Pozitia Politeia fata de votul prin corespendenta: in completarea celor scrise de Marius Mistrețu (@ Delaepicentru)
Redactat de @Cetatean
Comunitatea Politeia, care reuneste cetateni romani, atat din tara, cat si din diaspora (la prima, la a doua sau la a treia generatie de romani alungati din vetrele parintesti de ciuma rosie instalata dupa 1945 si continuata dupa 1989, sub diverse forme insidioase), reaminteste opiniei publice, clasei politice, actualului arc guvernamental, Primului Ministru al Romaniei si Presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului ca dreptul de vot, garantat de art.36, al.1 din Constitutia Romaniei (« Cetăţenii au drept de vot de la vârsta de 18 ani, împliniţi până în ziua alegerilor inclusiv ») a fost si este in continuare supus unei limitari legale care videaza de continut litera si spiritul Constitutiei din art.36, al.1 : imposibilitatea votului prin corespondenta.
Luand act cu satisfactie de cele semnalate chiar de Curtea Constitutionala a Romaniei inca din anul 2010, in Decizia nr.61/2010, care atragea atentia asupra necesitatii de a elimina din legislatie o nedreptate facuta cetatenilor romani din afara granitelor si celor din interiorul tarii, care nu se pot deplasa in ziua alegerilor in sectia de votare la care sunt arondati administrativ, Comunitatea Politeia a militat constant pentru modificarea legislatiei electorale in sensul deciziei CCR : « o atentie sporita trebuie acordata posibilitatii cetatenilor romani cu drept de vot care domiciliaza in strainatate, si nu numai acestora, de a-si exercita dreptul de vot, in cadrul unei proceduri speciale, inclusiv prin votul electronic, care sa se desfasoare in corelare cu orele oficiale ale Romaniei intre care se desfasoara procesul de votare ».SURSA
Comunitatea Politeia, alcatuita din romani care isi iubesc sincer patria, fara distinctie de locul unde traiesc si muncesc (in interiorul sau in afara granitelor Romaniei), atrage atentia reprezentantilor actualei Puteri ca fiecare vot conteaza in perspectiva alegerilor din 2012 si 2014 si ca acest lucru trebuie constientizat cat inca nu e prea tarziu.
In acelasi timp, comunitatea Politeia aduce aminte membrilor Opozitiei, marea majoritate fosti sau descendenti directi (naturali sau spirituali) ai partidului comunist, ca dreptul de vot prin corespondenta nu este o favoare pe care romanii trebuie sa o primeasca de la politicienii care agita inselator spectrul unei prezumtive fraude electorale (conform vorbei din strabuni : hotul de furat se teme, iar curvarul pentru femeia lui).
Votul prin corespondenta (plic securizat sau electronic) este o realitate deja existenta in democratiile consolidate, iar refuzul de a-l adopta in Romanie nu este decit semnul dorintei politicienilor de profesie (aceiasi din vremea FSN-ului sau nou veniti in politica, dar cu aceleasi metehne) de a-si pastra functiile, cumparand o data la 4 ani voturile celor saraciti de peste 20 de ani de tranzitie eterna spre o democratie la fel de « originala » ca zambetul invatat la Moscova al lui Ion Iliescu.
Comunitatea Politeia aduce aminte opiniei publice ca in cadrul Comisiei de Cod Electoral, infiintata prin Hotararea nr.6/2012 a Parlamentul Romaniei (SURSA) s-a aprobat cu unanimitate reintroducerea sistemului de vot pe liste de partid (in dispretul dorintei cetatenilor de a vota oameni si nu liste), insa nu s-a luat nici o clipa in discutie necesitatea introducerii votului prin corespondenta, recomandat si de Curtea Constitutionala a Romaniei inca din 2010.
O asemenea unanimitate nu doar ca nu este de natura a produce satisfactie opiniei publice, ci este de natura a arata cat de false sunt clivajele Putere-Opozitiei si cat de inselatoare poate fi democratia de fatada in care suntem cantonati prin aceasta Constitutie pe care Parlamentul refuza sa o modifice in sensul referendumului din 2009 si al garantarii efective a dreptului de vot valabil chiar si pentru romanii din diaspora, care sunt la sute si mii de km de un birou de vot.
Luand act de cele semnalate mai sus, Comunitatea Politeia sustine pe deplin demersul prietenului Marius Mistretu si cere Premierului Romaniei si actualei Puteri legiferarea urgenta (chiar si prin procedura asumarii raspunderii) a votului prin corespondenta, care a trecut de Senat prin aprobare tacita si sta de peste un an la Camera Deputatilor, care este decizionala.
Rugam membrii Comunitatii Politeia si blogurile prietene sa sustina initiativa lui Marius Mistretu si Comunicatul nostru.
Eu DA! Cu doua maini (simbolic: doar nu sunt in Parlament!).
Emil
23/04/2012 at 8:14 pm
Subscriu.
clemycali
23/04/2012 at 8:16 pm
Total de acord. Ce trebuie sa facem concret?
cedric
23/04/2012 at 8:17 pm
Ma uit la Turcescu. CA este plin de sine, impertinent: „ne dorim sa dispara PDL, ca masura de igiena politica”.
Turcescu e foarte tare, n-are complexe.
cedric
23/04/2012 at 8:20 pm
Cred ca Antonescu are ocazia sa se arate cu ADEVARAT. Chiar in aceste momente 🙂
Emil
23/04/2012 at 8:23 pm
Sint de acord; altceva nu pot sa fac.
(Ba, ceva vorbe dulci adresate celor ce sint impotriva si parlamentarilor care nu vor legifera initiativa.)
victor L
23/04/2012 at 8:20 pm
Total de acord!
mar
23/04/2012 at 8:23 pm
Absolut de acord. Am cetit si pe site-ul lui Marius, bine scris si argumetat.
eugeni
23/04/2012 at 8:23 pm
Daca sunteti de acord va rugam sa scoteti un mail sau sa scrieti parlamentarilor vostri indifernt din ce partid!
Theophyle
23/04/2012 at 8:24 pm
Adica sa-i scriu lui William Branza? Ca mnealui este deputatul meu 😦
clemycali
23/04/2012 at 8:30 pm
Pai da, ceapa masi’!
Theophyle
23/04/2012 at 8:32 pm
Excelent, Theophyle !
judex
23/04/2012 at 9:02 pm
De acord şi-l felicit IAR pe # Cetăţean pentru acest demers atît de necesar.
Tiberiu Orasanu
23/04/2012 at 8:24 pm
Subscriu!
maya
23/04/2012 at 8:24 pm
„Plenul Senatului a aprobat luni, dezbaterea in procedura de urgenta a proiectului de lege privind sistemul uninominal pur, depus la Senat de reprezentantii USL,”
victor L
23/04/2012 at 8:25 pm
Crin Antonescu – la B1tv – paranoic si vanitos!!
Si pina acum l-am suspectat de asa ceva, dar acum sint sigura!
maya
23/04/2012 at 8:26 pm
CAntonescu -PD-L va disparea de pe scena politica!
PNL este adevarata dreapta!
RTurcescu:pentru mine PNL nu inseamna CAntonescu,Tariceanu,Cimpeanu
maya
23/04/2012 at 8:28 pm
Parca mai spunea unu’ despre disparitia PD prin 2004. Ce coincidenta 🙂
Emil
23/04/2012 at 8:32 pm
buna ! nu trebuie sa ne miram ca chuky declara ca pdl trebuie sa dispara de pe scena politica.daca ne amintim bine cand pdl era pe val aveau cam acelasi obiectiv sa i scoata pe liberali de pe scena politica.insa totul e vacarm…
zigzag
23/04/2012 at 8:33 pm
Turcescu e foarte bun in seara asta. Il pune in dificultate pe Antonescu care braveaza ca de obicei cu obraznicie. Se crede pe cai mari, prevede disparitia PDL. Traieste in lumea viselor din care e greu sa iesi cand dormi pana pe la pranz!
cedric
23/04/2012 at 8:29 pm
Referendum! eu sunt de acord insa avem nevoie de acordul majoritatii romanilor ptr a evita capcana intinsa de sinistrul chuky cum ca „vine diaspora” si impune in Romania, celor care traiesc aici.
zigzag
23/04/2012 at 8:30 pm
CAntonescu:in Romania vor ramine 2 partide:PSD si PNL
maya
23/04/2012 at 8:31 pm
Javra de Crin il ameninta voalat pe Turcescu
lastnightmusic
23/04/2012 at 8:32 pm
Mafiot securist cu adevarat!
Theophyle
23/04/2012 at 8:32 pm
O fi adevarat??
http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/Emil_Boc_este_candidatul_PDL_la_Primaria_Cluj-Napoca_0_687531497.html#
cedric
23/04/2012 at 8:33 pm
Mamaaa, ce intrebari ii pune Turcescu: credeti ca sunteti un lider politic mai credibil ca MRU la ora asta? Raspuns :DA
cedric
23/04/2012 at 8:34 pm
Aiurea. In ultimul sondaj de opine Antonescu e pe locul trei, in urma lui Ungureanu si a lui Ponta. Un cretin sinistru.
clemycali
23/04/2012 at 8:36 pm
CAntonescu despre MRU :aparitia unei forte noi ar fi facut bine,dar este f,greu ca de la firul ierbii sa apara un partid nou.
Dar personaje ca si MRU nu are sanse;el vine de la Cotroceni,de la TBsescu,de la structuri
Sint mai credibil decit MRU.Este un administrator.
maya
23/04/2012 at 8:35 pm
Reblogged this on blogdecainerau and commented:
De facut urgent, mai Guvernule!
blog de caine rau
23/04/2012 at 8:35 pm
Subscriu si reblog!
mishu jamie
23/04/2012 at 8:36 pm
Multumesc Mishule 🙂
Theophyle
23/04/2012 at 8:38 pm
RT:de ce nu il dati afara pe MRU din PNL?
CA:pentru ca nu este membru.
RT:Frunzaverde este liberal?
CAntonescu:MRU este un membru amortit.
maya
23/04/2012 at 8:39 pm
Sper ca nu e rau sa pun linkul asta aici 🙂
https://docs.google.com/a/mygrasp.org/spreadsheet/viewform?formkey=dHk5NE8tajJrSFlUaVBTM2JlNWh1RHc6MQ
Emil
23/04/2012 at 8:40 pm
Scris la cine trebe. Nu injurat la el 🙂 numa’ boscorodit 🙂
http://www.cdep.ro/
eugeni
23/04/2012 at 8:40 pm
turcescu a intins nada a miscat-o convingator , antonescu a muscat, sa vedem cand se realizeaza o confruntare MRU -antonescu
radu2
23/04/2012 at 8:42 pm
Felicitari Cetatean! 🙂
Felicitari Marius! 🙂
Felicitari Theophyle! 🙂
maya
23/04/2012 at 8:42 pm
Multumesc maya 🙂
Theophyle
23/04/2012 at 8:43 pm
Cu mare placere si bucurie!
maya
23/04/2012 at 8:47 pm
ditto,
🙂
skorpion
23/04/2012 at 8:47 pm
CAntonescu:nu il urasc pe TBasescu, dar trebuie sa dispara.
Am zis de multe ori „jos Basescu” dar nu a fost un scop in sine;doar nu era sa vorbesc despre Vasile Lupu!
Am construit citeva proiecte, dar nu ma mindresc! NU am facut nimic!
Proiectul Johanis,proiectul USL este facut de mine,dar nu este doar al meu.
Este dus rau cu pluta pe Bistrita…….autosuficienta si ingimfare cit China!
maya
23/04/2012 at 8:46 pm
Proiectul lui CA (se pare cel mai important): Johanis!
cedric
23/04/2012 at 8:47 pm
Crin Antonescu vorbeste de depolitizarea mas-mediei! Chiar ca are tupeu!
Intactele antene ce sint?
maya
23/04/2012 at 8:49 pm
CAntonescu:perla coroanei nu exista pentru ca nu sint asezate in coroana – 😆 😆 😆
maya
23/04/2012 at 8:50 pm
RT: Frunzaverde va face depolitizare in Caras Severin?
maya
23/04/2012 at 8:52 pm
CAntonescu: este foarte important ce faci tu, pentru a da un exemplu!
Inteleg de aici ca toti membri PNL NU trebuie sa mearga la serviviu, sa faca greva/protest, sa doarma toata ziua,
maya
23/04/2012 at 8:56 pm
spre final:
RT i-a spus/reprosat lui Antonescu ca spre deosebire de B1Tv, prezenta lui (CA) la latrine este mult mai mare…
la care o spectatoare simpatica din spatele lui CA a ris cu gura pina la urechi la remarca lui Turcescu
🙂
skorpion
23/04/2012 at 9:00 pm
Bună seara !
Mâine voi încerca .
dictaturajustitiei
23/04/2012 at 9:12 pm
Salutare tuturor!
Subscriu 1000%.
filadel
23/04/2012 at 9:15 pm
http://www.curentul.ro/2012/index.php/2012042471415/Actualitate/Fostul-baron-PSD-din-Arad-Gheorghe-Medintu-condamnat-la-sapte-ani-de-inchisoare.html 🙂
zigzag
23/04/2012 at 9:17 pm
Eu cred ca frana majora in adoptarea votului de la distanta nu este azi USL (Nastase cu al sau vot fractional, Antonescu cu dreptul de vot cumparat cu impozitul platit in tara), ci UDMR.
judex
23/04/2012 at 9:27 pm
UDMR va accepta votul prin corespondenta doar daca se renuntza sau se scade pragul electoral, la,sa zicem, 2%. Ca altfel ei nu mai intra veac.
mishu jamie
23/04/2012 at 9:37 pm
Asta nu este un motiv valabil pentru alegatori, el exprima doar egoismul si fatarnicia politicienilor care profita personal din inchiderea gurii masei de alegatori. Te rog sa observi ca la urma urmei tot asta e si motivul USL: daca voteaza mai multi romani din majoritatea acum tacuta, sansele lor de a obtine guvernarea se reduc proprtional. Singura diferenta intre USL si UDMR in aceasta privinta este pentru USL miza este guvernarea, in timp ce pentru UDMR miza este mai mica – este vorba de simpla lor intrare in Parlament. Eu as observa ca in ambele cazuri interesul politicienilor este exact opus nu numai interesului electoratului, dar si democratiei.
judex
23/04/2012 at 9:54 pm
Buna seara!
Cum ii spusesem si lui Marius, politicienii nu vor votul diasporei, pentru ca nu il pot influentza prin gargara si galetuse de plastic si nu il pot controla, nici macar prin sondajele lor de opinie.
Adevarul este ca nu le trebuie prezentza noastra la vot, suntem o pacoste pentru ei.
luminita
23/04/2012 at 10:08 pm
E mortal Cristoiu. Despre Antonescu: e plin de el ca porcul de ba.ini (citat din Eugen Barbu)
cedric
23/04/2012 at 10:19 pm
Cristoiu: Antonescu e plin de el ca porcul de basini 🙂
lastnightmusic
23/04/2012 at 10:19 pm
Astia nu sunt in stare sa te priveasca in ochi 🙂 (Cristoiu)
lastnightmusic
23/04/2012 at 10:20 pm
Despre modificarea legii invatamantului (propusa de Filip) : e cel mai mare act de banditism, pt ca fondatorii universitatilor particulare au dreptul de a mosteni patrimoniul acestora in caz de desfiintare.
cedric
23/04/2012 at 10:21 pm
Si, in zgomotul mediatic al trasesmului, nu se baga mai deloc in seama. Adica, „legea asumata” e grav, dar o schimbare ESENTIALA nu? Mari jocuri se fac acum; dar, din pacate, cam GRAVE 😦
Emil
23/04/2012 at 10:26 pm
La Nasul se discuta despre blogosfera, este invitata Alexa.
luminita
23/04/2012 at 10:23 pm
Sustin !
Din afara lucrurile se vad mult mai bine decat din interior.
Tzepelica
23/04/2012 at 10:24 pm
Putem noi sustine votul prin corespondent, cit timp asa ceva depinde de puii kaghebisti nu sint sanse. Ca sint pesimist e una, dar din respect pentru efortul depus de @cetatean si politeia pot sa scriu si eu un e-mail la tovarasu Branza cu nu mi se rupe tastatura.
Mister Floricel viseaza la tv. Cica acolo unde e el prezident, apoi ala e singurul partid de dreapta. De aia e in alianta cu comunistul Iliescu si a proclamat moartea statutului social. De dreapta my foot. Asta are un simgur cui in cap, sa fie presedinte. Daca era presedinte Iliescu atunci el Crin ar fi fost mai comunist decit Lenin doar pentru motivul de a se infatisa ca alternativa.
Aha
23/04/2012 at 10:33 pm
Aha, o scrisoare adresata lui Branza nu este la fel de importanta ca una adresata, de exemplu, lui Kelemen Hunor, pentru simplul motiv ca Branza nu este un adversar al legii, ci un promotor al ei. KH – dimpotriva.
judex
23/04/2012 at 10:38 pm
Am compus un ravas si am facut copy-paste la ce scrie pe aici pe adresele:
gabriel.branza@cdep.ro si william@williampdleuropa.eu. Le-am luat de pe site-ul parlamentului.
Aha
23/04/2012 at 10:48 pm
No, ca am ajuns la asteptare. Oi fi scris ceva prostii si nu mi-am dat seama?
@judex. Pai ii trimet si la KH, dar ala nu are treaba cu diaspora.
Aha
23/04/2012 at 10:50 pm
Buna seara 🙂
Unii sustin ca votul prin corespondenta este blocat de UDMR.
Fals – votul prin corespondenta este blocat la unison de toata clasa politica, iar liberalul de antena este in fruntea tuturor.
Pur si simplu le este teama de vot prin corespondenta, pentru ca exercitiul cetatenesc devine mai facil, or ei nu de cetateni au nevoie ci de votanti.
Prin corespondenta nu poti cumpara voturi, nu poti pune la posta galeata si sacosa.
Distanta iti ofera o privire mai de ansamblu, ori chiar de asta le e frica.
Sa-ti dai ochii peste cap de mila „saracului” – este un exercitiu obisnuit pe drumul intre doua shopinguri pe la paris sau oman sau doar intre doua partide de poker-nocturn. Votul prin corespondenta (ca de altfel cel electronic) aduce in arena si votantul care-si permite sa merga la odihna la munte, pe midle-class – adevarat, nu pe cei ce-si spala creierele la antene. Asta este inadmisibi pentru politrucii nostri, devine incontrolabil, devine riscant.
Nu va faceti iluzia ca doar UDMR se opune votului electronic. In general votului (ca forma asumata de constiinta civica) , se opun majoritatea politicienilor actuali. Ignorarea referendumului este doar un simptom semnificativ. Daca ar putea sa opuna votului diverse statistici (comandate si prelucrate de catre institutii prietene/complice), toti politicienii ar face-o bucurosi.
DanSu
23/04/2012 at 11:06 pm
Exact, DanSu, asta zisesem si eu in mai putine cuvinte.
luminita
23/04/2012 at 11:16 pm
Vad ca nu mai sunteti pe blog, eu va spun noapte buna!
Debandada politica din ultimele luni de acasa m-a bulversat de-a dreptul.
Nu se intrevede nimic bun deocamdata si asta ma intristeaza.
luminita
24/04/2012 at 12:26 am
Cum i-am zis si lui Marius, la partea legata de Venetia eu as fi zis si de faptul ca un alegator ar trebui sa-si poata exprima votul deschis, public, in vazul tuturor. Nu e obligatoriu sa fie secret chiar deloc.
Anonimitatea e necesarea pentru a proteja pe cei care nu au curajul sa spuna deschis care e optiunea lor de frica unor atacuri ulterioare. Insa unii chiar vor sa spuna cu cine au votat si nu se tem de consecinte. E cazul votului secret in parlament cand unii arata ce bila introduc in urna, chiar daca nu sunt obligati sa o faca.
Un cetatean ar trebui sa aiba si el aceasta varianta. Ar trebui sa te poti exprima public, chiar si cu 1 luna inainte de alegeri. Iar comisia sa tina cont de alegerea ta.
John Galt
24/04/2012 at 5:09 am
Marius e si el de acord: „garantarea, dar nu băgarea pe gît. Similitudinea ar fi cea cu dreptul de proprietate. Dreptul de proprietate este garantat, dar nu ţi se interzice înstrăinarea proprietăţii decît dacă proprietatea e sub sechestru, numai anumitor bunuri, şi numai cu patalama de la jude. Băgîndu-se acolo unde nu-i fierbe oala, Comisia de la Veneţia recomandă un sechestru general asupra secretului votului.”
John Galt
24/04/2012 at 5:11 am
Buna Dimineata,
Postare noua!
huniad
24/04/2012 at 7:26 am
Subscriu cu toata inima pentru votul prin corenspondenta dar atentie ;toti acesti oameni care vin din fostul fsn si chiar din fostul partid comunist prin familiile din care provin, au fost numiti si nu alesi datorita neprezentarii la vot sau celor care numara voturile.
De aceea nu s-a dorit punctul 8 Timisoara si vorba bancului mai rasfirati ,baieti mai rasfirati.
Sibani Titi
24/04/2012 at 8:57 am
[…] găsiți în Pozitia Politeia fata de votul prin corespendenta: in completarea celor scrise de Marius Mistrețu (…. Like this:LikeOne blogger likes this […]
Susțin votul prin corespondență « Dictatura justitiei
24/04/2012 at 10:01 am
Bună dimineața !
Am scris și eu așa cum am promis.
http://dictaturajustitiei.wordpress.com/2012/04/24/sustin-votul-prin-corespondenta/
dictaturajustitiei
24/04/2012 at 10:04 am
Buna Dimineata,
Multe multumiri 🙂
huniad
24/04/2012 at 10:07 am
Mulțumesc pentru răspuns. E un semn de bun simț dar susțin votul prin corespondență încă de când a fost propus.
Am considerat că argumentele aduse de cel care a scris articolul sunt corecte și mai bine exprimate decât aș fi făcut-o eu. Mă confrunt cu o lipsă acută de timp, nu știu cum faceți față, și apreciez întotdeauna calitatea articolelor de pe ” Politeia ” unde aș fi poposit mai des dacă aș fi primit articolele.
Carmen Amza
dictaturajustitiei
24/04/2012 at 10:32 am
Cu placere,
Stimata doamna, daca doriti puteti primi toate postarile prin abonare la fluxul RSS de la Politeia 🙂
huniad
24/04/2012 at 10:44 am
Buna ziua,
Subscriu. Si am dat mai departe deputatului ales in colegiul meu.
O zi minunata tuturor
Radu
24/04/2012 at 1:06 pm