Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

La ordinea zilei: Raportul NICE şi Chevron

Despre politica nu prea am ce sa scriu deoarece soarta ne-a readus la momentele din decembrie 1999, cand Mugur Isarescu prelua guvernarea unui CDR in pragul unui colaps politic. Astazi se joaca o piesa asemanatoare avandu-l ca protagonist pe Mihai Razvan Ungureanu  care, la fel ca Isarescu, trebuie sa incheie o guvernare problematica pe care unii dintre cititorii mei se straduiesc sa o laude. Cine stie, poate au ei dreptate si eu nu vad marile realizari despre care se vorbeste.  Singura diferenta ar fi ca la Cotroceni Presedintele este Basescu, mai are mandat pana la sfarsitul lui 2014 si nu prea este el omul care poate fi invins de sistem.

Deci daca despre politica nu am chef sa scriu, voi relata despre doua subiecte care au intrat in atentia mea, in special din cauza importantei si a impactului public in prezent, dar cel pe care eu il anticipez  in viitorul mai mult sau mai putin apropiat. Cele doua subiecte despre care voi vorbi in zilele urmatoare sunt – (a) Raportul institutului NICE,  care sta la baza intentiei Ministerului Sanatatii de a propune un proiect de hotarare de Guvern prin care va fi modificata lista medicamentelor compensate si gratuite si (b) Explorarile si eventuale exploatari de gaze de şist in lume si in special in Romania, cu referire expresa la contractul cu Chevron.

Raportul NICE – Preambul. Daca o dorim sau nu, fiecare om isi incepe viata devenind automat un consumator de medicamente, mai mult decat atat, unele studii arata clar ca exista o posibilitate ca vom deveni o persoana care va avea multe dezvantaje de sanatate din cauza medicamentelor pe care parintii le-au digerat inainte de conceperea fatului si pe timpul gestatiei materne. Conform unui studiu pe care l-am citit acum cativa ani, aproximativ 38% din occidentali vor necesita medicatie pentru sutinerea degradarii organice incepand cu varsta de 43-45 de ani. Procentul va ajunge la 52% la varsta de  58 de ani si va urca la peste 65% dupa varsta de 63 de ani.

In perioadele anterioare acestor evenimente devenite cronice, necesitatea folosirii medicamentelor este bazata pe maladii (cronice) contractate in timp, declansate de mediul inconjurator sau  genetic, la un nivel de 4-7% din populatie, in unele locuri, inclusiv Romania, mai ridicat.   Cu sau fara legatura cu vizitele la medic, o mare parte din clientii farmaciilor din occident consuma cantitati serioase de medicamente nefolositoare, care vom vedea pe parcursul  acestor postari – au darul de a produce mari probleme de sanatate, de multe ori chiar moartea.

Omul convietuieste de la nasterea lui si pana in ultima zi a existentei lui fizice cu cateva zeci de familii de virusuri, microbi si paraziti cu care poate convietui bine pana in clipa in care se va declansa un “conflict de interese” intre “gazda” si “oaspetele” viral sau microbian. De obicei, acest “conflict de interese” numit maladie, boala sau afectiune se rezolva cu ajutorul unor miloace terapeutice care includ si medicatie.

Medicamentele sunt  substante simple sau o combinatie de substante capabile sa producă un efect terapeutic. Medicamentele sunt prezentate intr-o formă care să poată fi folosită de bolnav urmând un anumit mod de utilizare. Acest mod de ambalaj trebuie sa fie util si bazat pe genul de tratament de care are nevoie pacientul. Un  mare procent din aceste medicamente sunt cele folosite pe cale bucala,  altele mult mai eficiente sunt administrate direct in organism, intramuscular sau intravenos. Marea majoritate a medicamentelor folosite fara un consult riguros pot afecta imediat sau in timp cetateanul respectiv.

Din nefericire, medicamentele uzuale sunt de multe ori cele mai nocive prin faptul ca dozajul si compozitia lor chimica pot afecta grav organismele umane care au fost sau sunt expuse unor afectiuni anterioare. Din aceasta categorie fac parte cele trei categorii pe care le veti intalni in majoritatea caselor roamanilor – Antipireticele (reducerea de temperatura), Analgezicele (reducerea durerilor) si Antibioticele (medicamente antibactericide si NU antivirale).

Raportul NICE este fara indoiala un pas enorm inainte. Expertii NICE au studiat trei luni mecanismul prin care sunt alcatuite listele de medicamente compensate si care este structura lor. Concluziile lor sunt in totalitate economice, dar au o incarcatura medicala extraordinara – voi incerca sa ma ocup de ambele. Prima postare in serial maine dimineata.

Despre gazul de şist – Preambul.  Am sa incep cu o simpla stire publicata in ultimele doua zile – Guvernul a aprobat acordurile petroliere de concesiune pentru explorare-dezvoltare-exploatare încheiate între ANRM şi Chevron, al doilea mare grup petrolier din SUA, pentru perimetrele Vama Veche, Adamclisi şi Costineşti, avizul fiind emis după întâlnirea premierului Ungureanu cu grupul american. Executivul a decis totodată ca aceste trei acorduri să intre în vigoare miercuri, 28 martie. Anexa care conţine principalele prevederi ale celor trei acorduri încheiate între Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale (ANRM) şi Chevron a fost clasificată (aici). Povestea se perpetua, inca o data cetatenii nu au dreptul sa cunoasca aceste anexe pentru ca cetatenii “e” prosti. In sfarsit, politicenii romani ar trebui sa stie deja ca desi cetatenii “este” prosti, ei “este” si multi!

Gazul de şist reprezinta gaze naturale aflate intre placile de şisturi sau de multe  ori afiliate straturilor de carbune la adancimi mai mari decat zacamintele de gaz natural conventional. Se presupune ca acest consum al gazelor de şist este mai ecologic decat folosirea altor hidrocarburi avand in vedere  emisii de CO2 mult mai scazute. Din nefericire, procesul de extractie poate produce multe probleme mediului, din nefericire exista putine studii de impact si ele aproape inexistente ca surse libere. Un foraj de gaz de acest gen  poate necesita cantitati enorme, de ordinul a zeci de milioane de litri de apa, in care sunt diluate  substante chimice necesare  fisurarii rocilor. S-au intamplat cazuri (si nu putine) de poluare a panzele freatice. Vom continua discutia despre gazul de şist si explorarea lui si despre Chevron si afacerile acestui gigant in general si in particular vom aduce tot ce am aflat despre aceste afaceri in Romania.  Vezi prima  postarea integrala pe Politeia Europeana.

Written by Theophyle

31/03/2012 la 3:34 pm

113 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. buna ziua! (nu numai exagerand ca Green Peace) nu se poate produce energie fara poluare, de vreun fel sau de altul. asa ca, din diferite unghuri o forma de energie e mai poluanta decat alta. Combinat cu foamea de energie a X miliarde de umani, foame in crestere, solutiile ideale nu exista si ceva trebuie sa produca energie si mai ales sa o TRANSPORTE la consumatori. Am insa senzatia ca grupuscule de „tree huggers” urca tot mai sus lozinca NYMB (nu in curtea mea).

    cinic

    31/03/2012 at 3:50 pm

    • salut cinic,
      nu trage in mesager. Vezi si studiile de impact (in postarea alatrurata – ai link) si vezi studiile seismologice, dupa aia mai discutam despre anexele secrete!

      Theophyle

      31/03/2012 at 3:53 pm

      • Da’ studiile de impact in cazul dependentei de gazele de la rusi ce „zice” 😀 ?

        Gino

        31/03/2012 at 4:22 pm

        • Buna ziua 🙂 .

          Gino

          31/03/2012 at 4:24 pm

        • Gini fa contracte normale si privatizari oneste si nu vei fi dependent de nimeni!

          Theophyle

          31/03/2012 at 5:16 pm

  2. Salve lume buna. Cica Prigoana e catindatul PDL la primaria Bucurestiului.

    mishu jamie

    31/03/2012 at 4:04 pm

    • Vai de mama lor!

      Theophyle

      31/03/2012 at 5:06 pm

  3. Theophyle, merci pentru postare, sa stim si noi cu ce ne „tratam”.

    mishu jamie

    31/03/2012 at 4:06 pm

    • Cu placere 🙂

      Theophyle

      31/03/2012 at 5:06 pm

  4. sal`tare tutulor,
    ambele aspecte, atit NICE cit si Chevron, sint de genul „si Iadul e pavat cu intentii bune”.
    Intr-un fel, e normal ca dupa ani si ani de folosire a medicamentelor, uneori in exces, sa existe efecte „colaterale”; nu chiar in genul modificarilor genetice ca la produsele agricole, ci pe undeva pe aproape.
    Cit despre Chevron, vorba lui @ Gino: riscam sau preferam sa depindem de rusi? Grea problema, fara unic raspuns.

    victor L

    31/03/2012 at 4:50 pm

    • Eu nu am uitat spectacolul ala de varietati de la rusi si cantecelul ala la care radeau toti in sala, mie mi s-a parut sinistru.
      Vad ca nu se mai poate misca nimic, gaze nu ca sunt riscuri, aur nu ca cianuri, centrale eoliene(o prostie la noi, dar na…) nici astea, ca pasarile migratoare, atunci ce?
      Totul a avut si are costuri, ne place sa folosim computerele dar nu cresc in copaci, sunt facute din petrol, si aur au in ele si merg cu curent.

      Gino

      31/03/2012 at 5:00 pm

      • Salut Gino,
        ai dreptate. Cred ca intelegi ca nu sunt un ecologist nebun. Problema ar fi de ce la ei (SUA) sunt interzise forarile in 21 de state si probabil vor mai fi si de ce la noi tara cu pericole sesmice ridicate lucrurile sunt facute la SECRET!

        Hai sa fim seriosi. Basescu tipa ca nu are anexele secrete ale contractelor semnate pe timpul lui Tariceanu si acum guvernul lui secretizeaza altele? Cum se numeste asta, ipocrie poate?

        Theophyle

        31/03/2012 at 5:11 pm

        • Eu cred ca este un mod de lucru impamantenit, atat timp cat nu exista presiunea cetateanului(ca in SUA) nu are de ce sa se schimbe. Presupun ca americanii daca isi preseaza congressmanul nu raman fara rezultate.
          Aici nu exista presiunea cetateanului, exista presiunea celorlalti, care vor sa puna ei mana pe business.
          Daca s-ar face publice anexele ar determina reactia sincera a opiniei publice? Ma indoiesc, din moment ce nici participarea la vot nu-i intoarce de la gratare.
          Nici eu nu sustin distrugerea mediului dar cred ca o solutie acceptabila poate exista.

          Gino

          31/03/2012 at 5:30 pm

          • Sa fie clar,
            Eu nu sunt impotriva forarii si exploatarii gazelor de sist ci impotriva injectiei de apa si chimicale care pot afecta panza freatica!

            Nu trebuie uitat ca majoritate populatiei rurale se foloseste de apa netratata (direct ) din put. Astai mor primi si nici nu vor sti de ce!

            Theophyle

            31/03/2012 at 5:57 pm

            • Salut Theophyle!

              Nu se poate pune problema mai bine (complet) decat ai pus-o.

              Statul asta romanesc ar trebui sa invete sa publice TOATE datele care privesc sanatatea publica si poluarea indelungata, indeosbi cea a solului si apei. In spatele secretomaniei se pot ascunde importante acte de coruptie, capitol la care Rrrromanica este deja multiplu campioana mondiala.

              A A

              31/03/2012 at 10:27 pm

    • Victor,
      Nu trebuie sa depindem de rusi trebuie sa rationalizam resursele. Ai Petrol in Romania kkalu! Poti sa mai astepti doi trei ani sa vezi cum merge in alte locuri. Citeste serialul si dupa aia vei intelege unde sunt problemele!

      Theophyle

      31/03/2012 at 5:18 pm

  5. salut Theophyle ! felicitari ptr cele 2 teme atinse: raportul NICE si afacerea Chevron.problema cu Chevron este ca boala contractelor secrete se perpetueaza de la fostele guvernari la cea de azi. si mai este un subiect care doresc sa l iei atentie: ce e cu ordonanta uitata cu privire la marirea redeventelor?

    zigzag

    31/03/2012 at 5:00 pm

  6. Buna ziua
    Un rezultat al unor medici romani si voluntari :

    Aproape 40% dintre copiii beneficiari ai serviciilor caravanei medicale „Sănătatea copiilor din Delta Dunării” au fost diagnosticați ca având probleme de sănătate.

    Astfel:
    –17% dintre copiii consultați sufera de parazitoză intestinală;
    –42% dintre preșcolari au fost identificați ca fiind pozitivi în urma recoltării exudatului faringian (prezența stafilococului);
    –52% dintre copiii consultați au o igienă orală deficitară și au prezentat carii dentare netratate:

    Un grafic cutremurator aici :

    https://www.facebook.com/Salvati.Delta

    Ma intreb daca uneori accesul la medicamente pentru unii nu reprezinta o negare pentru altii . Sau pe romaneste , cum se poate obtine o sanatate durabila cu cheltuieli eficiente dar si rezonabile ?

    Despre gazele de sist am scris ” dincolo” . 🙂

    stefan60

    31/03/2012 at 5:08 pm

    • Salut Stef,
      Multumesc pt. informatiie. Nu am cunoscut-o. Am citi si ti-am raspuns 🙂

      Theophyle

      31/03/2012 at 5:43 pm

    • sal Stefan , despre probleme serioase gen o sanatate durabila , viitorul acestor copii sau sanatatea generatiilor viitoare n o sa vedem in RO ca discuta vreun politician.motivul nu-l cunosc.dar ma pot intreba ce interes ar avea un ministru al sanatatii din udmr ca sanatatea sa fie o prioritate in RO. dupa cum sunt fugariti medicii din RO catre alte zari – cu scolarizare platita de statul roman- ma gandesc ca nu o doar incompetenta ci si un plan bine pus la punct.

      zigzag

      31/03/2012 at 5:54 pm

    • Eu sunt mai prostuz(imi permiteti rasfatul, nu? doar nu era sa zic PROST – ii las pe altii 🙂 ), da’ statistica asta nu imi spune nimic. Mie.

      Emil

      31/03/2012 at 8:16 pm

      • @emil
        Statistica zice clar ca acolo e saracie lucie .

        stefan60

        31/03/2012 at 8:28 pm

        • Probabil, dar o statistica folositoare urmareste si evolutia in timp. Parerea mea, de d’ala cum am mai scris. mai sus :-
          )

          Emil

          31/03/2012 at 8:50 pm

          • @emil
            Nu stiu citi ani ai dar in tineretea mea , din 1969 – 1973, am avut dentist in scoala generala . In Cluj . A asigurat inclusiv aparate de indreptat dintii gratuite . Clar ca nu exista peste tot in tara asistenta asta dar as fi curios azi cite scoli din marile orase asigura asistenta asta dentala gratuita elevilor .
            Ce zice statistica aici ? Progres sau regres ?

            stefan60

            31/03/2012 at 9:24 pm

  7. Problema secretizarii contractelor, ca sint cu „baietii (nostri) destepti”, cu Petrom ori cu Chevron, nu-mi este clara.
    Bine, nici nu sint in domeniu ca sa am habar, poate exista niste cutume internationale.
    Si totusi, ceva nu mi se pare in regula cind nu e vorba de secrete militare ori (unele) tratate intertari.

    victor L

    31/03/2012 at 5:11 pm

  8. Theophyle,
    ma gindesc ca cele 21 de state americanesti care refuza asemenea exploatari nu vor risca sa plateasca pentru gaze pretul pe care il platim noi pentru cel de la rusi.
    In privinta secretizarii, aceiasi nedumerire am exprimat-o mai sus. Enigma, dar nu masina germana de codificat-descifrat.

    victor L

    31/03/2012 at 5:17 pm

    • Victor
      vor risca! Si totusi in California acre are acelasi risc seismologic ca Romania se platesc cele mai mari preturi la gaz in america si totusi nici nu se gandesc sa aprobe tehnologia despre care vorbim.

      Theophyle

      31/03/2012 at 5:42 pm

      • @theophyle : de ce s ar grabi sa aprobe tehnologia cand au aserviti prin RO si in alte state de unde scot profituri frumoase ? noi suntem primii si la codexu ala alimentar , cei mai fraieri la incasat redevente etc.zilele astea au rezolvat si problema cuprului .probabil galagia asta mediatica cu partide, traseisti etc isi are rostul ei si e controlata cum trebuie 🙂

        zigzag

        31/03/2012 at 5:48 pm

        • Ziggy,
          si eu as face-o la fel 😦

          Theophyle

          31/03/2012 at 5:58 pm

          • Imperialistule! 🙂

            zigzag

            31/03/2012 at 6:09 pm

            • da omule,
              fiecare cu ai lui. Asa mi se pare normal. Peste tot e asa, noi suntem exceptia care confirma regula 😦

              Theophyle

              31/03/2012 at 6:15 pm

        • Salut @zigzag
          „planul” despre care scri mai sus , la comentariul meu precedent , e sublim , maret dar lipseste cu desavirsire . In RO nu exista astfel de planuri , strategii, obiective . Din 1989 au incetat efectiv . Suficient sa privesti circul (planul) cu candidatii la alegerile din Bucuresti si fa un efort de a generaliza aceste „planuri” la nivelul intregii tari si pe ultimii 22 de ani .
          Optimist spus , ciolanul nu e un plan . E pur si simplu un obiectiv si gata . 🙂

          stefan60

          31/03/2012 at 6:02 pm

          • @Stef: m ai inteles gresit.ma refeream la un plan de exterminare a romanilor. poate e prea mult spus dar dupa cum sta populatia cu sanatatea si demografia nu cred ca i doar prostia si incompetenta autoritatilor la mijloc.

            zigzag

            31/03/2012 at 6:09 pm

            • Nu e nici un plan de exterminare .
              Sint clasicele efecte vazute de multi in tarile „bananiere” . Adica SUV , vile , body guard , pitipoance , camatari , afaceristi , politicieni , toti numiti „lumea buna ” bine aparati legal de o mare de saracie si suferinta pe care o exploateaza in propriul interes .
              Doar in RO si in aceste tari numite „bananiere” se baga la secret orice contract firmat de stat . Indiferent ca se trateaza de cumpararea de nave uzate fizic si moral la pret de ultimul racnet naval , fie ca se trateaza de contracte cu multinationale straine , fie ca se trateaza de contracte cu „baietii destepti” .
              Secretul are rostul lui logic dar cind devine generalizat , doar frica fata de proprii cetateni impinge la secretizare .
              Ce , crezi ca Shell la ora asta nu stie cam ce a semnat Chevron ?
              Cumva ca pe vremea lui pingelica cind si masura bocancilor militari era secret de stat .
              Iar NATO stia cite tancuri avem , ce model , cu cite proiectile in depozite dar si cite erau functionante . 😆
              Adica prostie ridicata la rang de politica de stat si ca atare ascunsa prin secretizare . 😦

              stefan60

              31/03/2012 at 6:22 pm

              • 😦 . prosti cu aere de lideri regionali

                zigzag

                31/03/2012 at 6:30 pm

  9. Ma departez putin de gaze si medicamente.
    Zice dl europarlamentar:
    „Europarlamentarul PDL Cristian Preda afirmă, pe blog, că nu poate susţine candidatura la Bucureşti a lui Silviu Prigoană”.
    Nicio problema, dar a sustinut-o pe Teo Trandafir.
    Si-apoi, dece nu a incercat sa candideze el? sa fi incercat si greii portocalii sa-l fi preferat pe omul cu pliciul?
    Nu e prea in regula ca sa tot critici partidul din care faci parte fara sa te implici efectiv in mocirla politica.

    victor L

    31/03/2012 at 6:11 pm

    • nu stiu ce agenda are omul, dar nu o inteleg de loc! Asa nu se face politica nicaieri in lume 🙂

      Theophyle

      31/03/2012 at 6:13 pm

      • C Preda este un produs din clasa AMP. Atat deocamdata.

        A A

        31/03/2012 at 10:30 pm

    • de acord si eu. marele Preda a adus in parlament pe T.Trandafir care la prima motiune drept multumire ca fost sustinuta de pdl a votat motiunea depusa de usl. ptr treaba asta sa si asume raspunderea si nea costel preda asta si sa si dea demisia din partid daca tot are critici ptr altii in program.cand l au pus amaratii aia din pdl pe liste la europarlamentare era fericit.uneori parca iti vine sa i intelegi si pe bvb isti: vine unu nou in partid il fac europarlamentar si apoi incepe sa dea lectii :))

      zigzag

      31/03/2012 at 6:27 pm

  10. Ziua buna 🙂
    Foarte interesanta postare si analogie. Din pacate omul modern este dependent atat de medicamente cat si de gaz.

    mar

    31/03/2012 at 6:22 pm

    • salut mar,
      adevarat – ambele ne pot ajuta si ambele ne pot ingropa 😦

      Theophyle

      31/03/2012 at 6:25 pm

      • Consumul intensiv de fasole ne poate asigura independenta fata de extractia gazelor iar moartea naturala ne asigura independenta de medicamente . 😆 😆
        Cum bat eu campii , nu e nimeni in stare sa ma egaleze . 😆
        Minte bolnava sau bogata ? 🙂

        stefan60

        31/03/2012 at 6:31 pm

        • fasolea de toscana e de vina 🙂 😀

          zigzag

          31/03/2012 at 6:33 pm

      • Legat de medicamente, daca citesti un prospect al unui banal produs ptr. raceala te ia cu mul mai rau decat starea pe care o ai 😦
        Din pacate rezistenta noastra la agresiunile din mediu inconjurator (bacterii, virusi, microbi) este din ce in ce mai redusa, o vorbesc din proprie experienta, drept ptr. care ptr. a te videca rapid tb sa apelezi la pilule. Cu gazul se mai pot gasi solutii, numai sa se doreasca.

        mar

        31/03/2012 at 6:36 pm

  11. Buna ziua,
    De la bun inceput vreau sa precizez ca nu sunt expert in tehnologia gazelor de sist dar ca om de stiinta incerc sa ma informez de la specialistii in domeniu. Iata ce spune unul din universitari romani dupa o „documentare stufoasa de cateva luni”
    „Tehnologia folosită în prezent pentru exploatarea gazelor de şist este fracţiunea hidraulică, metodă ce presupune pomparea, la un singur foraj, a milioane de litri de apă amestecate cu nisip şi substanţe chimice, menite să dizolve rocile pentru a elibera gazul pe care acestea îl ţin captiv”, spune şeful de lucrări Ioan Hathazi de la Facultatea de Inginerie Electrică şi Tehnologia Informaţiei (Universitatea din Oradea), care studiază gazele de şist de câteva luni de zile. După o documentare stufoasă, universitarul s-a convins că demararea exploatărilor de gaze de şist în Bihor ar fi o adevărată catastrofă.”Pericolul exploatărilor gazelor de şist este substanţial mai mare decât al exploatării pe bază de cianură a aurului de
    la Roşia Montană. Acolo este vorba de o singură zonă contaminată, aici ar fi mai multe. Sursa http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-6-13/bihorul-stors-de-gaze-judetul-e-tinta-unor-firme-multinationale-care-vor-sa-extraga-gaze-de-sist-printr-o-tehnica-distructiva-100543.html

    ion

    31/03/2012 at 6:32 pm

  12. Dinamita la casa omului, cred ca blonda si-a propus sa arunce in aer PDL-ul – PDL va merge separat de UDMR la alegerile din Bucuresti
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-11880657-semnarea-protocolului-alianta-electorala-bucuresti-fost-amanata.htm

    mar

    31/03/2012 at 6:40 pm

  13. Sint induiosatoare anunturile de pe Mediafax si de pe Hotnews cu moartea „soacrei presedintelui”.
    Femeia decedata era in primul rind mama sotiei presedintelui si ca urmare a devenit soacra.
    Dar subliminal trebuie sa asociezi moartea cu dictatoru`; suna mai bine 😉

    victor L

    31/03/2012 at 6:41 pm

  14. Ziua buna oameni buni, Teophyle, Demeter, Catulis, mireni si mirene de isprava,

    Eu sunt unul din aceia care se straduie sa gaseasca ceva pozitiv in guvernarea Boc.
    Si chiar daca TB a fortat votarea unor legi, sa nu uitam totusi comisiile prezidentiale care au studiat situatia, coalitia de la putere a fost aceea care a implementat efectiv legile. Dau oricand un Corlatean contra un Cristian Diaconescu (par egzemple 🙂 de la unpr), O Androneasca contra Funeriu, Ponta contra Monica Macovei etc. Nu sunt multi, dar sunt. Atata tot si nimic mai mult 🙂 .

    eugeni

    31/03/2012 at 6:42 pm

    • salut eugeni,
      te invit sa cauti si sunt sigur ca vei gasi. Din neferricire eu gasesc mult mai putin!

      Theophyle

      31/03/2012 at 7:02 pm

  15. Salutare la toata lumea! 🙂

    Personal opinez ca gazele de sist trebuie prospectate (nu la umbra unui contract cu anexe secrete) si lasate acolo, ca rezerve strategice pentru urmatorii 15-20 de ani. Prospectare da, unde se banuieste ca exista, secretizare a rezultatelor (pentru a a avea mereu un as in mina pe termen lung), insa deocamdata exploatare nu.

    In 15-20 de ani mai evolueaza si tehnologia si se schimba multe la nivel geo-politic. Mai vorbin de gaze de sist in 15-20 de ani.

    Intre timp, prospectari de petrol la Pancota sau prin alte localitati din Transilvania si exploatare cu cap a rezervelor de petrol din Marea Neagra. Implicarea la maximum in proiectul AGRI, anulare contracte baieti destepti (ce mama lui de capitalism e asta, sa dai curent ieftin sub cuvint ca aia care il iau sunt mari producatori?! asta e ajutor de stat mascat!), folosirea depozitelor subterane de gaz (2 in bazinul Transilvaniei si 4 in zona extracarpatica, insa mai ales depozitul de la Margineni – 2 miliarde metri cubi) atit ca tampon pentru consumul intern cit si ca „hub” regional (Moldova, Bulgaria), marirea capacitati nucleare prin finalizarea pina in 2020 a doua grupuri de 720 MW.

    Si, cireasa de pe tort, ori retehnologizarea prin parteneriat public-privat a unor CET-uri inca viabile si vinzarea CET-urilor gauri negre aflate la acele primarii ce se dovedesc incapabile dupa ani de zile sa le gestioneze.

    Cetatean

    31/03/2012 at 6:48 pm

    • Salut C,
      ca de obicei un comentariu echilibrat. Legat de gaze am 2 probleme:
      1. tehnologia care este deficitara (inca);
      2. secretizarea contractului;
      3. ipocrizia guvernului & Basescu care continua politica inaugurata de PSD & PNL- Tariceanu! Anexe secrete.

      Theophyle

      31/03/2012 at 7:04 pm

      • salut! 🙂

        Nu sunt de acord cu secretizarea contractelor, ci numai a rezultatelor prospectiunilor. Chestie de as in mineca in poziitonarea geo-strategica fata de Rusia.

        Cetatean

        31/03/2012 at 7:06 pm

  16. Bravo Theophyle , ai cistigat 🙂

    http://www.business24.ro/lifestyle/shopping/premiu-record-la-loto-in-sua-640-milioane-de-dolari-au-fost-castigati-1510479

    Sa mai zici ca nu mentin promisiunile . 😆

    stefan60

    31/03/2012 at 6:54 pm

    • pe naiba,
      nu particip la jocuri de noroc de nici un fel!

      Theophyle

      31/03/2012 at 7:05 pm

  17. am citit, am vazut, am inteles in mare ce e cu fracturarea asta. super poluanta si riscanta seismic(mai ales pentru dobrogea-cernavoda. bulgaria a interzis dar sa nu ne facem ca suntem naivi „Gigantul rus Gazprom a acceptat să reducă preţul gazului vândut Bulgariei cu 11% începând din aprilie până în decembrie 2012, a anunţat vineri ministrul bulgar al economiei şi energiei, Delian Dobrev, transmite AFP.” . oricum ar fi ne jupoaie americanii ca pe papuasi

    radu2

    31/03/2012 at 6:55 pm

    • Radu2, salut
      refacem contractele cu baietii destepti si cu OMV (se tremina in 2014) Ii trimitem la puscarie pe toti politicienii care au facut aceste privatizari si alegem o clasa politica responsabila. Utopic, mda!

      Serios, mai bine platim decat sa avem niste cutremure cu mii de morti sau mii de intoxicati din cauza poluarii panzei freatice.

      Nu trebuie uitat ca majoritate populatiei rurale se foloseste de apa netratata (direct din put). Astia mor primii si nici nu vor sti de ce!

      Theophyle

      31/03/2012 at 7:10 pm

  18. Am inteles ca biletul cistigator apartine lui Dan Diaconescu si ca deja a anuntat ca din acea suma isi va finanta campania electorala, va arunca cu colaci in toti ciinii din Bucuresti si va plati o mita consistenta ca sa fie numit Presedinte pe viata al CCR 😆

    Cetatean

    31/03/2012 at 6:57 pm

  19. buna ziua: extractia gazelor de sist;
    nu am idee daca tehnologia este sigura sau nu;aici fiecare se pozitioneaza cum crede;eu ,as zice,vorbind de poluarea pinzei freatice,ca nu e asa de grava; deja pinza freatica din romania e poluata de mult timp cu nitriti,iar substantele care se adauga in apa pompata pentru extragerea gazelor de sist sunt in cantitati extrem de mici( sub 1 pct); e drept ca vorbim la zeci de mii de mc de apa de mii de sute spre mii de mc de substante; nu stim care sunt substantele;are cineva idee??daca sunt acizi sulfonici pe care fiecare din noi ii deversam intr-o veselie cind folosim detergentii?
    despre cutremure-si aici-zona dobrogea nu e zona seismica
    cit despre bulgari: propaganda de doi bani;extractia e la citiva km de ei;orice efecte adverse ii afecteaza si pe ei ca pe noi,daca nu mai rau
    ce e in neregula e secretizarea; asta e o prostie;contractul este comercial,nu prevede secrete tehnologice sau tehnice;de ce trebuia sa fie secretizat,mai ales ca se stia ca acest gen de extractie va naste pasiuni????
    medicamentele: astept continuarea nice,dar ca fost inginer care a produs medicamente de sinteza,am o fixatie de pe vremea aceea” nu stiu daca un medicament de sinteza face bine sau nu.dar sigur produce o reactie adversa;nu stiu daca un medicament natural face bine sau rau,dar sigur nu produce reactii adverse”
    inca un lucru: copiii mei -acum over 30-pina acum nu au folosit antibiotice,iar eu-nu mai spun over cit-am folosit numai de doua ori antibiotice

    intamplator

    31/03/2012 at 7:04 pm

    • Salut intamplator 🙂
      ai dreptate si te felicit in chestiunea medicamentelor. In chestiunea gazelor de sist sper sa te conving in postarile viitoare. Cat despre cutremure in regiune 😆 se vede ca nu mi-ai citit postarea de dimineata. Te rog citeste este stirea no-2

      Theophyle

      31/03/2012 at 7:14 pm

      • am citit/tot nu sunt convins; nici foraje ,nici extractie si sunt cutremure…..mica magnitudine;daca asa s-ar fi pus chestia inainte de constructia cernavoda,nu era nici acum construita;
        inca ceva: si cind au aparut primle trenuri au fost impotriviri ca la viteze de peste 30 km/h oamenii ar muri axfisiati
        nu sunt nici pro.nici contra,dar as inclina spre pro;o analiza swat neutra poate ne-ar mai edifica;problema e ca sunt prea multe pasiuni pentru o analiza obiectiva

        intamplator

        31/03/2012 at 7:25 pm

      • medicamente:
        ca mi-am adus aminte:citi medici stiu ca cea mai buna cura a arsurilor usoare&medii este aerul???

        intamplator

        31/03/2012 at 7:28 pm

        • Vai de capul meu, intamplator nici in gluma sa nu o spui! Daca te referi la cort de oxigen sterilizat atunci da. Aerul liber este deces garantat la arsuri de gradul 3 +. In nici un caz prietene!

          Theophyle

          31/03/2012 at 7:31 pm

          • @theophyle /scuze dar am spus usoare&medii/gr 1 si citeodata-doar citeodata-gr 2
            de la 3 incolo te bucuri daca scapi
            nu sunt medic,doamne fereste,dar chestia asta cu arsuri usoare o stiu de la raposatul dr cajal-pediatrul(tatal);el avea tratamentul lui: dezinfectie si lasa sa faca coaja si sa se vindece;daca apareau urme de infectii=sulfatiazol pudra;niciodata unguente sau antibiotice

            intamplator

            31/03/2012 at 8:57 pm

  20. off topic/e totusi simbata seara
    ca tot ziceam eu,ca ne place stam ” la coada”

    Un arab către o romancă:

    – Căsătoreşte-te cu mine, frumuseţe. Vei avea aur si argint si palatul meu va fi a ta casă.
    Vei fi a şaptea soţie a mea .

    – Du-te, mă, d-acilea! Numai după p**ă nu mai stătusem eu la coadă

    intamplator

    31/03/2012 at 7:12 pm

    • 😆

      stefan60

      31/03/2012 at 7:14 pm

  21. Apropo,
    cineva a „auzit” sau „vazut” pe @skorpi in ultimele zile

    Theophyle

    31/03/2012 at 7:34 pm

    • eu nu l-am vazut pe nicaieri.

      Cetatean

      31/03/2012 at 7:37 pm

  22. theo,
    este in urlaub-

    theo- nona

    31/03/2012 at 7:35 pm

    • Salut Theo,
      sper sa fie una frumoasa! Nu am inteles ca mi-ai raspunms in germana 😆

      Theophyle

      31/03/2012 at 7:37 pm

  23. Buna Theophyle
    Orice tehnologie petro/chimica, farmaceutica e generatoare de efecte negative asupra mediului deci eu ca si chimist nu pot sa spun ca substantele chimice adaugate in apa folosita in fracturarea hidraulica nu pot afecta si sanatatea omului. Totusi aceleasi substante le folosim de decenii in industria alimentara, cosmetica, a vopselurilor, colorantilor,plasticului.
    Deci nu cred ca trebuie sa ne panicam acum mai e pana va devebi realitate la noi vorba lui City
    Cat despre subiectul medicamente, stimate coleg cred ca e valabil dictonul „quod me nutrit me destruit”.
    PS: Pentru intamplator vezi aici una din sursele de documentare
    http://fracfocus.org/chemical-use/what-chemicals-are-used

    ion

    31/03/2012 at 7:58 pm

    • ion,
      dictonul era folosit referitor la droguri…etc. 😆 Nu ma panichez de loc vei vede maine si de ce. Totusi nu-mi plac doua lucruri:
      1. anexe secrete;
      2. Chevron

      Theophyle

      31/03/2012 at 8:23 pm

    • @ion
      multumewsc link
      cu exceptie acrilamida,tioglicol; si metanol,hai sa pun si sarea de zirconiu,restul sunt superfolosite in fiecare clipa ;
      si nici cele care le-am mentionat nu sunt chiar atit de rar folosite
      tigaia de teflon pare mai periculoasa;apropo de tigaia de teflon:nimeni nu mai cere/face ” testul canarului” de cind a aparrut teflonul si alte minuni ale coacerii in bucatarie

      intamplator

      31/03/2012 at 8:49 pm

  24. @intamplator

    Natural vs artificial. Faptul ca tu nu ai avut nevoie nu este relevant. Vaccinurile au efecte secundare (unele) dar daca am copilul muscat de un animal turbat ce faci?.
    Cati oameni au murit de tuberculza? Era o boala care te condamna, pe vremea aceea,la moarte fara indoiala.
    Mit: Daca este natural nu are efecte secundare: Pentru tetenus putem folosi curara ca tratament. Curara are , in principiu , efecte secundare 🙂

    Curara este un relaxant muscular absolut natural(un pic cam tare da’ trece daca respiratia este artificiala pentru catva timp 🙂 )

    eugeni

    31/03/2012 at 7:59 pm

    • 🙂

      Emil

      31/03/2012 at 8:15 pm

    • @eugeni
      imi place polemica Dvs;
      nici prin cap nu mi-au trecut vaccinurile;tot de dragul polemicii,dusa la extrem,-ca si ex dvs despre curara-vaccinurile sunt naturale(virusi atenuati)
      nu spun ca nu e nevoie de medicamente;spun ca e nevoie de masura.punct
      veti vedea continuarea nice-nu stiu de el-dar as zice ca se spune acolo si cite din substantele sintetice medicamentoase sunt cu adevarat folositoare si cite sunt ” comerciale” ;s-ar putea sa aveti surprize

      intamplator

      31/03/2012 at 8:40 pm

  25. scuze, nu-tzi dai seama, cum mä sträduiesc, sä scriu numai romaneste
    stiu cä ,intzelegi bine. dar nu a fost decat o scäpare
    eu am invätzat mult, dela voi, desi fac multe greseli si acum, eu
    am scris f. putzin in ultimii zeci de ani romaneste, dar am vorbit,
    de aia stiu si copii mei.

    theo- nona

    31/03/2012 at 8:01 pm

  26. urlaub din germana tradus in italiana si ulterior in romana inseamna vacanta , permis , licenta ? 🙂

    stefan60

    31/03/2012 at 8:06 pm

    • concediu.

      Cetatean

      31/03/2012 at 8:19 pm

      • vacanta 😆

        Theophyle

        31/03/2012 at 8:24 pm

  27. Ca tot e simbata 🙂 , pentru cei din Bucuresti o invitatie pentru luna iunie . 😆

    http://www.expofunerare.ro/index.php?pageid=32&action=showlinks&id=97&limba2=ro

    Nu injurati ca toti avem nevoie . Mai devreme sau mai tarziu . 🙂

    stefan60

    31/03/2012 at 8:22 pm

    • esti zurliu de tot! 😆

      Theophyle

      31/03/2012 at 8:25 pm

    • nu esti sanatos la cap 😉

      Cetatean

      31/03/2012 at 8:27 pm

      • E si asta un business ca oricare altul . Are urmatoarele avantaje :
        1- nu cunoaste criza
        2- plata se face imediat
        3- nimeni cu contesteaza niciodata produsele .

        PS . La inceputul vietii pe alte meleaguri am avut gindul sa ma reprofilez pe sectorul asta . Cu productia de „bunuri specifice ” in RO . Nu am facut nimic ca familiarii au dat asigurari ca riscam sa raman singur . 😆

        stefan60

        31/03/2012 at 8:33 pm

        • PS. Nici aia de la ANAF nu vin sa controleze/ceara nimic ca au si ei demnitatea/superstitile lor . 🙂

          stefan60

          31/03/2012 at 8:34 pm

      • ba este/
        e si o reclama a unei case funerare prin bucuresti care zice ceva de genul ” noi nu va putem face viata mai frumosas,dar va putem face o inmormintare decenta”-nu e gluma deloc,e reala

        intamplator

        31/03/2012 at 8:52 pm

        • In USA e o afacere banoasa .
          Cind a murit Michael jackson , sicriul a fost ” super lux” . Placat cu aur .
          Ma intreb cit cheltuieste anual Pentagonul pentru a inmorminta proprii militari cazuti la datorie . Si cu ce firma au contractul pentru „pardesie de lemn ” .

          stefan60

          31/03/2012 at 9:20 pm

          • salve 🙂
            Au fost tramvaie(s-a shi discutat mai demult la tv despre asta) pe care erau reclame de-un macabru ingrozitor,ca umorul negru englezesc e mic copil.
            Tramvaiele era jumate negre (pe partzile laterale) ceva brizbrizuri pictate pe-acolo,cruci si altele si la mijloc trona titlul „ultima statzie”.Intr-un coltz pe desenul ala,se mai puteau citi(de aproape) srl ultima statzie,nr.telef,adresa.
            Ai naibii,calatorii,se inghesuiau pe tramvaiele astea.Probabil ciorditorii erau mai putzini,or fi fost superstitzioshi 😆

            mircea

            31/03/2012 at 10:44 pm

  28. Theophyle si medicamentul prin insasi natura sa duala(pharmakon)poate fi un drog.
    cu 1. sunt de acord
    cu 2. partial (deh motive egoiste) fratele meu emigrat in 2000 lucreaza la o multinationala din aceeasi bransa companie.

    ion

    31/03/2012 at 9:00 pm

  29. Buna,Intamplator,
    Imi aduc aminte in ’90 ca student in practica tehnologica la Victoria sectia metanol ce lichioruri faceau baietii din schimbul de noapte (amestecau metanol, cu etanol, arome lamaie, etc). Dimineata, la poarta era salvarea sa-i duca la spital. Bietul inginer nu mai stia ce sa le faca. Deh omul e o fiinta adaptabila. Cat despre acrilamida eu sunt dependent de French fries.

    ion

    31/03/2012 at 9:22 pm

  30. seara buna Theophyle all 🙂
    Consumatzi vin,dragilor,si whiskey (cu masura 😉 )
    Binefacerile VINULUI !!!!! Vinul este un produs miraculos ptr ca omoara celulele canceroase El este de 10.000 de ori mai puternic decat chimioterapia.
    De ce nu suntem noi la curent cu asta? Ptr. ca exista laboratoare interesate in fabricarea unei versiuni sintetice care aduce imense beneficii gigantzilor farmaceutici. Vinul nu produce efectele oribile ale chimioterapiei. *Dacă aveţi posibilitatea, plantaţi o viţă de vie în gradina voastră!!!* Cîte persoane mor în timp ce acest secret este păstrat cu invidie ptr. a nu putea fi atinse beneficiile multimilionare ale marilor corporaţii? Puteti sa consumati fructele in maniere diferite:puteţi să mîncaţi pulpele, sa faceti suc,sa faceti bauturi, serbet ,patiserii,etc I se atribuie multe virtuti dar cea mai interesanta este efectul produs asupra chisturilor si tumorilor. Aceasta este un remediu probat contra cancerului de toate tipurile. Unii afirma ca este de mare utilitate in toate variantele de cancer . Se considera de asemenea ca un agent anti microbian cu larg spectru care controleaza infectiile bacteriene si cu ciuperci, eficace contra parazitilor interni si a viermilor, regularizeaza tensiunea arteriala f. inalta si este antidepresiv, combate tensiunea si bolile nervoase. *In Elvetia soselele supraterane au fost inlocuite cu drumuri subterane, iar terenurile au fost date in circuitele agricole special numal pentru cultivarea vitei de vie*. *In Elvetia care este tara farmaceuticelor s-a constatat ca-i mai bine pentru elvetieni sa consume in mod moderat vin,nu medicamente ucigatoare.* * *Sursa acestei informatii este fascinanta; ea provine de la unul din cei mai mari fabricanti de medicamente din lume, care afirma ca dupa mai mult de 20 de ani de incercari efectuate in laborator dupa 1970, extrasele au relevat ca vinul distruge celulele maligne din 12 tipuri de cancer, intelegand aici cel de colon, de san, de prostata, de plaman, de pancreas… Componentele acestei plante au demonstrat ca actioneaza de 10.000 de ori mai bine decat produsul Adriamycin, un drog chimioterapeutic utilizat normal in lume, ptr incetinirea cresterii celulelor canceroase si ce este inca f. uimitor este ca acest tip de terapie si cu extract de lamaie distruge nu numai celulele maligne canceroase, dar nu afecteaza celulele sanatoase! Institutul de Stiinte in Sanatate, Les Breuleux, Suisse (autorii celor de mai sus)
    ..
    Vinul nu se obtzinea deloc usor in zonele „inalte” highland, se distila berea de orz într-un lichior care a devenit,odata cu trecerea timpului shi cashtigarea de experientza, whiskey-ul.
    Odatã cu fericitele accidente în care cineva a îndrãznit sã bea dintr-un butoi vechi de câtiva ani, whiskey-ul a evoluat într-o bãuturã mult mai finã. Detinând dreptul de a distila whiskey-ul încã din 1608, Old Bushmills Distillery de pe coasta de nord a Irlandei se pare cã ar fi cea mai veche distilerie a a acestei licori.
    Bãut cu moderatie încetineste vârsta, întãreste tineretea, ajutã digestia, eliminã melancolia, linisteste inima, calmeazã mintea, învioreazã spiritul… Un vechi proverb irlandez spune: „Ce nu poate vindeca
    whiskey-ul nu are leac”. Si în ziua de azi un irlandez ar prescrie cu usurintã un pahar de licoare fiartã în caz de vreo rãcealã.
    Cuvantul whiskey provine din gaellicul uisge devenit apoi usky ,varianta abreviata de la uisge beatha care inseamna apa vietzii,mai bine cunoscuta ca latinescul aqua vitae
    Whiskeyul ca multe alte tipuri de alcool a fost folosit in scopuri medicale,uz intern/extern,iar credintza cum ca ar prelungi viatza este destul de comuna highlanderilor.Legenda povesteshte ca sf.Patrick este cel care a introdus procedeul distilarii in Irlanda in sec 5,precum ,secretele triburilor de scotzieni care au sosit in Kintyre in acelashi secol.Unele dintre aceste secrete se pare ca ar fi provenit din Italia si Spania .
    Cheers 😀

    mircea

    31/03/2012 at 10:18 pm

    • un amic(un fel de somelier/oneolog ) mi-a trimis mai demult un mail cu detaliile astea.Vad ca unele dintre ele sunt si pe wiki,il pun la plata 😉

      mircea

      31/03/2012 at 10:35 pm

  31. Un tip; il durea burta; s-a tratat cu algocalmin 10 zile non-stop.

    Cand a ajuns la spital, l-au bagat direct in operatie. Partea proasta ca din cauza algocalminului nu a mai prins nici o anestezie.

    L-au operat pe viu.

    macgregornews

    31/03/2012 at 10:22 pm

  32. buna seara,
    vad ca discutati despre gaze. in legatura cu anuntul ca s-au gasit gaze in marea neagra si ca ce bine ne va fi, nu am intalnit nici o informatie, desi s-a discutat mult in jurul subiectului, cum se asigura firma cu extractia sau România impotriva riscului ca un capitan de submarin, cu sticla de vodca in fata nu greseste ruta spre sevastopol si nu da peste instalatie ?
    eu unul sunt convins ca putin cand a aflat ce-a gasit exxon, primul lui gand a fost sa trimita vodca suficienta la sevastopol. din pacate…

    val

    31/03/2012 at 11:33 pm

  33. Buna dimineata,
    constat ca nu v-ati sculat. Pentru trezire , va dau eu un link (Sper sa n uapara imediat postarea noua si sa nu apucati sa cititi).
    Pe mine m-a inviorat interviul lui Prigoana, chiar mi-au placut ideile lui – cele legate de caini si ONGuri si cele legate de homelessi si biserica. Daca bucurestenii sunt pragmatici, l-ar putea vota:
    http://www.ziare.com/silviu-prigoana/pdl/cum-vrea-prigoana-sa-rezolve-problema-cainilor-din-bucuresti-video-1159280

    cedric

    01/04/2012 at 9:22 am

    • Buna Cedric 🙂
      Este posibil sa aiba sanse. Totusi intre Prigoana si Oprescu, prefer Prigoana ptr. ca a condus o afacere, stie sa lucreze cu bugete si ce este important are notiuni despre „pantecaria” unei primarii prin cea ce face/facut – salubrizarea.

      mar

      01/04/2012 at 10:19 am

  34. Uite ca incet se face lumina pe ulita – o altfel de abordare a modului de a invata.
    „Timp de cinci zile, şcolile din toată ţara se întrec în proiecte inedite: de la consursuri de orientare, la activităţi de voluntariat, dezbateri sau concursuri sportive. ”

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/scoala-altfel-la-ceainarie-si-la-politie-974415.html

    mar

    01/04/2012 at 10:22 am

  35. Nu poate fi invins de sistem decat daca este parte a sistemului. Macar Constantinescu a avut responsabiitatea asumarii esecului.

    Hronic

    01/04/2012 at 10:28 am

  36. Ziua buna la lumea buna!

    mishu jamie

    01/04/2012 at 10:41 am

  37. Buna ziua si buna sa va fie inima!
    😆

    Duminica Floriilor la romano catolici si la protestanti! 🙂

    maya

    01/04/2012 at 10:49 am

  38. Buna ziua
    Informatie bomba
    Romania primeste in aceasta luna 150 miliarde dolari din partea unor tari arabe . NERAMBURSABIL .
    Unica conditie , bagarea in puscarie a unor personalitati . 🙂
    Luni guvernul va stabili prin OUG lista puscariasilor .
    PS . Azi e 1 Aprilie . 😆

    stefan60

    01/04/2012 at 10:49 am

    • Buna 🙂
      Avatarul pe care-l ai sper ca dupa 1 apr. sa il schimbi 😆 Juri ca este imaginea „capitalismului unde curge lapte si miere” vs. socialismul cu fatza umana, unde mai strangem putin cureau ptr. a ne dezvolta. (GM)

      mar

      01/04/2012 at 11:02 am

  39. Cedric
    😆
    Servus!

    In Romania, in scurt timp, daca lucrurile vor continua ca si pina acum, oamenii vor ajunge sa fie mai putini ca si ciinii vagabonzi! 🙂 Si nu este gluma de 1 aprilie! 😆
    „Ciinii” corupti/imbogatiti intre timp vor avea grija sa isi faca veacul pe niste insorite coaste mediteraniene/etc!
    Restul ….hrana! 😦 😦 😦

    Totusi pentru a nu exista discriminare, propun infiintarea unor ONG -uri si pentru protejarea pisicilor vagaboande!
    Astfel in viitor, vor exista 2 mari partide ce se vor bate pentru putere:cel al ciinilor si cel al pisicilor!
    Amindoua….vagaboande!!! Partidele….la ele ma refer!
    Nu am determinat inca impartirea orientarilor lor politice,dar logic,unul va fii de dreapta si celalalt de stinga!

    S-a ajuns „sa plingem” mai tare/mult de grija ciinilor vagabonzi !Oamenii …nu mai conteaza!
    Ipocrizie….sfinta ipocrizie…..”spalata” si „scaldata” in f,foarte multi bani!

    maya

    01/04/2012 at 11:02 am

  40. Buna Ziua,
    Postare noua!

    huniad

    01/04/2012 at 11:18 am


Comentariile sunt închise.