,din cauza justitiei si mai ales din cauza amatorismului sau a lacomiei celor ce detin puterea.
    Simpla eticheta lipita pe fruntea unui partid nu spune absolut nimic.

    tucu2

    28/04/2012 at 5:29 pm

    • tucu,
      ai si tu dreptate intr-un fel.

      luminita

      28/04/2012 at 5:31 pm

      • Nu, nu are dreptate in nici-un fel. Stanga si dreapta sunt diferentiate clar si vor fi incontinuare clar diferentiate pana la victoria comunismului care le va unifica de tot.

        Apoi dragii mosului, sunt oameni de 30-40 de ani care au fost educati in principiu, de „noull” regim, pentru multi, comunismul fuse si se duse (adica: ce este aia?)

        eugeni

        28/04/2012 at 5:59 pm

    • Tucu salut,
      Tu crezi ca sti care sunt politicile intr-o dreapta moderna? Daca le sti mi-ar place sa-ti cunosc opinia. Nu de alta dar cred ca lucrurile vor si mai definite in anii urmatori decat au fost in toate timpurile. Daca tu ai o alta informatie si /sau expertiza mi-ar place sa ne o impartasesti, pentru ca maine voi incerca sa definesc exact ce inseamna dreapta. Cine stie poate imi vei schimba parerile.

      Nu discutam nici de clientele si nici de lobbyng afara, pentru ca vei vedea ca atunci cand banii se imputina si chestiile astra vor dispre. Cum? in forta asa cum fac acum americani si germnani in Elvetia.

      Theophyle

      28/04/2012 at 5:45 pm

      • Theophile salut,
        Sincer habar nu am care sunt politicile intr o dreapta sau stinga moderna.O spun sincer.
        Stiu insa foarte bine cum poti pune in practica un proiect ,politic sau de alta natura.Si stiu foarte bine ca nu poti face absolut nimic daca nu creiezi mai intii fundamentul necesar.Statul modern occidental are un fundament creat in sute de ani.Romania nu l are.Pina nu vom reusi sa facem fundatia nu vom reusi sa construim nimic trainic.Asta am vrut sa spun.Stiu ca ai vazut si tu suficiente tari ca realizezi ce se poate intimpla cind totul este construit pe nisip.Eu am trait prabusirea unui stat infloritor cu o economie solida in momentul in care virful a disparut si baza a luat puterea.S a dus totul dracului in mai putin de 10- ani.

        Inca o data ca sa fiu bine inteles .Sunt nul in ceea ce priveste teoria politica.Stiu insa foarte bine ce se intimpla cind construiesti o casa incepind de la axcoperis.

        tucu2

        28/04/2012 at 5:58 pm

  16. Salutare ! 🙂
    Dreapta nu se putea naste dintr-o stanga vopsita multicolor.
    Nu din fosti activisti PCR/securisti, care au pretentia sa ne invete cum e cu democratia.
    Dreapta poate sa apara doar adunand oameni noi, tineri, curajosi, indivizi cu alta mentalitate.
    Togule, e randul vostru !

    Tzepelica

    28/04/2012 at 5:45 pm

    • Asa e timi, asa e!
      Din nefericire am impresia ca oamenii nostri, astia despre care vorbesti sunt dati la o parte de Fondator, care se bizuie pe o serie de „emanatii.” Asta ar bine sa o stie si toti „fraierii” care auna semnaturi si platesc 100 de roni ca sa participe la o adunare de partid! Si o stiu asta nu de la TOG sau Andrei (cu care forta am intrerupt legaturile, ca sa nu aiba probleme de loialitate) ci de la multi altii. Oameni buni care isi pun sezutul la treaba, zilnic!

      Theophyle

      28/04/2012 at 5:50 pm

  17. Buna ziua,
    sunt foarte curios daca minoritatile il vor vota pe Sova la Justitie!

    cedric

    28/04/2012 at 5:52 pm

  18. sal`tare tutulor,
    iar eu cred ca, dupa ceea ce stiu si vad in jurul meu (adica printre poporenii din Romania), un partid de dreapta nu prea este agreeat de majoritate.
    Sintem, pentru muuuulte zeci de ani, in Statul care trebuie sa ne dea 😛
    Dreapta vrea sa ne puna la munca, vrea sa ne oblige sa gindim; si din aceste obligatii am scos o perla: „noi muncim, nu gindim”.
    De muncit o facem dupa alt indemn: eu ma duc sa-mi caut de lucru/Doamne da sa nu gasesc 😉

    victor L

    28/04/2012 at 6:02 pm

    • Salut Victor,
      Vezi tu oamenii care nu inteleg asta vor ramane in mijlocul furtunii si se vor ineca.

      Tocmai am publicat pe Politeia Europeana un articol tradus din The Economist care este un ziar serios si NU este de dreapta care arata exact pericolele reprezentate de SOCIALISTUL Hollande!

      Theophyle

      28/04/2012 at 6:19 pm

  19. Nici o problema (pentru salut),
    s-ar intoarce in morminte victimele holocaustului daca un evreu ar sustine un fascist din lipsa de caracter sau din senilitate.
    Dar nu cred ca trebuie sa ma mir. Cristoiu scrie un articol in EvZ la adresa politicienilor si parlamentarilor care au trecut la USL in care ii compara cu prestatoarele din Crucea de Piatra. Cred ca au obrazul mult prea gros ca sa le pese, doar pedeapsa venita de la electorat sa-i mai atinga.

    cedric

    28/04/2012 at 6:03 pm

    • Cedric, uneori am senzatia ca ne-am talibanizat 😦 In ultima perioada am auzit oameni de la care am avut pretentii ca cea ce face Ponta &Co. este super ok, ca restul sunt o adunatura de nemernici in frunte cu TB.
      Oare asa de rau/jos sa fi ajuns ca natie, sa nu mai putem vedea prostitutia morala si indelectuala in care ne afundam zilnic 😦

      mar

      28/04/2012 at 6:11 pm

  20. @Tucu2

    Mi se pare o mica dovada de impolitete sa iti dai cu parerea despre un subiect care iti este, declarat, strain.
    In general, poti intreba si nimeni nu se supara.

    eugeni

    28/04/2012 at 6:06 pm

    • Teophyle, Tucu2

      scuze pentru comentul de mai sus

      eugeni

      28/04/2012 at 6:11 pm

    • Totusi nu ar fi politicos din partea ta sa -mi spui unde am gresit? Daca ai sa citesti cu atentie ceea ce am scris ai sa constati ca se referea la plasarea partidelor din Romania la dreapta sau la stinga -se discuta de NR. Am incercat sa sugerez ca inainte de a se plasa la dreapta sau stinga ar trebui sa anunte ce va face pentru consolidarea statului de drept si a unei economii de piata functionale.
      Daca nu m am facut inteles este vina mea desigur.

      tucu2

      28/04/2012 at 6:50 pm

  21. Daca doriti, aveti un articol foarte interesant din The Economist, tradus in limba romana: Dl Hollande posibil cel mai periculos om din Europa. Republicat pe Politeia Europeana. Merita citit!

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2012/04/28/the-economist-dl-hollande-posibil-cel-mai-periculos-om-din-europa/

    Theophyle

    28/04/2012 at 6:11 pm

    • l-am citit in original. ma mir ca au reusit sa deschida ochii si strainezii. stanga-cviar trebuie tratata cu confiscarea averii – sa-i caineze pe cei oropsiti de pe pozitii egale.

      Sare'n Ochi

      28/04/2012 at 6:23 pm

  22. salutare!

    In sfirsit, visul tripletei s-a imolinit, desi asta aduce si un cutit la git:

    „Preşedintele Senatului Vasile Blaga a fost împuternicit de Colegiul Director Naţional al PDL să preia o parte din atribuţiile preşedintelui PDL în calitatea sa de şef al campaniei PDL la alegerile locale. „Practic Emil Boc a fost votat ca şi candidat al partidului la alegerile pentru Cluj-Napoca, iar Vasile Blaga a preluat atribuţiile operaţionale”,

    În acelaşi for al partidului s-a decis şi cât ar trebui să obţină actuala conducere la locale – 25% pe ţară, în caz contrar întregul BPN al PDL va demisiona în bloc şi se va organiza Convenţia Naţională Extraordinară a PDL, ne-au mai spus sursele (blog pesedist inomabil aici).

    Daca partidul scoate macar 25%, e meritul lui Blaga, daca nu, el personal nu e mai afectat decit altii. Hai, la mai mare, sa traiasca buldogul cu dinti de cirpa! 😆

    Cetatean

    28/04/2012 at 6:21 pm

    • PDL este un partid al primarilor – este unica lor salvare (si chiar asa o si vad ei acolo la talpa tarii). la anuntul ca Boc va candida am vazut 36 de primari aplaudand in Parlamentul Europei. asa ca nu-l vad pe Blaga punand mana pe partid.

      Sare'n Ochi

      28/04/2012 at 6:26 pm

      • Daca Boc va castiga Clujul pentru un nou mandat, eu anticipez ca va lasa sefia partidului benevol.

        luminita

        28/04/2012 at 6:37 pm

        • asta este altceva. eu cred ca va lasa partidul sa nu i se mai reproseze ca se plimba la Bucuresti.

          Sare'n Ochi

          28/04/2012 at 6:39 pm

      • salut sare,
        Ti-am trimis un mail 🙂

        Theophyle

        28/04/2012 at 7:23 pm

        • s-a rezolvat.

          Sare'n Ochi

          28/04/2012 at 7:57 pm

          • Multumesc mult!

            Theophyle

            28/04/2012 at 7:59 pm

            • cu placere. cand va faceti o parere, dati-mi si mie un rezumat 😀
              poate ma pronunt si eu – chiar mai abrupt decat mai jos 😀

              Sare'n Ochi

              28/04/2012 at 8:19 pm

  23. Nu mi-a placut deloc Blaga in emisiune la Turcescu, partidul imaginat de el seamana mai mult a penitenciar: nimeni nu misca, nu gandeste, urmeaza orbeste pe cei „initiati”. Pe urma, atitudinea fata de MRU a fost o magarie fara seaman : daca intra in PDL trebuie sa o ia de la munca de jos pana sa-si obtina anumite drepturi in partid. Sa astepte el ca MRU sa-i ajunga subordonat, peste putin timp o sa-si dea seama ca MRU nu e de nasul lui si al vechilor activisti. Nu-si da seama ca PDL fara Basescu a inceput sa moara iar unii PDL isti nu merita soarta asta. L-am auzit si pe Oltean vorbind, mult rau a facut dobitocul asta partidului. Iar Boc a gresit aratandu-le prea mult respect astora care n-aveau ce sa caute in PDL. Prea multa buna crestere strica mai ales cand ai de a face cu lepre care acum ii cer sa plece de la presedintia partidului (din cei care inca nu si-au luat zborul spre USL).

    cedric

    28/04/2012 at 6:34 pm

    • Oltean, Preda (bosorogul), Berceanu – niste idioti intre multiplii idioti care au distrus PDL crezandu-se extrem de destepti.

      Sare'n Ochi

      28/04/2012 at 7:24 pm

  24. http://www.ziare.com/mihai-razvan-ungureanu/demis/prigoana-cariera-politica-a-lui-ungureanu-a-luat-sfarsit-1164336 prigoana dixit 🙂 .cum domnu plici e tovaras bun cu tanti nuzti care acum o luna declara ceva de genul ” ungureanu vorbeste prostii” cred ca in cateva zile ne vom da seama cum a fost lucrat MRU si fortat sa iasa la pensie.

    zigzag

    28/04/2012 at 6:35 pm

    • Gunoierii si matracucile au ajuns sa fie reprezentativi pt. PDL. 😦

      Tzepelica

      28/04/2012 at 6:43 pm

      • Niciodata nu a fost altfel . (MM si CPreda au fost tolerati si bagati pe git de Basescu)
        Au fost niste socialisti mai spre Petre Roman cu mama comunista spaniola decit spre Ion Iliescu cu 2 mame comuniste romance.

        Ca noi in lipsa de altceva am proiectat visele noastre pe ei e spaga noastra
        Blaga a fost banat de ani de zile de asociatia pentru un Parlament curat si nu s-a intimplat nimic

        Oricum stam in scaunele noastre cu rotile si incercam sa alegem intre gunoier – oprescu – si nicusor care saracul a obtinut in timp record 40ooo de semnaturi in timp ce Neamtu cu aparitii la tv de 4 luni , si cu zeci de filiale in tara se chinuie pe la 22

        lastnightmusic

        28/04/2012 at 6:52 pm

        • Tu ai spus ca il votezi pe gunoier la primaria capitalei, sau eu gresesc 😆

          Theophyle

          28/04/2012 at 7:13 pm

          • Exact ! in momentul in care Nicusor avea doar 12.000 si il vad pe MN cum se ciciie de luni de zile sa obtina 25.000 si nu voiasm sa irosesc votul
            Acum are peste 40000 cu sprijinul comunistilor lui Ernu , nu are importanta dar le are
            2
            L-am vazut pe Nicusor la Nasul
            Are dreptate in tot ce spune dar trebuie sa invete actorie ca sa reuseasca, si nu are timp
            Nu este suficent sa spui adevarul trebuie sa fii credibil
            Pentru mine este dar , pentru 85% din bucuresteni Nu !
            Am spus atunci : Nicusor poate fi un pianist de mare clasa , dar nu un dirijor. Iar pt postul de primar iti trebuie abilitati de dirijor

            3
            M-a deranjat cind NR a spus ca de 2 ori au vrut sa fie cu Nicusor dar Nicusor a refuzat. Probabil dorea MN sa apara Nicusor cu pomul cu NRepublica . In mod normal trebuia sa fie sprijinit fara conditii . Asa sunt sigur ca NDan accepta
            4
            Nu imi irosesc votul. Astept sa vad care dintre oponentii lui Oprescu are mai multe sanse si atunci cu acela voi vota – Votul meu va fi unul antiOprescu
            5 As sfatui sa faca asa si pe Gunoier sau MDan .Cu 3 zile inainte de vot, cel ce sta mai rau sa cedeze in favoarea celui ce sta mai bine.
            Tot ce e mai sus e consemnat in Politeia dealungul vremii

            lastnightmusic

            28/04/2012 at 7:28 pm

            • @tds : n ai senzatia ca pe oricine ai vota tot cine trebuie iese? 😀 votezi contra lui oprescu si castiga alt oprescu- ma refer la grupul de putere :). cei noi, nepatati care incearca sunt mancati de vii in acest moment pe piata electorala din RO. sau infiltrati de vlastoni si tot aia e .asta asa ca o paranteza sa nu ma mai acuzi ca as fi martorul taricenistului fesenist. 🙂

              zigzag

              28/04/2012 at 7:36 pm

            • Nicusor Dan a declarat deschis ca nu se poate opune daca un partid declara ca il sprijina, dar el nu va intra in niciun partid. I-am mai zis acest lucru unui sustinator NR, deci pana la urma e la latitudinea lor ce fac.
              Eu am decis ca la aceste alegeri sa votez pozitiv, nu tactic, iar alegerea mea e Nicusor Dan. La cate semnaturi a strans sigur va ajunge in consiliul general, iar asta e un castig in sine, va putea demasca mai usor jocurile care se fac acolo. Daca din 50.000 de semnaturi se concretizeaza 40.000 de voturi asta ii da deja aproape 7% daca ne raportam la prezenta la vot din 2008 (in Bucuresti a fost 31%, deci sub 600.000 de alegatori). Si asta e doar inceputul.

              Bogdan

              28/04/2012 at 10:49 pm

              • salut @bogdan
                da , consilier are toate sansele si va fi un cui intre toti coruptii de acolo
                Mihai Neamtu ar trebui sa ii ofere sprijinul neconditionat. Sa oferi sprijinul doar in schimbul inregimentarii lui NicusorDan nu e OK. Ma rog, de aia pierdem totii….

                Eu merg pe votul negativ antiOprescu, nu avem sanse pe vot pozitiv. De fapt -daca ma gindesc bine-si PDL si Basescu nu au fost voturi pozitive ci tot negative :Anti regimul Iliescu

                lastnightmusic

                28/04/2012 at 11:04 pm

              • Dupa parerea mea singurul care va creste in sondaje in Bucuresti (fata de cele existente la momentul asta) este Nicusor Dan. Ceilalti cel mult isi vor pastra cota sau vor scadea. Asa ca practic singura sansa ca Oprescu sa fie invins este o sustinere cat mai activa a lui Nicusor. Am un amic care a fost sondat acum vreo saptamana si respectivii nici macar nu aveau optiunea Nicusor Dan la primaria capitalei, a fost obligat sa raspunda altceva, caci omul declarase ca merge la vot. In sondajele de dupa depunerea candidaturilor vom vedea o alta poza.

                Bogdan

                29/04/2012 at 10:55 am

    • ziggy,
      in intervalul de timp in care MRU a fost premier ceva s-a petrecut cu PDL-ul.
      Niste frustrari postpartum, niste ciuda ca un independent poate tine fraiele guvernarii fara a le cere ajutorul lor, buldogilor…
      tradarea brusca cu motivatia ca „pleaca sa construiasca o dreapta autentica” alaturi de Adormescu are alte resorturi, care din pacate imi scapa deocamdata.

      luminita

      28/04/2012 at 6:47 pm

      • cam de aici a inceput treaba : http://www.mediafax.ro/politic/udrea-ma-astept-ca-primul-ministru-sa-nu-aiba-abordari-de-tipul-unor-jurnalisti-de-la-antena-3-9396081 incet incet se va afla tot.si cum a fost posibil ca un pro -atlantic sa fie extras si scos la pensie din sie si sa fie inlocuit de melescanu – „firul rosu „.

        zigzag

        28/04/2012 at 6:58 pm

      • frustrarile vin de la momentul cand cei din PDL au cerut bani pentru locale iar MRU a trantit usa. PDL isi facuse calcule ca strange otova cureaua timp de 3 ani, iar de banii economisiti da lapte si miere la locale. acesta era planul, plan care a fost distrus. asta insemna sa devii prizonierul propriului discurs. cel despre populism. asta in timp ce nu faci nimic sa-i ajuti cu masuri drepte pe cei care muncesc cu adevarat.
        in plus faptul ca eticheta de lider al PDL nu te mai scapa de urmarile legii, a contat la fel de mult. asta inseamna sa devii prizonierul propriului discurs. cel despre anti-coruptie.
        deci: PDL a fost capabil sa se sacrifice la nivel general in timp ce insisi sustinatorii au inceput sa-i scuipe in figura si sa le reclame faptul ca nu fac indeajuns – asta in loc sa scuipe in gura USLinoasa ca nu face NIMIC.
        asa ca ramane sa ne bucuram alaturi de USLinoasa ca RAUL ABSOLUT invinge RAUL MAI MIC cu ajutorul celor BUNI si PURI (deja tembeliziunile ni-l dau pe maretul Desemnat ca fiind un mare sportiv, il umanizeaza). asa ca TRAIASCA alde Vlaston – pionul otravit mutat in tabara NR sa faca supraveghere sa nu o ia cei buni si puri razna!

        Sare'n Ochi

        28/04/2012 at 8:06 pm

        • Absolut adevarat! 100%

          Theophyle

          28/04/2012 at 8:08 pm

  25. Theophyle, DA.
    N-a fost niciodata din 1990 dreapta (si nici dreptate) in Romania, si asa se va naste dreapta reala cum zici: din bube, mucegaiuri, noroi – suferinta.

    A A

    28/04/2012 at 6:49 pm

    • .”..iscat-am frumuseti si preturi noi”.

      Tzepelica

      28/04/2012 at 6:55 pm

    • AA hai sa ne amintim
      Timp de 12-14 ani nimeni nu a pronuntat cuvintul dreapta in Romania. Toate partidele erau de stinga si cel mult de centru stinga.\
      Primul care a spus cuvintul Dreapta repetat a fost Valeriu Stoica
      Daca spuneai dreapta bizonul spunea ca esti legionar, ca ai omorit milioane de evrei in transnistria, ca ai omurit muncitori in 33 sau tarani in 07.
      Nici marele, superbul , nemaipomenitul Senior Coposu avea o pudoare sa pronunte cuvintul dreapta.
      Sentimentul de vinovatie al bizonului a fost maxim.
      Abia de citiva ani se vorbeste mai raspicat despre dreapta, Theophyle baga marfa la greu despre istoricul dreptei care nu a omorit tarani si muncitori.

      Dreapta nu se naste din mucegaiuri, ci din oameni constienti, nu din maimute cu pistol, care daca vad scris pe use Dreapta nu intreaba ce e aia ci : bat la usa si intra

      NR nu trebuie sa informeze ce e dreapta , Ea trebuie sa scrie pe usa Aici e Drepta. Cei ce nu stiu ce e dreapta nu intra nici daca le explici. Exista public numai din cei gata educati in sensul asta

      lastnightmusic

      28/04/2012 at 7:07 pm

      • TDS
        Doar 2 observatii:
        1 – in povestea de aici, maimuta cu pistol e premierul cheguevara si turma sustinatoare din care se extrage – lupul tehnologic de est, cum s-ar spune; „lupul tanar” cum bine sugereaza presa din vest care intelege
        2 – „mucegai” nu se refera la elemente umane, ci la mizeria care inconjoara natiunea in toate locurile ei anonime
        Plus:
        Seniorul Coposu a fost intotdeauna inteles de dreapta, conservator.
        Elementele „legionare” din discursul la capul bizonului sunt introduse de aceeasi propaganda, implementata local si masiv, a lupului tehnologic.

        In mare, sunt in acord cu observatii ale tale.

        A A

        28/04/2012 at 7:23 pm

        • OK 🙂
          I(n terminologia mea maimuta cu pistol este votantul neinstruit care primeste un pistol incarcat, adica dreptul sa se impuste in picior pe el sa pe noi toti care dupa aia tragem 4 ani

          lastnightmusic

          28/04/2012 at 7:31 pm

          • Si asta e poveste adevarata 🙂

            A A

            28/04/2012 at 8:18 pm

  26. Am avut o usoara iritare, mi-am prezentat scuze, pentru iesire. Contextul a fost urmatorul:

    Dupa ce TDS a scris de Top 09, partidul din Cehia care s-a infiintat in 2009 si m-am dus acolo(pe site 🙂 ). Apoi am citit „cine sunt si ce vor”:

    „The Party is rooted in the Judeo-Christian European cultural heritage. It is a conservative and democratic party”
    Si mai apoi zic ,ei,ca sunt pentru o societate cu sanse egale (si nu o societate egalitatarista)(dreapta)
    Mai vorbesc de piata libera guvernata de legi clare si institutii care sa verifice aceste respectarea regulilor.
    (dreapta)

    Si am fost putin suparat pentru faptul ca, in putine cuvinte (iar nu multe care sa exprime schimbarea de paradigma absconsa si filoxerata a supliciului national), s-a exprimat ceva care pot sa spun:iata ceva concret care se adreseaza dreptei. 🙂
    Mi s-a parut ca a spune ca diferenta intre dreapta si stanga este neimportanta este ceva similar cu a discuta despre sexul ingerilor cand casa iti este in flacari 🙂

    Sorry again

    eugeni

    28/04/2012 at 6:58 pm

    • @Eugeni,
      Nu este vorba de suparare este in interesul meu sa fiu bine inteles.
      Acum am si eu citeva nedumeriri :
      Scrii- o societate cu sanse egale si nu egalitarista =dreapta.Si totusi sunt democratii vechi de necontestat care au o societate cu sanse egale si nu egalitarista la care stinga a fost la putere perioade indelungate.Eu cred ca societatea care da sanse egale si nu este egalitarista este generata de sistemul economic si nu de politica trecatoare a unui partid sau a altuia.
      Piata libera ,guvernata de legi clare si mai ales aplicate este o caracteristica a statului democratic modern si a sistemului economic.Nu poti sa ai o piata libera daca sistemul legislativ nu functuioneaza.Si acest lucru a functionat si functioneaza si in regimuri de stinga.
      Cred ca suntem tentati de prea multe ori sa confundam stinga europeana cu stinga de sorginte sovietica.
      Ca sa nu fiu gresit inteles precizez ca nu agreez stinga din multe alte motive.
      In ceea ce priveste cele scrise de mine mai sus nu am dorit sa afirm ca intre stinga si dreapta nu sunt diferente esentiale ci doar ca in Romania trebue mai intii construit sistemul care sta la baza democratiilor occidentale.
      Cred de asemenea ca cu rare exceptii pentru politicienii nostri asumarea stingii sau a dreptei are aceiasi semnificatie ca eticheta costumului Armani cusuta pe mineca sa vada toata lumea cit de grozavi sunt.

      tucu2

      28/04/2012 at 8:30 pm

      • Ai dreptate. 😆

        luminita

        28/04/2012 at 9:36 pm

  27. @zigzag

    Imi este teama ca Prigoana exprima urmatoarele:

    1.In Pdl nu are ce cauta MRU – Lucru pe care l-a exprimat cu subiect si predicat si de Blaga
    2. In alta miscare, eventual, de dreapta trebuie de asemenea sa o ia de jos ca sa nu vorbesc de orgolii si altele , acolo, orientarea anti pdl fiind mult mai puternica decat cea anti pnl si/sau anti psd.
    3. In PNL, nu acum, poate peste catziva ani.

    Prigoana exprima ce vede el acum.

    Vad eu altceva?, Vedeti voi altceva? Sa dea Domnul, azi sunt pesimist 🙂

    eugeni

    28/04/2012 at 7:11 pm

    • MRU n-are ce cauta in acelasi loc cu Blaga si ceilalti „cooperatisti” defiland prin pdl. Cred ca vad cam la fel.

      A A

      28/04/2012 at 7:25 pm

      • asa vad si eu.MRU n are ce cauta alaturi de fesenisti. omul a accept functia de premier cu responsabilitate si a ajuns sa fie umilit in parlament de repetentu chuky sau de placinte si frunze verzi.

        zigzag

        28/04/2012 at 7:31 pm

        • eugeni,
          sunteti deja trei care ii dati dreptate lui Prigoana, cand a spus ca MRU nu are ce cauta in PDL. Cu mine sunteti patru.

          luminita

          28/04/2012 at 8:31 pm

  28. turambar se viseaza ministrul propagandei . e pe toate posturile de dimineata pana seara.

    radu2

    28/04/2012 at 7:12 pm

  29. Ne aflam in plina epoca a fierului. Eu zic sa asteptam sa vedem daca Basescu si Ponta vor scoate din topirea secerii lui Antonescu si a ciocanului lui Mazare un jug a la Grigorescu, sau ceva maioneza de catuse. Fierul e inca cald, cred ca la suflatul in foale se pricepe mai bine marinarul…

    judex

    28/04/2012 at 8:15 pm

    • Interesant si pentru mine, in primul rand prin dezacordurile de logica (cuplata cu etica, morala – chestiile atomice in Romania prabusita exact pentru ignorarea acestora) pe care autorul le induce. Typical. Ma mir ca sunt chestii din astea pe contributors

      A A

      28/04/2012 at 8:25 pm

    • 😆 ce surpriza!

      Theophyle

      28/04/2012 at 8:55 pm

  30. Pentru cei doi marțafoi politici, Crizel Antenescu și Che Gargara – Imaturul Desemnat, România este un gândăcel captiv pe care-l chinuie ei. I-au mai rupt piciorușele, în 2009, când au trântit nitam-nisam primul Guvern Boc, acum, cu ocazia trântirii Guvernului Mihai Răzvan Ungureanu, i-au înfipt un ac în spate să-l vadă bâzâind rotindu-se besmetic și inutil în jurul aței. Mâine, la cât sunt de inconștienți, după ce vor face praf toate înțelegerile externe ale României, vom constata că i-au rupt și aripioarele. Ce să te aștepți din partea celor două nulități clocite de Ion Ilici Iliescu – Pro Moskovitul, aducătorul de mineri?
    http://sareinochi.com/2012/04/28/restauratia-cumatrocratiei-conjuratia-imbecililor/
    aceasta-i pozitia mea 😀

    Sare'n Ochi

    28/04/2012 at 8:22 pm

    • sal @sare ! 🙂 citit postarea ta si de acord cu tine. ce pacat ca cel care se ocupa cu decoratiile si acordarea de stele de general nu are mana buna la oameni.ma refer la ontanu. 😀

      zigzag

      28/04/2012 at 8:38 pm

      • he-he!
        greseli se comit, greseli se platesc.

        Sare'n Ochi

        28/04/2012 at 8:46 pm

        • Mda’ 😦 si costa mult!

          Theophyle

          28/04/2012 at 8:56 pm

  31. La B1 in emisiunea lui Dinu Flamand (cu Horia Alexandrescu si Bichir) isi bat joc de lansarea candidatilor USL la Iasi: Adomnitei la CJ si Nichita la priamrie. Pe fundalul scenei scriei cu litere enorme :USL iubeste Iasul! Toti rad ca , in prezenta unui fost ministru al invatamantului se scrie cu o asa eroare grosolana. De unde sa stie Adomnitei limba romana?

    cedric

    28/04/2012 at 8:25 pm

    • Salut. Din pacate aici, in Iasi, USL nu are niciun contracandidat. Ciuhodaru mi se pare un Oprescu mai prost si mai nesimtit, iar Simirad nu a facut absolut nimic (nici macar un amarat de drum judetean nu a reusit sa carpeasca pana azi, cu fonduri europene… nu degeaba are porecla „Buhaiul” de vreo zece ani). Doamne fereste sa ne trezim cu echipajul lui Dan Diaconescu in Direct pe la CJ 😦

      Dan99

      28/04/2012 at 8:46 pm

      • feriti-va voi de noul vadimtudor pana o sa-l bagati pe iliescu din nou la guvernare – prin interpusi.

        Sare'n Ochi

        28/04/2012 at 8:52 pm

        • Singura persoana care i-ar fi putut tine piept lui Nichita ar fi fost Dumitru Oprea (fostul rector al Univ. Cuza) insa, din cate tin eu minte, nu mai doreste sa candideze „din motive personale”.

          Dan99

          28/04/2012 at 9:03 pm

  32. Iași-ul sau lașul?
    🙂
    cine-i lașul?

    skorpion

    28/04/2012 at 8:26 pm

    • Arde Iasul 🙂

      Diana

      28/04/2012 at 8:29 pm

  33. Iasul, asa scria. Sa spuna ei cine e Iasul, tampitii dracului

    cedric

    28/04/2012 at 8:28 pm

  34. Salut 🙂

    Diana

    28/04/2012 at 8:29 pm

  35. Astia sunt intelectualii USL – gaunosi cu pretentii. Noroc ca se adreseaza unora de teapa lor.

    cedric

    28/04/2012 at 8:32 pm

  36. Grigore Cartianu in direct la Nasul.tv

    luminita

    28/04/2012 at 8:34 pm

  37. Seara buna .

    stefan60

    28/04/2012 at 9:13 pm

    • Seara buna, Stefan!

      luminita

      28/04/2012 at 9:51 pm

      • salut @luminita . 🙂

        stefan60

        28/04/2012 at 10:17 pm

  38. Aud ca lumea ar fi tare dezamagita daca MRU ar intra in partid alaturi de Blaga si ceilalti dinozauri.
    Lume, lume; nu exista in LUME un partid doar cu oameni inteligenti si corecti. Ori ca este nevoie ori ca nu, de unii nepoftiti nu se poate scapa. Si nu se poate ca in basme, ca binele sa triumfe intotdeauna.
    Priviti, pe unii deja va dezamagit:
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-12117159-mihai-razvan-ungureanu-neptun-acolo-unde-afla-traian-basescu.htm

    victor L

    28/04/2012 at 9:14 pm

    • Pe mine ma bucura.

      eugeni

      28/04/2012 at 9:25 pm

  39. http://www.hotnews.ro/stiri-politic-12117131-victor-ponta-stabilit-guvernul-crin-antonescu-drum-spre-brasov-trebuie-fie-cel-mai-cinstit-guvern-care-avut-romania.htm

    Pana la alegerile din toamna. Dupa aceea nu mai conteaza.
    Antenele vor baga in capul bizonului , cinste, cinste ,cinste
    Ponta va primi cele 7 luni de ingaduintza.
    Trebuie sa recunosc un bun prim pas pentru el.
    Totusi sa vedem guvernul…………….

    Azi sunt pesimist, rau de tot 😦

    eugeni

    28/04/2012 at 9:15 pm

  40. Ungureanu, daca vrea sa mearga mai departe in politica (si acceptind propunerea piratului inseamna ca asta vrea) trebuie sa fie si om politic inafara de a fi inteligent, scolit, si diplomat.
    Fara un partid in spate, chiar si hidosul PDL, nu va face nimic.
    Ce-o sa faca pina in 2014 cind sa candideze la presedintie?

    victor L

    28/04/2012 at 9:18 pm

  41. @all
    Blaga.Vasile Blaga.
    As vrea sa cunosc si eu pe cetateanul din Romania care e in stare:
    -sa stie mai bine decat Blaga cum fuctioneaza un partid pe criteriul administrativ teritorial.
    -sa stie mai bine decat Blaga sa conduca o campanie electorala.
    -sa fie mai bun decat Blaga in relatii cu organizatii teritoriale.
    -sa fie mai respectat decat Vasile Blaga de primarii din Romania.
    -sa fi conceput si sprijinit mai multe organizatii de partid dacat Blaga.
    -sa fi condus un minister mai bne decat Vasile Blaga.
    – sa isi fi dat in viata lui o demisie de onoare din fruntea unui minister al internelor.
    Astea sant fapte nu vorbe.Poate ca Vasile Blaga nu este un om iubit in politica in Romania,dar cu siguranta este un om respectat.Un partid fara unul la Blaga care sa impuna respect si ordine, organizatoric vorbind,nu este decat o adunatura de macanitori si strangatori de semnaturi.Ma simt onorat ca pe parcursul activitatii politice care am trait-o,am militat in campanii electorale conduse de Vasile Blaga.

    cristibucuresteanu

    28/04/2012 at 9:33 pm

    • Eu am un deosebit respect pentru cainele maidanez Vasile.
      Il rog pe domnul Blaga sa ia act de asta.

      luminita

      28/04/2012 at 9:45 pm

      • cristi,

        nu stiu cit de respectat este/a fost Blaga in calitate de ministru al Internelor atita timp cit subordonatii lui cu sapca au iesit in strada, desi era ilegal si au strigat catre presedintele acestei tari: iesi afara, javra ordinara!

        prin asta politistii s-au descalificat ei insisi, l-au descalificat pe seful lor aka Vasile Blaga (aratind o lipsa totala de respect pentru acesta) si l-au insultat pe presedintele unei tari membra UE.

        skorpion

        28/04/2012 at 9:48 pm

        • nu doar ca l au insultat pe Presedinte , caralii aia mai aveau nitel si visau sa puna de o lovitura de stat alaturi de bebe ivanovici si alte slugi de a lui ilici via catalin voicu.in tot acest timp- cu toate ca 2 si un sfert si alte institutii anticipau ce se va intampla , martalogul care era ministru de interne era plecat cu pluta pe nu stiu unde . :)cand alde chuky, norica sau geoana te considera „om de onoare” ( asa vorbesc usl asii de blaga) inseamna ca ceva pute .

          zigzag

          28/04/2012 at 9:53 pm

          • „martalogul” 😆

            luminita

            28/04/2012 at 9:59 pm

          • ce spui tu nu se verifica .Pentru ca nu a functionat.In schimb tind sa cred ca la cornu’ intelegerea a fost cum crezi tu.A si functionat.Ramane sa deduci cine l -a pus sa o faca..Si de ce.

            cristibucuresteanu

            28/04/2012 at 10:32 pm

        • Asa este.Omul si-a dat demisia pentru asta,nu a ramas muratura legat de scaun ca Boc care avea politia direct in subordine..

          cristibucuresteanu

          28/04/2012 at 9:58 pm

          • corect ce zici. doar ca buldogu de cand a candidat la primaria capitalei si se intalnea pe furis cu diaconescu ( in vremea aia la psd ) mi a devenit suspect de blaturi.poate ma insel si timpul ne va demonstra cum sta treaba in realitate . 🙂

            zigzag

            28/04/2012 at 10:03 pm

            • Diaconescu era curtat de mult de pd pentru competenta si pentru a creste o formatiune de centru stanga libera de ilici si Oua.Treaba se face atunci prin v.b. dar si prin altii.Pus de base,blaga a facut blaturi tot timpul,ca si altii.Strategia a fost mai larga,parea buna dar pe noi in tertoriu ne-a zapacit si ne-a umplut de labe triste cu pretentii de zane.Strategia nu a functionat,dar sa stii ca ideea a fost a lui base.

              cristibucuresteanu

              28/04/2012 at 10:42 pm

              • mereu am banuit asta , ca blaga doar executa.dar nu mi a zis nimeni , pana acum, care stie din bucataria interna asa cum ai scris tu . 🙂

                zigzag

                28/04/2012 at 10:46 pm

    • Octav Cosminca-in afara de chestia cu ministerul (discutabila) il bate la fund pe Blaga.Octav Cosminca are scoala nu gluma.

      tucu2

      29/04/2012 at 8:45 am

  42. Lauda de sine/nu miroase-a bine 😛

    victor L

    28/04/2012 at 9:44 pm

  43. Uite-l ca recunoaste: pina acum vorbea de minuni (promisiuni, mai pe romaneste).
    Sau e mintea romanului de pe urma?
    http://www.mediafax.ro/politic/ponta-minuni-intr-adevar-nu-se-pot-face-nu-o-sa-putem-dubla-toate-pensiile-si-salariile-in-6-luni-9579733/

    victor L

    28/04/2012 at 9:49 pm

    • Sa le dubleze doar pe ale magistrilor … ca acolo au ei interes :))

      zigzag

      28/04/2012 at 9:50 pm

  44. o intrebare : dl.Presedinte a instituit o procedura- numeste sefii serviciilor din opozitie.daca guvernul usl primeste vot de investitura nu credeti ca ar fi normal ca sefii acestor servicii sa fie din opozitie? 🙂 astept raspunsuri si propuneri 😀

    zigzag

    28/04/2012 at 9:49 pm

    • Eu o propun pe Udrea la Interne si pe Sulfina la Externe. Cu Raluca Turcan purtatoare de cuvinte pentru ambele doua.

      luminita

      28/04/2012 at 9:57 pm

      • Sulfina candideaza la primarie la nush ce sector parca. mai degraba placinta sa l poata urmari si ea pe fi’su sa nu mai faca boroboate 🙂 😀 . acum serios vorbind corect ar fi ca melescanu sa plece de unde a venit si sa dea locul titularului de drept ,MRU 🙂

        zigzag

        28/04/2012 at 10:00 pm

      • udrea la externe la cat de dasteapta e si stie tot din europa, regi presedinti etc

        A A

        28/04/2012 at 11:05 pm

    • Melescanu (virsta 71 de ani) a fost numit sef SIE in locul lui Ungureanu .
      Domnul Maior este seful SRI din 2006 .
      Presedintele doar propune .Sefii servicilor vin aprobati de parlament si senat .

      stefan60

      28/04/2012 at 10:00 pm

      • pai sa dea si usl dovada de marinimie cum a dat pdl si a l a numit sef pe nasul lui tonta. ca familia asta a lui ponta devine prea ” kenedy” pentru Romania : cumatrul fost ministru al apararii, nasul sef la secu, socru sef de grup parlamentar la senat , sotia europarlamentar.oare nu mai are rude? ii punea ministri pe toti si scapam de o grija :)))

        zigzag

        28/04/2012 at 10:06 pm

        • „capitalism de cumetrie” in o democratie „originala” .. Stia mosul Iliescu ce spune dar si ce seamana . 🙂

          stefan60

          28/04/2012 at 10:08 pm

          • tre sa organizam un concurs online cu intrebarea : de cate neamuri si cumetri ai nevoie sa pui mana pe o tara membra UE si NATO? cine raspunde corect primeste un week romantic la cornu unde i poate numara ouale lui bombo si apoi poate arunca cu seminte peste gardul proprietatii pesedistului sarbu !

            zigzag

            28/04/2012 at 10:28 pm

  45. Seara buna la lumea buna! Prea-cucernice Theo, felicitari pentru text. Straniu mi se pare ca aud in ultima vreme prea des de Duhul Sfant si cand ma uit mai bine tot mi se pare ca e o coada de Aghiuta bagata. 🙂

    blog de caine rau

    28/04/2012 at 10:04 pm

    • Poate ca Aghiutza o fi venit sa il ia pe nea Nelu intr-o tranzitie provizorie de consens 😆 la talpa iadului si si-a prelungit sejurul. A inceput sa ii placa la noi. Si de aceea isi tine coada bagata.

      luminita

      28/04/2012 at 10:25 pm

  46. Mesaj Important!!!

    Spune Mai Departe:

    Hoţii Care 22ani AuJefuit Ţara

    De Miliarde De Euro Vor Să NeFure

    În Continuare. Niciodată Ei Nu S-auOprit

    Opreşte-i TU! ACUM.

    Votează PP-DD!!!
    …………..

    Viral 🙂

    lastnightmusic

    28/04/2012 at 10:34 pm

    • cica leonard orban + catalin predoiu vor ramine si in guvernul pontălău

      skorpion

      28/04/2012 at 10:35 pm

    • TDS, ai baut ceva, mon fils? :))

      blog de caine rau

      28/04/2012 at 10:36 pm

      • Nu , doar ceai verde
        Te referi la analizele de mai sus privind pe Mihail Neamtu ?

        lastnightmusic

        28/04/2012 at 10:38 pm

        • la viral mon cher, la viral…

          blog de caine rau

          28/04/2012 at 10:58 pm

        • am impresia ca bdcr se referea la valorile chiar de dinainte 🙂

          A A

          28/04/2012 at 11:00 pm

          • mda… poate ii opresc si pe Kovesi si Morar

            lastnightmusic

            28/04/2012 at 11:06 pm

            • atat timp cat in ultimii ani Parchetul condus de Kovesi l a protejat pe ilici si i a asigurat o pensie linistita , sa fii sigur ca nu o schimba din functie 🙂

              zigzag

              28/04/2012 at 11:11 pm

            • Morar?… Vorba luminitei, vise maica… Pe asta il vor jos si out, problema este daca depinde oficial cu regulile lor tampite din constitutie si de dictatoru

              A A

              29/04/2012 at 12:48 am

  47. Cu riscul deba fi in dezacord cu majoritatea debaici, eu spun ca am mainputinenmotive pentru a-l vota pe Nicusor Dan decat cele de a nu-l vota. Omul asta e de stanga-stanga, oameninbuni! Ati citit programul lui? Obligatia deba da locuinte sociale la preturi mici? Asta-i dreapta? Si sustinere debcatre Ernu? Si sa-l votez? Imi pare rau dar nu. O fi la moda, o fi altfel, face lucruri bune cu protejarea monumentelor si cladirilor istorice (cu toate ca si aici, sa nu cadem in extreme! ) dar daca e socialist sustinut de oameni ca Ernu atunci nu-i candidatul meu.

    Victor.vb2

    28/04/2012 at 11:12 pm

    • nu est in dezacord Victore, dar si ND e mai bun decit Oprescu, cu tot socialismul lui.
      Nu avem candidati viabili pt vot pozitiv. Votam negativ – anti Oprescu

      lastnightmusic

      28/04/2012 at 11:26 pm

  48. Sa avem rabdare: de 1 Mai vom avea spectacolul Comici vestiti ai politichiei, din ciclul Daca doriti sa vedeti rosu, ia luni in 7 mai asistam la spectacol.
    Sa vedem daca se ridica ori cade cortina.

    victor L

    28/04/2012 at 11:43 pm

    • Sa vedem mai intai daca Coana mare Justitzica il va achita pe Nastase din motive de OO in plus.
      Eu intuiesc feminin 😀 ca il va lasa cu OOle acasa. Sa nu mai planga Danutza.

      luminita

      28/04/2012 at 11:55 pm

  49. Ca unul dornic de a schimba ceva rau existent, adica minciuna si hotie, cu adevar si demnitate, tocmai ce am revenit de la o intalnire regionala a noilor republicani, curios fiind sa vad cum se vede problema la nivel mai de ansamblu, nu doar din auzite. Doar o concluzie, la asta ora tarzie: sunt oameni normali, care vor sa faca lucrui deosebite! Si incearca si se lupta si cred si fac pasi in directia buna! Deocamdata e ceea ce imi doresc din punct de vedere al teroriilor politice aplicate in practica zilnica. Vom vedea cat de lunga va fi cursa, cat de mult suflu va exista, si cat de consecvente vor fi notiunile de credibilitate si integritate. Eu sper sa fie la aceeasi intensiate pe toata durata!

    Marius Bota

    29/04/2012 at 12:07 am

    • Marius, deci e de bine.

      luminita

      29/04/2012 at 12:16 am

      • Pe alocuri , pentru un „new incomer” ca mine, dar unul care pana acuma cauta ceva, pare pe alocuri „curios” de bine, dar e normal, sunt si durerile nasterii, a facerii, problemele organizatorice si de pornire. Una peste alta, eu zic, ca este speranta, atata timp cat constienta responsabilitatii si oportunitatii, ramane treaza in mintea oamenilor care constituie NR!

        Marius Bota

        29/04/2012 at 12:21 am

  50. E de bine, intre doua statii au stabilit Guvernul 👿 Vai de noi cu astia la butoane, cand vor pleca „fantanile vor fi otravite si camurile parjolite” . Cert este ca Ala Micu va conduce agricultura 😦 Si asa era in cofa dar cu idiotul la butoane …mai tb sa ne atace lacustele.
    „Astazi (n.r. sambata), de dimineata, pe drumul spre Brasov, cu Crin Antonescu, am stabilit schema Guvernului si chiar si o mare parte dintre oamenii care vor conduce ministerele. Nu avem nevoie nici de negocieri, nici de targuieli, nici de cine stie ce proportii intre PSD-PNL-PC. Am facut aceasta lista cu un singur gand: in urmatoarele sase luni, Guvernul USL este obligat sa fie cel mai competent Guvern pe care l-a avut Romania si, mai mult decat orice, cel mai cinstit Guvern pe care l-a avut Romania”, a declarat Victor Ponta.
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-12117131-victor-ponta-stabilit-guvernul-crin-antonescu-drum-spre-brasov-trebuie-fie-cel-mai-cinstit-guvern-care-avut-romania.htm

    mar

    29/04/2012 at 12:25 am

  51. A aparut a opta minune….. la Caracal 😯 Tara asta a devenit balamucul SRL
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/dan-diaconescu-voi-fi-a-opta-minune-a-caracalului-978965.html

    mar

    29/04/2012 at 12:30 am

  52. Teofil, nu se poate construi absolut nimic frumos , din punct de vedere politic, in tzara asta! Ai trait prea mult timp departe de ea, ai uitat metehnele… E asa de urata partea asta, bucata asta de Romanie, incat cel mai inteligent lucru e sa-i lasam sa se balacareasca in balta lor imunda si sa ne vedem de studiile si de aspiratiile noastre! ”Si pentru cine vrei sa mori???”

    elena agachi

    29/04/2012 at 8:08 am

  53. buna dimineata si o zi frumoasa tuturor ! imi pastrez intrebarea : de cati cumetri si neamuri ai nevoie sa pui mana pe o tara membra UE si NATO ?tovarase ponta nu mai ai ceva matusi,verisori? i ai putea pune ministri pe toti si ai salva Romania !!

    zigzag

    29/04/2012 at 8:15 am

    • Buna dimineata. In Romania cumetriile astea s-au consolidat extrem de bine in 20 de ani si sunt transpartinice.

      clemycali

      29/04/2012 at 8:22 am

  54. buna dimineata
    dreapta????care dreapta????
    cind de ceva jde ani doctrina este ” corectitudine politica”=definitia pentru manipulare dreapta nu mai exista;
    @theophyle pune degetul pe rana;dreapta trebuie sa fie individuala;
    restul e ” suflare de vint”
    p.s ieri ,intrebai citiva pensionari ” antenisti” cind mi se mareste pensia,ca asta le spunea lor la tv…cica trebuie sa stept pina vor cistiga alegerile si dupa aia se mareste si pensia mea…spalarea pe creier a functionat perfect;nu mai zic ca se mirau de ce vreau sa-mi mareasca pensia;

    intamplator

    29/04/2012 at 8:26 am

  55. Buna Dimineata,
    Postare noua!

    huniad

    29/04/2012 at 8:32 am


Comentariile sunt închise.