Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

« Băga-mi-aş în intelectuali! »

De cand lumea si pamăntul, intelectualii in majoritatea lor au fost implicati in treburile societătilor in care au trait. De la scribul lui Hammurabi si pana la Baruh fiul lui Neria,  scribul lui  Ieremia (Ier. 36:4), de la Niccolò Machiavelli si până la Albert Speer si in sfărsit de la Václav Havel până la Ion Iliescu, toti si-au servit cetatea, unii cu credintă si dragoste altii din interes, oportunism si dorintă de putere.

Pe timpul raposatului dictator, lucrurile au fost simple. Intelectualul facea parte din structura tripartita a societatii socialiste multilateral dezvoltate, “muncitorime – ţărănime – intelectualitate”, bineinteles ca de fapt niciodata nu a fost asa si bineinteles ca intelectualul comunist era unul anchilozat, total dependent de organele conduse de niste oameni care s-au dezvoltat cu un dispret total de multe ori justificat fata de acestia. In societatea ”multilateral dezvoltata”, guvernata dupa principiile “socialismului stiintific”, definitia a fost clara: intelectualul era posesorul unei diplome universitare, aspect legat direct de existenţa unui loc de muncă necesar exercitării unei meserii de tip intelectual. Putem sustine fara probleme ca intelectualii formau o clasă socială, rol din  care putea fi decazuti in clipa cand incercau cea mai mica miscare spre o independenta de gandire care nu servea tezele curente ale partidului.

Dupa ’89, majoritatea intelectualilor anchilozaţi si-au urmat noii stapani tinandu-se cu putere de pulpanele noului bazileu rosu, i-am intalnit in ultimele postari devenind elitele blestemate ale noii-vechi oranduiri. S-a intamplat insa si altceva. O mica parte din cei tacuti sau chiar anchilozatii fostului regim nu au migrat spre noul bazileu rosu, au hotarat sa se caţere pe meterezele noii cetati in devenire. Din acea clipa imaginarul popular al solidarităţii dintre intelectuali, ţărani şi muncitori a fost fracturat de lozinca-şoc “Moarte intelectualilor!”, scandată la un miting al susţinătorilor Frontului Salvării Naţionale (FSN). Din acea clipă, termenul de intelectual a început să fie stigmatizat de majoritatea şi sinonim cu opoziţia politică, semnificând acea persoană care obişnuieşte să critice deschis puterea politică postcomunistă, pe fundalul apariţiei clivajului majoritate-opoziţie. Asa s-a nascut pentru prima data in Romania postdecembrista intelectualul implicat!

Intelectualul implicat şi-a continuat “cariera” pe aceasta traiectorie, odată cu fondarea Alianţei Civice şi, mai târziu, a Partidului Alianţa Civică, formaţiune ce i-a reunit cu precădere pe cei cu diplome universitare şi care nu s-au regăsit prinsi de pulpana bazileului rosu. Ajunsi la putere, acesti oameni s-au aflat din nou in fata celor care au migrat in bratele FSN-ului; o parte au fost asimilati, o alta parte a fost marginalizata cu intoarcerea bazileului rosu in 2001.

Misiunea intelectualilor implicati constă în relevanta atitudinilor lor fata de problemele societăţii, formularea unor mesaje valabile si clare, emiterea de idei şi provocarea unor dezbateri, care să ofere cetateanului cât mai multe variante de interpretare a unui fenomen politic, social, economic sau cultural. El trebuie sa fie clar si fara echivoc in opţiunile lui pentru a nu manipula, evitându-se astfel logoreea exhaustivă, confuziile şi erorile.  Asumarea ideilor lui trebuie sa fie totala si fara cotitura, politicienii au dreptul de a negocia, intelectualul implicat, NU!.

Cati intelectuali implicati de acest gen avem?  Nu cred ca multi. Un singur lucru pot sa va mai spun – din ei se nasc elitele adevarate ale unui popor, fara ei nimic nu se va schimba in Romania, niciodata! Nu-l agreez personal pe Cristian Preda, cred ca el nu face cu adevarat politica, dar ceea ce face PD-L au facut-o inaintea lor  numai comunistii. Bine ca nu-l puteti trimite la canal!

Cred ca dna Udrea si gunoierul Prigoana au facut astazi o mare gresala tactica, nu stiu cum “intelectualii partidului” vor reactiona, eu pot insa sa va spun ca  sper ca vor primi o lectie cum nu au primit pana acum, cel putin in Bucuresti – in provincie au grija de ei altii. Derbedeii astia il excludeau din partid si pe Václav Havel !

Titlul « Băga-mi-aş în intelectuali! » a fost imprumutat de la  dl Paleologu

232 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. subscriu in totalitate ,Theophyle 🙂
    Ziua buna all

    mircea

    02/04/2012 at 4:19 pm

    • primul ? 😆

      mircea

      02/04/2012 at 4:20 pm

      • Salut mircea 🙂
        asa s-a nimerit!

        Theophyle

        02/04/2012 at 4:21 pm

  2. Ziua buna 🙂
    Adevarat, sper sa se adevereasca previziunea. Mai cred ca daca merg pe aceasta linie target-ul de 7-8% poate sa fie mult.

    mar

    02/04/2012 at 4:24 pm

    • Salut mar 🙂
      Ei fac tot posibilul. Cred ca trebuie ajutati 😆

      Theophyle

      02/04/2012 at 4:28 pm

  3. „Băga-mi-aş un glonţ în bulan!” Aşa se traduce decizia BPN de azi. PDL este un partid în curs de metabolizare în PSD.

    • Oops! Mereu uit. Salutare la tot poporul internet!

      • Salut Marius 🙂
        Mare placere sa-i citesti si sa-ti amintesti ca i-ai votat 😦

        Theophyle

        02/04/2012 at 4:45 pm

  4. Mircea Banias trimis in judecata(coruptzie,vama Constantza,+ alte 38 de persoane) Boldea un excroc fara scrupule,Apostu la Cluj,handicapatul de APopoviciu(mentorul lui Igah in ale lautariei,ii dadea bice soferului ca sa depasheasca tot ce prinde si mai si minte ca era in coloana oficiala) Falca ,Udrea etc. sunt doar varful icebergului.
    In loc sa stea mai in spate si sa-si cantareasca de 10 ori actziunile politice,isi dau frau liber frustarilor pozandu-se in oameni cu zvac si impreuna cu „greii” pun tzara la cale. 😆 Au dom`le o autoritate morala ca tot rumanu` -i-va vota.Cu satarul 😆
    Madam Udrea da o masura a puterii sale.Deocamdata a clipit din ochi si a zambit.Nu stiu care va fi urmatorul gest al blondinei dar daca va fi mai amplu poate reusheshte sa ingroape si partidul.Ar fi adevarata masura a puterii sale(si regret mult spunand acest lucru ptr. ca trageam nadejde si io ca tot omul 😆 )

    mircea

    02/04/2012 at 4:37 pm

  5. sal`tare tutulor,
    si eu subscriu la postare, dar.
    Ceva nu e in regula cu dl europarlamentar. Ati vazut postarea sa pe blog inainte de a afla ca este dat afara (de Elena sau Prigoana, nu importa)?
    „Trei pentru partid si una pentru independent” sau cam asa ceva.
    Comentariul unui postator a fost haios:
    „Adica, de trei ori merg la nevasta si odata la curve”.
    Asta poti s-o faci, dar nu fa prostia s-o spui sa afle tot tirgul 😛

    victor L

    02/04/2012 at 4:39 pm

    • Salut Victore 🙂
      nici pentru mine Preda nu este un mucenic, dar astia sunrt atat de prosti ca l-au transformat intr-unul. Ce sa-ti spun, i-au aranjat cariera 🙂

      Theophyle

      02/04/2012 at 4:48 pm

  6. Buna si aici 🙂
    Cei care au votat excluderea – mai putin 2 impotriva plus absentii (Monica Macovei unul din absenti) daca nu ar fi fost pohta lor nu ar fi votat ce vrea Udrea si Gunoierul. Mai ales ca au votat secret.
    In BPN sunt urmatorii :
    Boc Emil Presedinte
    Anastase Roberta Alma Prim Vicepresedinte
    Flutur Gheorghe Prim Vicepresedinte
    Baconschi Teodor Prim Vicepresedinte
    Oltean Ioan Secretar General
    Boagiu Anca Daniela Vicepresedinte
    Florea Dorin Vicepresedinte
    Hava Mircea Gheorghe Vicepresedinte
    Igas Constantin Traian Vicepresedinte
    Macovei Monica Luisa Vicepresedinte
    Paleologu Theodor Vicepresedinte
    Popa Mihaela Vicepresedinte
    Popescu Florin Aurelian Vicepresedinte
    Raicu Romeo Marius Vicepresedinte
    Scripcaru George Vicepresedinte
    Stanisoara Mihai Vicepresedinte
    Gheorghe Stefan Vicepresedinte
    Tarhon Victor Vicepresedinte
    Udrea Elena Gabriela Vicepresedinte
    Voinescu Cotoi Sever Vicepresedinte
    Albu Gheorghe Secretar Executiv
    Ariton Ion Secretar Executiv
    Brinza William Gabriel Secretar Executiv
    Popoviciu Alin Secretar Executiv
    Radulescu Cristache Secretar Executiv
    Sandru Mihaela Secretar Executiv
    Bode Lucian Nicolae Secretar Adjunct
    Berca Gabriel Secretar Adjunct
    Pirpiliu Stefan Daniel Secretar Adjunct
    Petrescu Cristian Presedinte CNRC
    Buda Daniel Presedinte CNISEL
    Barbu Sulfina Presedinte OF-PDL
    Mustea Serban Razvan Presedinte OTPDL
    Botis Ioan Nelu Secretar Executiv
    Falca Gheorghe Secretar Executiv
    Andrei Florin Secretar Executiv
    Anton Marin Secretar Executiv
    Fuia Stelian Secretar Executiv
    Dragoi Bogdan Ministru
    Boghicevici Claudia Ministru
    Baba Catalin Ministru
    Nazare Alexandru Ministru
    Nastea Ion Presedinte OPV3-PDL
    Murg Calin Presedinte OOA-PDL
    Radulescu Cristian Lider de Grup Senat
    Toader Mircea Lider de grup Cam Deputati
    Stolojan Theodor-Dumitru Lider de grup PE
    Ivascu Ion Trezorie

    Sunt si ministri, si Stolo si Boagiu, Baba, Nazare , Voinescu, Dragoi Citi or fi fost prezenti ca stim scorul exact X-2 ?

    lastnightmusic

    02/04/2012 at 4:44 pm

    • Baieti de baieti si fete de fete 😦

      Theophyle

      02/04/2012 at 4:49 pm

    • impotriva au votat APaleologu si ThBaconschi.(declaratzia lui Paleologu)
      Nu stiu catzi au fost prezentzi.Cu sigurantza au fost cateva nume grele(Boc,Voinescu,Boagiu etc habar n-am) care au votat ptr. excludere ptr. ca CP n-a sustzinut ce s-a propus adica Prigoana.E nevoie de disciplina de partid,dar sa fie partid nu adunatura de borfashi girata de catziva oameni cu shtaif(relativ) 😯

      mircea

      02/04/2012 at 4:56 pm

      • Mircea draga
        Au votat SECRET !!!
        Deci asa au simtit ei ca e/le e bine

        lastnightmusic

        02/04/2012 at 5:03 pm

  7. salut theophyle, salut confrati. Cu tot respectul pt. dl Plesu, l-ati vedea primar la Filiasi? Haznale, Pirande, asistati sociali, homeless, apa curenta, locuinte, asfaltari, retrocedari, cladiri de patrimoniu, etc etc PLUS targuiala pe orice cu consiliul local (cel ce are bugetul in mana) astea sunt pe lista primarului ZILNIC. Deci C.Preda si orice primarie devn incompatibile (dupa opinia mea). De ce a candidat C.Preda SPRE un post de primar? a vrut intr-adevar sa-l obtina sau e mai curand marketing politic cu obiective mai indepartate? mister! Ar fi ” dat-o in bara” ca primar si ar fi mozolit imaginea partidului e iar posibil… Cine a spus frazele din titlu nu e zdravan, dar parca nici „dispretul suveran” fata de „salahorul Prigoana” nu e in regula

    cinic

    02/04/2012 at 4:48 pm

  8. Ca sa-i raspund lui McGregor: vestea buna pt. unii din voi, e ca tiganca ajunsa imparateasa, a mazilit un profesor universitar, ca sa-i dea satisfactie unui gunoier, neam de-al ei, cu priza la populime. Vestea proasta, tot pt unii dintre voi, e ca satisfactia voastra se va transforma in lacrimi peste nu mult timp. PDL e, ca si USL, o cloaca pestilentiala. Paduchii rosii se aseamana si sfirsesc mai mereu prin a face fronda sub denumiri de partide, chipurile, diverse.
    Nivelul intelectual ridicat al acestui blog ar fi impus situarea de partea lui Preda, oricit de antipatic, necarismatic, nesuferit, arogant si gafeur e.
    Am citit stupefiata comentariile la subiectul de dimineata si ma tot intrebam ce face Theophyle?
    Multumesc, dragule, esti acelasi vertical.

    ina eyre

    02/04/2012 at 4:50 pm

    • Salut ina 🙂
      Multumesc ina. Chestie de obisnuinta 😀

      Theophyle

      02/04/2012 at 4:55 pm

    • Ina@ Ai dreptate cu postarea de dimineata
      Aici pe blog in injuram de 1/2 ani pe CPreda din principiu si de 1 an pe Udrea tot din principiu.
      Acum ei fiind in razboi direct in loc sa ii injuram pe amindoi -cum am procedat de dimineata – preferam sa o injuram doar pe Udrea
      PS
      Este normal sa nu ii injuram pe toti nediferentiat ….. mama voastra de pdl-isti…. 🙂 pentru ca sunt citiva(baietii buni ) pe care ii vom iubi si dupa ce se rupe caruta pdl si se desparte in doua telegutze.

      lastnightmusic

      02/04/2012 at 5:01 pm

      • LNM, Preda e un gafeur, recunosc. L-am criticat si eu de multe ori pe aici. Doar ca pe pipilota aia care face jocurile dupa proprii hormoni, n-am suferit-o niciodata. Si nu din invidie feminina, (acuzatiile astea sunt puerile: nu poti invidia o taranca ajunsa), ci fiindca i-a fost bolovan pe circa lui Basescu de la inceput. Si o sa-i fie si pieire.

        Cit despre favoritii nostri inca in PDL, in ceea ce o priveste pe MM, eu nu mi-as face iluzii. E din specia fidel pina la sfirsit. Si, pentru ea fidelitate inseamna Basescu.
        Parerea mea neavizata e ca Funeriu, MM, vor disparea o data cu Basescu. O sa-i scuipe udroaica imediat.
        Numai ca, vezi tu, astia sunt oameni speciali prin ei insisi, nu au nevoie de vreun partid ca sa ajunga sus.

        ina eyre

        02/04/2012 at 5:32 pm

  9. Buna seara frati Theophyleni,
    Curat murdar. Ne vor toca marunt neuronii acesti…… mai bine tac.
    Vai de noi!

    ovidiu

    02/04/2012 at 4:59 pm

    • Salut Ovidiu,
      Vine el soarele si pe strada noastra 🙂

      Theophyle

      02/04/2012 at 5:03 pm

      • Nadajduiesc 🙂

        ovidiu

        02/04/2012 at 5:06 pm

        • Au noroc ca e post altfel dadeam la ei ca la la fasole!

          Theophyle

          02/04/2012 at 5:07 pm

          • 🙂 🙂 🙂

            ovidiu

            02/04/2012 at 7:47 pm

  10. Ai perfecta dreptate, Theophyle!…Intelectualul trebuie sa fie vocea limpede a Cetatii, prin care sa-i fie explicate poporului mecanismele uneori ascunse ale deciziilor puterii sau subteranele sulfuroase ale acestora. Da-mi voie sa te citez: „Misiunea intelectualilor implicati constă în relevanta atitudinilor lor fata de problemele societăţii, formularea unor mesaje valabile si clare, emiterea de idei şi provocarea unor dezbateri, care să ofere cetateanului cât mai multe variante de interpretare a unui fenomen politic, social, economic sau cultural. El trebuie sa fie clar si fara echivoc in opţiunile lui pentru a nu manipula, evitându-se astfel logoreea exhaustivă, confuziile şi erorile. Asumarea ideilor lui trebuie sa fie totala si fara cotitura, politicienii au dreptul de a negocia, intelectualul implicat, NU!.”
    In putine locuri din mediul virtual am intalnit o asemenea clarviziune in ce priveste acest subiect sensibil. Asa este, pe intelectual nu-l trimiti la pompe la vidanja. Dar nici nu trebuie sa admiti tu, societate civila, de pilda (sau alte instante morale ale societatii!) ca un intelectual sa fie insultat de un semidoct sau, mai rau, un pseudo-semidoct. Oricate „valori” politice ar acumula acesta!…Oricum, toata intamplarea e ca la noi… ca la nebuni, adica! Vesela corabia, blonda carmaciul!!

    nenea iancu

    02/04/2012 at 5:01 pm

    • nenea iancule multam 🙂
      Nu merge altfel!

      Theophyle

      02/04/2012 at 5:04 pm

  11. salut Theophyle: parerea mea despre udrea si prigoana o stii. strict la CPreda: nu poti intra intr un partid( oricare ar fi ) nu poti benefecia de serviciile partidului si tu sa stai pe margine si sa critici de la latrina 3 presedintele acelui partid pe listele caruia ai ajuns europarlamentar. in calitatea lui de intelectual ce a facut preda ptr partidul care i a asigurat un loc cald de europarlamentar? cu ce proiecte a venit in partid domnul preda si cate i au fost refuzate? simplu fapt ca la un moment dat Base a avut o slabiciune si la numit consilier, pe fostul consilier al lui emil constantinescu si fost subaltern al lui ciuvica, nu i da dreptul dl ui preda sa fie un fel mafalda al partidului care si da cu parerea all inclusive toata ziua .si culmea acest domn de cand a intrat in partid mereu a avut ceva de comentat.nush ce l „retinea” sa fie membru al unui partid unde nu i convine nimic , unde premierul dat de partid era un fel de „gaina” pe care dl preda trebuia sa o smotoceasca zilnic sau de cate ori avea ocazia.nu ti place partidul pleci de unu singur sau nu aderi.nu-i lasi pe fraieri sa cheltuie bani cu campania ta electorala si apoi le dai peste bot ca nu ti place moaca lor.

    zigzag

    02/04/2012 at 5:01 pm

    • Salut Ziggy,
      Nici tu nu integi, am scris clar ce cred eu despre Preda. Pe mine ma deranjaza asta:

      Deputatul Silviu Prigoană a demisionat, în 1 iunie 2010, din PDL. Silviu Prigoană declara atunci că şi-a dat demisia din PDL pentru că partidul a luat decizia de a se opta între politică şi calitatea de acţionar la fime care au afaceri cu statul, menţionând că, dacă o lege ar fi prevăzut că nu poate fi şi deputat şi acţionar, ar fi demisionat din Parlament. În 21 iulie, el a declarat că va reveni în PDL în momentul în care partidul îşi va schimba atitudinea faţă de oamenii de afaceri, afirmând că el s-a simţit “dat la o parte” atât timp cât a fost pus în situaţia să aleagă între politică şi afaceri.

      Asta a fost trimis de partid sa fie primar ca sa FURE! Si cineva cu 2 neuroni o sa-l voteze?

      Theophyle

      02/04/2012 at 5:10 pm

      • cu ce ai scris despre prigoana sunt de acord. asta e si parerea mea si de asta n am mai insistat asupra lui 🙂

        zigzag

        02/04/2012 at 5:36 pm

  12. salut Theophyle,
    incerc o paralela (probabil fortata) intre intelectualii nostrii si „ai lor” in comunism.
    Ai nostri nu (prea) aveau curaj sa critice regimul comunist, iar cind totusi isi luau curajul se cereau afara cu pasaport. Unii cu motivatia ca voiau sa le ofere odraslelor alt fel de viata.
    Un Havel (de care plingem ca nu am avut noroc) ori Michnik au criticat comunismu, au facut puscarie si au refuzat sa-si paraseasca tarile raminind sa vada finisul luptei lor.
    Dl Cristian Preda nu a procedat diferit de concetatenii sai; prin atitudinea sa de fronda juvenila cu staif academic „s-a cerut afara”. Politica, curva asta, cere persuasiune multa si nu lovituri de berbece.

    victor L

    02/04/2012 at 5:01 pm

    • Victore,
      problema nu este Preda ci felul in care se fac lucrurile in partid si ce se crede despre tontii care in loc sa fure ca tot omul, vorbesc impotriva coruptiei!

      Theophyle

      02/04/2012 at 5:06 pm

  13. da, Theophyle,
    ai dreptate. Si iarasi dar.

    Cristian Preda stia ca PDL-ul are oameni foarte corupti, ca toate partidele, dar a intrat in partid (fac o alta paralela) ca un ofiter de politie sub acoperire infiltrat in mafie. Odata intrat nu le spui mafiotilor ce ai de gind, ci duci multa munca subterana sau diplomatica.
    Observa ca nu am aparat deloc partidul, ci vorbesc despre cum se procedeaza in partide. Aveti exemple si de la altele.
    Eu unul cred ca dl Preda a primit dupa ce a umblat.

    victor L

    02/04/2012 at 5:15 pm

    • Victore,
      asteapta, in curand o vor arunca din partid si pe Monica Macovei. Chestie de timp!

      Theophyle

      02/04/2012 at 5:18 pm

      • E timpul să aglutinăm tot ce aruncă mai bun PDL. Sper ca NR să nu stea spectatoare. Cel puţin niscai mesaje de solidarizare ar merita emise.

        • Marius,
          sa speram! Desi nu sunt atat de optimist in privinta asta.

          Theophyle

          02/04/2012 at 5:36 pm

      • Buna ziua!
        PDL isi etala intelectualii ca pe niste „odoare”, bune de castigat voturile altor intelectuali.
        Cred ca s-au convins ca intelectualii nu ii vor mai vota, asa ca au inceput sa arunce „bibelourile”.
        Nu mai sunt folositoare.
        Urata zi.

        miki

        02/04/2012 at 5:28 pm

    • Nu. Preda e prea dintr-o bucată pentru a personaliza partide sau pentru a mima ceva pentru a obţine altceva. Asta înseamnă că a lucrat fair, ceea ce invalidează teza 007.

      • Probabil ca in Romania pentru politicieni 007 inseamna
        – 0 realizari;
        – 0 proiecte;
        – 7 ani de educatie (aia de acasa, de restul nu este nevoie)

        miki

        02/04/2012 at 5:38 pm

        • @miki
          cum va imaginati ” 7 ani de acasa” la un politician???? sunt termeni antagonisti

          intamplator

          02/04/2012 at 5:54 pm

  14. Îl dai afară pe Preda şi o iei în porfir pe Ridzi. Ha, culmea prostiei!

  15. Intelectualii nu au loc nici in alta parte. De unde frunzaverde este o achizitie de calibru, numai bun de vice de raion la PNL, C Preda, si daca ar vrea, nu are ce cauta. Ca sa trezit si Antonescu, cica oameni ca CP nu au ce cauta in PNL. Punem pariu ca daca era invers, pe Prigoana il primeau cu bratele deschise?

    Aha

    02/04/2012 at 5:20 pm

    • Chucky Antenescu nu vrea sa rishte o dezbatere fatza catre fatza,din interiorul aceluiashi partid cu Cristi Preda, despre liberalismul lui de Tocqueville,sau in general orice fel de liberalism,chiar si cel pus la remorca stangii.De asta cred ca-l prefera pe Prigoana si nu pe Preda. 😀

      mircea

      02/04/2012 at 5:42 pm

  16. Sa-mi fie iertat, dar, ca europarlamentar, CP a facut destule. Intrebati comisia de politica externa a PE. Deci, s-a stabilit: e intelectual. Insa numai pentru ca si-a spus o opinie, iar aceasta nu e pe placul sefului de partid (in buna traditie de sorginte sovietica!), sa-l dai afara si sa sustii – iertare! – o mazeta, a carei singura arma persuasiva e pliciul, spre a ocupa fotoliul pe care au stat candva barbatii adevarati numiti Pache Protopopescu sau Dem.I.Dobrescu, ei bine asta nu mai este o eroare de campanie. Sau de tactica. E prostie curata. Altminteri, ma intreb de ce PDL i-a „deranjat”, in 2008, pe unii intelectuali, de genul Paleologu, Preda, Macovei, Ungureanu, Voinescu? De ce nu i-au lasat in „prostia” lor, acolo? Nu cumva au avut nevoie de ei tocmai ca deodorant, ca sa contrabalanseze duhoarea ce incepuse sa se simta dinspre unii „corifei” si fondatori? Aduceti-va aminte formularile lui Radu Berceanu la adresa Monicai Macovei, de acum un an sau doi. Ori eruptiile tractoristice ale lui Oltean la adresa celor care incercau sa explice ceva, ca intelectualii. Sau ironiile de sef de vama burtos si transpirat ale lui Vasile Blaga pe seama conotatiei de intelectual…Deci!?

    nenea iancu

    02/04/2012 at 5:25 pm

  17. Nu, Monica Macovei nu va fi data afara.
    In alta ordine de idei vad o focalizare a furiei pe faptul ca un intelectual a fost tratat mojiceste de greii portocalii.
    Nu vreti sa luati in seama ca dl Preda nu a facut deloc munca de partid (chiar vad un oarece dispret fata de „gunoier”, dar stimbam din nas daca nu isi face treaba).
    Pentru greii portocalii, dl Preda era cirtita deconspirata si pe care nu o puteau ucide, ci doar inlatura. Au facut-o fara regrete.
    Precizare: nu sint membru de partid, ci doar un privitor, ca la teatru 😉

    victor L

    02/04/2012 at 5:32 pm

    • Victore,
      sa intampla sa intelegem partitura diferit. Tu cu cate sti si eu cu cate stiu si aflu in fiecare zi. Cu riscul de a ma repeta inca o data:

      Deputatul Silviu Prigoană a demisionat, în 1 iunie 2010, din PDL. Silviu Prigoană declara atunci că şi-a dat demisia din PDL pentru că partidul a luat decizia de a se opta între politică şi calitatea de acţionar la fime care au afaceri cu statul, menţionând că, dacă o lege ar fi prevăzut că nu poate fi şi deputat şi acţionar, ar fi demisionat din Parlament. În 21 iulie, el a declarat că va reveni în PDL în momentul în care partidul îşi va schimba atitudinea faţă de oamenii de afaceri, afirmând că el s-a simţit “dat la o parte” atât timp cât a fost pus în situaţia să aleagă între politică şi afaceri.

      Asta a fost trimis de partid sa fie primar ca sa FURE! Si cineva cu 2 neuroni o sa-l voteze?

      Theophyle

      02/04/2012 at 5:41 pm

      • Gunoier este o meserie onorabila sa fi miliardar din gunoaie la propriu si la figurat – NU!
        la asta m-am referit

        Theophyle

        02/04/2012 at 5:43 pm

  18. Salut 🙂

    Ce se intampla in PDL acum e doar inevitabil, nimic altceva. Am putea zice ca e inconstienta sau prostie, e insa doar consecinta acumularii unor decizii si atitudini care isi au acum decontul. Aflat in fata semnalelor tot mai clare ale prabusirii, PDL actioneaza manat mai degraba de instinctul de a alege caile verificate decat de ratiunea de a le alege cele adecvate. Si manati de instincte si de disperare nu fac decat sa elimine si bruma de spoiala ce le-a mai ramas si sa se arate in toata hidosenia.
    Daca cineva ar vrea sa distruga PDL ca partid, in acest moment nu ar avea decat sa stea linistit si sa ii lase sa se desfasoare in toata splendoarea. Restul vor face ei, cu mana lor.

    Si am si eu un fix: Bahmutzeanca, Prima Doamna a capitalei??? As muri de ras daca nu ar fi tragic. De data asta insa pentru Bucuresti.

    Radu

    02/04/2012 at 5:35 pm

    • Radu salut,
      Poti fi sigur ca nu o sa se intample!

      Theophyle

      02/04/2012 at 5:38 pm

      • As zice ca sper sa nu se intample daca nu mi-ar fi imposibil sa ma decid care e un pericol public mai mare? Prigoana cu a lui Bahmutzeanca sau Oprescu (de data asta cu un Consiiiu General prietenos) 😦

        Radu

        02/04/2012 at 5:42 pm

    • Sigur,
      amanta lui Frunzaverde!

      Theophyle

      02/04/2012 at 5:37 pm

      • Nu e amanta lui Frunzaverde, ci e senatoare apropiata lui Blaga 😉 tot un drac.

        Cetatean

        02/04/2012 at 5:39 pm

        • Mai frate, „toti primarii il iubesc pe Vasile Blaga”.

          Tu’va-n ceapa mamii voastre de fesenisti, nu ati depasit mitul cistigarii alegerilor cu ajutorul moiblizarii in teritoriu a trupetilor, nu?

          Astia merita sa ajunga la 7-8, cit poate aduna Blaga si oastea lui de premari care este.

          Cetatean

          02/04/2012 at 5:41 pm

          • Salut C. 🙂
            eu nu gresesc borcanele de multe ori :mrgreen:

            Theophyle

            02/04/2012 at 5:44 pm

            • ;-)!

              Cetatean

              02/04/2012 at 5:45 pm

          • @cetatean: nu vor avea nici macar atit/prevad sun 5 pct

            intamplator

            02/04/2012 at 5:50 pm

            • Vai de capul lor! :mrgreen:

              Cetatean

              02/04/2012 at 5:53 pm

            • @intamplator. N-am sa obosesc sa zic ca politica pute in toate tarile si in toate timpurile. Procentele de la 5% pana la 30% vor fi luate de PP-DD (sa zicem). Iti va fi mai bine?

              cinic

              03/04/2012 at 10:49 am

  19. salutare, frumoasa si adinca postare, cu anunt de decont viitor pentru PDL :mrgreen:

    La subiect: excluderea nu ma mira, nu ma mira nici votul, ma mira orbirea totala a celor din PDL. Nu-i nimic, cine nu invata de bunavoie nimic din mustrarea prietenului va fi invatat fortat de ciomagul dusmanului.

    Cetatean

    02/04/2012 at 5:38 pm

  20. buna ziua
    nu sunt deloc de acord cu atitudinea lui c preda;(cred ca daca esti intr-o organizatie,odata luata o decizie o urmezi) in acelasi timp are o activitate EXEMPLARA ca europarlamentar;
    as zice ce spun de obicei,la noi un partid nu e o organizatie politica ” e gashca” asta e marea problema
    unde a gresit capital pdl este in faptul ca i-a dat satisfactie lui prigoana;asa ceva nu se face!!!!
    acest prigoana ar trebui cautat un pic la firme de anaf; e inadmisibil sa ai cifra de afaceri de zeci de milioane euro si profit aproape zero si comportament de nabab;nici cea mai veroasa multinationala nu face asa ceva;lasa mai mult profit in romania,nu transfera tot afara.
    practic pdl a spus azi” boilor care ginditi sau incercati sa ginditi,incetati nu aveti nici o sansa la noi in partid”
    pur si simplu prin ce au facut azi au anulat toate lucrurile bune facute in ultimii 2-3 ani si de ce: pentru ca ” asa vrea muschii lu’ prigoana si hormonii lu’ udrea” ;va ramine din pdl ceva ca partidul lui jiji,un partid de agramati
    puteau foarte bine sa-l ” tolereze” pe cpreda in partid,era oricum inofensiv
    nu ,au vrut sa arate ca fac ce vor;vor avea ce vor;place,nu place,cred ca vor avea soarta pnt

    intamplator

    02/04/2012 at 5:48 pm

  21. Salut doamnelor si domnilor .
    Din pacate pina la urma ajungeti la concluzia mea .Scrisa cu multe luni in urma si repetata mereu . Toate partidele sint egale , nu exista unu mai bun ca altul.
    Partidele sint facute din oameni . Cind criterile de coagulare , promovare in functii sint aceleasi la toate aceste adunaturi , rezultatele sint egale . Exceptile sint o minoritate de oameni fara putere si folosite doar ca „imagine” .
    PS . Fara suparare , Basescu e izolat in un colt de propriul partid.
    Cu tot respectul , a purta haine croite pe masura sau pantofi cu toc nu e sinonim cu intelectual(a) . De cind e lumea .
    Voi aveti idee ce bani se fac cu gunoaiele si ce se poate ingropa in o groapa ? Nu degeaba e una din activitatile cele mai rivnite de criminalitatea organizata .

    stefan60

    02/04/2012 at 5:50 pm

    • Sigur ca ajungem la concluzia ta domnule 🙂
      De ce ? Pentru ca pina acum 5 luni ai avut niste concluzii , iar de 5 luni o spui cam exact pe invers. . Asa ca oricum am da-o tot ai dreptate !
      🙂

      lastnightmusic

      02/04/2012 at 6:26 pm

      • Corectare tds
        Pina acum 6 luni , (nu 5 ) cum scriai chiar matale cu zile in urma . 🙂 De atunci au venit si datele „maretelor realizari” a guvernarii. 🙂
        PS . Daca il rogi pe Theophyle , poate te ilumineaza de cind tot scriu ca aceste partide sint toate egale avind acelasi scop . Ca atare au aceleasi criterii de promovare .

        stefan60

        02/04/2012 at 6:32 pm

        • Hai ca amindoi stim exact la ce ma refer. Nu o mai da cotita . las-o asa cazuta ca sta bine 🙂

          lastnightmusic

          02/04/2012 at 6:43 pm

  22. Blaga a fost asezat sef de campanie la locale…Este o victorie mare pentru el. A stat pana acum cu bratele incrucisate, zicandu-si: Sa vedem ce face blonda lu’ Traian! A lasat-o sa-si franga gatul la Bucuresti, iar, in caz de esec, o sa dea vina pe ea. E veche „strategia”…Dupa mine, Blaga e-n stare sa tradeze si maine, dar numai cand se va „coace” situatia, numai atunci o va face. Bineinteles ca motivul va fi acelasi: salvarea tzarisoarei.

    nenea iancu

    02/04/2012 at 5:53 pm

  23. stiti care e ironia amara?
    dupa 23 ani fsn se reface mai puternic ca niciodata

    intamplator

    02/04/2012 at 5:56 pm

  24. Ziua buna oameni buni,

    Teophyle, sper ca Prigoana sa nu iti cunoasca adresa , altminteri o sa se adune gunoiul, madar in fata usii :).

    Prigoana, nu trebuie nici macar discutat.
    Cristian Preda este, asa cum am citit un cometariu undeva, un fel de Cristian-Alin Pipidi-Mungiu, nemultumit tot timpul ca nu i se recunoaste valoarea in toate formele: profesorala, profetica etc.
    Ma intreb, unde a fost orgoliu lui cand a condus campania lui Teo Trandafir. Nu putea sa spuna atunci: ” Eu nu pot sa o sa o sustin pe TT pentru ca….”. Iti trebuia un minim de cunostinte in psihologie ca sa iti dai seama cum se va comporta TT odata ajuns parlamentar.

    eugeni

    02/04/2012 at 6:00 pm

    • madar = maldar (gramada), sry

      eugeni

      02/04/2012 at 6:01 pm

    • Seara buna.

      Cu TT a fost, daca-mi aduc bine aminte, un concurs de imprejurari. Intai, la vremea respectiva era la moda a baga diverse ‘fetze pe sticla’ in Parlament. Astia de la PDL au facut cum au facut de au intrat pe fir cu Teo (desi nu-mi dau seama de ce s-au oprit tocmai la ea). Apoi, Preda a fost intrucatva impins de la spate de greii partidului care dadeau marunt din buze dupa ce fusesera criticati de el si ceilalti intelectuali in cateva randuri. A fost oarecum o provocare din partea baronimii catre CP, provocare careia probabil ar fi fost mai bine sa nu-i raspunda, chiar cu riscul marginalizarii si ‘branduirii’ sale drept ‘unul care zice dar nu face’.

      EuCuMine

      02/04/2012 at 7:35 pm

  25. Insist sa intervin din punct de vedere politicianist, si nu din convingerile mele.
    Despre politica vorbim si nu despre morala.
    Au fost inlaturati politicieni grei si in Ioropa apuseana atunci cind ii incurcau pe unii, obtuzi au ba.
    Iar daca vorbim de „enteresele partidului care o cer”, atunci eu cred ca dl Preda a gresit.
    Nu vreau sa fiu sfatos, dar greii partidului portocaliu nu au in vedere neaparat multimea de voturi, cit unitatea de monolit a partidului. Si afacerile lor.
    Cit despre Mihaela Popa, amanta sau nu (si conita Zoe era 😛 ), chiar daca face fronda, o face de partea unei tabere de „grei”; cind de partea lui Catavencu, cind de partea lui Gagamita.

    victor L

    02/04/2012 at 6:03 pm

    • Victore,

      „Au fost inlaturati politicieni grei si in Ioropa apuseana atunci cind ii incurcau pe unii, obtuzi au ba”
      .
      un singur nume de poltician occidental care a fost inlaturat din cauza diferentelor de opinii – UNUL!

      Theophyle

      02/04/2012 at 6:06 pm

  26. @nene iancule ;-), vezi ca ti-am raspuns aseara legat de obsesia lui Ponta cu revocarea Robertei Anastase.

    https://theophylepoliteia.wordpress.com/2012/04/01/bucurestiul-si-epoca-barbara/#comment-209566

    Ai doua comentarii cam lungi, dar zic eu suficiente.

    Cetatean

    02/04/2012 at 6:11 pm

    • Mulţumesc, @cetatean, chiar aveam nevoie de o clarificare. Deci, dacă am înţeles bine, Ponta a mizat pe prostia lui copiată de Putere….Eh, asta-i catastrofal de-a dreptul: să vezi în celălalt copia ta. Asta nu mai e boală psihanalizabilă (deşi cred că băiatului ăsta îi lipseşte „tatăl castrator”!!!), ci tembelism. Mai întâi precoce, iar acum, aproape împlinit. Mulţumesc, Cetăţene. Şi să ştii că urmăresc cu mare atenţie demonstraţiile tale. Drept pentru care, Justiţia (care mă îngrozea până acum!) mi se pare mai pe-nţeles. N-am zis că-i mai aproape de dreptate, ci doar că e ma „comestibilă”.

      nenea iancu

      03/04/2012 at 3:19 pm

  27. Bai fratilor, blogul a depasit cifra 3 milioane de accesari!

    Care esti ala cu numarul 3.000.000?

    Sampanie virtuala la toata lumea, Theophyle! 😆 😆 😆

    Cetatean

    02/04/2012 at 6:14 pm

    • He, He Japonezul Marius Delaepicentru la ora 4:31 pm 5:22

      NUMARUL 3 000 000

      Theophyle

      02/04/2012 at 6:19 pm

      • O, ce onoare, din tara Soarelui-Rasare! 😆

        parca cel cu numarul 2.000.000 a fost Stefan, daca mai tin eu minte…

        Eu cu siguranta am fost ala cu comentarul nr. 100.000.

        Cetatean

        02/04/2012 at 6:22 pm

        • Exact!!!

          Theophyle

          02/04/2012 at 6:23 pm

        • parca eu am fost cu numarul 2 milioane, nu?
          🙂

          skorpion

          02/04/2012 at 9:02 pm

          • Salut Skorpi,
            controlez eu si iti spun 🙂

            Theophyle

            02/04/2012 at 9:11 pm

  28. io, mi-a promis Teophyle. 🙂

    eugeni

    02/04/2012 at 6:18 pm

    • asteptam confirmarea, inainte de a te aplauda pentru titlul de „3.000.000 dollar man” 😉

      Cetatean

      02/04/2012 at 6:20 pm

    • Sorry – tu o sa fi 4 milioane!

      Theophyle

      02/04/2012 at 6:22 pm

      • Petrecerea la Eugeni se amina 😉

        Cetatean

        02/04/2012 at 6:25 pm

        • Nu trebuie uitat ca oamenii (japonezii adica) trebuie ajutati(taifun, tsunami, cutremur si alte alea nezise). Cu multa placere mi-am cedat randul lui Marius. 🙂 Doar asa sa aduc o raza de soare pe chipul lor umbrit de griji (ce frumos stiu sa o aduc din condei eh?)

          eugeni

          02/04/2012 at 7:04 pm

      • Bine , eu ma prenotez la 10 milioane . Asa , sa va enervati de invidie . 😆

        stefan60

        02/04/2012 at 6:26 pm

        • Sa dea Domnul sa traim cu totii si atunci cind vei ajunge tu la rezervarea de 10.000.000, tara asta sa fi scapat demult de fesenism! Inca de la cifra de 4.000.000 a lui Eugeni :mrgreen:

          Cetatean

          02/04/2012 at 6:31 pm

  29. Theophyle,
    nici nu am spus ca neaparat din diferente de opinii, ci din diferente de abordare a problemelor partidului. Iar eu din tot ce am vazut la dl Preda nu despre opinii era vorba, ci abordari in partid.
    Iar eu nu sustin ca bine au facut portocalii, eu sustin ca dl Preda a procedat gresit in majoritatea cazurilor.
    Nu are stofa de politician, mai sustin; gresit ori ba, dar asa vad eu lucrurile intr-o mafie de partid. Nu ai cum sa cistigi scotind pistolul pe masa si declarindu-le razboi. Vei fi executat rapid sau inlaturat ca un nimic.
    Eu cred ca e un lucru simplu in ceea ce spun.
    Nu fac elogiul actiunilor portocalii.
    Nu sint suporterul grupului BVB.
    Si nici nu cred ca va exista vreodata un partid moral.
    (Dictatoru` a putut s-o apere in multe cazuri pe dna Macovei, dar nu era neaparat necesar s-a faca si cu dl Preda; e barbat, matur vaccinat si a intrat in politica, intr-un partid unde stia ca nu sint fecioare.)

    victor L

    02/04/2012 at 6:26 pm

  30. Pe Politeia Europeana aveti Gazul de şist (3) tehnologie, afaceri, déjà vu

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2012/04/02/gazul-de-sist-3-tehnologie-afaceri-deja-vu/

    Theophyle

    02/04/2012 at 6:36 pm

    • Foarte interesant, multumiri 🙂

      mar

      02/04/2012 at 6:40 pm

      • Cu placere!

        Theophyle

        02/04/2012 at 6:42 pm

  31. http://dilemaveche.ro/sectiune/situatiunea/articol/ce-fel-primar-vrem#comments

    Plesu despre Nicusor Dan. Il apreciaza si se alatura ND.
    Pe mine personal ma ingrijoreaza :”…..într-un interviu, a menţionat „uriaşul său talent matematic”. Pai sunt atatea probleme de un milion de dolari (daca le rezolvi). Pai cu „uriasul sau talent” ar putea sa le rezolve si sa isi finantzeze campania si sa castige la pas…. 🙂

    eugeni

    02/04/2012 at 6:39 pm

    • @eugeni
      poate cititi si interviul de azi din evz/primle conditii pentru a fi manager/administrator e sa ai bun simt si talent de a sintetiza intr-un numitor comun opinii divergente;cred ca ” matematicianul” le are mai mult decit oprescu+prigoana+jiji+irinel
      si,daca un tip nu se lauda ca ” le stie pe toate” inseamna ca e incompetent?
      my 0.02 ROL

      intamplator

      02/04/2012 at 7:03 pm

      • Intamplator, pai tocmai ca el s-a laudat si a vorbit despre „uriasul sau talent matematic” ceea ce a subliniat si Plesu.
        O sa citesc interviul din evz, fara indoiala, dar eu am cunoscut mai multi olipimpici la matematica si fizica. (eu fiind unul dintre ei), care nu sunt buni manageri. Ar fi foarte buni(toti) la micromanagement dar nu la macromanagement.(io asijderi). Eu in locul lui nu as insista pe matematica (si uriasul lui talent). Atata tot. (my 0.07 RON 🙂 )

        eugeni

        02/04/2012 at 7:15 pm

        • @gata
          ma declar invins
          00,7 e de 3,5 ori mai mult ca 0,02+ matematica&matematicienii ii respect neconditionat

          intamplator

          02/04/2012 at 7:54 pm

          • scuze e pentru
            @eugeni

            intamplator

            02/04/2012 at 7:55 pm

  32. Politeia are page pe FB cu postari mai interesante. Acolo vom posta si postarile profesioniste. Daca treceti dati si un like la pagina daca va plac postarile: Este si pagine voastra.

    https://www.facebook.com/TheophylePGA

    Theophyle

    02/04/2012 at 6:46 pm

    • eu unul ramin consecvent -cit pot de mult-nu-mi fac cont pe facebook

      intamplator

      02/04/2012 at 6:57 pm

  33. Felicitari milionarilor! Deie Domnu accesari si comentarii multe!

    mishu jamie

    02/04/2012 at 6:49 pm

    • Multumim Mishule – e succesul tuturor inclusiv al tau 🙂

      Theophyle

      02/04/2012 at 6:53 pm

  34. felicitari pentr 3 milioane!!!!
    stahanovisti( ca sa fim in spirirtul” noului ” pdl),nu gluma

    intamplator

    02/04/2012 at 6:58 pm

    • 🙂
      Multzumesc!

      Theophyle

      02/04/2012 at 7:15 pm

    • Am vazut. Pt asta am si scris in postare ca suspend deocamdatat continuarea postari.

      Theophyle

      02/04/2012 at 7:06 pm

  35. Buna seara va spun si eu!
    Stiati ca opozitia s-a dus astazi la seviciu?!? mai putin Crizel, dar el nu se pune la socoteala, ca nu-i de demnitatea lui munca.
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/radu-f-alexandru-nu-demisioneaza-de-la-senat-sa-nu-strice-cvorumul-974804.html

    luminita

    02/04/2012 at 7:15 pm

    • luminita 😆 m-ai depasit!

      Cetatean

      02/04/2012 at 7:16 pm

  36. http://www.dcnews.ro/2012/04/radu-f-alexandru-nu-pleaca-din-senat-afla-care-este-motivul/

    Asta dupa ce Blaga il impinsese spre CNA, pe motiv ca Puterea nu pierde majoritatea la Senat.
    Citisem pe undeva ca legislatia ii permite un ragaz de 3 luni in care sa isi dea demisia de la Senat, daca frea sa devina membru CNA.

    Cetatean

    02/04/2012 at 7:16 pm

    • Pedelistii se joaca cu soarta. Daca nici in actuala conjunctura politica, cu opozitia aflata intr-o greva nesimtzita de cateva luni, nu pot profita pentru a-si pregati o strategie buna la locale, atunci inseamna ca sunt vai de capul lor.
      :mrgreen:

      luminita

      02/04/2012 at 7:43 pm

  37. Teophyle,

    Ceva noutati cu ppdl?. Am senzatia ca acolo ne este speranta. Daca este vorba sa se infiinteze cred ca se va pune problema abia dupa locale.

    eugeni

    02/04/2012 at 7:22 pm

    • Inca nu, dar vine!

      Theophyle

      02/04/2012 at 7:27 pm

  38. Havel nu ar fi ajuns membru pdl…sau sustzinator.

    pongo

    02/04/2012 at 7:37 pm

    • Am sa incerc sa fac cursuri de citire inteligenta. Havel e din alta piesa.

      Preda = mic; Havel = mare; Havel = pareile lui au fost diferite de cele ale lui Vaclacv Klaus.. Klaus sefu’ nu aruncat Havel partid = libertate de opinie.

      Theophyle

      02/04/2012 at 7:41 pm

      • =de aia nu pdl…
        Oricum nu eu l-am adus in discutzie, asa cum zici e din alta piesa. Si suna rau sa amintesti de el in relatzie cu o cocina si mai multzi tziitori ai ei.

        pongo

        02/04/2012 at 8:03 pm

    • Nu, ar fi fost membru,sau sustinator, FSN, PDSR, PSD. Cum ai ghicit? Cum naiba stitzi cum ar fi gandit Havel?

      eugeni

      02/04/2012 at 7:43 pm

      • Raspunsul era pentru Pongo 🙂

        eugeni

        02/04/2012 at 7:46 pm

  39. Inteleg ca Cristi Preda l-a laudat pe Frnzvrd ieri la B1TV.”…extraordinar om de partid,bun in relatiile externe ale PDL…” (adevarat ca este hearsay). L-a vazut cineva pe cp ieri?

    eugeni

    02/04/2012 at 7:48 pm

    • Stiu ca mai saptamana trecuta deplangea plecarea lui SeFe din partid, lucru ce mi-a cazut cam greu la ficat.

      EuCuMine

      02/04/2012 at 7:54 pm

  40. Salut onorata gazdă și cinstitii oaspeți! 🙂

    Theophyle, felicitări pentru al treilea milion! 🙂

    Părerea mea despre temă, cam pe cant! :mrgreen:

    Sunt unul din cei care n-au căzut în coadă în fața oricărui care ne pune pe ochi o diplomă de intelectual ce nu “împachetează” mare lucru în ea! 😀
    Dupa mine, intelectualul nu prea are ce căuta în primul plan al politicii!!!
    Politicianul este un tip pragmatic, acționând la modul aici și acum, văzând și făcând, pe un anume segment de societate.
    Pentru politică, intelectualul este un izvor de idei (na, că mi-a venit cum se zice acu – “think tank” 🙂 ), de soluții la problemele pe care “le scoate pe masă” politicul.
    Nu te apuci să dai cu pietre pentru că ideea ta n-are priză la cei din clubul tău politic: ori ideea e “subțire”, ori tu n-ai știu să ți-o “vinzi”, ori clubul nu ți se potrivește!

    Mister C, să nu te superi că te implic în comentariul meu dar eu consider că, din câte ai produs până acum aici pe Politeia, ar fi o onoare pentru intelectualul CP să-l compar cu d-ta! 🙂

    oldhashu

    02/04/2012 at 7:54 pm

    • Salut Hashul,
      cred ca asta am si spus in text:

      El [intelectualul public] trebuie sa fie clar si fara echivoc in opţiunile lui pentru a nu manipula, evitându-se astfel logoreea exhaustivă, confuziile şi erorile. Asumarea ideilor lui trebuie sa fie totala si fara cotitura, politicienii au dreptul de a negocia, intelectualul implicat, NU!.

      Theophyle

      02/04/2012 at 7:58 pm

      • Theophyle, ai dreptate!

        Intelectualul implicat politic intră într-o lume cu limitări suplimentare pentru el!
        Ell nu poate practica negocierea, activitate de bază în politică, pentru că, vrând-nevrând, își implică prestigiul, pricipala lui „avere” cu șanse de 100% de a și-o diminua! 😀
        Apoi „alinierea politică” este, hai să zicem, greu compatibilă cu libertatea de gâdire specifică intelectualului…

        oldhashu

        02/04/2012 at 8:09 pm

    • salut, Hashule! 🙂

      Eu nu ma compar cu nimeni, insa recunosc ca am invatat tot ce e bun de la Mister Bascaliosul (iar ce e rau imi apartine). Nu ma consider intelectual, ci doar un… cetatean 😉

      Cetatean

      02/04/2012 at 8:15 pm

      • Nu fii modest, Mister C! 😉

        Ca să fii un simplu cetățean de calibrul dtale, îți trebuie multe „procente veritabile de intelectual”. Toate cele bune îți doresc! 😀

        oldhashu

        02/04/2012 at 8:23 pm

        • multumesc, toate cele bune si tie 🙂

          Cetatean

          02/04/2012 at 8:26 pm

  41. Zice Mihaela Popa: Parintii mei, amandoi pensionari cadre didactice, nu sufera din cauza pensiilor mici. Sufera ca promovam repetentii si corigentii.
    Pai ieri plingea dupa FrunzaVerde care a plecat sa construiasca noua dreapta, alturi de Antonescu. Care Antonescu nu e numai repetent si corigent, e Bi-Repetent. Da’ ca bi-repetentul asta e promovat pina la functia maxima, de presedinte al tarii, nu ingrijoreaza pe parintii dinsei?

    Aha

    02/04/2012 at 8:04 pm

    • Bine punctat.
      Daca nu intervenea in chestiunea cu FoaieVerde nici nu stiam ca exista o Mihaela Popa in PDL, ba mai era si vicepresh. 😉 si vorba ceea, m-a preocupat ce se intampla cu partidul acesta, sunt votanta lui.
      Deci prin ce s-a remarcat doamna de a ajuns in fruntea partidului?!?!

      luminita

      02/04/2012 at 8:14 pm

  42. „Va implor sa ma eliberati. Va implor, vreau doar sa pot sa dorm intr-un pat normal”
    Asa vorbeste acum viteazul fugit in Congo, dar care era in Kenia, unde-l ginise dictatoru`.

    victor L

    02/04/2012 at 8:08 pm

  43. buna seara
    citesc comentariile si sunt un pic derutat:
    nu e vorba de persoana lui prigoana sau oprea sau sau preda;
    e vorba de principiu!!!-nu zic principii,zic principiu si e un principiu fundamental
    ai dreptul sa-ti exprimi opinia intr-un partid care se vrea democratic sau nu?
    existau cel putin alte doua variante in afara excluderii:
    a. ignorarea;
    b. raspuns ceva de genul” domnul preda ,asta a hotarit …partidul,daca nu sunteti de acord sunteti liber sa plecati”
    nu sh de ce dar mai sa cad in ” teoria conspiratiei”;aceasta d-na udrea nu a fost intii la liberali??noroc ca mi-am adus aminte ca ” duduie de inteligenta”
    de unde nu e nici Dumnezeu nu cere!

    intamplator

    02/04/2012 at 8:14 pm

    • Salut @intimplator
      In tineretea noastra era aplicata riguros lozinca : „cine nu e cu noi , e impotriva noastra ” . Baza iricarei masuri luate in cadrul partidului unic dar si in viata societatii .
      Acum bag sama ca e exact la fel . Cel putin la partide .
      Ma astept sa citesc primele poezii de slava blondei si primului gunoier a tarii , primele articole de lauda a gindirii strategice , revolutionare a respectivilor . 🙂

      stefan60

      02/04/2012 at 8:24 pm

      • @stefan60
        mi-a ajuns ” cuvintarea ” lui baconschi

        intamplator

        02/04/2012 at 8:27 pm

  44. Buna seara si buna sa va fie inima!
    😆

    Felicitari Theophyle 😆 Felicitari Politeia 😆 Felicitari tuturor! 😆
    3.000.000 😆 La mai multe…… 😆

    Intelectual curat se poate numi, cred, numai omul obsedat de inteligenţă: acela care, normal şi necesar, opune realităţii trebuinţa şi capacitatea pură de a înţelege, fără nici un respect pentru orice alte interese pe care viaţa, cu vigoarea ei indiscretă, le împinge obişnuit pe primul plan al sufletului. Atitudinea aceasta este rară şi monstruoasă.

    Paul Zarifopol

    Astăzi lumea toată se găseşte în stare de voluntarism acut. Intelectualii propriu-zişi, dacă mai sunt vizibili, sunt deopotrivă duşmăniţi din două părţi: de lumea conservatoare, ca şi de cea revoluţionară. Ei sunt atât de puţintei şi de mititei, şi lumile aceste aşa de mari şi grozave, încât intelectualii la mijloc se arată, iertaţi-mi vorba, destul de caraghioşi.

    Paul Zarifopol
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Paul_Zarifopol

    Intelectualii au fabricat oricind religia si politica/nimic nu poate fi fapt istoric daca nu trecea prin capul intelectualului!

    Intelectualii reprezinta luciditatea societatii!
    Paul Zarifopol

    In ochii oamenilor practici – politicieni, finantisti – activitatea intelectuala nu are valoare palpabila!
    Paul Zarifopol

    maya

    02/04/2012 at 8:18 pm

    • Servus maya,
      multumiri 🙂

      Theophyle

      02/04/2012 at 9:00 pm

      • Theophyle
        😆
        Servus!

        Cu mare placere si bucurie!Apreciez enorm efortul si munca depusa pe toate blogurile!

        maya

        02/04/2012 at 9:11 pm

        • Multumesc,
          vezi, pentru asta merita 😀

          Theophyle

          02/04/2012 at 9:12 pm

  45. Deci Boldea ramine in arest 😆

    Cetatean

    02/04/2012 at 8:18 pm

    • e ” cutremurator” in ce conditii sta la puscarie;
      l-as intreba si pe batrinul caruia i-a furat casa si l-a trimis in strada,ce parere are despre acest gunoi de boldea

      intamplator

      02/04/2012 at 8:30 pm

  46. luminitza,
    dna, este prietenä cu Blaga si burtäverde.

    theo- nona

    02/04/2012 at 8:22 pm

    • Da, theo-nona, asta citisem si eu pe blog zilele acestea, dar inainte de faza cu BurtaVerde nu am auzit nicaieri de ea. Bine ca s-a trezit dupa un an de la alegeri sa spuna in gura mare ca au fost aranjate.

      luminita

      02/04/2012 at 8:29 pm

  47. Sunt peste toată Europa, cu deosebiri locale felurite, două straturi de cultură: una este cultura țăranului, alcătuită din elemente preistorice și istorice foarte vechi. Ea este răsfrângerea vie a unor vremuri de mult trecute. Cealaltă cultură este a boierilor și a burgezilor autentic instruiți, cultura orășenilor cărturari.
    ……………………………………………….
    Dar între sat și cetate stă mahalaua: truda sterilă de a imita cultura urbană adevărată. Produsele de cultură cele mai dizgrațioase, caraghiosul intelectual și estetic în formele cele mai umilitoare pentru specia umană acolo se zămislesc, la mahala.
    …………………………………………………….
    Negreșit, fenomenele specifice culturii de mahala trebuiau să se arate cu deosebire în capitală, unde importul de cultură se făcea cu nemiluita. În București cu deosebire trebuiau să se fabrice modelele lui Caragiale cele mai caracteristice.
    ……………………………………………………
    Paul Zarifopol
    http://ro.wikisource.org/wiki/Din_registrul_ideilor_ginga%C8%99e:Sat_%C8%99i_mahala

    maya

    02/04/2012 at 8:23 pm

  48. BVB se reintregeste. 🙂
    Videanu a declarat ca va sustine 100% echipa de campanie pt locale. [TvrInfo-PrimPlan]

    uitaroh

    02/04/2012 at 8:23 pm

  49. Idiotii de USl au inceput o campanie greu de suportat ptr. un om normal la cap, din pacate suntem la inceput. Vai de noi cu jegurile care macane zi si noapte pe toate canalele media 👿

    mar

    02/04/2012 at 8:27 pm

    • ….si in timpul asta pedelistii isi dau la gioale unul altuia.

      luminita

      02/04/2012 at 8:32 pm

    • @mar/buna seara
      decit teveul mai bine priviti caisii si meri infloriti;iarba care dupa ploaia de ieri arata minunat,aerul care e atit de pur;

      ginditi-va ca -stiind ca sunt urmariti,ca justitia e dupa ei,tot fura;ce as spune ca e cert .nu mai pot fura mai mult decit fura acum/nu mai au de unde;dupa alegeri vom asista la o redistributie a sumelor furate,care vor ramine cel mult egale cu ce se fura acum
      cum dvs nu sunteti implicata,nu merita sa va faceti singe rau

      intamplator

      02/04/2012 at 8:35 pm

  50. Salut tuturor.

    Da, in sensul in care s-a opus pitecantropului gunoier si genialei Bucurestilor, si eu apreciez reactia lui C. Preda.

    A A

    02/04/2012 at 8:30 pm

  51. eu nu am incredere deloc in blaga.
    atzi auzit opozitzia sä se i-a de el?
    NU; pt. cä joacä numai interesul si pozitzia lui.

    theo- nona

    02/04/2012 at 8:30 pm

  52. Videanu la TvR

    mar

    02/04/2012 at 8:34 pm

  53. he..he.ce ne-asteapta in iulie anul asta!e un iulie unic!

    This year, July has 5 Fridays, 5 Saturdays and 5 Sundays. This happens
    once every 823 years

    intamplator

    02/04/2012 at 8:43 pm

    • nu-i nimic,vor fi 5 vineri13 😉

      mircea

      02/04/2012 at 8:58 pm

  54. seara buna Theophyle all 🙂
    Nici pe departe nu vreau sa par ca emit judecatzi cu nu stiu ce pretentzii de valoare,dar impresia mea este ca tocmai asta a fost gresheala lui CP.
    In politica mioritica si in interiorul pdl nu a reushit ca sa se pozitzioneze corect(si probabil ca nu e singurul) pe unul dintre fotolii,cel de politician(abil, aparent fara scrupule,degraba varsatoriu de sange,mare strangator de bani in interes personal si/sau de partid dar ptr. scopul intemeierii binelui comun, etc) si cel de intelectual rasat.Mai mult,le-a confundat ,jucand(declaratzii politice) de pe un fotoliu un joc ce parea a fi caracteristic celuilalt fotoliu.Mai bine,excelent chiar,s-a pozitzionat in PE.Pare o contradictzie dar nu e.Difera doar categoriile politice,liga europeana(unde doi politicieni straini si-au dat demisia cand au fost prinshi cu mitza-n sac,iar al nostru-ASeverin,mutat in ultima banca isi mai papa banutzii) si liga dambovitzeana unde orice prostovan de politician fara nicio identitate doctrinara/ideologica-doar banul,se da intelectual de super clasa,sau plang cu lacrimi de crocodili cand sunt prinshi cu ratza-n gura,iar intelectualii adevaratzi trebuie ca sa coboare in mocirla gunoaielor.Ca la noi.

    mircea

    02/04/2012 at 8:55 pm

    • ….dar NU ptr.scopul inttemeierii binelui comun..

      mircea

      02/04/2012 at 9:01 pm

  55. ha-ha 😆 😆
    Felicitari Theophyle ,Blogul a trecut de 3 mil. de postari,acu am citit mai sus. 🙂
    De putzin am ratat (vreo jumate de ora) da` sunt bucuros ca onoarea ii revine lui Marius. 😉

    mircea

    02/04/2012 at 9:11 pm

    • Salut Mircea,
      Poate vei acvea noroc la o loterie in care chiar se castiga ceva 😆

      Theophyle

      02/04/2012 at 9:13 pm

    • Nu postari – vizionari

      Theophyle

      02/04/2012 at 9:14 pm

      • 😆 Asha e Theophyle 🙂
        In vremurile alea se spunea : prima conditzie ca sa treci este ca sa te prezintzi.Dar nu e suficienta,doar necesara.Acum merge si altcumva 😆

        mircea

        02/04/2012 at 9:21 pm

  56. buna seara,

    stiu sigur ca multi – in anul 2008 – au votat PDL datorita prezentei pe lista a MMacovei, Cristian Preda si alti intelectuali de talia lor. Mai stiu ca multi nu au votat PDL din cauza ca era si EBA pe lista; cunosc mai ales tineri care nu au votat atunci deloc din cauza ebei.

    Un Cristian Preda atit de independent ca temperament si gindire, practic, nu are ce cauta intr-un partid politic, unde totusi este nevoie de oarecare disciplina si solidaritate (nu cu gunoaie de orice fel, inclusiv umane).
    Nu era cazul ca Cpreda sa fie azvirlit din partid, dar in acelasi timp cristian preda trebuia sa se lupte pentru ideile lui in interiorul partidului si nu la tv!

    p.s.
    am semnat lista pentru nicusor dan. mai sint inca 7 persoane din imediata mea apropiere semnatari tot pentru nicusor dan…sa vedem daca va avea o sansa, doar o mediatizare puternica l-ar putea avansa !

    skorpion

    02/04/2012 at 9:17 pm

    • Skorpi, sper sa stranga semnaturile, cel putin vom avea pentru cine sa votam!

      Theophyle

      02/04/2012 at 9:21 pm

    • masura decisa la vot(?) este de-a dreptul exagerata.Nici macar de avertisment nu se pune problema dpmdv. da` sa-l dai afara.Parerea mea e,nu faptul ca a aparut pe sticla criticand atunci cand credea ca e ceva de criticat(cu sigurantza a spus-o si-n partid),partidul e o institutzie publica nu un avion stealth cu secrete strashnic pazite si prin asta probabil ca mai dadea cu bata-n balta,habar n-am ,ci nu se potriveshte ,nu cadreaza,pe profilul „psihologico-politic”a ceea ce se intzelege inca(din pacate) la unii(din pacate multzi) decidentzi ai partidelor noastre:lovelele.
      Omul asta nici n-are permis auto,ce Bugatti Veyron acolo,ar fi in stare s-o puna pe nevasta-sa sa-si plateasca cheltuielile casei la fel cum facea de Gaulle cand era-n Elysee.Asta nu-ntzeleg multzi politicieni.

      mircea

      02/04/2012 at 9:42 pm

  57. ce ma amuza botezurile lui frunzaverde,
    foaieverde,
    burtaverde,
    patrunjelverde
    😛

    skorpion

    02/04/2012 at 9:22 pm

    • 😆

      mircea

      02/04/2012 at 9:44 pm

  58. Mai tineti minte excluderea lui Geoana din PSD ? Chemat la ora 13 si sedinta de excludere a avut loc la ora 11 .

    Uite ce scrie europarlamentarul proaspat exclus din PDL despre legalitatea excluderii de azi .

    http://cristianpreda.ro/2012/04/02/graba-strica-treaba/

    Unde e diferenta intre PDL si PSD ? 🙂

    stefan60

    02/04/2012 at 9:30 pm

    • Pana la urma a fost bine cu excluderea asta… Vorba unui „clasic”… S-au demascat!

      A A

      02/04/2012 at 9:33 pm

      • Niste tampiti 🙂
        in loc sa o joace ei victimne au victimizat pe alti!

        Theophyle

        02/04/2012 at 9:37 pm

  59. Surse
    Echivalentul a 170 milioane euro vor fi eliberate de catre guvern in urma intelegerii intre coalitia de guvernare si MRU . Pentru plata de arierate si continuarea finantarilor cu bani europeni . 🙂 (finantare din fondurile de rezerva )
    Ma intreb ce mai ramine din privatizarea cuprului ca deja astia au gasit pe ce sa cheltuiasca banii .

    Cum au stabilit ca din fondurile privatizarilor sa imprumute cu 710 milioane lei programele din fondurile blocate POR , chestiunea contabila devine preocupanta .

    stefan60

    02/04/2012 at 9:46 pm

  60. Teophyle,

    Ma uit la B1TV si il vad pe Fenechiu care spune ca Tariceanu a fost cel mai bun, un idiot de la PSD care spune alte tampenii. Sar din sofisme in sofisme ca de obicei. Ma apuca groaza efectiv. Am schimbat canalul. Sa speram in NR sau ppdl.

    eugeni

    02/04/2012 at 9:49 pm

  61. Skorpion, salut si bine ai revenit! 😆
    Eba a candidat independenta atunci , la PE, nu pe lista.
    Tocmai ca sa nu se spuna ca influenteaza votul in vreun fel.
    Cum a reusit sa adune voturile asta e alta poveste si n-o mai reiau.

    luminita

    02/04/2012 at 9:49 pm

  62. ok, luminita, ai dreptate, uitasem…si totusi si din cauza ei multi nu s-au mai prezentat la vot.

    altceva:
    citesc pentru a II.a oara aici despre ppdl, prima data credeam ca este o greseala de typing, dar de 2 ori?
    ce inseamna ppdl?

    skorpion

    02/04/2012 at 9:51 pm

    • Skorpi, este o idee care se numeste Partidul Popular Democrat Liberal. Eu cred ca vom auzi curand despe aceasta ideie 🙂

      Theophyle

      02/04/2012 at 9:56 pm

  63. si unde se poate citi despre PPDL?

    skorpion

    02/04/2012 at 9:57 pm

    • Skorpi,
      putina rabdare si vei citi 🙂

      Theophyle

      02/04/2012 at 10:00 pm

  64. ThPh,
    am rabdare, dar unde s-a nascut aceasta idee?
    PPDL…si eu care credeam ca a fost eroare de typing
    🙂

    skorpion

    02/04/2012 at 10:01 pm

    • Nu este o ideie noua. OSIM, fata…etc 🙂

      Theophyle

      02/04/2012 at 10:02 pm

      • aha, adica fosta si actuala si viitoare miscare populara, aham…
        🙂

        skorpion

        02/04/2012 at 10:05 pm

        • Am primit-o din doua surse. Eu nu sunt BBC, dar astept inca una 😆

          Theophyle

          02/04/2012 at 10:09 pm

  65. OK, ThPh, deci aici a aparut alaturarea asta de litere, 🙂

    skorpion

    02/04/2012 at 10:17 pm

  66. citisem cu citeva minute mai devreme
    🙂

    skorpion

    02/04/2012 at 10:40 pm

  67. Le cade greu la pipota dar nu au incotro!

    Theophyle

    02/04/2012 at 10:43 pm

  68. Si la tv info Gusa a vorbit de asemenea de un proiect politic a lui MRU.

    eugeni

    02/04/2012 at 11:00 pm

    • Mda,
      a inceput sa transpire! Era de asteptat. In orice caz noi am fost primi 😆

      Theophyle

      02/04/2012 at 11:01 pm

  69. Gusa a citit Politeia, acum citea zile a vorbit in termenii astia:

    http://www.ziare.com/cozmin-gusa/stiri-cozmin-gusa/gusa-despre-viitorul-politic-videanu-sef-la-un-pdl-putred-de-bogat-mru-cu-partidul-lui-1159149

    „Analistul a adaugat ca se simte nevoia unei noi miscari politice din toamna si a completat ca, in ceea ce-l priveste pe Mihai Razvan Ungureanu, nu-l vede intr-o constructie care sa preia un PDL cu tot cu greii sai, care reprezinta un balast„.

    Gusa s-a inspirat de aici din Politeia. Termenul „balast” si folisirea lui cu un sens precis ii devoaleaza sursa.

    Cetatean

    02/04/2012 at 11:06 pm

    • Bajbaeste si el. Mai are timp sa invete, cu tot respectul. Sa mai citeasca, sa puna urechea. Poate aude si el ceva 😆

      Theophyle

      02/04/2012 at 11:12 pm

  70. A nu se pierde din vedere urmatoarele:
    – in spatele acestei miscari noi se afla TB
    – vizita lui Videanu la Cotroceni

    skorpion

    02/04/2012 at 11:14 pm

    • Skorpi. Tinta ramane aceasi. mai putin de 5o% pentru USL. Desi acum este foarte greu sa-i dezbini dupa Frunzaverde so fuga primarilor. Rezultatele la locale nu pot fi bune. In special cu un geniu ca Udrea la Bucuresti

      Theophyle

      02/04/2012 at 11:17 pm

  71. Salutare all

    Theophyle, felicitari pentru postare ! De acord cu tine pana la ultima virgula ! Cu toate gafele lui, Preda nu merita aceasta soarta ! Rau am ajuns, daca in PDL se vorbeste atat de urat la adresa intelectualilor ! Se pare ca maniera de gandire totalitara s-a perpetuat ! Si cine a ajuns sa-l mazileasca pe C. Preda? Incapabila si idioata asta de Elena Udrea ! Abia astept dezastrul electoral din Bucuresti – care va veni fiti pe pace – ca so vad zburata din partid sau cel putin trasa pe linie moarta pe blonda asta habarnista !
    Ori o pun cu botul pe labe, ori se duce dracului sandramaua !

    PS. Ma asteptam ca totusi oameni ca Server Voinescu sau Emil Boc sa voteze altfel astazi, dar m-am inselat !
    De la Blaga, Anastase, Falca, Oltean, etc, nu aveam oricum pretentii !

    Reddog

    02/04/2012 at 11:23 pm

    • Salut Red,
      din nefericire oamenii astia au ajuns intr-o scurta perioada de timp sa se deconecteze de public intr-un fel care a fost caracterizat numai de momenklatura comunista. Oamenii astia se bazeaza pe sondaje care se vor dovedi asemanator de „exacte” ca cele facute in Moldova de Dancu.

      Theophyle

      02/04/2012 at 11:27 pm

  72. Un grup de comentarii pe evz:
    -Voiculescu si Antonescu, urmasii morali ai lui Ratiu si Coposu…
    -Voiculescu, prin proiectele derulate de fundatia sa, de o valoare incontestabila…
    -dom profesor ….
    -pe plan european, Voiculescu e mai cunoscut decit….
    -Echipa Voiculescu….
    presupun ca dom profesor e tot Voiculescu. O fi si Felix ceva soi de intelectual? Ceausescu ar ingalbeni de invidie.

    Aha

    02/04/2012 at 11:24 pm

  73. eu inca mai sper ca nu va fi dezastru electoral in Bucuresti!!!
    nu in ceea ce ne priveste!

    skorpion

    02/04/2012 at 11:28 pm

    • 🙂 Bine ca ai precizezi ca pentru tine! Te asigur ca va fi o catastrofa de proportii vor pierde toate primariile de sector. Poate doar 3 se va salva, poate. Udrea a facut praf Bucurestiul. PDL primeste nota de plata!

      Theophyle

      02/04/2012 at 11:33 pm

  74. Buna seara,
    de data asta fac opinie separata. Preda trebuia exclus din partid pentru pozitia sa publica. Acum, sa explic:

    Intr-un partid in care exista democratie trebuie sa ai posibilitatea sa sustii orice iti trece prin cap, inclusiv propunerea lui Obama ca primar pentru Bucuresti. Daca, insa, partidul stabileste un candidat, tu nu ai voie, ca membru, sa afirmi public ca sustii/votezi un alt candidat. Te supui sau pleci! De aia e democratie, ca se ia decizia prin vot si minoritatea se supune majoritatii. Am vazut, inclusiv in comentarii gazduite aici, ca se acuza dictatura blondei si sanctionarea lui CP pentru delict de opinie. Nu e delict de opinie, e situare in afara partidului. Sanctiune arbitrara pentru delict de opinie era daca CP facea afirmatia respectiva doar inainte de desemnarea lui Plicimen.

    In plus, mie nu-mi plac abordarile de tipul: toti gresesc, eu am dreptate!

    Blackman

    02/04/2012 at 11:33 pm

    • Blackman salut!
      am notat. Numai comunistii facea lucrurile in felul in care s-au facut. Oamenii in orice partid au dreptul la opinie separata.

      Theophyle

      02/04/2012 at 11:36 pm

  75. ThPh,
    mai ai rabdare, please

    skorpion

    02/04/2012 at 11:36 pm

    • Skorpi, rabdare pentru ce? Eu am cifrele care nu au cum sa fie mai bune!

      Theophyle

      02/04/2012 at 11:38 pm

      • Skorpi, noi am fost gugustiuci care am fost tradati. Ei au facut bani si noi am crezut in ei.

        Theophyle

        02/04/2012 at 11:39 pm

  76. Blackman

    Nu ai dreptate. Unde este democratia din interiorul unui partid? Daca toti canta pe vocea sefului unde ajungem? In plus, nimeni nu realizeaza catastrofa spre care se indreapta PDL Bucuresti sub „carmuirea dibace” a idioatei de Elena Udrea ?

    Reddog

    02/04/2012 at 11:42 pm

  77. pai, tot asa ne tirim de 23 de ani …..

    sper ca de-acum incolo cei care fac bani in mod ilegal sa ajunga si dupa gratii, atita satisfactie sa am si imi este suficient
    🙂

    gute Nacht!

    skorpion

    02/04/2012 at 11:43 pm

    • Noapte buna skorpi,
      bine ca te-ai intors!

      Theophyle

      02/04/2012 at 11:45 pm

  78. A se citi si da mai departe, curand in ilegalitate 🙂

    http://alexaionescu.wordpress.com/2012/04/02/chiliman-si-campania-door-to-door/

    eugeni

    02/04/2012 at 11:45 pm

    • 😆

      Theophyle

      02/04/2012 at 11:48 pm

    • abia astept sa ajunga si pe strada mea…
      eu am casa ” izolata” ,mi-o da banii cash???

      intamplator

      02/04/2012 at 11:52 pm

      • da rpede fuge mesajul:
        comletez… inainte de vot?

        intamplator

        02/04/2012 at 11:54 pm

  79. @blackman

    e o vorba ” nu dori moartea cuiva,fa in asa fel incit sa si-o doreasca singur” /cinica, dar buna
    daca aia din pdl aveau un dram de simt al penibilului gaseau metode ca preda sa plece singur;
    dar nu, ei au vrut sa apara partid ” monolit,puternic”
    asa procedezi cind esti slab si nesigur,cind liderii nu sunt lideri puternici;
    care este -in fapt-deosebirea intre modul de actiune al lui antonescu si ce a facut azi pdl??

    intamplator

    02/04/2012 at 11:49 pm

  80. Preda nu va fi dat afara din partid; mi se pare ca hotarirea de azi trebuie confirmata de un for superior.
    Ce a fost azi a fost un fel de sperietoare.
    De fapt, dl Preda zice ca eliminarea sa nu ar fi in regula nerespectindu-se niste proceduri.
    Iar dna Macovei spune ca se va lupta pentru ca razvratitul sa nu fie dat afara.

    victor L

    02/04/2012 at 11:56 pm

    • Poate o exclud si pe ea, nu? o iuubesc ca sarea in ochi! Sa ma ierte amicul @sare!

      Theophyle

      02/04/2012 at 11:59 pm

  81. ceva e in neregula cu ce scrie ;are cineva vreun link unde e completa declaratia lui daianu?
    din text se intelege ca e obligatoriu prin tratatul fiscal sa se ajunga la plafon de indatorare de 60 pct:ori eu sunt obosit si nu inteleg,ori stirea e trunchiata ori daianu e incoerent(ceea ce e putin probabil)

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/daniel-daianu-nu-ar-fi-intelept-ca-tratatul-fiscal-sa-se-aplice-in-romania-de-la-1-ianuar-974.html

    intamplator

    02/04/2012 at 11:59 pm

  82. O sperietoare zic, dar necesara.
    Dl Preda, am mai spus, are pe blogul sau un citat din Benjamin Constant: „Libertate in toate!”
    Si atit de multa libertate dadea dl Preda incit iti stergea comentariile, civilizate, care nu ii conveneau.

    victor L

    03/04/2012 at 12:00 am

    • Ti-am spus ca nu este exact eroul imaculat. Dar ei au fost mai rai ca el!

      Theophyle

      03/04/2012 at 12:01 am

      • imi permit sa sugerez ca ” au fost mai inabili ca el” ( inabil= termen corect politic)

        intamplator

        03/04/2012 at 12:10 am

  83. @ Red, e simplu cu democratia asta: dezbatem si apoi luam o decizie. Dupa ce am luat decizia, o respectam cu totii. Lipsa de democratie era daca Cr. Preda era sanctionat pentru opinia sa legata de Plicimen inainte ca acesta sa fie desemnat drept candidat. Daca Preda nu vroia sa-l sustina pe Prigoana, putea sta deoparte. In momentul in care si-a declarat sustinerea pentru un contracandidat, s-a situat in afara deciziei propriului partid.

    @ Intamplator, e diferenta enorma. Antenescu ii da afara in timpul dezbaterii, inainte de a se decide pozitia partidului.

    Pentru filosofie si doctrine nu ai nevoie de voturi, dar pentru a castiga alegerile da. Inteleg, citind presa, ca Preda ar fi vrut sa candideze el. Ei, asta cam suna a AMP care s-a suparat la europearlamentare pe un motiv similar

    Blackman

    03/04/2012 at 12:02 am

    • @blackman:
      afirmatia dvs:antonescu se scapa la teve,dar tot face si el o sedinta acolo,a doua zi;se” voteaza” si la el in gashca/pe preda l-au dat afara ” democratic” la cererea imperativa a lui prigoana
      chestia cu ” candidatura lui preda” imi miroase a ” stire pe surse udrea” /mai degraba era de genul ” daca desteptul asta de preda ne da lectii de candidati,sa candideze el”

      intamplator

      03/04/2012 at 12:08 am

      • @ intamplator, despre ipotetica lui candidatura sunt rezumate aici: http://www.ziare.com/cristian-preda/pdl/revista-presei-ce-pedelist-vrea-sa-i-sufle-primaria-lui-oprescu-1118260

        Sunt convins ca nu m-ati inteles, legat de diferenta Antenescu/PDL-Preda: intr-o organizatie ai libertatea sa sustii orice tampenie, pana se ia o decizie. Acea decizie trebuie respectata. Antenescu i-a exclus pe ai lui in momentul sustinerii tampeniilor, in faza dezbaterilor, inainte de luarea deciziilor.
        In acest caz, s-a decis: Prigoana = candidat. Preda vine si spune ca e cah! si el voteaza cu altul. Ce trebuia sa faca Udrea, sa-l premieze? Sa organizeze un colocviu pentru ca asa vrea domnul profesor?

        Blackman

        03/04/2012 at 12:18 am

        • @blackman
          sunt de acord si am scris mai devreme;in orice organizatie in care se ia o decizie,membrii acelei organizatii trebuie sa o urmeze,daca decizia e luata deschis,dupa dezbatere;nu cred nici un moment ca numirea lui prigoana s-a facut in acest mod; mai toata lumea a uitat o ” experienta organizatorica a d-nei udrea” =trecerea pe la pdl constanta;era o organizatie slaba;dupa ” coordonarea” d-nei udrea un timp,problema s-a rezolvat: organizatie constanta a pdl nu mai conteaza/exista
          problema e ca un partid de la noi-indiferent care in momnetul de fata-nu e o organizatie ,e o gashca sau si mai direct” o asociere de hoti reuniti pentru a fura”

          intamplator

          03/04/2012 at 12:30 am

          • Aici aveti dreptate, n-am habar cum a aparut decizia desemnarii lui Prigoana. Personal, eu as fi mers pe un alt profil de candidat.

            Blackman

            03/04/2012 at 12:43 am

        • @blackman
          inca
          tot intr-o organizatie:
          in cine are managerul mai multa incredere: in cel care azi pleaca suparat si dupa 2 ani revine ca asa are chef sau intr-unul care atunci cind a fost greu a ramas?
          cred ca prigoana” formal” se suspendase/sau demisionae/sau era inactiv in pdl
          a aranjat nishte shmenuri, a promis ceva si …gata e candidat valabil..
          poti crede ca e o decizie transparenta?

          intamplator

          03/04/2012 at 12:36 am

  84. ia muite ,cum apar banii pentru majorari de salarii-sau,sper ca nu-pentru ” investitii electorale”
    si asta in conditiile in care ” suntem in recesiune thehnica”=ponta dixit

    „Am încheiat astăzi primul trimestru, avem 38,5 miliarde de lei încasaţi în primele trei luni ale anului, faţă de 34,9 încasate în primul trimestru din 2011. Avem un plus de încasări de circa 850 de milioane de euro, în semestrul 1 din 2012 faţă de aceiaşi perioadă din 2011”, a explicat Blejnar.

    Şeful ANAF a precizat că instituţia a înregistrat o creştere de 3% a ponderii în PIB a veniturilor colectate de când a preluat el conducerea.

    „Cu cât intensificăm activitatea evoluţia este pozitivă. Am preluat ANAF-ul când colectam 30% din PIB, l-a adus la 33%”, a încheiat Sorin Blejnar

    intamplator

    03/04/2012 at 12:05 am

  85. @ Theophyle, eu nu as incadra la „opinie separata” ce a facut Preda. Dl europarlamentar a transmis mesajul ca nici macar membrii de partid nu-l voteaza pe Prigoana, candidatul… partidului. E nonsens, dar o fi si asta un mod de a face politica.

    Blackman

    03/04/2012 at 12:07 am

    • Am sa-ti raspund asa cum am raspuns multora. Prigoana s-a auto denuntat in incapabilitatea lui sa fie candidat la primarie:

      Deputatul Silviu Prigoană a demisionat, în 1 iunie 2010, din PDL. Silviu Prigoană declara atunci că şi-a dat demisia din PDL pentru că partidul a luat decizia de a se opta între politică şi calitatea de acţionar la fime care au afaceri cu statul, menţionând că, dacă o lege ar fi prevăzut că nu poate fi şi deputat şi acţionar, ar fi demisionat din Parlament. În 21 iulie, el a declarat că va reveni în PDL în momentul în care partidul îşi va schimba atitudinea faţă de oamenii de afaceri, afirmând că el s-a simţit “dat la o parte” atât timp cât a fost pus în situaţia să aleagă între politică şi afaceri.

      Asta a fost trimis de partid sa fie primar ca sa FURE! Si cineva cu 2 neuroni o sa-l voteze?El poate fi candidat numai la parnaie! PUNCT

      Theophyle

      03/04/2012 at 12:12 am

      • cum sunt foarte multi cu un singur neuron, cel mai probabil este ca da. :).

        eugeni

        03/04/2012 at 12:18 am

      • @ Theophyle, eu am crezut ca discutam despre altceva, nu despre calitatea persoanelor. N-am habar daca Prigoana poate fi sau nu un primar bun. N-am habar nici ce se va intampla cu firma lui de salubritate daca va ajunge primar. E un caraghios de aceeasi teapa cu Oprescu, pe care cei din Bucuresti il pot vota sau nu.

        Mie mai important mi s-a parut cazul Preda, nu desemnarea lui Prigoana.

        Blackman

        03/04/2012 at 12:26 am

    • Pe asta il puneam intr-o celula si mai mica plina de guzgani!

      Theophyle

      03/04/2012 at 12:15 am

  86. cu scuze,reproduc un comentariu din rl,semnat ioana

    PDL clar nu mai are chef de guvernare. Neterminatii care au cistigat pasiv carati in spinare de Basescu si-au umplut buzunarele iar acum nu sint nebuni sa mai ramina cita vreme justitia a inceput cit de cit sa mai miste iar societatea s-a trezit ca vrea mofturi de genul proiecte si platforme. Patru ani de stat pe bara nu le poate aduce decit beneficii: intii ca justita o sa se concentreze prioritar pe cei de la putere ca sa mai limiteze din abuzuri si ca actiunile sa aiba un maximum de impact mediatic, iar politic, dupa patru ani, prin comparatie cu gasca lui Nastase si imbecilitatile isteroide ale lui Antonescu, vor fi chiar obiectul nostalgiei populare. Asta fiind deci planul, primul pas este indepartarea si a ultimilor oameni cu judecata care in sila ar vota pentru ei numai si numai ca sa nu iasa ailalti. Si cum se poate face asta? Negind simbolic si badaraneste, cu toporul, toti pasii inainte facuti (mai mult in sila, impusi din afara si ca compromisuri pentru Basescu care le-a adus voturi), cu alte cuvinte excluzind membri perceputi ca o oarecare speranta de catre societate. Sumbru, nu? Va e sila si lehamite? Bravo, stati acasa ca oricum n-aveti pe cine vota. Vorba unui antevorbitor: ” Doamneeeeee, cine mai poate face ordine in acest taram al durerii ???”. Ei bine, noi cu totii. Ia comparati programele si CVurile. Iese vreunul/vreuna in evidenta. Pai atunci votati-l/o. E mai comod sa ne vaitam decit sa ne documentam? Bine si asa ca poate iese iar Oprescu sau si mai bine OTVul si atunci o sa avem si mai multe ocazii de vaitat

    intamplator

    03/04/2012 at 12:14 am

  87. Blackman

    Si crezi ca decizia excluderii lui Preda a fost democratica? Mie mi se pare o executue in toata regula, cu nimic diferit fata de practica bolsevica !
    Si de ce? Ca a criticat impunerea gunoierului drept candidat la primarie? O chestiune cu care 90% din cei prezenti pe acest blog sunt de acord? Cu ce este mai bun omul plici de doctorul impostor Oprescu? Inlocuim un nemernic cu un alt nemernic? Asta este solutia doamnei Udrea ? Nu, multumesc !
    Pana acum am tot inghitit chestia cu „raul mai mic”, dar acum basta ! M-am saturat ! Ori vin cu un candidat care sa ma convinga sa-l votez, ori mai bine nu ma duc la vot !
    Am crezut ca am scapat odata de PSD, dar nu as fi crezut ca PDL-ul anului 2012 imprumuta multe din apucaturile PSD !

    Reddog

    03/04/2012 at 12:26 am

    • Ati avea dreptate daca nu ti face abstractie de doua lucruri:
      1. Cr. Preda este membru PDL si europarlamentar. Noi avem dreptul sa chibitam, ca la fotbal, si sa ne dam cu parerea despre unul sau altul, sa cream curente sau sa aderam la ele. Dvs. puteti astepta sa candideze Fat-Frumos, eu pot spera ca duetul ponta/antonescu nu va ajunge la putere s.a.m.d. Dl Preda este membru de partid! Vrea sa critice public decizia partidului intr-o perioada electorala, sa-si dea demisia si poate comenta ce si cat vrea. Ce a facut el nu e democratie, e haos. Remember, mai sunt doua luni pana la alegeri.
      2. Sa inteleg ca este normal ca un candidat, indiferent care este el, sa fie desfiintat inainte de alegeri de proprii colegi? Ceva de genul „dragi bucuresteni, iata prostul nostru. Votati-l voi, ca noi nu putem”?

      Dvs. chiar credeti ca o persoana cu tinuta morala si intelectuala va aduna voturi pentru a deveni primar?

      Blackman

      03/04/2012 at 12:39 am

  88. buna seara

    asta e stilul politic a lui udrea, tupeu si incompetenta fara limite
    si ma calca pe nervi treaba asta cu defectele lui cristian preda: da, are o gramada, dar nu e omul care sa fi incalcat legea in viata lui (poate o fi returnat o carte cu intarziere la biblioteca, dar mai mult nu)
    in schimb sa propui ca primar pe unul care s-a imbogatit din afacerile cu statul si care are contracte cu primaria si nici macar sa nu ai decenta sa vii cu o solutie de evitare a conflictului de interese
    e de citit si articolul lui s. ionita: http://www.evz.ro/detalii/stiri/senatul-evz-cum-poate-pdl-castiga-bucurestiul-974856.html

    razvan

    03/04/2012 at 12:34 am

    • pai e bine
      astia de la pdl in prostia lor=cu prigoana,usl cu oprescu va face lumea sa se uite un pic la alternative,si sa se intrebe cine e nicusor dan?si sa descopere ca e altfel decit ce i se ofera si….ce-ar fi sa vedem o surpriza?

      intamplator

      03/04/2012 at 12:42 am

  89. g/m
    nu cumva pdl bucuresti vrea sa-l propulseze pe nicusor dan?

    intamplator

    03/04/2012 at 12:38 am

  90. Buna dimineata,

    Desi , gasesc seducatoare metafora cu ” bazileul rosu” totusi, cred ca este mai mult decit atit. Intelectualii , majoritatea lor, sint salariati ai statului atita timp cit, educatia este un monopol de stat. Universitatile particulare depind tot se stat, pentru certificarea diplomelor si autorizarea de functionare. Inelectualii fiind dependenti de stat pentru existenta, predica in scolile publice obedienta fata de stat, statismul. Din acest motiv, cred eu , intelectualii sint predominant de stinga si, generatii de romani termina scoala avind in cap bazaconiile ca: supunerea fata de statul de drept, echitate sociala,egalitarism etc.etc. Pe scurt , toata splendoarea ideologiilor colectiviste devine crezul, in viata, al acestor generatii. Pe de alta parte, acesti vasnici intelectuali resping ideea competitiei in piata libera a invatamintului privat. Societatea capitalista in competitie permanenta nu este pe gustul lor.Dependenta economica fata de ” Mecena” de doi bani, Basescu, Voiculescu, Vintu, Patricu etc. a facut din acesti intelectuali de curte, niste mercenari ai momentului care, nu pot comunica ” mesaje viabile si clare” deoarece, reprezinta interesele propagandistice a stapinilor lor !!
    Istoria intelectualilor (dupa 89′), a intelectualilor „implicati” a fost jalnica: de la fisco-ul listei independentilor din anii 90, la dezintegrarea Aliantei Civice, la ideologizarea bezmetica a revistei 22, etc. etc. Intelectualii inregimentati politic in partide au avut o soarta si mai trista, fiind sufocati de erarhia de partid. Ce se intimpla acum in PDL, seamana cu fuga sobolanilor din corabia care se scufunda….

    Sorin Muncaciu

    03/04/2012 at 1:01 am

  91. Buna dimineata,
    Postare noua!

    huniad

    03/04/2012 at 7:26 am


Comentariile sunt închise.