Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Monumentul intelectualului anonim

Izgonirea lui Cristian Preda din PDL a starnit dezbateri si a introdus inca o data in agenda publica romaneasca subiectul numit generic “rolul intelectualului in viata politica”. Bineinteles ca nici eu nu m-am putut abtine sa nu scriu ceva despre acest eveniment, care tinde sa se fâsâiască la fel de rapid si asemanator tuturor temelor de substanta in politica damboviteana. Au excelat in expunerile publiciste colegii de la Contributors, unde am reusit sa citesc doua articole foarte bune, unul corect si o compunere de clasa a X-a la un liceu mediocru. (“Intelectualii în maşinăria politicii” a dlui Dancu, “Intelectualul şi imaginea lui” a dlui Andrei Oisteanu, “Moarte intelectualilor” semnat de dl Adrian Papahagi si in sfarsit, o compunere semnata de dl Radu Herjeu, numita “Mai uşor cu intelectualii pe scări”). Bineinteles ca articolele care mi-au placut au fost semnate de dl Adrian Papahagi si dl Andrei Oisteanu si compunerea sub-mediocra a apartinut dlui Radu Herjeu.

Intrebarea care pluteste si poate nu prea a fost abordata consistent a fost cea a necesitatii participarii intelectualului in viata politica, adica, este necesara o participare activa a intelectualului in politica? Dl Ungureanu, premierul tuturor romanilor, crede ca da! Din Aula Academiei Romane, MRU le-a transmis intelectualilor sa se indrepte spre politica si administratia centrala si locala. Eu zic ceea ce bunicul meu a intrebat acum multi ani – “bine, bine, intelectual e in regula, dar ce meserie are?” parerea mea ca aceasta ramane intrebarea cardinala in aceasta discutie.

Un intelectual poate participa activ in viata politica la modul in care si un tamplar poate participa. Acum, intrebarea ar fi cine este intelectual, pentru ca definitia larga include multe meserii, de la avocat si pana la medic chirurg. Din punctul meu de vedere, intelectualul este cetateanul care isi continua procesul de cercetare si intelegere a domeniul profesional cu care se ocupa si /sau a domeniilor adiacente la ocupatia lui de baza.

O parte din intelectualii pe care ii cunosc si pe care ii cunoasteti si voi sunt profund dependenti de toanele ocârmuirii sau a cercurilor care inconjoara autoritatile guvernante.  Intotdeauna ma intreb daca Baruch Spinoza ar fi reusit sa devina un simbol intelectual pentru  zecile si poate sutele de generatii care l-au urmat si il vor mai urma daca nu ar fi fost un bun şlefuitor de diamante (si nu de lentile asa cum se crede)  – cert nu! Spinoza nu a facut un ban toata viata lui din mintea lui sclipitoare. Dar François-Marie Arouet, adica marele Voltaire, el ar fi ajuns la noi prin scrierile lui stralucite daca nu ar fi capatat protectia Doamnei de Pompadour si prin ea nu ar fi primit postul de istoriograf si mai tarziu membru al Academiei Franceze sau si mai important pentru cariera lui prietenia si protectia lui Frederic cel Mare (Frederic al II-lea al Prusiei)? A sacrificat ceva Spinoza pentru opiniile lui? Enorm, mai toata viata materiala. A sacrificat ceva Voltaire? Da, dar la inceputuri, mai tarziu o data adoptat de o parte din centrele de putere, forta critica a lucrarilor lui devine  uneori atrofiata pana la oportunism.

Bineinteles ca as fi putut gasi exemple mult mai facile si mai reprezentative in lumea noastra aici si acum, am preferat sa ma folosesc de exemple istorice pentru a diminua impactul critic. Sa te fereasca Dumnezeu de furia verbala a intelectualilor, micimea lor sufleteasca de alte ori, si in special de invidia lor nelimitata.

Aprecierile nu pot fi colective si nici acuzele sau injuriile. Nu poti ataca pe toti tamplarii pentru ca mobila pe care ai cumparat-o este de proasta calitate si nici pe toti mecanicii, pentru cel care nu ti-a reparat masina cum trebuie.

In concluzie, propun sa ridicam un “Monument al Intelectualui Anonim”, unde fanii intelectualismului politic sa poata depuna jerbe de admiratie de fiecare data cand un intelectual este “jertfit” politic sau celor care ii urasc pe intelectuali vor putea dansa imprejurul cartilor lor fumegande.

Pe Politeia Europeana puteti citi: O lecţie de istorie: Sarajevo după 20 de ani

Written by Theophyle

05/04/2012 la 3:48 pm

143 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salut 🙂
    O impresie
    In anii 95 si prelungit pina acum, politicienii liberali erau selectati din rindul profesorilor de scoala generala sau liceu, al avocatilor obisnuiti oameni cu studii umaniste.
    Erau foarte putini oameni de afaceri – surprinzator pentru mine.
    Si neplacut totodata, pentru ca oamenii de afaceri aveau o independenta financiara si, imi imaginam eu nu sunt veniti pentru o imbogatire rapida, flaminda cum era pletora de profesorasi deveniti oameni bogati ulterior.

    lastnightmusic

    05/04/2012 at 4:02 pm

    • sau contabili de cooperatie, unii si poeti in timpul liber

      intamplator

      05/04/2012 at 4:04 pm

    • Salut TDS,
      Cred ca ai dreptate si pornind de la asta vedem exact care este starea elitelor noastre – Nivel de scoala generala 🙂

      Theophyle

      05/04/2012 at 4:07 pm

      • Da, In plus ca ma asteptam ca aceste personaje sa se potriveasca cu Partidul Social Democrat al lui Sergiu Cunescu fost al lui Titel Petrescu – adica o social democratie onorabila. (Am cunoscut un fost director de banca batrin cu origini taranesti care considera social democratia ca fiind cea mai apropiata de viziunea sa )

        lastnightmusic

        05/04/2012 at 4:12 pm

  2. buna ziua
    as adauga o definitie a intelectualului propusa de un inginer,azi in dilema veche( ed tiparita): propunerea facuta dupa ce a citit ce a scris dl plesu sapt trecuta,unde inginerii nu erau considerati intelectuali:
    ” intelectual este acea persoana care munceste mai mult cu capul decit cu bratele”
    e simpla,e ” inginereasca” dar nu e de lepadat

    intamplator

    05/04/2012 at 4:03 pm

    • Salut Intamplator,
      deci pianistii nu pot fi intelectuali si nici inginerii petrolieri si nici macar aia aeronautici sau navali, care muncesc cu mainile cat cuprinde. Nu cred ca inginerul respectiv ar fi un mare intelectual in definitiile lui 🙂

      Theophyle

      05/04/2012 at 4:09 pm

      • buna ziua
        nu sunt de acord: orice inginer munceste muuult mai mult cu capul decit cu miinile-nu mai zic de chirurgi-
        cit despre pianisti,daca nu ar procesa cu capul ….ar fi toti la fel de pianisti ca vosganian

        intamplator

        05/04/2012 at 4:12 pm

    • Hai, intimplator sa iesim din capcana asta. Este cam a 5-8 a postare in care e vorba de intelectuali si ne cantonam doar in a defini ce este intelectualul 🙂 Sper ca vom vorbi si despre rolul lui 🙂

      lastnightmusic

      05/04/2012 at 4:15 pm

      • rolul lui l-a definit hasdeu ,cind a impinzit satele cu scoli si biblioteci si le-a spus invatatorilor sa ” lumineze” taranii;

        intamplator

        05/04/2012 at 4:19 pm

        • As zice ca exact asta a dus la nevoia redefinirii conceptului de „intelectual”.

          Radu

          05/04/2012 at 4:22 pm

  3. Salut,

    Pana la urma cred ca e vitala o redefinire a conceptuluide „intelectual”. Daca la originile utilizarii acestui termen era relativ usor sa separi intelectualii de restul lumii, acum pare a fi mult mai greu. Chiar si definitia data in postare, „intelectualul este cetateanul care isi continua procesul de cercetare si intelegere a domeniul profesional cu care se ocupa si /sau a domeniilor adiacente la ocupatia lui de baza” este oarecum limitativa. Este un contabil (ca profesie) care are success ca poet un intelectual? Este un strungar cu inventii in domeniul strunjirii un intelectual?

    Radu

    05/04/2012 at 4:14 pm

    • Exact ce spuneam mai sus 🙂 …..

      lastnightmusic

      05/04/2012 at 4:16 pm

      • Ca sa vorbim despre rolul unei entitati intr-un proces ar trebui sa ii cunoastem intai definitia. Parerea mea 🙂

        Radu

        05/04/2012 at 4:17 pm

        • Buna ziua!
          Sunt de aceeasi parere.

          miki

          05/04/2012 at 4:20 pm

        • Salut Radu,
          pe mine nu prea ma intereseaza definitia enciclopedica a intelectualului. Nici macar nu ma intereseaza intelectualismul lipsit de implicare politica. Scriam acum trei zile o definitie a intelectualului iumplicat civic si politic:

          Misiunea intelectualilor implicati constă în relevanta atitudinilor lor fata de problemele societăţii, formularea unor mesaje valabile si clare, emiterea de idei şi provocarea unor dezbateri, care să ofere cetateanului cât mai multe variante de interpretare a unui fenomen politic, social, economic sau cultural. El trebuie sa fie clar si fara echivoc in opţiunile lui pentru a nu manipula, evitându-se astfel logoreea exhaustivă, confuziile şi erorile. Asumarea ideilor lui trebuie sa fie totala si fara cotitura, politicienii au dreptul de a negocia, intelectualul implicat, NU!.

          Theophyle

          05/04/2012 at 4:21 pm

          • Daca e sa privim intelectualitatea predominant prin prisma utilitatii ei sociale, da, definitia ta mi se pare acoperitoare.

            Radu

            05/04/2012 at 4:24 pm

          • Salut, a fi fara echivoc inseamna a detine adevarul absolut, ori asta e o dovada de mare orgoliu, ca sa fiu decent. Asumarea totala conduce la ideea ca respectivul nu poate gresi, a nu negocia, idei, nu altceva, e pur si simplu o izolare.

            Definitia asta ma sperie. Este temelia pe care s-au creat toate dictaturile, siguranta absoluta in adevarul propriu. Care in zilele astea complexe e o dovada de inadecvare. Sper ca nu am fost prea dur.

            newsmix

            05/04/2012 at 5:16 pm

            • Salut newsmix,
              nu vad de ce ar conduce la o dictatura –

              Asumarea ideilor lui (ale intelectualului) trebuie sa fie totala si fara cotitura, politicienii au dreptul de a negocia, intelectualul implicat, NU!.Daca un politician are o scala de miscare si are o serie de optiuni alternative, un intelectual nu poatre avea, sau e laie sau balaie 🙂 Ambivalenta duce la situatia statica in care ne aflam (nu noi, ci in general, democratiile liberale) Nu vad unde este aici dictatura, chiar nu!.

              P.S poate nu am fost clar. Cand am vorbit de asumarea ideilor m-am referit la asumarea personala ( a intelectualului) care intr-o situatie similara fara ca niste conditii sa se fi schimbat dezvolta idei diverite. Pe scurt, combat oportunismul!

              Theophyle

              05/04/2012 at 5:26 pm

      • Am facut-o aici de citeva ori
        Considera din start ca o cunosti si mergi mai departe, (daca nu o cunosti cauti dexul online, sau te abtii sa vorbesti despre ce nu stii )

        Altfel la urmatoarea postare „Rolul intelectulului ” intervetiile vor fi de tipul
        Nanana neicushorule ia sa vedem intii ce este intelectulalui ?
        Si daca avem timp vorbim si ce vrea intelectualul 🙂

        lastnightmusic

        05/04/2012 at 4:23 pm

        • Cum am zis, definitia acceptata a intelectualului mi se pare oarecum depasita, necorespunzatoare contextului modern. Asa ca nici definitia din dex nu ma multumeste. Oricum, cu voia gazdei, hai sa ne rezumam la definitia data prin prisma implicarii civice/politice.

          Radu

          05/04/2012 at 4:27 pm

  4. bunä,
    vosganian, si-a pus capul la contributzie, cand inpreunä
    cu täriceanu, au furat banii din bugetul tzärii.
    si curtea de conturi a verificat, nu aveau acoperire,
    dar culmea, nici o institutzie nu s-a sezizat, dece?????

    theo- nona

    05/04/2012 at 4:26 pm

  5. Pai in politica de obicei sunt numai oameni cu studii.
    Chiar si cei de stinga, socialistii, comunistii, bolsevicii sunt condusi de astfel de oameni.
    Lenin, Trozky, Kamenev , Buharin nu era niciunul muncitor la baza.
    Am citit ca in primul comitet central la PCBolsevic din cca 20 de persoane era numai un fost muncitor . Restul erau ginditorii cu capul 🙂

    lastnightmusic

    05/04/2012 at 4:35 pm

  6. sal`tare tutulor,
    daca va inhamati careva le ridicarea monumentului intelectualului anonim ma ofer sa va livrez marfa pentru partea sapata in pamint a postamentului.
    Doar citiva dintre cei ce se cred `telectuali si merita participarea in mortarul postamentului.
    – poetul Florin Iaru;
    – marele prozator iesean Liviu Antonesei;
    – prozatorul razvratit Cristian Teodorescu;
    – fostul poet devenit canalist politic Emil Hurezeanu;
    – criticul literar, acum in concediu de creatie, Costi Rogozanu;
    – poetul Mircea Dinescu si, cu voia sa, poetu` Sorin Ovidiu Vintu.
    Scriind cele de mai sus imi dau seama ca fac un sacrilegiu si nedreptatesc multe zeci de intelectuali veritabili, care chiar isi merita numele prin ceea ce fac.
    Dar e nevoie si de mortar si de unii care sa-l amestece si sa-l care.

    victor L

    05/04/2012 at 4:39 pm

    • Salut Victor,
      Platon scria ca poetii trebuie alungati din cetate. Deci in cazul relevat de tine, eu sunt Amicus Plato

      Theophyle

      05/04/2012 at 4:44 pm

    • L-ai uitat pe poetul Marko Bela, care a primit 100.000 euro gen de la un om de afaceri, ca aconto la o carte de poezii. 🙂

      macgregornews

      05/04/2012 at 6:49 pm

  7. Si in management exista notiunea Knowledge Worker – (Druker are o carte interesanta tradusa si in romaneste, ) El se canalizeaza pe activitati care nu sunt in rutina a carui munca nu poate fi masurata in ore sau bucati produse ci doar in promisiuni onorate: te-am vindecat, te-am eliberat din puscarie, ti-am adus partidul la 21% Intre timp ei stau de vorba, citesc, trag sfori, 🙂 Sunt cei de la birou despre care muncitorii din curte spun ca sunt aia care beau cafele si fac curte la secretare 🙂

    lastnightmusic

    05/04/2012 at 5:06 pm

  8. Practic: 🙂 Ei bine acum un intelectual la treaba – Sociologul Sebastian Lazaroiu care este intelectual caci nu se rezuma la sociologia ci isi baga codita si in influentarea politica 🙂 http://www.hotnews.ro/stiri-11922424-efecte-avea-intentia-anuntata-mru-implica-intr-constructie-politica-sociologul-sebastian-lazaroiu-discuta-online-cititorii-hotnews-joi-ora-14-00.htm

    lastnightmusic

    05/04/2012 at 5:18 pm

  9. Iata un alt exemplu de intelectual : MRU care cauta si gaseste solutii in locuri in care palmasul Boc nici cu gindul nu ar gindi 🙂 http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11924464-premierul-mihai-razvan-ungureanu-discutat-ion-tiriac-palatul-victoria.htm

    lastnightmusic

    05/04/2012 at 5:22 pm

    • Face si el ce poate, in primul isi cauta si el sustinatori si prozeliti. Asta Boc si dobitocii lui nu au stiut. Ei inca mai cred ca le stiu pe toate. Din nefericire cunosc multi din astia!

      Theophyle

      05/04/2012 at 5:37 pm

    • Unii au primit sarcini, ca mai nou la orice stire cu MRU primii 10 postaci ii dau cu vindutul tarii si alte prostii din astea. La stirea asta au ajuns la concluzia ca MRU este mafiot si securist ca numai asta putea fi motivul intilnirii cu Tiriac, cica alt arhicunoscut mafiot si securist. Singurii nesecuristi sint evident, apropiatii lui Felix.

      Aha

      05/04/2012 at 6:17 pm

  10. Theophyle,
    semnalez un furt si, totodata, un semn clar ca Hotnews citeste Politeia.
    Ieri am scris aici un banc. Dar eu l-am modificat introducind in ecuatie „ginerele si soacra” in loc de „sotul si sotia” cum era originalul care circula pe internet.
    Dovada:
    http://life.hotnews.ro/stiri-fun-11919428-bancul-zilei-grea-decizie.htm

    victor L

    05/04/2012 at 5:27 pm

    • Victor,
      daca ai sti cati jurnalisti fara inspiratie „ne citesc” in fiecare zi ai inrtelege ca suntem destul de cititi 😆

      Theophyle

      05/04/2012 at 5:35 pm

  11. Ziua buna la lumea buna.

    mishu jamie

    05/04/2012 at 5:56 pm

    • Salut mishu 🙂

      Theophyle

      05/04/2012 at 6:23 pm

  12. Buna ziua,
    la B1 mare meci pe teme economice intre Blanculescu si marele specialist in economie Liviu Voinea. Ultimul face praf politica economica a guvernelor Boc si MRU, dar Blanculescu ii da lectii de economie, recesiune etc.

    cedric

    05/04/2012 at 6:10 pm

    • Salut cedric 🙂
      Voinea, omul zilei. Un bou!

      Theophyle

      05/04/2012 at 6:23 pm

      • nu theophyle! (dupa buna ziua) Voinea este un stipendiat (chiar in sens abject) al bosilor sindicali. In aceasta cheie orice spune capata sens (evident sens sindical).

        cinic

        06/04/2012 at 4:25 pm

  13. Salut! 🙂

    Voinea e idolul redistributionistilor care urla „justitie sociala” si vor „impartirea”echitabila. Casandra il cita la greu.

    Cetatean

    05/04/2012 at 6:31 pm

    • Da.
      Vestea buna ar suna la mine sa vad porcu pradator de tara in inchisoare pe timp indefinit si cu avere confiscata pentru ca sa-l urmeze imediat intreaga lista ce vine dupa el.
      Doar „Vise-taica”?…

      A A

      05/04/2012 at 6:49 pm

      • Vise, maica, vise…. 👿

        luminita

        05/04/2012 at 7:32 pm

        • @luminita 🙂

          Poate tot pune unul mana pe el intr-o zi cu aceleasi simtiri ca ale mele…

          A A

          05/04/2012 at 9:20 pm

    • Atunci va fi o sentinta ….politica. Precis asa va zice Bombonel.

      cedric

      05/04/2012 at 6:49 pm

      • cedric el o sa zica chiar dac judecatori ar fi sfinti!

        Theophyle

        05/04/2012 at 6:52 pm

    • Salut C 🙂
      Asta ar fi o veste buna daca o interpretezi optimist in felul in care il interpretezi tu. Posibilitatea pesimista ar fi ca sa-l achite pentru posibilitatea de a participa la locale ca ajutor principal primarilor USL.

      Theophyle

      05/04/2012 at 6:51 pm

      • o vrea sa candideze primar la Cornu? :))

        mishu jamie

        05/04/2012 at 6:59 pm

      • Salut! 🙂

        M-am gindit si la asta, insa eu sunt funciarmente optimist. Asa m-am nascut 🙂

        Cetatean

        05/04/2012 at 6:59 pm

  14. Eu consider ca este destul de dificil sa definesti in zilele noastre un intelectual.
    Incadrarea automata in categoria intelectualilor a unora care au absolvit o facultate sau o universitate, fie ele tehnice sau umaniste, cu licentzele si masteratele si doctoratele ulterioare absolvite cu brio, nu consider ca este expresia corecta a intelectualismului.
    Asa cum nici cei care au citit biblioteci intregi si inca mai citesc nu pot fi toti considerati intelectuali autentici.
    Unii sunt avizi de citire, dar nu sunt capabili sa emita o idee interesanta si buna de pus in aplicare.
    Altii nu au mai citit de o suta de ani o carte din literatura universala, dar devoreaza studiile de specialitate care se refera la activitatea lor si sunt conectati non-stop la realitati si capabili sa gandeasca si sa ia deciziile potrivite conjuncturii…
    Cred ca ceea ce Theophyle a vrut sa spuna se refera strict la intelectualul roman implicat in politica, o categorie aparta si interesanta.

    luminita

    05/04/2012 at 6:45 pm

  15. cool!

    mishu jamie

    05/04/2012 at 6:47 pm

    • mersi, mishu! 😆
      erata pentru eroarea de greseala din final–-„categorie aparte”. 😉 😀

      luminita

      05/04/2012 at 7:22 pm

  16. Dan Diaconescu: intelectual sau nu?

    macgregornews

    05/04/2012 at 6:52 pm

    • Dan Diaconescu este un hot si un santajist!

      Theophyle

      05/04/2012 at 7:03 pm

    • Recunosc ca ma uitam la OTV acum multi ani, la orele tarzii din noapte cand celelalte posturi dadeau reluari iar eu n-aveam somn.
      DDD nu are nici cea mai mica scrijelitura de intelectualism. Este o hahalera autentica.

      luminita

      05/04/2012 at 7:26 pm

  17. se mai spune, este un interlop ce a spälat bani pt, vantu
    si voiculescu, si prin interpusi a fäcut escrocherii.

    theo- nona

    05/04/2012 at 7:19 pm

  18. Si nu uitati de episodul III despre cazul Panait scris de prietenul Bascaliosul la Nora in gradina.

    http://noradamian.wordpress.com/2012/04/05/cazul-panait-standard-de-lucru-in-%E2%80%9Ecooperativa-avantul3/

    😆

    Cetatean

    05/04/2012 at 7:25 pm

  19. Seara buna
    Citind profund comentarile 🙂 remarc discutii fara „sare si piper” . Adica fara elementele care asigura dezbateri zbuciumare , infocate si patimase .
    Ca urmare , fiind primul telectual din masa de intelectuali dar de la coada numarat 🙂 , intervin si eu cu intrebari .
    – Telectualii lor sint mai buni decit telectualii din tabara opusa ?
    – Cine are nevoie in partidele romanesti de intelectuali cu coloana vertebrala ? Aduc aminte ca si raposatul Paunescu era un telectual 🙂 aproape „de renume mondial ” iar inchinarea perpetua a demonstrat ca nu ideile sint cheia succesului in viata ci limba . Sau poate gresesc ca opincar troglodit , reactionar si emigrant ? 🙂

    stefan60

    05/04/2012 at 7:32 pm

    • Salut Stefan,
      Ai turnat si sare si piper. E OK. In mare, ai dreptate 😆

      Theophyle

      05/04/2012 at 7:41 pm

  20. Salut!

    Telectualii din tabara opusa nu sunt telectuali.
    Iar din tabara prezenta cei mai telectuali sunt Blaga, Udrea si Prigoana.

    Cetatean

    05/04/2012 at 7:45 pm

    • Salut @cetatean
      Telectualii sint mereu telectuali . Destul sa privesti aparitile lor in televiziune . De aici si denumirea de telectuali . 🙂

      stefan60

      05/04/2012 at 8:01 pm

  21. Avem un nou membru in CSM.

    „Prin Hotararea Senatului se valideaza domnul procuror Bogdan Gabor ca membru al Consiliului Superior al Magistraturii, pentru un mandat care va expira la data de 6 ianuarie 2017”.

    Omul a fost ales in ianuarie, insa abia acum l-a validat Senatul.

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11156111-alegeri-csm-procurorul-bogdan-gabor-fost-ales-csm-reprezentant-parchetelor-langa-tribunale.htm

    Cetatean

    05/04/2012 at 7:50 pm

    • E de bine?

      luminita

      05/04/2012 at 8:17 pm

      • habar nu am, 50-50.

        Cetatean

        05/04/2012 at 8:27 pm

  22. Dand refresh la pagina mi-a sarit iar in ochi titlul postarii.
    Cred ca intelectualului roman i s-ar cuveni un monument cu efigia „Monumentul intelectualului politic roman”,
    cam in aceeasi cheie cu „Monumentul eroului sovietic necunoscut”.
    Bineinteles ca jerbele de flori si cuvantarile pioase nu vor lipsi , nici la unii, nici la altii.

    luminita

    05/04/2012 at 8:10 pm

  23. Citesc ca primarul chirurg a Bucurestiului a prezentat „maretele realizari” a domniei sale . Ma poate lamuri cineva ce e aia „autostrada suspendata” , marea investitie nerealizata din madatul acestui telectual ? Nu stiu serios ce inseamna autostrada suspendata . Nu am avut ocazia sa vad asa ceva .

    stefan60

    05/04/2012 at 8:11 pm

  24. Multumesc @luminita
    Asta si portul la Dunare mai lipseau Bucurestiului . In rest aveau de toate . 🙂

    Off topic
    Ultima lovitura a nenorocitilor de capitalisti data micutei tarisoare mioritice .
    http://www.adevarul.ro/financiar/Erik_Jan_de_Vrijer_va_fi_noul_Jeffrey_Franks_al_Romaniei_0_676732688.html

    UN OLANDEZ . 😆 😆

    stefan60

    05/04/2012 at 8:17 pm

    • Cat ma bucur si eu 🙂
      Cate un Olandez la control ne trebuie la toate „sectoarele de activitate” si „ramurile” coruptiei si politicii

      A A

      05/04/2012 at 8:59 pm

  25. Intr-adevar, asta e intrebarea:
    – hotii nostri sint mai prosti decit ai lor?
    http://www.corriere.it/politica/12_aprile_05/bossi-consiglio-lega-belsito_95da7dca-7ef9-11e1-a959-e67ffe640cb1.shtml

    victor L

    05/04/2012 at 8:21 pm

    • Salut @victor L
      Bossi a demisionat din functia de secretar federal al partidului si a fost numit presedinte a aceluiasi partid . 🙂
      PS . Nu exista nici o actiune penala sau de cercetare judiciara ( cel putin pentru moment ) a acestui om . In ochiul ciclonului sint ceva subalterni , casierul sef a partidului , fiul si o alta doamna senator . Si in cazul acestor persoane nu se stie ce este efectiv adevarat si ce e pura inventie ziaristica . Rabdare . 🙂

      stefan60

      05/04/2012 at 8:30 pm

    • Salut, victor L!
      Cosa fai? leggere i giornali italiani?

      luminita

      05/04/2012 at 8:36 pm

      • 😆

        stefan60

        05/04/2012 at 8:39 pm

  26. Hai ca il iau la scuturat pe Mazare, au intrat procurorii pe firul off-shore-ului din Cipru.

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/off-shore-ul-cipriot-al-lui-mazare-anchetat-de-departamentul-antifrauda-975426.html

    Cetatean

    05/04/2012 at 8:34 pm

    • Cetatean,
      daca DNA-ul ar intra de-adevaratelea in mafia lui Mazare, cel putin 10 procente de la PSD s-ar duce in jos.

      luminita

      05/04/2012 at 8:54 pm

      • deocmdata e DLAF-ul, e ca vorba de fraude cu fonduri europene, insa ai rabdare 😉

        Cetatean

        05/04/2012 at 9:01 pm

  27. luminita,
    nu stiu limba macaronarilor.
    Stirea am luat-o de pe hotnews 😉 si am zis sa-i dau un ghiont lui stefan60 😛

    victor L

    05/04/2012 at 8:41 pm

    • Adica de acolo de unde ai vazut ca am comentat stirea . 🙂
      Spionule . 😆

      stefan60

      05/04/2012 at 8:44 pm

    • victor,
      lasciarlo solo su Stefano, lui è nostro amico. 😆

      luminita

      05/04/2012 at 8:49 pm

  28. Despre intelectuali e vorba?
    Citeva versuri din Romania literara:
    „cele mai frumoase
    fraze despre femei
    le-au scris un impotent român
    şi un homosexual american”

    victor L

    05/04/2012 at 9:05 pm

    • Sunt curioasa sa aflu ce parere are poietul F: Iaru despre asta si apoi ma pronuntz. 😛

      luminita

      05/04/2012 at 9:09 pm

  29. am reusit sä mä enervez cumplit, a fost la tvr. pipi, nemernicä
    si gretzoasä, ce a vorbit ca si ponta, dar exact aceleas texte.

    theo- nona

    05/04/2012 at 9:06 pm

  30. Daca luam definitia telectualului ca fiind omul care castiga bani fara sa dea la sapa, Dan Diaconescu intra in categoria „domnilor”, dupa cum le ziceau taranii cu respect, in perioada modernizarii Romaniei. ESTE o parte din societatea romaneasca, si cred ca merita studiat fara prejudecati.

    Unii studiind otravuri au descoperit medicamente.

    Cum reuseste tipul asta? De ce il vizioneaza pensionarii sau ce categorii sociale se uita la el?

    Parerea mea este ca intrebarile cele mai insolite pot scoate la iveala cele mai interesante revelatii.

    macgregornews

    05/04/2012 at 9:11 pm

    • Pentru ca se adreseaza categoriei cu un nivel minim de educatie, celor care inca mai spera ca mai exista ceva inca nefurat, de pe vremea lui Ceausescu, care li se cuvine si lor si care o sa le pice din cer, din elicopterul lui DD…sau o sa vina cu postasul, cu curierul, cu cuponul de pensie….
      intelegi???
      E de plans.

      luminita

      05/04/2012 at 9:22 pm

    • @victor L
      Romania nu a negociat mare brinza in perioada premergatoare intrarii in UE . Au fost mai mult „in genunchi” acceptind cam tot ce propuneau astia de la UE .

      stefan60

      05/04/2012 at 9:26 pm

  31. eu nu cred ce scrie RL. eu il stiu altfel pe dl. Boc
    sunt special sztrecurate soparle sä-l defäimeze.

    theo- nona

    05/04/2012 at 9:18 pm

  32. Doua „bufnite” la Turcescu: AMP si Vlad Nistor.

    cedric

    05/04/2012 at 9:19 pm

  33. DD, nu este numai o otravä, deste ultimul gunoi;o scursurä istericä.

    si trebuie mentziona, „asa NU”

    theo- nona

    05/04/2012 at 9:21 pm

  34. @ stefan60,
    nu te contrazic.
    Atit: nu a fost Boc (nu ca ar fi negociat mai bine) negociatorul.
    El a fost beneficiarul, la fel si mostenitor al guvernarii Tariceanu. Pe cap cu criza.

    victor L

    05/04/2012 at 9:31 pm

  35. Seara buna 🙂
    La TvRinfo este Valeriu Turcan,in calitate de conultant politic, echilibrat. Sa speram ca este un nou inceput si in acest domeniu.

    mar

    05/04/2012 at 9:34 pm

  36. Invitatii lui Turcescu ii ridica osanale nerusinate lui Ponta. In plus, Nistor il defineste pe Antonescu – om politic penetrant!!

    cedric

    05/04/2012 at 9:51 pm

    • Constat ca rezisti 🙂

      mar

      05/04/2012 at 9:53 pm

    • Cum adica Adormescu e om politic penetrant?!?!

      luminita

      05/04/2012 at 10:04 pm

  37. a vorbi in acesti termeni e o aluzie dureroasa pentru cineva din PSD :mrgreen:

    Cetatean

    05/04/2012 at 9:53 pm

  38. Bun, foarte bun Valeriu Turcanu. Oare ptr. cine se pregateste?

    mar

    05/04/2012 at 9:55 pm

    • ii degajeaza mediatic terenul lui MRU.

      Cetatean

      05/04/2012 at 9:55 pm

      • te pomenesti ca demisia lui turcanu a fost de fatada, ca intr-un anumit moment dat drumurile „lor” sa se intersecteze cu proiectul MRU/PPDL…

        skorpion

        05/04/2012 at 10:00 pm

        • cred ca ai un feeling bun 🙂

          mar

          05/04/2012 at 10:03 pm

        • 😆 si intuitia mea zice la fel.

          luminita

          05/04/2012 at 10:06 pm

    • Da, intr-adevar are tzinuta … undeva pe finalul emisiunii a spus ca, in urma intalnirilor cu liderii locali PDL, atmosfera este relativ buna dar, acesti lideri si-au exprimat dorinta ca „centrul partidului” sa se exprime mai des, mai clar si sa aiba mesaje puternice in aceasta perioada de campanie.
      Acesta este un semnal ca cel putin el personal ia pulsul PDL-istilor din teritoriu.

      uitaroh

      05/04/2012 at 10:11 pm

      • Da, am remarcat si eu.

        mar

        05/04/2012 at 10:13 pm

        • Si chiar pare genul de om politic care se poate „misca popular”. 🙂

          uitaroh

          05/04/2012 at 10:35 pm

      • observatie decisiva oentru cine stie sa citeasca mersul politicii 😉 cind Turcan se duce in teritoriu, e semn ca omul stie si face multe.

        Cetatean

        05/04/2012 at 10:16 pm

  39. rabinul din Buhusi zice ca Skorpi stie sa citeasca atent presa 😉

    Cetatean

    05/04/2012 at 10:06 pm

    • culmea, ca am tras aceasta concluzie din cele scrise mai sus de catre voi privind emisiunea
      🙂

      skorpion

      05/04/2012 at 10:09 pm

      • deci esti inteligent,
        citesti tot ceea ce altii deja au scris inante de a deschide tu netul.,
        tragi concluzii rapide,
        emiti judecati de valoare in propozitii scurte, pe post de concluzii.
        Esti, sau nu, un intelectual de blog?
        Aceasta-i intrebarea. 😀 😀 P 😛 😆

        luminita

        05/04/2012 at 10:17 pm

  40. Patrunjel la Antena3.

    Cetatean

    05/04/2012 at 10:18 pm

    • Ei, nu ma-nebuni! Si nea Stevie s-a dus la domnu Gadea? dar ce magnetism are pastorul asta, de speriat CNA-ul, pardon, DNA-ul !

      luminita

      05/04/2012 at 10:23 pm

  41. Luminita 🙂
    Constat ca ai descoperit o noua definitie, intelectual de blog 😀

    mar

    05/04/2012 at 10:25 pm

    • mar,
      pai n-am dreptate? 😆

      luminita

      05/04/2012 at 10:33 pm

  42. Frunaverde: „USL va lua peste 50% la parlamentare”.

    Gadea inlemnit, nu ii vine a crede. Pune mina la gura si face pauza.

    Cetatean

    05/04/2012 at 10:27 pm

  43. Patrunjel asta are carisma, viziunea si inteligenta unei cizme de tractorist.

    Cetatean

    05/04/2012 at 10:28 pm

  44. Uitati aici un telectual de nadejde din tabara lui pocherila si-a tontului
    http://www.blogary.ro/2012/04/vosganian-cerea-spaga/

    A A

    05/04/2012 at 10:31 pm

  45. Oprescu la Gadea, acus.

    Cetatean

    05/04/2012 at 10:31 pm

    • Prigoana la Cristoiu.

      mar

      05/04/2012 at 10:44 pm

      • Bre, dar ce se reped toti pe sticla, ceva de speriat! 😯

        luminita

        05/04/2012 at 11:00 pm

  46. M-am uitat la Prigoana. Cred ca Oprescu se cam teme de gura lui, ca promite rezolvarea lucrurilor care ii preocupa pe bucuresteni: cainii maidanezi, siguranta cetateanului pe strada, piste pt biciclisti. Spune si multe prostii, dar , una peste alta, ameteste ascultatorul. S-ar putea sa aiba un staff de campanie inteligent, care deocamdata ii pregateste sloganul (ceva cu curatenia). Mi-amintesc ca Basescu a stat foarte bine dpdv al imaginii si sloganului in campanii. Poate se transmite ceva si la Prigoana.
    Eu as vrea sa castige pt ca a promis ca daca castiga se va imbraca in alb! As vrea sa-l vad in costum de ginere (sau mireasa mai degraba).

    cedric

    05/04/2012 at 10:59 pm

    • O sa fie devastatoare imaginea. Sincer, daca Nicusor Dan nu reuseste sper sa castige Prigoana.

      mar

      05/04/2012 at 11:07 pm

    • Eu il creditez pe Prigoana cu sanse.
      Orice s-ar spune despre desele lui recasatoriri cu Bahmu, are deja 2 copii cu ea si inca 2 de ,mai inainte.
      Are niste afaceri care nu au intrat sub incidentza incalcarii vreunei legi sau jurisdictii.
      Sa nu uitam ca Prigoana a fost deschizatorul de drum in televiziunea romaneasca in ceea ce a insemnat un post tv de stiri si comentarii 24 din 24.
      Numai gandindu-ma la rebutul de Lis, care a fost primar 4 ani si care de atunci se tine de pacanele si de satisfacut nevasta tanara la KaKatos Show-uri…nu mi se mai apleaca de Prigoana.
      Sper ca bucurestenii nu l-au uitat nici pe Halaicu.
      Si mai sper ca si cei care sunt dornici sa sustina un independent, numai din spirit de fronda,
      sa nu isi iroseasca votul.

      luminita

      05/04/2012 at 11:23 pm

  47. Oricum, numai Oprescu sa nu castige dar nu stim ce gusturi au bucurestenii!

    cedric

    05/04/2012 at 11:13 pm

    • cred ca bucurestenii chiar din simt al umorului il vor vota pe……………..prigoana, ca sa-l vada imbracat in costum alb.
      Deci la nivel de electoratului majoritar bucurestean (nu cel elitist, intelectual, bla-bla) chestiuta asta nostima (costum alb) este o gaselnita inteligenta….care aduce niscaiva voturi

      skorpion

      05/04/2012 at 11:17 pm

  48. luminita,

    un foarte bun primar ar fi si nicusor dan,
    29 de procese cistigate cu primaria Bucurestiului,
    om care vrea sa faca un oras respirabil din toate punctele de vedere

    skorpion

    05/04/2012 at 11:32 pm

    • dar fara sprijin mediatic!

      skorpion

      05/04/2012 at 11:35 pm

    • Skorpi, numai sa se iasa masiv la vot are sanse. Ar fi un lucru extraordinar, dar sunt sceptica.

      mar

      05/04/2012 at 11:35 pm

    • Din punctul meu de vedere voturile care vor merge catre Nicusor Dan nu ii vor da acestuia sansa de a deveni primar ci vor rupe din procentele celorlalti candidati. Atata tot.
      Dar asta va conta si se va contabiliza in defavoarea lui Oprescu sau a lui Prigoana.
      Tu, skorpion, ca cetatean al Bucurestiului, votezi cu Nicusor Dan din spirit de fronda?
      Esti convins ca nu iti irosesti votul dandu-i-l?

      luminita

      05/04/2012 at 11:49 pm

      • luminita,
        numai din spirit de fronda nu-l votez pe N.Dan (nu prea sint genul de frondos 😛

        l-am descoperit in urma cu citeva luni si de atunci am tot citit despre el sau interviuri cu el….stiu ca s-ar putea sa fie un vot irosit, dar in jurul meu tinerii tot pe el il vor vota….si stiu ca omul acesta chiar ar fi capabil sa faca ceva pentru Bu.

        skorpion

        05/04/2012 at 11:52 pm

        • skorpion,
          din spirit de fronda inseamna a-i da votul unuia care va cumula cu tot cu tine si familia ta 3.000 de aderenti desi lui ii trebuiau 3.000.000. ca sa castige podiumul.

          luminita

          06/04/2012 at 12:06 am

  49. @mar,
    nu cred ca nicusor dan are sanse!

    are nevoie de 35.000 de semnaturi, auzi, 35.000 de semnaturi ca sa poata candida, iar in urma cu citeva zile avea doar cca 9000….si este infiorator de greu sa aduni semnaturi….

    skorpion

    05/04/2012 at 11:45 pm

    • skorpion,
      deci vezi?
      Nicusor Dan nici nu are semnaturile adunate pentru a-si depune candidatura.
      Ca sa nu mai spunem ca nu are empatia electorala care sa ii asigure castigarea Primariei.
      Tu , si altii, va irositi votul cu el, iluzionandu-va,
      in loc sa il votati pe cel cu sanse de a-l trimite acasa pe Oprescu.

      luminita

      05/04/2012 at 11:57 pm

  50. Sorin Frunzaverde (PNL): Statul politienesc sufoca Romania

    minca-l-ar dracu pe ticalos!

    sa dea o fuga pina in Rusia, sa vada acolo stat politienesc, chiar mare javra si canalie este burtaverde (theo-nona l-a botezat asa)

    in Rusia la ora actuala nu mai exista televiziuni private, toate au fost confiscate, luate cu japca de statul putinesc (vine de la ww.putin)

    skorpion

    05/04/2012 at 11:54 pm

  51. pot sa votez cu jigodia de oprescu, nu?
    :mrgreen:

    skorpion

    06/04/2012 at 12:00 am

    • skorpion,
      nu vreau sa te dezamagesc intristandu-te, te rog doar sa nu iti irosesti votul , in numele unei iluzii, dandu-i-l unuia pe care il stii deja perdant.Perdant din motive de semnaturi, de publicitate, de logistica, de multe..
      Cu ce te va bucura asta apoi? o sa spui uite, domnule, si io l-am votat pe cutare, din aia 3 % am si io o contributie cu zero virgula nustiucat….dar a castigat tot Pornescu.

      luminita

      06/04/2012 at 12:17 am

  52. ok,
    luminita, m-ai convins, il voi vota pe prigoana ca sa-l vad in costum alb de ginerica
    🙂

    gute Nacht!

    skorpion

    06/04/2012 at 12:08 am

  53. Ziceti sa votam cu gunoierul ca sa dam semnal in tara ca Bucurestiul iese din zodia USL ?
    Merita ?

    lastnightmusic

    06/04/2012 at 12:20 am

    • O mica corectie am, nu cu gunoierul ci cu colaboratorul fostei Salubritati.
      Ceea ce este cu totul si cu totul altceva. 😆

      luminita

      06/04/2012 at 12:33 am

  54. La noi, soarta intelectualilor se confunda cu soarta natiei ! Din cauza constringerilor sociale , intelectualii , in marea lor majoritate, si-au folosit inteligenta si cultura, in scopul propasirii personale intr-un deliberat oportunism politic. Oportunismul este o conditie universala, istoric vorbind, a intelectualului in societate.O parte dintre Intelectualii care au sustinut comunismul , dupa 89′, si-au pus cenusa in cap si s-au indepartat de viata politica. Intelectualii care au supravietuit puscariilor comuniste, au devenit prizonierii nenorocirii, fara a mai avea puterea sa priveasca la viitorul tinerelor generatii . Intelectualii in puterea virstei au gasit in media romaneasca un cimp de actiune profitabil, desi, constienti de desertaciunea , din punct de vedere intelectual, a jurnalismului in cotidian. Cu foarte putine exceptii, intelectualii aliniati politic sint blocati in erarhiile de partid sau ale puterii , fiind preocupati mai mult de interesele lor , decit de ideologie si doctrina , intr-un cuvint, fara preocupari de natura sa clarifice, conceptual , calea prin care, oferta politica a partidelor lor poate duce la propasirea nationala. Degringolada si confuzia doctrinara, din mediul politic, certifica lipsa de angajament a intelectualilor din partide.
    Din pacate, adevarul este ca, nu exista un nucleu de minti luminate care sa aprinda in constiinta generatiilor tinere scinteia care, in viitor, ar putea sa schimbe destinul natiei !!

    Sorin Muncaciu

    06/04/2012 at 1:25 am

  55. Buna Dimineata,
    Postare noua!

    huniad

    06/04/2012 at 7:46 am


Comentariile sunt închise.