Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Memoria, cetăţeanul şi societatea

Memoria unui individ  este o componenta a memoriei societatii in care traieste. Memoria individuala  defineste dimensiunea temporală, adica ne faciliteaza noua indivizilor, definirea si existenta fizica in cele trei segmente ale orizontului temporal – trecut, prezent, viitor. Nici un individ nu poate trai fara aceste trei segmente temporale. De ce o societate ar putea exista? De ce  uitarea voita ar fi necesara sau cand aceasta este necesara individului si societatii in care traieste? Intrebare existentiala, dependenta de fiecare in parte.

Are dreptul individul sa uite? Bineinteles ca are. Este o preferinta care depinde de vointa lui personala. Are dreptul sigma indivizilor, adica o societate intreaga sa-si anuleze voit (sau silit) o parte din memoria colectiva? Aici raspunsul este cert si absolut, nu!

Individul poseda o memorie selectivă si contextuală. Poate o societate sa-si permita o memorie selectiva si contextuala? Si aici raspunsul este absolut negativ. Poate o societate sa memoreze numai binele sau numai raul unui individ care a parasit fizic colectivitatea, mai exact putem noi face selectie intre binele pe care l-a facut un individ colectivitatii, sau poate numai raul? Nu, nu poate! Un individ poate sa prefere sa fie selectiv, o societate nu are dreptul sa o faca.

Experienta trecutului foarte recent nu prinde in Romania. Pataniile vechi sunt uitate in cateva zile de parca nimic nu s-a intamplat. Nesimtirea escrocilor si lipsa de “apetit” a publicului pentru a-i pedepsi pe hotii, talharii, banditii sau tampitii nationali (orice combinatie este posibila)  nu ne permite sa ne “aducem aminte” cum ne-au tras pe sfoara acum cativa ani. O societate care nu invata din experientele trecutului se va scufunda fara drept intr-o existenta colectiva fara sens.

Marea problema este ca nimic din ceea ce se incepe in tara asta nu se si termina. Politicienii, chiar cei de buna credinta, sunt infrânti de birocrati, care la randul lor sunt numiti pentru a-i sabota pe cei care au idei si care ar putea totusi schimba ceva.

Memoria are o functie cardinala in procesul cunoasterii, iar rolul ei cel mai important este acela de a oferi continutul proceselor fara de care am fi animale:  gândirea si imaginatia. Din punct de vedere social, memoria ancoreaza omul în trecut, îi da capacitatea de a rezolva situatiile prezente si resurse pentru anticiparea celor viitoare.

Written by Theophyle

29/03/2012 la 5:32 pm

165 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Adevarat, memoria mea a fost ancorata in trecut cand am vazut afisul ” OAMENI AI MUNCII”! No offense.

    frovol

    29/03/2012 at 6:18 pm

    • No offense taken, este o parodie draguta in sprijinul unui candidat extrem de diferit de clasa politica despre care am vorbit in articol 🙂

      Theophyle

      29/03/2012 at 6:24 pm

  2. Buna seara.
    Absolut catastrofic afisul ala, si grafica si mesjul. Cred ca nu se putea o antipropaganda mai buna la publicul pe care il tinteste. Ma rog, pentru mine nu este important decat ca exercitiu, nu votez in Bucuresti.

    Gino

    29/03/2012 at 6:36 pm

    • ha, ha 🙂 Chestie de:
      1. Perceptie;
      2. Umor;
      3. Memorie si folosirea ei.

      Pentru asta l-am si postat! Cei care s-au nascut dupa 89 il vor considera un retro dragutz!

      Theophyle

      29/03/2012 at 6:38 pm

      • Salut. Afisul este facut de Bizarro ND, guerilla virtuala on sprijinul lui Nicusor Dan. Ii gasiti pe facebook cu mai multe afise.

        sls

        30/03/2012 at 8:42 am

  3. salut
    Imi place sintagma: „Etica neuitarii” Ne trebuie o persistenta a memorie incepind cu trecutul recent dar mai ales sa nu uitam si sa iertam infernul epocii comuniste.

    „Cei ce uita, risca sa repete experientele neplacute”

    lastnightmusic

    29/03/2012 at 6:47 pm

    • salut TDS 🙂
      Astazi avem parte de experiente mai putin dureroase dar la fel de costistoare 😦

      Theophyle

      29/03/2012 at 7:04 pm

  4. Sara buna,
    My 0.02$

    Este Napoleon acel neinfricat si de admirat caporal care a condus Franta, spre atatea victorii nemuritoare?
    Memoria colectiva este, din pacate, „dirijata” de mituri, povesti si mai ales interese. Toate natiunile sunt, mai mult sau mai putin , manate de nationalism si protocronism, ceea ce le confera un anumit grad de, sa ii spunem „inflexibilitate” cand se discuta despre ea insasi. As putea spune: Un sentiment atavic de gregarism national, stimulat si sustinut de catre conducatori, pentru a se promova pe ei insusi.

    Eroii sunt cei ce promoveaza aceste valori si sentimentul de unicitate. Din pacate multi sunt vremelnici: Vasile Roaita, ce erou! Ca sa numai povestesc de Patrascanu, Pauker si alti „eroi” ai patriei dovediti tradatori, ceea ce produce o anumita confuzie asupra valorilor morale.(La rusi putem vorbi de Stalin si Stahanov de exemplu)
    Se sune ca revolutiile isi mananca copii. Cu siguranta asta s-a intamplat si in Romania in urma cu 70 de ani cat si in urma cu 20 de ani.
    Dar asta nu spune nimic depre schimbarea de paradigma morala, pentru ca totul se reduce, in final, la un set de valori morale care ar fi trebuit sa fie vizibil ca un fir rosu de-a lungul anilor, deceniilor, veacurilor in trairea poporului roman. Care este acel fir rosu?

    eugeni

    29/03/2012 at 6:52 pm

    • Salut eugeni 🙂

      Iti raspund cu un citat:

      Aşa s-a întîmplat, la noi, cu bărbaţii născuţi, să spunem, între 1800 şi 1830, şi pe care-i putem numi „generaţia de la 1848″. Erau doar o mînă de oameni, însă luptau ca minaţi de o credinţă neţărmurită în destinele ţării lor. Au zvîrlit, ca pe nişte vechituri, obiceiurile, instituţiile, pînă şi vocabularul, impuse de o putere străină. Au sorbit cu nesaţ din izvoarele culturii apusene; au adoptat instituţii noi, au înnoit limba, au creat pe de-antregul o literatură de valoare universală, au început, în linişte, un proces democratic, într-un ritm nemaicunoscut de vreo altă ţară din Europa; au fixat, pentru generaţii, cu îndrăzneală şi realism, marile obiective politice ale neamului şi au determinat Europa să ţină seamă de ele. Ei au făcut toate acestea. Au făcut chiar mai mult: au făurit România.

      Neagu Djuvara – Intre Orient si Occident!

      Theophyle

      29/03/2012 at 6:54 pm

      • Draga Theophtyle, acesta este o intreaga generatie fasta a Romaniei
        Avem personalitati politice, romani de mare calitete, democrati romani mult mai putin cunoscuti Un exemplu din multele pe care le pot da este Mihai Farcasanu presedintele tineretului liberal pina in 1946 cind a evadat cu un bombardier din Romania. Jurist, scriitor, politician face parte din generatia irosita cea care ar fi dezvoltat democratia in Romania in anii 50-70 daca ar fi avut ocazia. Toate actiunile majore din occident s-au bucurat si de aportul lui Mihai Farcasanu. Baietii astia frumosi integri si valorosi arata ca am avut si politicieni de valoare

        Va rog cititi macar articolul din wiki care nu numai e bine facut dar este si palpitant si spectaculos http://ro.wikipedia.org/wiki/Mihail_F%C4%83rc%C4%83%C8%99anu

        lastnightmusic

        29/03/2012 at 7:10 pm

  5. Ziua buna la lumea buna. Afisul ala mi-a provocat un frison. Sigur nu i l-a facut un dusman de moarte? Ceva mai in antiteza cu imaginea mea despre Nicusor Dan, greu se gasea. Am incercat sa citesc si intr-o nota de umor-ironie, dar tot la frison am ramas.

    mishu jamie

    29/03/2012 at 6:55 pm

    • mishule salut,
      exact pentru asta l-am postat! Unde este memoria si ce facem cu ea 😦

      Theophyle

      29/03/2012 at 7:03 pm

  6. Buna ziua din nou!
    despre memorie vorbim?
    😀
    cat de scurta este ea o stim cu totii – vedem aplicatii toata ziua – de la cei care ieri se scuipau iar azi sunt prieteni, pana la ploaia de stampile data in dreptul tuturor gunoaielor politice (si cu precadere lor).

    Cât despre traseism, acesta nu există atunci când Partidul trebuie să primească noi membri:
    “Acuzațiile nerușinate de traseism la adresa lui Sorin Frunzăverde nu stau nicicum în picioare“.
    Normal, doar nici Crizel Antenescu nu privește realitatea din această poziție!
    http://sareinochi.com/2012/03/29/crizel-antenescu-fata-cu-traseismul-politic/

    Sare'n Ochi

    29/03/2012 at 7:09 pm

  7. Eu cred ca impactul vizual este foarte bun. (Ma refer la afis). Cred ca asa si-ar face numele cunoscut. :). Impactul emotional este negativ la cei de peste 45-50 ani(si nu la toti- la mine este).

    eugeni

    29/03/2012 at 7:10 pm

  8. buna seara
    numai asociat cu ” guevaristii” nu era asociat nicusor dan
    asta ii mai lipseste

    intamplator

    29/03/2012 at 7:12 pm

    • numai ca sa vezi ce tampiti are in jurul lui 😦

      Theophyle

      29/03/2012 at 7:35 pm

      • Stai putin, tu spui ca afisul ala chiar exista si vor sa-l utilizeze, nu e doar o gluma facut ptr uz intern?!

        Valentin

        29/03/2012 at 7:57 pm

        • nu stiu?
          Eu l-am primit pe mail!

          Theophyle

          29/03/2012 at 8:02 pm

  9. care memorie oameni buni?
    ca sa ai memorie” colectiva” cred ca trebuie sa ai repere care sa ajute la fixarea ei;
    avem noi asa ceva in ultimii 50 ani?avem niste eroi necunoscuti care au murit in anii 50 in piscarii sau in munti si mai avem niste eroi necunoscuti care nu au pactizat;
    ultimele repere sunt ” eroii revolutiei” zecile alea de mii cu certificate si in frunte cu ” liderii” lor iliescu,tokes,roman..mai puneti dvs nume;
    cind 1/2 din populatie regreta vremurile” de aur” ce memorie vreti?aia de stat la cozi,aia de stat in frig,aia ca incepeai sa stringi pentru un ou rosu si o pasca la Pasti cele necesare imediat dupa Craciun?
    oamenilor le place sa stea la coada:uitati-va cum se duc la fisc si stau cu noaptea-n cap sa plateasca impozitele ,cind-cel putin in bucuresti- le pot plati si la posta si la cec unde nu e nimeni;
    astae probabil cea mai persisitenta memorie: placerea de a sta la coada

    intamplator

    29/03/2012 at 7:20 pm

  10. Buna seara,
    ma intreb si eu ce consilieri de imagine are domnul Nicusor Dan. Poate or avea simtul umorului (negru) dar n-au simtul realitatii.
    Cat despre memorie, eu zic ca o am si pe cea individuala si ca gasesc o binefacere sa nu tin minte in amanunt momente tragice din viata personala dar am si acea memorie colectiva si nu uit nimic din nefericirea si umilintele din vremea comunismului. Pe astea nu le uit chiar daca as vrea, dar de fapt nu vreau nici sa uit nici sa iert.

    cedric

    29/03/2012 at 7:20 pm

    • Salut Cedric 🙂
      Nu stiu, dar sunt prosti!

      Theophyle

      29/03/2012 at 7:36 pm

  11. Seara buna 🙂
    Uitarea si lucrurile neterminate fac parte din fintza nationala 😦 Am preluat un citat din postarea de duminica, care este ca un arc peste timp sau ca un fir rosu. Putem sa ne raportam si la afisul candidatului la primarie, care sa speram ca este atipic ptr. ce am avut pana acum si din pacate cu sanse mici sa reusesca.
    „Din doi în doi ani, cel mult la trei ani, Poarta îi dă un nou domnitor; acesta, secătuit de cheltuielile făcute ca să-şi ţină rangul şi de preţul dat pentru scaun, pe care nu-l poate avea decît plătindu-1, vine în această provincie nu doar ca să domnească, să-şi plătească datoriile şi să adune altă avere, ci şi ca să-şi îmbogăţească neamurile, prietenii şi pe toţi cei ce-l slujesc. Aşadar, din trei în trei ani, o nouă legiune de astfel de vampiri ajunge în Moldova, săraci cu toţii, amanţi şi, din trei în trei ani, pleacă de aici încărcaţi de aur şi de bunuri, lăsînd după ei doar amintirea necazurilor şi gustul pentru o nepotolită lăcomie pe care vrednicii lor urmaşii o vor arăta negreşit” Jean Louis Parrant

    mar

    29/03/2012 at 7:24 pm

    • Salut mar,
      Din nefericire ai dreptate. Nu cred ca va strange nici macar cele 35 de mii de semnaturi – totusi trebuie incercat!

      Theophyle

      29/03/2012 at 7:38 pm

  12. Seara buna
    Eu nu uit . Fica mea a invatat de la taticu si mamica ce nu trebuie uitat .
    In rest , mereu un nou inceput sorbit din gura primului care promite mai mult .
    In un alt mod de a scrie : la asa memorie , asa popor .

    stefan60

    29/03/2012 at 7:35 pm

    • Buna Stefan,
      Raule! 🙂

      Theophyle

      29/03/2012 at 7:36 pm

    • Stefan60,

      Am o intrebare. (de fapt doo si 1/2 🙂 )

      1.De unde stia taticu si mamica ce nu trebuie uitat? (adica memoria lui mamica si taticu’ vine de la memoria poporului roman?)
      2.Cum naiba Berlusconi a fost atata timp la conducere?
      2.5 La asa memorie, asa popor se referea la italieni cu Berlusconi?

      eugeni

      29/03/2012 at 7:52 pm

  13. Buna seara Theophyle! o postare super 🙂 ” Marea problema este ca nimic din ceea ce se incepe in tara asta nu se si termina ” . avem un popor atat de chinuit incat te gandesti uneori la ce ar mai folosi memoria.

    zigzag

    29/03/2012 at 7:42 pm

  14. Buna seara. Apropo de memorie, eu pe Iliescu nu pot sa-l uit. pentru mine toti acesti ani in care a mers spre Moscova uitindu-se spre Occident au fost ani irositi. Am asteptat cu nerabdare sfirsitul celui de-al doilea mandat sperind ca o sa se intimple ceva pozitiv.

    bigone

    29/03/2012 at 7:51 pm

    • Salut bigone,
      nici eu! Eu am insa si un plus de motive personale!

      Theophyle

      29/03/2012 at 8:02 pm

  15. Extrem de important, asa de important ca a sarit in barca dusmanului in momentul cand au inceput sa se taie stipendiile si este dat cu var pe visterie 😦
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-11867746-vasile-blaga-frunzaverde-fost-foarte-important-pdl-formula-folosita-emil-boc-pentru-comenta-plecarea-nu-fost-cea-mai-buna.htm

    mar

    29/03/2012 at 7:54 pm

  16. bunä seara,

    interesant cat de repede se uitä si se contrazic, anumitzi politicieni.
    o postare f. bunä in acest sens, are si Dan Andronic pe blog.

    theo- nona

    29/03/2012 at 8:00 pm

  17. Postare noua pe Politeia Europeana pe cine intereseaza:

    Slăbiciunea primului dintre egali

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2012/03/29/slabiciunea-primului-dintre-egali/

    Theophyle

    29/03/2012 at 8:04 pm

  18. se uitä repede si liberalii au mai trädat si cu
    alte ocazii ,si in trecut.

    theo- nona

    29/03/2012 at 8:04 pm

    • Multumesc Theo,
      am citit 🙂

      Theophyle

      29/03/2012 at 8:05 pm

  19. dacä a intrat in izolventzä OTV, il inchide?

    theo- nona

    29/03/2012 at 8:16 pm

    • Pana la urma daca nu sunt platite datoriile este vandut sau inchis!

      Theophyle

      29/03/2012 at 8:18 pm

  20. Salut @eugeni
    1- Mamica si taticul au explicat cu lux de amanunte ce a fost comunismul pentru ei . Cum si de ce taticul a fost membru si pentru care motiv au decis sa abandoneze raiul socialist . Printre altele , cind risti sa moara unicul copil pe care il ai din vina unor nenorociti de medici si cind primesti 3 locuinte la alegere dar doar cind ai prezentat documentele de plecare definitiva din tara , memoria te face sa mai si judeci . Chiar daca apare un tovaras in tv si promite democratie „originala” .
    2- Berlusconi a fost un mare expert vinzator de iluzii in istoria italiana . Depasit doar de Benito Mussolini .
    3- Italienii cu memoria lor , romanii cu cea autohtona . Pina una alta , in fiecare localitate italiana (peste 8.000 comune ) exista in zonele de mare trafic (de regula in centru ) lista sculptata in marmura cu fii acelei localitati care au cazut la datorie . In cele doua razboaie mondiale . Bineinteles ca in Romania o astfel de memorie nu a fost niciodata necesara . 😦
    Exemplu mic dar elocvent .

    stefan60

    29/03/2012 at 8:19 pm

    • sal Stefan ! 🙂 sa fim cinstiti , nu poti compara italienii cu romanii: italienii nu au avut parte de tratamentul oferit romanilor de bolsevicii comunisti dupa ’47. nu le au rescris rusii istoria si nici deportarile n au fost pe capul italienilor.romanii ar trebui sa ceara europei sa recunoasca genocidul pastorit de ana pauker @ co , ca noi recunoastem holocaustul si altele. 🙂

      zigzag

      29/03/2012 at 8:30 pm

      • Salut @ zigzag
        Fac comparatii doar cind sint fortat . 🙂
        In 1947 a fost stearsa memoria ca a venit dictatura comunista . In 1989 a fost din nou stearsa memoria istorica caci altfel nu era posibil ca nomenclaturistii , securistii si turnatorii sa se recicleze.
        PS. Italienii au pierdut ultimul razboi mondial . Asta nu a impiedicat sa aiba si azi un monument mare la El Alamein si in acelasi timp sa caute zeci de ani ramasitele proprilor militari cazuti in campania din Uniunea Sovietica . Care ramasite pamintesti cind sint gasite , vin aduse si cu onoruri de stat in patria mama . De , chestie de memorie si asta .

        stefan60

        29/03/2012 at 8:40 pm

        • la noi guvernul nastase a scos statuile cu bustul Maresalului Antonescu :)vorba ta: 47 memorie stearsa , 89 stearsa si daca ne uitam bine actiunea continua si azi – ca doar un securist are pensie de 4 sau 5 mai mare decat un om cu vehime integrala 🙂

          zigzag

          29/03/2012 at 8:45 pm

          • Sa iti spuna Stefan60 daca exista bustul lui Mussolini in Italia.

            eugeni

            29/03/2012 at 8:57 pm

            • din ce stiu exista o piata mussolini.poate ma insel.oricum italienii s au impacat cu istoria lor.

              zigzag

              29/03/2012 at 8:59 pm

        • Stefan60,

          Nu vreau sa continui „comparatiile fortate” pentru ca discutia poate degenera, ideea este ca memoria individuala cat si ce colectiva poate deveni vaga sau confuza pe timp ce trece. In final se va retine doar ce convine si ascunde niscaiva frustrari.

          eugeni

          29/03/2012 at 9:10 pm

    • un pdl de 7 , 8 la suta atasat la cine da mai mult 🙂 cam asta le e visul unor „reformatori” cu blana de lup .

      zigzag

      29/03/2012 at 8:56 pm

  21. sal`tare tutulor.

    Pina la urma, poti sa te intrebi, la ce iti foloseste memoria? cind vine cite unul- altul sa te denigreze. Si are avantajul ca e mai guraliv/vocal.
    Exista in Romania, in multe localitati, placi de monument cu numele celor cazuti in razboaie.
    Unele au fost distruse de comunisti, uita, si au fost refacute dupa `89.
    Memoria nu e moarta doar la romani, Dali poate depune marturie 😉
    NB,
    ma bucur ca nu trebuie sa votez un catindat cu asemenea afis electoral, ca a dlui Nicusor Dan. Inca mai am memorie.

    victor L

    29/03/2012 at 8:38 pm

  22. Buna seara, buna seara.
    Memoria colectica este un lucru extrem de delicat si tine printre altele si de educatie, de mediul socio-cultural, etc. Si inca ceva. Cu cat trece timpul cu atat memoria lucrurilor neplacute se sterge. Este si acesta un motiv ptr care exista persoane care idealizeaza regimul comunist, regimul Ceausescu in special, si chiar guvernarea Nastase. In fond dupa ce jinduiesc acesti oameni: faptul ca primeau casa gratis de la stat (nu conta ca ptr un apartament de doua camere stateai pe lista cativa ani buni), ca primeai bilete la bai ieftin de la sindicat, ca in tara era liniste si ordine, apoi ca Ceausescu a facut metroul, ca pe vremea lui Nastase au inceput sa plece la lucru legal in strainatate, etc. Nu mai vor sa-si aduca aminte nici frigul din casa, nici cozile la alimente, nici coruptia generalizata din timpul lui Nastase.

    clemycali

    29/03/2012 at 8:39 pm

  23. Aici un banc de pe fb . 🙂
    Pentru descretit fruntile si preventiv anunt ca nu e cu intentie politica . E doar un banc si atit . Clar ? 🙂

    Ultimul decret al guvernului MRU, adoptat in regim de urgenta, privind regimul armelor si munitiei.

    art 1. Gina Pistol nu mai are voie in coafor.
    art 2. ,,Pusca si cureaua lata” se canta, numai in poligon.
    art 3. Sunt interzise stirile – bomba in mass media.
    art 4. Pe usile institutiilor de stat sau ale spatiilor private, nu mai este voie sa se scrie „TRAGE”, ci „IMPINGE INVERS”.

    stefan60

    29/03/2012 at 8:42 pm

    • Seara bună la oameni buni! 🙂

      @Victor L, te-ai pus cu tunu’ pe Stefano în loc să fii mândru ca Ro a dat un loial cetățean Italiei?! 😉

      oldhashu

      29/03/2012 at 8:51 pm

    • o singura sansa are romania: sa ajunga la pib-ul italiei

      intamplator

      29/03/2012 at 8:51 pm

    • Salut @Victor L
      Cum sint unii preocupati de grija altora , ceva de speriat . 🙂
      Din acelasi articol : ” Italia a recuperat anul trecut 12,7 miliarde de euro de la evazioniştii fiscali, cu 15,5% mai mult faţă de anul anterior, au anunţat autorităţile de la Roma. ”
      Bineinteles ca chestia asta e neimportanta , conteaza cifra initiala . Asa , sa le astupam gura . 😆

      stefan60

      29/03/2012 at 8:55 pm

      • @stefan
        529 miliarde cifra de evaziune estimata
        12,7 miliarde recuperate anul trecut
        crestere de 15,5 % fata de anul anterior

        zau ca cifrele aste imi amintesc de raportarile secretarilor de pcr cu propaganda
        in valori absolute 12,7 reprezinta 2,4 % din suma estimata ca evaziune/una peste alta 15,5%inseamna cam 1,6 miliarde=cam 0,3%din cifra totala

        intamplator

        29/03/2012 at 9:10 pm

  24. Un maniac a stropit banii cu otrava si i-a donat unui azil de batrani. Au murit 5 deputati, primarul si asistenta sa. Nici un batran nu a avut de suferit!

    intamplator

    29/03/2012 at 8:50 pm

    • acum voiam sa pun si eu linkul ca l citisem pe cel de mai sus 🙂

      zigzag

      29/03/2012 at 8:55 pm

      • Niste paduchi rosii!

        Theophyle

        29/03/2012 at 8:57 pm

        • L-am auzit pe Ivan in dialog cu Monica Macovei la tvrinfo. dupa amiaza. A fost infect !

          cedric

          29/03/2012 at 9:03 pm

          • Salut Cedric,
            plosnita comunista!

            Theophyle

            29/03/2012 at 9:14 pm

  25. Neamtu M. la Turcescu pe B1tv.

    uitaroh

    29/03/2012 at 8:56 pm

  26. Of Theophyle 🙂 salut
    seara buna all 🙂
    Tema atinsa e atat de delicata atat de sensibila pe cat e de adevarata,plina de miez si invitatzie la utilizarea neuronilor(atatzia catzi or fi)
    Cred la fel ca @Intamplator ,memorie colectiva nu exista /sau exista foarte putzin ptr. ca se duce un razboi natzional fratricid continuu ptr. desfiintzrea oricaror valori,trecute sau prezente.Prin orice mijloc,pe orice cale.
    Cred ca daca s-ar face un mic test/sondaj(de felul soarele se invarte in jurul pamamtului etc),n-ar rezulta,probabil ptr.ingrijorator de multzi ,nicio diferentza intre temporar si temporal.Asa ceva nu da de mancare.La cat oare se reduce existentzialismul mioritic.
    Fiecare in felul sau ar trebui ca sa aiba un mecanism de protectzie.Ce-ar face un doctor daca s-ar implica afectiv maximal in fiecare tratament/operatzie pe care ar face-o,un profesor cu studentzii sai,un maistru cu ucenicii sai ? Probabil ca ar damblagii rapid,trecand peste vocatzia meseriei in sine.O societate n-ar trebui ca sa aiba mecanisme de acest fel ci altele, taman pe dos care sa nu-i permita sa uite ptr. ca o societate se tzicneshte atunci cand uita,adica atunci cand i se creeaza mecanismele,institutziile,legislatzia etc.un summum care impinge (voit,din cauza diverselor interese sau involuntar din cauza ignorantzei) spre uitare spre indiferentza spre desolidarizare,spre resentimente ignobile(un resentiment dus dincolo de limite)
    Cu sigurantza nu exista garantzii ptr. nimic dar pur si simplu nu intzeleg cum unii dintre politicieni care duhnesc de la o posta de rele intentzii/impostura/sau pur si simplu prostia, reushesc ca sa fie alesi/realeshi,reusesc sa pacaleasca incredibil cu cat de multa ushurintza.Or mai fi probabil si multzi ticaloshi in tzara asta.

    mircea

    29/03/2012 at 8:58 pm

  27. Neamtu la Turcescu, pt. cine vrea sa vada

    cedric

    29/03/2012 at 9:01 pm

  28. salut @ stefan60,
    preocupati ori ba, dar unii au memorie scurta: tu nu esti preocupat, „ceva de speriat,” de ceva ce ai parasit?

    victor L

    29/03/2012 at 9:05 pm

  29. Theophyle, salut! 🙂

    Poate sunt dur dar, însoțită de vinovăția neasumată, memoria e o povară!
    Poate pe aici e cheia „zonelor” albe în memoria colectivă…

    oldhashu

    29/03/2012 at 9:08 pm

    • bine zis!

      zigzag

      29/03/2012 at 9:10 pm

    • seara buna OldH 🙂
      bine punctat
      spunea Anania mai demult intr-un interviu luat de Eugenia Voda(reluat de curand la profesionishtii) ca fiecare dushman pe care nu l-ai iertat e ca o povara pe care o portzi in carca.
      Daca-l uitzi e si mai bine. 🙂

      mircea

      29/03/2012 at 9:33 pm

      • zigzag & mircea,

        Am pus și eu, din întâmplare, degetul pe o rană! 😉

        oldhashu

        29/03/2012 at 9:38 pm

  30. Teophyle,

    MRU si proiectul de dreapta se vorbeste la B1tv. Interesant. MN este acolo.

    eugeni

    29/03/2012 at 9:12 pm

    • 🙂

      Theophyle

      29/03/2012 at 9:15 pm

  31. MN: MRU nu a trecut testul oamenilor.
    Inteleg ca NR se adreseaza si celor din Ferentari si celor din biblioteca.

    Asa cum am comentat ieri, o miscare politica MRU poate avea un impact foarte puternic asupra NR.

    eugeni

    29/03/2012 at 9:16 pm

    • Asta ii face un pic frica lui MN.

      eugeni

      29/03/2012 at 9:16 pm

      • Parerea mea, cred ca are si de ce!

        Theophyle

        29/03/2012 at 9:18 pm

  32. @intimplator
    Eu stiu ca evaziunea fiscala , economia la negru sint parametri care nu pot fi calculati exact . In toate statisticile oficiale sint date aproximative . Un minim si un maxim . Indiferent de tara .
    Uneori face bine aceleiasi statistici sa arate ca evaziunea fiscala e super ridicata . Datoria publica raportata in procente PIB ar fi mult mai mare dar si presiunea fiscala ar ajunge ” pe culmi marete , unicat mondial” daca evaziunea ar fi mai mica in realitate .
    Oricum evaziunea fiscala italiana are si o componenta obiectiva . Masa de taxe , impozite platite de firme dar si persoane fizice e foarte ridicata . In schimbul acestor dari , statul nu asigura servicii pe masura platilor efectuate .
    Cit priveste PIB oficial italian , as fi foarte fericit ca Romania sa ajunga macar la 1/3 din acest PIB.

    stefan60

    29/03/2012 at 9:29 pm

    • ” Eu stiu ca evaziunea fiscala , economia la negru sint parametri care nu pot fi calculati exact . In toate statisticile oficiale sint date aproximative . Un minim si un maxim . Indiferent de tara ”
      v-as ruga sa tineti minte aceasta afirmatie cind veti spune-preluat de undeva-ca in romania evaziunea fiscala e 45 % sau 103,5%

      intamplator

      29/03/2012 at 9:49 pm

      • Domnu @intimplator
        103,5 % e doar procent dat de mine privind alegerile , numarul de votanti sau voturile unui partid , politician . 🙂
        Am explicat cindva de unde apare acest procent .
        Nu am habar cit e evaziunea fiscala in Romania . Nu am gasit pe datele INS . La datele EUROSTAT , evaziunea in RO in procente PIB e foarte aproape de cea italiana .

        stefan60

        29/03/2012 at 10:18 pm

  33. Buna seara,
    ca sa avem in memorie, trebuie ca macar odata sa fi aflat.

    am citit aseara asta:
    spune secretarul de stat, Tomac, potrivit căruia în anii ’90 a existat un context special, când marile puteri, Statele Unite şi Marea Britanie „avizaseră tema reîntregirii României”. În interviul acordat cotidianului moldovean „Timpul”, secretarul de stat Eugen Tomac aminteşte de o rezoluţie adoptată în 1991 de Senatul Statelor Unite, recomandând sprijinirea autodeterminării poporului din Moldova şi Bucovina, în vreme ce tot atunci, premierul britanic Margaret Thatcher îi aducea la cunoştinţă preşedintelui sovietic Mihail Gorbaciov că modelul geman de reunificare este aplicabil şi Moldovei. Din păcate, continuă secretarul de stat Tomac, „preşedintele Ion Iliescu nu a avut aceeaşi convingere, a ignorat şi descurajat orice iniţiativă de apropiere a românilor dintre cele două maluri”.

    de aici:
    http://www.timpul.md/articol/reacia-fostului-preedinte-ion-iliescu-la-declaraiile-secretarului-de-stat-eugen-tomac-facute-in-ziarul-timpul-32716.html

    ce parere aveti ? chiar sa-l fi „rugat” Bush si Margrit pe Gorbi si numa Ilici a fost contra !?

    val

    29/03/2012 at 9:29 pm

    • stefano, servus! 🙂

      cum să raspundă: bătând din buze ori fluierând a pagubă!!! Noa?! 😀

      oldhashu

      29/03/2012 at 9:40 pm

      • Seara buna F 22 . 🙂
        Nu am habar dar pierzind majoranta la senat , cam grea viata .
        Poate recupereaza si coalitia de guvernamint un senator din PSD sau PNL . USL pe scurt . 🙂

        stefan60

        29/03/2012 at 9:47 pm

        • stefano,

          Apăi nu se luminează altfel contactele anterioare ale lu’ MRU cu pontănacu?! 🙄

          oldhashu

          29/03/2012 at 9:53 pm

    • In nici un fel. Si sa vedem ce legi va respinge opozitia? Tratatul fiscal? Votul uninominal pe care chiar ei l-au introdus? Ponta nu gandeste inainte sa deschida gura.

      clemycali

      29/03/2012 at 9:45 pm

      • sarut mina
        corect;
        sau poate promoveaza vreo ” initiativa cu marire de salariu de x %”,sau fixeaza pretul la benzina …

        intamplator

        29/03/2012 at 10:00 pm

    • face sie un transfer – geoana plus inca 2 , 3 si se rezolva . 🙂 „mihaitza contra” tre sa se maturizeze , parerea mea dupa ce l am vazut asta seara 😀

      zigzag

      29/03/2012 at 9:47 pm

  34. Buna seara frati Theophyleni,
    Bag sama ca Neamtu are emotii deja la gandul ca MRU ar putea
    inchega ceva.

    ovidiu

    29/03/2012 at 9:42 pm

    • Salut Ovidiu,
      Nu cred ca trebuie sa aiba. In orice caz noi am vorbit acum o luna ca fereastra de oportunitate se va inchide in curand. NR nu trebuie sa lupte impotriva lui MRU ci impotriva USL.

      Theophyle

      29/03/2012 at 9:45 pm

      • trebuie sa i explice cineva problema asta( impotriva cui lupta 🙂 ) si ar mai trebui sa i spuna ca daca nu erau unii prin servicii, armata , diplomatie domnia sa nu ar fi apucat sa „povesteasca” din postura de invitat la tv in epoca asta. ar fi stat in umbra kondyakovilor lui tariceanu cel apreciat de mos vlaston .

        zigzag

        29/03/2012 at 10:18 pm

  35. Chiar de uitarea-i scrisa-n legile omenesti,
    zice ardeleanul: ma, io te iert, da` nu te uit 😛

    victor L

    29/03/2012 at 9:45 pm

    • Salut Victor,
      cred ca sunt multi oameni care o zic fara sa fie ardeleni 😀

      Theophyle

      29/03/2012 at 9:46 pm

  36. Nicusor Dan la realitatea tv.

    ovidiu

    29/03/2012 at 9:47 pm

    • campania lui a inceput;ce-ar fi sa visam frumos si sa fie daca nu primul,macar al doilea???
      si vad prin zona in care locuiesc eu,deja fluturasi pe stilpi in care se zice de el;
      numai ca, daca vine lady gaga in iulie la bucuresti e un mare plus pentru cirnatarul sef

      intamplator

      29/03/2012 at 9:52 pm

      • Păi, la câți „gaga” sunt prin zonă, de ce să nu fie și o lady?! 🙄

        oldhashu

        29/03/2012 at 10:05 pm

      • Da ‘ce, felcerul independent o aduce pe lady gaga?

        Aha

        29/03/2012 at 10:12 pm

        • Din partea mea sa se duca sa-l aduca pe Michael Jackson

          Theophyle

          29/03/2012 at 10:16 pm

  37. salut! 🙂

    O aduce si ii face si o rochie de carne, pardon, de cirnati! 😆

    Cetatean

    29/03/2012 at 10:16 pm

    • Mister C, servus! 🙂

      Ce bun ar fi acu’ un leu flămând!
      De fapt nici un ursan de pubelă de Predeal n-ar face treabă proastă!!!

      oldhashu

      29/03/2012 at 10:20 pm

      • salut! 🙂

        NUmai sa duca mincarea la ciinele din ograda sa nu o trimiti pe lady gaga… sper ca nu are de gind sa coboare din masina undeva pe bulevard in Bucuresti, sa isi ia tigari, ca o pupa toti maidanezii lui Oprescu!

        Cetatean

        29/03/2012 at 10:22 pm

  38. Hehehe
    Ponta si-a curat blogul de numeroasele injuraturi scrise in timp la adresa lui Frunzaverde 🙂

    lastnightmusic

    29/03/2012 at 10:17 pm

  39. nici nu am ajuns bine, si comentez de lady gaga 😉

    Cetatean

    29/03/2012 at 10:18 pm

  40. Interesanta emisiunea lui Cristoiu, cu Andronic, Sever Voinescu si Nelu Barbu

    cedric

    29/03/2012 at 10:20 pm

  41. Oricare minune tine 3 zile . 🙂
    http://www.bloomberg.com/news/2012-03-29/u-s-stock-futures-retreat-before-jobless-claims-report.html

    Dupa agentia de rating Standard & Poor’s , Grecia va fi nevoita sa restructureze din nou datoria publica . Adica sa taie din nou ceva din datorie . Din succese in succese .

    stefan60

    29/03/2012 at 10:22 pm

  42. Ponta a decis ca grevistii vor veni din cind in cind la senat, dar numai ca sa respinga cite ceva. Si Ponta e in categoria de oameni care nu sint in stare sa lase macar un cui batut dupa ei. Eu de la aceasta loaza pina acum nu am auzit decit cum va anula, distruge, si demola ceea ce au facut altii, numai ce ajunge el pe scaun. Nu am auzit o data sa zica ca ar avea macar un singur plan in care sa si construiasca ceva.
    Ponta e ca in bancul ala cu Ceausescu, care intors dintr-o vizita pe mapamond tine o cuvintare:
    -To’arasi, italienii fac cizme cu talpi subtiri de 5 mm. To’arasi, si noi vom face cizme cu talpi de 3 mm si chiar mai bine, fara talpa de loc.
    -To’arasi, am fost in Grecia. Si sa stiti to’arasi ca grecii au ruine. Si noi, to’arasi, trebuie sa construim ruine.

    Aha

    29/03/2012 at 10:22 pm

  43. @cetatean
    s-o lasam pe lady gaga;
    israelul e deja la granita iraniana

    http://www.spacewar.com/reports/Azeris_get_Israel_UAVs_built_under_license_999.html

    intamplator

    29/03/2012 at 10:23 pm

    • si cind citeam undeva azi ca s-au aminat planurile de atac pe 2013, iaca veste 😦

      Cetatean

      29/03/2012 at 10:26 pm

      • stirea de la acest link e de pe 7 oct 2011. sau n am vazut eu bine?

        zigzag

        29/03/2012 at 10:27 pm

        • ai un link mai jos – de astazi!

          Theophyle

          29/03/2012 at 10:30 pm

        • asa e/7 oct 2011
          dar eu acum am vazut-o; discutam mai devreme cu cineva din israel si mi-a sugerat sa ma uit sa vad ce vecini are iranul….

          intamplator

          29/03/2012 at 10:31 pm

    • He,He ai aici sursa adevarata! Au acolo deja doua flotile
      http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4209567,00.html

      Theophyle

      29/03/2012 at 10:26 pm

      • In linkul pe care l-am pus aveti raza de actiune a rachetelor iraniene cel mau sigur e la Cluj

        Theophyle

        29/03/2012 at 10:28 pm

        • @theophyle: macar creditul ca am inceput sa ma documentez…
          ce naiba acum n-o sa fim mai buni si decit mossad-ul

          intamplator

          29/03/2012 at 10:32 pm

          • Foarte bine, va anunt eu insa daca e ceva! eu le citesc si pe alea pentru uz intern ( a lor)

            In orice caz daca vrei sa citesti analize serioasea pe om il cheama Ron Ben-Yishai si e cel mai bun analist militar din regiune, are aproape 70 de ani, dar e verde. Analizele lui le gasesti aici:

            http://www.ynetnews.com/home/0,7340,L-4299,00.html

            Theophyle

            29/03/2012 at 10:37 pm

            • multumesc si yo. 😀

              zigzag

              29/03/2012 at 10:39 pm

            • Daca vrei ai aici si CV-ul lui – impresionant!

              http://en.wikipedia.org/wiki/Ron_Ben-Yishai

              Theophyle

              29/03/2012 at 10:40 pm

              • mama,
                doar faulkland si grenada lipsesc

                intamplator

                29/03/2012 at 11:21 pm

              • Il cunosc personal pe tip si ne-am intalnit de cateva ori. Omul s-a ranit in actiunii mai mult decat un soldat comando. FORMIDABIL OMUL!

                Theophyle

                29/03/2012 at 11:24 pm

            • retinut/multam

              intamplator

              29/03/2012 at 10:40 pm

        • Si daca scriu eu ca orasul Cluj e buricul pamintului , sariti toti cu gura pe mine . 😆

          stefan60

          29/03/2012 at 10:33 pm

          • de asta vrea usl sa puna mana vestul RO :)) sa se puna la adapost in caz ca vine o ploaie de meteoriti :))

            zigzag

            29/03/2012 at 10:37 pm

        • am vazut raza de actiune. 😉 periculos!

          zigzag

          29/03/2012 at 10:35 pm

    • Buna seara!
      Problema cu azerii astia este cam complicata intrucat cei mai multi azeri din lume traiesc in Iran, chiar Ali Khamenei fiind azer de origine. Am citit ca fosta republica sovietica intentioneaza sa-si schimbe numele in Azerbaijanul de Nord.

      ribelalu

      29/03/2012 at 11:01 pm

  44. Test

    stefan60

    29/03/2012 at 10:42 pm

    • Cam mare carpeta!

      Theophyle

      29/03/2012 at 10:45 pm

      • Mother of all bomb . 😆

        stefan60

        29/03/2012 at 10:48 pm

  45. Interesant ce spune Voinescu: intrebat de ce l-au trimis pe Radu F.Alexandru la CNA pt ca au ramas in minoritate la senat, a spus ca Blaga a zis ca nu e nici un pericol si a hotarit trimiterea lui RFA la CNA. O fi stiut ca SF isi trece un senator la PNL? Intreb si eu , nu dau cu parul!

    cedric

    29/03/2012 at 10:46 pm

    • Cedric se lucreaza baietii ai de nu se poate! Partdul asta e in deriva! Asta e – Basescu a hotarat sa-l curete de plosnite. Vine PPDL

      Theophyle

      29/03/2012 at 10:52 pm

      • mi se face greata cind il aud pe videanu cum ca frunzaverde e ala din pnl cu care vor negocia.

        niste curve impotente astia „grei” din pdl.

        Cetatean

        29/03/2012 at 10:55 pm

      • Asteptam PPDL ul. Asta seara au fost diverse discutii pe tema asta, dar pareri diferite.
        Oricum , eu nu cred ca Blaga n-a stiut de planurile lui SF. Poate gresesc, dar ceva imi spune ca au planificat impreuna lovitura, stiind ca nu mai au multa vreme pana vine ceva dinspre presedinte care „nu uita si nu iarta” ca tot vorbiram de memorie!
        Azi , dupa CSAT, presedintele n-a iesit cu declaratii cred ca e suparat si s-a ferit sa nu scape vreo „binecuvantare”.

        cedric

        29/03/2012 at 10:59 pm

        • Cedric,
          nu stiu cata incredere ai tu in mine, te asigur insa cu ingineria a fost construita ca alternativa dupa ultimul congres. Povestea este ca un ALTUL a construit un scenariu alternativ 😆 Vezi mai jos cele doua linkuri ale mele!

          Theophyle

          29/03/2012 at 11:08 pm

  46. cite dovezi le mai trebuie alora din PDL ca Blaga ii saboteaza?

    Cetatean

    29/03/2012 at 10:54 pm

  47. -Medicul meu a insistat să trec pe la dumneavoastră, spuse pacientul către psihiatru. Dumnezeu ştie de ce, căci eu am o căsnicie fericită, o slujbă sigură, mulţi prieteni, n-am griji…
    -Aha, spuse psihiatrul, luându-şi carnetul de notiţe. Şi de când zici ca ai senzaţia asta?

    😆 😆

    stefan60

    29/03/2012 at 10:55 pm

    • Ala nu e psihiatru. Un psihiatru stie diferenta intre senzatie si impresie. 🙂
      De altfel si politicienii la televizor folosesc f des senzatie in loc de impresie

      lastnightmusic

      29/03/2012 at 11:01 pm

    • psihiatrii ca cei din bancul tau sunt maimutarelile laice ale duhovnicilor.

      Cetatean

      29/03/2012 at 11:01 pm

  48. la ora actuala, „greii” din pdl nu au decit o singura grija: cum sa se salveze ei, sub pretextul ca salveaza partidul. nu ai insa tupeu sa sara pe fata la Boc, pentru ca nu vor o confruntare pe fata cu Basescu.

    Nu au nici o carte in mina, insa miriie de parca ar fi la 50% intentia de vot.

    Cetatean

    29/03/2012 at 11:10 pm

    • Cetatean,
      conflictul cu Basescu e deschis. Burtaverde are o mare problema cu Piratu’, el a facut pasul cxand piratu’ nu era in tara si asta o sa-l coste mult! Cunosc gandirea asta! Nimeni nu face nimic impotriva ta cand esti pe mare – asta e lege!~

      Theophyle

      29/03/2012 at 11:13 pm

      • Theo, Fruzaverde era de mult in conflict si cu Boc si cu Piratul. acuma Blaga se da filosof, insa nu sufla un cuvint ca FV era mina lui dreapta!

        E o chestie de zile pina ca FV va face drumuri la DNA. Insa in PDL, oamenii greilor nu stiu inca ce sa faca, timmingul e al dracului de naspa pentru ei.

        Cetatean

        29/03/2012 at 11:17 pm

        • @cetatean
          cred ca gresiti
          nu trebuie asociata ” trecerea” lui frunzavesteda la dna cu plecarea lui din pdl
          daca ar trebui trasa o concluzie:
          o ” politica onesta” -daca se pot asocia termenii- in romania e in miinile justitiei;
          daca procurorii&judecatorii vor ancheta&judeca fapte nu nume e o sansa
          daca nu,capul la cutie si ” ciocu’ mic”
          se va spoune peste vreo 30 ani ca romania a ratat o sansa,se vor gasi atunci insi care sa spuna ca..imprejurari istorice,conjuncturi..ets…-n-ar fi prima data si sigur nici ultima(asta daca va mai fi romania)

          intamplator

          29/03/2012 at 11:30 pm

          • nu eu am asociat-o, el a asociat-o cind a vorbit de stat politienesc.

            Cetatean

            29/03/2012 at 11:35 pm

            • pai ,atunci ori e timpit,ori e speriat; s-a crezut si asta ” de neinlocuit”
              timpit nu cred ca este
              oricum decizia lui e cea mai proasta posibila;daca mai putea rationa se retragea elegant
              (vezi berceanu)
              si cind te gindesti ca un tip ca asta facea” strategii politice”

              intamplator

              29/03/2012 at 11:42 pm

              • strategia lu peste, eu pe asta l-as pune mulgator de septel.

                Cetatean

                29/03/2012 at 11:55 pm

    • Basescu de ceva vreme a tot tras avertizari spre greii (in fapt fesenistii) din PDL. Cum aia s-au facut ca ploua, ia incaltat cu MRU. Care MRU pare in categoria: mita blinda zgirie rau. Blaga sigur se viseaza prezident PDL si pe post de balama ca si UDMR la guvernul USL. Lehamite totala, rau au decazut „greii” astia

      Aha

      29/03/2012 at 11:22 pm

  49. Blaga il critica pe Boc ca nu i-a placut cum a vorbit de FV. Du-te, tata, la USL, siu vorbeste tu frumos. Cezar Preda cere ca fraierii din PDL sa lase greii sa scoata partidul din rahat, iar Videanu vorbeste de 26-30 % daca se mobilizeaza militantii,

    Astia traiesc pe alta lume, care militanti, cita vreme s-a inchis robintul cu bani?

    Cetatean

    29/03/2012 at 11:20 pm

  50. Buna seara la toata lumea
    Theophyle ti-am citit ultimele linkuri referitoare la „fratele Vasile”. Vad ca sunt din 2010 totusi imi pun o intrebare retorica Ok, treaca de la mine afirmatia ca Boc a fost incompetent dar unde au fost intelectualii din pdl.Nici unul dintre ei nu a fost destul de destept pentru a sesiza „urzeala tronului”

    ion

    29/03/2012 at 11:26 pm

    • Ion,
      eu vin dintr-un domeniu in care exista un singur vinovat daca lucrurile nu merg bine! Seful! Intelectualii au vorbit, si inca cum – nimeni nu s-a uitat la ei. Crede-ma ca atunci cand PDL va ajunge la ceea ce a fost inainte de Basescu 6-7% vor vedea vizavi o constructie politica care o sa-i trimeata acolo unde merita sa ramana.

      Theophyle

      29/03/2012 at 11:31 pm

  51. ca o chestie ,de dezbatut( ca un monday quarterback,sau dupa razboi multi viteji se arata)
    basescu din campania -aia scurta- din 2004 tot arata constitutia;
    asta chiar incearca sa o aplice;cred ca asta e strategia lui;simpla,clara!

    intamplator

    29/03/2012 at 11:33 pm

  52. Ok Theophyle,
    Sa admitem ca un singur om este vinovat desi eu nu impartasesc intotdeauna aceasta viziune,ca pdl-ul revine la 6-7%, dar timpul va avea suficienta rabdare cu respectiva constructie politica? sau in noiembrie vom vedea orizontul in rosu?

    ion

    29/03/2012 at 11:58 pm

    • ion,
      1. nu un singur om, ci o echipa care are in frunte un singur om;
      2. vom avea in toamna o alternativa de avarie din cauza multor factori, parte din ei imposibili de evitat;
      3. 2012 sunt ultimele alegeri in felul in care ne-am obisnuit;
      4. Nu poate fi o catastrofa pentru ca sabia lui Damocles pe grumajii celor care vir guverna;
      5. PDL-ul cum arata acuma nu face mai mult de 10% in nici un caz
      6. Alternativa este in alta parte.

      Theophyle

      30/03/2012 at 12:05 am

  53. noapte buna tuturor 🙂

    Cetatean

    30/03/2012 at 12:02 am

    • asemenea, somn dulce 🙂

      ovidiu

      30/03/2012 at 12:03 am

      • asemenea 🙂

        Cetatean

        30/03/2012 at 12:13 am

    • Noapte buna C, 🙂
      Maine avem o zi interesanta daca poti fi pe blog ar fi interesant Maine avem Zambachcian!

      Theophyle

      30/03/2012 at 12:06 am

      • mine dupa amiza nu, insa dimineata da 🙂

        Cetatean

        30/03/2012 at 12:12 am

        • Multumesc, dupa amiaza sunt eu! Cred ca maine vom avea circ cat cuprinde!

          Theophyle

          30/03/2012 at 12:13 am

  54. Da theophyle referitor la 1 asta am zis si eu echipa de reformatori au cam dormit in front. La 2 respectiv 3 nu ma pronunt pana nu vad noua lege electorala. Pentru 4,5 si 6 iti raspund parafrazand citatul: „Viata este frumoasã si meritã sã lupti pentru ea”. Total de acord cu partea a doua a citatului.
    Noapte buna comunitate Politeia oriunde te-ai afla

    ion

    30/03/2012 at 12:25 am

    • Noapte buna, ion 🙂
      Da, viata este frumoasa daca o vom face noi si cinstita

      Theophyle

      30/03/2012 at 12:28 am

  55. ” O societate care nu invata din expeienta trecutului se va scufunda fara drept intr-o existenta colectiva fara sens”. Nimic mai departe de adevar !! Daca ne uitam in trecut cred ca prezentul arata mult mai bine, am facut progrese mari in cistigarea libertatii ! Cine ar schimba societatea de azi cu sclavagismul, serbia din evul mediu sau comunismul ?? vorba lui Thomas Paine : ” Cea ce obtinem prea ieftin,cintarim cu prea mare usurinta”! Adevarul este ca , de obicei, dupa o situatie de criza,de restriste cum a fost revolutia, libertatea este descatusata dintr-o data , dupa o lunga perioada de erodare a libertatii si subjugare.Precum zicea unul care, acum imi scapa, ” there was never a good war and a bad revolution”. Acum, multumita puterilor statului : Parlamentul, Executivul si Justitia si suprastatului UE alunecam, din nou, pe panta erodarii libertatii. De ce oare ne lamentam atita?? In definitiv omul a fost creeat sa infrunte conditii si timpuri grele. Cind individul este confruntat cu greutati, trasatura umana se afla la apogeu, cind totul vine de-a gata, tot felul de slabiciuni apar !! Specia umana nu a fost croita pentru o viata usoara. Pina acum, in societatea romaneasca tot felul de indivizi venali au facut avere pe spatele celorlalti. Acum , este timpul ca virtutile ancestrale sa reapara si, cei care nu se vor adapta, vor fi confruntati cu o crunta realitate. Evolutia are un ciclu implacabil , degeaba se lamenteaza unii…

    Sorin Muncaciu

    30/03/2012 at 4:57 am

  56. Ziua buna la lumea buna. N-avem revista presei azi? 😦

    mishu jamie

    30/03/2012 at 8:47 am

  57. Buna Dimineata,
    Postare noua!

    huniad

    30/03/2012 at 9:00 am


Comentariile sunt închise.